سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

همزمان با افزایش شدید قیمت ارز به خصوص دلار در ایران، مراودات تجاری ایران با کشورهای همسایه تحت تاثیر این افزایش شدیدا تغییر یافته است...
به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه خبری آتی نیوز، همزمان با افزایش شدید قیمت ارز به خصوص دلار در ایران، مراودات تجاری ایران با کشورهای همسایه تحت تاثیر این افزایش شدیدا تغییر یافته است.

همزمان با افزایش نرخ دلار و بی ارزش شدن پول ملی در داخل کشور،فروشندگان و تاجران عراقی از پذیرفتن ریال ایرانی به علت بی ارزش شدن آن خودداری می کنند و پول ملی ایران را به هیچ وجه قبول ندارند.
این در حالیست که تا پیش از این فروشنده ها و تولیدکنندگان عراقی ریال ایران را پول و ارزی معتبر می دانستند.با افزایش نرخ دلار در ایران،فروشنده ها و تولیدکنندگان عراقی از پذیرش ریال ایران خودداری و آن را ارزی بی ارزش قلمداد می کنند.
اینطور به نظر می رسد که افزایش نرخ دلار در ایران افزایش قیمت کالا ها و خدمات را در عراق به دنبال داشته است و طرف عراقی علت اصلی این رخداد را افزایش نرخ دلار در ایران می داند به طوریکه فروشندگان عراقی به تازگی بر بی ارزش بودن ریال ایران تاکید دارند و به عبارتی ریال ایران را اصلا قبول ندارند. گویا افزایش نرخ دلار در ایران ،علاوه بر افزایش تقاضا برای این ارز در داخل کشور ، افزایش شدید تقاضای دلار در عراق را نیز به دنبال داشته است.
در همین رابطه معاون بانک مرکزی عراق در چند روز گذشته تاکید کرده بود که نوسانات شدید نرخ ارز در ایران و سوریه تاثیر منفی بر اقتصاد عراق داشته و باعث افزایش تقاضا برای دلار در این کشور است.
به گفته این مقام عراقی  که خبرگزاری فارس سخنان او را منتشر کرده است نوسانات شدید نرخ ارز در ایران و سوریه موجب شده تا عراق مورد حمله ارزی قرار بگیرد و مقادیر زیادی ارز از این کشور خارج شده است.
وی افزوده است  طی هفته های اخیر با توجه به تحولات بازار ارز در ایران و سوریه میزان تقاضا برای دلار آمریکا در بازار عراق به شدت افزایش یافته است و دلالان ارز در عراق دلار را از بانک مرکزی خریداری کرده و سپس در بازار سیاه سوریه و ایران به فروش می رسانند.
به گفته این مقام عراقی، این کشور در حال حاضر با حمله ارزی مواجه شده است و بانک مرکزی عراق به دقت تحولات مربوط به بازار ارز را زیر نظر دارد . میزان تقاضای دلار در بازار عراق از نوامبر 2011 روندی به شدت صعودی داشته است و به بیش از 200 تا 300 میلیون دلار در روز رسیده است . این رقم پیش از ماه نوامبر کمتر از 160 میلیون دلار در روز به طور میانگین بوده است.
افزایش تقاضا برای خرید دلار در عراق موجب کاهش ذخایر ارزی بانک مرکزی این کشور شده است.

اخبار روز خوزستان

سالروز شهادت سردار شهید اسماعیل دقایقی فرمانده لشکر 9 بدر

سرویس: فرهنگ و حماسه
1390/10/28
01-18-2012
10:45:33
9010-06384: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: فرهنگ و حماسه

‌‌٢٨ دی‌ماه سالروز سردار شهید اسماعیل دقایقی فرمانده «لشکر ‌‌٩ بدر» است. سرویس فرهنگ و حماسه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ضمن گرامی داشت یاد و خاطره رزمندگان دوران دفاع مقدس، نگاهی دارد به زندگی و فعالیت‌های شهید اسماعیل دقایقی.

اسماعیل دقایقی درسال ‌‌١٣٣٣ هجری شمسی در بهبهان در خانواده‌ای که به پاکدامنی و التزام به اصول و مبانی اسلام اشتهار داشت، به دنیا آمد. روح و روان اسماعیل در این کانون که ارزش‌های اسلامی در آن به خوبی مشهود بود پرورش یافت و زمینه‌ای برای شخصیت والای آینده او شد. این خانواده با توجه به مشکلاتی که داشتند، مجبور شدند به «آغاجاری» مهاجرت و با پایبندی به اصول انسانی و اسلامی، در آن شهر زندگی کنند. شهری که بنا به موقعیت خاص جغرافیایی و منابع زیرزمینی خود نه تنها مورد طمع غرب (بویژه آمریکا) بود، بلکه غارت ارزش‌های فرهنگی و سنت‌های اجتماعی آن نیز در برنامه‌های استکبار جهانی قرار داشت. اما خانواده اسماعیل نه تنها خود از این تهاجم، سرافراز بیرون آمدند، بلکه در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز تلاش می‌کردند. در نتیجه،‌اسماعیل نیز تمامی ارزش‌های وجودی خود را که از کودکی به آنها پایبند بود از خانواده خود فراگرفت. او که از هوش و ذکاوت سرشاری برخوردار بود، مورد توجه خانواده قرار گرفت و پس از ورود به دبستان و پشت سر گذاشتن این مرحله و اتمام دبیرستان، در سال ‌‌١٣٤٩ در کنکور هنرستان شرکت ملی نفت (که تنها شاگردان ممتاز و باهوش و نمونه را می‌پذیرفت) شرکت کرد و پس از قبولی، به ادامه تحصیل در آن هنرستان پرداخت.

*فعالیتهای سیاسی – مذهبی

دانش‌آموزان متعهد، از این آموزشکده – که در آن زمان یکی از مراکز فعال و مهم منطقه بشمار می‌آمد – برای مبارزه با رژیم استفاده می‌کردند. اسماعیل در همین هنرستان با محسن رضائی ( فرمانده کل سپاه در دفاع مقدس) – که از دیرباز آشنای وادی مبارزه بود – آشنا شد و به همراه او و دیگر همرزمانش مبارزه پیگیری را علیه رژیم و مفاسد اجتماعی آن آغاز کردند. اسماعیل در سال دوم هنرستان – که با برپایی جشن‌های ‌‌٢٥٠٠ ساله شاهنشاهی مصادف بود – در اعتصاب هماهنگ همرزمانش شرکت فعالی داشت و در همان سال با هدف منفجر کردن مجسمه رضاخان که در خیابان ‌‌٢٤ متری اهواز نصب شده بود، به اقدامی شجاعانه دست زد و قصد خود را عملی کرد اما متاسفانه چاشنی مواد منفجره عمل نکرد.

مبارزات و تلاش‌های اسماعیل، منحصر به مسائل سیاسی و نظامی نبود بلکه به علت هوش سرشار و علاقه‌مند‌ی‌اش به مسائل فرهنگی، در فرصت‌های مناسب از طریق دایر کردن کلاس‌های مختلف، با جوانان این منطقه ارتباط فکری و روحی پیدا می‌کرد و در خلال ارائه مطالب علمی، آنان را با فرهنگ اصیل اسلام که در آن خطه، سخت مورد تهاجم واقع شده بود آشنا می‌ساخت و آنان را به تعالیم روحبخش اسلام جذب می‌کرد. از این رو همان گونه که فعالیت‌های سیاسی نظامی اسماعیل و دوستانش گام مؤثری در مبارزات مسلحانه علیه رژیم ستمشاهی در آغاجاری و بهبهان به شمار می‌رفت، فعالیت‌های فرهنگی او در حد بسیار مؤثر،‌عامل بازدارنده‌ای در مقابل روند سریع ترویج فرهنگ مبتذل غربی در این منطقه شد تا نه تنها از بی‌قیدی و لامذهبی جوانان (که تلاش فراوانی برای تحقق آن صورت می‌گرفت) جلوگیری به عمل آید، بلکه در اثر تلاش‌های زیاد این عزیزان، جوانان منطقه در مبارزه با رژیم، گوی سبقت را از دیگر مناطق بربایند.

در سال ‌‌١٣٥٣ دوبار (همراه با محسن رضائی و جمعی از یاران) به زندان افتاد و هربار پس از چند ماه که همراه با شکنجه بدنی و عذاب روحی بود، از زندان آزاد شد. پس از آزادی از زندان، از هنرستان نیز اخراج شد، اما در همان سال در رشته آبیاری دانشکده کشاورزی دانشگاه اهواز قبول شد و پس از دو سال تحصیل در این رشته، دوباره در کنکور شرکت کرد و به دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران – که از لحاظ فضای مذهبی، سیاسی و علمی برای او مناسب‌تر از دیگر مراکز علمی و آموزشی بود – وارد شد. در این دو محیط دانشگاهی (اهواز و تهران) نیز به مبارزات عقیدتی،‌سیاسی و نظامی خود ادامه داد.

دقایقی در زمانی که اغلب دانشجویان دانشگاهها آشنایی چندانی با اصول و مبانی اسلام نداشتند از دانشجویان متعهد و متشرع به شمار می‌رفت. تمام واجبات و مستحبات خود را به نحو احسن به جا می‌آورد و از انجام هرگونه عمل خلاف شرع که توسط دیگران انجام می‌گرفت در حدود وسع خود با حوصله و برخورد اسلامی جلوگیری می‌کرد واین ویژگی خاصی بود که در تمام مسیر زندگی پرافتخار خود، بدان پایبند بود. در دانشگاه تهران برای مقابله با جریانات التقاطی و غیراسلامی موضع قاطعی داشت و در بحث‌های آنان از مواضع اصلی اسلام دفاع می‌کرد و در جهت ملموس و عینی ساختن حقایق اسلامی برای همگان بسیار تلاش می‌کرد.

در سال ‌‌١٣٥٧ ازدواج کرد و در اولین صحبت با همسرش، از این که وی فقط به خود و خانواده‌اش تعلق ندارد گفتگو کرد. با اوج‌گیری نهضت خروشان و توفنده مردم مسلمان ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) همچنان به مبارزه ادامه داد و در اعتصابات کارگران شرکت نفت نقش مؤثر و ارزنده‌ای را عهده‌دار بود و در به هلاکت رساندن دو تن از افسران شهربانی بهبهان به طور غیرمستقیم شرکت داشت.

خانه اسماعیل همواره یکی از پایگاه‌های فعال مبارزه با رژیم به شمار می‌آمد و بسیاری از بیانیه‌ها و اعلامیه‌های ضدرژیم در این مکان تهیه و تکثیر می‌شد.

دقایقی قبل از ‌‌٢٢ بهمن به اتفاق یکی دیگر از دوستانش طبق برنامه‌ای که داشتند به تهران آمد و با حضور در مبارزات مردمی، در فتح پادگانها نقش مؤثری ایفا کرد. پس از آن نیز با تلاش و جدیت تمام، در جلوگیری از غارتگری گروهک‌ها و به هدر رفتن اسلحه‌ها نقش به سزایی داشت.

محسن رضائی با اشاره به فعالیت‌هایی که در منزل شهید دقایقی در دوران انقلاب انجام می‌گرفت، اظهار می‌دارد: خانه و خانواده ایشان یکی از خانواده‌هایی است که انقلاب اسلامی در خوزستان مدیون آنها است.

نقش شهید در دوران انقلاب اسلامی

اسماعیل دقایقی علاقه وافری به ادامه تحصیل داشت اما با توجه به ضرورتی که در عرصه انقلاب ودفاع احساس می کرد دانشگاه و تحصیل را ترک کرد و در سال ‌‌١٣٥٨با یک نسخه از اساس نامه جهاد سازندگی (که دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاهها آن را تنظیم کرده بودند)، به آغاجری رفت و به اتفاق عده‌ای از دوستان، جهاد سازندگی را راه‌اندازی کرد. هنوز چند ماه از فعالیت و تلاش او در این ارگان نگذشته بود که طی حکمی (در اوایل مردادماه ‌‌١٣٥٨) مسئول تشکیل سپاه پاسداران در منطقه آغاجری شد. با دقت و دلسوزی تمام به عضو گیری نیروهای انقلابی پرداخت و در زمان تصدی فرماندهی سپاه،نمونه و الگوئی از یک فرمانده متقی و مدبر و کاردان شد. یک سال از فرماندهی‌اش در این منطقه می‌گذشت که به دلیل لیاقت و شایستگی زیاد،برای تشکیل سپاه پاسداران خوزستان به کمک علی شمخانی و سایرین شتافت و با عهده دار شدن مسئولیت دفتر هماهنگی استان، شروع به تشکیل و راه‌اندازی سپاه در شهرستانهای خوزستان کرد و با انتخاب و معرفی فرماندهان صالح و لایق توانست خدمات ارزندهای را به این نهاد مقدس ارائه دهد.

در همین مسئولیت و قبل از تجاوز نظامی عراق به کشورمان،زمانی که از درگیری خرمشهر باخبر شد سریعا خود را به آنجا رساند و با انتقال سلاح و مهمات (به اتفاق شهید جهان آرا) نقش اساسی در آمادگی رزمی مردم منطقه ایفا کرد.

شهید و دفاع مقدس

به دنبال شروع تهاجم سراسری و ناجوانمردانه عراق، به عنوان نماینده سپاه در اتاق جنگ لشکر‌‌٩٢ زرهی اهواز حضور یافت و در شرایطی که با کارشکنی‌های بنی‌صدر خائن مواجه بود در سازماندهی نیروها و تجهیز آنها تلاش گسترده‌ای را آغاز کرد. او به لحاظ احساس مسئولیت ویژه‌ای که داشت در برخی مواقع در مناطق عملیاتی حاضر می‌شد و به سر و سامان دادن نیروها می‌پرداخت. در جریان محاصره شهر سوسنگرد توسط عراقی‌ها، با مشکلات زیادی از محاصره خارج شد. بعدها به همراه شهید علم‌الهدی در شکستن محاصره سوسنگرد دلیرانه جنگید. در عملیات فتح‌المبین نیز در قرارگاه «لشکر فجر» با سردار شهید بقایی (که در آن زمان فرماندهی قرارگاه فجر را به عهده داشت) همکاری کرد.

مسئولیت یگان حفاظت

بعد از عملیات بیت‌المقدس،از آنجا که جنگ، حالت فرسایشی به خود گرفت و تحرک جبهه‌ها کم شد، منافقین و ضدانقلاب در راستای اهداف استکبار جهانی، دست به ترور شخصیت‌ها و افراد مؤثر نظام و حزب‌اللهی‌ها می‌زدند تا نظام را از داخل تضعیف کرده و عقبه جنگ رادچار تزلزل کنند. دقیاقی در تاریخ ‌١/٤/١٣٦١به سپاه منطقه یک مامور شد و مسئولیت مهم یگان حفاظت شخصیت‌ها را در قم و استان مرکزی به عهده گرفت و با تدبیر و درایت خاص خود به گونه‌ای عمل کرد که در دوران تصدی فرماندهی وی در این مسئولیت، هیچگونه ترور و سوءقصدی از جانب منافقین و ضدانقلاب در حوزه مسئولیتی او پیش نیامد. پس از یک سال و اندی کار و تلاش صادقانه در جهت حفظ سرمایه انسانی انقلاب، هنگامی که حضرت امام خمینی(ره) در سال ‌‌١٣٦٢ طی فرمانی تاکید خاصی بر حضور افراد در جبهه‌ها کردند، اسماعیل دقایقی ‌بی‌درنگ طی نامه‌ای به فرماندهی، گزارش مشروح فعالیتهای خود را منعکس و ضمن آن بدین‌گونه کسب تکلیف کرد: در شرایطی که مساله اصلی سپاه و طبعاً کشور، جنگ است، آیا ماندن و عدم همکاری با سپاه در جنگ نوعی راحت‌طلبی نیست؟ و ضمن آن، درخواست خود را باتوجه به تجربیاتی که در جنگ اندوخته بود برای خدمت فعال و حضور در جبهه مطرح ساخت.

راه‌اندازی دوره عالی مالک اشتر

پس از بازگشت مجدد به جبهه، مسئول راه‌اندازی دوره عالی مالک اشتر (ویژه آموزش فرماندهان گردان) شد. این اقدام ضروری در جهت آشنایی هرچه بیشتر کسانی که در جنگ تجارب زیادی را کسب کرده و استعداد فرماندهی را داشتند توسط شهید دقایقی صورت گرفت. او با دقت، یکایک آنها را شناسایی و انتخاب کرد تا ضمن آموزش اصول و مبانی جنگ و آرایش و تاکتیک‌های نظامی، افراد نخبه و توانمند را برای بکارگیری در مسئولیتهای فرماندهی معرفی کند. البته خودش هم در این دوره شرکت کرد. در زمان اجرای «طرح مالک اشتر»، «عملیات خیبر» در منطقه عملیاتی جزایر مجنون انجام شد و دقایقی نیز با حضور در این نبرد فراموش نشدنی، فرماندهی یکی از گردان‌های خط مقدم را به عهده گرف. بعد از عملیات خیبر به پشت جبهه بازگشت و دوره یاد شده را در تابستان ‌‌١٣٦٣ به پایان رسانید.

پس از مدتی در لشکر ‌‌١٧ علی‌بن ابیطالب(ع) در کنار شهید مهدی زین‌الدین قرار گرفت و در نظم بخشیدن و سازماندهی لشکر، یار دیرینه خود را کمک کرد و با پذیرش مسئولیت طرح و عملیات لشکر، خدمات ارزنده‌ای را به جبهه و جنگ ارائه کرد.

راه‌اندازی تیپ مستقل بدر

هنگامی که ماموریت تیپ بدر به او واگذار شد همانگونه که شعار همیشگی‌اش در زندگی این بود که هیچ‌وقت نباید آرامش خودمان را در آرامش مادی بدانیم، برای عملی ساختن و تحقق آن، تلاشی شبانه‌روزی داشت و تمامی قدرت و امکانات خود را وقف انجام وظیفه الهی کرد و در مدت کوتاهی موفق شد یگان رزم منسجم و قدرتمندی را پایه‌گذاری کند. نیروهای رزمنده تیپ عاشق او بودند. او در قلوب یکایک آنان جا گرفته بود و آنها اسماعیل را از خودشان و جزو جامعه خودشان می‌دانستند و وجودش را نعمت الهی تلقی می‌کردند. او فقط از نظر تشکیلاتی فرمانده نبود بلکه بر قلوب افراد فرماندهی می‌کرد. درحیطه مسئولیتی او نظارت بر نیروهای تحت فرماندهی امری بدیهی بود. از سرکشی به خانواده‌های شهدا نیز غافل نبود.

دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نقش سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی در سازماندهی نیروهای مجاهد و اسرای داوطلب عراقی در قالب لشکر ‌‌٩ بدر می‌گوید:

ما در کار با نیروهای عراقی چند مرحله را پشت سر گذاشتیم. تا قبل از آزادسازی خرمشهر یک نوع همکاری را با نیروهای داوطلب عراقی در دستور کار داشتیم و پس از آزادسازی سازی خرمشهر - وقتی که در سال ‌‌١٣٦١ به مرزها رسیدیم - دوره جدیدی از به کارگیری نیروهای داوطلب عراقی آغاز شد. در دوره اول نیروهای عراقی عمدتا آموزش می‌دیدند و به عنوان متخصص در برخی یگان‌ها و لشکرهای سپاه – مثلا به عنوان تکنسین فنی،‌ یا در مواردی برای مترجمی اسرای عراقی یا فعالیت‌های شنود مکالمات بی سیمی بعثی‌ها از آنها استفاده می‌کردیم. اما کار سازمان یافته‌ای را با آنها آغاز نکرده بودیم.

در حقیقت پس از آزادسازی خرمشهر، وقتی که به مرزها رسیدیم به این نتیجه رسیدیم که یک تیپ مستقل را با استفاده از این نیروها سازماندهی کنیم که پس از مدتی خودشان بتوانند مستقل شوند و به عراق برگردند و بدون کمک ما در راستای آرمانشان که سرنگونی رژیم بعثی صدام بود فعالیت کنند.

پس از آزادسازی خرمشهر و ورود نیروهای ما به خاک عراق، برنامه کاری‌مان را در رابطه با برادران مجاهد عراقی تغییر دادیم و در همین راستا بود که برادرمان شهید دقایقی را مسئول سازماندهی نیروها کردیم. از یک طرف ممکن بود در جریان پیشروی در خاک عراق مجبور شویم در برخی نقاط به شهرها و روستاها نزدیک شویم و از طرف دیگر می‌دیدیم به مصلحت ما نیست که نیروهای ایرانی وارد شهرهای عراق شوند. مثلا در «عملیات رمضان» قرار بود تا شرق ساحل اروندرود پیشروی کنیم ولی در همین ساحل شرقی «شهر تنومه» روستاهایی وجود داشت. با این پرسش مواجه شدیم که اگر وارد شهرها و روستاها شویم چه اتفاقی بین نیروهای ما و مردم می‌افتد؟ نگران بودیم که مردم وحشت کنند و اذیت شوند. از این جا کم کم به این نتیجه رسیدیم که از نیروهای مجاهد عراقی یک لشکری را سازماندهی کنیم.

مناسب‌ترین فردی را که برای فرماندهی لشکر می‌شناختم شهید دقایقی بود. من از قبل از انقلاب با شهید دقایقی آشنا و دوست بودم. در جریان مبارزه با رژیم شاه در قالب «گروه منصورون» با هم بودیم و بعد از انقلاب هم رابطه ما ادامه داشت.

در آن مقطع - بعد از عملیات خیبر - به او مأموریت داده بودم که با عده‌ای دیگر از کادرهای سپاه اولین دوره دوره عالی مالک اشتر را در پادگان امام حسین (ع) تهران راه‌اندازی کنند.

انتخاب شهید دقایقی به عنوان فرمانده تیپ مستقل بدر دلایلی داشت:

اولین عامل مؤثر در این انتخاب این بود که همگی دوستان در ارتباط با شهرها و مناطق خودشان مسئولیت‌هایی را پذیرفته بودند. مثلا از برادران عرب خوزستانی، شهید علی هاشمی فرمانده «تیپ نور» بود که توانست نیروها را در بستان،‌حمیدیه، سوسنگرد، و هویزه سازماندهی کند. اما هنوز به برادرمان شهید دقایقی مسئولیت لشکری نداده بودم. ایشان را زیر نظر داشتم تا متناسب با توانایی‌هایشان مسئولیتی را به او واگذار کنم.

عامل بعدی که در این انتخاب مؤثر بود، صبر و حوصله بسیار زیاد شهید دقایقی بود. چون پیشاپیش معلوم بود که برای فرماندهی نیروهای داوطلب عراقی صبر و حوصله بالایی لازم است. عامل بعدی، در حقیقت برخورد انسان دوستانه و آن روح ملایم و دوستانه‌ای بود که در ایشان وجود داشت و برای چنین ماموریت مهمی این روحیه فوق العاده لازم بود. عامل دیگر،‌ این بود که سازماندهی و تشکیل یک لشکر جدید نیازمند دقت بالایی بود و او هم فرد بسیار دقیقی بود. به ویژه در شناسایی نیروها بسیار دقیق عمل می کرد.

عامل بعدی که در انتخاب او به عنوان فرمانده نیروهای مجاهد عراقی مؤثر بود،‌ آن روحیه تعبد و پایبندی به قیود شرعی بود که این ویژگی در برادرمان دقایقی بسیار ملموس بود. در واقع برای ما مهم بود که فردی با این ویژگی‌ها در راس کار سازماندهی نیروهای عراقی قرار گیرد.

بعد از مدتی که دقایقی کار سازماندهی نیروهای مجاهد عراقی را به پیش برد،‌ به این جمع‌بندی رسیدیم که می توانیم در کنار مجاهدین عراقی از اسرای داوطلب یا «احرار» هم استفاده کنیم. در حقیقت برخی اسرای داوطلب عراقی به صورت انفرادی در بعضی عملیات‌های قبلی خوب درخشیده بودند. بنابراین عده‌ای از اسرای داوطلب را نیز وارد فاز سازماندهی نیروها کردیم.

ریسک مدیریتی این کار بسیار بالا بود. این خطر وجود داشت که اسرای می‌توانستند به عنوان داوطلب جنگ با عراق به تیپ بدر بپیوندند و هنگام عمل کردن در مرزها،‌ در موقعیتی که کسی هم نبود از فرار آنها جلوگیری کند،‌ از مرزها عبور کنند و بگریزند.

در اولین فراخوان نیرو از میان اسرای عراقی حدودا ‌‌٣٠٠ الی ‌‌٥٠٠ نفر داوطلب شدند که پس از انجام مصاحبه و شناسایی، جذب شدند و در تیپ بدر سازماندهی شدند. طبیعتا در جذب و استفاده از اسرای عراقی با احتیاط عمل می‌کردیم. و بعدا که عملکرد آنها را خوب ارزیابی کردیم کار را توسعه دادیم.

مدیریت کردن این دو گروه متفاوت – یکی مجاهدین و دیگری احرار یا اسرای داوطلب – کار بسیار سختی بود. هر یک از این نیروها روحیه خاصی داشتند. غالبا بین این دو بینش اختلاف نظر وجود داشت و سازماندهی این گروه‌های متفاوت در درون یک لشکر کار بسیار سختی بود.

دقایقی برای سازماندهی و اداره این لشکر زحمات زیادی کشید. یاد گرفتن کامل زبان عربی، آموختن ویژگی‌ها و فرهنگ عراقی‌ها، و درک تفاوت‌های ناشی از تفاوت فرهنگ و بینش نیروهای مجاهدین عراقی و اسرای عراقی جزو سختی‌های کار فرماندهی تیپ بدر بود. خود من در ابتدای کار قدری ابهام داشتم که آیا برادرمان دقایقی می‌تواند به خوبی از عهده این کار برآید؟‌ چون شهید دقایقی یک نیرویی بود که توانایی‌های فرهنگی و فکری‌اش برجسته‌تر بود،‌ بیشتر این طور به ذهن می‌رسید. لازم بود که در یک جای مناسب آزمایش شود که آیا جز توانایی‌های فرهنگی و فکری، قابلیت‌های عملیاتی هم در مدیریت خود دارد که البته شهید دقایقی به خوبی از عهده کار برآمدند. در مدت کوتاهی – ظرف همان چند ماه اول - توانست بر مشکلات غلبه کند. لشکر را واقعا خیلی خوب سازماندهی و گردان‌بندی کرد. بر کارها مسلط شد و توانست همه امور لشکر ر ا کنترل کند.

سردار اسماعیل دقایقی روز ‌٢٨ و در «عملیات کربلای ‌٥» به شهادت رسید.

اخبار ویژه خبری

هفت روز هفته با خبرهای "مشرق"



علایی: به پیروی از ولایت افتخار می کنم
حسین علایی تصریح کرد: تبعیت و همراهی از رکن رکین و حافظ سلامت و صحت مسیر انقلاب اسلامی یعنی ولایت فقیه که پس از رحلت حضرت امام خمینی (ره) در چهره مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای متجلی شده است را افتخار خود می‌دانم.

سخنگوهای اقتصادی و سیاسی دولت کجا هستند؟
در میان تنش ها و دعواهای سیاسی، قیمت 1700 تومانی دلار، غول بی شاخ و دم سکه، در گیری بر سر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و کشمکش های انتخاباتی، تنها سر اطلاع رسانی بی کلاه مانده است و دیگر خبری از سخنگوهای اقتصادی و سیاسی دولت به گوش نمی رسد.

پاسخ حسین شریعتمداری به مقاله 19 دی علایی
آیا نوشته ایشان با نوشته ای که از یک ضد انقلاب دوآتشه انتظار می رود کمترین تفاوتی دارد؟! اگر تفاوتی ندارد- که ندارد- احتمال سفارشی بودن آن دور از ذهن نیست!

بررسی ترور دانشمند‌هسته‌ای در جلسه کمیسیون امنیت ملی
عوض حیدرپور با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی مجلس بارها درباره حفاظت از دانشمندان هسته ای تذکر داده بود، گفت: ولی متاسفانه این درخواست کمیسیون برای حفاظت از دانشمندان عملی نشد.

دیدار احمدی‌نژاد با خانواده شهید روشن
رئیس جمهور در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای عرصه علم و فناوری با مادر، همسر، خواهر و مادربزرگ شهید مصطفی احمدی‌روشن که اخیراً ترور شد، دیدار و گفتگو کرد.

مشایی می خواهد با حمایت ایرانیان خارج از کشور پایگاه اجتماعی خود را شکل دهداگر هاشمی اعلامیه داده بود، سخنرانی کرده بود که ای کارگزاران، ای اصلاح طلبان در انتخابات شرکت کنید هیچکس به حرف او توجه نمی‌کرد. اگر حسین مرعشی، اسحاق جهانگیری، محمد هاشمی و ... ثبت نام می کردند ، هیچ کس به آنها رای نمی داد.



متکی: "سؤالات غیر سنگالی" را جواب می‌دهم
بخش پرسش و پاسخ همایش جبهه متحد اصولگرایان در هرمزگان دارای حاشیه‌های جالب توجهی بود که از جمله آن می‌توان به بخشی از سخنان منوچهر متکی در مورد عزلش در سنگال اشاره کرد.

همه جنجال‌های دانشگاه‌آزاد در زمان جاسبی
29 سال از تاسیس دانشگاه آزاد و فراز و نشیبهای آن می گذرد و اکنون پس از اتمام یک مدیریت 29ساله، باب تازه ای برای فعالیت های موثر و رشد و توسعه در عرصه آموزش عالی باز می شود.

پرونده دانشگاه آزاد در کمیسیون اصل 90
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه دانشگاه آزاد از گذشته در این کمیسیون پرونده داشته، افزود: در مورد تخلفات جاسبی به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم.

عکس/مطهری در همایش حزب مردمسالاری



سخنگوی طراحان سئوال از رئیس جمهور با اعلام این خبر که 4 کمیسیون امنیت ملی، برنامه، عمران، اصل 90 سئوال از رئیس جمهور را بررسی کرده اند از بررسی سئوال از رئیس جمهور در کمیسیون های اقتصاد و فرهنگی مجلس شورای اسلامی در هفته پس از تعطیلات و جمع بندی پاسخ ها و اعلام نظر به هیئت رئیسه در همان هفته خبر داد.

واکنش مصباح یزدی به مقاله علایی
آیت‌الله‌مصباح گفت: امروز کار کسانی به جایی رسیده که روزی در جبهه ها پست مهمی داشتند، زاویه باز کردند و با سابقه چند ساله در جبهه سردار و امیر بودند اما در مقابل رهبری مقاله می نویسند و بی ادبی می کنند.

همسر دکتر فاطمی رابط جریان انحرافی و فتنه بود
جمعیت ایثارگران در حال تهیه فهرستی انتخاباتی برای ارائه به جبهه متحد است و هم اکنون مدت دو هفته است که این مسئله در شورای مرکزی در حال بررسی است.

علیخانی: صبح‌ها حدود ۱۵ دعا می‌خوانم
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: علیخانی با قرآن آسمانی و ‌ادعیه سروکار دارد و همه آنهایی که با من کار می‌کنند، می‌دانند که صبح‌ها تا قرآن و دعاهای وارده را نخوانم، از منزل بیرون نمی‌آیم.معتقدم یک روحانی باید متعهد باشد.

آخرین وضعیت لایحه فرزند خواندگی در مجلس
لایحه فرزند خواندگی سال 88 در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال شد اما به دلیل برخی ایرادات شرعی مجددا به مجلس بازگردانده شد.با این وجود از آن زمان تاکنون این لایحه مسکوت مانده و در انتظار رفع ایراد و تصویب نهایی است.

احتمال اجرای فاز دوم یارانه‌ها در سال آینده
عضو هیئت رئیسه مجلس از احتمال موکول شدن اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به سال آینده خبر داد.

باهنر:دولت حق دستکاری در بودجه 90 را ندارد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید قانون بودجه 90 در خصوص افزایش قیمت حامل های انرژی را رعایت کند، گفت: دولت اگر نظری درباره افزایش قیمت خارج از چارچوب بودجه 90 دارد این نظر را در لایحه بودجه 91 بگنجاند.

ساکتین فتنه؛ اینبار ساکتین تروریسم!
یک ماه و اندی از تسخیر سفارت انگلیس در تهران می گذرد، تعداد مصاحبه ها و مقالات را راجع به تسخیر و تعداد مصاحبه هاو بیانیه هایشان را راجع به ترور شهید مصطفی احمدی روشن در روزنامه ها، مجلات و سایتهای اصلاح طلبان قیاس کنید، طبیعتا خواهید دید که قیاس مع الفارغ است.

انتقاد نهاوندیان از اقتصاد "چراغ‌ خاموش"
رئیس اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه باید ریشه رانت در اقتصاد خشکانده شود، گفت: باید چراغ‌ها را روشن کرد و در فضای شفاف فعالیت اقتصادی صورت گیرد.

گفتنی های شنیدنی از فساد کلان بانکی
در پی انتشار این خبر که متهم اصلی فساد بانکی 3 هزار میلیارد تومانی رشوه های کلانی به برخی از مدیران وزارتخانه ها و دست اندرکاران امور بانکی پرداخت کرده است، گزارش موثق کیهان حاکی از آن است که یک قلم از این رشوه ها مبلغ 2 میلیون دلار بوده است که به حساب بانکی خاوری در کانادا واریز شده بود و متهم بعد از کشف اسناد مربوطه به آن اعتراف کرده است.

تصاویر/همایش زنان جبهه متحد اصولگرایان




احتمال مخالفت‌هاشمی‌با امضای‌حکم دانشجو
برخی شنیده‌ها از دانشگاه آزاد حکایت از این دارد که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اعلام کرده که حکم ریاست فرهاد دانشجو را امضا نخواهد کرد.

نسبت نامزدهای اصول گرا و اصلاح‌طلب مجلس
وزیر کشور گفت: همه سلایق در چارچوب نظام در میان ثبت نام کنندگان حضور دارند به طوری که 34 درصد اصولگرایان، 14 درصد اصلاح طلبان، 23 درصد افراد مستقل، 29 درصد جریان‌های نامشخصی که جدید آمده‌اند در میان کاندیداها مشاهده می‌شود.

مخالفت نمایندگان با تحویل دادن مجلس به دولت
در فاصله یک ماهه تا انتخابات مجلس نهم، طرحی انتخاباتی با قید دو فوریت در دستورکار مجلس قرار گرفت.طرحی از سوی نمایندگان حامی دولت که از سوی کلیت نمایندگان رد شد.

احراز صلاحیت از دیدگاه قانون و مبانی حقوقی
هر از چند گاهی با نزدیک شدن به زمان انتخابات و به خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی، بحث احراز صلاحیت ها بالا می گیرد و به نظر می رسد آنچه می تواند درهیجانات سیاسی، حقیقت را حفاظت و اذهان را آگاه نماید، پایبندی به ادله و مبانی است.

اطلاعات:یاداشت علایی راقبل ازچاپ نخواندیم
با توجه به کمبود زمان و ضرورت وجود مقاله‌ای به منظور تجلیل از قیام 19 دی 56 در روزنامه، مقاله مزبور بدون مطالعه مطالبش و به تصور اینکه تمام جملاتش در تجلیل از قیام 19 دی است مستقیماً به چاپ سپرده شد.

1020 هیئت بازرسی ناظر انتخابات مجلس نهم
رئیس هیئت مرکزی بازرسی انتخابات کشور گفت: جو آرام و بی سابقه ای در جریان است که این آرامش مرهون تدبیر وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور است و سرعت عمل و بی طرفی وزارت کشور را در اذهان تداعی می کند.

دستور ویژه ‌‌رئیس جمهور برای‌ حفاظت‌ از دانشمندان
معاون اول رئیس جمهور گفت: آقای احمدی نژاد برای حفاظت از دانشمندان هسته ای دستورات ویژه ای داده و اقدامات قابل توجهی در این خصوص صورت گرفته است.

عکس/ حاشیه های نشست جبهه ایستادگی
نشست خبری جبهه ایستادگی ایران اسلامی صبح امروز دوشنبه با حضور خبرنگاران رسانه ها در محل این جبهه برگزار شد.


نامه خانواده شهید روشن به رهبر انقلاب
خانواده شهید مصطفی احمدی روشن در پاسخ به پیام محبت و بصیرت آمیز مقام معظم رهبری در رابطه با شهادت این دانشمند جوان ایران اسلامی، طی نامه ای خطاب به حضرت آیت الله خامنه ای، تاکید کردند: هر قطره خون مصطفای عزیز، هزاران جوان غیور و شهادت طلب در اقصی نقاط سرزمین های اسلامی می پروراند.

شورای نگهبان هم افزایش حامل‌های انرژی را تأیید نکرد
شورای نگهبان مصوبه مجلس درباره جلوگیری از چند برابر شدن قیمت حامل های انرژی تا پایان سال 90، خارج از چارچوب قانون بودجه را تائید کرد.

توضیح ولایتی درمورد نامه اوباما به رهبری
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در حاشیه اولین همایش زنان اصولگرای جبهه متحد اصولگرایان در پاسخ به سوالی در مورد محتوای نامه اخیر باراک اوباما به مقام معظم رهبری گفت: این نامه حرف تازه‌ای ندارد.

لاریجانی: ایران پیامی به آمریکا نفرستاده است
رئیس مجلس شورای اسلامی ادعای «ویکتوریا نولند» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر دریافت پیام ایران از طریق وزیر خارجه ترکیه را تکذیب کرد و آن را محصول تخیل آمریکایی ها دانست.

پیشنهاد اشعری به وزارت ارشاد
رییس شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی کتاب‌های نفیس و هنری به وزارت ارشاد پیشنهاد کرد برای رونق هرچه بیشتر جوایز ملی مانند کتاب سال و جلال آل‌احمد، شاخص‌های انتخاب آنها را اعلام کند تا تولیدکنندگان و ناشران آثار از ابتدا بدانند وارد چه نوع رقابتی می‌شوند.

لیست جداگانه جبهه پایداری در تهران
علی محمد بزرگواری عضو جبهه پایداری گفت: به طور حتم به دلیل وجود پاره ای از اختلافات و عدم رسیدن به توافق نهایی جبهه متحد اصولگرایی و جبهه پایداری در تهران و برخی کلان شهر های بزرگ، لیست مشترک ارائه نخواهند داد.

شاه رفت به روایت تصویر




واکنش جوانفکربه صدور حکم دادگاهش
رأی قاضی باید مبتنی بر ادله‌ای باشد که هر قاضی متعارف دیگری را قانع کند و وجدان او پذیرای چنین تصمیم اتخاذ شده ای باشد و طرفین دعوی آگاه باشند که بر پایه کدام تحلیل،‌ دفاعیات آنها از سوی قاضی مورد قبول یا مردود واقع شده است.

اصرار دولت‌بر اجرای‌فازدوم هدفمندی در سال90
آقا محمدی بیان کرد: دولت خلاف قانون انجام نمی‌دهد و مطابق قانون فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها امسال اجرایی خواهد شد.

کلید تاسیس بانک اصناف در دستان بهمنی
رئیس کل بانک مرکزی از تاسیس بانک اصناف به دلیل اینکه متعلق به بخش خصوصی خواهد بود، استقبال کرد، اما تشکیل بانکی برای نفتی‌ها را منوط به نحوه تامین منابع مالی آن دانست و اعلام کرد: اگر پول آن از طریق دولتی‌ها یا شبه دولتی‌ها باشد، مشکلات تاسیس بانک صنعت نفت حل نمی‌شود.

جلسه کمیسیون ویژه مجلس با وزیر اقتصاد
کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس روز دوشنبه در جلسه ای با حضور وزیر اقتصاد و معاونان وی از تصمیم دولت برای افزایش قیمت حامل های انرژی در فاز دوم هدفمندی یارانه ها را مورد بررسی قرار می دهد.

الزام دولت به پیگیری حقوق قربانیان تروریستی
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی عدم پیگیری ترور دانشمندان هسته ای از طرف دستگاه های دولتی را نوعی کوتاهی در انجام وظایف خواند و از تهیه طرحی برای الزام دولت به پیگیری حقوق قربانیان اقدامات گروه های تروریستی در سازمان های بین المللی در کمیسیون امنیت ملی خبر داد.

مصلحی: ما مسئول حفاظت از افراد نیستیم

وزیر اطلاعات با اشاره به ترور اخیر یکی از دانشمندان هسته‌ای گفت: وزارت اطلاعات مسئول حفاظت از افراد نیست و روش‌های حفاظتی را ما تعریف نمی‌کنیم. البته دستگاه‌های مسئول هم نباید توپ را به زمین دیگری بیندازند.

تشکیل ستادی جهت استمرار ریاست جاسبی
مسئولان ارشد دانشگاه آزاد با تشکیل ستاد عملیات روانی سعی دارند جاسبی به مدیریت خود بر این دانشگاه ادامه دهد.




ایرانیان چگونه شیعه شدند؟

سابقه دین اسلام در سرزمین ایران به عصر حیات «پیامبر اکرم(ص)» و نامه آن حضرت به «خسرو پرویز» شاه ایران برمی‏گردد؛ و ورود رسمی این دین به این سرزمین، به سال 16 هجری و در زمان حکومت «عمر بن خطاب» خلیفه دوم.

تحصیل رایگان حافظان قرآن در دانشگاه
رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با تشریح چگونگی تخصیص بودجه نیم درصد دستگاه‌های دولتی برای فعالیت‌های قرآنی و آخرین مصوبات این شورا از امکان تحصیل رایگان حافظان کل قرآن در دانشگاه‌ها و برپایی همایش تجلیل از اساتید جلسات سنتی خبر داد.

امکان تحصیل کودکان استثنایی در مدارس عادی
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب آیین‌نامه آموزش و پرورش تلفیقی ـ فراگیر کودکان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خبر داد و گفت: از مهر سال آینده "دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دارای آسیب‌دیدگی کم" در مدارس عادی واجد شرایط تحصیل می‌کنند.

خیز قطری‌ها برای جذب نخبگان ایران
جالب اینجا است که در کنار انفعال دستگاه‌های نظارتی و تصمیم‌گیر، شرکت‌های قطری در پایگاه‌های اینترنتی ایرانی به راحتی برای جذب نیرو تبلیغ می‌کنند.

تمام بلیت‌های جشنواره فروخته شد
استقبال از پیش‌فروش بلیت‌های سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در نخستین روز به قدری زیاد بود که در همان دقایق اولیه تمام بلیت‌های بعضی از سالن‌های سینمایی به فروش رسید.

نام اصلی امام حسین (ع) چیست؟

مجموعه کتاب​های «جای پای رود» با نگاهی نو سرگذشتی ادبی و روایی را از اهل بیت(ع) پیش روی مخاطب جوان قرار می دهد که «نیمی بالا، نیمی بلند» به نوعی زندگی امام حسین(ع) را در بردارد.

اعطای مرخصی 3 ساله به مادران‌ دانشجو
رئیس مرکز امور زنان و خانواده با اشاره به لوایح پیشنهادی این مرکز به دولت برای حمایت ازمادران شاغل گفت: لایحه مرخصی سه ساله به دانشجویانی که مادر می‌شوند به کمیسیون لوایح دولت ارائه شده است.

تشکیل 3 کمیته مشورتی در دانشگاه آزاد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام خبر تشکیل 3 کمیته مشورتی در دانشگاه آزاد، تاکید کرد: برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی توسط اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان تنظیم خواهد شد، بنابراین از این 3 گروه در شناسایی و حل مشکلات استفاده می کنیم.

جشنواره فیلم فجر صاحب برنامه شد
همانگونه که محمد خزاعی دبیر سی‌امین جشنواره فیلم فجر وعده کرده بود، برای اولین‌بار برنامه جامع جشنواره فیلم فجر منتشر شد.

چه کسی سرهنگ را کشت؟ جواب: چادر ثریا!
هنگامی که نخستین قسمت سریال «تاثریا» با آن آیه‌ی ابتدای تیتراژش از تلویزیون پخش شد، فکر می‌کردیم که بعد از شاهکار «وضعیت سفید»، انتظار ما برای دیدن یک سریال خوش مضمون و خوش فرم طولانی نمی‌شود و «تا ثریا» به علت پرداختن به یک موضوع مبتلا به جامعه و یک دغدغه‌ی قرآنی -یعنی رباـ سریالی خواهد شد به یاد ماندنی.



اهدای سیمرغ زرین بر طبق آیین‌نامه
دبیر سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: سیمرغ زرین طبق آیین نامه های گذشته جشنواره به برگزیدگان اهدا می شود و تغییری در مورد سیمرغ ها نداشته ایم.

فرهاد دانشجو رسماً رئیس دانشگاه آزاد شد
در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که امروز در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، فرهاد دانشجو با رأی اکثریت اعضای این شورا رئیس دانشگاه آزاد شد.

برگزاری جشنواره موسیقی فجر در 6 شهر
جشنواره موسیقی فجر امسال علاوه بر تهران به طور همزمان در شهرستانهای شیراز، یاسوج، قزوین، گرگان و کرج برگزار می شود.

تغییرنام خوابگاه شریف به شهید روشن
با درخواست دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف خوابگاه دانشجویی زنجان این دانشگاه به خوابگاه شهید مصطفی احمدی‌روشن تغییر نام داد.

موافقت رئیس‌جمهور با خرید کتابخانه جرداق
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: رئیس جمهور با خرید کتابخانه جرج جرداق موافقت کرد و برای تأمین منابع به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد که وزیر ارشاد با این امر نیز موافقت کرد.

معرفی فیلم‌های ایرانی در بخش‌ بین‌الملل فجر
هشت فیلم ایرانی بخش بین‌المللی جشنواره سی‌ام فیلم فجر معرفی شدند.

ایجاد رشته ساخت بازی رایانه‌ای تا پایان 91
رییس بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: رشته ساخت بازی های رایانه ای تا پایان سال تحصیلی 91-92 در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در کشور ایجاد می شود.

رونمایی از سردیس شهید سیدکاظم کاظمی
سردیس سردار شهید «سید کاظم کاظمی» مسئول وقت واحد اطلاعات سپاه پاسداران با حضور مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه و خانواده معظم شهید کاظمی دقایقی پیش رونمایی شد.

عمل‌جراحی‌مسلمانان درقرن چهارم+عکس
کتاب "التصریف لمن عجز عن تألیف" به زبان های لاتین، فرانسه، ترکی و فارسی ترجمه شده و بخشی از آن درباره فنون و ابزار جراحی است.

اعلام اسامی فیلم‌ها در جشنواره جشنواره‌ها
اسامی فیلم‌های بخش جشنواره جشنواره‌ها از سوی دبیرخانه سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اعلام شد.


نگاهی به فیلم‌ اولی‌های جشنواره فجر امسال
حضور پر تعداد فیلمسازان اول شاید برای بعضی خوشایند نباشد اما باید برای جهت دادن به این نسل تازه، راهکارهایی یافت که یافتن راهکارها نیازمند نگاهی واقع بینانه و کارشناسانه است.

سالروز توقیع امام عصر(عج) به شیخ مفید
امام زمان(عج) او را «مفید» نامید؛ مرجع عالی‌قدری که در زمان غیبت کبری سه توقیع را از جانب ولی عصرش دریافت کرد تا این گونه مورد خطاب قرار گیرد: «سلام بر تو اى بنده شایسته خدا و اى یارى‌دهنده حق و دعوت‌کننده به سوى آن».

عناوین فیلم‌های سه‌بعدی جشنواره بین‌المللی فلیم فجر در حال اعلام شد که نام کارگردانان سرشناسی چون مارتین اسکورسیزی، جیمز کامرون و رابرت رودریگز در میان اسامی دیده می‌شود.

اکران محدود برخی فیلم‌ها به جای توقیف
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس تصمیم وزارت ارشاد برخی از فیلم‌ها به جای آنکه توقیف شوند، به‌صورت محدود اجازه نمایش در تهران و برخی شهرستان‌ها به آن‌ها داده می‌شود.

تصاویر/ عزاداری اربعین در نقاط مختلف ایران
مراسم عزاداری اربعین حسینی روز شنبه با حضور عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در اقصی نقاط ایران و کربلای معلا برگزار شد.



دستگیری تکثیرکنندگان غیرمجاز قهوه تلخ
تکثیرکنندگان غیرمجاز مجموعه قهوه تلخ در ادامه اجرای طرح امنیت محله محور و برخورد با فروشندگان محصولات فرهنگی غیرمجاز دستگیر شدند.

وزارت ارشاد هم حق دارد و هم موظف است خانه سینما را منحل کند
مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی دلایل و استنادات فرهنگی حقوقی انحلال خانه سینما را بررسی و دیدگاه کارشناسی خود در این موردرا تبیین کرد.

از ناامیدی "ثریای" ایرانی تا امیدواری "برادران و خواهران" آمریکایی
جنس کلی سریال هایی مانند برادران و خواهران و زنان خانه دار سرسخت، از نوعی است که برآیند هر قسمت از آن هر ماجرایی امید است. مخاطب به همراه قهرمان های داستان اگر چه در برخی از موارد غمگین و مستاصل می شود، اما امید به نجات چیزی نیست که آن را از دست بدهد و متوقف شود به همین خاطر به جای استرس نوعی هیجان را تجربه می کند.

گام بلند امپراطوری برای سقوط

سیطره بیش از یک صد ساله مدرنیته بر جامعه ما که بدترین وجه آن، غلبه منطق معرفتی مدرن بر اذهان است، ما را به نوعی فلج ذهنی در مواجهه با بسیاری از پدیده های عصری و نو دچار کرده است.

سرانجام پیوستن گلشیفته فراهانی به سینمای هالیوود
سرانجام بازیگری که کشورش را ترک کرد و به سینمای هالیوود پیوست،چیزی جز بی اخلاقی نبود.

خبرگزاری فارس: از نجابت «میم مثل مادر» تا بی‌اخلاقی در فیلمی غربی


دوئل فرهادی - حاتمی‌کیا و ماجراهای سلحشور

خطری که حاتمی کیا آن را شناخت بحران تلاش دسته دومی ها برای اپیدمی کردن بحران هویت است واین اتفاقی است که اگر به آن توجه نشود نه حجب و حیا که همه داشته های فرهنگی ما را به پای ناسیونالیسم ینگه دنیایی خواهد ریخت.

جشنواره در راه اژدها
همین جشنواره فیلم فجر بود که به مردم نشان داد که سینما فقط جفتک چارگوش زدن چند هنرپیشه و قر کمر دادن یک مشت ضعیفه معروفه نیست.


"جنایت جنگی" آمریکا در پاکستان
یک کارشناس آلمانی با تاکید بر اینکه آمریکا استقلال و تمامیت ارضی پاکستان را مورد بی توجهی قرار می دهد عملیات هواپیماهای بدون سرنشین سیا در حاک این کشور را نقض آشکار حقوق بشر دانست.

‌پیگیری‌بین‌المللی مجازات‌عاملان تروردانشمندان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:مجازات عاملان ترور دانشمندان هسته‌ای‌ را در دادگاه‌های بین‌المللی ‌پیگیری می‌کنیم.

حمایت ویکی پدیا از سرقت‌های اینترنتی
دانشنامه آنلاین ویکیپدیا در اعتراض به قوانین در حال بررسی متوقف سازی سرقت و فروش آنلاین مطالب به سرقت رفته روز چهارشنبه 18 ژانویه 2012 سیاه‌پوش می‌شود.


خدام؛ از شام تا کام عموسام
عبدالحلیم خدام، معاون سابق رئیس‌جمهور سوریه را حتی دوستانش به عنوان کسی می شناسند که در راه تحقق رؤیای حکومت بر شام، هیچ حرمت و خط قرمزی را برای خود در راه رسیدن به این هدف قائل نیست.

شبح‌های پالتو پوش!

کمی جلو تر سه چهار مرد در میانه راه سبز می شوند، در آن هوای گرم، پالتو های بلندی پوشیده اند و کلاه بر سر دارند، آرام راه می روند و هر از چندی سر به اطراف بر می گردانند، مانند شبح حرکت می کنند؛ در آن شرایط این ترسناک ترین صحنه ای بود که می شد در آن تاریکی دید.

کاخ سفید با پرتاب بمب دودزا بسته شد
کاخ سفید آمریکا شب گذشته برای مدتی پس از پرتاب یک بمب دودزا به محوطه آن بسته شد.

عکس/بزرگترین بازی «وسطی» جهان
دانشجویان دانشگاه آلبرتا در کانادا توانستند بار دیگر رکورد بزرگترین بازی وسطی جهان را بشکنند.در این بازی ۲۰۱۲ نفر حضور داشتند.پس از مراسم بازگشایی نبرد بین تیم سبز و تیم طلایی آغاز شد و پس از ۴۴ دقیقه و ۱۷ ثانیه تیم طلایی در این بازی پیروز شد.




کشف گور دسته جمعی در ترکیه
به گزارش پرس تی‌وی رئیس انجمن حقوق بشر ترکیه از دفن دست‌کم ۳ هزار جسد در گورهای دسته جمعی در این کشور خبر داده است.

توطئه جدید سعودی-آمریکایی در شمال یمن
رهبر حوثی‌ها در شمال یمن، اعلام تشکیل یک "امارت اسلامی" در این منطقه از سوی گروه القاعده را توطئه ای سعودی – آمریکایی برای برانگیختن آتش فتنه های داخلی دانست.

یونان آکروپلیس را اجاره می‌دهد‌
دولت بحران زده یونان در اقدامی عجیب و جدید برخی از مناطق باستانی معروف و پرجاذبه‌ این کشور را به شرکت‌های تبلیغاتی و دیگر سازمان‌ها اجاره می‌دهد.

جایگاه اقتصاد ایران در رتبه بندی جهانی
موسسه مالی اچ اس بی سی در تازه ترین گزارش خود رتبه بندی 100 اقتصاد بزرگ جهان تا سال 2050 میلادی را منتشر کرده است.

قرارداد همکاری دختر امیر قطر با ایران

مدیر کاخ گلستان از امضای تفاهم‌نامه همکاری با دختر امیر قطر برای برپایی نمایشگاه‌های "مرقع گلشن" در آلمان، قطر و ایران خبر داد.

زیردریایی‌های ایران در کمین ناوهای آمریکایی
معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش با اشاره به توانمندی‌ یگان‌های زیرسطحی گفت: وقتی این زیردریایی‌ها در کف می‌نشینند براحتی می‌توانند یک ناو هواپیمابر که از نزدیکی‌اش می گذرد را هدف گیری و مورد اصابت قرار بدهند.

ثروتمند شدن یک دختر فقیر + تصاویر
یک دختر بی خانمان توانست جایزه علمی 100 هزار دلاری را از آن خود کند.


استخدام جادوگر برای جلوگیری از بارش باران
دادستانی کلمبیا در حال تحقیق در مورد علت پرداخت 2 هزار دلار به یک جادوگر برای جلوگیری از بارش باران در مراسم اختتامیه جام جهانی زیر 20 سال جهان در این کشور است.

برنده گلدن گلوب به فضا می رود
"جرج کلونی"، بازیگری که روز گذشته موفق به دریافت بهترین بازیگر نقش اول مرد در جایزه گلدن گلوب شد، به زودی در فیلم "جاذبه" که داستانی فضایی دارد، به ایفای نقش خواهد پرداخت.


تدابیر شدید امنیتی همزمان با دادگاه مبارک
تدابیر امنیتی همزمان با برگزاری دادگاه حسنی مبارک ، پسرانش و برخی مقامات حکومتی در مصر تشدید شده است.

تاکید دولت هند بر ادامه خرید نفت از ایران

با وجود فشارهای فزاینده آمریکا، دولت هند روز سه شنبه اعلام کرد به خرید نفت از ایران ادامه می دهد.

اعلام زمان سفر هیئت بازرسان آژانس به تهران
نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: هیئت عالیرتبه بازرسان آژانس به سرپرستی معاون مدیر کل در امور پادمان 9 بهمن ماه به تهران سفر می‌کند.

تکرار صحنه‌ای از فیلم تایتانیک در واقعیت+عکس
کشتی تفریحی کاستا کونکوردیا که چند روز پیش در سواحل ایتالیا غرق شد و به تایتانیک 2 مشهور شده است شباهت دیگری نیز به فیلم تایتانیک به کارگردانی استیو اسپیلبرگ پیدا کرده است.

تقلید بشار اسد از احمدی نژاد
مرتضوی گفت:آقای بشار اسد هم اکنون تفکر احمدی‌نژاد عزیز ما را تمرین می‌کند سرزده به میان مردم می‌رود و بسیار زیبا به مدیریت می‌پردازد.

از برگزاری یورو ویژن تا رژه همجنس بازان
تلاشهای جمهوری آذربایجان برای برگزاری مسابقه موسیقی«یوروویژن» در حالی است که دولتمردان باکو اجازه عزاداری در روز عاشورا را به مردم مسلمان این کشور نمی دهند.

خالدمشعل از رهبری حماس می‌رود
یکی از رهبران سابق جنبش حماس در آخرین مقاله خود فاش کرد که خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی این جنبش قصد ندارد در انتخابات داخلی آینده جنبش حماس باردیگر برای این سمت نامزد شود.


هوگو چاوز یک سال دیگر زنده است
پزشکان هوگو چاوز اعلام کرده‌اند که رئیس‌جمهوری ونزوئلا به خاطر ابتلا به بیماری سرطان کمتر از‌ یک سال دیگر زنده است.

اظهارات تازه رئیس ستاد ارتش اسرائیل
رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی از آمادگی این رژیم برای تکرار سناریوی جنگ سال 1967 علیه یک کشور عربی خبر داد.

تصاویر/باغ های معلق در شهرهای بزرگ دنیا
ایجاد باغچه ها و باغهای سرسبز بر روی بام شهرهای مختلف جهان رواج بسیاری یافته و حتی بعضی از کشورها از قبیل آلمان ایجاد این باغهای معلق را در ساختمانهای تازه ساز اجباری اعلام کرده اند.


رایزنیهای وزیر ارشاد در لبنان
وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران در دیدار با نخست وزیر و رئیس پارلمان لبنان بر ضرورت تقویت مناسبات فرهنگی میان دو کشور تاکید کرد.

انفجار سه بمب در ناپل ایتالیا

یک مقام پلیس در ایتالیا گفت: سه بمب در مقابل آژانس دولتی "جمع‌آوری مالیات‌ها و جریمه‌های معوقه" منفجر شد اما خسارات جانی در بر نداشت و تنها باعث شکسته شدن پنجره‌های ساختمان‌های اطراف شد.

اهداف خاص نامه اوباما به ایران
رسانه های غربی در تحلیل اهداف نامه اخیر رئیس جمهوری آمریکا به رهبر معظم انقلاب ضمن اشاره به نگرانی ایالات متحده از پیامدهای بسته شدن تنگه هرمز بر اقتصاد آشفته غرب، از اهداف خاص نامه نگاری "شیطان بزرگ" خبر دادند.

اهداف خاص نامه اوباما به ایران
رسانه های غربی در تحلیل اهداف نامه اخیر رئیس جمهوری آمریکا به رهبر معظم انقلاب ضمن اشاره به نگرانی ایالات متحده از پیامدهای بسته شدن تنگه هرمز بر اقتصاد آشفته غرب، از اهداف خاص نامه نگاری "شیطان بزرگ" خبر دادند.

مطالبه 1.75 میلیارد دلاری ایران از آمریکا
رویترز طی گزارشی با اشاره به بلوکه شدن 1.75 میلیارد دلار دارائی بانک مرکزی ایران توسط دولت آمریکا از تلاش‌ آمریکایی ها برای مصادره این مبلغ به عنوان غرامت حادثه انفجار پایگاه آمریکا در لبنان خبر داد.

دستگیری شاهد ربوده شدن امام موسی صدر

مسئول کمیته پیگیری وضعیت امام موسی صدر در مجلس می گوید: با توجه به آنکه در قضیه مفقود شدن امام موسی صدر پای برخی سران عرب نیز درگیر بوده است، این احتمال وجود دارد که خیلی از مسئولان این کشورها نخواهند حقایق مربوط به وی کشف شود.

بهره‌کشی جنسی در اوج بحران مالی اروپا
نگاهی به برخی وقایع این روزها در اروپا که برای مردم دیگر مناطق جهان شاید قابل هضم نباشد، نشان می دهد در این بحران مالی فرصتی برای سودآوری بیشتر با ابزارهای غیراخلاقی ایجاد شده است.

آمریکا در لیبی نیرو پیاده می‌کند
در حالی که گفته می‌شود، رئیس جمهور آمریکا دستور حضور 12 هزار نظامی آمریکایی به لیبی را صادر کرده است، رئیس شورای نظامی طرابلس از قصد خود برای تاسیس یک حزب سیاسی خبر داد.


سقوط دومین بالگرد ناتو در افغانستان

یکی از رهبران طالبان گفته است این بالگرد توسط افراد آنها سرنگون شده و تمام سرنشینان آن کشته شده اند.

خودروهای شگفت آور هیبریدی جهان+تصاویر

خودروی هیبریدی، خودرویی است که برای حرکت کردن از ترکیب دو یا چند منبع مجزای قدرت استفاده می‌کند. عنوان خودروهای ترکیبی به خودروهائی گفته می‌شود که در سیستم پیشرانه آنها علاوه بر موتورهای بنزین سوز از یک یا چند موتور الکتریکی استفاده شود. در نمایشگاه امسال خودروهای سواری، شش خودوری زیر به عنوان پربازدید کننده ترین خودروهایی هیبریدی جهان که قرار است در اواسط سال 2012 میلادی به بازار بیاید انتخاب شده اند.



طالبان و القاعده حامی منافقین شدند!
فرقه تروریستی رجوی علی رغم شل کردن سرکیسه و اعلام اینکه که حاضر اند هر گونه حمایت را به بالاترین قیمت خریداری کنند، به شدت از سوی احزاب و گروه های سیاسی مستقل اروپایی و آمریکایی پس زده می شوند، به گونه ای که حمایت طالبان و القاعده را به عنوان یک پیروزی بزرگ برای خود می دانند.

عفو تمام بازداشت‌شدگان توسط بشار اسد

رئیس جمهور سوریه در راستای تحقق خواسته های مردمی دستور عفو تمامی بازداشت شدگان حوادث یک سال گذشته این کشور را صادر کرد.

انفجار در مراسم عزاداری شیعیان پاکستان
رسانه های پاکستان از کشته شدن 11 نفر و زخمی شدن 35 نفر دیگر بر اثر انفجار یک بمب در مراسم عزاداران حسینی در ایالت پنجاب خبر داد.

روسیه با تحریم نفت ایران آقا می‌شود
رییس اتاق بازرگانی ایران و چین تحریم نفتی ایران را بزرگ‌ترین اشتباه غرب دانست و گفت: این امر باعث افزایش قیمت نفت روسیه به 300 دلار می‌شود و روسیه در اروپا آقایی خواهد کرد که این به مصلحت اروپا نیست.

تکذیب ارسال پیام آمریکا به ایران از طریق ترکیه
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت که پیام آمریکا به کشورمان از طریق مقامات ترکیه منتقل نشده بلکه از سه طریق به ایران منتقل شده است. اگر لازم بود پاسخی داده شود به شکل مناسب داده خواهد شد.

طالبان و القاعده حامی منافقین شدند!
فرقه تروریستی رجوی علی رغم شل کردن سرکیسه و اعلام اینکه که حاضر اند هر گونه حمایت را به بالاترین قیمت خریداری کنند، به شدت از سوی احزاب و گروه های سیاسی مستقل اروپایی و آمریکایی پس زده می شوند، به گونه ای که حمایت طالبان و القاعده را به عنوان یک پیروزی بزرگ برای خود می دانند.



جزئیات شیوه جدید گشایش ال.سی‌ ریالی
عضو شورای پول و اعتبار از ابلاغ دستورالعمل گشایش ال.سی ریالی در روزهای آینده از سوی بانک مرکزی خبرداد و گفت: بر اساس دستورالعمل جدید، محدودیت گشایش ال‌سی ریالی به معاملاتی که یک سوی آن دستگاه‌های دولتی باشند، رفع شد.

بدهی 6 هزار میلیاردی دولت به وزارت بهداشت
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: با توجه به تورم 30 درصدی مواد خوراکی و افزایش هزینه‌های ناشی از هدفمندسازی رایانه‌ها بیمارستان‌ها حتی در تأمین غذای بیماران مشکل دارند، وزارت بهداشت هم ۶ هزار میلیارد تومان از دولت مطالبه معوقه دارد.

تصویب مقررات نظارت بر عملیات مجاز بانکی
شورای پول و اعتبار در اخرین جلسه خود «مقررات ناظر بر عملیات مجاز بانکی» و موضوع «محاسبه مالیات بر ارزش افزوده در اعطای تسهیلات مضاربه به بهای تمام شده کالای خریداری شده »را تصویب کرد.

اینفوگراف/بیکاری در کدام استان‌ها کمتر است
نگاهی به جغرافیای بیکاری در کشور نشان می دهد شش استان در کشور با نرخ بیکاری بالای 20 درصد بیشترین نرخ بیکاری را در بهار سال جاری تجربه کرده اند و دو استان گلستان و یزد با داشتن نرخ بیکاری زیر 10 درصد کمترین میزان بیکاری را در این دوره زمانی داشته اند.


110روز ریاست، 5/5 میلیارد هزینه!
از صبح روز سه‌شنبه 26شهریور سال جاری تمام اهالی ورزش به‌خصوص فوتبالی‌ها منتظر بودند تا مدیرعامل باشگاه پرسپولیس توسط اولین وزیر وزارت ورزش و جوانان معرفی شود.

جایگاه اقتصاد ایران در رتبه بندی جهانی

موسسه مالی اچ اس بی سی در تازه ترین گزارش خود رتبه بندی 100 اقتصاد بزرگ جهان تا سال 2050 میلادی را منتشر کرده است.

آغاز توزیع بنزین و گازوئیل یورو 4 از فردا
توزیع بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا فردا پنجشنبه و همزمان با روز هوای پاک به طور آزمایشی در سطح جایگاههای سوخت استان تهران آغاز می‌شود.

سکه تمام در آستانه 800 هزار تومان

قیمت انواع سکه امروز رکوردهای جدیدی را به ثبت رساند و نرخ سکه طرح قدیم و جدید را در آستانه 800 هزار تومان قرار داد، با این روند بازار خرید سکه پیش فروش در بانک ملی داغ شد.

دلایل 3گانه افزایش قیمت طلا
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با تشریح دلایل افزایش قیمت سکه و وجود حباب در آن گفت: از آنجایی که نرخ دلار را در بازار نداریم نمی‌دانیم سکه 735 هزار تومانی حباب دارد یا خیر.

آخرین وضعیت پرونده ایران خودرو و بقایی
مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری گفت: پرونده 4700 شاکی ایران خودرو دیزل در دستور رسیدگی دیوان عدالت اداری قرار دارد.

مقایسه تعرفه‌ اپراتورهای تلفن همراه در کشور
رایتل، اولین ارائه‌دهنده سیم‌کارت نسل سوم در کشور به حساب می‌آید. نسل سوم، نسلی از استانداردهای مخابرات بی‌سیم است که از طریق آن باید خدمات مکالمه تلفنی، دسترسی به اینترنت، مکالمه ویدئویی و تلویزیون همراه ارائه شود.

تهیه فهرست جدید بدهکاران بزرگ بانک
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از برگزاری نشست ویژه این ستاد برای تهیه لیست جدید بدهکاران بزرگ بانکی و ارائه آن به بانک مرکزی برای جلوگیری از ارائه خدمات به این گونه بدهکاران خبر داد و گفت: دستور ابطال اسناد 3 زمین خوار بزرگ صادر شد.

انتقاد نهاوندیان از اقتصاد "چراغ‌ خاموش"
رئیس اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه باید ریشه رانت در اقتصاد خشکانده شود، گفت: باید چراغ‌ها را روشن کرد و در فضای شفاف فعالیت اقتصادی صورت گیرد.

.شارژ شگفت انگیز برای خودرو برقی!+عکس
بتدریج و در دنیای کنونی که قیمت بنزین نوسان های زیادی را پشت سر می گذارد و همچنین نگرانی های زیادی بابت آلودگی هوا و تمام شدن سوخت های فسیلی در حال افزایش است، روی آوردن به سوخت ها و انرژی های جایگزین مانند انرژی الکترونیکی در دستور کار بسیاری از کمپانی های خودروسازی قرار گرفته است.



گفتنی های شنیدنی از فساد کلان بانکی
در پی انتشار این خبر که متهم اصلی فساد بانکی 3 هزار میلیارد تومانی رشوه های کلانی به برخی از مدیران وزارتخانه ها و دست اندرکاران امور بانکی پرداخت کرده است، گزارش موثق کیهان حاکی از آن است که یک قلم از این رشوه ها مبلغ 2 میلیون دلار بوده است که به حساب بانکی خاوری در کانادا واریز شده بود و متهم بعد از کشف اسناد مربوطه به آن اعتراف کرده است.

افزایش20درصدی دستمزد کارگران در سال91
بررسی مصوبات حداقل دستمزد 10 سال گذشته نشان دهنده تصویب بهترین مزد در سال 80 و بدترین آن در سال 90 است. با این وجود، با افزایش تدریجی نرخ تورم در ماه‌های اخیر، به نظر می‌رسد دستمزد سال آینده کارگران حداقل 20 درصد افزایش یابد.

پرداخت وام مسکن مجردی به دانشجویان
قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از پرداخت وام مسکن به تمامی متقاضیان دانشگاه‌های کشور در روزهای آتی خبر داد و گفت: تاکنون به تمامی درخواست‌ دانشجویان برای وام ودیعه مسکن مجردی و متاهلی پاسخ داده ایم.

تخلف 100 میلیاردی یک نماینده مجلس
یک مقام مسئول در تأمین اجتماعی از تخلف حدوداً 100 میلیارد تومانی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مجموعه تأمین اجتماعی خبرداد.

تعرفه‌ تماس و خدمات سیم‌کارت‌های رایتل
نرخ تعرفه ارسال پیامک فارسی از سیم‌کارت‌های رایتل 105ریال و پیامک لاتین در این سیم‌کارت‌ها 195ریال است و تعرفه تماس تصویری از سیم‌کارت‌های رایتل، دقیقه‌ای 1495 ریال اعلام شده است.

اولتیماتوم جدید دولت به خودروسازان
معاون رئیس جمهوری با اشاره به ممنوعیت استفاده و یا خرید خارجی ماده آزبست در شرکتهای خودروساز داخلی، اعلام کرد: استفاده خودروسازان با ماده آزبست با برخورد قانونی دولت روبرو خواهد شد.

به زودی متخلفان پولی معرفی خواهند شد
مهلت 5 روزه بانک مرکزی به موسسات مالی و اعتباری متخلف در شرف تاسیس برای انطباق فعالیت‌های خود با قوانین بانکی به اتمام رسید تا معرفی متخلفان پولی آغاز شود.

دولت برای سومین بار بودجه ندارد!
بررسی لایحه بودجه 91 به سال آینده موکول شد و بدان معناست که دولت برای رساندن لایحه بودجه در زمان قانونی عجله‌ای ندارد.


خرید و فروش دلار زیرزمینی شد
اگر چه خبر ممنوع‌ شدن خرید و فروش خارج از چارچوب ارز سبب شد هیاهوی روزهای گذشته در این بازار شنیده نشود، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که دلالان به خرید و فروش زیرزمینی دلار روی آورده‌اند.

جلسه کمیسیون ویژه مجلس با وزیر اقتصاد
کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس روز دوشنبه در جلسه ای با حضور وزیر اقتصاد و معاونان وی از تصمیم دولت برای افزایش قیمت حامل های انرژی در فاز دوم هدفمندی یارانه ها را مورد بررسی قرار می دهد.

آینده مبهم برای افزایش نرخ سود سپرده بانکی
روز قبل از مصوبه شورای پول و اعتبار ،یکی از بولتن های رسمی دولت در مطلبی با عنوان پشت پرده افزایش نرخ سود بانکی به طور رسمی مخالفت دولت با افزایش نرخ سود بانکی را اعلام کرد و روز بعد از آن در غیاب وزرای اقتصادی و رئیس جمهور این مصوبه تصویب شد.

بورس چرا مثبت شد؟
این روزها بازارسهام 44 ساله کشور بار دیگر مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته و با رشد قیمت ها و شاخص ، نگاه های بسیاری را به سوی خود کشانده است. دراین میان بسیاری از غیر بورسی ها از خود و دیگران می پرسند چه اتقاق یا اتفاقاتی رخ داده که بورس با چنین تغییر جهتی روبرو شده است.

چرا صنعت فولاد برای جریان های انحرافی جذابیت دارد؟
بزرگترین معادن سنگ آهن کشور قرار است با امضاهای طلایی به یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی واگذار شود .





عملیات آلبالو گیلاس!

تازه متوجه شدم که مهمات ما دارد تمام می‌شود. بعد فرماندة ما درخواست مهمات کرد. اصطلاح رمز مهمات برای آرپی‌جی، آلبالو و برای تیربار، گیلاس بود. همه خوشحال شدیم که الآن مهمات می‌رسد.

نقاشی‌هایی که به دست بابا نرسید+تصاویر
علی و زینب و لیلا دلتنگ از فراق بابا، برایش نامه‌هایی نوشتند اما این نامه‌ها وقتی به جبهه رسید که بابا به شهادت رسیده بود.


روایتی زنانه از تشییع شهید احمدی روشن

مادر آقا مصطفی تنها یک نمونه از بانوان این آب و خاک است، سلسه‌ی مادران عاشورایی ادامه دارد.

سنگرهایی با بوی باروت و گوشت سوخته

شاید سخت ترین نقطه درگیری های کربلای پنج، تصرف سنگرهای نونی‌ها بود.

دولت برای سومین بار بودجه ندارد!
بررسی لایحه بودجه 91 به سال آینده موکول شد و بدان معناست که دولت برای رساندن لایحه بودجه در زمان قانونی عجله‌ای ندارد.



امدادگری که بعد از شهادت زنده شد
«ناصر نصراللهی» امدادگر و راننده آمبولانس و جانباز ۵۰ درصد دفاع‌مقدس است که ماجرای انتقال مجروحی را از جبهه جنوب به بیمارستان «کارخانه نورد» اهواز نقل می‌کند که اشتباها به جای یک شهید تحویل وی شده بود.




دومین شوک به سرمربی سابق تیم ملی
تیم موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج (ع) سبزوار که با غلبه بر شهرداری ملایر به دیدار نهایی لیگ برتر کشتی آزاد راه یافته بود، در این مرحله موفق شد با اقتدار برابر تیم سرمربی پیشین تیم ملی به پیروزی برسد و دومین شوک را به غلامرضا محمدی وارد کند.

حقیقی با یک اسرائیلی هم تیمی شد
یک شبکه عربی از هم تیمی شدن دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس با یک بازیکن رژیم اشغالگر قدس خبر داد و نوشت با توجه به حضور دو دروازه‌بان ممتاز در رابین کازان روسیه بعید به نظر می‌رسد که نوبت بازی به این دروازه‌بان ایرانی برسد.

عکس/آتش زدن دروازه‌بان



نتیجه دیدار پرسپولیس-شهرداری تغییر نمی‌کند
رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال گفت: سعید دقیقی دو اخطاره بوده است و به همین خاطر نتیجه بازی پرسپولیس - شهرداری هیچ تغییری نخواهد کرد.

چه کسی اخطار سوم دقیقی را پاک کرد
در حالی که بازیکن تیم فوتبال شهرداری تبریز تاکید کرده برای بازی با پرسپولیس سه اخطاره شده، سازمان لیگ برتر از او به عنوان بازیکنی دو اخطاره نام برده که در این بین مشخص نیست اخطار سوم توسط چه کسی پاک شده است؟!

بلیت ال‌کلاسیکو 1200 یورو فروخته شد
یکی از هواداران رئال مادرید بلیت ال‌کلاسیکودربی را از طریق اینترنت 1200 یورو خریداری کرد.

موافقت عزیزمحمدی با لیگ 16 تیمی
رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال گفت: در صورت فراهم بودن زیرساخت‌ها 18 تیمی بودن لیگ مشکلی ایجاد نمی‌کند اما با شرایط و امکاناتی که باشگاه‌های ما در حال حاضر دارند با 16 تیمی شدن لیگ موافقم.

عکس/ مسابقات اسب دوانی در خوزستان
برگزاری مسابقات اسب دوانی اسب عرب در حمیدیه خوزستان



فردوسی‌پور تبریزی ممنوع الفعالیت شد
مجری برنامه موج در تلویزیون تبریز به علت بحث های جنجالی که علیه مدیر عامل باشگاه شهرداری تبریز مطرح کرد، ممنوع الفعالیت شده است.

پیروزی دشوار بارسا در شب شکست میلان
در شبی که میلان برابر رقیب سنتی خود اینتر با یک گل شکست خورد ،بارسلونا توانست با دو گل دیرهنگام الکسیس سانچس و لیونل مسی، برد دشواری مقابل رئال بتیس در نوکمپ به دست بیاورد.

بازیکن سال فوتسال جهان معرفی شد

"فالکائو" از برزیل طبق اعلام سایت تخصصی فوتسال پلنت به عنوان بازیکن سال 2011 فوتسال جهان برگزیده شد.

عکس/ رحمتی ناجی جیمی جامپ وطنی
در اواخر بازی استقلال و مش کرمان تماشاگری به سرعت در حال ورود به زمین بود. اما ماموران ورزشگاه خیلی زود واکنش نشان دادند و جلویش را گرفتند. مهدی رحمتی که در نزدیکی صحنه حضور داشت با یک عکس العمل خودش را به تماشاگر رساند تا مانع از این شود که وی احیانا توسط ماموران مورد ضرب و شتم قرار بگیرد.



رد پای یک پرسپولیسی در شکست استقلال
روز نخست هفته بیستم یازدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر در شرایطی به پایان رسید که استقلال صدرنشین در ورزشگاه خانگی برابر تیم میروسلاوبلاژویچ تن به شکست داد تا مس کرمان به نفع تیم‌های بالانشین کار کند و البته بلاژ بازگشت باشکوهی به آزادی داشته باشد.
سپاهان نفت را به آتش کشید
تیم‌های میهمان در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال پیروزی‌های پرگلی کسب کردند.

دلایل اصلی حذف پیش‌دانشگاهی
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه طول دوره تحصیل در 127 کشور دنیا، 12 سال است، گفت: در 67 درصد کشورهای دنیا، دوره ابتدایی 6 ساله است.

یکی از پیشنهادات اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ردیف بودجه سال آینده در بخش تنظیم بازار این است که ردیف بودجه مستقلی برای بخش بازرسی اصناف اختصاص یابد.

تصاویر/ جولان موش‌ها در جوی‌های تهران


آخرین آمار ایدز در کشور
آخرین گزارش موارد ثبت شده HIV/AIDS‌ در سه ماهه دوم سال جاری در کشور اعلام شد. بر همین اساس، راه انتقال در 2/18درصد از افراد مبتلا نامشخص مانده است.

خطر آغاز موج جدید خاموشی‌ها از سال 93
مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران مشکل بدهی دولت به پیمانکاران صنعت برق را جدی خواند و گفت: اگر روند بی‌پولی صنعت برق ادامه پیدا کند و نتوانیم پروژه‌ها را به اتمام برسانیم، قطعا در سال‌های ۹۳ و ۹۴ با کمبود برق مواجه خواهیم شد.



پیشنهادی برای تشکیل استان تهران غربی
نماینده شهریار با اشاره به آلودگی و ترافیک تهران و عدم توزیع مناسب بودجه در این استان پیشنهاد تشکیل استان تهران غربی را مطرح کرد.

انتقاد خانم بوشهری از دفاع رو به قبله شاهین
یک زن مسن بوشهری در انتقاد از وضعیت شاهین گفت: "بعضی از آن‌ها به سمت راست زمین می‌روند و بعضی از آن‌ها به سمت قبله دفاع می‌کنند! شاهین با این نوع بازی کردن به دسته صفر (!) سقوط می‌کند.

پشت پرده شرکت صهیونیستی حامی المپیک چیست؟
مک دونالد که مشهور به حمایت از رژیم صهیونیستی است، در زمره اصلی ترین حامیان المپیک 2012 که در لندن برگزار می شود، قرار گرفت.



امکان تحصیل کودکان استثنایی در مدارس عادی
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب آیین‌نامه آموزش و پرورش تلفیقی ـ فراگیر کودکان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خبر داد و گفت: از مهر سال آینده "دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دارای آسیب‌دیدگی کم" در مدارس عادی واجد شرایط تحصیل می‌کنند.

شنبه و دوشنبه هفته آینده تعطیل نیست
معاون مدیریت منابع و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور گفت که روزهای شنبه و دوشنبه هفته آینده تعطیل نیست.

اعطای مرخصی 3 ساله به مادران‌ دانشجو
رئیس مرکز امور زنان و خانواده با اشاره به لوایح پیشنهادی این مرکز به دولت برای حمایت ازمادران شاغل گفت: لایحه مرخصی سه ساله به دانشجویانی که مادر می‌شوند به کمیسیون لوایح دولت ارائه شده است.

دولت قانون مربوط به مترو را قبول ندارد
معاون پارلمانی رئیس جمهور توضیحات نمایندگان رئیس جمهور به کمیسیون‌های مجلس درباره طرح سؤال از رئیس جمهور را "روشن" خواند.

50 مدل موس با طراحی بی نظیر+تصاویر
با وجود این که در این سال ها به دلیل پیدایش تاچ پد و سایر سطوح لمسی کاربرد موس خیلی کمتر از قبل شده اما شاید جذابیت این تصاویر شما را برای داشتن یک موس منحصر به فرد ترغیب کند.

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-15-naga_mouse.jpg

تشکیل 3 کمیته مشورتی در دانشگاه آزاد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام خبر تشکیل 3 کمیته مشورتی در دانشگاه آزاد، تاکید کرد: برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی توسط اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان تنظیم خواهد شد، بنابراین از این 3 گروه در شناسایی و حل مشکلات استفاده می کنیم.

اعلام تاریخ ابطال کارت‌های معافیت قدیمی
جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی گفت: کارت های معافیت قدیمی به علت هوشمند سازی کارت ها تا پایان خردادماه سال 91 اعتبار دارد.

آغاز فعالیت دفتر استفتائات بعثه رهبری در کربلا

دفتر استفتائات بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی با استقرار روحانیون مسلط در آن، آماده پاسخگویی به سؤالات زائران به شکل تلفنی و حضوری است.

تکذیب شایعات در مورد شبکه ملی اینترنت
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به برخی شبهات گفت: شبکه ملی اطلاعات به هیچ وجه جایگزین اینترنت نمی شود.

بروز کشند در سواحل ایرانی دریای عمان
رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس با اعلام اینکه از ابتدای هفته جاری کشند در سواحل ایرانی دریای عمان پدیدار شده است گفت: هنوز اطلاع دقیقی از مساحتی که این کشند در بر گرفته نداریم.

هشدار در مورد آدامس‌های نیکوتینی
چسب‌ها و آدامس‌های نیکوتینی تاثیری بر ترک بلند مدت «سیگار» ندارند.


افزایش20درصدی دستمزد کارگران در سال91
بررسی مصوبات حداقل دستمزد 10 سال گذشته نشان دهنده تصویب بهترین مزد در سال 80 و بدترین آن در سال 90 است. با این وجود، با افزایش تدریجی نرخ تورم در ماه‌های اخیر، به نظر می‌رسد دستمزد سال آینده کارگران حداقل 20 درصد افزایش یابد.

جریمه دیرکرد برای تمدید نکردن گواهینامه
رئیس مرکز صدور گواهینامه گفت: رانندگان برای هر سال تمدید نکردن گواهینامه خود مجبور به پرداخت جریمه هستند.

یک بنای تاریخی پنج تکه شد+تصاویر

ساختمان تاریخی جهاد در استان خوزستان برای انتقال پنج سازمان و اداره کل تکه تکه می‌شود این درحالی است که هر گونه تغییر و جابه جایی در اموال منقول و غیر منقول یک بنای تاریخی خلاف قانون است.


تجمیع قبوض آب، برق، گاز و تلفن تهرانی‌ها

استاندار تهران گفت: تجمیع قبوض آب، گاز و برق در حال بررسی است و این اتفاق تا پایان امسال رخ می‌دهد.

مزایای کارمندان برای حضور در مناطق محروم
دولت در راستای ترغیب و تشویق کارشناسان و کارمندان دارای تخصص برای حضور در مناطق محروم، میزان فوق العاده شغل مناطق کمتر توسعه یافته و بد آب و هوا را تعیین کرد.

تاریخ قرعه‌کشی سپرده‌گذاران عمره مفرده

قرعه‌کشی برای تعیین اسامی نهایی افرادی که در سال جاری اقدام به سپرده‌گذاری و ثبت‌نام "عمره مفرده" کرده‌اند، فردا انجام می‌شود.

تاثیر نظام آموزشی جدید بر فنی و حرفه ای ها
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای در حالی از مکاتبه وزارت آموزش و پرورش با مسئولان وزارت علوم برای راه‌‎اندازی گروه آزمایشی فنی و حرفه‌ای در کنکور سراسری دانشگاهها خبر می‌دهد که رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای این موضوع را رد می‌کند.

احتمال افزایش مرگ و میر به دلیل آلودگی هوا
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در روزهای آلودگی هوا 30 نفر بیشتر فوت می‌کنند، گفت: کسی پاسخگوی آلودگی هوای شهر تهران نیست.

اینفوگراف/بیکاری در کدام استان‌ها کمتر است
نگاهی به جغرافیای بیکاری در کشور نشان می دهد شش استان در کشور با نرخ بیکاری بالای 20 درصد بیشترین نرخ بیکاری را در بهار سال جاری تجربه کرده اند و دو استان گلستان و یزد با داشتن نرخ بیکاری زیر 10 درصد کمترین میزان بیکاری را در این دوره زمانی داشته اند.




استفاده از خون شتر در ساخت "شیشه"
مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: آنالیز‌ها نشان می دهد، مواد روانگردان از جمله «شیشه» حاوی مواد اسیدی چاه باز کن مانند چنته و مواد مخدر حاوی خون شتر و گاو هستند.

درپی اعلام برخی شهروندان در خصوص دریافت پیامک‌هایی مبنی بر قطع یارانه خانوارهای آنها و نیز بازتاب رسانه‌ای این اقدام مشکوک، مدیر عامل سازمان هدفمند سازی یارانه گفت: عاملان این اقدام جعلی تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

بیشتر از 9 سال از زمانی که رهبر معظم انقلاب رونق کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها را مورد تاکید قرار دادند، می گذرد. ایشان هدف از برگزاری این کرسی ها را انتقال تجارب ناشی از مباحث علمی و کاربردی با محوریت باروری علمی و اندیشه عنوان کردند.

پیشنهاد اشعری به وزارت ارشاد
رییس شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی کتاب‌های نفیس و هنری به وزارت ارشاد پیشنهاد کرد برای رونق هرچه بیشتر جوایز ملی مانند کتاب سال و جلال آل‌احمد، شاخص‌های انتخاب آنها را اعلام کند تا تولیدکنندگان و ناشران آثار از ابتدا بدانند وارد چه نوع رقابتی می‌شوند.

عضویت در سایت‌های همسریابی جرم نیست
رئیس سازمان روان شناسی کشور گفت: عضویت در سایت های همسریابی به خودی خود جرم نیست ولی قرار دادن تصاویر نامناسب، دسترسی به اطلاعات محرمانه شخصی افراد و انتشار بدون رضایت آنها از جمله زمینه های جرم در این حوزه هستند.

رد شایعات درباره افزایش مدت خدمت سربازی

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح شایعات درباره افزایش دوره خدمت نظام وظیفه را بی اساس خواند و تاکید کرد: مدت خدمت سربازی تا پایان سال 1391 هیچ تغییری نکرده است.

نو عروس ها در اولویت بیمه زنان خانه دار
رئیس مرکز امور زنان ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه تا پایان سال لایحه‌ای را به هیئت دولت ارائه خواهیم کرد که بیمه زنان خانه‌دار به شکل پلکانی آغاز به کار کند،‌ گفت: بیمه زنان خانه‌دار ابتدا افرادی را که تازه ازدواج کرده‌اند تحت پوشش قرار خواهد داد.

تهران رکورد آلودگی هوا را زد+جدول
آلودگی هوا امسال در تهران رکورد زد و پایتخت‌نشینان آلوده ترین هوا را طی 10 سال گذشته تا کنون تنفس کردند.

سال

80

81

82

83

84

85

86

87

88

89

90

بسیار ناسالم

2

1

2

0

0

0

0

1

1

1

3

ناسالم

90

169

161

88

89

75

15

59

40

104

186

سالم

114

187

191

257

253

254

328

292

282

246

111

برچسب ها: یب ، ب ، ب ، ب ، ب

اخبار ویژه خبری

بسته خبری ویژه قدس انلاین

از 'بازار داغ لوازم آرایشی برای کودکان' و' فوتبالیستی که اصرار داشت بازداشت شود'تا' حمله یک استاد به حجاب برتر'

قدس آنلاین- قاآنی- در بسته خبری امروز می توانید مطالبی در خصوص حرکت خزنده ورود وسایل ارایش برای کودکان و همچنین بلاتکلیفی واگن های آماده شده قطار را مطالعه کنید.

 اسباب بازی پهباد «آر.کیو.170» آمریکایی

یک گروه تولید کننده محصولات فرهنگی اقدام به تولید اسباب بازی پهباد «آر.کیو.170» آمریکایی نموده است.بعد از در اختیار گرفتن RQ170، پرنده‌ جاسوسی آمریکا توسط نیروهای سپاه پاسدارن و نمایش صاویر و انتشار جزئیات ظاهری آن،یک گروه تولید کننده محصولات فرهنگی به فکر تولید این هواپیما به عنوان اسباب بازی و با کاربرد دکوری افتاد که ظرف مدت کوتاهی موفق به پیاده سازی این ایده گردید.

 فوتبالیستی که اصرار داشت بازداشت شود !

این چهره جنجالی که اخیرا با طرح دعوی یکی دیگر از فوتبالی ها به دادگاه فراخوانده شده،پس از جلسه دادرسی آزاد می شود،البته به قید ضمانت.اما این که چه کسی ضمانت او را کرده هنوز مشخص نیست.گفته می شود یکی از گزارشگران تلویزیونی حاضر در محل جلسه دادرسی به او می گوید که حاضر است فیش حقوقی اش را برای او بگذارد اما وی مخالفت می کند.از سوی دیگر شنیده می شود یکی از بستگان این چهره جنجالی آمده و ضمانتش را کرده گرچه خود او اصرار داشت به بازداشتگاه برود!
حمله یک استاد دانشگاه به حجاب برتریکى از اساتید دانشگاه علوم پزشکى به نام دکتر «مسعود- ص» با حمله به حجاب برتر در جمع دانشجویان گفته است: «باید نقش چادر را در پیدایش اضافه وزن زنان ایرانى بررسى کنیم، چون زنان زیر چادر پنهان می‏شوند.» وى هم‏چنین دانشجویان را به گوش فرا دادن به موسیقی ‏هاى جاز و راک و آثار خوانندگان شیطان‏ پرست، دعوت کرده است.
 لوازم ارایش برای کودکان!

وجود و فروش وسایل ارایش مخصوصا کودکان در برخی فروشگاههای اسباب بازی از مواردی است که هنوز مسئولین اقدام خاصی برای مقابله با آن نکرده اند.در  بسته های عرضه شده که محصول کشور چین است، انواع لاک، وسایل آرایشی صورت، یک جفت دمپایی و دستبند قرار داده شده که نوع طراحی آن نیز به خاطر رنگ صورتی و استفاده از نقش های ماه و ستاره، برای کودکان بسیار جذاب خواهد بود.حال اینکه این وسایل چرا آزادانه در شهرهای مختلف کشور به فروش می رسد.

علت زشت بودن آدم های باهوش!

 سقراط می گفت: " به هر وسیله ای که می توانید ازدواج کنید زیرا اگر زن خوبی گیرتان آمد بسیار خوشبخت خواهید شد و اگر گرفتار یک همسر بد شوید فیلسوف بزرگی می شوید." سقراط خود یکی از بزرگترین فیلسوف های دنیاست و منابع تاریخ فلسفه اشاره می کنند که فیلسوف بزرگ یونان باستان بسیار زشت بود و بدمنظره. ژان پل سارتر فیلسوف فرانسوی معاصر نیز مشهور به زشتی صورت بود. اما آیا می توان ارتباط قطعی و محکمی میان زیبایی صورت و کم بودن میزان هوش یافت؟ یعنی می توان گفت لزوما هر چه فرد زیباتر باشد امکان باهوش بودنش کمتر است؟ راستش را بخواهید با وجود این که می توان مدارکی در تاریخ و در میان آدم های دور و برمان پیدا کنیم اما هنوز آنقدر مدارک کافی در اختیار نداریم که یقینا مطمئن باشیم میان زیبایی صورت و هوش ارتباطی معکوس وجود دارد.

 ایجاد نماد چینی در کنار قلعه‌های ساسانی

نصب دکل برق در کنار قلعه اردشیر و دختر کرمان و طراحی نامتوازن در کنار برج و باروی آن که تداعی کننده معماری چینی است سیمای مهمترین اثر تاریخی این شهر را که در فهرست آثار ملی نیز ثبت شده خدشه‌دار کرده است. 
 ساختمان مجلس، فراماسونری است نائب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نمادهای فراماسونری در سطح شهر تهران گفت: ساختمان مجلس در خیابان بهارستان نیز بر اساس نمادهای فراماسونری ساخته شده است.حسن بیادی با بیان اینکه باید با نمادهای فراماسونری به ویژه نمادهایی که از سوی کارشناسان شهرداری تایید شده اند مبارزه شود گفت: شهرسازی و شورای عالی مسکن و شهر سازی باید در رابطه الگوهایی که برای ساختمانها ارائه می شود نظارت عالیه داشته باشند و با نمادهای انحرافی برخورد کنند.

 پشتیبانی انگلیس از شبکه من و تو!در یکی از برنامه های شبکه من و تو پیام یکی از بیننده های این شبکه پخش شد که گفته بود: « به نظر من انگلیس این شبکه را پشتیبانی می کند. همه اخبار برنامه 'اتاق خبر'تان ضد ایران است. شما مثلا ایرانی هستید؟!»

مجری شبکه من و تو در جواب به این بیننده گفت: «ما خبرگزاری نیستیم. ما خبرنگار هستیم. خبرنگار از منابع مختلف، خبرها را تهیه می کند و این خبرها را ویرایش می کند. ما هم از منابع داخلی و بین المللی خبرهایمان را تهیه می کنیم. بنابراین کسانی که فکر می کنند که این خبرها ضد ایرانی است و موضع گیری دارد می توانند به منابع خبری که ما این خبرها را از آنها نقل می کنیم پیامشان را ارسال کنند.»
 

 در سازمان توسعه‌تجارت چه می‌گذرد؟

 اخیرا نامه ای از سازمان توسعه تجارت ایران برای صادرکنندگان و تجار ارسال گردیده و از آنان خواسته شده است تا با حضور در بانک جامع صادرکنندگان نمونه کشور با پرداخت هزینه های میلیونی محصولات و زمینه فعالیت خود را معرفی نمایند.
بر اساس این گزارش در نامه ای که بر روی سربرگ رسمی این سازمان برای صادرکنندگان ارسال گردیده است از آنان خواسته شده است تا با حضور در این بانک اطلاعاتی بر پربار شدن این کتاب بیافزایند.در لیست تعرفه های ارسال شده برای حضور در این کتاب مبالغی چون 90 میلیون ریال نیز به چشم می خورد.بر اساس ماموریت ها و اهداف سازمان توسعه تجارت ایران که در اساس نامه این سازمان ذکر گردیده است کمک به رشد و توسعه صادرات غیرنفتی، معرفی و توسعه بازارهای هدف، کمک به صادرکنندگان در معرفی محصولات خود و تسهیل فرایند تجارت در کشور ذکر شده است و این سازمان علی رغم ظایف خود با استفاده از جایگاه و منابع دولتی اقدام به کسب درآمد از جیب صادرکنندگان می نماید.

برنامه ویژه اسرائیل در کردستان عراق

یک روزنامه غربی از برنامه جدید دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی "موساد" برای نفوذ در کردستان عراق و استخدام مزدور برای ضریه زدن به جمهوری اسلامی خبر داد. جروزالم پست به نقل از روزنامه فیگارو می نویسد: موساد نفوذ در کردستان عراق را آغاز کرده تا با استخدام برخی افراد حاضر در این منطقه از آنها برای جاسوسی علیه ایران و انجام اقدامات خرابکارانه استفاده کند.بر اساس اعلام یک منبع ناشناس در بغداد، اسرائیل با استخدام پناهندگان حاضر در اقلیم کردستان از آنها برای جمع آوری اطلاعات درباره برنامه هسته ای ایران و ترور دانشمندان ایرانی استفاده می کند.این روزنامه توضیح بیشتری درباره این خبر نداده است.

اخبار روز خوزستان

نمایندگان رد صلاحیت شده استان خوزستان 

خبرهایی مبنی بر رد صلاحیت سه نمایده استان یعنی سید ناصر موسوی نماینده مردم رامهرمز - هاشم سواری نماینده مردم دشت آزادگان و سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بدست رسیده . ظاهرا قرار است اوایل اسفند ماه به این آقایان ابلاغ شود که رد صلاحیت شده اند.جا دارد از همه مسولین استان به ویژه اعضای محترم هیات نظارت تشکر و تقدیر بخاطر این بصیرتی که نشان داده و خواهند داد...در رامهرمز ظاهرا رقابت بین بهمنی محمدیان و محبی خواهد بود در دشت آزادگان ساعدی عوده زاده و یلالی و در اهواز وضعیت دقیقی معلوم نیست.

اخبار روز خوزستان

عصردنا : توزیع کنندگان شب نامه علیه "محمد موحد " کاندیدای دوره نهم مجلس شورای

اسلامی در بخش ممبی بهمئی در حین توزیع شب نامه دستگیر و هم اکنون در اختیار مراجع

 ذی صلاح هستند .

به گزارش "عصردنا " به نقل از منابع آگاه این افراد از نزدیکان یکی از کاندیداهای دیگر این

 حوزه انتخابیه هستند .

این گزارش تصریح دارد که نزدیکان این کاندیدای شناخته شده به عنوان مامور یکی از شرکت

های خدمات رسان دولتی با مراجعه به خانه های مردم یا حضور در میان افراد این بخش اقدام

به این عمل ناپسند نموده است .

پیش تر "عصردنا " خبر از توزیع شب نامه ای علیه موحد در شهرستان های کهگیلویه ،بهمئی و

چرام داده بود .

اخبار تکمیلی در خصوص برخورد های قانونی مراجع ذی صلاح با این افراد متعاقبا منتشر

می شود .



اخبار روز خوزستان

در بازدید از بیماران سرطانی به مناسبت هفته هوای پاک؛
اخوان‌صباغ:
کارگروهی برای پیگیری راهکارهای کاهش ابتلا به سرطان تشکیل می‌شود
پدرام:
سالانه 10 درصد به جمعیت بیماران سرطانی استان افزوده می‌شود

اجتماعی  29/10/1390  15:05:46
9010-17714-5 کد خبر
RSS :: پرینت

سرپرست معاونت عمرانی استانداری خوزستان گفت: با توجه به افزایش جمعیت کودکان سرطانی در استان، کارگروهی برای پیگیری راهکارهای کاهش ابتلا به سرطان تشکیل می‌شود.

غلامرضا اخوان‌صباغ در حاشیه از بیماران بیمارستان شفا اهواز که به مناسبت هفته هوای پاک انجام شد،  در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسنای خوزستان اظهار کرد: با توجه به وضعیت و گزارش مسئولان بخش اطفال سرطانی، افزایش جمعیت کودکان سرطانی در استان نگران‌کننده است؛ به همین منظور تصمیم گرفته شد که کارگروهی استانی با حضور کارشناسان بهداشت و درمان تشکل شود.

وی افزود: گستره فعالیت‌های کشاورزی در استان و میزان بالای استفاده از سموم، وجود صنایع و نیروگاه‌های تولید برق و ایجاد میدان مغناطیسی از جمله عواملی است که بر افزایش جمعیت بیماران سرطانی استان تاثیرگذار است.

اخوان‌صباغ تصریح کرد: یافتن راهکارهایی برای کاهش آلودگی هوا و پیش‌گیری از افزایش ابتلا به سرطان از جمله مواردی است که در دستور کار این کارگروه استانی قرار گرفته است. البته تشکیل چنین کارگروهی در حوزه فعالیت معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری است و معاونت عمرانی فعالیت این کارگروه را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنای خوزستان، محمد پدرام، مدیر گروه خون و سرطان کودکان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز هم در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایسنا گفت: سالانه 200 مورد جدید به جمعیت مراجعه کنندگان بیمارستان شفا افزوده می‌شود.

وی افزود: سالانه بیش از یک‌هزار بیمار سرطانی به بیمارستان شفا اهواز مراجعه می‌کنند و این بیمارستان همه استان‌های جنوب کشور را تحت پوشش دارد. همچنین برخی بیماران سرطانی که به این استان مراجعه می‌کنند هم از کشور عراق و استان بصره هستند و برای شیمی‌ درمانی به اهواز سفر می‌کنند.

پدرام تصریح کرد: سالانه 10 درصد به جمعیت بیماران سرطانی استان افزوده می‌شود. بیشتر مراجعه‌کنندگان هم از شهرهای سوسنگرد، شادگان و دزفول هستند.

مدیر گروه خون و سرطان کودکان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز خاطرنشان کرد: در تحقیقی که در سال 1991 از مناطق مرزی استان انجام شد اورانیوم باقی مانده از زمان جنگ هم یافت شده بود. نتایج این تحقیق به وزارت بهداشت و درمان و سازمان WHO ارسال شد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: همچنین در سال‌های حضور نیروهای نظامی آمریکا در کشور عراق، در بخشی از خاک این کشور هم اورانیوم یافت شد و به دنبال آن موجی از بیماری‌های خونی و سرطانی در منطقه شایع شد.

وی گفت: عوامل ژنتیکی و فسفات موجود در سموم گیاهی و حشره‌کش‌ها از شایع‌ترین علت سرطان در کودکان است. با توجه به ظرفیت بالای خوزستان در بخش کشاورزان و استفاده از سموم، آثار مخرب این مواد بر اکوسیستم‌ و سلامت جامعه قابل مشاهده است.

پدرام ادامه داد: تزریق ‌انواع هورمون به دام‌ها برای تسریع در رشد آن‌ها هم از عوامل سرطان‌زا در انسان است. همچنین با توجه به این‌که خاک کشور عراق به مواد شیمیایی آلوده است، ریزگردهایی که از سمت این کشور به استان و کشور وارد می‌شوند هم در ایجاد سرطان بی‌تاثیر نیستند.

اخبار روز خوزستان

35 قبضه سلاح در خرمشهر کشف و ضبط شد
 
آبادان- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرمشهرگفت: 35 قبضه سلاح در خرمشهر کشف و ضبط شد.
 
به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری خرمشهر، 'علیرضا باوی' افزود: این تعداد اسلحه با دستگیری اعضای باند چهار نفره قاچاق سلاح در این شهرستان کشف و ضبط شده است.
وی با تقدیر از تلاش ماموران هنگ مرزی خرمشهر، گفت: سر دسته این باند متواری و دستور تعقیب او توسط مراجع قضایی صادره شده است.
باوی گفت: هر چهار متهم دستگیر شده، با قرار بازداشت به زندان اهواز معرفی شدند

اخبار روز خوزستان

آثار باستانی خوزستان به تهران می رود/ لزوم تقویت "خوزستان دوستی"
 
اهواز - خبرگزاری مهر: استاندار خوزستان گفت: به علت نبود موزه ای مناسب برای آثار تاریخی، اغلب آثار تاریخی کشف شده در استان به تهران منتقل می شود.به گزارش خبرنگار مهر، سید جعفر حجازی سه شنبه شب در نشست خبری خود با خبرنگاران استان اظهار کرد: تردد انفرادی به عتبات عالیات عراق ممنوع شده است ولی به واسطه اصرار مردم به خصوص در مواردی مانند اربعین و عاشورای حسینی برای حضور در کربلا، امکان تردد انفرادی نیز میسر می شود.وی با اشاره به اینکه در روزهای پیش گفته، ازدحام فراوانی در مرزهای شلمچه و چذابه صورت می گیرد، گفت: متاسفانه هجوم مردم به سوی حرکت به سمت کربلا آنقدر زیاد می شود که ما حتی نمی توانیم متوجه شویم که چه میزان زائر قرار است به مرزها مراجعه کنند ضمن اینکه طرف عراقی هم بدون محدودیت به مراجعه کنندگان ویزا می دهد و کار را تا حد زیادی مشکل می کند.حجازی افزود: با وجود این اگر می خواستیم قانون را اجرا کنیم بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی می توانستیم جلوی اغلب مردم برای حضور در کربلا را بگیریم ولی ما با مردم همکاری کردیم ولی انتظار داریم مردم نیز در این راه با ما همکاری کنند.استاندار خوزستان ادامه داد: امسال قرار بود زوار به جای خوابیدن در مرز شلمچه که باعث ایجاد مزاحمتهایی برای خودشان می شود در برخی مساجد و حسینیه های سطح شهر خرمشهر ساماندهی شوند و شب را آن باشند ولی هیچیک از زوار در این خصوص همکاری لازم را نکردند و آنها ترجیح دادند در شلمچه زیر باران و در هوای سرد شب را به صبح برسانند.

احداث دو زائر سرا در خرمشهر
 
رئیس کارگروه اشتغال استان خوزستان تصریح کرد: با دو شرکت معتبر وارد مذاکره شده ایم که قرار است آنها در شهرستان خرمشهر دو زائرسرا احداث کنند تا مشکلات به وجود آمده برای زوار برای سالهای آینده تکرار نشود و علاوه بر آن احداث چنین اماکنی باعث ایجاد اشتغال و رونق در خرمشهر می شود. این دو زائر سرا احتمالا تا سال آینده ساخته می شوند.

نوسانات نرخ ارز تاثیر چندانی بر صنایع خوزستان نداشت
 
حجازی در خصوص نوسانات بازار ارز بر صادرات و صنایع استان خوزستان نیز گفت: چون ما یکی از استانهای صادر کننده کشور هستیم نوسانات اخیر به نفع ما و صادر کنندگان استان شد ضمن اینکه در اغلب سرمایه گذاری ها مثل قطارشهری و پتروشیمی مسجدسلمیان، قراردادها به یوان (پول رسمی چین) بسته شده است که نوسانات اخیر مشکلی برای آنها ایجاد نکرد.وی در خصوص تخریب فندواسیون فرهنگسرای نیمه ساخته در جاده ساحلی اهواز نیر تصریح کرد: ساحل رودخانه کارون بهترین مکانی است که ما می توانیمآن را تبدیل به مکان تفریحی برای مردم بکنیم به همین دلیل سیاستی در استان در حال دنبال است که طبق آن تمام نوار ساحلی رودخانه باید احیا و به مکان تفریحی تبدیل شود.

انتقال انبارها گمرک به خارج از شهر اهواز
 
استاندار خوزستان افزود: حتی به زودی انبارهای گمرک استان به بیرون از شهر خارج می شوند و آن نقطه به فضای تفریحی تبدیل می شود. همچنین با اغلب بانکهای کنار رودخانه مذاکره کرده ایم که شعب خود را از آن محدوده خارج کنند تا آن نقطه به مکان تفریحی برای مردم تبدیل شود. بیمارستان رازی هم به زودی در کیانشهر احداث می شود و نقطه استقرار آن به مکان تفریحی تبدیل می شود.

وزارت ارشاد علاقه مند به تکیمل فرهنگسرای نیمه کاره نبود
 
رئیس کارگروه حفاظت از رودخانه های استان ادامه داد: بر اساس قانون حریم بستر رودخانه کارون، کلیه ساختمانها از سال 85 به بعد دیگر مجوز ساخت ندارند و وزارت ارشاد به علت عدم تملیک زمین فرهنگسرای نیمه کاره ساحل اهواز، علاقه مند به تکمیل ساختمان نبود و تنها فنداسیونهای آن به شکل ناپسندی در بهترین نقطه شهر اهواز رها شده بود.حجازی تصریح کرد: به همین دلیل وزارت ارشاد علاقه مند به اختصاص بودجه برای تکمیل این فرهنگسرا نبود و گفتند باید زمین دیگری برای این کار اختصاص یابد که شهرداری اهواز نیز زمین دیگری برای این کار اختصاص داده و به زودی عملیات ساخت فرهنگسرا در آن نقطه از شهر اهواز ساخته می شود.

تبدیل دانشکده ادبیات به موزه آثار تاریخی
 
وی با اشاره به اینکه موزه مناسبی در اهواز برای نگهداری آثار تاریخی و باستانی وجود ندارد، عنوان کرد: آثار تاریخی و باستانی فراوانی در استان کشف می شود که به علت نبود جای مناسب برای نگهداری به تهران منتقل می شود که این موضوع در شانی استانی مثل خوزستان با این قدمت بالای تاریخی نیست.استاندار خوزستان اضافه کرد: به همین دلیل با مسئولان دانشگاه چمران اهواز وارد مذاکره شده ایم و قرار شد دانشکده تاریخی ادبیات اهواز به موزه ای برای نگهداری آثار تاریخی کشف شده در استان تبدیل شود. مجوز این کار صادر شده و به زودی مقدمات آن آغاز می شود.حجازی در پایان از رسانه های استان خواست که باید جایگاه استان را در کشور تقویت کنیم و به سمتی حرکت کنیم که «خوزستانی دوستی»  در بین مردم گسترش یابد. باید نقاط مثبت استان را پر رنگ تر کرد تا مردم رغبت بیشتری به زندگی در شهر و استان خود داشته باشند.

اخبار روز خوزستان

جنجال در تعاون روستایی خوزستان / اتهام سوار شدن ماشین های آنچنانی مدیران تعاونی های تولید !

شوشان: اخبار رسیده به شوشان حاکی از آن است که دو روز پیش سازمان تعاون روستایی از تمام مدیران شهرستانی خود دعوت می کند تا در همایشی که در خصوص واگذاری تعاونی های تولید به سازمان تعاون روستایی بود و تعدادی از مسئولین کشوری هم در آن حضور داشتند شرکت کنند.

به گزارش شوشان ، از قرار معلوم نوبت به بیان نظرات یکی از مدیران تعاون روستایی شهرستانی می شود که این نظرات با انتقاد شدید حاضرین روبرو شده و به یکباره جنجال بپا می شود و مدیران تعاونی های تولید همگی سالن را با اعتراض به این سخنان ترک می کنند. ماجرا از این قرار است که این مدیر معتقد است تعاونی های تولید که زیر نظر ادارات تعاونی روستایی فعالیت می کنند نه تنها سودی ندارند بلکه تراز کاری آنها منفی است و زیان ده هستند.

 اعتراض حاضرین زمانی به اوج رسید که این مدیر به مدیران تعاونی های تولید نیز اتهام وارد کرد. به گفته ی وی برخی مدیران تعاونی های تولید برای خود برو بیایی به راه انداخته اند و تعدادی از آن ها از همین راه به مال و منالی رسیده و ماشین های آنچنانی سوار می شوند. همین جمله باعث شد که مدیران تعاونی های تولید که وابسته به سازمان تعاون روستایی خوزستان می باشند به اتفاق جلسه را ترک کنند. این اعتراض به جایی رسید که یکی از مسئولین اتحادیه تعاونی تولید کشور و یکی از معاونین تعاون روستایی خوزستان هم وارد شده و با وساطت خود معترضین را به همایش برگرداندند.

تعدادی از مدیران تعاونی های تولید در حاشیه این همایش در گفتگویی با شوشان با انتقاد از چنین اتهاماتی اعلام کردند که اگر قرار باشد چنین اتهاماتی به ما وارد شود یا تعاونی تولیدمان را منحل می کنیم یا از مجموعه تعاون روستایی خداحافظی می کنیم و زیر نظر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی می رویم.

اخبار روز خوزستان

یک فاجعه علمی از بیخ گوش مسئولان گذشت / مینی بوس حامل اساتید دانشگاه ملاثانی در آتش سوخت

 ،بنا به گزارش شاهدان عینی ، مینی بوس فوق الاشاره که حامل جمعی از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه بود و از سمت اهواز به طرف ملاثانی (کیلومتر ۸ اتوبان) حرکت می کرد ،بدلیل اشکال در سیستم برق و جرقه ناشی از اتصال سیم ها بطور کامل در آتش سوخت.

شوشان: یک دستگاه مینی بوس هایوندا استیجاری دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ملاثانی (رامین) ویژه ترابری اساتید مرکز مذکور، هفته گذشته روبروی روستای زرگان البصره دچار آتش سوزی کامل گردید که تاکنون از میزان آسیب ها و جراحات گزارشی بدستمان نرسیده است.

به گزارش شوشان و به نقل از ملاثانی

این خودرو از جمله ۱۰ دستگاه مینی بوس طرح مشارکتی است که بخشی از سهام آنها مربوط به شهرداری می باشد ،براساس مصوبات و مقررات قانونی این ناوگان ترابری باید در خط ملاثانی - اهواز و بالعکس در زمینه جابجایی مسافران و انتقال شهروندان و زیر نظر ترمینال ملاثانی فعالیت نمایند.

از جمله مسائل مطروحه پیرامون این خودروها از سوی کارشناسان حمل و نقل بین شهری فقدان بیمه بدنه است که می تواند سهام داران حقیقی را و مسافران را از جهت پیگیری حقوق قانونی متضرر سازد .اما سئوال اساسی که از سوی افکار عمومی خصوصا" دانشجویان و دانش آموختگان در برابر مدیران مربوطه قرار می گیرد ،این است که چرا به رفاه و سلامت اساتید گرانقدر دانشگاه ملاثانی که از جمله از نخبگان و سرمایه های علمی این استان هستند ارزش و اهمیت خاص داده نمی شود که اینگونه مورد مخاطره قرار گیرد؟

در فرض محال و در صورت وقوع تلفات جانی در این حادثه دردناک آنگاه مردم ،تقصیر و کوتاهی مسئولان را خواهند بخشید؟

آیا شایسته و سزاوار نیست تا با استفاده از امکانات و فضای موجود تدبیری برای احداث و ساخت خانه سازمانی جهت اعضای هیات علمی اندیشیده شود؟

آیا بخش نقلیه پیش از عقد قرار داد با خودروها ویژه حمل و نقل اساتید و دانشجویان مدارک قانونی آنها را مورد بررسی کامل قرار می دهند تا تبعات و مشکلات ناشی از تعویض خسارت ها متوجه دانشجویان و اعضای هیات علمی و کارکنان شریف دانشگاه و خانواده های آنان نشود؟

 انتظار می رود مسئولان مربوطه پیامدهای این حادثه تلخ را مورد مطالعه و موشکافی قرار دهند تا از تکرار نمونه های مشابه جلوگیری شود.

داغ فقدان مرحوم دکتر امین تلوری تاکنون بر قلب مردم ،دانشجویان و اساتید دانشگاه ملاثانی ماندگار است،لطف کنید با سوء تدبیر و به مخاطره انداختن جان سرمایه های علمی استان آنرا تازه نکنید. وقوع چنین حوادث اسفبار چیزی کمتر از سوء قصد به جان دانشمندان هسته ای انقلابی و جوان کشور نیست.

اخبار روز خوزستان

واکنش رسمی و شفاف استاندار به اختلاف شهرداری و ارشاد/ احداث تالارها در ساحل نادرست بود / ارشاد خوزستان پروژه تالارها را 5 سال متوقف کرده بود / ارشاد پروانه ساخت نداشت / توافق ارشاد و شهرداری برای اختصاص زمین در یک مکان دیگر

شوشان: استاندار خوزستان در مورد اختلاف اخیر شهرداری اهواز و اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل تبدیل محل احداث تالارهای همایش و نمایش اهواز به فضای سبز گفت: ساحل‌سازی و ایجاد فضای سبز در حاشیه رودخانه کارون سیاست کلی استان است و ساحل رودخانه بهترین مکان برای ایجاد فضای زیبا و مفرح برای مردم است.

به گزارش فارس ، وی با اشاره به اینکه در اصفهان برای استفاده از ساحل زاینده رود صد‌ها واحد تخریب و اراضی آزادسازی شده، گفت: هم‌اکنون با دستگاه‌های اجرایی مستقر در ساحل کارون از جمله گمرک، پخش فرآورده‌های نفتی، بیمارستان رازی توافق شده که از ساحل کارون به محل دیگری منتقل شوند تا این اماکن به فضای سبز و پارک تبدیل شود، بنابراین ساخت تالار‌ها در ساحل هدف کلی را نقض می‌کند.

حجازی افزود: براساس قانون حریم و بستر بعد از سال‌های 84 و 85 ساخت و ساز در حریم رودخانه ممنوع شده و نمی‌توان مجوز ساخت در محل فعلی تالار‌ها را صادر کرد.

وی با بیان اینکه اداره‌کل ارشاد پروژه تالار‌ها را در مرحله فوندانسیون به مدت پنج سال متوقف کرده بود، اظهار کرد: تعطیلی پروژه تالار‌ها به دلیل این بود که ارشاد مالک این اراضی نبود، پروانه ساخت نداشت و نتوانسته بود مجوزهای قانونی را اخذ کند، بنابراین اعتباری نیز به این پروژه اختصاص نیافته بود.

حجازی گفت: از سوی شهرداری اهواز سه قطعه زمین به عنوان جایگزین اراضی تالار‌ها به ارشاد پیشنهاد شد که امروز مطلع شدم ارشاد با یکی از این قطعات موافقت کرده است.

وی افزود: این محل مناسب احداث تالارهاست و دسترسی به آن نیز برای مردم خوب است، علاوه بر این پروژه از بن‌بست خارج می‌شود و در سال 91 اعتباری برای آن منظور خواهد شد.

حجازی تاکید کرد: آزاد‌سازی اراضی ساحلی و احداث فضای سبز به نفع مردم و آینده شهر است چرا که به محلی برای گشت و گذار تبدیل می‌شود.

وی اظهار کرد: احداث سالن اجتماعات در ساحل نادرست است و می‌توان این پروژه را در جای دیگر نیز اجرا کرد.

این مقام مسئول هر‌گونه مخالفت با احداث تالارهای نمایش را رد کرد و گفت: هر پروژه باید در جای خود ساخته شود کما اینکه برای خانه هنرمندان محلی در پارک سبحانی در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: با اسم یا جریان خاصی مخالف نیستم و هدف از تغییر محل تالار‌ها فقط تامین منافع شهر و زیبا‌سازی ساحل است.

اخبار روز خوزستان

افزایش کودکان سرطانی در خوزستان به دلیل آلودگی هوا / سوسنگرد ، شادگان و دزفول بیشترین مراجعان سرطانی / سموم کشاورزی عامل افزایش بیماران سرطانی خوزستان

شوشان: گستره فعالیت‌های کشاورزی در استان و میزان بالای استفاده از سموم، وجود صنایع و نیروگاه‌های تولید برق و ایجاد میدان مغناطیسی از جمله عواملی است که بر افزایش جمعیت بیماران سرطانی استان تاثیرگذار است.

به گزارش شوشان ، سرپرست معاونت عمرانی استانداری خوزستان با بیان این مطلب گفت: با توجه به افزایش جمعیت کودکان سرطانی در استان، کارگروهی برای پیگیری راهکارهای کاهش ابتلا به سرطان تشکیل می‌شود.

غلامرضا اخوان‌صباغ در حاشیه از بیماران بیمارستان شفا اهواز که به مناسبت هفته هوای پاک انجام شد،   اظهار کرد: با توجه به وضعیت و گزارش مسئولان بخش اطفال سرطانی، افزایش جمعیت کودکان سرطانی در استان نگران‌کننده است؛ به همین منظور تصمیم گرفته شد که کارگروهی استانی با حضور کارشناسان بهداشت و درمان تشکل شود. وی افزود: گستره فعالیت‌های کشاورزی در استان و میزان بالای استفاده از سموم، وجود صنایع و نیروگاه‌های تولید برق و ایجاد میدان مغناطیسی از جمله عواملی است که بر افزایش جمعیت بیماران سرطانی استان تاثیرگذار است.

اخوان ‌صباغ تصریح کرد: یافتن راهکارهایی برای کاهش آلودگی هوا و پیش‌گیری از افزایش ابتلا به سرطان از جمله مواردی است که در دستور کار این کارگروه استانی قرار گرفته است. البته تشکیل چنین کارگروهی در حوزه فعالیت معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری است و معاونت عمرانی فعالیت این کارگروه را پیگیری خواهد کرد.

مدیر گروه خون و سرطان کودکان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز  گفت: سالانه 200 مورد جدید به جمعیت مراجعه کنندگان بیمارستان شفا افزوده می‌شود.

وی افزود: سالانه بیش از یک‌هزار بیمار سرطانی به بیمارستان شفا اهواز مراجعه می‌کنند و این بیمارستان همه استان‌های جنوب کشور را تحت پوشش دارد. همچنین برخی بیماران سرطانی که به این استان مراجعه می‌کنند هم از کشور عراق و استان بصره هستند و برای شیمی‌ درمانی به اهواز سفر می‌کنند.

پدرام تصریح کرد: سالانه 10 درصد به جمعیت بیماران سرطانی استان افزوده می‌شود. بیشتر مراجعه‌کنندگان هم از شهرهای سوسنگرد، شادگان و دزفول هستند.

مدیر گروه خون و سرطان کودکان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز خاطرنشان کرد: در تحقیقی که در سال 1991 از مناطق مرزی استان انجام شد اورانیوم باقی مانده از زمان جنگ هم یافت شده بود. نتایج این تحقیق به وزارت بهداشت و درمان و سازمان WHO ارسال شد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: همچنین در سال‌های حضور نیروهای نظامی آمریکا در کشور عراق، در بخشی از خاک این کشور هم اورانیوم یافت شد و به دنبال آن موجی از بیماری‌های خونی و سرطانی در منطقه شایع شد.

وی گفت: عوامل ژنتیکی و فسفات موجود در سموم گیاهی و حشره‌کش‌ها از شایع‌ترین علت سرطان در کودکان است. با توجه به ظرفیت بالای خوزستان در بخش کشاورزان و استفاده از سموم، آثار مخرب این مواد بر اکوسیستم‌ و سلامت جامعه قابل مشاهده است.

پدرام ادامه داد: تزریق ‌انواع هورمون به دام‌ها برای تسریع در رشد آن‌ها هم از عوامل سرطان‌زا در انسان است. همچنین با توجه به این‌که خاک کشور عراق به مواد شیمیایی آلوده است، ریزگردهایی که از سمت این کشور به استان و کشور وارد می‌شوند هم در ایجاد سرطان بی‌تاثیر نیستند.

اخبار روز خوزستان

شهردار آبادان : مردم بی بضاعت آبادان توانایی فرستاندن فرزندانشان به مدرسه ندارند !

شوشان: شهردار آبادان گفت: هدف ما جلوگیری از مهاجرت معکوس مردم از شهرستان آبادان است.

 محمودرضا شیرازی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: با توجه به حجم بالای نیازهای عمرانی و خرابی‌های به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در شهرستان آبادان، فاصله زیادی تا افق تعریف شده‌ای داریم که در حال گام برداشتن به سوی آن هستیم.

وی با بیان اینکه باید امید به ماندن در آبادان را در میان شهروندان افزایش دهیم، گفت: هدف ما جلوگیری از مهاجرت معکوس مردم به خارج از آبادان و فراهم کردن انگیزه‌ای برای ادامه اقامت آنها در این شهر است.

شهردار آبادان با اشاره به بضاعت پایین بعضی از اقشار مردم در شهرستان آبادان افزود: در آبادان بسیار شاهد مردم بی‌بضاعتی هستیم که گاهی نیازهای مالی آنها حتی مانع از این می‌شود که فرزندان خود را برای تحصیل به مدرسه بفرستند و این فرزندان متأسفانه ترک تحصیل کرده و در اغلب موارد به شغل‌های کاذبی روی‌ می‌آورند که نه تضمین کننده آینده آنهاست و نه آینده شهر، بنابراین باید به نحوی از ادامه این روند جلوگیری کنیم.

شیرازی ادامه داد: در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبادان در روزهای گذشته طرح‌هایی پیشنهاد شد که برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و رفع نیازهای مالی و تحصیلی آنها بسیار موثر خواهد بود و می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات اقتصادی آنان را برطرف کند.

وی تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت تحصیلی فرزندان شهر تنها وظیفه والدین آنها نیست بلکه همه ما باید در راستای اعتلای سطح علمی شهر که از محیط مدرسه شروع می‌شود تلاش کنیم تا فرزندانمان بتوانند در آینده نام آبادان را در همه زمینه‌های علمی و فرهنگی و اجتماعی بر بلندای قله‌های افتخار ثبت کنند.

شهردار آبادان همچنین به استقرار نظام آموزشی جدید در مدارس اشاره و خاطر نشان کرد: هر یک از ما والدین فرزندانی هستیم که دانش‌آموزان این شهر را تشکیل می‌دهند و به همین دلیل همه باید نگران آینده تحصیلی آنان باشیم.

شیرازی افزود: با توجه به اینکه تغییرات مداوم در نظام‌های آموزشی در دهه اخیر مشکلات زیادی را برای دانش‌آموزان به وجود آورده‌است، تغییر این نظام به صورت کلی می‌تواند موجب بروز نگرانی‌هایی از بابت وضعیت آموزشی دانش‌آموزان شده و حتی به آموزش و پرورش هم لطمه‌های را وارد کند.

وی اظهار کرد: اعمال هر تغییری در هر زمینه‌ای نیاز به اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی دارد چرا که ممکن است این تغییرات باعث بدبینی مردم جامعه به نظام شود که در آن صورت می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را به اجتماع وارد ‌کند.

شهردار آبادان با بیان اینکه در صورت حفظ نظام‌های آموزشی سابق امکان حفظ نخبه‌های علمی در کشور وجود داشت، ادامه داد: امروز می‌بینیم که بسیاری از متخصصان و نخبگان ایرانی در خارج از کشور به افراد موفقی تبدیل شده‌اند که اگر در ایران باقی‌ می‌ماندند می‌توانستند خدمات زیادی را به هموطنان خود ارائه دهند.

شیرازی در پایان گفت: با توجه به اینکه از تغییرات گذشته در نظام آموزشی تجربیات خوبی در ذهن نداریم امیدواریم آموزش و پرورش به کمک صدا و سیما اقدام به اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی شهروندان نسبت به جزئیات این نظام آموزشی کند تا علاوه بر جلوگیری از سردرگمی فرزندان از اتلاف زمان و سرمایه نیز جلوگیری شود.

اخبار روز خوزستان

سفر استاندار خوزستان به روسیه

شوشان : سید جعفر حجازی استاندار خوزستان در راس هیاتی با 'گئورگی پتروف' معاون اتاق بازرگانی و صنایع روسیه دیدار و دو طرف در باره توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی توافق کردند. به گزارش ایرنا، استاندار خوزستان روز پنجشنبه در این دیدار با ارائه گزارشی از ظرفیت های اقتصادی، کشاورزی، حمل و نقل و ترانزیت کالا ، همکاری تجاری استان خوزستان با روسیه از جمله استان بندری آستراخان را خواستار شد.

استاندار خوزستان در چهار محور امکان صادرات محصولات کشاورزی خوزستان از جمله صیفی جات ، سبزیحات ، گل و گیاه به روسیه ، ترانزیت غله روسیه به عراق و شرق آفریقا از طریق خوزستان ، همکاری پتروشیمی و منابع گاز و نفت و بخش نیروگاهی پیشنهاد همکاری داد.

سید جعفرحجازی گفت: باتوجه به اینکه روسیه اقلام قابل توجهی از صیفی جات، مرکبات ، گل و گیاه را وارد می کند، خوزستان دارای توانمندی های زیادی دراین زمینه است و توان صادرات این محصولات را به روسیه دارد.

وی به زیرساخت های اقتصادی خوزستان برای ترانزیت کالا اشاره کرد و گفت : روسیه غلات زیادی تولید می کند اما به دلیل محدویت های صادرات نمی تواند ازاین ظرفیت برای صادرات بخوبی استفاده کند .

حجازی افزود: با توجه به توافق های بعمل آمده با کشورهای آفریقایی می توانیم کریدور شمال – جنوب را احیا کنیم به این معنی که ترانزیت غله روسیه را به روش سواپ از طریق بنادر دو کشور انجام دهیم به نحوی که از شمال تحویل بگیریم و به جنوب تحویل دهیم .

 محور پیشنهاد همکاری سوم خوزستان در این نشست درخصوص همکاریهای پتروشیمی ، منابع نفت و گاز بود.

استاندار خوزستان اظهار داشت: در این زمینه می توانیم همکاریهای بخش خصوصی دو کشور را در منطقه فعال کنیم تا محصولات خود را برای صادرات انجام دهند.

استاندار خوزستان به همکاریهای بخش خصوصی در بخش نیروگاهی اشاره کرد و گفت : باتوجه به بهینه سازی و توسعه واحدهای 7 و 8 یکی از نیروگاههای برقی اهواز که در دستور کار داریم بخش خصوصی روسیه می تواند در زمینه سرمایه گذاری در نیروگاه جنوب همکاری کند.

'گئورگی پتروف' معاون اتاق بازرگانی و صنایع روسیه هم در این دیدار با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های بالای اقتصادی استان خوزستان، نسبت به بسط و توسعه روابط روسیه با خوزستان اعلام آمادگی کرد.

وی گفت: ما آمادگی داریم سالیانه 20 میلیون تن غلات روسیه را از طریق بندر امام خمینی (ره) ترانزیت کنیم.

پتروف با اشاره به احداث راهگذر حمل و نقل بین المللی شمال -جنوب که کشورهای هند، ایران و روسیه را به کشورهای اروپایی وصل می کند، ابراز امیدواری کرد که در سایه این امر روابط تجاری توسعه بیابد.

وی خاطرنشان کرد: خوزستان از جایگاه مهمی در ایران برخوردار است و امیدوارم روابط تجاری بین استانهای ما و خوزستان توسعه بیابد.

پتروف با اشاره به علاقمندی کشورش برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران گفت: بسیاری از بخش های خصوصی و تجاری روسیه علاقمند به توسعه روابط با ایران هستند.

وی در پاسخ به سخنان استاندار خوزستان مبنی بر آمادگی شرکت های حمل و نقل بندری خوزستان برای توسعه همکاری ها با بندر تجاری آستراخان روسیه گفت: روسیه از نظر سنتی همیشه غلات خود را از طریق دریای سیاه ارسال می کند.

معاون اتاق صنایع و بازرگانی روسیه گفت: از مسیر دریای خزر با توجه به اینکه زیرساخت های بندری و اسکله بزرگ در بندر آستراخان نداریم، کمتر نقل و انتقال کالا صورت می گیرد.

وی افزود: حمل و نقل کالا از طریق آستراخان نیاز به فراهم کردن زیرساخت ها دارد که زمان بر است و امیدوارم با سرمایه گذاری این امکانات فراهم شود. اما در کوتاه مدت می توان زمینه های همکاری تجاری با خوزستان از طریق بندر آستراخان را فراهم کرد.

درپایان این نشست مقرر شد که بخش های خصوصی روسیه و خوزستان طی نشستی در آینده ، محور توافقات صورت گرفته را دنبال و پیگیری کنند.

استاندار خوزستان در راس هیاتی روز پنجشنبه وارد مسکو شد و قرار است در دو روز آینده دیدارهایی با مقام های استان بندری آستراخان روسیه برای تقویت همکاری های دوجانبه داشته باشد.

اخبار روز خوزستان

پایان اعتصاب کارگران نی بُر کشت و صنعت کارون شوشتر

اعتصاب کارگران نی بُر کشت و صنعت کارون شوشتر با حضور نماینده ای از وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  به پایان رسید.

به گزارش شوشان، مدیر کل دفتر حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری  با حضور در جمع کارگران معترض کشت و صنعت کارون اظهار داشت: باید تلاش شود تا تمامی مشکلات شما در چارچوب ضوابط و دستورالعمل ها برطرف شود نه اینکه با زیر پا گذاشتن قانون بر مشکلات خود بیافزایید.

وی با اشاره به سخنان وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: دکتر شیخ الاسلام همیشه پیگیر مشکل کارگران نی بُر بوده و دستور داده تا همه مسئولین در نهایت مساعدت، همراهی و همکاری و در چارچوب موازین و دستورالعمل ها نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

وی افزود:  در حال حاضر ما نیز با همین ایده در جمع شما حضور داریم تا  در چارچوب قانون نسبت به رفع مشکلات شما اقدام کنیم.

وی خاطر نشان کرد: سعی شده تا چارچوب قانون را به گونه ای تنطیم کنیم که به سود شما باشد  و حقی از کسی گرفته نشود.

کریم یاوری با اشاره به اینکه کارگران نباید دغدغه شغلی در این شرکت داشته باشند گفت: این شرکت باید دستگاههای را وارد کند تا سطح کشت را بالا ببرد اما شما کارگران فصلی دائمی هستید و تا مادامی که به شرایط بازنشستگی برسید شغل شما ثابت و پابرجا خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر هزار دستگاه هم وارد شرکت شود شما این اطمینان را از طرف وزارت داشته باشید  که شغل شما ثابت است و کسی از شما از کار خود برکنار نخواهد شد.

مدیر کل دفتر حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری افزود : شما سربازان این نظام هستید و دیروز در مقابل دشمن  برای نظام مقدس ایستادگی کردید و به مردانگی شما بود که کشور به آرامش رسید و وظیفه نظام است که از شما حمایت کند.

 وی ضمن اشاره به درخواست برخی از کارگرانی که به  سن بازنشستگی رسیده اند خاطر نشان کرد: تمهیداتی اندیشیده شده که تا اواخر سال جاری بیش از 100 نفر از کارگران  در سه مقطع زمانی بازنشسته شوند.

یاوری با اشاره به زمان بازنشستگی این کارگران گفت: 50 نفر از کارگران در بهمن ماه و 50 نفر نیز در اسفند ماه سال جاری بازنشسته خواهند شد.

وی افزود : شغل نی بُر تمامتا" سخت و زیان آور است و تمامی قوانین و امور کاری و بازنشستگی کارگران نیز بر اساس ضوابط شغل های سخت و زیان آور بررسی میشود.

این مقام مسئول با اشاره به بریدگی سابقه برخی کارگران تصریح کرد: جلساتی با حضور نمایندگانی از وزارتخانه و  صندوق تامین اجتماعی برای پیگیری این موضوع تشکیل و مقرر شد که شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر ما به التفاوت و بار مالی هزینه ها را به حساب  صندوق واریز شود تا سابقه کارگران تکمیل شود.

وی ادامه داد : کار شما باید با جدیت پیگیری شود و شرکت کشت و صنعت کارون باید در اسرع وقت این هزینه ها را پرداخت کند تا کارگران دغدغه پیوستگی کاری نداشته باشند.

یاوری با اشاره به طرح طبقه بندی مشاغل نیز گفت : کار طرح طبقه بندی مشاغل را به مسئولین بسپارید تا با سرعت و کیفیت بالایی این طرح انجام شود و مبلغی به حقوق شما اضافه شود.

وی همچنین خطاب به کارفرمایان تصریح کرد : اگر کارگران کار تولید را بالا بردند باید حق بهره وری و افزایش تولید به آنها پرداخت کنید و این حق مسلم  و قانونی آنهاست.

وی ادامه داد: کارفرمایان باید نسبت تولید را دردو و سه ماه گذشته برآورد کنند و افزایش بهره وری را نیز به حساب کارگران واریز کنند.

یاوری همچنین اظهار داشت : طبق ماهد36 قانون تامین اجتماعی 9 درصد بیمه بیکاری  به کارگرانی که از سوی کارفرما بیکار شدند تعلق گیرد و کارفرمایان شما نیز باید به این قانون عمل کنند.

مدیر کل دفتر حمایت از پایداری مشاغل  در پایان سخنان خود همه کارگران را به آرامش دعوت کرد و خطاب به آنها گفت : شما کارگران و کارفرمایان همه یک خانواده هستید و باید با تلاش و همیاری یکدیدگر اشکالات خود را برطرف و تولید خود را بالا ببرید و نگذارید دشمنان از این گره های کوچک سوء استفاده کنند.

وی ادامه داد: پس از این جلسه همه کارفرمایان ومسئولین باید به مشکلات شما رسیدگی کنند و کارگران نیز کیفیت کار و سطح تولید را بالا ببرند و هیچ کس حق ندارد وظایف خود را پشت سر گذارد و از قانون سرپیچی کند. 

پس از پایان سخنان مدیر کل دفتر حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری و دیگر مسئولین به سراغ کارگران معترض رفتیم آنان که گویا دل پُری از مسئولین داشتند با سر و صدا خواسته های خود را بازگو میکردند .

در این میان برخی از کارگران به معلولیت های خود در حین کار اشاره میکردند یکی از آنها که سال گذشته در مزرعه نی چشم چپ خود را از دست داده بود گفت: من خود بارها شاهد بودم که دوستان و همکارانم یا در شعله های آتش گیر می گیرند و یا توسط حیوانات وحشی به دام می افتادند و ما کاری از دستمان بر نمی آمد و تنها می توانستیم شاهد مرگشان باشیم  با این وجود مسئولان به ما می گویند کار شما سخت و زیان آور نیست و تقریبا 29 سال است که پیوستگی کاری بر ای ما انجام نمیشود.

یکی دیگر از کارگران با اشاره به جانبازی و معلولیت خود گفت : من جانباز 15 درصد هستم و بیمه من را به شرکت واگذار کرده اند اما از سال 70 تاکنون بیمه من پرداخت نشده و هیچ کدام از مسئولین شرکت نیز پاسخگو نیستند.

این جلسه حاشیه هایی هم دربر داشت : در حین سخنان مدیر کل  دفتر حمایت از پایداری مشاغل وقتی سخن از بازنشستگی و فرسودگی جسمی برخی کارگران به میان آمد وی با بوسیدن دست یکی از کارگران اعلام کرد که تا رفع تمام مشکلات شما من پیگیر کار شما خواهم بود.

در مقابل یکی از نمایندگان کارگران نیز اعلام کرد که کارگران به اعتراضات خود خاتمه می دهند و چرخه تولید را فعال می کنند مشروط بر اینکه تمامی وعده هایی که از سوی مسئولین داده شده محقق شود و کارگران به حقوق قانونی خود برسند.

اخبار روز خوزستان

همزمان با روز هوای پاک انجام شد
انهدام ۶۰۰۰ قلیان در اهواز

خبرگزاری فارس: همزمان با روز هوای پاک، شش هزار جام قلیان در اهواز معدوم شد.

خبرگزاری فارس: انهدام ۶۰۰۰ قلیان در اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پیش از ظهر امروز همزمان با 29 دی ماه روز هوای پاک، شش هزار قلیان در پارک ساحل دولت در اهواز معدوم شد.
معاون خدمات شهری شهردار اهواز در این مراسم گفت: این قلیان‌ها در چند ماه گذشته از پارک‌ها، جاده‌های ساحلی و بلوارها اهواز جمع آوری شده‌اند.
علیرضا عالی‌پور افزود: تیرماه امسال نیز چهار هزار قلیان جمع آوری و معدوم شد که با این حساب از ابتدای امسال تعداد قلیان‌های معدوم شده به 10 هزار می‌رسد.
وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط 20 تا 30 قلیان از سطح شهر جمع آوری می‌شود، اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای سلامت خوزستان در سال گذشته، مقرر شد شهرداری اهواز با همکاری نیروی انتظامی و هماهنگی مراجع قضایی قلیان‌ها را از سطح شهر جمع‌آوری کند.
عضو شورای سلامت قلیان را یکی از مظاهر آلایندگی شهر و ضرر آن را معادل 100 نخ سیگار دانست و افزود: مصرف قلیان به تدریج به ناهنجاری اجتماعی تبدیل شده است و دختران و پسران زیادی روزانه در اماکن عمومی از قلیان استفاده می‌کنند.
به گفته وی، خانواده‌های بسیاری از مصرف قلیان در پارک‌ها اظهار نارضایتی کرده‌اند.
وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مصرف دخانیات در اماکن عموم ممنوع است و پارک به عنوان محلی برای استفاده همه شهروندان باید عاری از این گونه آلایندگی‌ها باشد.
عالی‌پور یکی از عوامل رواج قلیان را ارزان بودن آن و سهولت دسترسی عنوان کرد و گفت: قلیان با قیمت حدود سه هزار تومان فروخته می‌شود و گفته می‌شود اجاره دهندگان این ابزار روزانه 50 هزار تومان درآمد دارند که این مسئله سبب می‌شود بعد از جمع‌آوری، مجددا قلیان‌ها را تهیه کنند.
 
*واگذاری اجرائیات به بخش خصوصی
معاون خدمات شهری شهردار اهواز همچنین از واگذاری عملیات مقابله و پیشگیری از تخفات شهری به بخش خصوصی خبر داد و گفت: تا یک ماه آینده موسسات انتظام (مجری طرح حراست و پلیس محله) به عنوان جایگزین ماموران اجرائیات با 20 تخلف شهری مقابله می‌کنند.
وی اظهار داشت: با توجه به وسعت اهواز و مناطق حاشیه همچنین گستردگی تخلفات شهری، امکان نظارت و مقابله محدود بود به همین دلیل مقابله و پیشگیری از جرایم شهری به این موسسات واگذار و شهرداری نظارت را انجام می‌دهد.
عالی‌پور افزود: این طرح از طرح شهربان و حریم بان که پیش از این در شهرداری تهران اجرا شده الگوبرداری شد.

اخبار روز خوزستان

توسط بازرسی خوزستان صورت گرفت
کشف تخلف در اخذ وجوه غیرقانونی در شهرداری

خبرگزاری فارس: اداره کل بازرسی خوزستان از تخلف یکی از شهرداری‌های استان در زمینه اخذ وجوه غیرقانونی خبر داد.

خبرگزاری فارس: کشف تخلف در اخذ وجوه غیرقانونی در شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی بازرسی کل استان خوزستان، یکی از شهروندان شکایتی را دایر بر محاسبه عوارض غیرقانونی در خصوص حق تفکیک ملک خود نزد این مرجع علیه یکی از شهرداری‌های استان مطرح کرد.
متعاقب وصول این شکایت و انجام بازرسی مشخص شد کارشناس محاسب شهرداری مذکور برخلاف ضوابط و مقررات حاکم بر نحوه افراز و تفکیک واحدها عوارض متعلقه را محاسبه کرده است.
براساس این گزارش پس از تذکر ابلاغی از طرف این مرجع عوارض تعلق گرفته که بیش از 91 میلیون ریال بود، مجدداً محاسبه و به حدود نصف تقلیل یافت.

اخبار روز خوزستان

گزارش فارس به بهانه «روز هوای پاک»
آرام می‌آید و جان می‌برد 

خبرگزاری فارس: موضوع اثرات زیانبار گرد و غبار و آثار مهلک آن روی شهروندان در میان تایید و تکذیب در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

خبرگزاری فارس: آرام می‌آید و جان می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، هستند کسانی که روزانه گرد و غبار را می‌بلعند و آرام آرام بی‌آنکه کسی بداند فرسوده می‌شوند و اضافه کنید به این ماجرا، نبود تجهیزات و خیل مبتلایان را.
در غیبت مطالعات دقیق علمی درباره این پدیده نمی‌توان به جرات علت چنین بیماری‌هایی را به طور مستقیم به گرد و غبار نسبت داد، اما نمی‌توان انکار کرد که این ذرات ریز با ریه آدمی چه می‌کند. 
موضوع اثرات زیانبار گرد و غبار و آثار مهلک آن روی شهروندان در میان تایید و تکذیب در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی مقدار 20 میکروگرم از این ریزگردها منجر به بروز مشکلات جدی تنفسی و مرگ می‌شود. حالا تصور کنید این میزان 70 برابر شود. چگونه ممکن است به مرگ شهروندان منجر نشود؟ در همین حال رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور می‌گوید هیچ گزارشی وجود ندارد که حتی یک نفر بر اثر آلودگی هوا کشته شده باشد.
 
* یک دهه گرد وغبار۱۰ سال از وقوع پدیده گرد و غبار در خوزستان می‌گذرد. این پدیده در سال ۸۰ در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان آغاز شد. در این سال گرد و غبار شش نوبت با حداکثر غلظت دو هزار و ۱۰ میکروگرم بر مترمکعب اتفاق افتاد و حداکثر زمان وقوع آن ۴۸ ساعت بود، در حالی که ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب حد مجاز آلودگی است. این پدیده بعد از چهار سال تمام شهرهای خوزستان، پس از هفت سال پنج استان و در حال حاضر ۱۸ استان کشور را درگیر کرده و به یک معضل ملی تبدیل شده است.
 در سال ۸۸، این پدیده ۶۶ نوبت با حداکثر غلظت ۴۶ برابر حد مجاز آلودگی و پایداری ۱۴۴ ساعت و در سال‌ ۸۹، ۴۲ نوبت با حداکثر غلظت ۳۸ برابر حد مجاز و پایداری ۷۶ ساعت به وقوع پیوست. حداکثر شدت این پدیده در سال جاری تا ۷۰ برابر حد مجاز در فروردین ماه گزارش شده است.
 
*۵۵ روز پاک؛ ۲۸روز خطرناکشاخص دیگری نیز برای سنجیدن آلودگی هوا وجود دارد. بر اساس شاخص استاندارد آلودگی و کیفیت هوا (PSI) از صفر تا ۵۰ نشانه هوای پاک، بین ۵۰ و ۱۰۰ نشان‌دهنده هوای سالم، ۱۰۰ تا ۲۰۰ نشانه هوای ناسالم، ۲۰۰ تا ۳۰۰ نشانه هوای بسیار ناسالم و بیشتر از ۳۰۰ خطرناک است. شاخص PSI گرد و غبار نشان می‌دهد اهواز، که با گزارش سازمان جهانی بهداشت در مهر ماه ۹۰، همه آن را به عنوان آلوده‌ترین شهر جهان می‌شناسند، از ابتدای امسال تا آذر ماه یعنی طی ۲۷۶ روز تنها ۵۵ روز هوای پاک را تجربه کرده است.
در این ۹ ماه اهواز ۹۰ روز سالم، ۷۴ روز ناسالم، ۲۹ روز بسیار ناسالم و ۲۸ روز خطرناک را از سر گذرانده است.
 
*جای خالی علمگر چه مسئولان وجود مواد خطرناک و سمی از جمله مواد رادیواکتیو را در ذرات گرد و غبار انکار می‌کنند، اما بر اساس گزارش محققان، وجود انواع مواد از جمله ایزوتوپ‌های سنگین سرب و مواد رادیواکتیو در این ذرات اثبات شده است. با توجه به وقوع مکرر گرد و غبار در سال‌های اخیر، می‌توان نتیجه گرفت که در معرض مدام این پدیده قرار گرفتن تبعات جبران ناپذیری برای سلامت انسان و دیگر موجودات خواهد داشت.
مسئولان استان همیشه از اعلام آمارهای رسمی افزایش بیماران و مرگ و میر طفره می‌روند، اما افزایش سالانه ۱۵ هزار بیمار و بالا رفتن آمار مراجعه بیماران از ۲۰ به ۶۰ درصد به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گاه‌گاهی از زبان آن‌ها شنیده می‌شود.
یک پزشک فوق تخصص ریه و مجاری تنفسی می‌گوید: آلودگی هوا یک فاکتور همزمان است و نقش مستقیم در مرگ و میر ندارد؛ به این معنی که با تشدید بیماری باعث مرگ افراد می‌شود. 
اسماعیل ایدنی ادامه داد: اگر چه تشدید بیماری‌های تنفسی از جمله آسم و برونشیت و بیماری‌های قلبی و عروقی در روزهایی که هوا آلوده است یا پدیده گرد و غبار رخ می‌دهد مسلم است، اما جای مطالعات علمی در این زمینه خالی است و تا کنون آمارگیری علمی در مورد نسبت افزایش مرگ و میر و بیماری‌ها در اثر آلودگی هوا و به ویژه گرد و غبار انجام نشده است به همین دلیل نمی‌توان در این باره نظر قطعی داد.
وی تاکید می‌کند: با توجه به تعداد روزهایی که با پدیده گرد و غبار درگیر هستیم ضروری است مسئولان چاره اندیشی کنند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز همچنین می‌گوید: متاسفانه تجهیزات درمانی استان برای بیماری‌های تنفسی، چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی، کم است؛ در حالی که با توجه به اینکه استان صنعتی است و ریسک بیماری‌های تنفسی بالاست باید تجهیزات متناسب با تهدید‌ها تامین شود.
ایدنی با اشاره به کاربرد مطالعات علمی در مورد اثرات ریزگرد‌ها اظهار می‌کند: در صورت انجام این تحقیقات و اثبات میزان تاثیر آلودگی هوا بر مردم خوزستان، می‌توان از طریق بیمه‌های درمانی و افزایش حمایت‌ها، بخشی از بار مالی درمان را از روی دوش خانواده‌ها برداشت. می‌توان کشورهای دخیل در این پدیده را از طریق سازمان‌های بین‌المللی به جبران خسارت وادار و یا بخشی از هزینه را از طریق سازمان بهداشت جهانی تامین کرد.
 
*باز هم کمبود پولمعاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تاکید بر اینکه مطالعات اثرات ریزگرد‌ها ضرورت دارد و باید در اولویت قرار گیرد، می‌گوید: مطالعاتی برای بررسی تاثیر پدیده گرد و غبار از سال ۸۹ در این دانشگاه آغاز شده است. این مطالعات همه جانبه و در چند بخش پیش بینی شده از جمله تاثیر این پدیده بر ارگان‌های مختلف بدن، بررسی عوامل میکروبی و عوامل رادیواکتیوی، تاثیر بر منابع آب و خاک و... است.
مصطفی فقهی می‌افزاید: برای انجام این مطالعات حدود یک میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است. پیش از این قرار بود استانداری خوزستان در تامین اعتبار این مطالعات کمک کند اما هیچ کمکی صورت نگرفت و این مطالعات به دلیل مشکل مالی به کندی پیش می‌رود.
وی تصریح می‌کند: به دلیل کمبود اعتبارات مجبور شدیم که از تجهیزات با قابلیت کمتر استفاده کنیم و بخش‌هایی از تحقیقات به دلیل مشکل مالی آغاز نشد.
فقهی ریزگرد‌ها را مشکل همه استان می‌داند و اظهار می‌کند: برای حل آن باید همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها مشارکت کنند. پیشنهاد دادیم که از سهم یک درصد پژوهشی صنایع به اتمام این مطالعات کمک شود اما هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.
به گفته وی، با اتمام مطالعات و اثبات اثرات زیانبار این پدیده بر سلامت و اقتصاد مردم می‌توان اعتبارات ملی را افزایش داد و برخی ضوابط را به طور مثال در ساختمان سازی تغییر داد اما اشکال اصلی این است که آمار علمی نداریم و همه چیز در حد نظریه است.
 
*حکایت همچنان باقیستدرگیر شدن پایتخت با پدیده گرد و غبار در سال ۸۸ باعث شد توجه مسئولان به این مشکل معطوف شود. دولت برای اثبات اینکه مشکل را پیگیری کرده آیین نامه مقابله با اثرات زیانبار ریزگرد‌ها را در مرداد ماه ۸۸ تصویب و تکالیفی برای دستگاه‌های اجرایی در قالب اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعیین کرد که با گذشت دو سال از این مصوبه لااقل در خوزستان اغلب بندهای آن اجرا نشده است. به جای ارتقای آگاهی و آموزش مردم و تلاش برای کاهش اثرات این پدیده مسئولان سعی در تغییر استانداردهای آلودگی هوا دارند.
سیدجعفر حجازی استاندار خوزستان اسفند ماه ۸۹ در مورد معیار اعلام تعطیلی در زمان وقوع پدیده گرد و غبار گفته در صورتی که میزان آلایندگی از یک هزار و ۵۰۰ میکروگرم بر مترمکعب (۱۰ برابر حد مجازآلودگی) فرا‌تر رود مدارس ابتدایی، در صورت افزایش غلظت آلایندگی از دو هزار میکروگرم بر مترمکعب (۱۳ برابر حدمجاز) مدارس در تمام مقاطع و تمام مراکز آموزشی و در صورت بالا رفتن غلظت گرد و غبار تا بیش از سه هزار میکروگرم بر مترمکعب (۲۰ برابر استاندارد آلودگی) تمام ادارات خوزستان تعطیل می‌شود. البته تعداد روزهای تعطیل در زمان گرد و غبار نشان می‌دهد که حتی این استاندارد ساختگی هم رعایت نشده است.
سید شریف حسینی نایب رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در این باره می‌گوید: اثرات آلودگی هوا مشکلات تنفسی، آسم، آلرژی و تنگی نفس بوده و بر مهاجرت مردم تاثیر داشته. انتظار داشتیم بعد از اعلام سازمان بهداشت جهانی مسئولان توجه بیشتری به این وضعیت کنند، اما گویا برای مسئولان آلودگی هوای اهواز و سلامتی مردم چندان اهمیتی ندارد.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئولان باید به مردم گزارش دهند چه اقداماتی در این مورد انجام داده‌اند، می‌افزاید: معضل آلودگی هوای اهواز از طریق دولت‌های نهم و دهم و سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری و بار‌ها در صحن علنی هم مطرح شد. تا به حال چهار تذکر به رئیس جمهور به صورت کتبی و دو تذکر شفاهی به ایشان داده‌ام. به غیر از این هم اکنون در بودجه سال ۹۰ مبلغ یک میلیون دلار برای مقابله با گرد وغبار اختصاص یافته است. این مسائل ثابت می‌کند موضوع آلودگی هوای اهواز اولویت دولت نیست.
و اما ...
در حال حاضر آرزوی مردم اهواز آن است که گرد و غبار به تهران هم برسد، تا شاید برایش چاره‌اندیشی شود.
و هنوز بعد از یک دهه مسئولان فقط در «روز هوای پاک» یادشان می‌آید که بیایند و گزارش دهند که چنین و چنان کردیم.
اما گرد و غبار همچنان می‌آید...
---------------------------
گزارش از نادره وائلی‌زاده

اخبار روز خوزستان

در خوزستان انجام شد
کشف 900 رول عایق رطوبتی با استاندارد جعلی

خبرگزاری فارس: مسئول امور حقوقی اداره‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان از کشف و توقیف 900 رول عایق رطوبتی با علامت استاندارد جعلی خبر داد.

خبرگزاری فارس: کشف 900 رول عایق رطوبتی با استاندارد جعلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان، مرضیه دهدشتی‌زاده گفت: پرونده قضایی واحدهای تولیدی متخلف که اقدام به تولید و توزیع کالای مشمول استاندارد اجباری فاقد نشان استاندارد یا جعل علامت استاندارد بر روی محصولات تولیدی خود داشته‌اند هم‌اکنون در مراجع قضایی در دست رسیدگی است که تعدادی از این پرونده‌ها در مرحله صدور حکم بوده و متخلفان به جزای نقدی و تحمل حبس تعزیری محکوم شدند.
وی ادامه داد: تعداد 900 رول عایق رطوبتی، هزار و 600 قوطی انواع ساختمانی و 32 کارتن کاشی دیواری به دلیل جعل نشان استاندارد توقیف و به مراجع قضایی ارجاع شد.
دهدشتی‌زاده تصریح کرد: براساس قانون سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی هرگونه تخلف اعم از تولید کالای بدون کیفیت و مغایر با استاندارد، جعل علامت استاندارد تا نگهداری و عرضه کالاهای استاندارد تخلف بوده و پیگرد قانونی دارد.
مسئول امور حقوقی اداره‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان تاکید کرد: براساس قانون سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی هرگونه تخلف اعم از تولید کالای بدون کیفیتو نامنطبق با استاندارد، جعل علامت استاندارد، نگهداری و عرضه کالاهای غیر استاندارد تخلف بوده و پیگرد قانونی دارد.

اخبار روز خوزستان

در ارزیابی کشوری
خوزستان در ساماندهی امور جوانان سوم شد 

خبرگزاری فارس: خوزستان در بخش تقویت و ساماندهی جوانان توانست با کسب امتیاز شش، با یک امتیاز کمتر مقام سوم را در جدول رتبه‌بندی نهایی ستادهای استانی در سال 89 به دست آورد.

خبرگزاری فارس: خوزستان در ساماندهی امور جوانان سوم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از معاونت جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان خوزستان، براساس نامه وزیر ورزش و جوانان عملکرد 30 استان در سال 89 درباره پرداختن به مقوله جوانان ارزیابی شد که بر این اساس استان خوزستان با کسب امتیاز 73 در ستاد ساماندهی استان و هم‌چنین در جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با کسب نمره 23 و مجموع 96 امتیاز توانست در رتبه سوم کشوری پس از استان‌های یزد و گلستان قرار گیرد.
عباس نوری معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان خوزستان در این‌باره اظهار داشت: محوریت موضوعات مرتبط با جوانان در جلسات ستاد ساماندهی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بیش از هر چیز مرهون توجه و نگاه ویژه شخص استاندار و همدلی دستگاه‌های اجرایی استان برای پرداختن و حل مسائل و مشکلات جوانان است.
وی گفت: براساس بند الف ماده 41 قانون برنامه پنجم توسعه، دستگاه‌های اجرایی و موسسات عمومی غیردولتی باید براساس منشور تربیتی نسل جوان و سند توسعه و ساماندهی امور جوانان برنامه‌های خود را از طریق ستاد‌های ملی و استانی عملیاتی کنند.

اخبار روز خوزستان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول خبر داد
دستگیری صیادان ماهی با الکتریسیته در دزفول 

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از دستگیری صیادان متخلف ماهی به وسیله الکتریسیته در این شهرستان خبر داد و گفت: همه صیادان متخلف دستگیر شدند.

خبرگزاری فارس: دستگیری صیادان ماهی با الکتریسیته در دزفول

فرهاد قلی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار کرد: این متخلفین در گشت و کنترل مأموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی دز در هنگام صید با جریان الکتریسیته مشاهده شده و پس از تعقیب و گریز دستگیر شدند.
وی افزود: این متخلفان هنگام گشت و کنترل مأموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی دز در هنگام صید با جریان الکتریسیته مشاهده شده و پس از تعقیب و گریز دستگیر شدند و برای آن‌ها پرونده تخلف تشکیل شد.
وی خاطر‌نشان کرد: پس از دستگیری این متخلفین 250 قطعه ماهی رودخانه‌ای صید شده، یک دستگاه خازن برق، دو دستگاه باطری و سبد مخصوص ماهیگیری کشف و توقیف شد.
وی تصریح کرد: این دو متخلف دستگیر شده به استناد بند «ب و ج» ماده 13 قانون شکار و صید با برآورد خسارت وارده به مبلغ 400 هزار تومان جریمه و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.
قلی‌نژاد عنوان کرد: این نوع ماهی‌گیری می‌تواند تا حد بسیار زیادی به نسل ماهی‌های موجود در رودخانه لطمه وارد کند و به این دلیل براساس بندهای قانونی موجود، برخورد شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول تاکید کرد: درباره اجرای قانون و مبارزه با تهدیدات احتمالی برای منابع محیط زیست در شهرستان هیچ کوتاهی نخواهد شد و با متخلفان به سخت‌ترین روش برخورد خواهد شد.

اخبار روز خوزستان

نائب رئیس شورای اسلامی شهر دزفول: ما از احمدی نژاد نا امید شده ایم / دزفول چه سهمی از دولت عدالت محور دارد؟

حسین گلستانباغ گفت: عمده مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور در دزفول اجرا نشده اندو همچنین کار بزرگی در دزفول از سوی دولت محترم صورت نگرفته است.

شوشان: در شرایطی که گفته می شود احمدی نژاد به خوزستان خواهد آمد و احتمالا به دزفول نیز خواهد آمد، حسین گلستانباغ نایب رئیس شورای اسلامی شهر دزفول اعلام کرد: ما از رئیس جمهور نا امید شده ایم.

به گزارش دز ان ان ، وی افزود: اگر قرار بود حضور ایشان تاثیری داشته باشد تاکنون می داشت، دزفول که آن رای بالا را به احمدی نژاد داد، دزفول که در ایثار و مقاومت شهرت جهانی دارد، دزفول که به قول سیاستمداران امنیت خوزستان را تضمین کرده است، دزفول که نسبت به جمعیتش بیشترین شهید و جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، سهم خدمات دولت در این شهر چه میزان است؟

گلستانباغ با اشاره به کارهای انجام شده در دزفول تصریح کرد: ساخت مساجد و حسینیه ها، بسیاری از مدارس و مراکز آموزشی، برخی از درمانگاه ها و مراکز بهداشتی و درمانی، بسیاری از کارگاه ها، کارخانه ها و شرکتهای صنعتی و تولیدی برعهده مردم است، بسیاری از بودجه پروژهای عمرانی که شهرداری دزفول مجری آنها است با پول مردم است حتی اخیرا ۵۰ درصد هزینه آسفالت کوچه و خیابانها از مردم گرفته می شود پس پول نفت که روی آن نشسته ایم به کجاها می رود !!!؟

وی تصریح کرد: پس دزفول چه سهمی از دولت و چه سهمی از این همه کارخانه عظیم که در نقاط مختلف کشور احداث می شود دارد؟

اخبار روز خوزستان

هیچ افغانی مجوز فعالیت در خوزستان ندارد

شوشان : قائم‌مقام اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: 709 هزار و 579 نفر نیروی کارگری در استان مشمول قانون کار و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

 رضا میرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: این آمار بر اساس آمار دریافتی از سازمان تامین اجتماعی از کارگران تحت پوشش بیمه استان تا شهریورماه امسال است.

به گزارش ایسنا ، وی افزود: بر اساس قانون کار، تمام کارفرمایانی که مشمول قانون کار هستند موظفند کارگران خود را نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه هستند. مشمولان قانون کار شامل کسانی می‌شود که تحت پوشش قانون خدمات کشوری، قانون خدمات لشکری و قانون خدمات خاص نیستند.

 قائم‌مقام اداره‌کل تعاون و کار خوزستان عنوان کرد: قانون به صراحت بیمه شدن کارگران توسط کارفرمایان را اعلام کرده و همه ملزم به اجرایی این قانون هستند و هر کارفرمایی این قانون را اجرا نکند خلاف قانون عمل کرده است.

 میرانی ادامه داد: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی استان متولی اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور هستند که این قانون هم‌اکنون در حال اجرا است. نیروهای کار مشمول این قانون به دلیل سختی کار، زودتر از دیگر نیروها بازنشسته خواهد شد؛ در حال که نیروهای دیگر کار باید سابقه پرداخت حق بیمه به مدت 30 سال داشته باشند تا بازنشسته شوند.

 وی افزود: همچنین در راستای حمایت از قشر کارگری در بند و او ماده 80 قانون برنامه پنجم آمده است که تمام کارفرمایانی که می‌خواهند مازاد بر نیروهای فعال خود نیروی جدید به‌کار گیرند، مشمول معافیت حق بیمه سهم کارفرمایی می‌شوند. بر اساس این قانون 20 درصد از سهم حق بیمه کارگران که باید توسط کارفرمایان پرداخت شود در صورت اجرای بند "و" ماده 80 قانون برنامه پنجم، این سهم از طریق دولت پرداخت خواهد شد.

 قائم‌مقام اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به ممنوعیت به‌کارگیری نیروهای افغانی، گفت: استان هیچ تعهدی در خصوص این نیروها ندارد و این ممنوعیت از سوی اداره کل امور اتباع خارجی استانداری ابلاغ شده و به هیچ کدام از افغانی‌ها مجوز فعالیت و کار داده نمی‌شود.

 وی بیان کرد: در صورتی می‌توان به این نیروها مجوز فعالیت داد که دارای پاسپورت یا شناسنامه ایرانی باشند و در مجموع به‌کاریگری نیروهای خارجی فاقد پروانه کار در کارگاه‌ها ممنوع است.

اخبار روز خوزستان

حضور دلال‌ها در خوزستان

شوشان : مجید جلالی پدیده دلالیسم را مانند اختاپوسی می‌داند که گلوی فوتبال کشور را گرفته است.

 سرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان ابتدا درخصوص جوان بودن تیمش و کمبود بازیکن باتجربه اظهارکرد: با تلفیق بازیکنان جوان و باتجربه موافقم ولی این‌که کاری که ما امسال کردیم و باعث شد از نتایج عقب بیافتیم، درست نیست.

 وی ادامه‌داد: ما تا هفته هجدهم فصل پیش 23 امتیاز داشتیم ولی تا هفته هجدهم لیگ امسال 24 امتیاز به دست آوردیم پس نه تنها نسبت به فصل گذشته بدتر نشدیم بلکه تاحدودی هم بهتر شده‌ایم. جوانان خوبی را وارد بدنه تیم کرده‌ایم که نسبت به گذشته باتجربه‌تر هم شده‌اند.

سرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان ادامه‌داد: در دیدار مقابل شاهین بوشهر رگه‌هایی از تجربه در همین تیم جوانم دیدم. فُرمی که بازیکنانم پس از گل دوم داشتند و معقول بازی کردن آن‌ها در بیشتر صحنه‌ها نشان می‌دهد که این بازیکنان در حال باتجربه شدن هستند.

 وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که زمین‌های نامناسب شهرستان‌ها چقدر در نوع بازی تیم‌ها تاثیرگذار است، گفت: همه به این اذعان داریم که لیگ از نظر اجرایی سال به سال بهتر می‌شود ولی از نظر فنی متوقف است و تیمی که بتواند تاکتیک‌های پیشرفته فوتبال را به خوبی ارایه دهد یا بازیکن تکنیکی، نداریم.

 جلالی یکی از دلایل عدم پیشرفت فوتبال کشور از نظر فنی را نبود زمین‌های مناسب برشمرد و بیان‌کرد: این عامل در نوع سیستم تمرینات یک تیم هم تاثیرگذار است؛ وقتی من در طول هفته یک شکل از بازی را تمرین می‌کنم و بعد آخر هفته باید در یک زمین ناهموار بازی کنم، مشخص است که در نوع بازی‌مان تاثیرگذار است.

 وی در ادامه درخصوص حضور دلالان در فوتبال گفت: در این زمینه باید مراجع بالاتر هم وارد شوند به دلیل این‌که این عامل گلوی فوتبال را گرفته است و باید ابتدا فوتبال را از این اختاپوس خلاص کنند تا فوتبال نفسی بکشد و بعد به جلو برود.

 سرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان با بیان این‌که دلالی در فوتبال در همه جای کشور وجود دارد درباره حضور دلال‌ها در خوزستان هم اظهارکرد: در سه، چهار سال اخیر این موضوع در فوتبال خوزستان کم‌تر شده است و شاید علت آن نیز خود باشگاه‌ها باشند ولی متاسفانه در شهرهای دیگر، دلال‌ها فوتبال را نابود کرده‌اند.

اخبار روز خوزستان

دیدار محسن رضایی با فعالین سیاسی مسجدسلیمان

شوشان : جمعی از فعالین سیاسی شهرستان مسجد سلیمان طی دوجلسه جداگانه با دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این شهرستان دیدار و پیرامون انتخابات مجلس  نهم دیدگاههای خود را با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درمیان نهادند دراین نشست که بیش ازیکصد  نفر از فعالین سیاسی این شهرستان حضور داشتند شرکت کنندگان خواستار تغییر حوزه انتخاباتی دکتر امیدواررضایی نماینده فعلی این شهرستان از تهران به مسجد سلیمان شدند.

به گزارش شوشان ، در ادامه این برنامه محسن رضایی ضمن تشکر از عنایت شهروندان مسجدسلیمانی  گفت:دکتر امیدوار رضایی نیز با توجه به چهار دوره نمایندگی مسجدسلیمان جهت نمایندگی مجدد از این شهرستان دلایل شخصی خود را دارد اما با این وصف اگر قرار است ایشان همچنان در کسوت نمایندگی مجلس باقی بماند بهتر این است که درخدمت شهر و زادگاه خود باشد مراتب  این درخواست نیز به ایشان منعکس خواهم نمود.

اخبار روز خوزستان

انتصاب رییس دانشگاه خاتم الانبیا بهبهان از زابل

شوشان : عضو هیئت‌ علمی دانشگاه زابل سرپرست دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء(ص) بهبهان شد. وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری طی حکمی دکتر مرتضی توکلی را به سمت سرپرست دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء(ص) بهبهان منصوب کرد. دکتر توکلی دانشیار دانشگاه بوده و در سمت معاونت پژوهشی دانشگاه زابل فعالیت داشته‌است.

اخبار روز خوزستان

جزئیاتی از دستگیری خدامراد احمدی

شوشان : معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت که بازداشت شد، خدامراد احمدی، رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران  است.

 وی 5 ماه پیش در حالی به عنوان رئیس ایمیدرو منصوب شد که انتصاب وی با برخی اخبار تاییدنشده در مورد عدم تایید صلاحیت وی از سوی برخی دستگاه ها همراه بود؛ تا جایی که با وجود آماده شدن پیش نویس حکم احمدی، مدتی انتصاب وی به دلیل پاره ای مسائل به تعویق افتاد و برخی شنیده ها از مخالفت دستگاههای امنیتی و نظارتی با رفتن خدامراد احمدی به ایمیدرو خبر می داد.

در همان زمان وی دارای پرونده ای در سازمان بازرسی کل کشور بود که هم چنان در دست رسیدگی قرار داشت.

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با «بازتاب امروز» ، با تایید این خبر گفت: بر اساس شنیده های منتقل شده به مجلس، ایشان شب گذشته به دلیل اتهامات مالی بازداشت شدند.

قادری با بیان این که هنوز مشخص نیست این مقام وزارت صنایع در مورد کدام پرونده فساد اقتصادی دستگیر شده است، گفت: این مقام مسئول قرار بود امروز در کمیسیون اصل 44 مجلس حاضر شود که به دلیل دستگیری این جلسه لغو شد.

در حالی که برخی گمانه زنی ها حاکی از ارتباطات مالی احمدی با برخی نزدیکان دولتی است، اما به گفته قادری هنوز اطلاعات موثقی از سوی قوه قضائیه دراین باره داده نشده است.

این معاون وزیر 5 ماه قبل پس از حاشیه های فراوان به ریاست ایمیدرو منصوب شده بود و همان زمان اخبار رسانه ها حاکی از آن بود که با کشمکش های فراوان غضنفری راضی به انتصاب وی شده است.

پیش از این سمت 5 ماهه در ایمیدرو، احمدی رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی بود.

احمدی از حلقه دانش آموختگان دانشگاه علم و صنعت است و در اوایل دولت نهم هم از سوی احمدی نژادبه عنوان معاون وزیر رفاه معرفی شده بود .

یک خبر سیاسی

تشدید سیاست های ضد ایرانی سعودی ها
روز پیش نماینده ایران در سازمان اوپک به کشورهای عربی منطقه هشدار داده بود که با افزایش ظرفیت تولید نفت خود تلاش نکنند تا به کشورهای غربی درباره تحریم نفتی ایران چراغ سبز نشان دهند.
دولت عربستان در راستای سیاست های ضد ایرانی خود ، به کشورهای غربی درباره تحریم نفتی ایران چراغ سبز نشان داد.

به گزارش عصر ایران علی النعیمی وزیر نفت عربستان  در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا با اشاره به این مساله که عربستان هم اکنون ظرفیت صادرات بیش از 11 میلیون و پانصد هزار بشکه نفت در روز را دارد ، گفت که ریاض قادر است به آسانی ظرفیت تولید نفت خود را به 12 میلیون بشکه در روز برساند.نفت
البته ناظران آگاه درباره عملی بودن این ادعای وزیر نفت عربستان تردید های جدی دارند.

النعیمی در این باره گفت :‌" ما در حال حاضر بین ۹.۴ تا ۹.۸ میلیون بشکه در روز تولید می کنیم، به همین خاطر ظرفیت مازاد قابل توجهی برای تولید ۱۲ و نیم میلیون بشکه داریم . فکر می کنم  به راحتی می توانیم تقریبا بلافاصله و ظرف چند روز، به ظرفیت ۱۱.۴ تا ۱۱.۸ میلیون بشکه برسیم ، چون تنها کافی است شیرفلکه ها را باز کنیم."

علی النعیمی در پاسخ به سوالی درباره احتمال بسته شدن تنگه هرمز نیز گفت که از نظر شخصی او بسته ماندن طولانی مدت تنگه هرمز امکان پذیر نیست.

این سخنان وزیر نفت عربستان در حالی مطرح می شود که روز پیش از آن نماینده ایران در سازمان اوپک به کشورهای عربی منطقه هشدار داده بود که با افزایش ظرفیت تولید نفت خود تلاش نکنند تا به کشورهای غربی درباره تحریم نفتی ایران چراغ سبز نشان دهند.

هفته آینده وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره اعمال تحریم نفتی ایران تصمیم خواهند گرفت .
کشورهای اروپایی در مجموع 20 درصد از حجم صادرات نفتی ایران را خریداری می کنند.

ایران روزانه رقمی بین 2 میلیون و 200 هزار تا 2 و نیم میلیون بشکه نفت به بازارهای جهانی صادر می کند که عمده خریداران آن کشورهای چین ، ژاپن ، هند و کره جنوبی هستند.

برگی از تاریخ انقلاب در اهواز

چهارشنبه سیاه اهواز، اشکی که به پای نهال انقلاب ریخته شد
 
اهواز- تنها یک روز از فرار شاه خائن از کشور می گذشت و مردم سراسر کشور به میمنت چنین رخداد بزرگ و سرنوشت سازی به خیابان ها ریخته و شادمانی می کردند.
 
به گزارش سه شنبه ایرنا، حالا بعد از نیم قرن استیلای حکومت ستم پیشه پهلوی، اتفاقی رخ داده بود که تا پیش از آن حتی باورش برای بسیاری ها سخت بود. آری' شاه گریخته بود.
ایران اسلامی در آن روزها حال و هوای دیگری داشت و رژیم دیگر رژیم شاه نبود و تنها برخی قسم خوردگان فرومایه او همچنان در مقابل اراده مردم و موج خستگی ناپذیر آنان ایستادگی می کردند تا وانمود کنند که حکومت از دست رفته شان همچنان برجاست!
در این اثنا اهواز، مرکز استان خوزستان نیز هم آواز با دیگر نقاط کشور محل سرور و شادی وصف ناپذیر مردم غیور و مقاومی بود که فرار عامل استبداد، امیدشان را برای فردای بهتر و آزاد، بیش از پیش نموده و در مقابل چشمشان بارقه های پیروزی را نمایان کرده بود.
خیابان های اهواز در آن روز یکپارچه حضور بود، مجسمه های شاه فراری سرنگون و اسامی طاغوتی خیابان ها و میادین با نام های انقلابی اسلامی تعویض شد.
روز بعد از فرار شاه خائن ( چهارشنبه، 27 دی ماه)، جشن و پایکوبی مردم اهوازهمچنان ادامه داشت و مردم غیرتمند این شهر به رهبری علما و روحانیون منطقه خود در تظاهرات بزرگی شرکت کرده و در اماکنی نظیر حسینیه اعظم شهر و دانشگاه تجمع کردند و سخنرانی هایی در حمایت از انقلاب با هدف روشنگری و هدایت مردم از سوی چهره های موثر انقلابی آن زمان نظیر آیت الله موسوی جزایری و آیت الله خرعلی صورت گرفت.
در چنین فضایی سرسپردگان استبداد 50 ساله تاب نیاورده و و با تانک ها و نفربرهای متعدد و نیروهای پیاده بسیار به نمایش قدرت در شهر پرداخته و خیابان های اهواز را آماج تیرباران و ویرانگری خود کردند.
ایادی رژیم سرنگون شده که ابتدا این گونه وانمود می کردند که قصد پیوستن به نیروهای انقلابی را دارند و به گفته برخی شاهدان عینی در ابتدا پرچم های سفید برافراشته بودند، به ناگاه پرچم ها را به رنگ قرمز و به نشان سرکوب تغییر داده و حرکت خود را به سمت حسینیه اعظم جهت دادند.
سرسپردگان شاه گریخته از وطن به تیرباران مردم بسنده نکرده و قصد ورود به حسینیه اعظم با ادوات نظامی و تخریب آن را داشتند که این عمل آنها با مقاومت مردم و شخص آیت الله موسوی جزایری همراه شد.
در این حین بالگردهای ارتش نیز بر فراز حسینیه به پرواز درآمده و مطابق مستندات موجود در این هجوم عوامل باقی مانده رژیم منحوس پهلوی، حدود 30 نفر به فیض شهادت نائل شده و عده کثیری جراحت دیدند.
در این روز تاسف بار که بعدها چهارشنبه سیاه اهواز نام گذاری شد، حسینیه اعظم به مدت 24 ساعت به محاصره عوامل پهلوی درآمد و پس از آن، بختیار اعلام کرد که هجوم به صورت خودسرانه انجام گرفته است!
دانشگاه اهواز نیز در آن چهارشنبه تاریخی شاهد حضور جمعیت کثیری از مردم اهواز بود که آیت الله خزعلی را در جمع خود می دیدند و این جمعیت انقلابی و آرمان خواه نیز به شکل وحشیانه و وقیحانه ای مورد هجوم قرار گرفته و شهدایی تقدیم انقلاب نوپای اسلامی کردند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان شادمانی های مردم پس از فرار شاه ، همچنین وقایع روز بعد از آن را در اهواز فراموش نشدنی و جزیی از تاریخ مقاومت مردم این شهر دانست.
آیت الله 'سید محمد علی موسوی جزایری' به خبرنگار ایرنا افزود: تهاجم چهارشنبه سیاه بسیار بی رحمانه بود اما خدواند توطئه عوامل رژیم و ستم روا شده به مردم را به خودشان برگرداند.
وی تصریح کرد: عوامل شاه خائن در آن روزها عصبانی بودند اما ملت با آرامش و دل سپردن به رهنمون های بنیان گذار انقلاب اسلامی به راه خود ادامه داد تا به پیروزی نهایی رسید.
چهارشنبه سیاه اهواز، اشکی که به پای نهال انقلاب ریخته شد
 
اهواز- تنها یک روز از فرار شاه خائن از کشور می گذشت و مردم سراسر کشور به میمنت چنین رخداد بزرگ و سرنوشت سازی به خیابان ها ریخته و شادمانی می کردند.
 
به گزارش سه شنبه ایرنا، حالا بعد از نیم قرن استیلای حکومت ستم پیشه پهلوی، اتفاقی رخ داده بود که تا پیش از آن حتی باورش برای بسیاری ها سخت بود. آری' شاه گریخته بود.
ایران اسلامی در آن روزها حال و هوای دیگری داشت و رژیم دیگر رژیم شاه نبود و تنها برخی قسم خوردگان فرومایه او همچنان در مقابل اراده مردم و موج خستگی ناپذیر آنان ایستادگی می کردند تا وانمود کنند که حکومت از دست رفته شان همچنان برجاست!
در این اثنا اهواز، مرکز استان خوزستان نیز هم آواز با دیگر نقاط کشور محل سرور و شادی وصف ناپذیر مردم غیور و مقاومی بود که فرار عامل استبداد، امیدشان را برای فردای بهتر و آزاد، بیش از پیش نموده و در مقابل چشمشان بارقه های پیروزی را نمایان کرده بود.
خیابان های اهواز در آن روز یکپارچه حضور بود، مجسمه های شاه فراری سرنگون و اسامی طاغوتی خیابان ها و میادین با نام های انقلابی اسلامی تعویض شد.
روز بعد از فرار شاه خائن ( چهارشنبه، 27 دی ماه)، جشن و پایکوبی مردم اهوازهمچنان ادامه داشت و مردم غیرتمند این شهر به رهبری علما و روحانیون منطقه خود در تظاهرات بزرگی شرکت کرده و در اماکنی نظیر حسینیه اعظم شهر و دانشگاه تجمع کردند و سخنرانی هایی در حمایت از انقلاب با هدف روشنگری و هدایت مردم از سوی چهره های موثر انقلابی آن زمان نظیر آیت الله موسوی جزایری و آیت الله خرعلی صورت گرفت.
در چنین فضایی سرسپردگان استبداد 50 ساله تاب نیاورده و و با تانک ها و نفربرهای متعدد و نیروهای پیاده بسیار به نمایش قدرت در شهر پرداخته و خیابان های اهواز را آماج تیرباران و ویرانگری خود کردند.
ایادی رژیم سرنگون شده که ابتدا این گونه وانمود می کردند که قصد پیوستن به نیروهای انقلابی را دارند و به گفته برخی شاهدان عینی در ابتدا پرچم های سفید برافراشته بودند، به ناگاه پرچم ها را به رنگ قرمز و به نشان سرکوب تغییر داده و حرکت خود را به سمت حسینیه اعظم جهت دادند.
سرسپردگان شاه گریخته از وطن به تیرباران مردم بسنده نکرده و قصد ورود به حسینیه اعظم با ادوات نظامی و تخریب آن را داشتند که این عمل آنها با مقاومت مردم و شخص آیت الله موسوی جزایری همراه شد.
در این حین بالگردهای ارتش نیز بر فراز حسینیه به پرواز درآمده و مطابق مستندات موجود در این هجوم عوامل باقی مانده رژیم منحوس پهلوی، حدود 30 نفر به فیض شهادت نائل شده و عده کثیری جراحت دیدند.
در این روز تاسف بار که بعدها چهارشنبه سیاه اهواز نام گذاری شد، حسینیه اعظم به مدت 24 ساعت به محاصره عوامل پهلوی درآمد و پس از آن، بختیار اعلام کرد که هجوم به صورت خودسرانه انجام گرفته است!
دانشگاه اهواز نیز در آن چهارشنبه تاریخی شاهد حضور جمعیت کثیری از مردم اهواز بود که آیت الله خزعلی را در جمع خود می دیدند و این جمعیت انقلابی و آرمان خواه نیز به شکل وحشیانه و وقیحانه ای مورد هجوم قرار گرفته و شهدایی تقدیم انقلاب نوپای اسلامی کردند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان شادمانی های مردم پس از فرار شاه ، همچنین وقایع روز بعد از آن را در اهواز فراموش نشدنی و جزیی از تاریخ مقاومت مردم این شهر دانست.
آیت الله 'سید محمد علی موسوی جزایری' به خبرنگار ایرنا افزود: تهاجم چهارشنبه سیاه بسیار بی رحمانه بود اما خدواند توطئه عوامل رژیم و ستم روا شده به مردم را به خودشان برگرداند.
وی تصریح کرد: عوامل شاه خائن در آن روزها عصبانی بودند اما ملت با آرامش و دل سپردن به رهنمون های بنیان گذار انقلاب اسلامی به راه خود ادامه داد تا به پیروزی نهایی رسید.

آب و هوای استان

هوای اهواز 8 درجه سردترشد
 
اهواز- دمای هوا در اهواز 'مرکز استان خوزستان' در مقایسه با هفته گذشته 8 درجه کاهش یافت و به 3 درجه سانتیگراد رسید.
 
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی کشور، حداکثر دمای هوای فعلی اهواز نیز 19 درجه گزارش شده که این مقدار در مقایسه با زمان یادشده 2 درجه کاهش نشان می دهد.
هوای امروز سه شنبه در اهواز صاف تا کمی ابری، حداکثر رطوبت آن 80 درصد و دید افقی شهر بیش از 10 کیلومتر است.

خبر سیاسی

اخیراً سازمان های اطلاعاتی آمریکا ادعا کرده اند که فعالیت شاخه نظامی برون مرزی ایران در ترکیه تشدید شده است و این واحدها در تلاشند تا در صورت لزوم به دیپلمات های آمریکایی و اماکن دیپلماتیک آمریکا در ترکیه آسیب بزنند.
آمریکا به ترکیه هشدار داده که فعالیت واحدهای نظامی برون مرزی ایران در خاک ترکیه برای ضربه زدن به منافع آمریکا از سر گرفته شده است!

به گزارش عصر ایران وب سایت سی ان ان ترک با انتشار این خبر با طرح برخی ادعاهای دیگر درباره ترور برخی روزنامه نگاران لاییک در دهه 1990 در ترکیه تلاش کرده است ترور این افراد را به فعالیت های تروریستی ایران در ترکیه ربط دهد.

بر اساس گزارش سی ان ان ترک ، اخیراً سازمان های اطلاعاتی آمریکا ادعا کرده اند که فعالیت شاخه نظامی برون مرزی ایران در ترکیه تشدید شده است و این واحدها در تلاشند تا در صورت لزوم به دیپلمات های آمریکایی و اماکن دیپلماتیک آمریکا در ترکیه آسیب بزنند.

این ادعا در شرایطی مطرح می شود که روابط ایران و ترکیه در ماه های گذشته به دلیل سیاست های دولت آنکارا در قبال دولت سوریه به سردی گراییده است با این حال تهران و آنکارا روابط اقتصادی گرمی دارند.

اخبار روز خوزستان

معاون وظیفه عمومی خوزستان عنوان کرد:
صدور کارت هوشمند معافیت و پایان خدمت از طریق دفاتر پلیس+10
ثبت درخواست تمدید، حداکثر 40 روز پیش از تاریخ اعزام به خدمت

 

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: متقاضیان تعویض کارت معافیت می‌توانند برای دریافت کارت هوشمند به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنند.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه خوزستان_سرهنگ علیرضا خانزاده در نشستی خبری که امروز (سه‌شنبه، 27 دی‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: طرح تعویض کارت‌های معافیت سربازی که از سال‌ 88 به بعد صادر شده‌اند از تاریخ 10 دی‌ماه و از طریق دفاتر پلیس+10 در حال انجام است.

 

وی با بیان این‌که به جای کارت‌های قدیمی، کارت هوشمند صادر می‌شود، افزود: تعویض کارت‌های معافیت به عنوان فاز نخست طرح در حال انجام است و در مرحله دوم طرح، کارت‌های پایان خدمت از تیرماه سال آینده تعویض می‌شوند. متقاضیان می‌توانند برای دریافت کارت هوشمند با مراجعه به دفاتر پلیس+10 فرم درخواست تعویض کارت را تکمیل کنند؛ کارت هوشمند هم حداکثر تا یک‌ماه پس از تحویل مدارک، صادر و به آدرس متقاضی ارسال می‌شود.

 

خانزاده تصریح کرد: در حال حاضر هفت دفتر پلیس+10 در شهر اهواز فعال است و بیش از 19 دفتر هم در شهرستان‌های استان به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند؛ همچنین با توجه به نیاز شهرستان‌ها، تعداد دفاتر خدمات الکترونیک ناجا در استان در حال افزایش است.

 

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خوزستان خاطرنشان کرد: فرایند تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت و صدور کارت‌های هوشمند در خوزستان تا دو سال آینده به پایان می‌رسد.

 

وی ادامه داد: با تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت و صدور کارت هوشمند، امکان جعل کارت کاهش می‌یابد. همچنین با صدور کارت هوشمند، تایید اصالت کارت هم با سهولت بیشتری انجام خواهد شد و شهروندان می‌توانند برای دریافت تاییدیه اصالت کارت پایان خدمت خود از طریق دفاتر پلیس+10 اقدام کنند.

 

خانزاده درباره دریافت کارت المثنی معافیت و پایان خدمت گفت: پروسه صدور کارت المثنی شش تا هفت ماه به طول می‌انجامد؛ این در حالی است که با صدور کارت‌های هوشمند، فرایند صدور کارت المثنی در کمتر از 10 روز انجام می‌شود.

 

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خوزستان یادآور شد: در فاصله زمانی اقدام برای دریافت کارت هوشمند تا زمان صدور کارت یک رسید در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد که به منزله کارت پایان خدمت است. تا پایان خردادماه سال آینده همه کارت‌های معافیت هوشمند در خوزستان صادر می‌شوند و کارت‌های قدیمی هم تا تیرماه سال 91 اعتبار خواهند داشت.

 

وی اظهار کرد: تعویض کارت در مدت یک ماه انجام می‌شود و اگر این پروسه طولانی‌تر شد دفاتر پلیس+10 موظف‌اند یک رسید جدید به متقاضی ارایه کنند.

 

خانزاده درباره تمدید و تعجیل در اعزام به خدمت مشمولان، گفت: متقاضیان تمدید و یا تعجیل تاریخ اعزام به خدمت سربازی باید به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنند و حداکثر 40 روز پیش از تاریخ اعزام به خدمت باید درخواست خود را ارایه دهند. در زمینه تعجیل در اعزام مشکلی وجود ندارد و حتی اگر متقاضیان در روز اعزام هم مراجعه کنند، فرایند تعجیل در اعزام انجام خواهد شد.

 

وی افزود: با توجه به بخش‌نامه ابلاغ شده از سوی سازمان وظیفه عمومی، دانشجویان می‌توانند برای ثبت معافیت تحصیلی خود پس از معرفی از سوی دانشگاه به دفتر پلیس+10 مراجعه و معافیت تحصیلی خود را ثبت کنند.

 

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خوزستان درباره اجرای قانون جدید وظیفه عمومی، تصریح کرد: این قانون در حال تدوین است و در آینده نزدیک اجرایی می‌شود. در این قانون مواردی حذف، اصلاح و افزوده شده است. از جمله مواردی که در این قانون اصلاح شده، زمان احضار و اعزام مشمولان است؛ بر اساس قانون سابق، همه افراد ذکور در 18 سالگی به خدمت سربازی احضار می‌شوند و 19 سالگی هم به عنوان زمان اعزام به خدمت تعیین شده است. بر اساس قانون جدید، 18 سالگی به عنوان سال احضار و اعزام تعیین شده است.

 

خانزاده گفت: مدت زمان خدمت مشمولانی که از سال آینده به خدمت اعزام می‌شوند 19 ماه خواهد بود و هر سال، یک‌ماه به مدت زمان خدمت سربازی اضافه می‌شود؛ تا 6 سال آینده مدت زمان خدمت سربازی به 24 ماه می‌رسد.

اخبار روز خوزستان

انجمن دوستداران میراث فرهنگی مسجدسلیمان برای نوروز 91 آماده می‌شود

 

سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی مسجدسلیمان برنامه‌های این انجمن را برای نوروز 91 تشریح کرد.

 

غلام‌رضا جلیلی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان بیان کرد: انجمن دوستداران میراث فرهنگی مسجدسلیمان در نظر دارد در ایام نوروز 91 نمایشگاهی از آثار صنایع دستی مسجدسلیمان را در این شهر برپا کند.

 

وی افزود: در این نمایشگاه عکس‌های جالب و دیدنی از آثار تاریخی و بافت‌های قدیمی مسجدسلیمان اندیکا، لالی و هفتگل به نمایش درمی‌آید.

 

جلیلی‌نیا گفت: در این نمایشگاه نحوه زندگی عشایر مسجدسلیمان نیز به نمایش درخواهد آمد. همچنین راهنمایان گردشگری انجمن با حضور در مکان‌های باستانی و گردشگری مردم و مهمانان را راهنمایی می‌کنند.

 

این دوستدار میراث فرهنگی اظهار کرد: کتابچه‌ای هم در خصوص تاریخ باستانی و نفت مسجدسلیمان لالی، اندیکا و هفتکل تهیه شده که در ورودی شهر در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

 

او ادامه داد: همچنین اردوهای یک روزه با همکاری شهرداری و شورای شهر مسجدسلیمان با اتوبوس‌های خط واحد برای دیدن آثار تاریخی و گردشگری شهر مثل چاه نفت شماره یک، صفه سرمسجد، کلگه زرین، معبد بردنشانده و غیره برای علاقه‌مندان به آثار تاریخی برگزار می‌شود.

 

جلیلی‌نیا خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها از 25 اسفند 90 در مسجدسلیمان آغاز می‌شود و تا 15 فروردین 91 ادامه خواهد یافت.

اخبار روز خوزستان

زلزله 5 ریشتری در بازار سکه؛
افزایش 34 هزار تومانی قیمت سکه در یک ساعت!

 

هر مثقال طلای 18 عیار امروز (27 دی‌ماه) در بازار اهواز با قیمت 322 هزار تومان به فروش ‌رسید که در مقایسه با یک ساعت 12 ظهر 7 هزار تومان و نسبت به روزهای ‌گذشته 14 هزار تومان افزایش داشت.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _منطقه‌خوزستان_ قیمت سکه طرح‌قدیم و جدید امروز به ترتیب 745 و 730 هزار تومان رسید که قیمت هر کدام به ترتیب نسبت به قیمت‌های قبل از ظهر 40 و 34 هزار تومان افزایش داشت که حدود پنج درصد در یک ساعت افزایش یافته است.

 

طبق نرخ اعلامی اتحادیه‌ طلا و جواهرات اهواز هر عدد نیم‌سکه با قیمت 360 هزار تومان و هر عدد ربع‌سکه بهار آزادی با قیمت 185 هزار تومان به‌ فروش رسید که نیم‌سکه با 30 هزار تومان و ربع سکه با 20 هزار تومان افزایش نسبت به قیمت‌های پیش از ظهر امروز در بازار عرضه شد.

 

هر اونس طلا نیز یک‌‌هزار و 663 دلار در بازارهای جهانی معامله شد که نسبت قیمت ظهر امروز آن 2 دلار کاهش داشت. همچنین قیمت هر گرم طلای خام 70 هزار تومان و قیمت پایه فروش طلا نیز 76 هزار و سکه یک گرمی 91 هزار تومان است.

 

البته اتحادیه طلافروشان اعلام کرده که به علت نوسانات لحظه‌ای در قیمت سکه و طلا این نرخ‌ها حدودی است. نرخ دلار نیز به علت ممنوعیت معامله آن در صرافی‌ها، همچنان بدون قیمت است اما با تعیین شدن نرخ آن احتمال می‌رود قیمت سکه و طلا کاهش یابد.

اخبار روز خوزستان

کاظمی در گفتگو با مهر:
بدهکاران باعث ایجاد کمبود نقدینگی در لوله سازی اهواز شده اند 
اهواز - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز گفت: شرکت گاز و قرارگاه خاتم الانبیاء به علت عدم پرداخت بدهی خود به این شرکت، لوله سازی اهواز را به مشکل کمبود نقدینگی مواجه کرده اند.

علیرضا کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سابقه فعالیت 44 ساله کارخانه لوله سازی اهواز اظهار کرد: این کارخانه با حضور در طرحهای بزرگ ملی توانسته سهم بسزایی در تامین لوله های مورد نیاز این پروژه داشته باشد که از این نظر دارای جایگاه خاص و ویژه ای در کشور است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید کارخانه شماره چهار این شرکت، تولید سالیانه حدود 450 هزار تن لوله هایی با اندازه های 24 اینچ تا 56 اینچ است، عنوان کرد: ظرفیت تولید این کارخانه می تواند تا 520 هزار تن در سال نیز افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز ادامه داد: کارخانه شماره سه این شرکت نیز که به روش ERW کار می کند توانایی تولید سالیانه 210 هزار تن لوله های با اندازه های 45.6 اینچ تا 24 اینچ را دارد.

کاظمی با بیان اینکه در مجموع حدود دو هزار و 150 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند، یادآور شد: لوله سازی اهواز جزو شرکتهای تابع وزارت نفت بود که سهام آن در سال 79 واگذار شده است. در حال حاضر 55.5 درصد از سهام این شرکت در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری و 19 درصد نیز در اختیار صندوق سرمایه گذاری نفت قرار دارد.

وی در مورد پروژه های بزرگی که این شرکت در آن نقش داشته است، گفت: تامین لوله های گاز ترش پروژه های فاز یک تا پنج پارس جنوبی به طول 105 کیلومتر که برای نخستین بار از سال 72 در این کارخانه تولید شده، همچنین تولید لوله های 56 اینچی خط هفتم گاز کشور به طول 903 کیلومتر و با اعتبار 938 میلیون یورو که کار آن چهار سال پیش به پایان رسیده از جمله پروژه های بزرگی بود که شرکت لوله سازی اهواز کار تامین لوله های آن را به عهده داشت.

کاظمی تصریح کرد: کار تامین لوله های خط هفتم گاز کشور که مربوط به خط انتقال گاز ایران -  پاکستان - هند است در کمتر از زمان تعیین شده به پایان رسیده و به قرارگاه خاتم الانبیاء تحویل داده شد. این پروژه در سفر اول هیئت دولت به استان سیستان و بلوچستان و به منظور گازرسانی به این استان و همچنین تامین گاز پالایشگاه بندرعباس از عسلویه تا ایران شهر به اجرا درآمد.

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز گفت: تامین لوله های پروژه خط اتیلن به طول دو هزار و 900 کیلومتر، تامین لوله های گاز ترش پروژه آزادگان جنوبی به طول 312 کیلومتر و پروژه تامین لوله های خط ششم گاز کشور از دیگر پروژه هایی است که این شرکت در آنها نقش اساسی دارد.

وی با اشاره به اینکه عدم پرداخت مطالبات مشتریان عمده شرکت همانند شرکت گاز و قرارگاه خاتم الانبیا که از سالهای گذشته باقی مانده، این شرکت را دچار کمبود نقدینگی کرده است، عنوان کرد: برای انجام پروژه های مربوط به این مشتریان، تسهیلاتی در حدود 450 میلیارد تومان از بانکهای تجارت، صادرات، توسعه صادرات و ملی اخذ شده که حدود 100 میلیارد تومان است پرداخت نشده است.

کاظمی توجه ویژه به منابع انسانی را از اولویتهای فعالیت این شرکت دانست و گفت: مهمترین سرمایه های هر شرکت و سازمان، نیروی انسانی آن است که در صورت فعال شدن این نیروها در هر مجموعه می توان کارهای کلان و بزرگی را انجام داد.

وی افزود: عدم پرداخت حقوق، بدهی به سیستم بانکی، مشکلات مالی و عدم وجود پروژه در سالهای گذشته موجب ایجاد مشکلاتی برای نیروی انسانی این کارخانه شده بود که باعث اخراج تعدادی از کارگران کارخانه نیز شد. این مشکلات باعث بی انگیزگی و ایجاد نگرانی از نبود امنیت شغلی در بین کارکنان این شرکت شده بود به همین منظور قراردادهای کارگران را به صورت مستقیم در شرکت به ثبت رساندیم.

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز با بیان اینکه این کار یکی از برنامه ها و اولویتهای دولت به شمار می آید، یادآور شد: ثبت قرارداد نیروی انسانی به صورت مستقیم در شرکتها و سازمانها علاوه بر ایجاد صرفه جویی برای شرکت، احساس امنیت شغلی را در بین کارکنان افزایش می دهد. با این اقدام می توان انگیزه فراوانی بین کارکنان در کارخانه ایجاد و بهره وری و راندمان شرکت را افزایش داد.

یک هشدار پزشکی

علل و عوامل سرطان پروستات؛
ورزش، نوشیدن مقادیر مناسبی آب و تغذیه متعادل و خوردن موادی که دارای آنتی اکسیدان مناسب هستند باعث می شود تا ریسک ابتلا به سرطان پروستات پایین بیاید. سرطانی که رتبه نخست بیشترین سرطان در میان آقایان ایرانی را دارد.
به گزارش گروه خواندنی های مشرق، سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطان هایی مخصوص آقایان است که متاسفانه شیوع آن در ایران نیز کم نیست. اما برای پیشگیری از سرطان پروستات چه باید کرد؟
 
قبل از هر چیز بهتر است مروری کنیم به عضو مهمی به نام پروستات در بدن مردان که به اندازه یک گردوی کوچک و در ابتدا مجرای ادراری در لگن قرار دارد. غده پروستات در موقع انزال منقبض می‌شود و ماده شیری رنگ قلیایی به منی اضافه می‌کند. حالت ژلاتینی منی به‌دلیل همین ماده ‌مترشح از پروستات است.
 
همچنین ماده ای ترشح می کند که نقش محافظت و تغذیه اسپرم ها را برعهده دارد اما به غیر از نقش پروستات در تولید مثل، در ادرار نیز کاربرد دارد. پروستات مجرای پیشابراه را در فاصله مثانه تا آلت تناسلی در بر گرفته‌است. منقبض شدن عضلات پروستات باعث آهسته شدن جریان ادرار می‌شود.
 
غده پروستات در لگن آقایان و به شکل قرمز در عکس مشخص شده است و به اندازه گردویی کوچک است.
 
 
اما زمانی که تکثیر سلولی در پروستات به صورت غیر قابل کنترل در می آید در واقع باید گفت که این غده سرطانی شده است و باعث انسداد مجاری ادرار و اختلال در عمل جنسی می شود. غده پروستات ممکن است بعد از سن پنجاه سالگی بزرگ شود و زنگ خطر را برای آقایان به صدا درآورد. اما برای جلوگیری یا دستکم پایین آوردن ریسک ابتلا به این سرطان چه باید کرد ؟
 
ورزش کردن و فعالیت منظم بدنی مهمترین کمک برای کاهش ابتلا به سرطان پروستات است. اعتدال در مصرف چربی با کاهش ایجاد تغییر در متابولیسم کلسترول و استروئید، شانس بروز سرطان را کاهش می‌دهد. مصرف سبزیجات یا رنگدانه‌های سبز و زرد یک اثر حفاظتی از بروز سرطان پروستات دارد.
 
دوری کردن از عوامل شیمیایی سرطان زا نیز یکی از بهترین راه های پیشگیری برای جلوگیری از سرطان پروستات است. تماس با عوامل شغلی و محیطی شانس بروز سرطان را بیشتر می‌کند، شغلهایی که شانس بروز سرطان را بیشتر می‌کنند شامل کارگرانی که با کودهای شیمیایی و لاستیک سر و کار دارند و همچنین تماس با باطری‌های حاوی کادمیوم و ویروس‌ها در بروز سرطان پروستات موثر است.
 
ورزش، نوشیدن مقادیر مناسبی آب و تغذیه متعادل و خوردن موادی که دارای آنتی اکسیدان مناسب هستند باعث می شود تا ریسک ابتلا به سرطان پروستات پایین بیاید. سرطانی که یکی از بیشترین قربانی ها را در میان آقایان در ایران می گیرد.

اخبا روز خوزستان

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها در خوزستان خبر داد
واریز 2 هزار میلیارد تومان یارانه به حساب خوزستانی‌ها

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها در خوزستان گفت: در 10 مرحله پرداخت یارانه در یک‌سال اجرای آن بیش از 2 هزار و 362 میلیارد تومان یارانه به حساب خانوارهای خوزستانی واریز شد.

خبرگزاری فارس: واریز 2 هزار میلیارد تومان یارانه به حساب خوزستانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مسعود صدری شامگاه امروز در نشست مشترک اعضای ستاد هدفمندی یارانه‌های خوزستان با اصحاب رسانه در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: بهر‌ه‌وری پایین در تولید، قاچاق کالا و مصرف بالای حامل‌های انرژی و عدم استفاده بهینه از منابع مواردی بود که دولت اقدام به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها کرد و آثار اجرای این قانون در سه بعد صرفه‌جویی مصرف، رفاه مصرف کننده و رشد بهر‌ه‌وری و کارایی قابل ملاحظه است. در حالی که اگر شیوه قبل مصرف ادامه می‌یافت در سال 1403 به مصرف انرژی میزان تولید آن می‌شد.
وی افزود: میزان صرفه‌جویی بنزین از سال 84 تا 90 حدود 65 میلیارد لیتر معادل 35 میلیارد دلار است و میزان صرفه‌جویی ارزی ناشی از کاهش مصرف بنزین، گازوئیل، برق، آب، گندم و گاز در 11 ماه اجرای قانون بیش از 14 میلیارد و 20 میلیون دلار بوده است.دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها در خوزستان به برگزاری 42 جلسه این ستاد و تصویب بیش از 300 مصوبه برای حل مشکلات و ارائه مباحث به ستاد مرکزی، برگزاری جلسات آموزشی برای مدیران و شهرداران شهرستان‌ها و تهیه 63 کلیپ آموزشی توسط صدا و سیما اشاره کرد و گفت: تعداد مشمولان دریافت یارانه در آخرین مرحله به بیش از ۴ میلیون نفر رسیده است.صدری ادامه داد: همچنین صرفه‌جویی 37 درصدی در مصرف گاز طبیعی، 8 درصدی برق، یک درصدی در آب، شش درصدی در مصرف گندم، 11 درصدی در مصرف بنزین، 21 درصدی گازوئیل و چهار درصدی نفت سفید، 10 درصدی نفت کوره و دو درصدی گاز مایع از شاخص‌ترین آمار در تأثیرات هدفمندی یارانه‌ها است. وی به آثار رفاهی اجرای این قانون بر خانوارها اشاره کرد و اضافه کرد: قدرت خرید دهک‌های نهم و دهم کاهش یافته و اجرای قانون بر هشت دهک پایین جامعه بی‌تأثیر بوده است.
صدری خاطرنشان کرد: رشد 17 درصدی ارزش صادرات و 10 درصدی وزن آن و کاهش 25 درصدی وزن و افزایش شش درصدی ارزش واردات کالاهای غیر نفتی از دیگر موارد در این بخش هستند.
در ادامه علی‌اصغر کج‌باف‌والا مدیرعامل شرکت بخش فرآورده‌های نفتی خوزستان به اقدامات اجرا شده این شرکت در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر 192 مرکز عرضه فرآورده‌های نفتی در استان وجود دارد که 30 درصد از این تعداد پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به بهره‌برداری رسیده است و در 88 مرکز نیز گاز CNG عرضه می‌شود. همچنین 336 مرکز عرضه فرآورده‌های نفتی در روستاها و مناطق عشایری استان وجود دارد.وی ادامه داد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و مکانیزه شدن عرضه سوخت و بهینه‌سازی مصرف نه ‌تنها جلوی رشد و افزایش مصرف گرفته شد، بلکه بخشی از تولید نیز صادر شد.

اخبار روز خوزستان

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها در خوزستان خبر داد
واریز 2 هزار میلیارد تومان یارانه به حساب خوزستانی‌ها

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها در خوزستان گفت: در 10 مرحله پرداخت یارانه در یک‌سال اجرای آن بیش از 2 هزار و 362 میلیارد تومان یارانه به حساب خانوارهای خوزستانی واریز شد.

خبرگزاری فارس: واریز 2 هزار میلیارد تومان یارانه به حساب خوزستانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مسعود صدری شامگاه امروز در نشست مشترک اعضای ستاد هدفمندی یارانه‌های خوزستان با اصحاب رسانه در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: بهر‌ه‌وری پایین در تولید، قاچاق کالا و مصرف بالای حامل‌های انرژی و عدم استفاده بهینه از منابع مواردی بود که دولت اقدام به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها کرد و آثار اجرای این قانون در سه بعد صرفه‌جویی مصرف، رفاه مصرف کننده و رشد بهر‌ه‌وری و کارایی قابل ملاحظه است. در حالی که اگر شیوه قبل مصرف ادامه می‌یافت در سال 1403 به مصرف انرژی میزان تولید آن می‌شد.
وی افزود: میزان صرفه‌جویی بنزین از سال 84 تا 90 حدود 65 میلیارد لیتر معادل 35 میلیارد دلار است و میزان صرفه‌جویی ارزی ناشی از کاهش مصرف بنزین، گازوئیل، برق، آب، گندم و گاز در 11 ماه اجرای قانون بیش از 14 میلیارد و 20 میلیون دلار بوده است.دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها در خوزستان به برگزاری 42 جلسه این ستاد و تصویب بیش از 300 مصوبه برای حل مشکلات و ارائه مباحث به ستاد مرکزی، برگزاری جلسات آموزشی برای مدیران و شهرداران شهرستان‌ها و تهیه 63 کلیپ آموزشی توسط صدا و سیما اشاره کرد و گفت: تعداد مشمولان دریافت یارانه در آخرین مرحله به بیش از ۴ میلیون نفر رسیده است.صدری ادامه داد: همچنین صرفه‌جویی 37 درصدی در مصرف گاز طبیعی، 8 درصدی برق، یک درصدی در آب، شش درصدی در مصرف گندم، 11 درصدی در مصرف بنزین، 21 درصدی گازوئیل و چهار درصدی نفت سفید، 10 درصدی نفت کوره و دو درصدی گاز مایع از شاخص‌ترین آمار در تأثیرات هدفمندی یارانه‌ها است. وی به آثار رفاهی اجرای این قانون بر خانوارها اشاره کرد و اضافه کرد: قدرت خرید دهک‌های نهم و دهم کاهش یافته و اجرای قانون بر هشت دهک پایین جامعه بی‌تأثیر بوده است.
صدری خاطرنشان کرد: رشد 17 درصدی ارزش صادرات و 10 درصدی وزن آن و کاهش 25 درصدی وزن و افزایش شش درصدی ارزش واردات کالاهای غیر نفتی از دیگر موارد در این بخش هستند.
در ادامه علی‌اصغر کج‌باف‌والا مدیرعامل شرکت بخش فرآورده‌های نفتی خوزستان به اقدامات اجرا شده این شرکت در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر 192 مرکز عرضه فرآورده‌های نفتی در استان وجود دارد که 30 درصد از این تعداد پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به بهره‌برداری رسیده است و در 88 مرکز نیز گاز CNG عرضه می‌شود. همچنین 336 مرکز عرضه فرآورده‌های نفتی در روستاها و مناطق عشایری استان وجود دارد.وی ادامه داد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و مکانیزه شدن عرضه سوخت و بهینه‌سازی مصرف نه ‌تنها جلوی رشد و افزایش مصرف گرفته شد، بلکه بخشی از تولید نیز صادر شد.

اخبار روز خوزستان

تغییرات گام به گام مهندس قاسمی در وزارت نفت؛

اختصاصی نفت نا/ تغییرات مدیریتی در وزارت نفت به سازمان حراست و اداره کل بازرسی می‌رسد  

نفت نا: تغییرات گام به گام مهندس قاسمی وزیر نفت برای ترمیم مدیران ستادی خود به سازمان حراست و اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات می‌رسد. به گزارش اختصاصی نفت ‌نا (NaftNa.ir) در گام بعدی تغییرات در وزارت نفت، مدیران سازمان حراست وزارت نفت و بازرسی آن وزارتخانه در لیست تغییر هستند.بنا بر اظهارات منابع مطلع، مهندس پارسانیا، رییس سازمان حراست وزارت نفت، جای خود را به فخارنیا از همکاران قدیم مهندس قاسمی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهد داد. پارسانیا دارای تحصیلات در رشته مهندسی شیمی می‌باشد که همزمان با تصدی دکتر میرکاظمی بر وزارت نفت به سمت ریاست سازمان حراست وزارت نفت منصوب شد.  بر اساس این گزارش، با توجه به عملکرد مثبت و توجه به رویکرد علمی در سازمان حراست در دوره تصدی پارسانیا، شنیده شده است که وزیر نفت قصد دارد از توان علمی و تجربی وی در مدیریت یکی از شرکت‌های مهم تابعه وزارت نفت استفاده کند.پیش از این نیز، علی اصولی رییس سابق حراست وزارت نفت نیز با رفتن از حراست، مسؤولیت مدیرعاملی شرکت نفت و گاز خزر را برعهده گرفت.از سوی دیگر، شاهمیرزایی مدیرکل فعلی بازرسی و رسیدگی شکایات وزارت نفت گزینه برکناری است. برخی از افراد نزدیک به قاسمی بر این عقیده‌اند که قاسمی شخص جایگزین برای شاهمیرزایی را نیز انتخاب کرده است و قرار است، فرد دیگری در این سمت منصوب شود.