سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

14 خودرو با شرایط خاص!(+عکس)

تصور کنید یک بعداز ظهر عادی در شهر تهران هستید و ناگهان اعلام می شود که کوه دماوند، فوران کرده است! در شرایط این چنینی ایجاد شدن ترافیک قفل شده و انبوه ماشین ها کاملا قابل پیش بینی است...

عصرایران؛ مجله تصویری سلاح- افرادی که برای موقعیت های مختلف از پیش آماده می شوند موفق ترین افراد هستند؛ این قانون در تمام موقعیت های زندگی صادق است. در جنگ ها، رویدادهای غیرمنتظره و ... نظامیان و افرادی که مجهزتر باشند بیشترین شانس زنده ماندن را دارند. در این میان گاهی اوقات؛ تنها راه رهایی از خطر، فرار با وسیله ای مطمئن است.

این بدین معنی است که باید بهترین خودروی ممکن را در اختیار داشته باشیم. یک خودروی خوب برای موقعیت های سخت یک برگ برنده محسوب می شود؛ خودرویی که بتواند روی زمین گاها ناصاف به راحتی حرکت کند، از میان گلوله باران عبور و از سوی دیگر به سلامت بیرون آید، و  حتی برای مسافرت های طولانی چند ماهه در جستجوی سرپناه و امنیت، راحت نیز باشد.

   ««برای مشاهده تصاویر در اندازه بزرگ روی آنها کلیک کنید»»

M35

14 خودروی آخرالزمانی!(+عکس)

این کامیون محبوب 2.5 تنی نام خود را از کامیون آذوقه رسان جنگ جهانی دوم گرفته است و نشان می دهد که برای اطمینان از داشتن امنیت حتما لازم نیست از بازارهای هفتگی تانک دست دوم تهیه کنید. این کامیون (که نام اصلی آن M35 است) می تواند با سرعتی بیش از 90 کیلومتر بر ساعت حرکت کند، بیش از 2تن بار حمل کند و  قیمتش هم از چند هزار دلار تجاوز نمی کند؛ ضمن این که با این هزینه یک کامیون با موتور دیزلی تهیه کرده اید که به راحتی قابل استفاده و بدون دردسر قابل تعمیر است و می تواند آذوقه و سوخت کافی برای مدت ها را حمل کند. ام 35 اولین بار در سال 1944 و در آمریکا طراحی شده است. بعدها این طراحی موفق توسط سانگ یانگ کره جنوبی و بمباردیه کانادا نیز دنبال شده است؛ از این رو مدل های مختلف  ام 35 از سال 1050 تا 1988 و همچنین 1993 تا 1999 روی خط تولید بوده است.

 

اکوروامر

14 خودروی آخرالزمانی!(+عکس)

این خودرو برخلاف ظاهر بزرگ آن یک محصول سازگار با محیط زیست است که 100% با سوخت زیستی کار می کند. ضمن پاکیزه بودن می تواند از موانع و ناهمواری های بسیاری عبور کند و کمپ پشتی آن که در ابتدا ظاهر گول زننده ای مانند خودروهای پرمصرف به آن می بخشد، در حقیقت انرژی اش را از گرمای تولید شده در موتور و سلول های خورشیدی تامین می کند.  حتی خود خودرو نیز از قطعات بازیافتی ساخته شده است. این خودرو در آمریکا قابل سفارش است.

 

شرپِ عجیبِ روسی

14 خودروی آخرالزمانی!(+عکس)

روسیه کشوری گسترده با شرایط آب و هوایی سخت و خطرهای ناشناخته ی بسیار است. همین ویژگی باعث شده روس ها برای شرایط بسیار سخت تر و ناشناخته تر نیز آماده باشند! شرپ نام خودروی عجیب روسی است که چرخ هایی بسیار بزرگ دارد و سرعتی بسیار کم. حداکثر سرعت این خودرو از 45 کیلومتر بر ساعت تجاوز نمی کند، اما میتواند از موانعی با ارتفاع بیش از2.5 فوت (76 سانتی متر) عبور کند؛ همچنین میتواند به کمک تایرهای عظیم الجثه اش که خودکار باد می شوند روی آب شناور شده و  با نیروی چرخ ها حرکت کند، می تواند از روی تنه افتاده درخت عبور کرده و حتی از آب روی یخ برود. ظاهرا هیچ چیز برای این وسیله عجیب و موتور دیزلی 44 اسب بخاری اش دست نیافتنی نیست، جز آمار فروش بالا، چرا که این وسیله 65 هزار دلار قیمت دارد!

 

دو چرخه موتوپِد

14 خودروی آخرالزمانی!(+عکس)

تصور کنید یک بعداز ظهر عادی در شهر تهران هستید و ناگهان اعلام می شود که کوه دماوند، فوران کرده است! در شرایط این چنینی ایجاد شدن ترافیک قفل شده و انبوه ماشین ها کاملا  قابل پیش بینی است؛ اما چگونه از این شرایط باید فرار کرد؟ دوچرخه موتوپِد، یک دوچرخه کوهستانی تیز و فرز است که به موتور 4 زمانه مجهز شده و میتواند در هر دو حالت رکابی و موتوری کار کند. همچنین روی بدنه سبک آن یک تیرکمان صلیبی، تبر توماهاوک (تبر سنتی سرخپوستی)، ظرف یک گالنی سوخت، اره، چاقوی چندکاره، چاقوی ضامن دار، هارپون (زوبین مخصوص صید ماهی)، طناب محکم برای کوهنوردی به همراه قلاب فلزی، چراغ قوه و در نهایت محل نگه داری تلفن هوشمند تعبیه شده است تا این دوچرخه به خودی خود یک همه کاره ی متحرک باشد!

 

کراوَن

14 خودروی آخرالزمانی!(+عکس)

در این کامیون که توسط رئیس سابق بخش تحقیق و توسعه کمپانی دیزنی ساخته شده است، راحتی بیش از هر چیز در نظر گرفته شده است: فضای داخلی این کامیون به قدری تجهیزات راحتی در داخل خود دارد که آن را از یک خانه استاندارد جذاب تر می کند و حتی یک موتور کوهستانی نیز دارد که برای گشت و دیدبانی سریع به کار می رود.

 

ریپساو EV2 ، یک سوپرتانک تجملاتی

14 خودروی آخرالزمانی!(+عکس)

این تانک گران قیمت اجازه هرکاری به شما می دهد: طراحی اصلی آن که برای ارتش آمریکا انجام شده است، تانکی را نشان می دهد که میتواند با قابلیت مانور و بالاترین سرعت حرکت در دنیای وسایل زنجیر دار، به راحتی از موانع و مسیر های سخت عبور کند و موتور 600 اسب بخاری آن به سختی می تواند جوابگوی هر نیازی نباشد! داخل این سوپرتانک (که توسط سازندگانش "لوکس" یا تجملاتی خطاب شده) به قدری راحت و زیباست که شاید حتی فراموش کنید 250 هزار دلار برای زنده ماندن در یکی از این تانک ها پرداخت کرده اید!

 

S-ATV

14 خودروی آخرالزمانی!(+عکس)

این خودرو که برای مقاصد نظامی و غیرنظامی از آن استفاده می شود، ظاهر و باطنی عضلانی و ضدضربه دارد؛ می توانید آن را به هر صورت که می خواهید تجهیز کنید، چه برای ذخیره آذوقه و تجهیزات ضروری و چه برای تجهیز کردن جنگ افزار روی آن. سیستم تعلیق خودرو آن را در تمام پستی ها و بلندی ها وسط نگه می دارد و سامانه رادیویی آن اجازه برقراری ارتباط با محل کمپ را در هر موقعیتی می دهد.

 

مرسدس بنز زتروس 2733

14 خودروی آخرالزمانی!(+عکس)

زتروس 2733 گاو پیشانی سفید تمام محصولات مرسدس است. تنها دو دستگاه از این مدل ساخته شده است که هردو به شکارچیان حرفه ای گرگ در سرزمین بکر مغولستان تعلق دارند. این خودرو هم برای عبور از مسیر های سخت و هم برای بقا در دمای زیر صفر مناسب است؛ ضمن این که همه چیز آن رنگ و بوی تجملات مرسدس بنز را دارد، از موتور شش سیلندر OM 926 LA 7.2l توربو دیزل آن گرفته تا نمایشگر های 46 اینچی تصویر داخل خودرو.

 

اینکاس هورون APC

14 خودروی آخرالزمانی!(+عکس)

این یک خودروی تخصصی برای مقاصد نظامی است: قابلیت جا دادن 16 نیروی متخصص نظامی با لباس و تجهیزات کامل، ضدگلوله و در عین حال کاملا مانورپذیر و چابک؛ مجهز به یک موتور پاکار 8.3 لیتری که می تواند این کامیون را از تپه ها و دامنه ها بالا بکشد و توسط سیستم انتقال قدرت ده سرعته آلیسون پشتیبانی می شود.

 

یونیکَت

14 خودروی آخرالزمانی!(+عکس)

با یونیکت فقط زنده ماندن تضمین شده نیست، بلکه زندگی کردن تضمین می شود. در بیرون این کامیون پلی استر پشتیبانی شده با فایبرگلاس و اتصالات صفحه ای قرار دارند که تحت حرارت های شدید نیز ترک نمی خورند؛ محیط داخلی آن در بدترین شرایط هوا و محیط نیز راحتی و آسایش را فراهم می سازد.

 

زمینگرد XV-HD

14 خودروی آخرالزمانی!(+عکس)

خودروی XV-HD جدیدترین مدل از سری زمینگرد هاست که بر روی شاسی فورد F-750 قرار داشته و بدنه 10.6 متری آن می تواند 8 نفر را در خود جا دهد؛ این خودرو در حقیقت خانه ی متحرکی برای فرار از خانه است. سلول های خورشیدی روی سقف خط شده اند و برای مواقع ضروری همیشه برق دارند.

 

ES-KAPE موکای

14 خودروی آخرالزمانی!(+عکس)

یک کایاک موتور دار است که سازگار با محیط زیست ساخته شده و محل نشستن و جای موتور آن برای راحتی بیشتر حمل و نقل, جدا می شوند و هنگام استفاده می توانید به راحتی آن را سرهم کرده تا از دریا, رودخانه و جویبار ها عبور کنید.

 

ترادین گورکا

14 خودروی آخرالزمانی!(+عکس)

شرکت کانادایی تراداین به تازگی محصول جدید خود با طراحی ظاهری خشن و توانمند به نام گورکا سیویلین ادیشن را معرفی کرده  است. این غول فلزی با موتور V8 توربودیزل خود می تواند 300 اسب بخار به چرخ هایش منتقل کرده و گرچه حداکثر سرعت آن از 112 کیلومتر بر ساعت فراتر نمی رود اما در هنگام حرکت در سربالایی یا حمل بار، گشتاور و نیروی فوق العاده این خودرو به آن کمک می کند از پس هر وظیفه ای بر آید. نسخه شهری گورکا بر اساس فورد اف-550 سوپر دوتی شکل گرفته و افراد ریزبین حتی متوجه شماره قطعه فورد روی آینه های جانبی این خودرو می شوند. نسخه شهری گورکا برای مقاومت در برابر آثار ناشی از گلوله های ضد زره 7.62 میلیمتری توسعه داده شده است. این در شرایطی است که خریداران می توانند زره های قوی‌تر را نیز سفارش دهند که تورهای محافظ روی پنجره ها، صندلی های کاهنده اثر انفجار و کف ضد انفجار ارتقا یافته را شامل می شود. محل نگهداری سلاح نیز در دسترس است تا سرنشینان توانایی پاسخ آتش متقابل داشته باشند.

 

راینوچارج، یک خودرو با قدرت یک کرگدن

14 خودروی آخرالزمانی!(+عکس)

این خودروی زرهی، شباهت زیادی با حیوان هم نامش(کرگدن) دارد: پوست کلفت این خودرو ضدگلوله است و می تواند به راحتی شلیک گلوله را با استانداردNIJ Level IV / EN B7  تحمل کند؛ موتور آن 300 اسب بخار تولید می کند و دیفرانسیل تمام چرخ آن قدرت را در محور جلو، عقب و وسط خودرو پخش می کند تا خودرو در هنگام عبور از ناهمواری و سطوح شیب دار دچار مشکل نشود. محیط داخل آن نیز قابل تغییر به دلخواه راننده است.

گور دسته‌جمعی کودکان اشک سربازان عراقی را درآورد (+عکس)

یروهای ارتش عراق روز گذشته یک گور دسته جمعی که جسد ۲۴ عراقی در آن دفن شده بود در اطراف موصل کشف کردند.

 
به گزارش فارس، در این گور دسته جمعی، اجسادی دیده می‌شود که اغلب آنها کودک هستند و در حالی که لای پتو پیچیده شده‌اند در گوری کم‌عمق دفن شده‌اند. گفته می‌شود این کودکان به همراه خانواده در حال فرار بوده‌اند که نیروهای داعشی آنها را به قتل رسانده و در گوری دسته جمعی دفن کرده‌اند.

گور دسته‌جمعی کودکان اشک سربازان عراقی را درآورد (+عکس)
گور دسته‌جمعی کودکان اشک سربازان عراقی را درآورد (+عکس)

گور دسته‌جمعی کودکان اشک سربازان عراقی را درآورد (+عکس)
گور دسته‌جمعی کودکان اشک سربازان عراقی را درآورد (+عکس)
گور دسته‌جمعی کودکان اشک سربازان عراقی را درآورد (+عکس)

منبع عکس: مشرق

چرا ایران و ترکیه مدام باهم درگیر شده و سپس آشتی می کنند؟

روابط بین ایران و ترکیه با فراز و نشیب هایی همراه است. در 13 فوریه رجب طیب اردوغان در سخترانی ای در موسسه صلح بین المللی بحرین با گفتن این جمله بر آتش درگیری ها بین ایران و ترکیه دامن زد: «کسانی هستند که برای تجزیه عراق تلاش میکنند . در عراق درگیری فرقه ای و قومی هست چرا که ناسیونالسیم فارسی فعال است.»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چرا ایران و ترکیه مدام باهم درگیر شده و سپس آشتی می کنند؟

سرویس بین الملل «انتخاب»؛ المانیتور نوشت: روابط بین ایران و ترکیه با فراز و نشیب هایی همراه است. در 13 فوریه رجب طیب اردوغان در سخترانی ای در موسسه صلح بین المللی بحرین با گفتن این جمله بر آتش درگیری ها بین ایران و ترکیه دامن زد: «کسانی هستند که برای تجزیه عراق تلاش میکنند . در عراق درگیری فرقه ای و قومی هست چرا که ناسیونالسیم فارسی فعال است.ما باید سوریه را از این مساله در امان نگه داریم و آنچه لازم است این است که کشورهای خلیج فارس با هم متحد شوند چرا که ما نمیتوانیم عقب بنشینیم و تماشا کنیم».

به گزارش «انتخاب»؛ چند روز بعد دز 19 فوریه مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مونیخ گفت ایران سعی میکند عراق و سوریه را به دولت های شیعی تبدیل کند . این مساله باید متوقف شود. ثبات و امنیت منطقه تنها از این طریق ضمانت می شود.

هر دو اظهار نظر انتقادهایی بود که متوجه ایران بود. همان روز همزمان با صحبت های چاووش اغلو بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران این اظهارات سران ترکیه را بی اساس خواند و گفت: آنها باید بدانند که ثبات و امنیت منطقه به خاطر آنها و امپراتوری رویاهایشان به خطر افتاده است.

یک روز بعد وزارت خارجه ایران سفیر ترکیه در تهران را در اعتراض به اظهار نظر های چاووش اوغلو و اردوغان احضار کرد.

جواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز در 24 فوریه گفت: دوستان ما در ترکیه حافظه شان ضعیف است. آنها ایران را به به فرقه گرایی متهم میکنند و یادشان نیست شب کودتا چه کسی برای خاطر حکومتشان که حتی شیعه هم نبود تا صبح بیدار ماند. آنها حافظه شان بد است و با کسانی که با آنها مهربان بوده اند قدر نشناسند.

با این حال در حالی که تنش ها بین دو کشور همسایه تشدید شده است نشست اخیر سازمان همکاری های اقتصادی اکو در پاکستان فرصت خوبی برای هر دو کشور برای کاهش این تنش ها به وجود آورد. در واقع اول مارس حسن روحانی و همتای ترک او با هم در حاشیه نشست اکو دیدار داشتند و بر اهمیت توسعه روابط تاکید کردند به ویژه در زمینه اقتصاد.

همان روز جاووش اوغلو در واکنش به انتقادهای ظریف در یک مصاحبه گفته بود: ما مهربانی ایران را در زمان کودتای نافرجام فراموش نمیکنیم. ایران و ترکیه فرصت های خوبی برای همکاری باهم دارند. ایران و ترکیه توافقی برای آتش بس در سوریه امضا کرده اند و بحران سوریه میتواند از طریق دیپلماسی حل و فصل شود.

سوال اینجاست که چه چیزی مقامات ترکیه را وادار کرد چنین اظهارات متناقضی داشته باشند. نصرت الله تاجیک از دیپلمات های سابق ایران در مصاحبه با المانیتور گفته: ترکیه همه جنبه هایش را در بحران سوریه از دست داده است. با حمایت از جنبش های ضد اسد به ویژه داعش و تروریست ها، ترکیه یک قمار وحشتناک کرد و شکست خورد. اگرچه برخی مذاکرات محرمانه، جنبه ای از سیاست حارجی است و هر کس نباید به دشمنان و رقبایش اجازه دهد که دست بالا را داشته باشند، این فرضیه تئوریک درمورد ترکیه عمل نکرد. سیاست خارجی آنها آشفته و پر از هرج و مرج است .

از سویی دیگر معضل دیگری که باید در نظر داشته باشیم، سطح بالای مبادلات تجاری و اقتصادی بین ایران و ترکیه است. ایران سومین مقصد صادرات برای ترکیه است . در حالی که ترکیه برای ایران چهارمین مقصد صادرات است. از سویی دیگر براساس گزارش کمیسیون اروپایی ایران پنجمین شریک بزرگ تجاری برای ترکیه به حساب می آید.

در این راستا سعید لیلاز استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی و کارشناس اموز اقتصادی به المانیتور گفته: تحلیل های سیاسی باید از فیلتر روابط اقتصادی بگذرد. دقیقا به همین دلیل تنش های ایران و عربستان هر روز تشدید می شود و تنش های بین تهران و آنکارا نمیتواند بیش از یک اندازه ای تشدید شود. چرا که اقتصاد ایران و ترکیه کاملا مکمل یکدیگر است.

از سویی دیگر برخی بر این باورند که تا زمانی که تنش های ترکیه و اتحادیه اروپا رو به افزایش است ترکیه باید به دنبال سیاست خارجی ای باشد که هم اعراب خلیج فارس و هم ایران را راضی نگه دارد. شاید به همین دلیل سران ترکیه در مقابل اعراب در کنفرانس بحرین به ایران حمله کردند و بعد در دیدار دو جانبه بر اهمیت افزایش همکاری ها با ایران تاکید کردند.

در نتیجه ترکیه شاید به سادگی در تلاش است که ایران و اعراب را همزمان راضی نگه دارد. با این حال تئوری دیگری نیز در این بین قابل تصور است. این تئوری حول دونالد ترامپ می چرخد و رفتار ترکیه را به نوعی توضیح می دهد. هاکی اوگور معاون رییس مرکز مطالعات ایران در آنکارا می گوید: سیاست های منطقه ای باراک اوباما رییس جمهور سابق آمریکا طوری بود که کشورهای عربی و ترکیه احساس کردند در جبهه مبارزه علیه ایران تنها شده اند و ایران و روسیه به بازیگران اصلی درگیری های سوریه تبدیل شده اند.

او استدلال میکند که به دلیل اظهارات دائمی ترامپ درباره تهدید ایران امروز ترکیه و متحدانش احساس میکنند که برخلاف 6 سال گذشته، ایران دیگر در آسایش قبل نیست و زمان آن رسیده که شکست های گذشتهشان را جبران کنند. با این حال تا زمانی که ایران و ترکیه به جد با هم به ویژه در مساله سوریه عدم توافق دارند احتمالا تنش های بین آنها فراتر از یک سطح خاصی تشدید نخواهد شد. در واقع فارغ از بحث اقتصاد، شاید دلیل عدم افزایش تنش ها وضعیت سوریه باشد که به طور قابل توجهی در سال پیش تغییر کرده است و درخواست ها برای سقوط بشار اسد کاهش یافته است.

هنگام رانندگی از آغوش برادر مرگ فاصله بگیریم

رانندگانی که می‌پنداشته‌اند تا آخرین لحظه و در آستانه خواب، قادر به بازنگه داشتن چشمان خود یا گشودن آن‌ها تنها پس از 2 ثانیه‌اند، به‌ناگاه خود را در میانه معرکه واژگونی، تصادف، سقوط و... دیده‌اند.

محمدعلی دیانتی‌زاده در پول‌نیوز نوشت:

«من که پشت فرمان خوابم نمی‌برد»؛ روزی نیست که این باور غلط حوادثی فاجعه‌بار را در جاده‌های کشورمان رقم نزند.

تصور تسلط کامل در هوشیار نگه داشتن خود در هنگام رانندگی، تصوری نادرست است که گریبانگیر بسیاری از ماست؛ از رانندگان حرفه‌ای خودروهای سنگین گرفته تا رانندگان دیگر.

اما واقعیت این بوده و هست که حکایت کنترل بیداری در حین خواب‌آلودگی و نگاه از جاده برنداشتن به‌رغم سنگینی پلک‌ها و گرم شدن چشم‌ها، حکایتی کذاست.

رانندگانی که فکر می‌کرده‌اند تا آخرین لحظه و در آستانه خواب، قادر به بازنگه داشتن چشمان خود یا گشودن آن‌ها تنها پس از 2 ثانیه هستند، به‌ناگاه خود را در میانه معرکه واژگونی، تصادفات سهمگین، سقوط به دره و... دیده‌اند و اگر هم جان سالم به‌در برده‌اند، هیچ به خاطر نمی‌آورند کِی خواب، هوش از سرشان ربوده است.

در چنین مواقعی گمان بیدار ماندن با صدای بلند رادیو و موسیقی، تخمه شکستن، میوه خوردن، چای نوشیدن، جویدن آدامس، جریان یافتن هوای جاده در خودرو یا پایین کشیدن شیشه‌ها و... فریبی بیش نیست و این عوامل گاهی خود کارکرد لالایی دارند!

حادثه ممکن است در همان فاصله کوتاهی اتفاق بیفتد که ما تا نخستین جایگاه سوخت‌گیری یا استراحتگاه بین‌راهی داریم.

چُرتی کوتاه در حاشیه امنی در کنار جاده گاه تنها منجی زندگی و سلامتی ما و دیگران است.

حتی وقتی خودتان پشت فرمان نیستید، مراقب هوشیاری راننده باشید. خواب همگی سرنشینان با هم، خود دعوتی است از راننده برای خوابی که برادر مرگ است!

پتروشیمی بندر امام نایب‌قهرمان بسکتبال غرب آسیا شد/ نفت آبادان بر سکوی سوم مسابقات ایستاد

تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام عنوان نایب‌قهرمانی رقابت‌های جام باشگاه‌های غرب آسیا را از آن خود کرد و پالایش نفت آبادان نیز بر سکوی سوم این مسابقات ایستاد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس خوزستان به اردن، دیدار نهایی هفدهمین دوره رقابت‌های بسکتبال جام باشگاه‌های غرب آسیا امشب در ورزشگاه نادی شباب الفحیص عَمان پایتخت اردن برگزار شد و پتروشیمی بندر امام و الریاضی لبنان فینال سال گذشته این مسابقات را تکرار کردند.

در این دیدار خستگی و بی‌دقتی بازیکنان پتروشیمی بندر امام با چاشنی بدشناسی و اشتباهات مشکوک و بیش از اندازه داوری همراه شد تا لبنانی‌ها به امتیازات پی دی پی دست پیدا کنند.

کوراتر نخست این مسابقه 22 بر 12 به سود الریاضی لبنان به پایان رسید. نیمه اول نیز با برتری 43 بر 28 لبنانی‌ها همراه بود.

پایان کوارتر سوم نیز نتیجه 70 بر 51 به سود الریاضی روی تابلوی امتیازات به ثبت رسید. در کوارتر پایانی نیز تلاش شاگردان مهران شاهین‌طبع راه به جایی نبرد و در نهایت الریاضی لبنان با حساب 83 بر 69 پیروز این مصاف و قهرمان این دوره از رقابت‌ها شد، تا پتروشیمی بندر امام به مقام نایب‌قهرمانی بسنده کند.

پیش از این دیدار نیز رده‌بندی ایرانی این مسابقات بین نفت آبادان و شیمیدُر تهران برگزار شد. در این دیدار آبادانی‌ها مقابل شیمیدُر بی‌انگیزه با حساب 99 بر 76 به پیروزی رسیدند تا در نخستین تجربه خود در غرب آسیا عنوان سوم این رقابت‌ها را از آن خود کنند.

روسیه قهرمان جام جهانی کشتی فرنگی شد

تیم ملی روسیه به عنوان قهرمانی جام جهانی کشتی فرنگی در سال 2017 دست یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، تیم ملی روسیه موفق شد با غلبه بر آذربایجان در دیدار نهایی جام جهانی کشتی فرنگی، قهرمان جام جهانی کشتی فرنگی در سال 2017 شود.

روسیه با نتیحه 5 بر 3 بر آذربایجان غلبه کرد.

روس ها در حالی به عنوان نخست این رقابت ها دست یافتند که با بهترین نفرات خود و کشتی گیرانی که دارای مدل های جهانی بودند پای به این عرصه گذاشتند.

از آغاز این رقابت ها نیز، کارشناسان روسیه را بخت نخست عنوان قهرمانی این رقابت ها عنوان کرده بودند.

روسیه در این رقابت ها با ایران، آلمان و قزاقستان هم گروه بود که با سه پیروزی موفق شد به دیدار نهایی راه پیدا کند.

نتایج انفرادی به شرح ذیل است، اسامی تیم آذربایجان در ابتدا آمده است؛

59 کیلوگرم: طالح ممدوف 2- مینگیان سیمینوف9(برنده) 

66 کیلوگرم: نوفال بابایف 0  -  آرتم سورکوف 8(برنده) 

71 کیلوگرم: رسول چونایف 2(برنده)  - ابوزید مانتسیگوف 1

75 کیلوگرم: الوین مورسالیف 0 - رومن ولاسوف 2 (برنده) 

80 کیلوگرم: رفیق حسین اف 1(برنده)  - ادلان آکیف 1

85 کیلوگرم: اسلام عباس اف 1 - داویت چاکوتادزه 2 (برنده)

98 کیلوگرم: اورخان نورایف 3 (برنده)- ماکسیم استفاریان 0

130 کیلوگرم: صباح شریعتی 1 - سرگئی سمینوف 1(برنده)

به گزارش خبرگزاری فارس، رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی، روزهای 26 و 27 اسفند با حضور تیم‌های ملی ایران، روسیه، آذربایجان، ترکیه، بلاروس، اوکراین، آلمان و قزاقستان به‌عنوان 8 تیم برتر کشتی فرنگی جهان در شهر آبادان برگزار شد، این رقابت‌ها عصر امروز با معرفی روسیه به عنوان قهرمان جهان به کار خود پایان داد.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران صاحب برنز جهان شد

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان موفق شد با غلبه بر ترکیه به نشان برنز رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی دست یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در دیدار رده بندی رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی 2017، با غلبه بر ترکیه به عنوان سوم جهان دست یافت.

فرنگی کاران کشورمان موفق شدند با اقتدار و با نتیجه 7 بر 1 ترکیه چیره شوند و صاحب گردن آویز برنز جهان شوند.

در ابتدای این رقابت، سامان عبدولی در کمتر از سه دقیقه حریف خود را با امتیاز بالا از مقابل برداشت، سپس زیدوند در مقابل آتاکان بوکسل چهار بر صفر پیروزی شد.

در ادامه محمدعلی گرائی نیز با امتیاز بالا سومنز را غلب کرد تا در سه مسابقه اول، ترکیه هیچ امتیازی مقابل فرنگی کاران گشورمان کسب نکنند.

رسول گرمسیری در ادامه نتوانست از پس امره کوش بر آید و با نتیجه دو بر یک مغلوب این کشتی گیر چقر ترک شد.

اما  یوسف قادریان دلاور مرد وزن 80 کیلوگرم کشورمان، در مقابله با اصلان آتم فن بالا را در اختیار داشت و موفق شد کشتی را به حساب دو بر یک از مقابل بردارد و برنز ایران را مسجل سازد.

این رقابت  در سنگین وزن دنبال شد و ابتدا قرار بود مهدی علیاری در مصاف با جنگ ایلدیم بر روی تشک برود، اما در کمال تعجب پس از ایجاد دقایقی وقفه در ورود وی به میدان، مربیان تیم ملی مهدی فلاح را به جای وی بر روی تشک فرستادند.

فلاح نیز در وزن 98 خوش درخشید و موفق شد حریف ترک خود را با حساب دو بر یک شکست داد تا نوبت به علیاری برسد تا او هم در مصاف با حریف خود، چاره ای جز پیروزی نداشته باشد و ایران را پس از دو دوره قهرمانی صاحب عنوان سوم کند

نتایج انفرادی به شرح ذیل است؛

59 کیلوگرم: سامان عبدولی 9 (برنده)- رستم هامت 0

66 کیلوگرم: مهدی زیدوند 4(برنده)- آتاکان یوکسل0

71 کیلوگرم: محمدعلی گرائی9(برنده)- ایلکر سومنز 0

75 کیلوگرم: رسول گرمسیری 1- امره کوش2 (برنده)

80 کیلوگرم: یوسف قادریان 2(برنده) - اصلان آتم1

85 کیلوگرم: مهدی فلاح 2(برنده) - متهان یاشار 1

98 کیلوگرم مهدی علیاری 7 (برنده) - جنگ ایلدیم 1

130 کیلوگرم: بهنام مهدی زاده 2(برنده)– علی نالی ارسلان1

تا دقایقی دیگر نیز تیم های ملی روسیه و آذربایجان در آوردگاه نهایی جام جهانی برای کسب نشان طلا به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی، روزهای 26 و 27 اسفند با حضور تیم‌های ملی ایران، روسیه، آذربایجان، ترکیه، بلاروس، اوکراین، آلمان و قزاقستان به‌عنوان 8 تیم برتر کشتی فرنگی جهان در شهر آبادان برگزار شد، این رقابت‌ها عصر امروز با معرفی قهرمان جهان به کار خود پایان خواهد داد.

کشف محموله 5 میلیاردی کولر گازی قاچاق در ماهشهر

فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف 330 دستگاه کولر گازی قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال در شهرستان ماهشهر خبر داد.

به گزارشخبرگزاری فارس از اهواز به نقل پایگاه خبری پلیس، سردار محمد رضا اسحاقی در تشریح جرئیات این خبر اظهار کرد: در ادامه روند مبارزه با قاچاق کالا، ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان ماهشهر، از وجود محل دپو کالای قاچاق در شهرستان مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران اداره مبارزه با کالای قاچاق پلیس آگاهی ماهشهر با انجام اقدامات پلیسی  محل مورد نظر را شناسایی و پس از هماهنگی با مقامات قضائی محل دپوی کالای قاچاق که یک انبار بود را مورد بازرسی قرار دادند.

سردار اسحاقی تصریح کرد: در بازرسی از انبار کالای قاچاق ماموران 330 دستگاه کولر گازی قاچاق کشف کردند ،کارشناسان ارزش مالی کالاهای قاچاق کشف شده را بالغ بر پنج میلیارد ریال اعلام کردند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان در خاتمه با اشاره به اینکه گسترش قاچاق کالا اثرات سوء و منفی بر تولید داخلی داشته و امنیت اقتصادی را در جامعه بر هم می زند خاطر نشان کرد: در این راستا یک متهم دستگیر پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضائی شد.

«اشکفت سلمان» راوی آیین نیایش در عیلام نو

با توجه به آغاز سال جدید، آثار ملی، زیارتی و طبیعی شهرستان ایذه می‌تواند یکی از مقصدهای مناسب برای گردشگران باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، هر چند که زمان زیادی تا آغاز سال نو باقی نمانده است، سفرهای مرحله اول سفرهای نوروزی در حال نزدیک شدن به اوج خود است و هموطنان برای خارج کردن خستگی یک‌سال کار و تلاش در فکر سفرهای نوروزی به سر می‌برند.

با توجه به اقلیم استان خوزستان و گرد و خاک چند سال اخیر در این استان، شهرستان ایذه به واسطه قرار گرفتن در میان کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس همواره از غلظت کمتری از این آلودگی‌ها برخوردار بوده و تاثیرات کمتری از روزهای پر غلظت این پدیده داشته است و از این رو طبیعت بی‌مثال منطقه حضور بسیار زیادی از مردم این استان را به سمت خود می‌کشاند.

ایذه به واسطه آثار طبیعی و باستانی چند هزار ساله خود همواره میزبان بسیاری از گردشگران بوده است و از این رو مسافران زیادی در نوروز از سراسر کشور در این شهرستان حضور پیدا می کنند.

این شهرستان به‌واسطه جغرافیای ویژه خود، دارای تمدن غنی هزاران ساله از عصر پاره‌سنگی است و اشکفت سلمان (نیایشگاه تاریشا) به عنوان یکی از میراث باستانی این شهرستان با قرار گرفتن در دامنه کوه الهک واقع در سه کیلومتری جنوب شهر ایذه می‌توانند یکی از مقصدهای متفاوت برای مسافران نوروزی و دوست‌داران میراث ملی باشد.

اشکفت سلمان یا نیایشگاه تاریشا مربوط به عصر ایلام نو بوده که دارای چهار کتیبه باستانی است.

این محل مربوط به هانی شاه آیاپیر است که در آن چند کتیبه تصویری و خط میخی وجود دارد و آیین نیایش عصر عیلامی را به نمایش گذاشته است. از جمله خط میخی و تصاویر مربوط هانی است که به همراه خانواده خود در این مکان در حال عبادت است.

بدون شک اشکفت سلمان به عنوان یکی از ماندگارترین میراث‌های تاریخ ایران باستان بوده و می‌توانند یک مکان بی‌مانند و منحصر به فرد در ذهن تمام گردشگران باشد.

جاری بودن یک چشمه آب معدنی در میان این تنگه و در انتهای غار باستانی به زیبایی‌های این محله باستانی افزوده است.

این محل دارای چهار کتیبه و سنگ نوشته به خط میخی عیلامی است که دو اثر آن در درون غار و دو اثر آن نیز در بیرون این نیایشگاه واقع شده‌اند.

تنها کتیبه خط میخی این محل که به عنوان یک اثر منحصر به فرد عیلامی در کشور به حساب می‌آید به زبان هانی شاه آیاپیر نقل شده است و در آن در مورد اشکفت سلمان و آیین نیایش مردمان عیلام آن دوران سخن به میان آمده است.

وجود نقش زن در کتیبه‌های این بنا برای نخستین بار در آثار باستانی کشور این محل را به مکان تحقیقاتی برای محققان تبدیل کرده است.

در کنار این محل باستانی یک ساختمان نیمه خراب نیز مربوط به دوران اسلامی وجود دارد که در نوع خود بی‌نظیر است و در صورت بازسازی می‌تواند به عنوان یک بنای گردشگری مورد استفاده واقع شود.

چشم‌انداز این منطقه با توجه به قرار گرفتن در یکی از نقاط مرتفع شهر ایذه می‌تواند بر زیبایی‌های هرچه بیشتر آن بیافزاید و از این رو این تنگه می‌تواند به یکی از نقاط پربازدید برای گردشگران نوروزی تبدیل شود، همانگونه که سال‌های گذشته بازدیدها تا حدود یک میلیون نفر و بیشتر در این منطقه گزارش شده است.

انتهای پیام/72026/الف30

گزارش تصویری دیدار بسکتبال پتروشیمی بندر امام و الریاضی لبنان - فینال جام باشگاه‌های غرب آسیا - اردن

تیم پتروشیمی بندر امام در هفدهمین دوره رقابت‌های بسکتبال جام باشگاه‌های غرب آسیا عنوان بر سکوی دوم ایستاد و عنوان نایب‌قهرمانی این مسابقات را از آن خود کرد. گزارش تصویری این دیدار را در خبرگزاری فارس مشاهده کنید. عکس: علی «نسیم» مالکی‌زاده ۲۸ اسفند ۱۳۹۵

فرمانده نیروی انتظامی به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد

فرمانده نیروی انتظامی، با حضور در یادمان شلمچه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی صبح امروز با حضور در یادمان دفاع مقدس شلمچه، به مقام شامخ شهیدان هشت سال دفاع مقدس ادا احترام کرد.در این سفر جمعی از مسؤولان استانی و محلی فرمانده نیروی انتظامی را همراهی می‌کردند.

حسین اشتری از روز گذشته وارد استان خوزستان شد و شامگاه جمعه نیز در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی ره‌آورد سرزمین‌نور شرکت کرد.

ضعف فرهنگی یا نبود واحد فرهنگی در شهرداری ایذه/ توسعه قلیانی‌ها نماد هویت‌بخشی به میراث ملی در نوروز ایذه!

با توجه به نبود واحد فرهنگی در شهرداری ایذه و نگاه های مالی، اماکن گردشگری و فرهنگی شهرستان در ایام نوروز در اختیار قلیان‌سراها قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، هر ساله با فرا رسیدن سال جدید و تکاپوی شهروندان برای استقبال از آن انجام دید و بازدید، شهرداری ایذه نیز برای استقبال از مسافران نوروزی اقداماتی را در ورودی‌های شهرستان انجام می‌دهد.

امسال با وجود مشکلات فراوان در سطح شهر و آماده نبودن فضای این شهر توسط شهرداری برای انجام مراسم استقبال و عدم وجود فضای سبز مناسب، سرویس بهداشتی کافی و مناسب، آسفالت خیابان‌ها و... شهرداری این شهر اقدام به واگذاری ورودی‌ها و اماکن گردشگری تحت مدیریت خود در سطح شهر به پیمانکار کرده است.

اقدامی که در سال‌های گذشته نیز صورت گرفت، بدون شک بحث درآمد برای شهرداری و همچنین ایجاد اشتغال چند روزی برای برخی از افراد در این مکان‌ها جای تقدیر دارد ولی متاسفانه برخی از اقدامات نسنجیده موجب ضربه‌های فرهنگی و بازخورد بد از چهره شهر در میان مسافران خواهد بود.

اقدام شهرداری تنها برای کسب مسائل مالی آن‌هم به بهای واگذاری اماکن فرهنگی شهر به مراکز عرضه قلیان و دخانیات نه تنها کمکی برای چهره فرهنگی ایذه و تمدن چند هزار ساله آن خواهد کرد که یک ضعف فرهنگی را به نمایش خواهد گذاشت.

عدم توجه به مراکز سنتی و فروشگاه‌های عرضه مواد تولیدی شهرستان؛ عدم برپایی نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی و... به میزان کافی، نشانی از بی‌توجهی شهرداری این شهر به مسائل فرهنگی و ویژه بودن نگاه به مسائل مالی دارد.

این نوع اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که شهردار فعلی از آغاز شعار فعالیت خود را توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و ظرفیتی شهرستان برای معکوس کردن مهاجرت‌ها از این شهرستان قرار داد ولی متاسفانه باز هم شاهد کوچ اجباری شهروندان هستیم.

آب زنید «خاک» را بوی بهار می‌رسد / انتظارها برای بارش باران بهاره در خوزستان

با وجود وزش نسیم بهاری از پشت کوچه‌های اسفند هنوز هم بوی خاک و غبار در آسمان و زمین خوزستان یکه‌تازی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، با وجود اینکه در واپسین روزهای زمستان قرار داریم و بوی بهار از پشت کوچه‌های اسفند به مشام می‌رسد، باز هم غبار و باد شدیدی مهمان اکثر نقاط استان خوزستان شده است.

هر چند که در روزهای اخیر آسمان گاها تمام ابری استان انتظارها را برای بارش باران و کاستن از میزان گرد و خاک بالا برد ولی باز هم قطره‌ای باران به سوی زمین نبارید تا بتوان به صراحت سال 95 را کم بارش‌ترین و خشک‌ترین سال دهه اخیر نام برد.

این شرایط در حالی در برخی از شهرستان‌های استان مانند ایذه در حال رقم خوردن است که در سال‌های گذشته در این مقطع از سال هوای پاکیزه و کاملا بهاری در آن کاملا مشهود بود و این روزها کوه‌های اطراف با غبار آلودگی در حسرت خودنمایی هستند.

این شرایط هوایی در حالی در سال‌های اخیر در حال وقوع است که در دهه‌های گذشته برف کوه‌های بلند استان تا خرداد نیز قابل مشاهده بود و امروز در حسرت گذشته در نخستین روزهای بهار برف به کوه و سنگ رنگ می‌بازد و در حسرت یک فصل سرد دیگر گرمای بالای 40 درجه تابستان خوزستان را به جان می‌خرد.

با وجود گرد و غبار این روزهای استان خوزستان و وزش بادهای نسبتا شدید، پیش‌بینی‌ها از بارش نسبتا مناسب باران در روزهای نخست سال حکایت دارد و همچنین برای امروز و فردا در برخی از مناطق استان پیش‌بینی بارش‌های پراکنده شده است.

سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به جمع راهیان‌نور پیوست

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، صبح امروز همگام با زائران سرزمین‌نور به جمع راهیان‌نور پیوست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سرلشکر محمد باقری صبح امروز به همراه هیات‌ همراه وارد استان خوزستان شد تا همگام با زائران سرزمین‌نور به جمع راهیان‌نور بپیوندد.

قرار است رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این سفر خود در برخی از یادمان‌های دفاع مقدس حضور پیدا کند.

اخبار تکمیلی این سفر متعاقباً مخابره خواهد شد‌.

حدیث روز/ خدایا رحمت خود را با ابر پر باران و بهار پر آب و گیاهان خوش منظر بر ما نازل فرما

امام علی علیه‌السلام: خدایا رحمت خود را با ابر پر باران و بهار پر آب و گیاهان خوش منظر شاداب بر ما نازل فرما، بارانی درشت قطره بر ما فرو فرست که مردگان را زنده و آنچه از دست ما رفته به ما باز گرداند.

مشرق- امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام:
خدایا رحمت خود را با ابر پر باران و بهار پر آب و گیاهان خوش منظر شاداب بر ما نازل فرما، بارانی درشت قطره بر ما فرو فرست که مردگان را زنده و آنچه از دست ما رفته به ما باز گرداند. 

خدایا ما را با بارانی سیراب کن که زنده کننده، سیراب سازنده، فراگیر و به همه جا رونده، پاکیزه و با برکت، گوارا و پر نعمت، گیاه آن بسیار، شاخه های آن به بار نشسته و برگ هایش تازه و آب دار باشد.
تا با چنان بارانی بنده ناتوان را توان بخشی، و شهرهای مرده ات را زنده سازی، خدایا بارانی ده که بسیار ببارد تا زمین های بلند ما پر گیاه شود، و در زمین های پست روان گردد و نعمت های فراوان در اطراف ما گسترش یابد، تا با آن میوه های ما بسیار، گلّه های ما زنده و فراوان، و سرزمینهای دورتر از ما نیز بهرمند گردند. ...


متن حدیث:

وَ انْشُرْ عَلَیْنَا رَحْمَتَکَ بِالسَّحَابِ الْمُنْبَعِقِ وَ الرَّبِیعِ الْمُغْدِقِ وَ النَّبَاتِ الْمُونِقِ سَحّاً وَابِلًا تُحْیِی بِهِ مَا قَدْ مَاتَ وَ تَرُدُّ بِهِ مَا قَدْ فَاتَ اللَّهُمَّ سُقْیَا مِنْکَ مُحْیِیَةً مُرْوِیَةً تَامَّةً عَامَّةً طَیِّبَةً مُبَارَکَةً هَنِیئَةً مَرِیعَةً زَاکِیاً نَبْتُهَا ثَامِراً فَرْعُهَا نَاضِراً وَرَقُهَا تُنْعِشُ بِهَا الضَّعِیفَ مِنْ عِبَادِکَ وَ تُحْیِی بِهَا الْمَیِّتَ مِنْ بِلَادِکَ اللَّهُمَّ سُقْیَا مِنْکَ تُعْشِبُ بِهَا نِجَادُنَا وَ تَجْرِی بِهَا وِهَادُنَا وَ یُخْصِبُ بِهَا جَنَابُنَا وَ تُقْبِلُ بِهَا ثِمَارُنَا وَ تَعِیشُ بِهَا مَوَاشِینَا وَ تَنْدَی بِهَا أَقَاصِینَا وَ تَسْتَعِینُ بِهَا ضَوَاحِینَا مِنْ بَرَکَاتِکَ الْوَاسِعَةِ. ...

«نهج البلاغه، خطبه115»

کشف زمین خواری 10 میلیاردی در اهواز

فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف یک فقره زمین خواری به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان اهواز خبر داد.

به گزارش مشرق  به نقل از نیروی انتظامی خوزستان، سردار محمد رضا اسحاقی در تشریح این خبر بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف و ساخت و ساز غیر مجاز اراضی در یکی از مناطق اهواز ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

سردار اسحاقی افزود: با بررسی های میدانی و مراجعه به محل مشخص شد، شخصی با سند سازی اقدام به تصرف یک هزار متر از اراضی و باغات یکی از مناطق اهواز کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پس از هماهنگی با مقامات قضائی فرد مذکور احضار و در تحقیقات کارآگاهان پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف کرد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اراضی تصرف شده توسط متهم را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

وی اظهار کرد: فرماندهی انتظامی استان خوزستان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، مبارزه با فساد اقتصادی و به ویژه زمین خواری را در دستور کار قرار داده و شهروندان می توانند هر گونه اخبار در این خصوص را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.
منبع: مهر

پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی زیبا در دنیا

طاق های طبیعی همانطور که از نامشان پیداست از جمله پدیده های زیبای طبیعت هستند که در نقاط مختلف و در اثر شرایط آب ‏و هوایی مختلف پدید می آیند و طبیعت نیز آنها را به مرور زمان نابود می کند. اگر می خواهید پیش از اینکه این پدیده های ‏زیبای طبیعی نابود شوند آنها را ببینید می توانید به یکی از ده نقطه ای که معرفی می کنیم بروید. ‏ ‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏‏‏

هفته ای که گذشت ، خبر نابود شدن پنجره آزور ، که یکی از معروف ترین طاق های طبیعی در مالتا بود و حتی در یکی از ‏لوکیشن های فیلم بازی تاج و تخت نیز دیده می شد ، بسیاری را در شوک فرو برد. هرچند پیش تر نیز پیش بینی می شد که این ‏طاق طبیعی در حال فرسایش است و به همین دلیل در سال گذشته به بازدیدکنندگان اجازه راه رفتن به روی آن را نمی دادند. اما ‏در نهایت صبح روز چهارشنبه در اثر طوفان ، این جاذبه طبیعی مالتا بالاخره عمرش به پایان رسید و به داخل دریا ریزش کرد. ‏

‏‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏‏‏ ‏‏‏‏ ‏‏

‏‏1.‏ ساحل کلفتیکو (‏Kleftiko Beach‏ ) – میلوس – یونان ‏

‏‏‏‏ حتما باید با قایق به این منطقه رسید تا از ساحل زیبای آن لذت برد و سنگ هایی که به صورت قوس دار شکل گرفته اند را از ‏نزدیک دید. افسانه های منطقه می گویند در گذشته غارهایی که درون این سنگ ها شکل گرفته بود محلی برای پنهان شدن دزدان ‏دریایی بوده است. ساحل کلفتیکو بخاطر داشتن آبهای شفاف و کریستالی مشهور است و معمولا در فصل تابستان تورهایی با قایق ‏به این منطقه می آیند. ‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏2.‏ غارهای آبی (‏Blue Caves ‎‏ ) – زاکینتوس – یونان ‏‎

غارهای آبی نام خود را مدیون وجود آبهای آبی هستند که آنها را احاطه کرده اند. این غارها در جزیره زاکینتوس قرار دارند و ‏مشهورترین جاذبه طبیعی این جزیره به شمار می روند. برخی از این غارها توسط قایق قابل دسترسی است و برخی دیگر را فقط ‏شناگران ماهر می توانند ببینند. ‏‏‏‏‏ ‏ ‏ ‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏3.‏ اس پونتاس ( ‏Es Pontas‏ ) – مایورکا – اسپانیا ‏

‏ لس پونتاس یک طاق طبیعی زیبا و چشمگیر در جنوب شرقی جزیره مایورکا در اسپانیا است. صخره نوردان بسیاری سعی ‏داشته اند تا از این طاق بالا بروند ولی با توجه به ظاهر ساده ای که داره بالا رفتن از آن به این آسانی ها نیست. حتی اگر نتوان ‏به بالای این طاق رفت ، منظره ای که آن در میان آبهای زلال ایجاد کرده است بسیارچشم نواز است. ‏ ‏‏ ‏ ‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏4.‏ کامارا تو کوراکا ( ‏Kamara Tou Koraka‏ ) – آیاناپا – قبرس ‏‎

این صخره طاقی شکل در جنوب شرقی جزیره قبرس قرار دارد. در گذشته ، بازدیدکنندگان از این منطقه می توانستند به روی این ‏طاق قدم بزنند اما متاسفانه اخیرا قدم زدن روی آن ممنوع شده و برای اینکه کسی به روی این پدیده طبیعی قدم نگذراد اطراف آن ‏را‎ ‎حصار کشیده اند. با این حال ارزش دیدن دارد. ‏‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏‏‏ ‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏5.‏ اترتا (‏Etretat‏ ) – فرانسه ‏

اترتا منطقه ایست در شمال غربی فرانسه که بخاطر داشتن طاق های طبیعی و سنگ های سفید گچی رنگش مشهور است ، این ‏طبیعت بی نظیر ، الهام بخش هنرمندان متعددی در قرن 19 بوده است. این طاق ها توسط رودخانه زیرزمینی شکل گرفته اند و ‏در حال حاضر امکان راه رفتن روی آنها وجود دارد. ‏ ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏6.‏ کلیسای خلیج (‏Cathedral Cove‏ ) - نیوزلند ‏‏‏‏‏‎

این غار زیبا که در کنار دریا شکل گرفته است توسط قایق یا با پای پیاده قابل دسترسی است. یک غار طاق شکلی که از سنگهای ‏سفید تشکیل شده است. ساحل این منطقه نیز یکی از مشهورترین سواحل در شرق نیوزلند است. ‏ ‏‏ ‏‏‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏7.‏ Durdle Door‏ – دورست – انگلیس ‏

‏ ‏‎ Durdle Door‏ یک طاق طبیعی سنگ آهکی است که در سواحل ژاوراسیک در دورست انگلستان شکل گرفته است.این طاق ‏سنگی یکی از مشهورترین طاق های طبیعی در دنیا است و حدود 10000 سال پیش شکل گرفته است. ‏‏ ‏‏‏ ‏‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏8.‏ جزیره انگتسو ( ‏Engetsu Island‏ ) – ژاپن ‏‎

‎ نام رسمی این جزیره ، تاکاشیما است ، جزیره ای غیرمسکونی که از شرق تا غرب 35 متر و از شمال تا جنوب 130 متر و در ‏ارتفاع 25 متری آب قرار دارد. تاکاشیما به مرور زمان تبدیل به یک طاق طبیعی در میان آبها شده است و معمولا به داخل آن ‏ترددی نمی شود چرا که امکان ریزش وجود دارد. اما تماشای غروب آفتاب از نزدیکی آن بسیار جذاب و دیدنی است. ‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏9.‏ پل سبز ولز (‏‎ The Green Bridge of Wales‏) – ولز ‏‎

پل سبز ولز نیز یک طاق طبیعی است که میان سنگ های آهکی کنار ساحل ایجاد شده است. امروزه این پدیده طبیعی یکی از مهم ‏ترین جاذبه های گردشگری در ولز به شمار می رود. بالا رفتن از این صخره ها ممنوع است چرا که در زمانهایی از سال محل ‏آشیانه کردن پرندگان دریایی است به همین دلیل تردد به برخی نقاط برای جلوگیری از آسیب رسیدن به این پرندگان صورت نمی ‏گیرد. ‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏10.‏ صخره سوراخ شده (‏Perce Rock‏ ) – کبک – کانادا ‏‎

‏ صخره سوراخ شده یک آیکون تاریخی و جغرافیایی است که در یک جزیره سنگ آهکی ایجاد شده است. پیش بینی می شود این ‏صخره به مرور زمان طی 16000 سال آینده به طور کامل از بین برود. ‏‏ ‏‏‏ ‏ ‏ ‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏

‏پیش از نابود شدن آنها را ببینید : ده طاق طبیعی دریایی در دنیا ‏ ‏‏‏‏‏ ‏‏‏



منبع : dailymail

گلوبالیست: عربستان توانایی رقابت با ایران را ندارد

 / ایران کارت های بازی زیادی دارد از جمله جمعیت زیاد، زیرساخت صنعتی و نیروی نظامی آب دیده

به نوشته گلوبالیست عربستان در بلند مدت تنها با تکیه به این دو داشته خود نمی تواند با رقیبی قدرتمند همچون ایران رقابت کند که داشته های زیادی روی میز گذاشته است.
سایت خبری آمریکایی "گلوبالیست" در مقاله ای نوشت: عربستان در درازمدت توان رقابت با ایران را ندارد چون فاقد کارت های بازی با ایران است.
به گزارش عصر ایران ، گلوبالیست در مقاله ای به قلم "جیمز . ام . دورسی" با اشاره به برنامه سفر پادشاه عربستان به پکن و درخواست او از مقامات چینی برای تجدید نظر در رابظه شان با ایران نوشت: ملک سلمان در سفر به پکن می کوشد مقامات چینی را به تجدید نظر در رابطه شان با ایران ترغیب کند، اما این خواسته او شانس اجابت ندارد.گلوبالیست: عربستان توانایی رقابت با ایران را ندارد

به نوشته "دورسی"، نبرد کنونی بین عربستان و ایران نزاعی نابرابر است چرا که ایران کارت های بازی زیادی روی میز دارد در حالی که عربستان فاقد آنهاست.
بر اساس این گزارش کارت های مزیت ایران در رقابت منطقه ای با عربستان عبارتند از: جمعیت زیاد، زیر ساخت صنعتی، منابع مختلف، نیروی نظامی آب دیده، فرهنگ ریشه دار، میراث بان یک امپراتوری و در نهایت قرار داشتن در موقعیت جغرافیایی ممتاز و در چهاراه مواصلاتی.

اما داشته های عربستان در رقابت با ایران به نوشته جیمز دورسی تنها در دو چیز خلاصه می شود: وجود دو شهر مقدس مکه و مدینه در حجاز و داشته دیگر پول.
به نوشته گلوبالیست عربستان در بلند مدت تنها با تکیه به این دو داشته خود نمی تواند با رقیبی قدرتمند همچون ایران رقابت کند که داشته های زیادی روی میز گذاشته است.

در این مطلب با شرح تفصیلی آینده امیدبخش ایران در زمینه بازار گاز جهانی، ایران را در زمینه بازار گاز آینده جهان یکی از کشورهای مممتاز دانسته که این مساله نیز بر کارت های بی شمار ایران در رقابت با عربستان سعودی خواهد افزود و به همین خاطر کشورهای نزدیک به ایران به این راحتی حاضر نخواهند بود به خاطر منافع عربستان سعودی در بلند مدت قید رابطه با ایران را بزنند.

آیا ناتوی عربی که برای مقابله با ایران پیشنهاد شده، در حال تشکیل است؟

همگرایی بین عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر و دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به گونه ای است که به نظر می رسد ساکن فعلی کاخ سفید را به تسهیل رویاهای سیسی سوق داده است. این رویاها شامل ممنوع کردن اخوان المسلمین از ورود به آمریکا و تامین مالی نیروهای مشترک عربی است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا ناتوی عربی که برای مقابله با ایران پیشنهاد شده، در حال تشکیل است؟

سرویس بین الملل «انتخاب»؛ المانیتور نوشت: همگرایی بین عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر و دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به گونه ای است که به نظر می رسد ساکن فعلی کاخ سفید را به تسهیل رویاهای سیسی سوق داده است. این رویاها شامل ممنوع کردن اخوان المسلمین از ورود به آمریکا و تامین مالی نیروهای مشترک عربی است.

به گزارش «انتخاب»؛ در 15 فوریه وال استریت ژورنال از قول یکی از مقامات عربی نوشته بود که دولت ترامپ با متحدان عربی اش در حال مذاکره است که با هم ائتلاف نظامی ای با کمک های اطلاعاتی اسرائیل برای کمک به مقابله با دشمن مشترکشان یعنی ایران تشکیل دهد.

روزنامه های آمریکا نوشته اند که این اتحاد با همکاری مصر ، اردن، عربستان و امارات متحده عربی شکل گرفته است.

وال استریت ژورنال در گزارش خود افشا کرده که دولت ترامپ از مصر خواسته که میزبان مذاکرات ائتلاف نظامی عربی باشد و این ائتلاف قرار است شبیه به ناتو باشد به گونه ای که در آن شرط می شود در صورت حمله به هر یک از کشورهای غضو بقیه کشورها باید از آن دفاع کنند.

در این مقاله گفته شده که آمریکا قرار است کمک های اطلاعاتی و نظامی به این ائتلاف داشته باشد اما نه آمریکا و نه اسرائیل قرار نیست در این پیمان نظامی مشترک بین اعراب حضور داشته باشند. به عبارت دیگر در صورت حمله به آمریکا یا اسرایئل الزاما کشورهای عضو نباید از آنها دفاع کنند.

سیسی در فوریه 2015 ایده ائتلاف نظامی عربی را مطرح کرد. او همچنین در بیانیه ای در 26 مین نشست سالانه اعراب این ایده را تکرار کرد و تایید کرد که سران کشورهای عربی با هم درباره تشکیل نیروی نظامی مشترک عربی برای مقابله با چالش های امنیتی اعراب به توافق رسیده اند و طی چهار ماه آتی باید تشکیلات و مکانیزم های این توافق مشخص شود. دبیر کل سابق اتحادیه عرب نیز مشارکت کشورها برای ایجاد چنین ائتلافی را تایید کرد و گفت عضویت در این ائتلاف برای کشورهای عضو اتحادیه عرب آزاد و انتخابی است.

بر اساس بیانیه پایانی اتحادیه عرب اولین نشست ستاد فرماندهی ارتش های کشورهای عربی در مقر اتحادیه عرب در قاهره در آپریل 2015 برگزار شد و ریاست آن را فرمانده کل ارتش قاهره در دشت داشت. در این نشست فرماندهان ارتش های امارات و سودان و کویت و مراکش و تونس و الحزیره و لیبی و اردن نیز حضور داشتند.

در این نشست قرار شد تشکیلات و نحوه شکل گیری یک گروه بزرگتر در مذاکرات بعدی مشخص و مورد توافق قرار بگیرد.

بر اساس نتایجی که در این نشست گرفته شد مذاکرات بعدی بین فرماندهان ارتش در 24 می 2015 برگزار شد و درباره پروتکل های اولیه تشکیلات نیروهای مشترک عربی و استقرار این نیروها در جلسه ای بین وزرای دفاع این کشورها مورد بحث قرار گرفت.

پروتکل اولیه شش وظیفه ضروری اولیه را برای نیروها در نظر گرفت: شرکت در عملیات حفظ صلح و امنیت کشورهای عضو. همکاری کشوهای عربی برای بازسازی وتجهیز ظرفیت های نظامی و امنیتی خود. شرکت در تامین امنیت عملیات امداد و کمک های بشر دوستانه در مناطق جنگی. حفاظت از غیر نظامیان در برابر شرایط جنگی. حفاظت از غیرنظامیان در برابر شرایط اضطراری ناشی از درگیری و یا بلایای طبیعی و حمایت های دریایی و زمینی و حمل و نقل هوایی و مبارزه با دزدان دریایی.

در بیانیه ماه اگوست 2015 در اتحادیه عرب گفته شده که وزاری خارجه و دفاع کشورهای عضو در دیدارشان تایید کرده اند پروتکل نهایی نیروهای مشترک عربی به دلیل درخواست امارات و عربستان و کویت و قطر و برای آزمایش و بررسی این پروتکل به تعویق افتاده است. تا الان زمان مشخصی برای مذاکره بعدی تعیین نشده است.

در اجلاس اتحادیه عرب که در موریتانی در جولای 2015 تشکیل شد دبی کل جدید و کنونی اتحادیه یعنی احمد ابوالغیظ انتخاب شد و قرار شد اجرای مکانیزم نیروهای مشترک عربی را پیگیری کند که هنوز به نتیجه نرسیده است.

طارق فهمی استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره به المانیتور گفته که واگرایی کشورهای عربی در زمینه تشکیل نیروهای مشترک عربی باید در مذاکراتی جانبی متوقف شود. کشورهای خلیج فارس بر این باورند که اولویت اول آنها باید یمن باشد و چشم انداز آنها احتمالا با پایان درگیری ها در سوریه و یمن تغییر خواهد کرد در صورتی که مصر و تونس بر این باورند که اولویت باید لیبی باشد.

او گفته من ایده نیروهای مشترک عربی السیسی را به پروژه ناتوی عربی ترامپ ترجیح می دهم. حمایت آمریکا از این ائتلاف مزیت خاصی نیست چرا که احتمالا محدود به توقف نفوذ ایران در منطقه خواهد شد و دیگر یکی از ذی نفعان مقابله با نفوذ ایران نیست به ویژه از وقتی ایران روابطش را با مصر بهبود بخشیده است.

او گفته آمریکا پیشنهاد کمک اطلاعاتی اسرائیل را نیز داده است در حالی که به عقیده همین مساله باید مورد سوال برای کشورهای عربی قرار بگیرد. جتی اگر برخی تفاهمات سیاسی بین مصر و اسرائیل وجود داشته باشد سخت است که همکاری نظامی دائمی ای را با اسرائیل داشته باشیم.

محمد الشهوی رییس سابق ستاد جنگ شیمیایی و مشاور فرمانده ارتش و عضو دانشکده ارتش نیز به المانیتور گفته که ایده ترامپ شبیه به ایده سیسی است و به همین دلیل مورد استقبال او قرار گرفته چرا که این ایده با حمایت های بین المللی به ویژه از سوی آمریکا پخته تر خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که شاید درخواست ترامپ منحصر به جلوگیری از قدرت گرفتن ایران باشد مدعی شد: این حق کشورهای عربی است که اهداف خودشان را در مبارزه با تروریسم داشته باشند و با نفوذ ایران نیز مقابله کنند. مقابله با نفوذ ایران تاثیر مثبتی بر مبارزه با ترور خواهد گذاشت.

در نهایت اینکه کارشناسان مصری درباره پیگیری ایده ناتوی عربی و مفید بودن آن برای مصر دیدگاه های واگرایی داشتند و این واگرایی کشورهای عربی در این زمینه احتمالا مانع شکل گیری چنین تشکیلاتی دست کم در حال حاضر خواهد شد.

درخواست نتانیاهو از پوتین: نگذارید ایران در مرز سوریه با اسرائیل آزادانه رفت و آمد کند

/ پاسخ یک مقام روس: موضوع ایران برای ما حساس است؛ می خواهیم همکاری مان حفظ شود

روزنامه الحیات به نقل از یک «مقام بلندپایه روس» نوشت که نتانیاهو در این دیدار این بار از پوتین خواست «تضمین» دهد که نظامیان ایران یا گروه‌های وابسته به ایران نتوانند در مرز سوریه با اسرائیل آزادانه رفت و آمد کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه الحیات به نقل از یک «مقام بلندپایه روس» نوشت که نتانیاهو در این دیدار این بار از پوتین خواست «تضمین» دهد که نظامیان ایران یا گروه‌های وابسته به ایران نتوانند در مرز سوریه با اسرائیل آزادانه رفت و آمد کنند.

به گزارش «انتخاب»؛ این مقام روس به الحیات افزود: «موضوع ایران برای مسکو حساس است و می خواهد همکاری خود با تهران را حفظ کند.»

میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه یک‌شنبه گذشته در مصاحبه با الحیات گفته بود، هر تصمیم برای خروج نیروهای ایران از سوریه به دولت قانونی این کشور مربوط است و این دولت می تواند خروج نیروهای خارجی را درخواست کند.

در همین حال، روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت که نتانیاهو هنوز تلاش می کند دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را «به لغو برجام متقاعد کند».

نتانیاهو به پوتین: ایرانِ فعلی ادامه امپراتوری فارس باستان است؛ هر دو طرحی مشابه دارند: نابودی کشور یهودیان

/ پوتین: این‌ها مربوط به قرن 5 قبل از میلاد است؛ در مورد اوضاع امروز صحبت کنیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با رئیس جمهور روسیه ادعاهایی را علیه مطرح کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با رئیس جمهور روسیه ادعاهایی را علیه مطرح کرد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از جروسالم پست؛ نتانیاهو ایرانِ فعلی را ادامه ی «امپراتوری فارس باستان» دانست و گفت هر دو طرحی مشابه دارند که آن نابودی کشور یهودیان است.

وی افزود: ایرانی ها این را به صراحت می گویند و ان را روی موشک باستیک خود می نویسند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: می خواهم امروز بگویم که اسرائیل امروز یک دولت است همراه با ارتش و ما می توانیم از خود دفاع کنیم. شیعیان نه تنها اسرائیل بلکه کل منطقه و دنیا را تهدید می کنند.

نتانیاهو با اشاره به مسئله سوریه گفت: روسیه نقش مهمی در مبارزه علیه تروریسم اسلام سنی ایفا کرده است، اما مشخص است که ما نمی خواهیم گروه های شیعه به رهبری ایران جایگزین این گروه ها در سوریه شوند.

براساس این گزارش، پوتین در واکنش به اظهارات نتانیاهو گفت: این‌ها مربوط به قرن پنجم قبل از میلاد است. الان دنیا عوض شده، بیایید در مورد اوضاع امروز صحبت کنیم.

بورس خوزستان هفته گذشته را چگونه گذراند؟

در معاملات هفته گذشته منتهی به 18 اسفندماه، در بورس منطقه‌ای خوزستان 11 میلیون و 680  هزار سهم، حق تقدم و اوراق به ارزش 50 میلیارد و 726 میلیون ریال مبادله شد.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، این تعداد سهام متعلق به 155 شرکت است که 38 درصد این معاملات مربوط به خرید سهام و 62 درصد مربوط به فروش سهام بوده است.    

معاملات توسط 12 ایستگاه معاملاتی به انجام رسیده‌ و در مجموع در هفته گذشته برای 65 نفر کد سهامداری جدید ایجاد شده است.    

در پایان معاملات این هفته سهام شرکت آسان پرداخت پرشین، شرکت بین المللی محصولات پارس و شرکت لوله و ماشین سازی ایران با بیشترین ارزش ریالی خرید و همچنین اسناد خزانه اسلامی و سهام شرکت نفت بهران و شرکت کالسیمین با بیشترین ارزش ریالی فروش روبه‌رو بوده‌اند.

شستشوی تجهیزات برق اهواز.



عکس: مریم باستانی - ایسنا خوزستان

انتهای پیام
ارسال خبر به دوستان

تخلیه کامل روستای "پتک جلالی" در پی درگیری‌های طایفه‌ای

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان از تخلیه کامل روستای " پتک جلالی" باغملک در پی درگیری‌های طایفه‌ای هفته گذشته خبر داد.

قدرت‌الله دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌ منطقه خوزستان، در خصوص آخرین وضعیت امنیتی روستای "پتک جلالی" باغملک در پی درگیری دو طایفه محمدی و موسایی که منجر به کشته شدن 3 نفر شد، اظهار کرد:‌ تمام زنان و کودکان به منظور حفظ امنیت و جان آنها از درگیری‌های احتمالی روستای پتک جلالی خارج و در مکان امنی اسکان داده شده‌اند.

وی افزود: اکنون روستای پتک کاملا تخلیه شده است و بنابراین مدارس این روستا نیز تعطیل هستند.

دهقان با بیان این‌که وضعیت امنیتی روستای پتک جلالی نسبت به سه روز گذشته تغییری نکرده و اتفاق و درگیری جدیدی در این منطقه رخ نداده است، تصریح کرد:‌ هم‌اکنون وضعیت این روستا کاملا تحت کنترل است و امنیت بر منطقه حکم‌فرما است.

توضیح استاندار خوزستان در خصوص عدم تعطیلی امروز در شرایط گرد و غبار

استاندار خوزستان گفت:‌ شدت گرد و غبار امروز به اندازه‌ای نبوده و نیست که برای فعالیت ادارات و مدارس مشکلی ایجاد کند و نیازی به تعطیلی مدارس نبود.

غلامرضا شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ‌منطقه خوزستان، با اشاره به گرد و غبار امروز و برقرار بودن مدارس در دو نوبت صبح و ظهر اظهار کرد: ‌طبق گزارشی که هواشناسی ارائه داد، شدت گرد و غبار امروز(21 اسفندماه) در حدی نیست که مشکلی برای فعالیت مدارس یا ادارات ایجاد کند و یا نیازی به تعطیلی مدارس و ادارات وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: ‌بارندگی‌های اخیر خوشبختانه در شست‌وشوی تاسیسات برق کمک خوبی بود. روز گذشته به من اطلاع دادند که اگر سرعت وزش باد امروز 10 نات هم باشد، قادر نخواهد بود شدت گرد و غبار را به اندازه‌ای برساند که موجب تعطیلی مدارس شود.

رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان در سمت خود ابقا شد

            اهواز - ایرنا- مجمع هیات پزشکی ورزشی خوزستان شنبه با حضور رئیس این فدراسیون در اهواز برگزار و منصور روزدار رئیس این هیات در سمت خود ابقا شد.

به گزارش ایرنا مجمع انتخابات هیات پزشکی ورزشی خوزستان روز شنبه با حضور محمد بنی جمالی سرپرست امور دبیری فدراسیون، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و جمعی از روسای هیات شهرستان ها در سرسرای اداره ورزش و جوانان خوزستان در اهواز برگزار شد.
در این مجمع منصور روزدار رئیس قبلی این هیات که تنها نامزد این انتخابات بود با کسب 15 رای و کسب حداکثر آرا در سمت ریاست هیات پزشکی ورزشی خوزستان ابقا شد.
روزدار پیش از این به مدت چهار سال رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان بود.
7152/ 6037
خبرنگار: محمدرضا خبازان ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

تصادف کامیون و پژو در جاده ماهشهر به هندیجان جان 6 هموطن را گرفت

بندرماهشهر - ایرنا - شش شهروند در تصادف یک دستگاه خودروی پژو 405 با کامیون در جاده ارتباطی بندرماهشهر به هندیجان جان باختند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری بندرماهشهر روز شنبه با تایید این خبر به ایرنا گفت:وقوع یک مورد حادثه رانندگی و برخورد یک دستگاه سواری پژو 405 با کامیون در جاده ماهشهر به هندیجان نرسیده به روستای رحیم آباد در ساعت12ظهر امروز از سوی مرکز فوریت های پزشکی 115 به سامانه 125 اطلاع رسانی شد.
بهروز محسنی اضافه کرد:در پی دریافت این خبر، ستاد فرماندهی آتش‌نشانان دو دستگاه آمبولانس حمل میت و یک دستگاه خودروی امداد جاده ای را به محل حادثه واقع در مسیر جاده ماهشهر هندیجان اعزام کرد.
وی با بیان حضور آتش‌نشانان در محل حادثه، گفت:پس از حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد که یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 با شش سرنشین با کامیونی که از مقابل در حرکت بوده برخورد کرده که در این حادثه دلخراش هر شش سرنشین خودروی سواری جان باختند.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی بندر ماهشهر نیز گفت:ساعت 12 این حادثه به فوریت های پزشکی اعلام شد که بلافاصله دو آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.
قدرت کرد اظهار داشت:تیم های فوریت های پزشکی بندر ماهشهر پس از 15 دقیقه در محل حادثه حضور یافتند، ولی هر شش سرنشین خودرو شامل 2 آقا، 2 خانم و 2 کودک زیر پنج سال، در دم جان باخته بودند.
وی افزود:پیکرهای هر شش متوفی از سوی آمبولانس های اداره آتش نشانی به سردخانه باغ رضوان منتقل شدند.
جاده ماهشهر به هندیجان از مسیرهای پرتردد استان خوزستان است که به دلیل تکمیل نشدن محور چهارخطه آن در برخی مسیرها به جاده پرحادثه استان خوزستان تبدیل شده است.
7104/6125**آمنه محتشمی**انتشار دهنده: سید بهادر حسینی

آتش سوزی در آشپزخانه بیمارستان گلستان اهواز

            اهواز – ایرنا – معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: آشپزخانه بیمارستان گلستان اهواز بعدازظهر شنبه دچار آتش سوزی شد.

محمود روزبهانی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این حادثه در ساعت 13:49 دقیقه امروز رخ داد که آتش سوزی توسط ماموران آتش نشانی مهار شد و از سرایت آتش به سایر بخش های بیمارستان جلوگیری شد.
وی با اشاره به اینکه سه دستگاه خودرو آتش نشانی در مهار آتش شرکت داشتند گفت: هنوز دلیل رخ دادن این حادثه مشخص نشده است.
وی اضافه کرد: این حادثه تلفات جانی در پی نداشته است.

7158 / 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

20 میلیارد اعتبار به توسعه زیرساخت های گردشگری و تفریحی تالاب شادگان اختصاص یافت

شادگان - ایرنا - استاندار خوزستان با بیان فراهم شدن امکانات لازم برای بازدید میهمانان نوروزی و گردشگران از تالاب بین المللی شادگان، گفت:20 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و تامین زیرساخت های تفریحی و گردشگری این تالاب اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا غلامرضاشریعتی شنبه در سفر به شهرستان شادگان و بازدید از تالاب بین المللی شادگان افزود:برای تامین زیرساخت مناسب و پذیرایی از میهمانان نوروزی مدیریت تالاب بین المللی شادگان به شهرداری شادگان واگذار می شود.
وی اظهار امیدواری کرد در تعطیلات نوروزی با توجه به اختصاص اعتبار، امکانات مناسبی برای میهمانان فراهم شود.
شریعتی بیان داشت:با توجه به موقعیت استراتژیک، اقتصادی و موقعیت تالاب بین المللی شادگان می توان گام موثری برای رونق بخشی اشتغالزایی در بخش های مختلف تالاب فراهم کرد.
رئیس شورای اداری استان خوزستان تصریح کرد:به منظور توسعه گردشگری در منطقه و جذب گردشگر داخلی و خارجی، جزیره گردشگری جدیدی در کنار جزیره موجود ساخته می شود.
فرماندار شادگان نیز در این دیدار با تاکید بر استفاده از ظرفیت های گردشگری منطقه در راستای توسعه اشتغال شهرستان افزود:تالاب شادگان با جاذبه های خاص خود این ظرفیت را دارد تا به منبع درآمد مناسب برای اهالی تبدیل شود.
احمد جعفری نسب گفت:سال جاری امکانات بیشتری برای میهمانان نوروزی و گردشگران داخلی در تعطیلات نوروزی فراهم می شود.
در بازدید استاندار خوزستان از تالاب شادگان جمعی از مدیران کل ادارت استان و حجت الاسلام مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
3015/6125 خبرنگار:عدنان جواهری ** انتشار:سیدبهادر حسینی

روسیه سوپرجنگنده رقیب اف35 تحویل می گیرد

مسکو - ایرنا - نیروی هوافضای روسیه سوپرجنگنده «پک فا» یا «تی 50» را که به رقیب اف 22 و 35 ساخت آمریکا شهرت یافته در سال 2018 تحویل می گیرد.

به گزارش ایرنا، براساس برنامه جدید هشت ساله تجهیز و نوسازی نیروهای مسلح روسیه، جدول تحویل جنگنده های نسل پنجمی «پک فا» به نیروی هوافضای این کشور تنظیم شده است.
یوری بوریسوف معاون وزارت دفاع روسیه پس از بازدید از کارخانه هواپیماسازی گاگارین در منطقه کامسامولسک نا آمور در خاور روسیه که هواپیمای تی 50 در آن ساخته می شود، گفت: امسال سه هواپیمای دیگر تی-50 برای آزمایش آماده می شود.
روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا نیز امروز (شنبه) نوشت: اکنون هفت سوپرجنگنده تی 50 در کارخانه هواپیماسازی گاگارین مراحل آزمایش را می گذرانند.
براساس گزارش های انتشار یافته، تی 50 به عنوان رقیب جنگنده اف 22 آمریکا معروف به راپتو خواهد بود، ولی تی 50 برتری بسیاری به حریف آمریکایی دارد.
هواپیمای جنگی جدید روسی متفاوت با الگوی ساخت دیگر جنگنده های روسی، به عنوان جنگنده چند منظوره 5500 کیلومتر برد پروازی دارد و توسط مهندسان سوخو طراحی شده است.
تی 50 جنگنده کم پیدا برای رادارها با برتری در هوا، قوی در نابودی هدف های هوایی، زمینی و سطح دریا با توان تجهیز به انواع تسلیحات از جمله موشک های «هوا- هوا»، «هوا- زمین»، بمب ها و توپ نیرومند معرفی شده است.
پک فا که از سال 2001 برنامه ساخت آن در دستور کار روسیه قرار گرفته است، با سقف وزنی 35،5 تن به عنوان جنگنده تک نفره متکی به دو موتور پرقدرت تا 2600 کیلومتر بر ساعت سرعت گرفته، 33 متر بر ثانیه اوج می گیرد و همچنین 10 تن مهمات حمل می کند.
این جنگنده که افزون بر سوختگیری در حال پرواز، قدرت بالای کشف پرنده های دشمن و توان مانورهای ناگهانی به دلیل ویژگی های آیرودینامیکی را دارد، می تواند همزمان در یک شعاع 400 کیلومتری 60 هدف را ردگیری کرده و 16 نقطه پرخطر را با انواع تسلیحات و موشک هدف آتشباری در جا قرار دهد و وجود مجموعه ای از این توانایی ها در جنگنده های دیگر روسی کمتر دیده شده است.
کاربرد پیشرفته ترین سامانه های راداری در کنار مواد کامپوزیتی ضدردیابی توسط دشمن و امکان نشست و برخاست در باندهای کوتاه نیز از دیگر ویژگی های جنگنده تی 50 معرفی شده است.
پک فا با طول 20 متر، عرض نوک تا نوک بال 15 متر و دو موتوره از سامانه هدایت مجازی به عنوان همکار خلبان جنگنده بهره می گیرد که می تواند شتاب و توان ضربه زنی در جنگ هوایی را افزایش دهد.
هر چند بخش اصلی اطلاعات مربوط به طراحی و ساخت این هواپیما هنوز فوق محرمانه است و روسیه قصد دارد برای به خدمت گرفتن آن یگان ویژه ای را تاسیس کند، ولی بسیاری از کارشناسان صنایع نظامی هواپیمای تی 50 را رقیب قدرتمندی برای اف 22 و 35 آمریکا می دانند.
همچنین براساس گزارش ها، برنامه ساخت نوع صادراتی این جنگنده با همکاری هند نیز در دستور کار است.
اروپام** 391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

آستان قدس رضوی برنامه هایی برای حل بحران های خوزستان دارد

سید ابراهیم رئیسی
شناسهٔ خبر: 3928165 -
اهواز - تولیت آستان قدس رضوی گفت: برنامه هایی برای کاهش آسیب های بحران های موجود در خوزستان داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی پنج شنبه شامگاه  در جریان سفر به اهواز در معراج شهدای این شهرستان اظهار کرد: ایستادگی جوانان ما در برابر دشمنان غدار سبب شد که خرمشهر را پس بگیریم و یک وجب از خاک ما به تصرف دشمن در نیاید.

وی افزود: دانشجویان در دانشگاه کلاس درس دارند اما حضور در مناطق عملیاتی برای آنها به عنوان کلاس درس عملی برای انتخاب خط زندگی است تا بدانند علم آنها باید همراه با ایستادگی باشد.

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: توجه به مناطق محروم یکی دیگر از تکلیف‌های مقام معظم رهبری به آستان قدس بود و به همین دلیل ما دفاتری در استان‌ها ایجاد کردیم تا اقداماتی انجام دهیم هرچند اقدامات ما متفاوت تر از دولت است و معتقدیم که نسخه شفابخش برای وضعیت امروز کشور تحقق اقتصاد مقاومتی است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: تلاش ما این است که همه مردم در جای جای کشور از لطف امام رضا(ع) بهره مند شوند و در ایام منتهی به سال نو اقدامی انجام شود که خنده بر لب محرومان و مستضعفان بنشیند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: با توجه به بحران‌های اخیر خوزستان، برنامه هایی برای اقدام داریم ولو این اقدامات کم باشند اما توجه آستان به این استان را مد نظر داریم و هر وقت اقدامی انجام شد گزارش آن را برای مردم منتشر می کنیم.

حتی کارخانه سیمان هم می‌تواند زیبا باشد!

کارخانه سیمان در اسپانیا
شناسهٔ خبر: 3926859 -
یک معمار اسپانیایی کارخانه سیمانی را که در حال نابودی بود، خریده و آن را تبدیل به محلی برای زندگی و کار خودش کرده است.

مجله مهر: کارخانه سیمان «فابریکا» در بارسلونای اسپانیا سال‌ها بلااستفاده بود تا ریکاردو بوفیل که معمار است، آن را خرید و ساختمان سخت و زمخت کارخانه را تبدیل به محلی برای زندگی و کار خودش کرد.

این کارخانه برای چند سال بدون استفاده بوده و به همین دلیل پوشش گیاهی مختلفی اطراف آن را دربرگرفته بوه، اما این معمار خوش سلیقه با استفاده از همان پوشش‌های گیاهی و بازسازی بخش‌های ویران شده این کارخانه را به محلی متفاوت برای زندگی و کار بدل کند و بخش‌های مختلفی از جمله دفتر، کتابخانه، مرکزی برای نگهداری از مدل‌های معماری و همچنین فضای بزرگی برای برپایی نمایشگاه‌های معماری را جدا کرده است.

حالا این مجتمع صنعتی در هم‌نشینی با طبیعت ظاهری زیبایی دارد که سیلوها و ساختمان‌های غول‌پیکر در میان باغی از درختان زیتون، اکالیپتوس و سرو احاطه شده‌اند، البته داخل ساختمان از این‌هم چشمگیرتر است. با اینکه ستون‌های بتونی و فضای سختی در کارخانه وجود دارد، اما ریکاردو از این فضا به شکلی استفاده کرده که همین ستون‌های بتنی در خدمت طرح او باشند و اتفاقا توانسته اتاق‌های مدرنی را طراحی کند.

ریکاردو از زندگی در این منطقه و این ساختمان رضایت زیادی دارد و می‌گوید که به راحتی می‌تواند در این فضا به زندگی و کار بپردازد و دست به ایده پردازی بزند.  

حتی کارخانه سیمان هم می‌تواند زیبا باشد!

کارخانه سیمان در اسپانیا
شناسهٔ خبر: 3926859 -
یک معمار اسپانیایی کارخانه سیمانی را که در حال نابودی بود، خریده و آن را تبدیل به محلی برای زندگی و کار خودش کرده است.

مجله مهر: کارخانه سیمان «فابریکا» در بارسلونای اسپانیا سال‌ها بلااستفاده بود تا ریکاردو بوفیل که معمار است، آن را خرید و ساختمان سخت و زمخت کارخانه را تبدیل به محلی برای زندگی و کار خودش کرد.

این کارخانه برای چند سال بدون استفاده بوده و به همین دلیل پوشش گیاهی مختلفی اطراف آن را دربرگرفته بوه، اما این معمار خوش سلیقه با استفاده از همان پوشش‌های گیاهی و بازسازی بخش‌های ویران شده این کارخانه را به محلی متفاوت برای زندگی و کار بدل کند و بخش‌های مختلفی از جمله دفتر، کتابخانه، مرکزی برای نگهداری از مدل‌های معماری و همچنین فضای بزرگی برای برپایی نمایشگاه‌های معماری را جدا کرده است.

حالا این مجتمع صنعتی در هم‌نشینی با طبیعت ظاهری زیبایی دارد که سیلوها و ساختمان‌های غول‌پیکر در میان باغی از درختان زیتون، اکالیپتوس و سرو احاطه شده‌اند، البته داخل ساختمان از این‌هم چشمگیرتر است. با اینکه ستون‌های بتونی و فضای سختی در کارخانه وجود دارد، اما ریکاردو از این فضا به شکلی استفاده کرده که همین ستون‌های بتنی در خدمت طرح او باشند و اتفاقا توانسته اتاق‌های مدرنی را طراحی کند.

ریکاردو از زندگی در این منطقه و این ساختمان رضایت زیادی دارد و می‌گوید که به راحتی می‌تواند در این فضا به زندگی و کار بپردازد و دست به ایده پردازی بزند.  

به ترکیه نیایید؛ ناامن است

/ تریلی های ایران را آتش زدند و غرامت ندادند/ با ایرانیان برخورد مناسبی صورت نمی گیرد/ سرقت پاسپورت ایرانیان در فرودگاه!

سرکنسول ایران در استانبول: به ترکیه نیایید؛ ناامن است

«اینجا نیایید!» این جمله را سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول خطاب به هموطنان گفت و افزود:«ترکیه، ترکیه سابق نیست، اگر کار ضروری ندارید به ترکیه سفر نکنید.»

 به گزارش مشرق، در ماه های اخیر، کشور ترکیه در سه حوزه های مختلف با مشکلات و چالش های زیادی مواجه بود، ایرانیان مقیم در ترکیه نیز از این وضع بی آسیب نماندند؛ مجروح شدن 7 شهروند ایرانی در حادثه بمب‌گذاری شهر وان، کشته شدن شمس‌الدین رسایی در بمب‌گذاری 15 مهر ماه در شمدنیلی بدون جبران خسارت از سوی دولت ترکیه، کشته و زخمی شدن دو ایرانی در استانبول به دست تبهکاران، کشته و مجروح شدن بیش از 20 نفر از ایرانیان طی عملیات‌های تروریستی، حمله به اتوبوس و کامیون‌های ایرانی و کلاهبرداری متعدد تجار و شهروندان ترکیه‌ای از شهروندان ایرانی و برخورد تبعیض‌آمیز دستگاه‌های دولتی و قضایی ترکیه با مال‌باختگان ایرانی تنها بخش کوچکی از اتفاقاتی است که اخیرا برای هموطنانمان در این کشور رخ داده است.

"اینجا نیایید!" این جمله  را سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول خطاب به هموطنان گفت و افزود:"ترکیه، ترکیه سابق نیست، تغییر کرده  و نا امن شده است، اگر کار ضروری ندارید به ترکیه سفر نکنید." 
وی در این گپ و گفت که به مدت 80 دقیقه به طول انجامید ضمن اشاره به آتش زدن تریلی های ایرانی و به قتل رساندن راننده های آنها در جنوب شرق ترکیه، اضافه کرد: دولت ترکیه علیرغم پیگیری های ما غرامتی به خانواده های رانندگان پرداخت نکرده است.
مخاطبان می توانند مشروح گفت و گوی با  "بختیار اسدزاده "سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول را در ادامه بخوانند.

بختیار اسدزاده، با اشاره به اینکه وضعیت ترکیه بعد از کودتای نافرجام آن به شدت ناامن شده و افرادی از داعش هر ازگاهی اقدام به بمب گذاری می کنند، گفت: برخی از ایرانیانی که به امید مهاجرت به اروپا ابتدا به ترکیه می آیند تا سپس به کشورهای اروپایی بروند، طعمه کلاهبرداران قرار می گیرند.
تشریح  شگرد کلاهبرداران برای اخاذی از مسافرین ایرانی
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول با تشریح  شگرد کلاهبرداران برای اخاذی از مسافرین ایرانی گفت: آنها با شناسایی افرادی که از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند به سراغ آنها رفته و می گویند ما می توانیم با 50 میلیون تومان شما را به فلان کشور اروپایی ببریم و می گویند تا زمان انجام نهایی کار امکان اسکان شما را هم فراهم کرده ایم و می توانید به طور رایگان اقامت کنید.
اسدزاده ادامه داد: آن فرد هم این سخنان را می پذیرد و در محلی که به او پیشنهاد شده مستقر شده و 50 میلیون تومان هم می دهد و وقتی که آن فرد می خواهد خارج شود می گویند باید 50 میلیون دیگر هم بدهی تا کار تو را درست کنیم.
وی با بیان اینکه گروگان گیران در مرحله بعدی با خانواده آن افراد تماس می گیرند، اظهار داشت: آنها به خانواده ها می گویند ما فرزند شما را گروگان گرفتیم و باید 50 میلیون تومان بفرستید تا این فرد را آزاد کنیم و خانواده ها هم به ناچار این پول را می دهند ولی این افراد گروگان را آزاد نمی کنند. 
اعضای باندی که ایرانیان را گروگان گرفته بودند دستگیر شدند
اسدزاده با بیان اینکه در این مرحله خانواده ها به وزارت خارجه متوسل می شوند و مسئله گروگان گیری را شرح می دهند، اظهار داشت: وزارت خارجه هم با پلیس ترکیه تماس می گیرد تا مسئله پیگیری شود و اخیرا هم باندی را گرفتند که چند ایرانی را گروگان گرفته بودند و از خانواده آنها اخاذی می کردند و پلیس توانست اینها را شناسایی و گروگان ها را آزاد کند.
وی با بیان اینکه عده ای از ایرانیان گرفتار این باندها خطرناک می شوند و مورد اخاذی قرار می گیرند تاکید کرد: توصیه ما این است که هموطنان به هر کشوری که می خواهند بروند در همان ایران ویزای آن کشور را بگیرند و اگر می خواهند مثلا به آلمان بروند در همان ایران ویزای آلمان را بگیرند و از طریق  ترکیه عمل نکنند چون اینجا گرفتاری هایی خاص خودش را دارد.
اسدزاده، بیان داشت: اکثریت ایرانیان مقیم ترکیه در استانبول مستقر هستند که شامل همه گروه ها اعم از نخبگان و افراد عادی می شوند.
وی با بیان اینکه حضور در ترکیه خطراتی دارد، خاطر نشان کرد: عده ای از ایرانیانی که برای گردش به ترکیه می آیند برخی مسائل ایمنی را که از طریق سفارت و یا سرکنسولگری به آنان گوشزد می شود را رعایت نمی کنند و بعضا مدارک مهم و یا اشیاء قیمتی شان مفقود می شود.
اسد زاده با اشاره به اینکه گروه های زیادی در ترکیه هستند که پول ها و گذرنامه  افراد ایرانی را مورد سرقت قرار می دهند، اظهار داشت: هموطنان در این موارد تنها جایی را که می توانند مراجعه کنند سرکنسولگری است.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول با بیان اینکه کنسولگری برای افرادی که قبلا از بلیت خود عکس گرفته بودند می تواند چاره اندیشی کند، بیان داشت: در این مورد دیگر مشکلی برای بلیتشان نیست و فقط یک برگه عبور باید برایشان صادر کنیم که با این کار به فرودگاه می روند و با آن پروازی که داشتند بر می گردند.
وی افزود: کسانی که گذرنامه شان را مفقود می کنند شش ماه طول می کشد تا مجددا گذرنامه بگیرند، مضاف براینکه، یک عده ای هم هستند که وقتی به ایران می آیند گذرنامه شان را می فروشند و گذرنامه ای دیگر می گیرند.
اسدزاده بیان داشت: برخی از افرادی هم که گذرنامه شان را می فروشند تلاش دارند تا با تهیه گذرنامه و ویزای جدید به کشوری دیگر بروند.
وی با ذکر مثالی ادامه داد: مثلا فردی که گذرنامه کشوری را با ویزای جعلی می گیرد و به سنگال می رود تا از آنجا به آمریکا برود، در همان سنگال متوجه می شود که گذرنامه و ویزای این فرد جعلی است و در همان فرودگاه هم دستگیرش می کنند.
افراد با ویزای جعلی دادگاهی می شوند
سرکنسول ایران در استانبول با بیان اینکه با مشخص شدن جعلی بودن ویزا فرد دادگاهی می شود، اظهار داشت: در این جا یا به حبس محکوم می شود یا با چشم پوشی به کشورش بازگردانده می شود.
وضع زندگی ایرانیان در کمپ ها اسف بار است
اسدزاده با بیان اینکه عده ای از افرادی که به ترکیه می آیند پس از ورود به سازمان ملل مراجعه می کنند و برای پناهندگی ثبت نام می کنند، بیان داشت: در این مرحله ابتدا اعراب و سوری ها رسیدگی شده و سپس نوبت به ایرانی می رسد و ایرانی ها سرگردان هستند و به صورت اسفباری در  کمپ ها زندگی می کنند چون فکر می کنند در غرب به آرزوهایشان خواهند رسید ولی وقتی هم که به انجام می روند به آلت دست غربی ها تبدیل می شوند.
گروه های تروریستی در ترکیه فعال هستند/ مواظب باشید
وی با توصیه به افرادی که به منظور گردشگری به ترکیه سفر می کنند اظهار داشت: این دسته از افراد نیز باید هوشیار باشند زیرا بعد از کودتا ناامنی در ترکیه زیاد شده و گروه های تروریستی در اینجا فعال هستند و هر لحظه امکان انفجار وجود دارد و خشک و تر با هم می سوزند.
دولت ترکیه تاکنون بابت کسانی که در اینجا کشته شده اند هیچ غرامتی نداده است
وی خاطر نشان کرد: دولت ترکیه تاکنون بابت کسانی که در اینجا کشته شده اند به خانواده های کشته شدگان هیچ غرامتی نداده است.
ممکن است ایرانیان با بدرفتاری مواجه شوند
اسدزاده با اشاره به اینکه به دلیل در پیش بودن ایام نوروز مسیر زمینی ورود به ترکیه دارای ازدحام است، اظهار داشت: توصیه من به افرادی  که به صورت زمینی و از مرز بازرگان می آیند این است که چون الان فصل مسافرت های نوروزی است و عده زیادی در صف می ایستند ممکن است با بدرفتاری مواجه شوند.
تریلی های ایران را آتش زدند و غرامت ندادند
اسد زاده با بیان اینکه مناطق جنوب شرق ترکیه ناامن است و تاکنون چند دستگاه از تریلی های ایرانی را آتش زده و رانندگان آن را کشته اند، اظهار داشت: دولت ترکیه در این مورد هم هیچ غرامتی به خانواده این افراد نداده است.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول با بیان اینکه از زمانی  که ترکیه وارد حمایت از مخالفین بشار اسد شده است تغییر کرد و ناامن شده است بیان داشت: این ناامنی به صنعت ترکیه آسیب زده و توصیه می کنیم اگر هموطنان  کار ضروری داشتند به اینجا سفر کنند. 
سرقت پاسپورت ایرانیان در فرودگاه!
وی با تاکید بر اینکه امنیت سفرهای هوایی بیشتر است، خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه از مقامات ترکیه ای خواسته ایم با مسافران ایرانی به طور شایسته برخورد کنند، اما در فرودگاه شاهد برخورد بد هستیم و دیدیم در همان فرودگاه گذرنامه افراد مفقود می شود، زیرا در آنجا انواع پناهنده ها هستند و چون منبع ارتزاقی ندارند سعی می کنند از افرادی که  حواسشان نیست دزدی کنند.
آنتالیا مسائل خاص خود را دارد
وی با بیان اینکه در ایام عید مسافران زیادی به ترکیه می آیند، خاطر نشان کرد: این اتفاقات در فرودگاه زیاد رخ می دهد چنانچه مناطق ساحلی مثل آنتالیا هم مسائل خاص خود را در پی دارد.
100زندانی ایرانی آزاد شدند
اسدزاده در خصوص اتباع ایرانی در بند زندان های ترکیه گفت: اینجا 250 زندانی در یکی از زندان های استانبول داشتیم که تقریبا 100 نفر آنها آزاد شدند.
به صورت دوره ای با مجوز قوه قضائیه ایران از زندان های ترکیه بازدید می کنیم
وی با بیان اینکه ما به صورت دوره ای با مجوز قوه قضائیه ایران و با هماهنگی سفارت از زندان ها بازدید داشته و به آنها سر می زنیم، عنوان کرد: ما با زندانیان صحبت می کنیم و کمک های مختلف اعم از نقدی و غیره را به آنها می رسانیم و مشکلات آنها را پیگیری می کنیم و اگر جرمشان سبک باشد نسبت به آزادی آنها اقدام می کنیم.
قانون جدیدی در ترکیه که مدت زمان زندانی عده ای از زندانیان را کم می کند 
وی با بیان اینکه دولت ترکیه بعد از کودتا افراد زیادی را بازداشت کرده است، بیان داشت: قانون جدیدی در ترکیه به تصویب رسیده که مدت زمان زندانی عده ای از زندانیان را کم می کند تا زودتر آزاد شوند که این قانون شامل مجرمین مواد مخدر،‌ قتل و جرم های سنگین از این قبیل نمی شود.
جرم اکثر 150 نفری که در زندان استانبول هستند قاچاق مواد مخدر است 
اسدزاده با اشاره به اینکه جرم اکثر 150 نفری که در زندان استانبول هستند قاچاق مواد مخدر است، خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه ما با ترکیه قرارداد استراد مجرمین داریم اما ترکها همکاری نمی کنند و این مستلزم انجام مذاکرات است تا به تعهداتشان عمل کنند.
اسدزاده در پایان خاطر نشان کرد: در طول کودتای ترکیه موردی از دستگیری ایرانیان نداشته ایم.
منبع: میزان

"دختر چاق" چینی در آسمان (+عکس)

«وای-20» نخستین هواپیمای باربری محسوب می‌شود که در ساخت آن از فناوری چاپگرهای سه‌بعدی استفاده شده است تا ضمن سرعت بخشیدن به فرآیند توسعه، هزینه‌های ساخت آن کاهش یابد.

عصرایران؛ مجله تصویری سلاح- «ژی آن وای-20» یک هواپیمای ترابری نظامی است که طراحی و ساخت آن را «شرکت صنایع هواپیماسازی ژی آن» برعهده داشته و از سال 2006 میلادی به بعد طرح توسعه آن به یکی از اولویت‌های اصلی دولت چین تبدیل شده است.

این هواپیما در سال 2013 میلادی نخستین پرواز موفق خود را انجام داد تا بر این اساس چین بعد از آمریکا، روسیه و اوکراین به چهارمین کشور جهان با قابلیت ساخت جت‌های ترابری نظامی 200 تنی تبدیل شود. نام رسمی این هواپیما در اصل «کونپِنگ» است و این عبارت به یک پرنده افسانه‌ای در اساطیر چین اطلاق می‌شود که می‌تواند هزاران کیلومتر پرواز کند.

در صنعت هوانوردی چین از این هواپیمای ترابری نظامی با نام «دختر چاق» هم یاد می‌شود، زیرا بدنه آن در مقایسه با دیگر هواپیماهای چینی که پیش‌تر در این کشور ساخته شدند بزرگتر و پهن‌تر است. «وای‌-20» به عنوان بزرگترین هواپیمای نظامی کنونی است که روی خط تولید قرار دارد.

غول چینی در آسمان(+عکس)

تولید انبوه هواپیمای مذکور از سال 2015 میلادی آغاز شد و سرانجام در سال 2016 میلادی «وای-20» توانست به صورت عملیاتی در نیروی هوایی چین مورد استفاده قرار بگیرد. براساس اطلاعات موجود تا ژانویه 2016 مجموعا 8 فروند "وای-20" در خدمت ارتش چین بوده است.

در ساخت «وای-20» از قطعات مبتنی بر مواد کامپوزیتی استفاده شده است. این کامپوزیت‌ها به طور کامل در کشور چین تولید می‌شوند و برای کابین خلبان از نوع ویژه‌ آنها مقاوم در برابر حریق استفاده شده است که وظیفه ساخت آن را «موسسه 703» یکی از زیرمجموعه‌های «سازمان فناوری و علوم فضایی چین» برعهده داشته است.

غول چینی در آسمان(+عکس)

«وای-20» نخستین هواپیمای باربری محسوب می‌شود که در ساخت آن از فناوری چاپگرهای سه‌بعدی استفاده شده است تا ضمن سرعت بخشیدن به فرآیند توسعه، هزینه‌های ساخت آن کاهش یابد.

نمونه اولیه این هواپیمای ترابری به چهار موتور 12 تنی «سُلُویِف دی-30کاپی-2» روسی مجهز شده بود و نخستین مدل‌هایی که به تولید انبوه رسید با همین موتور به پرواز درآمد. چینی‌ها سرانجام تصمیم گرفتند «دی-30» را با موتور 14 تنی «شن یانگ دبلیو اِس-20» عوض کنند تا این هواپیمای ترابری به حداکثر ظرفیت 66 تن برای حمل بار برسد. بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، مدل جدید هواپیمای مذکور که از سال 2020 میلادی به پرواز درمی‌آید موتور چینی 14 تنی «دبلیو اِس-20» را شامل می‌شود.

غول چینی در آسمان(+عکس)

این هواپیما قادر است انواع مختلف خودروها و ادوات نظامی از جمله سری تانک‌های «تایپ 99» را با خود حمل کند. علاوه بر حمل بار، «وای-20» می‌تواند به عنوان یک تانکر سوختگیری برای دیگر هواپیماهای نظامی در حال پرواز مورد استفاده قرار بگیرند یا به عنوان یک مرکز فرماندهی استراتژیک برای هماهنگ کردن جت‌های جنگنده یا هواپیماهای بدون سرنشین در مناطق نظامی و جنگی به کار گرفته شود.

پیش از این فقط کشورهای آمریکا، روسیه و اکراین قابلیت ساخت هواپیماهای ترابری با چنین ظرفیت بالایی را داشتند. از نظر میزان ظرفیت برای حمل بار،‌ «وای-20» بین دو هواپیمای «بوئینگ سی-17 گلوبمَستر 3» آمریکایی با ظرفیت 77 تن و «ایلوشین 2-76» روسی با ظرفیت 50 تن قرار می‌گیرد که البته جثه آن مشابه ایلوشین است. البته باید بدانید که هواپیمای «ایلوشین 2-76» هم‌اکنون در ارتش به صورت فعال پرواز می‌کند و قرار است از این پس «وای-20» جایگزین آن شود.

غول چینی در آسمان(+عکس)

میزان برد تعریف شده برای «وای-20» به گونه‌ای است که می‌تواند با یک بار سوختگیری به بیشتر مناطق اروپا، آفریقا، استرالیا، و آلاسکا برسد و از آن به عنوان یک هواپیمای ترابری استراتژیک یاد می‌شود. لازم به ذکر است که تا پیش از این ارتش چین فاقد چنین هواپیمای پرقدرت با برد زیاد بود.

ساختار اصلی «وای-20» مبتنی بر هواپیماهای ترابری نظامی مدرن تعریف شده است. این هواپیما ضمن برخورداری از جثه بزرگ و وزن سنگین قادر است در فرودگاه‌های کوچک در مناطق کوهستانی هم فرود آید. با به پرواز در آمدن «وای-20»، چین برای نخستین بار ثابت کرد که می‌تواند طراحی و ساخت قابلیت‌ها، فناوری‌ها و توانایی‌های کاربردی یک هواپیمای ترابری بزرگ را به تنهایی انجام دهد.

غول چینی در آسمان(+عکس)

مهم‌ترین مشخصات این هواپیمای ترابری نظامی به قرار زیر اعلام شده است:

-          تعداد سرنشینان: 3 نفر شامل یک خلبان، یک کمک‌خلبان، و یک لودمَستر

-          ظرفیت ترابری: 66 تن

-          طول: 47 متر

-          طول بال: 45 متر

-          ارتفاع: 15 متر

-          سطح بال: 330 متر مربع

-          وزن خالی: 100 هزار کیلوگرم

-          حداکثر وزن هنگام بلند شدن از سطح زمین: 220 هزار کیلوگرم

-          موتور: چهار موتور توربوفن «سُلُویِف دی-30کاپی-2» که البته مدل‌های آتی همراه با موتور «دبلیو اس-20» عرضه می‌شوند

-          سرعت کروز: 0.75 ماخ معادل 918 کیلومتر بر ساعت

-          برد: 4500 کیلومتر با حداکثر ظرفیت ترابری؛ 7800 کیلومتر با ظرفیت 40 تن؛ بیش از 10 هزار کیلومتر با گروه چتربازان

غول چینی در آسمان(+عکس)

غول چینی در آسمان(+عکس)

غول چینی در آسمان(+عکس)

 

مرسدس بنز با امکانات یک هتل لوکس (+عکس)

آنچه که در این خودرو می‌بینید، نتیجه 3350 ساعت کار مدام و استفاده از مواد درجه یک و حجم زیادی از آلیاژهای لوکس برای چهار سرنشین عقب خودرو است.

بسیاری از خودروهای کلاس v مرسدس بنز برای خانواده‌های پرجمعیت و یا تشریفات ارائه می‌شود. سطح تجملاتی بنزهای v در یک ون معمولی دیده نمی‌شود و به همین دلیل گزینه خوب و فوق‌العاده برای مشتریان به شمار می‌آید.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از "اتوبیلد"؛ با توجه به گستردگی قابلیت‌های کلاس v مرسدس، گروه مفهومی اتومبیل‌های "اوکی سی یو" تصمیم گرفت تا با استفاده از پایه کلاس v آخرین پروژه خود را نهایی کرده و آن را در ژنو به نمایش درآورد.

جت شخصی روی چرخ‌های بنز

آنچه که در این خودرو می‌بینید، نتیجه 3350 ساعت کار مدام و استفاده از مواد درجه یک و حجم زیادی از آلیاژهای لوکس برای چهار سرنشین عقب خودرو است.

جت شخصی روی چرخ‌های بنز

بخش عقب خودرو به وسیله یک صفحه نمایشگر بزرگ از بخش جلوی خودرو جدا می‌شود. صندلی‌ها نیز کاملا لوکس و به صورت روبه‌روی یکدیگر تعبیه شده تا فضای گرم و دوستانه‌تری برای سرنشینان ایجاد شود. صندلی‌ها به راحتی تا شده و تغییر وضعیت می‌دهند. برای هر صندلی یک میز تعبیه شده است.

جت شخصی روی چرخ‌های بنز

بین کنسول صندلی‌های عقب نیز شاهد یک فضای کابینتی برای دستگاه قهوه‌ساز و یخچال هستیم. سقف بلند این سقف این ون درخشان و روشن و با الهام از سقف ستاره‌گون مدل‌های سفارشی رولزرویس ساخته شده است.

جت شخصی روی چرخ‌های بنز

مرسدس بنز با امکانات یک هتل لوکس (+عکس)

آخرین جزئیات درگیری قبیله ای در باغملک خوزستان/ 40 نفر دستگیر شدند

فیروز کیانپور اتابکی دادستان شهرستان باغملک در تشریح آخرین جزئیات درگیری در باغملک خوزستان از دستگیری 40 نفر خبر داد.

به گزارش قانون، فیروز کیانپور اتابکی دادستان شهرستان باغملک آخرین جزئیات درگیری قبیله ای در باغملک خوزستان را تشریح کرد و گفت: در حادثه اخیر 40 نفر دستگیر و روانه زندان شده اند .
وی گفت:  ۲۳ شهریور ۹۴ حادثه تلخ نزاع و درگیری بین طوایف محمدی و محمدمیسایی واقع در روستای پتک بخش میداوود اتفاق افتاد که منجر به قتل ۹ نفر از هموطنان ما شد.

 این مقام قضایی در شهرستان باغملک اضافه کرد: پس از پیگیری های قضایی متهمان دستگیر شدند و پرونده مربوط به حادثه اول در شعبه یک کیفری استان خوزستان مفتوح و در حال رسیدگی است.کیانپورافزود: در حادثه های بعدی که اتفاق افتاد نیز تعداد زیادی دستگیر و تفهیم اتهام و رای های متعددی صادر شد و پرونده های قطوری تشکیل و در حال حاضر تعدادی نزدیک به 120 نفرمحکوم داریم که باید دستگیر و به زندان های تعیین شده دراحکام اعزام شوند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باغملک همچنین گفت: دردرگیری های اخیر نیروی انتظامی برای دستور اجرای مصوبه شورای تامین استان وارد روستا شده است  و در مجموع نزدیک 40 دستگیر شدند و همچنین  پرونده 100 نفر در شعبه 24 دادگاه تجدید نظر استان در حال رسیدگی است.

گفتنی است در درگیری اخیر 3 نفر جان خود را از دست دادند.

اسیدپاشی روی 2 زن در خوزستان

بر اساس آخرین گزارش‌ها، وضعیت عمومی قربانیان اسید‌پاشی «خوب» است و گفته شده که «یکی از این دو زن باردار بوده است.»

نیروی انتظامی بندر ماهشهر از اسید‌پاشی به دو زن در این شهر بندری در استان خوزستان خبر داد. یک گزارش حاکی از آن است که «یکی از این دو زن باردار بوده است».

به گزارش فارس٬ جلیل زبیدی٬ فرمانده انتظامی بندر «ماهشهر»، روز چهارشنبه، ۱۸ اسفند، خبر داد که در یک هفته اخیر «دو زن در پارک پتروشیمی» این شهر «قربانی» اسید‌پاشی شدند.

آقای زبیدی از «اقدامات گسترده» پلیس به منظور شناسایی و دستگیری «عوامل اسیدپاشی‌ها» در این شهر خبر داده و گفت که «سرنخ‌های بسیار خوبی» در این رابطه به دست آمده است.

وی افزود که «بدون تردید به زودی عوامل این ناامنی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل خواهند شد.»

این فرمانده پلیس همچنین از حضور «گشت‌های محسوس و نامحسوس به صورت دائمی در پارک‌های شهر» ماهشهر خبر داد.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، وضعیت عمومی قربانیان اسید‌پاشی «خوب» است و گفته شده که «یکی از این دو زن باردار بوده است.»

آغاز عملیات آماده‌سازی سالن مسابقات کشتی جهانی در آبادان

عملیات آماده‌سازی سالن محل برگزاری رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی در آبادان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، کمتر از  پنج روز دیگر تا آغاز رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی در سال 2017 باقی مانده است.

بر همین اساس، کارشناسان و تیم‌های فنی این رقابت‌ها، با حضور در آبادان عملیات آماده‌سازی سالن محل برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی را آغاز کردند.

از روز گذشته تیم‌های فنی برای راه‌اندازی سیستم نور، اینترنت و سیستم صدا در محل برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی مستقر شدند که این عملیات همچنان ادامه دارد.

همچنین بررسی وضعیت جایگاه‌ها و تفکیک به ترتیب اقشار مختلف، ازجمله خبرنگاران، پیشکسوتان، ورزشکاران، تماشاگران و مسؤولان نیز در حال صورت پذیرفتن است.

بر اساس اعلام مسؤولان برگزاری این رقابت‌ها، سالن کوثر آبادان که به‌عنوان محل برگزاری این رقابت‌ها اعلام شده است، تا پیش از آغاز مراسم وزن‌کشی مسابقات جام جهانی مهیای برگزاری این تورنمنت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی در سال 2017، 26 و 27 اسفندماه با شرکت هشت تیم برتر دنیا در آبادان برگزار خواهد شد.

بازداشتم به اتهام جعل سند خلاف واقع است/ هنوز هیچ اتهامی ثابت نشده است

شهردار حر در واکنش به خبرهای ضد و نقیض منتشر شده در فضای مجازی گفت: بازداشتم به اتهام جعل سند خلاف واقع است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، شهردار حر در واکنش به خبرهای ضد و نقیض منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر بازداشت وی به اتهام جعل سند به خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: یکی از پیمانکاران به دلیل صورتحساب 70میلیون تومانی در قرارداد وی نسبت به بنده شکایت شخصی کرده است.

علی پور باقری ادامه داد: زمان انعقاد این قرارداد از سال 91 و قبل از خدمتم در شهرداری بوده است.

وی افزود: صورت وضعیت تهیه شن و ماسه  به مبلغ 70میلیون تومان در شهرداری وجود دارد که به دلیل مخدوش شدن وجاهت قانونی ندارد؛ صورتجلسه دیگری نیز در شهرداری برای تهیه ماشین آلات با همین مبلغ وجود دارد که مطالبه شهرداری از پیمانکار است.

شهردار حر پرونده شکایت پیمانکار را در مراحل بررسی توسط مراجع قضایی عنوان کرد و بیان داشت: پیمانکار به صورت شخصی از بنده شکایت کرده است در حالی که شکایت وی مربوط به دوران حضور بنده در این شهرداری نیست.

وی در پایان تصریح کرد: هنوز هیچ اتهامی نسبت به بنده ثابت نشده است.