سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر اقتصادی از خوزستان

منطقه آزاد اروند بیشترین حجم صادرات را بین مناطق آزاد کشور داراست 

خبرگزاری فارس: در سال90 بیش از 750 هزار تن انواع کالا معادل 512 میلیون دلار از منطقه آزاد اروند به کشورهای مجاور صادر شده که این میزان بیشترین حجم صادرات در بین کل مناطق آزاد کشور است.

خبرگزاری فارس: منطقه آزاد اروند بیشترین حجم صادرات را بین مناطق آزاد کشور داراست

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، نشست سالانه مجمع عمومی سازمان منطقه آزاد اروند با حضور دبیر هیئت دولت، رئیس کل محترم گمرک ایران، نمایندگان وزرای عضو مجمع، معاون دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه، اعضای هیئت مدیره در محل ساختمان مرکزی منطقه آزاد اروند برگزار شد.

این مجمع به‌صورت سالانه برای تصویب صورت‌های مالی که به تأیید حسابرس قانونی مجمع رسیده برگزار می‌شود.

نمایندگان وزراتخانه‌های امور خارجه، اقتصاد و دارایی، مسکن و شهرسازی به عنوان اعضای اصلی مجمع گزارش‌های ارائه شده سال مالی 90 را مورد بررسی قرار دادند.

منطقه آزاد اروند در سال 90 بیش از 578 میلیارد ریال در پروژه های عمرانی ـ زیربنایی خود جذب مالی داشته که این موضوع نشان دهنده سرعت در تکمیل زیرساخت‌های این منطقه است.

همچنین در سال90 بیش از 750 هزار تن انواع کالا معادل 512 میلیون دلار از منطقه آزاد اروند به کشورهای مجاور صادر شده که این میزان بیشترین حجم صادرات در بین کل مناطق آزاد کشور است.

میزان سرمایه گذاری انجام شده در سال 90 بیش از یک میلیارد و 329 میلیون ریال بوده که بیش از 60 درصد از آن در زمینه‌های تولیدی و صنعتی است.

در ادامه این جلسه نیز حاضران به طرح مسائل گوناگون در خصوص منطقه پرداختند و بر لزوم توسعه هر چه بیشتر منطقه آزاد اروند به عنوان یکی پتانیسل‌های اقنصادی جهت افزایش تولید ملی، افزایش صادرات و اشتغالزایی پایدار تأکید کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد