سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

هشدار بهداشتی به خوزستانی عزیز



به جای قرص برنج از سیر استفاده کنید

استنشاق گاز قرص برنج بسیار سمی و کشنده است و پیشنهاد می شود مردم از سیر برای آفت زدایی غلات استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، دکتر سهیلا قاسمی روز سه شنبه در آستانه هفته پیشگیری از مسمومیت ها اظهار داشت: قرص برنج که مردم برای حفظ برنج مصرفی خود از گزند حشرات استفاده می کنند، بسیار خطرناک بوده و می تواند منجر به بروز مسمومیت های حاد و کشنده شود.
 
کارشناس دارویی واحد اطلاع رسانی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: سم «فسفید آلومینیوم» یا قرص برنج یک کالای قاچاق محسوب می شود و عرضه آن توسط فروشنده های سم و عطاری ها ممنوع و غیرقانونی است.
 
این کارشناس دارویی افزود: در صورت بروز مسمومیت اتفاقی یا عمدی با قرص برنج باید بلافاصله مصدوم را به نزدیکترین بیمارستان انتقال داد.
 
وی توصیه کرد: برای پیشگیری از آفت زدگی غلات و حبوبات در منازل خانگی به جای استفاده از قرص برنج که بسیار سمی و کشنده است می توان از سیر که کاملاً بی خطر است، استفاده کرد.
 
وی یادآور شد: سموم کشاورزی یکی از علت های مهم ایجاد مسمویت ها در ایران به شمار می رود و لازم است ضمن ارایه آموزش های لازم به مردم، از سموم صنعتی و کشاورزی در محیط منزل به هیچ وجه استفاده نشود زیرا سلامت خانواده را به خطر می اندازد.
 
همه ساله هفته اول آبان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به عنوان هفته پیشگیری از مسمومیت ها نام گذاری می شود که یکی از مسمومیت های مهم مسمومیت با قرص برنج است.
 
آلومینیوم فسفید که در ایران آن را با نام قرص برنج می شناسند و از آن برای ضد عفونی کردن و حفاظت از دانه های غلاتی همچون برنج استفاده می کنند، سمی بسیار مهلک است به ویژه هنگامی که آن را از ظرف تازه باز شده مصرف کنند.
 
در صورتی که فرد قرص برنج را بخورد یا بوی آن را استشمام کند، دچار مسمومیت خواهد شد و اگر سم از بدن وی خارج نشود، مرگ در پی خواهد داشت که بر اثر شوک عمیق، آماس قلب و از کار افتادن برخی عناصر داخلی بدن روی می دهد.
 
دوز مرگ آور این قرص بین 0٫15 و 0٫5 گرم است و ظرف سه تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار مشکل می کند و فرد در اثر مرگی دردناک و زجرآور خواهد مرد.
 
بر اساس آمارهای گزارش شده از پزشک قانونی تهران پارسال 661 نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست دادند؛ در این سال، استان های تهران با 230، گیلان با 103 و مازندران با 70 فوتی بیشترین تلفات را داستند.
 
در پنج ماه نخست امسال نیز 114 نفر به دلیل فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شدند.

تصاویر روز رسانه های خبری




عکس های زیبا


اگر هر کدام از عکس ها باز نشدند روی آن عکس
رایت کلیک کنید و گزینه Show Picture را انتخاب نمایید.


 


یک گزارش نگران کننده




کد خبر: ۴۴۳۸۹۸
تاریخ انتشار:۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳-22 October 2014
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز گفت: به دنبال بارندگی های دوشنبه شب گذشته تاکنون حدود یک هزار نفر با علایم بیماری های تنفسی به مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه مراجعه کردند.

دکتر 'ایرج نظری' روزچهارشنبه' در گفت و گو با ایرنا افزود: این بیماران به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و هیچ گونه بیمار بدحالی در هیچ کدام از بیمارستان ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه بستری نشد.

وی گفت: هرچند که ممکن است تعدادی از این موارد نیز به علت حساسیت های معمول فصلی باشد ولی به علت اینکه بعد از بارندگی ایجاد شده ممکن است با موضوع بارندگی ارتباط داشته باشد.

نظری خاطرنشان کرد: بیمارستان های استان در همین راستا در حال آمادگی کامل هستند و جلسات متعددی نیز با حضور رییس دانشگاه در این ارتباط گرفته شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: تمام نیازهای احتمالی نیز تهیه شده و تدابیر لازم برای وقوع بحران احتمالی اتخاذ شده است.

پارسال نیز به دنبال بارندگی هایی که بعضا از آن به عنوان باران های اسیدی نام برده شد شمار زیادی از شهروندان دچار مشکل تنفسی شده و به مراکز درمانی و بیمارستان های استان خوزستان بویژه اهواز مراجعه و مورد درمان قرار گرفتند.

در این سال بدنبال این حادثه مدیرکل محیط زیست استان خوزستان با بیان اینکه عوامل این حادثه در دست بررسی است گفته بود که آلودگی تاسیسات نفتی و صنعتی، آتش زدن مزارع نیشکر، انباشت زباله، سکون هوا و رطوبت 95 درصدی از جمله عوامل باران های اسیدی در اهوازند.

یک گزارش ویژه



برای ثبت این فاجعه و مظلومیت مردم غیرنظامی مسجدسلیمان، شهدای این حمله موشکی برای مدتی نه چندان طولانی در سردخانه‌های سیار خودرویی نگهداری و وزرات امور خارجه این حمله ویرانگر به مناطق مسکونی شهرستان مسجد سلیمان را به عنوان سند جنایت جنگی به سازمان ملل منعکس نمود...
کد خبر: ۴۴۳۷۲۷
تاریخ انتشار:۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹-22 October 2014
وقتی که شهید با دو حوری به خواب همسرش می‌آید!سی‌ام مهرماه، آغاز یکی از بزرگ‌ترین حملات وحشیانه و غیرانسانی رژیم بعثی صدام به شهر مسجد سلیمان بود؛ حملاتی که در راستای ایجاد ترس در مردمان دلاور مسجدسلیمان صورت پذیرفت، ولی با مقاومت جانانه تاریخی مردان و زنان این دیار تاریخ‌ساز، مسجدسلیمان در مقابل آماج موشک‌ها و گلوله‌ها ایستاد و حماسه‌ای بزرگ را در تاریخ دفاع مقدس ثبت کرد که تا ابد جاودان خواهند ماند.

به گزارش «تابناک»، در دوران دفاع مقدس، پس از آنکه رژیم صدام دریافت که نمی‌تواند در میادین نبرد به تجاوزش به خاک ایران ادامه دهد، روش‌های غیرانسانی و خلاف حقوق بشری برای تخریب عقبه جبهه‌های ایران و سپس پیشروی نظامی را در پیش گرفت و یکی از خطرناک‌ترین و پلید‌ترین این روش‌ها، بردن جنگ به عمق شهرهای ایران و قرار دادن مردم غیرنظامی کشورمان زیر رگبار موشک‌ها بود تا بدین ترتیب علاوه بر تضعیف روحیه مردم دلاور ایران، به قول خودشان جبهه تازه‌ای برابر ایران گشوده باشند. 

در همین حال، بعثی‌ها این حملات را در شهرهای متصل به مناطق جنگی با شدت بسیار بیشتری در دستور کار قرار دادند تا این شهر‌ها را خالی از سکنه کنند و در همین راستا، مسجد سلیمان یکی از نقاط هدف ارتش تا دندان مسلح صدام بود که با موشک‌های عظیم آماج قرار گرفت؛ حملاتی که از عصر روز سی‌ام مهر ۱۳۶۲ آغاز شد و در ابتدا با سه فروند موشک اسکاد B در دو مرحله، هدف قرار گرفت که در مجموع این حمله خونین ۱۲۴ تن از شهروندان مسجد سلیمانی شهید و بیش از ۳۰۰ تن مجروح شد.

چگونه مردم مسجدسلیمان مقابل باران موشک‌ها مقاومت کردند؟
در مرحله اول این حمله موشکی ددمنشانه رژیم بعثی دو فروند موشک رأس ساعت ۱۵ به دو محله چاه نفتی و سبزآباد اصابت کرد؛ اما این آغاز حملات بود و کشتار اصلی بعثی‌ها ساعتی بعد شدت گرفت تا میزان رذالت این خونخوران که با حمایت جهانیان قصد تصرف این دیار را داشتند بر جهانیان مشخص شود، اما در دومین حمله موشک چه شد و چگونه خیابان‌های مسجد سلیمان به رنگ خون درآمد و نشان سرافرازی مردم دلیر این خطه شد؟ 

در مرحله بعدی که حدود یک ساعت بعد به وقوع پیوست، در حالی که بر اثر تصادف دو خودرو در خیابان ۱۷ شهریور، به عنوان یکی از خیابان‌های اصلی مسجدسلیمان، بار ترافیکی سنگینی ایجاد شده بود، سومین فروند موشک دشمن بعثی به خیابان مذکور خورد که منجر به رقم خوردن یک فاجعه عظیم انسانی شد و یکی از حوادث غمبار و تکان‌دهنده در ‌هشت سال جنگ تحمیلی را به بار آورد که هیچ‌ گاه از حافظه مردم پاک نخواهد شد. 

در این حمله موشکی وحشیانه رژیم بعثی ۱۲۴ شهروند بی‌دفاع مسجدسلیمانی به شهادت رسیدند و بیش از ۳۰۰ تن مجروح شدند که بسیاری از ایشان جزو جانبازان هستند و بر اثر موج انفجار اصلی و انفجار خودرو‌ها، بیش از یکصد واحد مسکونی و تجاری ویران شدند که در جنگ شهر‌ها حادثه‌ای بی‌سابقه ـ به لحاظ حجم کشتار در چنین محدوده جغرافیایی و با این سرعت ـ و تلخ بود و به ‌رغم بایکوت جنایت‌های صدام علیه مردم ایران توسط رسانه‌های بین‌المللی در آن مقطع، این فاجعه بازتاب جهانی ‌داشت.

چگونه مردم مسجدسلیمان مقابل باران موشک‌ها مقاومت کردند؟
برای ثبت این فاجعه و مظلومیت مردم غیرنظامی مسجدسلیمان که اینچنین به دست قصابان بعثی سلاخی شده بود، شهدای این حمله موشکی برای مدتی نه چندان طولانی در سردخانه‌های سیار خودرویی نگهداری و وزرات امور خارجه این حمله ویرانگر به مناطق مسکونی شهرستان مسجد سلیمان را به عنوان سند جنایت جنگی به سازمان ملل منعکس نمود؛ اما به رغم ثبت این فاجعه، شاهد توقف این حملات نبودیم. 

پس از این حمله خونین موشکی شهر مقاوم مسجدسلیمان تا پایان جنگ تحمیلی بصورت متناوب و در بیش از ۹۰ مرحله مورد تهاجم موشکی و بمباران هوایی قرار گرفت و در هر تهاجم دشمن بعثی، چندین محله مسکونی این شهر ویران و هزاران تن از شهروندان بی‌دفاع مسجد سلیمانی در طول این حملات شهید و مجروح شدند اما مسجد سلیمانی‌ها هیچ‌گاه دیارشان را ترک نکردند و در ‌دوران دفاع مقدس مردانه ایستادند و دشمن را از تصرف دیار ابرمردان ناامید ساختند. 

شهرستان مسجدسلیمان واقع در شمال استان خوزستان و اولین زادگاه نفت، بیش از ۱۸۰۰ شهید و بیش از ۴۰۰۰ جانباز تقدیم انقلاب نمود؛ اما در همه مقاطع این جنگ تاریخی همچون یک سنگر مستحکم پابرجا ‌ماند و بار‌ها موشک‌ها نیز نتوانست خللی در مقاومت این مردم قهرمان‌پرور که تاریخ همواره به بزرگی از ایشان یاد کرده، ایجاد کند و از این منظر به روح بزرگ این قهرمانان وطن درود می‌فرستیم.

یک گزارش فرهنگی



با توجه به آنکه عوامل بیشتر شبکه‌های ماهواره‌ای در آمریکا و انگلیس ساکن هستند و احکام قضایی داخلی در خاک این کشور‌ها نافذ نیست، احتمالاً حتی در صورت محکومیت مدیران شبکه‌ها، روند پخش فیلم‌های سینمایی، کوتاه و مستند در این شبکه‌ها متوقف نخواهد شد.
کد خبر: ۴۴۳۸۰۲
تاریخ انتشار:۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱-22 October 2014
بیش از پنجاه تن از سینماگران کشورمان از شبکه‌های ماهواره‌ای که در سال‌های اخیر بدون گرفتن مجوز از تهیه‌کنندگان، اقدام به پخش آثار بلند سینمایی، کوتاه و مستندشان کرده‌اند، در محاکم داخلی اقامه دعوا کردند؛ اما آیا این پیگیری‌ها در درون مرزها نتایجی در پی خواهد داشت یا باید در پی راه‌های دیگری باشند که در سطوح جهانی مرسوم است؟

به گزارش «تابناک»، پخش فیلم‌های سینمایی، فیلم‌های کوتاه و آثار مستند فیلم‌سازان مطرح ایران در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان به ویژه شبکه‌های لس‌آنجلسی طی دو دهه اخیر به رویدادی مرسوم بدل شده و تقریباً هیچ فیلم‌سازی نیست ‌از گزند این سرقت‌ها در امان مانده باشد؛ رخدادی که در عین جذب مخاطب برای شبکه‌های ماهواره‌ای، ضربه مهلکی به سینما و مستند ایران زده و بار‌ها نسبت به این نوع سوءاستفاده اعتراض شده است. 

با این حال، شبکه‌های مذکور که ماهیتشان در این تولیدات خلاصه شده، توجهی به این اعتراض‌ها نداشته‌اند و روند پخش فیلم‌های بلند سینمایی به طور خاص و فیلم‌های مستند ایرانی از این شبکه‌های لس آنجلسی در چند سال رشد فزاینده‌ای گرفته و ‌پیگیری نکردن حقوقی و ‌برخورد نکردن با این شبکه‌ها، منجر به دامن زدن به این وضعیت شده و افزایش جسارت این شبکه‌ها را در پیگیری این عمل غیرقانونی در پی داشته است. 

در این میان، بیش از پنجاه سینماگر با محوریت خانه سینما، شکایتی را از شبکه‌های تلویزیونی متخلف ماهواره‌ای به مراجع قضایی تسلیم کرده‌اند که روز شنبه ۲۶مهرماه، نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به این شکایت در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه عمومی جزایی مجتمع قضایی تهران بوده‌ تا مشخص شود اراده سینماگران برای برخورد قضایی با این ماجرا و پایان بخشیدن به سوءاستفاده از سرمایه ایشان، جدیت بی‌سابقه‌ای یافته است. 

در این نشست، علیرضا رئیسیان فیروزآبادی و عادل مقدس و شقایق محمدی وکلای سینماگران ـ که از سال ۸۹ تاکنون پیگیری این شکایت را بر عهده داشته‌اند ـ به همراه فرشته طائرپور، مجتبی میرتهماسب و مجید برزگر (اعضای هسته مرکزی جریان پیگیری حقوق مادی و معنوی فیلم‌سازان، مستندسازان و سازندگان فیلم کوتاه) در جلسه شرکت کرده و به پرسش‌های قاضی در مورد ماهیت شکایت پاسخ دادند تا ابعاد ماجرا در محاکم قضایی شفاف‌تر شود. 

متهمان دعوت شده به جلسه دادگاه، مسئولان دو شبکه از شبکه‌های متخلف بودند که یکی از آن‌ها غایب و متهم دیگر تفهیم اتهام شد و ظاهراً دفاعیاتش توسط وکیلش به محضر دادگاه ارائه شد و دادگاه نیز برای تکمیل اطلاعات پرونده، دستور استعلام از برخی مراکز دولتی را در مورد فعالیت این دو شبکه صادر کرد تا در پایان پروسه حقوقی برای برخورد با این شبکه‌ها با سرعت پیش برود و با آغاز برخورد با این شبکه‌ها، ریسک چنین سوءاستفاده مالی برای سوداگران شبکه‌های ماهواره‌ای افزایش یابد. 

با این حال باید پذیرفت، چنین پیگیری محدودی در مراجع قضایی داخلی بازدارندگی کافی را در پی نخواهد داشت و با توجه به آنکه عوامل بیشتر شبکه‌های ماهواره‌ای در آمریکا و انگلیس ساکن هستند و احکام قضایی داخلی در خاک این کشور‌ها نافذ نیست، احتمالاً حتی در صورت محکومیت مدیران شبکه‌ها‌، روند پخش فیلم‌های سینمایی، کوتاه و مستند در این شبکه‌ها متوقف نخواهد شد و چه بسا با لجبازی برخی از این شبکه‌ها شدت بگیرد. 

به همین دلیل ضروری است به موازات پیگیری در محاکم قضایی داخلی، از طریق وکلای بین‌المللی در محاکم بین‌المللی و به طور خاص در محاکم قضایی کشورهای مبدأ (انگلیس و آمریکا) نیز پیگیری‌های حقوقی مبتنی بر حق کپی رایت و قوانین بومی این کشور‌ها در این باره که بسیار راهگشاست و اتفاقاً غرامت‌های میلیون دلاری را در پی خواهد داشت، صورت پذیرد و با این چالش ریشه‌ای برخورد شود. 

همچنین انتظار می‌رود، زمینه لازم فراهم شود تا تمامی فیلم‌های مستند و کوتاه مهم و همچنین فیلم‌های بلند سینمایی کشورمان در سطح بین‌المللی و به طور خاص در آمریکا ثبت شوند و از حمایت قوانین کپی رایت برخوردار شوند، زیرا در آن صورت برخورد سریع با این موضوع به ویژه در فضای اینترنت نیز ساده خواهد شد و بخشی از یک میلیون صفحه حذفی توسط گوگل مبتنی بر قانون کپی رایت، ناقضان حقوق فیلم‌های داخلی خواهند بود. 

همه این رویه‌ها اما نیازمند تشکیل یک نهاد قدرتمند و مستقر صنفی در خانه سینماست که روزانه به پیگیری این مسائل بپردازد و با تأمین مالی که از سوی فیلم‌سازان و به طور خاص تهیه کنندگان می‌‎شود، از ظرفیت انسانی و مالی برای رصد فضای اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای، استخدام وکلای زبده داخلی و بین‌المللی و دیگر اقدامات برای برخورد با این فضای به شدت مخرب برای سینمای ایران را داشته باشد؛ امری که با شکایت اخیر، اراده‌اش نظیر سینماگران مشهود است.

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز



هفته آینده انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا برگزار خواهد شد. احتمال دارد در صورت پیروزی جمهوریخواهان آمریکا در این مرحله از انتخابات میاندوره ای ، موضع کنگره در قبال مذاکرات هسته ای با ایران سخت تر شود.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد دولت اوباما هیچ قصدی برای دور زدن کنگره این کشور برای یک توافق احتمالی با ایران بر سر موضوع هسته ای ندارد.کری: برای توافق با ایران کنگره را دور نمی زنیم

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس کری روز چهارشنبه (امروز) در یک کنفرانس خبری در برلین با اعلام این مطلب گفت که از نظر او و اوباما کنگره نقش بی بدیلی در رسیدن به هر گونه توافق احتمالی با ایران بر سر موضوع هسته ای دارد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز یکشنبه در گزارشی نوشته بود که دولت اوباما قصد دارد با دور زدن کنگره با ایران به توافق هسته ای برسد.کنگره آمریکا موضع سخت تری نسبت به توافق هسته ای با ایران دارد و نقشی کلیدی در هر گونه توافق احتمالی بر سر موضوع هسته ای دارد، چون تحریم های اعمالی آمریکا علیه ایران در کنگره تصویب شده است و رفع تحریم ها نیازمند تصویب این مساله در کنگره است.
هفته آینده انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا برگزار خواهد شد. احتمال دارد در صورت پیروزی جمهوریخواهان آمریکا در این مرحله از انتخابات میاندوره ای ، موضع کنگره در قبال مذاکرات هسته ای با ایران سخت تر شود.
کنگره آمریکا از دو مجلس نمایندگان و سنا تشکیل می شود. هم اکنون اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان در اختیار جمهوریخواهان مخالف دولت اوباما است، ولی در سنای آمریکا اکثریت در اختیار حزب دموکرات است.

وزارت دفاع آمریکا به طور میانگین روزانه 7.6 میلیون دلار برای حملات هوایی و ماموریت های پشتیبانی مانند پروازهای شناسایی هزینه کرده است.
بخشی از سلاح هایی که آمریکا از منطقه اربیل عراق و توسط هواپیماهای سی 130 برای کردهای شهر کوبانی سوریه از آسمان فرستاده به دست گروه داعش افتاده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری ها، برخی محموله های تسلیحاتی به طور اشتباهی به جای اینکه در مناطق استقرار کردها بیفتد، روی سر داعش ریخت و این گروه موفق شد این سلاح ها را به چنگ آورد.

در سایت های اینترنتی متعلق به داعش، این تسلیحات آمریکایی "غنائم آسمانی" نام گرفته اند.

هزینه روزانه 7 میلیون دلاری آمریکا علیه داعش


همزمان وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد تاکنون 424 میلیون دلار در حمله نظامی علیه داعش در عراق و سوریه هزینه کرده است.

جان کربی سخنگوی پنتاگون تاکید کرد: وزارت دفاع آمریکا به طور میانگین روزانه 7.6 میلیون دلار برای حملات هوایی و ماموریت های پشتیبانی مانند پروازهای شناسایی در عملیات علیه گروه دولت اسلامی (داعش) هزینه کرده است.

وی افزود: در عراق نیروهای امنیتی محلی برخی پیشرفت ها را در برابر گروه دولت اسلامی (داعش) محقق کرده اند. در شهر کوبانی سوریه هم نیروهای کُرد توانسته اند کنترل بخش اعظم شهر را به دست بگیرند.


سلاح های آمریکایی به دست داعش افتاد (+عکس)

سلاح های آمریکایی به دست داعش افتاد (+عکس)

سلاح های آمریکایی به دست داعش افتاد (+عکس)

سلاح های آمریکایی به دست داعش افتاد (+عکس)

سلاح های آمریکایی به دست داعش افتاد (+عکس)


بی صبرانه منتظرم و امیدوارم گام های کوچکی که ما در این سفر برداشتیم در سال های آینده منجر به تماس های بزرگ تری شود و ما موضوعاتی پیدا کنیم که می توانیم مشترکا انجام دهیم.
یک دیپلمات کهنه کار آمریکایی که ماه گذشته به ایران سفر کرده بود از نتایج سفرش اظهار خرسندی و ابراز امیدواری کرد که در آینده تماس های بزرگتری بین دو کشور رخ دهد.

به گزارش عصرایران، کنت کوئین دیپلمات برجسته آمریکایی که ریاست بنیاد جهانی غذا را بر عهده دارد ماه گذشته به ایران سفر و در کرج در همایشی تحت عنوان بزرگداشت نورمن بورلاگ سخنرانی کرد.

خاطرات دیپلمات کهنه کار آمریکایی از کباب خوری در جاده چالوس/ ایرانی ها فوق العاده هستند

کوئین پس از بازگشت به آمریکا در گفتگویی به بیان خاطراتی از این سفر پرداخته است.

وی با بیان اینکه از دریافت دعوتنامه برای سفر به ایران و سخنرانی در مراسم بورلاگ متعجب شده است می گوید:نمیدانستم دکتر بورلاگ تا این حد در ایران شناخته شده و مورد احترام است.

این دیپلمات سابق آمریکا در ادامه به تمجید از پذیرایی ایرانی ها در دوران اقامتش پرداخته و ابراز می کند: برخوردی بهتر از این نمی شد بکنند و هرکسی که با او ملاقات کردیم به گرمی مهمان نوازی کرد، مردم هم متعجب و هم خوشحال بودند که ما آمریکایی هستیم،وقتی می گفتیم ما آمریکایی هستیم تعجب می کردند.

وی به بیان تجارب خود از غذاهای ایرانی پرداخته و عنوان می کند: در این سفر فرصت داشتیم که بدون واسطه با فرهنگ ایران آشنا شویم و مردمی که مارا می دیدند میخواستند به ما هدیه بدهند مثلا وقتی همسر من در مهمانسرا انگشتر یکی از کارکنان زن را دید و درباره زیبایی آن تعریف کرد آن خانم قصد داشت به اصرار انگشترش را به همسرم هدیه دهد هرچند همسر من نپذیرفت اما این حرکت زیبا به دل ما نشست.

کوئین در ادامه به خاطره رفتن به یک رستوران سنتی در اطراف کرج اشاره می کند و می گوید: در رستورانی سنتی روی تخت های بزرگ به صورت دایره وار نشستیم و انواع خوراکی ایرانی در فضا و حسی شاد بود و من انواع کباب ایرانی و ماهی کبابی را امتحان کردم و حس بودن در محیطی سنتی برایمان خاطره انگیز شد.

کوئین اضافه می کند: غذای ایرانی را دوست داشتم و البته به خوردن نان و پنیر و گردو عادت کرده بودم تا اینکه در نهایت همسرم مداخله کرد و جلوی زیاده روی من را گرفت هرچند در نهایت با اضافه وزن از ایران برگشتم.

این دیپلمات سابق آمریکا در ادامه درباره روابط با ایران نیز اظهار می کند: مسائل وضعیت جوی و آب آموزش و تبادلات آموزشی زمینه هایی هستند که دو کشور می توانند همکاری بیشتری کنند، فرصت هایی در زمینه های ورزشی هم هست و خوب می شود چند کشتی گیر ایرانی به آمریکا بیایند.

او سخنانش را اینگونه پایان می دهد: با توجه به سفرم و دیدارم با برخی ایرانی ها فکر میکنم مردم ایران، مردم فوق العاده ای هستند و بسیاری چیز ها می تواند نقاط مشترک برای ایرانی و آمریکایی ها باشد و می توانیم با هم از این ها لذت ببریم.بی صبرانه منتظرم و  امیدوارم گام های کوچکی که ما در این سفر برداشتیم در سال های آینده منجر به تماس های بزرگ تری شود و ما موضوعاتی پیدا کنیم که می توانیم مشترکا انجام دهیم.

کمیسیون عمران در گزارش خود تاکید دارد که این دومین سانحه سقوط این نوع هواپیما می باشد، در سانحه قبلی که در شهرستان رشت به وقوع پیوست رئیس سازمان هوایپمایی کشوری به همراه دیگر سرنشینان هواپیما جان خود را از دست دادند.
شورای عالی امنیت ملی علی رغم سابقه سقوط هواپیمای فالکن در سال 77 و 92 مجوز استفاده محدود از این هواپیما را به سازمان هواپیمایی کشوری داده است.

به گزارش مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی گزارش بررسی سانحه سقوط جت فالکن فلایت چک سازمان هواپیمایی کشوری در آبهای جزیره کیش در اسفند ماه سال گذشته، در صحن علنی مجلس قرائت شد.

در این گزارش آمده است یک فروند هواپیما فالکن اسفند ماه 92 حین انجام مانورهای پروازی دچار سانحه شده و در آب های جزیره کیش سقوط کرد که تمامی چهار سرنشین آن نیز جان باختند. متاسفانه تاکنون جنازه سرنشین چهارم این هواپیما پیدا نشده است.

این گزارش تصریح دارد کمیسیون عمران به دلیل طولانی شدن روند عملیات جستجوی لاشه هواپیما و بررسی علل سانحه، در اردیبهشت ماه سال جاری تصمیم گرفت هیاتی را مامور بررسی این سانحه کند.

کمیسیون عمران در گزارش خود تاکید دارد که این دومین سانحه سقوط این نوع هواپیما می باشد، در سانحه قبلی که در شهرستان رشت به وقوع پیوست رئیس سازمان هوایپمایی کشوری به همراه دیگر سرنشینان هواپیما جان خود را از دست دادند.

نتایج بررسی کمیسیون عمران در مورد این سانحه به شرح زیر است:

1- هواپیمای مزبور علی رغم وجود سوابقی از نقض فنی مورد اشاره در گزارش مکتوب سازمان بازرسی از قبیل ایراد در عملکرد موتور، عدم تجهیز به خلبان اتوماتیک و جعبه سیاه، مجوز پرواز را اخذ کرده و از فرودگاه مهر آباد به مقصد کیش حرکت کرده است.

عملیات جستجو به دلیل عدم تجهیز هواپیمای مزبور به سامانه اعلام موقعیت با صرف هزینه و وقت بسیار زیادی مواجه شده و لاشه هواپیما پس از حدود 70 روز در اعماق دریا مشاهده و فیلم برداری شده است.

2- علی رغم عدم ثبت نشانه هایی از بروز مشکل توسط برج مراقبت پرواز و همچنین ناگهانی بودن سانحه، بروز خطای ناشی از عدم وجود تجهیزات کمک ناوبری کافی در هواپیما یا نقص فنی ناگهانی بسیار محتمل می باشد با این وجود جهت احیای علل سانحه لازم است لاشه هواپیما مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

براساس گزارشات دریافتی، قطعات لاشه هواپیما در کف دریا دسته بندی شده اما علی رغم اعلام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر خروج دو هفته ای لاشه هواپیما از دریا و با گذشت بیش از دو ماه از موعد اعلامی اقدام موثری در این زمینه به عمل نیامده است.

3- اگرچه سازمان هواپیمایی کشوری پس از این سانحه، با اخذ مجوز از شورای عالی امنیت ملی جهت استفاده محدود از هواپیمایی فلایت چک خارجی، نسبت به بررسی و تست تجهیزات کمک ناوبری فرودگاه ها و مسیرهای پروازی اقدام نموده است اما براساس اعلام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، هواپیمایی جت فالکن 2000 موجود باید حداکثر تا پایان مرداد ماه برای کنترل سامانه های فلایت چک تجهیز و عملیاتی گردد ولی تاکنون گزارشی مبنی بر انجام موضوع واصل نگردیده است.

4- معمولا بررسی علل سوانح هوایی کشور طولانی می گردد. با توجه به احتمال قصور دستگاه های مرتبط در سوانح و تاثیر آن در روند بررسی ها لازم است مرجع رسیدگی به سوانح مرکب از اعضای مستقل از دستگاه های مسئول باشد. در حال حاضر پیگیری و بررسی سوانح هوایی کشور در صلاحیت سازمان هواپیمایی کشوری قرار دارد.

5- با توجه به کثرت فرودگاه ساحلی و همچنین وجود مسیرهای پروازی در فراز دریاهای کشور لازم است وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت بحران برنامه ریزی لازم جهت تقویت آمادگی، امداد و نجات و جستجو در سوانح هوایی در دریا را به عمل آورد.




اردوغان که در جریان دیدار از لتونی سخن می‌گفت، اظهار داشت که هرگونه اعطای کمک به گروه کردی پ.وای.دی در سوریه، منجر به تقویت گروه تروریستی پ.ک.ک خواهد شد.
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید که پرتاب سلاح برای کردهای سوریه توسط آمریکا، اشتباه بوده است.

به گزارش فارس، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بر این باور است که پرتاب سلاح و مهمات برای کردهای شمال سوریه توسط نیروهای نظامی آمریکا، اقدامی اشتباه بوده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد که بخشی از این تسلیحات به دست نیروهای گروهک تروریستی داعش رسیده است.

وی همچنین تصریح کرد که نمی‌داند چرا انقدر کوبانی برای آمریکا مهم است؟!

اردوغان که در جریان دیدار از لتونی سخن می‌گفت، اظهار داشت که هرگونه اعطای کمک به گروه کردی پ.وای.دی در سوریه، منجر به تقویت گروه تروریستی پ.ک.ک خواهد شد.




عربستانی‌ها که شکست‌ها متعددی در ماه‌های اخیر در حوادث منطقه متحمل شده‌اند، این بار دست به دامان کشورهای عربی منطقه شده‌اند که با ‌اهرم‌های خود به واشنگتن فشار آورند تا توان هسته‌ای ایران به کلی برچیده شود.
کد خبر: ۴۴۳۸۳۹
تاریخ انتشار:۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰-22 October 2014
حاکمان تروریست عربستانی علیه مردم ایران دست به کار شده‌اند!در حالی به ضرب‌الاجل ۲۴ نوامبر (سوم آذر) برای توافق هسته‌ای نزدیک می‌شویم که لابی‌های صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا از توافق میان ایران و کشورهای گروه ۱+ ۵ ‌جلوگیری کنند. 
به گزارش «تابناک»، با نزدیک شدن به احتمال توافق هسته‌ای و از میان رفتن بحران غیر ضرور در روزهای اخیر ،هجمه‌های فراوانی از سوی صهیونیست‌ها و برخی کشورهای عربی علیه توافق هسته‌ای شکل گرفته است. 
در همین راستا، حتی‌ «اویگدور لیبرمن»، وزیر خارجه صهیونیست‌ها، چندی پیش پا را از لابی‌گری و اقدامات پشت پرده فرا‌تر گذاشت و آشکارا به رادیو اسرائیل گفته بود: «ما باید به تنهایی و به زودی تصمیم خود را درباره برنامه‌های هسته‌ای ایران بگیریم. این تصمیم را باید دولت به تنهایی بگیرد، زیرا ‌تنها مسئول حفظ امنیت شهروندان اسرائیل است‌». 
در ادامه این روند، عربستانی‌ها که شکست‌های متعددی در ماه‌های اخیر در حوادث منطقه متحمل شده‌اند، این بار دست به دامان کشورهای عربی منطقه شده‌اند که با‌ اهرم‌های خود به واشنگتن فشار آورند تا توان هسته‌ای ایران به کلی برچیده شود. 
تجربه تاریخی نشان می‌دهد، ‌خاندان سعود که از وهابیون هستند، هیچ‌گاه نمی‌خواسته‌اند با ایران شیعه رابطه خوبی داشته باشند و امروز نیز که عربستان نشین‌ها بیش از هر زمان دیگر‌ خود را در محاصره تهدید‌ها می‌بینند، از هر اقدامی برای ضربه زدن به ایران و ایرانی استفاده می‌کنند. 
امروز دیگر برای ‌کسی پوشیده نیست که عربستان با استفاده از دلارهای نفتی از سال‌های گذشته، ریشه تروریسم در منطقه را ایجاد کرده است. جالب اینکه حتی در دوران اخیر نیز با کمال بی‌شرمی، دست از حمایت از سازمان‌های تروریستی و تروریست‌ها بر‌نمی‌دارد. 
‌رفتار عربستان در قبال جمهوری اسلامی به شدت از حالت رقابتی خارج شده و به دشمنی گراییده است. ترس عربستان از به خطر افتادن بقای خود، آن را به انجام کارهای عجولانه‌ای ‌واداشته است. در واقع ذهنیت عربستانی‌ها در قبال تعامل با جمهوری اسلامی ایران از یک الگوی سلبی و تخریبی تبعیت می‌کند. حال که عربستان می‌بیند، ایران در عرصه‌های گوناگون منطقه‌ای پیروز میدان شده ‌و از سوی دیگر، چهره واقعی تروریسم در منطقه که خودشان هستند، شناخته شده است؛ حالت جنون‌آمیز گرفته و از هیچ اقدامی فروگذار‌ نمی‌کند. 
برای نمونه، به تازگی عربستان سعودی در سندی که ادعا می‌کند، نتایج نهادهای اطلاعاتی این کشور پادشاهی است به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تحویل داده و در آن مدعی شده، کشورهای ۱+ ۵ خواستار توافق هسته‌ای با ایران به هر قیمتی هستند. 
پایگاه خبری «ورلد نت دیلی» ضمن اعلام این خبر افزود، در این سند ادعا شده، توافق جامع هسته‌ای با ایران به این کشور اجازه می‌دهد تا به ‌رغم خطوط قرمز مد نظر کشورهای غربی بتواند با دستیابی به ذخایر اورانیوم کافی تصمیمش برای ساختن سلاح هسته‌ای را تا چند ماه عملی کند. 
منابعی در درون شورای همکاری خلیج فارس می‌گویند، این گزارش که در آستانه برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا تدوین شده، به اعضای این شورا توصیه می‌کند با اعمال فشار بر کنگره، نمایندگان آمریکایی را از تأیید هر گونه توافق‌نامه‌ای که به ایران اجازه داشتن تأسیسات هسته‌ای، حتی برای مقاصد صلح‌آمیز را می‌دهد، برحذر دارند. 
سعودی‌ها در این گزارش ادعا کرده‌اند، ایران با توجه به آنکه سال‌ها جنبه‌هایی از برنامه اتمی‌شان را مخفی کرده، قابل اعتماد نیست. 
گزارش استخبارات عربستان با اشاره به پذیرش غنی‌سازی بومی ایران از سوی گروه موسوم به ۱+ ۵، مدعی شده است ‌با وجود ترسیم خطوط قرمز از سوی کشورهای غربی، توافق نهایی به ایران این امکان را می‌دهد تا آنقدر ذخایر اورانیوم داشته باشد که در صورتی که تصمیمی برای ساخت بمب اتم بگیرد، می‌تواند ظرف چند ماه آن را عملی کند. 
این گزارش که ورد نت دیلی نوشته به محتوای آن دست یافته، این هفته در اختیار همه اعضای شورای همکاری‌های خلیج فارس متشکل از بحرین، کویت، عمان، قطر، امارات متحده عربی و عربستان، قرار گرفته است.
حسن هانی زاده
کد خبر: ۴۴۳۶۸۴
تاریخ انتشار:۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸-21 October 2014

«آیا آنکارا از داعش حمایت می‌کند یا خیر»، دیگر به عنوان سوال مطرح نمی‌شود؛ چرا که در این‌باره یقین حاصل شده است. سوال اینجاست که به کدام دلیل یا دلایلی ترکیه به رهبری «حزب عدالت و توسعه» از این گروه تروریستی خطرناک و خشن حمایت می‌کند که حتی مطابق با ارزش‌های اسلام ترکیه نیست.

به گزارش «تابناک»؛در زمانیکه آمریکا با اقدامات نمادین تلاش می‌کند خود را دشمن داعش در عراق نشان بدهد، اما متحدان دولت آمریکا از جمله ترکیه، ابایی ندارند که حتی در مقابل قطعنامه صوری سازمان ملل علیه داعش نیز مقاومت کنند و حتی به اقدامات نمادین آمریکا علیه داعش در عراق نپیوندند. البته درپی انشار خبرهایی درباره نحوه آزادی دیپلماتهای ترکیه ای از دست داعش، موضوع رابطه دولت ترکیه با این گروه تروریستی بیش از گذشته قوت گرفت.

در حالی عده ای فکر می کردند که تغییرات سیاسی داخل آنکارا ، پنجره‌ای جدید به روی تغییرات سیاسی ترکیه بگشاید؛ اما رسیدن اردوغان به ریاست‌جمهوری و برعهده گرفتن ریاست حزب عدالت و توسعه توسط «احمد داوود اوغلو» نوید تغییرات جدیدی را نداد. زیرا دوباره تیمی در راس امور است که سیاست انتحاری و پشتیبانی از تروریسم را دنبال می‌کنند و به این ترتیب ترکیه همچنان به عنوان بخشی از مشکل و نه حلال آن باقی مانده است.

در همین رابطه دکتر حسن هانی زاده کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با تابناک به بررسی نقش ترکیه در تحولات اخیر منطقه به ویژه رابطه این کشور با گروه تروریستی داعش پرداخته است.

در حالی در ماه های اخیر شاهد هستیم که داعش از سوریه به عراق وارد شد و توانست به راحتی بخش های زیادی از عراق را تصرف کند. اما در روزهای اخیر شاهد هستیم که داعش نتوانسته است یکی از شهرهای مرزی میان سوریه و ترکیه را تصرف کند. شما دلیل ضعف داعش در دوران اخیر را چه می دانید؟

شرایط موصل با کوبانی کاملاً تفاوت دارد. به دلیل اینکه موصل در شرایطی تحویل داعش شد که برخی از رهبران عشایر موصل تصور می کردند که حاکمیت داعش خیلی بهتر از حاکمیت شیعیان عراق هست. این یک واقعیتی است که خود رهبران عشایر موصل به آن اعتراف کردند. به همین دلیل همراهی برخی از رهبران قبائل با داعش ؛ موصل به راحتی تسلیم این گروه تروریستی شد. البته برخی از فرمانده هان ارتش عراق که از رژیم گذشته باقی مانده اند نیز تسهیلاتی در اختیار داعش قرار دادند. لذا موصل خیلی سریع تسلیم و توسط داعش اشغال شد.

وضعیت کوبانی چه تفاوتی میکند؟

وضعیت کوبانی کاملاً تفاوت دارد. این شهر یک منطقه ای در مرز مشترک سوریه و ترکیه است که ساکنان این شهر کرد هستند. از آغاز بحران سوریه در مارس 2011 بشار اسد برای اینکه بتواند کردها را از گروه های تروریستی سوریه جدا کند نوعی خودمختاری و خودگردانی محلی به آنها اعطا کرد. به این مفهوم که تلاش کرد که اهالی کوبانی به نوعی خودگردانی داشته باشند . این اقدام با دو هدف انجام شد. هدف اول این است که جدایی بین تروریست ها و کردها ایجاد کند. هدف دوم آزار رساندن به اردوغان است.

خود مختاری چگونه می تواند باعث خطر برای ترکیه شود؟

هر نوع خود مختاری و خود گردانی در کنار مرزهای ترکیه به هر صورت تاثیر خود را روی کردهای ترکیه باقی می گذارد و لذا از همان زمان کردهای کوبانی که یک سری رگه های قومیتی با کردهای ترکیه دارند ارتباطاتی با این کردها برقرار کردند. زیرا کردهای کوبانی در زمان حاکمیت آتاتورک و ملی گراها به طرف سوریه کوچ داده شدند و این ها مهاجران کرد- ترک هستند که در 80 سال گذشته وارد سوریه شدند. لذا به نظر می رسد که الان شرایط فراهم شده است که کردها با توجه به تجربه خودمختاری که در یک سال گذشته به دست آوردند؛ بتوانند خودشان را مسلح کنند. ضمن اینکه دولت بشار اسد، سلاح های پیشرفته ای در اختیار گروه های کوبانی قرار داد. اقای اردوغان رئیس جمهور ترکیه به شدت از خودگردانی منطقه کوبانی ناراحت بود. لذا داعش با اشاره دولت ترکیه به کوبانی حمله کرد تا دولت ترکیه از کردهای کوبانی به عنوان برگ برنده فشار بر کردهای ترکیه استفاده کند. به نظر می رسد که الان وضعیت کردهای کوبانی و همچنین مسائل مربوط به ترکیه و سوریه به شدت پیچیده شده است. ولی در عین حال همه این حوادث با هم ارتباط دارد.

به نظر شما چرا ترکیه به صورت دوگانه در برخودر با تروریسم برخورد می کند. مثلا بعد از حمله داعش به کوبانی هیچ کمکی به مردم کرد مظلوم این شهر نکرد؟

دولت اردوغان یک سیاست پیچده ای در منطقه اتخاذ کرده است. از اسلام گرا ها برای پیش برد اهداف خودش استفاده می کند؛ از اقلیم کردستان استفاده می کند؛ از گروهک های تروریستی داعش در جبهه النصره و ارتش آزاد استفاده ابزاری می کند. در واقع اردوغان بازیگری است که سرانجام موجب شورش های خیابانی علیه خود را فراهم می کند.

این پیچیدگی در سیاست خارجی ترکیه به چه معناست؟

اردوغان در سیاست خارجی بسیار پیچیده عمل می کند. الان در مورد مصر با دولت السیسی به خاطر همراهی اردوغان با اخوان المسلمین مشکلاتی دارد. اختلاف نظرهایی الان میان عربستان و ترکیه به خاطر موضع گیری های متضاد آنها با اخوان المسلمین وجود دارد . در عین حال علی رغم اختلافاتی که ایجاد شده است؛ اردوغان از ابتدای شروع بحران سوریه با کمک عربستان و قطر یک مثلث تخریبی علیه سوریه ایجاد کرد.

هدف اردوغان از مخالفت با دولت بشار چیست؟

هدف اردوغان این است که یک دولت دست نشانده در سوریه پس از سرنگونی احتمالی دولت بشار ایجاد بکند که این دولت هم وابسته به امریکا به غرب باشد و حتی وابسته به رژیم صهیونستی باشد و هم با ترکیه نوعی همسازی و هماهنگی و همگرایی داشته باشد. دلیل این امر این است که نو عثمانی های ترکیه مانند اردوغان و داود اغلو نخست وزیر ترکیه ، درصدد هستند بخشی از خاک سوریه مخصوصاً منطقه ادلب را جدا کنند و به خاک ترکیه ملزم بکنند تا بتوانند راه ترانزیتی زمینی ترکیه را به شمال آفریقا و خاورمیانه توسعه بدهند .

در واقع شما دلیل حمایت ترکیه از داعش را چشم داشت ترکیه به بخشی از خاک سوریه می دانید؟

مدت ها پیش نو عثمانی ها نسبت به خاک سوریه مخصوصاً در منطقه ادلب چشم داشت دارند. لذا اردوغان با اهداف طولانی مدت دنبال ایجاد یک دولت دست نشانده در سوریه است. ضمن اینکه دولت اردوغان در اقلیم کردستان بدون مراجعه به دولت مرکزی عراق با کردستان رابطه برقرا کرد. الان اردوغان چون با داعش ارتباط دارد و داعش هم تهدید کرده است که اسناد این ارتباط را در صورتی که ارتش ترکیه به داعش حمله کند فاش خواهد کرد. لذا اردوغان مایل نیست مستقیماً با داعش و گروهک های تروریستی درگیر شود. در واقع همان سیاستی که امریکا در ائتلاف جهانی علیه داعش اتخاذ کرد و از نیروهای کشورهای منطقه استفاده کرد. الان اردوغان سعی می کند از نیروهای پیشمرگه بر ای کمک به منطقه کوبانی استفاده کند بدون اینکه خود را مستقیماً درگیر با داعش کند.

ایا قدرت گرفتن کردها خود خطری برای ترکیه نیست؟

از مدت ها پیش که بحران سوریه آغاز شد؛ دولت اردوغان سعی کرد که به نوعی با دادن یک سری امتیازات داخلی و شکلی کردها را آرام کند. انچه که الان در ترکیه جریان دارد این است که دولت اردوغان سعی می کند از طریق دادن امتیازاتی و ورود کردها به پارلمان ترکیه و یک سری امتیازات اجتماعی سعی می کند کردها را آرام کند. ولی به هرحال این سیاست منافقانه اردوغان ممکن است در کوتاه مدت جواب دهد؛ ولی در دراز مدت موجب بروز یک چالش امنیتی جدی خواهد شد. اولاً اگر دولت سوریه سرنگون شود؛ دوازده میلیلون علوی ترک که ارتباط عقیدتی با علوی های حاکم در سوریه دارند، شورش خواهند کرد. ضمنا بیست میلیون کرد در ترکیه وجود دارد و تبدیل به چالش اصلی برای اردوغان خواهد بود. اردوغان درست است که سیاست هایی را دارد که می خواهد این سیاست ها را اعمال کند. ولی در نهایت این سیاست به ضرر او تمام خواهد شد. گرچه اردوغان بازیگر سیاسی ماهر و بند باز سیاسی ماهری است؛ اما در نهایت از این بند سقوط خواهد کرد.

چرا ترکیه تا الان حاضر به در اختیار گذاردن فرودگاه به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا نشده است؟

الان اختلاف نظرهایی بین آمریکا و دولت اردوغان بروز کرده است. زیرا اردوغان تحت هیچ شرایطی مایل نیست یکی از پیش شرط هایی خود را رها کند. اردوغان مطرح کرده است که مسئله سرنگونی دولت بشار باید در اولویت باشد این در حالی است که سرنگونی اسد است در اولویت کار آمریکایی ها نیست. امریکایی ها سعی می کنند که در دراز مدت و در یک فرایند زمان طولانی بشار اسد را سرنگون کنند. در حالی که اردوغان سریع می خواهد انجام بگیرد. در واقع یک سری پیش شرط هایی اردوغان قرار داده است که برای امریکا قابل قبول نیست. این اختلاف نظرها وجود دارد. لذا امریکایی ها فشار می آورند که ترکیه اجازه دهد هواپیماهای امریکا از پایگاه ترکیه پرواز کند. بازهم اگر ترکیه اجازه بدهد که امریکا از پایگاه های ترکیه استفاده کند؛ داعش باز هم انتقام سختی از ترکیه خواهد گرفت و این موجب وحشت دولت ترکیه خواهد شد.

پیش بینی شما از آینده منطقه و درگیری ها در منطقه چیست؟

موضوع داعش و حضور داعش یک سناریوی کاملاً تعریف شده است. داعش در دراز مدت همچنان در مثلث لبنان سوریه و عراق باقی خواهد ماند. این باقی ماندن به چند دلیل است.1 - سعی می کنند از وجود داعش برای ضربه زدن به مقاومت اسلامی و حزب الله در لبنان استفاده کنند. 2- ایران، عراق و سوریه یک قرارداد احداث خط لوله گاز از ایران به عراق و سوریه امضا کرده اند. این پروژه سنگین 10 میلیارد دلاری است. از طریق این توافق ایران گاز خودش را از طریق عراق و سوریه به دریایی مدیترانه و اروپا صادر می کند. بعد از این قرارداد بلافاصله موضوع داعش را ایجاد کردند تا این منطقه برای مدت ها ناامن باشد و اجازه ندهد که این پروژه تکمیل شود.

ضمن اینکه اخیراً همین اردوغان در سفر به دوحه و گفت و گو با شیخ آل ثانی امیر قطر موضوع باقی ماندن داعش در منطقه و اینکه قطر باید کمک مالی کند تا داعش برای سال ها در منطقه مثلث لبنان، سوریه و عراق باقی بماند و قطر به عنوان کشوری که بتواند مدیریت انرژی گاز را در جهان داشته باشد و در مقابل به ترکیه کمک مالی کند. قطر حتی می خواهد با صادرات گاز به ترکیه خود را جایگزین صادرات گاز ایران کند. این توافق وجود دارد که قطر در اینده به عنوان تنها کشوری که انرژی گاز را در اختیار خواهد داشت ؛ بتواند بر قیمت گاز تاثیر گزار باشد و قیمت گاز را قطر تعیین کند. یا به عبارت دیگر مدیریت جهانی گاز در اختیار قطر قرار بگیرد. لذا در سفر اردوغان به دوحه مسئله ضرورت ناامنی در عراق و سوریه مورد تاکید قرار گرفت و قطر هم تعهد کرده است که کمک مالی برای مدت ها در اختیار داعش قر ار بدهد.

اخبار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی



نماینده مردم اهواز در مجلس:

وزیر نیرو از سوی برخی نمایندگان تحت فشار است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه انتقال آب کارون متوقف شده ولی وزیر نیرو از سوی برخی از نمایندگان مجلس تحت فشار است.

سید شریف حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار کرد: موضع گرفتن و هیاهو سالاری برخی درباره توقف انتقال آب کارون به فلات مرکزی جهت تشویش اذهان عمومی است.

وی اضافه کرد: توقف این پروژه به دلیل اثبات آسیب‌های مخرب این انتقال صورت گرفته ولی برخی در تلاش هستند تا با استفاده از تحریک احساسات مردم و تشویش اذهان سبب ادامه این پروژه غلط شوند.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی درباره مواضع وزیر نیرو درباره انتقال آب کارون تصریح کرد: وزیر نیرو از طرف برخی از نمایندگان تحت فشار و این رفتار وی طبیعی است.

وی افزود: نباید اسیر تشویش اذهان برخی از نمایندگان شویم بلکه باید با ادامه دادن کارهای علمی و تبیینی درباره پروژه غلط انتقال آب کارون مردم کشور را از آسیب‌های مخرب این انتقال آگاه کنیم.

حسینی با بیان اینکه مواضع استاندار خوزستان و معاونین وی درباره انتقال کارون باید در رسانه‌ها به گوش مردم رسانده شود، عنوان کرد: صحبت‌های کار‌شناسان و اساتید دانشگاه که تخصص آن‌ها در حوزه علوم آب و محیط زیست است، در این راه خیلی موثر و مفید است.

وی اضافه کرد: حرکات علمی که در کنفرانس علمی کارون انجام می‌شود خیلی مفید است و این حرکات در جهت آاهی مردم باید ادامه داشته باشد.

اخبار روز خوزستان



نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار خوزستان ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی را تسلیت گفتند

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله سیدمحمد علی موسوی جزایری نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان با انتشار پیام مشترکی ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، آیت‌الله سیدمحمد علی موسوی جزایری نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان با انتشار پیام مشترکی ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

دراین پیام آمده است:

با کمال تاسف و تأثر اطلاع یافتیم که عالم جلیل القدر و روحانی مبارز حضرت آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس محترم مجلس خبرگان رهبری دار فانی را وداع گفت.

در ادامه پیام تسلیت آمده است در مقام و منزلت این شخصیت کم نظیر همین قدر که امام راحل (ره) در مورد ایشان فرمودند بنده به آقای مهدوی کنی ارادت داشته، دارم و خواهم داشت و این جمله‌ای است که آن عارف یگانه و سفر کرده در مورد هیچ شخصیت دیگری بر زبان نیاورد.

در فراز دیگری از این پیام آمده است مرحوم آیت الله مهدوی کنی را به جرأت می‌توان یک فرد شاخص بین علما و سیاست مداران معاصر دانست که در موضوعات مختلف فقهی و سیاسی و اجتماعی دارای مواضع خاص بود با این وجود همواره حرمت اهل نظر و همسنگران دوران مبارزه با استبداد و استعمار را حفظ می‌نمود.

اینجانبان ارتحال این روحانی مبارز و مجاهد را به ساحت مقدس امام زمان (عج) رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم شریف و خاندان محترم آن مرحوم تسلیت عرض می‌نمائیم.

یک خبر از بهبهان



دکل حفاری نفت به علت ایجاد آلودگی تعطیل شد
اجتماعی  12:44:45 1393/07/30
937-16014-5 کد خبر
    

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهبهان از تعطیلی یک دکل حفاری نفت به علت ایجاد آلودگی در محیط زیست در بهبهان خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) –منطقه خوزستان- فرخ شیرعلی با بیان این مطلب اظهار کرد: با پیگیری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهبهان این دکل حفاری به دلیل آلوده کردن آب‌های زیرزمینی و عدم عایق‌کاری حوضچه نگهداری فاضلاب‌های صنعتی خود، تعطیل شد.

وی افزود: این دکل حفاری با دستور قضایی تا رفع آلودگی و حصول نتایج مورد نظر محیط زیست توقیف شده و از ادامه فعالیت آن ممانعت می‌شود.

اخبار ورزشی خوزستان



دو خوزستانی به اردوی تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری جوانان و بزرگسالان فراخوانده شدند.

 

محمدعلی چابک، سرپرست هیات دوچرخه‌سوای استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: رضا رشنو و احسان خادمی به ترتیب به اردوی تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان دعوت شدند.

 وی بیان کرد: این اردوها از سوم تا پانزدهم آبان‌ماه در کمپ تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار خواهند شد و این دو ورزشکار خوزستانی نیز در آن شرکت می‌کنند. رشنو و خادمی اکنون در پیست دوچرخه‌سوای اهواز در حال تمرین هستند. 

سرپرست هیات دوچرخه‌سواری خوزستان بیان کرد: تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان به ترتیب خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی 2015 آسیا و کاپ جهانی آماده می‌کنند.




یم دو و میدانی خوزستان در مسابقات برترین‌های نوجوانان و جوانان کشور با حریفان خود رقابت می‌کند.

 

سعید پویا، مربی – سرپرست تیم دو و میدانی استان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: این مسابقات فردا (پنج‌شنبه) به میزبانی قم برگزار می شود و خوزستان با بیشترین سهمیه که هفت نفر است در این مسابقات شرکت می کند.

 

وی بیان کرد: در رده سنی نوجوانان، عباس کلانتری در پرتاب نیزه، محمد اسیوندنژاد و امیر هزامی هر دو در پرش سه گام، مصطفی فروزش و مجتبی غرباویان هر دو در دو 400 متر و سیداسماعیل موسوی در دو 800 متر با حریفان خود رقابت می کنند. در رده سنی جوانان نیز ولید بچیه در دو 400 متر در این مسابقات شرکت می‌کند.

 

مربی تیم دو و میدانی خوزستان در پایان آمادگی تیم استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: کلانتری با اختلاف بسیار نسبت به حریفان خود می تواند قهرمان شود و طلایش قطعی است. موسوی، هزامی و غرباویان نیز از امیدهای کسب مدال هستند.




تیم دو و میدانی خوزستان در مسابقات برترین‌های نوجوانان و جوانان کشور با حریفان خود رقابت می‌کند.

 

سعید پویا، مربی – سرپرست تیم دو و میدانی استان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: این مسابقات فردا (پنج‌شنبه) به میزبانی قم برگزار می شود و خوزستان با بیشترین سهمیه که هفت نفر است در این مسابقات شرکت می کند.

 

وی بیان کرد: در رده سنی نوجوانان، عباس کلانتری در پرتاب نیزه، محمد اسیوندنژاد و امیر هزامی هر دو در پرش سه گام، مصطفی فروزش و مجتبی غرباویان هر دو در دو 400 متر و سیداسماعیل موسوی در دو 800 متر با حریفان خود رقابت می کنند. در رده سنی جوانان نیز ولید بچیه در دو 400 متر در این مسابقات شرکت می‌کند.

 

مربی تیم دو و میدانی خوزستان در پایان آمادگی تیم استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: کلانتری با اختلاف بسیار نسبت به حریفان خود می تواند قهرمان شود و طلایش قطعی است. موسوی، هزامی و غرباویان نیز از امیدهای کسب مدال هستند.





تیم تیراندازی بانوان خوزستان در هفته سوم لیگ دسته یک کشور به مصاف حریف خود می رود.

 

سیدسالار محمدنیا، رییس هیات تیراندازی استان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: این هفته از مسابقات لیگ دوم آبان ماه در تهران برگزار می شود و نماینده استان به مصاف تیم بعثت تهران می رود.

 

وی بیان کرد: بانوان خوزستانی برای اولین بار است که در لیگ کشوری شرکت می‌کنند و با توجه به تجربه‌ای که دارند، به نظرم طی دو هفته گذشته که به یک پیروزی و یک شکست دست پیدا کرده اند، کارشان خوب بوده است.

 

رییس هیات تیراندازی خوزستان گفت: تیم استان برای شرکت در این مرحله، تمرینات منظمی را پشت سر گذاشته است و به نظرم بتوانند تیم بعثت تهران را شکست دهند و با دست پر برگردند.




مرحله دوم لیگ نجات غریق خوزستان به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار می شود.

 

حر حاجیان، رییس هیات نجات غریق استان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: این لیگ طی چهار مرحله برگزار می شود که مرحله دوم آن قرار است دوم آبان ماه در استخر کارگر اهواز برگزار شود.

 

وی بیان کرد: در پایان مرحله اول این مسابقات، در رده سنی کمتر از 30 سال تیم‌های آبادان، ماهشهر و نفت اهواز به ترتیب اول تا سوم شدند و در رده سنی بالای 30 سال تیم های ماهشهر، آبادان و نفت اهواز مکان های اول تا سوم را به دست آوردند.

 

رییس هیات نجات غریق خوزستان گفت: تمام شهرستان‌ها حضورشان در این رقابت‌ها الزامی است و باید یک تیم در این مسابقات داشته باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: مرحله نخست لیگ در بهترین سطح برگزار شد و در حد مسابقات کشوری بود. ما در حالی لیگ نجات غریق را برگزار می کنیم که در هیچ استانی این لیگ برگزار نمی شود.

 

حاجیان عنوان کرد: ما برای بالا بردن سطح توانایی ناجیان غریق‌های استان و انگیزه آن ها، به برگزاری مسابقات توجه داریم. ما در نجات غریق و بخش بانوان ضعیف بوده ایم ولی با توجه به نفرات برتر و خوبی که جذب کرده ایم، می توانیم در آینده موفق تر عمل کنیم.




یک خوزستانی به اردوی تیم‌ملی جودو نوجوانان دعوت شد.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- کیوان مهدی زاده از استان خوزستان در این اردو که 31 جودوکار به آن دعوت شده‌اند، شرکت می‌کند.

 

اردوی تیم‌ملی نوجوانان از یکم تا دهم آبان‌ماه در مجموعه ورزشی شهیدکبکانیان تهران برگزار خواهد شد.

 

تیم‌ملی جودو نوجوانان خود را برای شرکت در مسابقات جهانی آمریکا آماده می‌کند.







یک خبر از مسجدسلیمان



ارسال به دوستان
رئیس دادگستری مسجدسلیمان خبر داد
کاهش 27 درصدی آمار سرقت در مسجدسلیمان

رئیس دادگستری مسجدسلیمان از کاهش 27 درصدی آمار سرقت خودرو و منازل در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته در مسجدسلیمان خبر داد.

خبرگزاری فارس: کاهش 27 درصدی آمار سرقت در مسجدسلیمان

پیمان چعباوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مسجدسلیمان اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که آمار سرقت خودرو و منازل طی شش ماهه نخست سال‌جاری در مقایسه با همین زمان در سال قبل 27 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: به منظور بررسی راه‌های پیشگیری از جرایم کارگروهی تشکیل یافته و در این کارگروه‌ها راه‌های پیشگیری از جرم بررسی و به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ می‌شود.

رئیس دادگستری مسجدسلیمان با عنوان اینکه نخستین جلسه این کارگروه در ارتباط با سرقت منازل و خودروها تشکیل شد، اضافه کرد: در این جلسه راه‌های متعدد پیشگیری و مقابله با این نوع سرقت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از تصویب به دستگاه‌های مربوطه ارجاع و ابلاغ شد.

چعباوی ادامه داد: دومین جلسه این کارگروه با محوریت تصادفات جاده‌ای با حضور شهردار، فرمانده منطقه انتظامی، روسای اداره‌های آب، گاز، مخابرات، برق، پلیس راهور تشکیل شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: حفاری‌های متعدد خیابان‌ها و عدم‌ترمیم به موقع و یا نبود علائم هشدار دهنده کافی در زمان اجرای عملیات حفاری ـ سد معبر توسط خودروها و فروشندگان دوره‌گرد از جمله مواردی بودند که در این جلسه مطرح و مورد بحث قرار گرفتند.

رئیس دادگستری مسجدسلیمان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس که از وی در خصوص نحوه التزام دستگاه‌های مرتبط و عمل کردن آنها به این مصوبات گفت: برخلاف سایر صورت جلسه‌هایی که در جلسات اداری تنظیم می‌شود مصوبات این کارگروه چون توسط مقام قضایی تنظیم و ابلاغ می‌شود، مطابق با دستور قضایی است.

چعباوی تصریح کرد: عمل نکردن به مصوبات حکم تمرد از دستور قضایی را دارد و برای شخص متخلف پرونده‌ای در این خصوص تنظیم و به دادگاه معرفی و با وی برابر قانون برخود خواهد شد.

وی در پایان از راه‌اندازی معاونت پیشگیری از جرایم در دادگستری شهرستان مسجدسلیمان خبر داد و متذکر شد: با توجه به اهمیت اصل پیشگیری بر وقوع، معاونت پیشگیری از جرایم در این دادگستری با عضویت یکی از قضات راه‌اندازی و مطابق شرح وظایف محوله در این خصوص انجام وظیفه می‌کند.

انتهای پیام/72001/ن۳۰

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930730000860#sthash.YoUv1tX3.dpuf

اخبار روز خوزستان



ارسال به دوستان
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان:
سالانه 50 هزار میلیارد تومان از طریق رودخانه کارون به اقتصاد کمک می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه شاید سالانه به ارزش 50 هزار میلیارد تومان ازطریق رودخانه کارون به اقتصاد این مملکت کمک می‌شود، گفت: ارزش این رودخانه قابل نمره دادن نیست.

خبرگزاری فارس: سالانه 50 هزار میلیارد تومان از طریق رودخانه کارون به اقتصاد کمک می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، احمدرضا لاهیجان‌زاده ظهر امروز در نشست علمی رودخانه کارون اظهار کرد: به هیچ وجه گوش شنوایی برای قضیه کارون وجود نداشت و نبود دیدگاه‌ها در گذشته قضیه امروز را ناشی می‌شود.

وی افزود: حدود 10 سال گذشته قرار بود خانم ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در نخستین جلسه شورای کیفی حفاظت رودخانه کارون شرکت کند و در خصوص رودخانه کارون از بعد اقتصادی وارد کار شویم.

لاهیجان‌زاده گفت: اگر رودخانه کارون را از نظر اقتصادی بررسی کنیم این رودخانه سالانه 13.5 میلیون تن کشاورزی را سبب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: به علاوه آبی که برای صنایع پتروشیمی و نفت و نیروگاه‌ها مصرف می‌شود، شاید سالانه به ارزش 50 هزار میلیارد تومان از قبل این رودخانه به اقتصاد این مملکت کمک می‌شود.

وی تصریح کرد: هنوز کسی ارزش اقتصادی رودخانه کارون را به طور دقیق بررسی نکرده و ارزش آن قابل نمره دادن نیست.

لاهیجان‌زاده در خصوص آلاینده‌های آب رودخانه کارون گفت: در بحث زه‌آب و برداشت آب توسط نیشکر به جز اینکه اجرای پروژه‌های بسیاری را شروع کرده است، یکی از طر‌ح‌های هفت تا 12 هزار هکتاری آن در بحث زه‌آب شروع به کار کرده است.

این مسئول یادآور شد: البته مشکل اصلی نیشکر که با آن دست به گریبان هستیم دود زیادی است که به محیط وارد می‌کند در سال گذشته بابت آتش‌زدن مزارع نیشکر طرح دعوی به مراجع قضایی داشتیم و احکام بسیاری صادر شد که برخی از این احکام شروع شده است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930730001152#sthash.Tp8S8Sfd.dpuf

گزارشی از وضعیت آب در خوزستان



برای احداث 19 کارخانه فولاد در استان مقصد!
پشت‌پرده انتقال‌فاجعه‌بار سرشاخه‌های‌کارون
کد مطلب : 58552
گروه جامعه: عضو کمیسیون انرژی مجلس موضوع آب و حفظ کارون نیمه جان را موضوعی ملی، امنیتی و حیاتی برشمرد و گفت: آمارهای ارایه شده پیرامون میزان آوردهای سالانه کارون ساختگی و به دور از واقعیت است.
پشت‌پرده انتقال‌فاجعه‌بار سرشاخه‌های‌کارون
جواد سعدون زاده درباره انتقال آب از سرشاخه‌های کارون توضیح داد: از دستور قاطع رئیس جمهور و معاون اول ایشان مبنی بر توقف پروژه بهشت آباد سپاسگزاری می‌کنم؛ کما اینکه از اقدام وزیر نیرو باید تشکر کرد زیرا بدون شک موضوع آب و حفظ حیات کارون نیمه جان یک موضوع ملی، حیاتی و امنیتی است و آمارهای ارائه شده پیرامون آورد سالانه کارون ساختگی و به دور از واقعیت است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بهانه آب آشامیدنی به شهرهای مقصد، با تونل کوهرنگ 3 مرتفع می‌شود؛ در نتیجه اجرای پروژه هولناک بهشت آباد با ظرفیت بیشتر از یک میلیارد مترمکعب برای احداث 19 کارخانه فولاد در استان مقصد است که قطع به یقین به فاجعه ملی و نزاع پیچیده ای منتهی خواهد شد. سعدون زاده چنین اقدامات بی پرده، شتاب زده و بومی‌نگر را موجب آن دانست که ضمن ایجاد چالش‌های ملی اجتناب ناپذیر، تمام سرمایه گذاری‌های گذشته دولت را در استان 6 میلیون نفری خوزستان نقش بر آب کند.

نماینده آبادان در مجلس با تاکید بر اینکه قریب 25 هزار میلیارد تومان هزینه ایجاد زیرساختهای مهار آب و انجام پروژه‌های کشاورزی و تولید برق از حیز انتفاع افتاده، ادامه داد: آیا این یک ضایعه ملی بزرگ نیست؟ زیان کشور با کاهش تولید برق در صورت انتقال آب سالانه بالغ بر 1000 میلیارد تومان خواهد بود و با افتتاح تونل کوهرنگ 3 به طول 20 کیلومتر و در عمق 30 متری زمین مانند زهکشی خطرناک همه چشمه‌های آن منطقه را خشک خواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: 3 سال قبل شرکت مشاور اتریشی چنین تونلی را بر خط گسل مردود دانست و خط لوله انتقال آب را پیشنهاد می‌دهد ولی امروز بدون در نظر گرفتن کوهرنگ 3 و بهشت آباد تخصیص آب برای اجرای طرح کشاورزی مقام معظم رهبری در خوزستان با مشکل جدی رو به رو شده است. وی گفت: آب آبادان در مسیر کارون و بهمنشیر با وجود باز کردن دریچه‌های سد از 4 هزار میکرو پایین تر نیامده است و این بدان معنا است که 4 میلیون اصله نخل در معرض نابودی قرار گرفته است از آب کارون با این کیفیت، قابلیت مصرف بهداشتی و شرب خود را از دست داده است و مضاف بر آن مرگ نخلستان ها را نیز به همراه دارد.

سعدون زاده افزود: آیا شما که دم از انتقال آب از سرشاخه‌های کارون را می‌زنید نگران امنیت، سلامت وتامین معاش مردم خوزستان نیستید؟ چرا اصرار دارید مردم خوزستان را به هلاکت و فلاکت بیندازید؟ همان مردمی که به تعبیر امام راحل دین خود را به اسلام ادا کردند. سعدون زاده با اشاره به ناراحتی مردم خوزستان از این جفا، از ابلاغیه منع این انتقال خبر داد و گفت: چرا ضوابط را به سخره گرفته اید؟ نباید بگذاریم این مباحث تنش را به لا یه‌های جامعه کشیده شود زیرا در آن صورت امنیت قابل ستایش ایران با این اقدامات غیر مدبرانه به مخاطره خواهد افتاد. وی حفر تونل‌های 77 کیلومتری در جمهوری اسلامی بدون مجوز و قرارداد معین را نوعی سرکشی و یاغی گری در کشور دانست که دولت را ملزم به اعمال حاکمیت می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: کاری که صدام بعثی با ابزار جنگی در مورد خوزستان نتوانست انجام دهد، می‌خواهید با شور کردن آب کارون، کرخه، بهمنشیر و خشکاندن 2 تالاب بزرگ هورالعظیم و هورشادگان انجام دهید و خوزستان را به عنوان دژ مستحکم انقلاب اسلامی متزلزل کنید؟ وی با بیان اینکه نباید برای کشور و امنیت آن هزینه‌های گزاف تراشید گفت: باید به چراغ‌های قرمز هشدار بموقع مراجع امنیتی کشور توجه کرد و این چراغ ها را برای پاسداری از وحدت ملی نیک ببینیم.

تصاویر دیدنی از حیوانات



تصاویری دیدنی از نقش خانواده در قلمرو حیوانات



لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
اگر تصاویر برای شما قابل نمایش نیست بر روی لینک موجود در ابتدای ایمیل کلیک کنید
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تغذیه و سلامتی



مهمترین دلایل پنهانی چاق شدن را بشناسید
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 گر غذایتان زیاد است و تحرک‌تان کم، نباید از چاق شدن‌تان تعجب کنید. اما اگر غذای چندانی نمی‌خورید و تحرک‌تان هم چندان کم نیست، حق دارید اگر از افزایش وزن‌تان یکه بخورید... پزشکان می‌گویند به‌جز تغذیه، توارث و تحرک، علل دیگری نیز می‌توانند در افزایش وزن ما نقش داشته باشند. در این مطلب نگاهی انداخته‌ایم به برخی از مهم‌ترین دلایل پنهان چاقی که در ادامه ایمیل خواهید خواند.
 کم‌خوابی

اگر تا دیر وقت بیدار بمانید، احتمال بیشتری وجود دارد که آخر شب به غذا خوردن روی بیاورید و به این ترتیب میزان کالری دریافتی‌تان افزایش می‌یابد. از طرفی تغییرات در میزان هورمون‌ها در این وضعیت باعث افزایش احساس گرسنگی و اشتها می‌شود و دیرتر احساس سیری خواهید کرد.
 یائسگی

بیشتر زنان نزدیک به زمان یائسگی مقداری وزن اضافه می‌کنند، اما احتمالا کاهش هورمون‌‌های جنسی علت این افزایش وزن نیست بلکه با بالا رفتن سن، سوخت‌وساز در بدن کند می‌شود و کالری کمتری می‌سوزد. از طرفی تغییرات در شیوه زندگی (مانند تحرک کمتر) نیز ممکن است در این افزایش وزن دخیل باشد اما جایی که در آن چربی در بدن تجمع پیدا می‌‌کند، ممکن است به یائسگی مربوط باشد. در یائسگی، چربی بیشتر اطراف کمر جمع می‌شود، نه در ران‌ها و لگن.
 تخمدان پلی‌کیستیک

نشانگان تخمدان پلی‌کیستیک یک مشکل هورمونی رایج در زنان در سنین باروری است. در بیشتر زنان دچار این نشانگان، کیست‌های کوچک بسیار در تخمدان‌ها رشد می‌کند. این عارضه باعث از بین رفتن تعادل هورمونی می‌شود و بر چرخه قاعدگی تاثیر می‌گذارد و ممکن است پرمویی و آکنه ایجاد کند. خانم‌های دچار این عارضه نسبت به انسولین مقاوم هستند که باعث افزایش وزن می‌شود و چربی اضافی در شکم آنها تجمع پیدا می‌کند. چاقی شکمی مبتلایان را در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی قرار می‌دهد.
 ترک سیگار

افرادی که سیگار را ترک می‌کنند به‌طور میانگین کمتر از 4.5 کیلوگرم وزن اضافه می‌کنند زیرا با حذف نیکوتین چند اتفاق می‌افتد:

- فرد احساس گرسنگی بیشتری می‌کند و غذای بیشتری می‌خورد که این احساس گرسنگی ممکن است پس از چند هفته برطرف شود.
- بدون اینکه میزان کالری دریافتی کم شده باشد، سوخت‌وساز کند می‌‌شود.
- غذاها برای فرد خوشمزه‌تر به‌نظر می‌رسند که ممکن است به پرخوری بینجامد.
- فرد به خوردن غذاهای حاضری پرچربی و پرقند روی می‌آورد.
 کم‌کاری تیرویید

اگر تیرویید (غده پروانه‌ای شکلی که جلوی گردن قرار دارد)، به اندازه کافی هورمون تیروییدی تولید نکند، احتمالا احساس خستگی، ضعف و سرما خواهید کرد و اضافه وزن پیدا می‌کنید. اگر هورمون تیرویید کافی نباشد، سوخت‌وساز در بدن کند می‌شود و احتمال بالا رفتن وزن افزایش پیدا می‌کند. حتی اگر کارکرد تیرویید در حد پایینی دامنه طبیعی باشد، ممکن است افزایش وزن به‌وجود آید. معمولا درمان کم‌کاری تیرویید باعث از بین رفتن این اضافه وزن خواهد شد.
 داروهای کورتونی

داروهای ضدالتهابی استروییدی (داروهای کورتونی) مانند پردنیزولون به دلیل اثرشان در افزایش‌ وزن مشهور هستند. تجمع مایع در بدن و افزایش اشتها دلایل اصلی افزایش وزن با مصرف این داروهاست، اما این عارضه جانبی آنها به دوز دارو و مدت زمان مصرف بستگی دارد. در برخی مصرف‌کنندگان داروهای استروییدی به‌طور گذرا چربی‌های بدن جابجا و در مناطقی مانند صورت، پشت گردن و شکم جمع می‌شود.
 قرص‌های ضدبارداری

برخلاف عقیده رایج، قرص‌های ضدبارداری ترکیبی (استروژن و پروژسترون) باعث افزایش وزن در درازمدت نمی‌شوند. گاهی برخی از زنانی که قرص‌های ترکیبی مصرف می‌کنند، مقداری اضافه وزن پیدا می‌کنند اما این افزایش وزن به تجمع مایع در بدن مربوط می شود و معمولا کوتاه‌ مدت است. اگر هنوز هم در این‌باره نگران هستید، با پزشکتان مشورت کنید.
 کوشینگ

افزایش وزن، علامت شایع نشانگان کوشینگ است. نشانگان کوشینگ گاهی به دلیل مصرف داروهای استروییدی برای بیماری‌هایی مانند آسم، آرتریت یا لوپوس بروز می‌کند. همچنین این نشانگان ممکن است در نتیجه تولید بیش از حد هورمون کورتیزول به‌وسیله غده فوق‌کلیه یا به توموری مربوط باشد که این هورمون را می‌سازد. تجمع چربی به این دلیل بیش از همه در صورت، گردن، بخش بالایی پشت و دور کمر خواهد بود.
 بعضی داروهای اعصاب

یک عارضه جانبی برخی از داروهای ضدافسردگی، افزایش وزن است، بنابراین اگر فکر می‌کنید داروی ضدافسردگی‌تان باعث چاقی‌تان شده، با پزشک درباره تغییر برنامه درمانی‌ مشورت کنید اما هرگز خودسرانه داروهایتان را تغییر ندهید. برخی افراد هم پس از مدتی مصرف داروی ضدافسردگی، به علت اینکه حالشان بهتر و اشتهایشان بیشتر می‌شود، وزن اضافه می‌کنند. خود افسردگی نیز ممکن است باعث تغییرات وزن شود.

از میان داروهای اعصاب و روان، برخی داروهای دیگر نیز افزایش وزن را به دنبال دارند؛ مثلا داروهای ضدروان‌پریشی که برای درمان اسکیزوفرنی و اختلال‌ دوقطبی به‌کار می‌روند و همین‌طور داروهای ضدمیگرن، ضدتشنج، ضدفشارخون و ضددیابت.
 استرس

در زمان استرس میزان ترشح کورتیزول یا «هورمون استرس» در بدن افزایش می‌یابد و اشتها را زیاد می‌کند. علاوه بر این ممکن است برای تسکین خودتان هنگام استرس به خوردن غذاهای پرکالری روی بیاورید. ترکیب این دو عامل زمینه را برای افزایش وزن فراهم می‌کند.
 پنج قاعده دارویی

اگر مصرف داروی خاصی باعث افزایش وزنتان شده است، به قواعد زیر توجه داشته باشید:
قاعده اول: بدون مشاوره با پزشک مصرف هیچ دارویی را قطع نکنید زیرا این دارو ممکن است برای حفظ سلامت ضروری باشد.
قاعده دوم: خودتان را با دیگر افرادی که همین دارو را مصرف می‌کنند، مقایسه نکنید. عوارض جانبی یک دارو در همه افراد به یک شکل ظهور نمی‌کند. اگر دارویی باعث افزایش وزن در فردی شده باشد، لزوما این اثر را در شما ندارد. با پزشکتان در این باره مشورت کنید.
قاعده سوم: اگر افزایش وزن شما ناشی از تجمع مایع در بدن بود، نگران نباشید زیرا این افزایش وزن دائمی نیست. هنگامی که مصرف دارو را به پایان برسانید یا بیماری‌تان کنترل شود، پف‌کردگی ناشی از تجمع مایع فروکش می‌کند. در طول این مدت از یک رژیم غذایی کم‌نمک پیروی کنید.
قاعده چهارم: با پزشک درباره داروی دیگری که به عنوان جایگزین می‌توانید مصرف کنید، مشورت کنید. در بسیاری از موارد پزشکتان می‌تواند داروی دیگری را برای شما تجویز کند که این عارضه جانبی را نداشته باشد.
قاعده پنجم: اگر افزایش وزنتان ناشی از کاهش میزان سوخت‌وساز در بدن به علت یک بیماری یا مصرف داروست، باید سعی کنید با ورزش سرعت سوخت‌وساز را بالا ببرید.


منبع: سلامت ایران

یک خبر ورزشی


دیدار تیم‌های استقلال خوزستان و نفت مسجدسلیمان با تساوی بدون گل به پایان رسید.
به گزارش مشرق، در هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور دو تیم استقلال خوزستان و نفت مسجدسلیمان از ساعت 17 امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه غدیراهواز به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

بازیکنان استقلال خوزستان و نفت مسجدسلیمان در طول بازی سوای شوت دقیقه 72 جلال عبدی که به تیر دروازه آبی‌پوشان برخورد کرد در سایر او.قات بازی هیچ‌کدام نتوانستند خطری روی دروازه دیگری ایجاد کنند و به نوعی می‌توان گفت تفکرات عبدالله ویسی و بهروز مکوندی در این بازی به بن‌بست خورد.
منبع: تسنیم

قابل توجه خوزستانی های دوست داشتنی



چهل نکته‌‌ طلایی در عکاسی با تلفن‌همراه


پس از چندین سال عکاسی با گوشی‌های هوشمند و به خصوص آیفون، بسیاری از ما تجربه‌ی بالایی در کار با این ابزارها کسب نموده و ثبت تصاویر بهتر را آموخته‌ایم. در این مقاله به بررسی برخی از مهم‌ترین موارد و تجربیات عکاسی با تلفن همراه می‌پردازیم …

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

1. هیچ برنامه جادویی برای عکاسی با گوشی‌های هوشمند وجود ندارد.

2. کسی که با موبایل خوب عکس بگیرد، عکاس خوبی است.

3. عکاسی با گوشی‌های هوشمند بیشتر کاری ذوقی است تا عکس‌برداری حرفه‌ای.

4. بهترین دوربین همانی است که نحوه‌ی کار کردنش را می‌دانید. برای گام نخست باید اصول کار با دوربین را بیاموزید.

5. قرار نیست کادر تمامی تصاویر مربعی باشد، بهتر است خود را از استانداردهای اینستاگرامی رهایی ببخشید.

6. بهترین کار خود را ارائه دهید و بهتر است پیش از انتشار و ویرایش بعدی، به خوبی بر روی کار خود فکر کنید.

7. آن برنامه‌ی استثنایی که برای عکاسی نیاز دارید احتمالاً در سیستم عامل اندروید پیدا نمی‌شود.

8. گاهی تصاویر زیبایی که با دوربین گوشی تهیه کرده‌اید نیاز به هیچ ویرایشی ندارد.

9. از اینکه خود را عکاس بنامید هرگز نهراسید علاوه بر این تشخیص انتقاد خوب و بد را بیاموزید.

10. هیچ ابزار خوب شخصی‌سازی شد‌ه‌ای وجود ندارد.

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

11. نور را دنبال کنید. نور عامل مهم تشکیل تصاویر خوب است.

12. با گام‌های خود به سوژه نزدیک شوید تا با قابلیت بزرگ‌نمایی (زوم) گوشی‌تان.

13. از تصاویر خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

14. تصاویری که با گوشی خود گرفته‌اید را چاپ کرده آن را به سایرین هدیه دهید. بهتر است آن‌ها را حقیقی کنید.

15. گرفتن لایک معیاری برای محبوبیت یک اثر است تا کیفیت آن. این دو یکی نیستند. یک نظر صادقانه بهتر از یک‌صد لایک است.

16. از یکدیگر کپی نکنید. بهتر است به دنبال سبک کاری خود باشید.

17. برنامه‌ی جایگزینی برای برنامه پیش فرض عکاسی پیدا کنید و با آن بارها و بارها تمرین کنید.

18. در حین عبور از خیابان، تصاویر خود را ویرایش نکنید.

19. از فیلتر استفاده نکنید.

20. اگر از خودتان در خیابان عکس می‌گیرید، می‌توانید آن را همان جا در اینترنت منتشر کنید.

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

21. برای جلوگیری از حواس پرتی در حین عکاسی می‌توانید حالت گوشی خود را به حالت پرواز درآورید.

22. به همراه داشتن باتری اضافی می‌تواند خیلی وقت ها راه‌گشا باشد.

23. در زمان عکاسی اعتماد به نفس داشته باشید، شاید برخی مایل نباشند از آن‌ها عکس بگیرید.

24. آماده باشید، آیکون برنامه عکاسی محبوب خود را در دسترس قرار دهید.

25. نخستین ۱۰ هزار عکسی که می‌گیرید، بدترین‌ها هستند. تازه پس از آن است که می‌توانید کارهای خوبی انجام دهید.

26. تصویربرداری در حالت طبیعی از سوژه‌ها بهتر از آن است که کسانی را خودتان در موقعیت‌های کنترل شده بگمارید.

27. ابتدا بیاموزید چطور از قانون یک سوم بهره ببرید (عکس بالا). سپس آن را فراموش کنید.

28. امروزه با توسعه فناوری، یافتن تمایز بین عکسی که با تلفن همراه گرفته شده دشوار است.

29. عکاسان حرفه‌ای به ابزار توجهی ندارند و بیشتر به دنبال چشم‌انداز تصاویر هستند.

30. نمی‌توان با استفاده از فلاش دوربین گوشی آیفون تصاویر خوبی گرفت.

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

31. هر چه بیشتر عکاسی کنید، دلیل بهتری برای عکاسی پیدا می‌کنید.

32. فقط برای دل خود عکاسی کنید، نه هیچ کس دیگر.

33. دوربین قدیمی‌تان را از گنجه بیرون بکشید، قرار نیست همه چیز را با دوربین گوشی‌تان عکاسی کنید.

34. برنامه‌های عالی عکاسی محدودند، به آن‌ها وفادار باشید.

35. هر چه سوژه خیابانی‌تان احمقانه‌تر باشد، جالب‌تر به نظر می‌رسد.

36. در پنج سال آینده تمامی دوربین‌ها به هم متصل می‌شوند.

37. اغلب تصاویر میهمانی محو و تار هستند و ارزش هنری ندارند.

38. ویژگی HDR یک اسباب بازی نیست.

39. دوستان آن‌لاین می‌توانند به سبب عکاسی با شما دوست حقیقی شوند.

40. ترفند و ریزه‌کاری‌های عکاسی خود را منتشر کنید. مطمئن باشید هیچ کس نمی‌تواند نوع نگرش شما را برباید.

تاریخ حماسه سازان جنگ تحمیلی در خوزستان



قرارگاه سری نصرت؛
این دو نیروی نخبه اطلاعات شهیدان سیدناصر سید نور و محمد سالمی بودند و دلیل انتخاب این دو عزیز سفر کرده، اول عرب زبان بودن آنها بود و دوم آگاهی و شناخت کامل به عشیره های عراق و آداب و رسوم مردم و همچنین مسیرها و شهرهای عراق و سوم، نبوغ و استعداد بی‌مانند آنها در کار مهم و خطیر شناسایی.
گروه جهاد و مقاومت مشرق - قرارگاه سری نصر در سال 61 و درست در زمانی که جنگ به بن‌بست خورده بود با هدایت محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  به فرماندهی سرلشکر شهید سپاه اسلام حاج علی هاشمی تاسیس شد.

وظیفه ی اصلی این قرار گاه سری، پیدا کردن جبهه جدیدی جهت عملیات در عرصه میدانی جنگ بود.

سردار شهید علی هاشمی به جهت آشنایی با منطقه هور الهویزه و همچنین ارتباط نزدیک و صمیمی با عشایر غیور و عرب زبان منطقه و استان خوزستان با یاری تعدادی از مخلصترین نیروهای رزمی که عمدا رزمندگان اهواز و خاصه از مسجد جزایری اهواز بودند هسته مرکزی قرارگاه نصرت شکل داد.

تنها نیروهایی شناسایی که در حین جنگ به کربلا مشرف شدند

این رزمندگان با یاری و همکاری عشایر عرب زبان موفق به انجام عملیاتهای گسترده شناسایی و مراقبت و کنترل دشمن را در یکی از مهمترین جبهه های جنگ شدند نیروهای قرارگاه نصرت  ضمن تحمل سختی ها و خطرناک شناسایی می‌بایست حافظ اسرار مهم و سرنوشت ساز جنگ نیز می‌بودند که از مشخصترین نتایج این مجاهدت ها عملیاتهای خیبر و بدر است.

تنها نیروهایی شناسایی که در حین جنگ به کربلا مشرف شدند

شاید بارها شنیده باشید که کسانی در طول جنگ تحمیلی موفق به نفوذ تا اعماق خاک دشمن شدند و حتی در مواردی گفته شده که به زیارت کربلا هم مشرف شدند!

اما آنچه در پیش روی خواهید خواند شرح مختصری از تنها کسانی است که بواقع توانسته اند ضمن نفوذ به عمق خاک دشمن جهت شناسایی موفق به زیارت مولای خود در کربلا هم نائل شوند.

تنها نیروهایی شناسایی که در حین جنگ به کربلا مشرف شدند

در واقع جز قرارگاه سری نصرت هیچ یک از قرارگاه ها رزمی امکان اعزام نیروی شناسایی در عمق کشور عراق را نداشت، البته در کردستان عراق نیروهای شناسایی تا عمق خاک عراق نفوذ می‌کردند ولی بدلیل وجود مسافت بسیار زیاد بین این منطقه تا شهرهای جنوبی عراق  مانند عماره و کربلا و وجود لایه های کنترلی و امنیتی بسیار قوی ارتش عراق به هیچ عنوان این امکان وجود نداشت تا آن نیروها بتواند خود را به شهرهای مرکزی و جنوبی عراق مانند کربلا برسانند و همچنین گویش بومی مردم و اهالی شهر های جنوبی عراق کاملا عربی است و لذا تنها کسی می‌توانست نفوذ کند که عرب زبان باشد.

تنها قرارگاه شناسایی برون مرزی در جنوب که نیروهای غیورعرب زبان و کارازموده شناسایی داشت تنها قرارگاه سری نصرت بود.

این گونه بود که به دستور سردار رشید اسلام شهید والا مقام حمید رمضانی که معاونت اطلاعات سپاه ششم را برعهده داشت تیمی دو نفره برای نفوذ به ارتش عراق جهت بدست آوردن اطلاعات کاملی از میزان نیروها و یگانهای و قرارگاهای دشمن انتخاب شدند.

این دو نیروی نخبه اطلاعات شهیدان سیدناصر سید نور و محمد سالمی بودند و دلیل انتخاب این دو عزیز سفر کرده، اول عرب زبان بودن آنها بود و دوم آگاهی و شناخت کامل به عشیره های عراق و آداب و رسوم مردم و همچنین مسیرها و شهرهای عراق و سوم، نبوغ و استعداد بی‌مانند آنها در کار مهم و خطیر شناسایی.

تنها نیروهایی شناسایی که در حین جنگ به کربلا مشرف شدند

آنها در این عملیات شناسایی که چند ماه قبل از عملیات خیبر انجام شد و حدود یک ماه بطول انجامید موفق شدند تا اعماق خاک عراق رفته و مدارک بسیار با ارزشی از امکانات و تجهزات دشمن تهیه و در اختیار فرماندهای جنگ قرار دهند.  

آنها ضمن جمع آوری مدارک کاملی از اطلاعات مورد نیاز فرماندهان موفق شدند تنها افرادی باشند که در حین جنگ تحمیلی به پا بوسی مولای خود حسین (ع) در کربلا برسند و برای اینکه چشمان فرماندهان و رزمندگان سخت کوش قرارگاه به بارگاه ملکوتی امامشان روشن شود در راه بازگشت تعدادی عکس از حرم سیدالشهدا (ع) گرفته و به عنوان هدید به دوستان خود تقدیم کردند.

این دو بنده مخلص خدا در عملیات خیبر به خیل شهدا پیوستند و برگ مستند دیگری از ولایت‌مداری مردم خوب عرب خوزستان در تاریخ جنگ تحمیلی به عرصه نمایش گذاشتند. یادشان گرامی...

یک گزارش تاسف آور




رییس دادگستری مسجدسلیمان نسبت به سیر صعودی خودکشی در این شهرستان هشدار داد.

پیمان چعباوی اظهار کرد: متاسفانه اقدام به خودکشی در این شهرستان در میان زنان و جوانان رایج شده است که این مساله زنگ خطری به حساب می‌آید.

وی افزود: این در حالی است که اقدامات فرهنگی و تامینی در این خصوص به کار گرفته شده است.

چعباوی گفت: در یک فقره خودکشی که ماه گذشته در این شهرستان رخ داد، جوانی 20 ساله به هویت ش.ب به وسیله سیم تلفن اقدام به خودکشی کرد که پس از انتقال به بیمارستان، فوت کرد.

وی از همه دستگاه های ذی‌ربط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خواست تا نسبت به این مساله هشیار باشند و با اقدامات لازم، زمینه کاهش آن را در جامعه فراهم کنند.
مرجع / ایسنا

تصاویر روز رسانه های خبری خوزستان



اولین جشنواره مادران و پدران قصه گو روز دوشنبه در تالار مهتاب اهواز با حضور افشین حیدری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان برگزار شد.
تصاویر / اولین جشنواره مادران و پدران قصه گو
تصاویر / اولین جشنواره مادران و پدران قصه گو
تصاویر / اولین جشنواره مادران و پدران قصه گو
تصاویر / اولین جشنواره مادران و پدران قصه گو
تصاویر / اولین جشنواره مادران و پدران قصه گو
تصاویر / اولین جشنواره مادران و پدران قصه گو
تصاویر / اولین جشنواره مادران و پدران قصه گو
تصاویر / اولین جشنواره مادران و پدران قصه گو
تصاویر / اولین جشنواره مادران و پدران قصه گو
تصاویر / اولین جشنواره مادران و پدران قصه گو
تصاویر / اولین جشنواره مادران و پدران قصه گو
تصاویر / اولین جشنواره مادران و پدران قصه گو
تصاویر / اولین جشنواره مادران و پدران قصه گو
تصاویر / اولین جشنواره مادران و پدران قصه گو
تصاویر / اولین جشنواره مادران و پدران قصه گو

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز



ایشان خطاب به آقای دکتر حیدر العبادی تأکید کردند: ما در کنار شما هستیم و از دولت شما همانند دولت قبل با جدیت دفاع خواهیم کرد.
 
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری - 
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای حیدر العبادی نخست وزیر عراق و هیأت همراه، امنیت، رفاه، اقتدار و عزت عراق به عنوان کشوری مهم در منطقه را برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت ارزیابی کردند و ضمن اعلام حمایت قاطع ایران از دولت جدید عراق، گفتند: وضعیت فعلی منطقه و از جمله عراق، نتیجه سیاستهای غیر مسئولانه قدرتهای فرامرزی و برخی کشورهای منطقه در سوریه است و ما معتقدیم ملت و دولت عراق و بخصوص جوانان این کشور توانایی فائق آمدن بر تروریست ها و برقراری امنیت را دارند و نیازی به حضور بیگانگان نیست. 

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود با عرض تبریک به ملت و دولت عراق به مناسبت موفقیت در امتحان بزرگ تشکیل دولت، خاطرنشان کردند: کشور عراق، کشور بزرگ، مهم و تأثیرگذاری در منطقه است که در صورت برگشت اوضاع امنیتی و امور جاری به روال عادی، می تواند حقیقتاً نقش آفرینی کند. 

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تلاشها و زحمات دولتهای قبلی عراق برای برقراری امنیت و حل مشکلات مردم، افزودند: ما خدمات بزرگ آقای نوری مالکی را برای عراق و منطقه فراموش نخواهیم کرد. 

ایشان خطاب به آقای دکتر حیدر العبادی تأکید کردند: ما در کنار شما هستیم و از دولت شما همانند دولت قبل با جدیت دفاع خواهیم کرد. 

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ما معتقد به استحکام روزافزون پیوندها میان ایران و عراق هستیم و بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران از هر کمکی که توانایی آن را داشته باشد دریغ نخواهد کرد. 

حضرت آیت الله خامنه ای اولویت اول عراق را امنیت دانستند و خاطرنشان کردند: ما همانگونه که قبلاً اعلام کرده ایم معتقدیم مردم و دولت عراق برای فائق آمدن بر مشکلات امنیتی، نیازی به بیگانگان و کشورهای دیگر ندارند. 

ایشان امنیت  عراق را برای ایران بسیار مهم خواندند و گفتند: شرایط پیچیده منطقه بگونه ای است که امنیت کشورهای منطقه تفکیک پذیر نیست، ضمن آنکه جمهوری اسلامی ایران، امنیت عراق را به عنوان کشور برادر و همسایه و دارای ارتباطات گسترده، امنیت خود می داند. 

رهبر انقلاب اسلامی سیاست سالهای اخیر مبنی بر اجازه ندادن برای استفاده از خاک عراق بر ضد سوریه را سیاستی درست و مدبرانه دانستند و تأکید کردند: وضعیت کنونی منطقه نتیجه رفتارهای بسیار غیرمسئولانه قدرتهای فرامرزی و برخی کشورهای منطقه در قبال سوریه است که باید با عزم راسخ در مقابل آن ایستاد. 
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ادعاهای مطرح شده برای مبارزه با داعش خاطرنشان کردند: ما اطمینان و اعتمادی به صداقت گویندگان این حرف ها نداریم و معتقدیم موضوع داعش و تروریسم باید بوسیله کشورهای منطقه علاج شود. 

ایشان سیاست اتحاد ملی و قومی و طائفی دولت جدید عراق را سیاستی کاملاً صحیح خواندند و گفتند: عراق یک واحد جغرافیایی است و تفکیک  شیعه و سنی و عرب و کرد، در عراق بی معنی است. 

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: برخی اطراف قضیه و برخی طوائف هم باید متوجه این موضوع باشند و بدانند که اقدامات خلاف وحدت ملی عراق، به مصلحت این کشور نیست. 

حضرت آیت الله خامنه ای یکی از امتیازات دولت جدید عراق همچون دولت قبلی را، تشکیل دولت براساس آراء مردم و مردم سالاری دانستند و خاطرنشان کردند: برخی نمی خواهند امکان وقوع چنین واقعیتی در عراق و منطقه را قبول کنند اما این اتفاق روی داده است و دولت عراق باید با قدرت از این دستاورد مهم نگهداری کند. 

ایشان جوانان عراقی آماده دفاع از کشور را یک ثروت گرانبها برای دولت عراق خواندند و افزودند: در حوادث اخیر همه دیدند که جوانان عراقی در شرایط خطر چگونه جان برکف، وارد میدان شدند. 
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: باید قدر این ثروت عظیم دانسته شود زیرا همین جوانان هستند که در روز نیاز به کمک دولت عراق خواهند آمد. 

در این دیدار که آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای حیدرالعبادی نخست وزیر عراق با اظهار خرسندی از اینکه بعد از تشکیل دولت عراق، اولین سفر رسمی وی به خارج، به ایران انجام شده است، گفت: ما از مواضع بسیار خوب جنابعالی و همچنین کمک های جمهوری اسلامی ایران در موضوع داعش و مقابله با تروریست ها، بسیار سپاسگزاریم. 

وی داعش و تروریسم را خطری برای همه منطقه دانست و افزود: متأسفانه برخی کشورها متوجه حجم و ابعاد این خطر نیستند و ما معتقدیم که با بصیرت دو ملت ایران و عراق و حمایت علما و هدایت های جنابعالی، می توانیم از این مرحله عبور کنیم و تروریست ها را به عقب برانیم. 

نخست وزیر عراق با اشاره به برخی توطئه ها برای ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی، دولت جدید عراق را دولت وحدت ملی خواند و در خصوص روابط ایران و عراق تأکید کرد: ما در این سفر مصمم به گسترش بیش از پیش روابط دو کشور در عرصه های مختلف هستیم.





یهودیان آمریکایی ایالت پنسیلوانیا با همکاری نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه، تحریم‌های جدیدی علیه بخش انرژی ایران به تصویب رساندند.
به گزارش مشرق، «تام کوربرت» فرماندار ایالت پنسیلوانیا لایحه‌ی ایالتی را تصویب کرد که طی آن از امروز (سه‌شنبه) هرگونه سرمایه‌گذاری در بخش انرژی ایران را برای شرکت های این ایالت محدود می‌کند.

خبرگزاری یهودیان فیلادلفیا روز یکشنبه (۲ روز قبل) نوشت طی این مصوبه که توسط سناتورهای دموکرات‌ و جمهوری‌خواه به تصویب رسیده‌است، برای هر شرکتی که بیش از 20 میلیون دلار در بخش انرژی ایران سرمایه‌گذاری کند ممنوعیت مشارکت در قراردادهای بیش از 1 میلیون دلار در پنسیلوانیا وجود خواهدداشت.

«مایک استک» سناتور دموکرات پنسیلوانیا روز یکشنبه گفته‌بود این ایالت نباید به شرکت‌هایی که پول به ایران سرازیر می‌کنند اجازه فعالیت دهد؛ «چنین شرکت هایی حق دریافت مالیات مردم پنسیلوانیا را ندارند».

هم‌چنین «دن فرانکل» نماینده جمهوری‌خواه پنسیلوانیا گفت «این مصوبه‌ها دو انتخاب را پیش روی تجار می‌گذارد: یا در ایران سرمایه‌گذاری کنند و یا در این ایالت سرمایه‌گذاری کنند».

این نماینده جمهوری‌خواه پنسیلوانیا در مجلس نمایندگان آمریکا هم‌چنین ادامه داد وی و نماینده دموکرات پنسیلوانیا با همکاری ائتلاف یهودیان پنسیلوانیا روی این لایحه کار کردند.

این لایحه در تاریخ 23 مهر ماه سال جاری به مجلس نمایندگان رفت و با 197 رای موافق، 5 رای ممتنع و بدون هیچ رای مخالفی به تصویب رسید. این لایحه یک هفته قبل از تصویب در مجلس نمایندگان در سنا به تصویب رسیده‌بود.
بر اساس این لایحه قرار است لیستی از نام شرکت‌های تجاری آمریکایی که در بخش‌های مختلف از انرژی ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند – شامل تانکرهای نفت و گاز، تجهیزات به‌کاررفته در لوله های گازی و بخش حمل‌ونقل گاز طبیعی و نفت ایران – تهیه شود.
هم‌چنین در میان مصوبه‌های این هفته مجلس نمایندگان آمریکا، «جرج دونبر» نماینده ایالت پنسیلوانیا در مجلس نمایندگان از تصویب لایحه‌ای گفت که طی این مصوبه هرگونه سرمایه‌گذاری فردی یا سازمانی در ایران ممنوع شده‌است.
سال 2010 – چهار سال پیش – دولت ایالتی پنسیلوانیا اساسنامه‌ای را به تصویب رسانده‌بود که طی آن صندوق بازنشستگی این ایالت شرکت‌هایی که با ایران تجارت می‌کردند را محروم کند.منبع: فارس

"خیانت" یکی از سرکردگان داعش در شهر عین العرب سوریه، به هلاکت بیش از هزار تروریست داعشی انجامید.
به گزارش مشرق، در مطالبی که به تازگی در صفحه موسوم به "ویکی لیکس دولت البغدادی" در توییتر منتشر شده، نام یکی از سرکردگان فراری این گروه و زیان های وارده به داعش به خاطر این فرار؛ و تدابیر اتخاذ شده برای حفظ سرکردگان و پایگاه های داعش در برابر حملات هوایی گسترده ائتلاف بین المللی افشا شده است.
به نوشته سایت خبری الحدث نیوز، در یکی از نوشته‌های این صفحه آمده است: "ابو احمد علی عبده" از همراهان ابو بکر البغدادی رهبر داعش که اسرار زیادی از این گروه و مواضعش را می دانست، ناپدید شده است.
در ادامه این مطلب می خوانیم: البغدادی تدابیری فوری به منظور تغییر مواضع و انبارهای سلاح و جست و جو برای یافتن این سرکرده ناپدید شده اتخاذ نموده است.
بنا بر آنچه در این صفحه ذکر شده، احتمال دارد فرد مزبور اسرار داعش را به ائتلاف بین المللی فروخته و سپس فرار کرده باشد؛ امری که باعث شده حملات هوایی نیروهای ائتلاف دقیق تر شود.
در یکی دیگر از مطالب این صفحه که "خبر موثق" نامیده شده، آمده است: سرکردگان داعش پس از هلاکت هزار کشته داعشی در عین العرب - که عمدتا از اتباع خارجی هستند- از صدور دستور عقب نشینی تاکتیکی و تدریجی سخن می گویند.منبع: العالم



استاندار بوشهر گفت: اکنون نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت تولید ۱۰۰۰ مگاوات برق در مدار است که دو نیروگاه دیگر در جوار این نیروگاه ساخته می‌شود.
 به گزارش مشرق، مصطفی سالاری در نشست شورای اداری استان بوشهر با اشاره به اینکه پارس جنوبی و نیروگاه اتمی دو طرح صنعتی ملی از افتخارات استان بوشهر است گفت: وجود این دو صنعت در استان بوشهر وظیفه دستگاههای اجرایی از بعد امنیتی حساس‌تر کرده است.
وی با بیان اینکه نیروگاه اتمی در استان بوشهر از افتخارات استان بوشهر است گفت: اکنون نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت تولید  1000 مگاوات برق در مدار است که دو نیروگاه دیگر در جوار این نیروگاه ساخته می‌شود.استاندار بوشهر با بیان اینکه کمیسیون‌های مشترک بین وزارت نفت و استان بوشهر برقرار است گفت:  این کمیسیون‌ها که برگزار شده تصمیم‌گیری‌هایی در راستای حل برخی از مشکلات می شود.منبع: تسنیم



حدیث گوهربار روز



امام علی(ع): آنچه ازدنیا پشت کرده و رفته است، باز نمى‏‌گردد و آنچه هم مى‏‌آید، معلوم نیست تا از آن حذر توان کرد.
مشرق- امیرالمومنین امام على علیه‏‌السلام ـ در وصف دنیا ـ: بدان اى انسان، که دنیا، آرام گرفته ساکن در خود را مى‏‌کوچانَد و شادمانِ آسوده خاطر را دردمند مى‏‌سازد
آنچه ازدنیا پشت کرده و رفته است، باز نمى‏‌گردد و آنچه هم مى‏‌آید، معلوم نیست تا از آن حذر توان کرد. آرزوهایش دروغ و آمالش پوچ است.

متن حدیث: 

ـ فی صِفَةِ الدُّنیا ـ : اِعلَم یا هذا أنَّها تُشخِصُ الوادِعَ السّاکِنَ ، وتُفَجِّعُ المُغتَبِطَ الآمِنَ ، لا یَرجِعُ مِنها ما تَوَلّى فَأَدبَرَ ولا یُدرى ما هُوَ آتٍ فَیُحذَرَ ، أمانِیُّها کاذِبَةُ وآمالُها باطِلَةٌ.



«شرح نهج البلاغه،ج7ص105 -بحار الأنوار، ج73 ص109»

اخبار روز خوزستان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان:
چیزی که مسلم است این است که برای هر سازه ای اعم از ساختمان یا پل یک عمر بهره برداری درنظر می گیرند و با نزدیک شدن به زمان پایان این دوره، بررسی تخصصی برروی سازه انجام می شود / حتی در سازمان عریض و طویلی چون شهرداری تهران نیز واحد مجزایی برای بررسی پل وجود ندارد و برای نظارت بر این سازه ها، از مجریان و پیمانکاران استفاده می کند

خوزنیوز: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: وضعیت پل های اهواز به ویژه آن دسته از پل های دارای قدمت باید به طور سالانه از لحاظ استحکام و دوام مورد بررسی قرار گیرد.

سیروس رادکیا در گفت و گو با خوزنیوز دررابطه لزوم ایجاد یک واحد در شهرداری اهواز به منظور نظارت بر وضعیت پل ها اظهار داشت: شهرداری ها لزوما از چنین بستری برخوردار نیستند، اما می توانند با عقد قرارداد با مهندسین مشاور صاحب صلاحیتی که دارای تخصص سازه و پل سازی هستند وضعیت استحکام و دوام پل ها را از لحاظ سیستم سازه ای و باربری بررسی کنند.

وی افزود: سپس مهندسین مشاور مزبور گزارش اولیه خود را به کارفرما ارائه می دهند و سپس همان مشاور می تواند طرح مقاوم سازی و ترمیم را هم به شهرداری بدهد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان یادآور شد: پس از انجام این مراحل، شهرداری می تواند در جهت ترمیم پل از پیمانکاران مجری شرکت های دارای تخصص پل سازی استفاده کند.

وضعیت پل های قدیمی اهواز باید سالانه مورد بررسی قرار گیرد

رادکیا تاکید کرد: حتی در سازمان عریض و طویلی چون شهرداری تهران نیز واحد مجزایی برای بررسی پل وجود ندارد و برای نظارت بر این سازه ها، از مجریان و پیمانکاران استفاده می کند.

وی گفت: چیزی که مسلم است این است که برای هر سازه ای اعم از ساختمان یا پل یک عمر بهره برداری درنظر می گیرند و با نزدیک شدن به زمان پایان این دوره، بررسی تخصصی برروی سازه انجام می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به کشورهای پیشرفته دنیا درزمینه پل سازی عنوان کرد: درحال حاضر در این کشورها هنگام ساخت پل، حسگرهایی برای مانیتور کردن وضعیت پل در آن تعبیه می شود و دیگر از شیوه تعیین عمر مفید برای پل استفاده نمی شود.

رادکیا اظهارداشت: برخی پل های اهواز قدمت زیادی دارند و این مستلزم آن است که به طور سالانه مورد بررسی قرار گیرند.

یک گزارش فرهنگی



 مدیر کل هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت :خوزستان میزبان برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرانی 'مدهامتان' است و مرحله استانی این جشنواره تاکنون در پنج استان برگزار شده است.

'مجتبی میرزایی نسب در آیین افتتاحیه مرحله استانی نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در سمنان افزود: 220 نفراز برگزیدگان مراحل استانی از نهم تا دوازدهم دی ماه در استان خوزستان برای مرحله کشوری جشنواره مدهامتان شرکت دارند.

وی با بیان اینکه استان سمنان پنجمین استان کشور است که مرحله استانی نهمین جشنواره مدهامتان را برگزار می کند، افزود: تاکنون مرحله استانی این جشنواره در زنجان، قزوین، گیلان و نیز جنوب کرمان برگزار شده است.

وی با اشاره به آغاز مرحله استانی نهمین جشنواره مدهامتان از چهاردهم شهریور اظهار داشت: این مرحله تا سی ام آبان امسال ادامه دارد و استانها طبق زمانبندی اعلام شده مرحله استانی را برگزار می کنند.

میرزایی نسب تصریح کرد: در مرحله کشوری که شامل پنج رشته است در هر بخش سه نفر به عنوان برتر مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی گفت :جشنواره مدهامتان در رشته قرائت، حفظ سه، پنج، 10، 20 و کل، اذان، ترتیل، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه، تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و تفسیر برگزار می شود. وی افزود: رشته های قرائت، حفظ 10، 20 و کل، ترتیل، اذان و تفسیر مرحله کشوری دارد و مابقی رشته ها تا مرحله استانی است.

وی با بیان اینکه رشته تفسیر ویژه ائمه جماعات مساجد برگزار می شود، تصریح کرد: شرط سنی این مسابقات در همه رشته ها 16 تا 30 سال و در رشته تفسیر 16 تا 40 سال است.

مدیر کل هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور ادامه داد: بخش تصحیح حمد و سوره و اذکار نماز سن شرکت کنندگان از هشت تا 15 سال است.

وی، ایجاد فضای رقابتی سالم برای علاقه مندان و تربیت نیروهای مستعد قرآنی است را از اهداف این جشنواره برشمرد.

میرزایی نسب، شناسایی و ارتقا سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط تر اعضای کانونها در فعالیت های قرآنی ملی و بین المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانونها به کشف استعدادهای محلی و منطقه ای فعال در امور قرآنی و آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت های قرآنی موجود در کانونهای فرهنگی و هنری مساجد را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

یک گزارش ویژه



 اعتماد نوشت:
مدیر کل اطلاعات استان یزد از شناسایی و دستگیری چندین جاسوس مرتبط با سرویس جاسوسی دول متخاصم نظیر امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در استان طی سال‌های اخیر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده در مراکز حساس استان شاغل و دارای دسترسی‏‏‌های مهمی بودند‌ و در دستگاه قضایی استان محکوم شدند.

او اعلام کرد: همچنین ده‌ها نفر مرتبط ناآگاه با سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی و تعداد محدودی مرتبط که آگاهانه با این رژیم ارتباط گرفته‌ بودند نیز شناسایی و مورد توجیه، مصاحبه، احضار، دستگیری یا معرفی به مراجع قضایی قرار گرفتند.

یک گزارش تاسف آور


عماد معاون استاندارخوزستان خبر داد:
عماد تعداد کل بازنشستگان کشوری در خوزستان را 52 هزار و 298 نفر عنوان کرد و با بیان اینکه از این تعداد 25 درصد معادل 12 هزار و 879 نفر را خانم ها و 75 درصد معادل 39 هزار و 419 نفر را آقایان تشکیل می دهند، تاکید کرد: میانگین حقوق بازنشستگان استان 11 میلیون ریال است.
شوشان- علیرضا عبداله نژاد: معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان، با بیان اینکه بازنشستگان نباید دغدغه مادی و تامین معاش داشته باشند، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در حال ایجاد زمینه های لازم برای بازنشستگان است.

 علی عماد، در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه 28 مهر مصادف با 25 ذی الحجه روز تکریم از بازنشستگان نامگذاری شده، گفت: در این روز به پاس تلاش و خدمات بازنشستگان همایشی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه روانشناسان اعتقاد دارد سپاسگذاری و نیاز به تکریم در انسان ها باید ارضا شود، افزود: ذات انسان نیازمند تقدیر است و تشکر از دیگران نوعی مهرورزی و کلید حفظ و واسط میان انسان هاست که باعث ترویج فرهنگ کمک کردن به همنوع می شود.

وی تصریح کرد: برهمین اساس جهت تجلیل از بازنشستگان استان ستادی متشکل از اداره کل بازنشستگی و مجموعه دستگاه های استان به دبیری مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری تشکیل شد و در این ستاد برنامه همایش تجلیل از بازنشستگان را تدوین کردیم.

عماد، با بیان اینکه مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه استان 28 مهر ساعت 15 در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار می شود، اضافه کرد: به همین مناسبت توزیع بسته فرهنگی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد به مدعوین ارائه می شود.

وی عنوان کرد: تهیه بلیط رایگان به مناطق تاریخی و فرهنگی ویژه بازنشستگان از سوی میراث فرهنگی در طول یکسال، خدمات رایگان بینایی سنجی و شنوایی سنجی از طرف بهزیستی از 25 تا 30 مهر، ارائه خدمات رایگان اتوبوسرانی از سوی شهرداری به بازنشستگان نیز از دیگر خدمات ارائه شده به بازنشستگان است.

وی با اشاره به اینکه بازنشستگی حادثه مهمی در چرخه زندگی فرد است که بازنشستگان باید قادر به پذیرش آن باشند، ادامه داد: بازنشستگان منبعی از خاطرات و تجارب تلخ و شیرین گذشته هستند که نباید بدون استفاده بمانند بلکه باید شرایطی فراهم شود که جامعه از تجربیات آنها استفاده کند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان، با بیان اینکه بازنشستگان نباید دغدغه مادی و تامین معاش داشته باشند، اذعان داشت: در حال حاضر چنین شرایطی برای بازنشستگان فراهم نیست و دولت تدبیر و امید در حال ایجاد زمینه های لازم برای بازنشستگان است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بازنشستگی کشور از نظر تامین منابع و پرداخت مصارف وضعیت خوشایندی ندارد و نمی تواند به طور کامل نیاز بازنشستگان را فراهم کند، یاد آور شد: از دلایل عدم توجه به این موضوع ازدیاد نیروهای حقوق بگیر دولتی است و تعادلی بین درآمد دولت در قیمت تمام شده خدمات دولتی به نیست.

وی تعداد کل بازنشستگان کشوری در خوزستان را 52 هزار و 298 نفر عنوان کرد و با بیان اینکه از این تعداد 25 درصد معادل 12 هزار و 879 نفر را خانم ها و 75 درصد معادل 39 هزار و 419 نفر را آقایان تشکیل می دهند، تاکید کرد: میانگین حقوق بازنشستگان استان 11 میلیون ریال است.

عماد، با اشاره به اینکه میانگین حقوق پرداختی ماهیانه ماهیانه بازنشستگان را 57 میلیارد و 684 میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: تعداد 2 هزار و 28 نفر از بازنشستگان استان دارای حداقل حقوق 600 هزار تومان هستند و 4.24 درصد بازنشستگان کشوری در خوزستان سکونت دارند.

وی با بیان اینکه سه درصد بازنشستگان خوزستان پس از بازنشستگی از استان مهاجرت می کنند، خاطر نشان کرد: از فردا به هفت هزار و 412 نفر از بازنشستگان کشوری استان به مناسبت روز تکریم از بازنشستگان تسهیلات قرض الحسه به مبلغ 20 میلیون ریال به حساب افراد ذی ربط واریز می شود.

گزارش یک ناهنجاری



پاسکاری منطقه ای بین شهرستانهای اهواز و کارون
شهرستان شدن بدون مطالعه و شتاب زده کارون به عنوان منطقه ای که در قلب اهواز قرار داشت باعث شده منطقه کوی مهدیس که دقیقا بین این دو شهر قرار گرفته با چالش جدی مواجه شود به گونه ای که معلوم نیست این منطقه جزو کدام شهرستان بوده و کدام شهرداری باید به مردم ساکن در آن خدمات ارائه کند.
 کوی مهدیس یکی از مناطقی است که این روزها در سردرگمی وعده های مسئولان شهری، به یک زباله دان بزرگ تبدیل شده و به همین دلیل بارها از طرف شهروندان این منطقه در اعتراض به تخلیه زباله ها و بوی تعفن فاضلاب ها اعتراض هایی شده است. در یک بازدید چند ساعته از جای جای این منطقه، با کوهی از انواع پسماند مواجه شدیم و البته همچنان کامیونهایی مشاهده می شد که برای تخلیه پسماندهای فضای سبز، زباله های شهری و نخاله های ساختمانی به دنبال زمین خالی می گشتند.

عبیات یکی از ساکنان این منطقه می گوید: چهار سال است که در کوی مهدیس زندگی می کنم، از زمانی که ساختمان های این منطقه فاقد فاضلاب بودند ما در این مکان ساکن هستیم؛ هر چند که در حال حاضر هم فاضلاب ندارد فقط برای تمام ساختمان های این منطقه چاه درست کرده اند.
منطقه مسکونی یا محل دفع پسماند

این شهروند ساکن کوی مهدیس با اشاره به وضع نامناسب معابر شهری و خاکی بودن اغلب آنها در این منطقه ادامه می دهد: بارندگی که شروع می شود گل و لای زندگی ما را فرا می گیرد. وقتی چاه بالا می زند بچه های ما غرق در چاه های فاضلاب می شوند. مدت چهار سال است که از طریق دستگاه های مختلف پیگیری می کنیم اما هیچ مسئول و متولی خاصی نیست که جوابگوی خواسته ما باشد و جلو این حجم تخلیه نخاله را بگیرد. از تمام مناطق زباله هایشان را در اینجا می ریزند به گونه ای که متاسفانه اینجا را با محل دفع پسماند اشتباه گرفته اند.

وی اظهار می کند: به دلیل قیمت پایین خانه در این منطقه ساکن شدم اما به علت شرایط موجود نزدیک یک سال است که ناچار شده ام همسر و فرزندانم را به خانه پدری ام ببرم تا در آنجا زندگی کنند. شرایط به گونه ای است که زمان خروج از خانه وقتی با این حجم زباله روبه رو می شویم، افسردگی می گیریم.
شکایت به کجا بریم؟

عبیات به کوه نخاله ها اشاره می کند و می افزاید: تمام این زباله های خشک را کنار بگذارید و اولین روز زمستان را در نظر بگیرید. باید ببینید اینجا چه وضعیت وخیم و غیر قابل زیستی پیدا می کند، هیچ خودرویی نمی تواند در این منطقه حرکت کند و عبور و مرور کاملا قطع می شود. این وضع هر سال بیشتر و بدتر شده اما کمتر نمی شود. به خیلی از نهادها هم مراجعه کرده ایم اما هیچ ارگان و نهادی مسئولیت منطقه را نمی پذیرد.

وی می گوید: بهداشت بارها آمده و از این اوضاع نا به سامان عکس گرفته است. شهرداری نیز همچنان عکس می گیرد اما هیچ اقدامی از سوی هیچکس صورت نمی گیرد و فعلا ما را مثل توپ فوتبال پاس می دهند بین شهرداری کارون و شهرداری مناطق اهواز. مانده ایم که کجا شکایت کنیم؟
 ماشین های تخلیه نخاله باید توقیف شوند

یکی دیگر از کسانی که در این منطقه مشغول کار است، می گوید: کنترل شدن این مسئله بودجه زیادی نمی خواهد، نظارت، بررسی و نیروی اجرایی بایستی با در نظر گرفتن قانون از ورود ماشین ها برای تخلیه زباله جلوگیری کنند.

وی عنوان می کند: بارها شده که می خواستم جلوی تریلی هایی که در این محل، زباله و نخاله های ساختمانی خود را خالی می کنند را بگیریم و با قرار دادن ماشین پشت تریلی مانع شوم اما راننده های تریلی با قلدری می گویند: «اگر کنار نروی زباله ها را روی ماشینت می ریزم و ماشینت را له می کنم.

این شهروند تصریح می کند: تخلیه نخاله در جایی که مردم زندگی می کنند کار غیر قانونی، غیر اصولی و غیر انسانی است، اما کسی کاری با این قبیل افراد ندارد و در واقع نمی خواهند کاری انجام دهند. شهرداری علاقمند است که نخاله ها در این جا تخلیه شود و گرنه برخورد با این اقدام کاری ندارد. ماشین اجرائیات می تواند به مدت یک یا دو ماه در این منطقه حضور پیدا کرده و جلوی تخلیه نخاله ها را بگیرد، اگر چهار تریلی توقیف شود، تریلی پنجم دیگر جرات تخلیه نخاله هایش را در این منطقه پیدا نمی کند.
یک منطقه در محدوده دو شهرستان 

معاون عمرانی فرمانداری کارون نیز در گفتگو با خبرنگار مهر بر صحبت های شهروندان صحه می گذارد و با بیان این که محدوده منطقه مهدیس مشخص نشده است، می گوید: مکاتباتی در این خصوص انجام شده که در حال پیگیری است.

فرهاد سعادت با اشاره به اینکه بخشی از کوی مهدیس زیر نظر شهرداری کارون و بخشی زیر نظر شهرداری مناطق اهواز است، بیان می کند: باید در این راستا اقدام موثری انجام شود چرا که با شروع روزهای بارانی، ساکنان این منطقه با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند.

وی می افزاید: مشکل مهدیس این است که در گذشته خدمات و زیرساخت های آن انجام نشده بود و ساختمان سازی ها شروع شد و اکنون می خواهند خدمات آب و فاضلاب، برق و انشعابات را به شهروندان ارائه دهند که این امر هزینه هنگفتی نیاز دارد

معاون عمرانی فرمانداری کارون عنوان می کند: وقتی بهمنی رئیس کل بانک مرکزی بود حدود 100 میلیارد تومان پول فاینانس برای رفع مشکلات اهواز اختصاص داد که مبلغ 60 میلیارد تومان آن به منطقه کوی مهدیس و 40 میلیارد تومان از این مبلغ برای اهواز اختصاص داده شده بود اما متاسفانه به دلیل بالا بودن رقم آن عملیاتی نشد.

کمبود اعتبارات مانع رفع مشکل

سعادت با بیان اینکه اگر بخواهیم زباله ها را در سطح منطقه کوی مهدیس نریزیم، باید فکری به حال تخلیه زباله ها بشود، عنوان کرد: شهرداری و ادارات برای رفع مشکل بهداشت محیط زیست تلاش می کنند اما به دلیل وسیع بودن منطقه و فراوان بودن نخاله ها، هزینه سنگین می خواهد که نبود و کمبود اعتبارات باعث می شود اقدامی در این راستا صورت نگیرد.

وی در پاسخ به اینکه زباله های شهری و نخاله های ساختمانی را مردم می ریزند یا شهرداری و ادارات؟ عنوان می کند: احتمالا شهرداری های مناطق اهواز برای این که سطح زمین را برای انجام کاری بالا بیاورند، این اقدام را انجام دهند. نخاله های شهر کارون نیز پشت روستای کواتِر تخلیه می شود.
تخلیه نخاله در مناطق مسکونی خلاف قانون است

مدیر کل حفاظت از محیط زیست خوزستان نیز در خصوص مدیریت نخاله های ساختمانی به خبرنگار مهر می گوید: با توجه به این که محیط زیست کارون زیر مجموعه محیط زیست اهواز است، در کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان، مباحث زیست محیطی مورد بررسی قرار می گیرد.

احمدرضا لاهیجان زاده، شهرداری ها را مسئول مدیریت نخاله های ساختمانی می داند و می افزاید: این قانون مدیریت پسماند است که در کل کشور پیش بینی و اجرا شده است.

وی با بیان این که شهرداری ها مکان هایی را برای تخلیه نخاله های ساختمانی در نظر می گیرند، تصریح می کند: اگر درمنطقه کوی مهدیس، تخلیه نخاله صورت گرفته، این خلاف مقررات است.

منطقه پاکسازی شود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز با بیان اینکه در این تقسیمات شهری در خصوص این منطقه مانده ایم، در خصوص اقدامات در نظر گرفته شده این شهرستان می گوید: در جلسه کارگروه پسماند اهواز نقاط مورد نظر بررسی و مطرح شد و مقرر شد معاونت خدمات شهری با زیر مجموعه خود مناطق را پاکسازی کنند، که تا به امروز گزارش جدید مبنی بر پاکسازی و عدم پاکسازی به دستمان نرسیده است.

علی بنی عگبه با بیان اینکه معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز در جلسه مذکور حضور داشتند، اظهار می کند: معاونت خدمات شهری عنوان کرد: پاکسازی وظیفه سازمان خدمات موتوری و سازمان پسماند است و با توجه به این که معاون خدمات شهری بر قضایا مشرف بود، مقرر شد که منطقه کوی مهدیس پاکسازی شود.

 بر اساس این گزارش قصد داشتیم با معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز گفتگویی برای مشخص شدن این وضعیت داشته باشیم که وی عنوان کرد این موضوع به شهرداری منطقه هشت مربوط می شود و شهردار این منطقه باید پاسخگو باشد.

شهردار منطقه هشت اهواز نمی تواند دخالت کند

شهردار منطقه هشت اهواز نیز با بیان اینکه منطقه کوی مهدیس جزو محدوده شهرستان کارون است و شهرداری کوت عبدالله از زمانی که منطقه کوت عبدالله از اهواز جدا شد در این منطقه پروانه صادر می کند و عوارض دریافت می کند، اظهار می کند: شهرداری منطقه هشت نمی تواند هیچ دخالتی در فعالیت های کوی مهدیس داشته باشد.



قاسم الهایی در گفتگو با مهر به این گفته مسئولان شهرستان کارون که «نخاله های ساختمانی و پسماندهای فضای سبز را پیمانکاران شهرداری منطقه هشت در این منطقه تخلیه می کنند» واکنش نشان  می دهد و تصریح می کند: به ما ثابت کنند چنانچه از شهرداری منطقه هشت ماشین تخلیه نخاله را دیده اند و مدرکی دال بر تائید این موضوع دارند، اعلام کنند، در آن صورت جوابگو هستیم و اگر هم این منطقه را تحویل شهرداری منطقه هشت بدهند و جزو محدوده قانونی این شهرداری بشود، مشکلات خدماتی این منطقه را در مدت دو ماه حل می کنیم.

تخریب بدون مجوز نداشتیم

شهردار منطقه یک شهرداری اهواز نیز خود را از این موضوع تبرئه می کند و در گفتگو با مهر می افزاید: متولی تخلیه نخاله های ساختمانی سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز است که برای ساماندهی نخاله ها برنامه هایی را در نظر گرفته اند.

مسعود محمد شفیع پور اظهار می کند: شهرداری منطقه یک تخریب بدون مجوز نداشته و  هر جایی که تخریب شده با مجوز بوده و محل تخلیه نیز مشخص شده است، همچنین نماینده ای نخاله را تخلیه می کند نیز باید مجوز تخلیه را مهر تائید بزند تا زباله ها تخلیه شود.

وی با بیان اینکه هیچ نهاد یا سازمانی در شهرداری مسئول نظارت و پیگیری برای اخذ مجوز تخریب برای ساختمان سازی نیست، اظهار می کند: هر مسئولی که در شهرداری نشسته وظیفه اش دادن مجوز برای تخریب ساختمان است.

شفیع پور تصریح می کند: برای تخریب بدون مجوز یا تخلیه بدون مجوز و بدون نظارت شهرداری باید جریمه سنگین در نظر گرفته شود.

گفتنی است زباله ها، تخلیه فاضلاب ها، وجود چاه ها، نخاله های ساختمانی و درخت های بریده شده در جای جای خیابان هر انسانی را وادار به این می کند که از مسئولان منطقه بپرسد چه اقدامی در این راستا انجام داده اند؟ با توجه به این که شهرداری کارون از پیمانکاران و ساختمان سازان عوارض دریافت می کند، قطعا بایست در این زمینه خدماتی هم به شهروندان ارائه دهد.

مهدیس مدفن 20  ساله زباله ها

شهردار شهر تازه تاسیس کوت عبدالله در محدوده شهرستان کارون، کوی مهدیس را از محدوده این شهرداری عنوان می کند و اظهار می دارد: از نظر خدماتی جزو شهرداری کارون است اما نخاله ها متعلق به امروز و دیروز نیستند.

محمد عبیاوی در گفتگو با مهر با بیان اینکه به این دلیل که این منطقه خالی از سکنه بوده، اظهار می کند: 20  سال است نخاله های غرب و شرق اهواز و مناطق هفت، هشت و یک به کوی مهدیس هدایت می شد و هنوز ادامه دارد.

وی می گوید: تمهیداتی با سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز اندیشیده شده که مقرر شد اکیپ های نظارتی برای این منظور در نظر گرفته شود تا گود برداری و تخریب ساماندهی شود.

واقعیتی به نام نظارت ضعیف

عبیاوی تصریح می کند: نخاله های ساختمانی توسط پیمانکاران ریخته می شود، بارها خودروها توقیف شده اند و اسامی پیمانکاران را به سازمان خدمات موتوری اعلام کردیم اما نظارت ضعیف است و این یک واقعیت است.

وی ادامه می دهد: شهردار یک منطقه نمی تواند بگوید تخلیه نخاله در منطقه مذکور ندارم چون محل دیگری برای تخلیه نخاله ندارد. محل های تخلیه، محل هایی هستند که با شهر فاصله زیادی دارند و هیچکدام از پیمانکاران حاضر نیستند این فاصله را طی کنند و کنترلی هم روی این پیمانکاران نمی شود، بایستی یک اکیپ نظارتی قوی روی کار پیمانکاران که گود برداری و نخاله برداری انجام می دهند، نظارت کند تا این معضل ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه قبلا یک نظارت نسبی روی پیمانکاران بود، تصریح می کند:  در دو سال گذشته به دلیل دوگانگی در تصمیم گیری نظارت بین سازمان پسماند و سازمان خدمات موتوری معضل منطقه دو چندان شد که البته طی هماهنگی با سازمان موتوری قرار بر این شد که پاکسازی کلی از منطقه انجام شود اما اگر این پاکسازی انجام شد حتما مناطق یک و هشت باید نظارت داشته باشند که محلی را برای تخلیه نخاله پیمانکاران تعیین کنند و مامور نظارتی برای پیمانکار داشته باشند.

عبیاوی در ادامه می گوید: سازمان خدمات موتوری در حال پاکسازی از شهرک اکباتان از محدوده شهرداری منطقه چهار است که نخاله ها را به گودال های معرفی شده هدایت می کند، بعد از آن قرار است در مهدیس مستقر شوند و پاکسازی صورت بگیرد.

وی می گوید: در  شهرداری اهواز باید مکانیزمی برای نظارت بر نخاله های شهری تعریف کنند و نظارت کافی داشته باشند حتی اگر به صورت کامل پاکسازی کنیم و نظارتی نباشد مجددا این اتفاق می افتد، در حوزه شهرداری کارون گشت هایی فعال شده است که از تخلیه نخاله این خودروها جلوگیری شود.

نخاله ها که از آسمان نمی آیند

وی در پاسخ به اینکه شهردار منطقه هشت اعلام کرده ماشین تخلیه نخاله در کوی مهدیس ورود نکرده، می گوید: شهرداری خودرویی به اسم خودروی شهرداری ندارد و تمام خودروهایش استیجاری و شخصی هستند.

عبیاوی با بیان اینکه، نخاله ها از آسمان که نمی آیند، عنوان می کند: با توجه به این که شهرداری، پیمانکار فضای سبز و پیمانکار ساختمانی دارد، نخاله ها توسط پیمانکاران مناطق یک و هشت شهر اهواز با ماشین های شخصی به این منطقه ریخته می شوند که البته هدف ما این نیست که کدام شهرداری مقصر است، این یک معضل چندین ساله در شهر اهواز است که هنوز ادامه دارد و باید یک مکانیزم اجرایی و کنترلی برای نظارت صحیح بر نخاله های ساختمانی و پسماندهای فضای سبز  تعریف شود و محل دفن نخاله در کنار آن ها باشد، شهرداری کارون هم آمادگی این را دارد که با کنترل منطقه در پاکسازی به سازمان خدمات موتوری کمک کند.
به گزارش خبرنگار مهر، انتظار می رود شهرداران مناطق با همکاری نهادهای مربوطه بایستی هر چه سریعتر نسبت به جمع آوری نخاله های ساختمانی در محدوده کوی مهدیس و اطراف آن و همچنین نصب تابلوهای هشدار دهنده به افراد خاطی اقدام کنند و با هر وسیله و خودرویی که اقدام به ریختن نخاله های ساختمانی در محدوده شهر کند برخورد کنند.

ساکنان این منطقه زمستان هایی سخت را پشت سر گذاشته اند و دوباره زمستان نزدیک است ولی به نظر می رسد با این ناهماهنگی مسئولان شهرستانهای کارون و اهواز آنها باید چشم انتظار یک زمستان کابوس دیگر باشند.

--------------------------

گزارش: ثریا زندیار

قابل توجه خوزستانی های دوست داشتنی



هنگام صدور چک این نکات را رعایت کنید

افرادی که از چک استفاده می کنند حتما این نکات را خوانده و در هنگام کار از آن استفاده کنند تا دچار مشکل نشوند:

افرادی که از چک استفاده می کنند حتما این نکات را خوانده و در هنگام کار از آن استفاده کنند تا دچار مشکل نشوند:
1- هیچ گاه چک سفید امضا صادر نکنید.
2 - مراقب باشید امضای شما با نمونه امضای بانکی یکی باشد. چون در غیر این صورت موجب مسئولیت و تعقیب کیفری خواهد بود.
3- هنگام امضا، نام و نام خانوادگی خود را نیز کنار آن، به عنوان بخشی از امضا بنویسید؛ یعنی اگر امضای شما از یک عبارت (نام و نام خانوادگی) و یک شکل (شکل امضا) باشد، امکان جعل امضا، کاهش می یابد و در صورت جعل، اثبات و شناسایی جاعل ساده تر خواهد بود.
4- روی چک دقیقا قید کنید، چک بابت چه معامله و یا تعهدی صادر شده است
5- از چک هایی که صادر می کنید، اسکن یا عکس تهیه و در بایگانی خود، نگه داری کنید.
6- مبلغ و تاریخ صدور و گیرنده چک را روی قسمت جدانشدنی دسته چک بنویسید.

تصاویر روز رسانه های خبری



بدقواره ترین ایرباس جهان!

 

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید

ایرباس بلوگا، یک نوع هواپیمای باری است که برای انتقال بخش های تکمیل شده از هواپیماهای تولیدی ایرباس در کارخانجات این شرکت در نقاط مختلف اروپا به مراکز مونتاژ نهایی در شهرهای تولوز، پاریس و هامبورگ ساخته شده است. 


 

تصاویر روز رسانه های خبری




همه ما در طول زندگی روزمره خود در شهر یا روستای خودمان در محل کار، مسیر خانه و …. خلاصه همه جا با صحنه ها و اتفاقاتی رو به رو میشویم شاید خیلی مهم نباشد ولی لحظه ای ما را به توقف و نگاه عمیق وا می‌دارد. که همیشه پس از آن به سادگی از آن عبور می‌کنیم. ولی چرا این لحظات زیبا ولی غیر مهم ثبت نشود؟ مانند ابتکاری که صفحه “everydayiran” در اینستاگرام انجام داده است و ما را به این ایده ترغیب کرده است که از شما عزیزان بخواهیم از این لحظات ساده عبور نکنید

alt

پسر و دختری جوان زیر پل کالج در خیابان انقلاب تهران ایستاده‌اند.

salijoon.ws

alt

سفالگری ظرف‌های سفالی را در برابر آفتاب می‌چیند تا خشک شوند. لالجین از شهرهای استان #همدان و مرکز سفالگری و محصولات چینی در ایران

salijoon.ws

alt

زنی چوپان در روستای آلاشت مازندران با چراغی در دست، در آستانه‌ی در ایستاده است. عکس از بهروز بادروج

salijoon.ws

alt

یک گورکن در حال کندن قبر در قبرستان ملامجدالدین در ساری.

salijoon.ws

alt

نمایی از رو‌به‌روی طاق بستان، از اماکن دیدنی استان کرمانشاه که در برگیرنده‌ی سنگ‌نگاره‌ها و سنگ‌نوشته‌های دوره‌ی امپراتوری ساسانیان است.

salijoon.ws

alt

زنی چادرپوش در حال عبور از دالانی در بازار یزد

salijoon.ws

alt

پسری نوجوان در حال بستکبال بازی کردن در محوطه‌ی ورزشی محصوری که شهرداری تهران تعبیه کرده است

salijoon.ws

alt

دو زن فروشنده در یک بازار محلی در شهر کندوان استان آذربایجان شرقی.

salijoon.ws

alt

فردی که زباله‌های بازیافتی جمع می‌کند، به ویترین یک نمایشگاه اتومبیلی در تهران نگاه می‌کند.

salijoon.ws

alt

پسری جوان در حال اصلاح صورت پدربزرگش در بالکن خانه ی خود در تهران.

salijoon.ws

alt

یک مراسم خاکسپاری در گورستانی واقع در بندر ماهشهر استان خوزستان

salijoon.ws

alt

مردی مشهدی در حال ساختن تار در کارگاهش.

salijoon.ws

alt

مردان در حال بازی فوتبال در سالن سربسته‌ی نیلوفر شهر آبندان سر استان مازندران.

salijoon.ws

alt

مردی بیرون یک قهوه‌خانه ای دربازار تبریز پشت میزی نشسته است و قلیان می‌کشد. بازار تبریز، بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده‌ی جهان

salijoon.ws

alt

مردی سالخورده به دیواری با طرح‌های گرافیتی در بندر انزلی تکیه داده است و برای امرار معاش، ویولن می‌نوازد

salijoon.ws

alt

مردم در حال تفریح و گذران تعطیلات در کنار آبشار نیاسر کاشان.

salijoon.ws

alt

یک خانواده روستایی در حیاط منزلشان در حال حال شکستن گردو و آماده سازی سایر محصولات برای فروش یا مصرف خود، در منطقه ارتکند در کلات نادر استان خراسان رضوی

salijoon.ws

alt

مراسم قالیشویی در مشهد اردهال. آیین سنتی و مذهبی قالی شویان فین کاشان که همه ساله در دومین جمعه مهرماه در مشهد اردهال در ۴۲ کیلومتری غرب کاشان برگزار می‌شود تنها آیین مذهبی اسلامی است که به تقویم خورشیدی برپا می‌شود. در این مراسم شرکت‌کنندگان که از فین برای برگزاری این مراسم آمده‌اند در حالی که چوب‌هایی به دست دارند، قالی‌ای را به نماد شستن خون علی بن محمد باقر در چشمه می‌شویند .این مراسم در فهرست میراث معنوی کشور ثبت شده‌است. این مراسم در دسامبر ۲۰۱۲ در فهرست میراث فرهنگی و معنوی یونسکو به ثبت رسید

salijoon.ws

alt

نمایی زیبا از شهر بیرجند در شب

salijoon.ws

alt

نمایی از بازار بزرگ تبریز، بزرگترین بازار سرپوشیده خاورمیانه.

 

اخبار ورزشی خوزستان

صبح امروز
دوچرخه‌سواران خوزستانی 250 کیلومتر رکاب زدند

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری رامهرمز گفت: دوچرخه‌سواران 3سه شهر از استان، 250 کیلومتر رکاب زدند.

خبرگزاری فارس: دوچرخه‌سواران خوزستانی 250 کیلومتر رکاب زدند

کوروش لرکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامهرمز اظهار کرد: به منظور ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان، صبح امروز اقدام به برگزاری همایش دوچرخه‌سواری غیررقابتی کردیم.

وی با بیان اینکه در این همایش، دوچرخه‌سوارانی از شهرهای رامهرمز، اهواز، بهبهان حضور داشتند تصریح کرد: این همایش غیررقابتی با مسافت 250 کیلومتر از محل پیست دوچرخه‌سواری شهدای اهواز تا میدان سلمان فارسی رامهرمز به صورت رفت و برگشت برگزار شد.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری رامهرمز افزود: این همایش با همکاری بی‌دریغ مدیریت شرکت سیمان خوزستان و واحد محیط زیست آن شرکت، اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و هیئت دوچرخه‌سواری خوزستان برگزار شد.

لرکی در پایان اظهار امیدواری کرد که مسئولان ورزش کشور و استان امکانات لازم را در اختیار علاقمندان به ورزش دوچرخه‌سواری به ویژه بانوان قرار دهند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930729000370#sthash.w4onblyg.dpuf



ارسال به دوستان
دارنده مقام سوم کشتی مسابقات آسیایی:
برخی مسئولان ایذه‌ با ورزش قهر هستند

مدال‌آور ایذه‌ای مسابقات کشتی قهرمانی آسیا در اینچئون گفت: برخی مسئولان ایذه با ورزش قهر هستند و در این زمینه هیچ حمایتی نمی‌کنند.

خبرگزاری فارس: برخی مسئولان ایذه‌ با ورزش قهر هستند

پیام بویری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه، ضمن بیان اینکه همواره به عشق مردم این شهر کشتی گرفته‌ام، اظهار کرد: روز استقبال فقط به عشق شور و حضور مردم در این محفل حاضر شده بودم و هیچ‌گاه چشم‌داشت کمکی از سوی مسئولان را نداشته‌ام.

وی افزود: با اینکه برای نخستین‌بار در مسابقات بزرگسالان حاضر شده بودم اما انتظار مقام طلا را از خودم داشتم و باخت به حریف ژاپنی که سابقه چند سال حضور در مسابقات بزرگسالان را هم داشت، برایم ناباورانه بود.

مدال‌آور ایذه‌ای مسابقات کشتی قهرمانی آسیا در اینچئون با انتقاد از اینکه در مراسم استقبال از وی برخی مسئولان به جای تشویق و ترغیب به امر ورزش به تبلیغ مواضع شخصی خود پرداخته‌اند، خاطر نشان کرد: ورزش ایذه نیازمند عمل‌ها است و هنگام مراسم استقبال، نیازی به حضور فرد عزیزی که برای بیان اقدامات شخصی و تبلیغ کارهای خود در بین چند هزار فرد استقبال کننده حاضر شده بود را نداشته‌ام و هیچ‌گاه روی کمک‌های این مسئول حسابی نکرده بودم.

دارنده مقام سوم کشتی مسابقات آسیایی با بیان اینکه در تمام کشتی‌هایم برای شادی مردم تلاش کرده‌ام، گفت: تا به امروز به هیچ عنوان برای مسائل مالی به مساله ورزش نپرداخته‌ام و از این‌رو از کسی انتظار کمک نداشته‌ام.

بویری با اشاره به این اتفاق برای نخستین‌بار در کشتی شهرستان افزود: از اینکه برای نخستین‌بار در بین کشتی‌گیران ایذه‌ای موفق به کسب این افتخار در مسابقات بین‌المللی بزرگسالان شده‌ خوشحالم و امیدوارم این موفقیت، گام خیری برای حضور و افتخارآفرینی دیگر کشتی‌گیران ایذه‌ای در صحنه‌های آسیایی و جهانی باشد.

وی با اشاره به اقدام خیر ایذه‌ای در راستای اهدای یک دستگاه پراید به‌عنوان هدیه یادآور شد: کسانی که در راستای تشویق جوانان به روی آوردن به ورزش و حمایت از ورزشکار می‌کنند، پهلوانان واقعی هستند.

اولین مدال‌آور کشتی فرنگی بزرگسالان ایذه در خصوص اینکه کشتی ایذه همواره در رده‌های پایه یکه‌تاز بوده ولی این موفقیت‌ها را در رده بزرگسالان نداشته است عنوان کرد: ورزشکاران ایذه‌ای بدون داشتن یک پشتوانه مناسب به‌مانند شرکت‌های معتبر و کارخانه‌های تولیدی در شهرستان و ناتوانی خانواده‌ها در تامین هزینه‌ها، از ادامه راه باز می‌مانند.

این ورزشکار ایذه‌ای ادامه داد: از آنجایی که هر کشتی‌گیر حداقل باید دو سال در دروازه‌های انتخابی بزرگسالان بماند، تامین هزینه‌ها تا این مقطع بر عهده خود ورزشکار خواهد بود.

وی در همین راستا یادآور شد: یک کشتی‌گیر برای فعالیت در رده بزرگسالان، سال‌های زیادی از عمر خود را روی تشک‌کشتی سپری کرده و بدون هیچ سرمایه‌ای به این ورزش می‌پردازد که برای تشکیل خانواده و آینده خود، در صورت عدم‌ توجه و حمایت، با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

بویری با بیان اینکه اکثر مسئولان شهرستان ایذه رابطه خوبی با فعالیت‌های ورزشی ندارند اضافه کرد: به واسطه افتخارآفرینی‌های ورزشی است که نام ایذه در کشور مطرح می‌شود و در برخی موارد نیازی به ترحم به جای حمایت توسط مسئول شهرستان نیست.

وی با انتقاد و گلایه از برخی مسئولان ارشد شهرستان بیان کرد: برخی مسئولان فقط شعار می‌دهند و هیچ‌گاه برای پیشرفت ورزش کاری نکرده‌اند و امروز، من هر چه دارم از وجود این مردم فهیم و ورزش‌دوست است.

این قهرمان ایذه‌ای در پایان از جهانبخش قلاوند فرماندار، مسئولان اداره ورزش و جوانان، خانواده، مردم شهرستان ایذه و افرادی که با حمایت‌های خود زمینه‌ساز این موفقیت بوده‌اند، تشکر کرد و گفت: اگر روزی از ایذه بروم کشتی را کنار خواهم گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌بابا احمدپور خیر ورزش‌دوست ایذه‌ای که در مراسم استقبال از پیام بویری در شهرستان ایذه، قول اهدای یک دستگاه پراید را به این ورزشکار ارزنده شهرستان داده بود، با حضور در منزل این ورزشکار با اهدای این خودرو وعده خود را عملی ساخت.

وی، هدف از این حرکت خود را ایجاد انگیزه در این ورزشکار برای کسب افتخارات ارزنده‌تر و بیشتر و همچنین تشویق جوانان شهرستان به‌سمت ورزش‌های قهرمانی دانست.

در این مراسم مجاهد مقصودی و ایمان داودی، اعضای ورزش دوست شورای اسلامی شهر ایذه هم حضور داشتند.

اهدای خودرو از طرف علی‌بابا احمدپور به پیام بویری

مراسم تقدیر، عکس: وحید اورکی

اهدای خودرو به پیام بویری

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930728000736#sthash.J3X61NmU.dpuf





رئیس هیئت کوهنوردی رامهرمز خبر داد
حضور یکهزار شهروند رامهرمزی در همایش کوهنوردی

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی رامهرمز از حضور یکهزار شهروند رامهرمزی در همایش کوهنوردی خبر داد.

خبرگزاری فارس: حضور یکهزار شهروند رامهرمزی در همایش کوهنوردی

فریدون مرواریدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامهرمز اظهار کرد: به منظور ایجاد روحیه شاد بین مردم و توسعه فرهنگ کوهنوردی مردم و مسئولان این شهرستان، صبح امروز اقدام به کوهنوردی کردند.

وی ادامه داد: در این کوهنوردی که بیش از یک‌هزار نفر شرکت کردند، مسیر قلعه داودختر را سپری کرده که باعث رضایتمندی خانوده‌ها از این اقدام شد.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی رامهرمز تصریح کرد: در پایان این همایش که با همکاری فرمانداری و اداره ورزش و جوانان و سایر ادارات شهرستان برگزار شد به 30 نفر از شرکت‌کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

مرواریدی همچنین عنوان کرد: این هیئت آمادگی آموزش کوهنوردی و راهنمایی کوهنوردان جوان را برای برگزاری کلاس‌های آموزشی دارد و ضروری است با برنامه‌ریزی اقدام به صعود کنند.

وی در پایان ضمن تقدیر از تمام شرکت‌کنندگان در همایش کوهنوردی، از همه مسئولان این شهرستان خواست با توجه به کمبودها و مشکلات این هیئت، با یاری و حمایت خود بتوانند ورزش کوهنوردی شهرستان را به جایگاه والایی که از گذشته تاکنون داشته، بیشتر ارتقا دهند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930729000382#sthash.59QtVow8.dpuf





هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال کشور
دومین شهرآورد پیاپی برای نفتی‌ها

در هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال کشور، تیم‌ فوتبال نفت مسجدسلیمان برای دومین هفته پیاپی شهرآورد خوزستان را این بار در اهواز و در مقابل استقلال خوزستان برگزار خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: دومین شهرآورد پیاپی برای نفتی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، در چارچوب دوازدهمین هفته از لیگ برتر فوتبال کشور که پس از وقفه‌ای 18 روزه امروز مجددا کار خود را از سر گرفته و با چند دیدار در شهرهای مختلف آغاز خواهد شد، تیم‌های خوزستانی نفت مسجدسلیمان و استقلال، در اهواز به مصاف هم خواهند رفت.

مسجدسلیمانی‌ها که برای دومین هفته پیاپی شهرآورد خوزستان را برگزار می‌کنند، قصد دارند پس از شکست فولاد در خانه، این بار در اهواز و با بهروز مکوندی سرمربی جدید این تیم به دومین برد خود در لیگ برتر و در مقابل تیم دیگر خوزستانی حاضر در لیگ برتر سه امتیاز بازی را کسب کنند.

نفت مسجدسلیمان که با تغییراتی در کادر فنی موفق شد، شوک لازم را به تیم وارد کرده و در هفته گذشته فولاد را از پیش‌روی بردارد و در جام حذفی نیز نیروی زمینی را از دور رقابت‌ها کنار بزند، امروز امیدهای فراوانی دارد تا با دست پر اهواز را ترک کرده و به وضعیت خود سر و سامانی دهد.

قطعاً هواداران زیادی از مسجدسلیمان راهی اهواز می‌شوند و از نزدیک تیم خود را حمایت خواهند کرد و مشخصا زردپوشان مسجدسلیمانی به نتیجه‌ای کمتر از پیروزی در این دیدار رضایت نمی‌دهند، چرا که در این برهه از زمان تساوی هم برای این تیم کارساز نیست.

اما استقلال خوزستان به عبدالله ویسی که روزهای پر فراز و نشیبی را طی می‌کند، امروز خود را محکوم به پیروزی می‌داند تا بتواند برای خود حاشیه‌ای از امنیت در جدول رده‌بندی مسابقات ایجاد کند.

آبی‌پوشان اهوازی که هفته گذشته موفق شدند در چارچوب جام حذفی فجر سپاسی را در شیراز شکست دهند، برای دیدار امروز خود روحیه مضاعفی داشته و قطعاً یک دیدار سخت و نفس‌گیری در جدال با شاگردان بهروز مکوندی خواهند داشت.

با توجه به دیدار سخت پیکان در تبریز، آبی اهواز شانس بالایی دارد تا با برد برابر نفت، یک پله صعود کند و جای پیکان تهران را در رده دهم جدول از آن خود کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، دیدار تیم‌های استقلال خوزستان و نفت مسجدسلیمان در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال کشور، امروز و از ساعت 17 در ورزشگاه تختی اهواز برگزار خواهد شد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930729000601#sthash.CKjfLD7J.dpuf





هفته سوم لیگ دسته دوم فوتبال کشور
خوزستانی‌ها برای جبران به میدان می‌روند

در هفته سوم رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور، تیم‌های خوزستانی این رقابت‌ها پس از دو هفته قعرنشینی رد جدول، امروز برای جبران به میدان خواهند رفت.

خبرگزاری فارس: خوزستانی‌ها برای جبران به میدان می‌روند

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، در چارچوب هفته سوم رقابت‌های لیگ دسته دو فوتبال کشور، امروز نمایندگان خوزستان به میدان خواهند رفت که طی آن تیم شهرستان اندیمشک پس از غیبت هفته پیش خود در ساری، امروز در خانه میزبان تیم مس سونگون(ملی‌پوشان) خواهد بود، باید دید که نماینده شهرستان اندیمشک در دیدار امروز خود حاضر خواهد بود و یا اینکه مشکلات در این تیم همچنان پابرجاست.

نفت امیدیه نیز در خورموج به مصاف ایرانجوان این شهر خواهد رفت و شهرداری دزفول در خانه از سپیدرود رشت پذیرایی خواهد کرد.

در آبادان نیز نفت نوین این شهر میزبان تیم ابومسلم مشهد است و شهرک شهید مدنی اندیمشک که تاکنون در دو دیدار خود به میدان نرفته است، امروز در زنجان میهمان شهرداری این شهر خواهد بود.

تمام این دیدارها رأس ساعت 15 و 15 دقیقه امروز برگزار خواهد شد.

فردا نیز در همین چارچوب، چند دیدار دیگر برای نمایندگان استان خوزستان در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد که طی آن‌ها، تیم ملی حفار اهواز در مشهد به مصاف پیام وحدت خراسان خواهد رفت.

همچنین کارون اهواز میزبان تیم آراد اصفهان است که این دو دیدار نیز رأس ساعت 15 و 15 دقیقه برگزار خواهد شد.

هفته سوم رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور، امروز و فردا در شهرهای مختلف برگزار خواهند شد و نمایندگان خوزستان در این هفته برای جبران نتایج هفته‌ها ی گذشته خود به میدان خواهند رفت.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930729000659#sthash.IIuawTn9.dpuf

اخبار روز خوزستان



استاندار خوزستان خبر داد
تحول بزرگ ترافیکی تا پایان سال آینده در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: تا پایان سال آینده خوزستان در بحث ترافیک تحول بزرگی خواهد داشت.

خبرگزاری فارس: تحول بزرگ ترافیکی تا پایان سال آینده در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های اجرایی شهرداری اهواز، اظهار کرد: هماهنگی مسئولان و مردم موجب تأثیر مثبت در فعالیت‌های مسئولان می‌شود.

وی افزود: مسئولان استان نیز عزم دارند که عقب‌ماندگی‌های باقی‌مانده از دوران دفاع مقدس و دوران بازسازی در خوزستان را جبران کنند.

مقتدایی با بیان اینکه مردم و مسئولان باید تعهدات خود را نسبت به یکدیگر انجام دهند، گفت: در قبال انتظار کار از مسئولان، از شهروندان نیز انتظار می‌رود که مالیات و عوارض خود را بپردازند که خدمات بهتری دریافت کنند.

استاندار خوزستان در خصوص پروژه تعریض پل سوم اهواز تصریح کرد: این پروژه برای پیشگیری از وارد شدن صدمه به سازه پل به دلیل بار ترافیکی سنگین روی آن، اجرا شده است.

*افزودن یک پل جدید به پروژه تعریض پل سوم

مقتدایی با بیان اینکه در پروژه تعریض پل سوم، پل جدیدی به این پل افزوده می‌شود گفت: تعریض پل سوم، با توجه به وضعیتی که پل نهم دارد، باید ساخت یک پل جدید نامیده شود که به این دلیل این پل به نام شهید دقایقی تغییر نام می‌شود.

وی یادآور شد: پروژه پل سوم به لحاظ اهمیتی که دارد، حتی اگر تا پایان سال هم تحویل داده نشود، کار بسیار با ارزشی است؛ البته تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

مقتدایی با بیان اینکه بیشتر پروژه‌های اجرایی شهرداری با رویکرد روان‌سازی ترافیک هستند، عنوان کرد: با تکمیل این پروژه‌ها و اجرای دو طرح اساسی در زمینه ترافیک در سطح استان، که در حال تدوین هستند، تا پایان سال آینده خوزستان در بحث ترافیک تحول بزرگی خواهد داشت.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در طرح‌های ترافیکی استان، 14 ضرورت مشخص شده که این طرح‌ها باید در مدت شش ماه انجام شوند افزود: سرعت محدود و سبقت ممنوع، دو فاکتور در حوزه جاده‌ای برای کامیون‌ها و کامیونت‌ها هستند که نقاط جاده‌ای با شرایط خاص، در این طرح‌ها مشخص و میزان سرعت محدود تعیین خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه تقاطع غیرهمسطح کیانپارس از موارد مهمی است که باید اجرا شود ولی از آنجا که روگذرها و زیرگذرهای مهمتری در نقاطی مانند چهارشیر، میدان جواد الائمه(ع) و خلیج فارس در حال اجرا هستند، این تقاطع در اولویت بعدی انجام می‌شود.

* بهره‌برداری از بندر شادگان/ یک اقدام عمرانی و اقتصادی سنگین در مرز چذابه

مقتدایی با اشاره به اینکه قرار است برای بهره‌برداری از بندر شادگان، روز چهارشنبه هفته‌جاری یکی از معاونت‌های گمرک کشور به استان سفر کند اضافه کرد: برای هندیجان باید شرایطی فراهم کنیم تا تأثیر این بندر بر شهرهای بهبهان، امیدیه، رامشیر و آغاجاری محسوس باشد و منافع آن به این شهرها نیز برسد که این اقدامات در راستای امنیت در مرز و ایجاد اشتغال در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه یک اقدام عمرانی و اقتصادی سنگین در مرز چذابه در حال انجام است که 32 کیلومتر راه و کل بازارچه ساماندهی می‌شود، تصریح کرد: 10 میلیارد تومان اعتبار برای جاده چزابه ابلاغ شد که قصد داریم در این اقدام پایانه چذابه را از بازارچه آن جدا کنیم.

*سازمان‌ها ملزم به خرید 60 تا 70 درصد خریدهای خود از محصولات و تولیدات درون 

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه ‌در زمینه خرید از داخل استان به پیشرفت خوبی دست یافتیم ولی هنوز مطلوب نیست خاطر نشان کرد: همه شرکت‌ها و سازمان‌ها ملزم هستند 60 تا 70 درصد خریدهای خود را از محصولات و تولیدات درون استان انجام دهند، همچنین باید از بنکدارانی که در استان فعالیت می‌کنند و مالیات می‌پردازند، خرید کنند و این الزام است.

مقتدایی تصریح کرد: با اجرای طرح احیای 550 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان، در نخستین اقدام نزدیک به 5 هزار نفر در بخش‌های مختلف مشغول به‌کار شدند و از اشتغال صورت گرفته، 11 درصد مربوط به غیربومی‌ها بوده که دلیل آن نبود نیروی متخصص‌ مورد نیاز در استان است و امید می‌رود تا پایان سال جاری آمار اشتغال در این طرح به 10 هزار نفر افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه قرار است در استان کارهای عمرانی بسیاری انجام شود که بحث جذب یک‌هزار و 300 میلیارد تومان سرمایه در بخش‌های مختلف استان یکی از این کارها است گفت: زمینه‌ جذب 10 برابر این مبلغ از سوی سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود، ولی امنیت در رأس همه این‌ها است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930728001564#sthash.DG3pk9j0.dpuf

یک خبر از آبادان



معاون آموزش و پرورش آبادان:
آبادان رتبه نخست مباحث پرورشی را در سطح خوزستان کسب کرد

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش آبادان از کسب رتبه نخست این اداره در مباحث پرورشی خبر داد.

خبرگزاری فارس: آبادان رتبه نخست مباحث پرورشی را در سطح خوزستان کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، غلامرضا خلیلی‌نیا ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان اظهار کرد: دانش‌آموزان آبادانی سال تحصیلی گذشته در رشته‌های قرآن، نماز، بهداشت، کانون فرهنگی رتبه نخست و در مشاوره و اردوها رتبه دوم را در سطح استان خوزستان کسب کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری سه جلسه کاری در خصوص برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در آبادان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال نیز 12 هزار و 500 دانش‌آموز آبادانی غذای نذری دریافت می‌کنند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش آبادان با اشاره به اینکه سال گذشته این تعداد دانش‌آموز در 72 مدرسه اطعام شدند، تصریح کرد: امسال نیز به همان تعداد اما در 50 مدرسه که بعضا در حاشیه شهر قرار دارند کار توزیع غذای نذری انجام می‌شود.

این مسئول در پایان کرد: در زمان حاضر حواله غذاهای مذکور برای توزیع در میان دانش‌آموزان تحویل مدیران مدارس مذکور شده است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930729001065#sthash.38SxfDmS.dpuf

یک خبر از اهواز



معاون استاندار خوزستان خبر داد
تصویب طرح توانمندسازی و ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی در اهواز و بندر امام

معاون عمرانی استاندار خوزستان از تصویب طرح مطالعات توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی شهرهای اهواز و بندر امام خمینی‌(ره) خبر داد.

خبرگزاری فارس: تصویب طرح توانمندسازی و ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی در اهواز و بندر امام

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، احمد سیاحی ظهر امروز در جلسه بررسی مطالعات توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی شهرهای اهواز و بندر امام خمینی‌(ره)، اظهار کرد: ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی موضوع پیچیده‌ای است، چراکه در آن با مناطقی مواجه‌ایم که بافت فرسوده به شمار می‌آیند و اغلب حاشیه شهرها هستند.

وی افزود: مناطق حاشیه شهرها یکی از چالش‌های اساسی و جدی کشور است و به عنوان یکی از چهار موضوع اصلی در جلسه معاونان عمرانی کشور مطرح خواهد شد.

سیاحی گفت: یکی از مشکلات ما سکونتگاه‌های غیرمجاز و حاشیه‌نشینی است چراکه اگر ساماندهی نشوند و خدمات به همین منوال به صورت تبعیض‌آمیز ارائه شود، مشکلات جدی اجتماعی و امنیتی ایجاد خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان دلیل تشکیل سکونتگاه‌های غیررسمی را عمدتا درست نپرداختن به مسئله اقتصاد و تولید دانست و تصریح کرد: همچنین کم‌لطفی مسئولان در نگاه به این مناطق و خدمات‌دهی دستگاه‌های خدمات‌رسان بوده که به این مناطق توجه کمتری شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل ایجاد سکونتگاه‌های غیررسمی اختلاف طبقاتی است که این موضوع در همه دنیا وجود دارد و گله‌مندی مردم در تبعیض در خدمات‌دهی را شاهد هستیم.

سیاحی بیان کرد: فقر نیز باعث ترویج سکونتگاه‌های غیررسمی شده است به طوری که حتی اگر به مردم برخی مناطق گفته شود که مسکن آنها دچار مشکل است، قادر به جابه‌جایی و انتقال نیستند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه غیر از منطقه منبع آب در اهواز مناطق دیگری نیز وجود دارد که باید ساماندهی شوند، تصریح کرد: مسائل بانکی و تسهیلات در این زمینه باید حل شود؛ برخی ساکنان مناطق نیاز به حمایت صددرصدی دارند و تنها ارائه تسهیلات نمی‌تواند مشکل آنها را حل کند.

وی یادآور شد: یکی از مشکلات اساسی در خوزستان خشکسالی، کاهش کیفیت آب کشاورزی و کاهش آب تالاب‌ها است که موجب شده مردم روستاها به حواشی شهرها مهاجرت کنند و سکونتگاه‌های غیررسمی ایجاد شود.

سیاحی تاکید کرد: شرکت مشاور این طرح باید بر اساس اولویت‌بندی طرح را اجرا کند و به ترتیب از مناطق پرخطر به مناطق کم‌خطرتر وارد عمل شوند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930729001140#sthash.zficdb5g.dpuf

یک خبر از ایذه



ه مناسبت هفته تربیت‌بدنی
همایش کوهپیمایی خانوادگی در ایذه برگزار شد

به مناسبت هفته تربیت‌بدنی، همایش کوهپیمایی خانوادگی با حضور مردم شهرستان ایذه برگزار شد.

خبرگزاری فارس: همایش کوهپیمایی خانوادگی در ایذه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، ظهر امروز همایش بزرگ کوهپیمایی به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و با حضور پرتعداد خانم‌ها و آقایان ورزش‌دوست ایذه‌ای برگزار شد.

این همایش با حضور تمام رده‌های سنی از ابتدای جاده منتهی تپه شهدا آغاز و تا بالای پارک صخره‌ای ادامه داشت.

در این همایش، گروهی به لحاظ فرهنگ‌سازی حفظ محیط زیست، با توزیع کیسه زباله و جمع کردن زباله‌های دامن طبیعت، این اقدام مثبت فرهنگی را تبلیغ کردند.

مسئولان برگزاری این همایش در حین اجرای برنامه با اهدای سی‌دی‌های محلی و بسته‌های فرهنگی به شرکت‌کنندگان، یک حرکت فرهنگی دیگر را انجام دادند.

در پایان همایش، هوشنگ حاتمی رئیس اداره ورزش و جوانان ایذه در یک پیام کوتاه، هدف از برگزاری این همایش را ترویج فرهنگ ورزش‌های گروهی و خانوادگی دانست و برای این حضور پر شمار مردم ابراز خرسندی کرد و از طرف هئیت کوهنوردی شهرستان به قید قرعه به شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا شد.

در این گردهمایی به مانند همایش‌های دیگر، موضوع تکراری عدم‌حضور هیچ یک از مسئولان شهرستان که به نوعی بیگانه با ورزش هستند، در نوع خود جالب بود.

 

==============

عکس: وحید اورکی

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930729001345#sthash.uApYFswJ.dpuf

اخبار ورزشی خوزستان



رقابت‌های قهرمانی بوکس خوزستان برگزار می‌شود.

 

بهمن کاظمی، رییس هیات بوکس استان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: این مسابقات از 30 مهرماه به مدت سه روز در شوش برگزار می شود.

 

وی گفت: 20 شهرستان فعال در این رشته داریم و احتمالا بوکسورهای تمام این شهرستان ها در این رقابت ها شرکت می کنند.

رییس هیات بوکس خوزستان بیان کرد: نفرات برتر این مسابقات وارد اردوی سه یا چهار هفته ای استان خواهند شد و پس از آن به مسابقات قهرمانی کشور که 28 آبان ماه در بروجرد برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

 وی عنوان کرد: وضعیت‌مان در رده سنی بزرگسالان خوب است و قهرمانان خوبی داریم و انتظار داریم که در این مسابقات بتوانیم روی یکی از سکوهای اول تا سوم قرار بگیریم.




سرمربی تیم وزنه‌برداری ملی‌حفاری می‌گوید هدف‌شان در هفته دوم لیگ برتر کشور کم‌کردن فاصله‌ با تیم صدرنشین ذوب‌آهن است.

 

فراز رامهرمزی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: تیم مان هفت هشت روزی است که در اردو به سر می برد. تمرینات خوبی داشته ایم و تیم در وضعیت خوبی است.

 

وی بیان کرد: هفته دوم مسابقات لیگ برتر یکم و دوم آبان ماه به میزبانی اصفهان برگزار می شود و ان‌شاالله که بتوانیم بهترین نتیجه را به دست آوریم. در حال حاضر در اردویی که داریم، ملی‌پوشان‌مان را به دلیل این که در اردوی مسابقات جهانی هستند، در اختیار نداریم.

 

سرمربی تیم وزنه‌برداری ملی‌حفاری گفت: بازیکنان‌مان رکوردهایی را که تاکنون در تمرینات به ثبت رسانده‌اند، خوب بوده است و وضعیت خوبی دارند. آن ها به حداکثر توانایی شان رسیده اند و امیدوارم که بتوانیم نتیجه بگیریم و تلاش ما این است که بتوانیم این هفته فاصله امتیازی مان را با تیم ذوب آهن که در صدر جدول است، کم کنیم.

 

وی درباره حضور نواب نصیرشلال در این تیم، خاطر نشان کرد: طی صحبتی که با او داشتم، گفت که دیگر وزنه‌برداری را کنار گذاشته است و با توجه به این موضوع، خود به خود از تیم ما هم کنار رفت.

 

رامهرمزی در ادامه بیان کرد: در هفته اول لیگ، مسابقات به خوبی برگزار شد و مشکل خاصی وجود نداشت. سطح کیفی نیز خوب بود و رکورد وزنه‌برداران هم که سال به سال بالاتر می رود. در هفته اول مسابقات هم رکوردهای خوبی به ثبت رسید و مطمئنا این هفته هم به همین صورت خواهد بود.





مسابقات خانوادگی تنیس‌روی‌میز خوزستان در هر دو بخش بانوان و آقایان به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش برگزار خواهد شد.

 

زهرا لیموچی، نایب‌رییس هیات تنیس‌روی‌میز استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: مسابقات آقایان پنجشنبه و رقابت‌های بانوان جمعه در اهواز برگزار خواهد شد که خانواده‌ها می‌توانند به صورت تیمی در این مسابقات شرکت کنند.

 

وی درباره هدف از برگزاری مسابقات خانوادگی تنیس روی میز، گفت: این مسابقات در سراسر کشور با حضور خانواده‌هایی که تنیس روی میز بازی می‌کنند، انجام می‌شود و هدف از برگزاری آن، ایجاد شادی و نشاط در بین آن‌ها و روی آوردن به ورزش تنیس روی میز است.



یک ورزشکار خوزستانی در مسابقات دوچرخه‌سواری پیشکسوتان کشور حضور پیدا می‌کند.

 

محمد‌علی چابک، سرپرست هیات دوچرخه‌سواری استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: این مسابقات از سی‌ام مهرماه تا سوم آبان‌‌ماه در بخش تایم‌تریل انفرادی و استقامت به میزبانی تهران برگزار می‌شود که صمد برهانی نماینده خوزستان در این مسابقات است.

 

وی‌ بیان کرد: این دوچرخه‌سوار دارنده یک مدال طلا و یک نشان نقره در دوره گذشته مسابقات است و برای حضور در این رقابت‌ها آمادگی کامل دارد و شانس کسب مدال طلا می‌باشد. امیدوارم بتواند مانند گذشته به مدال‌آوری خود ادامه دهد.