سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان


پیشکسوت فوتبال ایران در ارزیابی​اش از عملکرد تیم‌ملی در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا گفت: ​معجزات کی‌روش در حال جواب دادن است!

 

ابراهیم قاسم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: به نظرم مقابل امارات خوب بازی نکردیم؛ البته تیم‌ملی مقابل هر سه تیم قطر، امارات و بحرین به یک شکل بازی کرد و بازهم معجزات کی‌روش در حال جواب دادن است.

 

وی درباره عملکرد تیم‌ملی در بازی مقابل امارات، گفت: ​در هر دو نیمه امارات صاحب توپ بود و حاکمیت توپ بیشتر ازآن آن بود. ممکن است برخی‌ها بگویند که امارات خطری ایجاد نکرد که باید بگویم ما هم خطری ایجاد نمی‌کردیم، در حالی که به برد این بازی نیاز داشتیم.

 

این مربی فوتبال افزود: به هر حال تیمی که نیاز به برد دارد باید در حمله پرتعداد باشد که ما این کار را انجام نمی‌دهیم و دل‌مان را به اتفاقات و حوادثی که ممکن است به سود ما رقم بخورد که به همین صورت هم شده است، خوش می‌کنیم.

 

وی بیان کرد: ما فوتبالی‌ها انتظار داریم تیمی مانند ایران که در صدر تیم‌های آسیایی است،​ مقابل تیم های امارات، قطر و بحرین، یک فوتبال پر تحرک، پر جنب و جوش و تهاجمی‌تر به نمایش بگذارد که در سه بازی گذشته من چنین چیزی را ندیدم.

 

قاسم‌پور گفت: کی‌روش یک مربی حرفه ای است و به نتیجه فکر می‌کند، اگرچه اکنون همه نتیجه‌گرا شده اند. ما در مقابل آرژانتین و نیجریه دفاعی بازی می کنیم و برابر تیم های قطر، بحرین و امارات هم دفاعی کار می کنیم؛ یعنی مقابل هر تیمی که بازی می​کنیم، هیچ تغییری در سیستم ما داده نمی‌شود.

 

وی ادامه داد:​ در حال حاضر هم کی‌روش با این سیستم نتیجه گرفته است و طبیعی است که یک مربی حرفه‌ای است و به دنبال نتیجه است اما تا چه زمانی این سیستم نتیجه می‌دهد، نمی‌دانم ولی ما به عنوان یک ایرانی که در فوتبال ایران هم هستیم، انتظار داریم ​تحولی در فوتبال ما ایجاد شود و من با این سیستم، تحولی نمی‌بینم.

 

ملی‌پوش سابق ایران با  تاکید بر این که این سیستم کمکی به آینده فوتبال ایران نمی‌کند، گفت: اگر ما فقط به فکر نتیجه ایم؛ در سال های گذشته چه با مربیان داخلی و چه خارجی هم نتیجه گرفته ایم ولی هیچ تحولی در فوتبال ما ایجاد نشد و با کی‌روش هم دنبال نتیجه هستیم و اگر کسی را وارد فوتبال‌مان می‌کنیم باید در فوتبال مان تغییر و تحول و پیشرفتی به وجود آید که من این تحول را ندیده ام و کماکان مانند گذشته است.

 

وی درباره ادامه راه ایران در مسیر قهرمانی جام ملت‌های آسیا، عنوان کرد: ​معتقدم هر تیمی که دنبال قهرمانی است نباید به دنبال این باشد که در مرحله بعد به چه تیمی برخورد کند. شنیده‌ام کی‌روش گفته است که اگر به ژاپن بخوریم بهتر است ولی فکر می کنم او مبالغه کرده است و دوست دارد به عراق بخوریم؛ چرا که ژاپن یک فوتبال سرعتی دارد و ما هم تیم کندی هستیم و اگر به ژاپن برسیم، ممکن است دچار مشکل شویم. اگرچه من معتقدم در بازی عراق و ژاپن، ژاپن سر نبود و فوتبال پایاپایی با عراق داشت؛ پس این دو تیم نمی‌توانند خیلی فرق چندانی با یکدیگر داشته باشند. درکل من فکر می‌کنم اگر به عراق بخوریم برای ما راحت تر است، چرا که با عراق بازی کرده‌ایم و برتری روحی ـ روانی‌ای نسبت به این تیم داریم. به هر حال با سیستم‌هایی که کی‌روش بازی می‌کند خیلی فرق نمی‌کند با چه تیمی بازی کنیم، چرا که در هر صورت مقابل تیم‌ها دفاعی بازی می‌کنیم.




سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان گفت: با توجه به این‌که اولین حضور خود را در لیگ بسکتبال کشور تجربه می‌کردیم، نتیجه مطلوبی به دست آوردیم.

 

حماد ثامری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- درباره عدم صعود تیمش به مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملی بسکتبال و قرار گرفتن در مکان پنجم جدول رده‌بندی، اظهار کرد: در هر صورت ما اولین دوره​ای بود که در لیگ برتر کشور حضور پیدا می​کردیم و نتایجی هم که به دست آوردیم نتایج خوبی بود. 

وی افزود: ما با تیم هفت الماس قزوین هم‌امتیاز بودیم و با تفاضل گل کمتر نتوانستیم صعود کنیم و در جمع چهار تیم قرار بگیریم. تیم ما موقعیت​هایی داشت که به خاطر کم​تجربگی نتوانست از آن‌ها استفاده کند. همه از تیم ما راضی بودند و با توجه به این که اولین دوره حضور خود را تجربه می​کردیم، نتیجه مطلوبی به دست آوردیم.

 

سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان تصریح کرد: ما بالاتر از تیم​های با سابقه​ای مثل شهرداری گرگان و پمینا اصفهان قرار گرفتیم و این بسیار خوب است. برای شروع لیگ حرفه​ای این یک آماده​سازی فوق​العاده بود که بتوانیم از نقاط ضعف و قوت خود شناخت پیدا کنیم و بیشتر از قبل کار کنیم. 

وی در خصوص برنامه​های تیمش برای حضور در لیگ حرفه​ای، گفت: می​خواهیم از این یک ماه استراحت​مان به نحو احسنت استفاده کنیم و برای ریکاوری و بازسازی تیم آماده شویم و نقاط ضعف را برطرف کنیم. همچنین در یک یا دو پست که با مشکل روبه‌رو هستیم سعی می​کنیم بازیکن خارجی جذب کنیم تا با قدرت در لیگ حرفه​ای حضور پیدا کنیم. ما بازیکنان جوانی هم در تیم داریم که واقعا خوب بازی می​کنند و از سطح خوبی برخوردارند. امیدواریم که با بهره​گیری از این بازیکنان نتایج بهتری نسبت به گذشته کسب کنیم. سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان در ارزیابی​اش از لیگ ملی، بیان کرد: یکی دو سال است که لیگ متاسفانه به صورت آزمون و خطا برگزار می​شود. لیگ امسال بعد از ایرادهایی که لیگ سال گذشته داشت، با رویکرد جدیدی انجام می​شود. امسال هم این‌گونه برگزار کردن لیگ منتقدان و موافقانی دارد و امیدوار هستیم که ایرادهای این لیگ هم برطرف و در سال‌های آینده بهتر برگزار شود. در هر صورت این لیگ برای ما بازده خوبی داشت؛ چرا که اگر با شرایط کم​تجربگی وارد لیگ حرفه​ای می​شدیم، نمی​توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم.




مدیرعامل باشگاه پتروشیمی بندرامام می​گوید لیگ ملی بسکتبال، هیچ سودی برای این رشته و تیم​ها نداشته است.

 شاپور یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- در ابتدا درباره عملکرد این تیم در مرحله مقدماتی لیگ ملی بسکتبال کشور، اظهارکرد: ابتدای مسابقات بیشتر بازیکنان تیم ما جدید بودند و تیم​مان پوست انداخته بود و تا این نفرات خواستند با یکدیگر هماهنگ شوند، نیم‌فصل به پایان رسید و در نیم‌فصل دوم کمی شرایط​مان بهتر شد. وی خاطرنشان‌کرد: ما فکر نمی‌کردیم در آخرین دیدارمان در مرحله مقدماتی مقابل مهرام شکست بخوریم ولی به هر حال این اتفاق افتاد. ان‌شاالله در مرحله بعد بازیکنان​مان جبران کنند. بازیکنان ما در حال تلاش هستند تا خودشان را برای بازی​های پیش‌رو آماده کنند و از نظر روحی نیز شرایط خوبی دارند.

 مدیرعامل باشگاه پتروشیمی بندرامام گفت: سطح تیم​های دانشگاه آزاد، مهرام و پتروشیمی بندرامام، معادل هم است و البته با توجه به شرایطی، کفه ترازو به سود برخی از تیم​ها شده است و شرایط​شان نسبت به تیم ما بهتر است. به هر حال امسال شرایط دست به دست هم داد تا سه باخت داشته باشیم، البته این اتفاقات پیش می​آید و خود ما هم اشتباهاتی در عملکردمان داشتیم. وی بیان‌کرد: به هر حال تیمی که مدعی قهرمانی است باید کمی بهتر از این عمل کند، البته در گذشته شرایطی وجود داشت که تیم​ها می​توانستند از بازیکنان خارجی کمک بگیرند ولی یک‌دفعه اتفاق جدیدی افتاد و دارای لیگ ملی و حرفه​ای شدیم که این کار در هیچ جای دنیا تجربه نشده است و در دنیای بسکتبال این کار را انجام نمی​دهند. یکی از راه​های ارتقا بسکتبال، آوردن بازیکنان خارجی است تا بسکتبال جوانان​مان کنار این نفرات ارتقا پیدا کند.

 یاوری گفت: با توجه به این شرایط، آن افرادی که علاقه دارند و می​خواهند در این رشته سرمایه​گذاری کنند وقتی این شرایط را می​بینند، عقب می​کشند و در رشته​های دیگر سرمایه​گذاری می‌کنند که در این شرایط بسکتبال تحلیل می​رود و آسیب می​بیند و به نظرم این کارها در جهت کمک به این رشته نیست.

 وی با بیان این‌که موافق تقسیم لیگ​ها به لیگ‌های ملی و حرفه​ای نبودم، عنوان‌کرد: من به هیچ وجه موافق این کار نبودم. من در جلسه​ای که در این خصوص برگزار شد، حضور نداشتم و سرمربی و سرپرست ما حضور داشتند که تنها آقای حاتمی هم مخالف این موضوع بود. به نظر من لیگ ملی مزایایی در بر نداشت و فقط برای بسکتبال ایران ضرر داشت و تمام آن‌هایی هم که موافق این لیگ بودند، می​گویند این چه کاری بود که انجام شد و خود این​ها هم معترض هستند. به نظر من این لیگ هیچ سودی برای بسکتبال و تیم​ها نداشت. مدیرعامل باشگاه پتروشیمی بندرامام گفت: هر تیم باید طی هشت روز، سه بازی انجام دهد که این واقعا خسته‌کننده است و کارایی بازیکن را پایین می​آورد و آن باشگاه​هایی هم که توان مالی کمتری دارند، برای هر بازی باید هزینه​هایی را متحمل شوند و این مشکل ما نیست، بلکه مشکل آن​هایی است که متاسفانه بدون بررسی به برگزاری لیگ ملی رای دادند. وی بیان‌کرد: لیگ ملی بیستم بهمن‌ماه به پایان می​رسد و قرار است لیگ حرفه​ای بیست‌وهفتم بهمن آغاز شود و تیم​ها فرصتی هم ندارند. برنامه ما قهرمانی در لیگ ملی بود ولی با شرایطی که به وجود آمد، شرایط‌مان سخت شد.




ک دوره مسابقه چهارجانبه دوچرخه​سواری با حضور استان‌های خوزستان، فارس، ​بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی رامهرمز برگزار شد.

 

خضیر حیاتی، دبیر هیات دوچرخه​سواری استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: این مسابقات از روز گذشته (یکشنبه) به مدت دو روز در بخش​های استقامت و دور حذفی به میزبانی رامهرمز برگزار شد.

 وی بیان کرد: در این مسابقات 58 رکاب​زن از استان​های خوزستان، فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در رده​های سنی جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان با یکدیگر رقابت کردند. از خوزستان هم تیم​های دزفول، ماهشهر، شوش و اهواز در این مسابقات حضور داشتند که در بخش تیمی اهواز، فارس و ماهشهر به ترتیب اول تا سوم شدند.

 دبیر هیات دوچرخه​سواری خوزستان گفت: در رده سنی پیشکسوتان ماده دور حذفی محمد باوی و محسن ویسیان هر دو از اهواز به ترتیب اول و دوم شدند و محمود قناعت‌پیشه از فارس سوم شد. همین نفرات در ماده استقامت هم به ترتیب اول تا سوم شدند. 

وی افزود: در رده سنی بزرگسالان و در ماده دور حذفی سعید عین​الوند از شوش به قهرمانی رسید، مجتبی زینلی از فارس در جایگاه دوم قرار گرفت و خلیل زنگویی از ماهشهر سوم شد. 

حیاتی خاطرنشان‌کرد: در رده سنی جوانان ماده دور حذفی علیرضا نادری از فارس در جایگاه نخست قرار گرفت، حسین شبانی از اهواز در مکان دوم ایستاد و محمد هندی​زاده از بوشهر سوم شد.

 وی درباره نفرات برتر ماده استقامت گفت: در رده سنی بزرگسالان مجتبی زینلی از فارس اول شد، جلیل زنگویی از ماهشهر در رده دوم قرار گرفت و غلامرضا چراغی از فارس در جایگاه سوم ایستاد. 

دبیر هیات دوچرخه​سواری خوزستان بیان کرد: در رده سنی جوانان، علیرضا نادری از فارس قهرمان شد و جایگاه​های دوم و سوم نیز به ترتیب به محمد هندی​زاده و محمد سیماری هر دو از بوشهر رسید.





رییس فدراسیون ورزش​ سه​گانه گفت: با توجه به عمر کوتاهی که از راه​اندازی این رشته در خوزستان می‌گذرد ولی اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

 

محمدعلی صبور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهارکرد: ورزش​ سه​گانه در ایران، ورزشی نوپا است و متاسفانه خوزستان جزو آخرین استان​هایی بود که این ورزش در آن راه​اندازی شد ولی در طول مدت کوتاهی که از عمر فعالیت آن در این ورزش می​گذرد، توسط رییس هیات قبلی اقدامات خوبی در این رشته صورت گرفت که جا دارد از او تکر کنم.

 وی افزود: با توجه به پتانسیلی که خوزستان دارد و همچنین جوانان توانمندی که دارد و توانایی​های​شان را هم در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند، به یقین می​توانند در بعد ورزش به ویژه رشته سه​گانه که نیاز به جوانان بسیار توانمند و مقتدر دارد، مفید واقع شوند و می​توان استفاده بیشتری از آن​ها برد.

 رییس فدراسیون ورزش​ سه​گانه درباره راه​اندازی پایگاه غرب آسیا در خوزستان، گفت: طی مصوبه​ای که وزارت ورزش و جوانان داشته و آن را هم به ما ابلاغ کرده است، مقرر شده است که ما دو پایگاه قهرمانی در شمال و جنوب کشور راه​اندازی کنیم که ما گفتیم با توجه به این‌که این موضوع مصوب وزارت است، تلاش کنیم تا آن را بین​المللی کنیم.

 وی افزود: قرار است با توجه به امکانات و توانمندی​هایی که خوزستان دارد، مکان دقیق این پایگاه را در این‌جا مشخص کنیم. ما مکانی را دزفول به عنوان پایگاه اردویی تیم​های ملی مشخص کرده​ایم ولی برنامه‌مان این است که دهکده ورزش سه​گانه را در بعد مسابقات، استعدادیابی، آموزش و اردوی داخلی و خارجی راه​اندازی کنیم. ما در این زمینه با کشورهای مختلف صحبت کردیم که به ویژه اروپایی​ها با توجه به تنوع آب و هوایی این‌جا استقبال کردند تا بتوانند از این امکانات استفاده کنند و طبیعی است که حضور آن​ها، زمینه اشتغال​زایی، ورود ارز و استفاده از تجربه آن‌ها را مهیا می​کند.

 صبور خاطرنشان‌کرد: برای راه​اندازی پایگاه غرب آسیا در خوزستان از شهرستان‌های آبادان، ماهشهر، مسجدسلیمان و دزفول بازدید داشته​ایم و باید جمع​بندی کنیم که کدام شهرستان به شرایط مورد نظر ما نزدیک‌تر است. اولویت ما برای راه​اندازی این پایگاه، خوزستان است ولی اگر شرایط در این‌جا فراهم نشد، با توجه به بازدیدهایی که از بوشهر داشتیم، امکان دارد که پایگاه در آن‌جا تاسیس شود. 

وی در ادامه درباره اختصاص امکاناتی از جمله دوچرخه و لباس این رشته به استان خوستان، گفت: مشکلات این ورزش این است که تجهیزات آن باید از خارج از کشور تامین شود و با توجه به بودجه اندک​مان، این بودجه جوابگوی تامین نیاز​های‌مان نیست، البته ما پیشنهاد​هایی به وزارت داده​ایم تا در این بُعد بتوانیم به استان​ها کمک کنیم و اگر تصویب شد، می​توانیم این کار را انجام دهیم. 

رییس فدراسیون ورزش​ سه​گانه در ارزیابی​اش از وضعیت این رشته در کشور، عنوان‌کرد: با توجه به بودجه کمی که طی این هشت سال در اختیار فدراسیون قرار داده شده است و پشتوانه خوبی که توسط مدیران سابق صورت نگرفته است، به نظرم رشد خوبی داشته​ایم و جزو پنج کشور برتر آسیا هستیم و اگر پشتوانه بهتری صورت بگیرد، مطمئنا می​توانیم مدال​آوری هم داشته باشیم. در بخش بانوان نیز در دوگانه مدال​آوری داشته​ایم ولی مدال‌آوری در سه​گانه زمان می​برد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد