سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک مقایسه دردناک

وقتی غربزده‌های داخلی از ارباب پیروی نمی کنند +تصاویر

از جانباز وطنی تا کهنه سرباز استکبار

جانبازان کتابچه خاطرات زنده ای هستند که در گوشه کتابخانه شهر ما خاک می خورند. هروقت که می خواهیم خودمان را میراث دار مردان جنگ معرفی کنیم ایشان را از کنج تنهایشان بیرون می آوریم و برگ های ظریفشان را ورق می زنیم و چند عکس یادگاری می گیریم.

به گزارش سرویس فرهنگی جهان نیوز، در تمام کشورها تکریم قهرمانان جنگ و معرفی ایشان به نسل های آینده برای حفظ و حراست از روحیه میهن پرستی و فدا کردن جان و مال در راه وطن و ارزش های مقدس آن سرزمین یک امر طبیعی و مرسوم است.

با گذشت چندین دهه از جنگ جهانی دوم در بسیاری از کشورهای درگیر به روش های مختلف از ایشان تقدیر می شود و جایگاه این افراد در ذهن کودکان و نوجوانان تداعی کننده قهرمانان واقعی و الگویی برای انتخاب مسیر آینده ایشان است.



هر چند سربازان که در جنگ جهانی دوم برای ارتش آمریکا جنگیدند و یا آلمانی هایی که در پی اهداف هیتلر برای اشغال تمام جهان بودند و یا سربازان آمریکایی جنگ ویتنام و یا انگلیسی های کشته شده در ممالک تحت استعمار بریتانیا هیچ کدام برای دفاع از وطن نجنگیدند و تنها طلایه داران یک قدرت افسارگسیخته برای استیلای بر تمام عالم بودند ولی چنان با ایشان برخورد می شود که گویی تمام آزادی ها و افتخارات بدست آمده برای بشریت حاصل مبارزه ایشان است.

در کنار این تجلیل وسیع در غرب در کشورمان مردانی که سال ها جان خود را در کف دست نهادند تا از دین و خاک و ناموس جمهوری اسلامی دفاع کنند، از همان دولت پس از جنگ بنای به حاشیه راندن آنان آغاز شد و حتی دست هایی در دولت عزم برچیدن نشانه های افتخار این مرز و بوم یعنی جانبازان و ایثارگران و ارزش هایی که برای آن جان های بسیاری فدا شد، از سطح جامعه کرد؛ تلاش هایی که متاسفانه تاکنون هم ادامه داشته است.

مهمترین دلیل تباهی کشورهای مسلمان، امروز با ظاهر پست مدرنیسم می آید تا یاد هر آنچه که مارا به گذشته دینی و ملی پیوند می زند را از خاطره نسل های حال و آینده پاک کند. موج تجدد و افکار پوسیده غرب زده پیشرفت و تعالی را نه در علم و فناوری و فرهنگ بومی که در فراموش کردن تلاش عده ای انسان خاکی و جوان و پیرمرد بسیجی برای حفظ دستاوردها و آرمان های بشری به قیمت جان می داند.

در نگاه این گروه و طیفی که بعد از جنگ خواسته و ناخواسته وارثان این اندیشه شده اند جانباز کلمه ای کهنه و شهادت مفهومی خشونت بار و متعلق به گذشته است و هر آنچه که این مفاهیم را در دل و ذهن مردم زنده می کند جامعه را به عقب سوق داده و مایه عقب افتادگی و دوری از ترقی است.

در نگاه آدم های امروز شهر ما نگاه نوستالژی به توپ پلاستیکی و چرخه خیاطی مادر بزرگ وسط میادین شهر مشهد نشانه ای از نگاه عمیق سازنده است و یادآور هزاران خاطره از دورانی که ما با همین توپ ها بازی می کردیم و عده ای چند کیلومتری آن طرف تر با جان خود بازی می کردند و ما خبر نداشتیم.

در مغرب زمین مفهومی است به نام کهنه سرباز و همان هایی که به ما یاد می دهند تا قهرمانان خود را فراموش کنیم، سربازان نیم قرن پیش خود را به بهترین نحو پاس می دارند و هر سال به همراه کودکان خود می آیند و سربازان جنگ جهانی دوم را از نزدیک می بینند به صحبت ها و خاطرات آنها گوش می دهند.

در روسیه پس از جنگ جهانی دوم، سنتی بوجود آمد که براساس آن، زوجهای جوان باید در روز عروسیشان از گورستان نظامیان دیدار کنند.

در فرانسه، کهنه سربازان از اولویت استفاده و نشستن در وسایل نقلیه عمومی برخوردارند و اکثر کشورها یک روز تعطیلی به عنوان روز کهنه سرباز جهت گرامی داشت کهنه سربازان در کنار قربانیان جنگ دارند. در کره گرچه میزان بازماندگان جنگ کره حتی از جنگ ویتنام بیشتر بود اما این افراد بطور کلی به فراموشی سپرده شدند.









یازدهم نوامبر، روز بزرگداشت کهنه سربازان در آمریکا هم در سطح ایالتی و هم ملی در سراسرآمریکا تعطیل رسمی شناخته شده است. در عین حال اگر این روز با یکشنبه مصادف شود روز بعد که دوشنبه است نیز تعطیل شده و اگر با شنبه مصادف شود روز قبل از آن که جمعه است تعطیل می شود.











در آمریکا کهنه سربازان جنگ جهانی دوم، جنگ کره ، عراق و افغانستان همچنین بازماندگان یازدهم سپتامبر و انفجار ساختمان فدرال اوکلاهاما در سال 1995 بسیار مورد ارزش و احترام قرار گرفته و برای آنان درخت، مجسمه و ستون یاد بود همراه با لوح اطلاع رسانی در پارک ها و مراکز شلوغ بنا گردیده است.





به تمامی کهنه سربازان آمریکا و خانواده شان تسهیلاتی از جمله: مسکن، آموزش، ازدواج ، امکانات پزشکی، تفریحی و رفاهی تخصیص داده می شود. این امکانات برای نسل های بعدی آنان حتی علیرغم تغییر و تحولات سیاسی و فرهنگی جامعه ادامه خواهد یافت.

به کهنه سربازان مدال افتخار کنگره داده می شود و هر سال مورد تکریم قرار می گیرند و از آنان گزارش و مصاحبه هایی جهت ارتقاء روحیه جنگ آوری و رشادت در جامعه به عمل می آید.

به منظور ترسیم عملکرد و ارزشهای ایثارگری در قالب هنر، کمیسیون هنرهای زیبا در آموزش عالی تشکیل و وب سایت مربوط به کهنه سربازان نیز ایجاد گردیده است و تصاویر و آثار مربوط به آنان در موزه ها و نگارخانه ها به نمایش در می آید.

اینها تنها گوشه ای از احترام و تکریمی است که غرب و بویژه آمریکا به سربازان و خانواده هایی می گذارد که در جهت کشتار و سلطه گری کشته شده اند.

آیا ما نباید قهرمانان بزرگ خود را که برای ارزش های مقدس اسلام و انقلاب و این سرزمین از بهترین های خود گذشتند، صدها برابر بیشتر از غرب ارج و احترام بنهیم؛ گرچه به لطف نگاه ارزشمدارانه رهبر معظم انقلاب حرکت های بسیار خوبی شده است اما بی تردید تا نقطه مطلوب فاصله زیادی هست.

بهداشت و سلامتی

نکاتی جالب در مورد "ماست" که باید بدانید

ماست هر چه چربی ماست بیشتر باشد قدرت جذب کلسیم آن کمتر است.

افکار نیوز - ماست بی تردید یکی از پر خاصیت ترین مواد لبنی است و می تواند سلامت بدن را افزایش بخشد. به همین دلیل سعی کنید بار بعدی که به سوپر مارکت رفتید، ماست را در لیست خرید خود جای دهید تا بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید. خواص متفاوت ماست و تاثیرهای مطلوبی که می تواند برای افراد در بر داشته باشد، برای سالهاست که مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است، اما با این وجود هنوز هم افرادی هستند که نمی دانند ماست چه فوایدی می تواند برای آنها در بر داشته باشد.


چربی کمتر، کیفیت بهتر

هر چه چربی ماست بیشتر باشد قدرت جذب کلسیم آن کمتر است. این ماست برای افراد بسیار لاغر، کودکان دچار سوء تغذیه و بیماریهای کاهنده وزن مناسب است. خوب است بدانید نصف لیوان ماست چکیده معادل یک لیوان ماست معمولی است و برای افراد مبتلا به مشکلات گوارشی و کسانی که نمی توانند در یک وعده حجم زیادی ماست میل کنند، توصیه می شود.

ماست پروبیوتیک یا باکتریایی چیست؟

این نوع ماست، بخش عمده بازار را به خود اختصاص داده و باعث به وجود آمدن رقابت های تبلیغاتی قابل توجهی شده است. پروبیوتیک ها، میکرو ارگانیسم های مفید داخل ماست هستند که در بالا با نام باکتری معرفی شدند. به طور طبیعی روده انسان دارای انواع خاصی باکتری است و اگر از طریق موادی مانند ماست، مقدار آنها افزایش یابد، هضم غذا تسهیل می شود و عوارض بیماری هایی نظیر کرون و سندرم روده تحریک پذیر کاهش می یابد. این باکتری های مفید می توانندنقش تاثیرگذاری در مقدار جذب اجزای مفید مواد غذایی مصرفی و به طور کلی سلامت دستگاه ایمنی بدن ایفا کنند. قطعاً خوردن ماست پروبیوتیک مضر نیست و ماستی که حاوی مقادیر بیشتری کشت های باکتریایی باشد، برای سلامت مفیدتر است. اما توجه داشته باشید این نوع ماست ها گران تر از نوع معمولی هستند.


سفت و شیرین بودن، نشانه کیفیت نیست

ماست ها به روش های مختلفی تهیه می شود و نوع فرآیند، درصد چربی، میزان ماده خشک و پایدارکننده های صمغی عامل شل یا سفت شدن بافت ماست می شوند و این موضوع نشان دهنده کیفیت و ارزش تغذیه ای بالا یا پایین محصول نیست.

در مورد ماست های ترش و شیرین نیز باید بدانید ماست های کم چرب زودتر از انواع پر چرب ترش می شود و ماست ترش نه تنها مضر نیست بلکه از نظر تغذیه ای این مزیت را دارد که هر چه ترش تر باشد، به جذب بیشتر کلسیم بدن کمک می کند. اغلب ماست های چکیده محلی ترش و میزان کلسیم آنها بالاست، اما فراموش نکنید اینگونه ماست ها اغلب از شیرهای پاستوریزه نشده تهیه می شوند که می تواند مصرف کننده را به بیماری دردسر سازی مبتلا کنند.

چرا باید ماست خورد؟

در طب قدیم فواید فراوانی برای ماست قائل بودند که بیشتر آنها مورد تایید علم جدید نیز قرار گرفته است. یافته های علمی نشان داده که ماست دارای ارزش تغذیه ای بالایی است، بنابراین در زیر به بعضی از ویژگی های آن اشاره می شود. افرادی که دچار عدم تحمل لاکتوز (قند موجود در شیر) هستند، می توانند به جای شیر از ماست استفاده کنند، بدون اینکه عوارض ناشی از عدم تحمل لاکتوز در آنها بروز کند، زیرا لاکتوز موجود در شیر به وسیله باکتری های ماست تبدیل به اسید لاکتیک می شود.

بررسی ها نشان داده است تجزیه لاکتوز به وسیله باکتری های ماست، حتی پس از هضم نیز ادامه دارد. به علت تغلیظ شیر در هنگام تهیه ماست، مقدار پروتئین های ماست در مقایسه با شیر در حجم مساوی، بیشتر است. به علت تاثیر آنزیم باکتری های ماست بر روی پروتئین های شیر، قابلیت هضم پروتئین های ماست بیشتر و آسان تر می شود. ماست را می توان با درصدهای مختلف چربی تهیه کرد بنابراین افرادی که تمایل به خوردن چربی شیر ندارند، برایشان مصرف ماست کم چرب بهتر از شیر کم چرب است، زیرا شیر کم چربی بیش از اندازه رقیق و آبکی به نظر می رسد و این امر از نظر مصرف کننده چندان رضایت بخش نیست.

به علت بالاتر بودن ماده خشک ماست در مقایسه با شیر، میزان املاح و ویتامین های آن در مقایسه با شیر هم حجم، بیشتر است. هر چند کم در طی حرارت دادن، پاره ای از ویتامین های موجود در شیر کاهش می یابد، اما بعضی از این ترکیبات به وسیله باکتری های ماست در ضمن فرایند تولید، به مقدار قابل توجهی ساخته می شوند.

فواید ماست برای بدنسازها

ماست یک ماده غذایی منحصر به فرد است که بدنسازها باید به طور مرتب در رژیم غذاییشان از آن استفاده کنند. ماست نه تنها دارای پروتئین بالا، کربوهیدرات پایین و چربی است، بلکه حاوی باکتری های پرورش یافته و مفید برای سلامتی است که موجب ارتقاء پروسه هضم و افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود.

ماست ساده بهتر است یا طعم دار

همه ماست ها ابتدا به صورت ساده و بدون طعم تهیه می شوند. طعم ماست ابتدا تقریباً ترش و تند است. ماست ساده در مقایسه با ماست های طعم دار، کم کالری تر است. هر دو از شیر کامل، کم چرب و بدون چربی تهیه می شوند. شما می توانید ماست ساده را به تنهایی یا به صورت مخلوط با چاشنی های مورد علاقه تان استفاده کنید. اضافه کردن یک قاشق سوپ خوری عسل یا مربای خانگی یا نصف فنجان میوه تازه به ماست ساده، خیلی بهتر از استفاده ماست های طعم دار کارخانه ای است، زیرا آنها فاقد هرگونه طعم دهنده های مصنوعی هستند.میزان مواد نگهدارنده یا رنگی و میزان کالری هر دو نوع یکسان است. سعی کنید ماست های ساده را انتخاب کنید و خودتان آنها را طعم دار کنید.

کم چرب، پر چرب، بدون چربی؛ کدامیک بهتر است؟

تفاوت میان این سه نوع ماست در میزان چربی شیر و در نتیجه، کالری آن است. ماست پرچرب یا ماست شیر کامل، تقریباً ۳. ۵ درصد چربی دارد و یک فنجان ماست ساده پر چرب دارای تقریباً ۲۲۵ کالری است. ماست کم چرب از شیر ۱ درصد یا ۲ درصد تهیه می شود و حاوی ۲ درصد تا ۵ درصد چربی است. یک فنجان ماست ساده کم چرب ۱۵۰ کیلوکالری انرژی دارد. ماست بدون چربی از شیر بدون چربی تهیه می شود و دارای مقدار اندکی چربی است. یک فنجان ماست بدون چربی، تقریباً ۵۰ کالری انرژی دارد.

آنتی بیوتیک طبیعی

باکتری فعال ماست و سایر لبنیات مشتق از ماست در مجاری روده ها به عنوان آنتی بیوتیک طبیعی با طیف وسیع عمل می کند. تا به حال محققان تغذیه هفت آنتی بیوتیک طبیعی از ماست و سایر فراورده های تخمیری شیر به دست آورده اند که قدرت باکتری کشی و باکتری زدایی برخی از آنها برابر و یا حتی بیشتر از آنتی بیوتیک دارویی مصنوعی مانند ترامایسین است. برای مثال اثر آنتی بیوتیکی ماست هایی که با مخمرهای بولگاریکن و اسید وفیلین درست می شوند این است که باکتری های بیماری زای معمول و معروف را که موجب مسمومیت های غذایی سالمونلا و بوتولیسم و استرپتوکوکوس می شوند را از بین می برند.

یک دسر خوشمزه با ماست

ماست همچنین منبع مناسبی از پروتئین است. پروتئین انرژی زیادی به بدن می دهد و کمک می کند تا در طول روز سالم، شاداب و سرزنده باشید. بسیاری از سیستم های داخلی بدن برای ترمیم خود نیازمند پروتئین هستند، به ویژه ماهیچه ها. پروتئین همچنین معده را پر می کند و سبب می شود برای مدت زمان طولانی تری احساس سیری کنید. ماست همچنین می تواند در رژیم غذایی به طرق مختلف مفید باشد. با اضافه کردن میوه، انواع توت، خشکبار، شکلات و آبنبات به ماست خود می توانید آن را به یک دسر خوشمزه تبدیل کنید و آن را جایگزین دسرهای ناسالم کنید. همچنین در دستورهای غذایی می توانید به جای شیر از ماست استفاده کنی. به عنوان مثال در کلوچه، پنکک و پای انواع میوه ها.

عامل ضد سرطان

دانشمندان ضمن تحقیقات به قراینی بر خورده اند که نشان می دهد ماست ممکن است در پیشگیری از سرطان به خصوص سرطان کولون موثر باشد. در ربع قرن اخیر در موارد متعددی به این خاصیت ماست برخورد کرده اند و دیده شده اشخاصی که بیشتر ماست می خورند احتمال ابتلا به سرطان در آنها کمتر است. طبق تحقیقاتی که در بوستون به عمل آمده نشان داده شده است مصرف کشت باکتری اسیدوفیلوس در ماست برای سرکوب فعالیت آنزیم هایی که در کولون مواد شیمیایی بدون ضرر را به عوامل سرطان زا تبدیل می کنند موثر بوده است. احتمال ابتلا به سرطان در زنانی که معمولاً لبنیات چرب می خورده اند بالاتر و در زنانی که بیشتر از ماست استفاده می کرده اند، پایین تر بود. دانشمند دیگری در تحقیقات خود به این امر برخورد کرده است که مصرف شیر و ماست دارای کشت اسیدفیلوس است که در موش های آزمایشگاهی سرطان را مهار می کند.

ماست کلسیم بسیار بالایی دارد که برای حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها از اهمیت بالایی برخوردار است. کلسیم برای افرادی که دارای تراکم استخوانی پایین هستند و همچنین بیماران مبتلا به پوکی استخوان نیز مفید است. میزان متعادلی از کلسیم می تواند بدن را سلامت نگهدارد و آن را به کاهش وزن تشویق کند.

منبع : خانواده موفق

اخبار برگزیده

کاندیداتوری محسن رضایی قطعی شد

حسین کنعانی‌مقدم دبیر کمیته سیاسی جبهه ایستادگی درباره آخرین مواضع محسن رضایی برای حضور در انتخابات اظهار داشت: بنده به‌عنوان دبیرکل حزب سبز و مسئول کمیته سیاسی جبهه ایستادگی با محسن رضایی دو دیدار عمومی و خصوصی داشتم.حسین کنعانی‌مقدم دبیر کمیته سیاسی جبهه ایستادگی درباره آخرین مواضع محسن رضایی برای حضور در انتخابات اظهار داشت: بنده به‌عنوان دبیرکل حزب سبز و مسئول کمیته سیاسی جبهه ایستادگی با محسن رضایی دو دیدار عمومی و خصوصی داشتم.کنعانی مقدم درباره کاندیداتوری محسن رضایی در انتخابات 92 تاکید کرد: محسن رضایی هنوز شخصاً اعلام نکرده و گفته کاندیداتوری‌ام منوط به مشورت با بزرگان و مراجع است و بعداً اعلام می‌کند اما از نظر ما طبق درخواستی که جبهه ایستادگی از وی داشت، حضور وی در انتخابات قطعی است.وی تاکید کرد: مواضع محسن رضایی با مواضع ما تطبیق دارد اما ما چالش‌های پیش‌رو را به وی اعلام کرده‌ایم و قرار است وی برنامه خود را نیز ارائه دهد.دبیر کمیته سیاسی جبهه ایستادگی متذکر شد: ما با همه کسانی که برای انتخابات اعلام نامزدی کنند و به انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه اعتقاد داشته باشند، دیدار می‌کنیم و شخص‌محوری هم نداریم لذا می‌خواهیم برنامه و کابینه آنها را ببینیم اما در عین حال در انتخابات از یک نفر حمایت خواهیم کرد.

بزودی صورت می گیرد

یارانه نقدی 8 میلیون نفر حذف می شود

دبیر ستاد هدفمندسازی‌ یارانه‌ها در دومین سالروز اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها با تشریح عملکرد دولت در اجرای این قانون خبر داد که در این مدت بیش از 71 هزار میلیارد تومان به صورت نقدی به خانوارها پرداخت شده است. وی همچنین از شناسایی هشت میلیون نفر برای حذف از گردونه دریافت یارانه نقدی خبر داد.
دبیر ستاد هدفمندسازی‌ یارانه‌ها در دومین سالروز اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها با تشریح عملکرد دولت در اجرای این قانون خبر داد که در این مدت بیش از 71 هزار میلیارد تومان به صورت نقدی به خانوارها پرداخت شده است. وی همچنین از شناسایی هشت میلیون نفر برای حذف از گردونه دریافت یارانه نقدی خبر داد.
محمدرضا فرزین با ارائه گزارشی از روند اجرای قانون هفمندی یارانه‌ها طی 22 ماه گذشته و با بیان این‌که تاکنون 71 هزار و 200 میلیارد تومان یارانه نقدی به خانوارها پرداخت شده است، گفت: در این مدت مجموع منابعی که بر اثر اصلاح قیمت‌های حامل‌های انرژی حاصل شده 45 هزار و 400 میلیارد تومان بوده است.
وی در ادامه با بیان این‌که 18 هزار و 200 میلیارد تومان از ردیف‌های بودجه‌ای استفاده کرده‌ایم، گفت: همچنین 71 هزار و 200 میلیارد تومان به خانوارها یارانه نقدی پرداخت شده است و مبلغ 17 هزار و 800 میلیارد تومان نیز به تولید اختصاص یافته است.
وی با بیان این‌که با اختصاص این مبلغ به بخش تولید را حمایت صورت گرفته است خاطرنشان کرد: در مورد تنخواهی که برای پرداخت یارانه نقدی گرفته بودیم باید بگویم که بخشی از تنخواه باقیمانده اما همین حالا مانده طلبی که سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها از دستگاه‌ها دارد 9 هزار میلیارد تومان است و بسیار بیشتر از عددی است که بابت تنخواه دریافت کرده‌ایم.

پرداخت یارانه نقدی نقدینگی را افزایش نداده است
دبیر ستاد هدفمندسازی‌ یارانه‌ها در ادامه با اشاره به بروز شوک ارزی در دو مقطع زمانی طی سال گذشته اظهار کرد:‌ برخی معتقدند که هدفمندی‌ یارانه‌ها باعث افزایش سریع نقدینگی شده درحالی که چنین چیزی نیست و نرخ رشد نقدینگی در سال 90 نسبت به سال‌های قبل کمترین میزان را داشته است و در نتیجه بررسی‌ها این نظریه که پرداخت یارانه نقدی باعث افزایش نقدینگی شده است را رد می کند.
فرزین با بیان این‌که یکی از اهداف اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها مدیریت مصرف انرژی بود که کلیه مسوولان به آن اعتقاد داشتند افزود: روال مصرف انرژی کشور به گونه‌ای بود که در صورت ادامه آن تا سال 1404 کلیه نفت مصرف می‌شد.
وی هدف دیگر را برقراری عدالت اعلام و تصریح کرد: روش قبلی پرداخت یارانه در کشور مغایر با عدالت بود بنابراین دولت بهبود توزیع درآمد و تحقق عدالت در جامعه را دنبال می کرد.
دبیر ستاد هدفمندسازی‌ یارانه‌ها با بیان این‌که در این راستا نگرانی وجود داشت که تورم ناشی از هدفمندی‌ یارانه‌ها در جامعه افزایش یابد و به بخش تولید شوک وارد شود افزود: البته دولت و مسوولان معتقد بودند که چنین اتفاقی نمی افتد.
صرفه‌جویی 17.5 میلیارد دلاری ارزی تا پایان سال 90
وی در ادامه با اشاره به صرفه جویی صورت گرفته در مورد حامل‌های انرژی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که نرخ‌های رشد استفاده از حامل‌های انرژی در سال 90 منفی بوده است.
فرزین میزان صرفه جویی ارزی طی 15 ماه ابتدایی اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها (پایان سال 90) را معادل 17.5 میلیارد دلار دانست و گفت: در همین سال 58 کیلووات ساعت در مصرف برق صرفه جویی صورت گرفته است.
دبیر ستاد هدفمندسازی‌ یارانه‌ها با اشاره به تغییر الگوی مصرف پس از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها گفت: در مورد هدف دیگر که همان برقراری عدالت بود بررسی‌ها و آمارهای رسمی نشان می‌دهد که وضع زندگی مردم بهبود یافته است.
فرزین در ادامه با بیان این‌که در این زمینه مطالعات بسیاری داشته‌ایم، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بدون در نظر گرفتن حداقل میزان افزایش درآمد که هفت درصد است، پرداخت یارانه نقدی باعث بهبود زندگی کلیه خانوارهای روستایی شده است.
وی همچنین با بیان این‌که پیش از اجرای قانون ما بود که در بین خانوارهای شهری هفت دهک از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها منتفع می‌شوند گفت:‌اگر فرض کنیم که در سال گذشته فقط میزان هزینه‌ها افزایش یافته آنگاه پنج دهک از دریافت یارانه نقدی و اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها منتفع شده اند این درحالی است که با در نظر گرفتن حداقل افزایش درآمد که همان هفت درصد است و همچنین تورم تنها یک دهک در بین خانوارهای شهری از اجرای قانون متضرر شده‌اند.
بهبود ضریب جینی
فرزین به آمار رسمی مرکز آمار کشور در مورد ضریب جینی اشاره و خاطرنشان کرد: در سال‌های 88، 89 و 90 ضریب جینی کشور به ترتیب 0.41 ، 0.40 و 0.37درصد بوده است که نشان از بهبود این شاخص دارد.
دبیر ستاد هدفمندسازی‌ یارانه‌ها با اشاره به این‌که پس از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها ضریب جینی بهبود یافته است، گفت: همچنین نسبت به 10 درصد ثروتمند به 10 درصد فقیر جامعه در مناطق شهری و روستایی نیز بهبود یافته است به طوری که این شاخص در سال‌های 88، 89 و 90 در جوامع شهری به ترتیب 13.13، 12.45 و 10.17 درصد بوده است و به همین ترتیب برای روستاییان 13.9، 12.63 و 9.38 درصد اعلام شده است.
این مقام مسوول در ادامه با اشاره به این‌که عده‌ای اعلام می‌کنند که اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها تاثیر نامناسبی در بخش تولید داشته اما روند رشد اقتصادی و کاهش بیکاری چنین امری را تایید نمی‌کند اظهار کرد: نرخ رشد اقتصادی با احتساب نفت در سال‌های 88، 89 و 90 به ترتیب 4.4، 6.5 و 4.7 درصد اعلام شده و بدون در نظر گرفتن نفت در همین سال‌ها به ترتیب 5.4، 7.3 و 5.2 درصد بوده‌ است.
در بخش تولید شوک نداشته‌ایم
وی با اشاره به نرخ بیکاری گفت:‌در سال های 88، 89 و 90 روند نرخ بیکاری به ترتیب 11.9، 13.5 و 12.3 درصد بوده است و این آمار نشان می دهد که در بخش تولید شوک نداشته‌ایم.
بهبود شاخص بورس پس از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها
دبیر ستاد هدفمندسازی‌ یارانه‌ها با اشاره به شاخص بورس پس از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها گفت: این شاخص در آغاز اجرای قانون 18 هزار و 352 بوده است که در سال 90 به 25 هزار و 906 رسیده است.
فرزین همچنین با اشاره به این‌که صادرات غیر نفتی پس از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها بهبود یافته است گفت:‌در سال‌های 88، 89 و 90 به ترتیب صادرات غیر نفتی به ترتیب 17.8، 21.2 و 43.7 میلیارد دلار بوده است.
وی افزود: میزان واردات در سال 90 نسبت به سال 89 کاهش یافته و از 64.3 میلیارد دلار به 61.2 میلیارد دلار رسیده است.
افزایش نرخ تورم نقطه به نقطه طبیعی بود
فرزین با بیان این‌که در زمان اجرای قانون نرخ تورم 10.1 و نرخ تورم نقطه به نقطه 12.8 درصد بود گفت:‌البته افزایش نرخ تورم نقطه به نقطه به دلیل پیام اقتصادی که داده بودیم و نرخ حامل‌های انرژی را افزایش دادیم طبیعی بود.
به گفته او، نرخ تورم نقطه به نقطه پس از اجرای قانون در بالاترین حد خود در تیر ماه 90 به 23.5 درصد رسید و پس از آن نوسانات عادی را پشت سر گذاشت.
دبیر ستاد هدفمندسازی‌ یارانه‌ها در ادامه با اشاره به این‌که در سال گذشته دو شوک ارزی را پشت سر گذاشته بودیم گفت: یکی از این شوک‌ها مربوط به دی ماه بود که تا آن زمان هدفمندی‌ یارانه‌ها آثار خودش را در اقتصاد کشور تخلیه کرد.
فرزین به مدیریت نقدینگی و تورم پس از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها اشاره و تصریح کرد: نرخ رشد نقدینگی به ترتیب درسال های 88، 89 و 90، 23.9، 25.2 و 19.4 درصد بوده است که این رقم برای شش ماهه سال 91 14.2 درصد اعلام شده است.
وی گفت:‌نرخ رشد پایه پولی در سال 90 به 11.4 درصد رسیده که درواقع پایین ترین نرخ در سا‌لهای اخیر بوده است.
دبیر ستاد هدفمندسازی‌ یارانه‌ها همچنین تصریح کرد:‌در شش ماهه اول سال 90 نرخ رشد پایه پولی منفی 3.4 درصد بوده است.
فرزین مدیریت متغیرهای کلان در اقتصاد را امری مهم اعلام و در واکنش به اظهارات رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنا به گزارش بانک مرکزی در سال 1390 کل پایه پولی 76 هزار و 400 میلیارد تومان بوده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که خالص مطالبات بانک مرکزی از بخش دولتی پنج هزار و 500 میلیارد تومان کاهش یافته است.
وی در ادامه با بیان این‌که به زعم این که گفته می‌شود به تولید کمک نشده 17 هزار و 600 میلیارد تومان به بخش تولید کمک کردیم، گفت: دولت عمدا و با هدف مشخص سهمیه بندی و دو نرخی شدن بنزین و گازوئیل را دنبال کرد و اگر هم وارد فاز دوم شویم باز هم این کار را تکرار می کنیم.
احتمال حذف یارانه نقدی 8 میلیون نفر
دبیر ستاد هدفمندسازی‌ یارانه‌ها تاکید کرد:‌معتقدم هیچ حمایتی به غیر از حمایت نقدی نمی تواند جوابگو باشد چرا که رضایت مردم با حمایت نقدی حاصل می‌شود و درواقع گردش پول در دولت جز ایجاد هزینه برای مردم نتیجه‌ای نخواهد داشت.
وی با بیان این‌که با دو نرخی کردن بنزین و گازوئیل نظام سهمیه بندی را تقویت کردیم، گفت: بر اساس آمارها افزایش مصرف برق و گاز در بخش صنعت نشان دهنده فعال بودن آن و چرخیدن چرخش است.
فرزین در ادامه درباره برقراری تبعیض در پرداخت یارانه نقدی گفت: دولت سه بار برای این امر تلاش کرد اما چنین اقدامی تبعات خاص دارد و مشکلاتی را ایجاب می کند.
وی افزود: همین حالا دولت هشت میلیون نفر را برای حذف از گردونه دریافت یارانه نقدی شناسایی کرده اما این امر تبعات اجتماعی دارد و دولت باید در این زمینه پاسخگو مردم باشد.
پیشنهاد جدیدی برای تغییر سهمیه بنزین برخی خودروها از اول دیماه روی میز رئیس جمهور قرار گرفت و احمدی نژاد در صورت تائید نهایی این پیشنهاد، تغییرات جدید را احتمالاً امروز یا امشب اعلام خواهد کرد.
تسنیم: طرح پیشنهادی تغییر سهمیه های بنزین برخی خودروها که رئیس جمهور از دستگاه های مسئول خواسته بود تا نظر کارشناسی خود را در باره آن اعلام کنند، پس از اعلام نظر دستگاه‌ها روی میز رئیس جمهور قرار گرفت تا احمدی نژاد در صورت تائید نهایی این طرح، تغییرات جدید سهمیه ها را طی امروز یا امشب که مصادف با دومین سالگرد اجرای هدفمندی یارانه هاست، اعلام کند.

از برخی جزئیات این طرح پیشنهادی که در صورت تائید نهایی از سوی رئیس جمهور از اول دیماه اجرا می شود، حاکی است، حذف سهمیه بنزین خودروهای وارداتی و حذف سهمیه بنزین خودروهای تولید داخل بالای 2000 سی سی در این طرح پیشنهادی آمده است.همچنین از دیگر بندهای پیشنهادی این طرح، کاهش سهمیه بنزین تاکسی‌ها، حذف بخشی از سهمیه بنزین وانت های یک و دو کابین و حذف سهمیه بنزین گروهی از موتور سیکلتها است.رئیس جمهور به شرطی که این طرح پیشنهادی را تائید نهایی کند، طی سخنرانی احتمالی امروز خود در مراسم سالگرد هدفمندی یارانه ها یا امشب در یک برنامه زنده تلویزیونی این تغییرات را اعلام خواهد کرد.روز گذشته نیز وزیر نیرو از اظهارات رئیس جمهور درباره فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها طی امروز خبر داده بود.در تلاش برای پیگیری جزئیات بیشتر این خبر با محمد رویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور تماس گرفت و رویانیان پس از این که سوال خبرنگار تسنیم را به طور کامل شنید، با اعلام اینکه در موقعیتی نیست که بتواند پاسخ دهد، عذرخواهی و تلفن را قطع کرد.
معاون بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ادامه داد: بعضی وقت ها به دلیل ویروس ها، بدافزارهای رایانه ای و انفجارها، ازکارافتادگی هایی در برنامه هسته ای ایران روی می دهد. ما به دلیل ترس از تلاش ایران برای عبور ...
شفاف: معاون نخست وزیر اسرائیل گفت: آمریکا تلاش هایش برای توقف برنامه هسته ای ایران را بعد پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری از سرگرفت. این تلاش ها آمادگی آمریکا برای حمله نظامی احتمالی به ایران را نیز در بر می گیرد.

به گزارش رویترز، "موشه یعلون" افزود: همزمان با فشارهای اقتصادی بین المللی علیه تهران، حجم بیشتری از عملیات های خرابکارانه علیه فعالیت های هسته ای ایران در آینده روی خواهد داد.

معاون بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ادامه داد: بعضی وقت ها به دلیل ویروس ها، بدافزارهای رایانه ای و انفجارها، ازکارافتادگی هایی در برنامه هسته ای ایران روی می دهد. ما به دلیل ترس از تلاش ایران برای عبور از خط قرمز هسته ای، به صورت جدی، تحولات برنامه اتمی این کشور را رصد می کنیم.



یعلون روز سه شنبه در گفتگو با رادیو ارتش اسرائیل اضافه کرد: اسرائیل می دانست که قبل از انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا، گامی برای توقف برنامه هسته ای ایران برداشته نمی شود اما پیش بینی می کرد تلاش های آمریکا بعد از انتخابات، از سر گرفته خواهد می شود و همین گونه هم شد.

معاون نخست وزیر اسرائیل در اظهارات خود به تماس های گروه 1+5 با ایران برای انجام مذاکرات جدید هسته ای و همزمان ادامه تحریم ها علیه تهران در کنار آمادگی های نظامی کشورها به ویژه آمریکا برای احتمال مراجعه اضطراری به گزینه نظامی علیه ایران استناد کرد.
رئیس سابق ستاد مشترک نیروهای مسلح اسرائیل در این مصاحبه به جزئیات این موضوع اشاره ای نکرد اما یک مقام دیگر اسرائیل به رویترز گفت: یعلون در سخنان خود به طور اساسی به حضور گسترده نظامی آمریکا در خلیج فارس اشاره کرده است.

یعلون که خود عضو حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است قبل از این در جدی بودن باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به مقابله با برنامه هسته ای ایران ابراز تردید کرده بود.

وی مهمترین کاندیدای تصدی پست وزیر دفاع در کابینه آینده اسرائیل نیز هست.

در حالی که در مورد امکان توافق تهران و غرب در مورد برنامه هسته ای ایران در آینده نزدیک امیدواری بوجود آمده است اما اسرائیل همچنان تاکید می کند که اگر لازم شود آماده حمله نظامی به ایران است.


گروه 1+5 متشکل از آمریکا، روسیه، فرانسه، چین، انگلیس و آلمان هفته گذشته ابراز امیدواری کرد به زودی در مورد زمان و مکان مذاکرات جدید با ایران به توافق برسد. برخی مقامات غربی پیش بینی می کردند این مذاکرات در ماه جاری میلادی برگزار شود اما هم اکنون احتمال برگزاری این مذاکرات در ژانویه بیشتر شده است.

غرب با متهم کردن ایران به تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای از آن می خواهد غنی سازی 20 درصدی اورانیوم را متوقف کند اما ایران با رد این ادعا تاکید دارد برای تامین سوخت هسته ای راکتور تحقیقاتی تهران به غنی سازی 20 درصدی اورانیوم نیاز دارد.

یک گزارش ویژه

همه اختراعات آخرالزمانی +تصاویر

با وجود اینکه فقط یک روز تا 21 دسامبر مانده است، هنوز عده بسیاری تصور می‌کنند فردا جهان به پایان می‌رسد، برای همین در اقصی‌نقاط جهان، از روسیه و فرانسه گرفته تا چین و مکزیک، دست به اقدامات و اختراعات عجیبی زده‌اند.

به گزارش بی باک به نقل از فارس، هم‌زمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 2012 بازار داغ شایعات درباره پایان دنیا داغ‌تر شده است، عده‌ای با استناد به تقویم قوم «مایا» در آمریکای مرکزی، روز 21 دسامبر 2012 (اول دی ماه 1391) را آخرین روز دنیا می‌دانند. در گوشه و کنار جهان برخی خرافه‌پرستان سراسیمه منتظر پایان دنیا هستند، عده‌ای به پناهنگا‌ه‌های امن نظیر پناهگاه استالین پناه بردند، تعدادی نیز از این آشفته‌بازار سوء استفاده کرده و با ساخت جان‌پناه و فروش یا اجازه آن، سود سرشاری را نصیب خود کرده‌اند.

در این بازار داغ شایعات، حق با چه کسی است؟ در ادامه گزارش، سعی شده به این سؤال پاسخ داده شود.

در ابتدا به طرح این موضوع می‌پردازیم که مایاها چه اقوامی بودند، چرا تقویم آن‌ها کانون توجه برخی افراد شده است، آیا ادعاهای آن‌ها جنبه علمی دارد و آیا می‌توان زمان قیامت را تعیین کرد!

* مایا در کجا و از چه زمانی به وجود آمد

«مایا» نام گروهی از اقوام سرخ‌پوست در جنوب مکزیک و شمال آمریکای مرکزی و نام تمدنی قدیمی در همین منطقه‌ است، مایاها که از مشهورترین قبایل سرخپوست بودند، معمولاً شهرهایشان را در دل جنگل‌های بارانی می‌ساختند، حوزه زندگی و فعالیت مایاها حدود جنوبی کشور مکزیک و نیز سرتاسر گواتمالا و السالوادور را شامل می‌شد.

*مشهورترین تقویم مایاها

مایاها 17 تقویم متکی بر نظام کیهانی داشتند، بعضی از تقویم‌های آنان به دوران بسیار دور مثلاً به 10 میلیون سال پیش باز می‌گردد، فهمیدن بعضی از این تقویم‌ها آن‌قدر سخت است که برای محاسبه روز و سال آن باید از منجم‌ها، زمین‌شناسان و ریاضیدان‌ها کمک گرفت.

از میان تقویم‌های مایاها، سه تقویم «هاب»، «تزوکلین» و «شمارش طویل» بسیار مشهور است، محققان تاریخ تأکید دارند که مایاها -که تمدن آن‌ها بین سال‌های 300 تا 900 پیش از میلاد به اوج شکوفایی رسید- به حوادث آینده علاقه بسیاری داشتند به طوری که حتی در بناهای تاریخی آنان پیشگویی‌هایی دیده می‌شود که به بعد از تاریخ 21 دسامبر 2012 مربوط است.

از نکات جالب توجه این است که به عقیده بسیاری از محققانی که درباره این قوم کهن مطالعه کرده‌اند، اگرچه آنان پیشگویی‌های زیادی دارند، اما هیچ یک از پیشگویی‌ها مایاها به پایان زمین مرتبط نمی‌شود.

«آلفردو باریرا» یکی از باستان‌شناسان مکزیکی در گفت‌وگو با خبرنگار دیلی میل اعلام کرد که پیشگویی مایاها درباره حوادث طبیعی مانند وقوع امراض و خشکسالی بوده است نه اینکه بتوانند پایان زمین را پیشگویی کنند.

برای بررسی علمی تقویم مایاها درباره 21 دسامبر 2012 گروهی از انسان‌شناسان و بسیاری از محققان در سپتامبر 2012 در شهر «مریدا» در جنوب مکزیکوسیتی دور هم جمع شدند و درباره مفهوم تقویم شمارش طویل مایاها که از 394 دوره سالانه تشکیل شده است، گفت‌وگو کردند تا به مردم جهان ثابت کنند که 21 دسامبر 2012 آخر دنیا نیست.

جالب توجه این است که تقویم مایاها در دسامبر سال 2012 به اتمام نمی‌رسد، بلکه این تقویم مانند بسیاری از تقویم‌هایی که در خانه‌های ما وجود دارد به پایان می‌رسد، اما دوباره در یک تقویم دیگر شمارش‌ سال دیگر آغاز می‌شود.

*بررسی برخی شایعات مرتبط با 21 دسامبر

یکی از موضوعاتی که در رابطه با حوادث 21 دسامبر 2012 مطرح می‌شود، این است که شهاب سنگی به کره زمین برخورد می‌کند، در پاسخ باید گفت که همیشه شهاب سنگ‌ها و ستاره‌های دنباله‌دار بسیاری به زمین برخورد کرده‌اند، اما برخورد یک شهاب‌سنگ بسیار بزرگ با زمین دور از ذهن است. آخرین شهاب سنگی که به زمین برخورد کرد 65 میلیون سال پیش بود که باعث انقراض دایناسورها شد.

همچنین مرکز ناسا و منجمان درباره ادعای برخورد یک سیاره یا ستاره دنباله‌دار می‌گویند: اگر جرمی به آن بزرگی باشد که بتواند زمین را نابود باید حداقل از 10 سال پیش قابل رصد بود و اگر قرار باشد در چند روز آینده به زمین برخورد کند، هم اکنون باید در آسمان با چشم غیر مسلح قابل مشاهده باشد، در صورتی که چنین سیاره یا ستاره‌ای وجود ندارد.

*بازار داغ شایع روز آخر دنیا/ بسته‌ روز پایانی

برنامه‎هایی با شعارها و عبارت‎های خاص نظیر «بسته روز پایان جهان» یا «بسته خدای همه زمان‎ها» در برخی از کشورهای جهان ارایه می‌شود، به عنوان مثال هتل «ورمونت» مکزیک، ارایه درمان‎های آب گرم و گیاهان شفا‎بخش طی آیین‎های خاص مایایی، ارایه منوهای خاص از مواد ویژه محلی و آیینی همانند درخت یوکای آمریکایی در کنار مراسم موسیقی محلی و آیینی و ارایه سخنرانی و مانند آن را در دستور کار خود قرار داده است.

یا هتل «کویکس مالا» در مکزیک از 15 تا 22 دسامبر بسته آخر زمانی خود را با هدف ایجاد آرامش در مبارزه با استرس ناشی از آخر زمان به ارائه بسته‎ای به نام «جایی برای استراحت روح» ارائه کرده است، این بسته شامل اقامت یک هفته‎ای در محوطه‎ای سرسبز و آرام و زیبا، همراه با کلاس‎های یوگا، تمرکز، مراقبه، منوی نوشیدنی و مواد غذایی آرام بخش است.

برنامه‎های مشابهی نیز در هتل‎های آمریکای شمالی از جمله در هتل «کورتیس» واقع در دنور و هتل بوتیک «کیتینگ» واقع در «سن‌دیگو» و هتل «پالومار» در فیلادلفیا اجرا می‌شود.

*بسته نجات در روسیه به چه قیمتی به فروش می‌رسد

با این وجود در روسیه، بسته نجات 21 دسامبری با قیمت 28 دلار به فروش می‌رسد، این بسته حاوی کمک‌های اولیه شامل داروی کامل ناراحتی قلبی، صابون، شمع، کبریت، یک قوطی کنسرو، یک پاکت گندم، دفترچه یادداشت و مداد، یک بطری آب و یک طناب است.

* ساخت کشتی برای در امان‌ماندن از حادثه خیالی 21 دسامبر!

«لوژنگهای» اهل ارومکی چین یکی از افرادی است که شایعه آخرین روز دنیا را باور کرده است، او برای نجات از پایان دنیا، وسیله‌ای عجیب را ساخته است، به طوری که همه اندوخته‌ زندگی‌اش را صرف ساخت کشتی کرده است که بتواند او را از طوفان حفظ کند، او تا کنون 160 هزار و 500 دلار برای ساخت کشتی هزینه کرده است.

کشتی لوژنگهای 21 متر و 2 سانتی‌متر ارتفاع و 5.15 متر عرض دارد، ‌این کشتی عجیب گنجایش 140 تن آب آشامیدنی دارد، نکته جالب توجه این است که وی هنوز نتوانسته است ساخت کشتی خود را با نزدیک شدن 21 دسامبر به پایان برساند.

*فرانسوی‌ها به کجا پناه برده‌اند؟

«بوگاراچ» نام دهکده‌ای در فرانسه است که اهالی آن معتقد هستند، امن‌‌ترین نقطه جهان است، فرانسوی‌ها که به خرافی‌ترین انسان‌های روی زمین مشهور هستند، با نزدیک شدن 21 دسامبر به این روستا سفر کرده‌اند، چرا که اعتقاد دارند محل رفت و آمد بیگانگان فضایی است، روستایی که تنها 200 نفر جمعیت دارد، اکنون پذیرای ده‌ها هزار میهمان است.

*مخترع چینی چگونه از حوادث آخر دنیا رهایی می‌یابد؟

«یانگ زونگفو» یک مخترع چینی با ساخت وسیله‌ای کروی شکل ادعا می‌کند که اگر پایان دنیا فرا برسد، اختراعش می‌تواند در برابر توفان سهمگین سالم بماند و او را نجات دهد.

یانگ زونگفو که نام اختراعش را آتلانتیس گذاشته، از 2 سال پیش ساخت آن را آغاز کرد، وی تاکنون 21 سفارش ساخت نمونه‌های مشابه آتلانتیس را گرفته است.

*چرا تقویم مایاها مهم شده است

حجت‌الاسلام محمد شهبازیان، استاد مرکز تخصصی مهدویت و کارشناس مهدویت و غرب، با اشاره به اینکه از قوم مایاها به عنوان قبایل هوشمند شناخته شده‌اند، می‌گوید: تقویم مایاها جزو بلندترین تقویم سال‌نگاری است که در بین مردم و ادیان از آن نام برده شده است، بنابراین بهترین سوژه‌ای است که از سوی شایع‌پردازان روی آن مانور داده می‌شود، چرا که هیچ تقویم طولانی در فضای سال‌نگاری و روز‌نگاری مانند تقویم مایاها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برخی از شبکه‌های اطلاع‌رسانی گفته‌اند که مایاها ارتباطی با اقوام آسمانی و موجودات آسمانی دارند، می‌افزاید: این مسئله به هیچ‌ عنوان اثبات نشده است،‌ مایاها انسان‌های تیزهوشی بودند که با استفاده از ریاضیات و نجوم توانسته بودند، توسط حرکت اجرام آسمانی، نوع حرکت ستارگان، نوع گردش زمین به دور خورشید و چرخش ماه دور زمین سالنامه‌ای را تدوین کنند.

حجت‌الاسلام شهبازیان با تأکید بر اینکه در هیچ کدام از ادیان ابراهیمی چیزی به نام پایان دنیا در روز 21 دسامبر سال 2012 اعلام نشده است و هیچ شاهدی در متون دینی برای اعلام تاریخی برای پایان دنیا وجود ندارد، بیان می‌کند: در مسیحیت در عهد جدید کتاب اعمال رسولان از «پلوس» نقل شده است که مسیح ظهور خواهد کرد، اما هیچ‌کس حق وقت‌گذاری برای آن را ندارد، حتی در مکتب هندو‌ها اصل چهارمی به نام «کالیوگا» (ظلمت) دارند که معتقدند دنیا از 3 هزار سال پیش وارد عصر ظلمت شده و دوران ظلمت 432 هزار سال طول می‌کشد، پس با این اعتقاد بیش از 400 هزار سال از عمر دنیا باقی مانده است.

*خط کش ادیان ابراهیمی برای شایعه‌های آخرالزمان

وی با بیان اینکه ادیان الهی یک خط‌کش و معیاری را برای تعیین روز قیامت ارائه کرده است، می‌گوید: طبق نظر ادیان ابراهیمی هر فردی که برای قیامت وقت مشخص کند، دروغگوست، مثلاً اینکه هر کسی بگوید امام زمان (عج) در فلان روز ظهور می‌کند، دروغ می‌گوید، پس دیگر نیازی نیست که اندیشمندان و الهی‌دانان در برابر هر شایعه‌ای هر روز موضع بگیرند.

این کارشناس مهدویت با غرب با تأکید بر اینکه هیچ ادله‌ای متقن بر دست ‌داشتن لابی صهیونیسم جهانی در شایعه آخر دنیا وجود ندارد، ابراز می‌دارد: ولی به طور قطع می‌توان گفت که غرب از این شایعه نهایت سوء استفاده را کرده است، به طوری که نظام آمریکا گفته است: ای مردم! شنیده‌اید که 21 دسامبر قرار است دنیا به پایان برسد؟ معنی پایان دنیا ممکن است این باشد که جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد با بمب اتمی به دنیا حمله کند!!!

*مستندی که سوءاستفاده آمریکا از شایعه دسامبر 2012 را رسوا می‌سازد

وی ادامه می‌دهد: به گونه‌ای که رسانه‌های آمریکایی از این موضوع در راستای تفکر خودشان به ویژه برای اسلام هراسی استفاده کردند که شواهد روشن و صریح تولید مستند «ایرانیوم» است که این تلفیقی است از کلمه ایران و اورانیوم، یعنی خطر جنگ هسته‌ای به وسیله ایران که در این مستند به آن پرداخته شده است! در این مستند جهاد، شهادت طلبی و جالب‌تر از همه روحیه موعود باوری را به چالش کشیده است.

* اقدام معنادار شبکه تلویزیونی آمریکا

حجت‌اسلام شهبازیان با اشاره به اقدام معنادار شبکه History TV channel در القای ایران‌هراسی مرتبط با شایعه‌های سال 2012، اظهار می‌دارد: در شبکه تلویزیونی تاریخ آمریکا در برنامه‌ای به پیش‌گویی‌های نوستر آداموس در سال 2012 اشاره می‌کند و می‌گوید: قرار است طبق پیش‌گویی آداموس و مایاها یک آشوب جدی در جهان به وجود آید، بعد مثال می‌زند که «ناپلئون بناپارت» و «هیتلر» جنگ جهانی ایجاد کردند، آن‌ها آدم‌های بدی بودند که دست به کشتار انسان‌ها دست زدند، آیا ممکن است فرد دیگری در سال 2012 جنگی ایجاد کند؟! همزمان با این سؤالی که مطرح می‌شود، در پس زمینه تلویزیون، تصویر رییس جمهور ایران، محمود احمدی‌نژاد را قرار می‌دهد!

* پایان جهان توجیه علمی و مذهبی ندارد

حجت‌الاسلام جعفر انواری عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) به مسئله شایعات اخیر مبنی بر پایان یافتن عمر کره زمین اشاره می‌کند و می‌گوید: این مسئله هیچ گونه توجیه علمی و مذهبی نداشته و شایعه‌ای پوچ و بی‌معناست.

* هجمه اعتقادات شیعی با معرفی منجی ساختگی

سید کاظم موسوی مدیر مسئول نشریه شفافیت با بیان اینکه هدف از القای آخرین روز دنیا، این است که امید از اذهان جامعه بشری پاک شود، به خبرگزاری فارس می‌گوید: جریان صهیونیسم جهانی به دنبال این است که اذهان جامعه بشری را نسبت به جنایت‌هایی که در جهان سلام رخ می‌دهد، منحرف سازد، همچنین نگاه هستی شناختی مردم جهان را از اعتقاد به وجود خداوند پاک سازد.

وی با تأکید بر اینکه غرب به دنبال آن است که خدا را از زندگی مردم مشرق‌زمین خارج سازد، می‌افزاید: آن‌ها سعی می‌کنند با ایجاد این شایعه‌ها، سناریوی «منجی دست‌ساز» را کلید بزنند تا با معرفی منجی ساختگی، تفکرات منجی‌گرایانه تشیع را به چالش بکشند.

موسوی با اشاره به ساخت فیلم «2012» در سال 2009 بیان می‌کند: این فیلم به خوبی از اهداف صهیونیسم جهانی درباره حوادث مرتبط با سال 2012 پرده بر می‌دارد.

* چه کسی از زمان قیامت باخبر است؟!

با اینکه باطل‌بودن شایعه 21 دسامبر 2012 مشخص است، اما آیا تا کنون از خود پرسیده‌ایم «چرا زمان قیامت نامعلوم بودن است؟»‌ شاید یکی از دلایل این امر، اثر تربیتى آن است، زیرا اگر زمان قیامت مشخص باشد، فراموشی و غفلت همگان را فرا مى‏گیرد و اگر نزدیک باشد، پرهیز از بدی‌ها به شکل اضطرار و دور از آزادى و اختیار انجام می‌شود.

* قرآن کریم به شایعات روز آخر دنیا چگونه پاسخ می‌دهد

قرآن کریم این مصحف آسمانی با خط بطلان بر همه شایعه‌های بشری درباره زمان وقوع قیامت و آخریم روز دنیا، چنین می‌فرماید: «یَسْأَلُکَ النَّاسُ عَنِ السَّاعَةِ قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِندَ اللَّهِ وَمَا یُدْرِیکَ لَعَلَّ السَّاعَةَ تَکُونُ قَرِیبا» (احزاب، آیه 63)، مردم از تو درباره رستاخیز می‌پرسند، بگو «علم آن فقط نزد خداست» و چه می‌دانی؟ شاید رستاخیز نزدیک باشد.

تصاویر روز جهان

تصاویر: برترین‌های سال2012 «تایم»

سایت نشریه "تایم" برترین عکس ها و فوتوژورنال های سال 2012 خود را منتشر کرد.


جوان سوری بر بالین یک قربانی خشونت ها در سوریه


پس از توفان سندی


گریه کودک سوری که والدین خود را در خشونت ها از دست داد


جبهه گیری مخالفان اسد در سوریه


گردباد در شمال تگزاس


قربانی خشونت ها در سوریه


قربانی جنگ داخلی در سودان


بازدید پوتین در کسوت رئیس جمهور روسیه از یک مرکز آموزشی


پرفورمنس یک چینی با ظاهر بودائیان در فرانسه


بقایای سونامی سال گذشته در ژاپن


نیایش زن کوبائی در کلیسا


استقبال کودکان میانمار از "ان سان سوچی"


بازماندگان یکی از قربانیان نبردهای سال گذشته در لیبی


خیابان های سرت در لیبی پس از مرگ قذافی


پلیس و تجمع مخالفان سیاست های پوتین در روسیه


تمرینات ورزشکار روس برای مسابقات المپیک آینده


ویرانه های یمن پس از آشوب های سال "بهار عربی"


سفرهای انتخاباتی باراک اوباما


اوباما پشت صحنه سخنرانی در کمپین انتخاباتی


بیمارستان اخوان المسلمین برای درمان رایگان بیماران در قاهره


جلسه دادگاه سه خواننده مخالف پوتین در روسیه


گدای معلول در خیابان های کراچی


ویرانی های توفان سندی در امریکا


حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه


معترضان سیاست های مرسی در خیابان های قاهره

اخبار برگزیده

کاندیداتوری محسن رضایی قطعی شد

حسین کنعانی‌مقدم دبیر کمیته سیاسی جبهه ایستادگی درباره آخرین مواضع محسن رضایی برای حضور در انتخابات اظهار داشت: بنده به‌عنوان دبیرکل حزب سبز و مسئول کمیته سیاسی جبهه ایستادگی با محسن رضایی دو دیدار عمومی و خصوصی داشتم.حسین کنعانی‌مقدم دبیر کمیته سیاسی جبهه ایستادگی درباره آخرین مواضع محسن رضایی برای حضور در انتخابات اظهار داشت: بنده به‌عنوان دبیرکل حزب سبز و مسئول کمیته سیاسی جبهه ایستادگی با محسن رضایی دو دیدار عمومی و خصوصی داشتم.کنعانی مقدم درباره کاندیداتوری محسن رضایی در انتخابات 92 تاکید کرد: محسن رضایی هنوز شخصاً اعلام نکرده و گفته کاندیداتوری‌ام منوط به مشورت با بزرگان و مراجع است و بعداً اعلام می‌کند اما از نظر ما طبق درخواستی که جبهه ایستادگی از وی داشت، حضور وی در انتخابات قطعی است.وی تاکید کرد: مواضع محسن رضایی با مواضع ما تطبیق دارد اما ما چالش‌های پیش‌رو را به وی اعلام کرده‌ایم و قرار است وی برنامه خود را نیز ارائه دهد.دبیر کمیته سیاسی جبهه ایستادگی متذکر شد: ما با همه کسانی که برای انتخابات اعلام نامزدی کنند و به انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه اعتقاد داشته باشند، دیدار می‌کنیم و شخص‌محوری هم نداریم لذا می‌خواهیم برنامه و کابینه آنها را ببینیم اما در عین حال در انتخابات از یک نفر حمایت خواهیم کرد.

بزودی صورت می گیرد

یارانه نقدی 8 میلیون نفر حذف می شود

دبیر ستاد هدفمندسازی‌ یارانه‌ها در دومین سالروز اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها با تشریح عملکرد دولت در اجرای این قانون خبر داد که در این مدت بیش از 71 هزار میلیارد تومان به صورت نقدی به خانوارها پرداخت شده است. وی همچنین از شناسایی هشت میلیون نفر برای حذف از گردونه دریافت یارانه نقدی خبر داد.
دبیر ستاد هدفمندسازی‌ یارانه‌ها در دومین سالروز اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها با تشریح عملکرد دولت در اجرای این قانون خبر داد که در این مدت بیش از 71 هزار میلیارد تومان به صورت نقدی به خانوارها پرداخت شده است. وی همچنین از شناسایی هشت میلیون نفر برای حذف از گردونه دریافت یارانه نقدی خبر داد.
محمدرضا فرزین با ارائه گزارشی از روند اجرای قانون هفمندی یارانه‌ها طی 22 ماه گذشته و با بیان این‌که تاکنون 71 هزار و 200 میلیارد تومان یارانه نقدی به خانوارها پرداخت شده است، گفت: در این مدت مجموع منابعی که بر اثر اصلاح قیمت‌های حامل‌های انرژی حاصل شده 45 هزار و 400 میلیارد تومان بوده است.
وی در ادامه با بیان این‌که 18 هزار و 200 میلیارد تومان از ردیف‌های بودجه‌ای استفاده کرده‌ایم، گفت: همچنین 71 هزار و 200 میلیارد تومان به خانوارها یارانه نقدی پرداخت شده است و مبلغ 17 هزار و 800 میلیارد تومان نیز به تولید اختصاص یافته است.
وی با بیان این‌که با اختصاص این مبلغ به بخش تولید را حمایت صورت گرفته است خاطرنشان کرد: در مورد تنخواهی که برای پرداخت یارانه نقدی گرفته بودیم باید بگویم که بخشی از تنخواه باقیمانده اما همین حالا مانده طلبی که سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها از دستگاه‌ها دارد 9 هزار میلیارد تومان است و بسیار بیشتر از عددی است که بابت تنخواه دریافت کرده‌ایم.

پرداخت یارانه نقدی نقدینگی را افزایش نداده است
دبیر ستاد هدفمندسازی‌ یارانه‌ها در ادامه با اشاره به بروز شوک ارزی در دو مقطع زمانی طی سال گذشته اظهار کرد:‌ برخی معتقدند که هدفمندی‌ یارانه‌ها باعث افزایش سریع نقدینگی شده درحالی که چنین چیزی نیست و نرخ رشد نقدینگی در سال 90 نسبت به سال‌های قبل کمترین میزان را داشته است و در نتیجه بررسی‌ها این نظریه که پرداخت یارانه نقدی باعث افزایش نقدینگی شده است را رد می کند.
فرزین با بیان این‌که یکی از اهداف اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها مدیریت مصرف انرژی بود که کلیه مسوولان به آن اعتقاد داشتند افزود: روال مصرف انرژی کشور به گونه‌ای بود که در صورت ادامه آن تا سال 1404 کلیه نفت مصرف می‌شد.
وی هدف دیگر را برقراری عدالت اعلام و تصریح کرد: روش قبلی پرداخت یارانه در کشور مغایر با عدالت بود بنابراین دولت بهبود توزیع درآمد و تحقق عدالت در جامعه را دنبال می کرد.
دبیر ستاد هدفمندسازی‌ یارانه‌ها با بیان این‌که در این راستا نگرانی وجود داشت که تورم ناشی از هدفمندی‌ یارانه‌ها در جامعه افزایش یابد و به بخش تولید شوک وارد شود افزود: البته دولت و مسوولان معتقد بودند که چنین اتفاقی نمی افتد.
صرفه‌جویی 17.5 میلیارد دلاری ارزی تا پایان سال 90
وی در ادامه با اشاره به صرفه جویی صورت گرفته در مورد حامل‌های انرژی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که نرخ‌های رشد استفاده از حامل‌های انرژی در سال 90 منفی بوده است.
فرزین میزان صرفه جویی ارزی طی 15 ماه ابتدایی اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها (پایان سال 90) را معادل 17.5 میلیارد دلار دانست و گفت: در همین سال 58 کیلووات ساعت در مصرف برق صرفه جویی صورت گرفته است.
دبیر ستاد هدفمندسازی‌ یارانه‌ها با اشاره به تغییر الگوی مصرف پس از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها گفت: در مورد هدف دیگر که همان برقراری عدالت بود بررسی‌ها و آمارهای رسمی نشان می‌دهد که وضع زندگی مردم بهبود یافته است.
فرزین در ادامه با بیان این‌که در این زمینه مطالعات بسیاری داشته‌ایم، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بدون در نظر گرفتن حداقل میزان افزایش درآمد که هفت درصد است، پرداخت یارانه نقدی باعث بهبود زندگی کلیه خانوارهای روستایی شده است.
وی همچنین با بیان این‌که پیش از اجرای قانون ما بود که در بین خانوارهای شهری هفت دهک از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها منتفع می‌شوند گفت:‌اگر فرض کنیم که در سال گذشته فقط میزان هزینه‌ها افزایش یافته آنگاه پنج دهک از دریافت یارانه نقدی و اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها منتفع شده اند این درحالی است که با در نظر گرفتن حداقل افزایش درآمد که همان هفت درصد است و همچنین تورم تنها یک دهک در بین خانوارهای شهری از اجرای قانون متضرر شده‌اند.
بهبود ضریب جینی
فرزین به آمار رسمی مرکز آمار کشور در مورد ضریب جینی اشاره و خاطرنشان کرد: در سال‌های 88، 89 و 90 ضریب جینی کشور به ترتیب 0.41 ، 0.40 و 0.37درصد بوده است که نشان از بهبود این شاخص دارد.
دبیر ستاد هدفمندسازی‌ یارانه‌ها با اشاره به این‌که پس از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها ضریب جینی بهبود یافته است، گفت: همچنین نسبت به 10 درصد ثروتمند به 10 درصد فقیر جامعه در مناطق شهری و روستایی نیز بهبود یافته است به طوری که این شاخص در سال‌های 88، 89 و 90 در جوامع شهری به ترتیب 13.13، 12.45 و 10.17 درصد بوده است و به همین ترتیب برای روستاییان 13.9، 12.63 و 9.38 درصد اعلام شده است.
این مقام مسوول در ادامه با اشاره به این‌که عده‌ای اعلام می‌کنند که اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها تاثیر نامناسبی در بخش تولید داشته اما روند رشد اقتصادی و کاهش بیکاری چنین امری را تایید نمی‌کند اظهار کرد: نرخ رشد اقتصادی با احتساب نفت در سال‌های 88، 89 و 90 به ترتیب 4.4، 6.5 و 4.7 درصد اعلام شده و بدون در نظر گرفتن نفت در همین سال‌ها به ترتیب 5.4، 7.3 و 5.2 درصد بوده‌ است.
در بخش تولید شوک نداشته‌ایم
وی با اشاره به نرخ بیکاری گفت:‌در سال های 88، 89 و 90 روند نرخ بیکاری به ترتیب 11.9، 13.5 و 12.3 درصد بوده است و این آمار نشان می دهد که در بخش تولید شوک نداشته‌ایم.
بهبود شاخص بورس پس از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها
دبیر ستاد هدفمندسازی‌ یارانه‌ها با اشاره به شاخص بورس پس از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها گفت: این شاخص در آغاز اجرای قانون 18 هزار و 352 بوده است که در سال 90 به 25 هزار و 906 رسیده است.
فرزین همچنین با اشاره به این‌که صادرات غیر نفتی پس از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها بهبود یافته است گفت:‌در سال‌های 88، 89 و 90 به ترتیب صادرات غیر نفتی به ترتیب 17.8، 21.2 و 43.7 میلیارد دلار بوده است.
وی افزود: میزان واردات در سال 90 نسبت به سال 89 کاهش یافته و از 64.3 میلیارد دلار به 61.2 میلیارد دلار رسیده است.
افزایش نرخ تورم نقطه به نقطه طبیعی بود
فرزین با بیان این‌که در زمان اجرای قانون نرخ تورم 10.1 و نرخ تورم نقطه به نقطه 12.8 درصد بود گفت:‌البته افزایش نرخ تورم نقطه به نقطه به دلیل پیام اقتصادی که داده بودیم و نرخ حامل‌های انرژی را افزایش دادیم طبیعی بود.
به گفته او، نرخ تورم نقطه به نقطه پس از اجرای قانون در بالاترین حد خود در تیر ماه 90 به 23.5 درصد رسید و پس از آن نوسانات عادی را پشت سر گذاشت.
دبیر ستاد هدفمندسازی‌ یارانه‌ها در ادامه با اشاره به این‌که در سال گذشته دو شوک ارزی را پشت سر گذاشته بودیم گفت: یکی از این شوک‌ها مربوط به دی ماه بود که تا آن زمان هدفمندی‌ یارانه‌ها آثار خودش را در اقتصاد کشور تخلیه کرد.
فرزین به مدیریت نقدینگی و تورم پس از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها اشاره و تصریح کرد: نرخ رشد نقدینگی به ترتیب درسال های 88، 89 و 90، 23.9، 25.2 و 19.4 درصد بوده است که این رقم برای شش ماهه سال 91 14.2 درصد اعلام شده است.
وی گفت:‌نرخ رشد پایه پولی در سال 90 به 11.4 درصد رسیده که درواقع پایین ترین نرخ در سا‌لهای اخیر بوده است.
دبیر ستاد هدفمندسازی‌ یارانه‌ها همچنین تصریح کرد:‌در شش ماهه اول سال 90 نرخ رشد پایه پولی منفی 3.4 درصد بوده است.
فرزین مدیریت متغیرهای کلان در اقتصاد را امری مهم اعلام و در واکنش به اظهارات رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنا به گزارش بانک مرکزی در سال 1390 کل پایه پولی 76 هزار و 400 میلیارد تومان بوده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که خالص مطالبات بانک مرکزی از بخش دولتی پنج هزار و 500 میلیارد تومان کاهش یافته است.
وی در ادامه با بیان این‌که به زعم این که گفته می‌شود به تولید کمک نشده 17 هزار و 600 میلیارد تومان به بخش تولید کمک کردیم، گفت: دولت عمدا و با هدف مشخص سهمیه بندی و دو نرخی شدن بنزین و گازوئیل را دنبال کرد و اگر هم وارد فاز دوم شویم باز هم این کار را تکرار می کنیم.
احتمال حذف یارانه نقدی 8 میلیون نفر
دبیر ستاد هدفمندسازی‌ یارانه‌ها تاکید کرد:‌معتقدم هیچ حمایتی به غیر از حمایت نقدی نمی تواند جوابگو باشد چرا که رضایت مردم با حمایت نقدی حاصل می‌شود و درواقع گردش پول در دولت جز ایجاد هزینه برای مردم نتیجه‌ای نخواهد داشت.
وی با بیان این‌که با دو نرخی کردن بنزین و گازوئیل نظام سهمیه بندی را تقویت کردیم، گفت: بر اساس آمارها افزایش مصرف برق و گاز در بخش صنعت نشان دهنده فعال بودن آن و چرخیدن چرخش است.
فرزین در ادامه درباره برقراری تبعیض در پرداخت یارانه نقدی گفت: دولت سه بار برای این امر تلاش کرد اما چنین اقدامی تبعات خاص دارد و مشکلاتی را ایجاب می کند.
وی افزود: همین حالا دولت هشت میلیون نفر را برای حذف از گردونه دریافت یارانه نقدی شناسایی کرده اما این امر تبعات اجتماعی دارد و دولت باید در این زمینه پاسخگو مردم باشد.

یک خبر سیاسی جالب و خواندنی

زنان روس در بوشهر حق حجاب می گیرند

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی از دریافت حق حجاب توسط زنان روس در بوشهر خبر داده و گفت: زنان روس حق حجاب را می گیرند، اما حجابشان را رعایت نمی کنند.

سید مهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان در گفت و گو با خبرنگار "سپاس"، از پرداخت حق حجاب به زنان روس شاغل در نیروگاه بوشهر خبر داده و از این اتفاق ابراز ناخرسندی کرد.

وی با بیان اینکه زنان روسی در نیروگاه بوشهر با وجود دریافت حق حجاب، اما حجاب خود را رعایت نمی کنند، گفت: در حالی که برای روس ها در بوشهر، کمپ اختصاصی در نظر گرفته شده است، اما بالاخره این افراد در بازارهای بوشهر هم حضور میباند و این در حالی است که در عمده موارد بدحجابند و حجابشان را رعایت نمی کنند.

تعدادی زیادی از مهندسان روسی شاغل در نیروگاه اتمی بوشهر، به همراه خانواده های خود در این شهر زندگی می کنند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه روس ها به قوانین و فرهنگ ایرانی- اسلامی مردم بوشهر، گفت: باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود و ما امیدواریم زمینه رفع چنین مشلاتی هر چه سریع تر فراهم شود.
موسوی نژاد درباره میزان دریافتی زنان روسی بابت حق حجابشان، اعلام بی اطلاعی کرد.

یک خبر از مسجد سلیمان

مدیر اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان گفت: به‌سازی جاده مسجدسلیمان – اندیکا به اعتبار کلانی نیاز دارد و باید جزؤ پروژه‌های مدیریت ساخت و توسعه وزارت‌خانه قرار گیرد.
علی عیدی‌وندی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان، اظهارکرد: اعتبار تعیین شده برای این پروژه 140 میلیارد تومان ست که تاکنون حدود 3 میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است. این محور 6 کیلومتری مبدا جاده مسجدسلیمان – اندیکا و شهرکرد است و برای به‌سازی باید مسدود شود.
وی افزود: قرار بود هر سال حدود 40 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یابد تا در مدت 4 سال این جاده به بهره‌برداری برسد. هم‌اکنون عملیات واگذاری این طرح به پروژه‌های مدیریت ساخت و توسعه از طریق فرمانداری و نماینده مدیرکل استان پیگیری می‌شود تا در قالب یک پروژه 4 ساله به بهره‌برداری برسد.
مدیر راه و شهرسازی مسجدسلیمان در ادامه خاطرنشان‌کرد: مسیر گذشته جاده مسجدسلیمان – اندیکا که مسیر دسترسی به سد عباس‌پور بود، از لحاظ هندسی مشکلات بسیاری چون کم بودن شعاع قوس‌ها دارد. همچنین این جاده به تونل و ایمن‌سازی نیاز دارد.
عیدی‌وندی تصریح‌کرد: جاده‌ی جدیدی به‌طول 60 کیلومتر طراحی و عملیات بازسازی و ایمن‌سازی آن انجام شده و هم‌اکنون در حال اصلاح شعاع قوس‌ها، بازگشایی میدان دید و هم‌سطح‌سازی با آسفالت هستیم.
وی افزود: پروژه جاده مسجدسلیمان – اندیکا از سال‌گذشته شروع و حدود 4 کیلومتر از آن انجام شده است.

مرجع / ایسنا

اخبار نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی

مجمع انتخاب رییس هیات شنا و واترپلو خوزستان هفتم دی‌ماه برگزار می‌شود.

این مجمع با حضور چهار کاندیدا در سالن اجتماعات اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان انجام می‌شود.

داغری، سودانی، شعبانی و قاطع، چهار نامزد احراز پست ریاست شنا و واترپلو استان هستند. این مجمع با حضور نماینده فدراسیون برگزار خواهد شد.

اکنون بیش از دو سال است که هیات شنا و واترپلو خوزستان به سرپرستی ناصر سودانی اداره‌ می‌شود.

مرجع / ایسنا

تصاویر زیبا از صنایع دستی خوزستان

موزه خراطی دزفول/عکس ارسالی مخاطبانعکس 16:4:24 1391/09/30

919-9582-5 کد خبر















موزه خراطی دزفول تنها موزه تخصصی در این زمینه است





آدرس ایمیل ایسنای خوزستان: khouzestan@isna.ir

اخبار انتظامی استان

مصدومیت یک سرگرد نیروی انتظامی در عملیات دستگیری سارقان مسلح
رییس بیمارستان گلستان اهواز: تمام تلاش خود را برای زنده ماندن این افسر به کار بسته‌ایم
اجتماعی 14:48:1 1391/09/30
919-30714-5 کد خبر
RSS :: پرینت

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان با بیان این که تمرکز پلیس بر خودروهای شهر اهواز دقیق است و پلیس، هیچ منطقه‌ای از شهر را برای حضور سارقان امن نخواهد گذاشت، گفت:‌ سارقان مسلحی که در منطقه سیاحی اهواز مستقر بودند توسط ماموران پلیس محاصره شدند که در حین درگیری مسلحانه با پلیس یکی از ماموران پلیس مجروح شد.

سیدرحمان موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد:‌ این سارقان که اموال بسیاری به خصوص سیم‌های برق را در محل مخفی کرده بودند،‌ در درگیری با پلیس مقاومت مسلحانه می‌کنند، در این درگیری "سرگرد سیدموسی پاپی" از ناحیه چشم مورد اصابت قرار می‌گیرد و هم اکنون در بیمارستان تحت مداوا است. در این درگیری یکی از سارقان دستگیر و یکی دیگر به هلاکت می‌رسد.

وی افزود: ‌منطقه مورد نظر پیش از این توسط پلیس نیروی انتظامی شناسایی شده بود و پلیس به شگردهای خاص و کسب اطلاعات لازم محل استقرار سارقان را محاصره و اقدام به دستگیری سارقان می‌کند.

موسوی گفت: افرادی خاص برای فرار از چنگ قانون معمولا در مناطقی مخفی می‌شوند که احساس امنیت بیشتری کنند، طبیعی است پلیس هم بر مناطقی که سارقان مستقر هستند،‌ تمرکز ویژه‌ای خواهد داشت.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان خاطرنشان کرد: برخی مناطق نیز که سارقان فکر می‌کنند محل امنی برای آنها است، تحت نظر پلیس قرار دارد.

دکتر حبیب حی‌بر، رییس بیمارستان گلستان اهواز، نیز درباره اقدامات پزشکی انجام شده برای "سیدموسی پاپی" به خبرنگار ایسنای خوزستان گفت: این افسر نیروی انتظامی، که در درگیری مسلحانه از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، پس از بستری شدن در بیمارستان گلستان اهواز، مورد عمل جراحی مغز قرار گرفت.

وی اظهار کرد: تمام تلاش خود را برای زنده ماندن این افسر شجاع نیروی انتظامی به کار بسته‌ایم و عمل جراحی بسیار سنگینی که با تلاش سرویس‌های جراحی اعصاب، گوش و حلق و بینی و چشم روی مغز وی انجام شد، حدود 9 ساعت به طول انجامید و جان وی نجات یافت.

رییس بیمارستان گلستان اهواز ادامه داد: خوشبختانه بیمار پس از پایان عمل جراحی از اتاق عمل زنده خارج شد و حیات دوباره یافت که البته به علت شدت جراحات، هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه جراحی مغز و اعصاب بستری است.

حی‌بر افزود : بیمار مورد اصابت گلوله در ناحیه سر قرار گرفته و میزان آسیب شدید بوده است و هم اکنون اقدامات چشم پزشکی در بیمارستان حضرت امام خمینی(ره) برای بهبود بینایی وی در حال انجام است.

دکتر رضا زیلابی، رییس بهداشت و درمان نیروی انتظامی خوزستان، نیز گفت: پزشکان و پرستاران بیمارستان گلستان همه تلاش خود را برای بهبود این افسر ناجا به کار بسته‌اند.

وی تصریح کرد : این بیمارستان بهترین خدمات ممکن را در شرایط بحرانی برای استان انجام می دهد و از کادر پزشکی و پرستاری توانمندی برخوردار است و با این پشتوانه و با لطف خداوند ، امیدواریم زندگی این افسر شجاع نیروی انتظامی پس از مراقبت های ویژه نجات یابد.

بررسی یک مشکل استانی

قصه "واردات در فصل برداشت" برای برنج تکرار شد!
اقتصادی 9:8:49 1391/09/30

919-30514-5 کد خبر

RSS :: پرینت

این روزها واردات برنج در فصل برداشت این محصول افت قیمت آن در بازار را به دنبال داشته، به طوری که موجب متضرر شدن کشاورزان خوزستانی شده است.

برداشت برنج از اراضی استان از آبان‌ماه آغاز شده و همزمان با آن واردات برنج خارجی در حال انجام است. این امر موجب واکنش کشاورزان شده زیرا برنج وارداتی بر قیمت برنج تولید داخلی تاثیرگذار بوده و بر همین اساس کشاورزان خواستار توقف واردات برنج و حمایت از تولید خود هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان، محمد سواری، رییس انجمن برنجکاران خوزستان در خصوص واردات برنج از خارجی در زمان برداشت این محصول گفت: واردات برنج در زمان برداشت، مشکلات زیادی را برای فروش برنج کشاورزان در بازار ایجاد کرده است. در حال حاضر قیمت برنج با نوسانات شدیدی مواجه شده، زیرا واردات بر قیمت آن خیلی تاثیر گذاشته است.

وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت برنج وارداتی را در سطح استان با قیمت‌های مناسب عرضه می‌کند و این اقدام آن‌ها موجب کاهش شدید قیمت برنج تولید داخلی شده است.

رییس انجمن برنج خوزستان اظهارداشت: در استان‌های شمالی فصل برداشت برنج هیچ‌گونه وارداتی انجام نمی‌شود و کشاورزان محصول خود را با قیمت‌های مناسب به فروش می‌رسانند اما متاسفانه در خوزستان برای واردات و عرضه برنج داخلی هیچ‌گونه برنامه‌ریزی از سوی سازمان‌های مربوطه انجام نمی‌شود.

سواری تصریح‌کرد: کشاورزان برنج را از کاشت تا زمان برداشت با زحمت‌های فراوان و صرف هزینه‌های زیاد تولید می‌کنند و زمانی که اقدام به عرضه محصول خود به بازار می‌کنند، مجبور به فروش محصول خود با قیمت پایین می‌شوند و این امر موجب متضرر شدن آن‌ها شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: در صورت عدم توقف واردات برنج به استان، کشاورزان ضرر بزرگی را متحمل می‌شوند زیرا آن‌ها برنج خود را در بازار عرضه می‌کنند و هیچ‌کس از آن‌ها خریداری نمی‌کند و چنانچه تقاضا باشد، قیمت خیلی کمی به کشاورز پیشنهاد می‌شود.

همچنین محمدحسین نظری، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به سیاست‌های واردات برنج عنوان‌کرد: سیاست‌های واردات برنج به صورت متمرکز از تهران ابلاغ و قطعا این سیاست‌های بر اساس نیاز استان و کشور اتخاذ می‌شود.

وی افزود: برنج تولید داخلی نیاز مصرف عموم نیست و تصمیم‌گیری در رابطه با واردات انواع محصولات کشاورزی از سوی وزارت معدن و تجارت با احتساب نیازهای بازار داخلی و تقاضای مردم انجام خواهد شد.

محمد قاسمی‌نژاد، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز با اشاره به میزان تولید برنج استان خاطرنشان‌کرد: سالانه بیش از 185 هزار تن برنج در خوزستان تولید می‌شود و سرانه مصرف برنج نیز 45 کیلو است. نیاز مصرف جمعیت 5/4 میلیونی استان 189 هزار تن است و این امر نشان دهنده این است که با وجود این میزان تولید نیازی به واردات برنج نیست زیرا به میزان نیاز تولید می‌شود.

اخبار شهرداری اهواز

شهردار اهواز خبر داد: افزایش تعداد دوربین‌های نظارت تصویری تا سال آینده
اجتماعی 14:23:47 1391/09/30

919-30514-5 کد خبر
RSS :: پرینت

شهردار اهواز گفت: تعداد دوربین‌های نظارت تصویری شهری نصب شده در سطح شهر اهواز، تا پایان سال آینده دو برابر خواهد شد.

منصور کتانباف در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: هم اکنون حدود 60 دوربین نظارت تصویری برای کنترل ترافیک در معابر اصلی شهر اهواز نصب شده‌ است.

وی تصریح کرد: این دوربین‌ها در سطح شهر تنها برای کنترل و نظارت بر ترافیک است و استفاده دیگری از آنها نمی‌شود.

کتانباف ادامه داد: امکانات و تجهیزات مانیتورینگ جهت استفاده از این دوربین‌ها نیز تهیه شده و مورد استفاده است و قبوض جریمه نیز از طریق تجهیزات مانیتورینگ ارسال می‌شود.

شهردار اهواز گفت: دوربین‌ها بعدی نیز در معابر اصلی شهر نصب خواهد شد. فعلا برای نصب دوربین‌ در پارک‌ها برنامه‌ای نداریم و مسایل ترافیکی برای شهرداری در اولویت است.

وی افزود: اگر نیروی انتظامی برای نصب دوربین در پارک‌ها برنامه‌ای دارد می‌تواند خود به این کار اقدام کند.

یک خبر ورزشی

صعود نفت آبادان به یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی
ورزشی 16:45:35 1391/09/30

919-29381-5 کد خبر
RSS :: پرینت

تیم فوتبال نفت آبادان موفق شد راه‌آهن را از گردونه جام‌حذفی خارج کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیدار تیم‌های فوتبال راه‌آهن و نفت‌آبادان در چارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی با برتری 3 بر 2 آبادانی‌ها خاتمه یافت تا علی دایی و یارانش جام‌حذفی را ترک کنند.

گل‌های این بازی را محمدحسن رجب‌زاده (4) و حسین پاشایی (40) برای راه‌آهن و بهنام برزای (69 و 84) و روح‌الله عرب (117) برای نفت به ثمر رساندند.

به این ترتیب، نفت در مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی باید با سپاهان دیدار کند. آبادانی‌ها در مرحله یک‌شانزدهم نهایی نیز نیروی زمینی را با حساب 3 بر یک شکست داده بودند.

یک خبر از آبادان

2.5 میلیون لیتر فرآورده نفتی قاچاق در منطقه آبادان کشف شد

آبادان - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان گفت: در هشت ماهه گذشته سال جاری بیش از 2.5 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه آبادان کشف و ضبط شده است.

علی حکمت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: براساس اقدامات کنترلی و نظارتی از سوی دریابانی و پلیس آگاهی شهرستانهای آبادان، ماهشهر و هندیجان از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه مقدار 12 هزار و 825 لیتر بنزین،13 هزار و 560 لیتر نفت سفید کشف و ضبط شده است.

حکمت افزود: مقدار کشف شده نفتگاز نیزدر این مدت زمانی دو میلیون و 424 هزارو 710 لیتر بوده است.

وی به کشف فرآورده های آلوده کننده نیز اشاره کرد و گفت: 33 هزار و 450 لیتر فرآورده آلوده و 33 هزار و 308 لیتر نفتکوره نیز در این مدت زمانی به دست آمده است که باید از زحمات و تلاش همکاران این منطقه نفتی به خاطر کنترل و نظارت بر عرضه فرآورده های و همچنین دریابانی و پلیس آگاهی شهرستانهای آبادان، ماهشهر و هندیجان تشکر و قدردانی کرد.

اخبار فرهنگی- هنری

نمایشگاه گنجینه اسناد هویتی مشاهیر خوزستان افتتاح شد

اهواز - خبرگزاری مهر: نمایشگاه گنجینه اسناد هویتی مشاهیر خوزستان شامگاه چهارشنبه با حضور رئیس سازمان ثبت احوال کل کشور در شهرستان اهواز افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، این نمایشگاه در سفر یک روزه محمد تقی ناظمی اردکانی به استان خوزستان افتتاح شد و در آن اسناد هویتی مشاهیر استان نگهداری می شود.

در این گنجینه بیش از 140 سند هویتی مشاهیر سیاسی، مذهبی، ادبی، فضلا و ادبای استان خوزستان از جمله علامه شیخ شوشتری به نمایش گذاشته شده است. همچنین اسناد هویتی برخی از سرداران شهید جنگ تحمیلی از جمله شهید جهان آرا و شهید علی هاشمی درمعرض دید قرارگرفته است .

این نمایشگاه درطبقه دوم ساختمان اداره کل ثبت احوال شهرستان اهواز گشایش یافته و فعلا برای بازدید عموم مردم آماده سازی نشده است.

همچنین شامگاه گذشته ساختمان اداره ثبت احوال شرق اهواز واقع درخیابان یوسفی اهواز نیز افتتاح شد. این اداره در محل ساختمان قدیمی جهاد سازندگی سابق که اخیرا مورد بازسازی قرار گرفته برای رفاه حال ساکنان شرق اهواز گشایش یافته است.

استان خوزستان دارای حدود 7.5 میلیون سند اعم از فوت و ولادت از زمان تاسیس ثبت احوال در دست دارد که همه این اسناد تاکنون اسکن شده اند. این اسناد در قالب طرح مذکور باید پس از ضمیمه شدن به داده های آماری و کنترل لازم به دیتا سیستم مرکزی تهران ارسال شوند.

یک خبر اقتصادی از خوزستان

منطقه آزاد اروند بیشترین حجم صادرات را بین مناطق آزاد کشور داراست 

خبرگزاری فارس: در سال90 بیش از 750 هزار تن انواع کالا معادل 512 میلیون دلار از منطقه آزاد اروند به کشورهای مجاور صادر شده که این میزان بیشترین حجم صادرات در بین کل مناطق آزاد کشور است.

خبرگزاری فارس: منطقه آزاد اروند بیشترین حجم صادرات را بین مناطق آزاد کشور داراست

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، نشست سالانه مجمع عمومی سازمان منطقه آزاد اروند با حضور دبیر هیئت دولت، رئیس کل محترم گمرک ایران، نمایندگان وزرای عضو مجمع، معاون دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه، اعضای هیئت مدیره در محل ساختمان مرکزی منطقه آزاد اروند برگزار شد.

این مجمع به‌صورت سالانه برای تصویب صورت‌های مالی که به تأیید حسابرس قانونی مجمع رسیده برگزار می‌شود.

نمایندگان وزراتخانه‌های امور خارجه، اقتصاد و دارایی، مسکن و شهرسازی به عنوان اعضای اصلی مجمع گزارش‌های ارائه شده سال مالی 90 را مورد بررسی قرار دادند.

منطقه آزاد اروند در سال 90 بیش از 578 میلیارد ریال در پروژه های عمرانی ـ زیربنایی خود جذب مالی داشته که این موضوع نشان دهنده سرعت در تکمیل زیرساخت‌های این منطقه است.

همچنین در سال90 بیش از 750 هزار تن انواع کالا معادل 512 میلیون دلار از منطقه آزاد اروند به کشورهای مجاور صادر شده که این میزان بیشترین حجم صادرات در بین کل مناطق آزاد کشور است.

میزان سرمایه گذاری انجام شده در سال 90 بیش از یک میلیارد و 329 میلیون ریال بوده که بیش از 60 درصد از آن در زمینه‌های تولیدی و صنعتی است.

در ادامه این جلسه نیز حاضران به طرح مسائل گوناگون در خصوص منطقه پرداختند و بر لزوم توسعه هر چه بیشتر منطقه آزاد اروند به عنوان یکی پتانیسل‌های اقنصادی جهت افزایش تولید ملی، افزایش صادرات و اشتغالزایی پایدار تأکید کردند.

یک خبر از آبادان

تصادف در جاده آبادان اهواز 2 مجروج بر جای گذاشت/ حال مجروحان وخیم نیست

خبرگزاری فارس: مرکز مدیریت حوادث دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ساعت 12 امروز برخورد دو خودروی خاور و پراید در جاده آبادان ـ اهواز منجر به مصدوم شدن دو تن از شهروندان شد.

شهرام مقام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: ساعت 12 امروز برخورد دو خودروی خاور و پراید در جاده آبادان ـ اهواز منجر به مصدوم شدن دو تن از شهروندان شد.

وی افزود: این تصادف در 37 کیلومتری آبادان رخ داده و با تماس با فوریت‌های پزشکی شهرستان بلافاصله مجروحان به بیمارستان انتقال داده شدند.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: حال مجروحان خوب بوده و هم‌اکنون در حال درمان هستند.

معارف الهی

در طول تاریخ همواره بشریت با بیماری اخلاقی «نفاق» درگیر بوده، آسیبهای زیادی از این طریق متحمل شده و اثرات زیانبار این مرض مهلک در جوامع بشری، مشهود بوده است و هرچه پیش می‌رویم قربانیان بیشتری می‌گیرد.

به گزارش سرویس وبلاگستان مشرق، مصطفی روزبه بخشایش در آخرین پست وبلاگ منتظران نوشت: در اهمیت بحث نفاق همین بس که سوره‌ای ویژه آن در قرآن آمده است.

هشدارهای مکرر مولای متقیان علی(علیه السلام) که خود قربانی توطئه‌های شوم آنان بود و با تمام وجود، مکر و حیله‌های آنها را لمس می‌کرد، مۆید دیگری بر اهمیت مطلب است که باید پرده از باطن منافقان برداشت و توجه مردم را به واقعیت زشت و پلید آنها جلب کرد.

اوصاف منافقین

امیرالمۆمنین علی(علیه السلام) در «نهج ‌البلاغه» ویژگی ها و صفات بسیار دقیقی را برای اهل نفاق ذکر فرموده است که برای شناخت منافقان، به ویژه در عصر حاضر، بسیار لازم و ضروری است:

1. گمراهی: اولین صفتی که مولای متقیان علی(علیه السلام) برای اهل نفاق می‌شمارد گمراهی است. اینان هم خود گمراه هستند و هم دیگران را به وادی گمراهی می‌کشانند: «فَإِنَّهُمُ الضَّالُّونَ الْمُضِلُّونَ؛2 اینان گمراه و گمراه کننده‌اند.»

2. لغزش و خطاکاری: ویژگی دوم خطاکاری و به خطا اندازی است. اینان در مسیر حق هم خودشان دچار لغزش و خطا شده‌اند و هم دیگران را به لغزشگاه سوق می‌دهند: «وَ الزَّالُّونَ الْمُزِلُّونَ؛3 منافقان لغزشکار و لغزاننده‌اند.»

تفاوت بین «ضالّون» و «زالّون» این است که اولی به کسانی اشاره دارد که آگاهانه در گمراهی گام می‌نهند و دومی اشاره به کسانی است که اشتباه و خطای فراوان دارند. آری! چون منافقان از نور علم و ایمان بی‌بهره‌اند، اشتباهات آنها نیز فراوان است.4

3. رنگ به رنگ شدن: منافق در زندگی و اعتقادات خویش دائم دچار تردید است و هیچ استواری و ثباتی ندارد و پایبند به هیچ مکتب و عقیده‌ای نیست و به اصطلاح «نان را به نرخ روز می‌خورد». به همین خاطر در معاشرت خود با دیگران، به اقتضای زمان، هر روز به رنگی در می‌آید تا منافع نامشروع خود را از این طریق تأمین کند.

و امیرالمۆمنین(علیه السلام) آنها را این گونه توصیف می‌نماید: «یَتَلَوَّنُونَ أَلْوَاناً وَ یَفْتَنُّونَ افْتِنَانا؛ً5 به رنگهای گوناگون در می‌آیند و فتنه‌های گوناگون به پا می‌کنند.»

منافق برای فرار و مخفی کردن عیوب خویش، با پرده دری و رسوا ساختن طرف مقابل، آبرویش را می‌ریزد و عیوب او را در جمع فاش می‌کند همچنان که حضرت امیر(علیه السلام) می‌فرماید: «وَ إِنْ عَذَلُوا کشَفُوا؛ و اگر به انتقاد پردازند، پرده دری می‌کنند»

4. آمادگی و کمین برای فریفتن: آنها تکیه‌گاه ثابتی ندارند و هر روز و در هر شرایطی وسیله و راه و روش خاصی که برای خودشان امکان‌پذیر و برای مخاطبین قابل قبول باشد، بر می‌گزینند: «وَ یَعْمِدُونَکمْ بِکلِّ عِمَادٍ وَ یَرْصُدُونَکمْ بِکلِّ مِرْصَادٍ؛6 منافقین از هر وسیله پیدا و پنهان برای ضربه زدن به شما استفاده می‌کنند و در هر کمین‌گاهی به کمین شما می‌نشینند.»

5. بیماردلی و ظاهرآرایی: طبق فرمایش امیرمۆمنان(علیه السلام) منافقین همواره ظاهری پاک و آراسته و در عین حال باطنی ناپاک و فاسد دارند: «قُلُوبُهُمْ دَوِیَّه وَ صِفَاحُهُمْ نَقِیَّه؛7 آنان در دل بیمار و در ظاهر آراسته‌اند».

6. حرکتهای پنهانی: یکی دیگر از صفات منافق حرکت در خفا و دور از چشم دیگران است. امیرمۆمنان(علیه السلام) می‌فرماید: «یَمْشُونَ الْخَفَاءَ وَ یَدِبُّونَ الضَّراءَ؛8 در پنهانی گام بر می‌دارد و همانند بیماری، در بدن نفوذ می‌نمایند.»

7. گفتارشان درمان، کردارشان درد بی‌درمان: امام علی(علیه السلام) می‌فرماید: «وَصْفُهُمْ دَوَاءٌ وَ قَوْلُهُمْ شِفَاءٌ وَ فِعْلُهُمُ الدَّاءُ الْعَیَاءُ؛9 توصیفشان درمان و سخنانشان شفابخش است؛ ولی عملشان درد درمان ناپذیر.»

8. تنگ نظری و ایجاد یأس: یکی دیگر از ویژگیهای منافقان این است که از شادی مۆمنان ناراحت و از ناراحتی آنان شاد می‌شوند، بر رفاه و آسایش آنها حسد می‌ورزند و تلاش می‌کنند تا با ایجاد یأس و بدبینی اراده‌های آنان را تضعیف کنند تا قدرت جهاد و مقاومت آنها را درهم شکنند. مولای متقیان علی(علیه السلام) منافقین را این گونه توصیف فرموده‌اند: «حَسَدَه الرَّخَاءِ وَ مُۆَکدُو الْبَلَاءِ وَ مُقْنِطُو الرَّجَاءِ؛10 نسبت به رفاه مردم حسادت می‌ورزند و روی سختی (به زحمت افتادن مردم) پافشاری نموده، امید مردم را نا امید می‌کنند.»
منافق

9. شریک دزد و رفیق قافله: منافقان به هیچ مکتب و عقیده‌ای معتقد و پایبند نیستند؛ از این رو به اقتضای شرایط و محیط، روش آنان تغییر می‌کند. به فرموده امام(علیه السلام) اینان برای راه یافتن به هر دل، شیوه و واسطه‌ای و برای هر غم، گریه‌ای مهیا کرده اند: «لَهُمْ بِکلِّ طَرِیقٍ صَرِیعٌ وَ إِلَی کلِّ قَلْبٍ شَفِیعٌ وَ لِکلِّ شَجْوٍ دُمُوعٌ؛11 آنها در هر راهی کشته‌ای را به خاک افکنده‌اند، و به هر دلی راهی دارند و بر هر مصیبتی اشکی دروغین می‌ریزند.»

10. قرض دادن مدح و ستایش: یکی دیگر از شاخصه‌های منافقین این است که به یکدیگر مدح و ثنا قرض می‌دهند؛ یعنی این گروه منافق از آن گروه تمجید و ستایش می‌کنند و در مقابل آن، از گروه دیگر تمجید و پاداش پس می‌گیرند، این گروه به دیگری رأی می‌دهد و مواضع آن گروه را تأیید می‌کند تا آن هم، مقابله به مثل نماید. چنانکه امیرمۆمنان(علیه السلام) می‌فرماید: «یَتَقَارَضُونَ الثَّنَاءَ وَ یَتَرَاقَبُونَ الْجَزَاءَ؛12 از همدیگر تمجید و تعریف کرده انتظار پاداش و مقابله به مثل دارند.»

11. اصرار و لجاجت: امیرمۆمنان(علیه السلام) می‌فرماید: «إِنْ سَأَلُوا أَلْحَفُوا؛13 هر گاه چیزی را طلب کنند، روی آن اصرار می‌ورزند.»

12. رسواگری در عیب‌جویی: منافق برای فرار و مخفی کردن عیوب خویش، با پرده دری و رسوا ساختن طرف مقابل، آبرویش را می‌ریزد و عیوب او را در جمع فاش می‌کند همچنان که حضرت امیر(علیه السلام) می‌فرماید: «وَ إِنْ عَذَلُوا کشَفُوا؛14 و اگر به انتقاد پردازند، پرده دری می‌کنند.»

13. اسراف و خیانت در قضاوت: یکی دیگر از خطاهای فکری منافقان «مطلق‌گرایی» است. از نگاه آنان همه چیز سیاه یا سفید مطلق است، به این معنا که با مشاهده کمترین خطا و لغزش از مۆمنان آنان را به صورت سیاه مطلق می‌بینند و حکم به فسادشان می‌دهند و در مقابل، تمام لغزشها و خطاهای هم‌کیشان خود را نادیده می‌گیرند، بنابر این هرگز صلاحیت قضاوت را ندارند. به فرموده مولای پرهیزگاران علی(علیه السلام): «وَ إِنْ حَکمُوا أَسْرَفُوا؛15 و اگر در مسأله‌ای قضاوت کنند، در ستم اسراف روا می‌دارند و راه خیانت را می‌پیمایند.»

منافقان به هیچ مکتب و عقیده‌ای معتقد و پایبند نیستند؛ از این رو به اقتضای شرایط و محیط، روش آنان تغییر می‌کند. به فرموده امام(علیه السلام) اینان برای راه یافتن به هر دل، شیوه و واسطه‌ای و برای هر غم، گریه‌ای مهیا کرده اند: «لَهُمْ بِکلِّ طَرِیقٍ صَرِیعٌ وَ إِلَی کلِّ قَلْبٍ شَفِیعٌ وَ لِکلِّ شَجْوٍ دُمُوعٌ؛ آنها در هر راهی کشته‌ای را به خاک افکنده‌اند، و به هر دلی راهی دارند و بر هر مصیبتی اشکی دروغین می‌ریزند»

14. برنامه‌ریزی برای اهداف باطل: از آنجا که منافق عقیده و ایدئولوژی ثابت و استواری ندارد، مجبور است برای پیشبرد اهداف خود در مقابل خطرات و مشکلات پیش‌رو چاره‌ای اندیشیده و برای نابود کردن مخالفان برنامه‌ریزی دقیقی کند. امام(علیه السلام) با اشاره به این برنامه‌ریزی می‌فرماید: «قَدْ أَعَدُّوا لِکلِّ حَقٍّ بَاطِلًا وَ لِکلِّ قَائِمٍ مَائِلًا وَ لِکلِّ حَیٍّ قَاتِلًا وَ لِکلِّ بَابٍ مِفْتَاحاً وَ لِکلِّ لَیْلٍ مِصْبَاحاً؛16 آنان در برابر هر حقی، باطلی و در مقابل هر مستقیمی، انحرافی و در برابر هر زنده‌ای، قاتلی را تدارک دیده‌اند و برای هر دری کلیدی و برای هر شب تاریکی چراغی (راه در رو) آماده کرده‌اند.»

15. اظهار بی‌میلی به مطامع دنیوی: یکی دیگر از اوصاف منافقین این است که با حیله و نیرنگ برای نفوذ در دلها، نسبت به دنیا و مافیها اظهار بی‌میلی می‌کنند و از این طریق بازار کالای فکری خویش را گرم کرده، به مطامع نامشروع خود می‌رسند. به فرموده امام(علیه السلام) بی‌میلی به مطامع مادی را وسیله طمع خویش قرار می‌دهند: «یَتَوَصَّلُونَ إِلَی الطَّمَعِ بِالْیَأْسِ لِیُقِیمُوا بِهِ أَسْوَاقَهُمْ وَ یُنْفِقُوا بِهِ أَعْلَاقَهُمْ؛17 با اظهار بی‌میلی به طمع راه می‌یابند، تا بازارهای خویش را گرم کنند، و کالاهای خود را مصرف نمایند.»

16. آمیختن حق و باطل: آخرین ویژگی منافقان این است که پیوسته کفر، باطل و گمراهی را با حق در هم آمیخته و در لباس حق جلوه می‌دهند. ساده‌اندیشان را در جاده باریک و پر پیچ و خم گمراهی می‌کشانند، به طوری که هیچ راه بازگشتی ندارند. امیرالمۆمنین(علیه السلام) می‌فرماید: «یَقُولُونَ فَیُشَبِّهُونَ وَ یَصِفُونَ فَیُمَوِّهُونَ قَدْ هَوَّنُوا الطَّرِیقَ وَ أَضْلَعُوا الْمَضِیقَ؛18 گفتارشان شبهه‌انگیز است، در سخن، حق را با باطل می‌آمیزند، راه ورود به خواسته‌های خود را آسان و طریق خروج از آن را تنگ و پر پیچ و خم می‌سازند (تا مردم را در دام خود گرفتار سازند).»

در ادامه مولای متقیان علی(علیه السلام) آنها را دار و دسته شیطان می‌خواند و می‌فرماید: «فَهُمْ لُمَه الشَّیْطَانِ وَ حُمَه النِّیرَانِ؛ پس آنان گروه شیطان و شعله‌های آتش دوزخ هستند.» همچنان که خداوند متعال می‌فرماید:

«أُولئِک حِزْبُ الشَّیْطانِ أَلا إِنَّ حِزْبَ‌الشَّیْطانِ هُمُ الْخاسِرُون»؛19 «اینان گروه پیروان شیطانند و آگاه باشید که گروه شیطان تحقیقاً در زیانی غیر قابل جبران هستند.»

پی نوشت ها :

1) بقره، آل‌عمران، نساء، مائده، انفال، توبه، عنکبوت، احزاب، فتح، حدید، حشر و تحریم.

2) نهج البلاغه، خطبه 194.

3) همان.

4) پیام امام امیرالمومنین(علیه السلام)، ج7، ص606.

5) نهج البلاغه، خطبه 194.

6) نهج البلاغه، خطبه 194.

7) نهج البلاغه، خطبه 194.

8) نهج البلاغه، خطبه 194.

9) نهج البلاغه، خطبه 194.

10) نهج البلاغه، خطبه 194.

11) نهج البلاغه، خطبه 194.

12) نهج البلاغه، خطبه 194.

13) همان.

14) نهج البلاغه، خطبه 194.

15) نهج البلاغه، خطبه 194.

16) نهج البلاغه، خطبه 194.

17) نهج البلاغه، خطبه 194.

18) همان.

19) مجادله / 19.

گزارش اداره هوا شناسی خوزستان

مدیر کل هواشناسی خوزستان خبر داد
بارندگی از امروز در خوزستان/آغاز روند کاهش دما از شنبه 

خبرگزاری فارس: مدیر کل هواشناسی خوزستان از آغاز بارندگی‌های شدید در استان خبر داد و گفت: از شنبه روند کاهش دما آغاز می‌شود.

خبرگزاری فارس: بارندگی از امروز در خوزستان/آغاز روند کاهش دما از شنبه

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: زبانه کم‌فشار فعال مدیترانه‌ای در حال نفوذ و استقرار بر روی خوزستان و نیمه غربی کشور است.

وی ادامه داد: جریانات سطح زمین و میدان باد نیز جنوبی شده‌اند و در لایه میانی جو خط ناپایدار در حال تشدید و تعمیق در امتداد دریای سرخ است، بنابراین انتظار ابرناکی و سپس شروع بارندگی طی امروز تا فردا در استان وجود دارد.

وی با اشاره به شرایط دمایی در شهرهای خوزستان تأکید کرد: همچنین روند افت دما در روز شنبه هفته آینده نیز آغاز می‌شود و تا اواسط ادامه خواهد داشت.

دهملایی تصریح کرد: آسمان استان نیمه ابری تا تمام ابری همراه با بارندگی، بعضا رعد و برق و گاهی توأم با وزش باد قابل‌ملاحظه پیش‌بینی می‌شود و همچنین انتظار می‌رود بارش در نواحی کوهستانی استان همراه با برف باشد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: وضعیت هوا، نیمه ابری تا تمام ابری همراه با رگبار و رعد و برق جهت باد، جنوب شرقی تا جنوب غربی سرعت باد، 15تا 35 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، 45 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

وی بیان داشت: در شبانه‌روز گذشته امیدیه و هندیجان با 20 و دهدز با 5.3 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

این مسئول با اشاره به شرایط دمایی 24 ساعت آینده در اهواز عنوان کرد:حداکثر دمای اهواز به 18 و حداقل به 11 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

مجموعه اخبار ورزشی استان خوزستان

باید 2 بازی اول را ببریم / تقویت تیم هدف اصلی است 

خبرگزاری فارس: سرمربی استقلال اهواز گفت: برد در دو بازی اول نیم فصل و تقویت تیم اهداف اصلی ماست.

خبرگزاری فارس: باید 2 بازی اول را ببریم / تقویت تیم هدف اصلی است

علی حنطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: از زمانی که تیم را تحویل گرفتم طبق برنامه تمرین می‌کنیم. برنامه‌ای که تا قبل از بازی دوم نیم فصل بعد تعیین شده است.

وی به جایگاه نامناسب و امتیازات از دست رفته در نیم فصل اول استقلال اشاره کرد و افزود: ما دو هدف اصلی کوتاه مدت داریم که یکی از آنها برد در دو بازی اول نیم فصل دوم است. به همه 6 امتیاز این دو بازی احتیاج داریم که بتوانیم خود را از انتهای جدول جدا کنیم.

سرمربی جدید استقلال اهواز اضافه کرد: هدف دیگر ما تقویت تیم در نیم فصل با اضافه کردن بازیکنان جدید و با کیفیت بالا به تیم است.

وی بیان کرد: تیم ما کمبودهای زیادی دارد. در پست‌های دروازه‌بان، دفاع وسط، هافبک دفاعی و مهاجم بازیکن نیاز داشتیم که تا به حال با دو دفاع به توافق رسیده‌ایم و قرارداد بسته‌ایم.

حنطه اعلام کرد: رضا جلالی و مهدی چمن آرا قرارداد امضا کرده‌اند و با حسن حوری هم به توافق‌های اولیه رسیده‌ایم. همچنین در حال مذاکره با چند بازیکن از جمله افشین دانشیان هستیم ولی هنوز توافقی حاصل نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ فخرالدین شهرویی مهاجم سر زن استقلال اهواز که از تیم مس سرچشمه پیشنهاد داشت از آبی پوشان جدا شد و به این تیم پیوست. 

 

 

 

اسمیلسکی دوشنبه می‌آید/ با 2 بازیکن قرارداد بستیم 

خبرگزاری فارس: مربی نفت مسجد سلیمان گفت: اسمیلسکی سرمربی این تیم دوشنبه سر تمرینات حاضر می‌شود.

خبرگزاری فارس: اسمیلسکی دوشنبه می‌آید/ با 2 بازیکن قرارداد بستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شمال خوزستان، زوران اسمیلسکی سرمربی نفت مسجد سلیمان یکی دو هفته‌ای است برای استراحت به کشورش، مقدونیه، بازگشته است.

اسمیلسکی تمریناتی را برای تیم تعیین کرده که در نبود وی زیر نظر کمک خود، فرزاد حافظی، انجام شود. همچنین لیست بازیکنانی را که می‌خواهد به باشگاه اعلام کرده و باشگاه در تلاش است که این بازیکنان را جذب کند.

فرزاد حافظی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مسجد سلیمان اظهار داشت: تمرینات طبق برنامه پیش‌بینی شده در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در حال انجام است و بازیکنان وضعیت خوبی دارند.

مربی نفت مسجد سلیمان افزود: تا به حال با 2 بازیکن به توافق رسیده‌ایم. حجت زادمحمود و محمدرضا ذوالفنون اخیرا با باشگاه قرارداد بستند و در نیم فصل در اختیار تیم هستند.

وی ادامه داد: بازیکنان دیگری هم هستند که هنوز با آن‌ها به توافق قطعی نرسیدیم.

حافظی درباره لیست بازیکنان مازاد تیم تصریح کرد: بازیکنانی که قرار است از تیم بروند هنوز مشخص نشده‌اند و طی روزهای آینده اعلام خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نفت مسجدسلیمان با 22 امتیاز در جایگاه چهارم گروه «الف» لیگ دسته یک کشور قراردارد. 

 

 

 

در هفته چهارم لیگ بر‌تر فوتبال امید صورت گرفت
پیروزی اناری‌پوشان و شکست نماینده اصفهان 

خبرگزاری فارس: در هفته چهارم لیگ بر‌تر فوتبال امیدهای کشور تیم‌های خوزستانی فولاد و نفت مقابل حریفان خود به برتری رسیدند.

خبرگزاری فارس: پیروزی اناری‌پوشان و شکست نماینده اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، لیگ برتر فوتبال امید عصر امروز از هفته چهارم میان تیم‌های فولاد خوزستان و دبیری تبریز برگزار شد که در نهایت تیم اهوازی موفق شد تیم دبیری تبریز را شکست دهد و نفت اهواز از سد ذوب‌آهن اصفهان گذشت.

عصر امروز در ورزشگاه اختصاصی فولاد، دو تیم فولاد خوزستان و دبیری تبریز به مصاف هم رفتند که در پایان فولاد با حساب دو بر یک تیم دبیری را مغلوب کرد.

این بازی که از ساعت 14 آغاز شد با حمله‌های ‌گاه و بیگاه فولاد روی دروازه دبیری انجام شد. در نیمه اول بر اثر فشار نسبی که فولادی‌ها بر میهمان خود داشتند و نفوذهای خود به محوطه جریمه، در دقیقه 32 بازی موفق شدند از حریف خود یک پنالتی بگیرند. ولید مشاعی‌زاده پنالتی را تبدیل به گل کرد و دو تیم با همین نتیجه به رختکن رفتند.

از ابتدای نیمه دوم دبیری برای جبران گل خورده تلاش خود را بیشتر کرد، اما فولادی‌ها که در زمین خود بازی می‌کردند اجازه نمی‌دادند که تبریزی‌ها سوار بر بازی شوند و بازی پایاپای دنبال می‌شد.

در دقیقه 80 میرهادی حسینی بازیکن خوش تکنیک دبیری، ضربه کاشته‌ای را که پشت محوطه جریمه سرخ‌پوشان خوزستان به دست آورده بودند، تبدیل به گل کرد. بعد از این گل، دبیری که برای حفظ یک امتیاز تلاش می‌کرد، عقب کشید و فولادی‌ها که به تساوی راضی نبودند، به سوی دروازه میهمان خود هجوم بردند. بالاخره حملات متعدد فولاد نتیجه داد و در لحظات آخر بازی مهدی نیایش گل پیروزی‌بخش فولادی‌ها را به ثمر رساند و اناری‌پوشان 3 امتیاز هفته چهارم لیگ را کسب کردند.

نفت اهواز دیگر نماینده خوزستان در لیگ بر‌تر فوتبال امیدهای کشور نیز با نتیجه 2 بر یک از سد تیم ذوب‌آهن اصفهان گذشت. این بازی نیز از ساعت 14 در ورزشگاه تختی اهواز آغاز شد.

در چارچوب هفته پنجم رقابت‌های لیگ بر‌تر امیدهای کشور ساعت 14 روز چهارشنبه 6 دی‌ماه تیم فولاد خوزستان در ورزشگاه ملت اصفهان به دیدار ذوب‌آهن این استان می‌رود و نفت اهواز پنجشنبه هفتم دی‌ماه در‌‌ همان ساعت در ورزشگاه دستغیب شیراز به مصاف فجر شهید سپاسی شیراز می‌رود. 

 

 

یک تحلیل اقتصادی

فارس گزارش می‌دهد

نارضایتی صنایع از واگذاری حفاری‌ جنوب به تهرانی‌ها

خبرگزاری فارس: صنایع، شرکت‌ها و سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان از واگذاری ساخت و تعمیر دکل‌های حفاری جنوب به تهرانی‌ها گله می‌کنند و خواستار تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز این صنعت از شرکت‌های بومی خوزستان هستند.

خبرگزاری فارس: نارضایتی صنایع از واگذاری حفاری‌ جنوب به تهرانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از واگذاری ساخت یک دکل برای نخستین بار به یک شرکت خوزستانی خبر می‌دهد و می‌گوید:«80 تا 90 درصد قطعات ما در استان ساخته می‌شود»؛ این در حالی است که رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان از حمایت نشدن صنایع و شرکت‌های بومی در استان گله می‌کند.

* تفاهمنامه‌ای که اجرا نشد

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان از امضای تفاهمنامه‌ای در سال گذشته بین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، استانداری خوزستان، شرکت شهرک‌های صنعتی و این انجمن مبنی بر ساخت قطعات یدکی انواع دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز مناطق نفت خیز جنوب خبر می‌دهد.

علی کرانی می‌افزاید: سال‌گذشته تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ساخت و تامین 100 میلیارد تومان قطعه و تجهیزات برای مناطق نفت‌خیز جنوب منعقد و در قالب این تفاهم‌نامه مقرر شد که واحدهای عضو انجمن این قطعات را بسازند.

به گفته او؛ اگر چه تفاهم‌نامه به امضای استاندار، شهرک‌های صنعتی، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب رسید اما هنوز این تفاهم حتی به اندازه یک ریال اجرایی نشده است.

وی ادعا می‌کند در حال حاضر 0.1 درصد قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و حفاری از خوزستان تامین می‌شود در حالی که قرار بود با امضای این تفاهم‌نامه این عدد به 10 درصد افزایش یابد.

* واگذاری حفاری‌ جنوب به تهرانی‌ها

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی، به عنوان پشتوانه این صنعت محسوب می‌شود، می‌گوید: وزیر نفت با ترک تشریفات، 14 دکل حفاری را به جهاد دانشگاهی تهران واگذار کرد که اگر این امر برای خوزستان محقق می‌شد شاهد شکوفایی و جهشی در ایجاد اشتغال این مرز و بوم بودیم.

کرانی با بیان اینکه خوزستان در ساخت دکل‌های حفاری صنایع توانمندی دارد، اظهار می‌کند: در ادامه این واگذاری، 46شرکت برای این کار به جهاد دانشگاهی تهران معرفی شدند که 90 درصد آنها خوزستانی بودند.

70درصد دکل‌های خشکی در خوزستان هستند این در حالی است که کرانی می‌گوید: با وجود توانمندی‌های استان در این زمینه، ساخت دکل به خوزستان واگذار نمی‌شود.

وی ادامه می‌دهد: اگر ساخت دکل‌های حفاری را به خوزستان واگذار نمی‌کنند، حداقل تعمیر آنها را به این استان واگذار کنند چرا که تعمیرات دکل‌ها دراستان در کنار جهاد دانشگاهی خوزستان تجربه خوبی خواهد شد.

* واگذاری ساخت یک دکل به خوزستان

با وجود اینکه رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان بر واگذار نشدن ساخت و تعمیر دکل‌های حفاری به این استان اعتراض می‌کند، مدیرعامل شرکت‌ ملی حفاری ایران از واگذاری پروژه‌های خرید و سفارش کالا به سازندگان خوزستانی خبر می‌دهد.

حیدر بهمنی اظهار می‌کند: در صورت مراجعه به شهرک صنعتی اهواز، کمتر سازنده‌ای را می‌بینید که برای شرکت ملی حفاری کار نکرده و ما به ساخت قطعات توسط خوزستانی‌ها توجه داریم؛ همچنین اخیرا ساخت یک دکل برای اولین‌بار به یک شرکت خوزستانی واگذار شده و در حال حاضر 80 تا 90 درصد قطعات ما در استان ساخته می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: ماهانه بین 70 تا 80 میلیارد تومان در صنعت حفاری هزینه می‌‌شود که نزدیک به 40 میلیارد تومان آن مربوط به خرید قطعات است و بخش عمده این خرید‌ها در خوزستان است.

* نمایشگاه به جای دانشگاه

دهمین نمایشگاه صنعت حفاری ایران از فردا یکم دیماه در محل نمایشگاه بین‌المللی خوزستان آغاز به کار می‌کند. نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری همه ساله اول دیماه در استان برگزار می‌شود که امسال برای نخستین بار، شرکت نمایشگاه بین‌المللی خوزستان مجری برگزاری آن شده است.

پیش از این رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان، فضای نمایشگاه بین‌المللی استان را برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی از جمله نمایشگاه صنعت حفاری بسیار ضعیف عنوان کرد.

کرانی اظهار می‌کند: فضای دانشگاه برای برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری ایران، به مراتب بهتر از فضای کنونی نمایشگاه بین‌المللی خوزستان است.

وی ضمن اظهار گله‌مندی از شرایط به وجود آمده در برگزاری این دوره از نمایشگاه می‌گوید: انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان به مشکلات و اوضاع این صنعت در استان اشراف دارد و با علم و آگاهی و نیز تجربه‌ای که در دوره‌های گذشته برگزاری این نمایشگاه کسب کرده، قطعا می‌تواند بهتر عمل کند.

کرانی با تاکید براینکه باید به انجمن‌ها فضای بیشتری داده شود، اضافه می‌کند: اگر بتوان برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی را حمایت کرد می‌توان به اهداف و خواسته‌های این حوزه رسید.

به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان، نمایشگاه تخصصی بازدیدکنندگان خاص خود را دارد و باید به طور ویژه برگزار شود.

* تمایز دهمین دوره

به گفته مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، دهمین نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری کشور، متمایز از نمایشگاه‌های گذشته برگزار می‌شود.

بهمنی برگزاری این رویداد مهم صنعتی در محل نمایشگاه بین المللی خوزستان، وسعت فضای سرپوشیده و باز نمایشگاه (حدود 8 هزار متر مربع) و افزایش چشمگیر شمار شرکت‌ها به افزون بر 110 شرکت را از ویژگی‌های دهمین نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری می‌داند.

وی ادامه می‌دهد: استقبال مراکز علمی و پژوهشی، دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و سازندگان داخلی و درج نام این نمایشگاه در تقویم نمایشگاه‌های کشور، از دیگر امتیازهای این نمایشگاه به شمار می‌آید، مهمتر از موارد پیش گفته، تنوع تولیدات داخلی در بخش ساخت تجهیزات و قطعات مورد استفاده صنعت نفت و به ویژه حفاری است که در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران همچنین از رونمایی از تعدادی تجهیزات راهبردی حفاری که دارای فناوری بالا و پیچیده هستند و به دست متخصصان توانمند ایرانی بومی سازی شده است، خبر می‌دهد.

....................................

گزارش: ایناس عبدالخانی

اخبار وگزارشات سیاسی و اقتصادی و تحلیل

در نامه‌‌ای به علی لاریجانی
دفتر هاشمی خواهان پاسخگویی به اتهامات در صحن علنی مجلس شد 

خبرگزاری فارس: دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ارسال نامه‌ای به علی لاریجانی در واکنش به سخنان یکی از نمایندگان مجلس درباره رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواهان فرصت لازم پاسخگویی در اولین جلسه علنی مجلس شد.به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارسال نامه‌ای به علی لاریجانی ضمن اعتراض به سکوت هیات رئیسه مجلس نسبت به سخنان سراسر توهین‌آمیز و خارج از اخلاق یکی از نمایندگان مجلس درباره رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواهان فرصت لازم پاسخگویی در اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی شد.در بخشی از نامه محمد هاشمی به رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است: سخنان سراسر توهین‌آمیز و خارج از عرف و اخلاق یکی از نمایندگان مجلس نسبت به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی مورّخ 28/9/91 و پخش مستقیم آن از صدای جمهوری اسلامی تعجب همگان را برانگیخت.رئیس دفتر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در ادامه این نامه ضمن اعلام اعتراض به سکوت هیات رئیسه مجلس نسبت به این تضییع آشکار حق و توهین و تهمت نسبت به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاکید کرد: با استناد به مواد 77 و 78 آیین‌نامه داخلی مجلس و بالاتر از آن حسب دستور مستقیم امام (رحمت‌الله علیه) مقرر فرمایید تا در اولین جلسه علنی زمانی را تعیین نمایند تا پاسخ لازم نیز از همان تریبون پخش شود.

ناوشکن «مارشال شاپوشینکوف» که از کلاس ناوهای سنگین کشور روسیه است / این ناوشکن بخشی از ناوگان "اقیانوس آرام" نیروی دریایی روسیه است ولی هم اکنون برای مقابله با دزدان دریایی سومالی به منطقه خلیج عدن اعزام شده است.
یک فروند کشتی جنگی ارتش روسیه در بندرعباس پهلو گرفت.

به گزارش
عصر ایران ، منطقه یکم نیروی دریایی ارتش ایران در بندرعباس میزبان این ناوشکن روسی است.

روابط عمومی نیروی دریایی ارتش ایران در اطلاعیه ای به نقل از فرمانده منطقه یکم این نیرو اعلام کرد: صبح امروز چهارشنبه یک فروند ناوشکن روسی در اسکله این منطقه پهلوگیری کرد.
دریادار دوم "حسین آزاد" با اعلام این خبر افزود: ناوشکن «مارشال شاپوشینکوف» که از کلاس ناوهای سنگین کشور روسیه است با هدف تحکیم روابط نظامی میان کشورهای ایران و روسیه در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش ایران پهلو گرفت.

ناوشکن "مارشال شاپوشینکوف" نیروی دریایی ارتش روسیه


وی اضافه کرد: در طول مدت حضور این ناوشکن روسی در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش، برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است که متعاقباً اعلام خواهد شد.

منطقه یکم نیروی دریایی ارتش ایران در بندرعباس، مهم ترین مرکز فعالیت این نیرو به شمار می رود.

این ناوشکن بخشی از ناوگان "اقیانوس آرام" نیروی دریایی روسیه است ولی هم اکنون برای مقابله با دزدان دریایی سومالی به منطقه خلیج عدن اعزام شده است.

قبل از این رسانه های روسی از اعزام تعدادی از کشتی های جنگی این کشور به پایگاه های نیروی دریایی ایران در شمال این کشور خبر داده بودند.

روسیه از حضور نظامی جدی در خلیج فارس برخوردار نیست و برخلاف آمریکا، بریتانیا و فرانسه در این منطقه پایگاه یا نیروی نظامی مستقر ندارد.

نیروی دریایی روسیه از 4 ناوگان به نام های دریای شمال، اقیانوس آرام، بالتیک، دریای سیاه و یک ناوگان کوچک به نام "دریای خزر" تشکیل شده است.

ناوگان کوچک دریای خزر در سال 1722 ایجاد شد و مرکز فرماندهی آن در بندر آستاراخان قرار دارد.

ناوشکن "مارشال شاپوشینکوف" نیروی دریایی ارتش روسیه

کشتی جنگی روسیه در بندرعباس پهلو گرفت

این مرد اسرائیل را ترساند ؛ طرفدار مذاکره با حماس، ایران دوست و یهودستیز

سابقه سیاسی چاک هگل در مخالفت با سیاست های رژیم صهیونیستی، نزدیکی به حماس و دمیدن در شیپور حذر از جنگ او را نزد تندروهای آمریکایی بدنام کرده است. با این وجود محافل سیاسی آمریکا وی را فردی مستقل و میانه ور در میان جمهوریخواهان دانسته و می گویند دوستی شخصی وی با رییس جمهور آمریکا نقش اساسی درمعرفی وی به عنوان نامزد این وزارتخانه حساس داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


در این هفته تعدادی از یهودیان و حامیان اسرائیل در توئیتر و وبلاگ هایشان، از احتمال انتخاب سناتور سابق چاک هگل به عنوان وزیر دفاع ابراز نگرانی کرده و به شدت از این جمهوری خواه اهل نبراسکا انتقاد کردند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، محافل سیاسی آمریکا وی را فردی مستقل و میانه ور در میان جمهوریخواهان دانسته و می گویند دوستی شخصی وی با رییس جمهور آمریکا نقش اساسی درمعرفی وی به عنوان نامزد این وزارتخانه حساس داشته است.

یک مشاور ارشد جمهوری خواه به ویکلی استاندارد می گوید : ما باید به تمام آمریکایی ها بگوییم که وی یک ضد یهود است .هگل به وضوح معتقد است که یک لابی نابکار یهودی به طور مخفیانه سیاست خارجی ایالات متحده را کنترل می کند.این بدترین نوع احساسات ضدیهودی است که وجود دارد.

تایمز اسرائیل گزارش می دهد :نامزدی هگل موجب نگرانی حامیان اسرائیل است.آنها از موضع وی نسبت به دولت( رژیم) یهودی انتقاد دارند. این روزنامه انگلیسی زبان اسرائیلی، به موضع هگل در رابطه با جنگ دوم با لبنان در سال 2006، و توافق اسرائیل با یاسر عرفات،رهبر سابق فلسطینی اشاره می کند.

یکی از حامیان ارشد اسرائیل به دیلی بیست می گوید :جامعه حامیان اسرائیل،نامزدی هیل را به منزله ی یک چراغ منفی می بینند.عملکرد وی در دشمنی با اسرائیل منحصر به فرد است. روز پنجشنبه گزارش شد که هگل، محتمل ترین گزینه برای پنتاگون است.هگل به واسطه اظهاراتی که در گذشته درباره ی ایران و اسرائیل داشته، مورد حملات تعدادی از محافظه کاران و جوامع یهودی قرار گرفته است.

مورتون کلاین رئیس یک سازمان یهودی آمریکایی به روزنامه آلگماینر گفت «هگل یکی از خصمانه ترین منتقدان اسرائیل در سنا تاکنون می باشد.همچنین در یک وبلاگ اسرائیلی خبری با این عنوان نوشته شد :خبر بد برای اسرائیل : اوباما، هگل را برای وزارت دفاع درنظر گرفته است.

به گزارش دیپلماسی ایرانی، در سال 2006، هگل نوشتن نامه به اتحادیه اروپا مبنی بر درخواست از اتحادیه به منظور تروریست شناختن حزب الله را رد کرد.همچنین در سال 2000،هگل یکی از چهار سناتوری بود که از امضا کردن نامه ی سنا مبنی بر حمایت از اسرائیل،خودداری کرد و در سال 2005 از امضای نامه ای به بوش مبنی بر تحت فشار قرار دادن تشکیلات خودگردان فلسطین برای تحریم و جلوگیری از شرکت گروه های تروریستی در انتخابات، سرباز زد.

فیلیپ کلاین محافظه کار از واشینگتن اگزمینر، نظر خودش را در این رابطه توئیت کرده است :هگل یکی از شدیدترین سناتورهای ضدیهودی در تاریخ مدرن می باشد. و برای دولت اوباما بسیار مناسب است. محافظه کاران جنگ طلب عقیده دارند،آنهایی که از هگل حمایت می کنند،رویکردی انتقادی به اسرائیل دارند.

جیمی وینشتاین از دیلی کالر،هگل را در کنار پروفسور استفن والت از هاروارد که نویسنده ی کتاب جنجالی «لابی اسرائیل» و مایکل شوئر و لورت به عنوان ستارگان ضد اسرائیل قرار می دهد. پاملا گلر محافظه کار هم در وبلاگش این عنوان را انتخاب کرد «یک دشمن یهود در وزارت دفاع؟»

هگل همچنین در موضع گیری هایش علیه ایران که برنامه ی هسته ای آن مورد انتقاد اسرائیل و ایالات متحده است نیز چندان دل مخالفان ایران را نبرده است. وی به گزارش سایت محافظه کار واشنگتن فیری بیکن ، عضو هیأت مدیره ی بانکی است که به نقض تحریم های ایالات متحده علیه ایران متهم است.

جکسون دیل مقاله نویس روابط خارجی از واشینگتن پست،تعدادی از نظرات هگل را درباره ی خاورمیانه توئیت کرد که بعضی از آنها مورد توجه محافظه کاران قرار گرفت :هگل در سال های 2004،2007 و 2008 به لایحه ی تحریم ایران رأی منفی داد.در سال 2009، وی به اوباما پیشنهاد داد که با حماس مذاکره مستقیم انجام دهد. هیگل بعد از دیدار با حافظ اسد گفته بود، صلح از طریق توافق با مردم به دست می آید.همچنین وی به لایحه ی موسوم به پاسخگویی سوریه رأی نداد»

پل میرنگوف از پاورلاین،که از کناره گیری رایس راضی بود گفت : از سوی دیگر،اگر هگل به وزارت دفاع برسد،کاخ سفید شخص دیگری را به جای رایس پیدا می کند که در تلویزیون درباره ی بنغازی صحبت کند.

بعضی از محافظه کاران از هگل حمایت می کنند درحالی که وی در سال 2008 از باراک اوباما حمایت کرده بود. جان ویور که یکی از کهنه سربازان جمهوری خواه است و در کمپین جان مک کین هم حضور داشت می گوید :هگل وزیر دفاع موفقی خواهد شد.انتخاب وی مایه خوش شانسی کشور خواهد بود.

دنیل لاریسون، ارزیابی دوگانه ای از هگل داشته ولی به نسبت دیگر محافظه کاران رویکرد مثبتی دارد: مزیت هگل این است که به نسبت دیگر جمهوری خواهان کنگره،تمایل کمتری نسبت به مداخله گرایی در خارج از کشور دارد و به عنوان یک کهنه سرباز هرگز هزینه مداخله نظامی را دست کم نمی گیرد. و عیب وی این است که زمانی که در سنا بود با جنگ های جدید مخالفت نکرده بود.

جاشوا کیتینگ از فارن پالیسی معتقد است که موضع هگل در رابطه با ایران همسو با نظرات دولت اوباما است : هگل در سال های ریاست جمهوری بوش موافق مذاکره مستقیم با ایران بود،همان طور که اوباما با آن موافق بود.هم اکنون وی عقیده دارد که ایران دارای سلاح هسته ای، یک تهدید جدی است ولی برخلاف جمهوری خواهان، از عواقب حمله ی نظامی آگاه است همان طور که اوباما و پانه تا از هزینه های آن آگاه هستند.

کویت به "ناتو" زمین داد: اولین پایگاه نظامی پیمان آتلانتیک شمالی در خلیج فارس

وزیر خارجه کویت از اختصاص قطعه زمینی در این کشور به ناتو برای ایجاد پایگاه نظامی خبر داد.
به گزارش
عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، "صباح خالد الحمد الصباح" وزیر امور خارجه کویت گفت: اختصاص یک قطعه زمین به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در چارچوب طرح سال 2004 با عنوان تعامل شورای همکاری خلیج فارس و ناتو صورت می گیرد.

وزیر خارجه کویت این مطلب را در کنفرانس مطبوعاتی مترک با همتای بلژیکی خود در شهر کویت مطرح کرد.سران کشورهای عضو ناتو در نشستی در سال 2004 با تصویب طرحی با عنوان طرح همکاری استانبول از کشورهای جنوب خلیج فارس دعوت شد وارد همکاری های امنیتی و نظامی با این مجموعه شوند. با ناتو شوند.
تاکنون کشورهای قطر، کویت، بحرین و امارات، دعوت همکاری امنیتی نظامی ناتو را پذیرفته و توافقنامه هایی را در زمینه های متنوع از جمله مبادله اطلاعات نظامی - امنیتی با ناتو امضا کرده اند.دفتر مرکزی ناتو در شهر بروکسل پایتخت بلژیک قرار دارد.
وزیر خارجه کویت در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره واگذاری قطعه زمین در کویت به ناتو گفت: این قطعه زمین برای ایجاد مرکز آموزشی ناتو در کویت اختصاص یافته است. این اقدام در ادامه توجه و اهمیت دولت کویت برای نمایندگی های بین المللی صورت می گیرد به ویژه آنکه کویت نخستین کشوری بود که از طرح ناتو در سال 2004 درباره امنیت و ثبات منطقه، استقبال کرد.وی افزود: تحقق امنیت و ثبات در منطقه برای کویت اهمیت دارد. برای کویت اهمیت دارد که با هر طرفی که از برقراری امنیت و ثبات در منطقه سود می برد، شریک باشد. هر آنچه را که در راستای آسان سازی ارتباط و رایزنی کویت با پیمان ناتو باشد، دارای اهمیت است.

با راه اندازی مرکز آموزشی ناتو در خاک کویت، نخستین پایگاه یا مرکز ناتو در خلیج فارس ایجاد خواهد شد.ناتو یک ائتلاف نظامی با 28 عضو از کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی و ترکیه است. افغانستان یکی از کشورهای محل استقرار نیروهای نظامی ناتو به رهبری آمریکاست.کویت در میان کشورهای ساحلی خلیج فارس میزبان بیشترین تعداد نیروهای نظامی آمریکاست.

همگام با عطر شهدا

                                

                             همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه (س)

تشییع 5 شهید گمنام دفاع مقدس در‌ اهواز/ وداع با 2 شهید بی‌سر

خبرگزاری فارس: آسمان اهواز امروز بار دیگر معطر به عطر حضور پنج پرستوی خونین بال دفاع مقدس شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پیکر این شهدا که چهار شهید گمنام و یک شهید دارای مشخصات هستند امروز چهارشنبه، 29 آذرماه مصادف با سالروز شهادت حضرت رقیه (س)، در اهواز تشییع شد و دو شهید گمنام در دانشکده نفت در منطقه کوت عبدالله و دو تن دیگر از آن‌ها در اداره‌ کل اطلاعات خوزستان به خاک سپرده شدند و شهید دیگر نیز در گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

دو شهید گمنام که در دانشکده نفت اهواز تشییع و تدفین شدند 19 ساله و 20 ساله هستند که پیکر مطهر آن‌ها در تفحص‌های انجام شده در محور فاو منطقه عملیاتی والفجر 8 پیدا شده است. یکی از دیگر شهدای گمنام23 ساله در محور فاو و عملیات والفجر 8 و دیگری 20 ساله و در جزایر مجنون و عملیات خیبر به شهادت رسیده‌اند.

پنجمین لاله پرپر شهید داریوش باقری کاهکش از همرزمان و نیروهای سردار سرلشکر شهید حاج علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) بود که چهارم تیرماه سال 67 در جزیره مجنون به شهادت رسید.

آغاز تشییع لاله‌های خونین

نقطه آغازین تشییع دو شهید گمنام و شهید باقری کاهکش، حسینیه ثارالله در تقاطع خیابان طالقانی و شریعتی است.

پیکر شهدا به حسینیه منتقل می‌شود و در میان اشک و ناله‌های حاضران تابوت آن‌ها در جایگاه ویژه قرار می‌گیرد همه برای ادای احترام به سمت جایگاه می‌روند.

تبرک و فاتحه یک کار معمول است و برخی هم خود را به روی تابوت‌ها می‌اندازند تا برای شهدا برادری کنند و آن‌ها هم که مسن‌تر بودند به عنوان پدر شهدا برای آن‌ها ناله و زاری می‌کنند.

دیگر فرقی ندارد فرمانده باشی یا سرباز، استاد باشید یا دانشجو، معلم باشی یا دانش آموز، اینجا که رسیدی باید در مقابل شهدا ادای احترام کنی.

ساعتی می‌گذرد شهدا را بر دستان بلند می‌کنند تا برای اقامه نماز مهیا شوند. توسط آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز و آیت‌لله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بر پیکر شهدا نماز اقامه می‌شود.

پیکر شهید باقری کاهکش بر دستان امت حزب‌لله و دو شهید گمنام بر خودروهایی که به همین منظور تدارک دیده شد قرار می‌گیرند. عده زیادی از مردم به ویژه جوانان در طول مسیر به کاروان مسافران باغ بهشت می‌پیوندند و عده‌ای هم با سینه و اشک عزیزان خود را بدرقه می‌کنند.

حالا دیگر باید شهدا مشایعت شوند پیکر مطهر شهدا با حضور مردم شهید پرور تا چهار راه سلمان فارسی تشییع می‌شود و از آنجا برای محل دفن بدرقه می‌شوند.

خاکسپاری شهید باقری کاهکش

پیکر شهید داریوش باقری کاهکش پس از تشییع به گلزار شهدا منتقل می‌شود و در کنار فرمانده‌اش سردار سرلشکر شهید علی هاشمی و بین همرزمانش شهید مهدی نریمی و شهید حسن بهمنی در گلزار شهدا اهواز و حسینیه شهید هاشمی آرام می‌گیرد.

عده‌ای از مردم از ساعات اولیه صبح امروز با حضور در گلزار شهدا انتظار حضور شهید باقری کاهکش می‌کشند که سرانجام این انتظار به وصال تبدیل می‌شود. مادر شهید که پس از 24 سال فراق فرزند، جوان رعنای خود را می‌دید خدا را شکرگذار بود که توانست از عزیز خود نشانه‌ای بگیرد. این مادر چشم انتظار در گوشه‌ای از حسینیه شهید هاشمی نشسته بود و چشم به راه فرزندی بود که تمام هستی خود را برای برافراشته شدن پرچم اسلام فدا کرده بود.

تابوت از آمبولانس خارج می‌شود ندای «الله اکبر» و «لااله الاالله» به آسمان می‌رود و فرشتگان الهی هم به استقبال این شهید والا مقام می‌آیند.

مادر که در گوشه‌ای از حسینیه آرام نشسته است چشم به در دوخته، کی به او می‌گوید مادر عزیزت از سفر برگشته چشمت روشن، حالا دیگر مادر از جای خود برخاسته به احترام شهید. تابوت شهید به حسینیه وارد می‌شود «یا حسین» «یاحسین» و «یا زهرا یازهرا» بلند می‌شود. مادر را با احترام به کنار تابوت می‌آورند. آغوش خود را باز می‌کند و تابوت در بر می‌گیرد همه چشمشان به این دو است تابوت و مادر؛ ناله‌ها به آسمان می‌رود. در تابوت باز می‌شود. مادر عزیز خود را در بغل می‌گیرد و بوسه بارانش می‌کند.

زمزمه‌هایی بر لب دارد: «مادر شیرم حلالت، سلام مرا به پدر، خواهر و برادرت برسان، عزیزم خوش آمدی»

روز شهادت حضرت رقیه (س) است و مادر و خواهر را با احترام کامل از شهید جدا می‌کنند اما مگر چه فرقی دارند این‌ها باید بستگان شهدای کربلا که با تازیانه از بدن‌های مطهر شهدا جدایشان می‌کنند.

سردار شهید داریوش باقری کاهکش در کنار در کنار سردار سرلشکر شهید حاج علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) و همرزمانش سردار شهید مهدی نریمی مسئول مخابرات فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) و سردار شهید حسن بهمنی فرمانده مخابرات قرارگاه تاکتیکی خاتم 4 و مسئول ارتباطات رادیویی مخابرات سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) آرام می‌گیرد.

میهمانان سربازان گمنام

دو شهید گمنام دیگر به دلیل مسائل امنیتی به ‌صورت اختصاصی تشییع و در اداره اطلاعات خوزستان به خاک سپرده می‌شوند. یکی از این شهدای گمنام 23 ساله در محور فاو و عملیات والفجر 8 و دیگری 20 ساله و در جزایر مجنون و عملیات خیبر به شهادت رسیده‌اند. این شهدا میهمانان سربازان گمنام امام زمان (عج) هستند و با حضور آن‌ها به صورت اختصاصی و به دور از برنامه‌های مرسوم تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

وداع با 2 شهید بی‌سر

دو شهید گمنام دیگر به کوت عبدالله منتقل می‌شوند و از کنار گلزار شهدا بر دستان مردم ولایتمدار و عرب زبان منطقه تشییع می‌شوند. همه آمده بودند. زن و مرد و پیر و جوان. دوباره خاطره حضور صد‌ها هزار نفری آن‌ها در استقبال از ضریح مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ذهن‌ها زنده می‌شود‌‌ همان حضوری که فتنه‌ها و خار و خاشاک فرقه ضاله و گمراه وهابیت را با خود برد. حالا دیگر ولایتمداری اهالی کوت عبدالله بیش از گذشته بر همگان عیان شد.

شهدا به دانشگاه می‌رسند. دانشجویان به استقبال می‌آیند. اساتید هم خود را به جمع تشییع کنندگان می‌رسانند. حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق امینی امام جمعه مسجدسلیمان در جمع تشییع کنندگان به سخنرانی می‌پردازد و از ثمرات خون شهدا برای جمع می‌گوید. شهدا را درون مزار‌ها می‌گذارند. ناله یکی از بسیجیان که در کنار مزار شهید 20 ساله بلند می‌شود: «شهیدمان سر ندارد». حال و هوای دیگری می‌شود. عطر کربلا در فضا می‌پیچید. یا حسین یا حسین.....

شهدا درون خاک آرام می‌گیرند. اینجا دیگر، همه دنیا را کنار گذاشته‌اند، اساتید و دانشجو‌ها پا برهنه‌اند به احترام شهدا. نه تنها شهید 20 ساله بلکه شهید دیگر دانشکده نفت هم بی‌سر به میهمانی دانشجویان و اساتید آمده است.

دکتر غلامرضا راشد رئیس دانشگاه صنعت نفت و ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم و اﻟﻤﺴﻠﻤﯿﻦ ﺟﻌﻔﺮ ﻋﻠﻮی ﮐﯿﺎ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت هم با بقیه همراه می‌شوند و کل مراسم را با پای برهنه انجام می‌دهند.

پس از تلقین ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم ﻋﻠﻮی ﮐﯿﺎ در سخنانی می‌گوید: رسم است وقتی کسی را دفن می‌کنند بعد از خواندن تلقین از همه می‌خواهند او را حلال کنند و ببخشند اما اینجا برعکس است و ما باید از شهدا بخواهیم ما را حلال کنند.

شهدا میهمان دانشکده صنعت نفت اهواز شدند تا چراغ راهی باشند برای طالبان علم و دانش در این مرکز علمی.

گزارش: حسین یزدی

یک خبر از آبادان

جنجال در مصاحبه مطبوعاتی دایی در آبادان/ خبرنگاران تهرانی تهدید شدند

خبرگزاری فارس: نشست مطبوعاتی علی دایی قبل از دیدار مقابل صنعت نفت با حاشیه‌های برخی خبرنگاران آبادانی برگزار شد.به گزارش خبرگزاری فارس، تیم‌های فوتبال راه‌آهن و صنعت نفت آبادان فردا در چارچوب جام حذفی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. از همین‌رو امشب نشست مطبوعاتی علی دایی در آبادان برگزار شد. در این نشست که برخی از خبرنگاران آبادانی با مواضع‌ عجیب و غیر حضور داشتند ابتدا از دایی سؤال کردند که آیا شما فکر می‌کنید اتفاقات بازی قبلی راه‌آهن و نفت در تهران که منجر به مشکلاتی شد باز هم تکرار خواهد شد یا خیر، که دایی از نمایندگان رسانه آبادانی خواست تا سؤال‌ها را در چارچوب بازی بپرسند.سپس سه خبرنگاری که از تهران به آبادان رفته بودند به سؤالات خبرنگاران آبادانی اعتراض کردند که با واکنش و بی‌احترامی مواجه شدند، حتی برخی از خبرنگاران آبادانی خبرنگاران تهرانی را تهدید به زد و خورد کردند.این در شرایطی است که عکاس باشگاه راه‌آهن نیز به همین دلیل از سوی برخی خبرنگاران آبادانی تهدید شد.

تصاویر بسیار زیبا

منتخبی از عکس های معروف و دیدنی

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
























































































تصاویر روز

حدس می زنید این عکس ها چه طور گرفته شده اند؟اگر هر کدام از عکس ها باز نشدند روی آن عکس
رایت کلیک کنید و گزینه Show Picture را انتخاب نمایید.






















اخبار انتظامی استان

اعضای سه باند سرقت در آبادان دستگیر شدند

آبادان- فرمانده انتظامی منطقه آبادان از دستگیری اعضای سه باند سرقت در این شهرستان با تلاش ماموران انتظامی خبر داد.

 

سرهنگ پاسدار ˈاحمد چندازˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سه باند سرقت توسط پلیس آگاهی و کلانتری های 16 و 18 انتظامی آبادان شناسایی و متلاشی شدند.

وی اظهار داشت: هفت نفراعضای دستگیرشده این باندها به 40 فقره سرقت از منازل ، موتورسکلیت و سایر اموال و وسایل شهروندان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی آبادان افزود: یکی از این باندها توسط ماموران کلانتری 16 آبادان متلاشی که دو عضو آن را در حین سرقت دستگیر و به سرقت های متعدی در سطح شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ چنداز افزود: ماموران کلانتری 18 آبادان موفق به متلاشی کردن یک دیگر باند سرقت وسایل داخل خودرو شدند.

وی از کشف هشت دستگاه موتورسیکلت، زیور آلات ، وسایل داخل خودرو و چهار اسلحه شکاری خبر داد.

سرهنگ چنداز از شهروندان خواست هرگونه اطلاعات و اخبار را به پلیس 110 نیروی انتظامی منطقه آبادان اطلاع دهند.

یک خبر ورزشی

دیدار تیمهای صنعت نفت و راه آهن رایگان اعلام شد
آبادان - خبرگزاری مهر: قائم مقام باشگاه صنعت نفت آبادان گفت: در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای جام حذفی فوتبال، دیدار تیمهای صنعت نفت آبادان و راه آهن ری رایگان اعلام شد.

مسعود رضائیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این مسابقه روز پنجشنبه 30 آذر از ساعت 14 در ورزشگاه تختی آبادان برگزار می شود که برای صنعت نفت از حساسیت بالایی برخوردار است به همین دلیل تصمیم گرفته شد که این رقابت برای حضور پرشورتر هواداران آبادانی رایگان اعلام شود.

وی افزود: حضور در ورزشگاه تختی آبادان از سوی موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان رایگان اعلام شد و این دیدار بلیت فروشی صورت نمی گیرد.

رضائیان تصریح کرد: تیم پیروز در این مسابقه با تیم پیروز دیدار تیمهای سپاهان اصفهان و مس رفسنجان مصاف می دهد که امیدواریم تیم پیروز این میدان صنعت نفت آبادان باشد.

قائم قمام باشگاه صنعت نفت آبادان از عموم علاقه‌مندان به تیم صنعت نفت و هواداران نماینده شهر آبادان در لیگ برتر فوتبال دعوت کرد تا با حضور در ورزشگاه تیم خود را حمایت کنند.

یک خبر از آبادان

اعتراض جمعی از رانندگان تاکسی بی سیم آبادان به نرخ کرایه تاکسی
آبادان – خبرگزاری مهر: جمعی از رانندگان تاکسی بی سیم تاکسیرانان 133 شهری آبادان پیش از ظهر امروز چهارشنبه در اعتراض به پائین بودن نرخ کرایه ها در مقابل فرمانداری ویژه آبادان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار مهر از آبادان، این افراد که تعداد آنان به حدود 30 نفر می رسید با پارک کردن تاکسی ها خود در مقابل فرمانداری و چند خیابان منتهی به آن و اجتماع خود در مقابل فرمانداری خواستار افزایش نرخ کرایه تاکسی شدند.

آنان در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کردند: پائین بودن نرخ کرایه ها با توجه به افزایش هزینه های خرید لوازم یدکی و استهلاک خودرو به هیچ وجه پاسخگو نیست. پائین بودن نرخ کرایه ها ما را در امرار معاش خانواده و پرداخت قبوض آب، برق و حتی مخارج تحصیل فرزندانمان دچار مشکل کرده است.

این رانندگان در این اجتماع خود خواستار رسیدگی سریع فرماندار آبادان در رفع این مسئله شدند.

فرماندار ویژه آبادان نیز در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کار تاکسی 133 طبق قانون بر اساس تماس تلفنی انجام می گیرد، گفت: از این رو هیچ تاکسی 133 نمی تواند به صورت خطی فعالیت داشته باشند.

بهرام ایلخاص زاده افزود: قانون تاکسیرانی چنین است و خواسته ای هم جز اعمال قانون نمی توانیم بپذیریم.

وی اظهار کرد: موضوع افزایش قیمت کمیسیون نرخ گذاری دارد که باید در آنجا به این موضوع رسیدگی و پرداخته شود. نمی توانیم به صورت خود سرانه نسبت به افزایش قیمتها مبادرت کنیم.

ایلخاص زاده یادآور شد: این دسته از تاکسیرانان باید به اجرای قانون گردن بگذارند و تابع قانون باشند. تعیین نرخ کرایه تاکسی نیز که توسط کمیسیون نرخ گذاری انجام می گیرد باید متناسب با کل کشور باشد و ضریب افزایش آن مشخص شود.

یک خبر از هندیجان

شهردار شهر زهره هندیجان:
10 نفر با چوب و چماق به من حمله‌ور شدند / دستگیری 3 نفر از اراذل

خبرگزاری فارس: شهردار شهر زهره هندیجان گفت: سیزدهم آذرماه سرنشین‌های دو خودرو پیاده شده و با چوب، چماق و هر وسیله‌ای که در دست داشتند به طرف من حمله‌ور شدند.

خبرگزاری فارس: 10 نفر با چوب و چماق به من حمله‌ور شدند / دستگیری 3 نفر از اراذل 

عبدالحسین قنواتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: سیزدهم آذرماه سال جاری حوالی ساعت هشت و نیم صبح بود که از منزل به قصد عزیمت به شهرداری خارج شدم.

وی با بیان اینکه منزل من در 50 کیلومتری محل کارم واقع شده و در ماهشهر قرار دارد، افزود: چند متر دورتر از منزلم با دو خودرو مملو از سرنشین مواجه شده که جلوی خودروی من متوقف کردند.

شهردار شهر زهره هندیجان اضافه کرد: سرنشین‌های هر دو خودرو پیاده شده و با چوب، چماق و هر وسیله‌ای که در دست داشتند به طرف من حمله‌ور شدند.

وی بیان کرد: من که شیشه‌های خودروام را بالا برده و پیاده نشدم مات و مبهوت تنها نظاره‌گر شکستن شیشه‌های ماشینم توسط این اراذل و اوباش بودم.

قنواتی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان خاطرنشان کرد: این اراذل که 10 نفر بودند با تیراندازی و در دست داشتن اسلحه از ورود همسایه‌ها به صحنه درگیری جلوگیری کرده و ایجاد رعب و وحشت می‌کردند.

وی ادامه داد: بالاخره با تماس‌های مردمی پلیس در صحنه حضور پیدا کرد و سه نفر از آن را دستگیر کرد.

شهردار شهر زهره هندیجان همچنین عنوان کرد: جا دارد از تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی فرماندار شهرستان ماهشهر، دادستان، کلانتری 11 و مسئولان قضایی این شهرستان بسیار تقدیر و تشکر کنم اما با وجود اینکه تلفن همراهم حدود 20 روز است توسط این افراد ربوده شده همچنان بازستانده نشده است.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس در آبادان مبنی بر شناسایی افراد بازداشت شده خاطرنشان کرد: حدود شش سال است که در شهر زهره هندیجان مشغول کار و خدمت‌رسانی به شهروندان هستم، همیشه افرادی یافت می‌شود که با خواسته و اقدامات مسئولان موافق نبوده و می‌خواهند حرف خود را بر کرسی بنشانند.

قنواتی افزود: در تمام این سال‌ها سعی و تلاش من بر این بوده که مشکلات و کاستی‌های سطح شهر را مرتفع کرده و در راستای تعالی زندگی شهروندان و تقویت و توسعه شهری اقدام شود.

وی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: با وجود اینکه مسئولان شهری ماهشهر با تمام تلاش رسیدگی به این پرونده را در دستور کار قرار داده اما تلفن همراه من که حاوی اطلاعات شخصی و اداری بوده همچنان نامعلوم و مفقود است.

شهردار شهر زهره هندیجان خاطرنشان کرد: باید با اینگونه افراد برخوردی بسیار جدی صورت گیرد تا برای سایر اراذل و اوباشی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت عمومی را دارند عبرت شود.

وی در پایان گفت: با اینکه از لحاظ بدنی صدمه دیده و مجروح شده‌ام اما مهمتر از این دستگیری و به سزای عمل رساندن اراذل و اوباشی‌ست که ممکن است فردا روز برای شهروندان نیز مشکلاتی ایجاد کنند.

اخبار برگزیده

 

گروه سیاسی: شیعه آنلاین نوشت: روز یکشنبه گذشته یعنی ۲۶ آذر ماه ۱۳۹۱ سایت "الف" نزدیک به «احمد توکلی» نماینده مجلس، مطلبی با عنوان "از مولوی «ایرانی» تا رهبر «غیرایرانی»" به نوشته "محمد سرشار" منتشر کرد. در بخش پایانی این مقاله، مطالبی سؤال برانگیز در مورد جایگاه رهبری نوشته شده که ما هر چقدر درباره آن فکر کردیم، علت و چرایی درج آن و هدف اصلی نگارنده از گنجاندن این بخش در مقاله اش را نفهمیدیم. بر همین اساس ما با بازنشر این بخش از مقاله، تحلیل علت و چرایی این مسأله را به کاربران محترم واگذار می‌کنیم: همین ملاک، شیعه را ایرانی و عراقی و آذربایجانی و لبنانی و افغانستانی و پاکستانی و یمنی و بحرینی و عربستانی و بنگلادشی و تانزانیایی و ...، نمی‌داند. شیعه، در هر چارچوب مدرنی، شیعه است. این تفکر، ریشه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز دارد. برای رهبر ایران الزامی به دارا بودن تابعیت ایران اندیشیده نشده در حالی که رییس‌جمهور، حتماً باید ایرانی‌الاصل باشد.  

* سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: کشورش به ایران درباره مکان و زمان برگزاری دور دیگر مذاکرات (1+5 با تهران) پیشنهادی ارائه کرده است. به گزارش "آسوشیتدپرس" ویکتوریا نولاند افزود: اما ما منتظر جواب آنها هستیم، به تماس‌های خود با ایرانی‌ها ادامه می‌دهیم و اگر آنها خواهان بازگشت به میز مذاکره باشند، ما نیز آماده هستیم.  


* هزاران نفر از بنگلادشی‌هائی که به لیبی مهاجرت کرده بودند، به دلیل شرایط نامساعد لیبی درحال بازگشت به کشور خود می‌باشند. سازمان بین‌المللی مهاجرت در اطلاعیه‌ای به مناسبت 28 آذر، روز بین‌المللی مهاجرت، اعلام کرد شرایط موجود در لیبی و آسیب پذیری آشکار در این کشور کمک‌های حامیان مالی در سطح بین‌المللی را می‌طلبد که به آژانس‌هایی مانند سازمان بین‌المللی مهاجرت و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در افزایش چشمگیر طرح‌های عملیاتی باز گردانی کمک نمایند. این گزارش می‌افزاید: حامیان مالی شامل بانک جهانی بوده که به میزان 10 میلیون دلار از هزینه‌های حمل و نقل هوایی سازمان بین الملل مهاجرت برای انتقال 35 هزار مهاجر به بنگلادش را تأمین مالی نموده است.  


* سید محمد جوزی در اعتراض به وضعیت فعلی سینما، با بیان خاطرات خود در بازرسی از یکی از مراکز فیلمسازی گفت: در سال‌های مدیریت علی لاریجانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو نوبت به عنوان ناظر به مرکز تولید فیلم اسلامی در خیابان ولیعصر رفتیم بار دوم که به صورت سرزده بود، دیدیم در یکی از اتاق‌ها یک فیلم مستهجن به نمایش گذاشته‌اند. دختر و پسر به اسم کلاس درس در آن اتاق حضور داشتند. فیلم را از مسئول پخش گرفتیم و زمانی که آن را به وزیر نشان دادیم، وی پس از دیدن تصویر اول، حاضر نشد ادامه فیلم را ببیند. متأسفانه مدیر آن دستگاه هنوز هم در مسئولیت‌های فرهنگی کشور حضور دارد و همان‌ها که در آن کلاس حضور داشتند هنرمندان سینمای امروز ما هستند؛ با این اوضاع نمی‌توان توقعی از این گونه سینما داشت. جوزی اضافه کرد: اوضاع آنقدر خراب است که محمدعلی کشاورز گفته اگر دخترم هنرپیشه می‌شد، سرش را می‌بریدم.

یک گزارش سیاسی

عملیات‌های سری سیا و دیا در واحد «خانه ایرانی»

همکاری نزدیکی بین سازمان CIA و DIA وجود دارد، چرا که DIA برخی از ساختارهای درونی CIA را اقتباس کرده است، از جمله واحد "خانه ایرانی" که در عملیات‌های سری در داخل ایران با هم همکاری دارند.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، پایگاه تحلیلی «ولترنت» در مقاله‌ای به قلم «مانلیو دینوچی» در خصوص «سازمانی جدید در امریکا به نام DIA» نوشت: ایالات متحده آمریکا دیگر توان راه‌اندازی جنگ‌های بزرگی مانند جنگ کره، ویتنام یا عراق را ندارد. اوباما ترجیح می‌دهند تا اقدامات محرمانه نظامی را شدت بخشد.

*تمایل دولت اوباما به به جاسوسی و انجام اقدامات پنهان

رییس جمهور اوباما جنگ را دوست ندارد. نه به این دلیل که برنده جایزه صلح نوبل است، بلکه اقدامات صریح تهاجمی می‌تواند استراتژی امریکا و منافع آن را برملا ‌کند. بنابراین او طرح بزرگی را راه‌اندازی کرده است و همانط‌ور که واشنگتن پست اشاره می‌کند، این طرح ‌منعکس کننده تمایل دولت اوباما به جاسوسی و انجام اقدامات پنهان در واکنش به فشارهای قراردادی است. ‌

 

* بازسازی و تقویت سازمان جاسوسی در سطح جهانی

این طرح قصد دارد تا سازمان جاسوسی و اطلاعاتی را بازسازی و تقویت کند، سازمانی که تاکنون تنها بر جنگ افغانستان و عراق متمرکز بوده است، به نحوی که این سازمان قادر باشد تا در سطحی جهانی به عنوان یک ‌سرویس جاسوسی بر تهدیدهای احتمالی تمرکز داشته باشد و در راستای اهداف سازمان سیا و واحدهای نظامی کوماندوهای نخبه آن قرار گیرد. ‌

* اعضای سازمان DIA تحت آموزش سازمان CIA قرار دارند

گام اول گسترش سازمان DIA است، سازمانی که پرسنل آن در طول دهه گذشته دوبرابر شده‌اند، و در حال حاضر حدود 16.500 نفر عضو دارد. ‌ نسل جدیدی از عملیات‌های مخفی ‌ در حال شکل گیری و آماده‌سازی برای اعزام به خارج از کشور هستند.

سازمان CIA این افراد را در مرکز خود در ویرجینیا که معروف به ‌مزرعه است تعلیم می‌دهد، در آنجا ماموران سری آماده می‌شوند- همچنین برای شاگردان DIA تعدادی پست‌ جدید ایجاد شده است، که در مجموع حدود 20% از افرادی را که در سازمان هستند را شامل می‌شود.

* همکاری نزدیکی بین سازمان CIA و DIA

همکاری نزدیکی بین سازمان CIA و DIA وجود دارد، چرا که DIA برخی از ساختارهای درونی CIA را اقتباس کرده است، از جمله واحد ‌خانه ایرانی که در عملیات‌های سری در داخل ایران با هم همکاری دارند.

* ماموران DIAدوره‌های تخصصی می‌بینند

ماموران جدید DIA زیر نظر فرمانده عملیات های ویژه دوره تخصصی خود را می‌گذرانند. این فرمانده علاوه بر آموزش حذف دشمن، به آنها ‌جنگ غیرمتعارف ‌ را نیز آموزش می‌دهند، جنگی که توسط نیروهای خارجی که برای این منظور تعلیم دیده‌اند به اجرا در می‌آید؛ برای نمونه نیروهای «ضد شورش»، که به دولت برای سرکوبی شورش‌ها کمک می‌کند؛ و «عملیات‌های روانی» که برای نفوذ در افکار عمومی طراحی شده‌اند به نحوی که مردم را وادار می‌کنند تا از اقدامات نظامی امریکا حمایت کنند.

* ماموران جدید DIA با هویت‌های جعلی به سراسر جهان فرستاده می‌شوند

 

زمانیکه آموزش آنها کامل شد، ماموران جدید DIA ، که حدود 1.600 نفر هستند، از طرف پنتاگون به سراسر جهان فرستاده می‌شوند. وزارت امور خارجه هویت‌های کاذبی برای آنها جعل می‌کند، و برخی از آنها را به سفارتخانه‌ها معرفی می‌کند- اما از آنجا که در حال حاضر سفارتخانه‌ها مملو از اعضای سازمان CIA هستند، به اعضای DIA هویت‌های جعلی ارائه می‌شود، برای مثال، آنها به عنوان کارکنان دانشگاه یا مدیران تجاری به سفارتخانه‌ها معرفی می‌شوند.

*یکی از وظایف DIA جمع آوری اطلاعات نظامی است

به دلیل تجربه‌های خوب نظامی که دارند اعضای DIA برای به‌کارگیری جاسوسانی که قادر به ارائه اطلاعات نظامی هستند مستعدترند، برای مثال، ارائه اطلاعاتی در مورد هواپیمای جنگنده چینی جدید. و توسعه سازمانی ، DIA را قادر خواهد کرد تا از دامنه اهداف خود را برای حملات هواپیماهای بی‌سرنشین و عملیات نیروهای ویژه گسترش دهد.

*هدف DIA تضعیف کشور مورد هدف از درون است

هدف این روش جدید جنگیدن، و انجام اقدامات سری برای آماده شدن جهت حملات آشکار به منظور تضعیف کشور مورد هدف از درون است، درست مانند همان چیزی که در لیبی رخ داد، یا مسایلی که در سوریه در حال وقوع است. و این اوباماست که بازسازی و تقویت DIA را برعهده گرفته است.

*جنگ آمریکایی در لیبی با حضور ایتالیایی‌ها

ما نمی‌دانیم که آیا نامزد نخست وزیری «پیر لوییجی برسانی»، که برای اوباما احترام زیادی قایل است، در حال حاضر او را به خاطر انجام این اقدامات تشویق می‌کند. البته، او اخیرا از لیبی دیدار کرده است تا ‌حضور پررنگ ایتالیایی‌ها را در مدیترانه تجدید کند ‌. به این معنا که جنگی را با لیبی آغاز کند که در ان ایتالیا تحت فرمان امریکا شرکت می‌کند، در حالیکه «برسانی» با شادی اعلام کرده است، «حالا دیگر زمان فرا رسیده است.»

یک تحلیل فرهنگی

آیین یلدا در شهرهای ایران

آخرین روز پاییز به عنوان بلندترین شب سال و همچنین یلدا شناخته می شود. بسیاری از خانواده های ایرانی در این شب دور هم جمع شده مشغول کارهای مختلفی می شوند.
به گزارش گروه خواندنی های مشرق، دور هم جمع شدن یا جمع شدن در خانه بزرگترها در شب یلدا رسمی است که  در تمام ایران به طور یکسان انجام می شود اما در این میان برخی از شهرها آیین خاصی نیز برای خودشان دارند و شب یلدا را به نوعی خاص تر از شب های دیگر می گذرانند. در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از رسوم شهرهای مختلف ایران:

خراسان

اگر به بخش بندی های  آن توجه نداشته باشیم این استان به نوعی بزرگترین استان ایران محسوب می شود و از همین رو رسومات خاص خودش را دارد. در خراسان شب یلدا به "شب چله" نیز معروف است و در این شب خانواده ها در میهمانی شرکت کرده و به خوردن میوه های مختلف از جمله هندوانه و خربزه می کنند

یکی از آیین خاص این استان شب چله عروس ها است. در این شب از طرف خانواده تازه داماد ها برای خانواده تازه عروس هدایایی فرستاده می شود و مهمانی اصلی در خانه عروس برگزار میشود. در این شب تازه عروس و داماد باهم به استقبال روز اول زمستان می روند.

یکی دیگر از مراسم های خراسانی که در شب یلدا برگزار می شود "کف زدن" نام دارد که در آن ریشه گیاهی به نام چوبکدر آب خیسانده و چندین باز جوشانده می شود سپس آن را در ظف بزرگی به نام نغر می ریزند و مردان و جوانان فامیل با استفاده از ترکه های انار آن قدر این را هم می زنند تا کف کند. کف آماده شده با مخلوط کردن شیره شکر آماده خوردن شده و پس از تزیین با مغز گردو و پسته برای پذیرایی مهمانان برده می‌شود

اصفهان

این استان دارای آیین بسیار خاصی در پذیرایی از شب چله دارد به طوری که آن را به دوبخش مذکر و مونث تقسیم می کنند. اصفهانی ها در طول سال و زمستان دو شب چله را تجربه می کنند که اولی چله زری نام دارد و از اول دی تا بهمن اداه دارد. دومین شب چله به نام عمو چله شناخته می شود و از 10 بهمن تا سی ام ادامه دارد. در این شب ها اصفهانی ها دور هم جمع شده و بازی های مختلف وساده انجام می دهند.  همچنین خانم های اصفهانی در این شب سفره ای را به نام سفره شب چله پهن می کنند که در آن انواع تنقلات و میوه ها وجود دارد.

کرمانشاه

این شب در کرمانشاه از جایگاه ویژه ای بر خوردار است و مردم این شهر بیشتر دوست دارند تا به شب زنده داری بپردازند و با خواندن شعرهای مختلف از شاهنامه یا شیرین و فرهاد شب را به صبح برسانند.  قصه گفتن توسط مادر بزرک ها نیز در این شب بسیار جایگاه خاصی دارد و بسیاری از افراد فامیل از آن لذت می برند. میوه های این شب که در کرمانشاه خورده می شود بیشتر نماد سرخی خورشید را دارند که می توان به انار، هندوانه، سیب سرخ اشاره کرد.  تنقلات این شب در کرمانشاه بیشتر آجیل های مختلف و شیرینی های محلی از جمله کاک، نان برنجی و شیرینی پنجره ای است.

آذربایجان

نواحی شمالی ایران از جمله آذربایجان شرقی و غربی از جمله نقاط بسیار مهم در کشور هستند و شب یلدا در این استان ها از آیین ویژه ای برخوردار است. در شب یلدا مردم آذربایجان مشغول خوردن هندوانه چله می شوند و غالبا اولین ضربه چاقو را ریش سفید مجلس به هندوانه می زند. او در هنگام این کار جمله قادا بلامیزی بو گئجه کسدوخ (بلایای خودمان را امروز بریدیم) می گویند.  در آذربایجان نیز مانند خراسان طبق های شب چله ای که با کادوهای مختلف پر شده است از طرف خانواده داماد برای خانواده عروس فرستاده می شود.

فارس

استان فارس و شهر شیراز از  جمله شهرهای ایران است که آداب خاص و جالبی برای شب یلدا دارند. در این شب افراد فامیل دور هم جمع می شوند و با خوردن میوه و آجیل های مخصوص که از انجیر، قصیک، خرک، برنجک و ... تشکیل شده است شب را به صبح می رسانند. یکی از مراسم هایی که در شب یلدا و در میان خانم ها انجام می شود فال کلوک است. کلوک یک کوزه بزرگ با دهانه گشاد است که در این شب خانم های نشانه خاصی را در کوزه می اندازند و سپس یک دختر چه می آید و نشانه ای را از داخل کوزه خارج می کنند و سپس فردی به صورت فال شعری از حافظ می خواند. هر کس از شعری که برایش خوانده شده متوجه فالش می شود.

بهداشت و سلامتی

چگونه با پرخوری مقابله کنیم؟  

 

یکی از مشکلاتی که این روزها افراد زیادی را به خود مشغول کرده است پدیده پرخوری است که به مرور چاقی و بیماری های مختلف را به همراه خودش خواهد آورد.
به گزارش گروه خواندنی های مشرق،‌ پرخوری دلایل زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به استرس های کاری، فشار های عصبی اشاره کرد که این روزها در بسیاری از مردم دنیا وجود دارد. پرخوری و بی از اندازه غذا خوردن مشکلی است که به راحتی می توان با آن مقابله کرد البته باید در نظر داشته باشید که بهترین زمان برای مقابله با این مشکل قبل از آن است که به یک فاجعه تبدیل شود.

گرسنگی را تشخیص دهید

اولین نکته ای که باید به دقت آن را در نظر داشته باشید خود پدیده گشنگی است که باعث می شود تا ذهن شما مشغول به فکر کردن به غذاهای مختلف شود. محققان به این نتیجه رسیده اند که افرادی که گرسنه هستند به ناهار و یا وعده بعدی غذایی فکر می کنند در حالی که افرادی که واقعا گرسنه هستند احساس ناراحتی در معده و ضعف دارند. هیچ گاه تا به این دو حالت نرسیده اید دست به غذا نزنید چرا که در غیر از این حالت شما گشنه نیستید و تنها تصور آن را دارید.

هر 4 ساعت یک وعده کوچک

اگر به طور جدی نتوانستید جلوی تصورات گرسنگی خودتان را بگیرید می توانید از این راه برای غلبه بر پرخوری استفاده کنید. زمان بندی غذایی تان را تغییر دهید و سعی کنید هر 4 تا 5 ساعت یکبار یک وعده کوچک که می تواند میوه و یا تنقلات خاصی باشد میل کنید. این کار باعث می شود تا وعده های کوچک و کم کالری به بدن تزریق کنید و احساس سیری خاصی را به شما القا می کند. این باعث می شود تا در وعده های اصلی کمتر غذا بخورید.

صبحانه را کامل بخورید

صبحانه یکی از وعده های اصلی است که باید به دقت آن را در نظر داشته باشد. کامل خوردن صبحانه باعث می شود تا شما در طول روز احساس سیری بیشتری داشته باشید و از همین رو کمتر به خوردن غذاهای مختلف تمایل نشان خواهید داد. محققان به این نتیجه رسیده اند که یک صبحانه کامل حتی می تواند باعث لاغری و کاهش وزن شما نیز شود.

پروتئین را فراموش نکنید

پروتئین یکی از بهترین گزینه های است که می تواند به شما در القای احساس سیری کمک کند. خوردن غذاهایی مانند ماهی و لوبیا از جمله بهترین گزینه ها برای تامین پروتئین بدن است. لوبیا غذایی است که معده شما را پر کرده و باعث می شود تا احساس سیری داشته باشید بدون اینکه کالری زیادی مصرف کرده باشید.

یک خبر علمی - فرهنگی

اگر به مایا‌ها باشد، همگی ما ‌تنها چند روزی بیشتر وقت نداریم تا با این دنیا و متعلقاتش خداحافظی کنیم، بار سفر بی‌بازگشتی را ببندیم، به همه کارهای ناکرده بیندیشیم و آهی از سر حسرت بکشیم که این عمر گران‌مایه حالا که نوبت به نسل ما رسید، چه کوتاه و بی‌برکت شد.
میلیون ها نفر در انتظار روز ۲۱ دسامبر، جمعه آینده، نفس های خود را حبس کرده اند. آن ها در انتظارند تا ببینند آیا این روز ''پایان جهان'' خواهد بود یا نه!؟

پیشینه این باور به پنج هزار سال پیش باز می گردد، آن هنگام که قبیله مایا معتقد بود که بیست و یکم دسامبر ۲۰۱۲، روز پایان جهان است.

برپایه این پیشگویی، یک حادثه کیهانی بزرگ، زمین را دگرگون خواهد کرد؛ جسمی غول پیکر که سیاره ''نپرو'' نام دارد، با زمین برخورد خواهد کرد و انواع حیات بر آن را از میان خواهد برد. مساله جالب توجه این است که حدود ۱۰درصد از ساکنان ایالات متحده آمریکا و شماری دیگر از کشورها، به این پیشگویی ایمان دارند.

با وجود این که آژانس بین المللی هوا فضا بارها تاکید کرده است که این پیشگویی صحت ندارد، اما ۵ کشور در آمریکای جنوبی از روز جمعه آینده، شاهد جشن های بی سابقه ای خواهند بود که سه روز به طول خواهد انجامید.

به گزارش عصرخبر، آن چه که بر بیم ها افزوده این است که چند روز پیش، سه خورشید در آسمان شهر شانگهای پدیدار شد. البته دانشمندان تاکید کرده اند که این پدیده فضایی ناشی از بازتاب و شکست نور خورشید است که ''خورشید جعلی'' یا ''خورشید شبح'' نامیده می شود.

به عقیده کارشناسان، دلایل ترس از پایان جهان و تبلیغ پیشگویی های مایاها، به تغییر آب و هوا و هالیوود باز می گردد. هالیوود متهم شده است که با ساخت فیلم مشهور ''۲۰۱۲'' که از پایان جهان حکایت می کند، در ترویج این باور نقش گسترده ای داشته داشت. علاوه بر این، باید کتاب ''عهد مایا'' نوشته استیو الیتن، رمان نویس آمریکایی را نیز افزود.

میان پایان جهان و آغاز دوره زمانی جدید، شرکت های گردشگری در بسیاری از کشورهای جهان به ویژه در آمریکا و اروپا، سرگرم افزایش درآمد خود هستند. هر چه به ۲۱ دسامبر نزدیکتر می شویم، بر سفرهای گردشگری و جشن های بزرگ به این مناسبت، به شکل بی سابقه ای افزوده می شود.

مایاها صدها سال پیش ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ را در تقویم خود روز خاموشی جهان پیش‌بینی کردند. برخی با قبول این پیش‌بینی از قرار گرفتن تمامی سیاره‌ها بر روی یک خط در این روز خبر می‌دهند. منجمان اما به این باور سر تکان می‌دهند.

اگر به مایا‌ها باشد، همگی ما ‌تنها چند روزی بیشتر وقت نداریم تا با این دنیا و متعلقاتش خداحافظی کنیم، بار سفر بی‌بازگشتی را ببندیم، به همه کارهای ناکرده بیندیشیم و آهی از سر حسرت بکشیم که این عمر گران‌مایه حالا که نوبت به نسل ما رسید، چه کوتاه و بی‌برکت شد.

در تقویم مایاها که به صدها سال پیش باز می‌گردد، پیش‌بینی شده که جهان در روز ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۲ پایان می‌یابد. پیش‌بینی این قوم سرخپوست که یکی از تمدن‌های پیشرفته در آمریکای مرکزی به شمار می‌رفت، مورد باور و توجه برخی از انسان‌های عصر حاضر هم قرار گرفته است. به طوری که از آغاز سال ۲۰۱۲ بحث بر سر پایان جهان در این روز شدت گرفت.

این گمانه‌زنی‌ها با نزدیک شدن به روزهای پایانی ۲۰۱۲ وزن بیشتری یافتند و برخی حتی کوشش کردند تا پای علم نجوم را وسط کشیده و بر پیش‌بینی مایاها مهر تأیید بزنند. به گفته این دسته در روز نامبرده تمامی سیارات منظومه شمسی همانند یک رشته از مروارید‌ها در یک گردنبند در امتداد هم قرار خواهند گرفت.

اما منجمان با شنیدن این حرف تنها سر تکان می‌دهند. کارولین لیفکه، از مرکز نجوم دانشگاه هایدلبرگ می‌گوید در این روز هیچ صورت فلکی خاصی به وجود نمی‌آید و همه چیز در کهکشان و راه شیری به همان شکل همیشگی باقی خواهد ماند. او اضافه می‌کند که روز ۲۱ دسامبر برای منجمان روز "انقلابین" است.

این حالت در اصطلاح ستار‌ه‌شناسی دو نقطهٔ "انقلاب" زمستانی و تابستانی روی دایره‌البروج است که در بیشترین فاصله زاویه‌ای از استوای آسمان قرار دارد. با رسیدن خورشید به نقطه انقلاب زمستانی فصل سرما آغاز می شود و خورشید در جنوبی ترین میل آسمانی است.

دانشمندان آمریکایی در خرابه‌های یک شهر باستانی در گواتمالا قدیمی‌ترین تقویم مایاها را کشف کردند. در این تقویم که شامل ۷ هزار سال آینده می‌شود، پیشگویی "پایان جهان در سال ۲۰۱۲ " بازتابی ندارد.

"پایان جهان در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲"


فلوریان فرای‌اشتتر فیزیکدان، منجم و نویسنده نیز ۲۱ دسامبر را روز خاموشی جهان نمی‌داند و تأکید می‌کند: «اگر قرار بود در این روز صورت فلکی خاصی ایجاد شود، دانشمندان از صدها سال پیش از آن خبر می‌داشتند.»

این دانشمند آلمانی گذر اخیر زهره از مقابل قرص خورشید را که در تابستان امسال رخ داد مثال می‌زند و اشاره می‌کند که در این گذر تنها سه جرم آسمانی بر روی یک خط قرار گرفتند. به گفته وی قرار گرفتن تمامی سیارات کهکشان راه شیری بر روی یک خط پدیده‌ای بسیار بعید است که به فرض محال هم اگر چنین اتفاقی رخ دهد، تأثیری بر روی کره زمین نخواهد داشت.

کپسول‌های نجات برای بشریت

در این میان برخی از مردم ترجیح داده‌اند تا به جای گوش دادن به اظهارات منجمان و دانشمندان به دنبال راه‌هایی برای روز موعود باشند. لیو کیوآن، کشاورز ۴۵ ساله چینی یکی از کسانی‌است که در کارگاهش در حومه پکن چندین کپسول نجات ساخته که به گفته خودش همانند کشتی نوح عمل می‌کند و از جان سرنشینان حتی در صورت وقوع سونامی یا زمین‌لرزه محافظت می‌کند.

او در مورد این کپسول‌نجات به خبرگزاری فرانسه گفته است: «این کپسول همانند یک توپ پینگ‌پنگ است. هر چند پوسته نازکی دارد اما می‌تواند فشار بالایی را تحمل کند.»

در این کپسول همچنین محفظه‌ای برای ذخیره اکسیژن، غذا و آب در نظر گرفته شده است. این کشاورز چینی می‌گوید: «اگر واقعا ۲۱ دسامبر آخرالزمانی وجود داشته باشد، می‌توانید بگویید که من گامی برای نجات بشریت برداشتم.»

اجاره چادر 450 و منزل 2000 دلار برای یک شب در روستایی فرانسوی

روستای "بوگاراش" در جنوب فرانسه از نظر باورمندان به "پایان جهان" امن ترین مکان به شمار می آید از این رو در ظرف روزهای گذشته به یکی از گرانترین مناطق جهان تبدیل شد.

بر اساس گزارش روزنامه "المصری الیوم" اجاره یک منزل 4 اتاقه در این روستا برای تنها یک روز 2000 دلار عرضه شده است.

بر اساس این گزارش همچنین اجاره یک چادر برای یک روز به حدود 450 دلار رسیده است.

"المصری الیوم" در گزارش خود می افزاید که تمام اتاق های هتل "لو پریز" در روستای "بوگاراش" از روزها قبل روزو شده وساکنان آن در انتظار روز موعود هستند.

این در حالی است که پایگاه اطلاع‌رسانی ناسا در واکنش به این شایعات گفته است که زمین بیش از 4 میلیارد سال عمر خواهد کرد و در سال 2012 هیچ خطری زمین را تهدید نمی‌ کند.

در چند سال اخیر شایعات زیادی در مورد پایان گرفتن دنیا در 21 دسامبر سال 2012 یعنی مصادف با 30 آذر و شب یلدا به گوش می رسد که باعث شده تا در این روزها بسیاری از مردم دنیا دچار استرس های مختلف شوند و همچنین آمارهایی از خودکشی نیز در کشورهای آمریکای جنوبی به خاطر پایان یافتن دنیا بدست آمده است.

تمام شایعات درباره پایان یلدایی جهان

از آن جایی که هیچ مبنایی برای حقیقی بودن این حرف ها وجود ندارد نمی تواند آن ها را باور کرد و تنها باید به شکل یک شایعه با آن ها روبرو شد. در مورد نحوه پایان پذیرفتن دنیا نیز شایعات مختلفی به وجود آمده است که در اینجا تمامی شایعاتی که در مورد نحوه پایان یافتن دنیا و سال 2012 وجود دارد می پردازیم:

تقویم مایاها

این تقویم توسط تمدنی پیشرفته به نام مایاها در حدود 250 تا 900 میلادی بوجود آمده است. شواهد مربوط به امپراطوری مایا به قسمتهای جنوبی مکزیک تا گواتمالا و اِل سالوادور می رسد. سال مبدأ در شمارش طویل مایایی در «0.0.0.0.0» آغاز می شود. هر صفر از 0-19 تغییر می کند که هرکدام نشاندهنده ی روزهای مایایی است.

برای مثال اولین روز از شمارش طویل به صورت 0.0.0.0.1 نوشته می شود. این عدد اضافه می شود تا روز 19. با افزوده شدن 1 روز دیگر یعنی 20 روز به صورت زیر نوشته می شود: 0.0.0.1.0 این شمارش تا 0.0.1.0.0 ادامه می یابد(حدود یک سال ) و همینطور تا 0.1.0.0.0 (حدود 20 سال) و 1.0.0.0.0 (حدود 400 سال). از همین رو تاریخ 2.10.12.7.1 در تقویم مایایی نشان دهنده ی تاریخ تقریبی 1012 سال و 7 ماه و 1 روز است. سه ستون نوشته شده توسط مایایی ها: ستون سمت چپ نشاندهنده ی تاریخ 8.5.16.9.9 یا 156 میلادی است.

رسالت مایایی تماما بر این اساس است که هنگامی که شمارش بلند مایایی تمام شود، اتفاق بدی بوقوع خواهد پیوست. متخصصین مایا از هر دو عدد 13 و 20 استفاده می کنند. طبق نظر ایشان پایان این دوره می تواند در 13.0.0.0.0 روی دهد. و این تاریخ برابر با 5126 سال است. این شمارش بلند دوره در 0.0.0.0.0 آغاز شده است که مطابق 11 آگوست 3114 پیش از میلاد می شود. شمارش طویل دوره ی مایاها در 5126 سال بعد از این تاریخ یعنی در 21 دسامبر 2012 به پایان می رسد. این در حالی است که به تازگی کشف هایی در غارهای مختلف دوران مایا شده است که نشان می دهد این تقویم در این نقطه پایان نمی پذیرد و همچنان ادامه دارد.

البته پایان یافتن یک تقویم که حتی در بین محققان نیز اختلاف های در مورد آن وجود دارد نمی تواند دلیلی برای پایان یافتن دنیا باشد. در نتیجه، این قبیل پیش بینی ها نه تنها مبنای علمی ندارد بلکه از خرافات و اعتقادات اسطوره ای اقوام باستانی ریشه گرفته است. توجه مردم جهان به این قبیل خرافات نشان دهنده ی عمق خرافه پرستی و جهل علمی نسبت به یافته های دقیق و جهانی علمی امروز است.

پیش بینی های نوستراداموس

نوستراداموس،* «پیشگوی» یهودی- فرانسوی سده شانزدهم میلادی، نامدارترین «پیشگوی» دوران معاصر است ولی این بدان معنا نیست که او واقعاً پیشگو یا پیشگویی بزرگ بود. در چند سال اخیر صحبت های بسیار زیادی در مورد کتاب های رباعی او به گوش رسیده است که در آن ها به پایان دنیا و از بین رفتن همه چیز اشاره شده است. همچنین برخی از رباعی های آن را می گویند به سال 2012 اشاره می کند و پایان دنیا را در این سال می بیند.

جالب است که پیشتر گفته می‌شد بر اساس نظر نوستراداموس پایان جهان در سال 3797 میلادی رخ خواهد داد؛ حال چگونه این تاریخ بیش از یکهزار سال طی فقط چند سال اخیر عقبتر کشیده شده است خدا می‌داند! بسیاری از دانشمندان به لحاظ سطحی و مبتذل بودن بحث نوستراداموس وارد این حوزه نشدند، اما برخی نیز با نگاه به وسعت مقبولیت تفکرات وی از سوی عوام الناس، دست به روشنگری‌هایی در مورد او زدند.

 ویل دورانت نویسنده کتب معروف: تاریخ تمدن، لذات فلسفه، تاریخ فلسفه و... در مورد نوشته‌ها و اشعار نوستراداموس معتقد است : چنان ماهرانه در لفاف ابهام پیچیده شده بود که هر سطر آن می‌توانست تقریباً بر هر واقعه ‏ای از تاریخ آینده انطباق یابد دورانت در مورد او می‌نویسد: کتاب نوستراداموس مشتمل بر صدها فقره پیشگویی به زبان فرانسه گنگ و مبهم است و قابل تفسیر و تأویل‏‌های متفاوت و حتی متعارض. او در این کتاب به پیشگویی حوادث از نیمه سده شانزدهم تا «پایان جهان» پرداخته که به ‏زعم او در سال 3797 میلادی رخ خواهد داد.

شایعات و نظریه های خورشیدی و کهکشانی

یکی از راه هایی که برخی به دنبال اثبات پایان یافتن دنیا در سال 2012 هستند استفاده از کهکشان ها و ستارگان است که در کل می توانند دلایلی منطقی تری باشند اما همین دلایل به ظاهر منطقی نیز با چند برهان ساده از هم فرومی پاشند و توخالی بودن ان ها ثابت می شود.

ابرهای تاریک کهکشان راه شیری وقتی با تلسکوپ‌های مجهز به مادون قرمز مشاهده می‌شوند، به شکل فضاهای کم نوری به چشم می‌آیند که در واقع در اثر تراکم کم ستارگان در یک نقطه به وجود آمده‌اند. از طرف دیگر، در کهکشان راه شیری سیاه چاله عظیمی وجود دارد که ۴میلیون برابر خورشید وزن دارد و در میانه قوس کهکشان جا خوش کرده. فرضیه‌های مرتبط با پایان جهان در سال ۲۰۱۲ از این دو واقعیت نجومی استفاده کرده و واقعیت سومی را هم به آن اضافه کرده اند تا به ادعاهایشان درباره پایان جهان در سال ۲۰۱۲ رسمیت بدهند.

این واقعیت، به نزدیکی خورشید در روز ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ به مرکز کهکشان اشاره دارد و نظریه پردازان پایان جهان، از این سه گزاره منطقی، یک نتیجه غیرمنطقی و غیر علمی ارائه داده اند؛ این که در رور ۲۱ دسامبر خورشید و زمین برای اولین بار هم تراز می‌شوند و زمین از وضعیت کنونی که بعد سوم است به بعد صفر تغییر کرده و سپس به بعد چهارم تغییر می‌کند. در این گذار هم جهان با تغییر بزرگی روبرو می‌شود و سه روز تاریکی جهان را فرا می‌گیرد. ۳ روزی که گفته می‌شود در روزهای ۲۳، ۲۴، ۲۵ دسامبر ۲۰۱۲ یعنی سوم تا پنجم دی ماه ۹۱ خواهد بود.

منجمان و متخصصین این عرصه در رد ادعاهای نظریه پردازان آخرالزمان می‌نویسد که در روز ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ خورشید در جایگاه ۶٫۶ درجه شمالی مرکز کهکشان قرار می‌گیرد و این باعث می‌شود صور فلکی به گونه ای متفاوت روشن شوند. تا جایی که ماه ۱۳ برابر حد معمول و نزدیک تر از همیشه به چشم خواهد آمد. این اتفاق تعبیر اشتباهی را درباره تقارن و همترازی خورشید، زمین و سیاهچاله مرکزی کهکشان راه شیری به وجود آورده و مبنای نظریه پردازی‌های پیشگویان پایان جهان شده است. در حالی که در واقع ستارگان در روز ۲۱ دسامبر دچار تغییر و تحول نمی‌شوند و صرفا فاصله خورشید از محور زمین باعث تغییرات شکلی ستاره‌ها است.

برخورد سیاره ناشناخته با زمین
چند سال پیش، تلسکوپ فضایی هابل تصویری بی‌نظیر از ستاره متغیر ۸۳۸ صورت‌فلکی تکشاخ را در فاصله بیست‌هزار سال‌نوری تهیه کرد که ستاره‌ای از نوع غول‌سرخ را همراه با غبار اطرافش نشان می‌داد؛ اما برخی گفتند این تصویر حاوی شواهدی از یک دنیای موهومی با نام سیاره ایکس و نیبیرو است و در مسیری واقع شده که تا سال ۲۰۱۲ به زمین اصابت خواهد کرد.

اگر جرم یا سیارکی در مسیر برخورد با زمین باشد از سالها قبل مدار آن را می توان محاسبه کرد.و از طرفی جرم این اجرام آنقدر ناچیز است که بر جزر و مد هم بی تاثیر خواهند بود .

نظر قرآن در مورد پایان دنیا

با نگاهی به مجموعه آیات قرآن در می یابیم که قرآن زوال و نیستی جهان کنونی را مترادف با نیستی محض آن نمی داند بلکه آن را در بخشی از یک فرآیند قرارداده که به مفهومی پایانی برای آن متصور نیست. به این معنا که نیستی و زوال دنیا و جهان مادی کنونی برای تبدیل شدن به جهانی نو با شکل و شمایل و ماهیتی دیگر می باشد.

تبدیل جهان مادی به جهانی دیگر نیازمند فروپاشی این دنیای مادی است که قرآن از آن به «یوم تبدل الارض غیرالارض والسموت» تعبیر می کند. آن چه از آیات قرآن و حتی بعضی از سوره های اختصاصی که به مسأله پرداخته است برمی آید، جهان هنگام تبدل از صورتی به صورت دیگر و ایجاد «طرحی نو» دچار حوادث و رخدادهایی می گردد که در قرآن از آن به «اشراط الساعه » تعبیر شده است.

در قرآن کریم به بسیاری از دگرگونی های طبیعی که در آن زمان رخ خواهد داد اشاره شده است مثل : -ظهور دود (گاز) در آسمان -دمیده شدن صور - تاریک شدن خورشید، ماه و ستارگان -شکافتن کرات - زلزله شدید - فروپاشی کوه ها و ....

«وَ یَقُولُونَ مَتَى هَـذَا الْوَعْدُ إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ ، قُلْ إِنَّمَا الْعِلْمُ عِندَ اللَّهِ وَإِنَّمَا أَنَا نَذِیرٌ مُّبِینٌ ، فَلَمَّا رَأَوْهُ زُلْفَةً سِیئَتْ وُجُوهُ الَّذِینَ کَفَرُوا وَقِیلَ هَذَا الَّذِی کُنتُم بِهِ تَدَّعُونَ »( سوره ملک ،آیه 25-27) ؛ «و می گویند: اگر راست می گویید، این وعده کی خواهد بود؟» بگو! «علم [آن] فقط پیش خداست و من صرفا هشدار دهنده ای آشکارم.» و آن گاه که آن[لحظه موعود] را نزدیک بینید، چهره های کسانی که کافر شده اند در هم رود، و گفته شود؛ «این است، همان چیزی که آن را فرا می خواندید!»

« یَسْأَلُکَ النَّاسُ عَنِ السَّاعَةِ قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِندَ اللَّهِ وَمَا یُدْرِیکَ لَعَلَّ السَّاعَةَ تَکُونُ قَرِیبًا »( سوره احزاب ، آیه 63) ؛ «مردم از تو درباره رستاخیز می پرسند، بگو «علم آن فقط نزد خداست» و چه می دانی؟ شاید رستاخیز نزدیک باشد».

خداوند بلند مرتبه به پیامبر عظیم الشأنش که علم نبوی دارد دستور می دهد به مردم بگو من زمان وقوع قیامت را نمی دانم و علم آن نزد خداست و بس که در چنین روزهایی هر کسی به خود جرأت ندهد که وقتی برای قیامت تعیین کند ، چرا که حکمت خداوند متعال ایجاب می کند که زمان قیامت پنهان باشد تا هر کس ظرقیت وجودی خود را نشان دهد اگر بنا بر دانستن زمان قیامت و مشخص بودن آن بود خداوند متعال خود به آن اشاره می کرد .

همانطور که مشاهده می کنید خداوند متعال در قرآن نی به این موضوع اشاره می کند که تنها او از پایان دنیا با خبر است و حتی پیامبر نیز به این درجه نرسیده است. این در حالی است که این روزها بسیاری از مردم کشور ما نیز در گیر این موضوع شده اند و برخی از دروغ هایی که حتی خود غربی ها نیز آن را باور ندارند باور کرده اند.

یک افتخار و سربلندی برای خوزستانیها

 
برای نخستین بار در جهان
«نانو آسفالت خود متراکم» در دزفول ساخته شد

خبرگزاری فارس: مخترع دزفولی برای نخستین بار در جهان توانست «نانو آسفالت خود متراکم» بسازد و این اختراع خود را به ثبت برساند.

خبرگزاری فارس: «نانو آسفالت خود متراکم» در دزفول ساخته شد 

محمد لیمویی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در دزفول اظهار داشت: نانو آسفالت خود متراکم با تحقیق و پژوهش‌های فراوان با استفاده از فناوری نانو اختراع شده است.وی درباره این نوع آسفالت افزود: این نوع آسفالت تولید شده این خاصیت را دارد که به هر میزان که برف و آب بروی آن ریخته شود مقاومت آن بیشتر می‌شود.این مبتکر جوان دزفولی با اشاره به هزینه‌های ثبت شده برای تولید این نوع آسفالت تاکید کرد: هزینه‌های تهیه آسفالت نانو خودمتراکم 25 درصد کمتر از تولید آسفالت معمولی است.لیمویی از دیگر اختراعات خود را  ابداع نخستین دستگاه تولید برق با استفاده از امواج محیطی نام برد که تحولی شگرف در مصرف برق ایجاد می‌کند.این مخترع دزفولی افزود: در این دستگاه توانستیم یک دستگاه گوشی تلفن همراه را شارژ کنیم و با تحقیقات و پژوهش‌های گسترده‌ و تلاش زیاد موفق شدم با دریافت امواج محیط آن‌ها را تبدیل به برق کرده و در منبع تغذیه‌ای ذخیره کنم.

محقق نانو تکنولوژی تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر توانستیم با این سیستم، برق یک منزل مسکونی را بدون اینکه در آن کولر گازی و لوازماتی که مصرف برق زیادی برای بهره‌برداری نیاز دارند تامین کنیم.وی خاطر نشان کرد: این نمونه ابداع هیچ نمونه خارجی نداشته و با استفاده از فناوری نانو ساخته شده است.به گزارش خبرگزاری فارس، از دیگر ابداعات مبتکر جوان دزفولی می‌توان به اختراع لباس دو زمانه با قابلیت تبدیل انرژی گرما به سرما و معکوس که تنها نمونه خارجی آن توسط آمریکا تولید شده و سبک سازی پلیمرهای سنگین و نانو آسفالت خود متراکم اشاره کرد؛ از افتخارات این جوان، کسب عنوان مبتکر برتر در سال  89 و 90و نماینده خوزستان در جشنواره ایده‌های برتر است.

اخبار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم اهواز در مجلس:
اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها خلاف قانون است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: مجلس با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مخالفت کرده است و به این دلیل دولت اجازه ندارد این مرحله را آغاز کند.

خبرگزاری فارس: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها خلاف قانون است 

سیدشکرخدا موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها کاملا غیرقانونی است و اجرای آن محال ممکن است.

وی با اشاره به مصوبه مجلس در این‌باره ادامه داد: دولت نمی‌تواند خلاف مصوبه مجلس عمل کند و در این باره نیز تذکرات زیادی به دولت داده شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی وضعیت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اصلا مناسب نیست، افزود: در شرایط کنونی اصلا وضعیت مناسب نیست و اجرای این فاز از قانون مصوب مجلس باعث ایجاد تورم بسیار زیاد می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه مجلس به دنبال ایجاد آرامش در بازار و اقتصاد کشور است، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی باید شرایط کشور آرام باشد و نباید در راستای ایجاد فشار اقتصادی بر مردم گام برداشت.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم در شرایط کنونی به دلیل نوسانات نرخ ارز و تورمی که دست و پای کشور را بسته است با مشکلات زیادی مواجه هستند و در صورتی که دولت این فاز از این قانون را اجرا کند از مصوبه قانونی مجلس تمرد کرده است و پیگرد قانونی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اظهارنظرهای متناقضی درباره اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در کشور از صبح امروز آغاز شده و در صحن علنی مجلس نیز در این باره به رئیس جمهور و دولت تذکراتی داده شده است.

یک خبر از دزفول

 
مسئول ستاد مبارزه با موادمخدر دزفول خبر داد
کشف 80 کیلوگرم تریاک در بار گوجه فرنگی در دزفول / تریاک در تایر زاپاس 

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد مبارزه با مواد مخدر دزفول از کشف 80 کیلوگرم موادمخدر تریاک در بار گوجه فرنگی در شهرستان دزفول خبر داد و گفت: برخورد‌ها تشدید شده است.

خبرگزاری فارس: کشف 80 کیلوگرم تریاک در بار گوجه فرنگی در دزفول / تریاک در تایر زاپاس 

سروان اسکندر ایسوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار داشت: در بررسی‌های انجام شده در سطح شهرستان دزفول روز گذشته یک بار گوجه فرنگی که از بندرعباس به مقصد دزفول حرکت کرده بود، بازرسی شد که از این بار بیش از 80 کیلوگرم تریاک کشف شده است.وی با اشاره به اینکه گوجه فرنگی این بار به مقصد دزفول بارگیری شده بود، تاکید کرد: گوجه فرنگی این بار از بندرعباس برای دزفول بارگیری شده بود، ولی تریاک‌های جاسازی شده در این خودرو به مقصد کرج جاسازی شده است که همگی کشف و ضبط شده است.ایسوند با اشاره به اینکه جاسازی این تریاک‌ها بسیار ماهرانه انجام شده بود، افزود: تریاک‌های کشف شده در این بار در تایر زاپاس این کامیون جاسازی شده بود و با بررسی‌های بسیار دقیق توانستیم به محل نگهداری این موادمخدر راه یافته و آن‌ها را ضبط کنیم.وی با اشاره به اینکه این مواد مخدر در دزفول ضبط شده است، تاکید کرد: مواد مخدر در این محموله در بسته بندی‌های پنج کیلوگرمی بسته‌بندی شده و مخفی شده بود.ایسوند با تاکید بر اینکه این محموله به طور کامل کشف شده است، افزود: این خودرو و بار مواد مخدر آن پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد.وی خاطرنشان کرد: روند بررسی این پرونده در اسرع وقت آغاز می‌شود و در حال جمع آوری اطلاعات در این باره هستیم.

 

گزارش آب و هوای استان خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد
سامانه مدیترانه‌ای در راه خوزستان/ باران‌های شدید خوزستان را فرامی‌گیرد 

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی خوزستان از حرکت سامانه فعال مدیترانه‌ای به سوی مرز‌های کشور خبر داد و گفت: این سامانه فعال و باران‌زا از پنج شنبه در خوزستان فعال است.

 خبرگزاری فارس: سامانه مدیترانه‌ای در راه خوزستان/ باران‌های شدید خوزستان را فرامی‌گیرد

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: الگوی نقشه‌های لایه میانی جو کماکان به شکل پایدار هستند و در سطح زمین نیز جریانات زبانه‌های سیستم پرفشار در منطقه باعث ریزش هوای سرد در استان می‌شوند.

وی افزود: انتظار می‌رود از اواخر روز پنجشنبه سیستم کم‌فشار فعال مدیترانه‌ای به تدریج بر روی خوزستان مستقر شده و با هماهنگی خط ناپایدار که در همان روز در منطقه اثر خواهد کرد بارندگی‌های گسترده‌ای را در استان شاهد باشیم.

وی درباره فعالیت این سامانه در خوزستان خاطر نشان کرد: این سامانه بارش‌زا در روزهای جمعه و شنبه در استان خوزستان فعالیت بسیار شدیدی خواهد داشت.

دهملایی تاکید کرد: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری گاهی توام با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و انتظار افزایش ابر و بارندگی در روزهای جمعه و شنبه وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: وضعیت هوا، صاف تا قسمتی ابری همراه با مه یا مه رقیق جهت باد، شمال غربی تا غربی سرعت باد، 15 تا 25 کیلومتر در ساعت ماکزیمم سرعت باد، 40 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی تاکید کرد: در شبانه روز گذشته آبادان و گتوند با 20.1 و دهدز با 2.3 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.