سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

نیش عقرب نه از ره کین است ...

اهواز - ایرنا - ضرب المثل قدیمی ˈنیش عقرب نه از ره کین است که اقتضای طبیعتش این استˈ را همه شنیده ایم اما بسیاری از افراد نمی دانند که این نیش ورای سوزشی که دارد منشا تولید آنتی سرم هایی است که می تواند جان بسیاری از افراد و حتی حیوانات را نیز نجات دهد.

عقرب حیوانی است با ظاهری ترسناک اما آنقدر با ارزش که قول معروف ˈقدر زر زرگر شناسد؛ قدر گوهر، گوهریˈ را در اذهان تداعی می کند.

عقرب ها جانوران شگفت انگیز و مرموزی هستند که شب ها به آرامی به فعالیت های زیستی خود می پردازند اما این بندپایان با وجودی که بسیار ترسناک و تنفر آور به نظر می رسند اما همیشه کنجکاوی بشر را متوجه خود می کنند.

این موجودات عجیب به دلیل ظاهر ترسناکی که دارند به عنوان نمادهای گوناگون کاربرد داشته و دارند اما بیش از همه انسان کنجکاو است که در باره این جانور خطرناک بیشتر بداند و چه بسا که همین کنجکاوی باعث شده شایعات زیادی در رابطه با عقرب ها بوجود بیاید که بیشتر به علت نبود اطلاعات رواج پیدا می کند و به طور تقریبی تمام آن ها از نظر علمی بی اساس است.

آنچه علم تاکنون به آن دست یافته فواید بسیار زیاد این حیوان و زهر نیش آن است که با پیشرفت علم از همین نیش زهرناک و خطرناک عقرب آنتی سرم های ضد عقرب زدگی ساخته می شود که بسیار هم ارزش دارند.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی زیرمجموعه ای از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با ایجاد یکی از مراکز خود در اهواز در این زمینه و به صورت فعال ورود کرده و توانسته سهم عمده ای از تولیدات این بخش را به خود اختصاص دهد.

تا آنجایی که تعهد تولید امسال آمپول ضد عقرب زدگی(ویال)این مرکز که مرکز جنوب غرب کشور موسسه رازی است 10هزار آمپول از مجموع 70هزار آمپولی است که قرار شده در کشور تولید و به مصرف برسد.

سالانه به طور متوسط یکصد هزار عقرب در مناطق مختلف خوزستان به منظور تولید آمپول های ضد عقرب زدگی صید و توسط مرکز اهواز خریداری می شود.

از زهر نیش این حیوانات پس از خریداری در پروسه ای شش هفته ای آنتی سرم هایی ساخته می شود که به دست بازار مصرف می رسد.

مرکز جنوب غرب کشور موسسه واکسن و سرم سازی رازی در خوزستان دارای یخ مرکز در زیر مجموعه خود است که یکی از این ها با عنوان مرکز اصلی جنوب غرب کشور در اهواز استقرار داشته، یک مرکز در حمیدیه فعالیت می کند و مرکز دیگری در منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند آبادان آغاز به کار کرده است.

در سایت حمیدیه که ویژه تولید آنتی سرم عقرب زدگی است هم اینک 10راس اسب نگهداری می شود که پس از گرفتن زهر عقرب و خشکاندن آن به روش فریز درایر به آن موادی اضافه و به صورت آنتی ژن در می آید.

با تزریق این آنتی ژن به بدن اسب در پنج مرحله و به فاصله یک هفته از هم و پس از آن از هفته ششم در سه نوبت و به فاصله سه روز از هم از 10اسب 150لیتر خون گرفته می شود.

از خون گرفته شده اسب در پروسه ای آنتی سرم تهیه و در شرایط خاص آزمایشگاهی از آن محصولاتی به دست می آید که به عنوان پادزهر علیه زهر نیش عقرب مورد استفاده قرار می گیرد.

مسوول آزمایشگاه تحقیقات فرآورده های بیولوژیک و تولید آنتی سرم عقرب زدگی و عضو هیات علمی موسسه تولید واکسن و سرم رازی می گوید: عقرب ها از مهر ماه و به دنبال نخستین بارش توسط صیادان محلی صید می شوند که در طول این صید که تا اواسط اردیبهشت به طول می انجامد عقرب های خریداری شده به سایت منتقل و توسط دستگاه شوک الکتریکی زهرشان گرفته می شود.

ˈاحمد تقوی مقدمˈ افزود: هم اینک از زهر شش گونه عقرب در سایت به این منظور استفاده و از آن ها آنتی ژن تهیه می شود.



*هر گرم سم خشک عقرب تولیدی در ایران 20هزار دلار ارزش دارد 



وی اظهار کرد: از زهر نیش مجموع حدود یکصد تا 150هزار عقربی که سالانه به سایت منتقل می شود در جمع 25گرم سم خشک پس از فریز به دست می آید که هر گرم آن در بازارهای جهانی 20هزار دلار ارزش دارد.

تقوی مقدم گفت: از هر عقرب به طور متوسط بسته به جثه عقرب از دو دهم تا دو میلی گرم آنتی ژن به دست می آید که پس از تزریق به بدن اسب از هر راس آن 15لیتر خون گیری می شود.

وی اضافه کرد: هر اسب بین 50تا 70لیتر خون دارد که در هر دوره 15لیتر از آن برای تهیه آنتی سرم عقرب زدگی مورد استفاده قرار می گیرد.

تقوی مقدم یادآوری کرد: آنتی سرم های ضد عقرب زدگی که در ایران تولید می شود در عراق و افغانستان هر کدام به قیمت 135یورو عرضه می شود که این نشان دهنده کیفیت بالای محصولات تولیدی این بخش است.

وی گفت: اسب حیوانی است که به خوبی به آنتی ژن تهیه شده از زهر نیش عقرب پاسخ می دهد و از آنجایی که اسب نر چموش است از اسب ماده یا همان مادیان به این منظور استفاده می شود.

به گفته وی از بین سه میلیون نفر شاید یک نفر به سرم اسب حساسیت داشته باشد.

در این گونه موارد هم از روش های درمانی خاص و یا آنتی سرم های تهیه شده از گوسفند و بز استفاده می شود.



* از سم عقرب 30فرآورده حتی برای درمان سرطان مغز به دست می آید



این محقق و کارشناس در زمینه عقرب که 27سال از عمر خود را در این زمینه مطالعه و تحقیق کرده گفت: علاوه بر این کاربرد، در ساخت آنتی سرم بیش از 30فرآورده دارویی از سم عقرب جدا که در درمان حتی سرطان، به عنوان مسکن و دیگر موارد استفاده می شود.

وی افزود: تا آنجایی که همین سم در آمریکا برای درمان سرطان مغز یا همان ˈگلیوماˈ مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته وی سم عقرب مجموعه ای از چندین پروتئین است که بعضی از این ها سم حشرات بوده و برای انسان هیچ گونه خطری ندارد. بنابراین در کشورهای پیشرفته از این پروتئین ها برای ساخت حشره کش های دوست دار طبیعت استفاده می شود.

در این زمینه هم در موسسه رازی تحقیقات وسیعی انجام شده که امید می رود در آینده نه چندان دور از این فرآورده های دوست دار طبیعت هم در کشور تولید شود.

تقوی مقدم 27سال عضو هیات علمی موسسه رازی است که این سال ها تحقیقاتش منحصر به عقرب بوده و هنوز خیلی از پرسش ها برایش باقی است.

مسوول شعبه جنوب غرب کشور موسسه واکسن و سرم رازی هم با اشاره به آغاز فعالیت این شعبه از سال 1338 یادآوری کرد: مرکز از همان سال به منظور مقابله با بیماری طاعون اسبی تاسیس شد و پس از فراز و فرودهایی و از زمان اکتشاف نفت در خوزستان در بحث عقرب هم عهده دار مسوولیت تحقیق شد.

ˈامیرمحمد کردزنگنهˈ افزود: در سایت منطقه آزاد اروند که ویژه صادرات محصولات تولیدی از سم عقرب خواهد بود عمده کارها به این منظور انجام شده و با توجه به فعالیت سایت حمیدیه در آستانه ورود به عرصه صادرات محصولات این بخش به کشورهای منطقه است.

وی افزود: در سایت حمیدیه سالانه به طور متوسط 10لیتر آنتی سرم ضد عقرب زدگی تولید می شود که از آن حدود 10هزار آمپول به دست می آید.

کردزنگنه گفت: با توجه به اقلیم جغرافیایی و تنوع منطقه و نیز عقرب های موجود در خوزستان مرکز اهواز یکی از مهمترین مراکز زیر مجموعه موسسه رازی در بحث تولیدات این بخش است.

وی اظهار کرد: هم اینک محصولات این بخش در بالاترین کیفیت خود تولید می شود که تحقق اهداف صادراتی و نیز تولید روزافزون به منظور تامین نیاز داخل به حمایت دستگاه های اجرایی مرتبط نیاز دارد.

معاون شعبه جنوب غرب کشور هم گفت: آنتی سرم عقرب زدگی به صورت تک قطبی در خوزستان تولید می شود و تنها استان در کشور است که این محصول در آن تهیه و وارد بازار مصرف می شود.

ˈعبدالرحمن پولادگرˈ افزود: بر اساس اعلام نظر WHO(سازمان بهداشت جهانی) تولیدات این بخش از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: موسسه تحقیقات رازی هم اینک در آستانه ورود به بازارهای جهانی است که اولویت خود را به کشورهای منطقه اختصاص داده و پس از آن و در صورت تزریق اعتبارات مورد نیاز برای راه اندازی سایت صادراتی اروند نیم نگاهی هم به بازارهای اروپا خواهد داشت.

به گفته وی تا 50درصد تولیدات مرکز اهواز قابلیت صادرات خواهد داشت.

مسوول شعبه جنوب غرب کشور اضافه کرد: خوزستان بهترین شرایط برای صادرات محصولات موسسه رازی را دارد و می تواند در عرصه بین المللی هم رقابت کند.

کردزنگنه گفت: دانش فنی لازم و انگیزه مورد نیاز برای تولید باکیفیت عالی و قابل رقابت در این زمینه وجود دارد.

وی اضافه کرد: به همین منظور سایت اروند که نخستین سایت صادراتی موسسه رازی است در پنج هکتار ایجاد شده و عمده کارهای سخت افزاری آن تحقق یافته است.

کردزنگنه با یادآوری این که ایجاد سایت اروند و حمیدیه جزو مصوبات هیات دولت است گفت: بر اساس این مصوبه با تامین مبلغ چهار میلیارد ریال به منظور فضاسازی و روکش آسفالت جاده دسترسی، سایت حمیدیه توسعه می یابد.

20میلیارد ریال هم برای تکمیل ساختمان تولید واکسن آنتروتوکسومی در شعبه مرکزی اختصاص یافته که قرار است هزینه شود.

وی گفت: سایت صادراتی اروند در صورت تامین اعتبار مورد نیاز از ابتدای سال 95 صادرات محصولات تولیدی موسسه رازی را آغاز خواهد کرد.

همچنین مسوول آزمایشگاه کنترل کیفیت محصولات شعبه جنوب غرب کشور موسسه رازی گفت: بر اساس قوانین فارماکوپه اروپا یک سری قوانین برای تولید واکسن مطرح است که این شعبه در سطح ملی و بین المللی محصولات تولیدی خود را بررسی می کند.

ˈراضیه حیدریˈ افزود: محصولات تولیدی شعبه عاری از هر گونه جرم بوده و کیفیت بالایی دارند.

موسسه رازی و مجموعه های وابسته به آن سالانه 3.5میلیارد دوز واکسن تولید می کند که بیش از 300میلیون دلار با احتساب بر اساس نرخ دولتی ارز ارزش دارد.

این در حالی است که در صورت نبود این امکان برای تامین نیاز کشور باید تا پنج برابر این مبلغ ارز از کشور خارج می شد.

شاید برخی افراد کنجکاو باشند که هر عقرب چقدر قیمت دارد که این همه فایده و سود می تواند داشته باشد که در جواب این پرسش گفتند از هفت تا 10هزار ریال شروع می شود که موسسه سالی 800 میلیون ریال تا یک میلیارد ریال در این زمینه برای خرید عقرب ها پرداخت می کند.

گزارش از امیر خان زاده

اخبار روز خوزستان



آیین ارتقای درجه سه تن از فرماندهان ارشدنظامی شمال خوزستان برگزار شد

دزفول- ایرنا- آیین ارتقای درجه سه تن از فرماندهان ارشد نظامی شمال استان خوزستان با حضور نماینده ولی فقیه در این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این آیین که در محل مصلای جمعه دزفول برگزار شد آیت الله ˈسیدمحمدعلی موسوی جزایریˈ از نیروهای مسلح به عنوان بازوان پرتوان و قدرتمند نظام اسلامی در مقابله با دشمنان نام برد.

وی افزود:نقش و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حراست از کیان اسلامی مهم ، حساس و نیز پیوسته و مستمر است.

در این آیین که با حضور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان و نیز جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد با اعطای لوحی از سوی آیت الله موسوی جزایری اعطای درجه سرتیپ دومی به سردار سرتیپ دوم پاسدار علی رجبی فرمانده تیپ سه لشگر ولیعصر(عج) خوزستان ، امیر سرتیپ دوم مهدی محمدی فرمانده پشتیبانی منطقه شش جنوب و سرلشگر امیر سرتیپ دوم ستاد ˈگودرز احمدوندˈ فرمانده تیپ 292 به آنان تبریک گفته شد و از خدمات آنان تجلیل به عمل آمد.ک/2 648

تصاویر زیبای ورزشی



دور اول از مرحله نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در حالی رو به پایان است که اتفاقات و حتی شگفتی های جالبی در نتایج مسابقات شکل گرفته و بعضی تیمهای مدعی نیز از گردونه مسابقات حذف شدند. رفتارهای بازیکنان و صد البته حامیان تیم ها در ورزشگاه و سراسر جهان هنگام بازی در نوع خود بی بدیل است:
کد خبر: ۴۰۹۷۷۸
تاریخ انتشار:۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶-21 June 2014

گزارش آب و هوای خوزستان

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: هم اکنون ماهشهر با 82 درصد رطوبت نسبی بیـشترین میــزان رطوبت را در بین شهرهای استان دارد و هندیجان با 78 درصد ، اهواز با 66درصد و آبادان با 46 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.
رطوبت 82 درصدی توام با گرما خوزستان را فرا گرفت. 

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: هم اکنون ماهشهر با 82 درصد رطوبت نسبی بیـشترین میــزان رطوبت را در بین شهرهای استان دارد و هندیجان با 78 درصد ، اهواز با 66درصد و آبادان با 46 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند. 

دهملایی علت شرجی شدن هوای استان را تداوم جریانات جنوبی که رطوبت را از خلیج فارس به استان انتقال می دهد، اعلام کرد و افزود : این پدیده تا فردا در استان ادامه دارد . 

وی گفت: در24 ساعت گذشته گتوند با 47 درجه و ایذه با 22 درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین دما را در بین شهرهای خوزستان به خود اختصاص داده اند. 

دمای هوای اهـواز هم اکنون 33 درجه سانتیگراد است . 
 
علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و جندی شاپور اهواز از افراد مسن وکودکان خواست در هوای شرجی توام باگرما برای جلوگیری از گرما زدگی کمتر از خانه خارج شوند.

اخبار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی


ارسال به دوستان
نماینده اهواز:
مدیران بومی به وضعیت خوزستان بیشتر اشراف دارند

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه انتصاب مدیران غیربومی به صلاح استان خوزستان نیست، گفت: مدیران غیربومی تا بخواهند استان را بشناسند یک سال از عمر کاری آنها گذشته است.

خبرگزاری فارس: مدیران بومی به وضعیت خوزستان بیشتر اشراف دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید شکرخدا موسوی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان اظهار کرد: هر مجموعه‌ای باید به صورت تیمی کار کند و هر تیمی به یک سرمربی نیاز دارد؛ در مجموعه آب و فاضلاب خوزستان نیز کار زمین مانده بسیار است.

وی افزود: مردم استان خوزستان مهمان‌نواز هستند و این مهمان‌نوازی آنها در طول دوران هشت سال دفاع مقدس به کشور ثابت شده است؛ پس از آن دوران، استان حدود 20 سال از سایر استان‌های کشور از توسعه عقب ماند.

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: در مجموعه آب و فاضلاب خوزستان مدیران بسیاری وجود دارد که بتوانند پست مدیریت این شرکت را تصدی کنند؛ مسئولان کشوری باید انتخاب درستی داشته باشند چراکه مدیران غیربومی تا بخواهند استان را بشناسند یک سال از عمر کاری آنها گذشته است.

موسوی با اعلام اعتراض خود نسبت به انتخاب مدیر غیربومی تصریح کرد: نمایندگان مردم هفت گزینه برای تصدی مدیریت آب و فاضلاب استان را به مسئولان کشوری معرفی کردند ولی متاسفانه هیچ کدام از این گزینه‌ها مورد قبول واقع نشد؛ گرچه حمایت خود را از مدیر جدید اعلام می‌کنیم ولی می‌شد تصمیم بهتری در این زمینه اتخاذ شود.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930331001119#sthash.9sanhauI.dpuf




نماینده مردم آبادان در مجلس:
نمایندگان خوزستان برای جلوگیری از انتقال آب کارون محکم ایستاده‌اند

نماینده مردم آبادان در مجلس با بیان اینکه نمایندگان خوزستان برای جلوگیری از انتقال آب کارون محکم ایستاده‌اند، گفت: هنوز در برخی از شهرستان‌های خوزستان آب به صورت جیره‌بندی است.‌

خبرگزاری فارس: نمایندگان خوزستان برای جلوگیری از انتقال آب کارون محکم ایستاده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، جواد سعدون‌زاده ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان اظهار کرد: نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی در این دوره انسجام و موضع‌گیری جالبی در ارتباط با مسئله آب استان داشتند؛ در استان آبی باید باشد که این سیستم بتواند آن را مدیریت کند.

وی افزود: اقدام نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و همکاری وزیر نیرو در ارتباط با ممانعت از طرح انتقال آب از سرچشمه‌های رودخانه کارون در قالب دو پروژه تونل آبی بسیار شایسته بود و محکم بر ادامه این تصمیم خواهند ماند و هرگونه ادقام به استیضاح در مورد بازگشت این تصمیم را به شکست خواهند کشاند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استان خوزستان در بخش آب و فاضلاب که یکی از شاخص‌های رشد است، با ایده‌آل خود فاصله بسیار دارد؛ در مهم‌ترین دژهای انقلاب اسلامی نباید از مشکل تأمین آب شرب صحبت کرد.

سعدون‌زاده با تأکید بر اینکه مسئولان پروژه آبرسانی غدیر را وجه همت خود قرار دهند، ادامه داد: امیدواریم با استفاده بهینه از منابع این پروژه‌ها به زودی محقق شوند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930331001151#sthash.wxSZYJk0.dpuf


اخبار روز خوزستان

ارسال به دوستان
در مراسمی
مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان معرفی شد

مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان بعد از ظهر امروز در مراسمی معرفی و منصوب شد.

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی‌اکبر علیمرادی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان، اظهار کرد: استفاده از منابع مالی غیر دولتی به صورت‌های مختلف و بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در برنامه کاری قرار می‌گیرد.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت استان و فرصت‌های مسئولان استانی، استانداری و مجموعه آب و فاضلاب کشور امیدواریم بتوانیم خدماتی ارائه دهیم که شایسته مردم این استان باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ظهر امروز در مراسمی از زحمات محمدعلی صنیعی‌نژاد تقدیر و علی‌اکبر علیمرادی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان منصوب شد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930331001211#sthash.9B5Eh8Cn.dpuf

اخبار روز خوزستان

طی حکمی از سوی وزیر ارشاد
«قنواتی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی همایون قنواتی را به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان معرفی کرد.

خبرگزاری فارس: «قنواتی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی همایون قنـواتی را به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان معرفی و منصوب کرد.

در حکم علی جنتی آمده است: «نظر به سوابق فرهنگی و تجربیات ارزنده جنابعـالی به موجب این حکم به سمت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان منصوب می‌شوید.

امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و نیروهای کارآمد و فرهیخته و تعامل سازنده با مسئولان و مدیران استان و ارتباط نزدیک با اصحاب فرهنگ و هنر و مردم فرهنگ دوست و هنرپرور استان خوزستان در جهت رشد فضایل اخلاقی و شکوفایی و اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی موفق و موید باشید.»

مراسم تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یکشنبه یکم تیرماه 93 ساعت 9 و 30 دقیقه صبح در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار می‌شود.

همایون قنواتی دانش‌آموخته دانشگاه هنر تهران است و سمت‌های معاونت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، معاونت فرهنگی هنری اداره کل ارشاد اسلامی اصفهان، ریاست شورای نظارت بر نمایش مرکز هنرهای نمایشی کشور، رئیس تئاتر امور استان‌های کشور و ریاست موزه هنرهای معاصر اهواز را عهده‌دار بوده است.

حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر از سال 88 تاکنون مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بوده است.

سرپرست خبرگزاری فارس استان خوزستان انتصاب جدید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان را تبریک می‌گوید.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930331000619#sthash.W3P5ruH9.dpuf

تغذیه و سلامتی


پنج گیاه دارویی برای پاکسازی کبد
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۲
شما می توانید با خوردن چند گیاه ساده، کبد خود را پاک کنید. سالی یکبار با توجه به آلودگی هایی که در اطرافمان هست، باید کبد را پاکیزه کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگازان، گیاهانی را که در زیر معرفی می شوند، می توانید از عطاری‌ها تهیه نمایید:

آرتیشوک
دارای طعم تلخ و تند واضح با خاصیت پاک کنندگی خوب برای کید می باشد. مواد شیمیایی موجود در آرتیشوک به نام سینارین باعث افزایش تولید صفرا در کبد و تقویت بخشیدن به مجرای صفرا می شود. آرتیشوک همچنین باعث تقویت سلولهای دیواره کبد و نگاه داشتن آنها از صدمه می شود.

رزماری 
گیاه متداول در آشپزی که می تواند یکی از پاک کننده های کبد باشد . با توجه به تحقیقات انجام شده ، عصاره رزماری با کمک آنزیم های داخل کبد باعث دفع سریعتر مواد شیمیایی می شود.

زرد چوبه
زردچوبه خام محتوی روغنی است که باعث کاستن مقدار سم در بدن می شود . زردچوبۀ به رنگ طلایی را، به عنوان مزه گرم در سبزیجات ، برنج، حبوبات، ماهی و مرغ می توان استفاده نمود.

قاصدک
قاصدک گیاه هرزی است دارای برگهای پهن تیغی شکل با گلهای زردی که بعدا به قاصدک تبدیل می شود و در چمنزارها یافت می شود. این گیاه سرشار از ویتامین آ ، آهن ، فسفر ، کلسیم و پتاسیم است. همینطور برای تقویت و شستشوی کبد استفاده می شود. چربی های ذخیره شده در کبد را از بین می برد. ضمنا دارای مزه ای تلخ می باشد. می توان هر از گاهی یک فنجان چای قاصدک برای خود درست کرد.

کاسنی
محرک صفرا و تمیز کننده کبد ، مدر و ملین و همچنین کم کننده کلسترول می باشد. از برگ های کاسنی می توان در سالاد نیز استفاده کرد.

یک گزارش ورزشی


تلگراف: تاثیر جام‌جهانی بر جامعه ایران
کد مطلب : 45762
گروه ورزشی: روزنامه "تلگراف" در گزارشی مفصل به تاثیر فوتبال و جام‌جهانی روی جامعه ایران پرداخت.
تلگراف: تاثیر جام‌جهانی بر جامعه ایران
تیم ملی فوتبال ایران فردا (شنبه) در دومین دیدار خود در جام جهانی 2014 برزیل باید برابر آرژانتین به میدان برود. روزنامه‌ "تلگراف" انگلیس در گزارشی درباره شناخت بیشتر از تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل پرداخت. این روزنامه نوشت: یکی از جنبه‌های مثبتی که جام‌جهانی دارد این است که با کشورهای شرکت کننده در این جام آشنایی بیشتری کسب می‌کنید. یکی از این کشورها ایران است که در گروه F با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین همگروه است. چند روز قبل خبرنگاری آمریکایی از علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال ایران پرسید که مشکل پیراهن‌های این تیم حل شده است یا خیر و کفاشیان با خنده پاسخ داد: اگر لیونل مسی هر 10 پیراهن بازیکنان ایران بخواهد می‌تواند به خواسته‌اش برسد.

بعدها ادعا شد که داستان اصلی خارج از کنترل کفاشیان بوده است و تیم ملی ایران مشکلی برای لباس‌های خود در جام‌جهانی 2014 برزیل ندارد و اینها تمام ساخت رسانه‌ها بوده است. البته نمی‌توان مشکل مالی را که فوتبال ایران با آن روبه‌رو بوده است، نادیده گرفت. به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال ایران نمی‌تواند حقوق 1.2 میلیون پوندی کی‌روش در سال را تامین کند و این مربی پرتغالی پس از پایان جام‌جهانی این کشور را ترک خواهد کرد. تیم ملی فوتبال ایران از سال 2011 تحت هدایت کارلوس کی‌روش پرتغالی است. نتایجی که او با ایران کسب کرده مطلوب و رضایتبخش بوده است. این در حالی است که دوران حضور کی‌روش در فوتبال ایران با افزایش تحریم‌ها علیه این کشور همراه شد اما این مربی توانست ایران را به جام جهانی 2014 برزیل برساند و اکنون این تیم در رده‌بندی فیفا در بین آسیایی‌ها در صدر قرار دارد. آنها جام‌جهانی برزیل را نسبتا خوب شروع کردند. در حالی که خیلی‌ها از بازی کسل کننده ایران برابر نیجریه ناراحت شدند در خیابان‌های تهران پس از تساوی برابر نیجریه جشن و پایکوبی برپا شد.

دیگر جنبه جام‌جهانی فوتبال در ایران در روزهای اخیر را حسن روحانی، رییس‌جمهور این کشور نشان داد. او پس از پایان بازی با نیجریه عکسی از خود را که در حال تماشای بازی بود، در صفحه اجتماعی خود قرار داد. این اولین عکس غیرکاری حسن روحانی است که منتشر می‌شود و از آن جهت جالب توجه است که او یک روحانی است. فضای کمپ تیم ملی فوتبال ایران در "کورینتیانس" خیلی راحت و صمیمی است. حدود 35 نفر از افراد رسانه‌ای در داخل ایران به کشور برزیل رفتند تا اخبار تیم ملی را در این کشور پوشش دهند. فوتبال به ورزش اول ایرانی‌ها تبدیل می‌شود و به نظر می‌رسد جای کشتی و وزنه‌برداری را گرفته است. دیگر مشکلی که فوتبال ایران با آن روبه‌رو بوده است، ورود زنان به ورزشگاه بود که رییس جمهور ایران دستور بررسی این موضوع را داده است. مردم ایران علاقه زیادی به فوتبال دارند. اخیرا 10 هزار نفر در سراسر جهان خودشان را به کشور برزیل رساندند تا تیم ملی ایران را حمایت کنند. بیشتر این افراد از اروپا و آمریکا وارد برزیل شده‌اند. همزمان با بازی‌های تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برزیل شهرهای ایران نیز خلوت می‌شوند. فوتبال ایران بسیار جالب توجه است. در نظر بگیرید که برای یک بازی باشگاهی نزدیک به 100 هزار تماشاگر می‌تواند به ورزشگاه برود. این آمار در بازی‌های ملی ایران به طور ثابت وجود داشته است. سال گذشته ایران در حضور 100 هزار نفر موفق شد کره جنوبی را در تهران شکست دهد.

ایران در جام‌جهانی 2014 برزیل
ایران در اولین دیدار خود در جام‌جهانی برزیل برابر نیجریه به تساوی بدون گل رسید. اولین باری است که ایران در یکی از بازی‌های خود در جام جهانی توانسته دروازه خود را بسته نگه دارد. بازی شنبه ایران برابر آرژانتین دومین دیدار ایران در جام‌جهانی و بزرگ‌ترین دیدار تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود. علی کفاشیان درباره بازی با آرژانتین می‌گوید: بازیکنانمان از لحاظ تکنیک فردی با بازیکنان آرژانتین قابل مقایسه نیستند اما از لحاظ تیمی در سطح بالایی قرار داریم. بازیکنانمان در بازی برابر آرژانتین تمام تلاششان را خواهند کرد تا نتیجه‌ خوبی کسب کنند. می‌دانیم که تمام جهان این بازی را تماشا خواهند کرد و این انگیزه ما را دو چندان کرده است. برد و باخت در این دیدار اهمیتی ندارد، مهم انجام یک بازی خوب است. بیشتر بازیکنان تیم ملی ایران در لیگ این کشور بازی می‌کنند. در واقع از 23 بازیکنی که ایران در برزیل در اختیار دارد، 14 بازیکن در لیگ ایران فوتبال بازی می‌کنند. پس از ورود کارلوس کی‌روش چند بازیکن ایرانی در خارج از کشور به تیم ملی ایران اضافه شده است. این تیم در ماه‌های اخیر نتایج نسبتا خوبی را کسب کرده است و در بین 50 تیم برتر رده بندی فیفا قرار دارد.

یک آمار جالب و مقایسه ای


یشترین کاربران اینترنت در این استان‌ها
بیشترین خطوط وایمکس در اختیار خوزستانی‌ها
کد مطلب : 45803
گروه جامعه: جدیدترین آمارها از استفاده کاربران ایرانی از اینترنت نشان می دهد که ضریب نفوذ اینترنت در ایران به 49.13 درصد رسیده و اتصال به شبکه اینترنت از طریق تکنولوژی ADSL بیشترین سهم را در میان سایر اتصالات به خود اختصاص داده است؛ در همین حال استان مازندران بیشترین کاربران اینترنت در ایران را در اختیار دارد.
بیشترین کاربران اینترنت در این استان‌ها
به گزارش مهر، براساس آمارهایی که در سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت کشور آمده است ایران با 75 میلیون و 149 هزار و 669 نفر جمعیت دارای 36 میلیون و 918 هزار و 795 کاربر اینترنت و 21 میلیون و 198 هزار و 945 مشترک است که با این وجود ضریب نفوذ اینترنت در ایران تا پایان سال 92 حدود 49.13 درصد برآورد می شود.
براساس بررسی های به عمل آمده استان مازندران با ضریب نفوذ 86.77 درصد بیشترین کاربران اینترنت در ایران را از آن خود کرده است و پس از این استان، تهران با ضریب نفوذ 68.04 ، اصفهان با ضریب نفوذ 59.32، خوزستان با ضریب نفوذ 56.28 و سمنان با ضریب نفوذ 53.8 در رده های بعدی قرار دارند.

تعداد کاربران اینترنت مازندران 2 میلیون و 667 هزار و 204 نفر و تعداد مشترکان اینترنت در این استان 1 میلیون و 146 هزار و 15 اعلام شده و جمعیت این استان 3 میلیون و 73 هزار و 943 نفر است. در همین حال تهران با 12 میلیون و 183 هزار و 391 نفر جمعیت دارای 8 میلیون و 289 هزار و 685 کاربر و 5 میلیون و 604 هزار و 233 مشترک اینترنت است.

در این رده بندی اصفهان با 4 میلیون و 879 هزار و 312 نفر جمعیت، 2 میلیون و 894 هزار و 516 نفر کاربر اینترنت و یک میلیون و 462 هزار و 524 مشترک دارد.
خوزستان نیز با 4 میلیون و 531 هزار و 720 نفر جمعیت دارای 2 میلیون و 550 هزار و 241 نفر کاربر و 1 میلیون و 263 هزار و 561 مشترک اینترنت است.
همچنین استان سمنان نیز به عنوان پنجمین استان دارای کاربر اینترنت در ایران با جمعیت 631 هزار و 218 نفر، دارای 339 هزار و 611 کاربر و 198 هزار و 592 مشترک اینترنت است.

ADSL محبوبترین سرویس اینترنتی در میان ایرانی ها

تا پایان سال 92 شمار کاربران اینترنت ADSL در ایران به 11 میلیون و 991 هزار و 233 نفر رسید و این فناوری توانسته بیشترین کاربران اینترنت در ایران را از به خود جلب کند؛ هم اکنون ضریب نفوذ فناوری ADSL در ایران 15.96 درصد برآورد می شود و 4 میلیون و 796 هزار و 493 مشترک نیز دارد. پس از فناوری ADSL، اینترنت دایل آپ بیشترین میزان اتصالات به اینترنت را در ایران در اختیار دارد؛ به نحوی که 9.23 درصد کاربران اینترنت در ایران با اینترنت دایل آپ به شبکه جهانی متصل می شوند و تعداد کاربران این فناوری نیز 6 میلیون و 934 هزار و 760 نفر و تعداد مشترکان 3 میلیون و 467 هزار و 380 نفر برآورد می شوند.

شمار کاربران فناوری وایمکس در ایران نیز به 2 میلیون و 679 هزار و 550 نفر رسیده و سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت کشور، ضریب نفوذ این فناوری را 3.57 درصد با یک میلیون و 71 هزار و 820 اشتراک اعلام کرده است.
هم اکنون 9 میلیون و 207 هزار و 252 ایرانی نیز از طریق موبایل به اینترنت وصل می شوند و ضریب نفوذ اینترنت موبایل در ایران 12.25 درصد اعلام شده است؛ این درحالی است که تا پیش از این و در سال 91، اتصال کاربران با موبایل به اینترنت، بیشترین نوع اتصال ایرانیها محسوب می شد که این رتبه هم اکنون در اختیار اینترنت ADSL قرار گرفته است.
در همین حال 6 میلیون و 106 هزار نفر از طریق فیبر به اینترنت متصل می شوند و ضریب نفوذ این فناوری با 2 میلیون و 656 هزار مشترک در ایران 8.13 درصد برآورد شده است.

بیشترین خطوط وایمکس در اختیار خوزستانی ها

استان مازندران بیشترین کاربران اینترنت ADSL را در خود جای داده است و ضریب نفوذ این فناوری در این استان، 51 درصد تخمین زده شده است. در همین حال استانهای اردبیل، اصفهان، سمنان و گلستان نیز در رتبه های برتر استانهای دارای بیشترین اتصال ADSL قرار دارند.
اینترنت دایل آپ نیز در استان اصفهان با 13 درصد ضریب نفوذ، بیشترین مشتری را دارد و پس از اصفهان، استانهای البرز، تهران، یزد و مازندران بیشتر از سایر استانها از اینترنت دایل آپ برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند.
بیشترین خطوط وایمکس مربوط به استان خوزستان با ضریب نفوذ 10.39 درصد است و پس از آن تهران، هرمزگان، اصفهان و کردستان در رده های بعدی جدول وایمکس قرار دارند.
در بخش اینترنت موبایل نیز، کاربران تهرانی با 20.89 درصد ضریب نفوذ، بیشترین حجم اتصال را به خود اختصاص داده اند و پس از این استان، کاربران اینترنت در البرز، مازندران، خوزستان و بوشهر بیشتر از موبایل خود برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند.
استان بوشهر با ضریب نفوذ 9.2 درصد بیشترین اتصال اینترنت فیبر را در اختیار دارد و پس از آن ایلام، فارس، خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد در رده های بعدی اتصال به فیبر قرار دارند.

خراسان شمالی محروم ترین استان اینترنتی

براساس نقشه سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت کشور، استان خراسان شمالی محروم ترین استان از نظر دسترسی به اینترنت محسوب می شود به نحوی که این استان با 867 هزار و 727 نفر جمعیت دارای ضریب نفوذ 27.55 درصدی اینترنت است و 239 هزار و 101 کاربر و 149 هزار و 468 اشتراک اینترنتی دارد. آمارهای ارائه شده از سوی سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت کشور، تا پایان سال 92 را شامل می شود و این سامانه اعلام کرده که در حال ثبت و تکمیل این آمار است.
  این درحالی است که پیش از این و در سال 91 و شش ماهه نخست سال 92، اینترنت در 4 استان اصفهان، مازندران، تهران و قم بیشترین کاربر را داشت؛ همچنین سهم اتصال به اینترنت از طریق GPRS در کل کشور بیش از سایر اتصالات بود.

یک گزارش تاسف آور


مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه آمار مربوط به ازدواج ایرانیان با اتباع خارجی برای اولین بار اعلام می شود، گفت: تهران و استانهای مرزی بیشترین آمار ازدواج زنان و مردان با اتباع بیگانه را به خود اختصاص داده اند.
مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه آمار مربوط به ازدواج ایرانیان با اتباع خارجی برای اولین بار اعلام می شود، گفت: تهران و استانهای مرزی بیشترین آمار ازدواج زنان و مردان با اتباع بیگانه را به خود اختصاص داده اند.

علی اکبر محزون  با بیان این مطلب افزود: براساس آمارهای جمع آوری شده پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور، ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی که در داخل کشور هستند در سال 92 ، 749 مورد به ثبت رسیده است که این آمار نسبت به آمار کل ازدواجهای انجام شده در سال گذشته یک به هزار است.

وی در مورد پراکندگی ازدواجهای ایرانیان با اتباع نیز گفت: استانهای مرزی بیشترین آمار این ازدواجها را به خود اختصاص داده اند بطوریکه تهران به دلیل جمعیت بالا با 164 مورد ، خوزستان با 69 مورد ، خراسان رضوی با 66 مورد ، قم بدلیل مهاجرتهای غیر ایرانی با 61 مورد و آذربایجان غربی با 51 مورد بیشترین ازدواج های زنان ایرانی با اتباع خارجی را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: بیشترین ازدواجهای زنان ایرانی با اتباع یعنی  170 مورد در سن 30 تا 34 سالگی و 150 مورد آن نیز در سن 25 تا 29 سالگی به ثبت رسیده است.

به گفته وی، ازدواج بیشتر مردان غیر ایرانی یعنی 151 مورد آن در سن 30 تا 34 سال و 131 مورد نیز در سن 25 تا 29 سال انجام شده است.

محزون در مورد شناسنامه فرزندان حاصل از این ازدواج ها نیز گفت: این فرزندان بدلیل غیر ایرانی بودن از شناسنامه و تبع آن از حقوق شهروندی محروم هستند و تابعیت ایرانی نمی توانند داشته باشند.

براساس قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از زنان ایرانی و مردان خارجی که در سال 85 از سوی نمایندگان مجلس به تصویب رسید  فرزندان حاصل از ازدواجها باید تا سن 18 سالگی صبر کنند و پس از آن یکسال مهلت دارند که برای تابعیت ایرانی و دریافت مدارک و شناسنامه اقدام کنند اما تا قبل از این سن از مدرسه ، آموزش، خدمات سلامت ، بیمه و ... محروم هستند.

وی به ازدواج مردان ایرانی با زنان خارجی نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 660 مورد ازدواج مربوط به مردان ایرانی با زنان اتباع بیگانه به ثبت رسیده است.

مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور به 5 استان دارای بیشترین اتباع اشاره کرد و افزود: خراسان رضوی با 108 مورد، خوزستان با 87 مورد، تهران با 73 مورد ، ایلام با 42 مورد و استان گلستان با 41 مورد بیشترین ازدواج ها ی مردان ایرانی با زنان بیگانه را به خود اختصاص داده اند.

به گفته محزون،در 200 مورد از این ازدواجهای ثبت شده مردان 25 تا 29 سال و 157 مورد نیز مردان 20 تا 24 سال سن و زنان غیر ایرانی نیز در 217 مورد 20 تا 24 سال سن داشتند.

تصاویر روز رسانه های خبری خوزستان

نمایشگاه ساعت های آفتابی و نجوم در اهواز
عکس  12:16:27 1393/03/31
933-5882-5 کد خبر
RSS :: پرینت

نمایشگاه ساعت های آفتابی و نجوم در اهواز / عکس: ایسنا - محمد مهدی کمال

نمایشگاه ساعت های آفتابی و نجوم در اهواز / عکس: ایسنا - محمد مهدی کمال

نمایشگاه ساعت های آفتابی و نجوم در اهواز / عکس: ایسنا - محمد مهدی کمال

نمایشگاه ساعت های آفتابی و نجوم در اهواز / عکس: ایسنا - محمد مهدی کمال

نمایشگاه ساعت های آفتابی و نجوم در اهواز / عکس: ایسنا - محمد مهدی کمال

نمایشگاه ساعت های آفتابی و نجوم در اهواز / عکس: ایسنا - محمد مهدی کمال

نمایشگاه ساعت های آفتابی و نجوم در اهواز / عکس: ایسنا - محمد مهدی کمال

نمایشگاه ساعت های آفتابی و نجوم در اهواز / عکس: ایسنا - محمد مهدی کمال

نمایشگاه ساعت های آفتابی و نجوم در اهواز / عکس: ایسنا - محمد مهدی کمال

نمایشگاه ساعت های آفتابی و نجوم در اهواز / عکس: ایسنا - محمد مهدی کمال

نمایشگاه ساعت های آفتابی و نجوم در اهواز / عکس: ایسنا - محمد مهدی کمال

نمایشگاه ساعت های آفتابی و نجوم در اهواز / عکس: ایسنا - محمد مهدی کمال

نمایشگاه ساعت های آفتابی و نجوم در اهواز / عکس: ایسنا - محمد مهدی کمال

نمایشگاه ساعت های آفتابی و نجوم در اهواز / عکس: ایسنا - محمد مهدی کمال

نمایشگاه ساعت های آفتابی و نجوم در اهواز / عکس: ایسنا - محمد مهدی کمال

یک خبر از شوش


قتل یک زن با سلاح شکاری در شوش
اجتماعی  9:51:31 1393/03/31
933-8014-5 کد خبر
RSS :: پرینت

دادستان عمومی و انقلاب شوش از وقوع یک فقره قتل عمد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) –منطقه خوزستان- توفیق پوردراوی اظهار کرد: جسد زنی 30 ساله به هویت ف.ر که بر اثر اصابت چهار گلوله فشنگ سلاح شکاری به قتل رسیده بود، در روستای باقر از توابع شهرستان شوش کشف شد.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه صورت گرفته توسط پلیس آگاهی این شهرستان؛ مظنون قتل، همسر مقتول به هویت م.الف است که سالها است با وی اختلاف شدید دارد.

دادستان شوش گفت: مظنون پرونده در حال حاضر متواری است و حسب شکایت صورت گرفته از سوی اولیای دم، پدر متهم در بازداشت به سر می برد.

پوردروای افزود: در بازرسی از منزل متهم، یک قبضه سلاح شکاری متعلق به پدر متهم کشف شد.

وی عنوان کرد: پرونده به شعبه اول بازپرسی ارجاع گردیده است.

اخبار سیاسی روز



فکر می کنید چه کسی مبارزه علیه داعش را هدایت می کند؟ آن سه ژنرال بلندپایه که فرار کردند؟ نه! مردی که کابوس "داعش" شده...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 

بیزنس اینسایدر نوشت: یک مامور سابق سیا، نظر جالبی در مورد قاسم سلیمانی دارد.
به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، این مامور سابق سیا، قاسم سلیمانی فرمانده سپا قدس ایران را قدرتمندترین فرد در خاورمیانه امروز می داند.
همچنین یک مقام ارشد عراقی به گاردین مدعی شد: قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران عملیات عراق علیه داعش را رهبری می کند.
این مقام ارشد پرسید: فکر می کنید چه کسی مبارزه علیه داعش را هدایت می کند؟ آن سه ژنرال بلندپایه که فرار کردند؟ نه، قاسم سلیمانی است که فرماندهی را برعهده دارد و اوست که لحظه به لحظه، فضا را بر تروریست ها تنگ تر می کند.
فیلیپ سیمیث پژوهشگر دانشگاه مریلند آمریکا می گوید: قاسم سلیمانی مسئول تسلیح و سازماندهی شبه نظامیانی است که جزئی از دستگاه امنیتی عراق هستند.
نیویورکر در باره ی سلیمانی نوشته است: او عراق را خیلی خوب می شناسد و از ارتباطات خود برای بازی دادن امریکایی ها استفاده کرده است.
نیویورکر در ادامه آورده است:  قاسم سلیمانی یکبار به مرکز آمریکایی ها در بغداد یعنی منطقه سبز رفت تا با عراقی ها دیدار کند. آمریکایی ها به دنبال دستگیری او بودند، اما فهمیدند که هرگز قادر به  دستگیری وی نیستند.
مامور سابق سیا که همچنان نظر خود مبنی بر قدرت فزاینده حاج قاسم سلیمانی را تکرار می کند ، در بخش دیگری از سخنانش، ادعا می کند: دولت عراقی که امریکایی ها را در سال 2011 از بغداد بیرون راند، آفریده سلیمانی است.




رسانه‌های کرد مدعی شدند
برخی رسانه‌های اقلیم کردستان مدعی شده‌اند منافقین به کردستان عراق منتقل می‌شوند.
کد خبر: ۴۰۹۷۲۹
تاریخ انتشار:۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱-21 June 2014
برخی رسانه‌های اقلیم کردستان مدعی شده‌اند منافقین به کردستان عراق منتقل می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، برخى رسانه هاى اقلیم کردستان مدعی شده‌اند مذاکراتی بین «مسعود بارزانی»، رئیس این اقلیم و برخی از عناصر منافقین صورت گرفته و توافق شده نیروهای این گروه تروریستی به اقلیم کردستان منتقل شوند.
شبکه خبری العربیه به نقل از گزارشی از سایت «جنبش گوران کردستان» در روز جمعه مدعی شد این سازمان تروریستی قصد دارد نیروهای خود را از بغداد به کردستان انتقال دهد. مطابق این گزارش، پیشنهاد انتقال نیروهای منافقین طی دیدار احمد جربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوری با «مسعود بارزانی» در فرانسه مطرح شده بود. سایت جنبش گوران کردستان این اعا را از قول منابع نزدیک به سازمان منافقین منتشر کرده است.

در سال 1356 نامه ای محرمانه به امام خمینی در نجف می نویسند و طی آن، ضمن شرح وضعیت ایران و گروه های مختلف، تحلیلی هم از سازمان مجاهدین خلق ارائه می‌کنند.
گروه تاریخ مشرق- یکی از ویژگی‌های ممتاز شهید مطهری، همراهی علم عمیق و بصیرت نافذ در ایشان بوده است که جلوه‌های فراوانی در آثار و اعمال ایشان از آن یافت می شود. مثلاً ایشان در سال 1356 نامه ای محرمانه به امام خمینی در نجف می نویسند و طی آن، ضمن شرح وضعیت ایران و گروه های مختلف، تحلیلی هم از سازمان مجاهدین خلق ارائه می‌کنند و با وجود آنکه خود از نزدیک با آنان مرتبط نبوده اند، این تحلیل، بسیار دقیق (و منطبق بر اسناد آشکار شده بعدی) است. 
همچنین ایشان در این نامه (شاید برای اولین بار در ادبیات سیاسی ایران) آنان را «منافقین خلق» لقب می‌دهند. (نامه تاریخی استاد مطهری به امام خمینی، انتشارات صدرا، صفحه18) 
تحلیل دقیق و بصیرانه ایشان (که سالها بعد و با تبدیل شدن آن گروهک به یک فرقه، بیش از پیش به حقیقت پیوست) انسان را شگفت‌زده می‌کند: 


لقب


«در اینجا [ایران] جریان‌های پیچیده و گمراه کننده‌ای وجود دارد که توجه و آگاهی حضرتعالی ضرورت دارد: ... جریان دوم، جریان به اصطلاح گروه مسمّی به مجاهدین است. اینها در ابتدا یک گروه سیاسی بودند ولی تدریجاً به صورت یک انشعاب مذهبی دارند در می‌آیند، درست مانند خوارج که در ابتدا حرکتشان یک حرکت سیاسی بود، بعد به صورت یک مذهب با یک سلسله اصول و فروع درآمدند. کوچکترین بدعت اینها این است که به قول خودشان به «خودکفایی» رسیده‌اند و هر مقام روحانی و هر مرجع دینی را نفی می‌کنند. از همین جا می‌توان تا آخر خواند. دیگر اینکه در عین اظهار وفاداری به اسلام، کارل مارکس لااقل در حد امام جعفرصادق علیه‌السلام نزد اینها مقدس و محترم است. البته اینها آنهایی هستند که بر مسلک سابق خود باقی هستند [از قبیل مسعود رجوی و یارانش در زندان]، آنها که تغییر موضع [یعنی اعلام تغییر ایدئولوژی] کردند [از قبیل تقی شهرام وبهرام آرام و ...] تکلیفشان روشن است. بنده هم اطلاعاتم درباره آنها مع‌الواسطه است، ولی افراد متدین و فهیمی که سالها با آنها در زندان بوده‌اند، هستند و من معتقدم حضرتعالی از آنها -نه فقط از یک نفر آنها- جدا جدا بخواهید نظریات خود و مشهودات خود را بنویسند و خدمت‌تان ارسال دارند. 
و عجیب این است که هنوز هستند برخی دوستان ما و ارادتمندان شما که کارهای اینها را توجیه و تأویل می‌کنند.»
نامه تاریخی استاد مطهری به امام خمینی، انتشارات صدرا، صفحات 16 تا 18



اوباما با اشاره به اینکه آمریکا این فرصت را در اختیار عراق قرار داد تا دموکراسی را تجربه کند و فراتر از خطوط فرقه ای اینده فرزندان عراقی را تضمین کند، افزود:هیچ قدرت آتشی از سوی آمریکا وجود ندارد که بتواند عراق را یکپارچه نگه دارد.
رییس جمهور آمریکا بار دیگر با اشاره به اینکه بحران عراق راه حل نظامی ندارد، از رهبران سیاسی عراق خواست بحران موجود در این کشور را از طریق سیاسی  حل و فصل کنند.
به گزارش عصر ایران رییس جمهور آمریکا روز گذشته در مصاحبه با شبکه "سی ان ان " با اشاره به بحران جاری عراق در سخنانی که به نظر می رسد هدف آن بیش از هرچیز تشدید فشارها به نوری مالکی نخست وزیر عراق باشد،گفت: هیچ قدرت آتشی از سوی آمریکا وجود ندارد که بتواند عراق را یکپارچه نگه دارد.
رییس جمهور آمریکا با تاکید براینکه بحران عراق راه حل نظامی ندارد گفت که رهبران سیاسی عراق باید این بحران را از طریق سیاسی حل کنند چرا که به گفته رییس جمهور آمریکا این بحران راه حل نظامی ندارد.
اوباما با اشاره به اینکه آمریکا این فرصت را در اختیار عراق قرار داد تا دموکراسی را تجربه کند و فراتر از خطوط فرقه ای آینده فرزندان عراقی را تضمین کند، افزود: متاسفانه امروز آنچه که در عراق شاهد آن هستیم شکست کامل اعتماد است.
اظهارات اوباما چندمین اظهار نظر او طی هفته گذشته و پس از بحران شورش گروه تروریستی داعش علیه دولت عراق است.
دولت عراق خواستار مداخله نظامی ارتش آمریکا در چارچوب توافق  امنیتی دو جانبه واشنگتن – بغداد در این بحران است، اما مقامات آمریکایی تا کنون به جز اعزام 300 مشاور نظامی به منظور ارایه مشاوره و کمک به فرماندهان ارتش عراق برای مقابله با شورشیان داعش، از مداخله نظامی در عراق خودداری کرده اند.
همزمان روز گذشته نماینده آینده سیستانی در خطبه های نماز جمعه شهر کربلا در اظهار نظری به نقل از این مرجع بلند پایه شیعه عراقی، خواستار تشکیل یک دولت فراگیر و مقبول در سطح ملی شده است که فارغ از اشتباهات گذشته بتواند عراق را در این شرایط حساس از بحران عبور دهد.این موضع گیری آیت الله سیستانی به گمان برخی ناظران لحنی انتقادی نسبت به عملکرد دولت مالکی دارد.

یکپارچگی علمای اهل سنت ایران علیه داعش

«نسیم» سیستان و بلوچستان – مهدی جهانتیغی- گروه‌هایی مانند داعش همواره به عنوان بخشی از پازل اختلاف‌افکنی آمریکا و اسرائیل در میان شیعه و سنی منطقه عمل کرده‌اند. منتصب شدن گروه‌هایی مانند داعش به اهل سنت، بسیاری از علمای اهل سنت جهان اسلام را نگران و مجبور به واکنش کرده است. در این میان همزمان با رشد افراطی‌گری مذهبی در مناطق مختلف خاورمیانه، برخی کشورهای همسایه ایران نیز سال‌ها است که به حیات خلوتی برای رشد و نمو چنین گروه‌هایی تبدیل شده‌اند. این گروه‌ها در این کشورها آزادانه فعالیت‌های مذهبی و جذب نیرو دارند و در سال‌های اخیر نیز تلاش گسترده‌ای کرده‌اند که اعتقادات خود را به بخش‌هایی از استان‌های سنی‌نشین ایران منتقل کنند. در این میان داعش حتی مشوق برخی گروه‌های تروریست وهابی معاند جمهوری اسلامی مانند گروهک "جیش العدل" در جنوب شرق ایران بوده است. چند ماه قبل بود که یکی از سایت‌های رسمی این گروه به تمجید از اعضای جیش العدل پس از گروگانگیری پنج مرزبان ایران در مرز شهرستان سراوان پرداخت و تصاویر اعضای این گروه را با عنوان مجاهدین در راه الله، منتشر کرد. تلاش برای ایجاد گروه‌های شبه داعش در برخی استان‌های مرزی ایران و شرایط حساس فعلی منطقه، لزوم موضع‌گیری صریح علمای اهل سنت داخل کشور را بیش از پیش نمایان کرده است.

 
*آیت‌الله صدیقی: علمای اهل سنت علیه تکفیری‌ها به صحنه بیایند
 
براساس این دغدغه آیت‌الله صدیقی در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به این موضوع اشاره کرد و اظهار داشت: گروه‌های تکفیری اکنون آتش زیر خاکستر هستند و باید همه کشورهای اسلامی در برابر آنها اجماع کنند. هم‌اکنون بعضی علمای اهل سنت در کشور ما علیه داعش فتوا داده‌اند؛ اما ضروری است همه علمای اهل سنت کشورمان که بر سر سفره جمهوری اسلامی نشسته‌اند؛ بدانند که این خطر متوجه جهان اسلام و منطقه است و همه باید یکصدا برای قطع این شجره خبیثه به صحنه آمده و آتش آن را خاموش کنند.
 
*مولوی قاضی‌زاده: داعش بهانه جدید آمریکا برای تجاوز است
مولوی ابراهیم قاضی‌زاده از علمای اهل سنت منطقه بلوچستان استان سیستان و بلوچستان در این باره در گفتگو با «نسیم» ضمن اشاره به این که گروهک داعش مورد حمایت مالی و تسلیحاتی برخی حکام خودفروخته عرب است؛ اظهار داشت: این تروریست‌ها با دخالت در امور سوریه و عراق قصد شکستن اتحاد مسلمانان را دارند. هرگونه کشتار در کشورهای اسلامی از کانال آمریکا و اسرائیل صورت می‌گیرد.
این امام جمعه اهل سنت در ادامه افزود: حضور داعش در عراق بهانه مجددی برای تجاوز آمریکا به این کشور اسلامی است. ملت عراق هرگز حضور مجدد آمریکا در این کشور را نمی‌پذیرند. استفاده از توان و نفوذ جمهوری اسلامی ایران بهترین گزینه برای حل دیپلماسی بحران عراق است.
 
*مولوی نذیراحمد سلامی: جنایات داعش غیرشرعی است
مولوی نذیراحمد سلامی، نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز اظهار داشت: جنایات داعش نه تنها غیردینی و غیرشرعی است؛ بلکه جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.
این روحانی برجسته اهل سنت افزود: قدرت‌های استکباری و غربی از طریق اجیر کردن تعدادی مزدور به دنبال ایجاد تفرقه و ناامنی در کشورهای اسلامی هستند.
مولوی سلامی افزود: برخی کشورهای غربی از طریق گروهک داعش و گروهک‌های مشابه در حال پی‌گیری بخش اعظمی از این مقصد شوم هستند.
وی افزود: اقدامات این گروه‌ها مشروعیت دینی ندارد و احکام اسلامی با چنین جنایاتی بیگانه است.
مولوی نذیراحمد تأکید کرد: کدام حکم اسلامی مجوز قتل زن، کودک و تخریب مدارس، بیمارستان و مساجد را صادر کرده که امروز گروه‌هایی مانند داعش چنین ادعایی دارند.
 
*استاد حوزه علمیه اهل سنت: همه اهل سنت در ایران داعش را محکوم می‌کنند
مولوی عبدالغنی دهانی از مدرسین حوزه علیمه اهل سنت زاهدان نیز معتقد است: داعش پس از شکست در سوریه این بار به عراق آمده تا نقشه جدید استکبار را در این کشور دنبال کند.
وی افزود: این جنایات توطئه دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان و درگیری مذهبی است و همانطور که بزرگان اهل سنت و تشیع عراق علیه فعالیت این گروهک اعلام جهاد کردند؛ همه علمای اهل سنت ایران هم اقدامات این گروهک را محکوم می‌کنند.
 
*مولوی بارانی: اعضای داعش ابتدایی‌ترین مسائل فقهی را هم نمی‌دانند
داعش خود را یک گروه سنی می‌داند که تماماً به دستورات اسلام بر خلاف بقیه مسلمانان به صورت کامل اقدام می‌کند. داعش معتقد است شیوه جهادی آنها نزدیکترین روش به پیامبر اسلام در جهاد در راه خدا است. این در حالی است که علمای اهل سنت به مبانی اعتقادی داعش نیز اعتراضات جدی دارند.
در همین باره مولوی عبدالغنی بارانی، مدیر حوزه علمیه اهل سنت "طوبی" زاهدان در واکنش به این ادعا، اظهار داشت: این افراد به مسائل شرعی آگاه نیستند و حتی ابتدایی‌ترین مسائل فقهی را هم نمی‌دانند. پیامبر(ص) تنها در مواردی وارد معرکه جنگ شدند که مجبور به جهاد بودند و اسلام هرگز آغازگر جنگ نبوده است.
وی تصریح کرد: تنها زمانی که رهبران مسلمان تشخیص می‌دادند که قرار است از سوی دشمن حمله‌ای شود و خطری شکل گیرد؛ دست به جهاد زده‌اند و این امر طبیعی است زیرا هر کشور و ملت منافعی دارد که برای حفظ منافعش در برابر دشمن ممکن است مجبور به حملاتی شود؛ اما باید بین جهاد و جنگ‌های ادعایی امروز گروه‌های تکفیری تفکیک قائل شویم.
 
*مولوی عبدالحمید: اختلاف خلاف منافع مسلمین است
مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جماعت مسجد "مکی" زاهدان نیز درباره پیامدهای اقدامات داعش در عراق موضع‌گیری کرده است.
این روحانی اهل سنت در جمع نمازگزاران مسجد "مکی" اظهار داشت: تحولات اخیر جهان اسلام، به ویژه اوضاع کنونی کشور عراق دنیا را تکان داده و باعث نگرانی دوستان و خیرخواهان ملت عراق شده که اوضاع جاری این کشور خدای ناکرده به تجزیه اراضی عراق منجر نشود و به وحدت ملی این کشور خدشه وارد نکرده و همچنین سبب جنگ‎های فرقه‌ای و قومی نشود.
وی افزود: صهیونیسم بین‏‌الملل، استکبار جهانی و دشمنان اسلام تلاش می‏‌کنند تا برای حفظ منافع خود ملت‎های اسلامی را با یکدیگر درگیر کنند. آنها آرزو می‎کنند که جنگ‎های قومی، فرقه‎ای، مذهبی و حزبی در دنیا به وجود بیاید. در حال حاضر ایجاد درگیری بین کشورهای اسلامی تبدیل به یک سیاست شده و این سیاست به ضرر عالم اسلام و مسلمین است.
مولوی عبدالحمید در پایان تأکید کرد: همه مسلمانان منتسب به اسلام هستند و از درگیری آنها، اسلام و ممالک اسلامی متضرر می‎شود. اختلاف و تفرقه و درگیری بر خلاف منافع اسلام و مسلمین است.

کد خبر:193117 -

دیدار السیسی با شاه عربستان در هواپیما

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور جدید مصر که اخیرا خبرهایی درباره سفر وی به عربستان برای دیدار با ملک عبدالله منتشر شده بود، به دیدار در داخل هواپیمای شخصی پادشاه عربستان در فرودگاه قاهره که بر خلاف تمام عرفهای دیپلماتیک است، رضایت داد!

به گزارش مهر، از چندی پیش رسانه های مصری اخباری درباره سفر "عبدالفتاح السیسی" به عربستان سعودی برای دیدار با "ملک عبدالله" به عنوان نخستین مقصد خارجی وی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری مصر منتشر کرده بودند.
 
اما شب گذشته بدون هر گونه اعلام قبلی رسانه های مصری از دیدار ملک عبدالله و عبدالفتاح السیسی در فرودگاه قاهره و آن هم در هواپیمای اختصاصی پادشاه عربستان خبر دادند. ملک عبدالله که برای بهبود وضعیت جسمانی خود به مغرب سفر کرده بود، به نظر می رسد به ناگاه تصمیم می گیرد که در فرودگاه قاهره هواپیما را به زمین بنشاند و دیداری کوتاه با السیسی داشته باشد.
 
 
 
 
به گزارش پایگاه مصری الیوم السابع، السیسی با ورود به فرودگاه قاهره از پله های هواپیمای شخصی ملک عبدالله بالا رفته و در داخل اتاق تشریفات کابین هواپیما با وی دیدار می کند.
 
بر این اساس، پادشاه عربستان با وجود وضعیت جسمانی خود تاکید داشته که در هنگام ورود السیسی از جای خود برخیزد و در مقابل، رئیس جمهور جدید مصر نیز پیشانی پادشاه را بوسیده است. در هیئت مصری علاوه بر السیسی، "ابراهیم محلب" نخست وزیر جدید و برخی دیگر از مقامات ارشد نظامی نیز حضور داشتند که با عبدالله دیدار کردند.
 
بر اساس گزارش رسانه های عربستان، السیسی به ملک عبدالله گفته است : مصریها هرگز مواضع تو را فراموش نخواهند کرد.
 
 
 
صحنه ای از دیدار ملک عبدالله و السیسی در کابین هواپیما
 
 
 
در پایان این خبر اعلام شده که ملک عبدالله به تازگی خواستار برگزاری نشست کشورهای کمک کننده به مصر پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور، برای پشتیبانی از این کشور جهت خروج از بحران اقتصادی شده بود.
 
البته با توجه به کمکهای هنگفت و چند میلیارد دلاری عربستان سعودی به مصر از زمان برکناری "محمد مرسی" از قدرت، سفر عبدالفتاح السیسی به ریاض به عنوان نخستین مقصد خارجی زیاد دور از ذهن نبود اما اینکه بالاترین مقام مصر به دیدار با ملک عبدالله در داخل کابین هواپیما و نه حتی در پاویون فرودگاه قاهره رضایت دهد، موضوعی بر خلاف تمام عرفهای دیپلماتیک است که مسائل دیگری را نمایان می کند.
 
بحران اقتصادی در مصر بر هیچ کسی پوشیده نیست و عبدالفتاح السیسی به عنوان رئیس جمهور مصریها نیز اولویت نخست خود را مبارزه با فقر قرار داده است. اگر از این منظر به دیدار خلاف عرف دیپلماتیک السیسی و ملک عبدالله نگاه کنیم، شاید حق را به طرف مصری بدهیم که برای خروج از این بحران شدید اقتصادی چاره ای جز این اقدام نداشته است.
 
این رسانه مصری فیلم مربوط به دیدار ملک عبدالله و عبدالفتاح السیسی در داخل کابین هواپیما را نیز منتشر کرده است.

کد خبر:193115 -



یک خبر از مسجدسلیمان

فرودگاه مسجد سلیمان راه‌اندازی می‌شود
اقتصادی  10:17:16 1393/03/31
933-12774-5 کد خبر
RSS :: پرینت

فرودگاه شهرستان مسجدسلیمان با بودجه استانی به‌سازی و راه‌اندازی می‌شود.

به‌ گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پی تفاهم‌نامه مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور و استاندار استان خوزستان، فرودگاه شهرستان مسجدسلیمان راه‌اندازی می‌شود.

بر این اساس معاونت برنامه‌ریزی استاندار، معاون امور عمرانی استانداری استان خوزستان به اتفاق مدیرکل و معاونان شرکت فرودگاه‌های کشور از فرودگاه شهرستان مسجدسلیمان بازدید کردند.

در این بازدید مقرر شد به‌سازی و راه‌اندازی فرودگاه شهرستان مسجدسلیمان با بودجه استانی و نظارت شرکت فرودگاه‌های کشور بر عملیات اجرایی انجام شود.


گزارش یک مصاحبه


در ایسنا؛
کیانی‌زاده از ریز و درشت ورزش خوزستان گفت
ورزشی  9:21:20 1393/03/31
933-20881-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در ایسنا به تشریح برنامه های این اداره کل پرداخت.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، فرامرز کیانی زاده که بیش از پنج ماه است ریاست اداره کل ورزش و جوانان خوزستان را بر عهده گرفته است، میهمان این خبرگزاری بود و درخصوص مشکلات موجود در حوزه ورزش و برنامه هایش برای رفع این مشکلات، گفت و گوی سه ساعته ای با گروه ورزشی ایسنا داشت که در ادامه آن را می خوانید.

 

**آقای کیانی زاده ابتدا درباره برنامه های خود بگویید.

 

من اصول کارم را بر مبنای اصول مدیریتی گذاشته‌ ام، چرا که معتقد هستم که در این بخش مشکلاتی وجود دارد. آن چه مدنظرم است تا از طریق اصول مدیریتی به آن برسم، برنامه ریزی و هدفگذاری و همچنین علمی کار کردن است. به نظرم ما در ورزش استان در این زمینه ها مشکل داریم. در خوزستان ظرفیت و پتانسیل های بسیاری وجود دارد. در این جا ساختارهای مختلف با تعدد قومیت ها، خود به خود تارهای عضلانی مختلفی را در خوزستان به وجود آورده که این موضوع باعث شده است تا خوزستان در بخش ورزشی دارای استعدادهای زیادی باشد و این توانایی را داشته باشد که در بیشتر رشته های ورزشی بتواند در سطح دنیا مطرح شود، البته به شرط این که کار علمی خوبی صورت بگیرد. در این راستا شرکت ها و صنایع بزرگی در استان وجود دارند که به عنوان یک ظرفیت و پتانسیل محسوب می شوند و ما باید از آن ها به خوبی بهره ببریم.

 

در ورزش نیاز داریم که هیات های مان از نظر مالی به استقلال مالی برسند که در آیین نامه های آن ها آمده است که اجازه درآمدزایی و کار اقتصادی و تجاری هم دارند. اعتقاد من بر این است که در کنار هر هیاتی باید یک کمیته اقتصادی و بازاریابی وجود داشته باشد تا این کمیته بتواند منابع مالی ای برای هیات تامین کند. متاسفانه هیات ها با توجه به مشکلات مالی ای که دارند و در کار روزمره خود مانده اند، اصلا به مرحله انجام کار اقتصادی نمی رسند. به هر حال بحث بازاریابی و استقلال مالی هیات ها، یکی از برنامه هایی است که من با جدیت به دنبال آن هستم و اگر روزنه ای ایجاد شود، سعی می کنم هیات ها و شهرستان ها را به استقلالی که مدنظرم است، برسانم. برای هیات ها همچنین به دنبال این هستم که شرکت یا تعاونی اقتصادی تاسیس کنیم تا بتوانند به صورت مشارکتی کار و درآمدزایی کنند.

 

طی دوران مدیریتی گذشته در ورزش استان کارهای خوبی انجام شد و هر کدام از مدیران در حد توان خود کارهایی برای بخش ورزش انجام دادند که من از آن ها تشکر می کنم، البته اگرچه کارهای انجام نشده بسیاری هم به جا مانده است. اعتقاد من بر این است که باید در کارها شفاف سازی و اطلاعات درستی داده شود، البته خیلی از کمبودها و ضعف ها به ما مسوولان برمی گردد و در برخی موارد شفاف سازی نمی تواند سودی به حال مردم داشته باشد و فقط موجب ناراحتی آن ها می شویم و به همین دلیل است که خیلی از موارد را مطرح نمی کنیم.

 

**اداره کل ورزش و جوانان استان به عنوان یک دستگاهی که نسبت به سایر ادارات و سازمان ها توان مالی کمتری دارد، با چه مشکلاتی مواجه است؟

 

ازجمله مشکلاتی که می‌توانم به آن اشاره کنم، این است که ما تقریبا یک میلیارد و 500 میلیون تومان بابت هزینه آب و برق بدهکار هستیم و متاسفانه هر روز شهرستان ها درخصوص این که آب یا برق اداره‌شان قطع شده است، با من تماس می گیرند. ممکن است پرداخت این بدهی برای دستگاه های دیگر چیزی نباشد ولی برای اداره ما که تا پایان سال پول خاصی دریافت نمی کند، چنین هزینه هایی بسیار زیاد است. آخرین پول درست و حسابی ای که ما به هیات ها و شهرستان های مان پرداخت کردیم، به دو سال پیش برمی گردد که آن را هم به نام اعتبارات فرهنگی دریافت کردیم و در حال حاضر نزدیک به دو سال است که به هیات ها و شهرستان ها پولی نداده ایم ولی آن ها کار کرده اند و البته همه آن ها هم بدهکار هستند که بدهی آن ها بدهی من نیز است. من هم آمده ام کار کنم و مدعی علم، برنامه ریزی و هدفگذاری هم هستم و کارم را نیز در این زمینه آغاز کرده ام و در حالی می‌خواهم برای سال 93 کار کنم که بدهی های گذشته هم وجود دارند و باید به مرور زمان پرداخت شوند.

 

از دیگر مشکلاتی که ما با آن مواجه هستیم این است که بیشتر روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستانی ما وسیله نقلیه ندارند یا اگر هم دارند مناسب نیست. 35 اداره شهرستانی و بخش داریم که شاید 10 شهرستان ما دارای وسیله نقلیه مناسب باشند و سایر شهرستان ها وسیله نقلیه مناسبی ندارند و با این شرایط، ما انتظار داریم که همان رییس اداره در شهرستان خود محکم و با قاطعیت کار کند. از دیگر مشکلات و کمبودهایی که ما شدیدا با آن مواجه هستیم، این است که کمبود کارشناس داریم و به نظرم این موضوع خیلی عذاب آور است. 35 شهرستان و بخش داریم که می توانند رییس داشته باشند ولی ما اصلا هنوز برخی از ادارات را تشکیل نداده ایم و برخی دیگر هم که تشکیل شده اند، نیرو ندارند، به همین دلیل مجبور هستیم از ادارات دیگر مانند آموزش و پرورش نیرو جذب کنیم. در کل واقعا با مشکل کمبود نیرو مواجه هستیم.

 

من معتقد هستم که ما یک دستگاه خدماتی - مصرفی هستیم که مدیریت آن هم با دستگاه های دیگر متفاوت است. با توجه به این که وضعیت دستگاه های دیگر هم برای این که از آن ها کمک بگیریم خیلی خوب نیست، پس کارمان خیلی سخت تر می شود. به نظرم ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها باید با توجه به نیازشان، حمایت فرماندار و نمایندگان را داشته باشند، چرا که اگر هر کدام از این حمایت ها را نداشته باشند، با مشکل برخورد می کنند و اگر کسی نتواند این حمایت ها را جلب کند، او را جا به جا خواهم کرد تا فردی جایگزین او شود که بتواند با جلب این حمایت ها، برای ورزش شهرستان خود کاری انجام دهد.

 

با توجه به این‌که در گذشته نگاه علمی نبوده، سال ها است که یک کار ابتدایی و مهم به نام اتوماسیون اداری در اداره کل ورزش و جوانان استان راه نیفتاده است و هنوز با کاغذ کار می کنیم. در نظر داریم که این مشکل را طی ماه های آینده برطرف کنیم. همچنین در چارت سازمانی ما 259 پست اداری تعریف شده است که از این تعداد 103 پست با تصدی است و عملا ما 103 نیرو و کارشناس داریم که استخدام ما هستند و 156 پست هم بدون تصدی هستند؛ یعنی ما این تعداد نیرو و کارشناس کم داریم و به همین دلیل است که در برخی شهرستان ها، رییس اداره نداریم و مجبور هستیم از نفرات ارگان های دیگر استفاده کنیم.

 

کارمندان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان جزو کارمندانی هستند که حقوق های آن ها حداقل هست و همین موضوع باعث می شود که مشکلات بسیاری داشته باشند. بخشی از ایده ها و برنامه های من این است که به همکاران خودم توجه کنم که طی چند ماه گذشته اقداماتی در این زمینه داشته ام ولی واقعیت این است که کارهایی که انجام می دهم نسبت به حقوق کم آن ها و مشکلاتی که دارند، خیلی جوابگو نیست.

 

**از زمانی که سکان ریاست اداره کل ورزش و جوانان خوزستان را برعهده گرفتید طرحی به نام "شورای سیاستگذاری ورزش استان" مطرح شد، هدف از طرح و برگزاری این شورا چه بود؟

 

با انتخاب مقتدایی به عنوان استاندار خوزستان که خود فردی صد درصد ورزشی است، شورای ورزش استان شروع به کار کرد و دو جلسه از آن هم طی ماه های گذشته برگزار شد. ما آیین نامه ای برای آن نوشتیم که این آیین نامه مانند آیین نامه کشوری است که البته ما آن را به صورت بومی و استانی درآوردیم. 15 نفر از اعضای این شورا از مسوولان استانی هستند و البته یک تبصره هم آورده ایم و این است که خبره های ورزشی هم عضو این شورا باشند. در کل این شورا یک ترکیب 45 نفره دارد. ما در آیین نامه این شورا آورده ایم که شورای ورزش شهرستان ها نیز با ریاست فرمانداران آن ها تشکیل شود. همچنین قصد داریم مجمع عمومی شورای ورزش استان را هم تشکیل دهیم که متشکل از شورای ورزش استان و شهرستان ها می باشد که تقریبا اعضای آن نزدیک به 400 نفر می رسد. در این مجمع پس از بیان دیدگاه های استاندار و موارد عنوان شده، درخصوص مسایل و مشکلات مطرح شده بحث و بررسی صورت می گیرد و درنهایت مصوبات جلسه توسط اعضا برای محقق شدن، دنبال می شود. جا دارد در این جا از آقای خبیر، معاون سیاسی اجتماعی استاندار بابت پیگیری هایش در شورای ورزش استان تشکر کنم.

 

در شورای ورزش استان هم چند طرح را مطرح کردیم که در جلسه دوم با دو طرح موافقت شد. یکی از طرح های ما، طرح برنامه ریزی و هدفگذاری است. این طرح در هیات های استان انجام می شود و ما تمام شاخصه ها و آیتم هایی که نشان دهنده رشد و ارتقا یک رشته ورزشی هستند را در بخش های آقایان و بانوان مشخص کرده ایم. ما برای خود یک سال پایه تعیین کرده ایم که سال 92 است و از هیات ها خواسته ایم که طبق شاخصه هایی که مشخص کرده ایم، با یک گام به جلو و 10 درصد رشد و پیشرفت به ما بگویند که برای سال 93 می خواهند به کجا برسند. هیات ها موظف هستند که اهداف پیش بینی شده را محقق کنند و البته ما هم ضمن نظارت بر اجرا و محقق شدن طرح، طی چند نوبت کمک مالی به آن ها خواهیم داشت، نه به این صورت که تمام هزینه های آن ها را بدهیم بلکه خود هیات ها نیز باید درآمدزایی داشته باشند و کار اقتصادی انجام دهند و از ارتباطات خود نیز در این زمینه بهره ببرند.

 

من در این طرح ضمن مشخص کردن هدفگذاری کلی برای هیات ها، برای خودم نیز هدفگذاری مالی انجام می دهم تا بر این اساس مشخص شود که تا پایان سال باید چقدر به هیات ها کمک کنم. به هر حال اگر بخش هدفگذاری خوب انجام شود، قول می دهم استان خوزستان در سال 93 در ارزیابی کشوری جایگاه اول را به خود اختصاص دهد، البته به شرطی که این اتفاقی که به آن اشاره کردم به صورت کامل بیفتد. اگر 70، 80 درصد برنامه ریزی ما در این بخش محقق شود، ما استان اول می شویم. طرح هدفگذاری، یک طرح کوتاه مدت و یک ساله است اما اعتقادم بر این است که اگر این برنامه ریزی و هدفگذاری طی سه سال در استان انجام شود، خوزستان در آسیا و جهان مدال هایش چند برابر می شود. ما طرح های خوبی داشته و ارایه داده ایم ولی یکی از ضعف های ما این است که طرح های خوب مان استمرار پیدا نمی کنند.

 

یکی از کارهایی که در شورای ورزش خوزستان به دنبال انجام آن هستیم، تحت پوشش قرار دادن تیم های لیگی مان است. ما 152 تیم در لیگ های کشوری داریم که برخی ها زیرنظر شرکت ها هستند که مشکلی هم ندارند ولی تعداد بسیاری از آن ها هستند که اسپانسر ندارند و با مشکل مواجه هستند که در این راستا تیم های ما به دو دسته تقسیم می شوند؛ دسته اول آن تیم هایی که توسط هیات ها اداره می شوند که آن هیات توان آن را ندارد که به خوبی از آن تیم حمایت کند و دسته دوم مربوط به آن رشته هایی هستند که خوزستان ظرفیت و استعداد آن را دارد تا تیم هایش در لیگ های کشوری باشند ولی اسپانسری وجود ندارد. در کل نزدیک به 50 رشته هستند که شامل این دو دسته می شوند و ما هم مبلغ تقریبی که برای این بخش نیاز داریم را پیش بینی کرده ایم و شرکت هایی هم که می توانند اسپانسر شوند را مشخص کرده ایم که در جلسات بعدی شورای ورزش استان قرار است از این شرکت ها دعوت شود تا این رشته ها را تحت پوشش خود قرار دهند.

 

**در دومین جلسه شورای سیاستگذاری ورزش استان، استاندار بر برگزاری مسابقات چندجانبه بسیار تاکید داشتند، آیا این موضوع عملیاتی می شود؟

 

در جلسه ای که چند روز پیش با روسا و فرمانداران شهرستانی و استاندار داشتیم، قرار شد که مسابقات چند جانبه برگزار شود. در این جلسه از چند هیات ورزشی که جمعیت زیادی تحت پوشش آن ها قرار دارد، دعوت کردیم که در این جلسه حضور پیدا کنند و استاندار هم از فرمانداران شهرستان ها دعوت کرد که در این جلسه باشند و ما هم طرح را برای آن ها توضیح دادیم. هدف این است که تا پایان سال مسابقات چند جانبه را در شهرستان و استان برگزار کنیم و در مرحله بعدی، از استان های همجوار دعوت می کنیم و در گام های بعدی نیز از کشورهای همجوار برای شرکت در این رقابت ها دعوت خواهیم کرد. این طرح باعث رشد و ارتقا ورزش استان و همچنین شناسایی چهره هایی خواهد شد. به هر حال استاندار هم انجام این کار را به فرمانداران تکلیف کرد و قرار است که مشخص کنیم که تا پایان سال چند دیدار چند جانبه برگزار کنیم. قرار شد، هر ماه دو دیدار انجام شود که حمایت مالی و حمایت کننده آن فرمانداران هستند و هیات های استانی و شهرستانی نیز در اصل مجری کار هستند.

 

**چند سالی است که پایگاه قهرمانی ورزش استان تعطیل شده است، چه برنامه ای برای فعال کردن آن دارید؟

 

یکی از کارهای دیگری که مدنظر ما است و به جدیت هم به دنبال انجام آن هستیم، راه اندازی پایگاه قهرمانی است که عملا 10 سالی است که تعطیل شده است. انجام یکسری کارها را در این زمینه آغاز کرده ایم و دوباره این پایگاه در آینده‌ی نزدیک راه اندازی خواهد شد.

 

**گویا برنامه ای برای برگزاری المپیاد ورزشی استان دارید، برگزاری این المپیاد تا چه اندازه جدی است؟

 

ما برنامه و طرح برگزاری المپیاد ورزشی استان خوزستان را نوشته ایم و طرح آن را آماده کرده ایم و قرار است آن را در 10، 15 رشته برای آقایان و 10 رشته برای بانوان که در کل رشته های پایه و پر مدال هستند، برگزار کنیم و دوست داریم که این اتفاق بیفتد. وقتی چنین مسابقاتی برگزار شود، شور و نشاط به وجود می آید و کل استان هم خود را درگیر این موضوع می دانند. این طرح قرار است برای اولین بار در خوزستان انجام شود که با برگزاری آن، مسوولان شهرستان ها نیز برای این که می خواهند جایگاه بهتری کسب کنند، تلاش می کنند و در نهایت رشد چشمگیری در استان به وجود می‌آید. نقشی که المپیاد ورزشی در جلب توجه و مشارکت دیگران و رشد و ارتقا ورزش دارد، مسابقات قهرمانی کشور ندارد.

 

**چه برنامه ای برای استفاده از مربیان برتر کشوری و خارجی در جهت رشد و ارتقا ورزش استان دارید؟

 

در این زمینه طرحی که به آن خیلی اعتقاد دارم و مطمئنا جواب هم می دهد، به کارگیری مربیان برتر کشوری و خارجی است. ما بازیکن داریم ولی در بیشتر رشته ها مربی تراز اول کشور و بالاتر نداریم. 10 سال پیش بود که برای رشته دو و میدانی یک مربی اوکراینی به خدمت گرفتیم که هنوز هم شاهد اثرات خوب آن در این رشته هستیم. به هر حال این طرح را هم نوشته ایم و چند رشته پایه و پر مدال را هم مشخص کرده ایم و این جزو کارهایی است که واقعا به آن نیاز داریم. در رشته شنا 160 مدال وجود دارد که ما به جز واترپلو که در بخش باشگاهی از آن مدال کسب می کنیم، از کسب سایر مدال ها بی بهره هستیم.

 

**طرح آمایش ورزش استان طرحی بود که در دوره مدیریت قبلی مطرح شد، شما اعتقادی به ادامه این طرح دارید؟

 

بله، اعتقاد دیگری که در بخش پایه و پر مدال دارم، انجام طرح آمایش است. این طرح، طرح خوبی است ولی عملا هیچ وقت انجام نشد. بر اساس این طرح باید دید در هر شهرستان چه رشته هایی مستعدتر هستند و بخش بیشتری از اعتبارات را خرج آن رشته کرد. در کل این طرح هیچ وقت عملیاتی نشد و اگر قرار است که ورزش خوزستان زودتر به نتیجه برسد، باید این طرح اجرا شود.

 

**متاسفانه ورزش خوزستان در بخش بانوان چند سالی است که توفیق چندانی نداشته است، شما چه برنامه ای برای توسعه این بخش دارید؟

 

تمام این اقداماتی که به آن ها اشاره کردم در بخش بانوان نیز انجام خواهد شد. در این بخش باید به دو بخش همگانی و قهرمانی توجه داشت. نگاه اول ما به بخش همگانی است، چرا که هر چقدر به این بخش توجه شود به سلامتی بانوان توجه شده است و با تامین سلامتی بانوان، به خانواده و جامعه هم کمک می شود و در نهایت نیز یک جامعه سالم خواهیم داشت. در بخش قهرمانی هم باید به بانوان توجه کرد. 80، 90 درصد مدال هایی که در سطح بین المللی کسب می کنیم از بخش آقایان است و اگر می خواهیم استان رشد کند، باید به مدال آوری در بخش بانوان هم توجه کنیم که من به این بخش توجه دارم. به هر حال درصد کسب مدال های مان در بخش بانوان زیاد نیست. ما ضعف ها و کمبودهایی داریم که می توان گفت حلقه های گمشده زیادی در ورزش استان وجود دارد که باید شناسایی شوند و این هم یکی دیگر از حلقه های گمشده و مفقوده ورزش استان است. به هر حال برای فعالیت بانوان باید به دنبال این باشیم که اماکن ورزشی که بیشتر در اختیار آقایان است، به بخش بانوان هم اختصاص پیدا کند و آن ها را به عدالت تقسیم کنیم.

 

**چه برنامه ای برای فعالیت مجدد و گسترده تر فوتبال بانوان در استان دارید؟

 

ما در بخش فوتسال بانوان مطرح هستیم، چرا که سالن آن در تمام شهرستان ها وجود دارد و بانوان به راحتی می توانند کار کنند. امسال هم باشگاه ملی حفاری و پخش و پالایش نفت آبادان به ترتیب عنوان های قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ برتر بانوان کشور را به دست آوردند که به آن ها تبریک می گویم.

 

در بخش فوتبال بانوان با توجه به این که به یک فضای محصور شده و آمادگی فرهنگی نیاز است، فعالیتی نداریم. هر چند که به تازگی فعالیت هایی در این بخش در حال انجام شدن است. من خیلی تمایل دارم که فوتبال بانوان هم که علاقه‌مندان زیادی دارد، راه بیفتد که در این زمینه آقای طالقانی، رییس هیات فوتبال استان با من صحبت کرد و ما هفته ای دو جلسه زمین شماره یک ورزشگاه تختی اهواز را در اختیار آن ها قرار دادیم تا بانوان در این رشته فعالیت کنند. به هر حال باید زمین ورزشگاه تختی که یکی از سرمایه های استان است حفظ شود.

 

**اداره ورزش و جوانان اهواز به تازگی راه اندازی شده است، فعالیت این اداره تا چه اندازه به ورزش استان کمک خواهد کرد؟

 

یکی دیگر از حلقه های مفقوده ورزش استان، اداره ورزش و جوانان اهواز بود که چند روز پیش افتتاح شد. طی شش ماه در این زمینه کار کردیم تا در نهایت راه اندازی شد. راه اندازی این اداره محاسن و مزایای بسیاری دارد چرا که این اداره متولی ورزش اهواز است و خود به خود مشکلات و کمبودهای ورزش اهواز را پیگیری می کند. به هر حال با راه اندازی این اداره، 45 هیات هم راه اندازی خواهند شد که خودشان را موظف می دانند که خواسته های موجود را پیگیری کنند و قطعا نتیجه هم می گیرند. به نظرم با راه اندازی این اداره، ورزش استان بسیار متحول خواهد شد. البته این موضوع زمان می برد و نتیجه آن در سال 94، 95 خود را نشان می دهد و آن موقع می توان سود آن را با سال های گذشته مقایسه کرد.

 

آقای بصیری مسوول و کارشناس با سابقه مان را هم به عنوان رییس اداره ورزش و جوانان اهواز انتخاب کردیم و کارشناسان خوبی هم در این اداره مشغول به کار شده اند. به هر حال این اداره به حمایت های مختلف ادارات کل نیاز دارد. در سال نخست کاری هم ممکن است یکسری تضادها بین این اداره و هیات های اهواز و استان به وجود بیاید ولی با نهادینه شدن و نشست اداره و هیات های ورزشی اهواز، در سال های بعد شاهد سود این اداره خواهیم بود. در کل با راه اندازی این اداره در تامین سلامتی جوانان تلاش کرده ایم که این گام خیلی مهمی است و به نظرم با راه اندازی این اداره، ورزش اهواز بسیار متحول خواهد شد. ورزش اهواز که جمعیت بسیاری دارد، یک اسپانسر قوی و محکم برای ورزش خوزستان و کشور است.

 

**درباره پروژه های عمرانی نیمه تمام استان و اولویت تان برای به پایان رساندن آن ها نیز صحبت کنید.

 

سیاست دولت این است که با توجه به پروژه های ورزشی ای که وجود دارد، پروژه جدید دیگری آغاز نشود و از طرف دیگر پروژه های نیمه تمام به پایان برسند. با توجه به محدودیت های مالی ای هم که وجود دارد نمی توان تمام پروژه های نیمه تمام را به پایان رساند و بر همین اساس تلاش بر این است که پروژه های بالای 70 درصد به پایان برسند. البته نباید فقط به پروژه های بالای 70 درصد شهرستان ها توجه شود بلکه نگاه مان این است که به پروژه های شهرستان هایی که زیر 50 درصد هم هستند توجه کنیم تا ورزش استان پیشرفت کند.

 

ما در حدود 334 پروژه فعال و نیمه تمام داریم که از این تعداد 124 پروژه پیشرفت شان بالای 70 درصد است و اگر بخواهیم پروژه های نیمه تمام یعنی بالای 70 درصدها را به پایان برسانیم به 110 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم. سرانه ورزشی استان نیز در حال حاضر 87 صدم مترمربع است که سهم اماکن روباز 38 صدم مترمربع و سهم اماکن سرپوشیده 49 صدم مترمربع است. در برنامه پنجم توسعه نیز پیش بینی شده است که تا پایان آن، این سرانه در کل کشور به یک متر و 20 صدم مترمربع برسد. در این برنامه آمده است که سهم اداره ورزش و جوانان، ادارات غیردولتی و ادارات خصوصی در ساخت و سازها به ترتیب 50، 35 و 15 درصد است. برای این که بتوانیم سرانه استان را به سرانه یک متر و 20 صدم مترمربع کشور برسانیم، به 500 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم. به هر حال تمام تلاش ما این است که تا پایان سال 93 تعدادی از پروژه های بالای 70 درصد را به پایان برسانیم و چند پروژه ورزشی استان را افتتاح کنیم.

 

**پروژه های ورزشگاه پنج مهر آبادان، مجدیان دزفول و جهان آرا خرمشهر به کجا رسیدند؟

 

درباره ورزشگاه پنج مهر آبادان باید بگویم، این ورزشگاه جزو پروژه های بازسازی شده است. تاکنون در مرحله اول بازسازی، 45 درصد پیشرفت کار داشته است. در حال حاضر نیز از چمن آن استفاده می شود و سایر بخش های آن قابل استفاده نیست. برای این که فاز اول این ورزشگاه راه بیفتد به چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و قرار شده است تقریبا سه میلیارد تومان از این مبلغ را وزارت نفت پرداخت کند و اگر وزارت نفت به تعهدات خود عمل کند، می توانیم فاز اول آن را طی یکی دو سال آینده به پایان برسانیم.

 

درباره ورزشگاه مجدیان دزفول هم باید بگویم که به صورت رسمی می گویند ظرفیت این ورزشگاه 12 هزار نفر است در حالی که ظرفیت آن شش، هفت هزار نفر است. مسوولان وقت به این امید این ورزشگاه را تخریب کردند که ظرفیت ورزشگاه را به 35 هزار نفر برسانند و بدون این که اعتباری برای آن پیش بینی کنند، آن را چند سال پیش تخریب کردند و بعد هم نتوانستند کاری انجام دهند. ما هم در بررسی های مان به این نتیجه رسیدیم که فاز اول آن را به پایان برسانیم و دیگر آن را توسعه ندهیم. البته اصلا ساخت یک استادیوم 35 هزار نفری در مرکز شهر از هر نظر کار اشتباهی است. نماینده دزفول نیز با جدیت پیگیر این است که یک استادیوم جدید20 هزار نفری در بیرون از شهرستان ساخته شود که زمین آن هم تهیه شده است و البته باید مراحل قانونی طی شود و برای آن تامین اعتبار هم در نظر گرفته شود.

 

همچنین برای تکمیل ورزشگاه جهان آرا خرمشهر ما و مسوولان و به ویژه نماینده این شهرستان پیگیر هستیم تا این ورزشگاه را به جایی برسانیم و اعتباری هم برای آن پیش بینی شده است. در سفری که چند ماه پیش رییس مجلس به این شهرستان داشت با استاندار و مدیر منطقه آزاد صحبت کرد و قرار شد که 2 میلیارد تومان منطقه آزاد و مبلغی هم استاندار کمک کند تا بتوانیم این ورزشگاه را از این شرایطی که دارد، خارج کنیم تا مردمی که نیاز و حق شان است بتوانند به خوبی از این مکان استفاده کنند. ما خودمان پیگیر هستیم تا هر چقدر توانستیم با توجه به اعتبارات استانی و ملی کمک کنیم تا حداقل فاز اول این ورزشگاه تکمیل و مورد استفاده قرار بگیرد.

 

**درخصوص احداث خانه والیبال استان هم توضیح دهید؛ پیشرفت این پروژه تاکنون چقدر بوده است؟

 

این پروژه بیش از 90 درصد پیشرفت کار داشته است و به مبلغ کمی اعتبار مالی نیاز دارد تا مراحل ساخت آن به پایان برسد. این پروژه جزو طرح هایی است که ما به جدیت پیگیر آن هستیم تا در سال 93 بتوانیم آن را افتتاح کنیم. همچنین باید بگویم که هم هیات والیبال و هم ما پیگیر این هستیم که تیمی در این رشته در لیگ برتر کشور داشته باشیم و البته این موضوع نیاز به یک اسپانسر دارد که امیدواریم پیگیری های ما در این زمینه به نتیجه برسد.

 

**استان خوزستان نیازمند یک مجموعه ورزشی با کیفیت برای معلولان و جانبازان بود که این اتفاق در حال رخ دادن است، مجموعه ورزشی بانوان معلول اهواز تاکنون چقدر پیشرفت داشته است؟

 

این مجموعه نیز از دیگر پروژه های عمرانی ما است که مجموعه خیلی خوبی است و واقعا بخشی از نیاز اهواز و کل استان را پوشش می دهد. این مجموعه دو استخر، دو سال تمرینی، یک سالن چند منظوره، سایت اداری و خوابگاه دارد. بیش از 50 درصد هم پیشرفت داشته است ولی به دلیل محدودیت منابع مالی، این نتیجه حاصل شد که روی تمام بخش های آن کار نشود؛ یعنی آن را فازبندی کردیم. در حال حاضر به دنبال آن هستیم که سالن چند منظوره آن را که تقریبا 95 درصد پیشرفت کار داشته است، تا پایان سال 93 افتتاح کنیم. به هر حال اگر شرایطی به وجود بیاید که بتوانیم سایر فازهای این مجموعه را هم به پایان برسانیم، کار بزرگی صورت گرفته است.

 

ورزشگاه غدیر اهواز با تمام کمی و کاستی هایی که داشت سرانجام پس از 17 سال افتتاح شد اما هنوز هم مشکلاتی دارد که از آن جمله می توان به نامناسب بودن جایگاه خبرنگاران اشاره کرد که مشکلاتی را برای اصحاب رسانه به وجود آورده است، اداره کل برای حل این مشکل چه برنامه ای دارد؟

 

ورزشگاه غدیر اهواز مایه افتخار استان است. البته طرح به این بزرگی در حالی افتتاح شد که یکسری کمبودها داشت. به هر حال جا دارد از گرشاسبی (مدیرکل پیشین ورزش و جوانان خوزستان) که در زمان مدیریت خود به خوبی این پروژه را پیگیری کرد، تشکر کنم. من هم، دو ماه پیش از برگزاری رقابت های آسیایی فولاد، ریسک کردم و دیدارهای لیگ برتر کشور را به این ورزشگاه منتقل کردم تا با استفاده از آن، ایرادات ورزشگاه پیش از بازی های آسیایی مشخص شود، چرا که اگر مشکلات در مسابقات لیگ خود را نشان می دادند، بهتر از این بود که در رقابت های آسیایی مشخص شوند و کشور زیر سوال برود. به هر حال طی آن دو ماه، توانستیم برخی از مشکلات موجود را برطرف کنیم و البته هنوز یکسری از کمبودها وجود دارد.

 

درمورد جایگاه خبرنگاران این ورزشگاه و مشکلاتی که وجود دارد نیز باید بگویم طرح و نقشه به این صورت بود که جایگاه خبرنگاران در کنار تماشاگران ساخته شد و تصور AFC هم به این بود که خبرنگاران باید در همان جایی که برای استقرار آن ها تعیین شده است، بنشینند. شاید هم کار ما اشتباه بود که چنین جایگاهی را برای خبرنگاران پیش بینی کرده بودیم و انصافا هم جایگاه مناسبی نیست. به هر حال من به این نتیجه رسیدم که با توجه به این که سمت راست جایگاه وی.آی.پی چهار اتاق وجود دارد، آن را به جایگاه خبرنگاران تبدیل کنم تا خبرنگاران در بازی های آسیایی در آن جا مستقر شوند ولی گفتند که ناظر AFCاگر بازدید داشته باشد، این مکان را نمی پذیرد و تیم فولاد را هم جریمه خواهد کرد، به همین دلیل من هم از خبرنگاران عذرخواهی کردم و از آن ها خواستم همان جایگاه قبلی خود را تحمل کنند تا بازی ها تمام شود و بتوانیم جایگاه را درست کنیم و قرار بر همین شد و دیدگاه من نیز همین است که این جایگاه برای بازی های فصل آینده تغییر کند. البته مشکلات مالی شاید این اجازه را به ما ندهد که دیدگاه های مان را انجام دهیم و ممکن است که زمان بر شود ولی من حتما این جایگاه را برای خبرنگاران درست خواهم کرد. یکسری از کمبودها و ضعف ها را قبول دارم و خودم را موظف می دانم که آن ها را برطرف کنم ولی زمانی که خودم دیدگاه مثبتی دارم و تلاشم را برای انجام کارها می کنم، دیگر نباید تحت فشار قرار بگیرم و اهرم های فشار برای کسی است که دیدگاهش مثبت نباشد و نخواهد کاری انجام دهد.

 

به هر حال ما باید به داشته های خود مانند ورزشگاه غدیر اهواز افتخار کنیم. ما در بازی های آسیایی برای برطرف کردن کمبودها و مشکلات از دکتر مقتدایی خواستیم که به ما کمک کند که در این راستا چند جلسه برگزار شد و استاندار نزدیک به 600 میلیون تومان از منبعی قرض گرفت و ما آن را به صدا و سیما دادیم تا بخشی از کارهای خود را به مرحله ای برساند که بتواند مسابقات را با 12 دوربین پوشش دهد و به همین صورت هم شد. همچنین طی پیگیری های مهندس سیاحی، معاون استاندار یکی از جاده های دسترسی به این ورزشگاه از طریق شهرداری آسفالت شد که جا دارد از وی تشکر کنم. مشکلات دیگری هم بود که با وجود این که از نظر مالی مشکل داشتیم ولی به دلیل این که آبروی کشور مطرح بود، آن ها را برطرف کردیم. اقدامات انجام شده یک کار گروهی بود که جا دارد از استاندار و معاونان او و همچنین شهردار اهواز بابت این که توانستیم مسابقات آسیایی را آبرومندانه برگزار کنیم، تشکر کنم.

 

**برخی از هیات ها که در گذشته فعالیت خوبی داشتند مدتی است که دچار رکود شده اند و فعالیت خاصی ندارند، علت این موضوع چیست؟

 

طی یکی دو سال گذشته از نظر مالی خیلی از دستگاه ها ازجمله اداره کل ورزش و جوانان استان در مضیقه بودند و متاسفانه این موضوع باعث شد خیلی از هیات ها تحت تاثیر قرار بگیرند. سال 92 از نظر اعتبارات مالی، سال خوبی برای ما نبود و می توان گفت اعتبارات بیش از اندازه کم و در حد هیچ بود و کار کردن در بخش ورزش هم نیاز به پول دارد و تا پول نباشد نمی توان کار کرد ولی برخی از هیات ها از راه های مختلف تلاش کردند و دست روی دست نگذاشتند و کار کردند ولی برخی هیات ها مانند قبل انگیزه نداشتند و البته برخی از روسای هیات ها هم به درستی انتخاب نشده بودند که این موضوع باعث شد که آن ها عملکرد خوبی نداشته باشند. البته برخی از کم کاری های هیات ها به فدراسیون آن ها نیز برمی گردد، چرا که مشکلات مالی موجب شده بود که فعالیت در آن فدراسیون به خوبی انجام نشود که این شرایط، هیات ها را هم تحت تاثیر قرار داد.

 

**تا چه اندازه معتقد به استفاده از مدیران سیاسی در راس هیات ها هستید؟

 

ما باتوجه به چند هدف از مدیران سیاسی در دوران های قبلی استفاده می کردیم؛ بالاخره آن مدیر یکسری توانایی ها در بخش مدیریتی داشت که می توانست بخش ورزشی را هم مدیریت کند، ضمن این که به دلیل مشکلات مالی ای که همیشه وجود داشت ما به دنبال این بودیم تا با استفاده از این مدیران، آن ها بتوانند از ارتباطات و کانال هایی که وجود دارد، استفاده و مشکلات را حل کنند و بهره آن به ورزش برسد. به هر حال ما به دلیل استفاده از توانمندی ها و تجارب مدیران سیاسی و بهره بردن از ارتباطات و تعاملات آن ها در بخش های درآمدی، از چنین مدیرانی استفاده می کنیم. البته در دوره جدید سعی مان بیشتر این است که از افراد فنی، تحصیل کرده، با تجربه و کاری در حوزه ورزش استفاده کنیم. وقتی در یک رشته ورزشی ضعف و کمبود باشد، مدیرکل باید پاسخگو باشد و به همین دلیل مدیرکل به دنبال این است که نفراتی انتخاب شوند که بیشتر به ورزشکار و آن رشته ورزشی کمک کنند، پس من به دنبال آن نیستم که از افراد ضعیف استفاده کنم و می خواهم افراد قوی روی کار بیایند تا گوشه ای از کار را به دست بگیرند. من در انتخاب روسای هیات ها هیچ وقت نظرم را به کسی تحمیل نمی کنم ولی دیدگاه های کارشناسی و مدیریتی ام را بیان می کنم و اعتقادم بر این است که ما هم باید در انتخاب روسای هیات ها ورود کنیم.

 

**باتوجه به لزوم ارتباط گسترده میان آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان، برنامه شما برای تعامل بیشتر و استعدادیابی از این طریق چیست؟

 

دکتر مقتدایی خودش بسیار ورزشی است و بسیار جدی تر از ما برخی مسایل را دنبال می کند که از او تشکر می کنم. کاری که با نظر دکتر مقتدایی اتفاق افتاد این بود که مدتی پیش جلسه ای با حضور مقتدایی و معاونش، من و معاونم و مدیرکل آموزش و پرورش و معاون تربیت بدنی و تندرستی آن برگزار شد و در این جلسه مبنا بر این شد که در آموزشگاه ها در زمینه ورزش با توجه به ضرورت هایی که وجود دارد، بیشتر و بهتر کار کنیم. به هر حال نمی توان ادارات ورزش و جوانان و آموزش و پرورش را از هم جدا کرد و در واقع به یکدیگر متصل هستند و خوراک ما در حقیقت توسط آموزش و پرورش تامین می شود و آن استعدادهایی که ما باید کشف کنیم در این اداره است. سال هایی که ورزش خوزستان پیشرفت کرده است به این دلیل بود که روی آموزش و پرورش خیلی سرمایه گذاری می شد. به هر حال در جلسه ای که برگزار شد، مقتدایی، اهمیت آموزش و پرورش و ورزش آن و همچنین کارهایی که باید انجام شود را گوشزد کرد و قرار بر این شد، یکسری مسابقات در آن رشته ها که آموزش و پرورش در حال حاضر مجاز به فعالیت در آن ها است، برگزار شود که در این راستا هیات های استانی و شهرستانی کمک خواهند داد تا استعدادیابی هم صورت بگیرد که این اقدام می تواند نتیجه بسیار خوبی داشته باشد. به هر حال بخشی از طرح برگزاری این مسابقات نوشته شده است و باید از نظرات سایر دوستان هم استفاده کنیم تا این طرح کامل اجرا شود.

 

**باتوجه به این که شهرداری ها نیز نقش مهم و موثری در پیشرفت ورزش دارند، ارتباط اداره کل ورزش با این ارگان تا چه اندازه است و چه انتظاری از آن ها دارید؟

 

یکی از وظایف شهرداری کمک به ورزش و کار فرهنگی و در کل کمک به ورزش و جوانان است. شهرداری می خواهد کار عمومی انجام دهد و در واقع عام المنفعه است. ما هم می خواهیم چنین کاری انجام دهیم و می توان گفت در بخشی، ما و شهرداری شبیه به هم کار می کنیم. شهرداری اهواز یکسری کارها برای ورزش انجام می دهد ولی در برخی موارد شاید آن همکاری لازم را با ما نداشته باشد، البته در این زمینه تعاملاتی در حال برقرار شدن است و عدم همکاری‌ها در حال کمرنگ شدن می باشد. به هر حال انتظار داریم که شهرداری بداند کار ما هم مانند آن ها، عام المنفعه است و با ما مشارکت داشته باشد.

 

**چه برنامه ای برای حمایت مالی از ورزشکارانی که قرار است به مسابقات آسیایی و جهانی پیش رو اعزام شوند، دارید؟

 

ما در حال انجام کارهایی هستیم تا حداقل در آینده‌ی نزدیک از ورزشکارانی که در سطح آسیا و جهان مقام آورده اند و نزدیک به 24 نفر هستند و البته داور و مربی هم در بین این نفرات هست، با حضور استاندار تقدیر کنیم و قطعا طی یکی دو هفته آینده این مراسم برگزار می شود. به هر حال امیدوارم مشکلات مالی برطرف شود تا بتوانیم مراسم تجلیل از قهرمانان را هم ادامه بدهیم و به صورت کلی در پایان سال آن را برگزار کنیم. همچنین می خواهیم از آن ورزشکارانی که قرار است به رقابت های آسیایی پیش رو اعزام شوند، تجلیل کنیم که البته می خواهیم این مراسم را یکی دو ماه پیش از اعزام این نفرات برگزار کنیم تا روحیه و انگیزه ای به این ملی پوشان استان داده باشیم و قطعا از آن ورزشکارانی که در مسابقات آسیایی مدال کسب کنند نیز به صورت ویژه تقدیر خواهیم کرد.

 

** و صحبت پایانی...

 

بخشی از مشکلات و کمبودهایی که می توانستم به آن اشاره کنم را گفتم تا وضعیت فعلی ورزش و جوانان استان را ترسیم کرده باشم، ضمن این که برنامه و طرح های مختلفی هم برای ورزش استان داریم که برخی از آن ها کلید خورده و اجرا شده اند و این در حالی است که مشکلات و کمبودهای مالی بسیار شدیدی داریم ولی بسیار مصمم، امیدوار و با برنامه کارمان را ادامه می دهیم. مجلس برخلاف سال های گذشته، برای سال 93 تصویب کرده است که دستگاه ها و وزارتخانه ها می توانند به چهار پنج دستگاه کمک دهند که یکی از این دستگاه ها، ورزش و جوانان است، یعنی دستگاه ها این اجازه را دارند که به ورزش و جوانان کمک کنند، لذا باتوجه به این مصوبه و حمایت های مجدانه استاندار، به اصلاح، رشد و ارتقا جایگاه ورزش و جوانان استان بسیار امیدوارم. ما با حمایت های استاندار است که می توانیم به آینده ورزش استان امیدوار باشیم و از وی بابت تمام حمایت هایی که تاکنون از ورزش استان داشته است، تشکر می کنیم و از تمام کسانی که قلب شان برای پیشرفت و سعادت جوانان خوزستانی می تپد درخواست کمک دارم و از پیشکسوتان عرصه ورزش هم دعوت به همکاری می کنم.

 

 کدخبرنگار: 17028


انتهای پیام

اخبار روز خوزستان

مدیر جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان معارفه می‌شود
فرهنگی و هنری  10:43:4 1393/03/31
933-10580-5 کد خبر
RSS :: پرینت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی همایون قنـواتی را به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان معرفی کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ در حکم علی جنتی آمده است: «نظر به سوابق فرهنگی و تجربیات ارزنده جنابعـالی به موجب این حکم به سمت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان" منصوب می‌شوید.

امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و نیروهای کارآمد و فرهیخته و تعامل سازنده با مسؤولان و مدیران استان و ارتباط نزدیک با اصحاب فرهنگ و هنر و مردم فرهنگ دوست و هنرپرور استان خوزستان در جهت رشد فضایل اخلاقی و شکوفایی و اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی موفق و موید باشید.»

مراسم تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان روز یکشنبه 1 تیر 93 ساعت 9:30 صبح در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار می‌شود.

همایون قنواتی دانش‌آموخته دانشگاه هنر تهران است و سمت‌های معاونت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، معاونت فرهنگی هنری اداره کل ارشاد اسلامی اصفهان، ریاست شورای نظارت بر نمایش مرکز هنرهای نمایشی کشور، رییس تئاتر امور استان‌های کشور و ریاست موزه هنرهای معاصر اهواز را عهده‌دار بوده است.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید لطف‌الله سپهر از سال 88 تاکنون مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بوده است.


تصاویر روز رسانه های خبری خوزستان

همایش فرهنگی ، ورزشی در اهواز
عکس  11:38:10 1393/03/31
933-5782-5 کد خبر
RSS :: پرینت

همایش فرهنگی ، ورزشی در اهواز / عکس: ایسنا - دانیال خدایی

همایش فرهنگی ، ورزشی در اهواز / عکس: ایسنا - دانیال خدایی

همایش فرهنگی ، ورزشی در اهواز / عکس: ایسنا - دانیال خدایی

همایش فرهنگی ، ورزشی در اهواز / عکس: ایسنا - دانیال خدایی

همایش فرهنگی ، ورزشی در اهواز / عکس: ایسنا - دانیال خدایی

همایش فرهنگی ، ورزشی در اهواز / عکس: ایسنا - دانیال خدایی

همایش فرهنگی ، ورزشی در اهواز / عکس: ایسنا - دانیال خدایی

همایش فرهنگی ، ورزشی در اهواز / عکس: ایسنا - دانیال خدایی

همایش فرهنگی ، ورزشی در اهواز / عکس: ایسنا - دانیال خدایی

همایش فرهنگی ، ورزشی در اهواز / عکس: ایسنا - دانیال خدایی

همایش فرهنگی ، ورزشی در اهواز / عکس: ایسنا - دانیال خدایی

همایش فرهنگی ، ورزشی در اهواز / عکس: ایسنا - دانیال خدایی

همایش فرهنگی ، ورزشی در اهواز / عکس: ایسنا - دانیال خدایی

همایش فرهنگی ، ورزشی در اهواز / عکس: ایسنا - دانیال خدایی

همایش فرهنگی ، ورزشی در اهواز / عکس: ایسنا - دانیال خدایی

یک خبر از خرمشهر

فرماندار خرمشهر:

640 عملیات دستگیری سوداگران مرگ در خرمشهر به درگیری مسلحانه انجامید

آبادان- ایرنا- فرماندار خرمشهر گفت: در سال گذشته، 640 مورد عملیات دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در خرمشهر به درگیری مسلحانه انجامید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈ عبدالله حسینی ˈ روز جمعه در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خرمشهر در مسجد جامع این شهر افزود: در این عملیات ها، 483 قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: شش باند تامین و توزیع مواد مخدر نیز در این عملیات ها منهدم و مقادیر زیادی مواد مخدر کشف و ضبط گردید.

فرماندار خرمشهر با اشاره به انجام 181 مورد بازرسی از واحدهای مسکونی مشکوک در سال گذشته افزود: پنج کمیته در راستای پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در خرمشهر تشکیل شد.

وی برگزاری دوره های آموزشی با موضوع مواد مخدر در مدارس و دانشگاه های خرمشهر را یادآور شد و گفت: مواد مخدر چهارمین بحران در جهان امروز است.

حسینی افزود: عوامل توزیع کننده مواد مخدر در جهان سالانه بین 500 تا 600 میلیارد دلار از خرید و فروش مواد مخدر سود می کنند که این رقم زنگ خطر و هشداری برای جوامع بشری است.

وی با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای فروپاشی نظام خانواده در جهان بویژه در جوامع مسلمان و شیعه خاطرنشان کرد: مشارکت خانواده ها برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن لازم است.ک/2

اخبار ورزشی خوزستان


رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد خوزستان خبر داد
حضور اسنوکربازان خوزستانی در مصر

رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد خوزستان از حضور اسنوکربازان خوزستانی در مسابقات 6 توپ اسنوکر مصر خبر داد.

خبرگزاری فارس: حضور اسنوکربازان خوزستانی در مصر

محمدعلی چابک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز از حضور دو اسنوکرباز استان در مسابقات 6 توپ اسنوکر مصر خبر داد و اظهار کرد: این مسابقات از 28 خردادماه سال جاری آغاز شده و به مدت یک هفته در این کشور ادامه خواهد داشت.وی اضافه کرد: حسین وفایی در سال جاری عنوان قهرمانی زیر 21 سال جهان را به‌دست آورد و احسان حیدری‌نژاد هم ماه گذشته عنوان سوم اسنوکر آسیا را به خود اختصاص داد.رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد خوزستان بیان کرد: از مسئولان ستادی شرکت‌ها خواهشمندم که نگاه ویژه به این ورزشکاران داشته باشند. مطمئنا این بازیکنان می‌توانند عناوین خوبی از این رقابت‌ها برای استان و ایران کسب کنند ولی باز هم می‌گویم که باید به آنها توجه ویژه‌ای شود.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930329000164#sthash.uNNsMB6r.dpuf





سرمربی تیم دوومیدانی تیپ 192 زرهی اهواز خبر داد
حضور تیم دوومیدانی تیپ 192 زرهی اهواز در رقابت‌های قهرمانی نزاجا کشور

سرمربی تیم دوومیدانی تیپ 192 زرهی اهواز از حضور تیمش در رقابت‌های قهرمانی نزاجا کشور خبر داد.


علی‌فرج روئین‌تن امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: سال گذشته در رقابت‌های دوومیدانی نزاجا کشور عنوان دوم را با کسب 29 امتیاز به دست آوردیم و امسال با تمرینات خوب و فراهم شدن امکانات ورزشی که داریم قطعاً می‌توانیم مقام قهرمانی این مسابقات را کسب کنیم.

وی بیان کرد: این رقابت‌ها با بیش از 60 تیم از استان‌های مختلف روزهای یکم تا هفتم تیرماه به میزبانی فرماندهی تیپ 55 هوابورد شیراز برگزار می‌شود.

سرمربی تیم دوومیدانی تیپ 192 زرهی اهواز، اعضای تشکیل‌دهنده تیم اعزامی به این دوره از مسابقات را منصور عفری قهرمان 800 متر رقابت‌های ارتش و جوانان ایران، حجت‌الله شریف‌پور قهرمان پرش ارتفاع ارتش و نفر دوم پرش سه گام، سلمان ترابی، پوریا پیران، هادی حسنوند، پیمان سهپر، رضا سالاری، امین خارکن، احسان آرپناهی، احمد ساکی و جهان رمضانی‌به و امید اصغریان به عنوان مربی و سرپرست عنوان کرد.وی ادامه داد: تیم دوومیدانی تیپ 192 زرهی اهواز در ماده‌های یکصد، 800، 400*4 امدادی، 10 هزار، یک‌هزار و 500، 5 هزار، 10 هزار متر و پرش ارتفاع، پرش سه گام، پرتاپ دیسک، پرتاپ وزنه و پرتاپ نیزه در رقابت‌های قهرمانی نزاجا کشور با حریفان خود به رقابت می‌پردازد.روئین‌تن در پایان در خصوص آمادگی تیم خود عنوان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیزه نداشتیم، جهت تمرین و شرکت در این ماده، امسال با تجهیز امکانات ورزشی و تمرینات خوبی وارد شدیم و امید داریم که عنوان نخست مسابقات را از آن خود کنیم.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930329000199#sthash.QgMKsnri.dpuf





ارسال به دوستان
برای حضور در رقابت‌های کشوری
دوچرخه‌سواران خوزستانی به مسابقات قهرمانی کشور اعزام می‌شوند

سرپرست هیئت دوچرخه‌سواری خوزستان گفت: تیم دوچرخه‌سواری آقایان استان در رقابت‌های قهرمانی کشور که در تهران برگزار می‌شود، حضور می‌یابند.

خبرگزاری فارس: دوچرخه‌سواران خوزستانی به مسابقات قهرمانی کشور اعزام می‌شوند

محمدعلی چابک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: تیم دوچرخه‌سواری آقایان استان در رقابت‌های قهرمانی کشور که در تهران برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.وی اضافه کرد: این رقابت‌ها از سی‌ام خردادماه تا دوم تیرماه سال جاری با حضور تیمی‌هایی از سراسر کشور برگزار می‌شود.سرپرست هیئت دوچرخه‌سواری خوزستان افزود: رضا رشنو، رضا منده‌زاده، حسین شبانی و دانیال روسی دوچرخه‌سواران خوزستانی هستند که با سرپرستی محمد باوی به این رقابت‌ها اعزام خواهند شد.وی ادامه داد: تیم استان در آمادگی خوبی به سر می‌برد و امیدواریم که بتواند در این مسابقات خوش بدرخشد.چابک در پایان گفت: این مسابقات در دو بخش تیمی و انفرادی برگزار می‌شود.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930329000188#sthash.JObTDKYJ.dpuf





رئیس هیئت ووشو خوزستان:
ووشوکاران خوزستانی به رقابت‌های کشوری اعزام می‌شوند

رئیس هیئت ووشو خوزستان از حضور ووشوکاران خوزستانی در مسابقات کشوری خبر داد.

خبرگزاری فارس: ووشوکاران خوزستانی به رقابت‌های کشوری اعزام می‌شوند

امیر هواشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: رقابت‌های خواچوان ووشو کشور در حالی برگزار می‌شود که تیم خواچوان استان خوزستان به این پیکارها اعزام خواهد شد.وی گفت: این مسابقات در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.رئیس هیئت ووشو استان خوزستان افزود: ووشوکاران در دو بخش ساندا (مبارزه) و تالو(اجرای فرم) از پنجم تا ششم تیرماه در این استان به رقابت می‌پردازند.وی ادامه داد: در رده سنی نوجوانان متولدین 78 تا 81، رده جوانان متولدین 75 تا 78 و بزرگسالان نیز متولدین 75 تا 58 می‌توانند در این مسابقات حضور یابند.هواشمی در پایان بیان کرد: به نفرات برتر نیز حکم قهرمانی همراه با هدایای نفیس اهدا خواهد شد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930329000174#sthash.SGo3XEAq.dpuf




افتخاری دیگر برای خوزستان
2 کشتی‌گیر ایذه‌ای در مرحله نهایی مسابقات کشتی فرنگی بزرگسالان

کشتی‌گیران ایذه‌ای به مرحله نهایی مسابقات کشتی فرنگی بزرگسالان انتخابی تیم ملی راه یافتند.

خبرگزاری فارس: 2 کشتی‌گیر ایذه‌ای در مرحله نهایی مسابقات کشتی فرنگی بزرگسالان

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، پیام بویری و رامین طاهری با شرکت در مسابقات مختلف کشوری جواز حضور در مرحله نهایی مسابقات کشتی فرنگی بزرگسالان انتخابی تیم ملی را دریافت کردند.این دو قهرمان ایذه‌ای تیم ملی کشتی فرنگی کشور با شرکت در مسابقات مهم کشوری و کسب مقام‌های برتر این مسابقات جزو نفرات نهایی مسابقات انتخابی کشتی فرنگی بزرگسالان انتخاب شده و جواز حضور در این مسابقات را کسب کردند.پیام بویری کشتی‌گیر وزن 74 کیلوگرم و رامین طاهری کشتی‌گیر وزن 66 کیلوگرم مسابقات جهانی جوانان در مردادماه در شهر زاگرب کرواسی خواهند بود.


ابن قاسم خبر داد:
شریفات قرارداد خود را با فولاد خوزستان تمدید کرد/ تمرینات قهرمان لیگ برتر آغاز شد
اهواز - خبرگزاری مهر: سرپرست تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: اسماعیل شریفات بازیکن خوزستانی این تیم قرارداد خود برای فصل آینده را با این باشگاه تمدید کرد.

محمد حسین ابن قاسم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد:  اسماعیل شریفات در فصل گذشته که فولاد قهرمان لیگ برتر باشگاه های کشور شد، یکی از مهره های تاثیرگذار ما بود به همین دلیل باشگاه تمایل داشت که قرارداد این بازیکن اهل شهرستان رامشیر در استان خوزستان را تمدید کند.

وی افزود: این بازیکن پس از مذاکره با مسئولان باشگاه فولاد و انجام توافقات نهایی، با حضور در هیئت فوتبال خوزستان قرارداد خود را برای یک فصل دیگر با تیم فولاد خوزستان تمدید کرد.

ابن قاسم یادآور شد: فولاد پیش از این نیز با مهرداد جماعتی برای دو فصل و شهاب کرمی برای سه فصل دیگر تمدید قرارداد کرده بود.

سرپرست تیم فوتبال فولاد خوزستان همچنین از آغاز تمرینات تیم بزرگسالان این باشگاه خبر داد و گفت: تمرینات بازیکنان این تیم از شامگاه جمعه در زمین اختصاصی این تیم در اهواز زیر نظر سرمربی جدید تیم آغاز شد.

وی افزود: دراگان اسکوچیچ برخی از بازیکنان را از خارج از باشگاه فولاد و بخش دیگر را از تیمهای پایه فولاد به تمرینات فراخواند تا عملکرد آنها برای پیوستن به فولاد برای فصل آینده را زیر نظر بگیرد.

ابن قاسم افزود: همچنین اسکوچیج امروز بازی دو تیم امید فولاد و جوانان فولاد خوزستان که تنی چند از بازیکنان آنان در تیم ملی این دو رده عضویت دارند را مورد ارزیابی قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، فولاد خوزستان در دوره قبل لیگ برتر باشگاه های کشور ضمن کسب عنوان قهرمانی، مجوز حضور در رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور را نیز به دست آورد.

تاکنون خروج سوشا مکانی و عبدالله کرمی از تیم فولاد قطعی شده و به نظر می رسد غلامرضا رضایی و پریرا دو مهاجم فولاد خوزستان نیز قصد حضور در تیم های دیگری را دارند و این در حالی است که فولاد خوزستان تاکنون بازیکنی را جذب نکرده است.

اخبار انتظامی خوزستان


ارسال به دوستان
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان خبر داد
راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت در خوزستان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان از راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت در استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت در خوزستان

سید رحمان موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: قرارگاه مبارزه با سرقت به منظور تمرکز بر فرآیند پیشگیری از سرقت و تحلیل محتوایی برخی از سرقت‌های مهم در خوزستان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: این قرارگاه با تحلیل محتوایی برخی از سرقت‌های مهم، پایش اطلاعاتی و برآورد علمی از عوامل تاثیرگذار در پدیده سرقت، در شناسایی سارقان و مبارزه با پدیده شوم سرقت تاثیر بسیاری دارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان تصریح کرد: قرارگاه مبارزه با سرقت با هدف رصد و پایش اطلاعاتی همه عوامل مؤثر در ظهور و بروز پدیده سرقت در خوزستان و تمرکز بر فرایند پیشگیری و مهار آن در این استان راه اندازی خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت نهادها و سازمان‌ها، این قرارگاه فعالیت خود را دو بخش اقدامات سلبی و تشدید برخوردهای قانونی با عاملان سرقت، دستگیری سارقان حرفه‌ای و کنترل مجرمان آغاز کرده و در بخش دیگر نیز به صورت ایجابی و با اقدامات فرهنگی و آموزش‌های همگانی، عملیات‌های فرهنگی و فراگیر عمومی را دنبال می‌کند.

موسوی، تحلیل محتوایی و برآورد عالمانه از بسترهای تاثیرگذار بر جرم سرقت در استان را از اهداف این قرارگاه دانست و افزود: اصلاح برخی فرآیند‌های قدیمی و کم بازده در پیشگیری از سرقت، تشدید همکاری و تعامل پلیس و دستگاه قضایی در مهار سرقت و تسریع در پیگیری تخصصی پرونده‌های مردم از جمله وظایف اصلی این قرارگاه است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930331000412#sthash.s6mU25YO.dpuf

تصاویر روز رسانه های خبری



اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز


سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اضافه کرد: شماری از نیروهای "انقلابی" ایرانی در عراق وجود دارد. من هنوز اطلاعاتی از حضور واحدهای بزرگ نظامی ایران یا نیروهای زمینی ایران در عراق در دست ندارم.
ادعای پنتاگون: ایران به عراق نیرو فرستادوزارت دفاع آمریکا مدعی شد ایران به عراق نیروی نظامی فرستاده است.
به گزارش عصر ایران به نقل از شبکه آر تی روسیه، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد ایران تعداد محدودی نیروی نظامی به عراق اعزام کرده است.به گفته پنتاگون، هدف از این اقدام ایران، کمک به عراق برای مقابله با افراد مسلح گروه داعش است. افراد مسلح گروه داعش نزدیک به القاعده در هفته های اخیر مناطق وسیعی را در شمال بغداد اشغال کرده اند. آنها به دنبال پیشروی به سمت بغداد و دیگر شهرهای عراق هستند که با مقاومت ارتش روبه رو شده اند.هم اکنون درگیری ها در شمال بغداد میان نیروهای ارتش و داعش ادامه دارد.ایران قبل از این اعلام آمادگی کرده بود در صورت درخواست مقامات عراقی، می تواند به این کشور برای مقابله با داعش، کمک کند.جان کِربی سخنگوی پنتاگون گفت: نشانه هایی وجود دارد که مشخص می کند شماری محدودی از نیروهای ایرانی در عراق حضور دارند. او در عین حال از توصیف وضعیت حضور این افراد در عراق خودداری کرد. 
کِری اضافه کرد: شماری از نیروهای "انقلابی" ایرانی در عراق وجود دارد. من هنوز اطلاعاتی از حضور واحدهای بزرگ نظامی ایران یا نیروهای زمینی ایران در عراق در دست ندارم. خبرگزاری فرانسه در این باره می نویسد: به احتمال بسیار این نیروها، اعضای سپاه هستند. قبل از این وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: 300 مشاور نظامی به عراق برای حفاظت از منافع خود به عراق اعزام می کند. 



لوموند در پایان تاکید می کند آمریکا و ایران به خوبی می دانند بدون ثبات در سوریه، شاهد ثبات دائمی در عراق نخواهند بود. به همین دلیل تحرکات باید در سطح این دو کشور باشد زیرا آنها یک محور را تشکیل می دهند.
روزنامه فرانسوی لوموند نوشت: توافق هسته ای ایران و آمریکا برای آرامش در سوریه و عراق ضروری است.
به گزارش عصرایران، روزنامه فرانسوی لوموند در سرمقاله خود نوشت: ایران و دشمن قدیمی اش آمریکا، دارای هدف واحد در عراق هستند. این هدف واحد، شامل تقویت حکومت بغداد و مقابله با حملات تکفیری هاست. لوموند: توافق هسته ای ایران و آمریکا پیش نیاز آرامش عراق
لوموند اضافه کرد: کاخ سفید و دولت تهران در برابر پیشروی نیروهای داعش در عراق واکنش مشابه داشتند. آمریکایی ها و ایرانی ها در برابر این رویداد آمادگی خود را برای کمک به دولت نوری مالکی نخست وزیر عراق برای دفاع در برابر حملات داعش اعلام کردند.
این روزنامه در بخش دیگری از سرمقاله اش این سؤال را مطرح می کند که "آیا انطباق منافع استراتژیک ایران و آمریکا به تسهیل مذاکرات هسته ای تهران منجر می شود؟ " سپس می نویسد: ایران و گروه 1+5 مذاکرات هسته ای خود را از روز دوشنبه گذشته از سرگرفتند. دو طرف تا پایان تیرماه آینده فرصت دارند به توافق نهایی برای حل مسئله هسته ای تهران دست یابند. توافقی که باید شامل دو بخش باشد اول تضمین نبود بُعد نظامی در برنامه هسته ای ایران و دوم: برداشتن تحریم های اقتصادی علیه ایران.لوموند افزود: دست یابی به توافق درباره برنامه هسته ای ایران می تواند منجر به عادی سازی تدریجی روابط آمریکا و ایران شود. چنین رویدادی می تواند عامل برقراری آرامش به ویژه در سوریه شود.این روزنامه فرانسوی معتقد است در صورت کسب توافق هسته ای، وضعیت جنگ سرد فعلی میان مسکو و اشنگتن نیز تغییر خواهد کرد. روسیه با همکاری ایران از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه حمایت می کند و آمریکا پشتیبان مخالفان اسد است. لوموند در پایان تاکید می کند آمریکا و ایران به خوبی می دانند بدون ثبات در سوریه، شاهد ثبات دائمی در عراق نخواهند بود. به همین دلیل تحرکات باید در سطح این دو کشور باشد زیرا آنها یک محور را تشکیل می دهند.


البغدادی و نمایندگان وی در ولایات بر موسسات رسانه ای ویژه این گروهگ تسلط دارد و ریاست موسسات رسانه ای را ابو الاثیر عمرو العبسی العسودی برعهده دارد و این موسسه از سوی نویسندگان و افرادی که امور الکترونیکی را پیگیری می کنند اداره می شود و بیشتر آنها از هسته های مخفی هستند و برخی نیز از طرفداران داعش و ده ها پایگاه رسانه ای حامی داعش اند که اکثر آنها از کشورهای حوزه خلیج فارس و شمال آفریقاست.
به گزارش مشرق، گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام که به اختصار داعش نامیده می شود یکی از خطرناکترین گروه های مسلح در عراق است اگر خطرناکترین نباشد.با وجود این که گزارش ها از این سازمان کم است اما البغدادی حاکم مطلق این گروهک است.

10سرکرده اصلی داعش چه کسانی هستند؟

هنگام بحث درباره ساختار داعش باید به ابراهیم عواد ابراهیم البدری السامرایی معروف به ابوبکر البغدادی و مقام دینی وی که اجازه حکومت مستقیم و غیرمستقیم به این گروه را می دهد پرداخت.وی رئیس سیاسی یا اجتماعی گروهک نیست بلکه ولی امر گروه مسلحی است که تعداد آنها از 18 هزار نفر فراتر می رود و رهبر آنهاست و هدف تشکیل خلافت و حکومت اسلامی است.

البغدادی حاکم مطلق در گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام و امر و نهی کننده اصلی است.این گروهک به دست ابو مصعب الزرقاوی بنا شده است اما وظیفه بندی انجام نداد و ابوعمر البغدادی و ماموریت ها و وظایف داخلی این گروهک و هماهنگی و ارتباط میان تشکیلات آن را مشخص کرد.

البغدادی که در 19 آوریل سال 2010 به قدرت رسید کوشید که نقش مهاجران عرب در پست های اساسی را داخل گروهک کم کند و بیشتر آنها را به وظایف مشورتی، رسانه ای و جمع آوری کمک ها گماشته است.وی شورای نظامی تاسیس کرد و پست وزیر جنگ را حذف کرد و تعدادی از مسئولان در استان های دیالی و بغداد را عزل و از افسران ارتش سابق عراق در رده های امنیتی و اطلاعاتی بهره گرفت.

یکی از شالوده های اساسی گروهک داعش امنیت و اطلاعات ولایات، مجلس مشورتی وشورای نظامی و رسانه های آن شامل مرکز رسانه الفجر و موسسه فرقان، هیئت های شرعی و پست و بیت المال است.انتخاب سرکرده ها و امیران از سوی بغدادی در عراق و سوریه گماشته می شوند.البغدادی می تواند به شورای نظامی دستوراتی بدهد و تصمیمی ضد گرایشات خود را لغو کند.

10سرکرده اصلی داعش چه کسانی هستند؟

برخی از شوراها و جزییات با یکدیگر مرتبط نیستند اما در عملیات های نظامی و نوع آن با یکدیگر رقابت می کنند.

شورای نظامی یکی از مهمترین هسته ای گروهک داعش است که رهبری آن را ولید جاسم محمد معروف به ابو احمد العلوانی و سه نفر از افسران رژیم سابق که همگی در سال 2006 وارد این گروهک شده اند تشکیل می دهند.انتخاب رئیس شورای نظامی به طور مستقیم از سوی بغدادی انتخاب می شود اما مجلس مشورتی درباره افراد آن مشورت می دهد اما نقش اساسی با البغدادی است.شورای نظامی از رئیس و سه عضو که ماموریت آنها برنامه ریزی و اداره امور نظامی در ولایات است و نتایج جنگها از سوی البغدادی دنبال می شود.

هیئت های شرعی

هیئت های شرعی از ارکان مهم گروهک داعش است و ریاست آن را ابو محمد العانی بر عهده دارد و در ایجاد حماسه و عاطفه نقش مهمی دارد.سخنان بغدادی، بیانیه ها و تفسیر فیلم ها و سرود های رسانه ای مربوط به داعش بر عهده این هیئت ها است.اعضای هیئت های شرعی از مهاجران عرب به ویژه سعودی هاست.

10سرکرده اصلی داعش چه کسانی هستند؟

 هیئت‌های شرعی به دو بخش اصلی یکی قضایی و دیگری امر به معروف و نهی از منکر و ارشاد و جذب افراد به داعش و دعوت و پیگیری رسانه ای،اجرای احکام دینی مورد تفسیر این گروهک مانند حد و حل و فصل مشکلات میان اعضای داعش است.

مجلس مشورتی

ریاست این مجلس مشورتی را ابو ارکان العامری برعهده دارد و از وظایف آن  ارتباط برقرار کردن میان البغدادی و حاکمان ولایات و اعضای شورای نظامی است. افراد مجلس مشورتی تعداد آنها 9تا 11 عضو است و از رهبران شرعی تاریخی در گروهک است وانتخاب آنها از سوی البغدادی است و این شورا از بعد نظری امیر گروهک را در صورتی که به وظایف خود عمل نشود می تواند عزل کند اما عملا فاقد چنین قدرتی است.

شورای امنیت و اطلاعات

ریاست این شورا را ابو علی الانباری یکی از افسران اطلاعات ارتش سابق بر عهده دارد و مسئولیت امنیت اماکن اقامت بغدادی و موعد نقل و انتقالات آن را برعهده دارد این شرایط تصمیمات البغدادی را دنبال می کند و اجرای آن  از سوی حاکمان ولایات را مورد بررسی قرار می دهد.

10سرکرده اصلی داعش چه کسانی هستند؟

 اعضای این شورا از سه نفر از افسران اطلاعاتی رژیم سابق است که البغدادی آنها را انتخاب می کند و همچنین امیر امنیتی هر ولایتی و همراهان آن است.این شورا بر روند اجرای احکام قضایی و اجرای حد، ممانعت از نفوذ و رخنه به گروهک داعش نظارت می کند.این شورا تیم های ویژه ترور های سیاسی،ربایش و جمع آوری پول در اختیار دارد و اقدامات مربوط به پست و هماهنگی میان ارکان داعش در همه ولایات را برعهده دارد.

رسانه‌ها

البغدادی و نمایندگان وی در ولایات بر موسسات رسانه ای ویژه این گروهگ تسلط دارد و ریاست موسسات رسانه ای را ابو الاثیر عمرو العبسی العسودی برعهده دارد و این موسسه از سوی نویسندگان و افرادی که امور الکترونیکی را پیگیری می کنند اداره می شود و بیشتر آنها از هسته های مخفی هستند و برخی نیز از طرفداران داعش و ده ها پایگاه رسانه ای حامی داعش اند که اکثر آنها از کشورهای حوزه خلیج فارس و شمال آفریقاست.

  درگیری و رقابت

شوراهای امنیت و اطلاعات، نظامی و هیئت های شرعی از ارکان قوی میان شوراهای داعش هستند و با یکدیگر در ارتباط هستند و همه به البغدادی مرتبط هستند.همه این سه شورا به البغدادی مرتبط هستند و از عراقی های ویژه هستند اما می توان کسانی که در این شوراها قرار دارند را به سه دسته تقسیم کرد اول کسانی که طالب امارت هستند و شبیه ترین به محمد الجولانی هستند و آنها را می توان در کمین البغدادی  و قاتلان احتمالی وی دانست. دوم بخش امنیتی و نظامی وابسته به رژیم سابق و اینها بیشترین وفاداری را به البغدادی دارند و بیشترین سود را از نزدیکی با وی می برند و دسته سوم متحیر و متعرض هستند اما سکوت انتخاب کرده اند و منتظر اولین فرصت برای جدایی هستند اما بدون درگیری.

10سرکرده اصلی داعش چه کسانی هستند؟

 

می توان گفت که رقابت میان حاکمان ولایات در داعش به شکل مستقیم بر ترسیم خط مشی داعش در توسعه جغرافیایی و انسانی موثر است.تشکیلات به علت تسلط نظامیان و تیم های امنیتی ضعیف هستند و این به سیطره البغدادی بر هر موضوعی مربوط می شود.در واقع ارتباطات شخصی عامل اصلی انتخاب پست گرفتن است.البغدادی معمولا به نادیده گرفتن رهبران تاریخی داعش متهم می شود و اینکه به ارتباطات شخصی و قرابتی که در روزهای ابو عمر البغدادی بنا گذاشته است توجه می کند.

توان مالی داعش

داعش از توان مالی بالایی پس از حوادث سوریه و الانبار برخوردار شده است منابع مالی آن چاه های نفتی در شرق سوریه، صدقات، اعانات کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپایی است.البغدادی به حمایت القاعده به رهبری ایمن الظواهری نیازی ندارد و همین عدم وابستگی سبب تمرد بر الظواهری و خروج بر وی شد.

سرکرده های برجسته داعش

مهمترین سرکرده داعش ابراهیم عواد ابراهیم البدری السامرایی معروف به ابو دعا و ابو عواد یا ابوبکر البغدادی است که میان الرقه سوریه و استان های مرزی میاان عراق و سورهی در روستای العکیدات جابجا می شود.

سرکرده دوم فاضل احمد عبدالله الحیالی هماهنگ کننده امور امارت عراق معروف به ابو معتز یا ابو مسلم الترکمانی العفری است که در نینوا است و بر نبردهای موصل که شب دهم ماه ژوئن جاری شروع شد نظارت دارد.

عدنان اسماعیل نجم البیلاوی معروف به ابو عبدالرحمن یا ابو اسامه و سروانی در ارتش رژیم سابق است که در شب پنجم ژوئن جاری در موصل در منطقه المزرعه کشته شد و سبب شد که نام یورش به موصل انتقام از بیلاوی نام بگیرد.

چهارمین سرکرده داعش والی الانبار و عضو شورای نظامی داعش به نام عدنان لطیف حمدی السویداوی معروف به ابو مهند السویداوی یا ابو عبد السلام و سرهنگ ارتش رژیم سابق است.

پنجمین سرکرده داعش والی استان های جنوب فرات مرکزی به نام احمد محسن خلف الجحیشی معروف به ابو فاطمه.

ششمین سرکرده موفق مصطفی محمد الکرموش مسئول مالی امارت عراق معروف به ابو صلاح.

هفتمین سرکرده محمد حمید الدلیمی معروف به ابو هاجر العسافی هماهنگ کننده امور پستی میان استان هاست که میان استان های عراق جابجا می شود.

سرکرد هشتم داعش  مسئول هماهنگ کننده امور بیوه زنان،خانواده کشته شدگان و اسیران این گروهک به نام عوف عبدالرحمن العفری معروف ابو سجی است.

نهمین سرکرده مسئول ویژه امور پستی و مسول خزائن به نام فارس ریاض النعیمی معروف به ابو شیماء است.

دهمین سرکرده مسئول امور مواد منفجره و بمبگذاری به نام خیری عبد محمود الطائی معروف به ابو کفاح است.

10سرکرده اصلی داعش چه کسانی هستند؟ 

 سرکرده های بعدی این گروهک شوکت حازم کلاش الفرحات معروف به ابو عبدالقادر مسئول روابط عمومی، عبدالله احمد المشهدانی معروف به ابو قاسم مسئول مهاجران عربی  و انتقال عوامل انتحاری، بشار اسماعیل الحمدانی مسئول امور اسیران در زندان ها و معروف به ابو محمد، عبد الواحد خضیر احمد مسئول امنیتی معروف به ابو لوی یا ابو علی، نعمه عبد نایف الجبوری والی کرکوک و معروف به ابو فاطمه هستند.

شانزدهمین سرکرده رضوان طالب حسین اسماعیل الحمدونی معروف به ابو جرناس والی استان های مرزی و به دنبال آن وسام عبد زید الزبیدی معروف به ابو نبیل والی صلاح الدین و هیجدهمین سرکرده احمد عبدالقادر الجزاع معروف به ابو میسره یا ابو عبدالحمید است.

در واقع گروهک داعش پس از اینکه مناطقی از الانبار را در پایان سال 2013 اشغال کردند معروف شدند و پس از اشغال موصل دومین شهر عراق و در 405 کیلومتری بغداد و دامنه نفوذ خود به استان های کرکوک، صلاح الدین و دیالی خطر آنها کاملا احساس شد.

منبع: فردا





روایتی از افسرانی که خیانت کردند؛
از چند ماه پیش گزارش هایی به مقامات عراقی رسیده بود که حاکی از وقوع اتفاقات نگران کننده و ارتباط برخی افسران ارتش با جریان‌های خارجی برای براندازی در این کشور است.
گزارش‌هایی که چند ماه پیش تحولات عراق را پیش‌بینی کردند  /آماده انتشارگروه بین‌الملل مشرق - منابع خبری با اشاره به یورش نیروهای تروریستی داعش به شهر موصل و تسلط بر بخش‌های زیادی از این شهر اعلام کرد که با وجودی که تماسهای مقامات بغدادی با تلفن های افسران عالی رتبه و معمولی پلیس موصل نشان می‌دهد که اوضاع تحت کنترل است، اما این شهر به تصرف نیروهای داعش درآمد. 

نتیجه این اتفاق یک موضوع بود. ژنرال علی گیدان فرمانده نیروهای زمینی ارتش عراق و سپهبد عبود کنبر معاون رئیس ستاد ارتش عراق چندین ساعت از تماس با بغداد خودداری کردند تا در نهایت به اقلیم کردستان عراق رفته و اعلام کردند که در برابر داعش نخواهند ایستاد
، البته ساعتی نگذشت که به بغداد بازگشتند تا کار خود را دنبال کنند، گفته می شود که آنها از طریق فرودگاه بغداد این کار را کرده‌اند و کسی آنها را بازداشت نکرده است. 

این در حالی است که هیئت نظامی قضایی در عراق به دنبال محاکمه افسرانی است که در ایستادگی در برابر عناصر مسلح سستی از خود نشان دهند.  

این سلسله اتفاقات به تنهایی نمی‌تواند آغاز حوادث موصل باشد، قطعا سیاستمداران بغداد نیز روایت واحدی از حوادث ندارند، اما یک منبع مشخص پیگیری کننده این اتفاقات می گوید که بغداد از ماههای قبل گزارش های واضح و مفصلی را از تماس‌ها بین برخی افسران عراقی و دولت های منطقه‌ای و غربی دریافت کرده است. علاوه بر اینها آمادگی های لوجستیک نیز در مرزهای سوریه و عراق انجام شده و این آمادگی ها تنها منحصر به مرزهای کردستان عراق نمی شود.  

گزارش مذکور تاکید کرده که اطلاعاتی که به مقامات عراقی رسیده، نشان می دهد که عراقی‌ها با این اطلاعات با جدیت برخورد نکرده‌اند، بلکه بر عکس سعی کردند خیلی سریع هیئت هایی که این گزارش‌ها را آورده بودند را نسبت به وقایع این کشور مطمئن کنند و از وفاداری افسران عراقی نسبت به مقامات سیاسی و تعهد مقامات سیاسی به سلسله فرماندهی یگان‌های نظامی صحبت می‌کردند. 
گزارش‌هایی که چند ماه پیش تحولات عراق را پیش‌بینی کردند  /آماده انتشار
پایگاه خبری العهد نوشت: به نظر می رسید که هیئت های خارجی از توضیحات طرف‌های عراقی قانع نمی‌شدند، به همین علت سعی کردند دایره افراد مطلع از این گزارش‌ها را افزایش دهند، اما بار دیگر با رد کامل این گزارش ها از سوی مقامات سیاسی عراق مواجه شدند.  

این گزارش علاوه بر اطلاعات امنیتی که با خود داشت، نشان می‌دهد که تماس‌هایی بین افسران عراقی و برخی مقامات منطقه‌ای برگزار شده است، این گزارش اسامی و وقایع موجود در این تماس ها را نیز به همراه داشت و عناصری که در این اتفاقات دست دارند را با طرف های منطقه‌ای فاش کرده بود و اسامی برخی از افسران و نظامیان عراقی که با داعش همکاری می کنند و وارد این گروه تروریستی شده‌اند را نیز در خود داشت. 

تمامی این عناصر از بعثی‌هایی بودند که به گروه عزت الدوری معاون رئیس شورای فرماندهی انقلاب و نفر دوم رژیم بعث عراق اضافه شدند، آنها در این سازمان مأموریت‌های امنیتی و نظامی را در تیم داعش بر عهده گرفتند.
 آنها با همبستگی با عناصر تروریستی وابسته به گروه های افراط گرای فعال در شمال عراق سهم زیادی در تشکیل قدرت ضربه زننده داعش و ترساندن عراقی‌ها و سوری‌ها داشتند.  

با رخ دادن این اتفاقات به نظر می رسد که میزان غافلگیری مقامات عراقی بالا بوده است، تا حدی که تنها سقوط موصل بود که  باعث شد آنها از خواب غفلت بیدار شوند و نشست‌های متوالی را برای کاستن از خسارت‌های این اتفاقات و مهار کردن شوک ناشی از آن برگزار کردند. 

گزارش‌هایی که چند ماه پیش تحولات عراق را پیش‌بینی کردند  /آماده انتشار
مرجعیت دینی در عراق نقش تاثیرگذاری بر تشویق جوانان عراقی به داوطلب شدن و کمک به ارتش برای مقابله با تکفیری‌ها داشت، شاید علت این فتواها از آن رو بود که می دانستند تصمیم های مقامات سیاسی با این سرعت و تاثیرگذاری نخواهد بود ، بویژه بعد از اینکه برخی فراکسیون‌های پارلمانی از نشستی که قرار بود برای اعلام حالت فوق‌العاده در کشور برگزار شود، فرار کردند . این نشان می داد که برخی مقامات عراقی با اقدامات تروریستی که در موصل دنبال می‌شد، همخوانی داشتند.  
طرف‌های ذیربط در تحولات عراق بویژه در محور مقاومت شامل حزب‌الله لبنان و سوریه و ایران و هم پیمانان بین‌المللی این جبهه شامل روسیه و چین به صورت فشرده ای با مقامات این کشور در تماس هستند و تحولات امور این کشورا دنبال می کنند. 
آنها در توافق‌های ضمنی پیام‌هایی را در حمایت از دولت عراق در مقابله با تروریسم تکفیری به بغداد ارسال کردند. منابع متعدد اعلام کردند که در سایه ادامه هماهنگی‌ها بین تمام طرف‌ها و مقامات عراقی هیچ نیازی به برگزاری نشست‌های ویژه نیست و تمامی  تصمیمات از سوی مقامات عراقی اتخاذ می شود، این در حالی است که تمامی حمایت‌ها در راستای تعهدات بین المللی به وحدت و تمامیت ارضی عراق به این کشور صورت خواهد گرفت.  

گزارش‌هایی که چند ماه پیش تحولات عراق را پیش‌بینی کردند  /آماده انتشار
این منابع در مورد وجود برخی اطلاعات در زمینه نیاز به دخالت نظامی یا پشتیبانی خارجی تاکید کردند که به اندازه کافی نیروهای مبارز داوطلب در داخل عراق وجود دارد که بتوان ارتش شبیه به یگان‌های دفاع ملی در سوریه تشکیل داد، یگان‌هایی که می توانند به ارتش عراق در عملیات های خود علیه داعش کمک کنند و دیگر هیچ نیازی به حمایت‌های خارجی نباشد.
این در حالی است که نیروهای مقاومت از سالها پیش نیز در برابر اشغالگری آمریکایی‌ها ایستادگی کرده و عملیات های بی‌سابقه‌ای را بر ضد آنها انجام داده‌اند، گروه هایی که همچنان از شعارها و عنوان‌ها برای خود استفاده نمی کنند و آمادگی کامل نظامی برای ورود در این درگیری ها را دارند.  
از سوی دیگر تهران نیز از زبان حسین امیر عبداللهیان معاون امور عربی و آفریقایی وزارت خارجه ضمن رد حضور نیروهای نظامی ایرانی در عراق اعلام کرده که نیروهای مسلح عراقی به خوبی  می‌توانند در برابر تروریست ها ایستادگی کنند. حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز با نوری مالکی همتای خود تماس گرفته و در زمینه تازه ترین تحولات منطقه‌ای در عراق و راهکارهای از بین بردن ریشه تروریست‌ها با وی رایزنی کرده است.  

گزارش‌هایی که چند ماه پیش تحولات عراق را پیش‌بینی کردند  /آماده انتشار
روحانی در این تماس تلفنی از همدلی و وحدت عراقی‌ها برای مبارزه با تروریسم و خشونت استقبال کرده و به نقش مرجعیت در این زمینه بویژه مرجعیت شیعی و شخص آیت الله سیستانی اشاره کرد، چرا که تاکید ایشان بر ضرورت مشارکت همگانی در مقابله با تروریسم باعث شد تا ملت عراق در مقابله با جنایت ها و عملیات قتل و کشتار تروریست‌ها در عراق بسیج شوند.  



گروهک تروریستی داعش اعلام کرد: «رافضی»ها بدانند، که هدف ما تخریب نماد شرک آلود در نجف، کربلاء و سامرا است. بدانید که بعد از تخریب این نمادها در عراق به ایران خواهیم آمد و مشهد ایران را با خاک یکسان خواهیم کرد.
به گزارش گروه بین الملل مشرق، در چند روز گذشته گروهک تروریستی - تکفیری داعش، در تهدیدات گسترده ی خود مدعی شده بود که قصد دارد عتبات عالیات در عراق را با خاک یکسان کند، از این رو بسیاری از محبین اهل بیت علیهم السلام از تمامی نقاط جهان به عراق آمده اند تا که از مراقد شریف دفاع و حمایت کنند.

تهدید دوباره داعش علیه ایران+تصاویر

* قادسیه صدام تکرار خواهد شد

 تهدید دوباره داعش علیه ایران+تصاویر

 گروهک «داعش» امروز در صفحات توئیتر خطاب به تمامی شیعیان نوشت: «رافضی»ها بدانند که هدف ما تخریب نماد شرک آلود در نجف، کربلاء و سامرا است. بدانید که بعد از تخریب این نمادها در عراق به ایران خواهیم آمد و مشهد ایران را با خاک یکسان خواهیم کرد.
در پایان، «داعش» از تمامی مسلمانان درخواست کرد که برای تطهیر زمین از «رافضی»ها بسیج شوند، تا هر چه سریعتر اسلام اصیل در جهان جریان یابد.
تکفیری ها بر اساس فتوای شیوخ وهابی، علاقه و عزیز داشتن فرزندان پیامبر (ع) و در دل داشتن محبت آنها و ابراز آن را شرک و بت پرستی می دانند. بسیاری از علمای اسلامی و حتی جامعه شناسان و روان شناسان تلاش کرده اند با توضیح و استدلال به تکفیری ها تفهیم کنند که بوسیدن پیراهن یوسف توسط یعقوب یا احترام گذاشتن پیامبر به سنگ سیاه کعبه به علت منسوب بودن به ابراهیم نبی شرک و بت پرستی نیست. اما تمام زحمات علما بی نتیجه بوده و وهابی هایی که نعلین چرمی و کهنه عبدالعزیز، بنیانگذار حکومت آل سعود را در محفظه ای تزئین شده نگهداری می کنند و آن را عزیز و متبرک می دانند، همچنان دوست داشتن و حب اهل بیت پیامبر و درخواست از آنها برای دعا و شفاعت نزد پروردگار را بت پرستی می خوانند.

تهدید دوباره داعش علیه ایران+تصاویر

اگرچه حمله به ایران و تخریب حرم فرزند پیامبر خیال خام و دور از دسترس وهابی ها و حرامیان است و آنها دو هفته قبل طعم دست درازی به مقدسات شیعه در سامرا را چشیده اند، اما وحشیگری آنها در نینوای عراق چندان بعید نیست و به احتمال زیاد بزودی تمام آثار باستانی و تاریخی تمدن بین النهرین را همانند مجسمه های بودا در بامیان افغانستان تخریب خواهند کرد.
بزرگان تکفیری ها در عربستان، طی سال های اخیر بیش از نود درصد بناهای تاریخی این کشور را به همین بهانه ها نابود کرده اند، اما دانشمندان و علاقمندان به تاریخ و فرهنگ، امیدوارند بناها و آثار تاریخی که همچنان زیر خاک هستند، از جمله آثار قوم عاد دور از دسترس وهابی ها بماند.منبع: شبکه خبر




روایتی از تحولات خاورمیانه و مواضع نظام جمهوری اسلامی؛
غربی ها در ارتباط با امنیت خاورمیانه 2 دیدگاه را مطرح می کنند. دیدگاه اول عامل ضد امنیتی است که در آن خاورمیانه را یک اژدها می داند و سر این اژدها نیز ایران است که کشورهایی مانند اسرائیل و عربستان معتقدند این سر باید جدا شود.
سرویس سیاسی «فردا»- امیر قربانی- این روزها فجایعی که تروریست های داعش در کشور عراق به وجود می آورند حتی صدای جامعه جهانی و سازمان ملل را که معمولا در مواجهه با چنین مواردی سکوت اختیار می کند را هم درآورده و سبب شده تا کشورهای مختلف موضع گیری های نسبتا سفت و سختی را در برابر تحرکات این گروه تروریستی در منطقه خاورمیانه اتخاذ کنند.  
 در این بین شکی نیست که هدف داعش پیش از آنکه کشورگشایی باشد، کشتار شیعه و از بین بردن نسل شیعیان کشور عراق و حتی خاورمیانه است. داعش که مولود تروریست و حامیان تروریست است تا دیروز سوریه را هدف آماج حملات خود قرار داده بود و بعد از کشتار هزاران غیر نظامی بی گناه در این کشور، امروز به عراق یورش برده و هیچ شکی نیست که اگر قدرت نظامی این گروه در حدی بود که توانایی حمله نظامی به ایران را داشت، در این زمینه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کرد.  
 از سوی دیگر بسیاری از تئوریسین های جنگی دنیای امروز بر این مسئله واقف هستند که کشورها برای جلوگیری از ضرر و زیان های وارده از جنگ احتمالی، ایستادگی در قبال دشمنان را به خارج از مرزهای سرزمینی خود هدایت می کنند و این همان اقدامی است که امروز آمریکایی ها انجام داده اند. تئوریسین های جنگی آمریکایی مدت هاست که کشورهای منطقه خاورمیانه را برای خود تهدیدی جدی می پندارند. از همین رو به این نتیجه رسیده اند جنگ را از قاره آمریکا به این منطقه کشانده و به همین منظور نیز حمایت های مادی، نظامی و تسلیحاتی را از رژیم صهیونیستی انجام می دهند.  

 
در مقابل اما ایران نیز از سال ها پیش بر لزوم ایستادگی منطقه ای تکیه کرده و همواره جزو اصلی ترین حامیان محور مقاومت در منطقه بوده است. در طول سال های بعد از جنگ تحمیلی که در مرزهای غربی و جنوب غربی کشور شکل گرفت، ایران به توانمندی های بسیاری در زمینه تسلیحات نظامی دست یافت و به همین منظور نیز در طول سال های اخیر در منطقه در کنار مقاومت های حزب الله، حماس، سوریه و امروز نیز در کنار مقاومت مردم عراق ایستاده است.  
 این ایستادگی در شرایطی است که غرب نیز در پی قطع نخاع مقاومت برآمده است. غربی ها در ارتباط با امنیت خاورمیانه 2 دیدگاه را مطرح می کنند. دیدگاه اول عامل ضد امنیتی است که در آن خاورمیانه را یک اژدها می داند و سر این اژدها نیز ایران است که کشورهایی مانند اسرائیل و عربستان معتقدند این سر باید جدا شود. اما نگرش دیگر به مقوله امنیت در خاورمیانه از سوی غرب به نام نظریه اختاپوس مطرح می شود که بازوهای قوی در منطقه دارد و باید این بازوها را قطع کرد. از همین رو حاکم شدن نظریه اختاپوس به جای اژدها باعث شد سیستم امنیتی برای کنترل خاورمیانه دنبال بومی سازی ناامنی در این منطقه برآیند و به جای اینکه یک سوی درگیری ها همواره غرب باشد و القاعده با آمریکا و اروپا مبارزه کند، القاعده با رویکردهای خود منطقه درگیر شود. از همین روست که امروز به جای جنگ مستقیم ایران و آمریکا شاهد نبرد گروه های تروریستی در سوریه و عراق هستیم.  
 
هشیاری رهبر معظم انقلاب در غفلت مسئولین کشور 
 
همین چند سال پیش بود که رایس، وزیر امور خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری بوش بعد از کنار رفتن از این جایگاه دست به افشاگری بزرگی زد و عنوان کرد که " ما هر برنامه ای که در منطقه خاورمیانه طرح ریزی و پیاده می کردیم، با یک سخنرانی رهبر ایران از بین می رفت." این اظهار نظر اما بعدها و در ماجرای یورش تروریست ها به سوریه شکل و شمایل کامل تری به خود گرفت. حمایت قاطع نظام جمهوری اسلامی ایران از کشور سوریه در قبال حملات تروریست ها به این کشور در شرایطی شکل گرفت که در آن دوران دولت وقت به ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد  با تکیه بر تئوری بیداری انسانی مطرح شده از سوی اسفندیار رحیم مشایی، در قبال مسائل سوریه سکوت اختیار کرد. 
 از سوی دیگر اما اظهارات ضد و نقیض دیگری نیز از سوی مسئولان کشورمان مطرح شد که یکی از بارزترین آنها ماجرای سخنرانی جنجالی هاشمی رفسنجانی در خصوص مسائل کشور سوریه در سواد کوه بود. هاشمی در این سخنرانی عنوان کرد "مردم سوریه در این ۲سال آسیب‌های فراوانی دیده‌اند، زندان‌ها مالامال از مردم است و دیگر ورزشگاه‌ها را بدل به زندان کرده‌اند، بیش از ۱۰۰ هزار نفر کشته و میلیون‌ها آواره وضعیت اسفبار سوریه را بیش از پیش نمایان می‌کند. مردم از طرف حکومت خودشان مورد حمله شیمیایی واقع شده‌اند و حالا هم باید منتظر حمله خارجی‌ها باشند." این اظهار نظر در شرایطی مطرح شد که در فاصله کمتر از یکسال هاشمی رفسنجانی این بار با توجه به شرایط حاکم بر کشور عراق و تحرکات گروه تروریستی داعش، سخنانی را بر علیه این گروه تروریستی که تا پیش از این بر علیه دولت سوریه فعالیت می کردند و امروز به عراق رهسپار شده اند، انجام داد.  
 هاشمی روز گذشته در خصوص این گروه تروریستی گفته است "یک گروه تروریستی که برخاسته از عقاید افراطی است، امنیت و آسایش ملتی را بر هم زده است. وی داعش را مولود نامبارک جهل و تندروی دانست که آبروی اسلام و مسلمین را در معرض خطر قرار داده‌ و بیان داشت: برای این گروهک تروریستی شیعه و سنی مطرح نیست، بلکه قتل انسان‌ها و غارت اموال مردم موجب ارضای روحی آنان است.  هاشمی با تقبیح و محکومیت این جنایات اعلام خطر مراجع را برخاسته از درک عمق مسائل خواند و گفت: عقلای اسلامی نگذارند عده‌ای کج‌فهم و زیاده‌خواه، آبروی مسلمانان را ببرند." 
 در این خصوص اما پیش از این سلیمی نمین، کارشناس مسائل سیاسی کشور در گفتگویی که با خبرنگار «فردا» داشت عنوان کرد "آقای هاشمی، خاتمی و حتی متاسفانه آقای روحانی درباره سوریه مواضعی همسوی نظام نداشتند. مواضع همه این آقایان در کنار مواضع احمدی نژاد در موضوع سوریه یکی بود و می گفتند که ما نباید در ماجرای سوریه از دولت قانونی سوریه حمایت کنیم و باید بگذاریم این دولت سرنگون شود. شما می دانید اگر دولت سوریه سرنگون می شد چه فاجعه ای رخ می داد؟ یعنی جریان پرمسئله سلفی ها که الان در سوریه اسرائیل و غرب پشت آن هستند بعد از سوریه به عراق می آمد و شیعه عراق را قتل عام می کرد و بدین ترتیب یک دشمنی بین فرقه های اسلامی ایجاد می کرد. دشمنی بین فرقه های مسلمانان نیز یعنی بهترین هدیه به اسرائیل. این به نظر من مسئله کمی نبود که آقایان هاشمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام علیه دولت سوریه و عدم حمایت ایران از این دولت صحبت کردند، هم آقای احمدی نژاد در جمع های مختلف مانند جمع سفرا این مسئله را بیان کردند." 
 در این بین اما سکوت دولت قبل در قبال تحولات سوریه و اظهارات ضد و نقیض برخی مسئولین کشور در شرایطی رخ داد که رهبر معظم انقلاب از همان ساعات اولیه آغاز وقایع سوریه به لزوم حمایت از محور مقاومت در منطقه و دولت قانونی سوریه تاکید کردند. مواضع مقام معظم رهبری در جریانات و تحولات سال های اخیر خاورمیانه و رصد مسائل امنیتی منطقه خاورمیانه از سوی رهبر جهان اسلام به قدری ظریف و هوشمندانه بیان و مطرح شد که امروز تمامی منتقدان داخلی و خارجی را وادار به اعتراف نیز کرده است.  
 البته پیش از این نیز سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان نیز در اظهاراتی عنوان کرده بود: سوریه سلامتی خود را باز خواهد یافت و به راه حل سیاسی خواهد رسید؛ به ویژه اینکه محور جنگ ضد سوریه به بن‌بست رسیده است. پس از شکست توطئه ضربه زدن به مقاومت و هدف قرار دادن ایران، تصمیم گرفتند که علیه سوریه توطئه کنند. از نظر ما توطئه ضد سوریه از توطئه‌ای که در ژوئیه 2006 ضد حزب‌الله طرح‌ریزی شد، کمتر نبود؛ این توطئه برای براندازی نظام (سوریه) بود آن هم به دلیل گزینه‌های سیاسی این کشور در حمایت از مقاومت در عراق، فلسطین و لبنان و غیره. آن‌ها خواستند که سوریه هزینه این گزینه‌ها را بپردازد به همین دلیل ما در کنار این نظام ایستادیم. حضور حزب‌الله در سوریه چیزی بیشتر از یک ضرورت و عمل به واجب بود؛ اگر ما به سوریه نمی‌رفتیم لبنان به یک عراق دیگر تبدیل می‌شد. 
 در پایان باید گفت آنچه سبب شده تا خاورمیانه و محور مقاومت در سال های اخیر علاوه بر عدم شکست پذیری به پیروزی هایی در مقابل صهیونیست، غرب و گروهک های تروریستی دست یابد همین هشیاری و رصد ویژه تحولات منطقه از سوی رهبر معظم انقلاب است. 

تغذیه و سلامتی


هرچند نان سفید عامل چاقی و اضافه وزن است، اما از سویی باعث افزایش باکتری‌های مفید روده می‌شود.
به گزارش گروه اجتماعی مشرق، تغذیه و سلامت مصرف کنندگان نان در طی یک مدت مورد مطالعه قرار داده شد و محققان دریافتند افرادی که نان سفید مصرف می‌کنند (باگت، سنتی و...) احتمال ابتلا به بیماری‌های مانند آنفولانزا و حتی سرطان معده و روده در آنها کمتر است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، زمانی که میزان کافی از مواد درون نان‌های سفید در روده و معده وجود نداشته باشد، فرد بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌های واگیر دار خواهد بود.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند، نان‌های سفید باعث افزایش باکتری‌های سفید در بدن می‌شوند، این در حالی است که خانواده‌ها باید خرید نان‌های لواش و تافتون را به حداقل برسانند و مصرف نان باگت و نان‌های سفید را به سبد غذایی خود اضافه کنند.

همچنین مصرف بیش از ۲ وعده از این نان‌ها در طول روز باعث افزایش وزن و چاقی شدید خواهد شد.

حدیث گوهربار روز


پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:‌ هشت گروه اگر مورد اهانت قرار گیرند جز خود را سرزنش نکنند؛ یکی از آنها کسى است که از دشمنانش خیر و نیکی بطلبد.
مشرق- رسول اکرم حضرت محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله فرمودند: هشت گروه اگر مورد اهانت قرار گیرند جز خودشان را سرزنش نکنند:
1 ـ کسى که به مهمانى و سفره‏‌اى رود که دعوت نشده است.
2 ـ مهمانى که به صاحب خانه دستور دهد.
3 ـ کسى که از دشمنانش خیر و نیکى بطلبد.
4 ـ کسى که از فرومایگان انتظار فضل و نیکى داشته باشد.
5 ـ کسى که در یک کار سرّى میان دو نفر وارد شود که او را وارد آن راز نکرده‌‏اند.
6 ـ کسى که حکومت را سبک بشمارد.
7 ـ کسى که جایى نشیند که شایسته آنجا نیست.
8 ـ کسى که سخن خود را به کسى بگوید که از او حرف شنوى ندارد.

متن حدیث:

قـالَ النّبِیّ صلی الله علیه و آله: ثَمانِیةٌ اِنْ اُهینُوا فَلا یَلُومُوا اِلاّ اَنْفُسَهُمْ:
اَلذّاهِبُ اِلى مائِدَةٍ لَمْ یُدْعَ اِلَیْها،وَ الْمُتأمِّرُ عَلى رَبِّ الْبَیْتِ،وَطالِبُ الْخَیْرِ مِنْ اَعْدائِهِ،وَ طالِبُ الْفَضْلِ مِنَ اللِّئامِ،وَ الدّاخِلُ بَیْنَ اَثْنِیْنِ فى سرٍّ لَمْ یُدْخِلاهُ فیهِ،وَالْمُسْتَخِفُّ بِالسُّلطانِ،وَالجالِسُ فى مَجْلِسٍ لَیْسَ لَهُ بِاَهْلٍ وَالْمُقْبِلُ بِالْحَدیثِ عَلى مَنْ لایَسْمَعُ مِنْهُ.



«خصال، صفحه 410- من لایحضر، جلد2،صفحه355»

اخبار روز خوزستان

 

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان: آورد رودخانه های استان 41 درصد کاهش یافته است

اهواز-ایرنا- مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از کاهش 41 درصد 

ی حجم آورد رودخانه های استان خوزستان و بروزمشکلاتی برای تامین آب برخی طرحهای کشاورزی خبر داد.

ˈمحمدرضا شمسایی ˈ چهارشنبه شب در همایش فرمانداران که برای بررسی مشکلات حوزه آب شهرستان ها در محل استانداری خوزستان برگزار شد گفت: با توجه به مشکل تامین آب، سازمان آب و برق نمی تواند به طرح های جدید کشاورزی که مجوزهای تخصیص آب آن ها در هشت سال گذشته صادر شده آب اختصاص دهد.

وی افزود: یکی از معضلات استان خوزستان این است که به دلیل نرخ بالای بیکاری تمامی مسوولان و جوانان در صدد ایجاد اشتغال از طریق کشاورزی هستند.

این در حالیست که ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی با توجه به شرایط خشک اقلیمی کشور و کمبود آب به صرفه نخواهد بود.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه هم اینک 92 درصد از منابع آبی کشور صرف طرح های کشاورزی می شود گفت: تنها دو درصد از منابع آبی کشور صرف طرح ها و پروژه های صنعتی می شود که لازم است بخش خصوصی به سرمایه گذاری در حوزه صنعت تشویق شود.

شمسایی با بیان اینکه در بخش تخصیص آب به صنایع در استان خوزستان مشکلی وجود ندارد افزود: تمامی نیاز آبی صنایع بزرگ و کوچک استان در سال جاری از سوی سازمان آب و برق خوزستان تامین می شود.

وی افزود: سازمان آب و برق خوزستان تمامی زمین های مستعد کشاورزی استان را شناسایی کرده و اکنون یک میلیون و 150 هزار هکتار زمین کشاورزی در استان خوزستان وجود دارد.

شمسایی گفت: آنچه در پایین دست وارد اروند می شود زه آب است زیرا تمام آب رودخانه های در مسیر توسط پمپ ها برداشت می شود واین برداشت های بی رویه موجب شده ای سی آب در شهرستان خرمشهر به دلیل ورود زه آب ها به بیش از 4هزار میکروموس برسد.

وی بیان کرد: تامین آب آشامیدنی یکی از مشکلات تمامی شهرهای استان است زیرا آب آشامیدنی مورد نیاز 90 درصد از شهری های استان از طریق رودخانه ها تامین می شود.

شمسایی با اشاره به اجرای طرح غدیر در استان خوزستان گفت: با اجرای این طرح آب آشامیدنی 52 درصد از شهرهای استان تامین می شود.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به مشکلات نقدینگی در کشور گفت: در سال جاری تنها پروژه هایی که بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند ادامه داده خواهد شد.

شمسایی افزود: هم اینک400هزار هکتار شبکه آبیاری در استان وجود دارد که بخشی از این شبکه ها پیش از انقلاب ساخته شده و اکنون فرسوده شده اند که با توجه به مشکلات نقدینگی تلاش خواهیم کرد مشکل شبکه هایی که بیشترین معضل را دارند حل شود.

وی گفت: در 10 سال اخیر بیش از 300هزار هکتار به اراضی کشاورزی استان افزوده شده درحالی که میزان آورد روخانه های استان 41 درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه کشت شلتوک در خوزستان توجیه ندارد بیان کرد: بنا به اظهار مسوولان وزات جهاد کشاورزی کشت شلتوک در استان خوزستان توجیه ندارد زیرا کشت این محصول چهار برابر سایر محصولات به آب نیازدارد.

شمسایی در خصوص پروژه لایروبی رودخانه های استان گفت: طرح لایروبی رودخانه کارون از سال گذشته در پایین دست رودخانه انجام شده اما به دلیل مشکلات مالی نتوانسته ایم هزینه های پیمانکاران را پرداخت کنیم.

وی با اشاره به اینکه حریم رودخانه ها باید به فضای سبز تبدیل شود بیان کرد: بر اساس قانون نمی توان حریم رودخانه ها را به فروش رساند و سازمان آب و برق خوزستان نیز علاقه ای به این کار ندارد زیرا معتقدیم این حریم ها باید به فضای سبز تبدیل شود.

در این جلسه فرمانداران شهرستانهای خوزستان به بیان مشکلات خود در حوزه های آبی پرداختند.

یک خبر از بهبهان

 

 

عکس عکاس بهبهانی منتخب مجله "نشنال جئوگرافیک" شد 
 

عکس سیداحسان مرتضوی به عنوان عکس منتخب در آخرین شماره مجله نشنال جئوگرافیک چاپ شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، عکس مغازه سنتی (Traditional Market) به عنوان عکس منتخب در آخرین شماره مجله نشنال جئوگرافیک چاپ شد.

این عکس در بازار سنتی فروش تجهیزات سنتی کشاورزی در کشور ترکیه گرفته شده است.

قبل از این یکی از عکس‌های وی در مسابقه طبیعت بکر برگزیده و از آن تمجید شده بود و یکی دیگر از عکس‌های مرتضوی در مسابقه حیوانات دوست‌داشتنی انتخاب شده و در انتظار اعلام نتایج است.

سیداحسان مرتضوی متولد بهبهان با 34 سال سن مدت دو سال است که عکاسی را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند. وی سال 2013 عضو فعال سایت نشنال جئوگرافیک شد.

نشنال جئوگرافیک (National Geographic) از سال 1888 میلادی آغاز به انتشار کرده و امروزه یکی از مشهورترین و معتبرترین مجلات مرتبط با علوم طبیعی در جهان است.

این مجله 360 میلیون نفر مشترک در سراسر جهان دارد و هم‌اکنون به 31 زبان در سراسر دنیا منتشر می‌شود. 

 

 

هشدار امنیتی و رایانه ای

 

همه می‌دانیم که گوگل یک غول فناوری است که شمار بسیاری خدمات کاربردی و البته پر هزینه را به رایگان ارائه می کند. سرویس‌ایی چون جی میل، Google Drive و Hangouts در کنار سیستم عامل موبایل این شرکت، همگی به رایگان قابل استفاده است. آیا تا کنون اندیشیده‌اید که گوگل هزینه این خدمات را چگونه با شما حساب می‌کند؟
کد خبر: ۴۰۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ - 19 June 2014

گوگل دقیقا به چه میزان و چه جور اطلاعاتی از شما دارد؟همه می‌‌‌دانیم که گوگل یک غول فناوری است که شمار بسیاری خدمات کاربردی و البته پر هزینه را به رایگان ارائه می کند. سرویس‌ایی چون جی میل، Google Drive و Hangouts در کنار سیستم عامل موبایل این شرکت، همگی به رایگان قابل استفاده است. آیا تا کنون اندیشیده‌اید که گوگل هزینه این خدمات را چگونه با شما حساب می‌کند؟

گوگل دقیقا به چه میزان و چه جور اطلاعاتی از شما دارد؟نکته امنیتی روز: میراث بدون وارث؟!

یک نوع سرقت آنلاین و بسیار شایع اینکه افرادی در اتا‌ق‌های گفت‌وگو یا از طریق ایمیل با شما ارتباط بر‌قرار می‌کنند و با جعل عنوان و اوراق به ظاهر رسمی از شما در‌خواست تقسیم میراثی به جای مانده و میلیون دلاری از فردی هموطن شما که در یک حادثه جان خود را از دست داده می‌کنند. معمولا این افراد اطلاعاتی ظاهرا رسمی از حساب بانکی شخص مورد نظر ـ که اتفاقا نام و عنوان وی نیز دقیق و درست است ـ به شما ‌می‌‌دهند و‌ پس از جلب اطمینان شما و فریب شما با یک رقم میلیون دلاری، از شما درخواست واریز مبلغی به یک حساب مشترک برای انجام امور قانونی می‌کنند. هرگز فریب این افراد را نخورید، زیرا حتی یک دلار نیز در سیستم بانکی داخلی و بین‌المللی بدون نظارت نهادهای مسئول قابل جابجایی نیست‌ و هیچ کس میراث میلیون دلاری خود را بی وارث رها نمی‌کند!


به گزارش «تابناک» شاید تا کنون به این پرسش نیندیشیده‌اید که گوگل هزینه این همه خدمت رایگانی را که به من و شما ارائه می‌کند، از کجا ‌آورده و می‌آورد. ‌‌شاید اکنون‌ زمان مناسبی است تا این پرسش را از خود بپرسید. پاسخ آن بسیار‌ ساده ‌است: با استفاده از اطلاعات شما برای تبلیغات.

این استفاده از اطلاعات کاربران، از اصلی‌ترین سرویس گوگل یعنی جستجوی آن آغاز می‌شود؛ اما واقعا گوگل چه اطلاعاتی و در چه سطحی از شما دارد‌؟ آیا شما باید نگران این موضوع باشید؟

بگذارید این موضوع را دقیق‌تر بررسی کنیم، پاسخ این پرسش شما را شگفت‌رده می‌کند‌.

گوگل دقیقا به چه میزان و چه جور اطلاعاتی از شما دارد؟

ردپای اینترنتی شما

گوگل به خوبی از رد پای شما در اینترنت آگاه است و بهترین جایی که ‌می‌توانید شفاف از این موضوع آگاهی یابید‌، Google Web History است که همه سابقه و تاریخچه مربوط به جستجوی شما را از هر دستگاهی که‌ روی آن با حساب کاربری گوگل خود آنلاین بوده‌اید، در آنجا نگه داشته‌ است. برای آنکه خود ببینید، به اینجا  بروید.

‌داشتن سابقه جستجو‌های شما برای خودتان بهتر است و گوگل این را می‌گوید، زیرا از این اطلاعات برای ارائه نتایج دقیق‌تر در راستای جستجو‌های آتی شما استفاده خواهد شد؛ اما این موضوع (حوزه‌های علاقه و در مرکز توجه شما) برای بازاریابان محصولات بسیار ارزشمند است و چنانچه در جریان این علاقه شدید، اطلاعات شخصی شما نیز به نحوی به دست آنها برسد، موضوع دیگر شخصی است!

در عین حال، تاریخچه بازدید شما از صفحات وب نیز هرچند کمتر عینی و آشکار اما به همان ترتیب تاریخچه جستجو، برای گوگل به آسانی قابل دیدن و دسترسی است. گوگل این تاریخچه را با ‌ابزارهای رصد کننده و همچنین با کاربست اطلاعات استخراج شده از AdSense و Analytics به دست می‌آورد.

گوگل می‌داند که شما معمولا از چه وب‌سایت‌هایی بازدید می‌کنید، ترتیب بازدید شما از آنها به چه شکل است، چه مدت زمانی را در ‌آن وب‌سایت‌ها‌‌ می‌گذرانید و اطلاعات جزئی دیگر.

البته پروفایلی که از این اطلاعات درست می‌شود، به نام شما نیست، بلکه ‌به نام IP شماست؛ اما مجموع همه اینها یک اثر انگشت منحصر به فرد را تشکیل می‌دهد که در نهایت مربوط به شماست و می‌توان از آن در راستای تبلیغات استفاده شود.

گوگل دقیقا به چه میزان و چه جور اطلاعاتی از شما دارد؟

برای دیدن این اطلاعات در رابطه با IP خود می‌توانید به Google Ad Settings در اینجا مراجعه کنید. در آنجا حتی می‌توانید خود تغییراتی را اعمال نمایید. این صفحه اثر انگشت دیجیتالی شما برای گوگل است.

واقعیت این است که تقریبا هیچ اطلاعاتی از فعالیت های آنلاین شما وجود ندارد که گوگل بخواهد و نتواند در مورد آن چیزی بداند. در این میان حتی ‌Private Browsing کردن نیز نمی‌تواند ‌کامل اطلاعات شما را نگهداری کند.

گوگل + اطلاعات شما!

در حالی که فعالیت‌های رصد گوگل در مورد کاربران وسیع است، فیس بوک نشان داد که راه آسا‌تری هم برای بیرون کشیدن داده‌ها و اطلاعات کاربران وجود دارد. ‌فیس‌بوک میلیون‌ها کاربر را در سراسر جهان تشویق به ارائه بی چون و چرای اطلاعاتی کرده‌ که گوگل آنها را با‌ الگوریتم‌های پیچیده به چنگ آورده و در پایگاه‌های داده عظیم ذخیره‌سازی کرده است.

گوگل دقیقا به چه میزان و چه جور اطلاعاتی از شما دارد؟

حال ما سرویس Google+ را داریم! پروفایل شما کامل است و هدفی بسیار خوب برای تبلیغات. حتی در این بین، شما با تکمیل ‌این اطلاعات، خیلی شیک و مجلسی باقی اطلاعاتی را که گوگل نیاز دارد، در اختیار وی می‌گذارید! حال صرف‌نظر کنیم از تصاویر، پیام‌ها و ایمیل‌هایی که برای مخاطبان خود می‌فرستید.

چیزی با نام ایمیل خصوصی نداریم!

قطعا کاربران Google+ به خوبی می‌دانند ‌چه اطلاعاتی ‌در اختیار گوگل ‌می‌گذارند، همان گونه که کاربران فیس بوک نیز اکنون سال‌هاست‌ اطلاعات خود را برای تبلیغات در اختیار فیس بوک قرار داده‌اند و ظاهرا از این موضوع ناراحت هم نیستند. واقعیت این است که هیچ دلیلی برای تمایز‌ بین گوگل و سایر شبکه‌های اجتماعی در این خصوص نیست و گویا استفاده گوگل از این اطلاعات هم بیشتر از بقیه این سرویس‌ها و شبکه‌ها نیست‌‌. تنها تفاوت اینجاست که کاربران از یک شبکه اجتماعی توقع یک رفیق رازدار بدن را ندارند.

شاید شگفت‌زده شوید، اگر بدانید ‌حساب جی میل شما از روند جامع جمع‌آوری داده‌های گوگل استثنا نیست! بلکه کاملا بر عکس، این حساب معدنی از اطلاعات و داده‌های ارزشمندی است که گوگل هرگز بدون جی میل آنها را به دست نمی‌آورد. البته این جمع آوری داده‌ها مشمول محتویات و جزئیات ایمیل‌های شما نمی‌شود، ولی همچنان ترجیحات و علایق شما در کنار سایر اطلاعاتی که به شکل عمومی از شما در فضای نت وجود دارد، می‌تواند منبع ارزشمندی برای گوگل باشد.

گوگل دقیقا به چه میزان و چه جور اطلاعاتی از شما دارد؟

برای نمونه، گوگل از اطلاعات ایمیل شما برای دریافتن اینکه در کدام یک از شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های رقیب گوگل ‌نام‌نویسی کرده‌اید، بهره می‌برد. این موضوع می‌تواند منجر به دسترسی گوگل به اطلاعات کاربران‌ روی آن شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌ها شود.

از سوی دیگر، استفاده از ابزار گفت‌وگو یا Chat جی میل، یعنی Gtalk و همه برنامه‌هایی که از حساب گوگل برای گفت‌وگو استفاده می‌کنند. تاریخچه گفت‌وگو‌های شما را با جزئیات در اختیار گوگل می‌گذارد؛ واقعیتی که ما معمولا فراموش می‌کنیم، زیرا می‌پنداریم چون گفت‌وگو‌های قبلی را در صفحه Chat نمی‌بینیم، آنها از بین رفته‌‌اند. در حالی که شاید برای همیشه در سرورهای گوگل خانه کرده‌اند!

اندروید هم شما را می‌پاید!

بخش گسترده‌ای از ردپای اینترنتی شما می‌تواند بدون در نظر گرفتن اینکه از چه دستگاهی استفاده می‌کنید، رصد شود. اگر از یک سیستم عامل اندروید استفاده کنید که حساب گوگل بر‌ آن فعال است، دیگر مهم نیست‌ از تبلت، PC یا گوشی هوشمند استفاده کنید. در حالت حداقلی، هنوز وب‌گردی شما از طریق مرورگر، فعالیت اینترنتی شما را با جزئیات به گوگل می‌دهد.

گوگل دقیقا به چه میزان و چه جور اطلاعاتی از شما دارد؟

اندروید همچنین از اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیایی شما نیز بهره‌‌مند است، به واسطه فعال کردن موقعیت‌یاب یا نصب نرم‌افزارهای جانبی. این موضوع به ویژه هنگامی برای گوگل اهمیت دارد که از طریق آن عادات رفتاری روزانه شما و محل‌های مورد علاقه یا رجوع شما را شناسایی کند.

این دو مورد تنها موارد آشکار و مشخصی است که از طریق آنها سیستم عامل اندروید اطلاعات کاربران را در اختیار گوگل می‌گذارد. مسلم است که ‌بسیاری مسیرهای دیگر اطلاعات کاربران در اختیار سیستم عامل و از آنجا گوگل قرار می‌گیرد.

اینها واقعیاتی است که در خصوص میزان و حجم اطلاعاتی که از کاربران در اختیار گوگل قرار دارد، نشان می‌دهد. حال تفسیر این واقعیات بر عهده شماست. بی‌گمان گوگل بدون داشتن این اطلاعات و استفاده از آنها در راستای تبلیغات یک روزه ورشکست خواهد شد و تمامی خدمات دوست داشتنی همراه آن نیز به پایان خواهند رسید.

در خوش‌بینانه‌ترین حالت، شاید بتوان به گوگل اعتماد کرد و این حجم از اطلاعات را در اختیار آن شرکت گذارد. بسیاری این کار را می‌کنند؛ اما بدترین حالت نیز این است که این اطلاعات حتی نه توسط خود گوگل به شکل مستقیم، اما به دست عده‌ای هکر و مجرم بیفتد که سرانجام آن نامشخص است. در نهایت مانند همیشه هشدار نهایی آن است که مراقب اطلاعاتی که از خود در فضای نت منتشر می‌کنید، باشید.

اخبار سیاسی و اقتصادی ایران و منطقه و تحلیل های روز

 

کد خبر: ۴۰۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹ - 20 June 2014
داعش یک انبار تسلیحات شیمیایی را در عراق به تصرف درآورد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، برای اولین بار در ده سال گذشته مسئله تسلیحات شیمیایی در عراق در صدر خبرها قرار گرفته است.

گزارشهای جدید نشان می دهد ستیزه جویان سنی افراطی در عراق، کارخانه ای را در این کشور تصرف کرده اند که قبلا از آن برای ساخت تسلیحات شیمیایی استفاده می شود و ظاهرا هنوز هم انباری از تسلیحات شیمیایی گذشته در آن وجود دارد.

 

 

 

ایجاد زیرساخت های تجاری، صنعتی و گردشگری از دیگر قابلیت های سواحل مکران است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
کد خبر: ۴۰۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷ - 20 June 2014
جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: توسعه سواحل مکران زیرساخت و کلید اصلی پرش ایران از یک قدرت منطقه ای به یک قدرت فرامنطقه ای است.

به گزارش ایرنا، سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی پنجشنبه شب در مراسم پایانی دومین همایش ملی «توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی» افزود: سواحل مکران یک گنج دست نخورده است که نیروی دریایی با حضور در این منطقه تنها بخشی از درخشش این گنج را نشان داده است.

وی تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی همچنان به ایفای نقش اول در این منطقه ادامه خواهد داد و هدف از استقرار در این منطقه آبادانی و رفع پیامدهای منفی سیاست گذشته است تا با آشکار شدن این گنج عظیم ، سواحل مکران رشد کند.

این فرمانده ارشد نظامی ادامه داد: سواحل مکران با ویژگی های ژئوپلتیکی و امنیتی خود و همچنین امکان دسترسی های منطقه ای و بین المللی می تواند جایگاه ایران را در مقیاس جهانی افزایش دهد.

جانشین فرمانده کل ارتش اضافه کرد: ایجاد زیرساخت های تجاری، صنعتی و گردشگری از دیگر قابلیت های سواحل مکران است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

امیر سرتیپ موسوی تاکید کرد: هر کشوری که خواهان قدرت ، بزرگی و امنیت است راهکاری جز تقویت قدرت جنگی و تجاری خود در دریا ندارد.

دومین همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران روزهای 28 و 29 خرداد در بندر جاسک و در منطقه دوم دریایی ولایت برگزار شد.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ،اکبر ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی ، جاسم جادری استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان کشوری و فرماندهان لشکری از شرکت کنندگان در این همایش بودند.

بندرجاسک در فاصله حدود 300 کیلومتری بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد

 

 

 

 

ایران خواهان دریافت پول نفت صادراتی به هند در قالب دلار یا یورو است اما به دلیل تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا چنین اقدامی عملی نشد.
منابع آگاه می گویند هند بخشی از بدهی نفتی اش به ایران را از طریق بانک مرکزی امارات پرداخت می کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، به دنبال تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا، هند نتوانست پول نفت وارداتی از ایران را پرداخت کند. خریداران هندی در مقابل خرید نفت از ایران، پول آن را در قالب روپیه در بانک های خود سپرده گذاری کرده اند.

ایران خواهان دریافت پول نفت صادراتی به هند در قالب دلار یا یورو است اما به دلیل تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا چنین اقدامی عملی نشد.
هند بعد از چین، بزرگترین واردکننده نفت خام ایران است.

سه منبع آگاه اعلام کردند هند قصد دارد بخشی از بدهی های نفتی اش به ایران را از طریق بانک مرکزی امارات پرداخت می کند. این پرداخت بدهی، در چارچوب توافق موقت 6 ماهه ژنو صورت می گیرد.

برپایه این توافق، ایران می تواند 4.2 میلیارد دلار از پول های بلوکه شده اش در بانک های جهان را دریافت کند.

رویترز اضافه کرد: ایران قبل از این خواسته بود 1.65 میلیارد دلار از پول های بلوکه شده اش را به صورت "ریال عمان" از طریق بانک مسقط دریافت کند اما این امکان فراهم نشد. دلیل عدم استفاده از این کانال مشخص نشده است.

منابع آگاه ادامه دادند: در قالب پیشنهاد جدید، بانک مرکزی هند به جای خریداران هندی نفت ایران، از فروشندگان ارز، دلار ایران را تامین می کند.
قرار است بانک مرکزی امارات پول ایران را در قالب درهم تحویل تهران دهد.

وزیر خزانه داری آمریکا: ایران همچنان متاثر از تحریم هاست


در همین ارتباط، وزیر خزانه داری آمریکا هم گفت اقتصاد ایران همچنان متاثر از تحریم هاست.

"جک لو" افزود: هر گونه کاهش موقت تحریم ها علیه ایران، جبران کننده خسارت و ضرر ناشی از کاهش فروش نفت ایران نیست.

وی در کنفرانس خبری گفت: ایران بابت کاهش فروش نفتش ضرر های زیادی را متحمل می شود. میزان این ضرر بیش از مقدار تخفیف موقت تحریم ها علیه این کشور است.

وی ادامه داد: با نزدیک شدن به آخرین ماه از توافق موقت 6 ماهه ژنو، اقتصاد ایران همچنان متاثر از تحریم هاست. تحریم هایی که دولت ایران را به پای میز گفتگوها کشاند.

صادرات نفت ایران پیش از تحریم های شدید آمریکا و اتحادیه اروپا، روزانه 2.5 میلیون بشکه در روز بود اما پس از اعمال این تحریم ها، این رقم به زیر یک میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

پس از توافق موقت هسته ای ژنو میان ایران و گروه 1+5، تحریم ها و فشارهای آمریکا برای ادامه کاهش صادرات نفت ایران متوقف شد و این کشور توانست رقم صادرات نفتش را به حدود 1.3 میلیون بشکه در روز برساند.  

 
 
نگاهی به عملیات روانی تروریست‌ها؛
فعالیت‌های رسانه‌ای تروریست‌های تکفیری در سوریه و عراق بویژه دو گروهک اصلی یعنی داعش و جبهة النصرة، طی ماه‌های اخیر، به مدد پشتیبانی‌های غرب و سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.
گروه بین‌‎الملل مشرق - کلمه «جهادی» به صورت عام به فرد وهابی افراطی گفته می شود که دارای این عقیده است که برای از پای درآوردن بنای کفر، جهاد در راه اسلام بهترین وسیله است، به همین خاطر آنها بهترین راه تبدیل حکومت های غیر اسلامی به اسلامی به زعم خودشان را جنگ با این حکومتها می دانند آن هم جنگی همراه با تکفیر. گرچه بسیاری از جهادیین به القاعده مرتبط هستند ولی اینچنین نیست که تمامی جهادیین زیر نظر القاعده باشند، گرچه ممکن است از نظر ایدئولوژیک با سازمان تروریستی القاعده هم نظر باشند.


به خاطر احتمال ربوده شدن و حتی ترور برخی خبرنگارانی که در پی به دست آوردن اخباری از القاعده و بقیه جهادیین (به تعبیر خودشان) هستند، یکی از بهترین راه ها برای فهم ایدئولوژی و نحوه تفکر آنها پایگاه های اینترنتی و شبکه های مجازی است. چه اینکه جهادیین اطلاعات زیادی از خود و نحوه عملیاتها، فرماندهان و اهداف عملیاتها و ده ها مورد دیگر را بر روی فضای مجازی قرار می دهند که می توان با بررسی آنها تا حدودی به واقعیت نزدیک شد.

فرماندهان نظامی گروهک های تروریستی در سوریه هیاهوهای زیادی در خصوص تشکیل آنچه که به «جنبش رسانه ای جهادی» موسوم است به راه انداختند. چه اینکه فعالیت های زیادی نیز در راستای تشکیل فضاسازی رسانه ای و الکترونیکی نیز صورت گرفت. البته با افزایش فعالیت های رسانه ای – چه از نوع قدیمی و چه با وسایل مدرن و پیشرفته و در فضای مجازی- بین دو گروهک جبهه النصره و «الدوله الاسلامیه فی العراق و الشام» موسوم به داعش درگیری هایی رخ داد.

رهبری مرکزی تشکیلات القاعده به منزله محور یا نوک پرگار برای اعضای آن محسوب می شود که در واقع مسیر فعالیت های تبلیغاتی در انتشار اخبار و سخنرانی های خاص در مورد تروریستهای مسلح را مشخص می کند. اولین سایت جهادی –شما بخوانید پایگاه اطلاع رسانی تروریستهای مسلح در مورد سوریه- در سال 2000 میلادی به نام «معالم الجهاد» شکل گرفت و وظیفه ساماندهی فعالیت های رسانه ای تروریستهای مسلح را برعهده داشت.

سایت «الجهاد» با معارضه سوریه همراهی می کرد، البته افراد تروریست جهادی از اعراب و غیر عرب حضور کمی داشتند ولی پس از اعلام رسمی جبهه النصره در تاریخ 23 ژانویه 2012 فعالیت های این سایت نیز افزایش یافت.

جولانی تصمیم ابوبکر البغدادی در خصوص ادغام جبهه النصره در داعش را در تاریخ 10 آوریل 2013 نپذیرفت و درنتیجه درگیری های شدیدی در فضای رسانه ای بین این دو گروه شکل گرفت.

مرکزیت رسانه‌ای القاعده توانایی جذب نیرو در خصوص مبارزه با دشمن مشترک آنها یعنی نظام سوریه و همپیمانانش را کم کم از دست داد تا اینکه بالاخره در ماه آوریل 2013 القاعده در سوریه به دو گروه منشق شد. در این بین، رسانه های جهادی یا همان سایت های معارضه تلاش های کور خود را در دو جبهه «قاعده الجهاد» و «الدوله الاسلامیه» انجام می دادند.

در این نوشتار سعی می شود به رصد فعالیت های رسانه ای معارضه در خصوص میدان جنگ در سوریه به ویژه دو گروهک اصلی یعنی داعش و جبهه النصره و همپیمانان آنها پرداخته شود.
البته شایان ذکر است که تحلیل همه جانبه فعالیت های رسانه ای معارضه کاری بس مشکل به نظر می رسد که این مقاله گام های نخست این تحلیل را فراهم می کند.

 
تاسیس مرکز رسانه ای معارضه

در طول سالهایی که از تشکیل مرکز رسانه ای معارضه می گذرد، رهبری مرکزی تشکیلات القاعده به منزله محور برای اعضای آن محسوب می شود که در واقع با تشکیل اولین سایت جهادی در سال 2000 میلادی به نام «معالم الجهاد» مسیر فعالیت های تبلیغاتی در انتشار اخبار و سخنرانی های خاص در مورد تروریستهای مسلح را مشخص می کرد.

پیش از آن طرفداران و بازدیدکنندگان از سایتهای معارضه در مورد صحت و سقم انتساب سخنان و موضع گیری های رهبران معارضه و همچنین فعالیت های القاعده شک داشتند. ولی با روی کار آمدن فضای جدید رسانه ای رهبران جدید القاعده از تنگنایی که در قبل وجود داشت و فقط از اسامه بن لادن حرف شنوی صورت می گرفت بیرون آمدند و توانستند حرف های خود را هم به مخاطبانشان عرضه کنند.

البته در طرف مقابل مراکز پژوهشی غربی با کمک دستگاه های اطلاعاتی فعالیت های علنی القاعده در فضای مجازی را زیر نظر داشتند. برای مثال پایگاه اطلاع رسانی به نام «سایت» در آمریکا به پژوهشگران، مراکز پژوهشی و حتی افراد در قبال پرداخت پول، لیستی از تهدیدات القاعده را در اختیار کاربران قرار می‌داد. سایت دیگری که کمتر تخصصی بود به نام «جهاد ووتش» خدمات مجانی بر خلاف «سایت» قبلی در اختیار کاربران قرار می داد که غالب اخبار آن از سایتهای غیر جهادی بود. سایت های دیگری نیز مانند «کومباتینغ ترورریزم سنتر» پژوهش ها و تحلیلات دانشگاهی در خصوص تروریسم ارائه می کرد.
 
ظهور رسانه ای جهاد شامی


«جهاد» چه از نظر مفهومی و چه از نظر مصداقی با پرچم های تکفیریان به زور وارد سرزمین سوریه نشده است. همچنین نتیجه طبیعی فعالیتهای سلفیان در مورد تحولات سوریه نبوده است بلکه ظهور و  بروز افراد جهادی عرب و غیر عرب در سوریه در اوایل و در زمانی که جبهه النصره در تاریخ 23 ژانویه 1012 به صورت رسمی اعلام حضور کرد بسیار کم بود.

ابو محمد الجولانی در یک سخنرانی در تاریخ 27 دسامبر 2012 (حدود یک ماه قبل از اعلام رسمی گروهک) بیان کرد که: «جبهه النصره به عنوان یک معادله مشکل برای غرب مطرح شده است و درک صحیح این گروهک و دست یافتن به اطلاعات آن که حداقل یک سال و نیم از فعالیت آن می گذرد کار سختی است.»


هنگامی که این زمان را به تاریخ میلادی بر می گردانیم می بینیم که حدود هفت ماه از تاریخ اعلام رسمی این گروهک می گذرد.

بنابراین می توان گفت تصمیم تاسیس جبهه النصره در تابستان 2011 گرفته شده است و این همان چیزی است که داعش در شبکه های مجازی بر آن تاکید دارد و النصره هم آن را انکار نمی کند.

ممکن است زمانی که لواء التوحید و جناح های دیگر از جیش الحر که در حلب در ژوئیه 2012 با یکدیگر ادغام شدند، آغاز جدایی بین «الجهاد» و «الثوره» باشد. چه اینکه بعد از این تاریخ بود که حوادث و درگیری هایی بین فعالین و مسلحین در فضای رسانه ای شکل گرفت و نحوه برخورد و تعامل با گروهک ها مثل جبهه النصره که به «پرچم استقلال سوری» معروف شده بود دچار تغییر شد و حتی جبهه النصره به عنوان مخالف دین معرفی شد  و از جنگیدن زیر پرچم جبهه النصره نهی شد.

از اول تاسیس جبهه النصره، این گروهک برای نشان دادن حضور خود و ترغیب به جنگ در سوریه بر منابر تبلیغی در مساجد و تریبون ها مانند «موسسه سحاب» که سخنرانی های القاعده را منتشر می کرد، تکیه نداشت بلکه خود دو صفحه جهادی جداگانه در اختیار داشت: «المناره البیضاء للانتاج الاعلامی» که سایتی بود که عملیاتهایی که جبهه النصره انجام می داد را به صورت مصور در اختیار کاربران قرار می داد و سایت دوم «المدونه» است که مانند سایت اولی می باشد ولی خود مسئولین سایت منکر این هستند که سخنگوی جبهه النصره هستند و بر خود نام «المناره البیضاء لمجاهدی الشام» گذاشته اند و سخنرانی هایی که بر عملیات های میدانی جبهه النصره متمرکز است را منتشر می کند. این دو سایت مورد اعتماد جبهه النصره بوده است که تولید و پخش کلیپ های ویدیویی عملیاتهایی که این گروهک در آن نقش داشته است از وظایف این سایت بوده است.


کشف راز پنهان

به دنبال رد کردن تصمیم بغدادی برای ادغام جبهه النصره در داعش توسط جولانی رهبر جبهه النصره در تاریخ 10 آوریل 2013، در گیری شدیدی بین صفحات فیس بوک و توییتر حامی الجهاد الشامی در این مرحله شکل گرفت به نحوی که حدود 9 ماه طول کشید و  منجر به جنگ بین داعش و گروهک های دیگر در اوایل سال 2014 و ورود جبهه النصره به عرصه جنگ علیه داعش شد.

در این بین شبکه های مجازی طرفدار این دو گروهک، دو مسیر متفاوتی را طی کردند: 1- حل کردن مشکل موضع گیری با طرفداری کردن از یکی از دو جریان. با نگاهی به سایتهای آن دوره مشخص می شود که دوستداران بغدادی معتقد بودند که جولانی قبل از بغدادی با الظواهری بیعت کرده است و مسئولیت امور نظامی زیر نظر ظواهری با او می باشد و پس از آنکه ظواهری به نفع جبهه النصره حکم کرد، این افراد به ترویج  این فکر روی آوردند که بغدادی از اول هم با القاعده بیعت نکرده بوده است. در این بین دوستان جولانی و جبهه النصره، بغدادی را به عنوان یک شورشگر معرفی کردند.


2- برخی دیگر تلاش کردند که بر اختلافات موجود بین داعش و جبهه النصره سرپوش گذاشته و آن را به عنوان یک مقوله طبیعی جلوه دهند
و درگیری و جنگ بین این دو گروهک را نفی کنند. طرفداران این روش به عملیات های مشترکی که جبهه النصره و داعش و دیگر گروهک ها با همکاری یکدیگر انجام می دادند استناد می کردند و می گفتند همه آنها پرچم لا اله الا الله را بالا می برند و با هم هستند.

از زمان عدم پذیرش جولانی برای ادغام جبهه النصره در داعش تا زمان وقوع جنگ و درگیری در اوایل سال 2014 بین دو جریان نوعی التزام وجود داشت که علیه یکدیگر بدگویی صورت نگیرد وبه یکدیگر افترا نزنند. برای مثال دیگر جولانی به «الغر» و بغدادی به «ابن ملجم» تشبیه نشوند. اگر به مدت زمانی قبل برگردیم متوجه می شویم که بین گروهک القاعده مادر و دولت اسلامی در عراق اختلافاتی وجود داشته است.

چه اینکه یحیی آدم غدن معروف به عزام آمریکایی و مسئول بخش رسانه ای القاعده علیه مسئولان داعش با لحن بسیار انتقادی در شبکه های مجازی تبلیغات می کرد. البته این اختلافات تا زمانی که نیروهای آمریکایی به مدارکی در خانه اسامه بن لادن دست یافتند که وی در خانه اش در ماه می 2012 در پاکستان کشته شده است مخفی مانده بود. در ابتدا سایت های همسو با داعش نسبت به وجود این مدارک شک کردند، به خصوص اینکه عزام آمریکایی از اصطلاح «دولت توهمی» برای داعش استفاده کرده بود.

همچنین پس از وقوع درگیری بین این دو جریان و اندکی بعد از حکم الظواهری به خارج شدن جنگجویان البغدادی از معرکه سوریه، تعدادی از رهبران سطح دوم و سوم داعش، به این مستندات تکیه کرده و معتقد بودند که علیه داعش طی سالیانی سوء نیت وجود داشته و این چیز جدیدی نیست. موضع عزام آمریکایی نیز مبتنی بر این بود که مستندات «آبوت آباد» درست است.

تنش رسانه ای بین دو جریان کم کم افزایش پیدا کرد تا اینکه به ترور ابی خالد السوری یکی از رهبران جنبش احرار الشام و یکی از نزدیکان ایمن الظواهری منجر شد و عزام آمریکایی داعش را متهم به ترور کرد.    

                
از نفوذ کردن تا برخورد علنی

در ابتدا نشانه های عدم دقت و کم شدن بازدیدها در سایتهای رصد غربی مانند «سایت» و «جهاد ووتش»  نمودار شد تا اینکه علت آن اینچنین بیان شد که مرکز رسانه ای القاعده در مبارزه با دشمن مشترک نیروهای مسلح معارض به زعم آنها یعنی نظام سوریه دچار ضعف شده است و پس از ماه نیسان 2013 به دو گروهک منشق شده است و به سوی فروپاشی قدم برداشته است.

بدین ترتیب سایت های جهادی در ابتدای امر در جذب مخاطب با مشکل مواجه شدند چه اینکه نمی توانستند اینچنین عنوان کنند که «خداوند پرچم جهاد چه از جانب جبهه النصره و چه از جانب داعش را حمایت می کند.»
بنابراین بین دو گروهکی که در قبل دوستی وجود  داشت درگیری های زیادی رخ داد به نحوی که این مسابقه را تا پایان ادامه دادند. اینچنین بود که عنوان این درگیری های به اصطلاح جهادی به آشفتگی در طوفان نام گذاری شد.

شناخت نوع رابطه بین رهبران القاعده از لحاظ میزان اعتماد آنها به یکدیگر، به تلاش اقدامات دقیق اطلاعاتی نیازمند است که دسترسی به آن برای افراد عادی نیز کاری در حد غیرممکن است.    
 
فعالیتهای رسانه ای تروریستها


از جمله فعالیت های گروهک های تروریستی در فضای افکار عمومی و رسانه ای، ساخت کلیپ های کوتاه چند دقیقه ای و متوسط در حد یک ساعت و کمتر می باشد. این کلیپ ها به چندین مورد تقسیم می شوند که برای مثال مجلس شوری المجاهدین اکناف بیت المقدس در یک کلیپ نیم ساعته به تجلیل از به اصطلاح شهید ابوزیاد هیثم المسحال پرداخته است.

به طور خلاصه می توان گفت در این کلیپ ها چند مورد رعایت می شود:


1 . ابتدا آیاتی از قرآن در مورد جهاد و شهادت آورده می شود و پس از آن احادیثی که به جهاد ترغیب کرده اند آورده می شود.

2. در ادامه سخنان بزرگان و فرماندهان نظامی و یا سرکرده های خود را می آورند.

3. به تجلیل و گرامی داشتن کشته شدگان می پردازند.

4. زندگی نامه و برخی از اقدامات فرد مورد نظر را در آن کلیپ تهیه می کنند.

5.سردهایی به عنوان آهنگ زمینه در این کلیپها با موضوع ترغیب به جهاد آورده می شود. (این سرودها با آهنگ زیبا و بصورت حماسی آماده شده است.)

6. اشاره به تمرینات نظامی و حرکات ورزشی و فعالیتهای آماده سازی جسمی.

7.نحوه ساخت بمب های دست ساز و غیره.
 
این عکس که در فضای رسانه ای به صورت زیادی انتشار یافته است عکسی است که در آن بیانیه تشکیل مجلس شوری المجاهدین اکناف بیت المقدس  توسط رهبران آن قرائت می شود.
 
تروریست‌های القاعده‌ای چگونه به اینترنت روی‌آوردند/ از ایجاد رعب و وحشت تا افشای انحرافات اخلاقی/ در حال ویرایشمبانی اعتقادی گروهک های تکفیری در اقدامات خرابکارانه


1.    ایجاد رعب در بین دشمن از طریق آنچه که شرع جایز دانسته است.

استناد قرآنی : اذ یوحی ربک الی الملائکه انی معکم فثبتوا الذین...
 
استنادات حدیثی: زمخشری در کشاف: هیچ کمکی بالاتر از القای رعب در قلوب کفار نیست.

آنها ایجاد رعب را یک اقدام الهی می دانند و انتشار اقدامات به اصطلاح مجاهدان را در پایگاه های اینترنتی کفار و نشان دادن اقدامات امنیتی و خرابکاریهای این گروهک ها را مایه ایجاد رعب در بین قلوب کفار می دانند.

2.    تحریف چهره کفار و افشای انحرافات اخلاقی و توصیف آنها به ویژگی های منفی موجود در آنها

استناد قرآنی : و لا تطع کل حلاف مهین.

استنادات حدیثی: استناد آنها به جریانی است که از پیامبر نقل می کنند که ایشان کنیه عمر بن هشام که ابو الحکم بود را به بدترین کنیه و زشت ترین وصف یعنی ابوجهل تغییر دادند. اهل سنت به دلیل اینکه قیاس را به عنوان یک حجت شرعی قبول دارند این کار پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) را قیاس گرفته و معتقدند که همین کار را می توان برای رؤسای کافران انجام داد.

3.    پیگیری و رصد آنچه که از غرب به عنوان گزارش و تحلیل می آید. 

رصد و ترجمه این مطالب که برای مجاهدان و عموم مسلمانان مفید باشد؛ چه از اطلاعات نظامی باشد و چه گزارش های امنیتی و مشکلات سیاسی یا فسادهای اخلاقی.

سیاست های آمریکا در عرصه فضای مجازی


امروزه سیاست های دولت امریکا در عرصه فضای مجازی را می توان به دو جزء تقسیم کرد: 1. جنگ نرم در اینترنت و 2. جنگ سایبری.

جنگ نرم در اینترنت مبتنی بر شکل دهی افکارعمومی با استفاده از سرویس ها و سایت های پربازدید امریکایی بوده و جنگ سایبری با انجام حملات سایبری با هدف از دسترس خارج کردن سرویس های پرکاربر در هر کشور و یا واردآوردن خسارات جبران ناپذیر به زیرساخت ها و یا اطلاعات حیاتی مربوط به هر کشور تحقق می یابد.

برای مقابله با جنگ نرم در اینترنت و نیز جنگ سایبری در دو حوزه راهکارهای کوتاه، میان و بلند مدتی وجود دارد؛ که با توجه به نقش آفرینی جدی سرویس های اینترنتی در شکل دهی تهدیدات امنیتی در فضای سایبری و فضای جامعه و نیز امکان بسیج کنندگی افکار عمومی در راستای اهداف آمریکا، لازم است تا سرویس هایی مانند شبکه اجتماعی‌ فیس بوک(حداقل صفحات معارضه)، میکروبلاگ توییتر، سایت(آپلودسنتر) یوتیوب، سایت مسنجرهای اسکایپ، بیلوکس‌ و اُوو، سایت فیلترشکن تور، سایت های خبری کشورها و دولت های معارض مانند العربیه، الجزیره، بی بی سی و ... و همچنین سایت هایی که به موضوعات اختلافات قومی و مذهبی در داخل یا خارج کشور دامن می زنند، تحت کنترل درآیند تا تهدیدات شکل گرفته در این حوزه به حداقل برسد.

شناسایی و انتقال وب سایت های دولتی خارج از کشور به داخل و همچنین ساماندهی مراکز ارائه دهنده خدمات میزبانی داخلی یا خارجی مطمئن از جمله مهم ترین اقدامات در این زمینه می تواند قلمداد شود.

سایتها و صفحات همسو با داعش

 


موسسه الاعتصام للانتاج الاعلامی


نگاهی به فعالیت های تبلیغاتی معارضه در سوریه/ در حال ویرایش


منتدیات شموخ الاسلام


نگاهی به فعالیت های تبلیغاتی معارضه در سوریه/ در حال ویرایش


موسسه الفرقان


نگاهی به فعالیت های تبلیغاتی معارضه در سوریه/ در حال ویرایش


موسسه البتار الاعلامیه

نگاهی به فعالیت های تبلیغاتی معارضه در سوریه/ در حال ویرایش


موسسه الباقیه للانتاج الاعلامی


 

نگاهی به فعالیت های تبلیغاتی معارضه در سوریه/ در حال ویرایش


موسسه الوفا للانتاج الاعلامی


نگاهی به فعالیت های تبلیغاتی معارضه در سوریه/ در حال ویرایش



من داخل جبهه الجولانی

نگاهی به فعالیت های تبلیغاتی معارضه در سوریه/ در حال ویرایش



شبکه دوله الخلافه

نگاهی به فعالیت های تبلیغاتی معارضه در سوریه/ در حال ویرایش


حقیقه الشرعی جبهه النصره


نگاهی به فعالیت های تبلیغاتی معارضه در سوریه/ در حال ویرایش


منبر الجهاد

نگاهی به فعالیت های تبلیغاتی معارضه در سوریه/ در حال ویرایش


موسسه اجناد للانتاج الاعلامی

نگاهی به فعالیت های تبلیغاتی معارضه در سوریه/ در حال ویرایش


موسسه عزام- باقیه


نگاهی به فعالیت های تبلیغاتی معارضه در سوریه/ در حال ویرایش


الدوله الاسلامیه


نگاهی به فعالیت های تبلیغاتی معارضه در سوریه/ در حال ویرایش


وکاله جهاد نیوز



نگاهی به فعالیت های تبلیغاتی معارضه در سوریه/ در حال ویرایش


عبوه لاصقه


نگاهی به فعالیت های تبلیغاتی معارضه در سوریه/ در حال ویرایش


شبکه دوله الاسلام


نگاهی به فعالیت های تبلیغاتی معارضه در سوریه/ در حال ویرایشژ

سایتها و صفحات همسو با جبهه النصره

 


المناره البیضا لمجاهدی الشام


 تروریست‌های القاعده‌ای چگونه به اینترنت روی‌آوردند/ از ایجاد رعب و وحشت تا افشای انحرافات اخلاقی/ در حال ویرایش



شبکه النصره لجبهه النصره


 تروریست‌های القاعده‌ای چگونه به اینترنت روی‌آوردند/ از ایجاد رعب و وحشت تا افشای انحرافات اخلاقی/ در حال ویرایش



منتدیات النصره لجبهه النصره             


 تروریست‌های القاعده‌ای چگونه به اینترنت روی‌آوردند/ از ایجاد رعب و وحشت تا افشای انحرافات اخلاقی/ در حال ویرایش



وکاله همم الاخباریه    


تروریست‌های القاعده‌ای چگونه به اینترنت روی‌آوردند/ از ایجاد رعب و وحشت تا افشای انحرافات اخلاقی/ در حال ویرایش
 


جبهه النصره


 تروریست‌های القاعده‌ای چگونه به اینترنت روی‌آوردند/ از ایجاد رعب و وحشت تا افشای انحرافات اخلاقی/ در حال ویرایش



موسسه البصیره للانتاج العالمی


 تروریست‌های القاعده‌ای چگونه به اینترنت روی‌آوردند/ از ایجاد رعب و وحشت تا افشای انحرافات اخلاقی/ در حال ویرایش



موسسه المناره البیضاء للانتاج العالمی


 

 تروریست‌های القاعده‌ای چگونه به اینترنت روی‌آوردند/ از ایجاد رعب و وحشت تا افشای انحرافات اخلاقی/ در حال ویرایش



نخبه الاعلام الجهادی



 تروریست‌های القاعده‌ای چگونه به اینترنت روی‌آوردند/ از ایجاد رعب و وحشت تا افشای انحرافات اخلاقی/ در حال ویرایش



التحایا للاعلام



 تروریست‌های القاعده‌ای چگونه به اینترنت روی‌آوردند/ از ایجاد رعب و وحشت تا افشای انحرافات اخلاقی/ در حال ویرایش



مرصد الجهاد العالمی

                                                       


 تروریست‌های القاعده‌ای چگونه به اینترنت روی‌آوردند/ از ایجاد رعب و وحشت تا افشای انحرافات اخلاقی/ در حال ویرایش



ویکلکس دوله البغدادی



 تروریست‌های القاعده‌ای چگونه به اینترنت روی‌آوردند/ از ایجاد رعب و وحشت تا افشای انحرافات اخلاقی/ در حال ویرایش



انصار جبهه النصره

 

تروریست‌های القاعده‌ای چگونه به اینترنت روی‌آوردند/ از ایجاد رعب و وحشت تا افشای انحرافات اخلاقی/ در حال ویرایش


الهیئه الشرعیه


 تروریست‌های القاعده‌ای چگونه به اینترنت روی‌آوردند/ از ایجاد رعب و وحشت تا افشای انحرافات اخلاقی/ در حال ویرایش


 

شبکه عرین المجاهدین


تروریست‌های القاعده‌ای چگونه به اینترنت روی‌آوردند/ از ایجاد رعب و وحشت تا افشای انحرافات اخلاقی/ در حال ویرایش



التجربه الجهادیه


تروریست‌های القاعده‌ای چگونه به اینترنت روی‌آوردند/ از ایجاد رعب و وحشت تا افشای انحرافات اخلاقی/ در حال ویرایش


 

داعش الحدث

تروریست‌های القاعده‌ای چگونه به اینترنت روی‌آوردند/ از ایجاد رعب و وحشت تا افشای انحرافات اخلاقی/ در حال ویرایش

سایتها و صفحات افراد شاخص داعش را می توان اینچنین برشمرد: ترجمان الاساورتی، یمنی و افتخر باسلامی، العراقی المزمجر، المریقب الشامی، ابو حمزه المهاجر، د. ولیم حمدان، الفجر الباسم، ابوالبشر الهاجری، م. غریب الاخوان، ابو اسامه النرجسی، ترکی البنعلی.

سایتها و صفحات افراد شاخص جبهه النصره را نیز می توان اینچنین برشمرد: ابوماریا القحطانی (الغریب المهاجر القحطانی)، عطیه الله العکیدی، سلطان بن عیسی العطوی، د. سامی العریدی، د. ابو البراء الشامی، ابو سلیمان المهاجر، المهاجر الاسلامی، مزمجر الشام، مجاهد جزراوی، ابو بصیر الهوازنی، عبد الله بن محمد.

نکته آخر در مورد نمادها و شعارهای معارضه است که چنانچه در تصویر مشخص است در ابتدای تاسیس از شعارهای اسلامی استفاده نکرده اند ولی پس از مدتی برای فریب افکار عمومی و نشان دادن ارتباط با مبانی اعتقادی از شعارها و نمادهای اسلامی استفاده کرده اند و نماد ها و پرچم های خود را تغییر دادند.

گزارشی از تکنولوژی جدید سلاح های نظامی


۵ سلاح انفرادی ناشناخته؛ از بولپاپ دوو تا MP۹ +عکس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۵
 
به محض شنیدن نام شرکت کره ای "دوو" بسیاری از ایرانیان به یاد محصولات خانگی و اتوموبیل های ساخت این شرکت می افتند اما باید گفت که این شرکت دستی نیز در بازار سلاح داشته و بخشی از نیاز های نیروهای مسلح کره جنوبی را تامین می کند.
۵ سلاح انفرادی ناشناخته؛ از بولپاپ دوو تا MP۹ +عکس
به گزارش جهان به نقل از مشرق، دنیای سلاح های انفرادی به قدری وسیع می باشد که نوشتن و معرفی سلاح ها تنها در همین رده کاری بسیار بزرگ و زمان بر می باشد. برخی از سلاح های انفرادی مثل کلاشینکف روسی ، ام ۱۶ آمریکایی ، ام پی ۵ آلمانی و یا برتا ۹۲ ایتالیایی برای اکثر دوستداران سلاح و مخاطبان ایرانی نامهایی آشنا هستند.

اما قصد داریم تا شما را با ۵ سلاح انفرادی که توسط شرکت های کم تر شناخته شده طراحی و تولید شده است آشنا کنیم.

Jati-Matic


این مسلسل دستی ساخت کشور فنلاند در اواخر دهه ۱۹۷۰ و اوایل ۱۹۸۰ میلادی طراحی شده و به صورت محدود به نیروی امنیتی و پلیس این کشور تحویل شد. این مسلسل سبک از گلوله های ۹ میلی متری بهره برده و قطعات مختلف بدنه آن از آلیاژ آلومنیوم ، پلاستیک و فولاد ساخته شده است. یکی از نکات جالب در مورد این سلاح عدم وجود برگه ناظم آتش در این سلاح است.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000365/nf00365931-1.jpg

در سلاح Jati-Matic نوع شلیک تک تیر و رگبار بسته به میزان فشار وارده به ماشه مشخص می شود.همچنین در این سلاح قنداقی تعبیه نشده است و به جای آن دستگیره ای با قابلیت جمع شدن در زیر لوله تعبیه شده است که در صورت لزوم باز شده و به عنوان یک دستگیره در بخش جلوی سلاح به کار می رود.

این سلاح با خشابهای ۲۰ و ۴۰ تیری تغذیه شده و می تواند تا برد ۱۰۰ متری را پوشش دهد. وزن این سلاح ۱ کیلو و ۶۵ گرم بوده و نواخت تیر آن در حدود ۶۵۰ گلوله در دقیقه می باشد.

MP۹


مسلسل سبک MP۹ توسط شرکت اسلحه سازی Brugger & Thomet در سوئیس ساخته شده است. این شرکت سوئیسی سلاح امتیاز تولید اسلحه TMP ساخت شرکت اشتایر اتریش را خریداری کرده و چیزی در حدود ۱۹ تغییر را بر روی آن اعمال کرد. این سلاح در حال حاضر در سه کشور سوئیس، پرتقال و هند مشغول خدمت است.

این سلاح سوئیسی از فشنگ های کالیبر ۹ میلی متری بهره برده و از سلاحی مثل MP۵ آلمانی کوچکتر و در عین حال کنترل پذیرتر می باشد. این سلاح را می توان با یک دست نیز شلیک کرد. یکی از علل اصلی این سبکی و در عین دقت و کنترل پذیری بالا در هنگام شلیک به صورت رگبار استفاده از مواد پلیمری در ساخت بدنه این سلاح است.

یک قنداق تاشو در کنار بدنه این سلاح تعبیه شده است که در صورت لزوم باز شده و تیرانداز می تواند از آن برای دقت بالاتر در هنگام تیراندازی بهره ببرد. یکی دیگر از نکات مثبت در مورد این سلاح نصب یک ریل مخصوص بر روی این سلاح است که قابلیت نصب انواع دوربین ها و سامانه های اپتیکی را به آن می دهد.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000365/nf00365931-2.jpg
MP۹ با خشاب های ۱۵ ، ۲۰ ، ۲۵ و ۳۰ تیری تغذیه شده و دارای نرخ آتش ۹۰۰ گلوله در دقیقه می باشد. وزن این سلاح تنها ۱ کیلو و ۴۰۰ گرم می باشد. قابلیت نصب صدا خفه کن نیز بر روی این سلاح وجود دارد.

LAPA FA ۰۳


سلاح بعدی در این لیست یک تفنگ هجومی ساخت برزیل است که توسط بخش خصوصی در کشور برزیل در اوایل دهه ۱۹۷۰ و اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی طراحی و ساخته شد. این سلاح توسط ارتش برزیل نیز مورد آزمایش قرار گرفت اما مورد قبول واقع نشد. در هر حال این سلاح در تعداد اندک تولید شده و امروزه نیز هنوز در بخش هایی از پلیس برزیل همچنان مورد استفاده می باشد.

این سلاح از طراحی بولپاپ بهره برده و خشاب در بخش پشت قبضه تعبیه شده است. گلنگدن آن نیز شبیه به سلاح معروف فاماس ساخت فرانسه در بالای بدنه تعبیه شده است. LAPA FA ۰۳ با گلوله های ۵.۵۶*۴۵ میلی متری و خشابهای ۲۰ و ۳۰ تیری تغذیه می شود. برد این سلاح در حدود ۵۰۰ متر ، نرخ آتش آن ۶۵۰ گلوله در دقیقه و وزن در حدود ۳.۵ کیلوگرم است.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000365/nf00365931-3.jpg

این سلاح برزیلی از ۳ وضعیت شلیک بهره می برد که عبارت است از تک تیر ، رگبار و حالت سوم که برای حمل امن سلاح در زمان پر و آماده به شلیک بودن سلاح استفاده می شود. در این حالت ماشه سلاح به نیروی بیشتری برای فعال شدن و شلیک کردن گلوله نیاز داشته و در نتیجه احتمال شلیک تصادفی بسیار کاهش می یابد.

۹A-۹۱

این جنگ افزار روسی در حقیقت به عنوان یک سلاح هجومی کوچک معرفی شده و در یگان های وزارت کشور و پلیس روسیه مورد استفاده قرار می گیرد. این سلاح روسی از مهمات کالیبر ۹ میلی متر مخصوص با سرعت زیر صوت استفاده می کند که مخصوص عملیاتهای مخفی طراحی و ساخته شده است.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000365/nf00365622-2.jpg

قابلیت نصب دوربین و صدا خفه کن نیز بر روی این سلاح وجود دارد. یک قنداق فلزی جمع شونده نیز در انتهای این سلاح تعبیه شده است. برد موثر این سلاح در حدود ۱۰۰ متر بوده و می تواند با سرعت ۸۰۰ گلوله در دقیقه شلیک کرده و وزن آن نیز تقریبا ۲ کیلوگرم می باشد.

ناظم برگ آتش در بالای محل ماشه قرار گرفته و در دو حالت تک تیر و رگبار قابلیت اجرای آتش وجود دارد. این سلاح از خشاب های ۲۰ تیری تغذیه می کند.

XK۸


به محض شنیدن نام شرکت کره ای "دوو" بسیاری از ایرانیان به یاد محصولات خانگی و اتوموبیل های ساخت این شرکت می افتند اما باید گفت که این شرکت دستی نیز در بازار سلاح داشته و بخشی از نیاز های نیروهای مسلح کره جنوبی را نیز تامین می کند.

یکی از محصولات دفاعی این کشور سلاح هجومی بولپاپ XK۸ می باشد. این سلاح به عنوان جایگزین اسلحه فعلی ارتش کره جنوبی یعنی K۲ که یک کپی از ام ۱۶ آمریکایی به شمار می رود مطرح شده بود که البته نتوانست نظر موافق فرمانده هان ارتش کره جنوبی را تایید کند.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000365/nf00365622-3.jpg

این سلاح با گلوله های کالیبر ۵.۵۶ میلی متری تغذیه شده و به دوربینی با توان بزرگ نمایی سه برابری نیز مجهز است. جایگاه قرارگیری ماشه نیز بزرگتر تعبیه شده است تا در صورت استفاده تیرانداز از دستکش بتوان به راحتی به شلیک ادامه داد.

این سلاح با یک خشاب ۳۰ تیری تغذیه شده و می تواند تا ۱۲۰ گلوله در دقیقه شلیک کند. وزن آن نیز در حدود ۳.۸ کیلوگرم می باشد.

تصاویر زیبا از خودروهای مدرن

اسپرت‌ترین‌لکسوسی‌که‌به‌ایران‌آمد+تصاویر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۵۵
 
بعد از مدتها انتظار بالاخره یکی از محصولات جدید لکسوس یعنی IS۲۵۰ وارد بازار کشورمان شد.
به گزارش جهان به نقل از اقتصاد ایران آنلاین، ابن خودرو که چندی پیش از سوی ایرتویا به قیمت ۲۷۰ میلیون تومان فروخته شده بود به احتمال فراوان و به دلیل وارد نشدن خودرو لکسوس FLA، این خودرو اسپرت ترین خودرو لکسوس خواهد بود که به کشورمان خواهد آمد. از مشخصات فنی این خودرو نیز می توان به حجم موتور ۲.۵ لیتری، ۶ سیلندر، ۲۴ سوپاپ، ۲۰۴ اسب بخار، ۲۵۰ نیوتن متر، گیربکس ۶ سرعته اتومات، دیفرانسیل عقب، مصرف ترکیبی ۹.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و شتاب ۷.۸ ثانیه اشاره کرد.




معرفی مکان های دیدنی و گردشگری در خوزستان



خوزستان با آب و هوای دل انگیز و وجود چشم اندازها و رویشگاه های طبیعی و آثار تاریخی کهن، یکی از مهم ترین و غنی ترین استان های کشور از نظر برخورداری از جاذبه های گردشگری است به طوری که هر ساله پذیرای بیش از 4 میلیون مهمان نوروزی است. 
    ویژگی های آب و هوایی، بهار زودهنگام و دلپذیری طبیعت، مردم خونگرم و مهمان نواز و آثار باستانی و تاریخی با قدمت چند هزار ساله از جمله جاذبه هایی است که گردشگران را در ایام تعطیلات نوروزی به سوی خود فرا می خواند. 

خوزستان-لالی- لللر lallar


    شاید وقتی اسمی از خوزستان به زبان بیاید، تداعی کننده سرزمینی گرم، دارای نخل و مردمانی با چهره ای آفتاب سوخته باشد اما دعوت به دیدن قله کوه های پوشیده از برف ایذه، دامنه های سرسبز اطراف این شهر، نرگس زارهای وسیع بهبهان و دشت لاله های واژگون مسجدسلیمان آنها را با ویژگی های منحصر به فرد طبیعت خوزستان آشنا می سازد.

و ما دشت نرگسی دیدیم که نگو!  عکاس:آرش نور آقایی     http://nooraghayee.com

 وجود ارتفاعات بلند و برفگیر، جنگل های سرسبز بلوط، آبشارها و مناظر زیبای طبیعی، جاری بودن رودخانه های کرخه، کارون، مارون، زهره، دز و ده ها رود روان که از دیرباز زیستگاه اقوام ایرانی و مهد تمدن کشت و کار این استان زرخیز بوده است

 رودخانه پرپیچ و تاب کارون که بر پهنه دشت وسیع خوزستان واقع است جلوه ای منحصر به فرد در طبیعت خوزستان دارد. خشکسالی و کم آبی اخیر این رود عظیم و ایجاد جزایر سنگی و پرواز پرنده ها در این جزایر، زیبایی ویژه به کارون داده است. در ساحل کارون قایقرانان با قایق های کوچک خود و لنج های چوبی در اروندکنار هر ساله مسافران نوروزی را در دل این رودها می برند تا از عظمت و زیبایی آنها دیدن کنند. 

 تالاب بین المللی شادگان، تالاب میانگیران ایذه، بامدژ اهواز و هورالعظیم، چشمه های آب معدنی گراب و گلگیر، خوزستان را به یکی از مهم ترین مکان های گردشگری کشور تبدیل کرده است.

  

علاوه بر این تمدن و آثار بر جای مانده از حکومت عیلامیان در شوش، اشکانیان در مسجدسلیمان، ساسانیان در شوشتر، دزفول و بهبهان و رامهرمز و تمدن دوره اسلامی در نقاط مختلف خوزستان به همراه اماکن مذهبی و بقعه های متبرکه از جمله شوش دانیال(نبی دانیال) همگی گویای تاریخ ارزنده و پربار این سرزمین کهن است.

 مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب خرمشهر، آبادان، شهدای مشهد شلمچه، یادمان شهدای اروندکنار، شهدای هویزه و چزابه محل تجدید خاطره همه آنانی است که از تمام نقاط کشور 8 سال مردانه جنگیدند تا از خاک میهن و از نوامیس و شرف ملت دفاع و از ورود متجاوزان جلوگیری کنند و هم اکنون خوزستان همه ساله پذیرای میلیون ها زائر راهیان نور و مسافران نوروزی در ایام عید است. 
    ایذه شهرستانی واقع در شمال خوزستان که مرکز ایلات آیاپیر در دوره عیلامیان بوده، یکی از موزه های بی نظیر سنگ نگاره ایران و جهان محسوب می شود. اشکفت سلمان در جنوب ایذه، کول فرح واقع در 8 کیلومتری شمال شرق دشت ایذه و شیرهای سنگی یادمانی از شجاعان بختیاری از جمله آثار دیدنی این شهرستان است. 

بزرگ ترین مجموعه نقش ها در شرق ایذه و در نزدیکی روستای «کول فرح» واقع است. این مجموعه شامل یک کتیبه به خط و زبان عیلامی نو و نقش خود هانی است که در آن، هانی از فتوحاتش در کنار رود کارون برای آرام کردن شورشیان سخن گفته است.

    بهبهان در جنوب شرقی خوزستان با بافتی زیبا و کهن آثاری همچون شهر ارجان یادمان دوره عیلامی، پل ساسانی خیرآباد یادمان دوره پیش از اسلام، آتشکده خیرآباد و کاروانسرای دژ مهتابی را در خود جای داده است. قدیمی ترین پل جهان که هنوز تردد بر روی آن صورت می گیرد و یادگار دوره ساسانی است نیز در دزفول قرار دارد.
    بازار قدیم دزفول از کانون های اصلی و مورد توجه گردشگران و مسافران نوروزی در خوزستان محسوب می شود.
    آرامگاه یعقوب لیث، آستانه سبزقبا، بقعه رودبند و بقعه محمد بن جعفر طیار، حمام کرناسیان و آسیاب های کهن در بستر رودخانه دز از آثار دیدنی دزفول است. شوش در شمال غربی خوزستان، شهری است با قدمت چند هزار ساله که تاریخ، نام آن را به عنوان نخستین خاستگاه شهرنشینی در ایران به ثبت رسانده است.
     این شهر حدود2400 سال مرکز و پایتخت دو امپراطوری بزرگ و تمدن عیلام و هخامنشی بوده و مقبره دانیال نبی(ع)، قلعه شوش، شهر شاهی کاخ شاوور و معبد باستانی چغازنبیل با قدمت 3000 ساله از مهم ترین آثار این شهرستان به شمار می آیند.

چغازنبیل

شوشتر، شهر سازه های آبی و گنجینه های مهندسی آب ایران باستان در خوزستان، آسیاب ها و آبشارهای آن در کنار بافت قدیمی خاص با محله ها و خانه های قدیمی نیز گواه تاریخ کهن این سرزمین است. 

 مسجدسلیمان نیز نخستین شهر پارسی در خوزستان و جنوب غرب ایران است. این شهر را همه با نام تاسیسات نفتی می شناسند. نخستین چاه نفت ایران و خاورمیانه، صفه سرمسجد و آتشکده آن از جمله آثار تاریخی این شهر هستند. خوزستان در بخش جاذبه های تاریخی با برخورداری پیشینه ای غنی از تمدن های باستانی ایران زمین، جایگاه خاصی دارد که بازدیدکنندگان علاقه مند به این جاذبه ها را به گرمی پذیرا است.

روزنامه جام جم



اخبار ورزشی خوزستان


شریفات با فولاد یک ساله تمدید کرد
ورزشی  19:31:8 1393/03/28
933-20481-5 کد خبر
RSS :: پرینت

اسماعیل شریفات با تیم فوتبال فولادخوزستان تمدید کرد.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، شریفات بعد از ظهر چهارشنبه با حضور در هیات فوتبال خوزستان قرارداد خود را برای یک فصل با فولاد تمدید کرد.فولاد پیش از این نیز با مهرداد جماعتی برای دو فصل و شهاب کرمی برای سه فصل تمدید قرارداد کرده بود.




برترین‌های رالی خانوادگی در اهواز تجلیل شدند

در مراسمی از 15 نفر برتر رقابت‌های رالی خانوادگی در اهواز تجلیل شدند.

خبرگزاری فارس: برترین‌های رالی خانوادگی در اهواز تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان خوزستان صبح امروز در مراسم تجلیل از برترین‌های رالی خانوادگی در اهواز اظهار کرد: به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) یک دوره مسابقه رالی خانوادگی در اهواز برگزار شد که نفرات اول تا پانزدهم این رقابت مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

ابراهیم جوانمردی افزود: این مسابقه به منظور ترویج فرهنگ ترافیک ایمنی و پر کردن اوقات فراغت جوانان و خانواده‌ها و رعایت قوانین در اهواز انجام شده است.

در این مراسم کیانی‌زاده مدیرکل ورزش و جوانان استان، علیزاده نماینده پلیس راهور اهواز، شفیع‌پور شهردار منطقه یک اهواز و نجفی معاون ایمنی و آتش‌نشانی اهواز و تعدادی دیگر از مسئولان حضور داشتند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930329000209#sthash.3M6d0COl.dpuf





انتخابی قهرمانی کشور
بـرگـزاری مسابقـات قهرمـانی پـرورش انـدام بـاشگاه‌هـای استـان خـوزستـان

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام خوزستان گفت: مسابقات قهرمانی پرورش اندام باشگاه‌های استان در سه رده سنی برای انتخابی قهرمانی کشور در اهواز برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: بـرگـزاری مسابقـات قهرمـانی پـرورش انـدام بـاشگاه‌هـای استـان خـوزستـان

علی رفیع‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با بیان اینکه مسابقات قهرمانی پرورش اندام باشگاه‌های استان در سه رده سنی برای انتخابی قهرمانی کشور در اهواز برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مسابقات در رده‌های سنی جوانـان، بـزرگسالان و پیشکسوتـان روز دهم مردادماه سال جاری در سالن نامجو اهواز برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در وزن‌کشی از ورزشکارانی که پوست بدن غیربهداشتی، ژنیکوماستی، جوش‌های بدخیم، خالکوبی‌های غیراخلاقی، موی بلند و تزریق سینتول دارند، جلوگیری خواهد شد.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام خوزستان ادامه داد: وزن‌کشی مسابقات نهم مردادماه ساعت 9 تا 12 صبح در محل سالن مسابقات برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از حضور تیم‌ها و ورزشکارانی که در مراسم وزن ‌شرکت نکرده باشند، در مسابقات جلوگیری به عمل می‌آید همچنین کنگره مسابقات بلافاصله بعد از وزن‌کشی اجرا خواهد شد.

رفیع‌زاده تاکید کرد: ورزشکاران باید در هنگام وزن‌کشی اصل شناسنامه عکس‌دار غیرمخدوش و کارت ملی خود را به همراه کارت بیمه ورزشی معتبر سال 93 به کمیته برگزاری مسابقات و داوران مربوطه تحویل دهند.

وی بیان کرد: در هنگام وزن‌‌کشی، ارائه کارت شناسایی ورزشی الزامی است و از حضور ورزشکاران و مـربیانی که فاقد این کارت باشند در مسابقه جلوگیری می‌شود و در ضمن همه مربیـان باید دارای کارت مـربیگری پـرورش انـدام باشند.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام خوزستان با بیان اینکه نحوه برگزاری مسابقه از لحاظ فنی و انضباطی و داوری بعد از وزن‌کشی اعلام خواهد شد، ادامه داد: رنگ بدن نباید غیرطبیعی باشد و البته مورد تایید نماینده کمیته داوران در وزن‌کشی قرار گیرد و همچنین همه تیم‌ها باید از هیئت مربوطه در شهرستان‌ها و بخش‌ها معرفی نامه داشته باشند.

وی گفت: مسابقات رده سنـی جـوانان در اوزان 75- و 75+ کیلوگرم و در رده سنـی بـزرگسالان در اوزان 55، 60، 65، 70، 75، 80، 85، 90، 100- و 100+ کیلوگرم است.

رفیع‌زاده با بیان اینکه برای حضور در رده سنـی جـوانان، متولدیـن 72 به  بالا حق شرکت دارند تصریح کرد: رده سنی پیشکسوتـان دارای دو رده سنی 45 تا 49 سال در دسته وزنی 70، 80، 90، 90+ و 50  تا 59 سال 80- و 80+ و 60 سال به بالا بـدون احتساب وزن است.

وی افزود: همچنین همه ورزشکاران در رده سنی پیشکسوتان باید دارای گواهینامه سلامت از پزشک باشند.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام خوزستان خاطرنشان کرد: به نفرات اول تا سوم حکم قهرمانی و به تیم‌های اول تا سوم جام قهرمانی اهدا خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: فقط افرادی به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند که در مسابقات استانی حضور داشته باشند و توسط رئیس کمیته معرفی شوند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930329000138#sthash.4EFpvMna.dpuf





چهار بانوی بسکتبالیست آبادانی به تیم منتخب بانوان خوزستان دعوت شدند

آبادان- ایرنا- رییس هیات بسکتبال آبادان گفت: چهار بانوی بسکتبالیست آبادانی توسط کادر فنی تیم منتخب نوجوانان استان خوزستان به اردوی این تیم دعوت شدند.

ˈ محسن داوری ˈ عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ˈ سارا و فریبا حسنی نژادˈ، ˈمهسا پور فرخˈ و ˈزهرا شریفیˈ از تیم هیات بسکتبال آبادان بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم منتخب نوجوانان خوزستان می باشند.

وی با اشاره به آغاز تمرینات اردوی آماده سازی این تیم از هفته آینده اظهار کرد: این چهار بازیکن از ابتدای هفته جاری در تمرینات تیم منتخب خوزستان حضور می یابند تا برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور آماده شوند.

رییس هیات بسکتبال آبادان افزود: این مسابقات به صورت متمرکز در یکی از استان های کشور برگزار می شوند.

وی تصریح کرد: به طور حتم این چهار بازیکن می توانند بازیکنان تاثیرگذاری در مسابقات قهرمانی کشور برای خوزستان باشند.ک/3

 


مقدم: مقابل تیم فوتسال یاران جوان بندرعباس فرصت اشتباه کردن نداریم

آبادان- ایرنا- سرمربی تیم فوتسال شهید جهان نژادیان آبادان در خصوص دیدار این تیم برابر یاران جوان بندرعباس گفت: با توجه به شرایط نامناسب تیم در جدول مقابل یاران جوان بندرعباس فرصت اشتباه کردن نداریم.

ˈ احمد مقدم ˈ عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم ما در بحران به سر می برد و برای فرار از این بحران فردا مقابل یاران جوان بندرعباس محکوم به پیروزی هستیم.

وی اظهار داشت: این بازی برای ما مانند یک فینال است زیرا کسب سه امتیاز این دیدار امید ما را برای ماندن در لیگ دسته دوم افزایش می دهد.

سرمربی تیم فوتسال شهید جهان نژادیان آبادان با اشاره به داشتن شناخت نسبی از یاران جوان بندرعباس افزود: نقاط ضعف و قوت این تیم را بررسی کرده ایم.

وی گفت: شرایط ما در جدول مناسب نیست و در بازی فردا به هیچ وجه فرصت اشتباه کردن نداریم.

وی افزود: باید از ابتدای بازی روی به بازی تهاجمی بیاوریم و حریف را تحت فشار قرار دهیم تا به گل برسیم.

سرمربی تیم فوتسال شهید جهان نژادیان آبادان اظهار کرد: باید مراقب ضد حملات و موقعیت های حریف نیز باشیم.

وی افزود: امیدواریم فردا تماشاگران آبادانی برای حمایت از تیم ما به سالن بیایند تا به کمک آنها در این دیدار به پیروزی برسیم.

تیم فوتسال شهید جهان نژادیان آبادان فردا(پنجشنبه) در هفته نهم لیگ دسته دوم فوتسال باشگاه های ایران میزبان تیم یاران جوان بندرعباس می باشد.ک/3




سرپرست اداره ورزش و جوانان اندیمشک خبر داد
حضور 4 کشتی‌گیر فرنگی‌کار نوجوان اندیمشکی در مسابقات جهانی اسلواکی

سرپرست اداره ورزش و جوانان اندیمشک از انتخاب چهار کشتی‌گیر نوجوان فرنگی‌کار اندیمشکی برای شرکت در مسابقات جهانی اسلواکی خبر داد.

خبرگزاری فارس: حضور 4 کشتی‌گیر فرنگی‌کار نوجوان اندیمشکی در مسابقات جهانی اسلواکی

ساسان بازگیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اندیمشک از انتخاب 4 کشتی‌گیر نوجوان فرنگی کار اندیمشکی برای شرکت در مسابقات جهانی اسلواکی خبر داد و اظهار کرد: این کشتی‌گیران برای شرکت در رقابت‌های کشتی نوجوانان قهرمانی جهان که در روزهای 23 تا 30 تیرماه در کشور اسلواکی برگزار می‌شود انتخاب شدند.

وی افزود: این کشتی‌گیران پویا ناصرپور 46 کیلوگرم، کرامت عبدولی 58 کیلوگرم، مهدی زیدوند 63 کیلوگرم و آرمان علیزاده در وزن 76 کیلوگرم هستند که از سوی کادر فنی تیم ملی برای شرکت در این مسابقات انتخاب شده‌اند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان اندیمشک اضافه کرد: همچنین سیامک قیطاسی از مربیان کشتی اندیمشک نیز به عنوان مربی همراه با کشتی‌گیران به این مسابقات اعزام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان قطب اصلی کشتی فرنگی کشور در رده‌های مختلف سنی است و کشتی‌گیران این شهرستان همواره در مسابقات بین‌المللی و جهانی برای کشور افتخارات زیادی را کسب کرده‌اند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930328000451#sthash.ygWrk3PP.dpuf


تصاویر روز رسانه های خبری خوزستان



جلسه شورای اداری استان خوزستان
عکس  21:58:18 1393/03/28
933-5682-5 کد خبر
RSS :: پرینت

جلسه شورای اداری استان خوزستان / عکس: امین نظری - ایسنا

جلسه شورای اداری استان خوزستان / عکس: امین نظری - ایسنا

جلسه شورای اداری استان خوزستان / عکس: امین نظری - ایسنا

جلسه شورای اداری استان خوزستان / عکس: امین نظری - ایسنا

جلسه شورای اداری استان خوزستان / عکس: امین نظری - ایسنا

جلسه شورای اداری استان خوزستان / عکس: امین نظری - ایسنا

جلسه شورای اداری استان خوزستان / عکس: امین نظری - ایسنا

جلسه شورای اداری استان خوزستان / عکس: امین نظری - ایسنا

جلسه شورای اداری استان خوزستان / عکس: امین نظری - ایسنا

جلسه شورای اداری استان خوزستان / عکس: امین نظری - ایسنا

جلسه شورای اداری استان خوزستان / عکس: امین نظری - ایسنا

جلسه شورای اداری استان خوزستان / عکس: امین نظری - ایسنا

جلسه شورای اداری استان خوزستان / عکس: امین نظری - ایسنا

جلسه شورای اداری استان خوزستان / عکس: امین نظری - ایسنا

جلسه شورای اداری استان خوزستان / عکس: امین نظری - ایسنا

جلسه شورای اداری استان خوزستان / عکس: امین نظری - ایسنا

جلسه شورای اداری استان خوزستان / عکس: امین نظری - ایسنا

جلسه شورای اداری استان خوزستان / عکس: امین نظری - ایسنا

جلسه شورای اداری استان خوزستان / عکس: امین نظری - ایسنا

جلسه شورای اداری استان خوزستان / عکس: امین نظری - ایسنا

یک خبر ورزشی

فیفا پیراهن دروازه‌بان تیم ملی ایران را گرفت


نمایندگان فیفا پیراهن علیرضا حقیقی در دیدار مقابل نیجریه را گرفتند.


تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین بازی خود در چارچوب جام جهانی در مقابل نیجریه به تساوی بدون گل رسید.

کارلوس کی‌روش در این مسابقه از علیرضا حقیقی درون دروازه استفاده کرد.

حقیقی در گفت‌وگو با فارس از گرفته شدن پیراهنش توسط نماینده فیفا خبر داد.

وی دراین‌باره گفت: بعد از بازی نماینده فیفا آمد و پیراهنم را خواست و گفت آن را برای موزه فیفا می‌خواهد. به همین دلیل در بازی بعدی باید از پیراهن دیگری استفاده کنم.

گزارش یک مصاحبه


علیرضا جمالی؛ بازیکن آبادانی تیم فوتبال اسپورتینگ کویلیا پرتغال

وقتی به سال مندرج در جانمای سجلش نگاه می‌کنی، عدد ۱۳۶۹ را نشان می‌دهد و این رقم یعنی علیرضا جمالی؛ بازیکن آبادانی این روزهای تیم فوتبال اسپورتینگ کویلیا پرتغال هنوز در ابتدای راه فوتبال است؛ بازیکنی که حالا در دومین رده از لیگ معتبر فوتبال پرتغال بازی می‌کند و اما روزی و روزگاری او را در تیم شهرش پس می‌زدند؛ علیرضا جمالی در آوای خوزستان از همان روزهای نامرادی گفت؛ از روزهایی که به قول خودش؛ ندانست چرا در آبادانش او را یک نیم فصل از فوتبال دور کردند.

نیوزآبادان: هفته نامه آوای خوزستان و امین جوکار گفتگویی با علیرضا جمالی بازیکن آبادانی تیم فوتبال اسپورتینگ کویلیا پرتغال انجام داده که در زیر می خوانید.

علیرضا جمالی

فوتبال در خانواده شما پیشینه داشت؟

بله، پدرم بازیکن سابق تیم‌های جم و شاهین آبادان بود و نادر کهمره؛ دایی بنده هم سال‌ها زیر نظر عبدالواحد بزمه در تیم منتخب مهاجرین ماهشهر توپ زد و حتی به تیم ملی دانشجویان هم دعوت شد.

با توجه به ارثی بودن این ورزش در خانواده جمالی، خود تو از چه زمانی پا به توپ شدی؟

فکر می‌کنم از پنج سالگی؛ از همان موقع بود که در پارک معلم آبادان زیر نظر مربیانی مثل بزمه و عیسی اکرمی کارم را شروع کرده و در همان سال‌ها بود که جذب مجموعه نخبه‌های مدرسه فوتبال صنعت نفت آبادان شدم.

این اتفاق چه سالی محقق شد؟

سال ۸۱ بود که در همان سال به عنوان کم سن و سال‌ترین بازیکن تاریخ مجموعه فوتبالی صنعت نفت آبادان که به یکی از تیم‌های ملی راه یافته به تیم ملی نونهالان دعوت شدم و در مسابقات آسیایی بنگلادش حاضر و به عنوان آقای گل این رقابت‌ها شناخته شدم.

آقای گل رقابت‌های نونهالان آسیا دوباره برای صنعت نفت آبادان به میدان رفت؟

بله. بعد از بازگشت از مسابقات آسیایی، مستقیم از تیم نونهالان به تیم امید صنعت نفت فرستاده شدم و در حالیکه تنها ۱۳ سال داشتم در کنار سعید سلامات و کامل شریفی؛ به عنوان مربیانم، در آن تیم بازی کردم.

به عنوان یک بازیکن ملی‌پوش مورد حمایت مسئولان موسسه ورزشی صنعت نفت آبادان هم قرار گرفتی؟

به هیچ عنوان، در آن سال‌ها پدرم هزینه ایاب و ذهابم به اردوهای تیم ملی را پرداخت می‌کرد، قرارداد مالی هم که باشگاه صنعت نفت نداشتم.

به این بی‌توجهی اعتراض نکردی؟

چند بار به باشگاه صنعت نفت رفتیم و با اینکه ۶ ماه دیگر با این مجموعه قرارداد داشتم می‌گفتند که باید این قرارداد را ۵ ساله کنی تا کمکت کنیم، هیچ حمایتی از من نشد و از صنعت نفت فقط اسمش روی من بود.

همان موقع بود که باشگاه فولاد خوزستان از این فرصت استفاده کرده و جذبت کرد.

در کمپ تیم ملی بودم که عباس نواصرزاده؛ سرپرست وقت تیم فوتبال فولاد خوزستان به سراغم آمده و با پدرم مذاکره کرد؛ بعد از آن نیز به صورت مستقیم با نناد نیکولیچ و کورش بختیاری‌زاده هم صحبت کردیم و در نهایت فولادی شدم.

قرارداد مالی‌ات با فولاد، قرارداد خوبی بود؟

مبلغ چندانی نداشت، اما مرا در مدرسه ثبت‌نام کردند، هزینه ایاب و ذهابم به اردوهای تیم ملی را متقبل شدند، در سفرهای برون مرزی هزینه سفر و پول توی جیبی را بر عهده می‌گرفتند و مهم‌تر آنکه همیشه در کنارم بودند.

گویا در همان سال برای تیم بزرگسالان فولاد هم بازی کردی.

بله. درست در بازی دو تیم جوانان فولاد خوزستان و نفت آبادان بود که آگوستین ایناسیو؛ سرمربی آن سال‌‎های تیم بزرگسالان قرمزهای اهواز بازی مرا دید و پسندید، به تیم اصلی این مجموعه رفتم و یک بازی در برابر پاس همدان در لیگ برتر بازی کردم اما متاسفانه مصدوم شده و از ترکیب دور شدم.

مسیر بعدی‌ات بعد از فولاد کجا بود؟

بعد از آنکه فولاد در آن سال به دسته پایین‌تر سقوط کرد مورد توجه، وینگو بگوویچ؛ سرمربی آن سال پاس همدان در لیگ برتر قرار گرفتم؛ سخت بود در شرایطی که پاس مهاجمانی مثل محمد غلامی و شهباز ارگینف- مهاجم تیم ملی ازبکستان- را در فهرست داشت، من در ترکیب ثابت جایی داشته باشم به همین خاطر بعد از پاس به لیگ یک و آلومینیوم هرمزگان رفته و زیر نظر عباس سرخاب کار کردم و جالب است بدانید که این تیم تا قبل از آن در معرض سقوط به لیگ دسته دوم کشور بود که با دو گل ۳امتیازی من در مسابقه‌های دسته اول ماندگار شد.

ولی خیلی زود دوباره به لیگ برتر برگشتی؟

به پیشنهاد حمید درخشان؛ سرمربی آن زمان پیکان، به این مجموعه پیوستم، در نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر آن سال تیم دوم بازی‌ها شدیم و من در نیمی از دیدارها برای پیکان بازی کردم تا اینکه با پیشنهاد صنعت نفت مواجه شدم.

صنعت نفت آبادان؟

بله. آن روزها این تیم در لیگ دسته اول بازی می‌کرد که از طریق علی عیسی‌زاده؛ مدیرعامل این مجموعه از من خواستند تا در نیم فصل این رقابت‌ها به کمک تیم شهرم بیایم و با وجود اینکه شرایط خوبی در پیکان داشتم، درنگ نکرده و به آبادان آمدم، به این خاطر که آرزو داشتم برای تیم شهرم بازی کنم، آمدم اما آن رفتار نامناسب را با من کردند.

کدام رفتار نامناسب؟

یک نیم فصل کامل مرا بلاتکلیف گذاشتند و می‌گفتند که سازمان لیگ کارتت را صادر نکرده و همین موضوع باعث شد به اندازه همان نیم فصل از فوتبال دور باشم.

تیمی که خودش به دنبال جذبت بود کارت بازی‌ات را صادر نکرد؟

واقعا نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد اما در همین حد می‌دانم که عده‌ای دوست نداشتند من در صنعت نفت بازی کنم؛ بعد از آن به مس رفسنجان رفته و بازی‌های خوبی را برای این تیم انجام دادم و در حالیکه بعد از مس با داماش گیلان به توافق نهایی رسیده بودم، عده‌ای از آبادان تماس گرفتند و با ایجاد فضای تخریبی نگذاشتند به داماش ملحق بشوم.

با وجود فراز و نشیب‌های بسیار فوتبالی که گفتی به یکباره زمستان سال گذشته خبر حضورت در لیگ پرتغال شنیده شد.

با توجه به شناختی که آگوستین ایناسیو؛ مربی سابق و پرتغالی فولاد از من داشت، دی‌وی‌دی بازی‌هایم را برایشان ارسال کردم تا اینکه بعد از حضور در تست پزشکی تیم اسپورتینگ کویلیا با قراردادی ۳ ساله به عضویت این مجموعه درآمدم؛ تیمی که بعد از من علیرضا حقیقی را هم از روبین کازان روسیه جذب کرد.

وضعیت فعلی‌ات در این تیم پرتغالی به چه صورت است؟

هفته‌های ابتدایی به دنبال دریافت مجوز بازی‌ام بودم اما بلافاصله بعد از دریافت این مجوز، ۶ بازی در ترکیب اسپورتینگ به میدان رفتم.

در تیمی بازی می‌کنی که دروازه‌بانش به جام جهانی برزیل اعزام شد، چقدر این شانس را برای خودت قائل هستی که همانند علیرضا حقیقی روزی ملی‌پوش بشوی؟

قبل از اینکه قرارداد ببندم از فدراسیون فوتبال کشورمان با من صحبت کردند و گفتند که اگر خودت را نشان بدهی، درهای تیم ملی به رویت باز است.

علیرضا جمالی امروز به عنوان یک لژیونر و فوتبالیستی حرفه‌ای مطرح شده و در عین حال دل خوشی از فوتبال بازی کردن در شهرش؛ آبادان ندارد، با این تفاسیر چقدر احتمال دارد روزی دوباره تو را برای پی‎گیری فوتبالی در آبادان ببینیم؟

من هم یکی از استعدادهایی هستم که در این شهر دیده نشدم، از آبادان به تیم ملی رفتم و آقای گل آسیا شدم اما هیچکس در شهرم مرا ندید ولی با این حال اگر روزی به مریخ هم بروم در نهایت به آبادان برمی‌گردم؛ اینجا شهر من است و در آن دوستانی دارم که برخلاف مسئولان آبادانی برایم سنگ تمام گذاشتند، در این شهرعبدالواحد بزمه، کامل شریفی، علی بهداروندان، علی فیروزی برای من زحمت بسیاری را کشیدند و در خارج از آبادان هم مدیون مسعود رضاییان؛ مدیرعامل وقت باشگاه فولاد خوزستان، کورش بختیاری‌زاده، حمید درخشان، عباس سرخاب، نناد نیکولیچ، وینگو بگوویچ و منصور پورحیدری بوده و دست همه آنها را به گرمی می‌فشارم.

یک انتقاد وارده


سلاح های گرم در خوزستان، یک تهدید همیشگی

بدون شک زمینه های فرهنگی ، تعبیر و تفسیر عامه مردم از امنیت عمومی و لوازمات آن، نقش و کارکرد حکومت، نیروهای قضایی و انتظامی در روابط و مناسبات مردم و سرانجام سطح پذیرش جامعه مدنی و الزامات آن از سوی مردم استان از مهم ترین عوامل در این موضوع است

بهزاد شیخی در خوزنیوز نوشت:

حادثه اخیر رامهرمز و کشته شدن تعدادی از افراد درگیر و مردم بی گناه در این ماجرا، یک بار دیگر نشان داد که وجود سلاح های گرم در شهرها و روستاهای استان، یک تهدید همیشگی برای امنیت عمومی مردم این منطقه است.

اگرچه تاکنون آمار درست و دقیقی از تعداد سلاح های گرم وغیرمجازی که در استان وجود دارد، ارائه نشده است اما گمانه زنی های افراد آگاه در این موضوع، حجم سلاح های گرم در استان را رقمی بین ۲۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار قبضه برآورد می کنند.

وجود سلاح های گرم در خوزستان، یک تهدید همیشگی و بحران آفرین

بافت عشیره ای و همچنان فعال که از نقاط شمالی تا جنوب و از غرب تا شرق استان گسترش دارد و نیز شیوه حل و فصل محلی در دعوا و منازعات، از عوامل مهم رویکرد مردم در نگهداری سلاح گرم است.

با آنکه در طول دو دهه گذشته اهتمام ویژه ای برای جمع آوری سلاح های گرم در استان صورت گرفته و حتی منجر به صدور فتوای مذهبی نیز گردیده است، اما داشتن سلاح در این استان همچنان توجیهات خاص خود را دارد.

در اواسط دهه ۷۰ که نیروی انتظامی خوزستان در یک طرح ضربتی، اقدام به جمع آوری سلاح های گرم نمود، گزارش های غیر رسمی به وجود ۱۵۰ هزار اسلحه گرم در خوزستان اذعان داشت که کشف و ضبط این تعداد نیاز به یک اهتمام ملی در این موضوع بود.

بدون شک زمینه های فرهنگی ، تعبیر و تفسیر عامه مردم از امنیت عمومی و لوازمات آن، نقش و کارکرد حکومت، نیروهای قضایی و انتظامی در روابط و مناسبات مردم و سرانجام سطح پذیرش جامعه مدنی و الزامات آن از سوی مردم استان از مهم ترین عوامل در این موضوع است و تا چنین عواملی به طور فعال در جهت تسلیح عمومی نقش ایفا می کنند، سطح تهدید در خوزستان همچنان نگران کننده و بحران آفرین باقی خواهند ماند.

یک خبر از رامشیر

تصاویر/ برداشت خربزه از مزارع رامشیر

سایت خبری خوزنیوز تصاویری از برداشت خربزه در رامشیر را منتشر نموده است. این تصاویر را جواد رفیع از روستای عبدلیه در ۱۳ کیلومتری جنوب رامشیر تهیه کرده است؛

سایت خبری خوزنیوز تصاویری از برداشت خربزه در رامشیر را منتشر نموده است. این تصاویر را جواد رفیع از روستای عبدلیه در ۱۳ کیلومتری جنوب رامشیر تهیه کرده است؛

برداشت خربزه از مزارع رامشیر در خوزستان

برداشت خربزه از مزارع رامشیر در خوزستان

برداشت خربزه از مزارع رامشیر در خوزستان

برداشت خربزه از مزارع رامشیر در خوزستان

برداشت خربزه از مزارع رامشیر در خوزستان

برداشت خربزه از مزارع رامشیر در خوزستان

برداشت خربزه از مزارع رامشیر در خوزستان

برداشت خربزه از مزارع رامشیر در خوزستان

برداشت خربزه از مزارع رامشیر در خوزستان

برداشت خربزه از مزارع رامشیر در خوزستان

برداشت خربزه از مزارع رامشیر در خوزستان

بهداشت و سلامتی


مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد دستگاه فشار خون یکی از ضروری‌ترین ابزاری است که افراد برای حفظ سلامت خود به آن نیازمندند و روزانه با چک کردن فشار خون می‌توانند از مشکلاتی که در کمین آنها است خلاص شوند.
باشگاه خبرنگاران: گاهی فشار خون فردی از نظر عددی بسیار پایین و یا بالاتر از حد مجاز است اما فرد عوارض و نشانه‌های فشار خون پایین و بالا را ندارد در اینگونه مواقع فرد در بیشترین میزان خطر قرار دارد که ممکن است عوارض آن به صورت ناگهانی در فرد بروز کند.
 
فشار خون بالای 14 و پایین 10 باعث ایجاد نارسانی‌های مختلفی در بدن می‌شود و اگر فشار خونتان خارج از این دو محدوده مجاز باشد باید هر چه زودتر به دنبال درمان و ریشه‌یابی دردتان باشید.
 
نتایج مطالعات نشان می‌دهند، تاری دید، احساس گیجی، خشک شدن دهان، سرگیجه و کاهش دید از عوارض و نشانه‌های فشارخون بالا و پایین است که با مراجعه به پزشک می‌توانند مقدار فشار خون خود را کنترل کنید.
 
همچنین افراد می‌توانند با داشتن رژیم غذایی صحیح، ورزش مداوم و روزانه و مصرف میوه و سبزیجات مقدار فشار خون را به رقم مجازی درآورند.