سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز


بررسی‌معادله‌نظامی سیلی و لگد؛
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اعلام علنی و رسمی شهادت این فرمانده ارشد خود در جولان و در مرز سرزمین‌های اشغالی، می‌خواهد این پیام را برساند که ایران، انگیزه‌های نظامی جدید و واقعی در شکستن ائتلاف اسرائیلی‌ها با گروه‌های تکفیری دارد.
گروه بین‌الملل مشرق - در حالی که رسانه‌های صهیونیستی، عربی و بین‌المللی، گزارش‌ها و تحلیل‌های متعددی در زمینه پیامدهای حمله رژیم صهیونیستی به "القنیطره" نوشتند، ارتش اسرائیل، رادارهای "سوپر باین" متعلق به سامانه دفاع موشکی "آرو" را که مخصوص تعامل با موشک‌های بالستیک متوسط و کوتاه برد و انهدام آن در طبقات فوقانی جوّ است، فعال کرد.

همرزمان شهید الله‌دادی چگونه از صهیونیست‌ها انتقام خواهند کشید   
"علی شهاب" تحلیلگر مسائل راهبردی، امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی، در مقاله‌ای که در شماره امروز (سه‌شنبه) روزنامه لبنانی "السفیر" به چاپ رسیده است، با بیان این مطلب، نوشت: این سامانه، از طریق انطباق با ابزارهای رصد، از جمله هواپیماهای بدون سرنشین بهینه‌سازی شده و سکوهای دقیقی نیز دارد که با تعامل با رادار آمریکایی "ایکس باند"، موجود در صحرای "النقب" کار می‌کند. این سامانه، همچنین می‌تواند با موشک‌های رهگیر پاتریوت "پاک 2" نیز کار کند.
نکته قابل توجه این است که اندکی پیش از حمله و در جریان آن و پس از آن، فضای منطقه شاهد پرواز گسترده هواپیماهای شناسایی رژیم اسرائیل بود؛ این اطلاعات نشان می‌دهد که اسرائیل پیش‌بینی واکنش دوجانبه احتمالی اعضای حزب‌الله یا ایران را داشته است. 

بنا بر متغیرات زیر، نمی‌توان نقش عامل ایرانی را در این حادثه نادیده گرفت: 

- سرتیپ ایرانی سردار "محمدعلی الله‌دادی" یکی از مشاوران امور سوریه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. سپاه پاسداران، با اعلام علنی و رسمی شهادت این فرمانده ارشد خود در جولان و در مرز سرزمین‌های اشغالی، می‌خواهد این پیام را برساند که ایران، انگیزه‌های نظامی جدید و واقعی در شکستن ائتلاف اسرائیلی‌ها با گروه‌های تکفیری دارد. 
این در حالی است که پیش از آن نیز پیام‌های مشابهی را در زمینه فعال‌سازی و تجهیز گروه‌های مردمی در کرانه باختری، ارسال و اسرائیل به‌خوبی این پیام‌ها را دریافت کرده بود. 

در این زمینه، نکات مهم زیر، بدیهی به نظر می‌رسد: 
- درجه و موقعیت سرتیپ ایرانی، واکنش به این حمله را لازم می‌کند.
- بر اساس سخنان سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، واکنش به این حمله، یک مسؤولیت ایرانی نیز به شمار می‌رود چرا که وی در مصاحبه اخیر از شبکه "المیادین"، هر گونه تجاوز اسرائیل به سوریه را مشمول واکنش احتمالی "همه اعضای محور مقاومت" ذکر کرد.

همرزمان شهید الله‌دادی چگونه از صهیونیست‌ها انتقام خواهند کشید
 
شهید محمدعلی الله‌دادی


بدون در نظرگرفتن گزاره‌های تبلیغاتی و تحلیل‌های موجود، دو شاخصه مهم وجود دارد که باید بررسی شود: 

- اول: انتشار مجدد یا تحرکات گسترده نیروهای اسرائیلی در مرز لبنان
 - دوم: پخش سامانه گنبد آهنین در سراسر اسرائیل 

کسی که می‌خواهد اوضاع منطقه را پیش‌بینی کند، باید از جزئیات تمام تحرکات اسرائیل اطلاع داشته باشد، این در حالی است که شاخص‌هایی از تحرک در جبهه مقابل اصلاً وجود ندارد. 

کسانی که با ایده‌های فرماندهی خونسردانه و آرام "عماد مغنیه" فرمانده شهید مقاومت آشنا باشند، می‌دانند که "حاج رضوان" در چنین شرایطی، تفکرات خود را در تکیه بر ابزارهای عملیاتی مقاومت تقویت کرده است. سناریوی واکنش حزب‌الله درست مانند آن کاریکاتور اسرائیلی است که نشان می‌دهد اسرائیل یک سیلی به حزب‌الله می‌زند و از یک جبهه مشخص آماده واکنش مقاومت است اما با خونسردی طرف مقابل مواجه می‌شود ولی درست در زمانی که انتظارش را ندارد و کاملاً از واکنش به آن ناتوان است لگد محکمی خواهد خورد که توازن اسرائیل را به می‌زند.

اندکی به عقب برگردیم، عملیات انفجار مین که در میان گشتی اسرائیلی در بلندی‌های مزارع شبعا در اواخر سال گذشته میلادی روی داد،  به صورت مختصر، روند درگیری‌ها بین حزب‌الله و اسرائیل در سه سال اخیر را به تصویر کشیده است؛ این عملیات، ابعادی امنیتی، نظامی و سیاسی داشت که از شبعا آغاز شد و در دولت‌های حامی محور مقاومت به پایان رسید.

از آنجا که متغیر "بحران سوریه"، جایگاه اول را در پتانسیل درگیری‌ها دارد می‌توان تصور کرد که بازپس‌گیری موازنه بازدارنده، از دمشق صورت گیرد. پیشتر گزارش‌های سرویس‌های اطلاعاتی نظامی اسرائیل هم بر احتمال آغاز جنگ با حزب‌الله و توسعه آن در مرزهای سوریه برای حمایت از هم‌پیمان کوچک‌تر متمرکز بود، اما بررسی‌ها در اسرائیل، اکنون به احتمال آغاز جنگ در سوریه و گسترده‌شدن آن در راستای مقابله با حزب‌الله معطوف شده است. بدین ‌ترتیب، رژیم اسرائیل، خود و منطقه را در برابر سناریوی "لبه پرتگاه" قرار داده است، چرا که حوادث متعدد، شامل تجاوزها و ترورهای پیشین، کوهی از واکنش‌های احتمالی را به جای گذاشته است.

این بار، این پاسخ، در هر زمان و با هر حجمی ‌باشد اسرائیل، مشکل بزرگی در تعیین مرکز ثقلی خواهد داشت که بتواند با یک ضربه به آنجا، اراده نیروهای مقاومت را از هم بپاشد، چرا که معادله‌های بازدارنده موجود از مرز صحبت در زمینه سرکوب حزب‌الله یا شکست‌دادن آن فراتر رفته و بیشترین چیزی که اسرائیل در جنگ آینده می‌تواند به آن امید داشته باشد کاستن از حجم ویرانی جبهه داخلی خود است. حال باید دید اوضاع اسرائیل در مقابله با جبهه‌ای که از سال‌ها پیش به دنبال تقویت راهکارهای عملی اتاق عملیات مشترک خود بر اساس روش آرام و سرنوشت‌ساز عماد مغنیه در خارج از محاسبات اسرائیل است؛ چطور خواهد بود.  



تصورات‌یک‌روزجنگ‌حزب‌الله‌بااسرائیل
روزی را تصور می‌کنم که هواپیماهای‌دشمن‌برای تجاوز به لبنان از سرزمینهای اشغالی خارج می‌شوند و دیگر باز نمی‌گردند یا در صورت بازگشت باندی برای فرود پیدا نمی‌کنند.
حمله به 5000 ساختمان در یک روز/ هواپیماهایی که دیگر باند فرود ندارند
گروه بین‌الملل مشرق -ابراهیم الامین سردبیر روزنامه الاخبار لبنان در مقاله ای نوشت: محاسباتی از نوع خاص باعث شد دشمن صهیونیستی اقدام به انجام جنایت القنیطره بنماید، پناه بردن اسرائیل به یک اقدام تجاوز طلبانه و مستقیم بر ضد اهدافی که از قبل رصد شده‌اند و عناصری از مقاومت اسلامی در حال تحرک در منطقه القنیطره هستند، به همراه دست داشتن مستقیم اسرائیل در بحران سوریه اقدامی است که بر اثر انفعال یا محاسبات جزیی و کوچک صورت نگرفته، بلکه مستلزم فعالیت‌های همراه با آرامش و تفکر است، چرا که واکنش به این حمله قطعاً صورت خواهد گرفت و این واکنش باید متناسب با هدفی باشد که دشمن اسرائیلی به دنبال تحقق آن ازاین عملیات بوده است. 

محور مقاومت چند روز پیش موعدی ویژه با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله داشتند. وی در گفتگویی تلویزیونی به صورت خلاصه اولویت بندی با دشمن را اعلام و به مداخله دشمن در سوریه اشاره کرد. سید حسن نصرالله جنگ روانی را به خوبی بلد است، اما خدا می‌داند که وی برای هر کلمه‌ای که مطرح می‌کند برنامه‌ای دارد یا اینکه نحوه پرداختن به عمق مسائل باعث می‌شود که سخنانش چندین هدف و مفهوم داشته باشند. 

هر کدام از این دو احتمال درست باشد، نتیجه این است که اظهارات وی تحولی در واقعیت اوضاع کنونی به شمار می‌رود، چرا که قدرت این مرد تنها به مردم منطقه یا هواداران آن ثابت نشده، بلکه در دیدگاه دشمنان نیز به اثبات رسیده است. آن‌ها می‌دانند که هر چه او می‌گوید، درست است و هر فرضیه‌ای که او مطرح می‌کند روزی قابل تحقق خواهد بود. همان‌طور که خود نصرالله نیز اشاره کرد در حزب‌الله لبنان نکته مهم تنها در گفتار صادقانه در زمینه دارایی‌ها و تجهیزات آن نیست، بلکه مهم این است که حزب‌الله لبنان قدرت استفاده از تسلیحات را داشته باشد و تسلیحات مذکور تنها برای انبار کردن نباشد.

حمله به 5000 ساختمان در یک روز/ هواپیماهایی که دیگر باند فرود ندارند
عرب‌ها نیز مانند دشمن به خوبی می‌دانند که جریان‌ها و دولت‌ها و ارتش‌های زیادی هستند که امکاناتی به مراتب بیشتر از ناوگان تسلیحاتی مقاومت لبنان در اختیار دارند، اما دشمن نیز مانند ملت فلسطین می‌داند که این تسلیحات تنها برای انبار کردن است، اما در مورد سید حسن نصرالله موضوع به یک روش عملیاتی نزدیک‌تر است و ما می‌توانیم آن را در تخیل خود شبیه‌سازی کنیم.
سیدحسن نصرالله در عباراتی کوتاه گفت: یگان‌های مقاومت به مقابله با دشمن اسرائیلی اهمیت داده و اقدامات خود را بدون مشغول شدن به حوادث داخلی لبنان یا سوریه یا عراق یا دیگر مناطق دنیا دنبال می‌کنند. وی همچنین گفت که مقاومت حق دارد که هر سلاحی را که برای مقابله با تهدیدات دشمن مناسب می‌بیند در اختیار داشته باشد و این حزب تمام انواع سلاح‌ها را که به ذهن انسان خطور می‌کند در اختیار دارد و همچنان برای افزایش ناوگان تسلیحاتی خود تلاش می‌کند.  

در اینجا من به تمرینی دعوت می‌کنم که مردم می‌توانند انجام دهند، بدون این که این اتفاق مختص کارشناسان یا سرویس‌های جاسوسی باشد که در خفا به مأموریت‌های خود می‌پردازند. من می‌خواهم در این مقاله اقدام به این کار کنم. 

حمله به 5000 ساختمان در یک روز/ هواپیماهایی که دیگر باند فرود ندارند
-به یاد می آورم که مقاومت لبنان به عنوان مثال توان انسانی متشکل از دهها هزار مبارز را در اختیار دارد که به صورت ویژه و با کیفیت بالا آموزش دیده اند و توانمندی‌های آن‌ها در مانورهای گسترده با تعداد بالا آزمایش شده است. این نیروها همچنین در درگیری‌های موجود در سوریه نیز آزمایش خود را پس داده‌اند. این عناصر متشکل از یگان‌های متخصص در زمینه استفاده از انواع تسلیحات و مهمات هستند و آمادگی دارند تا دو نوع مأموریت را انجام دهند: اول مأموریت دفاعی برای ممانعت از پیشروی دشمن در داخل اراضی لبنان و دوم مأموریت هجومی از طریق عملیات نظامی محدود یا گسترده در داخل فلسطین اشغالی. عملیات هجومی قطعاً با هدف ضربه زدن به خطوط پشتی دشمن انجام نمی‌شود، بلکه برای تثبیت وجود حزب‌الله در این مناطق و آزادسازی آن از اشغالگری صهیونیست‌ها صورت خواهد گرفت. 

-به یاد می‌آورم که مقاومت به‌عنوان مثال صدها و هزاران نیروی انسانی آموزش دیده در زمینه جنگ تکنولوژیک که برای هر جنگ مدرنی ضروری است، در اختیار دارد. این حزب به این ترتیب می‌تواند دشمن را تعقیب کرده و در صورت نیاز حتی نفس های آن‌ها را شمارش کند و تمامی اطلاعات لازم را به تصمیم‌سازان اصلی و فرماندهان میدانی منتقل نماید. همچنین تصور می‌کنم که مقاومت ده‌ها و صدها نیرو در داخل فلسطین اشغالی مستقر کرده و این نیروها اطلاعات خود را به فرماندهان میدانی می‌دهند و این اطلاعات در اتخاذ تصمیم‌های لازم در لحظات مناسب به فرماندهان کمک خواهد کرد. 

تصور می‌کنم که مقاومت سلاح‌های بسیار ویژه و مقادیر فراوانی مهمات و تجهیزات در اختیار دارد که برای مقابله با دشمن در فاصله زمانی بسیار زیاد کافی است، زمانی که از تصورات دشمن برای جنگ گسترده فراتر است. این عده تمامی امکانات مورد نیاز برای ارتباط مستمر با فرماندهان خود حتی در صورت قطع ارتباط را در اختیار دارند. تصور می‌کنم آن‌ها برنامه‌ها و آموزش‌ها و امکاناتی را برای اداره موفق درگیری‌ها در زمان استقرار نیروها در اختیار دارند و می‌توانند نمونه‌های بی‌سابقه ای از عملیات غیر متمرکز را به اجرا بگذارند که نیاز به تغییر نیروها نداشته باشد. 

حمله به 5000 ساختمان در یک روز/ هواپیماهایی که دیگر باند فرود ندارند
-به ذهنم می‌رسد که بار دیگر اتفاقات جنگ ژولای را به یاد بیاورم و آن‌ها را مقایسه کنم: در این جنگ اسرائیل در طی 33 روز 15 هزار ساختمان مسکونی یا تجاری یا دولتی یا نظامی را هدف قرار داد، یعنی هر روز 500 ساختمان در ده‌ها حمله بر اثر اصابت هزاران موشک و بمب منهدم شد. این در حالی بود که مقاومت با بیش از 4500 موشک و خمپاره مواضع دشمن را هدف قرار داد و در طول این جنگ ده‌ها و یا شاید صدها هدف نظامی و غیرنظامی را هدف گرفت. اما امروز این طور تصور می‌کنم که مقاومت روزانه حدود 4 یا 5 هزار موشک به سمت اسرائیل شلیک می‌کند که می‌تواند صدها هدف را در یک روز منهدم کند. همچنین صدها و هزاران موشک از نوع بسیار سنگین می‌تواند صدها هدف اساسی و شهری و نظامی و زیرساخت‌ها و مراکز شناخته شده یا ناشناخته رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد. 

-کاتیوشاهای کلاسیک یا توسعه یافته یا پیشرفته حزب‌الله را به خاطر می‌آورم که از نظر برد تقویت شده و زینت جنگ آینده خواهد بود، همچنین منورهایی که در صورت نیاز همه چیز را مثل یک صفحه روشن در پیش چشم انسان حاضر خواهند کرد.

- زمانی را تصور می‌کنم که اسرائیل در خاموشی مطلق فرو رفته و هیچ فرایندی برای ایجاد روشنایی جهت استفاده ساکنان وجود ندارد و هیچ یک از مانورهای جبهه داخلی اسرائیل تأثیری در اقداماتی ندارند که ساکنان سرزمین‌های اشغالی مجبور به انجام آن هستند. روزی را به یاد می‌آورم که تمامی خارجی‌هایی که در طول جنگ در سرزمین‌های اشغالی حضور دارند، به صورت پیاده یا با خودرو به گذرگاه‌های مرزی اردن  و مصر سرازیر خواهند شد یا از طریق بنادر غیرنظامی به دنبال خروج از کشور هستند. 
حمله به 5000 ساختمان در یک روز/ هواپیماهایی که دیگر باند فرود ندارند
- روزی را تصور می‌کنم که صحنه‌های متفاوتی در دریا خواهیم دید، روزی که کشتی‌های جنگی و قایق‌های دشمن با مین‌های دریایی  یا موشک‌های زمین به دریا یا موشک‌های دریا به دریا  یا موشک هوا به دریا  یا  "قورباغه های انسانی" منهدم می‌شوند. تصور می‌کنم که در این روز صیادان غزه از 20 مایل ساحل فراتر خواهد رفت و بدون اینکه کسی مزاحم آن‌ها شود به دنبال روزی خود خواهند بود. 

آسمان مملو از هواپیماهای کوچک مجهز به سیستم کنترل از راه دور را تصور می‌کنم که انواع شناخته شده یا ناشناخته این هواپیماها آسمان فلسطین را پر می‌کنند و بر اهالی واقعی سرزمین‌های اشغالی درود می‌فرستند و آتش خود را بر روی تمام انسان‌های غریبه‌ای که کینه و نفرت و مرگ را در فلسطین کاشتند، فرو می‌ریزند. 
- زمانی را تصور می‌کنم که هواپیماهای جنگی دشمن برای اقدامات تجاوز طلبانه از سرزمین‌های اشغالی خارج می‌شوند و دیگر باز نمی‌گردند یا در صورت بازگشت دیگر باندی برای فرود پیدا نمی‌کنند و فرودگاهی نمی‌یابند که بتواند پذیرای آن‌ها باشد، به همین علت برای درخواست پناهندگی به کشورهای همسایه می‌روند. 

حمله به 5000 ساختمان در یک روز/ هواپیماهایی که دیگر باند فرود ندارند
زمانی را تصور می‌کنم که رنگ آسمان دگرگون شده و سامانه‌های متعدد و پیشرفته دفاع هوایی مقاومت هواپیماهای دشمن را در تمامی انواع خود رصد می‌کنند و برخی از آن‌ها را بعد از ورود به حریم هوایی لبنان شکار می‌کنند، به ذهنم می‌رسد که برخی از این سامانه‌ها در ایران یا روسیه یا کره و چین و یا حتی آمریکا تولید شده اند. 

- روزی را تصور می‌کنم که زمین در چند دقیقه شکاف برمی‌دارد و شهرهای بزرگ پدیدار می‌شوند که در طول عرصه جنگ در عمق زمین امتداد پیدا می‌کند و از درون آن‌ها عناصر مبارز با خودروها و خودروهای زرهی و یا شاید هم تانک‌ها و انواع جدید تسلیحات و خودروهای کشنده ظاهر می‌شوند تا عملیات یورش بزرگی را ترتیب دهند. به یاد می‌آورم که صدها نفر از چتربازان طی چند ساعت‌ در منطقه‌ای هلی برن می‌شوند و یک شهرک را محاصره کرده و بر آنجا مسلط می‌شوند. 

حمله به 5000 ساختمان در یک روز/ هواپیماهایی که دیگر باند فرود ندارند
خودروهای بزرگی را در ذهن تصور می‌کنم که هزاران آواره فلسطینی را از اردوگاه‌های لبنان و سوریه سوار کرده و آن‌ها را به سوی اراضی فلسطین می‌برند تا منازلشان را با کلید به آن‌ها تحویل دهند. 

هم چنین روزی را تصور می‌کنم که یکی از دیوانگان دشمن کمربند انفجاری هسته‌ای به خود ببندد و خود را در میان هم کیشان خود منفجر کند و بزرگ‌ترین عملیات انتحاری در طول تاریخ را رقم بزند. او دیوانه ای است که تصمیم گرفته اسطوره ای را بر روی زمین باقی بگذارد، حتی اگر این اسطوره به صورت اجساد فرو افتاده بر روی خاک باشند.

گزارش یک حادثه

تصادف زنجیره ای در جاده بهبهان - رامهرمز 14 مصدوم بر جای گذاشت

اهواز - ایرنا - مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان گفت: تصادف زنجیره ای هشت دستگاه خودرو در کیلومتر هفت جاده بهبهان - رامهرمز در صبح روز سه شنبه 14مصدوم بر جای گذاشت.

ˈرضا رفیعیˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تصادف به دلیل وقوع پدیده مه در ساعت هفت و 21 دقیقه رخ داد و یک دستگاه یدک کش با پنج دستگاه خودروی پراید و دو دستگاه پژو برخورد کرد.

وی افزود: هفت مصدوم این حادثه به وسیله چهاردستگاه آمبولانس ، و هفت نفر دیگر با خودروهای عبوری به بیمارستان شهید زاده و طالقانی بهبهان منتقل شدند.

رفیعی گفت: چند نفر از مصدومان این حادثه زن هستند.

اخبار انتظامی خوزستان



در 9ماه نخست امسال/

رییس پلیس راه خوزستان: چهار هزار و 405 تصادف درجاده های خوزستان رخ داد

اهواز- ایرنا- رییس پلیس راه خوزستان گفت: در9 ماه نخست امسال چهار هزار و 405 تصادف فوتی و جرحی در جاده های این استان رخ داد.

ˈ سرهنگ قاسم موسویˈ چهارشنبه در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا اظهار کرد:میزان تصادفات نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد کاهش یافته است.

وی بیان داشت:در چهار سال گذشته فعالیت زیادی برای کاهش تصادفات از سوی پلیس راه در حال انجام است ، که آمار فوتی ها تصادفات رو به کاهش است.

موسوی افزود: در 9 ماه نخست امسال با وجود افزایش تعداد خودروها میزان تصادفات 13 درصد کاهش یافته و فوتی ها در این مدت، نسبت به مدت مشابه پارسال ، 15 نفر کاهش یافته است.

رییس پلیس راه خوزستان گفت: در این مدت از دو هزار و 475 راننده تست اعتیاد گرفته شد، که از این تعداد476 نفر اعتیاد داشتند و از چرخه حمل و نقل خارج شدند.

یک خبر از خرمشهر



انفجار گاز شهری جان دو نفر را در خرمشهر گرفت

آبادان- ایرنا-رییس مرکز مدیریت و حوادث فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان از جان باختن دو نفر بر اثر انفجار گاز شهری در خرمشهر خبر داد.

ˈشهرام مقامˈ سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:تیم درمانی فوریت های پزشکی خرمشهر پس از اطلاع از انفجار گاز شهری و آتش سوزی در یک واحد مسکونی در خیابان امام علی(ع) خرمشهر، به محل اعزام شد.

وی اظهارکرد:متاسفانه یک مرد و یک زن بر اثر شدت انفجار و سوختگی در محل فوت، و پیکر آنها به سردخانه منتقل شد.

مقام گفت:دلیل بروز حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی خرمشهر در حال بررسی است.

اخبار روز خوزستان



مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، از توقیف و جمع‌آوری بیش از 30 هزار فرآورده آرایشی و بهداشتی قاچاق در 9 ماهه سال جاری در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) –منطقه خوزستان- سیمین فقهی اظهار کرد: بازدیدهای مشترک مبارزه با قاچاق فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سطح عرضه استان خوزستان توسط تیم مشترک معاونت غذا و دارو، سازمان صنعت، معدن و تجارت، بازرسی اصناف، نظارت بر اماکن نیروی انتظامی استان از دی ماه امسال و براساس یک برنامه زمان‌بندی از پیش تعیین شده آغاز شد.

وی گفت: در بازدیدهای انجام شده در 9 ماهه اول سال 93 از عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی در مراکز عرضه خرده‌فروشی و عمده فروشی(پخش) استان، 46 واحد صنفی متخلف شناخته شدند.

فقهی ادامه داد: تعداد فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی قاچاق، تقلبی، توقیف و جمع‌آوری شده 30 هزار و 763 قلم محصول آرایشی و بهداشتی بوده که در قالب 46 پرونده با همکاری سازمان صنعت معدن و تجارت استان برای صدور حکم قضایی و تعیین تکلیف به اداره تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی با بیان این‌که آمار کشفیات مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر افزایش یافته است، افزود: از تمامی شهروندان تقاضا می‌کنیم به منظور حفظ سلامتی خود محصولات آرایشی و بهداشتی مصرفی خود را از بین محصولات دارای مجوز بهداشتی و برچسب اصالت و سلامت وزارت بهداشت تهیه کنند.

اخبار ورزشی خوزستان



والی: هیچ چیز قاطی فوتبال من نیست/به دنبال کاهش محرومیتم هستم
ورزشی  14:38:34 1393/10/30
9310-24781-5 کد خبر
    

بازیکن محروم تیم فوتبال فولادخوزستان با بیان این‌که هیچ چیز قاطی فوتبال من نیست، گفت: دو سال محرومیت برای کسی که جرمی مرتکب نشده است، بسیار است.

 

ایوب والی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- درباره محرومیت 2 ساله​ به دلیل مثبت شدن تست دوپینگش اظهار کرد: این جریان کاملا اتفاقی بود و خود مسوولان هم می‌دانستند که در کار من هیچ عمدی وجود نداشت و فکر کنم دو هفته پیش بود که خود دکتر هاشمی هم در مصاحبه‌ای گفته بود که این اتفاق غیرعمدی بوده است.

 

انتظار داشتم در صدور رای به سابقه​ام توجه شود

 

وی با بیان این‌که خیلی امید داشتم که محرومیتم کمتر از دو سال باشد، گفت: من بسیار دنبال کارم بودم و خیلی​ها هم می​دانند که من دنبال این کارها نبوده​ام و در دوران ورزشی​ام نه مکمل و نه ویتامینی مصرف کرده‌ام و همیشه مراقب بودم و با این اتفاقی که افتاد، انتظار داشتم مسوولان در صدور رای به سابقه​ام و این‌که در پرونده​ام هیچ حاشیه​ای نبوده است، نگاه کنند. من هیچ موقع در لیگ سابقه بدی نداشته​ام و این موضوع کاملا اتفاقی بود.

 

به دنبال کاهش محرومیتم هستم

 

این بازیکن تیم فوتبال فولادخوزستان بیان کرد: به هر حال دو سال محرومیت خیلی زیاد است و باید بگویم که من در خانه نمی​نشینم که این دو سال محرومیت به پایان برسد و مطمئن باشید که من دنبال کارم می​روم تا از محرومیتم کاسته شود؛ چرا که من جرمی مرتکب نشده‌ام که به خاطر آن دو سال محروم شوم. من ناامید نیستم و کارهایم را دنبال می​کنم.

 

باید فرقی در محرومیت دوپینگ عمدی و غیرعمدی باشد

 

وی افزود: دو سال محرومیت را برای کسانی در نظر می​گیرند که به صورت عمدی دوپینگ کرده باشند، نه من که ندانسته این اتفاق برایم پیش آمد. زمانی که آزمایشم مثبت اعلام شد، روحم خبر نداشت و به نظرم باید یک فرقی در محرومیت بازیکنانی که عمدی و غیرعمدی دوپینگ می​کنند، باشد. من پس از بازی​های آسیایی​مان بیمار شدم و با توجه به این‌که در دوران استراحت بودیم و دسترسی به دکتر مرادی، پزشک تیم‌مان نداشتم به پزشک دیگری مراجعه کردم و موضوع دوپینگ اصلا در فکر من نبود.

 

تمریناتم را ادامه می‌دهم

 

والی خاطرنشان‌کرد: من تمام نسخه​های پزشکم را هم دارم و حاضر هم هست که درباره من شهادت دهد، با این وجود نمی‌دانم چرا دو سال محرومیت را برای من در نظر گرفتند. در جلسه کمیته استیناف هم آقای عسکریان (معاون باشگاه فولاد) از سوی باشگاه ما حاضر شد و گفتند که حضور من لازم نیست. به هر حال در این جلسه گفته شد که حکم از سوی فیفا است. من تمریناتم را انجام می​دهم و پیگیر کارم هم هستم، چرا که جرمی مرتکب نشده‌ام و به نظرم باید به اندازه اتفاقی که افتاده است جریمه​ام کنند و دو سال برای کسی که کاری نکرده، بسیار است و خدا هم راضی نمی​شود.

 

وی ادامه داد: خود مسوولان هم که در کار هستند وقتی بازیکن روبه‌روی آن‌ها بایستد می​دانند که آن بازیکن قرص می​خورد یا نه و وضعیت آن به چه صورت است. به هر حال من در این جریان شرمنده هواداران شدم و خدا را شکر همه آن‌ها افرادی باشعور هستند و به من دلداری می​دهند و به آن​هایی هم که نسبت به این موضوع شک دارند، می​توانم بگویم که من نیازی به این کار نداشتم و دوپینگی در کار نبوده است.

 

امیدوارم بتوانم غیرعمد بودن کارم را ثابت کنم

 

بازیکن تیم فوتبال فولادخوزستان گفت: من بازهم با قدرت به میادین برمی​گردم، چرا که من فوتبال را دوست دارم و در دوران ورزشی​ام خیلی اتفاق​ها برایم پیش آمد ولی بازهم با توجه به علاقه‌مندی​ام، به فوتبال برگشتم و ادامه دادم و اکنون هم به همین صورت است. هیچ چیزی قاطی فوتبال من نیست و مطمئن باشید محرومیتم هر چقدر باشد، بر می​گردم و کارم را انجام می​دهم و ان‌شاالله بتوانم ثابت کنم که هیچ عمدی در کارم نبوده است.


خبرنگار: 17028



پیکارهای چهارجانبه بوکس با حضور یک تیم از استان اصفهان در بندرامام برگزار می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان​ـ این رقابت‌ها دوم و سوم بهمن ماه به میزبانی بندرامام برگزار می‌شود. 

مسابقات به مناسب دهه فجر و همچنین یادواره مرحوم حسین جابری برگزار خواهد شد. 

در این پیکارها چهار تیم هیات دزفول، هیات بندرماهشهر، هیات بوکس بندرامام و منتخب اصفهان با هم به رقابت می‌پردازند.



رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خوزستان از بازدید و قول همکاری شهردار منطقه 2 اهواز جهت تسریع در تکمیل پیست غدیر و راه​اندازی آن خبرداد.

 

ابراهیم جوانمردی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: آقای دارابی، شهردار منطقه 2 اهواز شب گذشته با دعوت هیات در پیست غدیر اهواز حضور پیدا کرد و طی بازدیدی که از این پیست داشت، از پتانسیل بالای هیات ابراز خوشحالی کرد.

 

وی افزود: شهردار ورزش‌دوست منطقه 2 اهواز در این بازدید جهت انجام کارهای باقی​مانده این پیست برای راه‌اندازی هرچه سریع​تر، قول همکاری داد و از سطح بالای هیات و حضور ورزشکاران بسیار در آن، ابراز خرسندی کرد.

 

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خوزستان بیان کرد: آقای دارابی همچنین گفت این جوانان سرمایه​های ما هستند و باید برای آن​ها کار انجام دهیم تا در فضایی که در این پیست برای آن‌ها فراهم شده است، بتوانند تمرین و انرژی​شان را تخلیه کنند و در هر دو بعد قهرمانی و همگانی فعالیت داشته باشند.

 

وی در ادامه با بیان این‌که راه​اندازی این پیست در بالا بردن روحیه و ایجاد شادابی و نشاط در بین جوانان خوزستانی و به ویژه کلان​شهر اهواز تاثیرگذار است، عنوان کرد: با راه​اندازی این پیست علاقه​مندان به این رشته جذاب و مهیج می​توانند اوقات فراغت خوبی داشته باشند و انرژی​شان را تخلیه کنند.

 

جوانمردی در پایان با قدردانی از حضور شهردار منطقه 2 اهواز در پیست غدیر، گفت: با دلگرمی​هایی که مسوولان به ما دادند، می​توانیم در هر دو بعد قهرمانی و همگانی فعالیت​های بهتری داشته باشیم.




ووشوکاران خوزستانی در مسابقات کشوری نن​شائولین حضور پیدا می کنند.

 

محمدعلی عسکری​فر، مسوول سبک نن​شائولین هیات ووشو استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: این رقابت​ها از فردا (یکم بهمن​ماه) به مدت دو روز به میزبانی قم برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: 20 ووشوکار خوزستانی در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و در دو بخش تالو و ساندا در این مسابقات با حریفان خود به رقابت می‌پردازند.

 

مسوول سبک نن​شائولین هیات ووشو خوزستان درباره آمادگی تیم استان، گفت: ما سعی کردیم که بهترین​های ووشو استان را به این مسابقات اعزام کنیم. ا‌ن‌شاالله تیم خوزستان می​رود تا دست پر برگردد. ووشوکاران آمادگی خوبی دارند و امیدواریم در رده نونهالان بتوانیم قهرمان شویم.

اخبار سیاسی روز



پیام فرمانده کل سپاه در پی شهادت سردار الله دادی:
سرلشکر محمد علی جعفری در پیامی به مناسبت شهادت سردار سرتیپ پاسدار محمد علی‌الله دادی تاکید کرد: سپاه همان طور که در صحنه‌ی جنگ های گذشته لبنان و فلسطین نشان داده است، تا آخر پای فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد ایستاد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 
صهیونیست ها در گذشته ظهور خشم ما را دیده اند؛ منتظر صاعقه‌های ویرانگر ما باشید

سرلشکر محمد علی جعفری در پیامی به مناسبت شهادت سردار سرتیپ پاسدار محمد علی‌الله دادی تاکید کرد: سپاه همان طور که در صحنه‌ی جنگ های گذشته لبنان و فلسطین نشان داده است، تا آخر پای فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد ایستاد.

به گزارش «انتخاب»، در پی شهادت سردار سرتیپ پاسدار محمد علی الله دادی در حمله بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی به قنیطره سوریه، سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیامی صادر کردند:

متن کامل پیام سرلشکر جعفری بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا.»

مجاهدان خستگی ناپذیر جبهه عظیم انقلاب اسلامی:

سلام علیکم

شهادت ابناء امت اسلام در قنیطره، نقطه آغاز دیگری را بر فروپاشی قریب الوقوع نظام سیاسی ظالم، منحوس و تروریسم رژیم صهیونیستی ایجاد نمود. ترکیب شهدای این واقعه نشان داد انقلاب اسلامی مرزهای جغرافیایی را پشت سر گذاشته و جبهه‌ی متحد اسلامی شکل گرفته است مجاهدان این جبهه در حال امتداد دادن انقلاب به درون سرزمین‌های خود در چارچوب آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی عمل می‌کنند.

از این رو دشمنان کینه توز اسلام ناب محمدی(ص) گمان می‌کنند با مقابله‌ی حقیرانه خود و از سر ذلت و خواری در یک جا با اهانت به ساحت پاک پیامبر مکرم اسلام و مقدسات مسلمانان و جای دیگر با ترور مجاهدان عرصه پر نفوذ انقلاب اسلامی می‌توانند مانع تحقق وعده های الهی شوند. امروز همه جوانان، در جهان اسلام "جهاد مغنیه‌اند" و همه پاسداران انقلاب اسلامی "الله دادی". این شهادت ها ثابت کرد که ما نباید از جهاد فاصله بگیریم؛ صهیونیست‌ها باید منتظر صاعقه‌های ویرانگر باشند آنها در گذشته ظهور خشم ما را دیده اند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همان طور که در صحنه‌ی جنگ‌های گذشته لبنان و فلسطین نشان داده است، تا آخر پای فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد ایستاد و با استمرار و عمق بخشی به حمایت های خود از مبارزین و مجاهدین مسلمان منطقه، تا حذف کامل این جرثومه فساد از جغرافیای سیاسی منطقه از پا نخواهد نشست. یقینا این خون‌های نا به حق ریخته برجستگان و برگزیدگان امت اسلامی، وعده‌ی حضرت امام خمینی(ره)را در آزادی قدس شریف، به موعود خود نزدیکتر می‌نماید.

این شهادت و فداکاری مجاهدان جبهه عظیم انقلاب اسلامی-که بر پیشانی آن نام سردار سرتیپ پاسدار محمد علی الله دادی ورزمندگان حزب الله لبنان می‌درخشد- نثار حضرت زهرای مرضیه صدیقه الکبری(س) باشد و امیدواریم خداوند متعال به برکت دعای مادرانه این کوثر ملکوتی، دل‌های بازماندگان ایشان را تسلی خاطر بخشد و به همرزمانشان پیروزی و عزت عطا فرماید. انشاءالله.

سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی





وزرای دفاع ایران و روسیه طی دیدارهایی که امروز داشتند، بر سر مسئله سامانه دفاع موشکی S300 به توافق رسیدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 
پایان مناقشه S300 / توافق تهران و مسکو بر سر سامانه موشکی روسی

وزرای دفاع ایران و روسیه طی دیدارهایی که امروز داشتند، بر سر مسئله سامانه موشکی S300 به توافق رسیدند.

به گزارش «انتخاب»، سردار دهقان در دیدار با همتای روسی خود ضمن ابراز خرسندی و استقبال از سفر او به جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم همکاری، هم فکری و تعامل طرفین تاکید کرد و افزود: ایران و روسیه به عنوان دو همسایه که دارای دیدگاه های مشترک در قبال مسایل سیاسی منطقه‌ای و جهانی هستند، می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های خود ، الگویی از همکاری‌های مکمل دو کشور را به نمایش بگذارند.

وی گفت:ما معتقدیم شرایط کنونی برای گسترش و توسعه همکاری فرصت مغتنمی است تا با کمک یکدیگر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه " روسیه مقتدر و ایران مستقل دو رکن مهم ثبات منطقه ای و جهانی هستند " را جامه عمل بپوشانیم.

دهقان، با تبیین شرایط پیرامونی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با ایفای نقش مسئولانه خود در مبارزه با تروریسم و کمک به دولت ها و ملت های منطقه در دفاع از خود ادامه خواهد داد و در قبال تحکیم ثبات و امنیت منطقه مسئولانه عمل خواهد کرد .

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با محکومیت شدید جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در جولان که منجر به شهادت گروهی از رزمندگان حزب الله لبنان گردید گفت : این جنایات که در تداوم اقدامات تروریستی و خونبار این رژیم در فلسطین ، لبنان ، سوریه ، عراق و حمایت های آشکار و پنهان آنان از تروریسم تکفیری صورت می‌گیرد و هدفی جز بر هم زدن امنیت منطقه و جهان را دنبال نمی‌کند ، پرونده ننگین و سنگین جنایات جنگی این رژیم را تکمیل کرد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که مسائل و مشکلات منطقه باید توسط کشورهای منطقه حل و فصل گردد گفت : دخالت طرف های دیگر در رویدادهای منطقه، ضمن پیچیده تر کردن شرایط ، بر تداوم و افزایش بحران نیز خواهد افزود .

وی تصریح کرد : بی تردید برای رسیدن به امنیت و آرامش پایدار در منطقه و جهان باید با عزمی جهانی ریشه های تروریسم ، خشونت و افراط گرایی را خشکاند.

دهقان گفت: با توجه به این‌که آمریکا و غرب سیاست فرسایش ظرفیت ها و زیرساخت های استراتژیک کشورهای مستقل را هدف گرفته اند ، ایران و روسیه می توانند با همکاری ، هم افزایی و فعال سازی ظرفیت های بالقوه راهبردی با مداخلات توسعه طلبانه و زیاده خواهی های آمریکا مقابله کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، اتحاد کشورهای منطقه برای مقابله با خطر تروریسم ، افراط گرایی و خشونت و ایجاد پیمان های منطقه ای برای مدیریت و مهار بحران های ناشی از این خطرات را ضروری دانست و افزود: تقویت ساختارهای سیاسی ، امنیتی ، اقتصادی منطقه‌ای نظیر سازمان شانگهای و ایجاد برخی ساختارهای جدید امنیتی در منطقه می تواند زمینه غلبه بر این مشکلات و بحران ها را فراهم کند .

دهقان در پایان با تاکید مجدد بر تقویت و گسترش مناسبات دفاعی - نظامی میان ایران و روسیه ، آمادگی کشورمان برای بسط و توسعه هر چه بیشتر این روابط اعلام کرد.

در این دیدار ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه نیز با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران ، بر گسترش روابط همه جانبه و بلند مدت میان دو کشور تاکید کرد.

وی با قدردانی و استقبال از رویکرد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط با روسیه ، گسترش و تعمیق روابط دفاعی و فنی با ایران را فاکتور بسیار مهمی در تامین امنیت و ثبات منطقه ای و جهانی دانست .

وزیر دفاع روسیه با بیان این که ما دارای چالش و تهدید های مشترکی هستیم ، تصریح کرد : ایران و روسیه می توانند با هنکاری و مساعی دو طرف با این چالش ها و تهدیدات مقابله کنند .

ارتشبد سرگئی شویگو در ادامه افزود : ما ارزش زیادی برای اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر قائل هستیم و خواستار و همکاری مشترک در این زمینه می باشیم .

وزیر دفاع روسیه با اشاره به اهمیت موافقت نامه ای که در این سفر به امضا می رسد اظهار امیدواری کرد : با امضای این توافق نامه همکاری های دفاعی – نظامی ایران وروسیه بیش از پیش ارتقاء و گسترش یابد .

وی با تجلیل از نقش امنیتی جمهوری اسلامی ایران گفت : ایران یک کشور کلیدی در تامین امنیت منطقه است و اگر کسی این حقیقت را درک نکند گمراه خواهد شد.

ارتشبد سرگئی شویگو ، با اشاره به رویکرد سازنده جمهوری اسلامی ایران در اثبات صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود گفت : روسیه همواره از این رویکرد سازنده حمایت کرده و می کند .

طرفین در دیدار با توجه به اراده دو کشور در ارتقای روابط دفاعی برای حل و فصل مشکل s 300 توافق کردند . 





حیدر العبادی، نخست وزیر عراق:
ایران از هفته اول حمله داعش یک پل هوایی برای انتقال اسلحه به عراق، منطقه کردستان و بغداد ایجاد کرد / شکی ندارم که ایرانی ها صادقانه از عراق حمایت می‌کنند / این امکان وجود داشت که داعش در مناطقی از ایران ناامنی ایجاد کند/ ورود هواپیماهای ایرانی به عراق برای شناسایی بوده/ اوباما به دستیابی به توافق با ایران، تمایل بسیار دارد / اگر سردار سلیمانی زخمی می شد، خبرش به من می رسید / برادران ایرانی حملات هوایی آمریکا را تهدید می دانند / از ایران و آمریکا خواستم که در عراق با یکدیگر برخورد نداشته باشند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 
سردار سلیمانی به عراق رفت و آمد دارد، این را همه می دانند / اگر او زخمی می شد، خبرش به من می رسید / از ایران و آمریکا خواستم که در عراق با یکدیگر برخورد نداشته باشند / ایران نگران جنگ مجدد با عراق است / دشمنی ایران و آمریکا نمی‌تواند با پیاده روی به دوستی تبدیل شود / برادران ایرانی حملات هوایی آمریکا را تهدید می دانند

نخست وزیر عراق گفت در کمک به این کشور برای مقابله با داعش، ایران پیشتاز بوده است.

به گزارش «انتخاب«، حیدر العبادی نخست وزیر عراق در گفتگو با روزنامه الحیات در پاسخ به این سوال که آمریکا و ایران، کدامیک اول به عراق در برابر داعش کمک کردند، گفت: از نظر زمانی، ایران پیشتاز بود. این کشور از هفته اول یک پل هوایی برای انتقال اسلحه به عراق، منطقه کردستان و بغداد ایجاد کرد و این مسئله پنهان نبود. باید صراحتا بگویم، که عراق و ایران در جنگ با داعش منافع مشترکی دارند. من شکی ندارم که ایرانی ها صادقانه از عراق حمایت می‌کنند زیرا تهدید داعش فراتر از عراق رفته است و برای ایران نیز خطری واقعی به شمار می‌رود. اگر این گروه می‌توانست به مرزهای ایران برسد، این امکان وجود داشت که در مناطقی از ایران ناامنی ایجاد کند. دخالت سریع ایران برای کمک به عراق، مسئله ای راهبردی بود و حتی در آغاز درباره اینکه چگونه پول سلاح ایران به این کشور داده شود، تفاهمی صورت نگرفت.

الحیات پرسید: آیا هواپیماهای ایرانی در بمباران در عراق حضور داشتند؟

العبادی پاسخ داد: بر اساس اطلاعاتی که در دست دارم، هواپیماهای ایران سه بار وارد حریم عراق شدند‌ بار اول در ماه اوت و دو بار نیز در ماه نوامبر. ورود هواپیماهای ایرانی به حریم عراق برای فعالیت های شناسایی بوده است. اما عملیات بمبارانی توسط ایران، ثبت نشده است. بعد از جنجال رسانه ای درباره اینکه ایران برخی مناطق را بمباران کرده است از نیروی هوایی عراق خواستم گزارشی در این خصوص ارائه دهد، اما هیچگونه عملیات بمباران ثبت نشده بود. بعد از آخرین باری که هواپیماهای ایرانی وارد حریم عراق شدند، رسما به ایران در این خصوص اعتراض کردیم. ما از ایران نخواسته بودیم با سلاح هوایی، برای هدف قرار دادن برخی مواضع، دخالت کند.

الحیات پرسید: برخی می‌گویند هواپیماهای آمریکا در حریم عراق حضور دارند و قاسم سلیمانی در خاک این کشور، واقعیت چیست؟

نخست وزیر عراق پاسخ داد: حضور مشاوران و مربیان آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی، استرالیایی و آلمانی در عراق بر هیچ کس پوشیده نیست، مشاوران ایرانی نیز در عراق حضور دارند. ما امروز به صورت گسترده با امارات و اردن نیز همکاری می‌کنیم. اردنی ها، همه توانایی های اطلاعاتی، امنیتی و نظامی را در اختیار عراق قرار دادند و پیشنهاد کردند با بمباران برخی مواضع (داعش) درعراق، در جنگ با این گروه حضور داشته باشند، اما تا این لحظه از هیچ کشور همسایه ای درباره بمباران هوایی کمک نخواستیم و قطعا از هیچ کشوری نیز نخواستیم در عراق دخالت زمینی کند.

الحیات پرسید: اما نیروهای زمینی ایران در عراق حضور دارند؛ زیرا برخی از این نیروها در عراق کشته شدند؟

العبادی پاسخ داد: آنها مبارز نیستند. هیچ مبارز بیگانه در عراق وجود ندارد. مشاوران ایرانی در عراق هستند که برخی از آنها در حملات خمپاره ای به خصوص در سامرا کشته شدند.

الحیات پرسید: برخی روزنامه ها نوشتند، قاسم سلیمانی در درگیری های سامرا زخمی شده است، آیا این خبر درست است؟

نخست وزیر عراق پاسخ داد: این خبر را در رسانه ها شنیدم. اما فکر می‌کنم طرف ایرانی آن را تکذیب کرد. علاوه بر این در حال حاضرعملیات نظامی در سامرا نداریم و آخرین عملیات دو هفته پیش بود. من تکذیب نمی کنم که سلیمانی به عراق رفت و آمد ندارد. همه این را می دانند. ایران در زمینه همکاری امنیتی به عراق خدمات می‌دهد و ما از این مسئله استقبال می کنیم. اگر این خبر درست بود، از طریق نیروهای امنیتی به من می‌رسید.

الحیات پرسید: آیا واقعا مشکلی به نام: اداره امور عراق توسط ایران وجود دارد؟

العبادی گفت: در این خصوص صراحتا می‌گویم، روابط ما با ایران، به دلایل مختلف قوی است. اول، به سبب مسائل جغرافیایی زیرا ما بیشترین مرزها را با ایران داریم و عامل دیگر، مسئله ساکنان است. تراکم جمعیت عراق در شرق و در مرزهای ایران بیشتر است و با گذشت سالها این مسئله ارتباط فرهنگی نیز ایجاد کرده است علاوه بر این امنیت عراق نیز با امنیت ملی ایران ارتباط دارد. ایرانیها هنوز نگران هستند اوضاع عراق به سمتی برود که به جنگ با این کشور منجر شود. همانطور که می دانیم، اگر حمایت کشورهای عربی و غربی نبود، صدام حسین نمی‌توانست به جنگ با ایران ادامه دهد. ایران هنوز از تکرار این مسئله نگران است به همین سبب شاید موضع ایرانی ها با موضع عراق درباره ائتلاف بین المللی بر ضد داعش متفاوت است.

الحیات پرسید: آیا در این خصوص با ایران اختلاف دارید؟

العبادی پاسخ داد: بله. روابط ما با آمریکا و کشورهای غربی، قوی است و در زمینه حملات هوایی و آموزش، برنامه ریزی هایی در سطح عالی صورت می‌گیرد و ایرانی ها این مسئله را تهدیدی برای خود می دانند. به همین سبب به برادران خود در ایران گفتیم این مسئله حق آنها نیست، بلکه حق طبیعی ماست و به مسئله داخلی عراق است. ما اجازه نمی‌دهیم در زمانی که ائتلاف بین المللی بر ضد داعش در عراق فعالیت می‌کند، از خاک این کشور بر ضد ایران یا کشورهای همسایه استفاده کند. این مسئله کاملا مشخص است. با وجود اختلاف ائتلاف بین المللی با نظام سوریه، این ائتلاف بر ضد نظام سوریه نیز نیست. به عقیده من، با وجود روابط قوی که با ایران داریم، به این کشور اجازه دخالت در امور خود را نمی‌دهیم. هم ایرانی ها و هم ما منافعی داریم. بین آمیختگی منافع و دخالت در امور عراق، تفاوت وجود دارد.

الحیات پرسید: آیا پیش بینی می‌کنید، تفاهمی بین ایران و آمریکا صورت گیرد؟

العبادی گفت: این مسئله خارج از حاکمیت عراق قرار دارد، اما آنچه برای ما اهمیت دارد این است که دو کشور در مبارزه با داعش به عراق کمک می‌کنند و نمی خواهند در عراق با هم برخورد داشته باشند.

الحیات پرسید: پس شما «تانگو» ی آمریکا و ایران را در عراق تشویق هم می‌کنید؟

نخست وزیرعراق پاسخ داد: منافع ما اقتضا می‌کند این کار را انجام دهیم. من با اوباما و مقامات ایران صحبت کردم و موضع خود را صریحا گفتم. ما با دو طرف منافع داریم و از آنها خواهش، و نه فقط درخواست، کردیم که اگر در حمایت از عراق جدی هستند، با یکدیگر در این کشور برخورد نداشته باشند و تا این لحظه نیز برخوردی نداشتند. ما گفتیم که می‌توانیم به تنهایی با داعش مقابله کنیم، از کمک های شما استقبال می‌کنیم اما نمی خواهیم وارد مشکلی جدید شویم و عراق به صحنه درگیری ها تبدیل شود.

الحیات پرسید: وقتی دیدید وزیران خارجه ایران و آمریکا مانند دو دوست در کنار هم راه می‌روند و پیاده روی می کنند، چه احساسی داشتید؟

العبادی ضمن خنده ای پاسخ داد: به عقیده من، دشمنی نمی‌تواند به صورت ناگهانی به دوستی تبدیل شود. بدون شک نقاط اشتراک بسیاری بین دو طرف وجود دارد، می‌توانیم بگوییم که وجود داعش، بسیاری از موازنه ها را تغییر داد.

الحیات پرسید: آیا شما احساس می‌کنید گزینه اوباما، دستیابی به راه حل با ایران است؟

نخست وزیر عراق پاسخ داد: من در این خصوص اطلاعات دارم و احساس نمی‌کنم. اوباما، به دستیابی به توافق با ایران، تمایل بسیار دارد. آمریکایی ها درباره مسائل بسیاری که به ایران مربوط می‌شود، نگران هستند. مسائل دو طرف، خارج از موضوع عراق قرار دارد. از جمله مسائل منطقه ای و هسته ای. اما من دیدم که آمریکا جدا تمایل دارد با ایران به راه حل برسد. مسئله عجیب این است که این تمایل را در طرف ایرانی نیز مشاهده کردم. این مسئله سه یا چهار ماه پیش وجود داشت. اما دو طرف تردیدهایی داشتند که هنوز نیز وجود دارد. اکنون ایرانی ها می‌دانند که آمریکا در دستیابی به توافق جدی است. باید فضایی از اعتماد به وجود آید تا این توافق حاصل شود. اما به عقیده من، توافق آسان نیست و پیچیدگی هایی در این خصوص وجود دارد.

الحیات پرسید: وقتی اصطلاح هلال شیعی را می شنوید، چه احساسی می‌کنید؟

العبادی گفت: این مسئله بخشی از بسیج فرقه ای در منطقه است. در منطقه درگیری فرقه ای وجود دارد، درگیری سوریه نیز یک درگیری منطقه ای است. گاهی اوقات با این دید به مسئله مذکور نگریسته می‌شود که ساخته و پرداخته ایران است، این تصور خطرناک است و شاخصی برای ایران هراسی در منطقه است. این تصور درباره عراق نیز وجود دارد زیرا اکثریت شیعه هستند.

الحیات پرسید: آیا برخی هستند که شیعیان عرب را وابسته به ایران بدانند؟

العبادی پاسخ داد: این مسئله، نتیجه کشمکش فرقه ای در منطقه است. شاید احساس کنیم که طرحی وجود دارد که منطقه وارد درگیری های مختلف دینی، ملی و فرقه ای شود به همین سبب اولویت ما از بین بردن تنش های فرقه ای است. 





حجت الاسلام و المسلمین هادی سروش
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وجود عناصر و گروه های منحوسی مانند طالبان، القاعده، داعش از یک سوی و دولتهای قوم گرائی مانند آل سعود و آل خلیفه از سوی دیگر و نیز رفتار ناشایست و افراطی برخی حاکمان و طرفداران تندروی آنان در برخی از کشورهای اسلامی که باعث انفجار یک به یک اعتقادات برخی «جوانان» و دلزدگی آنان از «دولت اسلامی» شده، چه نیازی برای دشمنان به توطئه «اهانت به سول مکرّم اسلام» است؟

در برخورد با اهداف عالیه دین اسلام توسط دشمنان دو نقطه می تواند مورد هجمه و حمله قرار گیرد یکی اسلام و دیگری مسلمین.

به نظر می رسد توطئه فعلی حمله مستقیم به «اسلام» بوده و جلوگیری از پیشرفت سریع آن، که این هدف چه بسا با حمله به «مسلمین» محقق نشود چون اگر اسلام باشد و مسلمین مورد هجمه باشد اسلام به دفاع از مسلمین می آید ولی اگر اسلام مورد هجمه قرار گیرد مسلمین با شرائط خاص و دشواری می توانند به دفاع اقدام کنند.

به این جمله سیدجمال الدین اسدآبادی دقت کنید: «همواره اسلام مسلمین را نجات داده و نه بالعکس» و «اسلام همواره در حال پیشرفت است بر خلاف مسلمین». (ر.ک:یادداشتهای استادمطهری 2/360)

با توجه این تحلیل، دشمن برای رسیدن به مقاصد شوم خود اسلام را نشانه گرفته­است.

اسلام و پیامبر آن اتحاد وجودی و یگانگی در هویت دارند بطوریکه اگر پیشرفت اسلام در موقعیتی ایجاد شود( که قطعاً طبق گزارش های مختلف این چنین است)،قطعاً پیشرو بودن رسول معظم اسلام(ص) انکار ناپذیر خواهد بود.

از این رهگذر است که دشمن خط اول مقابله خود را در ستیز با آن رسول اعظم (ص) قرار می دهد.

حال، اهمیت از آن این حقیقت است که عامل پیشرفت و پیشرو بودن پیامبر اسلام (ص) چیست؟ این سوال ذهن و چشم کاوشگران حق و حقیقت را در تمام جهان و در میان همه ادیان بخود جلب کرده است.

والبته همین سوال از زاویه درون جوامع اسلامی نیز مطرح است که آیا مدعیان اسلام و حاکمیت اسلامی در سراسر جهان توانسته­اندآن عامل سعادت و پیشرفت را به دولت و ملت خود منتقل سازند؟

آنچه پیشرفت جدی اسلام و پیامبر اسلام را بدنبال داشته آموزه های حضرت رسول (ص) است، در حالی که به اعتراف صریح علامه طباطبائی «ما مسلمین نتوانسته­ایم از این نعمت بی بدیل استفاده کنیم»(المیزان 4/130)

آموزه های آن حضرت همان اصول جدی اسلام در بخش اجتماع و سیاست و اخلاق است و آموزه هائی است که اگر در جوامع مورد اعتناء قرار گیرد قطعاً «یدخلون فی دین الله افواجاً» محقق شود و اگر روزی جامعه اسلامی محکوم به «یخرجون من دین الله افواجاَ» شود بدون شک عامل آن دوری از آن آموزه ها ومبانی نورانی آن حضرت است.

آموزه­ی اول: منادی آزادی

قرآن از اولین برنامه­ی اسلام بعد از حلال و حرام الهی، متذکر «آزادی» می شود، حامیان و پیروان رسول رحمت (ص) آن باز هستند که از نعمت آزادی، بهره مند شده­اند.

«یضع عنه اصرهم و الاغلال التی کانت علیهم» (اعراف / 157)

با یک نگاه عادی هم می توان یافت که شریعت نبوی به گونه­ای حق آزادی انسانها را تثبیت نموده که در شریعت موسوی و عیسوی نظیر آن دیده نمی شود و این حقیقت مورد اعتراف اهل تورات و انجیل قرار دارد. (ر.ک: المیزان 8/281)

این آزادی، نوید بخش حرکت توسعه یافته­ی تکامل انسان در تمام زوایای روحی معنوی تا زوایای مهم سیاسی و اجتماعی را در بر گرفته است.

در این راستا بیان حضرت امیر (ع) به فرزندش را می بینیم که می فرماید:

«لا تکن عبد غیرک قد جعلک الله حراً»

(نهج /نامه 33)

و شاگر همان مکتب یعنی علامه طباطبائی تصریح می کند:

«فقدان آزادی در یک جامعه مساوی است با رکود و توقف و خالی بودن از هر گونه تحول و تکامل». (المیزان 4/118)

همانطوری که دیروز رسول خاتم (ص) منادی آزادی از طوق بندگی ابوسفیان ها و ابوجهل ها بود امروز نیز منادی آزادی از طوق بندگی هر استعمارگر و مستبدی است، و لو از نوع دینی آن، چرا که او به انسانیت تعلیم فرمود:

«اکرم نفسک عن کل دینه»یعنی «شأن خود را لایق زبونی و پستی ندان».

این آموزه مهم آن رسول بزرگوار بقدری روشن است که ویل دورانت به صراحت اعتراف کرده:

«هیچ دینی مانند اسلام پیروان خود را به روح قوّت و تعالی دعوت نکرده است».

خوب واضح است که خائنین به انسان و انسانیت و نیز دین و دیانت وجود چنین پیامبری را بر نمی تابند چرا که او آمدواسارت معنوی (خرافه، تحجر و تعصب) و اسارت اجتماعی (استعمار و استبداد) و اسارت حیوانی (هواهای نفسانی از قبیل غضب و شهوت) را به زنجیر کشید و برخی را تعطیل و برخی دیگر محدود نمود.

جالب توجه اینجاست که خود آن بزرگوار با همه برتری هایش و حقوقی که به گردن بشریت دارد امّا اجازه محدود کردن انسان ها را نداشت و به او ندادند:

«لست علیهم بمصیطر» (غاشیه / 22)

آموزه­ی دوم: منادی مبارزه با زیاد خواهی و ظلم

رسول خدا (ص) از روز اول ظهور اسلام خواب آرام ظالمان که همان سودجویان و قدرت طلبان جامعه بودند را پریشان کرد و درست به همین علت از همان روز تا امروز مورد بعض شدید خشن ترین چهره های استکباری و استبدادی یعنی «اصحاب قدرت و ثروت» قرار گرفت.

او آمد و با شفافیت و جدّیت «تمرکز قدرت و ثروت در یک یا چند نقطه» را مورد نقد فکری و عملی قرار داد و به صراحت اعلام فرمود پاکی روحی یک ملت در این است که بتواند به راحتی حق خود را از غاصبان بستاند:

«لن تقدّس امة لا یؤخذ للضعیف فیها حقه من القوی غیر متعتع ...» (تحف العقول / 142)

و وقتی حضرت علی (ع) این جملات را به مالک اشتر مرقوم می نماید متذکر می شود که این جلمه را پیامبر (ص) در موارد مختلف مکررا تعلیم فرمود. (ر.ک: نهج البلاغه نامه /53)

راز و رمز این نکته سنجی پیامبر این است که اگر او خدای نخواسته مدافع حقوق یک طبقه خصوصاً «حاکمان» باشد روح اسلام طلبی و اسلام خواهی در میان بشریت رخ بر می بندد و زمینه «یخرجون من دین الله افواجاً»صورت میپذیرد.(ر.ک: یادداشتهای استاد مطهری 4/233)

لذا کتاب شریف او، قرآن کریم به رساترین عبارت و بدون هیچ تقیید یا تخصیصی (موضوعی یا حکمی، زمانی یا مکانی) اجازه بلند کردن صدای مظلومان بر سر ظالمان را نه تنها تجویز فرمود بلکه بعنوان یک امر مرغوب و محبوب خدای متعال معرفی فرمود:

«لا یحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم» (نساء / 148)

آموزه­ی سوم: توجه وترویج روحیه عواطف عالیه انسانی

آموزه­ی دیگر آن پیامبر بزرگوار که خوشایند مستکبران، مستبدان عالم قرار نگرفت ترویج روحیه بلندی عواطف انسانی است چرا که با فقدان چنین روحیه هیچ گاه جامعه تحت سلطه، مورد دفاع از طرف هم نوعانش قرار نمی گیرد و زمینه­ای آرام را برای ظالمین مهیا می کند که بر روش شیطانی خود تمرکز بیشتری پیدا کنند.

رسول معظم اسلام با عنایت به نکته بالا و نیز اینکه نباید یک مؤمنی در رنج از هر نوع آن (رنج مادی و فقدان امکانات دنیوی، رنج استبداد و ظلم ...) قرار گرفته باشد، به مسلمین گوشزد میفرمایدیک مسلمان همواره در فکر و اندیشه دیگر مسلمانان خواهد بود ، بدین گونه،یک مسلمان بایداول هر صبح پیوسته با چشمی بسیار پر قدرت و ریزبین و تیزبین همه سطح جهان اسلام را نظاره کنی که مبادا مسلمانی در رنج مادی، سیاسی، اجتماعی، خانوادگی یا معنوی باشد و شما بی خیال از کنار آن عبور کنی که در آن صورت قطعاً مسلمان نخواهی بود:

«من لم یهتمّ بأمور المسلمین فلیس بمسلم» (کافی 2/164)

با این درس بزرگ از سوی رسول الله(ص) تک تک مسلمین از هر نقطه ی جهان همه ی نیروی خود را برای دفاع از مسلمان مظلومی در نقطه دیگر هزینه میکند ، این یعنی سیطره دنیای اسلام در عالم خاکی.

بیان زیبای علامه طباطبائی را ملاحظه فرمائید که چگونه این آموزه­ی پیامبر اسلام را «فطری» می داند:

«جامعه بمنزله یک انسان بزرگ است و هر یک از افراد مانند عضوی از اعضای این انسان بزرگ است که هر یک از اعضای بدن انسان کاری مخصوص به خود دارد امّا در ضمن منافع اعضای دیگر را نیز تأمین می کند و در شعاع زندگی دیگران به زندگی خود ادامه می دهد ... از حقوق دیگران دفاع می کند تا حقوق خودش از بین نرود و ما این حقیقت را با فطرت خدادادی خود می فهمیم ودین مقدس اسلام بر این فطرت استوار است» (تعالیم اسلام / 222)

با این استدلال و تبیین زیبا، حق با استاد مطهری است که صراحتاً «ارزش عواطف انسانی را از آزادی بالاتر می داند». (ر.ک: یادداشتها 1/62)

آیا استکبار توان یک لحظه پذیرش چنین پیامبر و چنین آموزه­هایی را دارد؟

اینجاست که سیل اتهامات و اهانت ها را بر علیه شخص اول عالم بشریت براه انداخته تا شاید بتواند چهره محبوب و مقبول او و آموزه های آزادی بخش و شخصیت آفرین او را زیر انبوه سیل و کف مخفی کند امّا حاشا و کلّا !!

«یریدون ان یطفوا نور الله بافواهم و الله متم نوره»با این همه قلع و قمع، اهانت به پیامبر اسلام (ص) چرا؟

والسلام

یک خبر از مسجدسلیمان


مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان:
11 بازیکن نفت مسجدسلیمان از حضور در تمرینات خودداری کردند

مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان گفت: طی اعلام قبلی بازیکنان تیم نفت مسجدسلیمان، روز گذشته ۱۱ بازیکن از حضور در تمرینات خودداری کردند.

خبرگزاری فارس: 11 بازیکن نفت مسجدسلیمان از حضور در تمرینات خودداری کردند

مسعود رضاییان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در خوزستان، امتناع بازیکنان نفت مسجدسلیمان از حضور در تمرینات این تیم را تأیید کرد و اظهار داشت: به دلیل تأخیر دو ماه در پرداخت مطالبات بازیکنان، 11 بازیکن با اعلام قبلی از حضور در تمرینات امتناع کردند. 
وی ادامه داد: این بازیکنان قبلاً نیز گفته بودند که اگر مطالباتشان محقق نشود شرکت در تمرینات را تحریم خواهند کرد. 
مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان به این سئوال که چرا با وجود وعده‌های داده شده، هنوز مشکلات مالی این تیم پابرجاست، تصریح کرد: حقیقتاً این سئوال خود ما هم هست که چرا تاکنون برای خواسته‌های بازیکنان، باشگاه و هواداران پاسخی داده نشده است. 
رضاییان عنوان کرد: طبق قوانین موجود وزارت نفت به هیچ عنوان در سطح حرفه‌ای فوتبال هزینه و کمکی نمی‌تواند کند، در حالی که در ورزش قهرمانی و حتی لیگ دسته یک و سایر رشته‌های ورزشی این کمک‌ها شامل حال تیم‌ها می‌شد. 
وی تاکید کرد: البته مدیران استان و شهرستان در حالی پیگیری برای رفع مشکلات این تیم هستند و امیدواریم این تلاش‌ها هر چه زودتر به ثمر بنشیند. 
رضائیان خاطرنشان کرد: تا روز گذشته و پیش از اعتصاب بازیکنان در جهت بهبود اوضاع اتفاقی رخ نداده بود، اما امروز مجدداً وعده‌هایی داده شده که طی روزهای آینده مشکل مالی تیم تا حدودی رفع شده و امیدواریم هر چه زودتر این وعده‌ها محقق شود. 

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931030000679#sthash.No2VqdpF.dpuf

یک خبر از مسجدسلیمان


مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان:
11 بازیکن نفت مسجدسلیمان از حضور در تمرینات خودداری کردند

مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان گفت: طی اعلام قبلی بازیکنان تیم نفت مسجدسلیمان، روز گذشته ۱۱ بازیکن از حضور در تمرینات خودداری کردند.

خبرگزاری فارس: 11 بازیکن نفت مسجدسلیمان از حضور در تمرینات خودداری کردند

مسعود رضاییان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در خوزستان، امتناع بازیکنان نفت مسجدسلیمان از حضور در تمرینات این تیم را تأیید کرد و اظهار داشت: به دلیل تأخیر دو ماه در پرداخت مطالبات بازیکنان، 11 بازیکن با اعلام قبلی از حضور در تمرینات امتناع کردند. 
وی ادامه داد: این بازیکنان قبلاً نیز گفته بودند که اگر مطالباتشان محقق نشود شرکت در تمرینات را تحریم خواهند کرد. 
مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان به این سئوال که چرا با وجود وعده‌های داده شده، هنوز مشکلات مالی این تیم پابرجاست، تصریح کرد: حقیقتاً این سئوال خود ما هم هست که چرا تاکنون برای خواسته‌های بازیکنان، باشگاه و هواداران پاسخی داده نشده است. 
رضاییان عنوان کرد: طبق قوانین موجود وزارت نفت به هیچ عنوان در سطح حرفه‌ای فوتبال هزینه و کمکی نمی‌تواند کند، در حالی که در ورزش قهرمانی و حتی لیگ دسته یک و سایر رشته‌های ورزشی این کمک‌ها شامل حال تیم‌ها می‌شد. 
وی تاکید کرد: البته مدیران استان و شهرستان در حالی پیگیری برای رفع مشکلات این تیم هستند و امیدواریم این تلاش‌ها هر چه زودتر به ثمر بنشیند. 
رضائیان خاطرنشان کرد: تا روز گذشته و پیش از اعتصاب بازیکنان در جهت بهبود اوضاع اتفاقی رخ نداده بود، اما امروز مجدداً وعده‌هایی داده شده که طی روزهای آینده مشکل مالی تیم تا حدودی رفع شده و امیدواریم هر چه زودتر این وعده‌ها محقق شود. 

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931030000679#sthash.No2VqdpF.dpuf

یک خبر از دزفول



عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس در گفت‌وگو با فارس:
آبشار شوی دزفول ثبت ملی شد

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: آبشار شوی از مرتفع‌ترین و پهن‌ترین آبشارهای ایران در دزفول به ثبت ملی رسید.

خبرگزاری فارس: آبشار شوی دزفول ثبت ملی شد

عباس پاپی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به جلسه که روز گذشته با حضور رئیس جمهور و مسئولان محیط زیست به مناسبت هوای پاک برگزار شد، گفت: در این جلسه آبشار شوی در شهرستان دزفول استان خوزستان به ثبت ملی رسید.

وی افزود: آبشار شوی در منطقه شیهون به ارتفاع 90 متر از مرتفع‌ترین، زیباترین و پهن‌ترین آبشارهای ایران است که در شرایط بسیار منحصر به فردی قرار دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرچشمه این آبشار از رود دز است، گفت: این آبشار در سال‌های اخیر از گزند خشکسالی‌ها در امان مانده است.

براساس این گزارش، مدت 2 سال که موضوع ثبت ملی آبشار شوی در دل رشته کوه البرز در دست پیگیری است.

این آبشار از جمله جاذبه‌های گردشگری شمال استان خوزستان محسوب می‌شود.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931030000600#sthash.n1dLSLot.dpuf

یک خبر از ماهشهر


ارسال به دوستان
رئیس اداره تعزیرات حکومتی ماهشهر خبر داد
محکومیت 2.7 میلیارد ریالی قاچاقچی کالا در ماهشهر

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بندر ماهشهر گفت: یک قاچاقچی کالا در ماهشهر به پرداخت 2 میلیارد و 700 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

خبرگزاری فارس: محکومیت 2.7 میلیارد ریالی قاچاقچی کالا در ماهشهر

علی‌قلی پارسا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار داشت: به دنبال شکایت گمرک جمهوری اسلامی ایران از «ع - پ» و تشکیل پرونده برای وی و تفهیم اتهام این قاچاقچی کالا توسط تعزیرات حکومتی ماهشهر به پرداخت 2 میلیارد و 700 میلیون ریال جزای نقدی و ضبط کالا به نفع دولت محکوم شد.

وی یادآور شد: همچنین به تازگی نیز به دنبال شکایت گمرک و نیروی انتظامی و کشف کالای قاچاق، اداره تعزیرات حکومتی ماهشهر با رسیدگی سریع و دقیق، متهمان را به جزای نقدی به مبلغ 334 میلیون ریال جزای نقدی و ضبط کالا به نفع دولت محکوم کرد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بندر ماهشهر همچنین به آمار عملکرد این اداره در 10 ماه اخیر اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 2 هزار و 17 پرونده مختومه شده و در مجموع متهمان این پرونده‌ها به پرداخت بالغ بر 67 میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده‌اند.

پارسا خاطرنشان کرد: از این مقدار مبلغ محکومیت، بالغ بر 21 میلیارد ریال آن وصول و به حساب دولت واریز شده است.

وی افزود: در بخش کالا و خدمات تعداد پرونده‌های موجود 9 فقره و تعداد پرونده‌های ورودی یک‌هزار و 271 مورد بوده که در مجموع یک‌هزار و 279 پرونده در این بخش مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: در بحث قاچاق کالا و ارز و تعهدات گمرکی نیز از مجموع 21 پرونده موجود و 587 پرونده وارده به 565 پرونده رسیدگی و مختومه اعلام شدند.

پارسا عنوان کرد: در بخش بهداشت، دارو، درمان و دام‌پزشکی نیز از مجموع سه پرونده موجود و 171 پرونده وارده در مجموع 173 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و احکام متناسب صادر شد.

وی یادآور شد: مجموع جزای نقدی صادر شده در بخش کالا و خدمات، 4 میلیارد و 869 میلیون و 428 هزار و 270 ریال، در بخش قاچاق کالا و ارز و تعهدات گمرکی 62 میلیارد و 42 میلیون و 173 هزار و 114 ریال و در بخش بهداشت، دارو، درمان و دام‌پزشکی نیز 105 میلیون و 300 هزار ریال بوده است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بندر ماهشهر در پایان متذکر شد: از مبالغ یاد شده در مجموع و به ترتیب 4 میلیارد و 122 میلیون و 573 هزار و 88 ریال، 16 میلیارد و 752 میلیون و 744 هزار و 709 ریال و 129 میلیون و 600 هزار ریال وصول و به حساب دولت واریز شده است.

انتهای پیام/72029/ن۳۰

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931030000789#sthash.0K8nVpIi.dpuf

یک خبر از ماهشهر


ارسال به دوستان
رئیس اداره تعزیرات حکومتی ماهشهر خبر داد
محکومیت 2.7 میلیارد ریالی قاچاقچی کالا در ماهشهر

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بندر ماهشهر گفت: یک قاچاقچی کالا در ماهشهر به پرداخت 2 میلیارد و 700 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

خبرگزاری فارس: محکومیت 2.7 میلیارد ریالی قاچاقچی کالا در ماهشهر

علی‌قلی پارسا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار داشت: به دنبال شکایت گمرک جمهوری اسلامی ایران از «ع - پ» و تشکیل پرونده برای وی و تفهیم اتهام این قاچاقچی کالا توسط تعزیرات حکومتی ماهشهر به پرداخت 2 میلیارد و 700 میلیون ریال جزای نقدی و ضبط کالا به نفع دولت محکوم شد.

وی یادآور شد: همچنین به تازگی نیز به دنبال شکایت گمرک و نیروی انتظامی و کشف کالای قاچاق، اداره تعزیرات حکومتی ماهشهر با رسیدگی سریع و دقیق، متهمان را به جزای نقدی به مبلغ 334 میلیون ریال جزای نقدی و ضبط کالا به نفع دولت محکوم کرد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بندر ماهشهر همچنین به آمار عملکرد این اداره در 10 ماه اخیر اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 2 هزار و 17 پرونده مختومه شده و در مجموع متهمان این پرونده‌ها به پرداخت بالغ بر 67 میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده‌اند.

پارسا خاطرنشان کرد: از این مقدار مبلغ محکومیت، بالغ بر 21 میلیارد ریال آن وصول و به حساب دولت واریز شده است.

وی افزود: در بخش کالا و خدمات تعداد پرونده‌های موجود 9 فقره و تعداد پرونده‌های ورودی یک‌هزار و 271 مورد بوده که در مجموع یک‌هزار و 279 پرونده در این بخش مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: در بحث قاچاق کالا و ارز و تعهدات گمرکی نیز از مجموع 21 پرونده موجود و 587 پرونده وارده به 565 پرونده رسیدگی و مختومه اعلام شدند.

پارسا عنوان کرد: در بخش بهداشت، دارو، درمان و دام‌پزشکی نیز از مجموع سه پرونده موجود و 171 پرونده وارده در مجموع 173 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و احکام متناسب صادر شد.

وی یادآور شد: مجموع جزای نقدی صادر شده در بخش کالا و خدمات، 4 میلیارد و 869 میلیون و 428 هزار و 270 ریال، در بخش قاچاق کالا و ارز و تعهدات گمرکی 62 میلیارد و 42 میلیون و 173 هزار و 114 ریال و در بخش بهداشت، دارو، درمان و دام‌پزشکی نیز 105 میلیون و 300 هزار ریال بوده است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بندر ماهشهر در پایان متذکر شد: از مبالغ یاد شده در مجموع و به ترتیب 4 میلیارد و 122 میلیون و 573 هزار و 88 ریال، 16 میلیارد و 752 میلیون و 744 هزار و 709 ریال و 129 میلیون و 600 هزار ریال وصول و به حساب دولت واریز شده است.

انتهای پیام/72029/ن۳۰

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931030000789#sthash.0K8nVpIi.dpuf

هشدار به بانوان محترمه خوزستانی



ارسال به دوستان
مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد
توقیف و جمع‌آوری 30 هزار فرآورده آرایشی و بهداشتی قاچاق در خوزستان

مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، از توقیف و جمع‌آوری 30 هزار فرآورده آرایشی و بهداشتی قاچاق در 9 ماهه سال جاری در استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: توقیف و جمع‌آوری 30 هزار فرآورده آرایشی و بهداشتی قاچاق در خوزستان

سیمین فقهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، از توقیف و جمع‌آوری بیش از 30 هزار فراورده آرایشی و بهداشتی قاچاق در 9 ماه سال جاری در استان خبر داد و اظهار داشت: بازدیدهای مشترک مبارزه با قاچاق فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سطح عرضه استان توسط تیم مشترک معاونت غذا و دارو، سازمان صنعت، معدن و تجارت، بازرسی اصناف، نظارت بر اماکن نیروی انتظامی استان از دی‌ماه امسال و بر اساس یک برنامه زمان بندی از پیش تعیین شده آغاز شد.

وی افزود: در بازدیدهای انجام شده در 9 ماه نخست سال 93 از سطح عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی در مراکز عرضه خرده فروشی و عمده فروشی(پخش) استان، تعداد مراکز متخلف 46 واحد صنفی است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اضافه کرد: تعداد فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی قاچاق، تقلبی، توقیف و جمع آوری شده 30 هزار و 763 قلم محصول آرایشی و بهداشتی بوده که در قالب 46 پرونده با همکاری سازمان صنعت معدن و تجارت استان برای صدور حکم قضایی و تعیین تکلیف به اداره تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

فقهی با تاکید بر اینکه آمار کشفیات مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر افزایش یافته است، گفت: از تمام شهروندان و هم استانی‌ها تقاضا می‌کنیم به منظور حفظ سلامتی خود محصولات آرایشی و بهداشتی مصرفی خود را از بین محصولات دارای مجوز بهداشتی و برچسب اصالت و سلامت وزارت بهداشت تهیه کنند. 

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931030000140#sthash.SiwPpAi9.dpuf

تصاویر زیبای ورزشی








تصاویری از حواشی دیدار ایران و امارات...
 
سومین دیدار تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی شانزدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا برابر امارات که تعیین کننده تیم صدرنشین گروه سوم این دوره از مسابقات است با پیروزی تیم ملی کشورمان به پایان رسید.
 
 
 دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و امارات روزدوشنبه درحالی در ورزشگاه ۵۰هزارنفری سانکورپ شهر بریزبن و ۱۲هزار تماشاگربرگزار شد که دو تیم برای صدرنشینی پا به مسابقه گذاشته بودند و تیم کشورمان برای صعود به عنوان تیم نخست نیاز مبرم به سه امتیاز این مسابقه داشت.
 
 
این فشار ناشی ازکسب سه امتیاز باعث شده بود تا تیم ایران فشار زیادی را تحمل کند وبا درخشش رضا قوچان نژاد و گل دقیقه ۹۰وی این دیدار را با نتیجه یک بر صفر به سود خود به پایان برساند تا به عنوان تیم نخست از گروه C مسابقات به مرحله بعد صعود کند.
 
 
تیم ایران دراین بازی برخلاف انتظار بازی چندان هجومی به نمایش نگذاشت اما در دقایق پایانی این دیدار فشارهای تیم کشورمان تاثیر گذار بود و توانستیم سه امتیاز شیرین را بدست بیاوریم.
 
 
تیم ملی فوتبال ایران با این پیروزی صاحب ۹ امتیازشد و به عنوان تیم نخست از گروه C صعود کرد و امارات با ۶ امتیاز دوم شد. تیم های بحرین و قطر نیز به ترتیب سوم و چهارم شدند.

 


قابل توجه بانوان محترمه خوزستانی



کدام حرف‌ها را نباید به شوهرتان بگویید


نه‌تنها یک جمله بلکه یک کلمه هم برای ویران کردن یک رابطه کافی است. مهم نیست که چند سال از عمر آن رابطه گذشته و مهم نیست که چقدر عمق دارد، گاهی کلمات می‌توانند آنقدر ویرانگر باشند که همه پل‌های پشت سر شما را خراب کنند و فرصت ترمیم کردن آن رابطه با جملات جادویی دیگر را هم از شما بگیرند اما نگران نباشید!

ما جملات و عبارات ممنوعه‌ای را که ممکن است با به کار بردن‌شان زندگی مشترک‌تان را نابود کنید با شما در میان می‌گذاریم. اگر می‌خواهید حس غرور مرد زندگی‌تان را حفظ کرده و انگیزه تلاش برای ساختن زندگی مشترک‌تان را در او تقویت کنید، باید خیال به زبان آوردن این جمله‌ها را از سرتان بیرون بریزید.

حفظ زندگی مشترک‌,ساختن زندگی مشترک‌, ویران کردن یک رابطه

چه‌کار می‌کنی؟
وقتی همسرتان روی مبل نشسته و با تلفن هوشمندش بازی می‌کند، ناخودآگاه این جمله را به زبان می‌آورید؟ می‌دانیم منظورتان از این کار تجسس کردن در کارهایش نیست اما جمله «چه کار می‌کنی؟» در ذهن همسرتان معنایی پیچیده‌تر از آنچه فکر می‌کنید، دارد. او این جمله را این‌طور می‌شنود: «چه‌کار می‌کنی؟ باز مشغول بازی با موبایلت هستی و به جای اینکه با خانواده‌ات وقت بگذرانی مشغول بازی شده‌ای؟ چه‌کار می‌کنی؟

با غریبه‌ها وایبربازی می‌کنی و وارد روابطی شده‌ای که اگر من بو ببرم حسابت را می‌رسم؟ و. . . »باورتان می‌شود که یک مرد می‌تواند از جمله ساده همراه با کنجکاوی شما چنین کابوس‌هایی را در ذهنش بسازد؟ اما بهتر است باور کنید ساختار ذهن مردها به همین اندازه پیچیده و گاهی منفی‌نگر است پس کنجکاوی کوچک‌تان را کنترل کنید و با چنین جمله بی‌اهمیتی یک دعوای اساسی به پا نکنید.
تو هم مثل اونایی
با خانواده همسرتان اختلاف دارید و از نظرتان بسیاری از رفتارهای‌شان ایراد دارد؟ در چنین شرایطی بدترین جمله‌ای که می‌توانید در بحث‌های زن و شوهری به زبان بیاورید این است که بگویید «تو هم مثل اونایی!» همسرتان دوست دارد در ذهن شما اسطوره‌ای باشد که هیچ‌کدام از اشتباه‌های دیگران را در رفتارهایش نشان نمی‌دهد. تنها خانواده همسرتان نیست که نباید رفتارهای‌شان را به شریک زندگی‌تان نسبت دهید، حتی اگر رفتارهای اشتباه مردهای دیگر، نامزد سابق‌تان یا اشتباه‌های همسران دوستان‌تان را هم به او نسبت دهید، به همین اندازه می‌توانید دردسر درست کنید.

جالب است بدانید در میان همه اعضای خانواده همسرتان، او از اینکه با پدرش مقایسه شود بیشتر از هر چیزی نفرت دارد. درست است که روانشناس‌ها می‌گویند پسرها تا اندازه زیادی شبیه پدرشان هستند و حتی اشتباه‌های پدر خود را در زندگی تکرار می‌کنند اما کمتر پسری است که حاضر به پذیرفتن این واقعیت باشد. آنها دوست دارند همیشه یک سر و گردن از پدر خود جلوتر باشند و هیچ‌وقت نمی‌پذیرند اشتباه‌های پدرشان که از کودکی آنها را آزار می‌داده را بعدها در زندگی خود تکرار ‌کنند.
شوهرخواهرم این کار رو خوب بلده
شوهرخواهرتان از همسرتان 10 سال بزرگ‌تر است و در کارهای فنی تخصص دارد؟ حتی چنین موضوعی نباید باعث شود که او را با همسرتان مقایسه کنید و از مرد زندگی‌تان بخواهید کاری را از او یاد بگیرد. همسر شما نیاز دارد احساس کند از مردهای دیگر توانمند‌تر است و حتی اگر این‌طور نباشد، شما حق ندارید این حس را از او بگیرید. اگر می‌خواهید چیزی را از کسی یاد بگیرد، باید سراغ روش غیرمستقیم‌تری بروید.

گفتن این جمله به همسرتان این پیام را می‌رساند که «تو بی‌عرضه هستی! کاش من هم مثل خواهرم شانس ازدواج با یک مرد توانمند را داشتم!» اگر نمی‌خواهید رابطه همسرتان را با مردهای اطراف‌تان ویران کنید و همسرتان را نسبت به احترامی که برای مردهای دیگر قائلید حساس کنید، هرگز از او نخواهید که از یکی از مردهای فامیل‌تان چیزی را یاد بگیرد یا از یکی از رفتارهای‌شان الگوبرداری کند.
نه، اینجوری نه!
همسرتان می‌خواهد باری را از دوش‌تان بردارد و خانه را با کمک‌تان تمیز کند؟ اگر می‌خواهید اولین دفعه کمک کردنش به شما آخرین دفعه‌اش باشد این جمله را به زبان بیاورید. می‌دانیم منظوری ندارید و می‌خواهید با کمک تجربه‌های‌تان مهارت او در انجام کارهای خانه را بالا ببرید اما برای مردهایی که یقین دارند به اندازه کافی باهوش هستند و از عهده هر کاری برمی‌آیند، این جمله این‌طور شنیده می‌شود که «بی عرضه هستی و مدام خرابکاری می‌کنی!»اگر تصمیم‌تان را برای کمک گرفتن از همسرتان گرفته‌اید، بهتر است بی‌خیال گفتن این جمله‌ها برای اصلاح کارهایش شوید و کمی خرابکاری‌اش را تحمل کنید تا آرام‌آرام مهارتش بیشتر شود. نگران نباشید! همه چیز به مرور بهتر می‌شود. چند سال قبل را به خاطر بیاورید. اولین باری که غذا درست کردید یا به خانه رسیدگی کردید چه دسته گل‌هایی به آب دادید؟
تو همیشه. . .
هیچ‌وقت، تاکید می‌کنیم، هیچ‌وقت از جملات کلی برای محکوم کردن همسرتان استفاده نکنید. اگر می‌خواهید زندگی‌تان را حفظ کنید و تنش بیهوده به رابطه‌تان وارد نکنید باید پرونده رفتارهای قبلی‌اش را ببندید و به‌خاطر هر اشتباهی در زمان رخ دادن آن، نه در ماه‌ها و سال‌های بعد با همسرتان بحث کنید. گفتن جمله‌های کلی مثل «هیچ‌وقت» و «همیشه» به معنای این است که شما پرونده اشتباه‌های قبلی را نبسته اید، او را نبخشیده‌اید و از او می‌خواهید تاوان اشتباه‌های گذشته‌اش را دوباره پرداخت کند. به همسرتان با رفتار درست نشان دهید وقتی به او می‌گویید بخشیده شده، واقعا پرونده اشتباهش را در ذهن خود بسته‌اید و هیچ‌وقت قرار نیست برای کاری که ادعا کرده‌اید فراموشش می‌کنید، او را دوباره بازخواست کنید.

حفظ زندگی مشترک‌,ساختن زندگی مشترک‌, ویران کردن یک رابطه

خودم بلدم!
بر این گمانید که مردها عاشق زنی توانمند، بی‌نیاز و همه‌چیز تمام می‌شوند؟ شاید برخی از مردها آرزوی زندگی با یک ابرزن را داشته باشند اما به شما اطمینان می‌دهیم که شمار چنین مردهایی بیش از اندازه کم است. آقایان عاشق این هستند که قوی‌ترین زن جهان هم نیازمند آنها باشد. به همین دلیل حتی اگر مدیر شرکتی بزرگ باشید یا قوی‌ترین زن فامیل‌تان باشید، می‌توانید با کمک خواستن‌های بیهوده از همسرتان و گاهی ناتوان نشان دادن خود، او را به وجد بیاورید.

شاید یک زن همه چیز تمام، بسیاری از زحمت‌ها و خستگی‌های همسرش را کم کند اما چنین زنی لذت افتخار کردن به خود و سوپرمن بودن را هم از همسرش می‌گیرد؛ لذتی که اگر در زندگی مشترک وجود نداشته باشد، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.
گوش مردها کلمات را مثل شما نمی‌شنود
1. برای مردها یک جمله فقط یک جمله نیست! بلکه تفسیری است برای کل روزهایی که با هم بوده‌اید.
2. هیچ مردی طاقت مقایسه شدن را ندارد. پس حتی کم اهمیت‌ترین کار او را با دیگران قیاس نکنید.
3. مردها از شنیدن جملات مبهم بیزارند. پس هیچ‌وقت دوپهلو با همسرتان صحبت نکنید.
4. اگر انتظار دارید او حرف‌های‌تان را رمزگشایی کند، برای‌تان متاسفیم. آنها ساده‌تر از این حرف‌ها هستند.
5. هیچ‌وقت از همسرتان به‌عنوان ابزاری برای لشکرکشی‌های‌تان در جنگ‌های عروس و مادرشوهری استفاده نکنید.
6. هرگز با حرف‌های‌تان استقلال همسر خود را زیر سوال نبرید حتی اگر واقعا استقلالی در کار نباشد.
7. مردها به اینکه قوی‌تر از آنچه هستند به نظر برسند نیاز دارند. این نیاز همسرتان را برآورده کنید.
8. از گفتن خاطرات روابط عاشقانه شکست خورده‌تان برای شریک زندگی‌تان خودداری کنید.
9. برای قدرت دادن به او کافی است از هیچ مرد دیگری صحبت نکنید، نه اینکه از مردهای دیگر بد بگویید.

حفظ زندگی مشترک‌,ساختن زندگی مشترک‌, ویران کردن یک رابطه

آیا رفتار هیجانی نتیجه می‌دهد؟


خسته‌ام کردی
فکر می‌کنید اگر در یک دعوای زن و شوهری به همسرتان بگویید از این زندگی خسته شده‌اید یا اینکه او با فلان رفتارش شما را خسته کرده است، تنها عصبانیت لحظه‌ای‌تان را نشان داده‌اید و جنجال خاصی به پا نکرده‌اید؟ صددرصد اشتباه می‌کنید! مردها این جمله ساده را کلی‌تر از آنچه شما تصور می‌کنید می‌بینند.

آنها با شنیدن چنین جمله‌ای تصور می‌کنند در تمام روزها، ماه‌ها و سال‌های با هم بودن‌تان راه را اشتباه رفته‌اند و هیچ‌وقت نتوانسته‌اند شما را راضی کنند. همسرتان وقتی این جمله را می‌شنود، با خود می‌گوید که «پس تمام تلاش‌هایم برای خوشحال کردنش بی‌فایده بوده! پس در تمام لحظه‌هایی که تصور می‌کردم از بودن در کنارم راضی و خوشحال است او از این زندگی بیزار بوده!» به همین دلیل است که همسرتان می‌تواند با شنیدن جمله ساده «خسته‌ام کردی!» از این رو به آن رو شود و دیگر برای ساختن یا مرمت زندگی مشترک‌تان هیچ قدمی برندارد. بله! گاهی مردها به همین سادگی ناامید می‌شوند!
این‌جوری بغلش نکن!
شما مادر نمونه و ماهری هستید که وقتی همسرتان می‌خواهد با فرزندش بازی کند یا کارهایش را انجام دهد، دل‌تان می‌لرزد و نمی‌توانید در برابر ترسی که از حرکات زمخت مردانه دارید مقاومت کنید و چیزی به پدر فرزندتان نگویید؟ اگر چنین است باید اعتراف کنیم که هم فاصله میان خود و همسرتان را هر روز بیشتر می‌کنید و هم میل او به نمایش پدرانگی‌اش را هر روز کمتر می‌کنید.

اگر وقتی همسرتان تصمیم می‌گیرد لباس را تن نوزادتان کند، با نگاه سنگین و مضطرب یا دخالت‌های‌تان کلافه‌اش می‌کنید و اگر وقتی به بچه غذا می‌دهد مدام نکات آموزشی در مورد نحوه غذا دادن به کودک‌تان را به او گوشزد می‌کنید، باید انتظار داشته باشید که گذشته از بر پا کردن یک دعوای مفصل زن و شوهری، از همسرتان مردی می‌سازید که میلی به وقت‌گذرانی با فرزندش ندارد .
دیدی؟ دیدی؟
با خانواده همسرتان دچار اختلاف شده‌اید و در خانه مدام برای همسرتان خط و نشان می‌کشید؟ تا به حال به این فکر کرده‌اید که او مسئول رفتارهای دیگران نیست و قرار نیست مدام به آنها برای درست رفتار کردن آموزش دهد؟ مردها در بسیاری از مواقع به‌خاطر اشتباه‌های خانواده‌شان شرمنده می‌شوند اما وقتی خط و نشان کشیدن‌های همسرشان را می‌بینند و احساس می‌کنند در دعواهای زن و شوهری مظلوم واقع شده‌اند، تصمیم به انکار اشتباه‌های خانواده خود و جبهه گرفتن در برابر حرف‌های همسرشان می‌گیرند.

آنها به این فکر نمی‌کنند که رفتار خانواده‌شان درست بوده یا نه، بلکه تنها می‌خواهند در یک جنگ زن و شوهری بازنده نباشند. اگر نمی‌خواهید حمایت همسرتان را از دست دهید، شکایت‌های هر روزه‌تان از اشتباه‌های خانواده‌اش را بر سرش آوار نکنید و از او نخواهید پیغام‌ها و تهدیدهای‌تان را به گوش آنها برساند. یک توصیه مفید برای‌تان داریم. حساب خانواده همسرتان را از او جدا کنید و تا زمانی که اشتباه‌هایی را در رفتار شریک زندگی‌تان ندیده‌اید، به‌خاطر خطاهای دیگران او را مجازات نکنید.
تو مثل آن نامردها نیستی!
می‌خواهید به همسرتان احساس خاص بودن دهید به همین دلیل می‌گویید که از نامزد سابق یا خواستگارهای نامرد قبلی‌تان بهتر است؟ درست است که هدف‌تان تعریف کردن از اوست اما تا به حال به ذهن‌تان خطور کرده که این مرد جمله ساده شما را چطور تفسیر می‌کند؟ همسرتان با شنیدن این تعریف چند چیز را به ذهنش می‌آورد؛ اول اینکه شما درگیر روابط دیگری بوده‌اید و او تنها مرد زندگی شما نیست.

شاید این یک واقعیت باشد اما هیچ مردی دوست ندارد که کسی این واقعیت را برایش به تصویر بکشد. دومین چیزی که به ذهن او راه پیدا می‌کند، این است که شما درگیر روابط شکست خورده و آزار‌دهنده‌ای بوده‌اید! پس احتمالا مهارت برقرار کردن رابطه درست و حتی لیاقتش را ندارید و اگر مشکلی در ارتباط شما و او ایجاد شود، شما مقصرش هستید. پس هیچ‌وقت سعی نکنید با چنین تعریفی به همسرتان احساس غرور تزریق کنید.
کاش باهاش صمیمی‌تر باشی
به همسرتان می‌گویید که فلان مرد آدم قابل ستایشی است و بهتر است دوستی‌اش را با او بیشتر کند؟ به شما توصیه می‌کنیم هیچ وقت به این وضوح به چرخه دوستی‌های همسرتان وارد نشوید و برای کامل کردن این چرخه تلاشی نکنید. با چنین تلاشی به او می‌گویید به اندازه فلان مرد توانمند و قابل ستایش نیست و در واقع به او می‌گویید مردهای دیگری از نظر شما شایسته‌اند و همسرتان برای تبدیل شدن به مرد ایده‌آل شما باید از آنها الگو‌برداری کند. تکراری است اگر بگوییم مردها گاهی حسودند و تحمل کنار آمدن با این افکار را ندارند.

 

مرد باش!
رفتار کودکانه همسرتان در یک دعوای زن و شوهری کلافه‌تان کرده پس فکرتان را به زبان می‌آورید و به او می‌گویید بهتر است بچگی را کنار بگذارد و مثل یک مرد رفتار کند؟ شاید حق با شما باشد و درست مثل شما یا هر آدم دیگری که گاهی کودکانه و ناپخته عمل می‌کند، همسرتان هم رفتاری نابالغ را به نمایش گذاشته باشد اما همسرتان نمی‌تواند از تعمیم دادن این جمله به همه زندگی‌اش دست بردارد و با شنیدن چنین عبارتی تصور می‌کند که مردانگی‌اش به‌طور کامل زیر سوال رفته و به شخصیتی که سال‌ها برای ساختنش تلاش کرده حمله شده است. به شما می‌گوییم برای مردها هیچ چیز سنگین‌تر از این نیست که مردانگی‌شان زیر سوال برود.
به نظرت از من خوشگل‌تره؟
با همسرتان مشغول فیلم دیدن هستید و از او نظرش را در مورد یک بازیگر می‌پرسید؟ انتظار دارید چه بشنوید؟ اینکه شما از یک ستاره سینمایی زیباترید؟ مطمئن باشید با پرسیدن این سوال در ‌مهمانی یا هنگام تلویزیون دیدن کاری جز مضطرب کردن مرد زندگی‌تان نکرده‌اید. او در چنین شرایطی دست و پایش را گم می‌کند نه می‌تواند شجاعانه واقعیت را با شما در میان بگذارد و نه توانایی این را دارد که خصلت مردانه‌اش را کنار بگذارد و واقعیت را از شما پنهان کند.
از این دوستت خوشم نمیاد
از همسرتان می‌خواهید که با یکی از دوستان صمیمی‌اش به‌خاطر ویژگی‌ای که شما نمی‌پسندید قطع رابطه کند؟ اگر نمی‌دانستید بدانید ارتباط با دوستان جزء محدوده‌های ممنوعه زندگی مردها تلقی می‌شود و نه همسر شما و نه هیچ مرد دیگری تحمل اینکه کسی به این حریم ممنوعه وارد شود و در موردش نظر بدهد را ندارد. از طرف دیگر مردها دوست ندارند کسی در تصمیم‌گیری‌های شخصی‌شان دخالت کند و به آنها راه و رسم درست زندگی کردن را یاد دهد. آنها بر این باورند که خوب و بد را می‌دانند و اگر کسی از دوستان‌شان رفتار نادرستی دارد، اجازه نمی‌دهند که این رفتار روی‌شان تاثیری بگذارد.
چند نکته طلایی
اگر می‌خواهید زندگی مشترک‌تان به سراشیبی نیفتد:
برای همسرتان تعیین تکلیف نکنید. این کار مردانگی‌اش را زیر سوال می‌برد. همیشه نیازی نیست بگویید با او مخالفید؛ گاهی عمل کردن به اندازه صحبت کردن در مورد کاری که قرار است بکنید دردناک نیست. می‌دانیم که می‌خواهید از او مرد بهتری بسازید اما بدترین راه برای رسیدن به این هدف، نصیحت کردن اوست. برای ساختن یک زندگی خوب، کافی است با دقت بیشتری به اطراف‌تان نگاه کنید و اشتباه‌های ویرانگر دیگران را در خانه‌تان تکرار نکنید.

منبع:مجله سیب سبز


گزارش یک حادثه



یک کارگر شهرداری جان باخت
کارون پرس- به دنبال مرگ یک کارگر اجرائیات شهرداری منطقه 6 اهواز درحین انجام کار، جمعی از کارگران اجرائیات مناطق شهرداری اهواز با تجمع در مقابل ساختمان مرکزی خواهان توجه به مطالباتشان شدند.
  

سرویس شهری – شب گذشته زمانی که کارگران اجرائیات شهرداری منطقه 6اهواز تذکرات لازم به صاحبان ملکی را در خصوص ساخت وساز بدون مجوز را می داد و اینکه براساس وظیفه ناچار به تخریب ملک مذکور هستند، با اعتراض صاحب ملک مواجه شدند.

درگیری لفظی کارگران و صاحبان ملک به درگیری فیزیکی منجر شد و طی آن کارگر جوانی به نام "سعید ش" راننده لودر با شلیک گلوله سلاح کلاش در دم جان باخت.

ادامه این خبر حاکیست،به دنبال وقوع این حادثه جمعی از کارگران اجرائیات مناطق شهرداری اهواز با تجمع در مقابل ساختمان مرکزی اهواز خواهان توجه مسئولان به مطالبات خود شدند.

یک کارگر اجرائیات و همکار فرد متوفی در این رابطه به خبرنگار کارون پرس گفت: هیچ مسئولی در شهرداری این باور و یقین را ندارد که ما کارگران اجرائیات با چه خطراتی در کارمان مواجه هسیتم .

علی با بیان اینکه بارها از سوی شهروندانی که اقدام به ساخت و ساز غیر قانونی کرده اند،تهدید شده و یک بار نیز از ناحیه سر مورد اصابت بیل قرار گرفته است افزود: بیشتر دستورات گفته شده به کارگران برای تخریب اماکن مسکونی بدون اجازه مراجع قضایی است و زمانی که از کارگران خواسته می شود که ملک مشخصی را تخریب کنند به مثابه جنگ فلسطینی ها و اسرائیل می ماند که این احساس بسیاری از کارگران را می آزارد.

کارگر دیگری گفت: چند وقتی است که پیمانکار مربوطه به میزان 200تا 250هزار تومان از دریافتی هر کارگر کم کرده است وقتی علت را جویا شدیم در جواب به ما گفته شد که در محدوده شما ساخت و ساز زیاد شده است و این به دلیل کم کاری است که از سوی کارگران انجام شده است.

وی با بیان اینکه از مسئولان شهرداری می خواهد به تغییر وضعیت کارگران بخش اجرائیات توجه داشته باشند، ادامه داد: احتمال هرگونه اتفاق ناگواری در شغل ما وجود دارد اما هیچ مسئولی زیر بار این خواسته کارگران نمی رود که اگر اتفاقی افتاد چه کسی باید پاسخگو باشد مانند این اتفاقی که برای همکارمان رخ داد.

 

اخبار ورزشی خوزستان


پیشکسوت فوتبال ایران در ارزیابی​اش از عملکرد تیم‌ملی در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا گفت: ​معجزات کی‌روش در حال جواب دادن است!

 

ابراهیم قاسم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: به نظرم مقابل امارات خوب بازی نکردیم؛ البته تیم‌ملی مقابل هر سه تیم قطر، امارات و بحرین به یک شکل بازی کرد و بازهم معجزات کی‌روش در حال جواب دادن است.

 

وی درباره عملکرد تیم‌ملی در بازی مقابل امارات، گفت: ​در هر دو نیمه امارات صاحب توپ بود و حاکمیت توپ بیشتر ازآن آن بود. ممکن است برخی‌ها بگویند که امارات خطری ایجاد نکرد که باید بگویم ما هم خطری ایجاد نمی‌کردیم، در حالی که به برد این بازی نیاز داشتیم.

 

این مربی فوتبال افزود: به هر حال تیمی که نیاز به برد دارد باید در حمله پرتعداد باشد که ما این کار را انجام نمی‌دهیم و دل‌مان را به اتفاقات و حوادثی که ممکن است به سود ما رقم بخورد که به همین صورت هم شده است، خوش می‌کنیم.

 

وی بیان کرد: ما فوتبالی‌ها انتظار داریم تیمی مانند ایران که در صدر تیم‌های آسیایی است،​ مقابل تیم های امارات، قطر و بحرین، یک فوتبال پر تحرک، پر جنب و جوش و تهاجمی‌تر به نمایش بگذارد که در سه بازی گذشته من چنین چیزی را ندیدم.

 

قاسم‌پور گفت: کی‌روش یک مربی حرفه ای است و به نتیجه فکر می‌کند، اگرچه اکنون همه نتیجه‌گرا شده اند. ما در مقابل آرژانتین و نیجریه دفاعی بازی می کنیم و برابر تیم های قطر، بحرین و امارات هم دفاعی کار می کنیم؛ یعنی مقابل هر تیمی که بازی می​کنیم، هیچ تغییری در سیستم ما داده نمی‌شود.

 

وی ادامه داد:​ در حال حاضر هم کی‌روش با این سیستم نتیجه گرفته است و طبیعی است که یک مربی حرفه‌ای است و به دنبال نتیجه است اما تا چه زمانی این سیستم نتیجه می‌دهد، نمی‌دانم ولی ما به عنوان یک ایرانی که در فوتبال ایران هم هستیم، انتظار داریم ​تحولی در فوتبال ما ایجاد شود و من با این سیستم، تحولی نمی‌بینم.

 

ملی‌پوش سابق ایران با  تاکید بر این که این سیستم کمکی به آینده فوتبال ایران نمی‌کند، گفت: اگر ما فقط به فکر نتیجه ایم؛ در سال های گذشته چه با مربیان داخلی و چه خارجی هم نتیجه گرفته ایم ولی هیچ تحولی در فوتبال ما ایجاد نشد و با کی‌روش هم دنبال نتیجه هستیم و اگر کسی را وارد فوتبال‌مان می‌کنیم باید در فوتبال مان تغییر و تحول و پیشرفتی به وجود آید که من این تحول را ندیده ام و کماکان مانند گذشته است.

 

وی درباره ادامه راه ایران در مسیر قهرمانی جام ملت‌های آسیا، عنوان کرد: ​معتقدم هر تیمی که دنبال قهرمانی است نباید به دنبال این باشد که در مرحله بعد به چه تیمی برخورد کند. شنیده‌ام کی‌روش گفته است که اگر به ژاپن بخوریم بهتر است ولی فکر می کنم او مبالغه کرده است و دوست دارد به عراق بخوریم؛ چرا که ژاپن یک فوتبال سرعتی دارد و ما هم تیم کندی هستیم و اگر به ژاپن برسیم، ممکن است دچار مشکل شویم. اگرچه من معتقدم در بازی عراق و ژاپن، ژاپن سر نبود و فوتبال پایاپایی با عراق داشت؛ پس این دو تیم نمی‌توانند خیلی فرق چندانی با یکدیگر داشته باشند. درکل من فکر می‌کنم اگر به عراق بخوریم برای ما راحت تر است، چرا که با عراق بازی کرده‌ایم و برتری روحی ـ روانی‌ای نسبت به این تیم داریم. به هر حال با سیستم‌هایی که کی‌روش بازی می‌کند خیلی فرق نمی‌کند با چه تیمی بازی کنیم، چرا که در هر صورت مقابل تیم‌ها دفاعی بازی می‌کنیم.




سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان گفت: با توجه به این‌که اولین حضور خود را در لیگ بسکتبال کشور تجربه می‌کردیم، نتیجه مطلوبی به دست آوردیم.

 

حماد ثامری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- درباره عدم صعود تیمش به مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملی بسکتبال و قرار گرفتن در مکان پنجم جدول رده‌بندی، اظهار کرد: در هر صورت ما اولین دوره​ای بود که در لیگ برتر کشور حضور پیدا می​کردیم و نتایجی هم که به دست آوردیم نتایج خوبی بود. 

وی افزود: ما با تیم هفت الماس قزوین هم‌امتیاز بودیم و با تفاضل گل کمتر نتوانستیم صعود کنیم و در جمع چهار تیم قرار بگیریم. تیم ما موقعیت​هایی داشت که به خاطر کم​تجربگی نتوانست از آن‌ها استفاده کند. همه از تیم ما راضی بودند و با توجه به این که اولین دوره حضور خود را تجربه می​کردیم، نتیجه مطلوبی به دست آوردیم.

 

سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان تصریح کرد: ما بالاتر از تیم​های با سابقه​ای مثل شهرداری گرگان و پمینا اصفهان قرار گرفتیم و این بسیار خوب است. برای شروع لیگ حرفه​ای این یک آماده​سازی فوق​العاده بود که بتوانیم از نقاط ضعف و قوت خود شناخت پیدا کنیم و بیشتر از قبل کار کنیم. 

وی در خصوص برنامه​های تیمش برای حضور در لیگ حرفه​ای، گفت: می​خواهیم از این یک ماه استراحت​مان به نحو احسنت استفاده کنیم و برای ریکاوری و بازسازی تیم آماده شویم و نقاط ضعف را برطرف کنیم. همچنین در یک یا دو پست که با مشکل روبه‌رو هستیم سعی می​کنیم بازیکن خارجی جذب کنیم تا با قدرت در لیگ حرفه​ای حضور پیدا کنیم. ما بازیکنان جوانی هم در تیم داریم که واقعا خوب بازی می​کنند و از سطح خوبی برخوردارند. امیدواریم که با بهره​گیری از این بازیکنان نتایج بهتری نسبت به گذشته کسب کنیم. سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان در ارزیابی​اش از لیگ ملی، بیان کرد: یکی دو سال است که لیگ متاسفانه به صورت آزمون و خطا برگزار می​شود. لیگ امسال بعد از ایرادهایی که لیگ سال گذشته داشت، با رویکرد جدیدی انجام می​شود. امسال هم این‌گونه برگزار کردن لیگ منتقدان و موافقانی دارد و امیدوار هستیم که ایرادهای این لیگ هم برطرف و در سال‌های آینده بهتر برگزار شود. در هر صورت این لیگ برای ما بازده خوبی داشت؛ چرا که اگر با شرایط کم​تجربگی وارد لیگ حرفه​ای می​شدیم، نمی​توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم.




مدیرعامل باشگاه پتروشیمی بندرامام می​گوید لیگ ملی بسکتبال، هیچ سودی برای این رشته و تیم​ها نداشته است.

 شاپور یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- در ابتدا درباره عملکرد این تیم در مرحله مقدماتی لیگ ملی بسکتبال کشور، اظهارکرد: ابتدای مسابقات بیشتر بازیکنان تیم ما جدید بودند و تیم​مان پوست انداخته بود و تا این نفرات خواستند با یکدیگر هماهنگ شوند، نیم‌فصل به پایان رسید و در نیم‌فصل دوم کمی شرایط​مان بهتر شد. وی خاطرنشان‌کرد: ما فکر نمی‌کردیم در آخرین دیدارمان در مرحله مقدماتی مقابل مهرام شکست بخوریم ولی به هر حال این اتفاق افتاد. ان‌شاالله در مرحله بعد بازیکنان​مان جبران کنند. بازیکنان ما در حال تلاش هستند تا خودشان را برای بازی​های پیش‌رو آماده کنند و از نظر روحی نیز شرایط خوبی دارند.

 مدیرعامل باشگاه پتروشیمی بندرامام گفت: سطح تیم​های دانشگاه آزاد، مهرام و پتروشیمی بندرامام، معادل هم است و البته با توجه به شرایطی، کفه ترازو به سود برخی از تیم​ها شده است و شرایط​شان نسبت به تیم ما بهتر است. به هر حال امسال شرایط دست به دست هم داد تا سه باخت داشته باشیم، البته این اتفاقات پیش می​آید و خود ما هم اشتباهاتی در عملکردمان داشتیم. وی بیان‌کرد: به هر حال تیمی که مدعی قهرمانی است باید کمی بهتر از این عمل کند، البته در گذشته شرایطی وجود داشت که تیم​ها می​توانستند از بازیکنان خارجی کمک بگیرند ولی یک‌دفعه اتفاق جدیدی افتاد و دارای لیگ ملی و حرفه​ای شدیم که این کار در هیچ جای دنیا تجربه نشده است و در دنیای بسکتبال این کار را انجام نمی​دهند. یکی از راه​های ارتقا بسکتبال، آوردن بازیکنان خارجی است تا بسکتبال جوانان​مان کنار این نفرات ارتقا پیدا کند.

 یاوری گفت: با توجه به این شرایط، آن افرادی که علاقه دارند و می​خواهند در این رشته سرمایه​گذاری کنند وقتی این شرایط را می​بینند، عقب می​کشند و در رشته​های دیگر سرمایه​گذاری می‌کنند که در این شرایط بسکتبال تحلیل می​رود و آسیب می​بیند و به نظرم این کارها در جهت کمک به این رشته نیست.

 وی با بیان این‌که موافق تقسیم لیگ​ها به لیگ‌های ملی و حرفه​ای نبودم، عنوان‌کرد: من به هیچ وجه موافق این کار نبودم. من در جلسه​ای که در این خصوص برگزار شد، حضور نداشتم و سرمربی و سرپرست ما حضور داشتند که تنها آقای حاتمی هم مخالف این موضوع بود. به نظر من لیگ ملی مزایایی در بر نداشت و فقط برای بسکتبال ایران ضرر داشت و تمام آن‌هایی هم که موافق این لیگ بودند، می​گویند این چه کاری بود که انجام شد و خود این​ها هم معترض هستند. به نظر من این لیگ هیچ سودی برای بسکتبال و تیم​ها نداشت. مدیرعامل باشگاه پتروشیمی بندرامام گفت: هر تیم باید طی هشت روز، سه بازی انجام دهد که این واقعا خسته‌کننده است و کارایی بازیکن را پایین می​آورد و آن باشگاه​هایی هم که توان مالی کمتری دارند، برای هر بازی باید هزینه​هایی را متحمل شوند و این مشکل ما نیست، بلکه مشکل آن​هایی است که متاسفانه بدون بررسی به برگزاری لیگ ملی رای دادند. وی بیان‌کرد: لیگ ملی بیستم بهمن‌ماه به پایان می​رسد و قرار است لیگ حرفه​ای بیست‌وهفتم بهمن آغاز شود و تیم​ها فرصتی هم ندارند. برنامه ما قهرمانی در لیگ ملی بود ولی با شرایطی که به وجود آمد، شرایط‌مان سخت شد.




ک دوره مسابقه چهارجانبه دوچرخه​سواری با حضور استان‌های خوزستان، فارس، ​بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی رامهرمز برگزار شد.

 

خضیر حیاتی، دبیر هیات دوچرخه​سواری استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: این مسابقات از روز گذشته (یکشنبه) به مدت دو روز در بخش​های استقامت و دور حذفی به میزبانی رامهرمز برگزار شد.

 وی بیان کرد: در این مسابقات 58 رکاب​زن از استان​های خوزستان، فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در رده​های سنی جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان با یکدیگر رقابت کردند. از خوزستان هم تیم​های دزفول، ماهشهر، شوش و اهواز در این مسابقات حضور داشتند که در بخش تیمی اهواز، فارس و ماهشهر به ترتیب اول تا سوم شدند.

 دبیر هیات دوچرخه​سواری خوزستان گفت: در رده سنی پیشکسوتان ماده دور حذفی محمد باوی و محسن ویسیان هر دو از اهواز به ترتیب اول و دوم شدند و محمود قناعت‌پیشه از فارس سوم شد. همین نفرات در ماده استقامت هم به ترتیب اول تا سوم شدند. 

وی افزود: در رده سنی بزرگسالان و در ماده دور حذفی سعید عین​الوند از شوش به قهرمانی رسید، مجتبی زینلی از فارس در جایگاه دوم قرار گرفت و خلیل زنگویی از ماهشهر سوم شد. 

حیاتی خاطرنشان‌کرد: در رده سنی جوانان ماده دور حذفی علیرضا نادری از فارس در جایگاه نخست قرار گرفت، حسین شبانی از اهواز در مکان دوم ایستاد و محمد هندی​زاده از بوشهر سوم شد.

 وی درباره نفرات برتر ماده استقامت گفت: در رده سنی بزرگسالان مجتبی زینلی از فارس اول شد، جلیل زنگویی از ماهشهر در رده دوم قرار گرفت و غلامرضا چراغی از فارس در جایگاه سوم ایستاد. 

دبیر هیات دوچرخه​سواری خوزستان بیان کرد: در رده سنی جوانان، علیرضا نادری از فارس قهرمان شد و جایگاه​های دوم و سوم نیز به ترتیب به محمد هندی​زاده و محمد سیماری هر دو از بوشهر رسید.





رییس فدراسیون ورزش​ سه​گانه گفت: با توجه به عمر کوتاهی که از راه​اندازی این رشته در خوزستان می‌گذرد ولی اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

 

محمدعلی صبور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهارکرد: ورزش​ سه​گانه در ایران، ورزشی نوپا است و متاسفانه خوزستان جزو آخرین استان​هایی بود که این ورزش در آن راه​اندازی شد ولی در طول مدت کوتاهی که از عمر فعالیت آن در این ورزش می​گذرد، توسط رییس هیات قبلی اقدامات خوبی در این رشته صورت گرفت که جا دارد از او تکر کنم.

 وی افزود: با توجه به پتانسیلی که خوزستان دارد و همچنین جوانان توانمندی که دارد و توانایی​های​شان را هم در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند، به یقین می​توانند در بعد ورزش به ویژه رشته سه​گانه که نیاز به جوانان بسیار توانمند و مقتدر دارد، مفید واقع شوند و می​توان استفاده بیشتری از آن​ها برد.

 رییس فدراسیون ورزش​ سه​گانه درباره راه​اندازی پایگاه غرب آسیا در خوزستان، گفت: طی مصوبه​ای که وزارت ورزش و جوانان داشته و آن را هم به ما ابلاغ کرده است، مقرر شده است که ما دو پایگاه قهرمانی در شمال و جنوب کشور راه​اندازی کنیم که ما گفتیم با توجه به این‌که این موضوع مصوب وزارت است، تلاش کنیم تا آن را بین​المللی کنیم.

 وی افزود: قرار است با توجه به امکانات و توانمندی​هایی که خوزستان دارد، مکان دقیق این پایگاه را در این‌جا مشخص کنیم. ما مکانی را دزفول به عنوان پایگاه اردویی تیم​های ملی مشخص کرده​ایم ولی برنامه‌مان این است که دهکده ورزش سه​گانه را در بعد مسابقات، استعدادیابی، آموزش و اردوی داخلی و خارجی راه​اندازی کنیم. ما در این زمینه با کشورهای مختلف صحبت کردیم که به ویژه اروپایی​ها با توجه به تنوع آب و هوایی این‌جا استقبال کردند تا بتوانند از این امکانات استفاده کنند و طبیعی است که حضور آن​ها، زمینه اشتغال​زایی، ورود ارز و استفاده از تجربه آن‌ها را مهیا می​کند.

 صبور خاطرنشان‌کرد: برای راه​اندازی پایگاه غرب آسیا در خوزستان از شهرستان‌های آبادان، ماهشهر، مسجدسلیمان و دزفول بازدید داشته​ایم و باید جمع​بندی کنیم که کدام شهرستان به شرایط مورد نظر ما نزدیک‌تر است. اولویت ما برای راه​اندازی این پایگاه، خوزستان است ولی اگر شرایط در این‌جا فراهم نشد، با توجه به بازدیدهایی که از بوشهر داشتیم، امکان دارد که پایگاه در آن‌جا تاسیس شود. 

وی در ادامه درباره اختصاص امکاناتی از جمله دوچرخه و لباس این رشته به استان خوستان، گفت: مشکلات این ورزش این است که تجهیزات آن باید از خارج از کشور تامین شود و با توجه به بودجه اندک​مان، این بودجه جوابگوی تامین نیاز​های‌مان نیست، البته ما پیشنهاد​هایی به وزارت داده​ایم تا در این بُعد بتوانیم به استان​ها کمک کنیم و اگر تصویب شد، می​توانیم این کار را انجام دهیم. 

رییس فدراسیون ورزش​ سه​گانه در ارزیابی​اش از وضعیت این رشته در کشور، عنوان‌کرد: با توجه به بودجه کمی که طی این هشت سال در اختیار فدراسیون قرار داده شده است و پشتوانه خوبی که توسط مدیران سابق صورت نگرفته است، به نظرم رشد خوبی داشته​ایم و جزو پنج کشور برتر آسیا هستیم و اگر پشتوانه بهتری صورت بگیرد، مطمئنا می​توانیم مدال​آوری هم داشته باشیم. در بخش بانوان نیز در دوگانه مدال​آوری داشته​ایم ولی مدال‌آوری در سه​گانه زمان می​برد.


هشدار به بانوان محترمه خوزستانی



رژ لب، به عنوان اولین و مهمترین ابزار آرایشی و بهداشتی شناخته شده است و تا امروز مورد استفاده بانوان قرار می گیرد. سابقه استفاده از رژ لب به مصر باستان برمی گردد، زمانی که قرمزی رژها را از حنا و یا له کردن سوسک ها، مورچه ها و یا حشرات کوچکی به نام Cochineal و Carmine بدست می آورده اند.

هر دختری خاطره ی نشستن پای میز آرایش مادر خود و استفاده از لوازم آرایشی و مخصوصا رژ لب را دارد. روزانه رژ لب های بسیاری برای مدت زمان طولانی روی لب های بانوان می نشیند. اما هیچ وقت در خصوص مواد تشکیل دهنده رژ لب فکر کرده اید؟ میدانید که صرف نظر از مواد تشکیل دهنده مشترک، رژ لب ها بسته به نام تجاری شان از مواد طبیعی و یا شیمیایی متفاوتی ساخته می شوند.
• 
مواد تشکیل دهنده رژهای لب

اگرچه مقدار هر یک از این مواد در ساخت رژهای لب متفاوت است، اما مواد اصلی تشکیل دهنده انواع رژ لب به شرح زیر است:
 موم: موم بخاطر حالت پذیری زیادی که دارد، بعنوان عنصری شکل دهنده در رژهای لب مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیبی از سه موم را در رژهای لب می توان یافت. موم زنبور عسل، موم گیاه کندلیلا و موم کارنابا که از برگهای نخل برزیلی گرفته می شود و گرانتر از بقیه موم ها است. رژهای لبی که حاوی مقادیر بیشتری از موم کارنابا باشد، نسبت به بقیه رژهای لب گرانتر هستند.
 روغن: روغن کرچک، نباتی، لانولین و روغن معدنی در تهیه رژهای لب استفاده می شوند. همچنین کره کاکائو نیز از اجزای تشکیل دهنده رژها است.
موم و روغن از مهمترین اجزای تشکیل دهنده رژ لب هستند و حدود ۶۰ درصد وزن آنها را شامل می شوند.
 رنگها و رنگدانه ها: بسته به رنگ رژها متفاوت می باشند و از مواد گیاهی یا صنعتی تهیه می شوند.
 خوشبو کننده ها: برای انتقال عطر و بوی دلپذیر، به میزان کم مورد استفاده قرار می گیرند.
 الکل: بعنوان حلال موم و روغن بکار گرفته می شود.
 نگهدارنده ها و آنتی اکسیدان ها: بمنظور تازه نگه داشتن و جلوگیری از فاسد شدن زود هنگام استفاده می شوند.
غیر از مواد نامبرده در ساخت رژها ممکن است از مواد طبیعی مانند ویتامین E، روغن جوجوبا، روغن آفتاب گردان، بابونه و یا رنگدانه هایی مانند زردچوبه، چغندر و ... استفاده گردد.
• مواد سمی موجود در برخی رژهای لب

اداره مواد غذایی و دارویی آمریکا (FDA) مقررات سختگیرانه ای در مورد استفاده از سرب در لوازم آرایشی و مخصوصا رژهای لب، وضع نموده است. رژهای لب استاندارد و مرغوب حاوی ترکیبات بالا هستند، اما در رژ لب های نامرغوب ترکیبات زیر را شامل می شوند:
 سرب: عوارض سرب در صورت استفاده غیر مجاز این ماده سمی در ترکیب رژهای لب و خورده شدن آن، ناباروری، کم خونی، عقب ماندگی ذهنی و سرطان می باشد.
 قطران زغال سنگ: بعنوان رنگدانه برای رنگ آمیزی رژهای قرمز استفاده می شود. این مخلوط سمی درصورت بلع می تواند باعث تهوع، سردرد و سوزش پوست شود.
 Carmine: رنگ طبیعی که با جوشاندن سوسک های کارمین بدست می آید و عامل اصلی ناراحتی های پوستی و آلرژی است.

رنگ های دریاچه ای: استفاده از رنگ های محلول در آب دریاچه ها که در اثر واکنش های شیمیایی و یا گیاهان و سنگ های موجود در رودخانه ها بوجود آمده اند. این نوع رنگ بسیار سمی بوده و از منابع سرطان زایی بدست آمده که می تواند باعث تحریک پوست و ایجاد سرطان های پوستی گردد.
 خوشبو کننده ها: این نوع عطرها بدلیل دارا بودن ترکیبات شیمیایی، می توانند التهاب، خشکی و ترک خوردگی لب ها را باعث شوند.
براساس آمار جمع آوری شده، صرف نظر از جذب پوستی مواد آرایشی، زنان در طول زندگی خود حدود ۲ کیلوگرم رژ لب را می بلعند که خطر ابتلا به سرطان های ریوی و سینه را در زنان به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

به گفته ی متخصصین و پژوهشگران، پارافین هایی که عوامل رنگ آمیزی رژ لب ها می باشند، مشتقات بنزین، قطران زغال سنگ و چندین مواد شیمیایی که در تهیه ی رژ لب مورد استفاده قرار می گیرند همگی از جمله مواد های محرک سرطان زا می باشند، بنابراین اگر مصرف رژ لب به طور روزانه انجام گیرد خطر بیشتری بدن ما را در بر می گیرد، علاوه بر این رژ لب وقتی با بقایای مواد غذایی و باکتری های موجود در دهان ترکیب می شود، باعث ایجاد حفره و پوسیدگی در دندان ها، آسیب و از بین رفتن مینای دندان می شود.

پزشکان تاکید می کنند که خانم ها نباید از رژ لب به طور روزانه استفاده کنند و زمانی هم که استفاده می کنند حتما از دهان شویه های ضد باکتری استفاده کنند. علاوه بر این پزشکان معتقدند که لیس زدن و بلع رژ لب و وارد شدن مواد شیمیایی موجود در آن به درون معده باعث بروز اختلالات رفتاری، عصبی و تشکیل توده های بدخیم سرطانی در دستگاه گوارش می شوند.

پس اکنون که به مواد تشکیل دهنده رژ های لب پی بردید، در انتخاب آن سخت گیری بیشتری بخرج دهید و رژ لبی را انتخاب کنید که تا حد امکان حاوی ترکیبات طبیعی باشد و مواد سمی در آن بکار گرفته نشده باشد ضمن اینکه سعی کنید رژ لب را به طور روزانه استفاده نکنید و در حد امکان مصرف آن را به حداقل برسانید.

اخبار روز خوزستان


رییس اتحادیه صادرکنندگان سیمان خوزستان گفت: ​صادرات سیمان به علت کاهش تقاضا که متاثر از افت جهانی قیمت نفت است، متوقف شد.

 

سیدصادق سواعدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ عنوان کرد: ​کاهش قیمت نفت، کسب و کار در عراق را مختل کرده و مردم این کشور به علت کمبود نقدینگی، ساخت و ساز را تعطیل کرده‌اند.

 

وی افزود: افت جهانی قیمت نفت موجب کاهش قیمت سیمان شده است و تجار عراقی قیمت خیلی پایینی را برای خرید سیمان مطالبه می‌کنند.

 

رییس اتحادیه صادرکنندگان سیمان خوزستان بیان کرد:​ تجار عراقی قیمت هر تن سیمان را 135 هزار تومان پیشنهاد داده اند در حالی که قیمت تمام شده این کالا برای تاجر ایرانی 170 هزار تومان است.

 

سواعدی تصریح کرد:​ در چنین شرایطی تولید برای کارخانه​جات سیمان صرفه اقتصادی ندارد، به همین منظور انجمن صنفی کارخانه​جات سیمان دستور توقف تولید برای تمام کارخانه​ها​ی سیمان را صادر کرده است.

یک خبر از شلمچه


پیکر پاک ۱۲۱ شهید دوران دفاع مقدس‌ صبح پنج​شنبه، ۲ بهمن ماه از مرز شلمچه به خاک کشور وارد می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) –منطقه خوزستان- پیکرهای پاک این شهدا در یک ماه اخیر و با تلاش کمیته جستجوی مفقودین، در مناطق عملیاتی فاو، مجنون، ابوفلوس، کتیبان، العماره و زبیدات عراق کشف شده است.همچنین ساعت 16 همان روز، پیکر شهدا با حضور مردم به‌ سمت حسینیه ثارالله اهواز تشییع و پس از اقامه نماز مغرب و عشا‌، مراسم قرائت دعای کمیل توسط صادق آهنگران در جوار پیکرهای شهدا برگزار می‌شود.

پس این مراسم؛ پیکر شهدا به معراج شهدای اهواز و سپس جهت شناسایی به تهران منتقل خواهد شد.

یک گزارش تصویری از اهواز



اصناف و بازاریان اهواز در تجمعی اعتراض خود را نسبت به اقدام توهین‌آمیز نشریه فکاهی شارلی ابدو اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خوزستان - پیش از ظهر امروز یکشنبه، 29 دی، اصناف و بازاریان با برگزاری تجمعی در بازار امام خمینی(ره) اهواز اعتراض خود را نسبت به اقدام توهین‌آمیز نشریه فکاهی شارلی ابدو اعلام کردند.در این گردهمایی که در درب‌ شمالی مسجد آیت‌الله جزایری برگزار شد، بازاریان یک‌صدا فریادهای «لبیک یا رسول‌الله» و «لبیک یا محمد(ص)» را سر می‌دادند.در پایان این تجمع بیانیه سازمان بسیج اصناف و بازاریان استان خوزستان در محکومیت اقدام توهین‌آمیز نشریه شارلی ابدو قرائت شد.


گردهمایی اصناف و بازاریان اهواز در اعتراض به اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی /عکس: محمدمحمدعلیپور

گردهمایی اصناف و بازاریان اهواز در اعتراض به اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی /عکس: محمدمحمدعلیپور

گردهمایی اصناف و بازاریان اهواز در اعتراض به اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی /عکس: محمدمحمدعلیپور

گردهمایی اصناف و بازاریان اهواز در اعتراض به اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی /عکس: محمدمحمدعلیپور

گردهمایی اصناف و بازاریان اهواز در اعتراض به اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی /عکس: محمدمحمدعلیپور

گردهمایی اصناف و بازاریان اهواز در اعتراض به اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی /عکس: محمدمحمدعلیپور

گردهمایی اصناف و بازاریان اهواز در اعتراض به اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی /عکس: محمدمحمدعلیپور

گردهمایی اصناف و بازاریان اهواز در اعتراض به اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی /عکس: محمدمحمدعلیپور

گردهمایی اصناف و بازاریان اهواز در اعتراض به اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی /عکس: محمدمحمدعلیپور

گردهمایی اصناف و بازاریان اهواز در اعتراض به اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی /عکس: محمدمحمدعلیپور

یک گزارش تصویری از اهواز


اصناف و بازاریان اهواز در تجمعی اعتراض خود را نسبت به اقدام توهین‌آمیز نشریه فکاهی شارلی ابدو اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خوزستان - پیش از ظهر امروز یکشنبه، 29 دی، اصناف و بازاریان با برگزاری تجمعی در بازار امام خمینی(ره) اهواز اعتراض خود را نسبت به اقدام توهین‌آمیز نشریه فکاهی شارلی ابدو اعلام کردند.در این گردهمایی که در درب‌ شمالی مسجد آیت‌الله جزایری برگزار شد، بازاریان یک‌صدا فریادهای «لبیک یا رسول‌الله» و «لبیک یا محمد(ص)» را سر می‌دادند.در پایان این تجمع بیانیه سازمان بسیج اصناف و بازاریان استان خوزستان در محکومیت اقدام توهین‌آمیز نشریه شارلی ابدو قرائت شد.


گردهمایی اصناف و بازاریان اهواز در اعتراض به اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی /عکس: محمدمحمدعلیپور

گردهمایی اصناف و بازاریان اهواز در اعتراض به اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی /عکس: محمدمحمدعلیپور

گردهمایی اصناف و بازاریان اهواز در اعتراض به اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی /عکس: محمدمحمدعلیپور

گردهمایی اصناف و بازاریان اهواز در اعتراض به اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی /عکس: محمدمحمدعلیپور

گردهمایی اصناف و بازاریان اهواز در اعتراض به اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی /عکس: محمدمحمدعلیپور

گردهمایی اصناف و بازاریان اهواز در اعتراض به اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی /عکس: محمدمحمدعلیپور

گردهمایی اصناف و بازاریان اهواز در اعتراض به اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی /عکس: محمدمحمدعلیپور

گردهمایی اصناف و بازاریان اهواز در اعتراض به اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی /عکس: محمدمحمدعلیپور

گردهمایی اصناف و بازاریان اهواز در اعتراض به اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی /عکس: محمدمحمدعلیپور

گردهمایی اصناف و بازاریان اهواز در اعتراض به اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی /عکس: محمدمحمدعلیپور

یک گزارش ویژه



تصاویری نفس گیر از سردترین دهکده جهان !


دهکده Oymyakon روسیه به عنوان سردترین شهرک مسکونی دائمی جهان شناخته شد که میانگین دمای آن در ماه ژانویه به منفی 50 درجه سانتیگراد می‌رسید.

این دهکده که به عنوان «قطب سرد» نیز شناخته شده، سردترین دمای خود را با منفی 71.2 درجه سانتیگراد تجربه کرده است.

در این دهکده حدود 500 تن ساکن بوده و در دهه‌های 1920 و 30 یک توقفگاه بین راه برای دامداران گوزن شمالی محسوب می‌شد که به گله خود از چشمه‌های داخلی آب می‌دادند.

 

 

لطفا تا لود شدن کامل تصاویر کمی تامل نمایید.alt
 
 

href=

href=

href=

href=

href=

href=

href=

href=

href=

href=

href=

href=

href=

href=

href=

href=

href=

href=
 

 

 

یک خبر از اهواز



درگیری‌های جمعه شب اهواز هیچ کشته‌ای نداشته استاجتماعی  9:9:19 1393/10/30
9310-15514-5 کد خبر
    

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب اهواز گفت: هیچ فردی در درگیری هایی که جمعه شب در منطقه کوی علوی اهواز رخ داد، کشته نشده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) –منطقه خوزستان- علی‌اصغر صادقی گندمانی اظهار کرد: به رغم شایعات منتشر شده فراوان در فضای مجازی، هیچ فردی در این درگیری‌ها کشته نشده و تنها یک نفر زخمی شده است.

وی افزود: رسانه‌ها نباید بدون اطمینان از صحت یک موضوع، اخبار را منعکس کنند چرا که این امر موجب ایجاد احساس ناامنی در میان مردم می‌شود.معاون دادستان اهواز گفت: این دادسرا با قاطعیت هرچه تمام‌تر با اراذل و اوباش و برهم‌زنندگان نظم و آرامش عمومی برخورد نموده؛ هیچ گونه اغماضی را نسبت به آنان اعمال نمی‌کند.

صادقی گندمانی تصریح کرد: درگیری‌های جمعی آثار سوء و غیرقابل جبرانی را به دنبال دارد و همه دستگاه‌های مسئول، به ویژه نهادهای فرهنگی و آموزشی استان باید با فرهنگ‌سازی، مانع از بروز چنین حوادث ناگواری در جامعه شوند.

تصاویر زیبای ورزشی



تیم‌ملی فوتبال ایران با یک گل دیرهنگام از سد امارات گذشت و به عنوان صدرنشین به مرحله دوم جام‌ملت‌های آسیا صعود کرد.
ایران در این مسابقه دشوار مقابل حریف جنوبی خود به شدت به زحمت افتاد. اما در نهایت با فرصت طلبی کار را به سود خود تمام کرد.

تصاویر برگزیده این بازی را تماشا کنید:

تصاویر: ایران ـ امارات

تصاویر: ایران ـ امارات

تصاویر: ایران ـ امارات

تصاویر: ایران ـ امارات

تصاویر: ایران ـ امارات

تصاویر: ایران ـ امارات

تصاویر: ایران ـ امارات

تصاویر: ایران ـ امارات

تصاویر: ایران ـ امارات

انالله و انا الیه راجعون



ارسال به دوستان
جامعه هنری خرمشهر داغدار شد
«سید جمشید مرعشی» استاد موسیقی خرمشهر درگذشت

سید جمشید مرعشی استاد موسیقی و رئیس انجمن موسیقی خرمشهر درگذشت.

خبرگزاری فارس: «سید جمشید مرعشی» استاد موسیقی خرمشهر درگذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، «سید جمشید مرعشی» هنرمند و پیشکسو‌ت موسیقی این شهر امروز به دلیل مشکل ریوی در سن 69 سالگی درگذشت.

این استاد موسیقی‌ پیشکسوت از سال 77 و به مدت 16 سال ریاست انجمن موسیقی خرمشهر را عهده‌دار بود و شاگردان بنام بسیاری را در خرمشهر و آبادان تربیت کرده است.

 سید جمشید مرعشی، سرود زیبای خرمشهر یکی از سرودهای ماندگار موسیقی انقلابی کشور را از خود به یادگار گذاشت.

تشییع پیکر این هنرمند عالی‌قدر عرصه موسیقی، چهارشنبه یکم بهمن ماه جاری از مقابل تالار فانوس خرمشهر به سوی گلزار شهدای این شهر برگز‌ار می‌شود.

مراسم ختم و تکریم استاد مرعشی روز پنجشنبه ساعت 15 در مسجد جامع خرمشهر برگزار خواهد شد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931029001465#sthash.DEBzM2BD.dpuf

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز




طرح المنار در آستانه سخنرانی نصرالله؛
این پبام که بدون هیچ توضیحی با عکسی از دبیرکل حزب‌الله بر روی خروجی سایت شبکه المنار قرار گرفته، در واقع اعلام جنگ حزب الله به رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.
به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی شبکه المنار، طرحی از «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرده است که بر اساس آن، در پیامی دوکلمه‌ای به صهیونیست‌ها هشدار داده شده «پناهگاه‌هایتان را حاضر کنید.»المنار پس از حمله روز گذشته نظامیان صهیونیست به عناصر مقاومت و حزب‌الله در بلندی‌های جولان، در آستانه سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به صهیونیست‌ها، تنها به انتشار این طرح بسنده کرد که «جهزوا ملاجئکم!» (پناهگاه‌هایتان را حاضر کنید).

سیدحسن نصرالله خطاب به صهیونیست‌ها: «جهزوا ملاجئکم!» +عکس

این پبام که بدون هیچ توضیحی و به دو زبان عبری و عربی با عکسی از دبیرکل حزب‌الله بر روی خروجی سایت شبکه المنار قرار گرفته، در واقع نوعی اعلام جنگ به رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.منبع: ابنا



با بنیاد دموکراسی در ایران آشنا شوید؛
بنیاد دموکراسی در ایران به طور منظم گزارش‌هایی را پیرامون شرایط حقوق بشر در ایران تهیه می‌کند و در اختیار رسانه‌های بین‌المللی، دیگر گروه‌های حقوق بشری و سیاست‌مداران قرار می‌دهد. این گزارش‌ها عموما مورد استفاده صدای آمریکا و بی‌بی‌سی انگلیسی و فارسی قرار می‌گیرد.
گروه گزارش ویژه مشرقبنیاد دموکراسی در ایران (FDI) یک گروه از مشاوران است که در پروژه کنث تیمرمن فعال بوده و یکی از فعالان پشتیبانی از طرفداران دوآتشه اسرائیل و از سازمان‌های نومحافظه‌کار در آمریکا است که شامل موسسه یهودی امور امنیت ملی و کمیته خطرات جاری (Committee on the Present Danger) می‌باشد. بنیاد دموکراسی در ایران در سال 1995 با پشتیبانی موسسه وقف ملی برای دموکراسی (NED) بنا نهاده شد. این بنیاد مدعی ارتقای دموکراسی و استانداردهای شناخته‌شده بین‌المللی حقوق بشر در ایران است.

لانه‌ ایرانیان ضد ایران کجاست؟ + تصاویر

کنت تیمرمن Kenneth Timmerman هم‌اکنون روزنامه‌نگار و نویسنده‌ سیاسی است. او نامزد انتخابات کنگره آمریکا از ایالت مریلند در سال‌های 2000 و 2008 بود که در هر دو دوره شکست را پذیرا شد. تیمرمن هم‌چنین یکی از مؤسسین و مدیر اجرایی بنیاد دموکراسی در ایران می‌باشد که رسماً خواستار تغییر نظام در ایران است.

کنث تیمرمن در سرمقاله‌ای که تنها چند روز پیش از اعلام نتایج انتخابات سال 88 ایران چاپ شد، نوشت: "زمزمه‌هایی از انقلاب سبز در ایران به گوش می‌رسد."

او در ادامه می‌نویسد: "بنیاد ملی دموکراسی طی دهه گذشته میلیون‌ها دلار پول خرج شکل‌گیری "انقلاب‌های رنگین"در نقاطی چون اوکراین و صربستان کرده است و به کارمندان سیاسی ارتباطات مدرن و تکنیک‌های سازمانی آموخته است. به نظر می‌رسد که بخشی از این پول به دست گروه‌های طرفدار موسوی رسیده است که خارج از ایران سازمان‌های غیردولتی تحت حمات مالی بنیاد ملی دموکراسی دارند." "تیمرمن" علاقه ویژه‌ای به ایران دارد و مدیرعامل بنیاد دموکراسی در ایران است، یک سازمان ایرانی مخالف حکومت ایران در آمریکا که آن نیز تصادفاً سرمایه خود را از بنیاد ملی دموکراسی دریافت می‌کند.

بنا بر زندگینامه تیمرمن در وب سایت Intelligence Summit او در ژانویه 1993 توسط تام لانتوس نماینده کنگره از کالیفرنیا، ماموریت یافت تا هدایت و سرپرستی تیم تحقیقاتی کوچکی را در کمیته فرعی امور خارجی کنگره در امنیت بین‌المللی، سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشر، برای کاوش و تحقیق مسائل موشکی  وتکثیر سلاح‌های اتمی (این کشورها) بر عهده گیرد.

او مبدع واژه "رژیم‌های سرکش و یاغی" است که به ایران، عراق، سوریه، لیبی و کره‌شمالی اشاره می‌کند.

آشنایی با
کنت تیمرمن

بنیاد دموکراسی در ایران به عنوان یکی از بازیگران کلیدی طرح دادخواست علیه ایران توسط خانواده‌های قربانیان واقعه 11 سپتامبر در سال 2011 بود که به شکل غیرموجهی ایران و طالبان را در آسیب‌های وارده به خود مقصر می‌دانستند. گرت پورتر در این باره توضیح می‌دهد که: "تنها اثر واقعی این پرونده، افزایش افسانه‌های سیاسی راست‌گرا درباره ایران بود. یکی از قرابت‌های چنین پرونده‌هایی این است که شواهد قابل ارائه به دادگاه نمی‌باشند و به شدت فتنه‌انگیز هستند. بنابراین به راحتی نمی‌‌توان با آن‌ها مخالفت کرد."

گرت پورتر نقش کلیدی تیمرمن در این اقدامات را متذکر می‌شود: «نقش مرکزی در بافتن داستان‌های دخالت ایران در حملات 11 سپتامبر برای پرونده دادگاه در دست یک نویسنده راست‌گرا و فعال ضد ایران به نام کنت آر.تیمرمن است. طبق گفته وکلای پرونده، این تیمرمن بوده است که به دنبال وکلای چون تیموثی بی.فلمینگ رفته و او را نسبت به سه پناهنده‌ای که ادعا می‌کند نشانه درگیری ایران در حملات هستند، آگاه می‌کند. پورتر، تیمرمن را وابسته به حزب لیکود اسرائیل دانسته و او را حامی جنبش‌های ضد اسلامی معرفی می‌کند.»

آشنایی با
گرت پورتر در برنامه راز شبکه چهارم سیما

بنا به آنچه که در وب‌سایت این موسسه آمده، اعضای کلیدی بنیاد دموکراسی در ایران عبارتند از نادر افشار رئیس اتاق مشاوران خاورمیانه که با سرویس فارسی صدای آمریکا و آژانس اطلاعات آمریکا کار می‌کرده است؛ و ویلیام ناجوی، گزینش‌گر پیشین موسسه جمهوری‌خواه بین‌المللی. بنیاد دموکراسی در ایران سه نفر را به عنوان اعضای موسس خود معرفی کرده است: جاشوا موراویچ، رهبر ایدئولوگ و نومحافظه‌کار و سابقا فعال در موسسه آمریکن انترپرایز؛ پیتر رادمن، شاگرد هنری کسینجر که قبل از مرگش در سال 2008 پشتیبان تلاش‌های پروژه قرن جدید آمریکا و یکی از اعضای مرکزی موسسه بروکینگز بود؛ و آخرین نفر، مهدی روحانی که توسط بنیاد دموکراسی برای ایران به عنوان رهبر روحانی جامعه شیعه اروپا معرفی شده است. این گروه همچنین فرانک گافنی و جمیز ولسی را به عنوان اعضای ناظر خود معرفی کرده است.

آشنایی با
فرانک گافنی

آشنایی با
پیتر رادمن

آشنایی با
جاشوا موراویچ

آشنایی با
جیمز وولسی

بنیاد دموکراسی در ایران دشمنی ویژه‌ای با شورای ملی ایرانیان آمریکا (NIAC) و رئیس این شورا تریتا پارسی دارد چرا که وی مخالف اجرای یکی از برنامه‌های تغییر رژیم آمریکا در ایران بود و حامی روابط دیپلماتیک با ایران است. انجمن ایرانیان آمریکا ادعا می‌کند تریتا پارسی رئیس خودخوانده NIAC، یک مدافع جمهوری اسلامی ایران و انسانی غیرقابل اعتماد است که لابی‌های غیررسمی را برای ایران آماده می‌کند. او دستورکار ایران را آماده کرده و علایق آنان در آمریکا را پیگیری می‌کند. در آخرین برآورد، 96 درصد ایرانی‌های آمریکا گفته‌اند که تریتا یک لابی‌ساز برای ایران است.

آشنایی با
تریتا پارسی

این ادعا که تریتا پارسی نماینده ایران است موضوع دادخواست توهینی شد که توسط NIAC علیه یک نویسنده راست‌گرا به نام حسن داعی‌الاسلام اقامه شد.NIAC تلاش کرد تا شواهد لازم را علیه بنیاد دموکراسی در ایران و تیمرمن تهیه کند، اما موفق نشد.

دیگر فعالیت‌های بنیاد دموکراسی در ایران شامل تبلیغات حوادث ضد ایرانی، افزایش فعالیت‌های اپوزیسیون سازمان‌های ایرانی آمریکایی و گروه‌های فرار کرده از ایران، و تبلیغات اعمال مرتبط با حقوق بشر در ایران است. برای مثال، هنگامی که رئیس جمهور ایران محمود احمدی‌نژاد سال 2007 از دانشگاه کلمبیا در نیویورک دیدن کرد، بنیاد دموکراسی برای ایران، کمپین اعتراضی را با استفاده از شباهت‌های هیتلر و احمدی‌نژاد به راه انداخت که می‌گفت "او مشعل‌دار به راه‌ انداختن نسل‌کشی دیگری در جهان است".

برخلاف بسیاری از گروه‌های طرف‌دار تغییر رژیم ایران، بنیاد دموکراسی در ایران به روشنی مخالف همکاری با گروه‌ مجاهدین خلق (MEK) است و آن را سازمانی تروریست می‌داند. وب‌سایت بنیاد دموکراسی در ایران در مطلبی در تاریخ می 2011 می‌نویسد: سازمان مجاهدین خلق دنباله‌روی کشتار آمریکایی‌ها در ایران بوده و اراده‌اش خدمت به حملات نیروهای صدام به کردها و شیعیان عراق است. در همان ماه، بنیاد دموکراسی در ایران صفحه ویژه‌ای را منتشر کرد که اسنادی را علیه این سازمان ارائه داده بود.

وب‌سایت بنیاد دموکراسی در ایران

وب‌سایت بنیاد دموکراسی برای ایران، به عنوان اخبار روزانه حقوق بشر ایران، اخبار منطقه‌ای، و فعالیت‌های ضد دولتی یا بازیگران مدنی که به دنبال تغییر رژیم ایران هستند کار می‌کند.

وب‌سایت بنیاد دموکراسی در ایران همچنین خلاصه وقایع یک سال ایران و گزارش تجارت ماهانه ایران را به قیمت 1100 دلار به فروش می‌رساند. استفان برین این گزارش ماهانه را به عنوان تنها منبع اطلاعات داخی درباره آنچه که ایران در تجارتش انجام می‌دهد معرفی کرده است. اگرچه این گزارشات توسط وب‌سایت بنیاد دموکراسی در ایران تهیه می‌شود اما امتیاز آن متعلق به پروژه داده‌های خاورمیانه تیمرمن است که از طریق این وب‌سایت منتشر می‌شود. این گزارشات از سال 1999 تا کنون به طور دائم منتشر شده‌اند و بیشتر پیرامون مسائل هسته‌ای ایران هستند.

آشنایی با

معمولا مطالب خبری ارائه شده در سایت این بنیاد، همواره یک احساس دوگانه را (در مخاطب خود) القا و ایجاد می‌کند:

1. این که یک جبهه پر طراوت و چالاک در اپوزیسیون ایرانی وجود دارد که دولت امریکا با آنها کار می‌کند.

2. این که ایران همواره یک تهدید حتمی برای آمریکا و اسرائیل است. روال معمول این سایت، القاء اخبار ناصحیح و دروغ درباره ایران است. به یک خبر اختصاصی این سایت توجه کنید: "منابع جداگانه در امریکا و ایران اخیرا به بنیاد دموکراسی در ایران گفته‌اند که رژیم ایران برای آزمایش سلاح‌های اتمی خود قبل از سال جدید ایرانی در تاریخ 20 مارس 2006 برنامه ریزی کرده است."

در سال 1994 تیمرمن شروع به انتشار گزارشاتی به نام "ایران بریف" کرد که آرشیو آن را نیز در اختیار سایت بنیاد دموکراسی در ایران قرار داده است. تیمرمن همچنین خود را مدیر و کارگردان پروژه داده‌های خاورمیانه - که در خارج از دفتر او و در مریلند کار می‌کند -معرفی می‌نماید.

آشنایی با

تیمرمن عضو "کمیته خطرات جاری" بوده و به عنوان عضو هیئت مشاوران "موسسه یهودی برای امور امنیت ملی" خدمت می‌کند.

ویسن‌تال، که به خاطر ردیابی و شناسایی سران حزب نازی‌ مشهور است، می‌گوید: "من عمر خود را صرف ردیابی قاتلان دیروزی کرده‌ام و آقای تیمرمن کار ردیابی قاتلان امروزی را بر عهده دارد."

سایت شخصی تیمرمن متذکر می‌شود که او "به خانواده‌های قربانیان 11 سپتامبر کمک می‌کند تا دعاوی حقوقی را علیه دولت جمهوری اسلامی ایران، به علت مداخله مستقیم و مالی ایران در توطئه حمله القاعده به امریکا مطرح کنند و به نتیجه برسانند."

تعدادی از نظرات "بنیاد دموکراسی در ایران" برای مبارزه با جمهوری اسلامی:

- بنیاد دموکراسی در ایران معتقد است که تنها راه ممانعت جدی از جمهوری اسلامی ایران در پیگیری تحقیقات پنهان هسته‌ای، ضربه زدن به این رژیم و رهبران ارشد آن از طریق تحریم شریان‌های مالی - اقتصادی می‌باشد.

-جامعه جهانی با جلوگیری از دستیابی ایران به اقتصاد بین‌المللی، می‌تواند این رژیم را فلج کند؛ مانند جلوگیری از فروش نفت، خرید اسلحه و سرمایه ‌گذاری در شبکه تروریستی  این رژیم در سر تاسر جهان.

- این [تحریم اقتصادی-نظامی] کاراترین و مهمترین تحریمی است که می‌توان بر جمهوری اسلامی ایران اعمال کرد.

- بنیاد دموکراسی در ایران معتقد است که اقدامات قوی طراحی شده برای انزوای هرچه بیشتر ایران، مردم این کشور را به مطالبه آزادی و تقابل با نیروهای انقلابی و شخص رئیس جمهور احمدی نژاد تشویق می‌کند.

منابع مالی:

اطلاعات بسیار کمی درباره منابع مالی بنیاد دموکراسی در ایران وجود دارد. 990 پرونده اخیر در وب‌سایت گایدستار به قیمت فقط 1000 دلار منتشر شده است. بنیاد دموکراسی در ایران کمک‌های فراوانی را از «موسسه وقف ملی برای دموکراسی (NED)» دریافت کرده که شامل مبلغ اولیه شروع به کار در سال 1995 به میزان 50000 دلار بود. بنا به توضیح موسسه وقف ملی برای دموکراسی در سال 1996 نیز مبلغ 25 هزار دلار نیز به این بنیاد کمک شده است تا اسناد وضعیت حقوق بشر در ایران را بررسی و تهیه کند. 

بنیاد دموکراسی در ایران به طور منظم گزارش‌هایی را پیرامون شرایط حقوق بشر در ایران تهیه کرده و در اختیار رسانه‌های بین‌المللی، دیگر گروه‌های حقوق بشری و سیاست‌مداران قرار می‌دهد. این گزارش‌ها عموما توسط صدای آمریکا و بی‌بی‌سی انگلیسی و فارسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


منابع:

 FDI, "About FDI," http://www.iran.org/about.htm.

 AP, "Judge: Iran, Taliban, al Qaeda liable for 9/11," December 22, 2011,http://www.cbsnews.com/8301-201_162-57347506/judge-iran-taliban-al%20Qaeda-liable-for-9-11/.

 Gareth Porter, "Crackpot Anti-Islam Activists, 'Serial Fabricators,' and the Tale of Iran and 9/11," Antiwar.com, December 31, 2011,http://original.antiwar.com/porter/2011/12/30/the-tale-of-iran-and-911/.

 Gareth Porter, "Crackpot Anti-Islam Activists, 'Serial Fabricators,' and the Tale of Iran and 9/11," Antiwar.com, December 31, 2011,http://original.antiwar.com/porter/2011/12/30/the-tale-of-iran-and-911/.

 FDI, "Grover Norquist, Mullah's Ally." January 4, 2012,http://www.iran.org/. No permalink provided.

 FDI, "DACOR rejections [sic] calls to cancel Trita Parsi," May 23, 2011,http://www.iran.org/. No permalink provided.

 NIAC, "NIAC Files Defamation Lawsuit against Hassan Daioleslam," May 15, 2008, http://www.niacouncil.org/site/News2?page=NewsArticle&id=6135&security=1&news_iv_ctrl=1082.

 FDI, "Wall Street Journal highlights MEK publicity campaign," May 13, 2011, http://www.iran.org/. No permalink provided.

 Guide Star, "Nonprofit Report for Foundation for Democracy in Iran,"http://www2.guidestar.org/organizations/52-1950558/foundation-democracy-iran.aspx.

 National Endowment for Democracy, "Democracy Projects Database Results," http://www.ned.org/.

حدیث گوهربار روز



خداوند به نوح وحى فرمود: کشتى جادارى بساز و در ساختن آن، شتاب کن. آن گاه نوح به دست خود در مسجد کوفه کشتى ساخت و چوب آن را از راه دور آورد تا آن که از ساختن آن، رهایى یافت.
مشرق- مُفضّل بن عمر می‌گوید: نزد امام صادق علیه‌السلام در کوفه بودم، در ایّامى که بر ابوالعباس سفّاح، وارد شده بود. هنگامى که به محلّه کُناسه رسیدیم، فرمود: عمویم زید، این جا به دار آویخته شد.
سپس به راه خود ادامه داد تا به راسته روغن‏‌فروشان ـ که در انتهاى راسته زین‏‌سازان بودـ، رسید. پس خود پیاده شد و فرمود: پیاده شو. این، مکان سابق مسجد کوفه است؛ همان که آدم علیه‌‏السلام آن را رسم کرد و من نمى‏‌پسندم که سواره داخل آن شوم.
گفتم: چه کسى نقشه آن را تغییر داد؟
فرمود: نخستین آن، توفان زمان نوح علیه‌السلام بود. سپس یاران پادشاهان ایران و عرب، و سرانجام، زیاد بن ابى‌سفیان، آن را تغییر دادند.
گفتم: کوفه و مسجد آن، در عصر نوح علیه‌السلام وجود داشتند؟
فرمود: آرى، اى مفضّل! و محلّ سکونت نوح علیه ‌السلام و قوم او، در روستایى به فاصله یک منزلى در سمت غرب کوفه بود. نوح علیه‌السلام، مردى نجّار بود که خداوند، او را به پیامبرى برانگیخت و وى را برگزید. نوح، نخستین کسى است که کشتى‏‌اى ساخت که بر آب، روان گردد. نوح، نهصد و پنجاه سال در میان مردم خود، درنگ کرد و آنان را به سوى خداوند عزوجل فرا مى‏‌خواند؛ لیکن، وى را استهزا کرده، به تمسخر مى‏‌گرفتند. 
چون از آنان چنین دید، نفرینشان کرد و گفت: پروردگارا! هیچ کس از کافران را بر روى زمین، باقى مگذار؛ چرا که اگر آنان را باقى بگذارى، بندگانت را گم‏راه مى‏‌کنند و جز زشتکارِ ناسپاس نمى‏‌زایند
پس خداوند به نوح وحى فرمود: کشتى جادارى بساز و در ساختن آن، شتاب کن. آن گاه، نوح به دست خود در مسجد کوفه کشتى ساخت و چوب آن را از راه دور آورد تا آن که از ساختن آن، رهایى یافت.

متن حدیث: 

الکافی عن المفضّل بن عمر :
کُنتُ عِندَ أبی عَبدِاللّه‏ِ علیه ‏السلام بِالکوفَةِ أیّامَ قَدِمَ عَلى أبِی العَبّاسِ [السَّفّاحِ] ، فَلَمَّا انتَهَینا إلَى الکُناسَةِ* قالَ : ههُنا صُلِبَ عَمّی زَیدٌ رحمه‏الله ، ثُمَّ مَضى حَتَّى انتَهى إلى طاقِ الزَّیّاتینَ وهُوَ آخِرُ السَّرّاجینَ ، فَنَزَلَ وقالَ : اِنزِل فَإِنَّ هذَا المَوضِعَ کانَ مَسجِدَ الکوفَةِ الأَوَّلَ الَّذی خَطَّهُ آدَمُ علیه ‏السلام ، وأنَا أکرَهُ أن أدخُلَهُ راکِبا ، قالَ : قُلتُ : فَمَن غَیَّرَهُ عَن خِطَّتِهِ؟
قالَ : أمّا أوَّلُ ذلِکَ فَالطّوفانُ فی زَمَنِ نوحٍ علیه ‏السلام ، ثُمَّ غَیَّرَهُ أصحابُ کِسرى ونُعمانَ ، ثُمَّ غَیَّرَهُ بَعدُ زِیادُ بنُ أبی سُفیانَ . فَقُلتُ : وکانَتِ الکوفَةُ ومَسجِدُها فی زَمَنِ نوحٍ علیه ‏السلام ؟
فَقالَ لی : نَعَم یا مُفَضَّلُ ، وکانَ مَنزِلُ نوحٍ وقَومِهِ فی قَرَیةٍ عَلى مَنزِلٍ مِنَ الفُراتِ مِمّا یَلی غَربِیَّ الکوفَةِ ، قالَ : وکانَ نوحٌ علیه ‏السلام رَجُلاً نَجّارا فَجَعَلَهُ اللّه‏ُ عَزَّوجَلَّ نَبِیّا وَانتَجَبَهُ ، ونوحٌ علیه ‏السلام أوَّلُ مَن عَمِلَ سَفینَةً تَجری عَلى ظَهرِ الماءِ ، ولَبِثَ نوحٌ علیه ‏السلام فی قَومِهِ ألفَ سَنَةٍ إلّا خَمسینَ عاما ، یَدعوهُم إلَى اللّه‏ِ عَزَّوجَلَّ فَیَهزَؤونَ بِهِ ویَسخَرونَ مِنهُ ، فَلَمّا رَأى ذلِکَ مِنهُم دَعا عَلَیهِم ، فَقالَ: رَّبِّ لَا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْکَـفِرِینَ دَیَّارًا * إِنَّکَ إِن تَذَرْهُمْ یُضِلُّواْ عِبَادَکَ وَ لَا یَلِدُواْ إِلَا فَاجِرًا کَفَّارًا . فَأَوحَى اللّه‏ُ عَزَّوجَلَّ إلى نوحٍ : أنِ اصنَع سَفینَةً وأوسِعها وعَجِّل عَمَلَها ، فَعَمِلَ نوحٌ سَفینَةً فی مَسجدِ الکوفَةِ بِیَدِهِ، فَأَتى بِالخَشَبِ مِن بُعدٍ حَتّى فَرَغَ مِنها.


*الکُناسة: محلّه ای در کوفه
*سوره نوح : 26 و 27 



«اصول‌کافی، ج 8 ص 279 - تفسیر عیّاشی، ج 2 ص 144 - بحار، ج100 ص 

تصاویر روز رسانه های خبری

گشتی در دنیای سلفی‌های منحصربفرد 
 

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید

http://salijoon.ws/mail93/931025/aba451f63464da746f8f4a2a01f87b54_XL.jpg

این روزها و با گسترش شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، فیس‌بوک، گوگل پلاس و..، سلفی نیز رواج بیشتری یافته است.  البته در میان بی‌شمار عکس‌های سلفی که روزانه در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشته می‌شوند، تنها معدودی دارای ویژگی‌های منحصربفرد بوده و توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند.

سلفی (Selfie) که در واقع همان عکاسی از خود است، معمولاً با دوربین‌های دیجیتال دستی یا دوربین تلفن‌های هوشمند گرفته می‌شود. در سال‌های اخیر از ستارگان سینما و دنیای ورزش گرفته تا سیاستمداران و البته مردم عادی، همه و همه یا به موج گرفتن سلفی پیوسته و یا به آن دامن زده‌اند. حتی کار به جایی رسیده که گرفتن سلفی در هر محل و هر حالتی به امری رایج تبدیل شده است.

selfie.-20

اما البته کاملاً روشن است که از میان این موج وسیع که کمابیش دارای خصوصیات مشابه بوده و حتی از  پس زمینه‌ای شبیه به هم برخوردارند، تنها معدودی توجهات را به سمت خود جلب می‌کنند. در واقع شاید بتوان گفت که بسیاری از سلفی‌های گرفته شده ، در مقایسه با یک گروه خاص، خسته کننده و یکنواخت ظاهر شده‌اند. اما سلفی که از دایره‌ی روزمرگی و تکرار بیرون آمده و از زاویه‌ای جدید گرفته شده است چه ویژگی‌هایی دارد؟

در ادامه به سراغ تعدادی از سلفی‌های هیجان‌انگیز می‌رویم تا ببینیم دارای چه خصوصیات یا ویژگی‌های منحصربفرد و جالب توجهی هستند که آنها را دیدنی‌تر کرده‌اند.

سلفی‌های منحصربفرد

سلفی تماشایی برفراز مزارع سرسبز، جمهوری چک

عکاس: جیکاب ویک (Jacub Vik)


سلفی‌های منحصربفرد

سلفی از شنا با والی غول پیکر

عکاس: آماندا کاتن (Amanda Cotton)


سلفی‌های منحصربفرد

سلفی با دوستان برفراز آسمانخراشی در هنگ کنگ

عکاس: الکساندر رمنف (Alexander Remnev)


سلفی‌های منحصربفرد

سلفی با هواپیمای کنترل از راه دور (Drone) برفراز کوهستان آلپ، سوئیس
 

عکسی از ماموت فوتو (Mammut Photo)


سلفی‌های منحصربفرد

سلفی هنگام پرش از بالن هوای گرم در  تعطیلات هالووین

عکاس: مایک اسکامیلا (Mike Escamilla)


سلفی‌های منحصربفرد

سلفی از فراز مجمسه‌ی نگهبان ریو (عیسای منجی)، ریو، برزیل

عکاس: لی تامپسون (Lee Thompson)


سلفی‌های منحصربفرد

سلفی خلبان F-16

عکسی از Forsvaret


سلفی‌های منحصربفرد

سلفی تماشایی از فضانورد ژاپنی آکی هوشیده (Aki Hoshide)، در فضا

عکس از ناسا


سلفی‌های منحصربفرد

مردی از بومیان برزیل با فرزندش سلفی می‌گیرد

عکاس: تارسو ساراف (Tarso Sarraf)


سلفی‌های منحصربفرد

سلفی مریخ نورد

عکس: ناسا


سلفی‌های منحصربفرد

گربه‌ها هم به گرفتن سلفی علاقمند شدند


سلفی‌های منحصربفرد

دختری که در سالن کنسرت به گرفتن سلفی مشغول است


 و همچنین این سلفی‌های مهیج از عاشقان آدرنالین و ارتفاع

سلفی‌های منحصربفرد

سلفی‌های منحصربفرد

سلفی‌های منحصربفرد

سلفی‌های منحصربفرد

سلفی‌های منحصربفرد

 

 

تصاویر زیبا از خودروهای مدرن



بی ام و ایکس 5 ام 2016+ عکس

کد خبر: 70553 | تاریخ خبر: 24/10/1393
پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران - تهران

بی ام و ایکس 5 ام 2016 ساخت کشور آلمان است. سرعت 0 تا 100 این ماشین در 4.2 ثانیه انجام می شود.


































تغذیه و سلامتی



غذاهای ممنوع در کم کاری تیروئید را بشناسید
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گواتروژن به مواد غذایی گفته می شود که باعث ایجاد گواتر می شوند. برخی از مواد غذایی حاوی ترکیباتی هستند که منجر به کاهش عملکرد تیروئید می شوند. بهتر است افراد مبتلا به کم کاری تیروئید این مواد غذایی مانند خانواده کلم، سویا، سیب زمینی شیرین و ... را در رژیم غذایی محدود کنند.

کم کاری تیروئید یکی از شایع ترین بیماری ها در تمام دنیا می باشد که اثرات فراوانی از جمله چاقی را به همراه دارد. بسیاری از افراد ابراز می دارند با وجود مصرف مقادیر کمی مواد غذایی باز هم روند صعودی افزایش وزن در آنها مشاهده می شود. این افراد بعد از مشاهده نتیجه آزمایش تیروئید خود متوجه می شوند که علت اصلی این مسئله فعالیت کمتر از معمول غده تیروئید در ایشان است. در نتیجه سوخت و ساز بدن کاهش یافته و منجر به اضافه وزن و چاقی گردیده است. چنین افرادی حتما باید داروهای تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنند تا کمبود هورمونی ایشان جبران گردد. در رابطه با برنامه غذایی خود نیز باید نکاتی را رعایت کنند تا بتوانند بر این بیماری غلبه نمایند. در این مقاله سعی داریم تا شما را با مواد غذایی که فعالیت غده تیروئید را کاهش می دهند؛ آشنا کنیم. تا این مواد غذایی را در برنامه غذاییتان محدود کنید.
هیپوتیروئیدیسم و گواتر؛ مرتبط با کمبود هورمون های تیروئید

علت اصلی گواتر در تمام دنیا به دو مسئله مرتبط است: سوء تغذیه پروتئین انرژی و کمبود ید. زیرا پروتئین و ید دو ماده اصلی هستند که تیروئید برای ساختن هورمون های خود نیاز دارد. خاک برخی از مناطق دنیا از نظر ید بسیار فقیر می باشد بالاخص مکان هایی که از دریا فاصله دارند. به همین علت گواتر اندمیک در چنین مناطقی بسیار شایع است. از جمله این مناطق کشور ایران می باشد. گواتر در سال های گذشته در کشور ما بسیار شایع بوده است که با یددار کردن نمک ها این مشکل برطرف شده است و گواتر در کشور ما تحت کنترل درآمده است. اما کم کاری تیروئید(چون علاوه بر میزان ید به عوامل دیگری از جمله زمینه های ژنتیکی هم وابسته است) همچنان در کشور وجود دارد.
نمک یددار

برای عملکرد صحیح غده تیروئید و فعالیت های بدن به روزانه ۱۵۰ میکروگرم ید نیاز است. غذاهای دریایی بیشترین میزان ید را دارند. مثلا ۹۰ گرم ماهی کاد ۹۹ میکروگرم ید دارد. غذاهای دیگر هم به مقدار کمی ید دارند. اما با مصرف مواد غذایی معمولی نیاز افراد به ید برآورده نمی شود. بنابراین یددار کردن نمک ها ضرورت می یابد به طوری که هر نصف قاشق چای خوری نمک یددار، ۱۴۲ میکروگرم ید دارد.
گواتروژن ها

گواتروژن به مواد غذایی گفته می شود که باعث ایجاد گواتر می شوند. این مواد فعالیت آنزیم تیروئید پراکسیداز که برای وارد کردن ید به هورمون های تیروئیدی لازم است را کاهش می دهند. گواتروژن ها بسیار متنوع هستند: تیوسیانین ها، برخی فلاوونوئیدها مانند کورستین، کامفرول و روتین و ... از آن جمله هستند.
تیوسیانین ها، مهمترین گواتروژن

تیوسیانین ها ترکیبات گوگردداری هستند که در انواع گونه های گیاهی یافت می شوند. تیوسیانین ها جذب ید توسط غده تیروئید را کاهش می دهند. زیرا تیوسیانین ها برای ورود به غده تیروئید با ید رقابت می کنند. ید اضافی در رژیم که به وسیله نمک یددار تامین می شود باعث پیروزی ید در این رقابت می شود. تیوسیانین ها در خانواده کلم به فراوان یافت می شوند، خانواده کلم شامل موارد زیر است: کلم برگ چینی، کلم بروکلی، کلم بروکسل، گل کلم، کلم برگ سفید، کلم برگ قرمز، کانولا، بروکلی چینی، کلم چینی، ترب کوهی، کلم پیچ، کلم قمری، دانه خردل، خردل سبز، تربچه، شلغم، واسابی، شاهی آبی، آروگولا و ... . همچنین از دیگر مواد غذایی سرشار از تیوسیانین می توان این موارد را ذکر کرد: سیب زمینی شیرین، کاساوا، ذرت، بذر کتان، لوبیا لیمنسیس و .... . تمام این گیاهان تا زمانی که زنده هستند و برداشت نشده اند تیوسیانین ندارند. اما با برداشت شدن، تیوسیانین ها تولید می شوند.
فلاونوئیدها، فراوانترین گواتروژن ها

بیش از ۳ هزار نوع فلاوونوئید در ترکیب مواد غذایی کشف شده است که از جمله مهمترین آن ها می توان فلاوونوئیدهای موجود در دانه های سویا را نام برد. این فلاوونوئیدها عبارتند از: جنیستئین و دائیدزئین. فلاونوئیدهای سویا فعالیت تیروئید پراکسیداز را کاهش می دهند. نکته قابل توجه این است که حتی پختن هم از فعالیت گواتروژنیک سویا نمی کاهد. مطالعات متعدد اثرات ضد تیروئید سویا را به اثبات رسانده است. این مطالعات نشان می دهد نوزادانی که از فورمولاهای برپایه سویا استفاده می کنند، در خطر هیپوتیروئیدیسم و بیماری های خودایمنی تیروئید قرار دارند. وقتی یک نوزاد با کم کاری تیروئید متولد می شود باید مکمل های هورمون تیروئید به وی داده شود تا کمبود او جبران شود. متخصصان توصیه می کنند که این نوزادان از فورمولاهای حاوی سویا پرهیز کنند.

در افراد بزرگسال نیز اگر دریافت ید ناکافی باشد باید مصرف سویا محدود شود. مثلا گیاهخواران به دلیل مصرف بیشتر سویا (حدود ۳ برابر افراد عادی) بیشتر در معرض خطر کم کاری تیروئید قرار دارند. از دیگر مواد غذایی سرشار از فلاوونوئیدها می توان به ارزن اشاره کرد. ارزن در برخی مناطق دنیا به عنوان منبع غذایی افراد است. ارزن دارای فلاوونوئیدی به نام اپیگنین است که فعالیت تیروئید پراکسیداز را کاهش می دهد. این فلاوونوئید در مواد زیر نیز یافت می شود: بابونه، مرکبات، جعفری، پیاز، آبجو، جوانه گندم و .... .
خانواده کورستین

خانواده کورستین (که شامل کورستین، کامپفرول و روتین می باشد) از دو راه با متابولیسم هورمون های تیروئیدی تداخل دارند:

1. کاهش فعالیت تیروپراکسیداز: آنزیمی که برای وارد کردن ید به هورمون تیروئید لازم است.

2. کاهش فعالیت دیودیناز کبدی: آنزیم کبدی که برای فعالیت هورمون تیروئید لازم است.

کورستین در پیاز، چای، بروکلی، مویز سیاه، سیب، انگور، بلوبری، جینکوبیلوبا و زردآلو یافت می شود.
کامپفرول در چای، گریپ فروت، کاسنی و... وجود دارد و بیشتر از کورستین جذب می شود.
روتین در گندم سیاه، مارچوبه، مرکبات و ... یافت می شود و کمتر از کورستین جذب می شود.

نکته قابل توجه اینکه پختن غذاها تا ۳۰ درصد از کورستین، کامپفرول و روتین در غذاها را از بین می برد.
توصیه های غذایی برای افراد مبتلا به کم کاری تیروئید:

1. مواد غذایی که در بالا عنوان شد را در برنامه غذایی خود محدود کنید.

2. گواتروژن های قوی مانند سویا، ارزن و گیاهان خانواده کلم را حذف کنید.

3. اگر غذاهای سرشار از گواتروژن در طول روز مصرف می کنید مطمئن شوید که روزانه ۱۵۰ میکروگرم ید دریافت می کنید.

4. مواظب باشید بیش از حد از نمک ید دار استفاده نکنید.

هشدار بهداشتی به خوزستانی عزیز



۱۰ قاتل خاموش که در خانه‌ی شما زندگی می کنند
 

 

 

وقتی صحبت از چیزهایی ست که می‌توانند به طور بالقوه منجر به مرگ انسان شوند، بیشتر مردم عناصری مانند طوفان، گردباد، زمین لرزه و یا حتی یک کوسه را تصور می‌کنند. برخی افراد حتی شاید دزدی در خانه‌ یا مرد دیوانه‌ای در خیابان را انتخاب کنند.

متأسفانه، واقعیت این است که شما به جای اینکه با یک رویداد اتفاقی و ناگهانی کشته شوید، کم کم و با روندی پیوسته به وسیله‌ی ابزارهایی که هر روز در منزلتان استفاده می‌کنید در حال به قتل رسیدن هستید. برای نمونه در این مقاله نگاهی به ۱۲ محصولی انداخته‌ایم که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنید اما نمی‌دانید که این محصولات در حقیقت قاتلان خاموشی هستند که شما را قدم به قدم به مرگ نزدیک‌تر می‌کنند:

 

۱-فتالات موجود در عطرها می‌تواند مضر باشند. تحقیقات انجام شده وجود رابطه‌ای بین ناهنجاری رشدی نوزادان پسر و این مواد موجود در عطرها را ثابت کرده‌اند.

fragrances

 

۲-ترکیبات خاصی از پاک‌کننده‌های خانگی (مانند سفید کننده و آمونیاک) می‌توانند گازی تولید کنند که به طور بالقوه کشنده است.

household cleaners

 

۳-هر ساله در حدود ۴۵۰ نفر به دلیل افتادن از تخت خواب می‌میرند.

bed

 

۴-بعد از هر نوبت استفاده از خشک کن از خالی کردن فیلتر پرزگیر اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت احتمال ایجاد یک آتش‌سوزی مرگ بار در منزلتان را دو چندان کرده‌اید.

lint trap on your dryer

 

۵-اگر خانه‌ی شما قبل از سال ۱۹۷۸ ساخته شده است، شاید مجبور باشید با رنگ‌های سربی رو به رو شوید. خود رنگ تا زمانی که به دیوار چسبیده باشد خوب است؛ اما اگر شروع به پوسته شدن و جدا شدن از دیوار کند به طوری که قابل استنشاق شود می‌تواند بسیار سمی و کشنده باشد.

lead paint

 

۶-در حالی که اکثر گیاهان خانگی نسبتاً ایمن و بی خطر هستند، بسیاری از آن‌ها در واقع سمی‌اند؛ بنابراین، بهتر است کودکان خردسال خود را از این برگ‌ها دور کنید.

houseplants

 

۷-کرم‌های ضد آفتاب حاوی فیلترهای شیمیایی هستند که ممکن است موجب آسیب مادران باردار و روند رشد کودک آن‌ها شود.

Sunscreen

 

۸-پارابنهای موجود در شامپو و لوسیون نیز در تومورهای سرطان پستان یافت شده‌اند.

shampoo and lotion

 

۹-کمی کپک چیزی نیست که نگرانش باشیم، اما اگر این کپک به رشد خود ادامه دهد می‌تواند منجر به واکنش‌های آلرژیک، حملات آسم، مشکلات سیستم عصبی مرکزی و حتی سرطان شود.

mold

 

۱۰-ماده‌ی شیمیایی به نام تولوئن در رنگ مو وجود دارد که می‌تواند منجر به ابتلای فرد به سرطان خون شود.

hair dye

 

۱۱-هر ساله در حدود ۳۴۰ نفر به دلیل شرایط لغزنده در وان حمام جان خود را از دست می‌دهند.

bathtub

 

۱۲-دئودورانت ها حاوی یک ماده‌ی شیمیایی به نام تریکلوزان هستند که می‌تواند عملکرد عضلات و سیستم غدد درون‌ریز را مختل کند.

Deodorants

 

مسلماً هدف بنده از بیان این خطرات این نیست که بگویم شما باید استفاده از تمام این محصولات را به طور کامل کنار بگذارید. قطعاً کرم‌های ضد آفتاب می‌توانند از توسعه و رشد سرطان پوست جلوگیری کنند… اما آگاهی از عوارض جانبی این محصولات هم می‌تواند مفید و سازنده باشد.

منبع: 4farda.com

 

یک گزارش تصویری



تصاویر ایرانِ امروز به روایت عکاس الجزیره

توماس کریستوفر عکاس شبکه الجزیره که به تازگی به ایران سفر کرده است در مجموعه ای مصور با عنوان"رونق فرهنگ مصرف در ایران" فضاهای مدرن و مراکز خرید در ایران را تصویر کشیده است.

توماس کریستوفر عکاس شبکه الجزیره که سال گذشته به ایران سفر کرده است مراکز خرید، بازارها و فروشگاه های شهرهای مختلف ایران را مورد توجه قرار داده و رونق این مراکز با وجود تحریم های اقتصادی به تصویر کشیده است.

او در دوران اقامت خود در ایران به قم، تبریز، اصفهان، شیراز، یزد و تهران سفر کرده و رونق خرید و کسب و کار در این شهرها را دیده و عکاسی کرده است. او در ذیل عکس هایی که در الجزیره منتشر کرده این مراکز را نشان زندگی مدرن ایرانی‌ها دانسته و این توضیح را داده که رونق فرهنگ مصرف در ایران و میل به خرید کالاهای مدرن و لوکس با وجود تحریم ها در ایران است و چنانچه مذاکرات هسته‌ای به رفع تحریم منجر شود این مراکز بیش از آنچه هست شلوغ خواهند شد. 
 

alt
اگر تصاویر را نمی‌بینید اینجا کلیک کنید..

(تصاویر) روایت عکاس

توزیع شربت در سالروز میلاد امام زمان(عج) در تهران

 

(تصاویر) روایت عکاس

عبور رهگذران از بازار تهران

 

(تصاویر) روایت عکاس

دو دختر جوان در نزدیکی مسجد قم؛ چسب پس از عمل جراحی زیبایی یکی از دو رهگذر، توجه عکاس را جلب کرده است. 

 

(تصاویر) روایت عکاس


تبلیغات مواد شوینده و خوراکی در مرکز خرید بزرگ اصفهان

 

(تصاویر) روایت عکاس

مرکز خرید گلستان در تهران

 

(تصاویر) روایت عکاس

کفش فروشی در اصفهان

 

(تصاویر) روایت عکاس

بازار پوشاک در شیراز

 

(تصاویر) روایت عکاس

"هایپر استار" شیراز 

 

(تصاویر) روایت عکاس

شهربازی کودکان در مرکز خرید بزرگ شیراز

 

(تصاویر) روایت عکاس

فست فود "خانه کنتاکی"در مرکز خرید بزرگ اصفهان

 

(تصاویر) روایت عکاس

کفش فروشی در بازار بزرگ تبریز

 

(تصاویر) روایت عکاس

نمایی از بازار سنتی تبریز

 

(تصاویر) روایت عکاس

عکاسی یک جوان با موبایل از عبور گوسفندان از مکانی نامعلوم در تبریز

 

(تصاویر) روایت عکاس

چند زن با حجاب اسلامی در تهران

 

(تصاویر) روایت عکاس

پاساژ گلستان در تهران

 

(تصاویر) روایت عکاس

یک بنگاه خرید و فروش خودرو در تهران

 

(تصاویر) روایت عکاس

دو دختر جوان در خیابانی در تهرانی 

 

(تصاویر) روایت عکاس

دو دختر جوان در میدان نقش جهان اصفهان مشغول کار با گوشی موبایل

 

(تصاویر) روایت عکاس

فروشگاه چادر و مقنعه در اصفهان

 

(تصاویر) روایت عکاس

نمایی از مرکز خرید بزرگ اصفهان

 

(تصاویر) روایت عکاس

فروشگاه "اپل" در اصفهان

 

(تصاویر) روایت عکاس

جوانان تبریزی در  یک چایخانه مشغول کار با مدل جدید تبلت

 

(تصاویر) روایت عکاس

قسمت فروش لوازم خانگی در مرکز خرید بزرگ اصفهان

 

(تصاویر) روایت عکاس

فروش مدلهای خارجی جوراب در بازار تهران

 

(تصاویر) روایت عکاس

خانم جوان در حال عبور از کنار یک مغازه در یزد 

 

(تصاویر) روایت عکاس

خریداران پوشاک در بازار بزرگ یزد

 

(تصاویر) روایت عکاس

فروشگاه شرکت "اپل" در اصفهان

 

(تصاویر) روایت عکاس

وسایل بازی و سرگرمی در یک مرکز خرید در شیراز

 

(تصاویر) روایت عکاس

پارکینگی با خودروهای تولید داخل و خارج در شیراز

 

(تصاویر) روایت عکاس

مرکز خرید بزرگ شیراز

 

(تصاویر) روایت عکاس

فروشگاه لوازم صوتی و تصویری در شیراز

 

(تصاویر) روایت عکاس

بازار پوشاک در شیراز

 

(تصاویر) روایت عکاس

یک بستنی فروشی در قم
 

تصاویر روز رسانه های خبری



شگفت انگیزترین نقاشی های سه بعدی خیابانی

لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
اگر تصاویر برای شما قابل نمایش نیست بر روی لینک موجود در ابتدای ایمیل کلیک کنید
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

یک گزارش ویژه



پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محسن کنگرلو از فعالان اصلی موضوع جریان مک فارلین در مصاحبه با روزنامه جمهوری اسلامی به بیان ناگفته هایی از این پرونده پرداخت.متن کامل گفت وگو را می خوانید.


* شما یکی از افرادی هستید که در جریان ماجرای مک فارلین، عضو هیئت مذاکره‌کننده ایرانی بودید. پست سازمانی شما در آن زمان چه بود؟
- از فروردین ماه سال 1361،‌ من به عنوان مشاور امنیتی – اطلاعاتی آقای مهندس میرحسین موسوی نخست‌وزیر وقت مشغول کار شده بودم. بعد‌ها هم مسئول پیگیری ارتشاء‌های دولتی از طرف دولت شدم. مسئولیت من خرید اسلحه نبود. ولی ما باید دقیقا آن زمان را بررسی ‌کنیم. اگر بخواهیم بفهمیم که چرا همه دنبال پیروزی در جنگ بودند، آن وقت این موضوع کاملا ریشه‌یابی می‌شود. آن روزها همه در فکر و اندیشه پیروزی در جنگ بودند. همه دوست داشتند خدمتی به این روند بکنند همه ایرانیها به این موضوع فکر می‌کردند. وقتی می‌گویم همه ایرانیها منظورم آنهایی هم هستند که حتی در داخل ایران نبودند و حتی با انقلاب هم موافق نبودند، اما به ایران و وطنشان علاقه داشتند. به فکر این بودند که ایران در جنگ پیروز شود و خدای نکرده شکست و ناکامی و تجزیه ایران عاقبت این جنگ نشود. بالطبع همه دنبال راهکارها و امکاناتی بودند که ما را در جنگ پیروز کند. همه هم این را می‌دانستند که ما امکانات و سلاح‌هایی را که بتوانیم در مقابل عراق، پیروز جنگ بشویم نداشتیم. به عراق همه دنیا بویژه ابرقدرتهای آن زمان کمکهای شایان توجه نظامی و تسلیحاتی می‌کردند. تازه از انقلاب سال 57، فارغ شده بودیم و علاوه بر مشکلاتی که وجود داشت آمادگی زیادی هم برای جنگ نداشتیم. صدام هم ا ز این موضوع سوء استفاده کرده بود و به ایران حمله کرد.
من در همینجا یک سابقه‌ای از این موضوع از خاطرات قبل از پیروزی انقلاب خود را برایتان بازگو می‌کنم. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آقای مهندس مهدی بازرگان به نمایندگی از سوی نهضت آزادی ایران برای آشنایی و پی بردن به ماهیت گروه «فجر اسلام» چند سئوال برای گروه ما فرستاد. یکی از سئوالات آقای مهندس بازرگان از ما این بود: اگر ما پیروز بشویم، از ناحیه چه کشوری مورد حمله قرار می‌گیریم؟ من در جواب آقای بازرگان گفتم: عراق.
* رابط شما با آقای بازرگان چه کسی بود؟
- رابط ما با آقای بازرگان، آقای سیدرضا دربندی بود. از دوستان مبارز و بسیار صمیمی ما است. از بچه‌های خوب فجر اسلام بود. سیدرضا دربندی سوالات آقای بازرگان را آورد. بعد از انقلاب هم از طریق مرحوم آقای محمد نصراللهی (نماینده آبادان در مجلس اول) و ناصر ترکان اطلاعات خوبی از عراق و منطقه جمع‌آوری کردیم. اطلاعات اولیه ما حاکی از آن بود که عراق در تدارک جنگ سنگین علیه ایران است. این اطلاعات را هم به مسئولین می‌گفتیم اما چندان پذیرا نبودند. ما در آبادان دفتر هم داشتیم. دفتر فجر اسلام در آبادان مشهور به دفتر 316 بود. پلاک دفترمان 316 بود و به همین پلاک هم مشهور شده بودیم. سپاه نوار مرزی خوزستان را خودمان تشکیل دادیم. با حمایت و نظارت آیت‌الله شهید بهشتی.
* ماجرای مک فارلین از کجا کلید خورد؟
- از طریق منابعی، آقای قربانی‌فر با ما تماس گرفت.و من مسئول برقراری ملاقات با ایشان شدم.
* ملاقاتتان در ایران بود؟
- نه. اولین ملاقات ما در پاریس بود. در آن ملاقات آقای قربانی فر یک سری مسائلی را مطرح کرد و ما این مسائل را به تهران انتقال دادیم. درخواست اولیه آمریکائیها از طریق قربانی‌فر این بود که ما یک سری گروگان در لبنان داریم، شما حرفتان در لبنانی‌ها اثر و نفوذ دارد. شما گروگانهای ما را بگوئید و وساطت کنید که لبنانی‌ها گروگانهای ما را آزاد کنند و ما هم در عوض، کمکهای نظامی و تسلیحاتی در جنگ به شما می‌کنیم.
* قربانی‌فر نماینده رسمی آمریکایی‌ها بود؟
- نه. نماینده رسمی نبود. واسطه بود. او به هرحال خواسته‌هایی داشت. اما در پس پرده خواسته‌هایش، انگیزه و عرق وطن‌پرستی هم وجود داشت. درآن زمان قربانی‌فر و قربانی‌فرها همگی آرزو می‌کردند که ایران در جنگ پیروز شود. همه علاقه‌‌مند بودند که ایران در جنگ پیروز شود و هرکس از هر طریقی با امکانات و ارتباطات خود سعی در کمک به ایران داشتند. ایرانیهای سراسر جهان حاضر نبودند که وطنشان توسط عراق اشغال بشود. قربانی‌فر هم یکی از همان افراد بود.
* انگیزه اصلی ایران از استقبال از این پیشنهاد و مذاکره با آمریکائیها چه بود؟
- سوال خیلی خوبی کردید. ما آن زمان به موشک تاو احتیاج داشتیم. مشکل تاو هم در اختیار آمریکائیها بود.
* قبل از انقلاب قربانی‌فر چه کاره بود؟
- یک شرکت حمل و نقل بود، مدیرعامل حمل و نقل استارلاین بود. چندین کشتی داشتند. صاحبان این شرکت مقامات آمریکایی و اسرائیلی بودند.
* می‌گفتند قربانی‌فر، مامور ساواک بود؟
- این موضوع غلط است. حد قربانی‌فر بالاتر از این بود که مامور حقوق‌بگیر ساواک باشد. قطعا وزارت اطلاعات پرونده‌ای از قربانی‌فر در اختیار دارد. ممکن است با ساواک رابطه داشته باشد. چون گفتم مدیرعامل یک شرکت بسیار عظیم حمل و نقل بین‌المللی بوده، اما مامور حقوق‌بگیر و این حرفها نبوده. رده بالایی داشت. حتی چند باری که به تهران آمد ما او را وصل کردیم به آقای یونسی (وزیر اطلاعات اسبق) که آن زمان دادستان ارتش بود. با آنها همکاریهای بسیار خوبی کرد. خیلی خیلی به ایران خدمت کرد. آقای یونسی و دادستانی ارتش و پرونده‌های آنجا، سند ادعای من است. بالاخره در خصوص جنگ این ارتباطات پدید می‌آید و ضروری است.
* چه شد که ارتباط شما با قربانی‌فر و آمریکائیها قطع شد؟
- قرار بود که ما وساطت کنیم تا لبنانیها گروگانهای آمریکایی را آزاد کنند و آنها به ما موشک تاو بدهند. این کار انجام شد،‌تا اینکه در ایران جریانهایی کارشکنی کردند و آخرین پول محموله موشک را به آنها پرداخت نکردند. آخرین هواپیمایی که 500 عدد موشک تاو را برای ایران آورد، پولش داده نشد. کسی که مسئول این کار بود، از دادن پول به بهانه گران بودن موشکها و سایر بهانه‌جویی‌ها ممانعت کرد. بهانه‌ها واهی بود. خرید اسلحه و موشک این بهانه‌ها را برنمی‌تابد. می‌خواستند کار پیش نرود. خیلی به جنگ ضربه زدند.
* این مذاکره در پیشرفت جنگ به نفع ایران موثر بود؟
- صددرصد. صددرصد این مذاکره به نفع ما شد. علاوه بر موشکهای تاو، 110 هزار قطعه شامل حدود 100نوع قطعه و مدل قطعه «هاگ» را ما وارد ایران کردیم. سایت‌های هاگ ما همگی از کار افتاده بود. همین موشکهای هاگ باعث پیروزی ما در عملیات فاو شد. در عرض یک روز ما 70 تا پرواز جنگنده‌های عراقی را زدیم.
* یکی دو نمونه از عملیاتی که براثر همین معامله و مذاکره، باعث پیروزی رزمندگان ایرانی شد را نام ببرید؟
- همین فاو.
* به جز فاو، نمونه‌دیگری را ذکر کنید؟
- تا قبل از این دستآورد، هواپیماهای عراقی همین‌طور سرشان را می‌انداختند پائین و مثل آب خوردن وارد ایران می‌شدند و قلب تهران را نشانه می‌گرفتند و راکت می‌زدند. بعد از این معامله، دیگر هواپیماهای عراقی نتوانستند به راحتی به ایران نفوذ کنند. ما سایت داشتیم، اما چون قطعه یدکی نداشتیم و تعمیرات و نگهداری آنها با مشکل مواجه شده بود، عملا از کار افتاده بودند. بعد از این ماجرا، سایت‌های ما فعال شدند. ایران به چتر امنیتی هوایی مسلط و مجهز شد. ما حدود 40 تا سایت هاگ داشتیم. شاید بیشتر شاید 70 تا. دور تا دور مرز ایران سایت بود اما از کار افتاده بودند.
* با این حساب شما نباید مخالفی جلوی کارتان می‌بود؟
- تمام مسئولین با کار ما موافق بودند. غیر از چند نفری که در کار ما کارشکنی کردند ما هیچ مخالفی نداشتیم.
*چرا به بن‌بست خوردید؟
- از آنهایی که این بن‌بست را به وجود آوردند بپرسید. از من نپرسید.
* راس مذاکره‌کنندگان ایرانی چه کسی بود؟
- آیت‌الله هاشمی رفسنجانی.
* تمام مراحل مذاکرات را با ایشان هماهنگ می‌کردید؟
- بله. جزء به جزء کارهایمان را با ایشان هماهنگ می‌کردیم.
* موانع کارتان را با آقای رفسنجانی در میان می‌گذاشتید؟
- بله. آقای رفسنجانی در جریان کارشکنی‌ها بودند. شاید خودشان روزی صلاح بدانند و آنها را معرفی کنند. آقای رفسنجانی حرفهای زیادی در این زمینه دارند که اگر بزنند روسیاهی برای خیلی‌ها باقی می‌ماند. ما هدفمان این بود که در این ماجرا پیروز جنگ بشویم، نه اینکه پیروز یک یا دو عملیات جنگی. متاسفانه نگذاشتند. کارشکنی کردند.
* یکی از نمونه‌های کارشکنی‌ها را ذکر کنید؟
- مثلا آمدند گفتند که موشکهای تاو اسرائیلی است. در صورتیکه موشکهای تاو آمریکایی هستند. با این بهانه‌ها جلوی پیروزی ایران را گرفتند.
* در مذاکرات با مک فارلین غیر از خرید اسلحه،‌درباره مسائل دیگری هم بحث کردید؟
- مذاکره ما با مک فارلین فقط درباره مبادله گروگانها و خرید اسلحه بود. آنها 9 یا 11 گروگان در لبنان داشتند. آنها می‌گفتند تمام گروگانها را یک جا بگوئید آزاد کنند. ما گفتیم گروگانها یکی، یکی، آزاد می‌شوند. و حرف ما پیش رفت.
* محل مذاکرات شما با تیم مک فارلین در کجا بود؟
- در هتل استقلال تهران (هیلتون سابق).
* پس از اینکه ملاقاتها و مذاکرات با مک فارلین را انجام می‌دادید، اولین جا و اولین شخصیتی راکه به او گزارش می‌دادید، چه کسی یا کسانی بودند؟
- ما بلافاصله به ملاقات آقای هاشمی رفسنجانی می‌رفتیم و گزارش‌ها را به ایشان می‌دادیم.
* با آقای مهندس موسوی ملاقات نداشتید؟ شرح مذاکرات را به ایشان انتقال نمی‌دادید؟
- آقای مهندس میرحسین موسوی اصلاً کاری به کار ما نداشت و ما را آزاد گذاشته بود و می‌گفت با آقای هاشمی هماهنگ باشید کافی است و نیازی به مذاکره با من نیست. آقای مهندس موسوی می‌گفت کار دست آقای هاشمی است و ایشان کار را پیش می‌برد. دخالت نمی‌کرد.
* آیا امام خمینی در جریان مذاکرات مک فارلین قرار داشتند؟
- بله. از طریق آقای سیداحمد خمینی. آقای سیداحمد خمینی از طرف امام در جلسات سران قوا حضور داشتند و در جریان مذاکرات بودند.
* چرا شما نتوانستید آقای هاشمی رفسنجانی را قانع کنید که تلاش کند و نگذارد مذاکرات با مک فارلین به بن بست برسد؟
- نمی‌دانم. آقای رفسنجانی شخصاً خیلی مایل بود مذاکرات به نتیجه برسد. حتی اخیراً در مصاحبه‌ای گفته است که حیف شد مذاکرات با مک فارلین به بن بست رسید، وگرنه ما فتح‌الفتوح می‌کردیم.
* شما موافق، آقای رفسنجانی موافق، امام خمینی موافق، سران سه قوه موافق، آقای سیداحمد خمینی موافق، آن کس یاکسانی که مذاکرات را به بن بست کشاندند، کی بودند؟ چه قدرتی داشتند که توانستند ورای این شخصیت‌ها، مذاکرات را به بن بست بکشانند و جنگ را طولانی‌تر و خسارت‌بارتر بکنند؟
- این سئوال را از آقای رفسنجانی بپرسید.
* به نظر شما اگر از آقای رفسنجانی این سئوال را بپرسیم، جوابی می‌توانند بدهند؟
- نمی‌دانم.
* حالا بفرمائید، چه اتفاقی افتاد. چه طور به این سادگی این مذاکرت به بن بست رسید؟ مگر نه اینکه حاصل این مذاکرات پیروزی قریب‌الوقوع ایران در جنگ بود و ما به مرحله پذیرش قطعنامه و مشکلات ناشی از آن برخورد نمی‌کردیم؟
- تحلیل من این است که مسئولین ایرانی باور نمی‌کردند که می‌توانند پیروز ‌شوند و آمریکا با آن قدرت حاضر به مذاکره با ایران شده است. بعضی از مسئولین آن زمان بویژه مسئولین نظامی خواب می‌دیدند. نمی‌توانستند باور کنند که جنگ دارد با پیروزی ایران تمام می‌شود.
* این تحلیل خوش بینانه است. تحلیل بدبینانه شما چیست؟
- تحلیل بدبینانهمن این است که یک عده منافعشان در ادامه جنگ بود. آنها قدرت و ثروت خودشان را در ادامه جنگ می‌دیدند. آنها از جنگ و خون شهدا و دردهای جانبازان و خانواده‌های شهدا و جانبازان می‌خواستند پلی درست بکنند برای رسیدن به قدرت و ثروت. حالا این حرفها بهتر فهمیده می‌شود. حیات بعضی از جریانهای سیاسی در ادامه جنگ بود. آنها نمی‌خواستند ایران به این سرعت پیروز جنگ شود. همه چیز خود را از دست می‌دادند.
* تقصیر آمریکائیها در به بن بست رسیدن این مذاکرات چه بود؟
- آمریکائیها عجله کردند. خیلی عجله کردند. فرصت به ما ندادند. آنها برای انتخابات آتی خودشان عجله داشتند. اگر آمریکائیها کمی به ما فرصت می‌دادندو حوصله به خرج می‌دادند، ما می‌توانستیم بر مخالفان داخلی خود غلبه کنیم و جنگ را به پیروزی برسانیم. مک فارلین باید صبر و حوصله بیشتری به خرج میداد.
* مک فارلین و هیئت همراه چندروز در هتل استقلال تهران اقامت داشتند؟
- دقیقاً یادم نیست. سه تا چهار روز در ایران بودند.
* هیئت آمریکایی چند نفر بودند؟
- هشت نفر بودند.
* چرا آن‌هایی را که این مذاکرات را به بن بست رساندند، افشا نمی‌کنید؟
- نمی‌توانم. نمی‌شود. حداقل تجربه من از آن مذاکرات این است که کارهایی از این دست، که در ردیف کارهای به کلی سری هستند نباید به یک سازمان یا نهاد یا وزارت واگذار شود. ابتدا کار باید از طریق افراد مورد اعتماد پیش برود. همه جای دنیا هم کارهای به کلی سری ابتدا از طریق افراد معتمد انجام می‌گیرد و بعدها به «سیستم» واگذار می‌شود. طرح ما تمام نشده به «سیستم» وارد شد و در سیستم افراد متفاوتی وجوددارند. برخی صادق و برخی شیطان. آن شیطان‌ها کارشکنی می‌کنند. جاسوس‌ها هم معمولاً در میان شیطان‌ها پیدا می‌شوند. این کار نباید به یک سازمان وصل می‌شد. در دیپلماسی پنهان هم کارها دست یک عده نیروهای خاص امنیتی است نه دست وزارت‌خانه یا سازمان یا نهاد. نیروی مذاکره‌کننده نباید وابسته به سازمانی باشد. نباید وابسته به یک وزارتخانه باشند. نباید جوابگوی وزیر باشند. نباید کارها در سیستم پخش شود. کار که وارد سیستم شد، احتمال لو رفتنش بالا می‌رود.
* برداشت من این است که کار از دست شما خارج شد و به سیستم وارد شد؟
- بله.
* چه جوری لو رفتید؟
- وقتی پول آخرین محموله تسلیحات داده نشد، آمریکائیها و واسطه‌های آنها از جمله قربانی‌فر به مشکل برخوردند. قربانی‌فر وقتی دید پول آخرین محموله داده نمی‌شود، از طریق نامه‌نگاریها ماجرا را افشا کرد. اگر پول آخرین هواپیمای تسلیحاتی داده می‌شد، جلوی خیلی از خسارتها گرفته می‌شد. همیشه کارهای مهم، از یک کار کوچک خراب می‌شود.
* در مذاکرات مک فارلین، از طریق آقای هاشمی رفسنجانی پیغام خاصی به آمریکائیها داده نشد؟
- هیچ پیغام خاصی از طرف آقای رفسنجانی به آمریکائیها داده نشد. هیچ. نه من و نه کس دیگری، کس دیگری هم نبود.
* تیم مذاکره‌کننده ایران با مک فارلین و هیئت همراه چند نفر بودند؟
- 3 نفر. من بودم ودو نفر از سپاه.
* آن دو نفردیگر الآن شاهد حرفهای شما هستند؟زنده هستند؟
- بله. در قید حیات هستند.
* اخیراً آقای سیدمحمد خامنه‌ای حرفهایی زده و علیه امام خمینی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ادعاهای کذبی را مطرح کرده است. برخی از حرفهای وی متوجه شما و تیم مذاکره‌کننده با مک فارلین هم می‌شود. جواب شما به این ادعاها چیست؟
- من یک بار در مصاحبه بایکی از روزنامه‌ها مفصل جواب او را دادم. برخی سایت‌ها هم این مصاحبه‌ را انعکاس دادند. حرفهای این آقا ارزش دو بار جواب دادن ندارد. ارزش ندارد. عقده‌گشایی کرده است. مخصوصاً نسبت به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عقده‌گشایی کرده است. ناراحتی این آقا، از جاهای دیگر است.
* آن دو نفر سپاهی که در مذاکرات مک فارلین جزو هیئت ایرانی بودند، شاهد و سند خوبی می‌توانند باشند برای ادعاهای آقای سیدمحمد خامنه‌ای. چرا به این دو نفر نمی‌گوئید بیایند مصاحبه کنند و پاسخگوی این ادعاهای کذب باشند؟
- آنها کاملاً در جریان واقعیت‌ها هستند. اما نمی‌دانم چرا نمی‌آیند مصاحبه کنند.
* الآن این دو نفر کجا هستند؟
- مشغول به کار هستند. یکی از آنها در سپاه نیست.
* کجاست؟
- شاید راضی نباشد، من بگویم کجاست؟
* منظور من این است شغل آزاد دارد یا دولتی و نهادی؟
- شغل آزاد ندارد.
* در سپاه نیست؟
- یکی از آنها هنوز هم در سپاه است. دومی در سپاه نیست.
* چرا نمی‌آیند شهادت بدهند؟
- نمی‌دانم. ضمن اینکه مگر کسی بخواهد پیغام به آمریکائیها بدهد از طریق من یا آن دو نفر همراه من پیغام می‌دهد؟ این ادعاها کاملاً کودکانه است. هیچ عقل سلیمی این حرفها را نمی‌پذیرد.
* پایان مذاکرات شما با مک فارلین چه تاریخی بود؟
- ما تا پلکان هواپیما با اینها بودیم. تاریخ...
* باتوجه به سابقه‌ای که دارید، امروز با خیلی از نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و سیاسی و نیز دیپلماتها و نظامیان در ارتباط هستید. امروز در بحث‌ها و درددل‌هایتان با آنها افسوس آن دوران خورده نمی‌شود؟
- خیلی... خیلی... الآن همان دو نفری که با ما در مذاکرات حضورداشتند، ناراحت هستند. یکی از فرماندهان جنگ به من می‌گفت: ما متخصص از دست دادن فرصت‌ها هستیم. آقای هاشمی هم همیشه از این کار ما و نیروهای سپاه تقدیر کرد و می‌کند.
* در مذاکراتتان با آقای هاشمی رفسنجانی، ایشان به کارشکنی و یا افراد خاصی اشاره نمی‌کنند؟
- آقای هاشمی همیشه ناراحت است که چرا اجازه ندادند مذاکرات به نتیجه برسد و جنگ به پیروزی برسد، اما اسمی از افراد نمی‌برند.
* ماجرای مک فارلین از تماس «قربانی‌فر» باما کلید خورد. درخواست اولیه آمریکائیها از طریق قربانی‌فر این بود که وساطت کنیم تا گروگان‌های آمریکایی در لبنان آزاد شوند.
* اینکه گفته می‌شود قربانی‌فر مامور ساواک بوده، کاملاً‌ غلط است. حد قربانی‌فر بالاتر از این بود که مامور حقوق‌بگیر ساواک باشد، ممکن است با ساواک رابطه داشته اما مدیر عامل یک شرکت بسیار عظیم حمل و نقل بین‌المللی بود
* کسانی که موجب قطع ارتباط با قربانی‌فر و آمریکائیها شدند، می‌خواستند کار پیش نرود و با این کار خیلی به جنگ ضربه زدند
* موشک‌های هاگ که در معامله با قربانی‌فر و آمریکائیها گرفتیم و وارد ایران کردیم، باعث پیروزی ما در عملیات فاو شد
* حضرت امام(ره) از طریق حاج سید احمد خمینی وشرکت ایشان در جلسات سران قوا در جریان مذاکرات با مک فارلین قرار داشتند
* بعضی از مسئولین آن زمان بویژه مسئولین نظامی نمی‌توانستند باور کنند که جنگ دارد با پیروزی ایران تمام می‌شود
* عده‌ای منافعشان در ادامه جنگ بود، آنها قدرت و ثروت خودشان را در ادامه جنگ می‌دیدند و می‌خواستند از جنگ، خون شهدا و دردهای جانبازان و خانواده‌های آنان پلی برای رسیدن به قدرت و ثروت درست بکنند. در حال حاضر این حرف‌ها بهتر فهمیده می‌شود
* در مذاکرات با مک فارلین از طریق آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هیچ پیغام خاصی به آمریکائیها داده نشد. هیچ. نه من و نه کس دیگری
* این ادعاها که کسی بخواهد به آمریکائیها پیغام بدهد، ادعای کودکانه‌ای است، هیچ عقل سلیمی این حرف‌ها را نمی‌پذیرد.

اخبار سیاسی روز



پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرگئی ریابکوف' مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه اعلام کرد: ایران و گروه 1+5 تا پایان ماه مارس (نیمه اول فروردین ماه) موافقت نامه سیاسی را امضا می کنند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری روسیا سگودنیا، ریابکوف روز دوشنبه گفت: کشورهای عضو گروه 1+5 و ایران قصد دارند تا پایان ماه مارس موافقت نامه سیاسی در مورد برنامه هسته ای ایران را امضا کنند.
مقام ارشد روس خاطرنشان کرد: پیشرفت حاصل خواهد شد زیرا تمام شرکت کنندگان در مذاکرات اهمیت مساله را درک می کنند.
مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه به تصمیم کشورهای عضو گروه 1+5 برای برگزاری دور جدید مذاکرات با ایران در اوایل ماه فوریه اشاره کرد و گفت: تفاهم کلی در مورد برگزاری این دیدار در اوایل ماه فوریه به دست آمده است.
ریابکوف همچنین در مورد تحریم های غرب علیه روسیه گفت روسیه بخاطر این تحریم ها ،سیاست های خود را تغییر نخواهد داد.
وی در این رابطه خاطرنشان کرد: روسیه هیچگاه در مورد لغو تحریم ها و شرایط برای این اقدام ،با غرب مذاکره نخواهد کرد.ریابکوف روز یکشنبه هم در پایان مذاکرات هیات های ایران و گروه 1+5 در ژنو در جمع خبرنگاران گفت: این دور از مذاکرات که برای بحث در مورد مسایل مربوط به برنامه هسته ای ایران انجام گرفت، بسیار سودمند بود.
مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه خاطرنشان کرد: مذاکرات ایران و 1+5 در آینده نزدیک ادامه خواهد یافت



مشاور ارشد اوباما:
مشاور ارشد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت که کنگره باید از دیکته کردن سیاست خارجی به دولت دست بردارد، مخصوصا در حوزه مذاکرات هسته ای با ایران.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 
کنگره، ایران را تنها بگذارد / از دیکته کردن سیاست خارجی در حوزه مذاکرات هسته ای دست بردارید / می خواهند جای اوباما فرمانده کل قوا باشند

مشاور ارشد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت که کنگره باید از دیکته کردن سیاست خارجی به دولت دست بردارد، مخصوصا در حوزه مذاکرات هسته ای با ایران.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، دن فایفر مشاور ارشد اوباما که در برنامه «میت د پرس» NBC حضور یافته بود گفت: اگر کنگره تحریم های جدید علیه ایران را تصویب کند، اوباما قطعا آن را وتو خواهد کرد.

وی افزود: کنگره باید ایران را تنها بگذارد.

سخنان او پس از اظهارات سناتور لیندسی گراهام بیان شد که گفته بود قانون گذاران به دنبال ارسال پیامی به ایران هستند.

گراهام به اوباما پیشنهاد این معامله را داد: اگر رئیس جمهور با ارسال هرگونه توافقنامه هسته ای به کنگره برای به تصویب رسیدن موافقت کند، ما هم این لایحه را به تصویب نمی رساند.

فایفر در ادامه گفت: آنچه لیندسی گراهام می خواهد انجام دهد، این است که تصمیمات سیاست خارجی آمریکا را او اتخاذ کند و فرمانده کل قوا باشد.

وی خاطرنشان کرد: تحریم های جدید علیه ایران به سیاست خارجی امریکا ضربه شدیدی خواهد زد.

مشاور ارشد اوباما تصریح کرد: عاقلانه نیست که کنگره توافق را برهم بزند، چراکه این اقدام امریکا را در جایگاه بدی در دنیا و ایران قرار خواهد داشت.

وی افزود: در واقع، ایران قادر خواهد بود که به دنیا بگوید، آمریکا حسن نیت نداشت، بنابراین نگه داشتن رژیم تحریم ها در سراسر جهان علیه ایران دشوار می شود.



معتقدم دولت فرانسه اقدام به تقلید از آمریکا در واقعه ۱۱ سپتامبر کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی به تشریح مسائل روز از جمله اقدام نشریه شارلی، روزنامه مردم امروز و در گذشت مرحوم استاد مشفق کاشانی پرداخت.

دکتر غلامعلی حداد عادل با اشاره به اقدام نشریه فرانسوی و توهین به ساحت پیامبر اکرم (ص) گفت: معتقدم دولت فرانسه اقدام به تقلید از آمریکا در واقعه ۱۱ سپتامبر کرده است.

وی افزود: همانطور که در واقعه ۱۱ سپتامبر دیدیم؛ آمریکا با آن واقعه که همچنان در هاله ای از ابهام است و گمان هایی مبنی بر دست داشتن دولت آمریکا در آن وجود دارد سعی کرد موجی از حوادث را در جهان به ویژه اسلام هراسی و اسلام ستیزی و جنگ کلید بزند. به نظر می رسد این الگو در فرانسه هم در حال پیاده شدن است.

حداد عادل به موضع گیری های دولت فرانسه در این باره اشاره کرد و گفت: مواضعی که این کشور اتخاد کرد مؤید همین مسئله است و تقلید از آمریکا را قوت می بخشد. شاید با گذشت زمان، اطلاعات بیشتری هم در این باره به دست آید که نظریه فوق را تقویت می کند.

حرف «مردم امروز» حرف مردم نبود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدام روزنامه مردم امروز نیز گفت: به نظرم بهتر بود این روزنامه در واقع همان طور که از نامش پیداست، معرف مردم امروز ایران باشد و درد مردم کشور ما را بازتاب دهد تا مردم فرانسه.
وی افزود: مردم ایران متاثر از اقدام نشریه شارلی بودند و هستند و شعار من شارلی هستم بیشتر زبان حال مردم فرانسه آن هم بخشی از آنها بود تا مردم کشورمان.

مشفق کاشانی دینش را به انقلاب ادا کرد

مدیرعامل بنیاد سعدی به درگذشت استاد مشفق کاشانی نیز اشاره کرد و گفت: از شنیدن این خبر، بسیار متاسف شدم. وی یکی از پیشکسوتان شعر انقلاب بود و سمت استادی بر شاعران میان سال و جوان کشورمان داشت.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: مشفق کاشانی دین خود را به انقلاب ادا کرد و امیدوارم با روی سفید در پیشگاه خداوند و پیامبر اکرم(ص) حاضر شود.
حداد عادل در پایان گفت: شعر پخته، لطیف و معیار در قالب های سنتی، ویژگی آثار مشفق کاشانی بود.
منبع: مهر




پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جسد دادستان آرژانتینی مسوول پرونده بررسی بمب گذاری مرکز یهودیان بوئنوس آیرس به نام 'آمیا'، شب گذشته در واحد مسکونی اش پیدا شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از بوئنوس آیرس، جسد 'آلبرتو نیسمن' دادستان مسوول رسیدگی به پرونده بمب گذاری آمیا در وان حمام واحد مسکونی وی واقع در محله ای مرفه نشین در بوئنوس آیرس با جای گلوله ای که به سرش شلیک شده بود پیدا شد.

بر پایه این گزارش وی که مسوولیت رسیدگی به پرونده بمب گذاری آمیا سال 1994 در بوئنوس آیرس را برعهده داشت چهارشنبه گذشته 'کریستینا فرناندز' رییس جمهوری آرژانتین را متهم به اعمال نفوذ بر این پرونده کرد.

وی همچنین گفته بود فرناندز قصد داشته اسناد این حمله را پنهان و مظنونان آن را تبرئه کند.

'پاتریشیا بالریچ' یکی از اعضای مجلس آرژانتین بعد از این حادثه گفت که مجلس این کشور برای بررسی شرایط امروز صبح نشستی برگزار می کند.

قرار بود نیسمن امروز عصر در مجلس حاضر شده و در مورد اتهاماتش علیه فرناندز در مورد بمب گذاری مرکز آمیا به نمایندگان توضیح دهد.
مرکز یهودیان بوئنوس آیرس در سال 1994 با بمبگذاری منفجر شد که بر اثر آن 85 نفر کشته شدند. دلیل این حمله و عاملان آن همچنان نامعلوم است. 





یک گزارش تاسف آور



آنگونه که یکی از معاونان وزیر کار خبر داده، خط فقر در ایران به ازای هر نفر ۲۵۰هزار تومان است که به این ترتیب خط فقر برای یک خانوار ۴ نفره یک میلیون و خانوار ۵ نفره یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان می‌شود.
کد خبر: ۴۶۷۹۰۸
تاریخ انتشار:۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۰-19 January 2015
 آنگونه که یکی از معاونان وزیر کار خبر داده، خط فقر در ایران به ازای هر نفر ۲۵۰هزار تومان است که به این ترتیب خط فقر برای یک خانوار ۴ نفره یک میلیون و خانوار ۵ نفره یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان می‌شود.

به گزارش همشهری، این برای نخستین‌بار طی 7سال گذشته است که یک مقام دولتی به اعلام آماری درباره خط فقر می‌پردازد. احمد میدری، معاون رفاهی وزارت کار دیروز طی گفت‌وگویی در برنامه رادیویی «کار و کارگر» این آمار را اعلام کرده و گفته است: محاسبات ما نشان می‌دهد که این رقم نسبت به وضعیت خانواده‌ها و شهرهای مختلف متفاوت است.

خبرگزاری ایسکانیوز هم با انتشار گزارشی درباره سخنان معاون وزیر کار نوشته است: این آمار در شرایطی منتشر شده که مرکز آمار متوسط هزینه یک خانواده شهری در بهار امسال را یک میلیون و ۸۲۲ هزار تومان اعلام کرده است. همچنین اظهارات این مقام مسئول در وزارت کار در حالی است که بسیاری از کارشناسان خط فقر را براساس آخرین محاسبات و با درنظر گرفتن نرخ تورم برای خانواده 5‌نفره در شهر تهران حدود 2 میلیون ‌و ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرده‌اند.

گفتنی است آخرین آمار رسمی خط فقر سال 86 اعلام شده که نشان می‌دهد در این سال خط فقر 650هزار تومان بوده است. بنابراین آماری را که دیروز میدری اعلام کرده اگر از سوی سایر مراکز رسمی مانند مرکز آمار هم تأیید شود، نشان‌دهنده این است که طی 6 سال گذشته و با وجود تورم‌های سنگینی که اقتصاد کشور پشت سر گذاشته، از نظر دولت خط فقر فقط 2 برابر شده است به همین دلیل همخوانی این آمار با واقعیات موجود پیشاپیش از سوی برخی کارشناسان مورد نقد قرار گرفته است. کما اینکه حسین راغفر، استاد اقتصاد و متخصص در مسائل فقر‌شناسی در گفت‌وگویی با همشهری تصریح کرد:

«محاسبات نشان می‌دهد که خط فقر در سال‌93 برای یک خانوار 5نفری در برخی روستاها یک میلیون تومان است و در شهر تهران این عدد به 2میلیون و 500هزار تومان می‌رسد.» راغفر البته این را هم اضافه کرده که «نمی‌توان یک نرخ را به‌عنوان خط فقر ملی اعلام کرد چراکه شاخص‌های مختلفی در این آمار تأثیرگذار است.

تعداد اعضای خانوار، میزان توسعه‌یافتگی استان، سکونت در نقاط شهری یا روستایی به همراه چند شاخص دیگر در این آمار مؤثر است به همین دلیل باید برای مناطق مختلف خط فقر جداگانه محاسبه شود.» ‌از طرفی پیگیری‌های خبرنگار همشهری از مقامات وزارت کار هم نشان می‌دهد که دیدگاهی مشابه راغفر دارند. به گفته یکی از مسئولان روابط عمومی وزارت کار، خط فقر اعلام شده براساس حداقل‌های لازم برای یک خانوار ایرانی است. وی تأکید کرد که رقم اعلام شده نه خط فقر مطلق و نه خط فقر نسبی است.

    درآمد و هزینه خانوار

همچنین چندی پیش مرکز آمار ایران میانگین هزینه یک خانوار روستایی را یک میلیون و 92هزار تومان و هزینه یک خانوار شهری را یک میلیون و 822هزار تومان در ‌ماه اعلام کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که اگر مجموع درآمد یک خانواده کمتر از این ارقام باشد، آن خانواده زیر خط فقر قرار گرفته است.

آمارهای جدید بانک مرکزی اما نشان می‌دهد که میانگین هزینه خانوار شهری در طول سال به 28میلیون تومان رسیده تا ماهانه 2میلیون و 320هزار تومان هزینه شود. این درحالی است که میزان درآمدهای سالانه خانوارها به 27میلیون و 676هزار تومان رسیده است. بر این اساس خانوارهای ایران در سال 92 همچنان با کسری بودجه مواجه بوده‌اند ولی این رقم در قیاس با سال‌های گذشته کاهش یافته است. فعالان کارگری معتقدند که برای تأمین هزینه خانوار کارگری ماهانه 2میلیون و 500هزار تومان نیاز است درحالی‌که میانگین دریافتی کارگران یک میلیون تومان برآورد شده است.

    حداقل دستمزد از خط فقر بیشتر می‌شود؟

به هر حال به‌نظر می‌رسد که دولت روحانی مانند دولت احمدی‌نژاد تمایلی به اعلام رسمی خط فقر ندارد؛ چرا که اعلام هر عدد و رقمی باعث می‌شود تا علاوه بر حرف و حدیث‌های فراوان، هنگام تعیین حداقل دستمزد کارگران و کارمندان دولت، مشکلاتی برای دولت ایجاد شود. معمولا در ایران متوسط خانوارها 5نفره در نظرگرفته می‌شود و برای تعیین مزد هم ملاک خانواده 4نفره است. اگر با قیاس خانوار 4نفره هم محاسبه کنیم برای اینکه حداقل دستمزد کارگران و کارمندان از خط فقر نسبی بالاتر برود، باید حداقل دستمزد را بالای یک میلیون تومان محاسبه کرد.

در حال حاضر حداقل دستمزد کارگران 609هزار تومان است. حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان دولتی هم 600هزار تومان است. این‌روزها نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و وزارت کار مذاکرات اولیه خود را برای تعیین دستمزد در سال‌94 آغاز کرده‌اند. مجلس هم باید به‌زودی درباره پیشنهاد دولت برای افزایش 14درصدی حقوق کارمندان تصمیم‌گیری کند. با آماری که معاون وزیر کار اعلام کرده قابل پیش‌بینی است که تعیین دستمزدها نسبت به سال قبل با پیچیدگی بیشتری مواجه شود چرا که از یک سو کارفرمایان از اوضاع تولید راضی نیستند و معتقدند که رکود اقتصادی باعث شده تا از درآمد کافی برخوردار نباشند و در نتیجه توان افزایش بیش از حد دستمزدها را ندارند.

از آن طرف هم نمایندگان کارگران معتقدند که طی چند سال اخیر حقوق کارگران متناسب با تورم رسمی افزایش پیدا نکرده و به همین دلیل هم قدرت خرید کارگران به‌شدت کاهش پیدا کرده و زندگی آنان دائما زیر خط فقر است. وضعیت مالی دولت هم چندان تعریفی ندارد. دولت با کاهش درآمدهای نفتی روبه‌روست و امکان چندانی برای افزایش حقوق ندارد و از آن طرف هم مطالبه کارمندان برای بهبود سطح رفاه زندگی‌شان از دولت بالاتر از امکانات فعلی است. همین عوامل باعث شده تا شرایط برای تعیین دستمزدها در سال 94 و بر اساس خط فقر با مشکلات بسیاری روبه رو شود.