سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز



52 نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند

گردانهای قسام اعلام کرد که 52 نظامی رژیم صهیونیستی را به هلاکت رسانده است.

به گزارش شبکه العالم، گردانهای قسام تأکید کرد که این 52 نظامی رژیم صهیونیستی از آغاز یورش زمینی این رژیم به غزه و در درگیریهای مستقیم به هلاکت رسیده‌اند، و برخی از آنان از افسران ارشد ارتش این رژیم بودند.
 
گردانهای قسام شاخه نظامی جنبش حماس، همچنین خاطرنشان کرد که تا کنون 36 خودروی نظامی رژیم اشغالگر را منهدم کرده است. 
بر اساس این گزارش، تک تیراندازان قسام همچنین تا کنون 11 نظامی رژیم اشغالگر را هدف قرار داده‌اند.



افشای موضع عربستان درباره حمله به غزه

رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه علاوه بر آمریکا با عربستان سعودی نیز همکاری اطلاعاتی زیادی داشته و حمایت این کشور را در کنار خود دیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از هافینگتون پست؛ دست‌های زیادی پشت حمله اسرائیل به نوار غزه وجود دارد. اظهارات جان کری مبنی بر حق اسرائیل در دفاع از خود نشان داد که آمریکا نسبت به سرکوب حماس توسط ارتش اسرائیل چندان بی‌میل نیست. نتانیاهو به غیر از آمریکا حمایت اصلی برای حمله به غزه را از عربستان به عنوان دومین متحد اعلام نشده خود دریافت کرد.
 
حمله به غزه پس از دیدار با مقامات عربستانی صورت گرفت. شاول موفاز، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی پس از آنکه اعلام کرد اسرائیل باید نقش عربستان و امارات را در غیرنظامی کردن حماس مشخص کند بر همکاری دو طرف صحه گذاشت. وی در پاسخ به این سئوال که منظورش از این جمله چه بوده گفت که حمایت‌های مالی عربستان و امارات باید پس از خلع سلاح حماس برای بازسازی غزه مورد استفاده قرارگیرد.
 
آموس گیلاد یکی از افراد مهم در وزارت جنگ اسرائیل در این باره گفت: " همه چیز مخفی است. اما همکاری امنیتی ما با مصر و کشورهای حوزه خلیج منحصر به فرد است. این بهترین دوره روابط دیپلماتیک با اعراب است."
 
مقامات اطلاعاتی اسرائیل و عربستان پیوسته با یکدیگر دیدار می‌کنند. هردو طرف در موضوع ایران با یکدیگر هم عقیده بوده و بر استفاده از حریم هوایی عربستان برای حمله به ایران و انهدام تاسیسات هسته‌ای توافق دارند. شایعات زیادی مبنی بر حمایت عربستان از کمپین‌های گرانقیمت اسرائیل مطرح شده است. علت همکاری نزدیک اسرائیل و عربستان ترس آنها از همسایگان خود و همچنان داشتن متحدانی یکسان چون آمریکا و انگلیس است.




فرمانده مقتدر ایرانی سامرا را از شر تروریست‌ها حفظ کرد
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۱۰
 
یک فرمانده عراقی به آسوشیتدپرس گفت اگر مشورت‌های نظامی ایران و سرلشکر سلیمانی نبود ما سامرا را در مقابل تروریست‌های داعش از دست می‌دادیم.
فرمانده مقتدر ایرانی سامرا را از شر تروریست‌ها حفظ کرد
به گزارش جهان، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت فرماندهان شبه نظامی و مسئولان دولتی عراق می‌گویند یک فرمانده مقتدر ایرانی به عنوان تاکتیسین اصلی همراه با مشاوران خود، نبرد علیه تروریست‌ها را هدایت می‌کند. حضور سرلشکر سلیمانی حیرت‌آور است. استراتژی مشاوران سلیمانی این است که شبه نظامیان و نیروهای ارتش عراق، حاشیه وسیع‌تری از سامرا را در اختیار درآورند تا خمپاره‌ها به حرم نرسد. یک فرمانده عراقی می‌گوید ما بدون آنها (ایرانیان) و شبه نظامیان (نیروهای مردمی) سامرا را از دست داده بودیم.

خبرگزاری آمریکایی اضافه کرد: چند مشاور متعلق به حزب‌الله لبنان نیز شبه نظامیان عراقی را در جبهه شمال بغداد هدایت می‌کنند. وهاب الطایی، فرمانده ارشد عسیب اهل الحق، که یکی از چندین گروه شبه نظامی شیعه مورد حمایت ایران در عراق است، می‌گوید: «ما به این مشاوران نیاز مبرم داریم. آنها در جنگ‌های چریکی شهری مهارت زیادی دارند در حالی که ما هیچ تجربه‌ای در آن نداریم.»

آسوشیتدپرس خاطرنشان کرد: آمریکا گروهی مرکب از ۲۱۰ سرباز به عراق فرستاده است؛ مأموریت اصلی آنان ارزیابی آمادگی نظامیان عراقی در جنگ با شورشیان داعش است. پنتاگون این هفته تأیید کرد که گزارش ارزیابی این تیم را دریافت کرده، اما برای بررسی آن و جمع‌بندی توصیه‌ها در مورد چگونگی کمک آمریکا به عراق، نیاز به زمان دارد. درخواست‌های عراق از نیروی هوایی آمریکا برای کوبیدن مواضع داعش تاکنون بی‌پاسخ مانده است.

یک مقام ارشد نظامی عراقی با تأکید بر آن که تیم آمریکایی‌ها حتی زحمت حضور در میدان جنگ را هم به خود نداده، گفت: «ما تا به حال هیچ گونه کمک واقعی از آنها ندیده‌ایم.» با این وجود شبه نظامیان شیعه که توسط ایران سازمان‌دهی می‌شوند، توانسته‌اند از پیشروی داعشی‌ها جلوگیری کنند.

خبرگزاری آمریکا در ادامه این گزارش می‌نویسد: نیروی قدس به فرماندهی سلیمانی، که بازوی عملیاتی سپاه پاسداران در خارج از کشور است، سال‌هاست که به آموزش شبه نظامیان شیعه در عراق مشغول است. این نیرو همچنین مدت‌هاست که با حزب‌الله لبنان همکاری می‌کند و نیز به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در برابر شورشیان کمک کرده است.

یک مقام دولت عراق درباره نقش ایران گفت: «سلیمانی می‌خواهد همان طور که دمشق را برای اسد نگاه داشت، بغداد و سامرا را هم حفظ کند. او مدام بین ایران و عراق در رفت و آمد است و وقتی اینجاست به همه جاسر می‌زند.»

آسوشیتدپرس همچنین نوشت: علاوه بر تیم مشاوران، پهپادهای ایرانی نیز تقریباً هر روز پرواز‌های اکتشافی انجام می‌دهند. ایران همچنین به خلبانان عراقی اجازه داده است که پنج فروند هواپیمای جنگنده سوخو-۲۵ بازمانده از دوران شوروی را، که پیش از اشغال کویت در ۱۹۹۱ به دستور صدام حسین برای احتراز از نابودی به ایران اعزام شده بود، به عراق بازگردانند. این هواپیماها به ناوگان حدود شش فروند سوخوی ۲۵ روسی پیوست که المالکی به صورت دست دوم از روسیه خریده تا نیروی هوایی ناتوان عراق را که از دوسسنا با موشک‌های آمریکایی هلفایر تشکیل شده، تقویت کند.

خبرگزاری آمریکایی در پایان نوشت: فرماندهان شیعی شبه نظامی گفته‌اند سلیمانی علاوه بر این‌ها، شبه نظامیان، داوطلبان، و نیروهای دولتی را در خطوط مقدم جبهه نیز هدایت می‌کند. تمایل او و مشاورانش به حضور در صحنه نبرد به نوعی کیش شخصیت او در میان برخی از شبه نظامیان انجامیده است. یکی از فرماندهان شبه نظامیان مستقر در سامرا گفت: «آنها از فرماندهان نظامی عراقی به مراتب شجاع‌ترند. سلیمانی بهترین فرمانده نظامی در جهان است.»
منبع:کیهان




جنجال دلخراش مجله «تایم»+تصاویر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۵
 
انتشار عکس‌های دلخراش سانحه سقوط هواپیمای مالزی از سوی نشریه "تایم" با واکنش‌های منفی مخاطبانی همراه شده است که این اقدام را در چارچوب اخلاق رسانه‌ای نمی‌دانند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، در ساعات پایانی پنج‌شنبه گذشته بود که دشت گل‌های آفتابگردان در یکی از روستاهای شرقی اوکراین به صحنه تراژیک سقوط یک هواپیمای مالزیایی مبدل شد که توسط یک موشک زمین به هوا هدف قرار گرفت و بیش از ۲۹۵ نفر جان خود را از دست دادند.

پس از وقوع این حادثه فجیع، «جروم سسینی»، عکاس کهنه‌کار فرانسوی اولین فرد رسانه‌ای بود که در صحنه حادثه حاضر شد و اولین تصاویر دلخراش را ثبت کرد. او مشغول کار در یکی از روستاهای نزدیک محل حادثه بود که پس از شنیدن صدای مهیب و تماس یکی از خبرنگاران محلی، خود را به سرعت به آنجا رساند.


جسد مسافر هواپیمای مالزی

«سسینی» که عکاس جنگ است و سابقه کار در عراق و سومالی را دارد، درباره مواجه با صحنه سقوط هواپیمای مالزیایی گفت: هرگز آمادگی درک آنچه می‌دیدم را نداشتم.

وی در توضیح گفت: ابتدا گمان کردم یک هواپیمای جنگی دچار حادثه شده، اما وقتی به منطقه نزدیک شدم دریافتم یک هواپیمای مسافربری سقوط کرده است و با توجه به این که افراد کمی در محل حضور داشتند، به سرعت مشغول تهیه عکس از این رویداد دلخراش شدم.

«سسینی»‌ درباره عمق فاجعه گفت: بسیار ترسناک بود و غیرواقعی به نظر می‌رسید؛ اجساد در میان دشت پراکنده شده بودند، در حالیکه برخی هنوز به صندلی‌شان چسبیده و برخی دیگر متلاشی شده بودند.

وی در ادامه گفت: به جسدی برخوردم که از سقف یک ساختمان به داخل خانه پرتاب و داخل اتاق خواب شده بود. یک کابوس واقعی!

اما در اختیار گذاشتن عکس‌های دلخراش از این سانحه هوایی در اختیار نشریه تایم و انتشار آن‌ها با بازخوردهای منفی همراه شد و بسیاری این اقدام رسانه آمریکایی را غیرانسانی و خلاف وجدان رسانه‌ای دانسته‌اند.

یکی از مخاطبان این عکس‌های وحشتناک در اظهارنظری گفت: از تصمیم "تایم" برای انتشار این عکس‌ها شوکه و منزجر شدم، چراکه این نه یک عکاسی خبری، که یک چشم‌چرانی غیرمسوولانه است. نمی‌دانم اگر تصویر یکی از بستگان من در این میان بود و در یک نشریه بین‌المللی چاپ می‌شد چه احساسی پیدا می‌کردم.

وی افزود: از این پس مجله تایم را نمی‌خوانم. مجله تایم معمولا با خطوط قرمز آشناست، گمام می‌کنم در روز حادثه و زمان ارسال این عکس‌ها کسی غیر از سردبیران این مجله مجوز انتشار این عکس‌ها را صادر کرده‌ است. امیدواریم تایم سیاست‌های خبری خود را بازبینی کند.

اما یکی دیگر از خوانندگان این مجله با تایید این گزارش تصویری، در اظهارنظری موافق آورده است: این عکس‌ها همچون تازیانه‌ای به صورت مخاطب نیست، چرا که هرکس با اختیار می‌توانست بر روی آن‌ها کلیک کند و آن‌ها را تماشا کند. این عکس توسط یک عکاس کهنه‌کار جنگی ثبت شده که داستان پایان زندگی برخی افراد را بازگو می‌کند. هیچ یک از این قربانیان قابل شناسایی نیستند. این عکس‌ها باید به اشتراک گذاشته شوند تا همگان به عمق این تراژدی پی ببرند.


مسافری که هنوز به صندلی چسبیده


محل سقوط یکی از مسافران هواپیما

تصاویر روز رسانه های خبری



تصاویری تکان دهنده از سقوط هواپیمای مالزی در اوکراین


یک فروند هواپیمای مسافربری از نوع بوئینگ 777 که از آمستردام به مقصد کوالالامپور در حال سفر بود، در منطقه مرزی روسیه و اوکراین سقوط کرد و منجر به کشته شدن تمام 295 نفر سرنشین آن شد. منابع خبری روسیه گزارش داده‌اند که یک فروند هواپیمای متعلق به خطوط هوایی مالزی در اوکراین و در نزدیک مرز روسیه هدف اصابت یک موشک زمین به هوا قرار گرفته و تمام 295 سرنشین آن کشته شده‌اند. این هواپیما 280 مسافر و 15 خدمه داشته است.

برخی منابع گفته‌اند این هواپیما پیش از وارد شدن به حریم هوایی روسیه، از صفحه رادار محو شده و سقوط کرده است. به گزارش رویترز، گفته می‌شود این هواپیما بوسیله یک موشک زمین به هوا سرنگون شده است اما شبکه راشاتودی اعلام کرده سران مخالفان دولت اوکراین در شرق این کشور، هرگونه دخالت در سرنگونی این هواپیما را رد کرده‌اند. پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین این حادثه را یک اقدام تروریستی توصیف کرده است. چراکه این سومین اتفاق ناگوار در روزهای اخیر است. قبل از این هواپیمای ای ان-۲۶ و اس یو-۲۵ از سمت مناطق تحت کنترل روسیه هدف قرار گرفته بودند.

آقای هراشچنکو مشاور معاون وزارت کشور اوکراین گفته است که هواپیما در ارتفاع ۱۰ هزار متری در حال پرواز بود که هدف اصابت یک موشک زمین به هوا قرار گرفت. طبق گزارش‌‍‌ها هر دو طرف درگیر، جدایی طلبان هوادار روسیه و ارتش اوکراین یکدیگر را مسئول هدف قرار دادن این هواپیما دانسته و می‌گویند که هیچیک از آنها در وقوع این حادثه دست نداشته اند.

طبق گزارش اینترفاکس جدایی طلبان هوادار روسیه در دونتسک هرگونه مسئولیت در سقوط این هواپیما را رد کرده‌اند. سرگی کاوتارادزه، سخنگوی جدایی طلبان به این خبرگزاری گفته است: "این هواپیما از سوی اوکراینی‌ها هدف موشک قرار گرفته است. ما دارای این نوع سیستم‌های دفاع هوایی نیستیم. سیستم های ما توانایی شلیک به فاصله ۱۰ هزار متری را ندارد و برد آنها بین ۳ تا ۴ هزار متر است."

اما اولگ بولدیروف، خبرنگار بی‌بی‌سی می گوید که تجهیزات جدایی طلبان نه تنها پیش و پا افتاده نیست بلکه احتمالا پیشرفته تر از تجهیزاتی است که دولت اوکراین در اختیار دارد. در همین حال خبرگزاری رویترز از سوی مقامات در اوکراین گزارش کرده است که کی یف نیز مسئولیت سقوط این هواپیما را نپذیرفته است.



لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
اگر تصاویر برای شما قابل نمایش نیست بر روی لینک موجود در ابتدای ایمیل کلیک کنید
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

بهداشت و سلامتی



یک ویزیت رایگان چشم‌پــزشکی
ما به شما می‌گوییم چشمان‌تان مشکل دارند یا سالم هستند


تار شدن دید، دیدن لکه، کم‌شدن دید در شب و... ، برخی از مشکلات چشم هستند که غالبا بی‌خطرند اما مشکلاتی را در زندگی روزمره شما ایجاد می‌کنند. در ضمن این علائم گاهی می‌توانند نشانگر شروع برخی بیماری‌ها باشند. در زیر می‌توانید با برخی بیماری‌های شایع چشم مثل آب‌مروارید، لوچی، تنبلی چشم و نظایر آن‌ها آشنا شوید و پی به اهمیت برخی علائم و مشکلات چشمی ببرید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 شاید کوررنگ باشید - آزمایش سنجش کوررنگی

در تصویر سمت چپ "تصویر1" چه عددی را می‌بینید؟ اگر بتوانید عدد 3 را تشخیص بدهید احتمالا مشکلی در تشخیص و تفکیک رنگ‌ها ندارید. اگر عدد 5 را ببینید ممکن است دچار کوررنگی باشید. براساس مطالعات انجام گرفته حدود 10 درصد از مردان با کوررنگی به دنیا می‌آیند اما در میان زنان این حالت بسیار ناشایع است. حالت کوررنگی کامل بسیار ناشایع است و اگر کسی به این حالت دچار باشد تصویری که می‌بیند، تصویر سمت راست است "تصویر3" و هیچ عددی را نمی‌تواند تشخیص بدهد. برخی انواع نه چندان شدید کوررنگی را می‌توان با عینک‌های مخصوص تا حدودی برطرف کرد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 پیش چشم‌تان را نمی‌بینید - دوربینی "هایپروپی"

اکثر ما با درجاتی از دوربینی به دنیا می‌آییم اما در بیشتر موارد حین رشد طبیعی بدن این حالت اصلاح می‌شود ولی اگر این اصلاح رخ ندهد فرد اجسام دور را واضح می‌بیند اما کتاب، کامپیوتر و سایر اجسام نزدیک را خوب نمی‌بیند. این حالت هم به نوعی ژنتیک است و در اعضای خانواده افراد مبتلا بیشتر دیده می‌شود. مشکل در زمان مطالعه، تار دیدن هنگام شب و سردرد جزو علائم این حالت هستند. این حالت با تجویز عینک یا لنز طبی یا در برخی موارد جراحی درمان می‌شود. بچه‌هایی که دچار این حالت هستند احتمال بیشتری برای ابتلا به لوچی "استرایسم" دارند و این باعث می‌شود خواندن برای آن‌ها سخت‌تر شود.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 دوردست‌ها ابری‌است - نزدیک‌بینی "میوپی"

حدود 33 درصد از آمریکایی‌ها "در سنین بین 12 تا 54 سال" اجسام دور را به‌صورت مبهم و ناواضح می‌بینند که این حالت را میوپی می‌گویند. این در حالی است که در دهه 1970 در کل آمریکا 25 درصد به این بیماری مبتلا بودند. ریسک فاکتورهای این حالت عبارتند ‌از: 1- داشتن سابقه فامیلی "در یک یا هر دو والد" 2- زیاد مطالعه کردن یا کار با کامپیوتر در فاصله بسیار نزدیک. در این حالت افراد ممکن است از داشتن مشکل هنگام رانندگی، ضعف در زمان ورزش‌کردن یا مشکل در تماشای تلویزیون شکایت کنند. همچنین علائمی مثل سردرد، خستگی و گاهی سرگیجه هم ممکن است با این حالت همراه باشد. این حالت را می‌توان با تجویز عینک یا لنز طبی یا در برخی موارد با جراحی، بهبود بخشید. این حالت در بچه‌ها در سن مدرسه شایع است و آن‌ها در دوران رشد باید مرتب عینک خود را تعویض کنند.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 چشم‌ها هم پیر می‌شوند - پیرچشمی "پرزیوپی"

پوست شما پیر و دچار چین و چروک می‌شود، موهای‌تان هم پیر شده و خاکستری یا سفید می‌شوند. چشم شما هم پیر می‌شود و در نتیجه ممکن است جزئیات را تشخیص ندهد. این حالت را پرزیوپی می‌گویند که در یونانی به معنای پیرچشمی است. علامت‌ها از اواخر 40‌سالگی شروع می‌شود. لنزهای چشم حالت انعطاف معمول خود را از دست می‌دهند و در نتیجه آن حالت فوکوس برای تنظیم دقیق چشم‌ها امکانپذیر نیست. راه‌حل مناسب استفاده از عینک مطالعه یا عینک‌های دو وجهی است که هم مشکل نزدیک‌بینی و هم مشکل دوربینی را حل می‌کنند. اگر بخواهید از لنز استفاده کنید باید از یک چشم برای مطالعه و از چشم دیگر برای دیدن اجسام دور استفاده کنید.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


 وقتی خط‌خطی می‌بینید - آستیگماتیسم

اگر آستیگماتیسم داشته باشید، دید شما در هر فاصله‌ای ممکن است دقیق نباشد و نتوانید اشیا را واضح ببینید. این حالت وقتی اتفاق می‌افتد که قرنیه "پنجره شفافی که بخش جلوی چشم را می‌پوشاند" حالت غیر‌طبیعی دارد و این‌گونه اشعه‌های نور به حالت نامناسب و تغییر یافته روی عنبیه می‌افتد و حالت متمرکز در نقطه مشخص را ندارد. در این مورد هم عینک یا لنزهای تماسی مناسب می‌توانند مشکل را حل کنند. جراحی هم می‌تواند یک راه‌حل مناسب باشد. علامت‌های این حالت عبارتند‌ از: سردرد، خستگی و درد چشم.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 آن‌هایی که نباید چشم‌شان را جراحی کنند

خیلی از آن‌هایی که دچار مشکل چشم هستند دوست دارند نیاز دائمی‌شان به عینک از بین برود و بتوانند بدون عینک و لنز راحت ببینند و بخوانند. جراحی چشم می‌تواند قرنیه را به‌گونه‌ای اصلاح کند که مشکلاتی مثل نزدیک‌بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم را بیش از 90 درصد از بین برود. افرادی که دچار مشکل خشکی چشم شدید هستند یا قرنیه نازک دارند یا مشکلات بینایی آن‌ها خیلی شدید است، معمولا نامزد‌های مناسبی برای این جراحی نیستند. عوارض احتمالی جراحی‌های اصلاحی دید چشم که شایع نیستند عبارتند ‌از: حساسیت به نور یا حساسیت چشم‌ها.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 وقتی نقطه وسطی را نمی‌بینید - تخریب ماکولای چشم

تخریب بخش ماکولای چشم وابسته به سن "AMD" بیماری است که ابتدا دید مرکزی چشم را کم می‌کند و سپس از بین می‌برد. در نتیجه فرد نمی‌تواند چیزی بخواند یا رانندگی کند. علائم شامل نقطه‌های ناواضح و مبهم در وسط مرکز دید و دیدن خطوط مبهم بی‌ربط در میدان دید است. کشف و درمان این حالت می‌تواند روند از بین رفتن بینایی را کُند کند. سن بالای 60، سیگار کشیدن، افزایش فشار خون، چاقی و سابقه فامیلی ابتلا به این بیماری احتمال ابتلا را بیشتر می‌کند. در این بیماری بخش مرکزی شبکیه که به نام ماکولا شناخته می‌شود، تخریب می‌شود که این حالت در دو شکل خشک و مرطوب‌ رخ می‌دهد که در هر 2 حالت بالاخره دید مرکزی فرد از بین می‌‌رود.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 تشخیص amd

برای آنکه بفهمید به این حالت دچار هستید یا نه، این آزمایش را انجام بدهید:
یک چشم‌تان را بپوشانید و به نقطه وسط این شکل از فاصله 30 تا 40 سانتی‌متری نگاه کنید.
اگر عینک دارید جلوی عینک را بگیرید. اگر خطوط موج‌دار، شکسته یا ناواضح و مبهم دیدید یا اگر نقاطی تیره یا تاریک دیدید ممکن است به این حالت دچار باشید، برای چشم دیگر هم همین حالت را انجام دهید. اگر چه نتیجه این آزمایش به‌طور قطعی نشان نمی‌دهد شما به این حالت دچار هستید یا نه، اما این آزمایش‌ می‌تواند به شما کمک کند. کسی که دچار این حالت باشد، این تصویر را به‌صورت کج و در هم ریخته می‌بیند و ممکن است در مرکز آن نقطه تاریک هم ببیند، خطوط صاف که ناواضح به‌نظر برسند هم ممکن است در این حالت دیده شوند که بیشتر جزو علائم اولیه حالت مرطوب بیماری هستند.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 وقتی چشم‌‌تان سیاه می‌شود - آب سیاه

احتمالا شما این حالت را حس نخواهید کرد اما افزایش تدریجی فشار چشم‌ها می‌تواند آرام آرام دید و بینایی فرد را از بین ببرد که این حالت را آب سیاه می‌نامند. تا وقتی دید محیطی چشم کم نشود، این حالت هیچ علامتی ندارد، برای همین باید معاینه منظم چشم از میانسالی انجام شود. ریسک فاکتورهای این حالت عبارتند‌ از:
کسانی که سابقه خانوادگی این حالت را دارند.
افرادی که بالای 60 ‌سال دارند.
آب سیاه را می‌توان با درمان دارویی یا جراحی برطرف کرد. اگر بالای 40 سال هستید، هر ساله برای معاینه چشم مراجعه کنید. شایع‌ترین علت این حالت افزایش تولید مایعات در داخل کره چشم است که به عصب بینایی که در پشت کره چشم است فشار می‌آورد. این عصب ـ که مجموعه‌ای از یک میلیون فیبر است و اطلاعات بینایی را از چشم به مغز می‌برد ـ تحت فشار قرار می‌گیرد و اگر این حالت درمان نشود، نابینایی کامل اتفاق می‌‌افتد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 قند دشمن چشم‌های شماست - رتینوپاتی دیابتی

تیپ یک و دو بیماری دیابت ممکن است باعث از بین رفتن نسبی دید حاشیه‌ای و کناری شود و در نهایت به کوری بینجامند. آسیب به عروق خونی شبکیه است. افراد نباید منتظر شروع علائم باشند بلکه باید بلافاصله پس از تشخیص، درمان شروع ‌شود. علائم شامل دید مبهم، دیدن نقطه‌ها و سایه‌های غیرواقعی و درد چشم باشد. تمام افرادی که به بیماری دیابت دچار هستند باید هر یکی دو سال یک‌بار مورد معاینه چشم قرار بگیرند. بهترین پیشگیری پایین‌ نگه‌داشتن قند خون است. اگر قند خون بالا برود، جدار عروق خونی آسیب می‌بینند و ممکن است متورم شوند سپس جدار آن‌ها را بشکند و مایع از داخل آن‌ها خارج شود. این روند آسیب عروق در نهایت به شبکیه آسیب می‌زند و باعث دید ناواضح، نقطه‌های نادیدنی و در نهایت کوری مطلق می‌شود.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 وقتی چشم، مرواریدی می‌شود - آب‌مروارید

وقتی انسان‌ها 80 ساله می‌شوند بیشتر از نصف آن‌ها به آب‌مروارید دچار شده‌اند که در واقع به آن کدرشدن لنز گفته می‌شود. در این حالت انگار لایه‌ای مه جلوی چشم است و خواندن، رانندگی‌کردن و دید در شب مختل است. دیابت، سیگارکشیدن یا مدت طولانی در معرض آفتاب قرار داشتن باعث افزایش احتمال ابتلا می‌شود. جراحی و جایگزین‌کردن لنز چشم با یک لنز مصنوعی می‌تواند این حالت را برطرف کند. در این حالت ممکن است جدا از دید مه‌آلود، مشکل در دید رنگ‌ها و ‌تفکیک نکردن خطوط و در هم شدن نوشته‌ها، به‌خصوص در شب‌ها هم دچار علائم باشد.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 سفره‌ای برای چشمان شما - غذاهای مناسب برای چشم‌ها

مادربزرگ‌ها همیشه می‌گفتند برای دید بهتر هویج بخور. نصیحت آن‌ها پایه علمی داشت و هویج واقعا برای چشم‌ها خوب است. اما جدا از هویج، اسفناج، پرتقال، گوشت، ماهی و غلات هم جزو مواد‌غذایی هستند که برای چشم‌ها و سلامت آن‌ها مفیدند. اگر می‌خواهید رژیم غذایی سالمی برای چشم‌های‌تان داشته باشید از غذاهایی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها "مثل امگا3"، ویتامین‌های C و E، بتاکاروتن، روی و لوتئین استفاده کنید. با خوردن این مواد‌غذایی ممکن است دید شما دیرتر کاهش یابد و دیرتر هم به حالت تخریب ماکولا دچار شوید.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 چشم‌ها هم تنبل می‌شوند - تنبلی چشمی

زمانی که دید در یک چشم کم می‌شود، مغز به‌طور جبرانی بیشتر روی چشم دیگر متمرکز می‌شود. این حالت که به آن آمبلیوپی می‌گویند، ممکن است ناشی از نداشتن ‌تطابق درست محور چشم‌ها "همان استراپیسم یا لوچی" باشد یا اینکه یک چشم دید ضعیف‌تری داشته باشد. گذاشتن یک صفحه یا عینک سیاه مطلق مقابل چشم سالم می‌تواند باعث شود مغز به استفاده از چشمی که مشکل دارد روی آورد. اگر این حالت درمان نشود در دوران بزرگسالی و بلوغ ممکن است یک چشم کاملا عملکردش را از دست بدهد.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
و اما چند توصیه ...
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 چشم‌تان را نمالید
مراقبت از چشم: جسم خارجی در چشم

خیلی از اعصاب چشم درست تا زیر قرنیه می‌آیند، برای همین هر جسم خارجی در چشم دردناک و ناراحت‌کننده‌ است. وقتی شیئی وارد چشم‌تان شد آن‌ را نمالید زیرا ممکن است با مالیدن چشم آسیب‌دیده، صدمات زیادی به آن بزنید. شستن سریع چشم‌ آسیب دیده با آب ولرم توصیه شده است. اگر جسم خارجی از چشم‌تان خارج نشد حتما به پزشک مراجعه کنید تا او جسم را از چشم‌تان خارج کند و قطره آنتی‌بیوتیک برای جلوگیری از عفونت در چشم‌تان بریزد.

 وقتی چشم‌های‌تان خیلی حساس است
مراقبت از چشم: آلرژی

خیلی از مردم جهان از آلرژی رنج می‌برند، این حالت باعث خارش و آب‌ریزش چشم‌ها می‌شود. گردوغبار، گرده‌های گیاهان، موی حیوانات و برخی مواد شیمیایی اصلی‌ترین ایجاد‌کننده‌های حساسیت چشمی هستند. با پوشاندن پنجره‌ها و در‌های خانه و استفاده از پرده‌ها و رواندازهای مخصوص می‌توانید از میزان مواد آلرژن در محیط خانه یا محل کارتان کم کنید. در ضمن تمیز‌کردن مرتب خانه هم می‌تواند به کاهش آلرژی کمک کند. در حال حاضر برخی فیلترهای مخصوص جذب آلرژن‌ها در کولرها و ایرکاندیشن‌ها هم در بازار موجود است. قطره‌های ضدحساسیت چشمی، اشک مصنوعی و داروهای ضد‌هیستامین هم می‌توانند علامت‌های این حالت را کم کنند.

چشم صورتی یا قرمز "یا همان کنژکتیویت" التهاب چشم ناشی از یک ویروس یا باکتری یا عامل آلرژی‌زاست. اکثر موارد این بیماری ناشی از ویروس‌هاست و نیازی به درمان آنتی‌بیوتیکی آن‌ها نیست. اما عفونت‌های باکتریایی حتما باید با آنتی‌بیوتیک‌ درمان شوند. مرتبا دست‌های‌تان را بشویید تا چشم دیگرتان یا احیانا چشم‌ افرادی که با شما در ارتباط هستند "مثلا فرزندتان" به این حالت دچار نشود.

 وقتی گریه‌تان نمی‌آید
مراقبت از چشم: اشک مصنوعی و چشم‌های خشک

وظیفه اشک، شستن و مرطوب‌نگه‌داشتن دائمی چشم است. اگر جریان اشک کافی نباشد "مثلا در هوای خشک یا به‌دلیل پیرشدن" چشم‌ها ممکن است دردناک باشند و احساس خارش در آن‌ها وجود داشته باشد. در این موارد قطره‌های اشک مصنوعی می‌تواند کمک‌کننده باشد اما در برخی موارد نیاز به داروهای دیگر و حتی جراحی برای بازکردن مجاری اشکی هم هست.

 وقتی نباید چشم‌تان را آرایش کنید
مراقبت از چشم: گل‌مژه

گل مژه یک تورم قرمزرنگ در ناحیه پلک یا مژه‌هاست که شبیه کورک یا کهیر روی پلک‌ها و مژه‌ها به‌نظر می‌رسد. این بیماری هم در واقع یک نوع عفونت پلک است. استفاده از کمپرس گرم یا پارچه‌های مرطوب گرم 3 تا 6 بار در روز می‌تواند روند بهبود را تسریع دهد. اگر دچار گل‌مژه شدید، در طول دوره درمان از لنزهای تماسی یا آرایشی چشم استفاده نکنید.
 

تغذیه و سلامتی



اگر چه در گذشته روزه را صرفا از نگاه عبادی و ارزش‌های معنوی مورد بررسی قرار می‌دادند امروزه در دنیا نگاهی که به فلسفه روزه می‌شود از جنبه سلامتی و احیای بدن پس از 11 ماه خوردن بی وقفه غذا در طول شبانه روز است.
کد خبر: ۴۱۸۴۱۳
تاریخ انتشار:۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰-22 July 2014
مطالعه پژوهشگران نشان داده که روزه‌گرفتن تاثیر قابل‌توجهی در درمان 10 بیماری از جمله کاهش چربی خون بالا، کنترل چاقی، کنترل دیابت نوع۲، تجزیه چربی‌ها، سم‌زدایی بدن، ترمیم بافت‌ها و سلول‌ها، کاهش دمای سلول‌ها، تنظیم ترشح هورمون‌ها، استراحت دستگاه گوارش و درمان افسردگی دارد.

به گزارش مهر، اگر چه در گذشته روزه را صرفا از نگاه عبادی و ارزش‌های معنوی مورد بررسی قرار می‌دادند امروزه در دنیا نگاهی که به فلسفه روزه می‌شود از جنبه سلامتی و احیای بدن پس از 11 ماه خوردن بی وقفه غذا در طول شبانه روز است.

به طوری که امروز شاهدیم در کشورهای اروپایی بیمارستان‌های ویژه درمان بیماری‌ها براساس سبک روزه و کم خوراکی تاسیس شده است.

از دید بسیاری از اطبا انواع بیماری‌ها از تجمع زیاد غذا در معده و روده که هضم کندی دارد به وجود می‌آید و تنها راه درمان آن روزه است.

روزه نه تنها در درمان بیماریهای غیر واگیر موثر است بلکه نقش تعیین کننده‌ای در بهبود و درمان بسیاری از بیماری‌های صعب العلاج و حتی آرامش روان دارد.

هرم 70 به 30 غذای گرم به سرد در ماه رمضان

عضو کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: روزه‌داری عامل مهمی در پیشگیری از تمام بیماری‌ها از جمله سرطان، سکته، پارکینسون و ام اس به ویژه بیماری‌های صعب العلاج است.

احمد شریعتی اظهار داشت: عامل اصلی بروز بیماری‌های خطرناک به دلیل غلیظ شدن شدید خون و رسوب‌گذاری مواد فاسد در عروق گوناگون بدن است که روزه‌داری با استفاده از مزاج گرم و خشک به بهترین شکل ممکن تمام آلودگی‌ها را در بدن می‌سوزاند.

وی با تاکید بر اینکه پزشکان نباید ضعف و سستی روزه‌دار را به معنی سرد شدن مزاج فرد در نظر بگیرند، اضافه کرد: مزاج گرم و خشک مزاج ویژه ماه رمضان است و این ماه برای افرادی که دارای مزاج رطوبی چه سرد و چه گرم هستند، فوائد زیادی دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در این ماه بهتر است به هنگام افطاری 70 درصد مواد غذایی سرد و 30 درصد مواد غذایی گرم مصرف کنند، تصریح کرد: این در حالی است که هرم مواد غذایی به هنگام سحری برعکس و مصرف 30 درصد مواد سرد و 70 درصد مواد گرم مصرف کنند.

عضو کمیته طب سنتی استان اصفهان گفت: برخلاف اعتقاد رایج که بی‌غذایی در ساعات طولانی را دلیل سوزش و درد معده روزه‌داران می‌دانند اما خواب‌های بی‌موقع در ماه مبارک رمضان دلیل آن است.

مجتبی معتمدی اظهار داشت: بدترین عادت روزه‌داران در ماه مبارک رمضان خوابیدن بلافاصله پس از سحری است که خواب با معده پر به مرور فرد را در معرض سوزش و درد معده قرار می‌دهد.

وی بیان داشت: حتی در برخی از روزه‌داران شاهدیم که یک ربع مانده به اذان از خواب بیدار شده و غذا را با سرعت میل می‌کنند و بلافاصله پس از آن می‌خوابند که بسیار برای بدن مضر و سبب درد گوارش و سوء هاضمه در روزه‌داران می‌شود.

عضو کمیته طب سنتی استان اصفهان خاطرنشان کرد: روزه گرفتن به منظور خالی شدن پری معده، بدن و عروق در 11 ماه از سال است که سبب باز شدن گرفتگی عروق، و بالا بردن قدرت گوارش و هضم معده می‌شود.

وی با اظهار اینکه خواب‌های بی‌موقع در ماه رمضان نه تنها سبب بالا رفتن قدرت گوارش و هضم معده نمی‌شود بلکه سلامتی فرد را به خطر می‌اندازد ، گفت: در برخی از مواقع شاهدیم که روزه‌داران تا زمانهای طولانی از شب را بیدار و به جای بیدار شدن به هنگام سحری ، سحری خود را ساعت 2 نیمه شب میل می‌کنند که بتوانند تا صبح بخوابند.

معتمدی افزود: این نحوه سحری خوردن اصلا توصیه نمی‌شود و عامل سوزش و درد معده در روزه‌داران می‌شود.

وی اظهار داشت: امروزه عمده بیماریهای که افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از جمله سوء مزاج‌ها، غلبه سردی ، میگرن و مشکلات استخوانی و مفاصل و دردهای گوارشی به دلیل خواب‌های بد موقع و بی‌موقع است.

معتمدی با بیان اینکه در طب اسلامی و سنتی آورده شده که بهترین زمان خواب و بیداری به هنگام غروب آفتاب و همزمان با طلوع آفتاب است، ادامه داد: بهترین زمان خواب یکساعت پس از اذان مغرب و عشاء یعنی بین ساعات 22 تا 23 است و مناسب ترین زمان بیداری به هنگام طلوع آفتاب است.

عضو کمیته طب سنتی استان اصفهان تصریح کرد: همانطور که می‌دانید امروزه اکثر مردم به ویژه شهرنشین‌ها زودترین ساعتی که می‌خوابند بین ساعت 12 شب تا یک و دو صبح است و ساعت بیداری صبح هشت تا نه است.

وی این نحوه خواب و بیداری را در این ساعات برای سلامتی بدن مضر خواند و گفت: بسیاری از افراد که دیر می‌خوابند با این تفکر که در روز فرصت برای جبران خواب شب است، اقدام به این کار می‌کنند.

معتمدی بیان داشت: این در حالی است که خواب روز چون بی‌موقع است منشا اخلاط بدن و بیماریهای ناشی از غلبه سودا بر فرد می‌شود.

عضو کمیته طب سنتی استان اصفهان گفت: نوشیدن آب یخ یکی از سموم دیگری است که سبب دردگوارش و معده بر فرد می‌شود و توصیه می‌شود که به جای آب یخ ،آب خنک نوشیده شود.

مصرف غذاهای سفید در ماه رمضان توصیه نمی‌شود

عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: در ماه رمضان روزه‌داران به افت قند خون، کاهش آب بدن و افت فشار خون مبتلا می‌شوند و به همین لحاظ ذخیره‌سازی مواد معدنی و ویتامینی چندان در این ماه ضرورتی ندارد.

محمد حسن انتظاری با اشاره به اینکه به منظور پیشگیری از افت قند خون لازم است که به مصرف غذاهایی در وعده‌های سحری روی آوردیم که قند را دیر جذب و دیر هضم کند ، افزود: غذاهایی رنگی مثل پلوشوید، کلم پلو، هویج پلو و میوه‌های رنگی مثل انگور سیاه، توت فرهنگی و آلو سیاه ، قند آرام آرام در بدن جذب و دیر هضم می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: مصرف این نوع مواد غذایی و دیر هضم کردن مواد قندی حاصل از آن باعث می‌شود که افراد به افت قند خون دچار نشوند یا دیرتر دچار این وضعیت شوند.

وی اظهار داشت: این در حالی است که مصرف غذاهای سفید مثل برنج سفید و نان و میوه‌جات سفید سبب جذب قند و هضم سریع آن می‌شود.

انتظاری با بیان اینکه روزه داران در طول ماه مبارک رمضان از مصرف غذاهای پر ادویه و چایی پررنگ در وعده سحری خودداری کنند، افزود: در صورتی که در هنگام سحری رنگ ادرار پررنگ باشد به معنای کم آبی بدن است که باید سعی شود میزان آب به هنگام سحری تامین شود.

اخبار سیاسی روز


اتفاق ناگواری که در اکراین رخ داد به نفع ایران رقم خورد و موجب شد که ICAO(سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری) و IATA (انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی) از ایران برای آمادگی پرواز به اروپا و خاور دور درخواست‌های کتبی ارسال کنند.
کد خبر: ۴۱۸۲۰۲
تاریخ انتشار:۳۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳-21 July 2014
سرپرست فرودگاه‌های کشور گفت: سقوط هواپیمای مالزی در خاک اکراین موجب شد تا یاتا و ایکائو به دلیل امنیت مسیر های هوایی کشور راه ایران را در پیش گیرند و از ما در خواست کرده اند تا مسیر هوایی ایران جایگزینی برای پرواز به اروپا و خاور دور شود. همچنین باید توجه داشت کاهش مسیرهای عبوری افزایش 30 درصدی پروازهای عبوری را به همراه دارد که این مهم سالیانه رقمی بالغ بر 50 میلیون دلار به درآمدهای کشور اضافه می کند.

محمدعلی ایلخانی؛ سرپرست فرودگاه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص کاهش مسیرهای عبوری کشور گفت: در سه ماه ابتدایی سال جاری شاهد افزایش 9 درصدی پروازهای عبوری در فضای کشور بوده ایم.

وی کاهش محدودیت‌ها در مسیرهای عبوری را از عمده دلایل افزایش دانست و افزود: سانحه اخیری که در اکراین رخ داده است موجب نگرانی شرکت‌های هواپیمایی خارجی شد چرا که دیگر آنان علاقه ای برای عبور از آن مسیرها را ندارند.
ایلخانی با بیان این مطلب که ظرف چند روز گذشته درخواست‌هایی را از جوامع بین‌المللی برای عبور از مسیرهای هوایی ایران دریافت کرده‌ایم تصریح کرد: اتفاق ناگواری که در اکراین رخ داد به نفع ایران رقم خورد و موجب شد که ICAO(سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری) و IATA (انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی) از ایران برای آمادگی پرواز به اروپا و خاور دور درخواست‌های کتبی ارسال کنند.
سرپرست شرکت فرودگاه‌های کشور در پاسخ به این سئوال که عملیاتی شدن این طرح چه مدت زمانی به طول خواهد انجامید گفت: به دلیل اینکه این مسائل به امنیت کشور مربوط می‌شود باید با شورای عالی امنیت ملی مکاتبات لازم صورت گیرد و پس از تصویب ستاد کل نیروهای مسلح اقدام به اصلاح مسیرها کنند که این پروسه زمان بر است.
ایلخانی با تاکید بر اینکه ایران باید از این فرصت پیش‌آمده نهایت استفاده را ببرد افزود: در صورتیکه موفق به کاهش این مناطق و محدودیت‌ها شویم همچنین با اطلاع‌رسانی‌ وسیع به شرکت های هواپیمایی خارجی موفق به افزایش 30 درصدی مسیرهای عبوری می‌شویم.
سرپرست فرودگاه‌های کشور ادامه داد: این افزایش منجر به افزایش سالیانه 50 میلیون دلار درآمدهای کشور می‌شود.وی در پاسخ به این سئوال که آیا این درآمدها در فرودگاه‌ها هزینه می شود گفت: بهتر است که این درآمدها در زیرساخت‌ها، به روزرسانی دستگاه‌ها و رادارها هزینه شود.



منطقه کردستان عراق تولید نفت از میادین کرکوک را که پیشتر در کنترل دولت عراق بود آغاز کرد.
کد خبر: ۴۱۸۴۳۶
تاریخ انتشار:۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷-22 July 2014
منطقه کردستان عراق تولید نفت از میادین کرکوک را که پیشتر در کنترل دولت عراق بود آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، یک مقام ارشد نفتی در عراق گفت: منطقه کردستان انتقال نفت از میادین کرکوک به خط لوله‌ای را که از این منطقه می‌گذرد آغاز کرده است.
کرکوک در منطقه مرزی مورد مناقشه بین کردستان عراق و دیگر نقاط این کشور قرار دارد و مرکز مناقشه دیرینه بین بغداد و اربیل بر سر منابع طبیعی است.
نیروهای کردستان با استفاده ازخلاء قدرت ایجاد شده به دلیل عقب نشینی نیروهای عراقی در مواجهه با حمله گروه تروریستی داعش، کنترل تاسیسات تولید نفت در میادین شمالی کرکوک و بای حسن را در دست گرفتند.
مقامات عراقی به رویترز گفته‌اند که منطقه کردستان انتقال نفت از کرکوک به خط لوله خود را آغاز کرده است.این مقامات با بیان اینکه مقدار نفت منتقل شده 20 تا 25 هزار بشکه در روز است گفتند: آنها از خط لوله‌ای که پیشتر برای ارسال نفت از کردستان بود استفاده می‌کنند و اکنون مسیر آن را برعکس کرده و نفت را به کردستان منتقل می‌کنند.وزارت منابع طبیعی کردستان در این باره اظهارنظر نکرده است.میادین نفتی کرکوک و بای حسن در مجموع ظرفیت تولید روزانه 450 هزار بشکه نفت را دارند اما تولید آنها از ماه مارس (زمانی که خط لوله کرکوک – جیحان مورد حمله قرار گرفت) قابل توجه نبوده است.بغداد سال گذشته قراردادی با بریتیش پترولیوم برای احیای میدان نفتی کرکوک امضا کرد طرحی که کردستان عراق آن را غیرقانونی خواند. 

وولسی در ادامه با هشدار به دولت اوباما درباره خوش بینی به برنامه هسته ای ایران مدعی شد :" در بین شیعیان واژه ای است به نام "تقیه" و معنای آن این است که شما در مواردی که ایجاب می کند و مصلحت است به کافران دروغ بگویید. این مساله در فقه شیعه مجاز نیست بلکه حتی توصیه می شود.
رییس اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در سخنانی گفت تنها راه مهار ایران و روسیه پایین آوردن قیمت نفت به زیر 60 دلار است.
به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت "بلیز" جیمز وولسی رییس اسبق سازمان سیا روز گذشته در سخنانی در جمع  مسیحیان صهیونیست حامی اسراییل در واشنگتن گفت: اگر ما می خواهیم با ایران مقابله کنیم تنها از یک طریق می توانیم و آن  پایین آوردن قیمت نفت به زیر 60 دلار است . این می تواند بدترین روز برای حاکمان ایران و تاریک ترین روزی باشد که آقای پوتین تا کنون دیده است.این مقام سابق آمریکایی گفت: روسیه به جهان هیچ چیز نمی دهد و تولیدی ندارد ، آخرین باری که شما در یک فروشگاه کالایی دیده اید که روی آن "لیبل" تولید روسیه خورده باشد، چه زمانی بوده است؟ روسیه تنها نفت و گاز دارد. قیمت گاز کمی پیچیده است اما روی پایین آوردن قیمت نفت می شود برنامه ریزی کرد.
وولسی افزود: نفت و گاز تنها منبع در آمد آنها (ایران و روسیه) است و اگر درآمد نفتی آنها را به طور ناگهانی به نصف کاهش دهیم آنها روزهای بدی خواهند داشت.
وولسی که هم اکنون ریاست "بنیاد دافع از دموکراسی" در واشنگتن را بر عهده دارد، در تشریح راه های خلاص شدن جهان از وابستگی به نفت و گاز گفت:" ما باید مردم دنیا را از شر وابستگی به نفت و گاز خلاص کنیم. 
وولسی گفت بدین منظور باید جهان غرب روی توسعه سوخت های مایع مختلف به جای بنزین و گازوئیل کار کند و این اختیار و انتخاب را در اختیار رانندگان غربی قرار دهد که در کنار پمپ های بنزین ، پمپ های دیگری از سوخت های مایع جدید باشد تا آنها بتوانند آزادانه انتخاب کنند. 
وولسی در ادامه با هشدار به دولت اوباما درباره خوش بینی به برنامه هسته ای ایران مدعی شد :" در بین شیعیان واژه ای است به نام "تقیه" و معنای آن این است که شما در مواردی که ایجاب می کند و مصلحت است به کافران دروغ  بگویید. این مساله در فقه شیعه نه تنها مجاز بلکه حتی توصیه می شود. 
رییس سازمان سیا در دولت بیل کلینتون در ادامه با بهانه قرار دادن این موضوع و ارتباط دادن آن به موضوع هسته ای ایران گفت :" به همین خاطر است که  در مورد مسایل مرتبط با ایران باید با دیده شک و تردید بنگریم.رییس سابق سیا با اشاره به اینکه برای حل و فصل نهایی برنامه هسته ای باید مساله غنی سازی در ایران پاک شود ، گفت : ما در مواجهه با یک جنبش بسیار قوی با پشتوانه منابع مالی ناشی از نفت ایران هستیم. حزب الله و حماس و بسیاری دیگر از موسسات سایه وابسته به ایران در سویی و از سوی دیگر ما امضای روی کاغذ و کنفرانس های خبری مقامات ایرانی و انواع و اقسام تحلیل ها و ستایش های رسانه ای درباره ضرورت حل و فصل مساله هسته ای ایران از راه های دیپلماتیک را می بینیم و این همان "تقیه ای" است که من به آن اشاره کردم.

حذف غیرعمد نام "بلوچستان" از سربرگ چند اداره دولتی و خصوصی طی هفته‌های اخیر سبب برخی تنش‌های محدود سیاسی در سیستان و بلوچستان شد که واکاوی این اتفاق نکات جالبی را نمایان می‌کند
چه کسانی از حذف نام
به گزارش مشرق، ماجرا از آنجا آغاز شد که تعداد محدودی اداره رسمی و چند اداره خصوصی فرعی همانند، اسناد اداری بیمه سلامت ایرانیان شهرستان نیکشهر و چابهار، بیمه تأمین اجتماعی، صندوق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، اداره آب و فاضلاب روستایی، سایت اداره‌کل شیلات و پارک علم و فناوری در سربرگ‌های خود به جای استفاده از نام "سیستان و بلوچستان" به صورت اختصار فقط از واژه "سیستان" استفاده کردند و با غفلت نام "بلوچستان" را حذف کردند.
پس از این غفلت غیرقابل دفاع برخی از نمایندگان و تعدادی از فعالین سیاسی و مذهبی منطقه بلوچستان به این اقدام اعتراض کردند.
 در این زمینه حتی پشنگ ریگی، نماینده مردم خاش طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور از وی درخواست کرد با مسببان این اتفاق حساسیت برانگیز برخورد کند.
در بخشی از نامه این نماینده مجلس به حسن روحانی آمده است: "متاسفانه شاهدیم که برخی از دستگاه‌ها خواسته یا ناخواسته در مکاتبات اداری نام بلوچستان را حذف کرده که این موضوع موجبات نارضایتی را به دنبال داشته؛ از این رو با عنایت به وضعیت و شرایط حساس منطقه و استان و به جهت رفع کدورت‌ها و نا ملایمات و ایجاد همدلی پایدار در منطقه و با تدبیر راسخ عنایت فرموده با صدور اوامر لازم نسبت به همبستگی بیش از پیش و حفظ هویت قوم بلوچ و بلوچستانی که ریشه در اصل و نسبت ایران اسلامی داشته اقدام و با افراد و دستگاه خاطی به جهت جلوگیری از ناملایمات احتمالی آنی برخورد قانونی به عمل آید."

چه کسانی از حذف نام

 از سوی دیگر امام جمعه ایرانشهر با هشدار به افرادی که با اقداماتی از قبیل ارسال پیامک و برخی تحرکات دیگر و حتی در سربرگ‌ها و مهرهای رسمی، سعی در تفکیک نام سیستان و بلوچستان از یکدیگر دارند؛ گفت: اینگونه افراد بدانند که ما مقابل هرگونه تفرقه خواهیم ایستاد.
 حجت‌الاسلام حسین طاووسی افزود: اگر حذف نام بلوچستان از برخی سربرگ‌های ادارات به دلیل سهل انگاری و اشتباه صورت گرفته؛ این امر باید به سرعت اصلاح شود.
وی بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان با نام سیستانی و بلوچستانی زیبنده است و خود نام استان نشان از وحدت و اتحاد دارد.
در همین حال پس از رسانه‌ای شدن این اعتراضات علی‌اصغر جمشیدنژاد، معاون سیاسی استاندار به صورت فوری به مسئله ورود می‌کند و خواستار تصحیح سربرگ‌ها می‌شود.
جمشیدنژاد با اشاره به اینکه برخی بدون غرض دچار این اشتباه می‌شوند؛ گفت: در بیان کلامی گاه این مسأله  ناخواسته ایجاد می‌شود که برای جلوگیری از تفرقه‌های قومیتی نباید روی آن حساس شد؛ اما در کلیه اسناد و مکاتبات اداری ذکر نام کامل استان سیستان و بلوچستان الزامی است.
وی  ادامه داد: چندی پیش توسط یکی از معاونت‌های استانداری، بخشنامه‌ای مبنی بر رعایت این مهم به تمامی ادارات و ارگان‌ها ارسال شده است.
جمشیدنژاد افزود: مسئولین باید در جریان باشند تا ضمن رعایت و دقت لازم، این مسائل موجب نارضایتی مردم بلوچ نشده و ناخواسته با غفلت از این مسأله به وحدت استان لطمه نزنند.
در نهایت پس از چند هفته اطلاع‌رسانی و اعتراض نمایندگان بلوچ، این اشتباه در سربرگ ادرات مذکور اصلاح می‌شود. اما رصد چند هفته اخیر این اتفاقات نشان می‌دهد که جریانات و گروه‌های خاص بیشترین استقبال را از چنین اتفاقی داشته‌اند و عبرت‌های جالب توجه‌ای در این ماجرا وجود دارد.

چه کسانی از حذف نام

 *درخواست کمک از رسانه‌های ضدانقلاب

یک جریان مشکوک رسانه‌ای فعال در فضای مجازی سیستان و بلوچستان که مدعی برقراری ارتباط رسانه‌ای با برخی شخصیت‌های مذهبی و سیاسی در زاهدان است؛ ابتدا با انتشار نامه‌ای در فضای مجازی از رسانه‌های ضد انقلاب برای کمک به بازنشر اخبار حذف نام بلوچستان از سربرگ چند اداره فرعی درخواست کمک می‌کند.
مدیر این جریان رسانه‌ای در این نامه قابل تأمل به صورت مشخص از "بی بی سی فارسی، دویچه وله فارسی، العربیه فارسی، فرانس 24 فارسی ،رادیو فردا و رادیو زمانه" درخواست می‌کند که به این موضوع به صورت ویژه بپردازند.
در این نامه به صورت تلویحی به ظرفیت حساسیت برانگیز ماجرا اشاره می‌شود و بیان می‌شود که ارزش رسانه‌ای این خبر به اندازه اعدام 16 تن از تررویست‌های وابسته به گروه‌های تکفیری، پس از شهادت 14 مرزبانان در سال گذشته در مرز سراوان است.
لازم به ذکر است در آن مقطع پس از اعدام این تروریست‌ها رسانه‌های زنجیره‌ای ضدانقلاب تلاش ویژه‌ای را برای القای ضدحقوق بشری بودن اعدام تروریست‌ها انجام دادند.

چه کسانی از حذف نام

 *شبکه العربیه به صورت کامل پای کار می‌آید

با گرم شدن فضای افکار عمومی پس از اعتراض نمایندگان و به کار رفتن برخی ادبیات‌های غیرلازم توسط معترضان در فضای رسانه‌ای درباره حذف نام بلوچستان،  شبکه "العربیه" به صورت ویژه به این ماجرا ورود می‌کند و به اصلی‌ترین رسانه پشتیبانی کننده این اتفاق در خارج از کشور تبدیل می‌شود. العربیه طبق استراتژی ثابت رسانه‌ای خود تلاش می‌کند این بار نیز این ماجرا را به حوزه مسائل مذهبی و تقابل شیعه و سنی در ایران ربط دهد.
سایت فارسی العربیه همچنین در گزارشی با بزرگ‌نمایی تلاش می‌کند که حذف نام بلوچستان را یک طراحی امنیتی جلوه بدهد. این شبکه نزدیک به دستگاه امینتی آل سعود، پا را از اصول حرفه‌ای فراتر می‌گذارد و در این باره حتی دست به انتشار مطالب کذب نیز می‌زند.
العربیه به نقل از منابع محلی بلوچستان که هویتشان مشخص نیست؛ مدعی می‌شود که بیش از شش ماه است که نام بلوچستان از سربرگ‌های ادارات دولتی و خصوصی و حتی در رسیدهای خودپردازها حذف شده است. این در حالی است که این حذف اشتباه تنها توسط چند اداره فرعی اتفاق افتاده است.

چه کسانی از حذف نام

 *تروریست‌های جیش العدل هم ورود می‌کنند!

گروهک تروریستی "جیش العدل" که در کارنامه خود کشتار مردم عادی و بی‌گناه شیعه و سنی را به ثبت رسانده؛ با صدور بیانیه‌ای اعلام می‌کند که در کنار کسانی که نسبت به حذف نام "بلوچستان" اعتراض کنند؛ خواهد ایستاد. این گروه تکفیری که اخیراً برای همکاری با داعش اعلام آمادگی کرده؛ در ادامه از مردم سیستان و بلوچستان می‌خواهد که در اعتراض به این اقدام دست به اعتصاب عمومی بزنند.
جیش‌العدل که فضای روانی را به ظن خود آماده می‌بیند حتی در این باره تهدید به خرابکاری ضدامنیتی در جنوب شرق را نیز تلویحاً مطرح می‌کند.

چه کسانی از حذف نام

 *سوءاستفاده همکاران مشترک سرویس‌های اطلاعاتی غربی و احمد شهید

حزب خارج‌نشین "مردم بلوچستان" که در گذشته چندین بار ارتباط و همکاری اعضای آنها با سرویس‌های اطلاعاتی غربی با هدف تجزیه‌طلبی در جنوب شرق افشا شده؛ با صدور بیانیه‌ای به استقبال حذف نام بلوچستان از چند سربرگ اداری می‌رود.
اعضای حزب تجزیه‌طلب "مردم بلوچستان" که به تأیید "احمد شهید"، وی را درباره گزارش‌های حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی کمک می‌کنند؛ این بار نیز تلاش دارند قبل از این اتفاق به سندسازی حقوق بشری دست بزنند.
در این بیانیه حذف نام بلوچستان از چند سربرگ را تجزیه بلوچستان و حذف این واژه از جغرافیای جمهوری اسلامی عنوان می‌کنند.

چه کسانی از حذف نام

در بخشی از این بیانیه قابل تأمل آمده است: "حزب مردم بلوچستان که برای دستیابی حاکمیت ملی مردم بلوچستان مبارزه می‌کند، تکه تکه و پاره کردن سرزمین مادری و تاریخی بلوچستان و حذف نام بلوچستان از اسناد و مدارک اداری را در مسیر ادامه سیاست‌های قبحانه و مخرب همیشگی حکومتی و به مثابه قتل عام ملی مردم بلوچ توسط رژیم جمهوری اسلامی به شمار می‌آورد و با شدت آنرا، محکوم می‌نماید."

چه کسانی از حذف نام

از سوی دیگر "رضا حسین‌بر" از چهره‌های فعال ضدانقلاب و رئیس جریان سکولارهای سبز در لندن و از اعضای ویژه پروژه اطلاعاتی "دولت در تبعید" در فتنه 88 در سایت صهیونیستی "ایران گلوبال" می‌نویسد: "ما به اطلاعاتی دست پیدا کرده‌ایم که جمهوری اسلامی در نظر دارد بدون سر و صدا، هویت بلوچی بخشی از ایران را از بین ببرد و سپس نام‌های آذربایجان، کردستان، و مناطق دیگر را نیز حذف کند. این یک برنامه دراز مدت است و هدف آن مخدوش کردن تاریخ و جغرافیای سرتاسر ایران و ایجاد بحران هویت ملی است. حذف نام بلوچستان از کلیه اسناد و مدارک دولتی و غیردولتی به طور منظم و سیستماتیک در حال انجام؛ انگار بلوچستان از ایران جدا شده است و یا این که خود رژیم تصمیم گرفته که آن را از نقشه، تاریخ، فرهنگ و سربرگ‌های ادرات به کلی حذف کند."
وی در ادامه مطلب اغراق‌آمیز خود می‌افزاید: در قبض‌های آب، برق، گاز و بانک‌ها کلمه بلوچستان حذف شده و فقط نام سیستان دیده می‌شود.



روز گذشته، تهاجم همه‌جانبه رژیم اسرائیل به غزه ـ که در روزهای اخیر همواره جریان داشته ـ با حمله وحشیانه این رژیم به منطقه «شجاعیه» به شدید‌ترین سطح خود رسید. با این حال، منابع خبری صهیونیستی مدعی هستند، این دست حملات در روزهای آتی نیز ادامه خواهد یافت؛ امری که نشان از بی‌اعتنایی کامل رژیم اسرائیل به واکنش‌های بین‌المللی نسبت به جنایت‌های خود دارد.
کد خبر: ۴۱۸۱۷۴
تاریخ انتشار:۳۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵-21 July 2014
نگرانی صهیونیست‌ها از تبدیل «عملیات» غزه به «جنگ» تمام‌عیارروز گذشته، تهاجم همه‌جانبه رژیم اسرائیل به غزه ـ که در روزهای اخیر همواره جریان داشته ـ با حمله وحشیانه این رژیم به منطقه «شجاعیه» به شدید‌ترین سطح خود رسید. با این حال، منابع خبری صهیونیستی مدعی هستند، این دست حملات در روزهای آتی نیز ادامه خواهد یافت؛ امری که نشان از بی‌اعتنایی کامل رژیم اسرائیل به واکنش‌های بین‌المللی نسبت به جنایت‌های خود دارد.

به گزارش «تابناک»، پایگاه اینترنتی «دبکا فایل»، وابسته به محافل اطلاعاتی و امنیتی رژیم اسرائیل، امروز گزارشی از عملیات روز گذشته این رژیم در شجاعیه را منتشر کرده و در عین حال، مدعی شده، عملیات‌های بیشتر و گسترده‌تری از این دست علیه مردم غزه انجام خواهد گرفت. 

به نوشته این سایت، عملیات روز گذشته در شجاعیه ـ که به جان باختن دست‌کم ۹۰ تن از مردم غزه و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر منجر شد ـ  توسط پنج واحد عملیاتی این رژیم انجام گرفته و این واحد‌ها اکنون نیز با هدف رسیدن به مرکز شهر غزه، به عملیات خود ادامه می‌دهند؛ میزان تلفات رژیم اسرائیل در این عملیات، ۱۸ نیروی نظامی بوده است. 

به نوشته این سایت، با افزوده شدن این پنج واحد عملیاتی‌ به نیروهای اسرائیلی غزه، شمار این نیرو‌ها در مجموع به ۷۵ هزار تن رسیده که این تعداد بیشترین میزان نفراتی است که رژیم اسرائیل تاکنون علیه غزه به کار گرفته است. این موضوع به نوبه خود می‌تواند میزان درگیر شدن رژیم اسرائیل در نبرد غزه را نشان دهد که بر خلاف پیش بینی‌های اولیه سران این رژیم، تاکنون نتوانسته در رسیدن به اهداف مورد نظر موفق باشد.
 
در همین راستا، سایت نامبرده در مطلب خود اشاره کرده که بر خلاف پیش بینی‌های اولیه، درگیری‌های غزه دیگر از حالت یک «عملیات» بیرون آمده‌ و در حال تبدیل شدن به یک «جنگ» تمام عیار و گسترده است. دبکا می‌افزاید، هرچند تلفات نیروهای ویژه اسرائیلی در درگیری‌های روز گذشته در شجاعیه کم سابقه بوده، ‌این رژیم می‌خواهد در‌ روزهای آتی به تهاجماتی حتی گسترده‌تر نیز دست بزند. جزئیات این عملیات‌ها مخفی نگه داشته شده، اما گفته می‌شود محل تقریبی آن‌ها بیت حنون در شمال و زیتون در جنوب غزه و همچنین اردوگاه آوارگان شاطی در شمال غزه باشد. قرار است امروز لیستی از اهداف جدید نیز به این موارد افزوده شود. 

آن گونه که از این مطلب برمی‌آید، اینکه رژیم اسرائیل نه تنها به واکنش‌های جهانی نسبت به کشتار وحشیانه دیروز خود در شجاعیه اعتنایی نکرده، بلکه تلاش دارد با تکرار این اقدام در ابعاد حتی گسترده‌تر، به زعم خود در دل اهالی غزه ایجاد ترس و وحشت کرده و اهداف خود را از این طریق تأمین کند. در عین حال، باید اشاره کرد که تلفات روز گذشته رژیم اسرائیل نیز بیشترین ‌تلفات نیروهای نظامی این رژیم در یک عملیات واحد از زمان جنگ لبنان در سال ۲۰۰۶ تاکنون است. 

گفتنی است، با جان باختن ۹۰ تن از مردم بیگناه غزه در حملات روز گذشته رژیم اسرائیل به شجاعیه، شمار قربانیان این درگیری‌ها از آغاز تاکنون به بیش از ۴۲۰ تن رسید. بر پایه گزارش‌ها، ۱۱۲ کودک و ۴۰ زن نیز در میان قربانیان هستند. به گفته مقامات فلسطینی، بیش از سه هزار تن نیز در این حملات زخمی شده‌اند.

اخبار روز خوزستان



رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوش گفت:در رابطه با این آتش سوزی چند نفر دیگر از اهالی منطقه در مظان اتهام قرار دارند که تحقیقات در مورد آنها آغاز شده است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوش از دستگیری یک فرد مظنون در ارتباط با آتش سوزی در پارک ملی کرخه خبر داد.

فیروز حاجی کلی، به ایرنا گفت: فرد دستگیر شده امروز در حال قطع شاخه درختان و تهیه زغال در پارک ملی کرخه، توسط محیط بانان دستگیر شد.

وی افزود: با توجه به شواهد، احتمال عمدی بودن این آتش سوزی که تاکنون حدود 80 هکتار از منطقه حفاظت شده کرخه را فرا گرفته وجود دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوش گفت:در رابطه با این آتش سوزی چند نفر دیگر از اهالی منطقه در مظان اتهام قرار دارند که تحقیقات در مورد آنها آغاز شده است.

حاجی کلی اظهارکرد: آتش سوزی پارک ملی کرخه که زیستگاه گوزن زرد ایرانی است، به رغم تلاش ماموران آتش نشانی به دلیل وزش باد تاکنون مهار نشده است.

بخشی از منطقه 200 هکتاری حفاظت شده کرخه در شمال خوزستان ظهر امروز دچار آتش سوزی شد.

حدیث گوهربار روز




امام صادق علیه‌السلام در حدیث شریفی فرموده‌اند: حلم و بردباری چراغ خداست.
مشرق- امام جعفر صادق علیه‎السلام : بردبارى چراغ خداست... پنج چیز است که بردبارى مى طلبد: 
شخص عزیز باشد و خوار شود.
راستگو باشد و نسبت ناروا داده شود.
به حق دعوت کند و سبکش بشمارند.
بى گناه باشد و اذیت شود.
حق طلبى کند و با او مخالفت کنند.
اگر در هر پنج مورد، به حق رفتار کنى، بردبار هستى... .

متن حدیث:

اَلحِلمُ سِراجُ اللّه ... وَالحِلمُ یَدورُ عَلى خَمسَةِ أَوجُهٍ: أَن یَکونَ عَزیزا فَیَذِلَّ أَو یَکونَ صادِقا فَیُتَّهَمَ أَو یَدعُوَ إِلَى الحَقِّ فَیُستَخَفَّ بِهِ أَو أَن یُؤذى بِلا جُرمٍ أَو أَن یُطالِبَ بِالحَقِّ وَیُخالِفوهُ فیهِ، فَإِن آتَیتَ کُلاًّ مِنها حَقَّهُ فَقَد آصَبتُ... ؛

«بحارالأنوار، جلد71، صفحه422»

تصاویر روز رسانه های خبری


تیم ملی والیبال ایران پس از کسب مقام چهارمی لیگ جهانی والیبال 2014 بامداد سه شنبه در بین استقبال گرم مردم وارد تهران شد.
عکس: سینا شیری

تصاویر روز رسانه های خبری



مراسـم احیـای شب های قدر در سراسر ایـران
 


در اعتقادات دینی ما مسلمانان، شب قدر (لیلة القدر) شامل سه اتفاق و یک رویکرد است. نزول قرآن، تقدیر زندگی یک ساله آینده انسان‌ها و همچنین ضربت خوردن و شهادت مولی الموحدین حضرت علی ابن ابیطالب (ع)، سه اتفاق این شب است. براساس این تعالیم رویکرد "بخشایش گناهان مسلمانان توسط خداوند به صورت فوق‌العاده و استثنایی و در صورت توبه" نیز در این شب صورت می‌گیرد.

در این رابطه مراسم احیای شب نوزدهم، شب بیست ویکم و شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان با حضور گسترده مردم در سراسر ایران برگزار شد که گلچینی از گزارش های تصویری خبرگزاری ها تقدیم شما دوستان پرشین استار می گردد. تصاویر زیر مربوط به شب زنده داری و احیای لیالی قدر توسط هموطنانمان در شهرهای تهران، مشهد، هرمزگان، همدان، یزد، اراک، اهواز، گیلان، گرگان، اصفهان، ارومیه، تبریز می باشد.



لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
اگر تصاویر برای شما قابل نمایش نیست بر روی لینک موجود در ابتدای ایمیل کلیک کنید
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

السلام علیک یا علی بن ابیطالب (ع)


*-*-*-*-**-* -*-*-**-* -*-*-**-* -*-*-*
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
 
 
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
 

اخبار ورزشی خوزستان

اسامی اعضای تیم‌های فولاد، استقلال و نفت‌مسجدسلیمان در لیگ چهاردهم ورزشی  13:13:17 1393/04/31
934-22581-5 کد خبر
RSS :: پرینت

اسامی اعضای تیم‌های فولادخوزستان، استقلال‌خوزستان و نفت‌مسجدسلیمان برای حضور در چهاردهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور اعلام شد.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اسامی اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم‌های لیگ برتری خوزستان به شرح زیر است:

 

استقلال خوزستان

 

کادر فنی:

عبدالله ویسی (سرمربی- یک ساله)، سیداکبر پورموسوی و هوشنگ لویمیان (مربی- یک ساله)، فرانو سردارو (مربی دروازه‌بانان- یک ساله)، بهمن روشنایی (سرپرست- یک ساله)، جلال حیدری (پزشک- یک ساله)

 

بازیکنان لیگ برتری:

محمدرضا مهدوی‌میرمحله (جدید-یک ساله)، رضا کاردوست(جدید-یک ساله)، مهدی مومنی (جدید-یک ساله)، سومایلا دیاکیته (جدید- یک ساله)، روح‌الله سیف‌اللهی (جدید- دوساله)، یزدان عباسیان (جدید- سه ساله)، صادق صادقی‌بابااحمدی (جدید – سه ساله)، میلاد ربانی‌فرد (جدید- سه ساله)، لاوین دیاوارا (جدید- دو ساله)، حمدالله ابدام (تمدید –سه ساله)، هادی خنیفر (تمدید- دو ساله)، محمدابراهیم خسروی (تمدید –دو ساله)، ابراهیم صالحی (تمدید- دو ساله)، پرویز کریمی (تمدید- دو ساله)، فرزاد جعفری (تمدید- سه ساله)، محمد طیبی (تمدید – سه ساله)

 

بازیکنان زیر 23 سال:

ایمان باصفا (جدید – یک ساله)، میثم دورقی (جدید – دو ساله)، میثم مجیدی (جدید –دوساله)، موسی کولی‌بالی (تمدید- سه ساله)

 

بازیکنان امید (زیر 21 سال):

باقر هاشمی (تمدید – سه ساله)

 

بازیکنان فسخ قرارداد:

سجاد قاسم‌نژاد، محمد معاوی، مهدی چاهکوتاه‌زاده، محمد مدملیسی، علی بیگدلی، احسان علوان‌زاده‌جعفری، شاهرخ شمس، سیدعلاء خلف‌زاده، ادریس ترائوره

 

بازیکنان اتمام قرارداد:

فابیو کاروالیو، میلاد میداوودی، حسین کعبی، عادل کلاه‌کج، مهدی خیری، سهراب بختیاری‌زاده، محمود تیغ‌نورد، سعید چاه‌جویی

 

فولادخوزستان

 

کادر فنی:

دراگان اسکوچیچ (سرمربی – یک ساله)، نعیم سعداوی و کوروش بختیاری‌زاده (مربی –یک ساله)، جهانبخش داراب‌پور (مربی دروازه‌بان- یک ساله)، کرونو بلاورندویچ (مربی بدنساز – یک ساله)، حسین ابن‌قاسم (سرپرست – یک ساله)، اکبر مرادی ( پزشک –یک ساله)، محمدعلی فتحی (فیزیوتراپ – یک ساله)

 

بازیکنان لیگ برتری:

مهرداد جماعتی (تمدید – دو ساله)، اسماعیل شریفات (تمدید- دو ساله)، مهدی بدرلو (تمدید- دو ساله)، آرش افشین (تمدید- دو ساله)، شهاب کرمی‌داراب‌خانی (تمدید – سه ساله)، امید خالدی (تمدید – سه ساله)، ایوب والی (تمدید – سه ساله)، ارشاد یوسفی (تمدید یک ساله)، بختیار رحمانی (تمدید – یک ساله)، ساسان انصاری (تمدید- یک ساله)، سروش رفیعی (تمدید – یک ساله)، علیرضا سلیمی (تمدید – یک ساله)، سروش سعیدی‌بروجنی (تمدید – چهار ساله)، ماتیاس چاگو (جدید- یک ساله)، ایمان موسوی (جدید- یک ساله)، برایان آنتونی بکلیس (جدید- یک ساله)، بهمن کامل (جدید- یک ساله)

 

بازیکنان زیر 23 سال:

مهدی نیایش‌پور (تمدید- چهارساله)، احمد عبدالله‌زاده (تمدید – چهار ساله)، یوسف وکیا (تمدید – سه ساله)، میلاد همایونی‌سنگری (تمدید – پنج ساله)، رضا احمدی (تمدید – سه ساله)، محمد اهل‌شاخه (تمدید – سه ساله)، علی سیناروانی (تمدید – سه ساله)

 

بازیکنان امید (زیر 21 سال):

هادی حبیبی‌نژاد (تمدید – سه ساله)، بهمن جهان‌تیغ (تمدید – سه ساله)

 

بازیکنان فسخ قرارداد:

حسن جعفری - ایوب کلانتری

 

بازیکنان اتمام قرارداد:

سوشا مکانی، عبدالله کرمی، چاوز، غلامرضا رضایی، مهدی نوری، عباس محمدرضایی، لوسیانو پریرا، سعید سالارزاده

 

بازیکنان نامشخص:

پادوانی

 

نفت‌مسجدسلیمان

 

کادر فنی:

عبدالمجید باقری‌نیا (سرمربی – یک ساله)، فرزاد حافظی (مربی – یک ساله)، عمید جمالی‌پور (مربی بدنساز – یک ساله)، فرشاد بختیاری‌زاده (مربی دروازه‌بانان – یک ساله)، محمدرضا نورزاده (پزشک – یک ساله)

 

بازیکنان لیگ برتری:

حامد محمودی (جدید- یک ساله)، میلاد سلیمان‌فلاح (جدید- یک ساله)، سعید سالارزاده (جدید- یک ساله)، احسان عبدی‌گورابی (جدید- یک ساله)، میلاد زنیدپور (جدید- یک ساله)، رضا محمدی (جدید- یک ساله)، میلاد جعفری (جدید- یک ساله)، محمود تیغ‌نورد (جدید- یک ساله)، رضا حیدری (جدید- یک ساله)، حمید بوحمدان (جدید- یک ساله) ، رضا درویشی (تمدید – یک ساله)، اسماعیل علی‌شیرازی (تمدید – یک ساله)، حمزه حدادی (تمدید – یک ساله)، کیامرث چراغی (تمدید – یک ساله)، عباس عسکری (تمدید – یک ساله)، حسین مالکی (تمدید – یک ساله)، فرزاد محمدی (تمدید – یک ساله)

 

بازیکنان زیر 23 سال:

ستار دراجی‌رغیوه (جدید – دو ساله)، سیدسجاد موسوی (جدید – دو ساله)، علی کیانی‌فر (جدید – دو ساله)، محمد مدملیسی (جدید – یک ساله)، گودرز داوودی (تمدید – دو ساله)، میلاد شیخی (تمدید – دو ساله)، عارف سلیمان‌احمد (تمدید – دو ساله)

 

بازیکنان امید (زیر 21 سال):

سیدجلال عبدی (جدید – یک ساله)، احسان علوان‌زاده‌جعفری (جدید – دو ساله)

 

بازیکنان فسخ قرارداد:

صادق صادقی‌بابااحمدی - میثم دورقی

 

بازیکنان اتمام قرارداد:

حکیم نصاری


خبرنگار: 17028
انتهای پیام



ابن قاسم:
پنج بازیکن تیم های پایه به جمع بزرگسالان فولاد خوزستان اضافه شدند
اهواز - خبرگزاری مهر: سرپرست تیم فوتبال فولاد خوزستان از پیوستن پنج بازیکن تیم های پایه این باشگاه به تیم بزرگسالان فولاد برای حضور در لیگ برتر باشگاه های کشور در فصل آینده خبر داد.

محمد حسین ابن قاسم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تیم فولاد خوزستان همواره در سال های اخیر ثابت کرده که برای تقویت تیم خود در لیگ برتر نگاهی جدی به بازیکنان تیم های پایه خود دارد و در سال های اخیر در بین سایر تیم های لیگ برتری به جرات می توان گفت که بهترین عملکرد را در این خصوص داشته است.

وی افزود: خوشبختانه امسال اسکوچیچ سرمربی جدید فولاد نیز نظر مساعدی به استفاده از بازیکنان پایه در ترکیب تیم بزرگسالان دارد به همین دلیل پنج بازیکن از تیم های پایه فولاد با عقد قراردادی سه ساله به جمع تیم بزرگسالان پیوستند.

ابن قاسم عنوان کرد: در این خصوص بهمن جهان تیغ و علی سیناربانی به عنوان مهاجم، محمد اهل شاخه و رضا احمدی به عنوان مدافع و هادی حبیبی به عنوان هافبک که از بازیکنان جوانان فولاد هستند با عقد قراردادی به تیم بزرگسالان پیوستند.

وی با اشاره به توافق باشگاه فولاد خوزستان با «بکلیس برایان آنتونی» مدافع تیم ملی فوتبال هندوراس اظهار کرد: این بازیکن 28 ساله است و در پست دفاع راست بازی می‌ کند. این بازیکن عضو تیم المپیای هندوراس است و در جام جهانی هم همراه تیم ملی هندوراس حضور داشت. قرار است پس از انجام تست های پزشکی و نهایی شدن توافق طرفین، این قرارداد در روزهای آینده امضا شود زیرا آخرین زمان برای درخواست کارت ای تی سی بازیکنان خارجی لیگ برتر روز شنبه چهارم مردادماه است.

سرپرست تیم فوتبال فولاد خوزستان همچنین با بیان اینکه در حالی که ایوب کلانتری، چندی پیش قرارداد خود را برای سه فصل دیگر با فولادی‌ها تمدید کرده بود اما با نظر اسکوچیچ قرارداد این بازیکن فسخ شد، اظهار کرد: سرمربی تیم فولاد بعد از برگزاری چندین اردو اعلام کرد که به این بازیکن نیازی ندارد و به همین دلیل قرارداد او با باشگاه فولاد فسخ شد.
ابن قاسم همچنین تاکید کرد: که فولاد خوزستان قبل از آغاز رقابت های لیگ برتر یک مهاجم خارجی نیز به جمع بازیکنان خود اضافه می کند.
به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال فولاد خوزستان در آخرین دوره لیگ برتر باشگاه های کشور عنوان قهرمانی را کسب کرد




تیم فوتسال عملیات غیرصنعتی ماهشهر به لیگ برتر برمی‌گردد؟
ورزشی  15:33:33 1393/04/31
934-22781-5 کد خبر
RSS :: پرینت

تیم فوتسال عملیات غیرصنعتی بندرماهشهر که سال گذشته از لیگ برتر کشور به لیگ یک سقوط کرد، امسال برای خرید امتیاز تیم لیگ برتری و حضور مجدد در این لیگ، با دو باشگاه به توافق رسیده است.

 

ایمان عیسی‌زاده، سرپرست تیم فوتسال عملیات غیرصنعتی بندرماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، امسال بازهم در لیگ برتر کشور شرکت می‌کنیم. ما برای خرید امتیاز تیم مقاومت کرج که امسال به لیگ برتر صعود کرده است و یک تیم لیگ برتری دیگر که قصد تیم‌داری ندارد، به توافقات و جمع بندی هایی رسیده ایم. البته به خرید امتیاز تیم مقاومت کرج نزدیک تر هستیم، چرا که مذاکرات جدی تر صورت گرفته است.

 

وی بیان کرد: خود من پیگیر و متولی کار هستم و صحبت هایی با این دو تیم برای خرید امتیازات آن‌ها داشته ام. فقط توافقات جزئی باقی مانده است تا تیم ما لیگ برتری شود.

 

سرپرست تیم فوتسال عملیات غیرصنعتی بندرماهشهر گفت: با کیانی‌زاده، مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این زمینه صحبت کرده ام و توضیحات مقدماتی را نیز به وی داده ام تا ان‌شاالله کیانی زاده هم مساعدت کند تا تیم ما لیگ برتری شود و امسال نیز خوزستان دو تیم در لیگ برتر کشور داشته باشد.

 

وی در ادامه با بیان این‌که گزینه هایی برای هدایت تیم مدنظرمان است، خاطرنشان‌کرد: با لک و ابطحی مذاکرات مقدماتی ای صورت گرفته است و اگر اتفاق خاصی پیش نیاید، یکی از این دو مربی هدایت تیم ما را برعهده خواهد گرفت.

 

عیسی‌زاده افزود: از بین این دو گزینه ابطحی به نیمکت ما نزدیکتر است، چرا که او در حال حاضر با هیچ تیمی قرارداد ندارد ولی لک هنوز با گیتی‌پسند اتمام حجت نکرده است. به هر حال نشستن این مربیان روی نیمکت ما به برنامه های آن‌ها نیز بستگی دارد.

 وی بیان کرد: اگر مشکلی پیش بیاید و نتوانیم با این مربیان به توافق برسیم، گزینه سوم ما محسن خبیری، سرمربی سال گذشته هلال احمر تبریز است که برنامه های او را هم گرفته ام.

 سرپرست تیم فوتسال عملیات غیرصنعتی بندرماهشهر گفت: نظر هیات مدیره باشگاه این است که امسال به صورتی کار کنیم که رتبه‌مان تک رقمی شود و به همین منظور به دنبال بازیکنان شاخص و مربیان باتجربه‌تر هستیم. 

وی عنوان کرد: قرار است با توجه به نظر هیات مدیره باشگاه، نام باشگاه تغییر کند و ممکن است برای سال آینده با نامی جدید در لیگ برتر کشور شرکت کنیم. به هر حال تیم ما نماینده استان است که در لیگ برتر حضور پیدا می کند و این قول را می دهیم که اگر اتفاق خاصی نیفتد، خوزستان با دو تیم در لیگ برتر شرکت کند. ما می‌خواهیم با یک تیم در خور نام خوزستان در لیگ برتر کشور شرکت کنیم.  



ورزشکاران خوزستانی در رقابت‌های قهرمانی  کشتی فرنگی و آزاد خردسالان باشگاه‌های استان به مصاف یکدیگر می‌روند.

 

 به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خوزستان- پیکارهای کشتی فرنگی و آزاد استان از نهم تا یازدهم مرداد ماه در خانه کشتی شماره یک اهواز برگزار می‌شود. 

این مسابقات در اوزان 28 تا 30، 32، 35، 38، 42، 47، 53، 59، 66، 73 و 73 تا 85 کیلوگرم برگزار خواهد شد و متولدان یازدهم دی‌ماه سال 80 تا دهم دی‌ماه سال 82 می‌توانند در آن شرکت کنند. 

این پیکارها در هر دو رشته کشتی آزاد و فرنگی، بدون ارفاق وزن برگزار خواهد شد. نفرات برتر نیز به رقابت‌های قهرمانی کشور اعزام خواهند شد.





تصاویر روز رسانه های خبری



در غزه چه می گذرد ؟

در صورت باز نشدن تصاویر بروی عکس ها Right Click کنید و گزینه Reload Image یا Show Picture را انتخاب نمایید

 

سیزده روز از آغاز حملات اسرائیل به غزه گذشته است. گزارشگرانی که در منطقه هستند، امروز، بیستم ژوئیه، را تا کنون بدترین روز توصیف کرده‌اند. خبرنگاران، عکس‌های زیادی از غزه فرستاده‌اند اما بیشتر آنها به‌دلیل دلخراش بودن، قابل انتشار نیست. بسیاری از عکس‌ها تصاویر کودکانی است که گزارش شده بیش از یک چهارم کشته‌ها را شامل ‌می‎‌شوند.

 

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/zimg_001_1.jpg

این کودکان مادرشان را در حمله به محله شجاعیه در شرق شهر غزه از دست داده‌اند

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/zimg_002_2.jpg

از زمان آغاز حمله زمینی ارتش اسرائیل یک‌شنبه بدترین روز برای مردم غزه بوده است؛ به‌ویژه در محله شجاعیه

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/zimg_003_3.jpg

زنی که در حال فرار از محله شجاعیه است پرچم سفید به دست گرفته

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/zimg_004_4.jpg

این زن بسیاری از اقوام خود را در شجاعیه از دست داده است

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/zimg_005_5.jpg

بیش از شصت‌هزار فلسطینی به مدرسه‌های زیر نظر سازمان ملل پناه برده‌اند از جمله این کودک

 

 

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/zimg_006_6.jpg

مردم و نیروهای امداد در لابه‌لای خرابه‌ها دنبال اجساد می‌گردند

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/zimg_007_7.jpg

آنانی که وسیله نقلیه داشتند از محله شجاعیه فرار کردند

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/zimg_008_8.jpg

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/zimg_009_9.jpg

بیش از یک‌چهارم کشته‌های غزه کودک بوده‌اند

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/zimg_010_10.jpg

این دکتر نروژی داوطلبانه برای کمک به مردم غزه در بیمارستان شفا مستقر شده است

 

 

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/zimg_011_11.jpg

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/zimg_012_12.jpg

در جنوب نوار غزه هم حملات هوایی ارتش خانه‌های بسیاری را ویران کرده است

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/zimg_013_13.jpg

ارتش اسرائیل مرگ ۱۳ سرباز خود را تایید کرده است. بسیاری دیگر مانند این سرباز مجروح شده‌اند

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/zimg_014_14.jpg

عملیات زمینی با حمله تانک‌ها و موشک‌باران هوایی ارتش اسرائیل یک‌شنبه شدت گرفته است

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/141938_283.jpg

 

 

 

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/141939_204.jpg

 

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/141940_631.jpg

 

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/141941_443.jpg

 

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/141942_736.jpg

 

 

 

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/141943_302.jpg

 

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/141944_741.jpg

 

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/141945_587.jpg

 

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/141946_353.jpg

 

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/141947_306.jpg

 

 

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/141948_320.jpg

 

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/141949_771.jpg

 

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/141950_650.jpg

 

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/141956_624.jpg

 

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/141957_468.jpg

 

 

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/141958_785.jpg

 

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/141977_819.jpg

 

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/141978_363.jpg

 

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/141979_435.jpg

 

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/141982_540.jpg

 

 

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/141983_978.jpg

 

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/141984_173.jpg

 

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/141985_403.jpg

 

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/141986_824.jpg

 

http://mj4.persianfun.info/img/93/4/Ghazzeh/141987_924.jpg

 

زنگ تفریح



cid:1400.31699@web007.roc2.bluetie

cid:1623.31699@web007.roc2.bluetie

cid:342.31699@web007.roc2.bluetie
cid:49.31699@web007.roc2.bluetie
cid:45.31699@web007.roc2.bluetie
cid:926.31699@web007.roc2.bluetie


یک هشدار بهداشتی به خوزستانیهای محترم


خوزستان رتبه نخست عقرب زدگی در کشور را دارد

اهواز - ایرنا - کارشناس حشره شناسی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: استان خوزستان از لحاظ آماری رتبه نخست عقرب زدگی در سطح کشور را دارد.

ˈشهلا بیگدلیˈ روزسه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: به علت شرایط آب و هوایی خاص درخوزستان، پراکندگی عقرب ها در استان شایع تر است به گونه ای که به طور متوسط سالانه بین 22هزار تا 25 هزار مورد عقرب زدگی در استان اتفاق می افتد.

وی گفت: موارد عقرب زدگی بیشتر در شهرستان هایی از جمله رامهرمز، مسجدسلیمان، ایذه، باغملک و اندیکا و لالی در شمال خوزستان رخ می دهد.

بیگدلی تصریح کرد: بعد از خوزستان، استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در رتبه های بعدی از نظر تعداد بروز عقرب زدگی قرار دارند.

کارشناس حشره شناسی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازگفت: افراد سالخورده، کودکان، کشاورزان، کارگران و زنان خانه دار بیشتر از سایر گروهها در معرض خطر عقرب زدگی هستند.

وی توصیه کرد: در صورت بروز عقرب زدگی یا مشاهده موارد مشکوک فورا فرد عقرب زده را به نزدیک ترین مرکز درمانی تعیین شده در هر شهرستان منتقل کنید.

بیگدلی گفت: در اهواز، بیمارستان رازی، سینا و ابوذر(اطفال)، خدمات درمانی را به بیماران عقرب زده و مارگزیدگی ارائه می دهند.

این کارشناس افزود: انواع متعددی از عقرب ها در استان وجود دارد که از شایع ترین آنها می توان به عقرب زرد کوچک(گادیم)، عقرب زرد بزرگ، عقرب سیاه بزرگ و عقرب توسن اشاره کرد.

وی در خصوص اقدامات لازم در هنگام روبرو شدن با فرد عقرب زده گفت: خونسردی خود را حفظ کرده، فرد عقرب زده را آرام کنید، عضو عقرب زده را در صورت امکان بی حرکت کرده و پایین تر از سطح قلب قرار دهید.

بیگدلی گفت: دو تا سه سانتی متر بالای محل نیش عقرب را با یک طناب، پارچه و یا رگ بند به اندازه رد شدن یک انگشت از زیر آن ببندید.

کارشناس حشره شناسی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: مهمترین اقدام این است که فرد عقرب زده، در کوتاهترین زمان ممکن به نزدیک ترین مرکز درمانی عقرب زدگی انتقال داده شود.

وی تاکید کرد: استفاده از داروهای محلی، نیشتر زدن، داغ کردن، سوزاندن، تیغ زدن و مکیدن محل گزش به هیچ وجه توصیه نمی شود.

بیگدلی با اشاره به اینکه با گرم شدن هوا در فصل های بهار و تابستان فعالیت عقرب ها افزایش می یابد گفت: عقرب ها موجودات شب فعالی هستند و روزها را در مکان های امن و دور از چشم انسان در منازل، به طور عمده لابلای لباس ها، وسایل خواب و زیر فرش و موکت و در محیط های غیر از محیط های انسانی در مکان هایی مانند شکاف دیوار،زیر سنگ، لابلای خاشاک و تنه های پوسیده درختان پنهان می شوند. 

این کارشناس افزود: با تاریک شدن هوا برای تغذیه و شکار از مخفیگاه خود خارج می شوند و به همین دلیل بیشترین موارد عقرب زدگی در شب ها اتفاق می افتد.

وی مهمترین راههای پیشگیری از عقرب زدگی را بهسازی محیط منزل و کار شامل بستن سوراخ ها، درزها و شکاف های دیوار، نصب توری روی پنجره ها و گرفتن فاصله بین در و کف زمین راه ورودی احتمالی عقرب به منزل مسدود شود، جلوگیری از انباشته کردن چوب، سنگ، علوفه، نخاله های ساختمانی در منزل و تمیز نگه داشتن محیط زندگی از حشرات به ویژه سوسک عنوان کرد.

بیگدلی گفت: از دیگر راههای پیشگیری می توان به خودداری از نگه داشتن لباس و حوله در کف اتاق، بازرسی لباس و کفش و دیگر وسایل قبل از پوشیدن از نظر وجود احتمالی عقرب، استفاده از مصالح ساختمانی مناسب در روستاها و بهسازی منازل و محیط روستایی اشاره کرد.

کارشناس حشره شناسی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: جلوگیری از بازی کودکان در مکان های مخروبه و خودداری از راه رفتن با پای برهنه به ویژه در هنگام شب، استفاده از دستکش و چکمه توسط کشاورزان و کارگران ساختمانی هنگام کار در باغات و مزارع و ساختمان سازی، دقت در انتخاب محل اردوگاههای نظامی، تفریحی و دانش آموزی از نظر وجود احتمالی عقرب و بازبینی وسایل هنگام بازگشت از مراکز تفریحی به منزل مانند کوه، دشت، جنگل و پارک تا درصورت وجودعقرب در وسایل از انتقال آن به منزل جلوگیری شود از دیگر راهها است.

گزارش یک حادثه


35 هکتار از جنگل های کرخه و دز خاکستر شد
اهواز - خبرگزاری مهر: شوشی ها بیشه زارهای کرخه و دز را ریه های شهر می دانند. جنگل هایی وسیع که شمال و جنوب را پوشانده اند و رودهای کرخه و دز از لا به لای آن آرام و روان می گذرند. این روزها حال ریه های شوش خوب نیست و هر از گاهی بخشی از آنها در آتش می سوزند. حال در اتفاقی تازه 35 هکتار از جنگل های کرخه و دز خاکستر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جنگلهای کرخه با مساحت 13 هزار و 995  هکتار واقع در شمال غرب شوش در امتداد رودخانه کرخه تنها زیستگاه طبیعی باقی مانده گوزن زرد ایرانی است.

جنگلهای کرخه که زیستگاه اصلی این گوزن است در سالهای گذشته به دلایلی از جمله آلودگی های زیست محیطی و جنگ هشت ساله دچار تخریب شده به طوری که تکثیر و تولید مثل و به طور کلی زیست این گونه منحصر به فرد و کمیاب را در معرض تهدید قرار داد و به همین منظور این گوزن به سایر مناطق حفاظت شده کشور از جمله پارک ملی دریاچه ارومیه انتقال داده شد.

اخیرا معاون محیط‌ زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان خوزستان از وقوع 10 مورد آتش سوزی در جنگلهای دز و کرخه خبر داد.

عادل گفته بود: با گرم‌شدن هوا، وقوع آتش سوزی در نقاط مختلف استان و به خصوص در مناطق جنگلی، به شدت افزاش می یابد. این آتش‌سوزیها عوامل مختلفی دارند که عمده علت این آتش‌سوزیها، عوامل انسانی ناشی از آتش زدن کاه و کلش محصولات کشاورزی است.

معاون محیط‌ زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان گفت: از اوایل اردیبهشت تاکنون در 10 مورد آتش سوزی گسترده ای که در جنگلهای دز و کرخه رخ داد متاسفانه در همه موارد، عوامل انسانی علت آتش‌سوزی‌ها بوده است.

کمک گرفتن از شهرهای اطراف باری مهار آتش

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوش با اشاره به اینکه پیش از ظهر امروز سه شنبه در ادامه آتش سوزی های جنگلی در منطقه کرخه شاهد ایجاد یک آتش سوزی گسترده هستیم، اظهار کرد: این آتش سوزی حوالی ساعت 12 و 30 دقیقه امروز در پارک ملی کرخه روی داد که به علت گستردگی آتش از نیروهای آتش نشانی شهرهای مختلف استان خوزستان برای مهار آن درخواست کمک شده است.

فیروز حاجی کلی افزود: به دلیل وجود جنگل و بیشه زار و ناهمواری زمین تردد کامیون های آتش نشانی در محل به سختی امکانپذپر بوده لذا برای جلوگیری از گسترش و خاموش کردن آتش نیاز به بالگرد است.

به دنبال وقوع این آتش سوزی علاوه بر نیروهای امدادی، فرماندار، بخشدار، کارکنان اداره منابع طبیعی و سایر دستگاههای اجرایی شهرستان شوش در محل حضور یافته اند.

مقصر اصلی کشاورزان و معتادان

محیط زیست شهرستان شوش نیز از وضعیت پیش آمده نگران است و گزارش های خود را مرتب به جهاد کشاورزی و منابع طبیعی مخابره می کند.

فیروز حاجی کلی، رئیس اداره محیط زیست شهرستان شوش در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: اخیرا حدود 35 هکتار از بیشه های غرب و شرق کرخه در آتش سوختند. البته این آتش سوزی ها یک جا نبود و به صورت پراکنده در نقاط مختلف جنگل رخ داده است.

وی اظهار می کند: عوامل انسانی از جمله حضور معتادان در جنگل یکی از دلایل ایجاد آتش سوزی است اما بخش اعظمی از آن مربوط به سوزاندن کاه و کلش به دست کشاورزان است. کشاورزان در روزهای بادی مزارع را آتش می زنند و همین امر باعث وسعت آتش سوزی و سرایت آن به جنگل می شود.

حاجی کلی با اشاره به مناطقی که در آنها آتش سوزی صورت گرفته است، می گوید: بیشتر آتش سوزی های مخابره شده در بخش شمالی شوش در بیشه های صرخه و سمت جاده غیب اتفاق افتاد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان شوش می افزاید: در روزهای گذشته نیز به ریاست فرماندار شهرستان شوش جلسه ای به همراه جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، نیروی انتظامی و دیگر مسئولان شهرستان در این خصوص انجام و مقرر شد به همراه منابع طبیعی و جهادکشاورزی پیگیر متخلفان باشیم.

حاجی کلی توضیح می دهد: پس از جلسه، رئیس جهادکشاورزی به دلیل آشنایی کاملش با کشاورزان و همچنین منابع طبیعی به دلیل اینکه جنگل ها جزء اراضی ملی به حساب می آیند، کشاورزان متخلف را شناسایی کردیم.

وی یادآور شد: مرکز بهداشت شهرستان نیز به بهانه آلودگی هوا که باعث تهدید بهداشت و سلامت عمومی می شود نیز یکی از شاکیان بود.

حاجی کلی می افزاید: در نهایت اسم 25 نفر از زمین دارانی که باعث ایجاد آتش سوزی در جنگل های کرخه شده بودند را به دادگستری شهرستان معرفی و از آنها شکایت کردیم.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان شوش در خصوص واکنش این سازمان هنگام آتش سوزی ها می گوید: در واحدهای محیط بانی کرخه و دز تجهیزات اتفاء حریق مستقر هستند. به محض شنیدن خبر آتش سوزی، اقدام به اتفاء آتش می کنیم. خبرهای آتش سوزی را نیز همیاران محیط زیست در اسرع وقت به دست ما می رسانند.

فاجعه در راه

به غیر از جنگل های دز و کرخه، بارها پس از برداشت گندم دیده شده که درخت های کنار جاده اهواز – اندیمشک در حال سوختن هستند.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن ابراز نگرانی از این وضعیت می گوید: افزایش آتش سوزی های اخیر بسیار عجیب و کنترل نشده به حال خود رها شدند.

سید راضی نوری می افزاید: بارها به منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان گوشزد کردم که جلوی این آتش سوزی ها را بگیرند. واقعا فاجعه بزرگی است که اینچنین منابع طبیعی ما در حال سوختن هستند.

وی می گوید: طبق قانون با افرادی که موجب از بین رفتن درختان می شوند برخورد شدید و برای آنها مجازات در نظر می گیرند. از مسئولان مربوطه می خواهم که به صورت جدی پیگیر موضوع باشند.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی می گوید: آموزش یکی از راهکارهایی است که جهادکشاورزی می تواند آن را بهتر پیاده کند، همچنین مشارکت عمومی در این زمینه باید بیشتر شود و شهروندان نسبت به محیط زیست محل زندگیشان حساسیت بیشتری نشان دهند.

دوران آتش

طبق گفته نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی آتش سوزی هایی که امسال در شوش ایجاد شد به شکل غیرعادی نسبت به سال گذشته افزایش داشت. سازمان محیط زیست مقصر را کشاورزان می داند و کشاورزان نیز برای سوزاندن کاه و کلش خود دلایل اقتصادی می آورند. این چرخه معیوب سال هاست که ادامه داشته و باید دید آیا مسئولان مربوطه می توانند جلوی تکرار چرخش این چرخه ی معیوب را بگیرند؟

----------------------------------------

گزارش: قاسم منصور آل کثیر

اخبار روز خوزستان



ارسال به دوستان
استاندار خوزستان خبر داد
تعیین مشاوران برای آسیب‌شناسی افت علمی در خوزستان

استاندار خوزستان از تعیین مشاوران غیردولتی برای آسیب‌شناسی دلایل افت تحصیلی در استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: تعیین مشاوران برای آسیب‌شناسی افت علمی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که ظهر امروز با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و تعدادی از مسئولان برگزار شد، با اشاره به نزدیکی به آخرین جمعه ماه رمضان و راهپیمایی روز قدس، از وضع کنونی مردم غزه، محاصره دارویی و غذایی آن‌ها اظهار تاسف کرد و برای حمایت از مردم غزه دعوت به حضور هر چه بیشتر مردم خوزستان در راهپیمایی قدس کرد.

وی افزود: عملکرد آموزش و پرورش در استان‌های مرزی نشانگر ضعف نهاد و دستگاه‌های مربوطه در خوزستان است.

استاندار خوزستان در ادامه از اختصاص مشاورانی جهت بهبود افت تحصلی در مناطق مرزی و دوزبانه در اسرع وقت و پیش از شروع سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: این افراد تحت نظر هیچ ارگان دولتی نبوده و برای ارائه راهکارهای مناسب به آموزش و پرورش و استانداری برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی و بالا بردن رتبه استان در آمارهای کشور به کار گرفته می‌شوند.

وی بیان کرد: وجود 4 هزار 367 دانشآموز بازمانده از تحصیل، آماری بسیار نگران کننده است و باید مدیریت نیروهای انسانی این نرخ‌ها را به پایین‌ترین سطح رساند. همچنین افزایش نیروی متخصص در رشته‌های فنی و ریاضی با توجه به صنعتی بودن استان در حال حاضر ضرورت دارد.

مقتدایی تاکید کرد: با الگو قرار دادن سایر استان‌های مرزی موفق در امر تعلیم، می‌توان  راه مسئولان را هموار‌تر کرد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در طول دهه‌های گذشته استان خوزستان رتبه یک کشوری را در بخش سوادآموزی به خود اختصاص داده است، این در حالی است که هنوز مشکل بی‌سوادی در استان ریشه‌کن نشده و حدود 650 هزار بی‌سواد در سطح استان است که این آمار بسیار نگران‌کننده است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930431001118#sthash.yAPZ1VIo.dpuf

تصاویر زیبا از خودروهای مدرن


جنسیس۲۰۱۵ برترین خودروی هیوندا/تصاویر
کد مطلب : 49122
گروه اقتصادی: جنسیس 2015 نماینده نسل دوم سدان های لوکس هیوندای است، در هر نوع از تنظیمات فوق العاده مجهز است و برای نخستین بار سیستم پیچیده تمام چرخ محرک هیوندای را ارائه می‌دهد.
هیوندای مدل کاملا جدید جنسیس 2015 را در اتوشوی بین المللی دیترویت 2014 رونمایی کرد. بدین ترتیب نسل دوم سدان های لوکس هیوندای روی کار می آید. مدل ارجینال در سال 2009 عنوان خودروی سال آمریکای شمالی را برنده شده بود. جنسیس 2015 یک حرکت روبه جلو برای کمپانی به حساب می آید. در این مدل هم هیوندای خودروهای لوکس خود را زیر چتر برند هیوندای روانه بازار می کند و از استفاده از کانال فروش یک برند لوکس جداگانه و پرهزینه دیگر اجتناب می کند. 

این جنسیس جدید در هر نوع از تنظیمات فوق العاده مجهز است. ایمنی و راحتی بیشتر در این مدل نسبت به مدل قبل و سایر مدل ها در این کلاس از ویژگی های استاندارد آن است. همچنین برای نخستین بار در یک سدان هیوندای سیستم پیچیده تمام چرخ محرک ارائه می شود که HTRAC نام دارد. بدون شک این سیستم بر قابلیت های حرکتی جنسیس خواهد افزود.



جنسیس جدید در اولسان هیوندای در کره ساخته می شود. این خودرو که آمیزه ای از پویایی، طراحی جسورانه، ایمنی برتر در کلاس سدان و فن آوری های متمرکز بر راننده است بیشتر از حد انتظار پیش رفته است. این مدل اولین خودروی هیوندای است که به آن چه کمپانی "مجسمه روان ۲.۰" می نامد تجسم می بخشد. فلسفه طراحی "مجسمه روان ۲.۰" سه عنصر اصلی طراحی را در بردارد: زیبایی شناسی روان، ظاهر مدرن هیوندای و حس و حال لوکس. فرم های روان بهبود یافته و شاهد ارائه بهتر آن ها هستیم. این فلسفه قابلیت تطبیق با طیف وسیع تری از انواع خودروها در سایزهای مختلف از CUV تا خودروهای فوق لوکس را دارد. سدان کاملا جدید سوناتا که امسال رونمایی می شود هم از این فلسفه تبعیت می کند.














یک گزارش تاسف آور



خرمشهر رکورد دار مددجویان در استان خوزستان/ نا امیدی خیرین از همکاری سازمانها
خرمشهر - خبرگزاری مهر: خیرین خرمشهری در حالی از همکاری ضعیف سازمانها سخن می گویند که این شهر با 11 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی رکورد دار مددجویان در استان خوزستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، خرمشهر شهری با دارا بودن بزرگترین بندر تجاری ایران و مجاورت با اولین پالایشگاه نفت ایران این اندیشه را در اذهان تداعی می کند که مردمانش اینک نباید دغدغه اشتغال و معیشت داشته باشند ولی عملکرد نادرست کارفرمایان و سازمانها در جذب نیروهای غیر بومی در سال های اخیر موجب ازدیاد فقر و بالا رفتن آمار بیکاری در این شهر شده است.

شرایط بد خرمشهر با 11 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی

مدیرعامل جامعه معلولین استان خوزستان و نماینده بهزیستی در کشور که در ضیافت افطار در کنار مددجویان خرمشهری شرکت کرده بود، به خبرنگار مهر می گوید: آمار بالای خانوارهای تحت پوشش اداره بهزیستی در خرمشهر شرایط خوبی را در خرمشهر حکایت نمی کند.

علی اشرف ظهرابی می افزاید: بودن بیش از 11 هزار نفر تحت پوشش اداره بهزیستی در خرمشهر این امر را واجب می کند که خیرین با برنامه ریزی منظم راهکارهایی در خصوص خدمت رسانی به مددجویان داشته باشند.

وی عنوان می کند: جامعه خیرین استان خوزستان پنج ماه است که رسما فعالیت خود را در استان آغاز کرده است.

مدیرعامل جامعه معلولین خوزستان تصریح می کند: تمام سعی و کوشش جامعه خیرین استان این است که خیرین نسبت به افراد مستضعف و تحت پوشش بهزیستی همت بیشتری نشان دهند و با برنامه ریزی منظم وظایف ترسیم و خدماتی که در شان مددجویان است، ارائه شود.

ظهرابی جمع آوری 18 میلیارد تومان توسط خیرین شهرستان زنجان را الگویی بارز برای خیرین در کشور بر می شمارد و می گوید: جمع آوری بیش از 18 میلیارد تومان توسط خیرین شهرستان زنجان به منظور استفاده در امور فرهنگی شهر نشان از هماهنگی و نظم بین خیرین متدین این شهرستان دارد و انتظار می رود که این حرکت عظیم الگویی برای خیرین در استان خوزستان نیز شود و بتوانیم این فرهنگ عظیم را در استان شکوفا کرده چرا که تامین این مبالغ توسط ارگانهای دولتی کاری بسیار سخت و دشوار است.

117 موسسه خیریه در استان خوزستان

معاونت مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان خوزستان که او نیز در کنار مددجویان خرمشهری در ضیافت افطار شرکت کرده بود، به خبرنگار مهر می گوید: در کل استان خوزستان 117 موسسه خیریه وجود دارد که با انتخاب نمایندگانی از شهرستانهای مختلف استان از این موسسات، جامعه خیرین استان در سال 1392 تاسیس شد.

مهران کریمیان به اهداف جامعه خیرین استان خوزستان اشاره می کند و می گوید: هدف از راه اندازی جامعه خیرین ترویج فرهنگ نیکوکاری و خیرخواهی در جامعه و همچنین جایگاهی مرکزی برای بررسی موسسات خیریه در استان است.

وی اظهار می کند: در استان خوزستان توانستیم اشتغالی برای یکهزار و 650 نفر از خانواده های مددجویان را داشته باشیم که این از طریق مشاغل خانگی و وام های خوداشتغالی در استان انجام گرفته شده است.

معاونت مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی خوزستان در بخشی دیگر از گفتگو از راه اندازی سیستم جلب مشارکت های مردمی از طریق اپراتورهای تلفن همراه خبر می دهد و می گوید: امسال به مناسبت هفته بهزیستی سیستم (موبایل پیمنت ) را در استان خوزستان راه اندازی کردیم.

کریمیان می افزاید: سیستم (موبایل پیمنت) به منظور سهولت در جذب مشارکت های مردمی در استان راه اندازی شده است که مردم می توانند هر ساعت از شبانه روز از طریق تلفن همراه خود با هر اپراتوری که مشترک باشند با وارد کردن کد *733*4*1400004# شماره گیری کرده مبلغ دلخواه را وارد و در مرحله بعدی شماره کارت بانکی و رمز دوم اینترنتی را وارد و پرداخت را به صورت آسان از گوشی تلفن همراه خود انجام دهند.

طرح های تشویقی برای کارفرمایان از سوی اداره بهزیستی

معاونت مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی خوزستان می گوید: چنانچه کارفرمایان مددجویان را در واحدهای خود استخدام کنند اداره بهزیستی سهم بیمه کارفرمایان را به صورت کامل تقبل می کند.

کریمیان می افزاید: سهم بیمه کارفرمایان 23 درصد است که در صورت ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش اداره بهزیستی از سوی کارفرمایان این درصد از بیمه را اداره بهزیستی پرداخت می کند.

وی به طرح دیگری نیز برای تشویق کارفرمایان برای جذب مددجویان نیز اشاره می کند و می گوید: معلولان به دلیل مشکلات جسمی چون نمی توانند ساعات کار مفید را در شرکت ها و سازمانها به صورت منظم انجام دهند بدین منظور مابقی ساعات کارکرد را اداره بهزیستی به کارفرمایان پرداخت می کند.

معاونت مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی خوزستان در بخشی دیگر به حمایت های مالی از سوی اداره بهزیستی برای مسکن مددجویان نیز اشاره می کند و می گوید: چنانچه مددجویان بهزیستی واحدهای مسکونی نیمه ساز داشته باشند و دارای پروانه ساخت و سند مالکیت نیز باشند با ارائه آن به اداره بهزیستی شهرستان محل سکونت می توانند تا مبلغ چهار میلیون تومان کمک بلاعوض برای تکمیل واحد مسکونی خود دریافت کنند.

سازمانها با ایجاد شرایط سخت باعث ناامیدی خیرین نشوند

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر نیز می گوید: گرفتن عوارض شهرداری و مالیات از سازندگان پروژه های عمرانی در شهر از نظر قانون امری کاملا درستی است ولی خیرینی که با نیت ایجاد پروژه های بزرگ خدماتی و عمرانی در کنار دولت گام برداشته اند خوب است مهربانتر با آنان برخورد شود.

علی فرحانی می افزاید: متاسفانه در شهرستان خرمشهر پروژه های نیمه تمامی رها شده اند که دلیل اصلی آنها سخت گیری سازمانهایی چون شهرداری و نظام مهندسی در گرفتن عوارض کلان از خیرین است.پ

وی اظهار می کند: یکی از خیرین برجسته خرمشهر که در تاسیس مدارس در سالهای اخیر فعالیت های مثبتی انجام داده بود با ایجاد طرح بزرگ ساخت بیمارستان مجهز در سالهای اخیر اقدام کرده است که با هزینه های بالای عوارض از سوی شهرداری خرمشهر مواجه شد.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر می افزاید: در حال حاضر این پروژه که می توانست خدمتی بالا برای مردم محروم خرمشهر در امر بهداشت و سلامت داشته باشد نیمه تمام رها شده و دلیل آن سخت گیری های بی مورد سازمانهای مذکور است.

فرحانی در پایان می گوید: از این سازمانها انتظار داریم به منظور فقر زدایی و محرومیت زدایی و تکمیل پروژه های نیمه تمام در کنار خیرین حرکت کنند و خرمشهر را به جایگاه گذشته بلکه بالاتر نیز برسانند.
 
به گزارش خبرنگار مهر، تحریم های ظالمانه در سالهای اخیر علیه کشور اسلامی ایران به طور واضح باعث شده است که دولت ها نتوانند آن طور که باید و شاید پروژه هایی را در شهرهای محرومی چون خرمشهر به بهره برداری برسانند لیکن با اعلام آمادگی خیرین در کمک کردن به دولت در راه اندازی پروژه های عمرانی و خدماتی، خوب است قانون گذاران در تعریف قانون عوارض برای خیرین اصلاحاتی را ایجاد کرده و باعث توقف پروژه ها و نا امیدی خیرین از این امر نشوند.

---------------
گزارش و عکس: مهدی بحرانی پور

اخبار ورزشی خوزستان


یخچالی: رقابت های کاپ آسیا از نظر فنی سطح بالایی داشت

آبادان - ایرنا - ملی پوش تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام گفت: حضور تیم های بسیار خوب در مسابقات کاپ آسیا موجب بالارفتن سطح فنی این رقابت ها شده بود.

ˈ بهنام یخچالی ˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم ملی ایران در رقابت های کاپ آسیا درخشش خیره کننده ای داشت و با قدرت عنوان قهرمانی را به دست آورد.

وی با اشاره به غیبت چند مهره تاثیرگذار تیم ملی در این مسابقات اظهار کرد: بازیکنان جانشین در غیاب این بازیکنان بزرگ خوش درخشیدند.
ملی پوش تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام رقابت های کاپ آسیا را فرصت مناسبی برای بازیکنان جوان برای حضور در جام جهانی خواند و افزود: این رقابت ها نسبت به دوره های قبل در شرایط بهتری برگزار شد و تمام تیم ها برای قهرمانی خود را آماده کرده بودند.
وی برتری ایران نسبت به دیگر تیم های حاضر در این مسابقات را یادآور شد و گفت: تیم ملی ایران از نظر فنی برتری خاصی نسبت به دیگر تیم ها داشت و شایسته ترین تیم برای کسب عنوان قهرمانی بود.بازیکن تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام افزود: امید است کادر فنی با توجه به عملکرد بسیار خوب بازیکنان جوان در کاپ آسیا از این بازیکنان در رقابت های جام جهانی استفاده کند.
وی رقابت در جام جهانی را سخت توصیف کرد و اظهار داشت: تیم ملی ایران می تواند در این مسابقات نتیجه بگیرد.
تیم ملی بسکتبال ایران روز شنبه هفته جاری با شکست تیم چین تایپه در دیدار فینال رقابت های کاپ آسیا که به میزبانی کشور چین برگزار شد برای دومین بار پیاپی عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.ک/3


آرش افشین قراردادش را با تیم فولاد خوزستان تمدید کرد

اهواز- ایرنا - مسوول کمیته نقل وانتقالات هیات فوتبال خوزستان گفت: آرش افشین مهاجم تیم فوتبال فولاد خوزستان قراردادش رابرای ادامه همکاری با این تیم به مدت دوسال دیگر تمدید کرد.

ˈعلی جرفی ˈ عصردوشنبه به خبرنگارایرنا افزود: این بازیکن امروز با حضور در کمیته نقل و انتقالات قرارداد خود را به ثبت رساند.وی گفت: امروز آخرین روز نقل وانتقالات ویژه بازیکنان ایرانی بود، لیکن بازیکنان خارجی تا روزدوم مردادماه فرصت دارند تا با تیمهای ایرانی قرار داد امضا کنند.
جرفی خاطرنشان کرد که احتمال دارد که این فرصت برای بازیکنان خارجی تمدید شود.






فهرست تیم فوتبال استقلال خوزستان برای جام چهاردهم اعلام شد

اهواز- ایرنا - مدیر روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال خوزستان فهرست تیم فوتبال این باشگاه را برای شرکت در چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر باشگاه های ایران در اختیار ایرنا قرار داد.

براساس اعلام روز دوشنبه ˈعبدالنبی شولیˈ اسامی بازیکنانی که برای تیم استقلال خوزستان در این مسابقات به میدان خواهند رفت، شامل زیر است.

پرویز کریمی ،سومایلا دیاکیته ، محمد طیبی ، مجید حیدری ،عبدالهادی خنیفر ، میثم مجیدی ، رضا کاردوست ،مهدی مومنی ، ابراهیم صالحی ، محمد ابراهیم خسروی ،روح الله سیف الهی ، محمد رضا مهدوی ، میثم دورقی ، لامین دیا وارا، حمدالله ابدام ، علی اکبر آهکی ، صادق صادقی بابااحمدی ، میلاد ربانی فرد ، یزدان عباسیان ، حسن معاوی ، موسی کولیبالی ، محمد اوسانی کرد ، ایمان باصفا ، فرزاد جعفری و باقر هاشمی.
تیم فوتبال استقلال خوزستان هم اکنون در اردوی تدارکاتی کشور ترکیه بسرمی برد.



خضیراوی: کریمی الگوی جوانان فوتبال دوست ایران بود

آبادان - ایرنا - همبازی سابق ˈعلی کریمیˈ در تیم ملی فوتبال ایران گفت: علی کریمی از نظر فنی یک الگوی واقعی و از نظر اخلاقی یک ورزشکار منحصر به فرد بود.

ˈ مجاهد خضیراوی ˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال های زیادی در کنار بازیکنان کوچک و بزرگ فوتبال ایران بازی کردم اما هرگز بازیکنی به بزرگی کریمی ندیده ام.

این ملی پوش سابق فوتبال ایران با اشاره به محبوبیت علی کریمی بین فوتبال دوستان ایرانی و آسیا افزود: کریمی با نوع بازی و رفتاری خود بین همه محبوب بود.
خضیراوی مارادونای آسیا و جادوگر را القاب علی کریمی دانست و تصریح کرد: این القاب با توجه به قدرت دریبلینگ بالای کریمی به وی داده شد.
وی کریمی را عاملی برای توجه به فوتبال ایران دانست و افزود: با توجه به عملکرد خوب کریمی در لیگ آلمان نگاه آسیا و حتی جهان به فوتبال ایران تغییر کرد.
ملی پوش پیشین فوتبال ایران با اشاره به صداقت بالای علی کریمی گفت: کریمی اعتراض و حرف دل خود را براحتی بیان می کرد و همواره در کنار مردم بود.علی کریمی ملی پوش پیشین فوتبال ایران روز گذشته از دنیای فوتبال خداحافظی کرد تا جامعه فوتبال ایران را شوک زده کند.



ورزشکاران خوزستانی در رقابت‌های قهرمانی  کشتی فرنگی و آزاد خردسالان باشگاه‌های استان به مصاف یکدیگر می‌روند. 

 به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خوزستان- پیکارهای کشتی فرنگی و آزاد استان از نهم تا یازدهم مرداد ماه در خانه کشتی شماره یک اهواز برگزار می‌شود. این مسابقات در اوزان 28 تا 30، 32، 35، 38، 42، 47، 53، 59، 66، 73 و 73 تا 85 کیلوگرم برگزار خواهد شد و متولدان یازدهم دی‌ماه سال 80 تا دهم دی‌ماه سال 82 می‌توانند در آن شرکت کنند.این پیکارها در هر دو رشته کشتی آزاد و فرنگی، بدون ارفاق وزن برگزار خواهد شد. نفرات برتر نیز به رقابت‌های قهرمانی کشور اعزام خواهند شد.



باشگاه فولادخوزستان با مدافع تیم‌ملی هندوراس قرارداد بست.

 

حسین ابن‌قاسم، مدیر تیم فوتبال فولادخوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: با “بکلیس برایان آنتونی” عضو تیم المپیای هندوراس و ملی‌پوش این کشور که در جام‌جهانی نیز حضور داشت، به توافق رسیدیم و قراردادی یک ساله منعقد کردیم. همچنین قرارداد آرش افشین در هیات فوتبال استان به ثبت رسید. وی بیان کرد: باتوجه به این‌که آخرین فرصت برای جذب بازیکن خارجی تا روز شنبه آینده است، ما هنوز به دنبال یک مهاجم خارجی نیز هستیم.

مدیر تیم فوتبال فولادخوزستان خاطرنشان‌کرد: همچنین با بهمن جهان‌تیغ و علی سیناربانی (مهاجم)، محمد اهل‌شاخه و رضا احمدی (مدافع) و هادی حبیبی (هافبک) که از بازیکنان جوانان فولاد هستند، قراردادی سه ساله منعقد کردیم.




تیم فوتبال استقلال‌خوزستان درحالی اردوی ترکیه خود را به پایان رساند که در این اردو از سه دیدار تدارکاتی‌ای که برگزار کرد، به دو تساوی و یک برد دست پیدا کرد.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خوزستان- آبی‌پوشان خوزستانی که امسال دومین حضور خود را در لیگ برتر کشور تجربه می کنند، برای آمادگی بیشتر جهت حضور در مسابقات، پس از برگزاری اردوهایی در ایران‏، برای برپایی اردویی خارجی،20 تیرماه تهران را به مقصد استانبول ترک کردند.

 شاگردان ویسی در اردوی ترکیه سه دیدار تدارکاتی برگزار کردند که در اولین دیدار خود مقابل گلوریا رومانی به تساوی رسیدند، در دومین بازی تدارکاتی برابر تیم العرابی عربستان پیروز شدند و در آخرین بازی نیز با تیم یواس‌الجر، قهرمان الجزایر روبه‌رو شدند که به تساوی رضایت دادند.

 تیم فوتبال استقلال خوزستان پس از پشت سر گذاشتن اردویی ده روزه، بامداد امروز (سه‌شنبه) وارد تهران شدند.

 ویسی، سرمربی آبی‌پوشان از اردوی ترکیه و شرایط موجود در آن‌جا ابراز رضایت کرده و آن را محک بسیار خوب و جدی‌ای برای تیمش دانسته است.

 استقلالی‌ها سه روز به استراحت می‌پردازند و سوم مردادماه نیز در دیدار تدارکاتی دیگر در اهواز به مصاف نفت مسجدسلیمان دیگر نماینده استان در رقابت‌های لیگ برتر کشور خواهند رفت.

 آبی‌پوشان خوزستانی در هفته اول لیگ برتر کشور روز جمعه (10 مرداد‌ماه) از ساعت 19 و 40 دقیقه در ورزشگاه غدیر اهواز پذیرای گسترش فولاد تبریز هستند.





تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان که در اردوی تهران به سر می‌برد، در دیداری تدارکاتی تیم نیروی‌زمینی تهران را از پیش‌رو برداشت.

 به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خوزستان- این دیدار روز گذشته(دوشنبه) در تهران برگزار شد که شاگردان باقری‌نیا توانستند با حساب 2 بر یک به برتری برسند. حامد محمودی و میلاد شیخ‌سلیمانی برای زردپوشان مسجدسلیمانی گلزنی کردند.تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان‏، پنج‌شنبه تهران را به مقصد اهواز ترک می‌کند و سوم مردادماه نیز در دیدار تدارکاتی دیگر در اهواز به مصاف استقلال خوزستان دیگر نماینده استان در لیگ برتر می‌رود. 

شاگردان باقری‌نیا در هفته اول لیگ برتر کشور، روز جمعه (10 مردادماه) از ساعت 18 در ورزشگاه انقلاب کرج با تیم سایپا البرز روبه‌رو می‌شوند.





یک خبر ورزشی

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد
انتقاد مستندساز خوزستانی از هیئت فوتبال خوزستان / مستند «برزیلته» را اکران نکنید

در پی رونمایی از مستند «برزیلته» در هفته جاری توسط هیئت فوتبال خوزستان، حبیب باوی ساجد کارگردان این مستند نسبت به این موضوع اعتراض کرده و خواستار جلوگیری از این نمایش مستند توسط هیئت فوتبال شد.

خبرگزاری فارس: انتقاد مستندساز خوزستانی از هیئت فوتبال خوزستان / مستند «برزیلته» را اکران نکنید

حبیب باوی ساجد صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس درباره علت اعتراض خود اظهار کرد: مستند برزیلته در سال 1390 و در زمان اسماعیل عامری گلستان، رئیس وقت هیئت فوتبال خوزستان تهیه و تولید شد که سه سال تمام تولید این اثر طول کشید، خوشبختانه عامری گلستان از نگاه به شدت فرهنگی و هنری برخوردار بود و کار سینما و دشواری آن را می‌شناخت.

وی افزود: عامری گلستان همچنین از ادبیات قابل احترامی برخوردار بود که سعی می‌کرد با احترام با دیگران سخن بگوید، لذا همین حس احترام متقابل هم در طرف روبرو به وجود می‌آمد، درحقیقت با توجه به حضور چنین شخصیت فرهنگی و هنری در رأس امور فوتبال استان من هم سه سال تهیه و تولید این مستند دشوار را پذیرفتم.

باوی ساجد ادامه داد: در حال حاضر کسانی که در رأس امور فوتبال استان هستند فاقد نگاه فرهنگی،  شناخت هنری و حتی فاقد ادبیات محترمانه‌ای هستند که معمولا باید در برخورد با دیگران داشته باشند به طوری که درحال حاضر یک نگاه به شدت تحکیم آمیز بر هیئت فوتبال استان حاکم است.

این مستند ساز و داستان نویس خوزستانی افزود: مستند «برزیلته» در حال حاضر توسط همین هیئت فوتبال که هیچ نقشی در روند تولید سه ساله آن ندارند، ظاهرأ با تغییراتی روبه‌رو شده است که پیش از این به من این تغییرات را اعلام کرده بودند و نپذیرفتم. در هفته جاری مستند برزیلته با تغییراتی که احتمالا طی چند ماه اخیر داده‌اند قرار است برای اهالی فوتبال استان نمایش داده شود که من به علت عدم اطلاع از آن تغییرات، به نمایش آن اعتراض دارم و این اعتراض را ابتدا سعی کردم از طریق گفت‌و‌گو حل کنم.

باوی ساجد تاکید کرد: متأسفانه رئیس هیئت فوتبال استان نه تنها تفاهم را منتفی کرد، بلکه حتی نسبت به پرداخت باقی مانده هزینه تولید این مستند اقدام ناعادلانه کرد و پس از گذشت چند ماه از تحویل نسخه نهایی مستند برزیلته، هیچ‌گونه اقدامی برای پرداخت مابقی هزینه تولید از سوی هیئت فوتبال استان به بنده نشده است.

این درحالی است که نه تنها هیئت فعلی فوتبال استان نقش و اثری در تولید مستند برزیلته نداشته‌اند و امروز این فیلم را حق مایملک خودشان می‌دانند، بلکه در زمان تولید این مستند کارشکنی‌هایی داشته‌اند که با درایت اسماعیل عامری گلستان، رئیس وقت هیئت فوتبال استان، تولید این مستند متوقف نشد.

کارگردان مستند برزیلته ادامه داد: تا زمانی که من به عنوان کارگردان که حق معنوی اثر متعلق به من است، متوجه تغییرات هیئت فوتبال در مستند برزیلته نشوم، از نظر من این مستند نباید به نمایش گذاشته شود و یا اگر چنین اتفاقی افتاد، من از درج نامم به عنوان سازنده اثر امتناع می‌کنم. ضمن اینکه براساس قرارداد، هیئت فوتبال باید به تعهدات حقوقی خود عمل کند.

به گزارش خبرگزاری فارس مستند برزیلته به 100 سال تاریخ فوتبال خوزستان و پیدایش فوتبال در ایران می‌پردازد و این مستند در اکران محدودی که داشت، مورد توجه اهالی فرهنگ، هنر، سیاست و اهالی ورزش قرار گرفته است.

گفتنی است حبیب باوی ساجد مستند وساز و داستان نویس پیش از این آثار متعددی در عرصه فرهنگ، هنر و دفاع مقدس در خوزستان تهیه، تولید و کارگردانی است و جوایز متعددی از جشنواره‌های داخلی وخارجی دریافت کرده است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930431000276#sthash.8BpJd1VQ.dpuf

تصاویر دیدنی از حیوانات



رویاهایی از طبیعت!
ویلنئو از غذاهای مورد علاقه حیوانات برای جلب توجه آنها استفاده می کند و در یک مورد خاص موفق به عکاسی از سنجاب و چرخ ریسک به همراه هم شده است.
رویاهایی از طبیعت!

 

زیست نیوز، مازیار دانیالی - "آندره ویلنئو"، عکاس با استعداد کانادایی، مجموعه هایی زیبا و دوست داشتنی از حیات وحش جنگل خلق کرده است. اگرچه وی از گونه های مختلف عکاسی می کند اما سنجاب قرمز و چرخ ریسک را سوژه های مورد علاقه خود عنوان می کند. وی از خوراکی های مورد علاقه حیوانات برای جلب توجه آنها استفاده می کند و در یک مورد خاص موفق به عکاسی از سنجاب و چرخ ریسک به همراه هم شده است. ویلنئو دوربین خود را "شکارچی رویا" می داند و در ادامه این مطلب می توانید رویاهایی از طبیعت را مشاهده کنید.


اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز



اندیشکده ویلسون، در گزارشی، پیش‌بینی‌های خود نسبت به سیاست آمریکا در آینده مذاکرات هسته‌ای را اعلام کرده است. رابرت لیتواک معاون این اندیشکده معتقد است حتی شکست مذاکرات نیز موجب نخواهد شد که ایران به سمت گریز هسته‌ای برود چون ایران هیچ انگیزه امنیت ملی فوریتی برای دستیابی به بمب هسته‌ای ندارد.

گروه جنگ نرم مشرق- رابرت لیتواک معاون اندیشکده ویلسون در گزارشی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای غربی که با عنوان «شطرنج هسته‌ای ایران: محاسبه اقدامات آمریکا» منتشر شده، پیش‌بینی‌های خود نسبت به سیاست آمریکا در آینده مذاکرات را اعلام کرده است.

این گزارش توسط بخش برنامه خاورمیانه مرکز ویلسون تدوین شده که رئیس آن هاله اسفندیاری است، تهیه شده است.

لیتواک که در دولت اول کلینتون عضو شورای امنیت ملی بود و هم‌اینک عضو شورای روابط خارجی آمریکا است، مذاکرات هسته‌ای را تعیین‌کننده آینده جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی دانسته و با اشاره به سخنان هاشمی رفسنجانی، معتقد است این مذاکرات تعیین می‌کند که آیا ایران هنوز یک کشور انقلابی است یا یک کشور معمولی.

نویسنده اضافه کرده که در درون آمریکا هم درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران، بحث‌های جدی وجود دارد؛ اما تغییری که اوباما ایجاد کرد این بود که در توصیف ایران به جای کشور محور شرارت، کشور منزوی استفاده کرد تا راه برای مذاکره با ایران را باز کند.

وی پیش شرط اصلی آمریکا برای هر توافق جامعی را افزایش دوره گریز breakout هسته‌ای ایران به 12 تا 18ماه عنوان کرده است.

راهبرد آمریکا برای اثرگذاری بر دستگاه محاسباتی ایران + دانلود
تاثیرگذاری روی محاسبات استراتژیک ایران

لیتواک راهبرد سیاست آمریکا در مواجهه با برنامه هسته‌ای ایران را اثرگذاری بر دستگاه محاسباتی ایران عنوان کرده و در توصیف آن می‌گوید: نتیجه برآورد جامعه اطلاعاتی آمریکا در سال 2007 درباره برنامه هسته‌ای ایران این بود که ایران به انرژی هسته‌ای بر مبنای یک راهبرد هزینه-فایده نگاه می‌کند، نه بر مبنای یک هدف غایی و غیرقابل تغییر. بنابراین، می‌توان با ارائه مشوق‌ها و فرصت‌هایی به ایران، این کشور را راضی کرد از پیگیری انرژی هسته‌ای دست بردارد.این تحلیل در سال 2011 نیز از سوی جیمز کلاپر دبیر امنیت ملی آمریکا تکرار شد.

بر مبنای این تحلیل، اوباما بر خلاف بوش که ایران را محور شرارت نامیده بود، ایران را یک کشور منزوی خواند؛ تفاوت این دو نگاه در این است که یک کشور شرور حتما باید سرکوب شود اما با یک کشور منزوی می‌توان مذاکره کرد و با ارائه مشوق‌، آن کشور را به اصطلاح بر سر راه آورد.

لیتواک می‌نویسد: روحانی بر روی دیپلماسی هسته‌ای بسیار سرمایه‌گذاری کرده و ناظران آگاه معتقدند که شکست مذاکرات هسته‌ای، سرنوشت سیاست‌های اقتصادی داخلی روحانی را تیره خواهد کرد.

بااین حال وی معتقد است حتی شکست مذاکرات نیز موجب نخواهد شد که ایران به سمت گریز هسته‌ای برود چون ایران هیچ انگیزه امنیت ملی فوریتی برای دستیابی به بمب هسته‌ای ندارد.

وی معتقد است که در صورت شکست مذاکرات، آمریکا نخواهد توانست مجددا نظام تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را برقرار کند چون بسیاری از کشورها به دنبال برقراری روابط اقتصادی با ایران هستند. 




یک رسانه‌ای آمریکایی به آغاز دور تازه‌ای از نبرد دیپلماتیک واشنگتن و مسکو و همکاری ایران و روسیه علیه تحریم‌های آمریکا اشاره کرد.
به گزارش مشرق،  پایگاه خبری «دیلی بیست» در گزارشی می‌نویسد: رابطه بین واشنگتن و مسکو با سقوط هواپیمای مالزیایی وخیم‌تر شده  و به نظر می‌رسد «ولادیمیر پوتین»، رییس جمهور روسیه قصد دارد در موضوع شماره یک «اوباما»، رییس جمهور آمریکا که مسئله هسته‌ای ایران است، از این کشور انتقام بگیرد.
بنابر این گزارش،اوائل هفته گذشته بود که پوتین قول داد علیه آمریکا و تحریم‌های این کشور علیه روسیه مقابله‌ به‌ مثل کند.به‌نوشته این رسانه آمریکایی پوتین و «روحانی»، روسای جمهور روسیه و ایران بعد از این ماجرا دیدگاه‌های خود را تلفنی به هم انتقال دادند و دو طرف بر همکاری دو جانبه در موارد مورد علاقه فی مابین منجمله در پروژه‌های مشترک نفتی ، گازی و انرژی صلح آمیز هسته‌ای قول همکاری دادند.
دیلی بیست می‌نویسد: در این بین مقام‌ها و کارشناسان آمریکایی در پی این هستند که پوتین چگونه از مذاکرات هسته‌ای ایران برای آشفته کردن اوباما و واکنش علیه تحریم‌های روسیه استفاده می‌کند.به‌نوشته این رسانه آمریکایی، در همین راستا مسکو و تهران اخیرا مذاکراتی برای قرارداد یک و نیم میلیارد دلاری در حوزه نفتی و گازی و در قبال دریافت کالا جهت ضربه زدن به فشارهای بین‌المللی غرب علیه ایران انجام داده‌اند.
دیلی بیست در ادامه با اشاره بر فشارهای واشنگتن علیه روسیه و اقدامات متقابل این کشور می‌نویسد: تاکنون مسکو فشارهای مالی آمریکا علیه خود را با اعمال محدودیت بر مقام‌های رسمی آمریکایی و قانون‌گذاران این کشور جواب داده است.همچنین با بیرون رانده شدن شرکت‌های مهم روسی «گاز پروم» و «روسنتف» از سامانه مالی آمریکا و از سوی واشنگتن، پوتین در پی آن است تا در حوزه انرژی با کشورهایی چون ایران و چین معامله کند. روسیه و چین ماه گذشته قراداد  400 میلیارد دلای را با هم منعقد کردند که واکنش دیگر روسیه به تحریم علیه این کشور بود.
در انتهای این گزارش آمده است: مقامات روسی متوجه هستند که درخواست آمریکا از روسیه برای اعمال تحریم نفتی علیه ایران شبیه طنز است زیرا خود آمریکا در پی هدف قرار دادن منافع نفتی روسیه برآمده است.کرملین متوجه شده است که واشنگتن، ایران و روسیه را در یک قایق قرار داده است و به همین دلیل ایران و روسیه نیز با همدیگر برای مقابله علیه آنچه که آن‌ها شیوه‌ای ناعادلانه می‌دانند، بر آمده‌اند.منبع: فارس

راه‌های جذب گروه داعش؛
چگونه داعش توانسته است که از این همه کشور، عضو جذب کند؟ چرا افرادی زندگی در اروپا و آمریکا را رها می‌کنند و به سوریه و عراق می‌آیند تا در یک شرایط سخت بجنگند و همکیشان خود را ذبح کنند؟ برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها با گزارش "مشرق" همراه باشید.
از روایات آخرالزمانی تا خریدن ریش سفیدان عشائر /تروریست هایی که در شبکه های اجتماعی می‌چرخند/اماده انتشار
گروه بین‌الملل مشرق - گروه داعش در سال‌های اخیر توانسته است نیروهای زیادی را از ده‌ها ملیت مختلف جذب کند، نیروهایی که از پنج قاره دنیا خودشان را به عراق و سوریه رساندند تا به عضویت گروه داعش در بیایند.
چگونه یک گروه توانسته است که از این همه کشور، عضو جذب کند؟ چرا افرادی زندگی در اروپا و آمریکا را رها می‌کنند و به سوریه و عراق می‌آیند تا در یک شرایط سخت بجنگند و همکیشان خود را ذبح کنند؟ برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها با گزارش زیر همراه باشید.

تأکید بر حکومت اسلامی!

بسیاری مسلمانان در کشورهای اسلامی و عربی، یکی از مهم ترین دلایل مشکلات امروز مسلمانان را از بین رفتن خلافت اسلامی و تشکیل حکومت های مستبد و غیر اسلامی در کشورهای اسلامی می دانند، برای این گونه افراد تشکیل یک دولت اسلامی راه نجات از مشکلات امروز و مقدمه شروع دوران طلایی تمدن اسلامی است.
​داعش با توجه به علاقه مسلمانان به تشکیل دولت اسلامی، یکی از مهمترین برنامه هایش را تشکیل یک دولت اسلامی بزرگ اعلام کرده است، داعش حتی برای این که مصمم بودن خود را در این زمینه نشان بدهد، سال ها پیش نام خودش  را از القاعده عراق به دولت اسلامی عراق تغییر داد.
داعش برای این که دغدغه خودش را برای تشکیل دولت اسلامی و اجرای حدود دینی به نمایش بگذارد، سریعا بعد از اشغال هر منطقه ای، برقراری حکومت اسلامی را در آن منطقه اعلام می کند و به نام اجرای حدود، شروع به اعدام و شلاق زدن مخالفین خود می کند.امروز در سوریه تنها گروه های داعش و جبهه النصره هستند  که صریحا هدف خود را از مبارزه، برقراری دولت اسلامی در این کشور اعلام می کنند، به همین دلیل بسیاری از جنگجویان غیر سوری، جذب این دو گروه می شوند.

از روایات آخرالزمانی تا خریدن ریش سفیدان عشائر /تروریست هایی که در شبکه های اجتماعی می‌چرخند/اماده انتشار 
تاکید بر از بین بردن مرزها بین دولت های اسلامی
بخش زیادی از مردم کشورهای عربی مسلمان، یکی از دلایل افول قدرت کشورهای اسلامی را به دلیل اجرای قرارداد سایس پیکو پس از جنگ جهانی اول می دانند، قرادادی که کشورهای عربی مسلمان را به کشورهای کوچک تجزیه کرد و بین این کشورها مرز ایجاد کرد، لذا شعار از بین بردن مرزها و ایجاد یک خلافت اسلامی واحد می تواند افراد بسیاری را از کشورهای عربی مسلمان جذب کند.
داعش در همین راستا از سال پیش اعلام کرد که که به دنبال برداشتن مرزها و ایجاد یک خلافت اسلامی واحد در سرزمین های اسلامی است و برای دادن جنبه عملی به این شعار سال گذشته گستره فعالیتش را از عراق به سوریه گسترش داد و سوریه و عراق را یک سرزمین واحد خواند.
داعش همچنین پس از اشغال بخشی از کشور عراق به سرعت خاکریزهای و موانع مرزی بین دو کشور عراق و سوریه را از بین برد و اعلام کرد که این کارش قدم اول برای از بین بردن مرزها بین تمام کشورهای اسلامی است.

از روایات آخرالزمانی تا خریدن ریش سفیدان عشائر /تروریست هایی که در شبکه های اجتماعی می‌چرخند/اماده انتشار 
سرمایه گذاری بر روی کودکان و نوجوانان
یکی از برنامه های داعش در ابتدای ورودش به سوریه، برگزاری دوره های دینی برای کودکان و جوانان بود تا بتواند از این طریق کودکان و نوجوان را جذب خودش کند، داعش پس از اتمام این دوره های دینی، بسیاری از شرکت کنندگان را به اردوگاه های آموزشی نظامی برد تا پس از آموزش، آنها را در درگیری ها به کار بگیرد.
 داعش پس از جذب کودکان و نوجوانان پر انرژی به آنها مسئولیت هایی را می دهند، داعش پس از شستشوی مغزی کودکان و نوجوانان، آنها را در عملیات های مختلف از جمله عملیات های انتحاری به کار می گیرد.
کودکان و نوجوانانی که از سنین پایین عضو گروه داعش شده اند، به این گروه وفادارتر هستند، چون آنها همه وجود خودشان را جزئی از گروه داعش می دانند و نیز این کودکان مبلغان خوبی برای این گروه هستند.

تاکیدات بر روایت تکفیری از آخرالزمان

رهبران و طرافداران داعش در صحبت هایشان اشاره های زیادی به روایت های آخرالزمان دارند، روایت هایی که در آن گروهی از مسلمانان پس از قیام، عدل و داد را در جهان برقرار می کنند و حرکت خودشان را بر قیام آخرالزمانی مسلمانان تطبیق می دهند و نبرد خودشان را با دیگران، نبرد نهایی مسلمانان موحد با کافر در آخرالزمان می دانند.
تطبیق دادن روایات اهل سنت در خصوص آخرالزمان با رویدادهای امروز یکی از شیوه های تبلیغاتی داعش است و گروه داعش، سرزمین شام را مکانی معرفی می کند که مسلمانان در این سرزمین در نبرد نهایی آخرالزمان پیروز می شوند.

از روایات آخرالزمانی تا خریدن ریش سفیدان عشائر /تروریست هایی که در شبکه های اجتماعی می‌چرخند/اماده انتشار
فعالیت گسترده و آزادانه در شبکه‌های اجتماعی

داعش برخلاف بسیاری از گروه های تکفیری دیگر، در شبکه های  اجتماعی همچون تویتر و فیس بوک فعال است، اعضا و طرافداران داعش صدها حساب در شبکه تویتر دارند، آنها در این حساب ها به صورت شبانه روزی، اخبار و تصاویر پیشروی ها و عملیات های داعش را منتشر می کنند.
با توجه به اینکه شبکه های اجتماعی همچون توئیتر و فیس بوک در کشورهای عربی و میان مسلمانان غرب نشین محبوب هستند، خوراک های تبلیغاتی داعش به بسیاری از افراد می رسد و تعدادی از آنها جذب این تبلیغات می شوند.

از روایات آخرالزمانی تا خریدن ریش سفیدان عشائر /تروریست هایی که در شبکه های اجتماعی می‌چرخند/اماده انتشار
پخش فیلم از عملیات‌ها
داعش تلاش کرده است که عملیات های نظامی اش را به صورت کامل فیلم برداری کند، داعش این فیلم ها را با یک تدوین حرفه ای در اینترنت منتشر کند، انتشار فیلم های عملیات های بزرگ و موفق داعش در عراق و سوریه که با سرودهای جهادی همراه است، باعث جذب افراد بسیاری به داعش شده است.
داعش در تبلیغات ویدیویی اش بر نیروهای غیر سوری تاکید زیادی می کند و واحد تبلیغاتی داعش، مصاحبه های بسیاری را با با اعضای غیرسوری گروه داعش می کند تا آنها، مسلمانان دیگر را به پیوستن به داعش تشویق کنند.

جذب ریش‌سفیدان عشائر سوریه و عراق
یکی از ترفندهای داعش، جذب اشخاص متنفذ عشائر در سوریه و عراق است تا به دنبال جذب این افراد متنفذ، باقی افراد آن عشیره هم به داعش بپوندند، داعش کمک های مالی زیادی را به رهبران عشائر سوریه و عراق می کند تا آنها با نیروهایشان به داعش بپیوندند، داعش همچنین از اختلافات بین عشائر مختلف استفاده می کند تا یک عشیره به دلیل کینه از یک عشیره دیگر، به خود جذب کند.
 
از روایات آخرالزمانی تا خریدن ریش سفیدان عشائر /تروریست هایی که در شبکه های اجتماعی می‌چرخند/اماده انتشار
آینده گروهک تروریستی داعش
در ده سال فعالیت گروه داعش، این گروه های ضربه های زیادی خورده است و بسیاری از رهبرانش کشته شدند، اما باز هم این گروه به فعالیت خود ادامه می دهد، به نظر می رسد که علاوه بر برخورد فیزیکی با این گروه، باید به دنبال خشکاندن راه های جذب این گروه باشیم و تفکرات این گروه هدف بگیریم، چون تفکرات گروه داعش خطرناک تر از اعضای این گروه است و این تفکرات گروه داعش است که ادامه حیات این گروه را تضمین می کند. 



روایت 3 دیپلمات ارشد امریکایی از وین 6؛
پیشرفت هایمان قابل ملاحظه بوده است و فکر می کنیم که با زمان بیشتر می توانیم به توافق برسیم.
به گزارش مشرق، 3 مقام امریکایی شرکت کننده در مذاکرات وین 6، دیدگاه های خود را درباره توافق موقت به دست آمده در وین و همچنین چشم انداز دست یابی به توافق نهایی تشریح کردند.

مهم ترین نکات مطرح شده از سوی این 3 تن، آنگونه که در متن منتشر شده از سوی وزارت خارجه امریکا آمده، به نقل از ایران هسته ای چنین است:

متن اصلی این گزارش را  ببینید.

1- قبل از این که توافقنامه موقت منعقد شود ، اختلافاتی با اسرائیل وجود داشت.این مسئله تا حدی بدان علت بود که بخش هایی از توافقنامه از کانال حساس دوجانبه مورد بحث قرار گرفت و همین موجب شد شفافیت کامل در هر مرحله با اسرائیل و برخی شرکاء به وجود نیاید.اما در دوره شش ماهه ما تلاش کردیم شفاف تر عمل کنیم و دائماً با اسرائیل و دیگر شرکای خود مشورت کنیم.سوزان رایس به اسرائیل رفت و وندی شرمن نیز دائماً با سیاستمداران بحث و تبادل نظر می کرد.

2- برغم این که اختلافاتی درباره مسائل مهم مثل سانتریفوژها و غنی سازی بومی داخل ایران وجود دارد اما پیشرفت هایمان قابل ملاحظه بوده است و فکر می کنیم که با زمان بیشتر می توانیم به توافقی برسیم که تضمین می کند برنامه ایران صلح آمیز خواهد بود.

3- انتظار داریم مذاکرات در ماه اوت از سر گرفته شود اما این که به چه شکلی باشد- دیدار بین ظریف و اشتون ، دیدار مدیران سیاسی یا نشست های دوجانبه و سه جانبه یا با گروه پنج بعلاوه یک- هنوز مشخص نیست.

4- ایران در دوره شش ماهه توافقنامه موقت حدود بیست و پنج میلیارد دلار نفت فروخت.بخش اعظم این درآمد وارد حساب های محدود شده شده و بخشی در چارچوب توافقنامه موقت آزاد شد و بخشی نیز صرف تجارت دوجانبه یا تجارت انسان دوستانه شده است .فکر می کنم مبلغی که در این حساب ها جمع شده است ، حدود یکصد میلیارد دلار باشد.

5- ایران همچنین تایید کرده است که روتورهای سانتریفوژهای پیشرفته خود در مرکز پایلوت نطنز را فقط در مراکزی بسازد که آژانس هر ماه از آن بازدید می کند.این بسیار مهم است زیرا به این طریق ما از فرآیند مذکور اطلاع کامل خواهیم داشت.

6- در مورد موضوع توسعه و تحقیق نیز باید بگویم که این مسئله حساس است زیرا ایران قصد ندارد دانشمندان خود را از تفکر و اندیشه بازدارد .کسی نمی تواند توانمندی ایرانی ها را از آنها بگیرد.آنها می دانند که چگونه چرخه سوخت ایجاد کنند.از این رو ما می خواهیم که توسعه و تحقیق در برنامه ایران صرفاً صلح آمیز باشد.

7- اول از همه اینکه ما خاطرنشان کردیم که از اجرای موفقیت آمیز« طرح اقدام مشترک»، در شش ماه گذشته بسیار خشنود هستیم.

ایران به همه ی تعهدات خود درباره برنامه ی هسته ای اش عمل کرده است: « خنثی کردن ذخیره ی اورانیوم بیست درصدی، محدود کردن ذخیره ی اورانیوم پنج درصدی، نصب نکردن تجهیزات جدید، آزمایش نکردن تجهیزات جدید در تاسیسات اراک، نصب نکردن سانتریفیوژهای پیشرفته ی جدید و فراهم کردن بازرسی های قوی تر از تاسیسات هسته ای ایران».

از این رو ما معتقدیم طرح اقدام مشترک موفقیتی درمتوقف کردن پیشرفت برنامه ی هسته ای ایران و به عقب راندن این برنامه در ازای برداشتن نسبتا اندک تحریم ها ، در شش ماه گذشته بود.

8- مذاکرات سختی برگزار شده است. به صراحت باید بگویم که وقتی ما وارد تازه ترین دور از مذاکرات در آغازماه ژوئیه شدیم، نمی شد از قبل پیش بینی کرد که ما به دنبال تمدید گفتگوها خواهیم رفت. در صورتی که پیشرفتی بدست نمی آمد گفتگوها تمدید نمی شد. دیدگاه ما این بود که طرح اقدام مشترک دیگر یک وضع موجود جدید محسوب نمی شود بلکه وسیله ای است که ما را به فضایی برساند که به توافق دست یابیم. پس ما می خواستیم ببینیم که آیا پیشرفت کافی در تازه ترین دور مذاکرات وجود خواهد داشت تا اختصاص زمان و تلاش بیشتر به گفتگوها ، برای ما توجیه داشته باشد؟ وقتی که تیم ما عازم وین می شد توصیه ی رئیس جمهور آمریکا به آنان همین بود( ببینند که آیا دنبال کردن گفتگوها و صرف وقت و تلاش قابل توجیه است؟) . ما در چند هفته ی گذشته شاهد پیشرفت خوبی در طیفی از عرصه ها بودیم، هرچند همچنان شکاف ها باقی است.

9- وقتی که ما درباره ی پیشنهادهای گوناگون مربوط به تاسیسات اراک ، آینده ی تاسیسات فردو، موضوعات مربوط به ذخیره ی اورانیوم با درصد کم غنی شدگی در ایران، نوع نظارت و رژیم بازرسی که بخشی از یک توافقنامه ی بلند مدت باشد، این شکاف ها باقی است چون این مسائل در مسیر مهم سلاح هسته ای قرار دارند که ما می خواهیم در چارچوب یک توافقنامه ی جامع آنها را حل کنیم. پس معنی گفته های من این نیست که ما همه ی موضوعات را به طور کامل حل کرده ایم بلکه معنی گفته های من این است که ما شاهد گشایش ها و پیشرفت ها و پیشنهادهای خلاقانه ای بودیم که نشان دادند این ظرفیت وجود دارد که درباره ی عناصری از برنامه ی هسته ای ایران و درباره ی صلح آمیز بودنشان، برای ما اطمینان رضایت بخش حاصل شود.

10- با این وجود همچنین باید گفت که شکاف های مهم بین طرف ها وجود دارد. برای مثال ما موضوع غنی سازی داخلی و تعداد سانتریفیوژهایی را که ایران به عنوان بخشی از توافق عملیاتی خواهد کرد، به عنوان شکاف باقیمانده برجسته کردیم که باید درباره اش کار شود.

11- جان کری پس از سفر به اتریش به واشنگتن دی سی بازگشت. وی روز چهارشنبه درباره ی وضع مذاکرات به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گزارش ارائه کرد.

این تصمیم اوباما (به تمدید گفتگوها) پس از دیدار( با جان کری) بود که با توجه به پیشرفتی که بدست آمده است و با توجه به چشم انداز رسیدن به راه حل جامع، مذاکرات طوری به پیش رفت که ارزش تمدید کردن را دارد.

12- پس کاری که ما اکنون درحال انجام دادن آن هستیم این است که وقتی دیدیم نمی خواهیم در این دور به توافقنامه ی جامع دست یابیم ـــ چون نیاز به مذاکرات فنی پیچیده دارد و نیاز به ضمیمه های زیادی دارد که تعهدات سیاسی را به صورت جزء به جزء بیان کند ــ از این رو ما بحث روی این مسئله را آغاز کردیم که آیا تمدید گفتگوها کاری معقول است یا خیر؟

ایران موافقت کرده است که تکمیل تولید همه اکسید بیست درصدی را به شیوه ای سریعتر در ایران انجام دهد و در این مدت چهارماه ، به میزان بیست و پنج کیلوگرم از اکسید بیست درصدی خود را به سوخت برای راکتور تحقیقاتی تهران تبدیل کند.

13- ایران همچنین ذخیره ی تا دو درصدی خود را رقیق خواهد کرد. این رقم به میزان دست کم سه  متریک  تن خواهد بود. هرچند ایران هم اکنون مقدار زیاد« سو » (واحدهای کاری جداگانه که مقیاس سنجش انرژی است) در اختیار ندارد اما این میزان در یک سناریوی فرار( هسته ای) بسیار مهم است. به نظر ما این یک گام بزرگ و رو به جلو است.

14- ایران تعهد داده است که دو موضوع مهم را در طرح اقدام مشترک روشن کند.یک موضوع تائید این مسئله است که روتور( دستگاههای چرخنده) در سانتریفیوژهای پیشرفته در کارخانه ی پایلوت نطنز فقط در تاسیساتی تولید خواهند شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی به صورت ماهانه به آنها دسترسی دارد. دیگری این است که آنها(ایرانی ها) تائید کرده اند که سانتریفیوژهای پیشرفته فقط جایگزین سانتریفیوژهای صدمه دیده خواهند شد.

15-تردیدی نیست که مجمع عمومی سازمان ملل متحد نقطه ی عطف و کانونی برای این مذاکرات خواهد بود.

16- وقتی که ما در ماه نوامبر گذشته طرح اقدام مشترک را اجرا کرده بودیم توضیح داده بودیم که در ازای محدودیت های مهم در برنامه ی هسته ای ایران، ما نیز متعهد به تخفیف محدود، موقت، هدفمند و برگشت پذیر تحریم ها شدیم تا ایران همچنان در عمق یک حفره ی اقتصادی باقی بماند.

17- همین رویکرد نیز در توافقنامه ی تمدید منعکس شده است یعنی تخفیف به میزان محدود و برگشت پذیر است که باعث نمی شود اقتصاد ایران به حل مشکل نزدیک شود. ما همچنان درحال بدست آوردن محدودیت های مهم در برنامه ی هسته ای ایران هستیم.

18- اگر بخواهم به طور دقیق تر بگویم در تمدید طرح اقدام مشترک که روی آن توافق شده است و برای مدت چهار ماه آینده خواهد بود ما به تعلیق تحریم های علیه واردات (قطعات) خودرو به ایران، صادرات پتروشیمی و داد و ستد طلا ادامه خواهیم داد.

19- در طول اجرای دوره ی شش ماهه ی طرح اقدام مشترک، ایران از تعلیق تحریم ها رقم بسیار اندکی بدست آورد. تخمین ما نشان می دهد که ارزش کل رقمی که از ناحیه ی تخفیف تحریم ها در طرح اقدام مشترک نصیب ایران شد چیزی حدود شش تا هفت میلیارد دلار باشد . به نظر من درعمل شاید کمتر از این رقم هم باشد. اکثریت تحریم های ما شامل تحریم های مهم نفتی ، بانکی و مالی همه در سر جای خود باقی هستند. ما همچنان به شدت تلاش می کنیم این تحریم ها را در کل دوره ی تمدید اجرا کنیم.

20- همانطور که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خاطر نشان کرد، ما همچنان همانند یک تن آجر روی کسانی فرود خواهیم آمد که تحریم ها را دور بزنند یا اینکه به دور زدن تحریم ها کمک کنند.

ما برای دنیا تصریح خواهیم کرد که ایران همچنان باید از سیستم مالی بین المللی قطع باشد که شدید ترین تحریم بانکی است و شامل بانک مرکزی هم می شود یعنی هر بانک خارجی که با هرگونه بانک ایرانی داد و ستد کند دسترسی به سیستم مالی آمریکا را از دست خواهد داد.

ما برای دنیا تصریح خواهیم کرد که سرمایه گذاری و حمایت از بخش های نفتی و پتروشیمی ایران هنوز مشمول تحریم ها است . ما برای دنیا تصریح خواهیم کرد که واحد پول ایران یعنی ریال هنوز تحریم است همانطور که توانایی ایران در دستیابی به دلار هم تحریم است . ما برای دنیا تصریح خواهیم کرد که فهرست آمریکا، اتحادیه ی اروپا و سازمان ملل متحد درباره ی بازیگران غیر قانونی که تعداد آنها بیش از ششصد (شخص حقیقی و حقوقی) است همچنان پابرجا است. ما برای دنیا تصریح خواهیم کرد که تحریم های گسترده در تجارت آمریکا با ایران همچنان پا برجا است.




اندر احوالات دنیا، جامعه ی جهانی و برخی روشنفکرهای وطنی؛
شاید تنها خصیصه ی خوب این روزهای ننگین ، همین رو شدن حقایقیست که سالهاست پشت نقاب حق طلبی و مردم دوستی پنهان شده ! اینک اما، بازی و ادایی در کار نیست! به دست خود ، باطن زشت و خبیثشان را عیان کرده اند! رفتاری که پیشتر ، به لطایف الحیل هم «مکشوف» نمی شد ، امروز به خواست خود «هویدا» شده است!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  

مصطفی فقیهی ، مدیرمسئول: 
در شرایطی که چند هفته ایست از جنایات هولناک وحوش صهیونیست در غزه می گذرد ، از یک سو سکوت آزاردهنده گروههای حقوق بشری و از سوی دیگر حمایت تام و تمام آمریکا و هم پیمانانش - چندان که پیش از این نیز چنین بوده - بیش از پیش ، ذهن و جان مسلمانان و همه ملت های آزاده را رنج می دهد .

گروه های حقوق بشر! سازمان های حامی ملل مظلوم! حقیقتاً مرغ پخته را هم به خنده وامی دارد ، چه رسد به انسانی که فرقش با همان زبان بسته ی نگون بختِ ، اندکی «تعقل» و حداقلی «تفکر» است! بله! همان گروه و سازمان هایی که اینک، بی پروا و آشکارا در پازل یک جریان سیاسی بازی می کنند، همان هایی که در واکنش به اعدام و زندانِ گاه، جانیان و قاچاقچیان ، پیراهن می درند و گلو پاره می کنند ، اینک این همه جنایات دهشتناک جانیان صهیونیست را نمی بینند! یا می بینند و دم برنمی آورند؟! می شنوند و خفقان می گیرند؟! هر چه باشد ، سیاست بازانی زبده اند و نیک می دانند اگر چنین صدای غریبی از حلقوم ضدانسانی اش برون شود ، حمایت های میلیارد دلاری هم قطع می شود!  



یا شاید اساساً فلسفه ی وجودی چنین سازمان هایی همین است! یک گوشه ای بنشینند و گاه، و فقط گاه، به حق سخنی بگویند و در مانده ی روزگار ، مهمل ببافند و یا سکوت کنند و مزدِ مزدوریِ خویش را طلب کنند!.. و چه نجس است پول و سرمایه ای که به جیب این سازمان ها می آید!

... و چه بیچاره اند و ترحم برانگیز، گروههایی که این روزها به بهانه ی مخالفت با حاکمیت ایران ، برای صهیونیست ها، سوت و کف می زنند و در به در، در پی فرصتی هستند تا ضمن برجسته سازی نقاط افتراق و اختلاف، گروه های مقاومت را محکوم کنند! چه ذلیلند این جماعت به ظاهر اهلیِ انسان نما! و چه خوب ، روی پلید و شیطانی خویش را آشکار کردند! شاید تنها خصیصه ی خوب این روزهای ننگین ، همین رو شدن حقایقیست که سالهاست پشت نقاب حق طلبی و مردم دوستی پنهان شده ! اینک اما، بازی و ادایی در کار نیست! به دست خود ، باطن زشت و خبیث منحوسشان را عیان کرده اند! رفتاری که پیشتر ، به لطایف الحیل هم «مکشوف» نمی شد ، امروز به خواست خود و خدای عزوجل، «هویدا» شده است!

چه مهوع است دولتی به نام آمریکا ، که پزش، و داعیه اش، و همه ی آنچه می نماید، یک چیز است ؛ «حمایت از حقوق بشر» و «مردم مظلوم» ! ، امروز اما، نه چونان پیشین با هزار بازی تو در تو و پیچیده ، بل آنچنان باز و آشکار و عیان ، نظاره گر است و در صف حامی ، در آن سازمان کذا که اسمش از قضا «سازمان ملل» است و در آن مجموعه که اتفاقاً نام «حقوق بشر» یدک می کشد ، در دفاع از اسرائیلِ، همان رژیمِ اینک هار شده و قلاده دریده، بیانیه می دهد که «حق آنان برای دفاع را به رسمیت می شماریم» و خفه می شوند وقتی می پرسند «آیا حق حمله و پاسخ انتقامی به فلسطینیان را که هیچ! حق زندگی پراسترس و مملو از گرسنگی را که نه! همین «حق تنفس نیم بند» را برای آن کودک بی خبر از بازی های کثیف شمایان ، به رسمیت می شناسید»؟! یا تنها «حق گریستن» را ، و «حق تنهایی» را ، و «حق وحشت» را ، و «حق مرگ و مردن» را برای این مظلومان، و «حق کشتن و قهقهه و سوت و کف کشیدن» را برای خود، به رسمیت می شناسید؟!


چه چندش آور است! واکنش دنیا به خبر کوتاه «مرگ سه جوانک» و خفقان آن ها در برابر «نسل کشی در غزه» ؛ تنها یک سو دیده می شود، راکت هایی که به شهرک های مملو از گندابِ متعفنِ صهیونیستی و منشاءِ فسادِ دنیا پرتاب می شود ، آن وسط چهار غاصب نظامی هم جان می دهند ، «دنیا» تکان می خورد! همان «جامعه جهانی» را می گویم! همه چیز منهدم می شود! گویی زلزله ای 10 ریشتری آمده ، تیتر یک رسانه ها می شود! که ای وای! صهیویسنت ها هم «مظلوم» می شوند!!! این سو اما ، دوربین هایشان را هم نمی آورند که چه کودکانی و چه مادرانی و چه پدرانی ، تکه تکه شده اند! 

چه بویناک و لزج است ، تجمع یک گله غاصبِ نفرت انگیز ، که گردِ یکدیگر آمده اند تا شهادت مظلوم ترین انسان های عصر را به تماشا بنشینند و گوش کنند، صدای انفجارهای خونبار را ، احیاناً تخمه و نقلی هم آن وسط نشخوار کنند و کف و سوت بکشند! یا به یکدیگر نشان دهند تکه ی بدن کودکی که در آسمان رها شده و خنده و قهقه ای مستانه سر دهند و...! 


چه می توان گفت ، و با چه زبانی باید خواست ، که تا کجا این تعفن، این وصله ی مهوع به دنیا، می تواند ادامه یابد؟ آیا واژگان، جان مطلب را ادا می کنند؟ این قلاده پاره کردنِ وحوشِ اسرائیلی را چه می توان نام داد؟ کشتار؟! قتل عام؟! نسل کشی؟! بعید می دانم کلمه ای بتوان یافت یا آفرید تا تاریخ را نسبت به «روزگار فلسطینیان عصر ما» ، شیرفهم کرد.

آه خدایا ! صدایم را می شنوی؟ کی می رسد این جانیان و سفاکان بی بدیل دوران، این حرامیان سیاه دل، محو و رسوای عالم شوند؟ چه کسی می تواند آرزوی دیرباز مسلمانان و ملل آزاده را جامعه عمل پوشاند؟ 

شهر خالیست زعشان بود کزطرفی
مردی از خویش برون آید و کاری بکند؟

اللهم عجل لولیک الفرج 




تصاویر زیر حاوی صحنه هایی آزاردهنده و هولناک است، به افراد پایین 18 سال و کسانی که دارای بیماری های قلبی هستند توصیه می شود از تماشای آن خودداری کنند:










































































































و اینان نیز ، با دیدن چنین تصاویر هولناکی به نظاره نشسته، سوت و کف می زنند:



اخبار شورای شهر اهواز


گزارش مهر از جلسه شورای شهر/
شهرداری اهواز دفاتر نمایندگان مجلس را پس می گیرد
اهواز - خبرگزاری مهر: با تصویب اعضای شواری شهر اهواز، دفاتری که از سوی شهرداری در اختیار سه نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی قرار گرفته پس گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسات شورای شهر اهواز که معمولا روزهای دوشنبه بعد از ظهرها به صورت علنی برگزار می شد به علت ماه رمضان به پیش از ظهر موکول شده است که در این بین در ابتدای جلسه علنی شورای شهر برخی از اعضا مانند آذر زمانپور و مریم ابریشم کار با 45 دقیقه خود را به جلسه علنی شورا رساندند.

اولین مسئله ای که در شورای شهر مطرح شد بحث نهضت آسفالت بود که نظرات اعضا و سئوالات آنها از قائم مقام شهرداری اهواز که در این جلسه حضور داشته بود را در پی داشت.

چالش های نهضت آسفالت در اهواز

جمشید سلحشور یکی از اعضای شورای شهر در خصوص این موضوع گفت: مردم چند منطقه از اجرای آسفالت بدون زیرسازی نگران بودند. اگر قرار است خیابان های شهر را آسفالت کنیم و چند ماه بعد تخریب شوند یعنی پول بیت المال را دور ریخته ایم. ضمن اینکه برای نظارت جدی تر روی موضوع آسفالت می توانیم از شورای شهر افرادی را برای بازرسی در نظر بگیریم.

احمد باورساد دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز یکی از مقوله های آسفالت نامناسب را ضخامت آن دانست و گفت: اگر رعایت نکنیم تردد ماشین ها با مشکل مواجه می شود. متاسفانه در مدت اخیر در اهواز جایی را ندیدیم که وقتی روکش آسفالت انجام شود سرجای خود بماند.

وی افزود: در زیر گذر شریعتی باید لوله یک هزار و 600 اینچی گذاشته شود ولی شهرداری لوله 500 اینچ گذاشته است. آیا در آن پروژه شهرداری مشاور ندارند؟ به همین دلیل اگر هزینه هایی را شهرداری و پیمانکار متقبل می شوند که به باد می رود باید از سوی مشاور کسر شود.

پل های عابر پیاده دردسر ساز

مریم ابریشم کار سخنگوی شورای شهر اهواز نیز در این جلسه عنوان کرد: هیچ کدام از پل های عابر پیاده نصب شده در اهواز استاندارد لازم را ندارد. قبل از تسویه حساب با پیمانکار باید ساختار پل ها را اصلاح کنیم.

اما علی دوایی فر قائم مقام شهرداری اهواز در پاسخ به ابهامات اعضای شورای شهر اهواز اظهار کرد: ما تابع سیاست های شهرداری هستیم. در ارتباط با آسفالت رویکرد ما خوب نیست و این مسئله را شفاهی و کتبی به شهردار اعلام کردم چون یک قرارداد برای کل شهر می نویسیم و اینطور نمی شود نظارت کرد. هر پروژه باید قرارداد داشته باشد. ما برنامه مدون طبق بودجه مصوب نداریم.

وی افزود: بودجه آسفالت سال 93 خیلی از مناطقی که در حال حاضر در حال آسفالت هستند تمام شده است. اگر قرار است بخشنامه ای باشد و اجرا نشود به  چه دردی می خورد. بخشنامه ای داریم که وقتی زیرسازی کامل شد آن وقت آسفالت شود و کسی که کار زیرسازی را انجام داد خودش هم آسفالت را انجام دهد.

دوایی فر تصریح کرد: برخی افراد این بخشنامه را رعایت نمی کنند؛ بنابراین باید پاسخگو باشند. این موارد نظر شهردار نیست و زیر مجموعه شهرداری این کار را انجام می دهند. متاسفانه ما در شهرداری سیستم اجرایی نهضت آسفالت نداریم. سیستم را برای معاونت برنامه ریزی تعریف کرده ایم. حرف ما این نیست که خواسته های مردم قابلیت اجرایی ندارد. تنها چیزی که می خواهیم صبر است نه اینکه یکی از اعضای شورای شهر شب دستور آسفالت خیابانی را بدهد و فردا اجرای پروژه آسفالت انجام شود.

قائم مقام شهرداری اهواز در خصوص روند ساخت پل سوم نیز گفت: ساخت این پل سرعت کار خوبی دارد و قبل از 22 بهمن ماه به اتمام و بهره برداری می رسد که برآورد ما برای تکمیل آن چهار و نیم میلیارد تومان است.

دوایی فر در خصوص واژگون شدن پل های عابر پیاده در اهواز و کیفیت نامناسب آنها نیز اظهار کرد: در ارتباط با نارضایتی مردم در مورد پل های عابر پیاده باید بگویم که کاملا درست است چون قرارداد شهردای برای 11 پل و زدن پله برقی بود و چون شیب پل ها بر اساس پله برقی برنامه ریزی شده بود بعد از تبدیل به پله های معمولی شد؛ قطعا استاندارد از بین رفت. در حال حاضر تا اصلاح ساختار پل ها از اجرای غیر استاندارد ساخت پل ها جلوگیری کرده ایم.

علی ناصری یکی از اعضای شواری شهر نیز خطاب به دوایی فر گفت: برخی از افراد این انتقاد را دارند که شهردار تحصیلات مرتبط ندارد و کار اجرایی انجام نداده است. شما که تجربه دارید باید خلاءهای موجود را پر کنید. ما همیشه می گوئیم رسالت اصلی ما نظارت است ولی داریم به حاشیه می رویم و از رسالت خود غافل می مانیم.

رامی علاسوند رئیس شورای شهر اهواز نیز به دوایی فر گفت: اگر کسی تخلف کرد به ما اعلام کنید چون ما در شورا با کسی تعارف نداریم.

نافرمانی برخی مدیران شهرداری

حسین حیدری یکی از اعضای شواری شهر در خصوص نافرمانی برخی مدیران شهرداری اظهار کرد: سازمان عمران توجهی به من و قائم مقام شهرداری ندارد. به عنوان مثال وقتی از آنها لیست پروژه های عمرانی را خواستیم در جواب گفتند بروید و در سایت نگاه کنید. باید مشخص شود که مسئول این سازمان به کسی وصل است که ما حتی نمی توانیم با آنها صحبت کنیم و چرا این گونه پست های مهم را به این فرد بدهیم.

گرفتن دفاتر نمایندگان اهواز در مجلس

یکی از بحث های جنجالی این جلسه مصوبه ای برای بازپس گیری دفاتر سه نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس از سوی شهرداری اهواز بود زیرا هم اکنون این نمایندگان در دفاتر متعلق و یا در کرایه شهرداری اهواز مستقر هستند،

حسین حیدری از اعضای شورای شهر در موافقت با این مصوبه اظهار کرد: مردم و اعضای شورای شهر انتقاداتی مبنی بر اینکه شهرداری محل هزینه سازی برای دفاتری که هیچ ارتباطی با آنها ندارد شده است و این دفاتر کمکی برای حل و رفع مشکلات نمی کنند. بحث سه دفتر نماینده مطرح شد که یکی از دفاتر ساختمان متعلق به شهرداری است، یکی از دفاتر به مبلغ 70 میلیون تومان رهن شده و دیگری نیز با اجاره ماهانه سه و نیم میلیون تومان در اختیار نمایندگان مجلس است. طرح برگشتن این مبالغ و ساختمان به شهرداری ارائه شد. از این به بعد دولت، شرکت هایی که منبع مالی خوبی دارند یا سایر شهرداری هایی که نمایندگان متعلق به آن شهر هستند می توانند این مبالغ را پرداخت کنند اما چون این طرح بار مالی برای شهرداری داشت ما آن را لغو کردیم.

کاظم سواری در مخالفت با این مصوبه نیز اظهار کرد: بودجه شهرداری بودجه مردم است. پولی که شهرداری هزینه می کند برای مردم است و در خدمت مردم هم باید هزینه شود. نمایندگان مجلس نمایندگان خود مردم هستند. ما از توان نمایندگان مردم باید برای تعامل با مردم استفاده کنیم و نباید این تعامل را به تقابل تبدیل کنیم. به نظر من باید یک ساختمان را برای نمایندگان مجلس بسازیم.

عاشور سواری پور دیگر عضو شورای شهر نیز در مخالفت با این طرح اظهار کرد: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه این برنامه را در راستای اصلاح ساختار شهرداری انجام دادند. اعتقاد اعضای کمیسیون و سایر اعضای شورای شهر این بود که شهرداری نباید به عنوان حیات خلوت سایر ادارات باشد و از ریخت و پاش ها باید جلوگیری شود. تاکنون مصوبه ای از سوی نهادهای قانون گذار و یا شهرداری مبنی بر التزام شهرداری نسبت به تامین مکان به دست ما نرسیده است.

وی با اشاره به عدم تعامل نمایندگان مجلس با اعضای شورای شهر اهواز نیز گفت: ما یک سال است که در حال فعالیت هستیم و فقط با وساطت فرماندار تنها یک جلسه مشترک با نمایندگان مجلس داشتیم که به عنوان اعتراض به نمایندگان حضور پیدا نکردیم. ما قدم به قدم کلیه اموال شهرداری ها را که به جای دیگر داده اند باز پس می گیریم.

آذر زمانپور دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز در این جلسه خطاب به اعضا گفت: شما باید نماینده مردم باشید نه کسانی که به اندازه کافی حقوق و مدافع دارند. کسانی که به طور رایگان از خدمات شهرداری استفاده می کنند . هیچ خدماتی را به مردم ارائه نمی دهند؛ باید جلوی آنها گرفته شود.

در پایان این طرح با 12 رأی مثبت تصویب شد.

لایحه بهسازی میدان فرودگاه اهواز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در ابتدای آن اسکندر زنگه یکی از اعضای شورای شهر در خصوص این لایحه گفت: آنجایی که این پروژه انجام شده متعلق به قطار شهری است و طبق قانون چون قطار شهری این زمین را گرفته باید دوباره بهسازی کرده و تحویل دهد. به شهردار اختیار کافی دادیم که بر اساس صرفه این کار را انجام دهد. وقتی این کار را انجام داده است حالا چرا می خواهد صورت وضعیت را از ما بگیرد.

زیبا صالحپور دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز اظهار کرد: در بحث خیابان سلمان فارسی اهواز هم ما همین بحث را داشتیم که در نتیجه به مشکل برخوردیم. پیمانکار بر اساس دستور شفاهی یک مدیر کاری را انجام داده و هزینه ای را متقبل شده است. اگر با این مصوبه موافقت نشود حق پیمانکار ضایع شده است و به جای برخورد با فرد متخلف برخورد با پیمانکار صورت می گیرد. باید یک مصوبه داشته باشیم که از این به بعد هیچ کاری را به صورت زبانی انجام ندهیم.

این طرح با 11 رای مثبت مصوب شد.

طرح اصلاحیه نرخ کرایه تاکسی های بی سیم اهواز نیز از سوی اعضای شواری شهر اهواز مورد بررسی قرار گرفت و در ابتدای آن غلامرضا سبزعلی از اعضای شواری شهر اهواز اظهار کرد: شهروندان از بحث نبود پول خرد و نصب تاکسی متر ناراضی هستند. در صورتی که تاکسی ها کولر را روشن نکنند باید 20 درصد از مبلغ کرایه ها کسر شود ولی در اهواز چنین اتفاقی رخ نمی دهد.

مریم ابریشم کار نیز در ادامه اظهار کرد: ما باید الگوهای کلانشهرهای دیگر را ببینیم. در مشهد نهایت ورودی تنها 1600 تومان است. ما با این روند داریم برای افزایش قیمت پایه گذاری می کنیم. خدماتی که تاکسی ها می دهد در حد شهرهای دیگر نیست. برای اصلاح ساختار باید از تاکسی متر استفاده کنیم. هزینه کیلومترها در اهواز بیشتر از سایر شهرها است. شهروند اهوازی باید برای 50 متر همان کرایه دو کیلومتر را بدهند.

در ادامه موسی ممبینی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز اظهار کرد: ضریب سختی و زیان آوری کار نسبت به استان های سردسیر باید مدنظر قرار گرفته شود. استهلاک در اهواز با سایر شهرها یکی نیست و در هیچ کلانشهری به اندازه اهواز مسافرکش شخصی نداریم. مشکلاتی که در حوزه حمل و نقل شهری توسط مسافرکش های شخصی ایجاد می شود به نام تاکسی های شهری تمام می شود.

وی افزود: پائین ترین نرخ تاکسی در کل کشور را در اهواز داریم ضمن اینکه امنیت تردد با وجود مسافرکش های شخصی بسیار پایین است.

یک خبر از آبادان

دادستان عمومی و انقلاب آبادان در گفت‌وگو با فارس:
تشکیل پرونده برای کادوس 4 / شهرداری وضعیت موجود را به حالت سفید برساند

دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب آبادان گفت: دلایل، علل و یا عوامل بروز آتش‌سوزی در مجتمع تجاری کادوس چهار تحت بررسی است.

خبرگزاری فارس: تشکیل پرونده برای کادوس 4 / شهرداری وضعیت موجود را به حالت سفید برساند

احمد شیرعلیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اشاره به تشکیل چهار جلسه پیرامون موضوع حادث شده با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در محل فرمانداری ویژه آبادان به منظور بررسی مسائل مدیریتی در این زمینه افزود: همچنین پرونده‌ای در خصوص این آتش سوزی تشکیل و دستورات لازم صادر شده است.

وی اظهار کرد: با وجود تشکیل پرونده در این خصوص اما از آنجایی که حادثه رخ داده شده تلفات جانی در بر نداشته است لذا موضوع جنبه کیفری ندارد.

وی تصریح کرد: تاکنون جنبه عمدی بودن آتش سوزی برای ما محرز نشده است و شاهدی نیز بر این مدعا وجود ندارد.

دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب آبادان یادآور شد: در زمان حاضر پرونده به لحاظ پیگیری مسئله برای مشخص شدن علل بروز آتش سوزی به لحاظ تعلل، رعایت نکردن موارد ایمنی و غیره تحت بررسی است.

شیرعلیزاده گفت: وظیفه ما نظارت بر حسن اجرای قوانین توسط مسئولان اجرایی است و در صورت تخطی از قوانین با آنان برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای انتظامی همچنان در محل حادثه مستقر هستند افزود: استمرار استقرار نیروهای انتظامی در محل امکان پذیر نیست از این رو از شهرداری آبادان خواسته‌ایم تا وضعیت موجود در محل را به وضعیت سفید برساند.

وی اظهار کرد: برداشت نخاله‌ها و جمع آوری آثار و بقایای آتش سوزی از جمله کارهایی است که از شهرداری آبادان خواسته شده تا به انجام برساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر جبران خسارت وارد آمده به صاحبان مغازه‌ها و فروشندگان کالا در این مجتمع تجاری تصریح کرد: افراد زیان دیده می‌توانند شکایت خود را در این زمینه با ارائه ادله کافی برای اثبات ادعای خود مبنی بر اهمال و یا تعلل از سوی فرد و یا گروهی در جریان آتش سوزی به دادستانی ارائه دهند.

وی بار دیگر با تاکید بر اینکه در زمان حاضر هیچ شاهد و یا ادله‌ای دال بر عمدی بودن آتش سوزی وجود ندارد یادآور شد: این موضوع هنوز برای ما محرز نشده است و چنانچه فردی ادله خود را به ما ارائه دهد موارد قابل پیگیری و بررسی خواهد بود.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930430000584#sthash.wUTIPzDP.dpuf

اخبار سیاسی روز


گاهی به پیام‌های ضمنی اولین ظهور تصویری خلیفه داعش؛
"عبای سیاه"، "موصل" و "مسجد کبیر"؛ چرا حالا رونمایی شد؟
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۳
 
طرفداران سازمان اینطور می‌گویند که «مسجد کبیر» از ابنیه‌ی ساخته شده توسط نورالدین زنگی در قرن ششم است، در نتیجه «خلیفه»‌ی آنها هم به راه و روش این رهبر تاریخی اقتدا خواهد کرد و تا آزادسازی قدس اشغالی پیش خواهد رفت.
گروه بین‌الملل جهان نیوز: در اولین هفته‌ی ماه مبارک رمضان رهبر داعش (که حالا خود را خلیفه‌ی مسلمین می‌خواند) برای اولین بار چهره‌ کریه خود را در اقدامی پروپاگانداگونه و با تکنیک‌های رسانه‌ای جالبی آشکار کرد.

داعش تا پیش از این نشان داده بود برخلاف سایر گروهک‌های تروریسیتی فعال در منطقه (طالبان، القاعده و ...) به استفاده از فناوری‌های نوین اهتمام ویژه ای دارد. فضاسازی‌های رسانه‌ای داعش، چه از طریق اینترنت و چه از طریق شبکه‌های مجازی نشان داده که این گروهک ترویستی صرفاً یک گروه با پشتوانه نظامی‌ نیست، بلکه از یک پشتیبانی سازمان یافته آنلاین اطلاعاتی نیز برخوردار است.

این گروه استراتژی‌های مختلفی را در شبکه‌های اجتماعی به کار می‌گیرد تا بتواند پیام‌های مد نظر خود را به درستی مدیریت کرده و گسترش دهد. یکی از موفق‌ترین ابتکارات داعش در این زمینه، اپلیکیشن «فجر البشائر» برای استفاده در توییتر بوده که در هنگام تسخیر شهر موصل به عنوان یکی از نیروهای کمکی داعش برای ایجاد ترس و وحشت در میان ساکنان شهر و در درجه اولی برای ارتشیان عراق، وارد صحنه شد. داعش با استفاده از این روش در حمله خود به شهر موصل، به طور میانگین روزانه ۴۰ هزار توییت با عنوان "دولت اسلامی عراق و شام در توییتر" از این طریق منتشر شده است. 

حتی همزمان با  حرکت داعش به سمت بغداد، کاربران اپلیکیشن «فجر البشائر» شروع به ارسال هزاران توییت در این باره کردند؛ این توییت‌ها که حاویتصویر یک نظامی‌داعشی مسلح در حال نگاه کردن به پرچم سیاه رنگ این گروه بود؛ بر روی این تصویر عبارت «قادمون یا بغداد» نوشته شده بود؛ توانست کمک شایانی به داعش برای فضاسازی رسانه‌ای پیشروی به سوی بغداد کند تا جایی که با جستجوی کلمه بغداد در شبکه‌های اجتماعی، این تصویر به‌عنوان یکی از نتایج اولیه ظاهر می‌شد. 

ظهور یک باره ابوبکر البغدادی و چند نکته برجسته


به نوشته‌ی تحلیلگر برجسته‌ی روزنامه‌ی السفیر، عبدالله سلیمان علی، اولین ظهور علنی ابوبکر البغدادی طی یک فایل تصویری، نکاتی جدید در پرونده‌ی «دولت اسلامی عراق و شام» به ثبت رساند، گروهی که حالا خود را «دولت اسلامی» می‌‌خواند و سعی دارد اینکه نماد خلافت اسلامی است را در اذهان تثبیت کند. اتفاقات و جزئیاتی که در این فایل تصویری وجود دارد، در دل خود حاوی پیام‌های مهمی برای چندین جهت مختلف است، خصوصا که این سازمان در حال گسترش سیطره‌اش بر مناطق وسیعی از سوریه و عراق است، فلذا سؤالاتی درباره‌ی زمان این ظهور علنی و پیام‌هایش را می‌توان مطرح کرد.

تصمیم داعش در علنی کردن چهره‌ی رهبرش و انتشار علنی آن از طریق یک فایل ویدئویی (آن هم بعد از مدت‌ها پرده‌نشینی و مخفی‌کاری) مسئله‌ی غیرمنتظره‌ای نبود، چون درست پیش از عملی شدن این تصمیم، چندین پیش‌بینی درباره‌ی عملی شدن آن صورت گرفته بود، کما اینکه چندی پیش نشریه‌ی السفیر از قول یک منبعِ نزدیک به داعش نوشت که: «البغدادی، یا خلیفه ابراهیم عواد البدری، در حال آماده شدن برای ضبط یک سخنرانی است که برای اولین بار به صورت تصویری خواهد بود.» این منبع اشاره کرده بود: «ظهور علنی ممکن است در هر زمانی باشد ولی انتظار نمی‌رود که خیلی به تأخیر بیفتد.» اگرچه پیام صوتی‌ای که درست فردای آن روز (و در روز اول ماه مبارک رمضان) تحت عنوان «پیامی به مجاهدین و امت اسلامی در ماه رمضان» از طرف بغدادی منتشر شد، موجب یأس در تحقق پیش‌بینی‌ها شد، اما به سرعت معلوم شد که محافل درونی داعش به شدت مشغول آماده‌سازی زمینه‌ها برای یک گام بی سابقه در تاریخ خود بوده‌‌اند، یعنی بحث بر سر کیفیت بیرون دادن تصویر اولین ظهور علنی امیرشان که حالا به قول آنها شده است «خلیفه».

این فایل تصویری (که می‌توان گفت از جهت شکل و مضمون به خوبی تهیه شده است) البغدادی را نشان می‌‌دهد که مشغول خواندن اولین «خطبه‌ی اولین نماز جمعه» ماه رمضان در «مسجد کبیر» شهر موصل است، در حالیکه صدها نفر از نمازگزاران (که احتمالا از بیعت‌کنندگان پیشین با البغدادی بوده‌‌اند) در مسجد حضور دارند.

شکی نیست که مسئولین این کار، می‌خواسته‌‌اند در آن واحد چندین پیام صریح یا تلویحی را به چندین جهت مختلف برسانند، که می‌‌توان آنها را چنین دسته‌بندی کرد:

۱- شهر موصل که اولین ظهور علنی بغدادی در آنجا رخ داد، حدود یک ماه پیش از سیطره‌ حکومت عراق خارج شد، آن هم در فضایی که رسانه‌ها به صورت عمدی درباره‌ گروهی که بر این شهر مسلط شده نظرات مختلف ارائه می‌کردند [و صریحا از داعش اسم نمی‌بردند.] در نتیجه، انتخاب یکی از مساجد این شهر برای اینکه البغدادی اولین خطبه‌ی جمعه‌ی علنی‌اش را در آن ایراد کند، حاوی یک پیام بدون لکنت است و آن هم اینکه «دولت اسلامی»، شهر موصل را یک ولایت تحت سیطره‌ خود می‌داند و از همه می‌خواهد که با این واقعیت کنار بیایند، نه طبق آنچه رسانه‌ها درباره‌ اصطلاحا «انقلابیون عشایر» یا «شورای نظامی» به عنوان رهبران حمله به موصل مطرح می‌کنند.

۲- این سازمان تروریستی می‌‌خواهد موصل را به عنوان پایتخت دولت خود در اذهان تثبیت کند، یعنی بر عکس آنچه گفته می‌شد که این سازمان، شهر رقه در سوریه را به عنوان پایتخت خود می‌شناسد. با این تصمیم، رنگ «عراقی‌گری» سازمان بیشتر می‌شود، آن هم درست در زمانی که این سازمان می‌‌خواهد با کارت «آرزوی بازگرداندن خلافت بغداد» بازی کند، یعنی شهری که به صورت تاریخی، پایتخت معروف خلافت عباسیان بوده است.

۳- انتخاب «مسجد کبیر» هم خودش دارای پیامی تلویحی است که البته رسانه‌ها درباره‌ی تفسیر آن نظرات متفاوتی دارند: طرفداران سازمان اینطور می‌گویند که «مسجد کبیر» از ابنیه‌ ساخته شده توسط نورالدین زنگی در قرن ششم است [نورالدین زنگی حاکمی ترک‌تبار در مناطق سوریه و عراق بود که به دلیل جنگیدن با «صلیبی‌ها» و آزادسازی شهرهای مسلمان‌نشین و زمینه‌سازی پیروزی نهایی صلاح الدین ایوبی بر آنها و زمینه‌سازی آزادسازی قدس توسط او، و همچنین به دلیل جنگ با فاطمیان شیعه مذهب مصر و منقرض کردن حکومت آنها، در تاریخ معروفیت دارد]. در نتیجه «خلیفه»‌ آنها هم به راه و روش این رهبر تاریخی اقتدا خواهد کرد و تا آزادسازی قدس اشغالی پیش خواهد رفت(!)

برخی دیگر می‌ترسند، خواندن نماز در مسجد نورالدین زنگی پیامی باشد مبنی بر نیت بغدادی و داعش در راه‌انداختن نبرد و جنگ در منطقه عربی - اسلامی با مستمسک قرار دادن توحید، یعنی همان کاری که زنگی انجام داد؛ و این یعنی تهدید منطقه به آشوب و خرابی بیشتری که کسی نمی‌داند چطور می‌تواند متوقف شود، خصوصا که نمی‌وان شرایط منطقه‌ای و بین المللی دوران ما را با دورانی که نورالدین زنگی در آن می‌زیست یکی دانست.

۴- از نظر شکلی هم، اینکه البغدادی در اولین ظهور علنی‌اش عبای سیاه به تن کرده بود تأییدی است بر این برداشت که او واقعا قصد دارد خشونت و هرج و مرج در منطقه را ادامه دهد. چراکه لباس سیاه [در فرهنگ سلفیون]، نماد جنگ و نبرد است و خلفا و فرماندهان تاریخی در این قبیل حالات لباس سیاه به تن می‌کردند. در همین راستا، طرفداران سازمان، در بررسی این موضوع به روایتی تاریخی اشاره می‌کنند که می‌گوید پیامبر هنگام فتح مکه عبای سیاه به تن داشتند.

۵- اما پیام مهم‌تری که البغدادی می‌‌خواست ارسال کند، در دل زمانی خوابیده است که برای اولین ظهور علنی‌اش انتخاب کرد. چرا البغدادی درست الان خودش را نشان داد؟ چرا قبلا تصمیم به ظهور علنی نگرفته بود با آنکه شهر "رقه" در سوریه فضای امنی برای او و سران سازمانش فراهم کرده بود؟

در این راستا باید در نظر داشت که ظهور علنی بغدادی تنها چند روز پس از اعلام «خلافت او بر مسلمین» صورت گرفت و همانطور که پیشتر اشاره کردیم، پیش‌بینی می‌شد که بعد از این اعلان، خودش را نشان دهد. اما در عین حال باید در نظر داشت که آنچه حدود یک هفته پیش از آن در ریف دیرالزور رخ داد [و تعداد زیادی از نیروهای مسلح «جهادی» ناگهان از دیگر گروه‌ها اعلام جدایی و با داعش اعلام بیعت کردند] هم ارتباطی مستحکم داشت با اعلان خلافت و ظهور علنی بغدادی.

در این روزها شهرها و روستاهای "ریف دیرالزور" شاهد یک کودتای ناگهانی و غافلگیر کننده بود که از خلال آن، داعش توانست بدون درگیری چندانی بر تمامی این روستاها و شهرها به صورت کامل سیطره یابد، آیا این سازمان از قبل برای این لحظه نقشه ریخته بود؟ اطلاعاتِ در دست، نشان می‌دهد آن چه در "دیرالزور" رخ داد (از بیعت‌های ناگهانی و حل و فصل‌ها و توافقات صورت گرفته با گروه‌های دیگر و عشایر گرفته تا سقوط شهر "الشحیل" که به نوعی نشانگر سقوط و پایان کار «جبهة النصرة» به صورتی که تا الان می‌شناختیمش خواهد بود) همه و همه طبق یک روند صعودی در حال زمینه‌چینی بود و تلاش بر این بود که اینها همزمان بشود با لحظه‌ی اولین ظهور علنی البغدادی. و هدف از همه‌ی اینها، دادن وزنی قابل توجه بود به این ظهور علنی از طریق پیروزی‌های میدانی که نشانگر رشد و گسترش «دولت اسلامی» و اتصال برقرار کردنش بین دو طرف مرز‌های عراقی-سوری و پیوستن بسیاری از سران عشایر و رزمندگان به آن باشد.

به همین جهت بود که به رغم وجود شرایط امنیتی مناسب، البغدادی خود را در رقه نشان نداد، چراکه تسلط بر "رقه" به تنهایی نمی‌توانست او را یک بازیگر منطقه‌ای نشان دهد، اما او آمد و بر "موصل" مسلط شد و از طریق "ریف دیرالزور" بین موصل و رقه اتصال برقرار نمود و پیروانش تقریبا با چند کشور از جمله "اردن" و "عربستان" هم مرز شدند، و اینجا بود که حس کرد وقتش رسیده است که تغییری شکلی متناسب با تغییرات میدانی‌ صورت گرفته عملی کند، تغییراتی میدانی‌ که به ظن او وزن جدیدی به او بخشیده است. فلذا به صورت علنی ظاهر شد تا به منطقه و جهان اعلام کند: ما در مرحله‌ی جدیدی هستیم و من اینجایم... یک بازیگر اساسی در این مرحله‌ی جدید!


واکنش دوگانه آمریکا به سرنگونی دو هواپیمای مسافربری
بوئینگ مالزی برای آمریکا قابل تشخیص است، ایرباس ایرانی نه!
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۷
 
آیا کارشناسان و رسانه‌های آمریکایی این شهامت را دارند که بگویند هواپیمای ایرانی پرواز ۶۵۵ که حامل انسانهای بیگناه بود، به راحتی توسط ناو آمریکایی قابل تشخیص بود؟
بوئینگ مالزی برای آمریکا قابل تشخیص است، ایرباس ایرانی نه!
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، عصر روز پنجشنبه بود که رسانه‌های خبری مشغول پوشش اخبار مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ و همچنین آتش بس بین اسرائیل و حماس بودند. در این حین، خبرگزاری اینترفکس روسیه خبری را مخابره کرد که توجه تمام رسانه‌های خبری را به خود جلب کرد. ماجرا از این قرار بود که یک هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی با شماره پرواز ام ۱۷ در اوکراین و در نزدیکی مرزهای این کشور با روسیه سقوط کرده است.

این هواپیمای مسافربری خطوط مالزی یک بوئینگ ۷۷۷ بود که با ۲۹۵ مسافر از آمستردام پایتخت هلند به مقصد کوالالامپور پایتخت مالزی در حرکت بوده است. هواپیمای مالزیایی در ارتفاع ۱۰ هزار متری از سطح زمین و در شرق اوکراین سرنگون شده است. آنتون هراشچنکو مشاور وزارت کشور اوکراین اعلام کرد که این هواپیمای حامل ۲۸۰ مسافر و ۱۵ خدمه بود که همگی سرنشینان آن در این سانحه کشته شده‌اند.

مشاور وزارت کشور اوکراین نیز گفت که این هواپیما توسط سامانه‌های دفاعی سرنگون شده است. خبرنگار بی‌بی‌سی در مسکو گزارش داد منطقه‌ای که هواپیمای مذکور سقوط کرده در مرکز منطقه تحت کنترل استقلال طلبان اوکراین قرار دارد.

مشاور وزارت کشور اوکراین در صفحه فیس بوک خود نوشت هواپیمای مالزیایی توسط مخالفان اوکراینی سرنگون شده است. رویترز نیز به نقل از منابعی اعلام کرد هواپیمای فوق در حال سوختن پیدا شده است.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس اعلام کرد یکی از خبرنگاران این رسانه سامانه پدافندی «بوک» را که احتمال می‌رود توسط آن به هواپیمای فوق شلیک شده باشد، در نزدیک شهر «اسنیژه» در شرق اوکراین دیده‌ است. اسنیژه تحت کنترل مخالفان اوکراینی است.

تقریبا کمتر از اینکه چند ساعت از این ماجرا بگذرد، رسانه‌های غربی به پوشش گسترده این موضوع پرداختند به نحوی که جهت‌گیری‌ها روسیه و مخالفان طرفدار روسیه را هدف قرار داده بودند. اما نکته‌ای که در این میان قابل تامل است گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان است. این شبکه در گزارشی به نقل از "ریچارد کوئست"، کارشناس امور هوانوردی این شبکه گفت: سرنگون شدن یک هواپیما در ارتفاع ۲۳ هزار پایی (۱۰ هزار متری) امری "بسیار عجیب" است. یک نفر با نگاه از زمین به سمت بالا تشخیص دهد که یک هواپیما مسافربری است.

وی افزود: این هواپیما شبیه هواپیمای مسافربری است، این هواپیما داد می‌زند (به راحتی قابل تشخیص است) که یک هواپیمای مسافربری است. بنابراین اتفاق وحشتناکی است که تا این جا کشیده شده است.

به نظر می‌رسد که این شبکه آمریکایی و کارشناسش به نکته خوب و ظریفی اشاره کرده‌اند. این اقدام کارشناس آمریکایی و شبکه سی‌ان‌ان زمانی ارزشمندتر و بهتر از این خواهد بود که آنها به یک سوال نسبتا مشابه در این زمینه نیز پاسخ دهند. شاید پاسخ به این سوال برای آنها چندان سخت نباشد، البته اگر بخواهند پاسخ دهند و واقعیت را بگویند.

صفحات کتاب تاریخ را ورق زده و به گذشته برمی‌گردیم. در صفحه ۱۲ تیر سال ۱۳۶۷ می‌ایستیم تا ببینیم چه اتفاقی افتاده است. ماجرا از این قرار است که در روز یکشنبه ۱۲ تیر ۱۳۶۷ هواپیمای ایرباس آ-۳۰۰ متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه بین‌المللی بندرعباس به زمین نشست و طبق برنامه پیش‌بینی شده، قرار بود این هواپیما با شمارهٔ پرواز ۶۵۵ به همراه ۲۷۴ مسافر (با ملیت‌های ایرانی، اماراتی، یوگسلاوی، پاکستانی، هندی و ایتالیایی) و ۱۶ خدمهٔ پرواز که در مجموع ۲۹۰ نفر می‌شدند در ساعت ۱۰ صبح به مقصد دبی، امارات متحده عربی پرواز کند. ضمنا ۶۶ نفر از مسافران این هواپیما کودک بودند.

کاپیتان محسن رضایان، خلبان با سابقهٔ پرواز ۶۵۵ هواپیمای ایرباس آ-۳۰۰ بود که بیش از ۷،۰۰۰ ساعت پرواز را در کارنامهٔ خود داشت. هواپیما ایرباس آ-۳۰۰ با ۱۵ دقیقه تأخیر، در ساعت ۱۰:۱۷ صبح به وقت ساعت رسمی ایران، از فرودگاه بین‌المللی بندرعباس به مقصد فرودگاه بین‌المللی دبی برخاست. مدت پرواز تا دبی ۲۸ دقیقه و حداکثر ارتفاع تا ۱۴ هزار پا (۴،۳۰۰ متر) تعیین شد. دقایق نخستین پرواز و مراحل اوج‌گیری تا ارتفاع ۱۲ هزار پایی مطابق طرح پرواز انجام شد و خلبان به‌طور پیوسته با برج مراقبت فرودگاه بندرعباس و مرکز کنترل راه‌های هوایی ایران و امارات متحده تماس داشت.

چند لحظه پیش از ورود هواپیمای ایرباس آ-۳۰۰ به منطقه کنترل هوایی امارات، در محلی به نام «مولبیت»، خلبان به مرکز کنترل هوایی کشور اطلاع داد که قصد دارد به ارتفاع ۱۴ هزار پایی صعود کند.

ناو جنگی وینسنس آمریکا در تاریخ هفتم خرداد از بندر سن دییگو وارد خلیج فارس شده بود. ایچنرمارک قلب این رزم‌ناو به شمار می‌رفت. وظیفه اصلی آن، کشف هدفهای پرنده، اعم از موشک، هواپیما و پردازش اطلاعات، تعقیب صدها هدف به طور هم‌زمان و کنترل آتش آنها بود، هم‌چنین این رزم‌ناو به موشک زمین‌به‌هوا با برد ۴۰۸ کیلومتر نیز مجهز بود.

در ساعت ۱۰:۲۲ ناو جنگی وینسنس آمریکا به حریم آب‌های ایران وارد شده بود، به دستور ناخدا ویل راجرز، فرمانده ناو وینسنس، موشک استاندارد ۲ را به سوی پرواز ۶۵۵ شلیک کرد. ناگهان هواپیما از صفحه رادارهای زمینی محو شده و در آب‌های خلیج فارس سقوط کرد. با عدم اطلاع از سرنوشت هواپیما، برج مراقبت فرودگاه بندرعباس، در تماس با دبی، پیگیر سرنوشت پرواز ۶۵۵ شده ولی آن‌ها اظهار بی‌اطلاعی کردند. بلافاصله ستاد تأمین استان هرمزگان وضعیت اضطراری اعلام و فعالیت خود را آغاز کرد. با شناسایی دقیق محل سقوط، بالگردها و شناورها به موقعیت ۲۶ و ۴۲ عرض شمالی و ۵۶ درجه و ۳ دقیقه طول شرقی منتقل شدند.

بلافاصله پس از این واقعه، مقامات آمریکایی اعلام کردند که یک فروند هواپیمای اف-۱۴ جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار داده‌اند. پس از روشن شدن نوع هواپیما، آمریکا ادعا کرد که در این مورد مرتکب اشتباه شده‌اند، اما شواهد بعدی این نظر آنان را مردود جلوه داد.

حال باید دید آقای کوئست و شبکه سی‌ان‌ان در خصوص پرواز ۶۵۵ چه نظری دارند؛ جنایتی که از نظر میزان تلفات انسانی، هفتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ است. آیا آقای کوئست و شبکه آمریکایی این شهامت را نیز دارند که بگویند هواپیمای ایرانی که حامل انسانهای بیگناه بود، به راحتی توسط ناو آمریکایی قابل تشخیص بود؟

هر چند که رسانه‌های آمریکایی آن زمان به این جنایت تاریخی آمریکا پاسخ دادند؛ پاسخی که نتوانست وجدان‌های بیدار را به خواب ببرد. رسانه‌های آمریکایی در مقالات خبری خود با گفتن اینکه ساقط کردن یک هواپیمای ایرانی یک مشکل فنی بوده و با انتخاب مناسب عکس و توصیف، سعی کردند عامل و قربانیان این حادثه را کم اهمیت جلوه دادند. جالب است که در گذشته ساقط کردن یک هواپیمای کره‌ای به وسیله شوروی توسط همین رسانه‌های غربی به ویژه آمریکایی به عنوان یک عمل شنیع به تصویر کشیده شد.

مرور صفحات تاریخ، سکانس‌های مشابهی را از عملکرد غربی‌ها و رسانه‌های آنها در قبال تحولات مختلف به نمایش می‌گذارد. راه دوری نرویم. همین جنگ غزه که در آن جنگنده‌های ارتش اسرائیل مردم بیگناه و بی‌دفاع غزه را بمباران کردند، مورد حمایت متحدان غربی‌ها خود بودند. رسانه‌ها و مقامات غربی مانند آقای "استفان هارپر"، نخست وزیر کانادا اسرائیل مهاجم را قربانی معرفی کردند و راه حل این بحران را همبستگی با اسرائیل عنوان کردند! آمریکا هم مانند همیشه برای ارتش رژیم صهیونیستی که سه‌شنبه شب حتی به یک کودک ۵ ماهه هم رحم نکردند، حق دفاع! (بخوانیم یورش) قائل شدند.

حکایت، حکایت قدیمی "استاندارد دوگانه" غرب است که هواپیمای مسافربری آمستردام به کوالالامپور را قابل تشخیص می‌داند، اما چشم دیدن هواپیمای مسافربری ایرانی را ندارد و سرنگونی آن را نقص فنی عنوان می‌کند. ظاهرا منفعت آمریکا در این بود که در صفحه ۱۲ تیر ۱۳۶۷ کتاب تاریخ، چشمانش کور شوند. این قصه هر چند در نگاه اول به مانند طنزی تلخ می‌ماند، اما در نگاهی عمیق‌تر حکایت از منش و اصول غربی دارد که خون خودی را رنگین‌تر از خون غیرخودی می‌بیند.



فرمانده تیپ جولانی به هلاکت رسید +عکس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۵
 
فرمانده تیپ جولانی رژیم صهیونیستی که در جریان درگیریهای سنگین غزه به شدت مجروح شده بود، سرانجام از پای در آمد.
به گزارش جهان؛ العالم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین خبر داد، سرهنگ "غسان علیان" (۴۱ ساله) در اکتبر گذشته به عنوان فرمانده تیپ جولانی تعیین شده بود.

گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس تأکید کرد که یک افسر ارشد رژیم صهیونیستی و شماری از فرماندهان نظامی این رژیم در یکی از مناطق غزه در کمین نیروهای قسام گرفتار شدند و به هلاکت رسیدند.

 
غسان علیان

قسام تأکید کرد، فرمانده تیپ جولانی و معاون فرمانده گردان شناسایی این تیپ از کسانی بودند که در کمینی در شرق منطقه "التفاح" در شرق غزه به هلاکت رسید.در این عملیات، فرمانده تیپ شناسایی ارتش رژیم صهیونیستی نیز به شدت مجروح شد.گردانهای قسام دیروز هم از گرفتار شدن نظامیان رژیم صهیونیستی در کمین نیروهای مقاومت در منطقه التفاح در شرق غزه خبر داد و تأکید کرد که در این عملیات ۱۴ صهیونیست به هلاکت رسیدند. رژیم صهیونیستی نیز در مقابل به هلاکت ۱۳ نظامی خود در این کمین اذعان کرد.



حقایقی جدید درباره داعش/ تصرف بخشی از اردن توسط تکفیری‌ها؟
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۹
 
ظاهرا این فقط عراق نیست که زیر چکمه های مزدورهای داعش به تاراج می رود. دیگر کشورهای منطقه نیز در معرض تهدید سقوط استان ها و مناطقشان توسط داعش هستند اما کمتر خبری از آنها در رسانه ها منتشر می شود.
حقایقی جدید درباره داعش/ تصرف بخشی از اردن توسط تکفیری‌ها؟
به گزارش جهان، دیپلماسی ایرانی با این مقدمه در ادامه گزارش خود می نویسد: داعش به گروه وحشتناک و مرموزی تبدیل شده است که رسانه ها کمتر جزئیاتی از حامیان و دستورالعمل های آن منتشر می کنند. شبکه ای که با تندروی های بیش از اندازه و رفتارهای افراطی در برخورد با مخالفان و شهروندان عادی روز به روز وحشت را در دل مردم جهان به ویژه خاورمیانه تشدید می کند. اما ظاهرا ابعاد جنایت ها و اقدامات این گروهک تروریستی که اکنون به گواه اسناد و مدارک بزرگ ترین و ثروتمندترین شبکه تروریستی جهان است، کمتر به اطلاع افکار عمومی و رسانه ها رسانده می شود.
منابع آگاه گفتند که این گروهک تروریستی هفته گذشته ۵۰ افسر عراقی را در موصل با فریب آنها از طریق بذل و بخشش های مالی توانسته اند برای اهداف خود در این شهر به کار گیرند. اما بعد از آن که کارهای خود را پیش بردند همه آنها را سر بریدند و جنازه هایشان را آتش زدند.
به گفته این منابع در حال حاضر استان موصل از نبود برق، آب و گاز به شدت رنج می برد و ناامنی سراسر این شهر را فرا گرفته است. کپسول های گاز خانگی به طور کامل از سطح شهر ناپدید شده اند و شب ها شهر در تاریکی مطلق فرو می رود.
وضعیت در این شهر به اندازه ای بغرنج است که همه مردم شهر اعم از شیعه و سنی دست به دعا شده اند و برای نجات خود گریه و زاری می کنند. سنی هایی که تا قبل از حمله داعش به موصل شیعیان را به باد ناسزا می گرفتند با دفاتر مراجع در نجف اشرف تماس می گیرند و می گویند از کرده خود پیشمانند و تمنا دارند که شیعیان به داد آنها برسند و آنها را از شر داعشی ها نجات دهند.
اما ظاهرا این فقط عراق نیست که زیر چکمه های مزدورهای داعش به تاراج می رود. دیگر کشورهای منطقه نیز در معرض تهدید سقوط استان ها و مناطقشان توسط داعش هستند اما کمتر خبری از آنها در رسانه ها منتشر می شود.
گویی تلاش می شود تا فعالیت های داعش اول از همه در عراق پررنگ شود تا از آن بتوانند به عنوان ابزاری علیه حکومت شیعی عراق بهره برداری سیاسی کنند و دوم از آن در سوریه علیه حکومت بشار اسد بهره برداری تبلیغاتی شود.
منابع آگاه می‌گویند که داعش نه تنها در عراق و سوریه بلکه در اردن نیز نفوذ کرده و استان معان را در این کشور که با عربستان هم مرز است به کنترل خود در آورده است در حالی که نیروهای امنیتی و نظامی اردن توانایی رویارویی با آنها را ندارند.
به گفته این منبع آگاه دولت اردن با پشتیبانی و فشار دولت عربستان تلاش بسیاری می کند که از انتشار چنین اخباری در رسانه ها جلوگیری کند. روزنامه اردنی الرای نیز هفته گذشته گزارش داد که برخی از رهبران تندروی اخوانی اردن با رهبران داعش ارتباط گرفته اند و تلاش دارند تا عشایر سنی اردن را تحریک کنند که با ابوبکر البغدادی، رهبر داعش بیعت کرده تا سناریویی مشابه سناریوی موصل را در اردن رقم بزنند تا به واسطه آن به تضعیف بیش از پیش حکومت اردن بپردازند.
در همین رابطه هفته گذشته رسانه های اردنی اعلام کردند که ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن از رفتارها و کارهای رهبران اخوان المسلمین که به گفته او تلاش دارند میان اردنی های فلسطینی تبار با اردنی های اصلی اختلاف بیندازند، به شدت خشمگین شده و دستوراتی برای برخورد با آنها صادر کرده است.
اما در همین حال برخی منابع هم مدعی اند که عربستان خود هدف حمله داعش و گروه های تکفیری در سناریوی گسترش جغرافیایی آنها است. بیان جبر الزبیدی، وزیر کشور اسبق دولت عراق و نماینده پارلمان این کشور در گفت و گو با شبکه خبری المیادین گفت که ما اسناد کاملا موثقی در اختیار داریم که نشان می دهد داعش نقشه حمله به ترکیه و عربستان را تدارک دیده است و قصد دارد در اولین فرصت به این دو کشور حمله کند.
کارشناسان می گویند که ناتوانی عربستان چه از لحاظ امنیتی و چه از لحاظ نظامی در برخورد با داعش دغدغه اصلی بسیاری از کشورهای منطقه و نهادهای امنیتی بین المللی است.
این در حالی است که اخیرا گروهی از سلفی های تندرو در کویت در حمایت از داعش دست به تظاهرات زدند و با ابوبکر البغدادی بیعت کردند و به او وعده دادند که خلافت اسلامی او را در کویت نیز راه بیندازند.
از سوی دیگر مصر نیز حال و روز چندان خوبی ندارد. عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری تازه کار این کشور از گسترش فعالیت گروه های نزدیک به القاعده و داعش در مرزهای کشورش با لیبی در غرب و صحرای سینا در شرق به شدت نگران است و بیم آن می رود دیر یا زود رهبران گروه های کوچک تکفیری فعال در این کشور با ابوبکر البغدادی اعلام بیعت کرده و برای سرنگونی حکومت جدید مصر دست به کار شوند.
کارشناسان می گویند تحرکات مرموز قطر با صرف میلیون ها دلار برای آموزش نیروهای تروریستی در لیبی و اعزام آنها به مناطق مختلف کشورهای عربی برای جنگیدن در کنار داعش و همچنین عملکرد ترکیه در همکاری با قطر در حمایت از داعش برای پیشبرد اهداف شوم خود روزهای تلخی را برای آینده خاورمیانه و جهان عرب رقم می زند.
سکوت یک باره رسانه های جهان و عدم پیگیری مسئولان ترکیه از سرنوشت دیپلمات های به ادعای خود، گروگان گرفته شده در موصل در روزهای ابتدایی حمله داعش به این شهر، شبهات بسیاری را نسبت به نقش آنکارا در همکاری با داعش ایجاد کرده است. از آن تاریخ تا کنون حتی یک مقام ترک درباره سرنوشت این افراد که گفته می شد گروگان گرفته شده اند، بیان نداشته است.
اثیل النجیفی، استاندار نینوا که خود متهم به سهل انگاری و همکاری با داعش در سقوط موصل است، در گفت وگو با شبکه الحدث گفته بود که کنسولگری ترکیه در موصل اتاق فکر فعالیت های داعش است و گروگان گرفته شدن ۶۹ نفر تبعه ترک و اعضای این کنسولگری دروغی بیش نیست.
در این میان بسیاری اسرائیل را طراح سناریوی پیش روی های داعش می دانند. سکوت داعش نسبت به حمله اسرائیل به غزه و صدور این بیانیه توسط آن که مسئولیتی در قبال حمایت از فلسطینیان در برابر اسرائیل ندارد، شبهات را نسبت به نقش اسرائیل در حمایت از داعش افزایش داده است.
بسیاری از ناظران می گویند از هم پاشیدگی لیبی پس از سقوط معمر قذافی و تسلط افراط گرایان و گروه های تکفیری بر آن در کنار حمایت های مالی و لجستیکی و آموزش های نظامی قطر و ترکیه این کشور را به کانون صادرات تروریست و نیروهای تکفیری تبدیل کرده است.
به هر حال آن چه برداشت می شود این است که خباثتی مرموز برای بهره برداری از قوه تخریبی داعش با هدف به آشوب کشاندن خاورمیانه و جهان عرب و در نهایت تجزیه آن یا تکرار سناریوهایی مشابه عراق و سوریه در دیگر کشورها مشاهده می شود. اما آینده این سناریوها به کجا خواهد انجامید هنوز برای کسی روشن نیست.




گزارش مشرق از دستاورد جدید موشکی ایران؛
تا قبل از رونمایی از هرمز 1، هیچ موشک بالستیک ضد رادار در نیروهای مسلح دنیا وجود نداشته و نیروی هوافضای سپاه پاسداران در دستاوردی بسیار جالب که در نوع خود مشابهی ندارد، چنین موشک بالستیکی را رونمایی کرده است.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، از زمان نبرد انگلستان در تابستان 1940 میلادی در جنگ جهانی دوم، اهمیت رادار به شکل خاصی توسط تمامی کشورهای صاحب تکنولوژی درک شد و صاحبان تکنولوژی در این بخش سریعا به سمت طراحی و ساخت انواع رادارها رفتند اما از همان زمان نیز کشورهای صاحب تکنولوژی به دنبال راه هایی برای غلبه بر رادارها بودند.
در طول سالهای بعد، روش های گوناگونی برای مقابله با رادارها استفاده شد که می توان از آن میان به حرکت جنگنده های مهاجم در ارتفاع پایین برای در امان ماندن از امواج رادار، استفاده از سامانه های جنگ الکترونیک برای کور کردن رادارها و بهره گیری از فناوری های پنهانکاری اشاره کرد.
اما راه دیگر در مبارزه با سامانه های راداری استفاده از موشک های ضد رادار بود که هنوز هم استفاده از آن در ارتش های مختلف جهان متداول است. در ابتدا باید دید اصولا موشک ضد رادار چیست و دارای چه مزیتهایی می باشد؟

به زبان ساده، موشک ضد رادار سلاحی است که از امواج رادار به منظور ردیابی بهره برده و به سمت منبع انتشار این امواج حمله می کند. به همین دلیل است که در زبان انگلیسی و در بسیاری از ترجمه های فارسی، با واژه موشک های ضد تشعشع رو به رو می شویم. 
اولین کاربرد گسترده موشک های ضد رادار به زمان جنگ ویتنام باز می گردد.
در این جنگ بود که برای اولین بار موشک های سطح به هوا در حجم بالا مورد استفاده قرار گرفتند. سامانه پدافند هوایی SA-2 ساخت شوروی سابق تبدیل به یک کابوس واقعی برای یگان های پروازی آمریکا در ویتنام شده بود و تلفات بالایی را بر هواپیماهای آمریکایی وارد کرد. موشک ضد رادار AGM-45 شرایک یکی از اولین پاسخ های ویژه آمریکا به تهدید سامانه های سطح به هوا بود. این موشک آمریکایی به سمت امواج رادار موسوم به Fan Song که برای سامانه موشکی سام 2 به کار می رفت، رفته و آن را نابود می کرد.

موشک هرمز 1
موشک AGM-45

حمله هوایی آمریکا به لیبی در دهه 1980 میلادی ، عملیات طوفان صحرا در سال 1991 و همچنین عملیات ناتو بر فراز بوسنی در سال 1999 میلادی از جمله نبردهایی بود که در آن موشک های ضد رادار به وفور مورد استفاده قرار گرفته و عمدتا توانستند سامانه های راداری خصوصا گونه های با تحرک پایین تر را با موفقیت مورد اصابت قرار بدهند.
در دوران جنگ تحمیلی نیز ارتش بعثی با حمایت متحدان غربی خود توانسته بود به مدل هایی از این موشک دست پیدا کند و علی رم تدابیر فرماندهان مبتکر کشورمان در آن زمان، خسارت های مادی و معنوی مختلفی را به سامانه های دفاعی کشورمان وارد کرد.
موشک های ضد رادار اما گونه های مختلفی دارند. موشک های هوا به سطح مثل AGM-88 آمریکایی و یا KH-31 روسی از جمله معروف ترین موشک های ضد رادار هوا پرتاب هستند. اما در بخش سطح به سطح نیز می توان از برخی از موشکهای ضد کشتی با قابلیت ضد رادار نام برد. 
برای نمونه موشک فرانسوی اگزوست و یا موشک ضد کشتی روسی P_700 دارای قابلیت "اشیانه یاب راداری" هستند که همان بحث تعقیب امواج راداری تولید شده از رادار یک شناور و حمله به منبع آن است.

موشک هرمز 1
موشک KH-31

موشک های سطح به هوا با قابلیت ضد رادار نیز در جهان وجود دارد. با توجه به نقش برجسته هواپیماهای هشدار زودهنگام هوابرد در نبردهای امروزی، چندین مدل از موشک های سطح به هوا به منظور یافتن امواج راداری این گونه پرنده ها و حمله به آن ها تغییر یافته اند که از این میان می توان به موشک های S-200 و S-300 روسی و HQ-9 چینی اشاره کرد.
گونه هایی از موشک های هوا به هوا نیز به همین منظور توسعه یافتند که از این می توان به R-27P و KS-172 روسی اشاره کرد. این موشک های نیز با استفاده از قابلیت آشیانه یاب راداری بر روی منبع تششع قفل کرده و به سمت آن حرکت می کنند. مزیت بزرگ این سلاح ها این است که عملا دشمن را در موضع تدافعی قرار داده و او را مجبور به از کار انداختن بخشی از سامانه های خود می کند. برای فهم این مسئله به این توضیحات توجه کنید:
«اصولا یک موشک ضد رادار و یا به عبارت سلاحی با قابلیت آشیانه یاب راداری از امواج ساطع شده از رادار و سیستم های جنگ الکترونیک خود دشمن برای یافتن و حمله به آن بهره می برد. این در حالی است که در زمان استفاده از جستجوگر رادار خودی، شما باید هدف را با استفاده از رادار خود شناسایی و بر روی آن قفل کرده و شلیک کنید. اما در زمان استفاده از موشک های ضد رادار می توان در حالت جستجوی غیر فعال منتظر امواج راداری دشمن شده و موشک مورد نظر را به سمت منبع آن پرتاب کرد.»

ورود هرمز به سازمان رزم سپاه

اما نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دستاوردی بسیار جالب که به نوعی در نوع خود در جهان مشابهی ندارد موشک ضد رادار بالستیکی را با نام هرمز -1 رونمایی کرد. این موشک برای اولین بار در جریان بازدید فرماندهی کل قوا از نمایشگاه دستاوردهای این نیرو به همراه موشک ضد ناو "هرمز – 2 " رونمایی شد. 
بررسی های مشرق نشان می دهد که در دنیا تا قبل از رونمایی از این موشک، هیچ موشک بالستیک ضد رادار در نیروهای مسلح دنیا وجود نداشته یا حداقل هیچ ارتشی اقدام به اعلام این موضوع یا تلاش برای ساخت آن نداشته است.

موشک هرمز 1
موشک های هرمز 1 و 2

در نگاه اول می توان مشاهده کرد که این دو موشک جدید، شباهت زیادی به موشک های سری فاتح 110 داشته و می توان گفت که هرمز 1 و 2 نیز به نوعی اعضای جدید خانواده موشک های پر قدرت، دقیق و استراتژیک فاتح 110 هستند. 

موشک هرمز 1
فاتح 110

در جریان یک گفت گوی تلویزیونی، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوای فضای سپاه پاسداران به تشریح مشخصات این سامانه ها پرداخت. بر این اساس، برد موشک هرمز 1 در حدود 300 کیلومتر اعلام و سرعت موشک هرمز 2 نیز بین 4 الی 5 برابر سرعت صوت بیان شد. با توجه به شکل و ظاهر بسیار شبیه به هم هر دو سامانه، می توان اینگونه گمانه زنی کرد که سرعت موشک هرمز – 1 نیز در همین حدود 5 ماخ است.

اما هرمز 1 دارای چه مزایای و ویژگی های خاصی است؟

 موشک هرمز 1 بر خلاف موشکی مثل خلیج فارس که از هدایت اپتیکی بهره می برد و یا موشک فاتح 110 که از یک جستجوگر راداری استفاده می کند، از جستجوگرهای امواج راداری بهره برده و در به منبع انتشار آنها حمله می کند.
موشک های بالستیک در این برد معمولا تا ارتفاع حدودا 60 کیلومتری بالا رفته و سپس حرکت به سمت هدف را آغاز می کنند. در این ارتفاع دمای هوا در حدود منفی 13 درجه سانتی گراد بوده و سرعت صوت نیز در این ارتفاع در حدود 323 متر بر ثانیه و یا به عبارتی 1163 کیلومتر بر ساعت است. 
با رسیدن به سرعت 5 ماخ، در حقیقت سرعت موشک مورد نظر به حدود 5815 کیلومتر در ساعت می رسد.  این سرعت در واحد متر بر ثانیه، در حدود 1600 متر بر ثانیه است و این بدین معنا است که موشک مورد نظر با این سرعت در زمانی برابر با 187 ثانیه یا به عبارت 3 دقیقه و 7 ثانیه به هدف خود در فاصله 300 کیلومتری می رسد.
وزن سر جنگی این موشک به طور رسمی اعلام نشده است اما با توجه به شباهت آن به خانواده موشکهای فاتح 110 و همچنین موشک خلیج فارس، می توان وزن سرجنگی این موشک را در حدود 600 الی 650 کیلوگرم تخمین زد. 
این وزن سرجنگی به همراه سرعت بالای موشک در هنگام برخورد هرمز-1 را برای هر هدف به یک کابوس واقعی بدل می کند. همان گونه که در تصاویر مربوط به آزمایش این موشک نیز مشخص شد هرمز – 1 توانسته است کانتنری به طول تنها 6 متر را که راداری بر روی آن نصب شده بود را منهدم کند که دقت و عملکرد فوق العاده ای محسوب می شود.
یکی از هدف های بالقوه این موشک، می تواند سامانه دفاع هوایی مشهور و پرادعای پاتریوت باشد که در جریان همان مصاحبه سردار حاجی زاده به آن نیز اشاره شد. 
سامانه پاتریوت که در حال حاضر ستون فقرات پدافند هوایی آمریکا و متحدانش را تشکیل داده، می تواند با طیفی از اهداف هوایی مثل هواپیماهای رزمی، پهپادها و موشک های بالستیک و کروز درگیر شود. موشک پاتریوت بر خلاف تبلیغات گسترده ای که در مورد آن شده است دارای نقاط ضعفی هم هست که از جمله آن می توان به از کار افتادن سامانه نرم افزاری آن در هنگام پردازش حجم بالای اطلاعات، چندین مورد سرنگون کردن هواپیماهای خودی در جریان عملیات طوفان صحرا و عدم موفقیت در برابر موشک های اسکاد عراقی در همان جنگ اشاره کرد.
در هر حال پاتریوت تحت چندین مرحله ارتقاء قرار گرفته و امروزه به عنوان PAC-3 در حال خدمت است. 
اما چند نکته در مورد پاتریوت وجود دارد که آن را در برابر سامانه ای مثل هرمز – 1 آسیب پذیر می کند. اولا که سامانه پاتریوت از چندین بخش مختلف تشکیل شده و از تحرک کافی برخوردار نیست. بر اساس اطلاعات موجود، این سامانه برای تغییر جهت و عوض کردن محل استقرار خود به 30 دقیقه زمانی نیاز دارد در حالی که موشک هرمز 1 مسافت 300 کیلومتر را در حدود 3 دقیقه طی می کند.

موشک هرمز 1
رادار و پرتاب گر موشک پاتریوت

برد درگیری موشک پاتریوت در حدود 160 کیلومتر و ارتقاع درگیری آن 24 کیلومتر است. این بدین معنا است که خود موشک پاتریوت از زمان رصد موشک هرمز – 1 تا لحظه برخورد آن تقریبا تنها 1.5 دقیقه فرصت دارد. فراموش نکنیم که سامانه پاتریوت باید هدف خود را کشف، رهگیری کرده و سپس روی آن قفل کرده و موشک های خود را به سمت آن شلیک کند. فرآیندی که خود نیز تا حدودی زمان بر است. 
یکی از نکات مثبت در مورد موشکهای ضد رادار این است که این سامانه ها در بسیاری از مواقع دشمن را مجبور می کنند که رادارهای خود را خاموش کرده تا موقعیت خود را در اصطلاح لو ندهند. این مسئله خود نیز یک نکته مثبت برای طرف مقابل محسوب شده و به نوعی شکافی را در سپر دفاعی طرف مقابل ایجاد می کند. 
در این شرایط موشک های دیگر مثل فاتح 110 می توان برای حمله به هدف مورد نظر استفاده کرد.
هدف دیگری که می توان بر ضد آن از موشک هرمز 1 استفاده کرد، شناورهای نظامی هستند. فراموش نکنیم که موشک هرمز -1 یک موشک ضد رادار است و به دنبال امواج راداری حرکت می کند. سردار حاجی زاده خود در این مورد می گوید: «هرمز 1 ضد رادار است و می‌تواند رادارهای روی ناو هواپیمابر یا یک سایت پاتریوت در خشکی و یا یک سایت راداری جستجو‌گر را منهدم کند.»
این مسئله به این معنا است که نوع هدف برای هرمز-1 مطرح نیست و این موشک به دنبال امواج راداری به هر هدفی، چه بر روی خشکی و چه سطح آب حمله می کند. 
باید توجه داشت که به طور کلی ناوهای هواپیمابر آمریکایی کلاس نیمیتز مثل ناو هواپیمابر جرج بوش از سه سامانه برای جستجوی هوایی بهره می برند؛ یکی رادار سه بعدی مدل " AN/SPS-48E " ، دیگری رادار دو بعدی " SPS-49A(V)1 " و دیگری سامانه " TAS " مارک 32.

موشک هرمز 1
ناو هواپیمابر جرج بوش

رادار " AN/SPS-48E " یک رادار سه بعدی جستجو گر هوایی است که در دو باند E و F و در فرکانسهای 2 تا 4 گیگاهرتز فعالیت می کند. این رادار در حدود 2 تن وزن داشته و در هر دقیقه می تواند 15 چرخش 360 درجه داشته باشد. این رادار اطلاعات کاملی را در خصوص فاصله، ارتفاع و سمت هدف مورد نظر را در اختیار کاربر می گذارد.

موشک هرمز 1

شرکت سازنده این رادار رسما اعلام کرده است که این رادار می تواند اهدافی را در فاصله 460 و ارتفاع 30 کیلومتری شناسایی کند. اطلاعات بدست آمده از این رادار برای تغذیه و هدایت سامانه های موشکی موجود در این ناو مثل سیستم Sea Sparrow و یا سامانه های موجود بر روی سایر شناورهای همراه ناو هواپیمابر مورد استفاده قرار می گیرد.
رادار بعدی که بر روی این ناوها نصب شده است رادار دو بعدی SPS-49A(V)1 ساخت شرکت ریتهون است. این رادار برد بلند نیز وظیفه جستجو و کشف اهداف هوایی در ارتفاع پایین و بالا را داشته و می تواند اطلاعات بدست آمده را با سایر سیستم های موجود بر روی ناو هواپیمابر و یا کشتی های همراه آن به اشتراک بگذارد.

موشک هرمز 1
رادار دو بعدی SPS-49A(V)1

این رادار برد بلند در باند ال و در فرکانسهای 851 تا 942 مگا هرتز فعالیت می کند و می تواند تا فاصله 474 کیلومتری و تا ارتفاع 45 کیلومتری را کاوش کند. این رادار به صورت اختصاصی برای بحث جنگ ضد هوایی طراحی شده و در صورت لزوم توان پشتیبانی از رادارهای سه بعدی را نیز دارد.
در این رادار از پردازنده های دیجیتال با قابلیت تجزیه و تحلیل سریع اطلاعات استفاده شده و از مقاومت بالایی در برابر اخلال های الکترونیکی برخوردار است.
اما سومین سامانه راداری موجود در این ناوها، سیستمی موسوم به "TAS" است که به صورت اختصاصی برای شناسایی ، رهگیری و اندازه گیری میزان تهدید اهداف هوایی با سطح مقطع راداری پایین در ارتفاع بسیار بالا و یا پایین طراحی و ساخته شده است. این سامانه که در فرکانس 1215 تا 1400 مگاهرتز فعالیت می کند در حقیقت بخشی از سامانه کنترل آتش موشکی مارک 91 است که بر اساس اطلاعات به دست آمده از "TAS" ، به درگیری با اهداف هوایی می پردازد.
تمامی رادارهای فوق که وظیفه کشف و شناسایی و جستجوی محیط اطراف ناوهواپیمابر را بر عهده دارند از گونه رادارهای فعال هستند و با فرستادن امواج به اطراف فعالیت می کنند که این امر آنها را به اهدافی مناسب برای موشک هرمز -1 تبدیل می کند. اصابت حتی یک فروند از موشکهای هرمز 1 به پل فرماندهی ناوهای هواپیمابر آمریکا که محل قرار گیری این رادارهای می باشد به راحتی می تواند این شناورهای عظیم را از حالت عملیاتی خارج کند.
باید گفت نکته دیگر در مورد سامانه موشکی هرمز -1 بحث تحرک بالای این سامانه است که بر روی یک پرتابگر با تحرک بالا قرار دارد. شلیک این موشک به همراه شلیک موشکی مثل خلیج فارس می تواند برای هر دشمنی در سطح دریا یک کابوس واقعی باشد، زیرا حالا دشمن با دو نوع موشک فوق العاده سریع رو به رو است که از دو سیستم هدایتی کاملا متفاوت بهره برده و مقابله با هر کدام از آنها مشکلات خاص خود را دارد.
در عین حال، با توجه به تلاش گسترده رژیم صهیونیستی برای قتل عام گسترده مردم بی دفاع فلسطین اشغالی و حملات اخیر این رژیم به غزه، انتقال چنین موشک هایی به حامیان و رزمندگان مقاومت در اطراف رژیم صهیونیستی می تواند ضمن از بین بردن گنبد آهنین و سایر سامانه های دفاعی و پدافندی اسرائیل در زمین و دریا، شرایط لازم را برای انتقام گیری از کشتار دهها کودک مطلوم فلسطینی در طول روزهای اخیر را فراهم کرد.

آئین زندگی



ارسال به دوستان
قدرت یک لبخند+تصاویر

شیرینی یک لبخند می‌تواند زندگی و دنیای انسان‌ها را تغییر دهد.

خبرگزاری فارس: قدرت یک لبخند+تصاویر

به گزارش گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، گاهی برخی لبخندها از ته دل بوده و جذاب هستند که نمی‌توان از آنها رو برگرداند؛ لبخند مرهم دل است، دوای درد است و شاید زخم دل یا نشانه شادی باشد.

همیشه بهانه یا هدفی برای لبخند زدن وجود دارد؛ لبخند، پیام‌آور و یکی از رازهای پیروزی است.

شاید لبخندی دنیای دیگران را تغییر دهد؛ برای لبخند زدن بهانه لازم نیست پس بی‌بهانه بخند؛ کودکان دوست دارند لبخند بزرگسالان را ببینند و خودشان همیشه لبخند بر لب دارند.

انتهای پیام/

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930429000040#sthash.r4YLAVkO.dpuf

یک خبر از دزفول



زوج دوچرخه‌سوار با شعار “ازدواج آسان” در دزفول
ورزشی  9:49:31 1393/04/30
934-21281-5 کد خبر
RSS :: پرینت

یک زوج دوچرخه‌سوار اهل بیرجند که در یک حرکت فرهنگی با شعار “ازدواج آسان” زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند، وارد دزفول شدند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه خوزستان- حسن خرآشادی‌زاده، یکی از دوچرخه‌سواران، در توضیح این حرکت نمادین خود گفت: به منظور ترویج فرهنگ ازدواج آسان حرکت خود را از روز دهم تیرماه از پاسارگاد شیراز آغاز کردیم و پس از طی حدود 700 کیلومتر، وارد استان خوزستان و شهر دزفول شدیم.

 

وی هدف از این اقدام را ترویج فرهنگ ازدواج آسان و همچنین گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری در راستای حفظ محیط زیست عنوان کرد و افزود: به همراه همسرم، مهشید بستانی تصمیم گرفتیم زندگی مشترک خود را به نوعی متفاوت و بدون هزینه اضافی و با اقدامی خاطره‌انگیز آغاز کنیم.

 

به گزارش ایسنا، این زوج دوستدار محیط زیست تصمیم دارند مسیری چهار هزار و 500 کیلومتری از شیراز تا بیرجند در استان خراسان جنوبی را با دوچرخه طی کرده و در طول مسیر سه قله دنا، سبلان و دماوند را فتح کنند. سفر این زوج ماجراجو با عبور از 18 استان و به مدت دو ماه و نیم، تا 20 شهریور ادامه دارد.

 

این زوج جوان در دزفول مورد استقبال جمعی از مردم و مسوولان محلی قرار گرفته و با هدایایی از اقدام فرهنگی آن‌ها تجلیل شد.

یک خبر از آبادان



آتش در ته‌لنجی‌ها؛
فرماندار آبادان خبر داد: آتش‌سوزی و خسارت صددرصدی یک پاساژ در خیابان امیری 
اجتماعی  16:13:28 1393/04/29
934-14714-5 کد خبر
RSS :: پرینتخبر آرشیوی

فرماندار وی‍‍ژه آبادان درباره آتش سوزی ساختمان تجاری کادوس 4 گفت: گستردگی آتش و فراوانی مواد قابل اشتعال در این ساختمان، موجب شد علاوه بر آتش‌نشانی آبادان، از آتش‌نشانی خرمشهر و پتروشیمی ماهشهر کمک بگیریم.

 

عزیزاله شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری داشنجویان ایران(ایسنا)  - منطقه خوزستان – درباره حادثه آتش‌سوزی پاساژ کادوس 4 واقع در خیابان امیری (تلنجی‌ها) اظهار کرد: بر اساس گزارش آتش‌نشانی، خبر حادثه حوالی ساعت 6:30 صبح امروز به سامانه 125 آتش نشانی اطلاع داده می شود و ماموران نیز به محض اطلاع از موضوع در صحنه حضور پیدا کردند.

 

وی ادامه داد: ماموران آتش‌نشانی آبادان در همان دقایق نخست اقدام به مهار آتش کردند ولی به دلیل تنگی کوچه‌های منتهی به محل حادثه، کار به سختی پیش رفت. به دلیل این‌که نمای بیرون این ساختمان از جنس کامپوزیت و داخل آن از جنس پی وی سی بوده است و همچنین اجناس این ساختمان تجاری قابل اشتعال بوده‌اند، آتش به شدت گسترش پیدا کرد که ماشین‌های شهرداری آبادان به تنهایی قادر به اطفای حریق نبودند.

 

فرماندار آبادان افزود: به همین دلیل، حادثه به اطلاع آتش‌نشانی خرمشهر و پتروشیمی ماهشهر نیز گزارش شد و ماشین‌های آتش‌نشانی این شهرها نیز وارد عمل شدند و در نهایت آتش مهار شد و به ساختمان های دیگر سرایت نکرد ولی فراوانی مواد قابل اشتعال در ساختمان، به گسترده شدن آتش کمک کرد و متاسفانه منجر به خسارت صددرصدی به ساختمان شد.

 

شهبازی به تشکیل کمیته بحران در شهرستان پس از وقوع این حادثه اشاره کرد و گفت: این کمیته به منظور بررسی بیشتر موضوع و علت وقوع این حادثه؛ با حضور نیروی انتظامی و داداگستری آبادان، شهرداری و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان تشکیل شده و بی شک عواملی که در این حادثه اهمال کرده‌اند، شناسایی خواهند شد.

 

وی در خصوص علت حادثه گفت: سازمان آتش‌نشانی شهرداری آبادان مامور تشخیص علت آتش‌سوزی است ولی احتمال می‌رود که آتش‌سوزی به علت اتصال برق بوده است. البته مشخص شده که این ساختمان تجاری فاقد پایان کار بوده است.

 

فرماندار آبادان افزود: با کاسبانی که در این حادثه خسارت دیده‌اند نیز جلسه‌ای تشکیل شد و موضوع از سوی کمیته بحران در حال بررسی است.

اخبار روز خوزستان



ضرورت تلاش برای افزایش آمار ازدواج در خوزستان
اجتماعی  9:20:45 1393/04/30
934-14814-5 کد خبر
RSS :: پرینت

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان بر ضرورت تلاش برای افزایش آمار ازدواج در خوزستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه خوزستان- فرج‌اله خبیر در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: برای تهیه کارت ملی هوشمند برای تمامی شهروندان خوزستانی به اعتباری 40 میلیارد ریالی نیاز است.

وی با اشاره به اینکه در استان خوزستان در ازای هر یک‌هزار نفر یک دفتر پیشخوان دولت وجود دارد، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم تا کارها برای ارایه خدمات مطلوب‌تر به مردم به صورت الکترونیکی انجام شود. ثبت وقایع حیاتی به دلیل کاربرد این اطلاعات در برنامه‌ریزی‌های کلان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

خبیر تصریح کرد: استان خوزستان از نظر آمار زاد و ولد در وضعیت خوبی قرار دارد، اما باید تلاش شود که آمار ازدواج در استان افزایش یابد تا ترکیب جمعیت متناسب‌تر از گذشته شود.

 وی همچنین خواستار بررسی آمارهای دوره‌های 5 ساله و 10 ساله جمعیت و شناخت بیشتر از مسائل مربوط به جمعیت مانند نرح ازدواج و طلاق، مرگ و میر و ترکیب جمعیتی شد.

به گزارش ایسنا‏، بهنام مریدی مدیرکل ثبت احوال خوزستان نیز در این نشست با ارایه آمار جمعیت استان، گفت: بر اساس آمار، جمعیت خوزستان تا خردادماه امسال 4 میلیون و 730 هزار و 431 نفر است.

وی با اشاره به اینکه 71 درصد از جمعیت استان در شهرها زندگی می‌کنند، افزود: از تعداد کل جمعیت استان 3 میلیون و 369 هزار و 790 نفر در شهرها زندگی می‌کنند. همچنین 51 درصد جمعیت استان مرد و 49 درصد زن هستند.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان با اشاره به اینکه در سال گذشته خوزستان برترین استان از نظر ثبت وقایع حیاتی در کشور بوده است‏، بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال 99 درصد از ولادت‌ها در استان خوزستان در زمان قانونی و به هنگام ثبت شده است.

مریدی گفت: با توجه به اینکه ثبت وفات باید ظرف مدت 10 روز انجام شود، در سه ماهه نخست امسال بیش از 91 درصد از فوت‌ها در استان به هنگام ثبت شده است.

یک خبر از اهواز



مسیر راهپیمایی روز قدس در اهواز
سیاسی  10:18:52 1393/04/30
934-2373-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس در اهواز اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه خوزستان، قدرت‌اله امانی‌پور معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اهواز با بیان اینکه روز قدس نشات گرفته از اندیشه جاویدان حضرت امام خمینی(ره) است، گفت: رویکرد امام خمینی(ره) و نظام جمهوری اسلامی دفاع از مظلومان و مبارزه با مستکبران بوده و هست. روز قدس بدین معناست که همه مسلمانان جهان با وحدت پشتیبان مردم مظلوم فلسطین هستند تا این سرزمین مقدس از وجود رژیم غاصب اسرائیل پاکسازی شود.

وی با تاکید بر برپایی باشکوه راهپیمایی روز قدس در اهواز افزود: راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان اهواز همگام با سراسر کشور از ساعت 11 روز جمعه سوم مرداد از مسجد آیت‌الله جزایری واقع در بازار امام خمینی(ره) آغاز می‌شود و به سمت خیابان امام خمینی(ره) شرقی و مصلای مهدیه امام خمینی(ره) ادامه می‌یابد.

یک افتخار ورزشی برای خوزستان



قایقران خوزستانی نایب‌قهرمان کاپ تایلند شد
ورزشی  9:28:19 1393/04/30
934-21181-5 کد خبر
RSS :: پرینت

قایقران خوزستانی موفق شد در بخش کایاک یک نفره، عنوان نایب قهرمانی مسابقات کاپ تایلند را به خود اختصاص دهد.

 

مرتضی کیانمنش که هم اکنون در اردوی تایلند به سر می‌برد، در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: در این اردو، دو روز پیش در رقابت هایی با عنوان کاپ تایلند شرکت کردم و توانستم در جایگاه دوم قرار بگیرم.

 

وی بیان کرد: مسابقات سختی بود و قرعه بدی به من خورد و این موضوع کارم را سخت کرد ولی توانستم به فینال برسم. در این مسابقات من نایب قهرمان شدم و هم‌تیمی‌ام قهرمان شد. باتوجه به این که فینال ایرانی بود، من خیلی آن را جدی نگرفتم و مهم این بود که درنهایت پرچم ایران بالا باشد. ما با اقتدار قهرمان شدیم.

 

این ملی‌پوش خوزستانی در ادامه درباره هدف آینده‌اش نیز گفت: تمام تمرکز من برای شرکت در مسابقات آسیایی اینچوان و کسب مدال آسیایی است که برای رسیدن به این مهم نیز بسیار تلاش می‌کنم.

 

وی خاطر نشان کرد: از 25 تیرماه برای برگزاری اردوی تدارکاتی به تایلند اعزام شده ایم و تا هشتم مردادماه نیز در این جا خواهیم بود. این اردو برای آمادگی بیشتر قایقرانان ایران جهت شرکت در مسابقات آسیایی اینچوآن است.

اخبار انتصابات در خوزستان


در مراسمی
مدیرعامل جدید سد و نیروگاه کرخه اندیمشک معرفی شد

در مراسمی فریدون صالحی‌فرد به عنوان مدیرعامل جدید سد و نیروگاه کرخه اندیمشک معرفی شد.

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جدید سد و نیروگاه کرخه اندیمشک معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اندیمشک، عصر امروز در مراسمی با حضور فرماندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان فریدون صالحی فرد به عنوان مدیرعامل جدید سد و نیروگاه کرخه معرفی شد.

در این مراسم با قدردانی از خدمات و تلاش‌های محمدمراد بهداروند مدیرعامل سابق سد و نیروگاه کرخه در زمان تصدی مسئولیت،  فریدون صالحی‌فرد به عنوان مدیرعامل جدید سد و نیروگاه کرخه معرفی و منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سدکرخه بزرگ‌ترین سد خاکی ایران و خاورمیانه است که بر روی رودخانه کرخه در 22 کیلومتری شمال غربی شهرستان اندیمشک در استان خوزستان ساخته شده‌ است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930429001269#sthash.fZSQJuEX.dpuf

یک خبر از شهرداری اهواز



اتفاقی عجیب در شهرداری اهواز
احداث پلی که یک روز بیشتر دوام نیاورد

پل عابر پیاده در محدوده پرتردد اتوبان گلستان اهواز پس از گذشت یک روز از نصب آن برداشته شد.

خبرگزاری فارس: احداث پلی که یک روز بیشتر دوام نیاورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، دوباره‌کاری، صرف هزینه‌های اضافی، دور ریخت پول مردم از جمله اقداماتی است که به دلیل عدم کارهای کار‌شناسی اتفاق می‌افتد.

نمونه بارز این موضوع را می‌توان در شهرداری منطقه 4 اهواز مشاهده کرد، جایی که در یکی از مناطق آن پل عابرپیاده‌ای را جلوی دید مردم و در روز روشن نصب می کنند و فردای آن، دستگاه‌هایشان را برای کندن شبانه پل عابرپیاده باز به‌‌ همان منطقه برمی‌گردانند.

دلیل آن هرچه باشد، علاوه بر اینکه باعث نارضایتی تعدادی از مردم منطقه شد، سبب می‌شود تا پول مردم بیهوده حدر رود.

کاظم یکی از ساکنان منطقه اتوبان گلستان با بیان اینکه این اتوبان سالیان سال است که پل عابر پیاده‌ای برای رفت و آمد مردم ندارد و مجبوریم عرض این اتوبان چهاربانده را طی کنیم، این موضوع هم علت تصادفات اصلی این اتوبان پردرد است.

وی ادامه داد: بازرسان شهرداری باید نظارت بیشتری بر روی عملکرد پیمانکاران داشته باشند تا چنین اتفاق‌هایی دیگر تکرار نشود.

 

شخص دیگری که نخواست خودش را معرفی کند گفت: شهرداری بجای اینکه پله‌، پل‌های عابرپیاده را، برقی کند می‌آید آن‌ها را برمی‌دارد، آنها به جای پاسخ به سئوال مردم، می‌آیند صورت مسئله را پاک می‌کنند.

به گزارش فارس، شهرداری منطقه 4 اهواز، تاکنون حاضر به توضیح درباره این موضوع نشده است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930428000260#sthash.mNqRJQqR.dpuf

تصاویر روز رسانه های خبری



چشم اندازهای بی نظیر از طبیعت

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
 

مجموعه اخبار ورزشی


ایران در لیگ جهانی والیبال چهارم شد

شامگاه یکشنبه با دیدار تعیین تیم های سوم و چهارم و نبرد ایران و ایتالیا پیگیری شد که در پایان تیم ملی والیبال ایتالیا موفق شد با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی برسد و عنوان سوم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهد و عنوان چهارم به تیم ملی ایران برسد.
ایران در دومین نبرد خود در جمع چهار تیم برتر لیگ جهانی نیز ناکام ماند تا ایتالیا در خانه خود مدال برنز را بر گردن بیاویزد و ایران به عنوان نخستین تیم آسیایی حاضر در جمع چهار تیم برتر تاریخ لیگ جهانی در رتبه چهارم بایستد.

به گزارش ایسنا، مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال که با حضور شش تیم برتر در دو گروه به میزبانی شهر فلورانس ایتالیا برگزار شد، شامگاه یکشنبه با دیدار تعیین تیم های سوم و چهارم و نبرد ایران و ایتالیا پیگیری شد که در پایان تیم ملی والیبال ایتالیا موفق شد با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی برسد و عنوان سوم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهد و عنوان چهارم به تیم ملی ایران برسد.

گیم اول؛ 25 بر 22
در ست اول بازیکنان ایران تلاش زیادی کردند تا بتوانند برابر حریف قدرتمند خود به پیروزی دست پیدا کنند اما ایتالیا در خط حمله و دریافت ها بهتر عمل کرد و در طول این گیم توانست برتر از ایران عمل کند. با این حال در حالی که ایتالیا 19 بر 14 از ایران پیش بود، چند سرویس خوب امیر غفور شرایط را به سود ایران تغییر داد و امتیاز به 19 بر 18 تغییر کرد.

در ادامه سرمربی میزبان با گرفتن یک وقت استراحت مجددا امتیازگیری را آغاز کرد و در نهایت تیم ملی ایتالیا موفق شد با نتیجه 25 بر 22 ست اول را به سود خود به پایان برساند.

گیم دوم؛ 25 بر 17
تیم ملی ایران گیم دوم را خوب شروع کرد و در خط حمله نمایش خوبی داشت اما ایتالیایی ها با چند دفاع روی تور خوب و عملکرد خوب در خط حمله قصد گرفتن بازی از حریف آسیایی خود را داشت. دو تیم تا امتیاز 4 مساوی پیش رفتند و رقابت نزدیکی بین آنها وجود داشت و این روند تا تا امتیاز 7 هم ادامه داشت اما در ادامه این لاجوردی پوشان بودند که اختلاف را زیاد کردند و توانستند در پایان گیم دوم را هم به سود خود تمام کنند. در گیم دوم عدم خودباوری بازیکنان ایران باعث شد ایتالیا 22 بر 14 پیش بیفتد و در پایان 25 بر 17 نتیجه را واگذار کند.

گیم سوم؛ 25 بر 22
شاگردان کواچ گیم سوم را بهتر از دو گیم دیگر اغاز کردند و پس از آنکه تا 3 امتیاز اول مساوی پیش رفتند اما در ادامه ایران اختلافش را بیشتر کرد و 8 بر 5 از حریف پیش افتاد. در این لحظات دفاع خوب ایران با عملکرد کم نقص خط حمله مواجه شد و در ایران توانست 14 بر 11 از حریف پیش بیفتد اما در ادامه ورق برگشت و این ایتالیا بود که در سرویس و دریافت ها بهتر عمل کرد و 16 بر 15 پیش افتاد.

ایتالیایی ها در ادامه هم موقعیت های حمله ایران را دفاع کردند و اختلاف را بیشتر کردند و 19 بر 16 پیش افتادند. تلاش بازیکنان ایران در ادامه بازی هر چند اختلاف را کمتر کرد اما روز خوب یاران زایتسف اجازه خودنمایی به مردان ایران را نداد. هر چند شاگردان کواچ با روزهای خوب خود فاصله زیادی داشتند و کم رمق تر از قبل بودند. محمد موسوی نیز که در دیدار قبلی مصدوم شده بود و با تلاش پزشکان به این دیدار رسید در این دیدار نتوانست از سرویس های خود نفعی ببرد و مثل سایر بازیکنان کشورمان خوب نبود.

در پایان گیم سوم تیم ملی ایتالیا موفق شد برابر ایران به پیروزی برسد و عنوان سوم این دوره از مسابقات لیگ جهانی را به خود اختصاص دهد. تیم ملی ایران هم که دومین حضور خود در لیگ جهانی را تجربه کرد با عنوان چهارمی به کارش پایان داد. تیم های برزیل و آمریکا هم دیدار فینال را یکشنبه شب برگزار خواهند کرد.




سعید معروف بهترین پاسور لیگ جهانی 2014 والیبال شد

میرسعید معروف، کاپیتان و پاسور تیم ملی والیبال ایران توانست عنوان بهترین پاسور را به خود اختصاص دهد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، تیم ملی والیبال ایران با قبول شکست برابر ایتالیا عنوان چهارمی رقابت‌های لیگ جهانی 2014 را کسب کرد.
در پایان این دوره از مسابقات لیگ جهانی والیبال اسامی برترین بازیکنان اعلام شد که در این بین میرسعید معروف، کاپیتان و پاسور تیم ملی والیبال ایران توانست عنوان بهترین پاسور را به خود اختصاص دهد.
در این دوره از مسابقات آمریکا قهرمان شد و برزیل در جایگاه دوم قرار گرفت. ایتالیا میزبان هم توانست مدال برنز را به خود اختصاص دهد.

 آمریکا قهرمان لیگ جهانی والیبال 2014 شد. 
  به گزارش عصرایران، در فینال لیگ جهانی والیبال ، دو تیم آمریکا و برزیل به مصاف هم رفتند که در نهایت، تیم ملی آمریکا توانست با نتیجه 3 بر یک ، پیروز میدان باشد و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد. 
در این دیدار که در استادیوم "نلسون ماندلا"ی شهر فلورانس ایتالیا برگزار شد، تیم ملی آمریکا با نتایج(31-29، 21-25، 25-20 / 25- 23) جام قهرمانی را به واشنگتن برد.     
 تیم ملی والیبال ایران نیز در این دوره از رقابت ها توانست با شایستگی بعد از تیم مای قدرتمند آمریکا،برزیل و ایتالیا در رده چهارم جهان قرار گیرد.  

اما از اینکه نتوانستم با پیراهن تیم محبوبم پرسپولیس فوتبال را ترک کنم اصلا ناراحت نیستم زیر این اتفاق عجیبی نیست! هرگز تن به بازی خداحافظی که متاسفانه در فوتبال ما نوعی حرکت تشریفاتی، تبلیغاتی و بعضا ریاکارانه است نخواهم داد. بسیاری از بزرگان فوتبال ما بی سروصدا خاموش شدند و به گورستان فراموشی رهسپار گردیدند...!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی کریمی پس از خداحافظی از دنیای فوتبال نامه‌ای خطاب به هوادارانش نوشت.

به گزارش انتخاب؛ علی کریمی کاپیتان سابق تیم ملی و پرسپولیس امروز (یکشنبه) برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. او پس از آویختن کفش‌هایش نامه‌ای خطاب به هوادارانش نوشت که آن را در زیر می خوانید:

به نام خالق هستی

میخی بر دیوار کوبیدم و کفش ها را آویختم

خداحافظی همیشه تلخ و ناگوار است. جدایی از عشقی که تار و پود وجودت را در تصرف دارد، کار آسانی نیست. یک بار صرفا تحت تاثیر خداحافظی غریبانه مهدوی کیا تصمیمی احساسی گرفتم و از فضای اندوه بار آن همه بی‌اعتنایی مرا از فوتبال بیزار کرد و خود را در پایان دیدم. هر چند همین تصمیم احساسی و عجولانه باعث شد تا برخی‌ها همه چیز را تمام شده بدانند و مرا با دست خود به مسلخ ببرند. با توجه به شرایطی که در آن قرار دارم راهی جز ترک صحنه برایم نمانده. این تصمیم را در حالی که تمام وجودم را شک، تردید و اندوهی ناشناخته گرفته با مردم خوب و مهربان وطنم به اشتراک می گذارم... تصمیمی قطعی و برگشت‌ناپذیر.

از این پس هوادار متعصب برای تیم محبوبم پرسپولیس و تیم ملی کشورم خواهم بود. دوست دارم و این را وظیفه خود می‌دانم از تمامی سروران و مهرآفرینانی که مرا از یک فوتبال خیابانی به میادین جهانی همراهی و مساعدت نمودند تشکر کنم و البته تقاضا دارم تا اشتباهات و خطاهای این حقیر که در مقاطعی موجب آزردگی خاطر، نگرانی و رنجش احساسات پاکشان شده بخشیده و مورد عفو قرار دهند.

من، علی کریمی هر چه دارم بعد از خدا، از فوتبال و محبت مردم است که البته هرگز خود را شایسته این همه محبت و لطفا نمی‌دانم چرا که در حقیقت قهرمان واقعی این مرز و بوم آنهایی هستند که به خاطر آرامش من و امثال من از آسایش و جان خود گذشتند تا این آرامش و آسایش نصیب ما شود. از همین رو دورود و سپاس به شهدا و جانبازان راه وطن و آزادی. این عزیزان را شایسته و لایق بالاترین ستایش‌ها می‌دانم.

اما از اینکه نتوانستم با پیراهن تیم محبوبم پرسپولیس فوتبال را ترک کنم اصلا ناراحت نیستم زیر این اتفاق عجیبی نیست! هرگز تن به بازی خداحافظی که متاسفانه در فوتبال ما نوعی حرکت تشریفاتی، تبلیغاتی و بعضا ریاکارانه است نخواهم داد. بسیاری از بزرگان فوتبال ما بی سروصدا خاموش شدند و به گورستان فراموشی رهسپار گردیدند...!

در خاتمه قلبا اعلام می‌دارم که با خداحافظی از فوتبال تمامی حوادث و حاشیه‌هایش را هم در همان زمین خاک کرده و آنچه در این مسیر برایم پیش آمده را تنها چالش‌ها‌، رقابت‌ها و احساسات منطقی می‌دانم.

و بالاخره کلام آخر باز با هواداران که همواره برایم اهمیت بالایی داشته و خواهند داشت: "شما همیشه در قلب من خواهید بود. از احترامی که طی این سال‌ها نسبت به من داشته‌اید لذت بردم و سپاسگزارم."

سرانجام باید از این خاک رفت ... خوشا آنکه پاک آمد و پاک رفت

خاک پاک تمام ایرانیان علی کریمی




نگاهی به مذاکرات خیابان سئول/
در حالی که چند روزی است مذاکرات میان مدیران فدراسیون فوتبال و کارلوس کی روش برای توافق بر تمدید قرارداد همکاری آغاز شده، ابهاماتی وجود دارد که همچنان بی پاسخ است.
گروه ورزشی مشرق - می توان عنوان کرد که اگرچه ارقام شکل گرفته برای تیم ملی ایران در جام جهانی برزیلی در مقایسه با سایر دوره ها که این تیم حضور داشت، در موقعیتی ضعیف تر قرار داشت؛ اما کاروان اعزامی رضایت مطلق ملت را به همراه داشت. در حقیقت، مردم ایران از نمایش تیم ملی در این رقابت ها راضی بوده و نوعی از موفقیت را در بازگشت ترسیم کردند.

تیمی که انتظار می رفت تا زنگ تفریح گروه خود باشد، آنقدر قدرتمند و منسجم ظاهر شد که کارشناسان و تحلیل گران خارجی با احترام از آن یاد کردند. اگر کمی بخت و اقبال نیز چاشنی عملکرد ملی پوشان ایرانی می شد، می توان انتظار نتایجی را داشت که برای همیشه در تاریخ فوتبال ایران ماندگار می شد؛ اما این گونه نشد. البته، این تیم در دیدار پایانی برابر بوسنی، آن عملکرد مطلوب را نشان نداد که همین نیز در جای خود قابل تامل و بررسی است. در حقیقت، باید توجه داشت که نباید به نتایج و عملکردها نگاه احساسی داشت تا بتوان به تحلیل جام و فراگیری دست یافت.
ما با کی روش به کجا خواهیم رفت؟ /آماده انتشار 12 شب

به هر حال، تیم ملی ایران با هدایت کارلوس کی روش، با وجود مشکلات متعددی که در پیش روی آمادگی تیم ملی قرار داشت، با عملکردی قابل قبول جام جهانی را به پایان رساند و در روزهایی قرار داریم که مذاکرات میان مسئولان فدراسیون ایران و وی در حال برگزاری است تا قرارداد همکاری تمدید شود. البته، در این روزها از توافقات کلی درباره تداوم همکاری با این مربی پرتغالی سخن گفته می شود؛ اما همچنان رایزنی ها ادامه دارد. در این بین، مواردی نیز وجود دارد که در نوع خود قابل تامل است؛ اگر چه فدراسیون ایران توجهی بدان ندارد که این رویه در سال های اخیر همواره وجود داشته است.

* مردم علیه منتقدان
بعد از آن که حضور فوتبال ایران در جام جهانی به اتمام رسید و کاروان اعزامی از برزیل بازگشت، اظهارات و بیانیه هایی صادر شد که دلالت بر انتقاد از کی روش داشت. برخی از منتقدان بر این باور بودند که که مربی پرتغالی عملکرد قابل قبولی در این رویداد نداشته و تمدید قرارداد با وی به صلاح فوتبال ما نیست. در این بین، نتیجه گیری نیز بر این بود که باید از مربی ایرانی روی نیمکت استفاده شود. این گروه استناد خود را به نتایج دوره های قبل و بازی تدافعی تیم ملی در برزیل مربوط می دانستند.

این جریان بیشتر استدلالش بر این بود که تیم ملی بازی های تدافعی از خود نشان داده و نتوانسته به نتیجه مطلوبی نیز دست یابد. این در حالی بود که عموم مردم از نمایش ارائه شده در برزیل راضی بودند. شاید بتوان در ذهن داشت که تا قبل از جام جهانی، قبول شکست های سنگین برابر حریفان به تفکری رایج تبدیل شده بود؛ اما به یک باره همه چیز عوض شد. در حقیقت، جریان منتقد تندترین مطالب را علیه مربی پرتغالی و هر مربی خارجی دیگری مطرح کردند؛ اما در این بین کسی نپرسید که ما چه انتظاری از کارلوس کی روش داشته ایم که حالا به نقد وی می پردازیم. آیا مواردی که امروز مطرح می شود، مطالبات دیروز ما از سرمربی بوده است؟

* ما از کی روش چه انتظاری داریم؟
شاید ابهام در قرارداد اولیه کارلوس کی روش موجب شد تا هرگز ندانیم چه وظایفی را در قبال فوتبال ایران متعهد شده است. تا امروز، عموم مردم و کارشناسان نمی دانند بندهای قرارداد این مربی با تیم ملی چه بوده تا بتوانند ارزیابی دقیقی از عملکرد سال های اخیر داشته باشند. در شرایطی می توان شخصی را موفق یا ناموفق دانست که بدانیم چه مطالبه ای از وی وجود داشته است. در شرایطی کنونی، هنوز مشخص نشده توافق اولیه با کی روش بر انجام چه فعالیت هایی بوده تا بتوانیم قضاوتی منطقی داشته باشیم. محرمانه ماندن این قرارداد موجب شده تا امروز نیز نتوان حرفی به یقین بر زبان آورد.
ما با کی روش به کجا خواهیم رفت؟

حال که بار دیگر با این مربی حرفه ای پشت میز مذاکره نشسته ایم، کاش بیندیشیم که از وی چه می خواهیم. در واقع، فوتبال ایرانی چه غایتی را با وی دنبال می کند تا فرداهای نه چندان دور، سنگ محک دقیقی برای سنجش داشت باشیم. آیا می خواهیم با وی به یک فوتبال تهاجمی برسیم؟ می خواهیم برای ما نسل سازی کند؟ قرار است کی روش معمار فوتبال نوین ایران نام بگیرد؟ و ... ده ها پرسش دیگر که فضای اقدام ما با وی در آینده را شفاف می کند. در غیر اینصورت، چندی دیگر خواهیم نشست و امروز را تکرار می کنیم و نقدهایی می شود که نه سر دارد و نه ته!
  
اولین رنکینگ فیفا پس از جام‌جهانی/
تیم ملی فوتبال ایران در تازه‌ترین رده‌بندی فدراسیون جهانی فوتبال با شش پله سقوط نسبت به ماه قبل در مکان دوم آسیا و چهل‌ونهم دنیا جای گرفت.
به گزارش مشرق، سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) فهرست بهترین تیم‌های ملی فوتبال دنیا در ماه جولای 2014 را اعلام کرد که براساس آن، تیم ملی ایران با شش پله سقوط و 563 امتیاز در پله چهل‌ونهم جهان قرار گرفت. شاگردان کارلوس کی‌روش که در رقابت‌های جام جهانی 2014 با یک تساوی و دو شکست عملکرد نسبتا بهتری نسبت به تیم‌های دیگر آسیایی داشتند در قاره کهن رتبه نخست را به ژاپن دادند و خود به رده دوم سقوط کردند. سقوط 14 پله ای استرالیاو قرار گرفتن این تیم در رده هشتم آسیا نیز جالب است.

در رده‌بندی کلی هم تیم ملی آلمان با قهرمانی در جام بیستم با 1724 امتیاز به رده نخست این رده‌بندی صعود کرد و جای اسپانیا را گرفت. تیم‌های آرژانتین و هلند نیز به ترتیب در مکان‌های دوم و سوم جای گرفتند اما برزیل در رده چهارم نیست و به خاطر شکست های سنگین به رده هفتم سقوط کرده است.

رده‌بندی 10 تیم برتر جهان در ماه جولای 2014 شرح زیر است:‌

1- آلمان با 1724 امتیاز (یک پله صعود)
2- آرژانتین با 1606 امتیاز (3 پله صعود)
3- هلند با 1496 امتیاز (12 پله صعود)
4- کلمبیا با 1492 امتیاز (4 پله صعود)
5- بلژیک با 1401 امتیاز (6 پله صعود)
6- اروگوئه با 1330 امتیاز (یک پله صعود)
7- برزیل با 1241 امتیاز (4 پله سقوط)
8- اسپانیا با 1229 امتیاز (7 پله سقوط)
9- سوئیس با 1216 امتیاز (3 پله سقوط)
10- فرانسه با 1202 امتیاز (7 پله صعود)

رده‌بندی پنج تیم برتر آسیا در آخرین رده‌بندی فیفا به شرح زیر است:

1- ژاپن با 604 امتیاز (یک پله صعود - چهل‌وپنجم جهان)
2- ایران با 563 امتیاز (6 پله سقوط - چهل‌ونهم جهان)
3- ازبکستان با 523 امتیاز (7 پله صعود - پنجاه‌ودوم جهان)
4- کره‌جنوبی با 501 امتیاز (یک پله صعود - پنجاه‌وششم جهان)
5- اردن با 500 امتیاز (6 پله صعود - پنجاه‌وهفتم جهان)



از رونی تا سوارز؛
در پایان هر جام، صرف نظر از تیم قهرمان، رسم است که بهترین ها در سایر زمینه ها نیز انتخاب شوند، اما در خصوص بدترین ها چه می شود گفت؟
ویژه نامه جام جهانی مشرق - همچنان که آلمانی ها پیروزی خود را در این جام جشن می گیرند، وقت آن است که نگاهی اجمالی به جام بیستم داشته باشیم. در انتهای جام سه جایزه معتبر توپ طلا، کفش طلا و دستکش طلا به بهترین بازیکنان مربوطه اهدا شد، اما در خصوص رویدادهای مشکوک و حتی بدترین آمارهایی که در این جام رقم خوردند کم تر صحبت می شود. . در این مقاله تلاش شده است تا بدترین های جام جهانی 2014 برزیل طبقه بندی شوند. 
در زیر سایت ESPN  نگاهی داشته به بدترین رویدادهای جام بیستم که با نگاه متا فوتبال با هم مرور می کنیم:

بدترین عملکرد داوری

برای مدتی به نظر می رسید که هیچ داوری نمی تواند بدتر از یوئیچی نیشیمورا در دیدار افتتاحیه میان برزیل و کرواسی در این جام ظاهر شود، اما کارلوس ولاسکو کاربایو در مرحله یک چهارم نهایی در دیدار میان تیم میزبان و کلمبیا به میدان آمد. امتناع این داور اسپانیایی از واکنش نشان دادن نسبت به خشونت هایی که از دو تیم سر می زد، ناگزیر به خطاهای پی در پی منجر شد. بهای این سهل انگاری را نیمار پرداخت. بازیکن خاطی در کمال شگفتی بدون هیچ اخطاری در زمین باقی ماند.

بدترین‌های جام‌جهانی 2014

بدترین انتقال حرفه ای

مانند کسی که در پایان وقت و در حین ترک میهمانان تازه از راه می رسد، دیگو کاستا خود را به تیم ملی اسپانیا رساند. دیگو باید بیشتر حواسش به زمان می بود. این خرید تازه باشگاه چلسی، نابه هنگام سوار کشتی شد و برزیل را به قصد اسپانیا ترک کرد، تصور این که او به چه چیزی در این تیم ملی اسپانیا دل خوش کرده بود، البته کاری است بس دشوار. در حالی که برزیل بازیکنانی مانند فرد و جو را راهی میادین می کرد، کاستا تصمیم گرفت تا برای تیم خسته و پیر اسپانیایی ها نقش آفرینی کند. کاستا برای هر دقیقه از حضور خود در میادین جام جهانی از ناحیه تماشاچیان هو شد.

بدترین نمایش

این جام برای وین رونی 28 ساله شاید آخرین فرصت برای رقم زدن یک جام جهانی به یادماندنی بود. او هم از این فرصت کمال بهره را برد. ضربه کرنری که وی در بازی برابر ایتالیا ارسال کرد، برای فاجعه شناسان خبر بسیار خوبی بود، ضربه ای بود که توپ را به پرواز درآورد و رفت و رفت و رفت... درست مانند امیدها و آرزوهای انگلستان، و در آسمان شب برای همیشه ناپدید شد.

بدترین‌های جام‌جهانی 2014

بدترین اشتباه دروازه بانی

ایکر کاسیاس، به عنوان یک دروازه بان بدون تردید بدترین تونومنت ممکن را تجربه کرد، اما در خصوص بدترین نمایش دروازه بانی هیچ کس نمی تواند به پای ایگور آکینفیف روسی برسد. یک توپ نه چندان خطر ناک از میانه های زمین توسط لی کیون-هو از کره جنوبی به سمت دروازه روسیه شلیک شد، اما دروازه بان روسیه با کف دست سعی کرد توپ را دفع کند که توپ پس از اصابت با دستان او از بالای سرش وارد دروازه می شود.

بدترین‌های جام‌جهانی 2014

بدترین کارت قرمز

پپه، 31 سله، باید انقدر با تجربه باشد که بداند گاهی دور از چشم داور می شود با بازیکن حریف شاخ به شاخ شد، اما نه در یک متری داور آن هم در محوطه جریمه خودی. بله، توماس مولر از این موقعیت حداکثر استفاده را برد، اما حماقت پپه هم قابل گذشت نیست. گلی که پرتغال روی این صحنه دریافت کرد، مقدمه ای شد برای دریافت سه گل بعدی.

بدترین جنگ تن به تن

راه و روش های زیادی وجود داشت که آلکس سانگ می توانست به ماریو موندزوکیچ حمله ور شود. سانگ می توانست با مشت به او بکوبد، می توانست پشت پا بندازد، می توانست با پا به او بکوبد. به جای همه این ها، در برابر دیدگان تمام مقامات، سانگ تصمیم گرفت تا با آرنج خود محکم بکوبد وسط دو کتف ماریو و این بازیکن را نقش بر زمین کند. ضربه ی ناب اما احمقانه ای بود.

بدترین‌های جام‌جهانی 2014

بدترین بازی

مضحک این جاست که به مدت 13 دقیقه، جدال ایران برابر نیجریه واقعاً جذاب بود. و بعد طوری که انگار کسی به ناگاه شور و هیجان بازی را بمکد، بازی با افت شدید مواجه شد و تا دقیقه 90 هم به همین ترتیب ادامه یافت. ایران تماماً به محوطه جریمه خود عقب نشست، و نیجریه فراموش کرد که چیزی هم به اسم پاسکاری در فوتبال وجود دارد. زمان گذشت، فصل ها جانشین هم شدند، کودکان بزرگ شدند و کوها غرق در دریاها شدند. پس آن گاه لطف خداوندی شامل حال این بازی شد و سوت پایان به صدا درآمد.

بدترین خوراک برای ته بندی

در میان تمام لحظه های مضحک ناشی از برخورد عجیب و غریب لوئیس سوارس با مدافع تیم حریف، به ویژه باید بر تأکید مدافعان سوارس توجه شود که می گفتند "اون فقط یک گاز کوچولو بود". آخر کدام آدم عاقل و بالغی مردم را گاز می گیرد؟ جداً، چه کسی این کار را می کند؟

بدترین‌های جام‌جهانی 2014

بدترین بهانه

"صورتم را به شانه بازیکنی کوبیدم که برای من یک خون مردگی روی لب و یک دندان درد ناجور به جا گذاشت." اوه خدای من، اوئیس! دلمان برای دندانهایت چه می سوزد! این بهترین دستاویزی بود که سوارس و شرکایش می توانست برای خود دست و پا کنند؟ چیزی معادل این که "من داشتم مشتم را در هوا می چرخاندم و او از راه رسید و خودش را به مشت من کوباند." نه، نه، این بهانه خیلی دم دستی است.

بدترین عذرخواهی

سوارس بعد از تمام این ماجراها گفت: "حقیقت این است که همکار من، جورجیو کیه لینی، از درد جسمانی گازگرفته گی حاصل از برخورد با من زیان دید." بله، لوئیس، وقتی که که آدم ها را گاز می گیری همین جور می شود.

بدترین قدرنشناسی از یک موقعیت

در فینال جام جهانی موقعیت های زیادی نصیب آدم نمی شود، و در این فینال حتماً موقعیتی بهتر از آن چه برای گونزالو ایگواین پیش آمد دیگر تکرار نخواهد شد. در نیمه اول بازی آرژانتین برابر آلمان، تونی کروس به اشتباه با یک ضربه سر توپ را جلوی پای ایگواین انداخت تا این بازیکن با دروازه بان آلمان در یک موقعیت تک به تک قرار گیرد. از دست دادن این موقعیت بهایی گزاف داشت.

بدترین هیولا

جیمز رودریگز هنوز زنده است، اما عموم مردم دوست دارند بدانند که روی کره زمین، و واقعاً اگر به این کره خاکی تعلق دارد، این چه موجود غول آسای سبز رنگی است که نقش آن روی بازوی جیمز حک شده است. این جانور حتماً نمی تواند یک حشره باشد، ابعاد آن در اندازه یک دوچرخه است. تو را به خدا این جانور عجیب الخلقه به وضوح ماهیچه های بزرگی هم داشت. اصلاً غذایش چیست؟ می تواند حرف بزند؟ خودداری فیفا از تجسس پیرامون این موضوع، دلیل دیگری است که این سازمان باید فوراً ممنوع اعلام شود.

بدترین‌های جام‌جهانی 2014

بدترین نتیجه

شاعر برزیلی، نلسون رودریگز، یک بار شکست 2-1 برزیل در فینال جام جهانی 1950 به اروگوئه را "هیروشیما"ی کشور خود نامیده بود. اگر شکست 2-1 چیزی در مایه های هیروشیما است، شکست 7-1 را با چه می توان توصیف کرد؟ کدام نیرو است که می تواند در شش دقیقه چهار گل بر سر برزیلی ها خراب کند آن هم در نیمه نهایی جام جهانی؟ باید فوراً پیرامون ابعاد نجومی فاجعه ی فیل بزرگ تحقیق شود.


از کریس رونالدو تا بهترین دروازه‌بان قرن؛
تنفر و انزجار از اقدام صهیونیست‌ها در بمباران غزه در فلسطین اشغالی، صدای چهره‌های مطرح فوتبال جهان را درآورده است. این گزارش مروری دارد بر این واکنش‌های فوتبالی به موشکباران غزه.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی سه شنبه هفته گذشته حملات هوایی خود را تحت عنوان « صخره سخت» به سمت نواز غزه آغاز کرد. از این حملات خبرها و تصاویر دلخراشی منتشر شد. اما بازهم در سایه جام جهانی فوتبال قرار گرفت تا همچنان شکست برزیلی ها در سه شنبه شب گذشته و گریه کودکان برزیلی از این شکست، دلخراش تر از از به خاک و خون نشستن کودکان فلسطینی باشد. اما بعضی از ستارگان فوتبال سایه سنگین جام جهانی و سکوت خبری رسانه ها را تاب نیاوردند و در صفحات مجازی و برخی رسانه ها حمایت شان را از مردم مظلوم فلسطین نشان دادند. اشکان دژاگه  فوتبالیست تیم ملی کشورمان یکی از این چهره‌ها بود که با انتشار تصویری در صفحه شبکه اجتماعی‌اش،  به حملات نظامی رژیم صهیونیستی به غزه واکنش نشان داد. اما این واکنش تنها واکنش این روزها به فاجعه غزه نبود. 

ریوفردیناند

این مدافع انگلیسی و مشهور تیم فوتبال منچستریونایتد قبلا چنین اظهارنظری درباره موضوعات این‌چنینی نکرده بود. اما با شروع حملات نظامی به غزه، 9 جولای مطلبی را در این خصوص در صفحه توئیترش قرار داد. 

حمایت ستارگان فوتبال جهان از غزه +تصاویر

فردیناند در صفحه توئیترش نوشت: « آیا جام جهانی واقعا مهم تر از فلسطین است؟ عشق، سلامت و ایمنی این مردم، همه لغو شده است»

 

فردریک کانوته

کانوته مهاجم مسلمان فرانسوی نیز به حملات هوایی نیروهای صهیونیستی واکنش نشان داد.

حمایت ستارگان فوتبال جهان از غزه +تصاویر

او نیز در صفحه توئیترش نوشت: «بمباران غزه، یک مجازات دسته جمعی و غیرقانونی است. جهان در سکوت به تماشای این بی عدالتی و کشتار کودکان فلسطینی نشسته است.»

 

سفیان فغولی

بازیکن مسلمان و ستاره تیم ملی الجزایز که در این دوره از جام جهانی به همراه تیمش نمایش درخشانی داشت هم از جمله کسانی بود که اعتراضش را به کشتار مردم بی‌گناه در غزه نشان داد. فغولی به همراه دیگر بازیکنان تیم ملی الجزایر تمام پاداش 9 میلیون یورویی فیفا را به مردم غزه اهدا کردند.

حمایت ستارگان فوتبال جهان از غزه +تصاویر

فغولی بیش از بقیه بازیکنان به وقایع غزه واکنش نشان داده‌است. او عکس و پست‌های زیادی را برای حمایت از مردم مظلوم این کشور در صفحات اجتماعی مخصوصا صفحه توئیترش قرار می‌دهد.

فغولی در یکی از پست‌هایش از کریس رونالدو بازیکن تیم ملی پرتغال تشکر کرده و نوشته:«کریس، دوست عزیزم! از تو تشکر می‌کنم که از مردم فلسطین حمایت کردی. این کار تو سرمشق بزرگی برای دیگران است.»

 

جیان لوئیجی بوفون

دروازه‌بان تیم ملی ایتالیا نیز بار دگر حمایتش را از مردم فلسطین اعلام کرده است. چند روز پیش عکسی از بوفون منتشر شد در حالی که شالی با نقش پرچم کشور فلسطین بر گردنش انداخته بود.

حمایت ستارگان فوتبال جهان از غزه +تصاویر

در گذشته نیز بعضی ستارگان حمایت خود را از مردم فلسطین در برنامه‌های مختلف اظهار کرده‌اند و با گذاشتن عکس از خود و یا سفر به مناطق جنگ زده حمایت‌شان را نشان داده‌اند.

 

کریس رونالدو

کریس رونالدو ستاره پرتغالی باشگاه رئال مادرید و بهترین بازیکن جهان در سال 2014، کفش‌هایش را برای حمایت از مردم فلسطین فروخته و پول آن را برای ساخت مدارس و موسسه خیریه در این کشور فرستاده است.

حمایت ستارگان فوتبال جهان از غزه +تصاویر

از کریس رونالدو دو عکس منتشر شده که در عکس اول به همراه چند نفر شالی با نقش  پرچم فلسطین را برگردن دارند و در عکس دوم رونالدو در پلاکاردی دست گرفته که روی آن به اسپانیولی نوشته شده : « همه همراه فلسطین»

 

ادین هازارد

ستاره بلژیکی تیم فوتبال چلسی دو سال قبل به برگزاری جام ملت‌های اروپا زیر 21 سال در فلسطین اشغالی واکنش نشان داد.

حمایت ستارگان فوتبال جهان از غزه +تصاویر

او و 62 نفر دیگر در طوماری خواستار تغییر میزبان مسابقات بودند. دلیل این مخالفت حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به عزه در طول برگزاری مسابقات بود. آنها این موضوع را خلاف ارزش‌های ورزشی می‌دانستند.

 

لیلیان تورام

تورام، بازیکن سال‌های نه چندان دور تیم ملی فرانسه نیز چند سال پیش در حمایت از برنامه‌های آموزشی و پرورشی به یکی از اردوگاه‌های پناهندگان فلسطینی با نام « قلندیا» در نزدیکی بیت المقدس رفت.

حمایت ستارگان فوتبال جهان از غزه +تصاویر

تورام در این اردوگاه به کودکان فلسطینی آموزش فوتبال داد و با آنها فوتبال بازی کرد. این حرکت تورام نوعی حمایت از مردم مظلوم این کشور قلمداد شد.

منبع: مجله مهر



قرمز‌پوشان برای جایگزین مدافع ملی‌پوش خود دست به کار شدند
مذاکره پرسپولیسی‌ها با خبرسازترین ملی‌پوش کاستاریکا برای جایگزینی سیدجلال

پرسپولیسی‌ها برای جایگزین سیدجلال حسینی با خبرسازترین ملی‌پوش تیم ملی کاستاریکا در جام جهانی مذاکره کردند.

خبرگزاری فارس: مذاکره پرسپولیسی‌ها با خبرسازترین ملی‌پوش کاستاریکا برای جایگزینی سیدجلال

به گزارش خبرگزاری فارس پس از حرف و حدیث‌های فراوان جدایی سیدجلال حسینی از جمع سرخپوشان علی‌رغم اینکه رحیمی بارها او را به باشگاه پرسپولیس برای مذاکرات رودرو دعوت کرد، قطعی شد اما در این میان پرسپولیسی‌ها و دایی بیکار ننشستند و گزینه‌هایی را که خارجی نیز هستند برای جایگزینی مدافع ملی‌پوش خود در نظر گرفته و با آنها وارد مذاکره شدند.

اولین گزینه‌ای که پرسپولیسی‌ها در 48 ساعت گذشته با آن مذاکرات خود را شروع کردند، میشائیل اومانا مدافع 32 ساله تیم ملی کاستاریکا در جام جهانی 2014 برزیل است که یکی از حساس‌ترین پنالتی‌های این تیم را در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2014 برزیل از دست داد تا خبرسازترین ملی‌پوش کاستاریکا لقب بگیرد.

این بازیکن که در تیم ملی کاستاریکا شماره 4 را می‌پوشد 180 سانتیمتر قد دارد و در 86 بازی ملی موفق شده یک گل را برای تیم ملی کشورش با توجه به اینکه مدافع وسط است به ثمر برساند.

گفتنی است مذاکرات اولیه با مدیر برنامه این بازیکن انجام شده و پولی بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه حضور این بازیکن در ایران است.

قرار است مذاکرات در مرحله دوم و سوم نیز ظرف چند روز آینده پیگیری شود.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930429001392#sthash.D39cIQ38.dpuf




سیدجلال حسینی رسماً به تیم فوتبال الاهلی پیوست/ سفر به قطر تا 48 ساعت آینده

سیدجلال حسینی برای انتقال به الاهلی با مسئولان قطری به توافق نهایی رسید.

خبرگزاری فارس: سیدجلال حسینی رسماً به تیم فوتبال الاهلی پیوست/ سفر به قطر تا 48 ساعت آینده

به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از ملی‌پوشان تیم فوتبال پرسپولیس که در چند روز گذشته حرف و حدیث درباره ماندن و یا رفتنش از پرسپولیس زیاد بود، سیدجلال حسینی مدافع قرمزپوشان بود. از همین رو پس از صحبت‌های انجام شده بالاخره این بازیکن به مدت یک‌سال با الاهلی قطر به توافق رسید.

سید رضا حسینی مدیر برنامه‌های سیدجلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس اظهار داشت: پس از شرایطی که برای سیدجلال و پرسپولیس پیش آمد سیدجلال حسینی به مدت یکسال با قطری‌ها و باشگاه الاهلی به توافق رسید و ظرف 48 ساعت آینده برای گرفتن منزل و امکانات در قطر راهی این کشور می‌شود.

وی افزود: سپس طبق توافقاتی که انجام شده سیدجلال باید در اردوی الاهلی قطر در اتریش حضور پیدا کند.

این در شرایطی است که مبلغ قرارداد سیدجلال با قطری‌ها مطلوب بوده و آنها با جدیت دنبال این بازیکن بودند.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: البته این توافق تازه انجام شده و سیدجلال اولویت اولش پرسپولیس بود اما با اتفاقاتی که پیش آمد به قطر‌ی‌ها جواب مثبت داد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930429001329#sthash.owh312FI.dpuf

هشدار امنیتی - رایانه ای


نگاهی به شکایت های مردم در پلیس فتا حکایت از آن دارد که طی ماه های اخیر کلاهبرداری‌های الکترونیک به روش‌های مختلف از جمله دستگاه های خودپرداز و همراه بانک افزاش یافته و بانک‌ها در تلاش برای اطلاع رسانی هستند.
به گزارش گروه اجتماعی مشرق، نگاهی به گزارش ها و شکایت های مردم در پلیس فتا حکایت از آن دارد که طی ماه های اخیر کلاهبرداری های الکترونیک به روش های مختلف افزایش یافته است و عده ای سودجو با سوء استفاده از ناآگاهی گروهی از مردم در زمینه استفاده از دستگاه های خودپرداز و سایر خدمات بانکداری الکترونیک به کلاهبرداری با ارقام فراوان روی آورده اند.

براساس گزارش هایی که در این زمینه اعلام شده اغلب کلاهبرداری های صورت گرفته در دستگاه های خودپرداز و همچنین دریافت اطلاعات حساب های بانکی مردم از طریق پیامک و ایمیل های جعلی می باشد.

در این مدت بارها شاهد این هشدار از سوی بانکداران و مسئولان نیروی انتظامی کشور بوده ایم که "به پیامک هایی نظیر شما برنده جایزه X شده اید اهمیت ندهید"؛ البته علت اصلی چنین هشدارهایی هم این بوده است که کلاهبرداران با ترفندهای بسیار متنوعی سعی در کسب اطلاعات محرمانه حساب های بانکی مردم هستند.

اغلب نیز گزارش شده که کلاهبرداران با پیامک هایی مبنی بر شرکت در قرعه کشی و یا پیام های مبنی بر اینکه "مشتری گرامی شما برنده جایزه بزرگی شده اید" تلاش خود را بکار می گیرند که به اطلاعات محرمانه حساب های بانکی از جمله رمز حساب اینترنتی یا کارت و کد اعتبار سنجی آن دست پیدا کرده و بلافاصله موجودی حساب را به یغما ببرند.

یک نمونه از متن هایی ارسالی کلاهبرداران :

با عرض سلام مشترک محترم همراه اول؛ به خاطر پرداخت به موقع قبض تلفن همراه خود از طرف شرکت توسعه ارتباطات همراه اول، برنده مبالغی بصورت وجه نقد شده اید لذا جهت دریافت وجه نقدی، اطلاعات کارت خود را به شماره تلفن همراه مورد نظر ارسال نمایید.

اما اقدامی که بانک مرکزی و بانک‌های دولتی و خصوصی برای مقابله با این کلاهبرداری ها انجام داده اند این بود که "اطلاعیه" بدهند و حتی این اطلاعیه های هشدار آمیز را در کنار دستگاه های خودپرداز خود هم نصب کنند ولی ظاهرا کلاهبرداران یک قدم از بانکداران جلوتر هستند و این موضوع باعث شده تا هر روز شاهد خبرهای جدیدی از این دست کلاهبرداری ها باشیم.

 آنطور که سرهنگ ایرج محمدخانی رئیس پلیس فتای گیلان، اعلام کرده "کلاهبرداری کارت به کارت از رایج‌ترین شیوه‌ها برای فریب و خالی‌کردن حساب عابربانک و اینترنتی است".

سرهنگ ایرج محمدخانی با تاکید بر اینکه شهروندان و دارندگان کارت‌های عابربانک باید مراقب کلاهبرداری کارت به کارت و لو رفتن رمز اینترنتی حساب بانکی خود باشند، گفت: برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب با ارسال پیامکی با این مضمون که «در قرعه‌کشی برنده جایزه شده‌اید» یا تماس با شهروندان، صنوف، ادارات دولتی و خصوصی، شماره حساب عابربانک آنان را به شیوه‌های مختلف برای مثال خرید دوربین دیجیتال به مناسبت سالگرد ازدواج، مشارکت در امور خیریه، خریدزمین، پوشاک، لوازم‌خانگی، کالاهای پزشکی و بهداشتی برای بیمارستان‌ها و غیره، به قصد واریز وجه، دریافت کرده و بعد از مدتی به قربانی زنگ زده از او می‌خواهند حساب بانکی خود را کنترل کند در صورتی که مبلغی به حساب قربانی واریز نشده است.

وی اضافه‌کرد: در ادامه فرد کلاهبردار با اعمال شیوه‌های متقلبانه، قربانی را پای دستگاه عابربانک کشانده و با اعلام این که دارای حساب ارزی است از قربانی درخواست می‌کند، زبان دستگاه ATM را به انگلیسی تغییر داده و از عدم تسلط و آشنایی قربانی به زبان خارجی سوءاستفاده کرده و با شگرد خاصی علاوه بر تحصیل رمز اینترنتی حساب بانکی قربانی، باعث انتقال مبلغی به حسابی که کلاهبردار آن را «کد» معرفی می‌کند، می‌شود.

رئیس پلیس فتای گیلان، از شهروندان خواست به هیچ عنوان اعتنایی به این‌گونه تماس‌ها و پیامک‌ها نکنند و توجه داشته باشند برای واریز وجه به حساب عابربانک آنان نیازی به حضور در کنار دستگاه خودپرداز نیست و عنوان این موضوع که در انتقال وجه با استفاده از شبکه شتاب اشکالی رخ داده، صرفاً شگردی است که کلاهبرداران از آن برای خالی‌کردن حساب عابربانک و تحصیل رمز اینترنتی شهروندان استفاده می‌کنند.

در حالت دیگر نیز گزارش شده که کلاهبرداران بانکی اخیرا در تماس تلفنی با مشتریان بانک‌ها خود را نماینده بانک در امور خدمات الکترونیک معرفی می کنند و با اعلام اینکه بانک قصد فعال سازی سرویس جدیدی برای مشتریان دارد اطلاعات شناسنامه ای و شماره حساب مشتری را دریافت می کنند.

شخص ناشناس در تماس های بعدی از مشتری درخواست ورود شماره های اعلامی از طریق تلفن همراه خود می‌ کنند و افراد کلاهبردار با ترفندهای مختلف از کاربر درخواست دارند
اطلاعات کارت یا حساب بانکی خود را از طریق تلفن وارد کند.

این روش ممکن است با معرفی یک شماره تلفن به کاربر ادامه پیدا کند که طی آن مشتری پس از تماس با شماره معرفی شده به یک سرویس اینترنتی متصل شود و سارق جهت سوء استفاده، دستورات خودرا از طریق تلفن گویا به مشتری اعلام می‌ کند.

* نکات امنیتی برای پیشگیری از وقوع جرم در ارایه خدمات بانکداری الکترونیکی

- در صورت بروز اشکال در عملیات بانکی، از مراجعه به افراد غریبه به شدت خودداری کنید .
- ملاحظات امنیتی در خصوص رمز اول و دوم کارت بانک و cvv2

1. هنگام دریافت پاکت رمز کارت بانک خود از شعبه به سلامت و پاره نبودن پاکت دقت کنید.
2. به محض وصول رمز کارت صادره، به دستگاه خودپرداز شعبه مراجعه و رمز خود را تغییر دهید.
3. رمز اول و دوم کارت شما محرمانه است. از ارائه اطلاعات محرمانه کارت خود به دیگران خودداری کنید.
4. شماره چهار رقمی که به عنوان رمز اول کارت اختصاص می­دهید، به سادگی برای دیگران قابل حدس زدن نباشد. برای نمونه از سال تولد، سال ازدواج یا شماره تلفن خود استفاده نکنید.
5. یک شماره 4 رقمی (غیراز رمز اصلی) در دو طرف کارت برای به اشتباه انداختن سارق درج کنید.
6. یک رمز 5 تا 12 رقمی بعنوان رمز دوم کارت از طریق خودپرداز بانک یا اینترنت‌بانک تخصیص دهید.
7. شماره کارت و رمزهای اول و دوم را به خاطر بسپارید و از یادداشت کردن رمزها کنار کارت و قرار دادن برگه رمز در کیف کارت به شدت خودداری کنید.
8. رمزهای خود را هر سه یا چهار ماه تغییر دهید.
9. کد CVV2 کارت شما محرمانه است. از ارائه اطلاعات محرمانه کارت خود به دیگران خودداری کنید.
10. هیچ بانکی به اطلاعات محرمانه کارت شما (نظیر رمز اول یا دوم، کد CVV2 و تاریخ انقضای کارت) نیاز ندارد. به ایمیل‌ها و پیامک‌هایی که به عنوان بانک این اطلاعات را از شما می‌خواهند، هرگز پاسخ ندهید.

* ملاحظات امنیتی در باره نحوه نگهداری و استفاده از کارت بانک

1. هنگام دریافت کارت خود از شعبه بانک، شماره 16 رقمی کارت و شماره تماس خدمات مشتریان بانک را از پشت کارت برای موارد ضروری یادداشت کنید.
برای بستن حساب هنگام سرقت یا مفقود شدن کارت به این شماره نیاز دارید.
2. از سپردن کارت خود به دیگران خودداری و در صورت لزوم، فوری درباره تغییر رمز خود اقدام کنید.
3. به منظور جلوگیری از سوء‌ استفاده افراد کلاهبردار، به محض اتمام موجودی کارت هدیه برای نابودسازی آن (شکستن، خدشه‌دارنمودن نوارمغناطیسی، ...) اقدام شود.
4. در حساب‌های متصل به کارت بانک، موجودی بیش از نیاز روزانه نگهداری نکنید.
5. تعداد زیاد کارت بانک غیرضروری به همراه نداشته باشید.

* اقدامات لازم در زمان مفقود شدن کارت

1. به محض اطلاع از مفقود شدن یا به سرقت رفتن کارت خود، به بستن آن اقدام کنید.
2. برای بستن کارت بانک داشتن رمز دوم کارت الزامی است.
3. روش‌های متعدد بستن کارت به این شرح است : مراجعه به پایگاه اینترنتی بانک صادر کننده کارت، تلفنبانک، همراه بانک، خودپرداز، مراجعه به شعب بانک صادرکننده کارت، تماس با میز امداد بانک صادرکننده کارت. به چگونگی بستن کارت در بانک صادرکننده کارت خود را در ساعات کاری و ایام تعطیل توجه کنید.

* توصیه های امنیتی استفاده از خودپرداز

1. شب ها از مراجعه به خودپردازهایی که در محل‌های کم رفت و آمد و تاریک قرار دارد ، خودداری کنید.
2. از نبود دوربین سارقان در محیط اطراف خودپرداز اطمینان حاصل کنید. (دوربین‌های کوچکی که کمتر قابل مشاهده است و برای مشاهده رمز کارت‌بانک مشتریان در اطراف خودپرداز و با حداقل فاصله ممکن با صفحه‌کلید خودپرداز نصب می‌ شود)
3. در صورت ضبط کارت در خودپرداز، برای اطمینان از سرقت نشدن کارت، باید حداقل یکی از موارد ذیل رخ دهد: نمایش پیام خارج از سرویس شدن خودپرداز – چشمک زدن چراغ LED کارت‌خوان.
4. هنگام وارد کردن رمز در دستگاه خودپرداز، طوری جلوی دستگاه بایستید که کسی امکان دیدن صفحه کلید را نداشته باشد. (می توان دست دیگر را به عنوان محافظ انگشتان واردکننده رمز قرار داد)
5. برای انتقال وجه با خودپرداز نیازی به استفاده از منوی انگلیسی نیست. منوی انگلیسی برای بهره‌برداری مسافران خارجی ایجاد شده است.
6. مراقب باشید که فقط کلاهبرداران شما را به استفاده از منوی انگلیسی خودپرداز ترغیب و وانمود می‌کنند که برای انتقال وجه، باید از کارت ارزی خود استفاده کنند و شما را ترغیب به استفاده از منوی انگلیسی می‌ کنند.
7. رسید دریافتی از دستگاه خودپرداز و کارت خوان را در محل رها نکنید.
8. هنگام انتقال وجه، فرد دریافت‌ کنند وجه فقط کافی است شماره 16 رقمی کارت خود را اعلام کند و به ارائه سایر اطلاعات کارت یا مراجعه به دستگاه خودپرداز نیازی ندارد.

* توصیه های امنیتی استفاده از پایانه فروش

1. قبل از خرید از طریق پایانه فروش موجود در فروشگاه‌ها، برای مانده‌گیری کارت خود از طریق همان‌ کارت‌خوان فروشگاه اقدام کنید تا درصورت تراکنش خرید ناموفق در فروشگاه امکان اثبات مانده به فروشنده باشد.
2. در فروشگاه‌ها و هنگام خرید از پایانه فروش، خودتان رمز کارت را وارد دستگاه کنید و از اعلام آن به فروشنده خودداری کنید. (می توان دست دیگر را به عنوان محافظ انگشتان واردکننده رمز قرار داد.)
3. هنگام وارد کردن رمز در پایانه فروش، می توان دست دیگر را به عنوان محافظ انگشتان واردکننده رمز قرار داد تا امکان مشاهده رمز عبور برای دیگران وجود نداشته باشد.
4. در صورتی که در فروشگاهی مجبور به اعلام رمز کارت خود شدید، به سرعت درباره تغییر رمز خود اقدام کنید.
5. درصورت اجبار ارائه رمز به مسئول فروشگاه‌، رمز را از طریق صفحه نمایشگر موبایل خود به فروشنده نشان دهید و بلافاصله آن را پاک کنید.
از وارد کردن صحیح رمز توسط مسئول فروشگاه در پایانه فروش اطمینان حاصل کنید.
6. از پایانه فروش فقط برای خرید، مانده‌ گیری و پرداخت قبض استفاده کنید.
7. هرگز برای پرکردن حساب جاری از پایانه فروش استفاده نکنید.
8. برای انتقال وجه به سایر حساب‌های خود یا دیگران به هیچ وجه از پایانه فروش استفاده نکنید.
9. رسید تراکنش‌های ناموفق خود را تا اطمینان از کسر نشدن وجه از حسابتان نگهداری کنید.
10. قابل توجه فروشگاه­های دارای پایانه فروش: ماموران تعمیر پایانه فروش شرکت شما دارای کارت شناسایی از شرکت مربوطه هستند. از سپردن دستگاه خود به افراد ناشناس خودداری کنید.

* توصیه های امنیـتی استفاده از خدمات اینترنت بانک و پرداخت اینترنتی

1. برای عملیات بانکی خود، ورود به سیستم اینترنت بانک یا پرداخت اینترنتی هرگز از مکان‌های عمومی مانند کافی‌نت‌ها و رایانه افراد ناشناس استفاده نکنید.
2. هرگز به تقاضاهایی که با ایمیل یا پنجره‌های pop-up اطلاعات شخصی شما را می‌خواهند ؛پاسخ ندهید.
3. توجه داشته باشید نشانی سایت سامانه اینترنت بانک یا پرداخت اینترنتی در مرورگر باید با https آغاز شود.
4. حتی‌الامکان در محیط اینترنت، از ورود اطلاعات کارت بانک، خودداری شود (در محیط اینترنت بیشتر از طریق خرید کارت‌های هدیه استفاده شود).
5. حتی ‌الامکان برای عملیاتی همچون انتقال وجه از یک از حساب به به حساب های دیگر شبکه بانکی - تخصیص/ تغییر رمز دوم کارت - مسدود کردن کارت بانک مفقودی - پرداخت قبوض خدمات شهری - تعیین مبلغ چک - دریافت صورتحساب از سیستم اینترنت بانک استفاده کنید.
6. از انجام پرداخت‌های اینترنتی از طریق سایت‌های متعلق به موسسات غیرمعتبر و ناشناس در اینترنت خودداری کنید.
7. استفاده از صفحه کلید مجازی سایت راهی مطمئن برای وارد کردن رمز است.
هنگام خرید یا پرداخت قبض در اینترنت، حتما از صفحه کلید مجازی برای وارد کردن رمز خود استفاده کنید.
8. در انتخاب نام کاربری و کلمه عبور خود دقت کنید تا دیگران نتوانند آن را حدس بزنند.
9. به هیچ وجه ابزار و توکن هایی را که بانک جهت ورود به سیستم اینترنت بانک و به منظور بالا بردن سطح امنیت به شما تحویل میدهد، در اختیار سایر افراد قرار ندهید و در نگهداری آن کوشا باشید.
10. پس از دریافت توکن های امنیتی، در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز عبور آن اقدام کنید.
11. انتقال وجه با اینترنت بانک، فقط با داشتن رمز مخصوص اینترنت بانک امکان‌ پذیر است.
12. برای خریدهای اینترنتی داشتن رمز دوم الزامی است. برای دریافت رمز دوم به دستگاه خودپرداز بانک صادرکننده کارت خود مراجعه کنید.
13. شماره پیگیری صادر شده در سیستم اینترنت بانک، رسید تأیید عملیات است و باید برای حفظ و نگهداری آن اقدام کرد.
14. درخواست ارسال پیامک در انجام تراکنش‌ها و ورود به خدمات غیرحضوری مانند اینترنت بانک، و غیره سبب آگاهی مشتری از سوء استفاده احتمالی و جلوگیری از سوء استفاده بیشتر است. به محض دریافت چنین پیامکی در صورتی که خودتان تراکنشی انجام نداده‌اید برای تعویض رمز خود اقدام کنید.
15. بدون خروج قطعی از اینترنت بانک، رایانه را ترک نکنید.

* توصیه های امنیتی استفاده از همراه بانک

1. برای انتقال وجه شتابی از همراه بانک استفاده نکنید.
2. نرم افزار همراه بانک را مستقیم از روی سایت اختصاصی بانک مربوطه دریافت کنید و هرگز از سایتهای غیر معتبر و پست الکترونیک دریافت نکنید.
از سایر سایت‌های اینترنتی بانک، پست الکترونیکی و ... دریافت نکنید.
3. به هیچ وجه رمزهای مربوطه شامل: رمز حساب، رمز اول و دوم کارت و رمز ورود به نرم افزار همراه بانک را در اختیار دیگران قرار ندهید و آنها را در فواصل زمانی تغییر دهید.
4. در صورت مفقود شدن یا سرقت گوشی و یا سیم کارت تلفن همراه، بلافاصله رمز حساب و رمز دوم کارت خود را تغییر دهید.
5. برای افزایش ضریب امنیت و کارایی سیستم، به صورت دوره‌ای از طریق گزینه بازگشت به تنظیم اولیه، تنظیم برنامه را به حالت اولیه بازگردانید. توجه داشته باشید این عمل موجب از بین رفتن پیام‌های دریافت شده موجود در صندوق پیام‌ها و نیز اطلاعات ثبت نام حساب‌ها و سرویس‌های یک طرفه می شود.
متعاقب انجام این عملیات، لازم است حساب‌ها و سرویس‌ها مورد نظر بروز رسانی شوند.
6. پیامهای دریافتی از این سیستم که در منوی صندوق پیام‌های برنامه قرار می گیرند را پس از خواندن، حذف کنید.
7. پیش از واگذاری گوشی تلفن همراه خود ابتدا گزینه بازگشت به تنظیم های اولیه را انتخاب و برنامه را از روی گوشی حذف کنید.
با این اقدام همه اطلاعات حساب‌های ثبت شده و نیز پیام‌های دریافتی شما بر روی گوشی از بین می رود.
8. پیش از واگذاری سیم کارت، چنانچه سیم کارت دیگری را جایگزین نمی‌ کنید لازم است حساب‌ها و سرویس‌های یکطرفه درخواستی خود را حذف کنید و در صورتی که از سیم کارت جایگزین استفاده می نمایید مطابق بند بعدی عمل کنید.
9. در صورتی که مایل باشید از سیم کارت دیگری در گوشی تلفن همراه خود استفاده کنید پس از تعویض سیم کارت ابتدا گزینه بازگشت به تنظیمات اولیه را انتخاب کنید و با استفاده از گزینه های انتقال حساب‌ها به سیم کارت فعلی و انتقال سرویس‌ها به سیم کارت فعلی ثبت نام حسابها و سرویس های یکطرفه خود را به سیم کارت جدید انتقال دهید.
10. در زمان نصب نسخه جدید ابتدا نسخه قبلی را از گوشی خود حذف نمائید.

* ملاحظات امنیـتی مربوط به شماره شبا

1. هرگز برای دریافت شماره شبای بانک الف به سایت بانک ب مراجعه نکنید.
2. بانک مسئولیتی برای جبران خسارت مشتریانی که شماره شبای مقصد را اشتباه ثبت کرده‌اند، نخواهد داشت.
منابع اطلاعاتی مهم برای دریافت آخرین اخبار و نکات امنیتی بانکداری الکترونیکی
1. برای بهره‌­برداری موثر از خدمات بانکداری الکترونیکی و ایمن ماندن از ریسک‌های احتمالی، هنگام باز کردن حساب و درخواست کارت بانک بروشورهای مربوطه را به دقت مطالعه کنید.
2. پایگاه اینترنتی بانک‌ها منبع مفیدی برای دریافت نکات ایمنی هنگام بهره‌ برداری از خدمات بانکداری الکترونیکی است.
3. پایگاه اینترنتی پلیس فتا www.cyberpolice.ir منبع مفیدی برای دریافت آخرین اطلاعات مربوط به تهدیدات امنیتی است.