سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خواص فراوان هندوانه در شب یلدا

اسرار یک هندوانه دربسته

هندوانه حاوی پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و همچنین آهن، روی، مس و منگنز می‌باشد. هندوانه برای کلیه‌ها مفید است و باعث تمیزی و سم‌زدایی آن‌ها می‌شود و میزان ادرار را بالا می‌برد. هندوانه همچنین حاوی میزان زیادی آنتی‌اکسیدان مانند لیکوپن و بتاکاروتن می‌باشد.
اسرار یک هندوانه دربسته

هندوانه این میوه‌ سرخ آبدار کم کالری، منبع طبیعی از بهترین آنتی‌‌اکسیدان‌ها بوده که طبیعت فراهم کرده است.
 
هندوانه حاوی ویتامین‌ها و ترکیبات معدنی و اکسیدان‌هایی مثل ویتامین‌ C و A که از ما در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کنند. با مصرف هندوانه خطر کم ‌آب شدن بدن نیز کاهش می‌‌یابد، گوشت این میوه قرمز، صورتی، سفید یا زرد رنگ است. بدون شک شما هم قرمزش را بیشتر می‌پسندید. فواید هندوانه برای سلامتی بسیار زیاد است حتما بخوانید تا بگوییم در خواص هندوانه و زیر پوست هندوانه چه خبر است!
 
هندوانه و ویتامین‌هایش

 
میزان مواد معدنی این میوه‌ آبدار خیلی زیاد نیست اما با این حال حاوی پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و همچنین آهن، روی، مس و منگنز می‌باشد. هندوانه برای کلیه‌ها مفید است و باعث تمیزی و سم‌زدایی آن‌ها می‌شود و میزان ادرار را بالا می‌برد. میزان بالای فیبر موجود در این میوه برای افرادی که روده‌های حساسی دارند و همچنین برای بچه‌ها بسیار مفید است. هندوانه همچنین حاوی میزان زیادی آنتی‌اکسیدان مانند لیکوپن و بتاکاروتن می‌باشد.
 
همچنین ماده ای به نام سیترولین که در هندوانه به فراوانی یافت می شود، مسئول کاهش کلسترول، فشار خون، وزن و جلوگیری از تشکیل پلاک سرخرگی می باشد. در واقع مصرف این میوه موجب کاهش آترواسکلروز (تصلب شرایین) می گردد.

هندوانه از طریق کنترل وزن، سلامت قلب را بهبود می بخشد. همیشه سیب به عنوان مشهورترین میوه در تامین سلامت بدن معرفی شده است، اما تحقیقات جدید نشان می دهند که هندوانه نقش بسیار موثری در سلامت قلب و عروق ایفا می کند.
 
هندوانه ضدعفونی کننده بدن و پاک‌کننده روده‌ها می‌باشد و نیز هندوانه برای افرادی که ناراحتی کلیه و ناراحتی‌های ادراری دارند بسیار مناسب است. این میوه برای ورم مثانه نیز بسیار مفید است.و همچنین هندوانه برای گرفتگی کیسه صفرا مفید است.
 
هندوانه صدمات ناشی از استرس، استعمال دخانیات، سموم محیطی و داروها را کاهش می‌دهد زیرا دارای مقدار زیادی ویتامین A، ویتامین C، بتاکاروتن و لیکوپن می‌باشد. همچنین اشخاصی که به وسواس مبتلا هستند، چنانچه روزانه مقداری آب پوست هندوانه را که با عسل طبیعی تهیه شده است بخورند ،‌ حالت وسواس آنها برطرف خواهد شد. هندوانه از جمله میوه‌هایی است که علاوه بر طعم و مزه مطلوبش، فوائد و خواص بسیاری برای سلامتی دارد.

همچنین هندوانه حاوی فیبر خوراکی و پتاسیم است که به کاهش فشارخون کمک می‌کند.

شبکه خبری ABC نیوز در گزارشی از چند سر نهفته در دل این خوردنی خوشمزه و تابستانی پرده برداشته که به شرح زیر است:

لیکوپن هندوانه بیش از گوجه‌فرنگی خام است

اسرار یک هندوانه دربستهبررسی‌ها نشان می‌دهد میزان لیکوپن موجود در هندوانه حدود 1.5 برابر بیش از گوجه‌فرنگی بزرگ و تازه است. لیکوپن آنتی‌اکسیدانی است که از تولید رادیکال‌های آزاد مضر برای سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند.

همچنین لیکوپن موجود در میوه‌های قرمزرنگ و سبزیجات به مبارزه با بیماری‌های قلبی و برخی انواع سرطان ها کمک می‌کند. همچنین توصیه می‌شود برای حفظ بیشترین میزان آنتی‌اکسیدان در هندوانه لازم است آن را پیش از بریدن در دمای اتاق نگهداری کنید.

آب هندوانه تسکین‌دهنده‌ دردهای عضلانی است

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد مصرف آب هندوانه یک ساعت پیش از ورزش کردن از بروز دردهای ماهیچه‌ای و افزایش ضربان قلب جلوگیری می‌کند. این خاصیت هندوانه به دلیل وجود ماده «سیترولین» در این میوه است که عملکرد رگ‌ها را بهبود داده و فشارخون را پایین می‌آورد.

هندوانه هم جزو میوه‌ها و هم جزو سبزیجات است

هندوانه نیز همچون بسیاری از میوه‌ها با کاشت دانه آن تولید می‌شود. همچنین پوست این میوه قابلیت مصرف دارد. در حقیقت طبیعت دو وجهی هندوانه تمام قسمت‌های آن را قابل خوردن کرده و هیچ بهانه‌ای برای دور انداختن این میوه وجود ندارد.

هندوانه سرشار از آب است

91.5 درصد از میوه هندوانه را آب تشکیل داده و با مصرف آن می‌توان میزان آب از دست رفته بدن را که موجب سردرد، احساس خستگی و پایین آمدن تمرکز می‌شود، جبران کرد.

هندوانه قدرت مغز را افزایش می دهد

هندوانه سرشار از ویتامین B6است که به فعالیت های مغزی کمک می کند و برای عملکرد مغز ضروری است.

حفاظت در برابر اشعه UV

به دلیل اینکه هندوانه حاوی آب لازم، فیبر همراه با رادیکال های آزاد نظیر لیکوپن است، پوست حدود 40% کمتر اشعه های UV را جذب کرده و برای مدت طولانی تری شفاف و درخشان می ماند. بنابراین حتماً این میوه جادویی را هر روز بخورید.

کاهش کرم ها از سیستم گوارشی

آیا تا به حال شنیدید که دانه های هندوانه را می توانید خرد کرده تفت داده و مانند بادام زمینی مصرف کنید و یا حتی آن ها را در آب بجوشانید و مانند چای مصرف کنید؟ می توانید برای کاهش کرم از سیستم گوارشی خود از دانه های هندوانه کمک بگیرید.

مقوی برای چشم ها

هندوانه منبع خوبی از ویتامین A است که به تقویت بینایی کمک می کند همچنین باعث جلوگیری از عفونت چشم می شود.

آب هندوانه می تواند درد عضلانی را کاهش می دهد

مطالعات متعدد نشان می دهد که آب هندوانه می تواند به کاهش درد عضلانی کمک کند. نوشیدنی یک لیوان آب هندوانه پس از یک تمرین بسیار خسته کننده می تواند درد عضلات شما را کاهش دهد. هندوانه منبع خوبی از سیترولین است که به بهبود عملکرد عروق و کاهش فشار خون کمک می کند.

۱۰ تصویر برتر علمی جهان در سال ۲۰۱۵ منتشر شد

  

نشریه پاپیولار ساینس در آستانه پایان سال ۲۰۱۵ میلادی مجموعه ای از بهترین تصاویر علمی جهان را منتشر کرده است.

نشریه پاپیولار ساینس در آستانه پایان سال ۲۰۱۵ میلادی مجموعه ای از بهترین تصاویر علمی جهان را منتشر کرده است.

بخش قابل توجهی از این تصاویر مربوط به تحولات فضایی، تغییرات اقلیمی و در مواردی نیز فناوری های نوظهور می شود.

در این گزارش تصویری به ۱۰ مورد شاخص از مجموعه ۵۰ تصویر برتر علمی جهان در سال ۲۰۱۵ پرداخته شده است.

تصویر زیر مربوط به کشف بقایای کشتی بخار Rising Sun است که در سال ۱۹۱۷ یعنی حدود یک قرن پیش در دریاچه میشیگان غرق شد. به آن عنوان «تایتانیک دریاچه ها» را داده اند.

دومین الماس بزرگ دنیا که در ماه نوامبر توسط یک شرکت کانادایی متخصص در زمینه حفاری الماس کشف شد.

آتش سوزی مهیب در غرب آمریکا. کالیفرنیا چهارمین سال پیاپی خشکسالی خود را سپری می کند.

تصویر زیر مربوط به تپه های شنی مریخ می شود. این تصویر توسط مریخ نورد کنجکاوی تهیه شده است.

پلی بر روی هیچ! این عنوان طولانی ترین پل شیشه ای معلق دنیاست که در چین ساخته شده است.

این راسو سوار بر دارکوبی شده تا خود را از درختی به درخت دیگر برساند.

تصویری متفاوت از دنباله دار Comet ۶۷P که توسط کاوشگر روزتا و از فاصه ۱۲۸ کیلومتری گرفته شد.

یکی از فضانوردان از ایستگاه فضایی بین المللی تصویری از باهاماس گرفته که شامل ۷۰۰ جزیره است.

ماه گرفتگی تاریخی موسوم به Super Blood Moon که بار دیگر در سال ۲۰۳۳ روی خواهد داد.

مورچه نقره ای Saharan که می تواند در دمای ۷۰ درجه سانتیگراد نیز به راحتی به زندگی خود ادامه دهد.

منبع: مهر

وزیر بهداشت: سرطان در ایران افزایش می‌یابد

 

ما متخصص کم نداریم اما در زمینه فضای درمانی به شدت با کمبود مواجه هستیم، براین اساس با مشارکت وزارت دفاع در ۱۳ قطب کشور مراکز درمان سرطان ساخته می‌شود.سرطان در ایران رو به افزایش است. حالا وضع به جایی رسیده که وزیر بهداشت می‌گوید در دهه‌های آینده این تعداد مبتلایان به سرطان، به اندازه فعلی باقی نمی‌ماند و بیشتر می‌شود. او تأکید می‌کند که مسن‌شدن جامعه، آمار سرطان را درکشور بالا می‌برد.

به گزارش عصر ایران به نقل از شهروند، همین آمار بالا هم سبب شد تا وزیر بهداشت از ساخت ٢٠٠ مرکز شیمی‌درمانی درکشور خبر دهد: «ما متخصص کم نداریم اما در زمینه فضای درمانی به شدت با کمبود مواجه هستیم، براین اساس با مشارکت وزارت دفاع در ۱۳ قطب کشور مراکز درمان سرطان ساخته می‌شود.»

حسن ‌هاشمی اینها را روز گذشته در مراسم کلنگ‌زنی مرکز جامع سرطان در بیمارستان رسول اکرم(ص) عنوان کرد، مراسمی که وزیر دفاع هم در آن حضور داشت. وزیر بهداشت در این مراسم از پروژه مشترک این وزارتخانه با وزارت دفاع برای ساخت مرکز جامع سرطان خبر داد و گفت: «این مرکز را با کمک وزارت دفاع ساخت مراکز درمان سرطان و تجهیز آن شروع کردیم و این مراسم هم در راستای همین مسأله برای کلنگ‌زنی ساخت مرکز جامع سرطان در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) است.»

او با تأکید بر این‌که سرطان، یک بیماری عالمگیر است، گفت: «شیوع سرطان در ایران کمتر از کشورهای صنعتی است اما در دهه‌های آینده مسلما آمار سرطان کشورمان به همین میزان باقی نخواهد ماند و با توجه به مسن‌شدن جامعه افزایش سرطان را خواهیم داشت که هم‌اکنون باید به فکر آینده باشیم.»

وزیر بهداشت به ساخت ٢٠٠ مرکز درمانی سرطان (شیمی‌درمانی) درکشور اشاره کرد: «این مراکز در ٣ سطح شیمی‌درمانی، رادیوتراپی و درمان‌های پیشرفته در ١٣ قطب کشور و شهرستان‌ها ایجاد می‌شود. هم‌اکنون نیز وزارت دفاع در قالب مشارکت پذیرفته‌ است که در شهرهای اصفهان، مازندران، خراسان و در بخشی از تهران این مراکز را مانند مرکز جامع سرطان در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) راه‌اندازی کند، البته امیدواریم تا اوایل ‌سال آینده این مراکز به بهره‌برداری برسند.»

وزیر بهداشت از مشارکت یک‌ هزار‌ میلیارد تومانی وزارت دفاع برای ساخت مراکز و بیمارستان‌های جدید خبر داد. ‌هاشمی پس از این مراسم در جمع خبرنگاران هم حاضر شد و درباره وضع بخش‌های شیمی‌درمانی توضیح داد: «ما در این بخش کمبودهایی داریم، هرچند وضع ما در این این بخش‌ها درمقایسه با گذشته خوب است.»

وزیر بهداشت به تأمین منابع مالی برای ساخت ٢٠٠ مرکز جامع سرطان اشاره کرد: «تأمین منابع آن از مسیر طرح تحول سلامت است و بخشی هم از منابع درآمدی خود دانشگاه‌ها تأمین می‌شود. در این حوزه، مهم داروها بود که خوشبختانه از ابتدای طرح تحول حمایت قابل توجهی درحوزه دارو می‌شود. البته ممکن است همین ٦درصد فرانشیز برای شهرها و ٣درصد برای روستاییان، برای برخی افراد زیاد باشد، چراکه کسانی هستند که نیازمند کمک بیشتر و موثرتر هستند.»‌

هاشمی درباره توافقنامه وزارت بهداشت و وزارت دفاع در زمینه ساخت مراکز جامع سرطان گفت: «قطعا ساخت‌وساز در این زمینه نیز نیاز به اعتبارات مالی دارد. در توافق اولیه ما تقریبا نزدیک به ١٠٠٠‌میلیارد تومان را یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع تأمین می‌کند که در ٤ استان کشور و در سطوح مختلف از سطح شهرستان‌ها تا مرکز استان خدمات در سه سطح تعریف شده‌اند و امروز شاهد آغاز پروژه‌ای خواهیم بود که در مرکز یکی از دانشگاه‌های مهم کشور ایجاد خواهد شد و امیدواریم طی دو‌سال آینده و بلکه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.»

به گفته وزیر بهداشت، برای مراکز قطب رقمی حدود ١٠٠‌میلیارد مشخص شده، یعنی در هریک از استان‌ها هزینه پروژه ١٠٠‌میلیارد و در شهرستان‌ها ٥٠‌میلیارد است: «همچنین باید گفت که بخشی از این پروژه وسیع را که باید در سطح کشور انجام شود، یکی از شرکت‌های تابع وزارت دفاع قبول کردند و ما تشکر می‌کنیم که وزارت دفاع درحوزه اجتماعی و سلامت مردم مشارکت و توجه دارد.»

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره ساخت مراکز جامع سرطان درمناطق محروم گفت: « ما در کل در خدمات‌مان کمبود داریم و به همین دلیل این طرح آغاز ‌شد. البته مرکز غدیر که مسئولیت ساخت این مراکز را برعهده گرفته، ساخت ١٣ مرکز جامع سرطان را قبول کردند که ٤ مرکز در استان و ٩ مرکز دیگر در شهرستان‌ها ساخته می‌شود. البته این بخشی از پروژه و تفاهمنامه ما با وزارت دفاع است.»

هاشمی با بیان این‌که حدود ٩ قطب دیگر و تقریبا ٨٠ مرکز سرطان دیگر باید به این مجموعه اضافه شود، ادامه داد: «در این زمینه ما به دنبال سرمایه‌گذار هستیم و امیدواریم که استقبال کنند. قرار بود این پروژه را همراه وزیر دفاع در یکی از مناطق محروم کلنگ بزنیم اما به دلیل مشغله کاری به این‌جا ختم شد، اما این موضوع به معنای این نیست که فقط در تهران پروژه ساخت مراکز سرطان را داریم، بلکه ١٣ مرکز است که یکی از آنها در تهران و بقیه عمدتا در شهرستان‌ها هستند.»

در ادامه این مراسم، حسین دهقان، وزیر دفاع هم از همکاری این وزارتخانه با وزارت بهداشت جهت ساخت و تجهیز مراکز جامع درمان سرطان درکشور خبر داد: «مدت زمان بهره‌برداری از این مرکز ١٨ماه خواهد بود و علاقه‌مندیم تا پایان این دولت ساخت ٤ مرکز جامع خدمات سرطان درکشور را به پایان برسانیم و طبق تفاهمنامه مراکزی دیگری درمشهد، ساری و اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.»

او با اشاره به پروژه ساخت مراکز جامع سرطان گفت: «ما در این حوزه به دنبال کسب‌وکار نیستیم و می‌خواهیم درحوزه‌های اجتماعی کمک کنیم.»

۲۵ عکس نظامی برتر سال از ارتش آمریکا

  

سال ۲۰۱۵ پر از موقعیت‌های استثنایی و عالی برای عکاسی، به خصوص از ارتش ایالات متحده آمریکا بود.

انفجار، پرواز در ارتفاع کم، شکستن دیوار صوت و … . یک تانک روی‌ زمین، یک ناو هواپیما بر روی دریا یا یک جت جنگنده در آسمان، فرقی ندارد. سال ۲۰۱۵ پر از موقعیت‌های استثنایی و عالی برای عکاسی، به خصوص از ارتش ایالات متحده آمریکا بود. در فهرستی که در پایین خواهیم دید چند نمونه از بهترین صحنه‌های شکار شده توسط عکاسان از نیروی زمینی، نیروی دریایی، نیروی هوایی، گارد ساحلی و تکاوران گارد دریایی ارتش آمریکاست.

۱. شفق قطبی در گارد ساحلی

mpoy-23

گارد ساحلی مستقر در اقیانوس اطلس اغلب شاهد نور‌های زیبای شفق قطبی، یکی از محسور کننده‌ترین پدیده‌های طبیعی قطب، در بالای محل اقامت‌ خود هستند.

۲. جنگنده فراصوت در گرگ و میش

mpoy-2

دنباله حاصل از حرکت جنگنده فراصوت F-35B که در هنگام گرگ و میش صبح‌گاه، در حال سوخت‌ گیری است، نور زیبایی تولید می‌کند که مانند الماس می‌درخشد.

۳. تصویری زیبا از یک عملیات سوخت گیری

mpoy-3

این تصویر خیره کننده از جنگنده F-35، در هنگام آموزش سوخت گیری هوایی با اسکادران ۲۵۲ نیروی دریایی بر فراز کالیفرنیای شمالی، گرفته شده. تعداد کمی تا به حال موفق به تصویر برداری از این جنگنده در این زاویه شده‌‌اند.

۴. از سگ‌ها دوری کنید

gallery-1450391290-muzzled-dog

دسته‌ای از خانواده سگ سانان برای هدف‌های مختلف در ماموریت و گشت‌زنی با تکاوران نیروی دریایی در مخفی سازی و استخراج همراه می‌شوند. این سگ‌ها معمولا قبل از پریدن از هواپیما (به همراه مراقبان‌شان) به عینک آفتابی و پوزه بندی به شکل زیر مجهز می‌شوند.

۵. عقاب دریایی MV-22B در نیرویی دریایی نیویورک

mpoy-17

به عنوان بخشی از اسکادران ۳۶۵ نیروی دریایی آمریکا، عقاب دریایی MV-22B، برای حمایت از نیروی امنیت ملی آمریکا از ناو USS نیویورک به سمت اروپا پرواز می‌کند.

۶. سلام نظامی در آسمان

gallery-1450369363-mpoy-18

یک سرباز نیروی دریایی آمریکا از جنگنده هرکول C-130 بر فراز آلمان، به هم‌رزمانش سلام نظامی می‌دهد.

۷.نگاه یک سرباز به عرشه ناو جنگی

mpoy-24

یک سرباز نیروی دریایی ایالات متحده در حال تماشای هم‌رزمانش در کمپ Lejeune در کالیفرنیای شمالی.

۸. سوخت گیری در شب پر ستاره

gallery-1450370850-mpoy-20

جنگنده وابسته به نیروی دریایی آمریکا در حال سوخت گیری زمینی سریع در نزدیکی منطقه 29 Palms، در زیر آسمان پر ستاره کالیفرنیاست.

۹. سوخت گیری هوایی

mpoy-1

یک جنگنده هرکول KC-130T در حال سوخت رسانی به یک پرنده Super Stallion CH-53 است که یک خودرو جنگی HUMVEE را در نزدیکی مقر جنگنده‌های هوایی یوما در نیروی دریایی آریزونا به همراه دارد.

۱۰. لحظه حرکت

mpoy-5

ملوانان حاضر در ناو USS Harry S. Truman، هنگام شروع take off یک جت F/A-18-E Super Hornet.

۱۱. نبرد تن به تن

mpoy-22

سربازان ارتش آمریکا در حال آموزش مبارزه تن به تن با دشمن در آلمان.

۱۲. نسخه بروز شده جنگنده F-15SA، مرگبارتر از همیشه

mpoy-6

عربستان سعودی ۴۸ فروند F-15SA از ایالات متحده خریده و حدود ۷۰ جعبه که جنگنده‌های F15S موجودش را تبدیل به F-15SA می‌کند. علاوه بر قابلیت‌های قبلی موجود در F15-E مثل سیستم کنترل پرواز با سیم، سیستم تشخیص پرتاب موشکی، جستجو به‌وسیله مادون قرمز و سیستم تعقیب که چشم عقاب نام دارد، جنگنده‌های F-15SA مجهز به موتورهای F-110-GE-129 هستند که در هر بار بر انگیختن ۳۰ هزار پوند فشار تولید می‌کند.

۱۳. یک جشن هرکولی

mpoy-7

نور حاصل از آتش بازی در پس زمینه تصویر هرکول C-130  در هنگام برپایی جشن روز استقلال آمریکا به وسیله نظامیان حاضر در پایگاه این کشور در ژاپن به همراه خانواده‌هایشان.

۱۴. پرندگان رعد USAF بر فراز آبشار نیاگارا

mpoy-13

عملیات اسکادران نیروی هوایی ایالات متحده با پرواز از ارتفاع کم بالای آبشار نیاگارا.

۱۵. تعمیر موتور به سبک نیروی هوایی

mpoy-8

تعمیر موتور TF-34 در انبار قطعات اسکادران نیروی هوایی بیست و سوم ایالات متحده که در جرجیا واقع شده است.

۱۶. علوم هوایی-نظامی ایتالیا تاریخ ساز می‌شود

mpoy-9

هفته گذشته، جنگنده ایتالیایی KC-767A به اولین هواپیمایی بین‌المللی ارتش آمریکا تبدیل شد که هنگام سوخت رسانی تانکرش به وسیله USAF در هنگام کسب مجوز سوخت گیری آزمایشی عمل نکرد، در حالی که USAF با پرنده F-35A در پایگاه هوایی Edwards در کالیفرنیا با موفقیت این مجوز را کسب کرد و ۱۶ هزار پوند سوخت را منتقل کرد.

۱۷. اقتدار یک F-35B

mpoy-12

پرواز یک جت جنگنده F-35B بر فراز آب‌های اقیانوس اطلس.

۱۸. آتش نشانی در گارد ساحلی

mpoy-21

سربازان گارد ساحلی در حال یار گیری برای پیدا کردن راه نجات از یک آتش سوزی شبیه سازی شده در Cape May واقع در نیوجرسی، که این کار را با دست گذاشتن بر شانه یک‌دیگر انجام می‌دهند.

۱۹. به P-8 Poseidon بنگرید

mpoy-10

در کنار یکی از مهم‌ترین جنگنده‌های هوایی چند کاره دنیا، بوئینگ P-8 Poseidon ویژگی‌های زیادی برای عرض اندام در میان جنگنده‌های دیگر دارد. این هواپیما در نیروی دریایی آمریکا توسعه داده شده و به تازگی استرالیا هم چهار فروند از مدل P-8s این جنگنده را خریداری کرده تا پس از ایالات متحده و هندوستان، به سومین تولید کننده آن تبدیل شود. در این تصویر، هواپیمای جنگی P-8 در حال پرتاب موشک‌های Harpoon است. این هواپیما برای کمک به خطوط هواپیمایی مالزی برای جستجو پرواز ۳۷۰ این ایرلاین به کار گرفته شده بود.

۲۰. عقاب دریایی V-22 در هنگام ظهور رنگین کمان

mpoy-11

این تصویر از نشستن یک جنگنده به نام عقاب دریایی V-22 در ناو Harpes Ferry در هنگام ظهور رنگین کمان گرفته شده.

۲۱. هاورکرافت وارد می‌شود

gallery-1433174413-hovercraft

پهلو گرفتن هاورکرافت نیروی دریایی ایالات  متحده آمریکا در ساحل ویرجینیا در جریان برگزاری جشنواره میهن دوستی در هفته گذشته.

۲۲. سرتان را بالا بگیرید

mpoy-14

یک هواپیمای جنگی MC-130J از نوع Commando II در حال رها کردن محموله سرویس حمل و نقل هوایی نیروی دریایی در دوره‌ آموزشی در خلیج مکزیک.

۲۳. سوخت گیری مجدد Globmaster III C-17

mpoy-15

یک پرنده تشنه از نوع Globmaster III C-17 که به وسیله یک سوخت رسان چهار موتوره KC-135 از نیروی هوایی ۲۹ سیراب می‌شود. Lewis-McChord در واشنگتن.

۲۴. قدرت M1

mpoy-4

یک تانک M1A1 Abrams در میانه نبرد با واحد نیروهای سرکوب‌گر خارجی از نیروی دریایی ۲۴ که با توپ ۱۲۰ میلی متری بی‌خان خود در حال شلیک است. رویداد زندگی-آتش به عنوان بخشی از تمرین شیر مشتاق ۲۰۱۵ در اردن.

۲۵.پایین آوردن شیشه F-16 Falcon در حال پرواز

mpoy-16

خلبان Mark Sletten در حال آماده شدن برای پرواز با F-16 فالکون در پایگاه هوایی Eielson در آلاسکا.

منبع: آی تی رسان

اخبار روز منطقه و ایران

همکاری روسیه با اسراییل برای ترور قنطار
کد مطلب : 97010
گروه سیاسی: سایت پارسینه در باره ترور سمیر قنطار در اطراف دمشق توسط هواپیماهای اسراییلی به نقل از یک وبلاگ نویس نوشت: اگر این حمله را اسراییل از طریق هوا انجام داده باشد؛ چون در حال حاضر قدرت هوایی اصلی در سوریه روسیه است پس اسراییل عملا غیرممکن است توانسته باشد بدون اطلاع روسیه دست به حمله هوایی در اطراف دمشق بزند. روس‌ها همین حالا هم سیستم دفاع موشکی S-400‌ را در آسمان سوریه فعال کرده اند و البته تهدید آنها بیشتر متوجه شمال سوریه و مرزهای ترکیه است اما دو احتمال برای حمله هوایی اسراییل وجود دارد: یا اسراییلی‌ها روس‌ها را دور زده و غافلگیر کرده‌اند و پس از یک حمله هوایی سریع و البته بسیار دقیق بلافاصله آسمان سوریه را ترک کرده‌اند یا روس ها از حمله هوایی آنها اطلاع داشته‌اند و در این صورت در وضعیت کنونی در حالی که ایران و حزب الله عملا مشغول همکاری با روس‌ها در خاک سوریه هستند این به نوعی می‌تواند حاکی از بازی دوجانبه روس‌ها باشد که در این صورت عواقب خوبی برای هیچ‌کدام از این طرف‌ها نخواهد داشت.
فیلق الشام: دو ایرانی را به اسارت گرفتیم
کد مطلب : 97009
گروه بین‌الملل: یکی از گروه‌های مسلح در سوریه به نام «فیلق الشام» ادعا کرد دو ایرانی را در سوریه به اسارت گرفته است. سه هفته پیش نیز جبهة النصرة از به اسارت گرفتن یک ایرانی در جنوب حلب خبر داده بود. جبهة النصرة همچنین اعلام کرده است سه تن از اعضای حزب الله لبنان و یک عراقی را نیز به اسارت گرفته است. فیلق‌الشام یکی از گروه‌های وابسته به تشکل جیش الفتح است.
مخالفان سوریه نخست‌وزیر سابق بشار اسد را برای مذاکره انتخاب کردند
کد مطلب : 96753
گروه بین‌الملل: اپوزیسیون سوریه، ریاض حجاب، نخست‌وزیر پیشین سوریه را به‌عنوان هماهنگ‌کننده هیأت نمایندگی مذاکره با حکومت بشار اسد برگزید.
مخالفان سوریه نخست‌وزیر سابق بشار اسد را برای مذاکره انتخاب کردند
ریاض حجاب در ژوئن سال ۲۰۱۲ از سوی دمشق به نخست‌وزیری برگزیده شد اما پس از مدتی به مخالفان پیوست و به طور مخیفانه به اردن فرار کرد. رویترزبه ‌نقل از یک منبع نزدیک به مذاکرات سوریه که نخواست نامش فاش شود نوشت، ۲۴ نفر از ۳۴ عضو دبیرخانه نیروهای اپوزیسیون سوریه که هفته گذشته در ریاض، پایتخت عربستان سعودی گرد آمده بودند نخست‌وزیر پیشین سوریه را برای هماهنگی مذاکرات با حکومت سوریه برگزیدند. احمد جربا، رهبر پیشین ائتلاف ملی سوریه در این رأی‌گیری تنها توانست هشت رأی به‌دست آورد. گفت‌وگوهای اپوزیسیون و حکومت سوریه در ماه ژانویه آغاز خواهد شد.
نیروهای اپوزیسیون در عربستان سعودی متشکل از مخالفان مسلح و گروه‌های سیاسی مخالف با حکومت بشار اسد هستند و ترجیح می‌دهند نام «هماهنگ‌کننده هیأت نمایندگی» را به جای «رئیس هیأت نمایندگی» به‌کار برند. منبع آگاه در این‌باره گفت: «یک هماهنگ‌کننده قدرت کمتری نسبت به رئیس دارد.» ریاض حجاب در دیرالزور، واقع در شرق سوریه به‌دنیا آمده است و ۴۹ سال سن دارد. او که مسلمان سنی است در ژوئن سال ۲۰۱۲، زمانی که تظاهرات اعتراضی به درگیری‌های نظامی کشیده شد از سوی دمشق به نخست‌وزیری برگزیده شد.
او که به‌عنوان یکی از ستون‌های حزب بعث و از افراد وفادار به بشار اسد به‌شمار می‌رفت از سال ۲۰۱۱ فرماندار و رئیس دستگاه امنیتی استان لاذقیه بود. ریاض حجاب دو ماه پس از پذیرش سمت نخست‌وزیری به‌همراه خانواده خود به اردن گریخت و در آن‌جا حکومت بشار اسد را محکوم کرد و آن را «فاسد» نامید. منابع نزدیک به اپوزیسیون سوریه گفته‌اند که پیش از رأی‌گیری درباره ریاض حجاب برخی از شرکت‌کنندگان در جلسه به دلیل پیشینه او با انتخاب وی مخالفت کرده‌اند. با این حال، این منابع می‌گویند انتخاب ریاض حجاب به دلیل سابقه خدمات دولتی و آگاهی کامل او از کارکرد دولت سوریه بوده است، که می‌تواند در مذاکرات آینده وزن بیشتری را به او بدهد.
عکس/ تلفات سنگین تروریست‌ها در خان طومان
در جدیدترین عملیات نظامی ارتش سوریه، این نیروها موفق شدند، شهرک «خان طومان»، مهمترین و اصلی ترین پایگاه «جیش الفتح» در ریف جنوبی حلب را آزاد کنند.
گروه بین‌الملل مشرق - در جدیدترین عملیات نظامی ارتش سوریه، این نیروها موفق شدند، شهرک «خان طومان»، مهمترین و اصلی ترین پایگاه «جیش الفتح» در ریف جنوبی حلب را آزاد کنند.شهرک خان طومان، اصلی ترین و بزرگترین پایگاه گروه های تروریستی وابسته به ائتلاف تکفیری «جیش الفتح» است که دو گروه تکفیری «جبهه النصره» و «احرار شام» مهمترین گروه های تشکیل دهنده آن شمرده می شوند.منابع نزدیک به نیروهای مقاومت از تلفات سنگین تروریست‌ها در خان طومان خبر میدند؛ منابع تروریست‌ها از حمله برای باز پس‌گیری خان طومان خبر می‌دهند .

عکس/ تلفات سنگین تروریست‌ها در خان طومان
جنگ داخلی در ترکیه؛ تانک‌ها وارد دیاربکر شدند 
   
درگیری‌های مسلحانه ارتش ترکیه با اعضای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در کوچه‌های دیار بکر و مناطق مسکونی کردنشین و ضعیتی شبیه جنگ داخلی در مناطق کردنشین ترکیه ایجاد کرده است.
 به گزارش مشرق، دویچه وله اعلام کرد: جوانان جلوی راه تانک‌های ارتش ترکیه سدهایی ایجاد کرده‌اند و بسیاری نگران بروز جنگ داخلی در ترکیه هستند. 
 تانک‌ها و تک‌تیراندازهای ارتش ترکیه به مبارزه با نیروهای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و پیشروی در کلان‌شهر دیاربکر در جنوب شرقی ترکیه ادامه می‌دهند. عملیات جنگی به محلات مسکونی کشیده شده است.
شهروندان دیاربکر به خبرنگاران گزارش داده‌اند که سربازان ارتش ترکیه به همراه ماموران پلیس این کشور با باتوم و گاز اشک‌‌آور با تظاهرکنندگان برخورد کرده‌اند و در درگیری‌های متعدد بسیاری از غیرنظامیان نیز زخمی شده‌اند.سازمان جوانان حزب کارگران کردستان (YDG-H) با ایجاد حفره‌های بزرگ یا سدهای خیابانی بر سر راه تانک‌ها، سعی می‌کنند از پیشروی این تانک‌ها در محلات شهر جلوگیری کنند. از روز دوم دسامبر تاکنون در مجموع وضعیت اضطراری در بیشتر مناطق بخش قدیمی این شهر حاکم بوده است.حمله ارتش ترکیه به مواضع حزب کارگران کردستان از روز چهار‌شنبه (۲۵ آذر / ۱۶ دسامبر) تاکنون بیش از ۱۰۰ کشته برجای گذاشته است. ارتش ترکیه اعلام کرده که عملیات نظامی "علیه افراط گرایان کرد تا برقراری کامل نظم ادامه خواهد یافت".
خبرگزاری "آنادولو" و "DHA" به نقل از مقامات امنیتی ترکیه اعلام کرده‌اند که در درگیری‌های ارتش ترکیه ۱۰۲ نفر از شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک در استان شیرناک، دیار بکر و ماردین کشته شده‌اند. شمار کشته شدگان ارتش ترکیه تا روز شنبه (۲۸ آذر / ۱۹ دسامبر) دونفر اعلام شده است. خبرگزاری "فرات نیوز" که مواضعی نزدیک به حزب کارگران کردستان دارد، اعلام کرده که در جریان درگیری‌های اخیر در منطقه کردنشین ترکیه هشت غیرنظامی نیز کشته شده‌اند.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، مذاکرات صلح با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را تا بهار سال جاری میلادی ادامه ‌داد، اما اکنون در مناطق کردنشین این کشور وضعیتی شبیه جنگ داخلی حکمفرماست.منبع: العالم
نشریه "فوکوس" آلمان گزارش داد
یک نشریه آلمانی در مطلبی نوشت که عربستان سعودی از نظر ایدئولوژیک مدت‌های طولانی داعش را حمایت کرده است.
تسنیم: نشریه "فوکوس" در مطلبی با عنوان پادشاهی تاریکی به بررسی تغییرات فاجعه بار حکومت آل سعود و تاثیرات آن بر منطقه تحت سلطنت ملک سلمان پرداخته و نوشت: عربستان سعودی همچنین در مبارزه با ترور متحد آلمان است؛ اما با روی کار آمدن پادشاه جدید عربستان و پسر جاه طلبش این کشور مست خون شده است.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب به افزایش اعدام ها در عربستان تحت پادشاهی ملک سلمان پرداخته و نوشت برای آن ها تروریست ها، مخالفان و هم جنس گرایان فرقی نمی کنند. قوه قضائیه عربستان آنچنان مست خون است که در دهه های گذشته بی سابقه بوده است. 151 نفر از ابتدای سال جاری در عربستان اعدام شده اند. بیش از 50 حکم اعدام نیز در هفته های آینده جاری خواهد شد.

عربستان؛ صادر کننده ایدئولوژیِ بسیار خطرناک

عربستان، این کشور عرب حاشیه خلیج فارس مهم ترین متحد غرب در جهان عرب محسوب می شود. پایگاه های نظامی آمریکایی زیادی در این کشور وجود دارد و آل سعود با صنعت آلمان معاملات میلیاردی می کند. البته عربستان سعودی نه تنها نفت بلکه یک ایدئولوژی بسیار خطرناک را صادر می کند. عربستان سعودی ترور را پرورش داده و به اختلافات بین شیعه و سنی دامن می زند. عربستان زنان را تحقیر کرده و حقوق بشر را نقض می کند. از زمانی که پادشاهی جدید در این کشور روی کار آمده است ظلم و ستم این رژیم نیز افزایش پیدا کرده است.

نویسنده در ادامه به حکم اعدام دستگاه قضائی عربستان علیه نوجوان علی النمر به جرم اعتراض علیه حکومت اشاره کرده و نوشت بر اساس تصمیمات اتخاذ شده جسد وی باید به انظار عمومی در آید تا موجبات وحشت بقیه را فراهم کند.

این نشریه آلمانی در ادامه همچنین به حکم اعدام عربستان علیه اشرف فیاض یک هنرمند و شاعر فلسطینی اشاره کرد که اعتراضات بین المللی شدید علیه این حکم کم تر امیدی به تغییر آن را به وجود آورده است.

عربستان سعودی سرزمین ترس و وحشت

نویسنده در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از روشنفکران لیبرال و فعالان حقوق بشر در عربستان از ترس وحشی گری های دولت خاموش شده اند نوشت: عربستان سعودی به سرزمین ترس تبدیل شده است.

این نشریه آلمانی در ادامه نوشت: تاریکی سیاسی جدید در عربستان سعودی همچنین موضوع یک گزارش سازمان اطلاعات امنیت آلمان که هفته های اخیر بخش هایی از آن منتشر شده است نیز بوده است. بر این اساس نه تنها شرایط حقوق بشر در عربستان بدتر شده است بلکه در مرکز انتقادها پسر30 ساله پادشاه فرتوت عربستان سعودی، محمد بن سلمان آل سعود، وزیر دفاع این کشور قرار دارد؛ سیاست های وی منطقه را در معرض تهدید بی ثباتی قرار داده است. در ماه مارس گذشته وی دستور دخالت نظامی در کشور همسایه، یمن را صادر کرد. تقریبا حدود 6 هزار نفر تا به حال در جنگ یمن کشته شده اند.

حسادت عربستان به ایران

دشمنی قدیمی بین ایران و عربستان سعودی، دو قدرت بزرگ منطقه‌ای نیز بعد از اینکه آمریکا و اروپا با ایران توافق هسته‌ای منعقد کرده و این کشور را به مذاکرات درباره آینده سوریه وارد کردند، تشدید شد. عربستان سعودی نگران موقعیت خود به عنوان شریک برتر غرب است. در محافل اطلاعاتی اروپایی از حسادت عربستان سعودی به ایران سخن به میان می آید که همچنین در سیاست عربستان در قبال سوریه نیز نمایان شده است. ریاض می خواهد به هر قیمتی شده یک دولت سنی را جایگزین دولت بشار اسد کرده و به این ترتیب این کشور را از حوزه نفوذ ایران خارج کند.

بسیاری کارشناسان معتقدند که عربستان سعودی مدتهای طولانی نزدیکی خود با داعش را حفظ کرده است.

این نشریه آلمانی در ادامه نوشت: بخصوص عربستان سعودی از نظر ایدئولوژیک مدت‌های طولانی داعش را حمایت کرده است. چندین دهه است که کارهای تبلیغاتی این رژیم در دنیا زمینه برای افراط گرایی مسلمانان جوان در دنیا را فراهم کرده است. حالا این روح شیطانی از بطری خارج شده و همچنین عربستان سعودی قادر نیست جلوی آن را بگیرد. عربستان در اصل با دشمنی مبارزه می کند که ایدئولوژی و اهداف آن بسیار مشابه خودش است. هم عربستان سعودی و هم داعش روی پرهیزگاری شدید و فرمانبرداری بی قید و شرط تاکید دارند. هر دو خوب و بد مد نظر خود را کاملا از هم جدا کرده و انسان هایی را که از دید آن ها از راه راست منحرف شده اند می کشند.

خودرو های منطقه آزاد اروند

منطقه آزاد تجاری-صنعتی اروند در شمال غربی خلیج فارس و جنوب غربی استان خوزستان در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر واقع شده است.

شطرنج بی سرانجام در فولاد؛

اسکوچیچ و هیات مدیره فولاد منتظر حرکت یکدیگر هستند!

دراگان اسکوچیچ
شناسهٔ خبر: 3004540 -
با وجود شایعات فراوانی که نسبت به قطع همکاری باشگاه فولاد با سرمربی خارجی این تیم به گوش می رسد اما تاکنون این اتفاق رخ نداده و طرفین همچنان منتظر حرکت یکدیگر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، اظهارات اژدری زاده مدیرعامل باشگاه فولاد در خصوص سرنوشت دراگان اسکوچیچ روی نیمکت مربیگری این تیم بی شباهت به تیر خلاص نبود. وی به صراحت اعلام کرد که هیات مدیره باشگاه ظرف دو روز آینده درباره اسکوچیچ تصمیم گیری خواهد کرد.

بعد از این ماجرا حتی اسکوچیچ هم به این باور رسیده بود که عمر حضورش در تیم فولاد کاملا پایان یافته است با این حال خبری از تصمیم هیات مدیره نشد و در حالی که بازیکنان خود را آماده کرده بودند با کادری جدید به تبریز سفر کنند و مقابل گسترش فولاد قرار گیرند اما همچنان اسکوچیچ را در کنار خود می دیدند.

بعد از این بازی انتظار می رفت مسئولان باشگاه فولاد تصمیم خود را عملی کنند. اما بار دیگر اتفاقی رخ نداد. در تمرین ریکاوری روز شنبه دراگان حضور یافت و امروز یکشنبه هم تمرینات تعطیل است با این حال بازیکنان هر لحظه منتظر اعلام تصمیم هیات مدیره هستند.

آنچه مسلم است قرارداد دو ساله با اسکوچیچ به یک سنگ بزرگ بر سر راه فسخ قرارداد این مربی صربستان تبدیل شده است. اسکوچیچ بارها به نزدیکان خود گفته که چمدانش را بسته است و منتظر تصمیم باشگاه است اما جالب اینکه تا این لحظه خبری از تصمیمات فولادی ها نیست.

شاید آنها به ادعای سرمربی صربستانی خود دل بسته‌اند که چندین بار عنوان کرده در شرایط مشابه برگه قرارداد خود را پاره کرده بود و از تیمش کنار کشید تا ثابت کند پول برای وی در اولویت نبوده است ولی به نظر می رسد این دلبستگی چندان منطقی نیست.

اسکوچیچ و بازیکنان فولاد خود را آماده تغییرات روی نیمکت تیم کرده اند اما هیات مدیره باشگاه زمان اعلام تصمیم خود را مدام تمدید می کند تا شاید سرمربی صربستانی تغییر موضع داده یا در دریافت حقوق خود تخفییف را قایل شود که این اتفاق هنوز رخ نداده است.

مناظره صادق زیبا کلام و عباس سلیمی نمین در دانشگاه جندی شاپور اهواز

اهواز - ایرنا - مناظره صادق زیباکلام و عباس سلیمی نمین دو فعال سیاسی کشور شامگاه یکشنبه در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور جمعی از دانشجویان، توسط انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

صادق زیبا کلام در این نشست با بیان اینکه مجلس و جایگاهی که امروز در نظام های مردم سالار دارد محصول مدرنیته است گفت: هر نظامی که مدعی دموکراسی باشد روی سه ستون اصلی قرار می گیرد که اگر یکی از این سه پایه نباشد نظام دموکراسی برقرار نمی شود که پایه اول آن، انتخاب حکومت با رای مستقیم مردم است و به هر شکل دیگری که حکومت مشروعیت یابد با اصل اول منافات پیدا می کند.
زیبا کلام افزود: در اصل دوم نظام دموکراسی، حکومتی که توسط مردم انتخاب شده قدرت و اختیارات آن نامحدود نیست و در یک نظام دموکراتیک اختیارات و قدرت حکومت توسط قانون اساسی تعیین می شود، پس حکومت نمی تواند فراتر از قانون اساسی کاری انجام دهد.
این پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی یادآور شد: اصل سوم نظام دموکراسی نیز این است که حکومتی که توسط مردم شکل می گیرد و اختیارات آن به قانون محدود است، باید در قبال سیاست ها و کارهایش به مجلس پاسخگو باشد و دلیل وجود مجلس نیز این است که ناظر به قدرت باشد و قدرت به مجلس پاسخگو باشد.
وی ادامه داد: در مساله توافق هسته ای دیدیم که حکومت آمریکا قدرتمند است اما در برابر مجلس خود زانو زد تا موافقت مجلس را جلب کند چرا که حکومت نمی تواند بگوید که این خوب است و باید اجرا شود، بلکه مجلس باید موافقت کند.
زیباکلام تصریح کرد: اگر به هر دلیلی در نظام مردم سالاری، پاسخگویی و نظارت توسط مجلس مختل شود نمی توان گفت که نظام دموکراتیک است پس مجلس از این بابت به وجود می آید که بر حکومت نظارت کند و حکومت پاسخگو باشد.
این تحلیلگر سیاسی گفت: اگر دو سوم مجلس از عملکرد آن حکومت راضی نباشند، رای به برکناری حکومت می دهند زیرا در تمام نظام های مردم سالار، عمود خیمه دموکراسی مجلس است.
وی بیان کرد: مجلس به تنها چیزی که وفادار است، حفظ و حراست رای مردم است و تمام جریانات سیاسی در یکصد سال گذشته که خواستند فراتر از قانون عمل کنند، سعی در کمرنگ کردن مجلس داشتند، که مجلس باشد اما بود و نبود آن یکسان باشد.
زیباکلام یادآور شد: در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در مقاطعی که قدرت حکومت زیاد بود، مجلس در حاشیه بود، و هر کاری خواستند انجام می دادند، زیرا مواقعی که انتخابات فرمایشی بوده مجلس قدرتی نداشته و حکومت ها کار خود را انجام می دادند.
وی ادامه داد: اگر بپذیریم که نقش مجلس کمرنگ شود و نتواند نقش ستون دوم یا سوم دموکراسی را ایفا کند در بلند مدت کشور زیان می بیند.
زیبا کلام گفت: در دهه های 40 و 50 که مقارن با قدرت محمدرضا پهلوی بود، وی اجازه نمی داد کوچکترین اعتراض و نقدی به سیاست هایش صورت گیرد؛ در آن سال ها مجلس بود اما رئیس مجلس در چندین دوره جمله ای داشت که در مراسم رسمی بیان کرد و آن 'بزرگترین افتخار مجلس برآوردن منویات ملوکانه است'.
این تحلیلگر سیاسی بیان کرد: مجلسی که باید پاسخگویی بطلبد از حکومت اینگونه می گوید و در نهایت همین جمله و علامت، بیمار بودن این نظام است و آن رژیم را با مشکل و بحران اقتصادی و سیاسی رو به رو می کند و منجر به فروپاشی حکومت می شود.
وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نظام جدیدی حاکم شد و انتخابات مجلس آزاد شد که یکی از آزادترین و دموکرات ترین انتخابات بود اما به تدریج که به جلو آمدیم به دلایل مختلف معضلاتی برای کارکرد مجلس به وجود آمد که یکی از آنها، پدیده ناهنجار هزینه کردن و پول خرج کردن برای راه یافتن به مجلس پر رنگ تر شد.
این پژوهشگر سیاسی با بیان ایکه در انتخابات سال 90 بالای چندین میلیارد ریال در حوزه های مختلف خرج کردند که به مجلس راه یابند، یادآور شد: نماینده ای که این همه خرج کرده که به مجلس راه یابد چقدر می تواند وظیفه نمایندگی خود را به درستی ایفا نماید.
زیبا کلام افزود: این خرج کردن و راه یافتن به مجلس، یک سرمایه گذاری است که در آن چهار سال که نماینده در مجلس است به شکلی آن هزینه را تامین کند و این یکی از بزرگترین مشکلاتی است که کشور به آن دچار شده و نمی توان به سادگی آن را درمان کرد.
وی بیان کرد: در دموکراسی های دیگر این مساله به شدت ایران نیست و در کشورهای دیگر احزاب و تشکل ها هستند که چندین سال سابقه سیاسی دارند و مردم آن را می شناسند و به اعتبار سابقه سیاسی حزب رای می دهند و دیگر نیازی نیست که نامزد این همه هزینه کند تا پس از راه یافتن به مجلس این هزینه را تامین کند.
این تحلیگر اصلاح طلب با اشاره به اینکه آیا ما چنین احزاب قوی و مقتدری داریم که به واسطه آن حزب مردم به فرد رای بدهند، گفت: مساله هزینه کردن در مجلس اول، و در آخرین انتخابات مجلس یک منحنی رو به صعود است.
زیبا کلام به نقش شورای نگهبان در اقتدار مجلس نیز اشاره کرد و گفت: اگر شورای نگهبان در تایید یا رد صلاحیتهای افراد مستقل وارد شود در تقویت یک مجلس مقتدر نقشی اساسی ایفا کرده است.
وی چهار مرجع وزارت اطلاعات، قوه قضاییه، ثبت احوال و نیروی انتظامی را بهترین منابع برای رد یا تایید صلاحیت افراد متقاضی ثبت نام در انتخابات دانست و گفت : اگر شورای نگهبان بر این اساس عمل کند دیگر کسی نخواهد گفت که شورای نگهبان بر اساس سلایق سیاسی افراد را تایید یا رد کرده است.
زیباکلام تصریح کرد: مجلس همواره باید در راس امور قرار گیرد و اگر اینگونه نباشد دود آن به چشم مردم می رود.
رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران نیز در این مناظره در خصوص سیر کلی مجلس گفت: با وجود سلایق متفاوت و نگاه های گوناگون، اگر اختلاف، درگیری و تعارض در بین ما آنچنان پررنگ شود که ما نسبت به همدیگر یک تقابل و تعارض جدی رقم بزنیم بیشترین زمینه را برای ورود بیگانه به صحنه سیاسی و تحمیل اراده او فراهم می کنیم.
عباس سلیمی نمین افزود: در چند دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خطاهای سیاسی برخی جریانات تا آنجا پیش رفت که زمینه و بستری برای دشمنان ایجاد نمود ولی امروز دور هم هستیم و می توانیم با هم سخن بگوییم و از منظرهای مختلف به موضوعات سیاسی بپردازیم.
وی ادامه داد: پیش از انقلاب مشروطه، ملت ایران حساسیت ویژه در معادلات سیاسی ایران و خصوصا حضور بیگانگان در ایران داشتند.
سلیمی نمین ادامه داد: ضعف قاجار و خوشگذرانی پادشاهان پایانی این سلسله، بستری را برای بیگانگان ایجاد می کرد که منجر به دادن امتیازها یا قراردادهای ننگین شد.
رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران تصریح کرد: در هر قرارداد یا امتیازی، بخشی از اختیارات ملت ایران نقض می شد و به همین دلیل ملت ایران در مسیر مشروطه کردن قدرت حاکمیت برآمد.
وی ادامه داد: مجلس چهارم و پنجم تا حدودی اقلیتی از نیروهای استقلال طلب مانند مصدق و آیت اله مدرس داشت، اما به تدریج از مجلس ششم، مجلس ماهیت خود را از دست داد و هیچ شخصیتی در مجلس نبود که بتواند در خصوص مسائل و مصالح کشور اظهار نظر کند.
وی به قرارداد دارسی تحمیلی به ملت ایران در سال 1901 اشاره کرد و افزود: در زمان انعقاد این قرارداد مجلسی برای نظارت و تطبیق دادن قرارداد با مصالح ملت وجود ندارد و قرارداد تمدید شده خفت بار تر از قرار داد اولیه است.
سلیمی نمین اظهار کرد: مشکل اساسی جامعه ما این است که در مقام سخن گفتن خوب سخن می گوییم اما در مقام عمل اینگونه نیست.
وی اظهار کرد: پس توجه به شان مجلس مهم است که در غیر این صورت، رفتار دوگانه و منیت را نشان می دهد.
سلیمی نمین ادامه داد: اگر امروز ما در عمل نمی خواهیم اطلاعات به جامعه برسد باید بدانیم که از تاریخ، خوب درس نگرفته و در راستای حل مشکلات جامعه به کار نگرفته ایم.
وی اظهار کرد: اگر می خواهیم از سلامت مجلس به عنوان تجلی گاه اراده ملت دفاع کنیم باید در عمل با کانون هایی که می خواهند مجلس را از مسیر خود خارج کنند مقابله کنیم.
وی افزود: قدرت مجلس روز به روز افزایش می یابد و اراده برخی دولتها برای اینکه مجلس را دنباله رو خود کنند تا کنون به نتیجه نرسیده است.
وی تصریح کرد: استقلال قوا در ساختار سیاسی ما امر پسندیده ای است که برخی به طرق مختلف سعی می کنند این موضوع را مخدوش کنند.
سلیمی نمین درباره نظارت استصوابی اظهار کرد: من معتقد نیستم شورای نگهبان خطا ندارد بلکه برای محکوم کردن باید با مدرک صحبت کنیم.
وی در خصوص فرق اصول گرایان با اصلاح طلبان گفت: اصول گرایان بر مبنای خودشان، عناصر فاسد را طرد می کنند اما اصلاح طلبان برای افزایش قدرت خود به هیچ وجه در این سال ها یک نیرو را از خود طرد نکردند.
سلیمی نمین اظهار کرد: اگر بخواهیم 'سیستم انتخاباتی' و 'ساختار سیاسی' یک کشور را با خودمان مقایسه کنیم باید علمی باشد.
3004/6064

انتهای پیام /*

20 ترفند برای پیشگیری از آلزایمر

با افزایش سن، حتی فراموشی‌های کوچک و معمولی، افردا را دچار دلهره و ترس از اینکه دارند به آلزایمر مبتلا می‌شوند می‌کند . همچنین از آنجا که در سطح جهانی با سالمندی و طول عمر بیشتر مواجه هستیم این ترس با شیب بالایی رو به گسترش است ؛ ترس از اینکه فراموشی‌ها شدت پیدا کند و کم کم نتوانیم نام‌ها را به یاد آوریم، مسیرها را بیابیم و به تدریج به آدمی تبدیل شویم که یک زندگی گیاهی دارد . ترس از سربار و به عزیزان و اطرافیان وابسته شدن و آنها را به زحمت انداختن نیز به مجموعه این ترس‌ها دامن می‌زند.

 

متاسفانه آلزایمر یک بیماری عصبی ، پیشرونده و برگشت‌ناپذیر است که با پیش آمدن اختلال در حافظه، همه، ترس از آن را خصوصا در سنین بالا تجربه می‌کنند . اما آیا می‌توان با ورزش‌های خاص مغزی و فعال نگه‌داشتن مغز این روند را متوقف کرد یا حداقل به تاخیر انداخت.

 

متخصصان احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را تا حدی ژنتیکی می‌دانند، اما بازخوانی پ‍ژوهش‌های انجام‌شده، تغذیه ، شیوه زندگی ، تحرک و فعالیت‌های فکری و مغزی مختلف را برای پیشگیری از این بیماری بسیار مفید و مهم می‌داند.

 

ترفند اول

نوشتن و خواندن: بسیار بخوانید و بنویسید. بلند بخوانید، با تغییر صدا و به جای شخصیت‌های کتاب یا نویسنده بخوانید. خاطرات روزانه و… را بنویسید. از مطالبی که دوست دارید نت بردارید. مطلب را با دقت به کلمات و با احساس‌های متفاوت بخوانید. هر چیزی را که دوست دارید و می‌خواهید بخوانید و بنویسید. نوشتن و خواندن یکی از بهترین فعالیت‌ها برای تقویت و افزایش حافظه است.

 

ترفند دوم

با هر دستی که عادت به مسواک ‌زدن دارید، از امشب با آن یکی دست مسواک بزنید. مثلا اگر با دست راست مسواک می‌زنید، از امشب مسواک را با دست چپ گرفته و مسواک بزنید.

 

ترفند سوم

یک تصویر یا یک عکس خانوادگی و حتی یک وسیله الکترونیکی را به دقت نگاه کرده بعد با چشم‌های بسته شروع به توصیف آن کنید.

 

ترفند چهارم

اگر همیشه عادت به یک دوش گرفتن ساده دارید، از این پس یک حمام‌ درست و حسابی و سنتی را تجربه کنید.

 

ترفند پنجم

اگر هر روز با ماشین سرِ کار می‌روید، گاهی این عادت را تغییر دهید. کمی از مسیر را پیاده و بقیه را با اتوبوس بروید.

 

ترفند ششم

 

روی میز کار خود نگاهی بیندازید، حالا جای همه چیز را عوض کنید. مثلا جامدادی را به جای تراش رومیزی بگذارید. همچنین می‌توان این کار را با تغییر جای وسایل آشپزخانه انجام داد.

 

ترفند هفتم

اگر سوار آسانسور می‌شوید، چشم‌ها را ببندید و سعی کنید دکمه طبقه مد نظر خود را فشار دهید. البته قبل از فشار دادن چشم هایتان را باز کنید تا اشتباها به طبقه دیگری نروید.

 

ترفند هشتم

در زمان استراحت، زنگ تفریح کار یا کلاس، به جای نشستن و خوراکی خوردن، از جای خود بلند شوید کمی قدم بزنید و هوای تازه استنشاق کنید.

 

ترفند نهم

اگر روی میزکار یا طاقچه و دکور منزلتان عکس یا ساعت رومیزی دارید، آنها را وارونه بگذارید.

 

ترفند دهم

سعی کنید به جای نگاه‌ کردن به غذا، از بو یا مزه آن پی ببرید که درون بشقابتان چه غذایی وجود دارد. با چیز‌های دیگر هم می‌توانید همین کار را بکنید، همین حدس زدن یکی از تمرین‌های خوب برای تقویت حافظه است.

 

ترفند یازدهم

سرگرمی تازه‌ای برای خود انتخاب کنید. عادات سرگرمی روزمره خود را با انتخاب‌های جالب هر چند متفاوت و گذرا تغییر دهید.

 

ترفند دوازدهم

با حضور فعال، با دقت گوش و نگاه کنید. به عبارتی در لحظه حضور آگاهانه داشته باشید. هنگامی که تلویزیون تماشا می‌کنید، واقعا با تمام حضور تماشا کنید. هنگامی که با دوستی صحبت می‌کنید، واقعا و با وجود به او گوش دهید.

هنگامی که به خبری گوش می‌دهید، دقیقا بشنوید که چه می‌گوید و… در این گونه دیدن و شنیدن حتما برای شما "سوال” پیش خواهد آمد، در غیر این صورت ذهن شما در جای دیگری سیر کرده است.

 

ترفند سیزدهم

باغبانی هم به شما در تمرکز و تقویت حافظه کمک بسیار می‌کند. برای این کار از یک یا دو گلدان هم شروع کنید خوب است. شما می‌توانید به مرور زمان، سبزیجات مورد نیازتان را پرورش دهید.

 

ترفند چهاردهم

بازی با کلمات، حل جدول، حل معما، طرح چیستان، شبیه‌سازی و… به طور کل بازی به صورت جمعی بسیار شادی‌بخش است و ذهن را به فعالیت وادار می‌کند.

 

ترفند پانزدهم

برای شانه‌ زدن نیز همان تمرینی را که برای مسواک زدن گفتیم انجام دهید. یعنی با هر دستی که عادت به شانه زدن داشتید، آن را تغییر

دهید.

 

ترفند شانزدهم

حفظ کردن شعر، داستان، متن فیلم، لغات، یک ترانه، فرمول، گوش دادن به موسیقی موسیقدانان بزرگ، یادگیری یک ترفند و… همه کمک شایانی به تقویت و فعالیت ذهن و حافظه شما می‌کند.

 

ترفند هفدهم

گاهی اوقات در منزل با چشمان بسته کار کنید. مثلا سعی کنید جای اشیاء را با چشم بسته پیدا کنید، مواد اولیه غذا را با چشم بسته شسته، پوست کنده و خرد کنید…با چشم بسته وسایل را به سر جای اول برگردانید….

 

ترفند هجدهم

چشم‌ها را ببندید. از توی کیف و جیب خود دسته کلید را بردارید. حالا بدون این که چشم‌های خود را باز کنید، سعی کنید کلید را داخل قفل قرار داده و در را باز کنید.

 

ترفند نوزدهم

هر آنچه باعث شادی شما و هر کار و فعالیتی که به شادی درونی شما منجر می‌شود، انجام دهید. البته اگر جمعی باشد، بهتر است. احساس شادی برای کارآیی بدن بخصوص ذهن بسیار مفید است.

 

ترفند آخر

تکرار، تکرار و تکرار. شماره تلفن، شعر، داستان، نام فرد و… تنها با تکرار است که در حافظه خواهد ماند. بنابراین هر چیزی را که می‌خواهید وارد حافظه کنید، مدام تکرار کنید. انتخاب کلمات برای تکرار بسیار مهم هستند. کلمات شما باید جذاب، زیبا و از نظر شما خوشایند باشند.
 

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی تغذیه و سلامت

پیمانکاران داخلی، گزینه‌های ادامه کار مترو اهواز

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: در صورت عدم همکاری شرکت کیسون با شرایط موجود در قرارداد سال 1385 و پایان همکاری مترو اهواز با این شرکت، اولویت برای قرارداد جدید با چند پیمانکار داخلی است.

عباس هلاکویی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط اجرای پروژه‌های قطار شهری نسبت به گذشت بسیار تغییر کرده و همچنین بسیاری از ابزارآلات مورد نیاز این پروژه‌ها که در خارج از کشور برای ایران ساخته می‌شدند، اکنون در کشور قابل تولید هستند. 

وی افزود: در سال‌های گذشته ساخت و ساز زیرزمینی در ایران نیز بومی شده است. در گذشته و ابتدای کار پروژه‌های قطار شهری، دستگاه‌های مورد نیاز برای حفاری زمین در دسترس نبود ولی اکنون تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز و به تازگی کرمانشاه نیز مجهز به این دستگاه‌ها شده‌اند.

هلاکویی با اشاره به احتمال تغییر پیمانکار قطار شهری اهواز گفت: تعداد پیمانکاران در داخل کشور نسبت به گذشته چند برابر بیشتر شده است؛ بنابراین در صورت عدم همکاری شرکت کیسون با شرایط موجود در قرارداد سال 1385 و پایان همکاری با این شرکت، اولویت برای قرارداد جدید با چند پیمانکار داخلی است. 

وی با اشاره به تاثیر رفع تحریم‌های ایران بر آینده پروژه مترو اهواز گفت: به تازگی شرکت‌های خارجی مختلفی برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند. کارشناسان کشور ژاپن نیز به مدت 40 روز در ایران حضور داشتند و تمام امکانات را بررسی و ارزیابی کردند و کشورهای دیگر مانند چین و روسیه نیز برای ارزیابی به ایران سفر کرده‌اند. مجموع این شرایط می‌تواند پس از سال‌ها تحریم و مشکلاتی که برای قطار شهری اهواز پیش آمد، بر آینده مترو اهواز و چگونگی ادامه کار موثر باشد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز تصریح کرد: پیشرفت پروژه مترو اهواز بیشتر به همت مسئولان شهر اهواز و استان خوزستان بستگی دارد و لازم است شهرداری و شورای شهر اهواز و استانداری خوزستان با مشکلات موجود به شکل جدی مقابله کنند و موانع را کنار بزنند.  

یک خبر از دزفول

معاون اسبق وزیر جهاد کشاورزی:
دزفول زیرساخت لازم جهت تبدیل به «منطقه آزاد کشاورزی» را دارد

معاون اسبق وزیر جهاد کشاورزی گفت: دزفول با داشتن امکانات و زیرساخت‌های لازم آمادگی تبدیل شدن به "منطقه آزاد کشاورزی" را دارد.

خبرگزاری فارس: دزفول زیرساخت لازم جهت تبدیل به «منطقه آزاد کشاورزی» را دارد                

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، همایش "دزفول شهر آرزوها" شامگاه شنبه در تالار شیخ مرتضی انصاری دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

معاون اسبق وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم اظهار کرد: دزفول با داشتن امکاناتی همچون فرودگاه و سردخانه و زیرساخت‌های لازم جهت تبدیل شدن به منطقه آزاد را دارد که مسئولان باید با برنامه‌ریزی هدفمند نسبت به تحقق آن اقدام کنند.

غلامرضا حسینی‌فر گفت: شهرستان دزفول به دلیل دارا بودن آب، خاک و هوای مساعد مناسب‌ترین مکان برای احداث گلخانه 20 تا 30 هزار هکتاری است.

وی اضافه کرد: صنعت کشاورزی دزفول از اطلاعات روز دنیای این صنعت فاصله دارد و با وجود پیشرفت و توسعه بخش کشاورزی دنیا، کشاورزان منطقه همچنان از روش‌های قدیمی سال‌های گذشته استفاده می‌کنند که این امر موجب کاهش کیفیت و عملکرد و افزایش هزینه‌ها شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، این همایش با هدف شناسایی راه‌های توسعه و پیشرفت دزفول و ارتباط بیشتر با بخش صنعت و صنعتگران برگزار شد که از حاشیه این مراسم انتقاد معاون اسبق وزیر جهاد و کشاورزی از عدم حضور برخی از مسئولان شهری دزفول در همایش بود.

کنسرت «روز جهانی ایدز» در بهبهان لغو شد

سرپرست اداره ارشاد بهبهان:
کنسرت «روز جهانی ایدز» در بهبهان لغو شد

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان از لغو کنسرت «روز جهانی ایدز» در این شهر خبر داد.

خبرگزاری فارس: کنسرت «روز جهانی ایدز» در بهبهان لغو شد
               

علی حاجی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: با توجه به تقارن شهادت امام حسن عسکری (ع) و برگزاری کنسرت موسیقی در این شهرستان، این کنسرت لغو شد.وی افزود: این کنسرت که به مناسبت روز جهانی ایدز در تالار آفاق شهرستان بهبهان قرار بود برگزار شود بدون هماهنگی با اداره ارشاد هماهنگی و تبلیغات آن در شهرستان بهبهان توسط اداره بهزیستی صورت گرفته بود.سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان با اشاره به هماهنگی‌های به عمل آمده این کنسرت لغو و به روز دیگری موکول شد.حاجی‌زاده در پایان گفت: عوامل اجرایی این کنسرت در همایش مذکور با عنوان "پیشگیری کنیم، درمان کنیم، حمایت کنیم، زندگی کنیم" توسط اداره بهزیستی صورت گرفته بود، دقت لازم را برای روز برگزاری این مراسم نداشته و به همین دلیل این کنسرت لغو شد.

یک خبر از ورزش استان

استاندار خوزستان:
خوزستان با برگزاری موفق مسابقات کشتی جهانی شد‌/‌فرودگاه مسجدسلیمان آماده بهره‌برداری است

استاندار خوزستان با تاکید‌ بر ‌اینکه باید خوزستان را در عرصه جهانی معرفی کنیم، گفت: با میزبانی مسابقات اخیر کشتی این امر به نحوی شایسته محرز شد.

خبرگزاری فارس: خوزستان با برگزاری موفق مسابقات کشتی جهانی شد‌/‌فرودگاه مسجدسلیمان آماده بهره‌برداری است                

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی ظهر امروز در جلسه شورای ورزش استان خوزستان اظهار کرد: تاکنون کارهای تخصصی زیادی برای بهبود جایگاه ورزش استان انجام شد‌ه که توجه به ورزش همگانی ‌از اهم آنهاست.

وی با بیان اینکه با برگزاری همایش‌های ورزشی استانی، کشوری و بین‌المللی جایگاه خوزستان را آنچنان که باید و شاید به جهانیان نشان داده‌ایم، افزود‌: با میزبانی مسابقات اخیر کشتی این امر به نحوی شایسته محرز شد.

مقتدایی ادامه داد: ‌با همه محدودیت‌های موجود، باید امکاناتمان را به‌کار گیریم تا خوزستان را آنچنان که مردم انتظار دارند، با همه ظرفیت و قابلیت‌ها شکوفا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرودگاه مسجدسلیمان که با دست خالی آماده بهره‌برداری شده اشاره کرد و گفت: در این کار ‌با کمک دستگاه‌های مربوط توانستیم این فرودگاه را آماده کنیم.

مقتدایی ادامه داد: این موضوع به خوبی نشان می‌دهد‌ اگر دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر همکاری کنند بسیاری از کارها به آسانی انجام خواهد شد و بر مشکلات و کمبودها فائق می‌شویم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: مدیرانی موفق هستند که این سختی‌ها را به پایان رسانده و کسی موفق‌تر است که ورزیده‌تر و باهوش‌تر باشد و در شرایط محرومیت‌ها به اوج دست یابد.

مقتدایی همچنین به درآمدزایی در ورزش اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر ایجاد واحدهای تجاری در تاسیسات ورزشی، می‌توان مناطق خوش درآمد را شناسایی و در آن مکان‌های اقتصادی به نفع ورزش ایجاد کرد.

استاندار خوزستان با تاکید بر فعال شدن هیئت‌ها در دو زمینه موفقیت ورزشی و درآمدزایی افزود: کمیته‌ها و مسئولان باید با اقداماتی که انجام داده‌اند بتوانند در پارلمان ورزش خوزستان که در پایان سال جاری برگزار خواهد شد، حضور یابند.

وی ‌به بحث گردشگری در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: یکی از کارهایی که در سال گذشته بر آن تمرکز شد، بخش گردشگری بود که تمام شرایط را فراهم کردیم‌ در این زمینه چه در بخش کارون و چه تالاب شادگان اعتباراتی تخصیص یافت.

مقتدایی در پایان تاکید کرد: شهرداران در این زمینه باید ورود کرده و همچنین با تجاری‌سازی در مناطق مختلف استان در راستای مشتری‌مداری ورزشی و گردشگری حرکت کنند.

یک خبر انتخاباتی

فارس گزارش می‌دهد
کدام چهره‌های معروف در خوزستان برای مجلس و خبرگان رهبری نامزد شدند

در دومین روز ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای و چهارمین روز ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری شخصیت‌های مختلفی ثبت نام کردند.

خبرگزاری فارس: کدام چهره‌های معروف در خوزستان برای مجلس و خبرگان رهبری نامزد شدند                

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، تاکنون و تا پایان وقت اداری دومین روز ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای و چهارمین روز ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری شخصیت‌های مختلفی ثبت نام کردند.

بنا به اخبار رسیده تاکنون برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابی استان خوزستان آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، آیت الله عباس کعبی، آیت الله سیدعلی شفیعی، آیت الله عبدالکریم فرحانی، حجت‌الاسلام سیدابوالحسن حسن زاده، آیت اله محسن حیدری آل کثیر، محمدجواد مرمضی، جمشید مردانه، محمدجواد مروجی طبسی، محمدعلی جعفری، محمد تابش و منصور مهدوی ثبت نام کرده‌اند.

در انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون در حوزه کلانشهر اهواز بیش از 34 نفر ثبت نام کرده‌اند که علی عماد معاون سابق استاندار خوزستان برای انتخابات ثبت نام کرد.در شهرستان آبادان آقایان سیدمحمد مولوی معاون سابق فرمانداری آبادان، عبدالله کعبی نماینده 4 دوره قبل این شهر و قائم مقام سابق منطقه آزاد اروند، ناصر اقبالی رئیس سابق مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از حوزه آبادان ثبت‌نام کرده‌اند.

از حوزه انتخابی خرمشهر، سیدکاظم ادریس‌پور عضو سابق شورای این شهر، فواد آلبوشوکه، یونس محمدی نماینده این شهر در دوران جنگ تحمیلی، علی ثمره‌بچاری بخشدار سابق دارخوین و مینوشهر، صالح سواریان معاون اسبق منطقه آزاد اروند، مصطفی مطورزاده نماینده سابق مردم خرمشهر ثبت نام کرده‌اند.

از حوزه انتخابی ماهشهر، خلیل حیات مقدم نماینده سابق مردم ماهشهر، محمد جشنی رئیس سابق روابط عمومی پتروشیمی ایران، علی گلمرادی شهردار سابق بندر امام،  ثبت نام کرده‌اند.در حوزه دزفول تاکنون آوایی نماینده سابق این شهر ثبت نام کرده است.

سید سادات ابراهیمی نماینده فعلی شوشتر از این حوزه انتخابی ثبت نام کرده است.

فریدون حسنوند استاندار سابق بوشهر و نماینده سابق اندیمشک نیز از این حوزه انتخابی ثبت نام کرد.

خبرهای تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود.

اخبار سیاسی روز

پیشنهاد الجزایر به ایران و عربستان چه بود؟

به نوشته یک روزنامه عربی، منبعی دیپلماتیک در الجزایر اعلام کرد؛ کشورش از ایران و عربستان خواسته که برای حل مناقشات سوریه، عراق و یمن، مستقیما با یکدیگر مذاکره کنند.به گزارش مشرق، روزنامه رأی الیوم یکشنبه به نقل از منبعی در وزارت امور خارجه الجزایر نوشت: عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری الجزایر پیشنهاد مذاکره تهران و ریاض را به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ایران و فرستاده ویژه پادشاه عربستان به صورت مجزا ابلاغ کرده است.
رأی الیوم بدون ذکر نام این منبع نوشت: جهانگیری روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته در الجزایر بود و فرستاده ویژه سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان نیز هفته گذشته وارد الجزیره – پایتخت الجزایر – شد و با بوتفلیقه و وزیر امور خارجه دیدار کرد.اسحاق جهانگیری برای مشارکت در نشست های کمیته عالی همکاری ایران و الجزایر سفری دو روزه به الجزیره داشت و روز پنجشنبه هفته گذشته با بوتفلیقه دیدار کرد.این منبع دیپلماتیک افزود: پیشنهاد الجزایر شامل مذاکره مستقیم ایران و عربستان برای کمک به حل مناقشات مسلحانه کشورهای منطقه و بازگرداندن امنیت و آرامش به منطقه است.
منبع دیپلماتیک الجزایری گفت: جزئیات پیشنهاد الجزایر پس از دریافت جواب ایران و عربستان اعلام خواهد شد. جهانگیری پس از دیدار با بوتفلیقه در مصاحبه با تلویزیون ملی الجزایر گفت : مسائل مشترک خصوصاً تحولات کشورهای اسلامی از جمله سوریه و عراق در این دیدار بررسی شد.
از طرفی، دفتر ریاست جمهوری الجزایر روز سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد که بوتفلیقه در الجزیره با شاهزاده سعود بن محمد العبدالله الفیصل بن عبدالعزیز آل سعود فرستاده ویژه پادشاه عربستان دیدار کرده است.
منبع: العالم

ترکیه از احداث پایگاه نظامی در قطر چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

هفته گذشته سفیر ترکیه در دوحه از احداث پایگاهی نظامی توسط کشور متبوعش در قطر خبر داد، انتشار این خبر به دنبال خود سوالات بسیاری را درباره ماهیت واقعی این اقدام ترکیه و اینکه ترکیه در قطر به دنبال چه چیزی است، مطرح کرد.
از دهان کجی قطری‌ها برای رژیم سعودی تا خط و نشان اردوغان برای ایرانگروه بین‌الملل مشرق - هفته گذشته «احمد دمیروک»، سفیر ترکیه در دوحه از تصمیم کشور متبوعش مبنی بر احداث پایگاهی نظامی در قطر در چارچوب توافقنامه ای دفاعی خبر داد که به دو کشور قطر و ترکیه جهت مقابله با آنچه «دشمنان مشترک» نامیده شده، کمک کند.
تاسیس این پایگاه نظامی بر اساس توافقنامه ای صورت می گیرد که در سال 2014 میلادی بین دوحه و آنکارا امضا و ژوئن گذشته در پارلمان ترکیه تصویب شده بود.
اظهارات سفیر ترکیه در دوحه مبنی بر تاسیس پایگاه نظامی در قطر در زمانی ایراد می شود که منطقه در اوج تنش و بی ثباتی به سر می برد و همسویی مواضع در پرونده های منطقه ای و بین المللی از جمله بحران سوریه و جماعت اخوان المسلمین موجب نزدیکی دو کشور به یکدیگر شده است.
دمیروک در ادامه اظهارات خود درباره این پایگاه نظامی توضیح داد که این پایگاه، اولین پایگاه نظامی ترکیه در خاورمیانه شمرده می شود و 3 هزار نیروی نظامی پیاده نظام در کنار یگان هایی از نیروی هوایی و دریایی و مربیان نظامی و نیروهای ویژه و نخبه را در بر خواهد گرفت.
وی افزود: این پایگاه نظامی، پایگاهی چند منظوره خواهد بود و اولین هدف از تاسیس آن، بهره برداری به عنوان پایگاه آموزش نظامی مشترک بین دو طرف خواهد بود و به موجب توافقنامه امضا شده به قطر اجازه داده شده تا پایگاهی در خاک ترکیه احداث کند.
سفیر ترکیه در دوحه تاکید کرد که دو کشور با چالش ها و مشکلات مشترکی مواجه هستند و درباره تحولات جاری در منطقه و پیچیدگی حاکم بر اوضاع و پرونده های آن و سیاست های مبهم برخی از کشورهای منطقه نگرانی های مشترکی دارند و به همین دلیل مقابله با این مشکلات و رفع این نگرانی نیازمند همکاری دو جانبه است و در این شرایط بسیار حساس در خاورمیانه همکاری دوحه و آنکارا امری بسیار ضروری شمرده می شود.
اعلام این خبر از سوی سفیر ترکیه در دوحه سوالات متعددی را درباره اهداف هر یک از کشورهای ترکیه و قطر از این اقدام و آینده نظامی گری در منطقه و تاثیر آن بر پرونده های منطقه ای و واکنش بازیگران منطقه ای در اذهان ایجاد کرده و این گزارش تلاش می کند و این اقدام ترکیه و قطر را از ابعاد مختلف بررسی و زوایای پنهان آن را آشکار کند.

از دهان کجی قطری‌ها برای رژیم سعودی تا خط و نشان اردوغان برای ایران
سفیر ترکیه در قطر
نگاهی به تاریخچه روابط  قطر و ترکیه

تاریخ مناسبات دو جانبه قطر و ترکیه به سال 1979 میلادی با افتتاح سفارتخانه های دو کشور در دوحه و آنکارا باز می گردد و در تمام طول این سال ها این روابط به ویژه در سطح اقتصادی، همواره رشد صعودی داشته و درحال توسعه و گسترش بوده است، به گونه ای که دو کشور در سال 2001 میلادی توافقنامه لغو مالیات مضاعف بر واردات کالاهای دو کشور و تشویق و حمایت از سرمایه گذاری دو جانبه را امضا کردند.
به قدرت رسیدن حزب حاکم «عدالت و توسعه» در ترکیه و سفر «رجب طیب اردوغان»، نخست وزیر وقت این کشور به دوحه و امضای توافقنامه توسعه روابط دو جانبه در حوزه اقتصاد و انرژی تاثیر بسزایی بر تقویت و گسترش روابط آنکارا – دوحه گذاشت.
در سال 2008 میلادی اولین همایش اقتصادی و بازرگانی ترکی – قطری در دوحه با حضور «عبد الله گل»، نخست وزیر وقت ترکیه آغاز شد و در همان سال یادداشت تفاهمی در تمام سطوح و حوزه ها بین دو کشور امضا شد.
در سال 2013 میلادی اردوغان ساختمان جدید سفارت ترکیه در دوحه را افتتاح کرد و از آغاز تاسیس مرکز فرهنگی «یونس امره» ترکیه در دوحه خبر داد.
در سال 2014 میلادی قطر اولین کشوری بود که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پس از تصدی این منصب در ژانویه 2014 میلادی به آن سفر کرد تا به تبع آن در همان سال شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر از آنکارا بازدید و طی آن یادداشت تشکیل کمیته مشترک راهبردهای عالی بین دو کشور را امضا کند.
اوایل سال 2015 میلادی ترکیه و قطر از تاسیس شورای همکاری راهبردهای عالی دو جانبه را امضا کردند، در حالی که مارس گذشته امیر قطر بار دیگر راهی ترکیه شد و با مقامات ارشد این کشور دیدار و بحث و تبادل نظر کرد.
براساس گزارش های منتشر شده میزان مبادلات تجاری بین دو کشور در پایان سال 2014 میلادی به 13 میلیون دلار بالغ شد و کارشناسان برآورد می کنند که سطح این مبادلات در پایان سال جاری میلادی به یک میلیارد و 300 میلیون دلار برسد.
هم اکنون بیش از 60 شرکت ساختمان سازی ترکیه ای در قطر فعالیت می کنند و در مقابل ده ها تاجر قطری نیز در بخش مسکن و املاک غیر منقول ترکیه فعالیت دارند و بسیاری از آنها تاکنون سرمایه گذاری های کلانی در بخش خرید هتل و زمین و ساختمان در ترکیه انجام داده اند.

همسویی مواضع و منافع منطقه ای

ترکیه و قطر را باید از جمله کشورهای منطقه شمرد که سیاست خارجی فعالی – صرف نظر از مثبت یا منفی بودن آن – دارند و هریک از آنها با موانع و چالش های مهم و بزرگی برای تحقق چشم داشت های منطقه ایشان مواجه هستند که در اغلب آنها مشترک می باشند.
در ابتدا اینگونه به نظر می رسد که هیچ وجه اشتراکی بین ترکیه قرار گرفته مسیر اروپا – آسیا، تشنه انرژی و نفت، دارای 73 میلیون نفر جمعیت، هفدهمین اقتصاد دنیا و مهد خلافت عثمانی با قطر شبه جزیره کوچک 2 میلیون نفری – که تنها 20 درصد از این جمعیت ساکنان اصلی قطر شمرده می شوند – سرشار از منابع نفت و گاز که تنها چهار دهه از تاسیس آن می گذرد، وجود ندارد.
در میان این تعارضات انرژی حلقه ارتباط مهمی بین دوحه و آنکارا تشکیل می دهد، چراکه آنکارا به خوبی می داند، نباید خود را به گاز و نفت روسیه و ایران محدود کند.در عین حال قطر نیازمند مشتری هایی برای گاز خویش است که قراردادهایی بلند مدت با دوحه داشته باشند و ترکیه از جمله این خریداران است.
از سوی دیگر، دو کشور دارای رقبای منطقه ای مشترکی هستند که مهمترین آنها ایران و عربستان سعودی است. در عین حال آنکارا و دوحه از جمله مهمترین حامیان جماعت اخوان المسلمین در مصر شمرده می شوند و در پرونده سوریه موضع همسویی در قبال دمشق و معارضان سوری و گروه های مسلح فعال در این کشور اتخاذ کرده اند.
در قضیه فلسطینی حامی «حماس» و در عین حال دارای روابطی با رژیم صهیونیستی هستند و روابط آنها با ایران دارای فراز و نشیب هایی بوده است. این موجب می شود، دوحه و آنکارا هریک به شکلی از وجود یکدیگر در منطقه بهره ببرند. قطر می تواند، از ترکیه به عنوان هم پیمانی قدرتمند و با نفوذ در منطقه استفاده کند و ترکیه نیز از قطر به عنوان یک شریک و هم پیمان ثروتمند در جهان عرب و منطقه خلیج فارس بهره مند شود.

همکاری راهبردی ترکیه – قطر به چه معناست
سپتامبر سال گذشته میلادی در راستای سفر اردوغان به قطر، مسئولان ترکیه و قطر از تشکیل کمیته عالی همکاری راهبردی بین دو کشور خبر دادند که اعضای آن را نخست وزیران، وزرای خارجه، دفاع، صنایع، کشاورزی، دارایی، دادگستری و گردشگری دو کشور تشکیل می دهند.
دسامبر همان سال توافقنامه تقویت و گسترش همکاری های دو جانبه در بالاترین سطح به ویژه در حوزه های سیاسی، اقتصادی، دیپلماتیک، مالی، سرمایه گذاری، انرژی، امنیت و علوم و تکنولوژی را امضا کردند.
اما بعدی که در این توافقات چندان مورد توجه قرار نگرفته و یا دوحه و آنکارا خواهان شفاف سازی درباره آن نبودند، همکاری های نظامی دو جانبه بود که موجب افزایش و تقویت هماهنگی های دو جانبه در خصوص پرونده ها و امور سرنوشت ساز منطقه مانند تعامل با خطر داعش و راهبردی که هریک از این دو کشور در قبال آن اتخاذ می کنند و همکاری دو طرف در حوزه تسلیحات نظامی و آموزش نظامی و غیره می شود.
به این ترتیب صرف نظر از حوزه های سیاسی و اقتصادی، در عرصه نظامی نیز دو کشور می توانند، از یکدیگر به عنوان مکملی جهت تحقق اهداف سیاست خارجی خود در عرصه منطقه ای باشند و این نقش حمایتی را تقویت کنند.

اهداف ترکیه از احداث پایگاه نظامی در قطر

برای اولین بار از زمان فروپاشی و سقوط امپراتوری عثمانی حدود صد سال قبل امارات به ترکیه اجازه تاسیس پایگاهی نظامی در خلیج فارس را می دهد. این اقدام دوحه صرفا در شرایطی بسیار حساسی که منطقه ای با آن مواجه است، صورت نپذیرفته، بلکه اختلافات شیوخ عرب حاشیه خلیج فارس به خاطر مواضع قطری ها در قبال جماعت اخوان المسلمین در اوج خود قرار دارد، به گونه ای که حمایت دوحه از اخوانی ها موجب بروز تنش و بحران در روابط قطر با عربستان سعودی و امارات متحده و بحرین شد.از سوی دیگر، اعلام تاسیس این پایگاه نظامی تنها یک روز پس از اعلام عربستان سعودی مبنی بر تشکیل ائتلافی نظامی اسلامی متشکل از 35 کشور اسلامی صورت می گیرد.

- نیاز به سرپوش گذاشتن بر ناکامی های اردوغان و عدالت و توسعه
شاید بتوان سیاست رجب طیب اردوغان و حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه در این برهه از زمان را «سیاست فرار به جلو» آنکارا نامید. پس از شکست عدالت و توسعه در تغییر قانون اساسی ترکیه که به موجب آن درصدد توسعه اختیارات اردوغان و مبدل کردن آن به یکی از سلاطین عثمانی و احیای امپراتوری این کشور بود که لطمه ای بزرگ برای این حزب و اردوغان شمرده می شد، رئیس جمهوری ترکیه و حزبش نیازمند پیروزی معنوی بودند که نمی توانستند، آن را داخل کشور محقق کنند.در این شرایط اردوغان جز «تمیم» که همچون پدرش خاک قطر را نذر بیگانگان و ساخت پایگاه های نظامی آنها در این کشور کرده بودند، کسی را نمی توانست بیابد که این موفقیت و پیروزی موهوم را به وی ببخشد تا شاید اندکی عطش اردوغان برای قدرت طلبی و جاه طلبی را سیراب و رویاهای بر باد رفته اش جهت احیای امپراتوری عثمانی را جبران کند.

- دهن کجی به ائتلاف نظامی اسلامی عربستان
بالطبع یکی از اهداف عربستان سعودی از تشکیل «ائتلاف نظامی اسلامی» مورد ادعایش «جهت مبارزه با تروریسم» به دست گرفتن رهبری کشورهای اسلامی و یا به نوعی القای این امر به جامعه بین المللی است، درحالی که به نظر می رسد، قطر با دادن اجازه احداث پایگاه نظامی به ترکیه نه تنها به نوعی به عربستان سعودی و ائتلافش دهن کجی کرده، بلکه باید این اقدام را در جهت مخالف رودخانه حرکت کردن دوحه تلقی کرد و چه بسا آمریکا از این پایگاه در کنار پایگاهی که در قطر دارد، برای لگام زدن بر چشم داشت ها و اطماع منطقه ای عربستان سعودی در منطقه به ویژه در قبال پرونده های حساسی همچون سوریه و یمن استفاده کند.

- تلاش قطر برای یافتن هم پیمانان جدید
در راستای افول قدرت و کاهش نفوذ آمریکا در منطقه خلیج فارس، کشورهای کوچکی مانند قطر نیاز دارند تا برای حفظ موجودیت خود به هم پیمانانی قدرتمند تکیه کنند و با دادن مجوز احداث پایگاه نظامی به آنها به صورت غیر مستقیم تضمین کننده ادامه بقا و موجودیت خویش باشند.
افزون بر آن، دوحه تلاش دارد، در پس چنین هم پیمانی ها و ائتلاف هایی دشمنان خود را به وحشت انداخته و مانع دست اندازی ها و مانع تراشی های آنها در عرصه های مختلف سیاسی، دیپلماتیک، اقتصادی و غیره شود.

- تلاش ترکیه برای نفوذ نظامی در جهان عرب
از سوی دیگر، یکی از اهداف ترکیه از احداث پایگاه نظامی در قطر را باید در تلاش این کشور جهت نفوذ نظامی در جهان عرب و داشتن بازوهایی نظامی در این جهان ملاحظه کرد و سرآغاز این حضور کشور قطر است.

- مقابله با نفوذ منطقه ای ایران و تلاش برای حضور در خلیج فارس
ترکیه بر این باور است که همکاری و هماهنگی نظامی گسترده و عمیق این کشور با قطر به آنکارا در مقابله با نفوذ توسعه نفوذ منطقه ای ایران کمک می کند و زمینه حضور این کشور در منطقه ژئو پلتیک خلیج فارس را فراهم می کند.در واقع ترکیه به این ترتیب نشان داد که قصد دارد، تاثیر بیشتری بر معادلات و موازنه های منطقه ای به خصوص در منطقه خلیج فارس داشته باشد. ترکیه اگرچه بازیگر منطقه ای مهمی شمرده می شود، اما تاکنون حضور پر رنگی در منطقه خلیج فارس نداشته است و این اولین حضور جدی ترکیه در خلیج فارس شمرده می شود، افزون بر آن، این حضور نقش ترکیه در منطقه و امنیت بین المللی و تامین انژری جهانی را تقویت خواهد کرد.

- جبران زیان های تحریم ها و مجازات های اقتصادی
برخی از کارشناسان بر این باورند که اقدام ترکیه به احداث پایگاه نظامی در قطر با چراغ سبز آمریکا همراه بوده و به این ترتیب واشنگتن تلاش داشته تا زیان ها و خسارات اقتصادی وارد شده به آنکارا در پس تحریم ها و مجازات های اقتصادی اعمال شده از سوی روسیه درپی تنش ایجاد شده در روابط دو کشور به خاطر سرنگون کردن جنگنده روسی توسط نیروی هوایی ترکیه در شمال سوریه جبران شود.

در واقع یکی از ابعاد مهم این اقدام جبران لطمات اقتصادی وارده به آنکارا به ویژه در حوزه تامین انرژی از طریق دوحه است.

- به رخ کشیدن میزان نفوذ منطقه ای
از سوی دیگر، این اقدام ترکیه را می توان به نوعی پیام آنکارا به طرف های منطقه ای و جامعه بین المللی مبنی بر داشتن نفوذ بسیار در منطقه خاورمیانه و به طور خاص خلیج فارس شمرد، در واقع این اقدام ترکیه بیش از آنکه دارای بازتاب نظامی باشد، بازتاب سیاسی دارد.

- ورود به بازارهای نظامی و تسلیحاتی منطقه
خریدهای نظامی و تسلیحاتی کلان یکی از مهمترین ویژگی ها و مشخصه های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بوده است، بالطبع ورود ترکیه به چنین بازاری فرصتی است که آنکارا هیچ گاه آن را از دست نخواهد داد و زمینه چنین حضوری می تواند، احداث پایگاهی نظامی برای این کشور در قطر باشد.

- افزایش حمایت از جماعت اخوان المسلمین در منطقه
بی شک حضور مستقیم نظامی ترکیه در منطقه و در کشور قطر که یکی از مهمترین حامیان اخوانی ها در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس شمرده می شود، موجب افزایش این حمایت ها و تقویت حضور این جماعت در منطقه خواهد شد و این از یک سو، خطری برای کشورهایی مانند عربستان و امارات متحده عربی است که دشمن سر سخت اخوانی ها در خلیج فارس شمرده می شوند و از سوی دیگر، خطری علیه قطری ها نیز ایجاد می کند، چون افزایش حمایت قطر از اخوانی و گسترش نفوذ آنها در کشورهای عربی منطقه، رابطه این کشورها با قطر را وارد مرحله جدیدی از بحران و تنش خواهد کرد و به اختلافات آنها بیش از پیش دامن خواهد زد.
بازتاب حضور نظامی ترکیه در منطقه
در این تردید وجود ندارد که حضور نظامی ترکیه در منطقه خلیج فارس در پی امضای قرارداد احداث پایگاه نظامی در قطر بازتاب های متعددی را به دنبال خواهد داشت و به نظر می رسد، این بازتاب ها نه تنها از مشکلات و بحران های حاکم بر منطقه نخواهد کاست، بلکه بیش از پیش به آنها دامن خواهد زد و پیچیدگی معادلات منطقه ای خواهد افزود تا در نتیجه آن برقراری ثبات و امنیت در خاورمیانه دست نیافتنی تر نشان دهد.

مهمترین بازتاب های حضور نظامی مستقیم ترکیه در منطقه خلیج فارس را می توان در موارد زیر ملاحظه کرد:
- افزایش تنش ها و تشدید بحران ها که نمود بارز آن حمایت از اخوان المسلمین چه در مصر و چه در کشورهای منطقه است که نظام های حاکم صبغه ضد اخوانی داشته و این حمایت واکنش آنها را درپی خواهد داشت
- افزایش حمایت از گروه های مسلح تروریستی و تقویت تروریسم در منطقه، از جمله داعش
- تشدید و تعمیق اختلافات شیوخ عرب حاشیه خلیج فارس با قطر
- ورود بازیگران قدرتمند منطقه ای از جمله ایران و عربستان و ترکیه به فاز جدیدی از اختلافات و واگرایی های منطقه ای که می تواند، در پی خود صف آرایی های قدرت های جهانی را به دنبال داشته باشد.
بازخوانی ریشه‌های تروریست‌پروری غرب در جهان اسلام
اروپا کانون شدیدترین نوع تروریسم در شکل‌های گوناگون در ۳ قرن گذشته به ویژه پس از انقلاب فرانسه بوده است، طیف تروریست‌های بومی اروپا بیشتر دربرگیرنده‌ گروه‌های عقیدتی چپ و یا قوم‌گرا بوده است.
به گزارش مشرق، صد ها سال استعمار، تجزیه و تفرقه در جهان اسلام، حمایت از دیکتاتورها و در نهایت پرورش تروریسم برای مبارزه با کمونیسم شوروی دورنمای تاریخی حضور استعمارگران غربی و امروز قدرت‌های بزرگ در منطقه است. تروریسم سازمان یافته و قبیله‌ای در حالی با حمایت مستقیم کشورهای غرب و حامیان منطقه‌ای آنها در دستور کار قرار گرفته که امروز همین گروهها در تلاش هستند با منحرف کردن افکار عمومی جهان به سمت مسلمانان و ارائه‌ی تصویری خشن از اسلام حمایت‌های تاریخی خود از تروریسم جهانی را کتمان نمایند.

تحت تاثیر سیاست‌های غرب امروز ترور و نا امنی به پدیده مسلط در منطقه غرب آسیا تبدیل شده و تروریست‌ها و اقدامات تروریستی آنها به ابزار سیاست‌های غرب بدل شده‌اند. چشم انداز صلح و ثبات این منطقه بیش از هر زمان دیگری تیره شده و خطر تجزیه بسیاری از کشورهای منطقه را تهدید می‌کند. همه این مصائب، ورای موجودیت گروه تروریستی داعش، ریشه در سیاست تروریست پروری کشورهای غربی دارد. چرا که سیاست‌های استعماری آنها به نحوی چیده شده که وضع موجود تامین کننده منافع آنها است. اما خبرهای مستمر ظهور حملات تروریستی در کشورهای اروپایی نشان از این وعده الهی است که آتش ناامنی و ترور منطقه٬ دامن حامیان و شکل دهندگان اصلی تروریست‌ها را فراخواهد گرفت.

***ورود استعمارگران غربی به جهان اسلام ***

تا قرن هفدهم میلادی/ یازده هجری جهان اسلام در اوج اقتدار بود و اسلام تا قلب اروپا پیش رفته بود و سیستم استعماری تازه تاسیس غرب (بازرگانان و هیئت های مذهبی غربی) مبهوت سرزمینهای اسلامی بودند. اما به مرور اوضاع تغییر یافت و بیماری فلج کننده قرون وسطی اروپا به جوامع اسلامی سرایت کرد و همزمان غارتگری استعمار اوضاع جهان اسلام را وخیم‌تر کرد. روند غارتگری غرب در جهان اسلام ادامه داشت تا اینکه اولین جرقه بیداری جوامع اسلامی با حمله ناپلئون بناپارت به مصر زده شد.

اگرچه مدرنیته و سرمایه داری ظاهر دلفریب استعمار غربی بود، اما سابقه مذهبی و تاریخی استعمارگران در طی جنگ‌های صلیبی و اسرار آنها در تکرار کشتار مسلمانان و شدت فعالیت مبلغین مذهبی٬ نگرانی جهان اسلام را عمق بخشید. در صحنه واقعیت نیز جهان اسلام با وجود همه شعارهای انسانی استعمارگران صحنه تاخت و تاز اروپائیان قرار گرفت و بی سابقه ترین بهره کشی تاریخ رقم خورد.

***تجزیه جهان اسلام و شکل گیری دولتهای وابسته***

بهره کشی از جهان اسلام تا جنگ های جهانی اول و دوم جهانی ادامه یافت و به سبب تحولاتی که صورت گرفت، تجزیه جهان اسلام با شعارهای حقوقی و انسانی از جمله آزادی و برابری آغاز شد؛ حق تعیین سرنوشت و سایر اصول مورد حمایت غرب ابزارهای لازم برای تجزیه کشورهای بزرگ اسلامی را مهیا ساخت.

در حالی که استعمارگران شعار پایان استعمار سر می دادند؛ از چند کشور بزرگ اسلامی بیش از صدها کشور کوچک، تحت سلطه و وابسته به شکل گرفت. همه اینها در حالی بود که با آگاهی کامل غرب و به خصوص آمریکا تنها به دلیل اهداف سیاسی به واحدهای سیاسی جدید دولت اطلاق شد و بدین طریق بدون اینکه ملتی شکل گرفته باشد، دولتهای کوچک وابسته به غرب شکل گرفت.

*** آغاز دوره استعمار نوین***

با شکل‌گیری شبه دولتهای عمدتا نظامی و به سبب شکل‌گیری سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل، استعمار نوین به جای استعمار قدیمی برقرار و بازی با کشورهای کوچک برای منازعه‌سازی و بهره‌وری آغاز شد. این قاعده در دوره جنگ سرعت و با بروز سیاست‌های مختلف آمریکا از جمله دکترین ترومن وارد فاز نوین خود شد. بر پایه این استراتژی آمریکا معتقد بود حال که دنیا به دو بخش متضاد کشورهای آزاد و دمکراتیک و کشورهای غیرآزاد و غیردموکراتیک کمونیست تقسیم شده است؛ آمریکا باید به همه مخالفین کمونیسم برای آزادی کمک کند. با این تقسیم بندی و تنها به بهانه حمایت از جهان آزاد، همه ارزش های تبلیغی غرب به بهانه حمایت از دولتهای دست نشانده در کشور­های تازه تاسیس به فراموشی سپرده شد. لذا در بوران جنگ سرد آمریکا بی اعتناء به اصول و آرمان های دمکراسی خواهانه خود صرفا نگران ثبات کشورهای جهان سوم در مقابل نفوذ شوروی بود.

در این دوره تمام متحدان آمریکا در جهان اسلام را دیکتاتورها تشکیل می‌دادند و فقط به خاطر اینکه اهداف توسعه سیاسی، با ساختار جهان اسلام در تعارض بود، غرب تنها بر ثبات نظامی منطقه تأکید می‌کرد. تحت تاثیر این سیاست بود که دیکتاتورهای ضد اسلام قدرت گرفتند و بسترهای شکل گیری گروه‌های افراطی اسلام گرا را فراهم آوردند. برای نمونه جورج‌ بوش در زمان ریاست‌جمهوری خود به این امر اقرار کرد که ما در زمان جنگ سرد اشتباه کرده و دموکراسی را فدای ثبات کردیم.

واقعیت این بود که آمریکا از توسعه سیاسی در منطقه و جهان اسلام هراس داشت و نگرانی آنها از این بود که اگر در کشورهای اسلامی توسعه سیاسی رخ دهد، امکان دارد گروه‌هایی بر سر کار بیایند که توازن قوای مورد قبول  قدرت های بزرگ را برهم بزنند و به سمت شوروی تمایل داشته باشند.

لذا برای آمریکا بحث اصلی، موازنه قدرت بود اما ادعا می‌کرد که از حقوق ‌بشر دفاع می‌کند، اما در مناطقی مثل ایران یا اندونزی، که مردم می‌خواستند به سمت دموکراسی بروند، با انجام کودتا و ... مانع از توسعه سیاسی می‌شدند. در حالی که دو طرف(شوروی و غرب)، طرف مقابل را به ادامه مناقشه متهم می کردند؛ هر دو طرف در توسعه‌نیافتگی و اوضاع نا بسامان جهان اسلام نقش داشتند.

اما تروریست پروری رسمی  غرب در جهان اسلام با تجاوز شوروی به افغانستان آغاز شد و وقوع انقلاب اسلامی در منطقه بهانه های لازم برای گسترش آن را فراهم ساخت.

*** شکل گیری گروههای تروریستی مورد حمایت غرب در جهان اسلام ***

در حالی که ترور و اقدامات تروریستی، در ابعاد بسیار محدود ریشه های تاریخی و منطقه ای دارد؛ تروریست پروری قبیله ای در جهان اسلام از افغانستان و با حمایت از طالبان و بعد القاعده و در راستای بازی سیاسی شرق و غرب آغاز شد و طالبان و القاعده اولین گروههای این قافله بودند.

شکل گیری طالبان:

طالبان به گروهی از شبه نظامیان افراط‌گرای دینی در افغانستان اطلاق می شود که به مکاتب حنفی و وهابی عربستان وابسته بوده و همزمان با تجاوز شوروی به افغانستان قدرت گرفتند. این گروه در حالی که برای مقابله با شوروی سابق و به منظور آزاد کردن جهان اسلام از نفوذ کمونیسم ایجاد شد که علاوه بر ایفای نقش نظامی در صحنه افغانستان، در راستای پروژه اسلام هراسی و اسلام ستیزی به آنها اجازه فعالیت، خشونت و افراط گری و حتی اجازه تولید و تجارت مواد مخدر داده شد.

عقب نشینی شوروی از افغانستان، هرج و مرج داخلی افغانستان و تسلط گروههای متعدد بر بخشهای مختلف افغانستان و به طبع آن گرفتاری مردم این کشور در ناامنی، دزدی، قتل و تجاوز همه بسترهای داخلی ظهور طالبان بودند. لذا ظهور طالبان در واقع واکنشی خودجوش به بی نظمی و هرج و مرج داخلی در افغانستان و اقدامات خلاف نیروها و فرماندهان گروههای افغانی بود. اما بسیاری از دولتهای منطقه ای از جمله عربستان و پاکستان و آمریکا به دلیل پیش روی برق آسای این گروه و ترس از انقلاب اسلامی و مقابله با نفوذ جمهوری اسلامی ایران از این گروه حمایت کردند. برای نمونه مقامات وقت پاکستان استقبال ویژه‌ای از فعالیت این گروه داشت و افراد این گروه را با عنوان فرزند خطاب می کرد.

آمریکا در حالی که از حامیان اصلی این گروه بود، عمیقا اعتقاد داشت که می‌تواند این گروه را مدیریت و کنترل کامل نماید. دولتهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی هم به صورت غیرعلنی از طالبان حمایت کردند و این در حالی بود که شهروندان سعودی و اماراتی به صورت آشکار به حمایت مالی از طالبان پرداختند. دولتهای غربی نیز با امید به این مسئله که ظهور یک قدرت سوم میتواند در افغانستان اعاده صلح نماید از طالبان استقبال نمودند.

شکل گیری القاعده

اولین تشکیلات القاعده در سال 1988 توسط اسامه بن لادن برای مبارزه با اتحاد جماهیر شوروی و برای سازماندهی اعراب حاضر در نبرد افغانستان که به مجاهدین معروف بودند درایالت های مرزی پاکستان با افغانستان ایجاد شد. اما این گروه نیز بعد از خروج شوروی از افغانستان به گروه تروریستی مورد حمایت غرب بدل گشت.

رهبران و افراد گروههای تروریستی القاعده به سبب اینکه رهبر طالبان را به عنوان پیشوای مذهبی خود قبول دارند در ابتدای امر برای کمک به طالبان و برای مسلح‌کردن و آموزش مجاهدین اسلامی برای جنگ با شوروی وارد افغانستان و پاکستان شدند.

این گروه با کمک­های مالی، اطلاعاتی و تسلیحاتی کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای به خصوص سه کشور عربستان، پاکستان و ایالات متحده برای مبارزه با نفوذ اتحاد جماهیر شوروی شکل گرفت. جنگ افغانستان به عنوان بستر شکل‌گیری این گروه، زمینه‌ها و منافع مشترک بسیار زیادی را برای القاعده و حامیان آن فراهم ساخت. مقابله با اتحاد جماهیر شوروی و انتقام از جنگ ویتنام از جمله اهداف آمریکا در حمایت از القاعده بود.

این سازمان از حمایت و پشتیبانی دولت‌های منطقه‌ای به ‌ویژه عربستان سعودی، پاکستان و همچنین ایالات متحده آمریکا برخوردار بود، اما بعد از پایان جنگ افغانستان، این گروه فعالیت‌های خود را بسیار گسترش داد و رویکرد نوینی در اهداف برنامه ها و اقداما خود به کار بست. درفعالیت‌ها و برنامه‌های این گروه مبارزه با شوروی جای خود را به تلاش برای تاسیس حکومت اسلامی بر اساس مبارزه با دولتهای منطقه‌ای و جهانی داد. اما برای رسیدن به این هدف رویکرد متفاوتی از سوی این گروه به کار بسته شد.

درحالی که ایمن ظواهری علاقه شدیدی به مبارزه با "دشمن نزدیک" که دولت حسنی مبارک و دولتهای منطقه­‌ای را در بر می گرفت، داشت، بن­‌لادن اعتقاد داشت تنها راه مبارزه حمله به سر ابلیس، یعنی ایالات­ متحده و یا به تعبیر آنها "دشمن دور" است. وقتی مساله در خصوص حمله به دولت­های مرتد مطرح می­شد، بن لادن پاسخ می­‌داد "آنها را به حال خود رها کنید و خود را با آنها مشغول نکنید." آنها نخاله­‌ای بیش نیستند، ...وقتی آنها شاهد شکست­ ایالات­ متحده باشند، آنها در وضعیت بسیار بدی خواهند بود."

بر مبنای همین اختلاف دیدگاه نگارنده اعتقاد دارد، دو رویکرد کلان در برنامه های گروه القاعده بعد از جنگ افغانستان وجود داشته است:

 رویکرد اول به دوره فعالیت اسامه بن لادن طراح و بنیانگذار اصلی این گروه مربوط است و در این دوره، نوک حملات این گروه متوجه کشورهای غربی به خصوص ایالات متحده بوده و مرور اقدامات آنها که در ذیل آورده شده به خوبی گواه این ادعاست.

رویکرد دوم این گروه با مرگ اسامه بن لادن و قدرت گیری ایمان الظواهری آغاز می شود و مبارزه در جهان اسلام و تقابل با شیعیان را هداف گذاری کرده است در حالی که که تقویت آن در سوریه به خوبی دیده می شود. بر همین اساس نگارنده معتقد است ایالات متحده در شرایط کنونی نسبت به این گروه رفتار معتدل تری در پیش گرفته به خصوص زمانی که هدف مشترکی مانند برکناری دولت بشار اسد در سوریه را همزمان در دستور کار داده اند.

اما آمریکا و کشور های غربی به عنوان بانیان اصلی شکل گیری این گروه تروریستی تاکنون سه رویکرد متفاوت را در برابر این گروه تروریستی اتخاذ کرده است:

دوره اول: حمایت همه جانبه از گروه تروریستی القاعده و طالبان برای تقابل با اتحاد جماهیر شوروی در دوران جنگ سرد

دوره دوم: تقابل ظاهری با گروه های تروریستی از جمله القاعده به دلیل رهبری بن لادن و تاکید او بر آمریکا  و کشور های غربی

 دوره سوم: در این دوران ایالات متحده و همپیمانان این کشور باتوجه به تغییر رهبری و تغییر رویکرد در القاعده مجدداً به سمت آنها متمایل شده، به گونه ای که حمایتهای اطلاعاتی، نظامی و حتی مالی گسترده ای را از آنها در طول جنگ سوریه انجام داده است. توضیح آنکه در این دوران به حسب سیاستهای خاص القاعده در جهان اسلام و تلاش آنها برای ایجاد تفرق در میان مسلمانان دولت آمریکا نیز از این ظرفیت برای گسترش اهداف استراتژیک خود برای گسترش تفرقه میان مسلمانان بهره برداری حداکثری نموده است.

*** اهداف غرب در حمایت از تروریسم ***

با فروپاشی کمونیسم، و رفع خطر آن برای غرب٬ آمریکا تلاش گسترده‌ای برای طرح اسلام و بنیادگرایی اسلامی به عنوان تهدیدی فزاینده علیه منافع کشورهای غرب در دستور کار قرار داد. بر این اساس، بسیاری از افراد در جوامع غربی ترغیب شدند تا باور کنند بنیادگرایی دینی به‌ویژه بنیادگرایی اسلامی، جایگزین مارکسیسم به عنوان خطر اصلی برای نظم جهان شده است. از این رو، با پایان یافتن عصر جنگ سرد، ایده‌ی برخورد تمدن‌ها در سطح جهان مطرح شد و اسلام به عنوان اصلی‌ترین چالش پیش روی غرب شناخته شد.

برای نمونه پس از 11 سپتامبر تعداد بی‌شماری گزارش، مقاله و کتاب دیدگاه تنگ‌نظرانه‌ای از اسلام منعکس و آن را به صورت دینی تک بعدی ارائه داده‌اند که سرکوب‌گر و بنیادگراست و ارزش‌های دموکراتیک و مدنی را مورد تهدید قرار می‌دهد.

در صورتی که می‌توان گفت تروریسم پدیده‌ی جدیدی نیست. تاریخ مملو از اقدام‌های تروریستی است که زندگی بی‌گناهان زیادی را سلب یا تهدید کرده و افراد زیادی را از اولین حق خود، یعنی حق حیات و صیانت نفس محروم ساخته است. اما آنچه مانع مهمی در مبارزه با تروریسم شده، تلاش محافل و رسانه‌های غرب در جهت معرفی مسلمان‌ها به عنوان تنها تروریست‌های جهان و مترادف دانستن اسلام با تروریسم است.

 در حقیقت، این جریان تلاش دارد تا با منحرف کردن ذهن افکار عمومی جهان به سمت مسلمان‌ها و ارائه‌ی تصویری خشن از اسلام و مسلمانی، سرپوشی بر اقدام‌ها و فعالیت‌های تروریستی و ظهور بنیادگرایی مسیحی بگذارد؛ البته باید به این نکته‌ی مهم اشاره کرد که مفهوم و پدیده‌ی تروریسم به ویژه شکل نظام‌مند آن در سده‌های گذشته و در اروپا شکل گرفته است.

اروپا کانون شدیدترین نوع تروریسم در شکل‌های گوناگون در 3 قرن گذشته به ویژه پس از انقلاب فرانسه بوده است. طیف تروریست‌های بومی اروپا بیشتر در برگیرنده‌ی گروه‌های عقیدتی چپ و یا قوم‌گرا بوده است. سازمان‌هایی همچون «اقدام مستقیم» [3] در فرانسه، «ارتش سرخ» [4] در آلمان و «بریگاد سرخ» [5]در ایتالیا در میان این گروه‌های عقیدتی قرار دارند.

بنابراین، می‌توان اگفت که مفهوم تروریسم به ویژه بعد از 11 سپتامبر 2001 به صورت ابزاری در دست ایالات متحده و دولت‌های اروپایی درآمده تا با توجه به مبهم بودن مفهوم آن، از آن برای تأمین منافع ویژه‌ی سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی خود بهره گیرند.

تلاش غرب برای مترادف گرفتن اسلام با تروریسم، تلاشی است برای منحرف کردن افکار عمومی جهان از توجه به افراط‌گرایی رو به رشد در جهان غرب و شکلی از تروریسم که از آن تحت عنوان تروریسم غربی یاد می‌شود. تحت تاثیر سیاست های غرب امروز ترور و نا امنی به پدیده مسلط در منطقه غرب آسیا تبدیل شده و تروریست ها و اقدامات تروریستی آنها به ابزار سیاست های غرب بدل شده اند. چشم انداز صلح و ثبات این منطقه بیش از هر زمان دیگری تیره شده و خطر تجزیه بسیاری از کشورهای منطقه را تهدید می کند. همه این مصائب، ورای موجودیت گروه تروریستی داعش، ریشه در سیاست تروریست پروری کشورهای غربی دارد. چرا که سیاست‌های استعماری آنها به نحوی چیده شده که وضع موجود تامین کننده منافع آنها است. اما خبرهای مستمر ظهور حملات تروریستی در کشورهای اروپایی نشان از این وعده الهی است که آتش نا امنی و ترور منطقه دامن حامیان و شکل دهندگان اصلی تروریست‌ها را فراخواهد گرفت.


منبع: پایگاه پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی


حدیث گوهربار روز

حدیث روز/ دعای امام صادق(ع) برای فرج آل محمّد(ص)

بار خدایا، بر محمّد و ال محمّد و بر امام مسلمانان، درود و صلوات فرست و او را از پیش رو و از پشت سرش و از جانب راست و از جانب چپش و از بالاى سر و از زیر پایش (از همه جهت) محافظت فرما.
مشرق- امام جعفر صادق علیه السلام ـ در یکى از دعاهاى خود ـ : بار خدایا، بر محمّد و ال محمّد و بر امام مسلمانان، درود و صلوات فرست و او را از پیش رو و از پشت سرش و از جانب راست و از جانب چپش و از بالاى سر و از زیر پایش (از همه جهت) محافظت فرما و پیروزى و فتحى آسان (و بى رنج) نصیبش گردان و نصرتى عزت بخش عطایش کن و از جانب خود براى او تسلطى (و قدرتى) یارى گر قرار ده؛ بار خدایا، فرج آل محمّد را شتاب بخش و دشمنان آنان را، از جنّ و انس، نیست و نابود گردان.

متن حدیث:


الإمام الصادق علیه السلام ـ فی دُعاءٍ لَهُ ـ : اللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ ، وعَلى إمامِ المُسلِمینَ ، وَاحفَظهُ مِن بَینِ یَدَیهِ ومِن خَلفِهِ وعَن یَمینِهِ وعَن شِمالِهِ ومِن فَوقِهِ ومِن تَحتِهِ ، وَافتَح لَهُ فَتحًا یَسیرًا ، وَانصُرهُ نَصرًا عَزیزًا ، وَاجعَل لَهُ مِن لَدُنکَ سُلطانـًا نَصیـرًا . اللّهُـمَّ عَجِّل فَرَجَ آلِ مُحَمَّدٍ ، وأهلِک أعداءَهُم مِنَ الجِنِّ وَالإِنسِ.

«مصباح المتهجّد،ص 392 - جمال الاُسبوع، ص 293 »

مرگ دو نفر بدلیل ابتلا به آنفلونزا

منبع آگاه از مرگ دو نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزا در شهرستان‌های آبادان و شادگان خبر داد.
این منبع آگاه  اظهار کرد: دونفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزا در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر جان خود را از دست داده و پنج نفر دیگر که مشکوک به این بیماری هستند، تحت درمان بوده و پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند.وی اضافه کرد: این متوفیان سابقه بیماری داشته و پس از درگیر شدن با آنفلوانزا، درمان آنها غیرممکن و در نهایت منجر به مرگشان شده است.
منبع: فارس

معرفی خودروهای مدرن روز دنیا

رولزرویس ریث 2015؛ کوپه اشرافی دو رگه

هنگامی که پشت فرمان یک رولزرویس قرار می گیرید، این خودرو تنها شما را به مقصد مورد نظرتان نمی رساند، بلکه کاری می کند تا در مرکز صحنه و کانون توجه قرار بگیرید. البته برای بهره مندی از چنین جایگاهی باید قیمت هنگفت خودروهای رولزرویس و هزینه های بالای نگهداری و تعمیر آنها را نیز پرداخت کنید.

رولزرویس ریث 2015؛ کوپه اشرافی دو رگه

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، کوپه دو در و چهار سرنشینه رولزرویس ریث 2015 از قانون "سِر هنری رویس" که می گوید "بهترینه موجود را گرفته و آن را بهتر کن." و با نظر "چارلز رولز"، شریک تجاری رویس، که می گوید "هنگامی که این بهترین وجود ندارد، آن را طراحی کن." پیروی می کند.

رولزرویس ریث 2015؛ کوپه اشرافی دو رگه

رولزرویس ریث جدید به یک پیشرانه تویین توربوشارژ 6.6 لیتری 12 سیلندر خورجینی با فناوری تزریق مستقیم سوخت مجهز شده که توانایی تولید 624 اسب بخار نیرو و 590 پوندفوت گشتاور در دور موتور 1,500 را دارد. این قدرتمندترین رولزرویس معرفی شده تاکنون است. ریث می تواند در 4.4 ثانیه سرعت خود را از صفر به 96 کیلومتر در ساعت رسانده و پیش از فعال شدن محدود کننده سرعت الکتریکی به بیشینه سرعت 250 کیلومتر در ساعت دست یابد.

رولزرویس ریث 2015؛ کوپه اشرافی دو رگه

پیشرانه 12 سیلندر خورجینی آلمانی رولزرویس ریث با سیستم انتقال نیرو هشت سرعته ZF که از کمک ماهواره ای سود می برد، همراهی می شود. این جعبه دنده از فناوری جی‌پی‌اس برای "خواندن جاده" بر اساس مشاهدات و نقشه های ماهواره ای و سپس انتخاب دنده مناسب در هر لحظه استفاده می کند. تعویض دنده این خودرو به قدری نرم و بی صدا صورت می گیرد که آن را احساس نمی کنید.

رولزرویس ریث 2015؛ کوپه اشرافی دو رگه

رولزرویس ریث از پلتفرم مشترک با رولزرویس گوست و ب‌ام‌و سری 7 سدان بهره می برد. این کوپه اشرافی دو رگه آلمانی انگلیسی از سیستم تعلیق جناغی دوبل در جلو و چند اتصالی در عقب بهره می برد که در ترکیب با فنرها و ضربه گیرهای پویا به طور مداوم شرایط خودرو را تنظیم می کنند تا بهترین کیفیت سواری فراهم شود.

رولزرویس ریث 2015؛ کوپه اشرافی دو رگه

از جمله رقبای مستقیم رولزرویس ریث 2015 در بازار می توان به بنتلی کانتیننتال جی‌تی، بنتلی مولسان، بنتلی فلایینگ اسپر، مرسدس بنز S600 میباخ و مرسدس بنز S کلاس کوپه اشاره کرد. این خودرو برچسب قیمت پایه 294 هزار دلاری را یدک می کشد.

رولزرویس ریث 2015؛ کوپه اشرافی دو رگه

رولزرویس ریث 2015؛ کوپه اشرافی دو رگه

رولزرویس ریث 2015؛ کوپه اشرافی دو رگه

رولزرویس ریث 2015؛ کوپه اشرافی دو رگه

رولزرویس ریث 2015؛ کوپه اشرافی دو رگه

رولزرویس ریث 2015؛ کوپه اشرافی دو رگه

رولزرویس ریث 2015؛ کوپه اشرافی دو رگه

رولزرویس ریث 2015؛ کوپه اشرافی دو رگه

رولزرویس ریث 2015؛ کوپه اشرافی دو رگه

رولزرویس ریث 2015؛ کوپه اشرافی دو رگه

رولزرویس ریث 2015؛ کوپه اشرافی دو رگه

رولزرویس ریث 2015؛ کوپه اشرافی دو رگه

رولزرویس ریث 2015؛ کوپه اشرافی دو رگه

رولزرویس ریث 2015؛ کوپه اشرافی دو رگه

رولزرویس ریث 2015؛ کوپه اشرافی دو رگه

رولزرویس ریث 2015؛ کوپه اشرافی دو رگه

رولزرویس ریث 2015؛ کوپه اشرافی دو رگه

رولزرویس ریث 2015؛ کوپه اشرافی دو رگه

رولزرویس ریث 2015؛ کوپه اشرافی دو رگه

 

توصیه ها و روشهای کاربردی برای شاد زیستن

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


یکی از دلایلی که افراد در زندگی غمگین و بی حوصله هستند، بحران سازی های آن هاست. بعضی افراد در مواجهه با مشکلات، مشکلات را برای خودشان از آنچه که هستند، بزرگ تر جلوه می دهند. بسیاری از افراد می گویند زمانی که با مشکلی مواجه می شویم، به شدت آشفته و مضطرب می شویم ولی بعد از مدتی متوجه می شویم که آن مشکل آن قدرها هم آسیب رسان نبوده است.
بعضی ها انگار به صورت ذاتی شاد و سرزنده هستند و بعضی دیگر نیز به نظر می رسد که به قول معروف، نافشان را با غم و دلمردگی بریده اند! افراد غمگین تصور می کنند که شاد بودن باید در ژنشان باشد و مسئله شاد زندگی کردن، مهارتی نیست که آن را بیاموزند و بتوانند خودشان را تغییر دهند.

اما بهتر است بدانید برخلاف نظر این عده، ما انسان ها تنها موجوداتی هستیم که می توانیم تصمیم بگیریم زندگی شادی داشته باشیم یا زندگی مان را صرف انجام کارهایی کنیم که ما را غمگین و افسرده می کنند. ناگفته نماند دوری از منفی بافی، عقاید و تصورات تکراری و افراد منفی گرا دشوار، اما برای تغییر حال ما از بد به خوب، بسیار موثر است. در ادامه این ایمیل راهکارهایی برای شاد زیستن مطرح خواهد شد که خواندنشان برای شما، ضروری به نظر می رسد.
ناامیدی سراسر وجودتان را فرا نگیرد

اولین و مهم ترین کاری که باید انجام دهید، این است که بینش خود را نسبت به این دنیا و سختی ها و بلاهای آن عوض کنید. این دنیا در کنار حوادث شیرین، تلخی ها و ناکامی هایی نیز دارد و نباید به محض مواجه شدن با سختی، احساس ناامیدی کنید.
در زندگی خود، بی هدف نباشید

معمولا افرادی که برای زندگیشان هدف گذاری نکرده اند، دلیلی برای شاد شدن در زندگی نمی یابند. بنابراین یکی از گام های مهم برای شاد زیستن، آشنایی با تکنیک تعیین هدف در زندگی است. توجه داشته باشید که در هدف گذاری باید از میان اهداف خود، هدفی را انتخاب کنید که امید بیشتری به موفقیت آن دارید و در تلاش برای تحقق آن، فقط به فکر تایید یا تکذیب دیگران نباشید. البته از مشورت متخصصان بهره بگیرید. همچنین شما برای تعیین یک هدف، باید واقع بین باشید.
گذشته، به گذشته تعلق دارد

یکی از عمده ترین مواردی که می تواند شادی را از شما بگیرد، این است که دائم افسوس گذشته را بخورید. شما نمی توانید گذشته را تغییر دهید و دلیلی ندارد با آن زندگی کنید؛ پس تمام مشکلات و اشتباه های گذشته را فراموش کنید. گذشته ها، گذشته است و شما هر قدر هم بکوشید، نمی توانید آن را تغییر دهید. در واقع خطاها از ما افرادی قوی تر وعاقل تر می سازند و ما نیز از آن ها درس می گیریم و به نقاط ضعفمان پی می بریم. حتی پر تنش ترین و غم انگیزترین موقعیت ها نیز سرانجام درس های مفیدی برای ما خواهند داشت.
فقط نقاط منفی تان را نبینید

خود را همان طور که هستید، قبول کنید. هر انسانی یک سری معایب و یک سری محاسن دارد که در بعضی موارد، توان تغییر آن ها را ندارد. به طور مثال، ممکن است فردی یک مشکل بدنی داشته باشد که همیشه به خاطر آن تحت فشار روانی باشد ولی زمانی که بپذیرد مشکل دارد و توان تغییر آن را نیز ندارد و باید با همین مشکل زندگی کند، آرامش روانی بیشتری پیدا خواهد کرد. البته چنین افرادی باید با توجه به نقاط مثبتشان، بررسی کنند که با چه کارهایی می توانند نقاط ضعفشان را جبران کنند.
در مواجهه با مشکلات بحران سازی نکنید

یکی از دلایلی که افراد در زندگی غمگین و بی حوصله هستند، بحران سازی های آن هاست. بعضی افراد در مواجهه با مشکلات، مشکلات را برای خودشان از آنچه که هستند، بزرگ تر جلوه می دهند. بسیاری از افراد می گویند زمانی که با مشکلی مواجه می شویم، به شدت آشفته و مضطرب می شویم ولی بعد از مدتی متوجه می شویم که آن مشکل آن قدر ها هم آسیب رسان نبوده است.
10 روش کاربردی برای شاد بودن

وقتی صحبت از شادی و نشاط به میان می آید، خیلی ها می گویند: "دل خوش سیری چند؟!" شاد بودن اما برخلاف تصور این افراد بستگی مستقیم به خود ما دارد. زندگی سخت است، فراز و نشیب دارد، سختی در آن کم نیست اما فردی در زندگی هنرمند خوبی است که با وجود همه این موانع، بهانه ای برای شادی پیدا کند. توصیه های کاربردی و ساده ای که در ادامه می آید را برای رسیدن به این هدف به کار گیرید:
1. گلکاری یا باغبانی کنید.
2. پول های خود را خرج دلخوشی های کوچک و زیاد کنید و مدام به دنبال آرزوهای گران و دست نیافتنی نباشید.
3. روی کاری که همین الان در حال انجام آن هستید، تمرکز بیشتری کنید تا با رسیدن به موفقیت، احساس شادی در شما بیشتر شود.
4. در یک مهارت جدید، متخصص شوید. تشخیص اینکه چه مهارتی باشد به سلیقه و توانایی خودتان بستگی دارد.
5. نگرانی هایتان درباره آینده را روی یک کاغذ بنویسید، در یک پاکت نامه بگذارید و به معنای واقعی مهر و مومش کنید!
6. اطرافتان را با افراد شاد شلوغ کنید. گاهی در جمع خانواده تان جوک بگویید و شوخ طبع باشید.
7. کارهای داوطلبانه انجام دهید. کارهای داوطلبانه می توانند کارهایی خلاقانه برای کمک به دیگران باشند.
8. در پایان هر روز، حداقل ۳ اتفاق خوبی را که رخ داده یادداشت کنید و قبل از شروع روز بعد، حتما نگاهی به آن بیندازید.
9. مقایسه خود با دیگران را متوقف کنید. مهم نیست که این مقایسه در زمینه مالی باشد یا تحصیلی یا جسمی یا فرهنگی ...
10. از هر فرصتی برای ورزش استفاده کنید چراکه ورزش در افزایش روحیه و اعتماد به نفس، تاثیر قابل توجهی دارد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار خوزستان در هفته گذشته263 واحد کاهش یافت

اهواز - ایرنا - در پایان معاملات هفته منتهی به 25 آذر 1394، شاخص کل بورس اوراق بهادار خوزستان با 263 واحد کاهش نسبت به هفته پیش از آن، به رقم 62 هزار و 147 واحد رسید.

به گزارش شنبه ایرنا به نقل از بورس منطقه ای خوزستان، در پایان معاملات هفته منتهی به 18 آذر، شاخص کل بورس اوراق بهادار خوزستان با 140 واحد کاهش نسبت به هفته پیش از آن، به رقم 62 هزار و 410 واحد رسید.
در معاملات هفته گذشته، 9 میلیون و 259 هزار سهم، حق تقدم و اوراق به ارزش 14 میلیارد و 299 میلیون ریال در بورس خوزستان مبادله شد.
این تعداد سهام متعلق به 139شرکت است که 55 درصد این معاملات مربوط به خرید سهام و 45 درصد مربوط به فروش سهام بود.
معاملات توسط 11 ایستگاه معاملاتی انجام شد و در مجموع در هفته گذشته برای 39 نفر کد سهامداری جدید ایجاد شد.
همچنین در پایان معاملات این هفته سهام شرکت های صنعتی بهپاک، کارخانجات تولیدی شهید قندی و ماشین سازی اراک با بیشترین ارزش ریالی خرید و سهام بانک صادرات، صنایع آذر آب و پتروشیمی امیر کبیر با بیشترین ارزش ریالی فروش روبه رو بودند.
3004/ 6037

ورود موج بارشی به خوزستان از روز چهارشنبه/پیش بینی کاهش سه درجه ای دما

اهواز - ایرنا - مدیر کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد: از اواخر وقت روز چهارشنبه موج بارشی وارد خوزستان شود ودمای هوا نیز تا سه درجه کاهش یابد.

کوروش بهادری یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اطلاعات دقیق تر در خصوص فراگیری این سامانه در روزهای آینده اعلام می شود.
وی افزود: روز گذشته نیز بارندگی به میزان دو میلی متر در اهواز ثبت شد و در بقیه نقاط خوزستان ابرناکی گزارش شد.
بارش باران هفته گذشته نیز به صورت رگبار و همراه با رعد و برق در بیشتر نقاط خوزستان گزارش شده و میزان بارندگی در برخی از روزهای هفته در گتوند 45 میلی متر، بهبهان 43، اندیمشک 40 و ایذه 37 میلی متر اعلام شد.
بهادری ادامه داد: در طول هفته جاری آسمان صاف و با کاهش دو تا سه درجه ای دما و مه صبحگاهی پیش بینی می شود.
مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در 24 ساعت گذشته آغاجاری و آبادان با 21 و دهدز با چهار درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط خوزستان گزارش شده است.وی پیش بینی کرد: حداقل و حداکثر دمای اهواز در روز یکشنبه بین 10 تا 20 درجه سانتیگراد در نوسان است.

پیام بهداشتی روز

چگونه می توان در خواب کالری سوزاند

نتایج یک مطالعه نشان می دهد افرادی که از نظر وضعیت روده و باکتری های آن سلامت هستند، شب ها کالری بیشتری می سوزانند و تغییرات ناسالم در روده موجب چاقی می شود.

ایران اکونومیست -

گروهی از محققان دانشگاه آیووا متوجه شدند افراد به واسطه فعالیت میکروب های مفیدی که در روده آنها وجود دارد، شب ها هنگام خواب نیز کالری می سوزانند.
این محققان با استناد به یافته های خود، تغییرات ناسالم در باکتری های روده را موجب افزایش وزن می دانند و امیدوارند که یافته های آنها بتواند به ابداع روش های درمانی جدید برای چاقی منجر شود.
دکتر 'جان کربی' استاد میکروبیولوژی و اورولوژی گفت: تحقیق ما نشان داد که باکتری ها در روده مسئول سوزاندن کالری در هنگام خواب هستند.
دکتر کربی و تیم تحقیق وی محور توجه خود را روی اثرات «ریسپریدون» (risperidone) در روده متمرکز کردند که یک داروی ضد روان پریشی (آنتی سایکوتیک) است که مصرف آن موجب افزایش قابل توجه وزن در بیماران می شود.
ریسپریدون که تجویز آن در دو دهه اخیر به شدت افزایش یافته است، برای درمان اختلالات روانی در بزرگسالان و کودکان مانند بیماری های اوتیسم، اختلال دو قطبی و شیزوفرنی استفاده می شود.
محققان آیووا تلاش کردند که توضیح دهند تغییر میکروبیومی ناشی از مصرف ریسپریدون، موجب اختلال عملکرد باکتری های روده و افزایش وزن می شود.
براساس یافته این محققان، ریسپریدون موجب افزایش وزن در موش ها می شود به طوری که موش ها در عرض دو ماه 2.5 گرم و یا حدود 10 درصد کل توده بدنی خود افزایش وزن پیدا کردند.
مطالعه یاد شده همچنین نشان داد که این دارو ترکیب باکتریایی میکروبیوم موش ها را به طور قابل توجهی تغییر می دهند و تغییر در میکروبیوم عامل تغییر سوخت و ساز و افزایش وزن است.
این مطالعه نشان می دهد که دستکاری متابولیسم بدن - به طور خاص با هدف قرار دادن میکروبیوم روده - می تواند رویکرد جدیدی در درمان چاقی باشد.
محققان همچنین خاطرنشان کردند که جلوگیری از تغییرات ناسالم در میکروبیوم می تواند برای بیمارانی که داروی ریسپریدون مصرف می کنند، مفید باشد.
میکروبیوم به مجموع ژنوم میکروب هایی اطلاق می شود که بدن انسان میزبان آنها است.

پیام تشکر فرماندار خرمشهر از دست اندرکاران برگزاری مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی باشگاه ها

خرمشهر-ایرنا-معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر ضمن تشکر از میهمان نوازی مردم این شهرستان از برگزاری مناسب مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی باشگاههای تقدیر کرد.

ولی الله حیاتی شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت:خرمشهر در میزبانی رقابت های کشتی فرنگی بین المللی جام باشگاه های جهان سنگ تمام گذاشت و این مسابقات به شایستگی در سالن خلیج فارس برگزار شد.
وی همچنین از اقدامات و برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد اروند و دیگر دستگاه های دست اندرکار که در میزبانی مطلوب این رقابت ها تجلیل و قدردانی کرد.
وی همچنین از کار جهادی خبرنگاران رسانه ها در اطلاع رسانی مطلوب این رخداد تشکر کرد.
حیاتی در ادامه سخنانش با تشریح قابلیت ها و توانمندی های شهرستان خرمشهر در برگزاری رقابت های مختلف ورزشی کشوری و جهانی، گفت:با توجه فراهم سازی فضاهای مناسب ورزشی در این شهرستان امکان برگزای مسابقات مختلف در رشته های سالنی فراهم است.
معاون استاندار خوزستان همچنین با بیان برگزاری فینال مسابقات جام حذفی باشگاه های فوتبال کشور در سوم خردادماه سال آینده، ابراز امیدواری کرد:با حمایت های مسئولان استانی و دولت تدبیر و امید، زیرساخت های ورزشی و رفاهی شهرستان بیش از گذشته برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی فراهم شود.
به گزارش ایرنا زواتکو اوسیچ داور بین المللی از کرواسی نماینده اتحادیه جهانی کشتی نیز در حاشیه برگزاری این مسابقات گفته بود:مسابقات در شرایط عالی میزانی از سوی ایران برگزاری و بدون شک این مسابقات بر اعتبار جهانی ایران در مسابقات کشتی فرنگی افزود.
دومین دوره رقابت های کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان به میزبانی سازمان منطقه آزاد اروند از روز پنجشنبه به مدت دو روز در سالن خلیج فارس مجتمع ورزشی شهید جهان آرای خرمشهر برگزار و در پایان این دوره رقابت های تیم بیمه رازی تهران عنوان قهرمانی را کسب کرد و تیم های دیناموی ارمنستان و پدیده دوکوهه اندیمشک به عنوان دومی و سوم دست یافتند.
در این رقابت ها هشت تیم خارجی و چهار تیم ایرانی به مدت دو روز با یکدیگر رقابت پرداختند و 17داور ایرانی و خارجی قضاوت این دوره از مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاههای جهان در خرمشهر را برعهده داشتند.

درمان‌های گیاهی و خانگی که باید بدانید

آیا شما هم از اون دسته افرادی هستین که تا یه درد کوچیک به سراغتون میاد، سریع یه قرص مسکن میخورین؟ خب اگه جوابتون مثبته، باید یه سری به آشپزخونه تون بزنین، چون چند نوع درمان خونگی در دسترس شماست که میتونین برای تسکین دردهاتون ازشون استفاده کنین.

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

و اما این درمان های خونگی:

درد قاعدگی: ۲ تا ۳ عدد لیموترش رو در آب سرد مخلوط کرده و برای تسکین دردهاتون هر روز بنوشین.

سردرد مزمن: یه سیب رو پوست کنده و خرد کنین. کمی نمک روش پاشیده و صبح ها قبل از خوردن هر چیز دیگه ای بخورین.

نفخ شکم: یک چهارم قاشق چایخوری جوش شیرین در آب ریخته و بنوشین.

گلودرد: کمی برگ ریحان رو در آب تا زمانی که عصاره اش بیرون بیاد، بجوشونین. میتونین از این مایع برای غرغره کردن استفاده کنین.

زخم دهان: یه موز رسیده به همراه کمی عسل بهترین پیشنهاد برای تسکین فوری زخم دهانه. میتونین این خمیر رو روی محل آسیب دیده بذارین.

احتقاق سینوس: کمی سرکه سیب رو با مقدار خیلی کمی پودر فلفل هندی با یه فنجان آب داغ مخلوط کرده و اونو حداقل دو بار در روز گرم کنین.

فشار خون بالا: مخلوط میوه آمله با شیر به صورت روزانه فشار خون رو کاهش میده. این مخلوط باید صبح زود مصرف بشه.

آسم: یه قاشق غذاخوری عسل رو با نصف قاشق غذاخوری دارچین مخلوط کرده و قبل از خواب میل کنین.

شوره سر: مقداری کافور رو با روغن نارگیل مخلوط کنین. میتونین این مخلوط رو هر شب قبل از خواب روی پوست سر بذارین.

سفیدی موها: میوه خشک آمله رو در روغن نارگیل بجوشونین تا زمانی که تکه های آمله حالت سرخ شده بگیرن. این مخلوط رو به صورت روزانه روی پوست سر بمالین.

سیاهی زیر چشم: آب پرتقال رو با گلیسیرین مخلوط کرده و با استفاده ازش سیاهی دور چشم رو از بین ببرین. (چشم عضو حساس بدنه، پس مراقب باشین که این مخلوط داخل چشم نره)

نکته: آمله گیاهی درختچه ای است که میوه ای کروی شکل داره و میوه اون طعمی تلخ و گس داره و پوستش مثل آلوچه نازکه و به اندازه گردوست.
 

خنده نامه تصویری داغ

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net
شغل این دوستمون جمع کردن توپ گلف هایی هست که توی دریا شوت شده!

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net
من برم باشگاه و بیام!


مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net
ینی انقدر واجب بود؟!!!


مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net
من تو فلسفه وجودی این صندلیهای انتظار موندم :))

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net
ظاهرا خارجی ها هم از خوشی زیاد رد میدن :دی


مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net
یکی منو روشن کنه این دقیقا چه نوع پوششی محسوب میشه :))


مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net
وای وای ایرانسان بسه خدایی پاره شدیم از خنده :دی

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net
خداوکیلی به این کلاغه چیزی نگید گشنمه!

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net


یه روز خیلی معمولی در خیابان های آبودان!

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net


بذار تو حال خودشون باشن ....


مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net


این روزا باید یه دونه از این دستگیره های فر توی ماشینامون بذاریم !!


مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net


این قورباغه از عکاسی خوشش نمیاد!


مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net


رزمایش خرمن کوب ها


مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net


خدا قسمت کنه سونا همچین جایی ...

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net


هرچی واق واق کردم بیدار نشد خب!


مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net


قیافه بچه عالیه :)))


مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net
کاش منم خارج بودم ... :(


مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net


یه کارت به کارت خیلی معمولی در آبودان!


مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net


خدایی به این میگن سلفی!


مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net


من که اپل واچمو خریدم!!


مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net


پندل یا همون پوتین صندل!


مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net


یکی به من بگه تو این تصویر بز واقعی کیه!


مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net


فازت چیه خانوم معلم؟!


مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net


مخلص همه بروبچ ایرانسان. زت زیاد!

استاندارخوزستان: تیم های فوتبال لیگ برتری منطقه باید جوابگو باشند

         

اهواز- ایرنا - استاندارخوزستان گفت: مسوولان رده بالای تیم های فوتبال فولاد خوزستان، استقلال اهواز و نفت آبادان باید جوابگوی عملکرد منفی خود باشند.

کد خبر: 81886525 | تاریخ خبر: 29/09/1394 - 14:26

عبدالحسن مقتدایی روزیکشنبه در جلسه شورای ورزش این استان در سرسرای همایش های اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در اهواز اظهارکرد: یک مدیر حق ندارد به عنوان صرفه جویی بازیکن نگیرد و به تیم فوتبال منطقه زیان بزند.
وی اضافه کرد: من اجازه نخواهم داد که وضع تیم های فوتبال فولاد خوزستان، استقلال اهواز و نفت آبادان به این شکل ادامه یابد.
مقتدایی اظهارکرد: سالها برای این تیم ها زحمت کشیده شده تا توانسته اند آبروی ورزش خوزستان را در کشور حفظ کنند.
وی گفت: روی سخن من با هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان و نفت آبادان است که تا وضعیت موجود را برطرف و بسوی مثبت قدم بردارند.
استاندارخوزستان افزود: شما دیدید وقتی که تیم فوتبال فولاد خوزستان به قهرمانی رسید دهها هزار نفر از خوشحالی، به خیابان ها آمده و شادمانی خود را ابراز داشتند، بدون اینکه مشکل و یا دغدغه ای پیش آید.
وی اظهارکرد: حال آنکه هنگام چهارشنبه سوری چقدر نیرو را روانه خیابان ها می کنیم که در مواردی مشکلاتی پیش می آید، اما در فوتبال چنین نیست.
عضو سابق هیات رییسه فدراسیون فوتبال گفت: اگر مشکلی پیش آید، باید هیات مدیره فولاد خوزستان و نفت آبادان بابت ریال به ریالی که هزینه کرده اند به دیوان محاسبات جوابگو باشند.
وی افزود: همانطور که ما بابت یک قرارداد عمرانی 20 میلیون تومانی جوابگوی دیوان محاسبات هستیم، اگر این دو تیم مشکلی پیدا کردند باید مسئولان آن پاسخگو باشند.
استاندار خوزستان گفت: فوتبال در وجود مردم این استان است لذا مسوولان تیم ها حق ندارند با احساسات آنان بازی کنند.
وی اظهارکرد: پارسال 50 هزار نفر از تماشاگران برای تشویق تیم خود به ورزشگاه می آمدند ، اما امسال چه مساله ای رخ داده که چنین نیست؛ لذا انتظار این است که ورزشگاه ها همچون گذشته مملو از تماشاگر بشود.
استاندار خوزستان گفت: این پسندیده نیست که مسوولان تیمی (نفت آبادان) بگویند ما امید لیگ برتری شدن نداریم.
وی افزود: زمانی خوزستان در رشته شنا، واترپلو، دوومیدانی و برخی ورزش های دیگرحرف اول را در ورزش ایران می زد،حال چه شده که امروز چون گذشته نیست حال آنکه ظرفیت این ورزش ها چون گذشته در خوزستان وجود دارد.

واژگون شدن تانکر گازوییل در مسیر دزفول به شوشتر موجب مرگ راننده شد

گتوند-ایرنا- واژگون شدن تانکر حمل گازوییل در مسیر دزفول به شوشتر موجب مرگ راننده تانکر شد.

به گزارش ایرنا در این حادثه که ساعت سه بامداد یکشنبه در 500 متری صالح شهر از توابع گتوند بوقوع پیوست یک تانکر گازوییل به دلیل خواب آلودگی راننده منحرف و خارج از جاده واژگون شد.
مسوول روابط عمومی فرمانداری گتوند در این خصوص گفت:راننده تانکر حمل گازوییل جوانی 26 ساله اهل اراک بود که به دلیل خواب آلودگی دچار حادثه شد و در دم جان باخت.
باقر ابراهیمی با اشاره به اینکه این تانکر از دزفول به سمت شوشتر در حرکت بود که دچار حادثه شد افزود:خارج کردن راننده فوت شده چهار ساعت به طول انجامید.
مسیر دزفول به شوشتر یکی از پر تردد ترین و حادثه خیزترین جاده های شمال خوزستان است که به دلیل ناامن بودن تاکنون تعداد زیادی در این مسیر به کام مرگ رفته اند.
7278/6068/ 6037

هشدار پلیس خوزستان در خصوص کلاهبرداری از طریق مسابقه رادیویی

اهواز - ایرنا - معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان در خصوص شیوه جدید کلاهبرداری از طریق مسابقه رادیویی و کارت بانکی هشدار داد.

به گزارش یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس سرهنگ سیدرحمان موسوی گفت: به تازگی کلاهبرداران ضمن برقراری تماس تلفنی با شهروندان از آنان می خواهند در مسابقه تلفنی برنامه رادیویی شرکت کنند و با انجام مسابقه ساختگی با وانمود کردن به شرکت فرد در مسابقه و ثبت نام شدن در فهرست قرعه کشی، یک شماره به عنوان شماره پیگیری به وی می دهند.
وی افزود: پس از گذشت چند روز دوباره با فرد مورد نظر تماس و با طرح این ادعا که شما در قرعه کشی مصاحبه رادیویی برنده جایزه سی میلیون ریالی شده اید فرد را اغفال و به بهانه واریز جایزه ، شماره حساب، رمز دوم حساب و اطلاعات شخصی او را اخذ و در صورت نداشتن رمز دوم به عابر بانک هدایت و با انجام عملیات بانکی، حساب او را تخلیه می کنند.
سرهنگ موسوی با هشدار به شهروندان گفت: بزهکاران معمولا با سوء استفاده از سادگی برخی افراد و با استفاده از تکنیک هایی جهت فریب دادن آنها، به جمع آوری اطلاعات کارت بانکی افراد برای دستیابی به خواسته های مجرمانه خود پرداخته و در نهایت باعث ایجاد مخاطرات مالی قربانیان خود می شوند که شهروندان با توجه به هشدارهای پلیسی و رعایت نکات امنیتی از سوء استفاده های احتمالی بزهکاران جلوگیری کنند.

تماشایی ترین شگفتی های طبیعت


 

حتما شما نیز در مورد عجایب هفتگانه چیزهایی شنیده‌اید. سازه‌های شگفت انگیزی که معماری دوران باستان را تلألویی دیگر بخشیده و اگر چه اکثر آنها در غبار زمان محو شدند، اما خاطره‌شان تا به امروز در ذهن بشر جاودانه باقی مانده است. این بار اما با مادر طبیعت همراه خواهیم شد، هنرمندی که بومش به وسعت دنیاها است و خالق عجایبی است که شاید بسیاری از آنها هنوز هم از دیدگان ما پنهان باقی مانده‌اند

اگر بخواهیم فهرستی جامع از زیبایی‌های دنیا تهیه کنیم، گزینه‌های بی‌شماری پیش روی‌مان قرار خواهند گرفت. واقعیت این است که خالق هستی، پرتره‌های رنگارنگی خلق کرده است، تابلوهایی نفیس و تماشایی که تار و پودشان با خطوط ظریف زیبایی و رنگ‌های درخشان الهام در هم تنیده شده‌اند. جایی قلمرویی سنگی قد برافراشته و جایی دیگر مخمل سبز درختان، گرمی رنگ‌های شاد گل‌ها و درخشش پرشکوه خورشید هنگامه برپا کرده است. جایی زلال دریاچه‌ای آرام و جایی دیگر خروش امواج کف آلود. گاهی اعماق اقیانوس‌ها و گاهی بام آسمان، حتی آن دورها در کیهان، در کهکشان‌ها در فراسوی گستره‌ی دید ما


مناظر طبیعت مناظر طبیعت مناظر طبیعت مناظر طبیعت

کهکشان

اما فعلاً  و در قالب 10 شگفتی برتر، شماری از عجایب طبیعی این جهان را به شما معرفی خواهیم کرد. فهرستی که توسط خبرگزاری ارائه شده و هفت شگفتی بی‌نظیر طبیعت را در خود جای داده است. اما در این مطلب، اندکی این فهرست را گسترش داده و سه شگفتی دیگر را نیز به آن اضافه کردیم که شاید از پیش با آنها آشنا بوده باشید

پاریکوتین( Parícutin)، مکزیک

پاراکوتین، مکزیک

آتشفشان پاریکوتین ، قلّه‌ی آتشفشانی مرگ آوری است که نمونه‌ای از آن در هیچ کجای دیگر جهان قابل مشاهده نبوده و نیست. در سال 1943 این آتشفشان یک باره و بدون مقدمه از دل مزرعه‌ی ذرت کشاورزی بومی به نام دیونیسیو پولیدو  سربرآورد. در همان زمان این قلّه‌ی نوظهور مورد توجه قرار گرفته و دانشمندان برای مطالعه و بررسی آن روانه‌ی محل شدند. در طول 9 سال بعد از این ظهور یکباره‌، دانشمندان به دقت ساختار این آتشفشان را مورد کند و کاو قرار داده و از آن نقشه‌ای جامع تهیه کردند، در آن زمان هزاران عکس از دهانه‌ی این آتشفشان گرفته شد


پاراکوتین، مکزیک

اما در سال 1952، فوران غیر منتظره‌ی این آتشفشان، فاجعه‌ای هولناک را رقم زد. در آن زمان و بواسطه‌ی فعالیت‌های آتشفشانی، این قلّه به صورت مخروطی 424 متری در آمد که محوطه‌ای به وسعت 233 کیلومتر مربع را با فورانی شدید با خاک یکسان کرد. محوطه‌ای وسیع با خاکستر، سنگ و گدازه پوشیده شده و دو شهر پاریکوتین و سَن خوان  تقریباً به طور کامل تخریب شد. همچنین سه شهر دیگر نیز خسارات سنگینی را متحمل شدند. هزاران نفر در جریان این حادثه جان خود را از دست دادند


پاراکوتین، مکزیک

برای نخستین بار در تاریخ بشر، منطقه‌ای که تا پیش از این واقعه، زمینی سبز و آرام بوده و هیچ اثری از فوران‌های آتشفشانی در آن دیده نمی‌شد، رنگ عوض کرده و آتشفشانی متفاوت پا به عرصه‌ی وجود گذاشت. فوران این آتشفشان برای اولین بار فرصتی در اختیار علوم مدرن قرار داد تا چرخه‌ی فورانی آتشفشان‌های این چنینی را مورد بررسی قرار دهد. خوشبختانه هم اکنون این آتشفشان هیچ فعالیتی نشان نداده و خاموش است

در سفری به این منطقه می‌توان با هلیکوپتر بر فراز آتشفشان پرواز کرده و از زاویه‌ای متفاوت خسارات ناشی از این فوران ناگهانی را مشاهده کرد. تنها چیزی که از روستای سن خوان باقی مانده، کلیسایی است که اکنون متروکه و تنها در این ناحیه روزگار می‌گذراند


پاراکوتین، مکزیک


آبشار ویکتوریا، مرز زیمباوه و زامبیا

آبشار ویکتوریا

یکی از معروف‌ترین و در عین حال زیباترین آبشارهای جهان، آبشار ویکتوریا یا  است که در جنوب قاره‌ی آفریقا و در مرز دو کشور زیمباوه و زامبیا واقع شده است. این آبشار از رودخانه‌ی زامبیزی  تغذیه می‌کند. آب این رودخانه به صورت مستقیم و از ارتفاعی در حدود 108 متر به پایین سرازیر شده و منظره‌ای بدیع و مبهوت کننده را پدید می‌آورد. پهنای این آبشار در حدود 1.708 متر است. ابعادی قابل توجه که حتی از کیلومترها دورتر نیز قابل مشاهده بوده و شگفتی بازدید کنندگان را برمی‌انگیزاند


آبشار ویکتوریا

در کنار بازدید از این جاذبه‌ی شگفت انگیز طبیعت، گردشگران می‌توانند جرئت به خرج داده و در استخر شیطان غوطه‌ور شوند. حفره‌ای مسحور کننده که به طورت طبیعی در مسیر جریان رودخانه‌ی زامبیزی شکل گرفته و شنا کردن در آن چالش بر انگیز است


آبشار ویکتوریا

در فاصله‌ی ماه‌های سپتامبر تا دسامبر، جریان آب در این ناحیه اندکی از تب و تاب افتاده و شماری از شناگران شجاع دل تن به آب زده و در اعماق کم شنا می‌کنند


آبشار ویکتوریا آبشار ویکتوریا


دریاچه‌ی هیلیِر (Hillier)، میدل آیلند(Middle Island)، استرالیا

دریاچه هیلیِر، استرالیا

جزیره‌ی میدل آیلند که در مجمع‌الجزایر ریشِرشه  واقع شده، یکی از عجایب طبیعی و باشکوه جهان را در دل خود جای داده است، دریاچه‌ای شور که درست در لبه‌ی این جزیره قرار گرفته است. این دریاچه هیلیِر نامیده شده و رنگ متفاوت آن در نگاه اول، هر بیننده‌ای را مات و مبهوت خود می‌کند. هنوز هیچ دانشمندی موفق به کشف قطعی رمز و راز وجودی این درخشش صورتی تماشایی نشده است. هر چند گروهی معتقدند که این رنگ صورتی نتیجه‌ی حضور باکتری‌ خاصی به نام در آب این دریاچه است. همچنین این رنگ دائمی بوده و با انتقال دادن، هیچ گونه تغییری در رنگ آب مشاهده نمی‌شود. دریاچه‌ی هیلیر 600 متر امتداد و 250 متر پهنا دارد. سریع‌ترین راه رسیدن به این جزیره پرواز با هواپیما است. سفری دو ساعته که از شهر پِرس واقع در استرالیای غربی آغاز می‌شود


دریاچه هیلیِر، استرالیا

علاوه بر بازدید از این دریاچه‌ی دیدنی، فعالیت‌های تفریحی متعددی در انتظار گردشگران این ناحیه است. راهپیمایی، دوچرخه سواری، اسب سواری، غواصی، موج سواری، تماشای شنا کردن وال‌ها، قایق سواری، کایاک سواری، ماهیگیری و تورهای تفریحی متعدد، از جمله امکاناتی است که امکان انجام آنها در سواحل این جزیره فراهم شده است. برای تماشای بهتر زیبایی غیر قابل انکار این دریاچه، گشتی هوایی بهترین انتخاب به شمار می‌رود


دریاچه هیلیِر، استرالیا


بندر ریو دو ژانیرو، برزیل

بندر ریو دوژانیرو

وقتی کاوشگران پرتغالی در سال 1502 به این منطقه رسیدند، در همان نگاه اول مجذوب چشم انداز متفاوت، تماشایی و سحر انگیز این خلیج شدند. قلل و صخره‌های واقع در این ناحیه دارای آن چنان اشکال عجیب و مرموزی بودند که اروپاییان تا آن زمان به چشم ندیده بودند. هنوز هم با گذر صدها سال، این منظره‌ی تماشایی، جذابیت غیر قابل انکار خود را حفظ کرده است. بندر ریو دو ژانیرو، بی‌شک یکی از نمادها و سمبل‌های فراموش نشدنی است که همواره کشور برزیل را به خاطرمان می‌آورد


بندر ریو دوژانیرو

شاید بتوان گفت که یکی از عادی‌ترین فعالیت‌های گردشگران این منطقه، سفر به قلّه‌ی کُرکووادو  و بازدید از مجمسه‌ی معروف عیسی منجی باشد. جایی که دورنمایی وسیع و خیره کننده از این بندر، پیش چشم بازدید کنندگان گسترده شده است


بندر ریو دوژانیرو بندر ریو دوژانیرو


شفق قطبی

شفق قطبی

این پدیده‌ی زیبا و خیال انگیز که در نیمکره‌ی شمالی قابل مشاهده است، مدت‌هاست که نگاه بشر را به خود معطوف کرده است. به نقل از خبرگزاری ، شفق قطبی به تازگی در شمار 7 شگفتی طبیعی جهان، جای گرفته است. کشورهای ایسلند، فنلاند، سوئد و نروژ بهترین گزینه‌ها برای تماشای این تابلوی نقاشی آسمانی هستند. در فصل زمستان این پدیده رایج‌تر بوده و تقریباً در همه جا قابل مشاهده است


https://groups.yahoo.com/groups/rangirangi

انسان از دیر باز مفتون جادوی نهفته در آسمان‌ها بوده و هست. به جز رصد ستارگان، مشاهده‌ی رقص انوار شمالی نیز جذابیت و زیبایی خاص خود را دارد


شفق قطبی https://groups.yahoo.com/groups/rangirangi

 

ده مقصد شگفت انگیز خانوادگی

 


سفر به همراه خانواده یکی از بهترین خاطراتی است که هر فردی در ذهن خود دارد و سعی می‌کند در آینده نیز تجربه‌های مشابهی را با خانواده خود داشته باشد. گاه‌گاهی تعطیلاتی نظیر سال نو و موارد مشابه وجود دارد که بسیاری از افراد سعی می‌کنند در چنین شرایطی به همراه خانواده خود سفر کنند. همراه ما باشید تا با مقاصد برتر برای سفر‌های خانوادگی آشنا شویم

شرایطی را تصور کنید که کودکانتان از شما درخواست می‌کنند تا آن‌ها را به سفر ببرید و حالتی را در ذهن خود به‌تصویر می‌کشند که در صحرایی نظیر صحرا (کویری در آفریقا) هستند و برروی شتر سوار شده‌اند. قایق‌سواری در کنار وال‌ها و هیجاناتی که در حین پریدن آن‌ها از آب ایجاد می‌شود از جمله مواردی است که کودکان را عاشق طبیعت می‌کند

کره زمین مکان‌های بسیار زیادی دارد که هر کدام برای خانواده‌ها و البته کودکان جالب هستند. جاذبه‌های طبیعی نظیر سخره‌های مرجانی Borneo، آب‌های زیرزمینی که حباب‌های زیادی دارند و یخچال‌های طبیعی در Patagonia از جمله مواردی هستند که گردشگران در سفر‌های خانوادگی‌شان قادر خواهند بود در چنین مکان‌هایی خاطرات خوبی را در ذهن‌شان ثبت کنند


555


کودکان اغلب از بازدید از مکان‌های پربازدید و محبوب استقبال می‌کنند و به همین دلیل می‌توانید با آن‌ها به یک سفر پرهیجان به آفریقا بروید و از مکان‌های مختلف آن و کویر‌های زیبایی که دارد بازدید کنید. معابد بودایی سری‌لانکا نیز مکانی جالب برای کودکان و البته والدینشان به‌حساب می‌آیند

البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که خانواده‌ها شرایط مختلفی در خصوص تعداد اعضا، شیوه زندگی و شرایط مالی دارند. اما در هر کدام از این حالات، سفر کردن حس و حال خوبی دارد و البته چندان فرقی نمی‌کند که در یک هتل لوکس اقامت داشته باشید یا در طبیعت چادر بزنید؛ مهم این است که از طریق هر دو روش قادر خواهید بود تا زیبایی‌هایی طبیعت و جاذبه‌های گردشگری مکان مورد نظرتان را مشاهده کنید

۱- سفر به آفریقا

https://groups.yahoo.com/groups/rangirangi

شاید بتوان گفت که سفر ماجراجویانه به آفریقا در پارک کروگر  خلاصه می‌شود. البته باید توجه داشت که استان نیز یکی از مکان‌هایی است که دوست‌داران حیات وحش حتما عاشق آن خواهند شد. گردشگران در این سرزمین می‌توانند به تماشاهای حیوانات مختلف بپردازند. گفتنی است که آفریقا پنج حیوان معروف دارد شامل شیر، پلنگ، فیل، بوفالو و کرگدن می‌ِشود – مترجم

گردشگران در تور‌های یازده روزه می‌توانند در دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و سواحل اقیانوس هند حیوانات مختلفی را مشاهده کنند. بازدید از حیوانات، قایق‌سواری، غواصی و دوچرخه‌سواری در کوهستان از جمله فعالیت‌هایی است که گردشگران در آفریقا انجام می‌دهند. البته در این سفر تماشا کردن زندگی تمساح‌ها نیز خالی از لطف نیست. پس برای انجام این کار باید به سراغ روستای Zulu رفت که در واقع قلمرو تمساح‌ها به‌شمار می‌رود

۲- کمپ‌زدن در غرب وحشی

https://groups.yahoo.com/groups/rangirangi


جنوب غربی آمریکا دره‌های بسیار جالب و زیبایی دارد که همگی برای گردشگران جالب هستند. خانواده‌ها در این دره‌ها ۴ روز اقامت خواهند داشت که تماشا‌کردن ستارگان در تاریکی این دره‌ها نیز خود فعالیتی دوست‌داشتنی است. گردشگران قادر خواهند بود در گروه‌های کوچک و با راهنمای اختصاصی این سفر را بگذرانند و در طول این سفر ماجراجویانه نیز از ۵ پارک ملی بازدید خواهند کرد که در این بین می‌توان به دره و گرند کانیون اشاره کرد

بهتر است در طول سفرتان به این منطقه حتما چکمه با خود به همراه ببرید. زیرا کوه‌پیمایی‌های بسیاری خواهید داشت و البته در برنامه سفر مذکور، ورزش‌های آبی، اسب‌سواری و گاهی اقامت در خانه‌های گِلی نیز وجود دارد. شروع و پایان تور گردشگری به غرب وحشی در لاس‌وگاس صورت می‌گیرد و گردشگران می‌توانند یک روز نیز در این شهر به تفریح بپردازند

۳- از معبد تا ساحل

https://groups.yahoo.com/groups/rangirangi


سری‌لانکا ترکیبی از طبیعت و فرهنگ است که فیل و معابد زیبا از نماد‌های این کشور هستند. سری‌لانکا مکانی است که اوقات خوبی را برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند و امکان انجام دادن فعالیت‌های مختلفی نیز در آن وجود دارد. از طریق تور‌های ۱۱ روزه‌ای که در سری‌لانکا وجود دارد (به همراه راهنمای شخصی) گردشگران به بازدید از جزیره‌های اصلی و زیبا، قلعه سنگی (که در بالای کوه قرار دارد)، مزارع چای در و پارک ملی خواهند پرداخت. اقامتگاه‌های بسیار خوبی نیز در سری‌لانکا وجود دارد و ۴ روز از این تور نیز در سواحل سپری می‌شود

۴- سرزمین آتش و یخ

https://groups.yahoo.com/groups/rangirangi


سرزمین آتش و یخ یکی از چمشگیر‌ترین مکان‌ها در زمستان است. با وجود اینکه تابستان‌های بسیار داغی را در ایسلند شاهد هستیم اما زمستان‌های این سرزمین بسیار هیجان‌انگیز است. آبفشان‌ها و آب‌های زیرزمینی جوشان، مواردی هستند که باعث شده‌اند توجه گردشگران به ایسلند جلب شود. در طول تور ۷ روزه‌ای که برای خانواده‌ها ترتیب دیده شده است، افراد قادر خواهند بود تا از تمام جاذبه‌های زمین‌گرمایی بازدید کنند که در این بین می‌‌توان به آبفشان‌ها و البته یخچال‌های طبیعی اشاره کرد

گردشگران در ایسلند می‌توانند به سراغ تفریح‌های مختلفی نظیر اسب‌سواری یا تماشا کردن نهنگ‌های قاتل بروند. گردش در پایتخت ایلسند بسیار هیجان‌انگیز است و کافه‌ها و موزه‌های زیادی در آن وجود دارد

۵- دوچرخه سواری در طول تاریخ

https://groups.yahoo.com/groups/rangirangi


دوچرخه سواری یکی از فعالیت‌های جالب در زمین‌های سرسبز شمال ویتنام است. یک تور ۱۲ روزه برای این سرزمین وجود دارد که گردشگران در طول آن قادر خواهند بود فعالیت‌های متنوعی را انجام دهند. این تور در پارک‌های ملی، روستاها، معابد و غار‌ها صورت می‌گیرد و تمام این مسیر‌ها را نیز باید از طریق دوچرخه طی کنید. از که در جنوب این سرزمین قرار دارد تا که شهری به عنوان میراث جهانی است همگی باید از طریق دوچرخه طی شود

البته محدودیت زیادی در این بین وجود ندارد و گردشگران می‌توانند بدون دوچرخه به فعالیت‌های مختلفی در ویتنام بپردازند. اقامت در خانه‌های قایقی در جزایر آهکی خلیج یا یک شب سکونت در خانه‌های قبیله‌ای از جمله فعالیت‌هایی هستند که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کنند. کلاس‌های آشپزی، فعالیت‌های آبی، سفر با قطار و موارد مشابه باعث می‌شوند گردشگران خاطرات خوبی از ویتنام داشته باشند. البته همانند هر جای دیگر، خرید از بازار‌های محلی ویتنام نیز بسیار هیجان‌انگیز است

۶- فرهنگ، ورزش و طبیعت

https://groups.yahoo.com/groups/rangirangi


کشور‌های کمی در جهان وجود دارند که همانند آرژانتین فعالیت‌های مختلفی را در اختیار گردشگران خانوادگی قرار می‌دهند. شهر بوئنوس آیرس نیز ترکیبی است از فرهنگ و مکان‌های رنگارنگ که گردش در بین جاذبه‌های تاریخی و استادیوم (خانه کلوب فوتبال باعث سرگرمی گردشگران خواهند شد. عاشقان طبیعت نیز می‌توانند در آرژانتین لذت ببرند. سفر به جنگل‌های زیبا و تماشا کردن آبشار‌هایی نظیر یا کایاک‌سواری در اطراف خط ساحلی از جمله‌ی این فعالیت‌های هیجان انگیز برای عاشقان طبیعت هستند. البته در طول سفر خود به این سرزمین تماشا کردن منظره‌ای برفی از پارک ملی را نیز فراموش نکنید. دوست‌داران حیوانات در تالاب قادر خواهند بود تا به تماشای زندگی تمساح‌ها و کاپی‌بارا – برگچه‌خوار یا کاپی‌بارا بزرگترین جونده جهان است که گاهی طولش به ۱ متر نیز می‌رسد – بپردازند

۷- کوه‌نوردی

https://groups.yahoo.com/groups/rangirangi


مراکش یکی از کشور‌های هیجان‌انگیز برای سفر‌های خانوادگی است که در جریان آن گردشگران قادر به استراحت کردن در استخر‌های زیبا و لذت بردن از مناظر مختلف هستند. اما در مقابل، بالا رفتن از کوه‌های بلند و پوشیده از برف این کشور نیز هیجان‌انگیز است. این کوه‌نوردی‌ها به همراه یک راهنمای خانوادگی صورت می‌گیرد و نقطه شروع و پایان این کوه‌پیمایی نیز شهر مراکش است. بازدید از جاذبه‌های گردشگری معروف مراکش و انجام فعالیت‌های گوناگون در این کشور، اقداماتی هستند که گردشگران در سفر خود به مراکش انجام می‌دهند. دره‌های شیب‌دار،، باغ‌ها و روستای سنتی نیز از جمله مکان‌هایی جالی مراکش هستند

در نهایت نیز بهتر است که گردشگران به سواحل شرقی اقیانوس اطلس بروند و به تماشای ماهی‌های رنگارنگ بپردازند. اقامت در استراحتگاه‌های نیز انتخاب خوبی است. در این استراحتگاه امکان انجام دادن فعالیت‌های مختلف ورزشی و آبی وجود دارد و هتل‌های راحت و استخر‌های شنا از جمله قابلیت‌های این منطقه هستند

۸- کوه‌نوردی در تاریخ

https://groups.yahoo.com/groups/rangirangi


خانواده‌هایی که قصد سفر به پرو را دارند، باید خود را برای یک کوه‌نوری سخت و طولانی آماده کنند. کوه‌نوردی در چهار روز کامل را به خود اختصاص خواهد داد و در این مسیر تا ارتفاع ۴۲۰۰ متری بالا خواهید رفت و برای اقامت نیز در کمپ‌های کوهستانی ساکن خواهید شد. اما پیشنهاد می‌شود در صورتی به این کوه‌نوردی بروید که کودکانتان سن نسبتا زیادی داشته باشند زیرا مسیر طولانی و نسبتا خطرناک است

البته در جریان این کوهنوری به بازدید از کوه مشهور ماچو پیچو  که یک خرابه سنگی در بالای آن وجود دارد و کوه نیز خواهید پرداخت. از طریق منطقه در جنگل‌های آمازون پرو نیز می‌توان قایق‌سواری کرد یا با پای پیاده در این منطقه راه رفت و به تماشای حیوانات مختلفی نظیر میمون، ماکائو و تمساح پرداخت. اگر خوش‌شانس باشید، در این صورت پیدا کردن یک سمور بزرگ رودخانه‌ای نیز کار سختی نخواهد بود

قایق‌سواری از نوع ، دوچرخه سواری در کوهستان و زیپلاین  در دره مقدس از جمله فعالیت‌های هیجان‌انگیز برای گردشگران هستند

۹- ببر و یوزپلنگ

https://groups.yahoo.com/groups/rangirangi


بخش شمالی هندوستان مناظر بسیار زیبایی دارد که هر گردشگری را در بازدید نخست مجذوب خود می‌کند. در بخش کوچکی از این منطقه نیز می‌توانید به بازدید از جاذبه‌های محبوب این کشور بپردازید. تاج‌محل، قصر و حیواناتی نظیر ببر و یوزپلنگ از جمله مواردی هستند که گردشگران را در سفر به هندوستان سرگرم خواهند کرد. قایق‌سواری در رودخانه گنگ و تماشا کردن غروب آفتاب در از جمله جالب‌ترین فعالیت‌هایی هستند که گردشگران در سفر خود به هندوستان انجام می‌دهند. تور هندوستان تمام جاذبه‌های گردشگری این کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد که در این بین کلاس‌های آشپزی، فیلم‌های بالیوودی و موارد مشابه وجود دارند

حمل و نقل گردشگران نیز از طریق قطار یا اتومبیل‌های خصوصی صورت می‌گیرد اما از طریق شتر، فیل و کاسلکه‌های چینی نیز می‌توان وارد عمل شد. هندوستان برای خانواده‌هایی با کودکان کم سن و سال نیز مناسب است و هتل‌های راحتی دارد که اغلب آن‌ها نیز دارای استخر هستند

۱۰- گردش در حیات وحش

https://groups.yahoo.com/groups/rangirangi


کاستاریکا یکی از کشور‌هایی است که ابعاد کوچکی دارد اما در مقابل جانوران بسیار زیادی در آن زندگی می‌کنند. تور‌های دو هفته‌ای کاستاریکا باعث می‌شود گردشگران پی ببرند که چرا به این کشور لقب بیشترین تنوع‌زیستی در جهان را داده‌اند. پیاده‌روی در جنگل‌های بارانی این کشور نیز بسیار هیجان‌انگیز است

پیدا کردن میمون و ماکائو در این منطقه کار ساده‌ای است و کودکان نیز بخش‌های مختلف زمین را جستجو خواهند کرد تا قورباغه و سایر حیوانات عجیب و غریب را مشاهده کنند. زیپلاین و قایق‌سواری در رودخانه نیز از جمله اقداماتی است که باعث ثبت خاطرات خوب در ذهن خانواده‌ها می‌شود. البته استراحت در آب‌های گرم موجود در دامنه کوه‌ها نیز بسیار آرامش‌بخش است

مهربانی به دیوارهای اهواز هم رسید

اهواز- ایرنا- در ادامه کمپین 'دیوار مهربانی' تعدادی از شهروندان اهوازی در یک حرکت خودجوش محل هایی برای اهدای لباس به نیازمندان در مرکز شهر اهواز راه اندازی کردند.

به گزارش ایرنا 'دیوار مهربانی' اقدام خیرخواهانه ای است که با فرارسیدن فصل سرما از سوی تعدادی از شهروندان در کشور، به راه افتاده است.
طرفداران این کمپین با شعار 'نیاز داری بپوش، نیاز نداری بپوشان' پیام خود در شبکه های اجتماعی منتشر کرده و از مردم می خواهند چنانچه لباس زمستانی یا کیف و کفشی دارند، که به آن نیاز ندارند برای استفاده نیازمندان بگذارند و چنانچه به لباس احتیاج دارند از این محل بردارند.
در اهواز نیز از سوی شهروندان دو محل برای توزیع این لباس ها در نظر گرفته است: خیابان شریعتی نبش شریف زاده و خیابان طالقانی جنب حسینیه اعظم.
فرامرزی یکی از کسبه محل و بانیان این حرکت در اهواز در این باره به ایرنا گفت: این پیشنهاد از سوی یکی از اهالی محل طرح و با استقبال سایر ساکنان و کسبه مواجه شده است.
وی افزود: با انتشار پیام در شبکه های اجتماعی، تعداد بیشتری از شهروندان با این حرکت آشنا شده و لباس های بیشتری را به محل می آورند ولی هنوز نتوانسته ایم نیازمندان به این لباس ها را این محل ها به خوبی آشنا کنیم.
وی از شهروندان اهوازی درخواست کرد که با توجه به سرمای هوا بیشتر لباس های زمستانه خود را به این محل ها اهدا کنند.
هر ساله با فرارسیدن فصل سرما حس نوع دوستی انسانها ، باعث ایجاد و راه اندازی کمپین های اهدای لباس های گرم در سراسر کشور می شود تا از فشار سرما به اقشار کم درآمد جامعه کاسته شود.
با انتشار تصاویر 'دیوار مهربانی' در ایلام، این حرکت طرفدارانی در سایر شهرها نیز پیدا کرد و بعد از آن شهروندان شیراز، سنندج، کرمان، مشهد، اهواز و... نیز دست به کار این حرکت خیرخواهانه شدند.
7151/6064

ثبت نام 60 نفر در خوزستان برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در نخستین روز ثبت نام

اهواز- ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان خوزستان از ثبت نام 60 نفر در نخستین روز نامنویسی نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان خبر داد.

فرج اله خبیر شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد 56 نفر مرد و چعار نفر زن هستند.
نامنویسی از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از صبح روز شنبه در ستادهای انتخاباتی فرمانداریهای استان آغاز و تا یک هفته دیگر ادامه می یابد.
خبیر گفت: با ثبت نام دو نفر دیگر برای نمایندگی خبرگان رهبری در روز شنبه تعداد افراد ثبت نام کرده برای نمایندگی خبرگان رهبری در استان خوزستان به هشت نفر رسید.
بر اساس این گزارش، آیت الله محسن حیدری (نماینده فعلی مجلس خبرگان) و حجت الاسلام محمدجواد مرمضی امروز برای پنجمین دوره مجلس خبرگان نامنویسی کرده اند.
پیش از این آیت الله عباس کعبی (عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری)، آیت الله عبدالکریم فرحانی (معاون حوزه های علمیه کشور)، آیت الله سیدعلی شفیعی (نماینده فعلی مجلس خبرگان)، حجت الاسلام سیدحسن حسن زاده (امام جمعه موقت اهواز) و آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری برای نامزدی در انتخابات این دوره مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند.
خوزستان شش نماینده در مجلس خبرگان و 18 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که سه نفر از این تعداد نمایندگان اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس هستند.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند امسال به صورت همزمان برگزار می شود.

معاون استاندار خوزستان: دستفروشان و متکدیان سایر استان ها به خوزستان سرازیر شده اند

اهواز- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: شرایط مساعد و نبود نظارت باعث شده دستفروشان و متکدیان سایر استان ها به خوزستان سرازیر شوند.

به گزارش ایرنا فرج اله خبیر شنبه شب در جلسه ساماندهی دستفروشان که با حضور استاندار خوزستان در سرسرای جلسات فرمانداری اهواز تشکیل شد، دستفروشی و مشاغل کاذب را یک بیماری در حوزه اقتصاد توصیف کرد و افزود: وجود این پدیده ها نشان می دهد که وضعیت اشتغال در این استان نامناسب است.
وی با بیان اینکه نبود کنترل و شرایط مساعد خوزستان زمینه را برای قانون شکنی مهیا کرده گفت: ترکیب جمعیتی دستفروشان نشان می دهد که بسیاری از آنها بومی این استان نیستند و شرایط مساعد باعث شده از تمام استان های کشور برای دستفروشی به خوزستان سرازیر شوند که این مساله درمورد هجوم متکدیان دیگر استان ها به خوزستان نیز صدق می کند.
خبیر اظهار کرد: هم اکنون تمام مبادی ورودی و خروجی خوزستان محل استقرار وانت بارهایی شده که احتمالا به صورت سازمان یافته کار می کنند.
به گفته وی، وانت بارها در حاشیه اتوبان های اهواز همه نوع کالا اعم از میوه و خشکبار تا کت و شلوار به فروش می رسانند.
خبیر خواستار ورود شهرداری اهواز برای ساماندهی وانت بارها شد و افزود: استانداری برای ساماندهی نقاط متراکم دستفروشی به شهرداری کمک می کند.

* دادگاه ویژه تخلفات شهری
معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز نیز در این جلسه از آمادگی دادگستری خوزستان برای ایجاد شعبه ویژه ساماندهی دستفروشان خبر داد.
علی اصغر صادقی گندمانی با تاکید بر حضور فعال نیروی انتظامی در جریان جمع آوری دستفروشان گفت: پارسال در هنگام اجرای حکم ماده 100 توسط شهرداری (تخریب ساخت وساز غیرمجاز) راننده لودر به طرز بی رحمانه ای هدف شلیک گلوله متخلفان قرار گرفت و کشته شد.
وی با اشاره به طرح ساماندهی دستفروشان خیابان سلمان فارسی(نادری) اهواز اظهارکرد: گزارشات متعددی از این بازار مبنی بر فروش مواد مخدر، مشروبات الکلی، قرص و داروی غیرمجاز و خرید و فروش سلاح به دست ما رسیده است.
صادقی گندمانی تاکید کرد: مقابله با این تخلفات به تنهایی بر عهده شهرداری نیست و سایر دستگاه ها نیز باید پیشتیبانی کنند.

واژگون شدن تانکر گازوییل در مسیر دزفول به شوشتر موجب مرگ راننده شد

گتوند-ایرنا- واژگون شدن تانکر حمل گازوییل در مسیر دزفول به شوشتر موجب مرگ راننده تانکر شد.

به گزارش ایرنا در این حادثه که ساعت سه بامداد یکشنبه در 500 متری صالح شهر از توابع گتوند بوقوع پیوست یک تانکر گازوییل به دلیل خواب آلودگی راننده منحرف و خارج از جاده واژگون شد.
مسوول روابط عمومی فرمانداری گتوند در این خصوص گفت:راننده تانکر حمل گازوییل جوانی 26 ساله اهل اراک بود که به دلیل خواب آلودگی دچار حادثه شد و در دم جان باخت. باقر ابراهیمی با اشاره به اینکه این تانکر از دزفول به سمت شوشتر در حرکت بود که دچار حادثه شد افزود:خارج کردن راننده فوت شده چهار ساعت به طول انجامید.
مسیر دزفول به شوشتر یکی از پر تردد ترین و حادثه خیزترین جاده های شمال خوزستان است که به دلیل ناامن بودن تاکنون تعداد زیادی در این مسیر به کام مرگ رفته اند.

استاندار خوزستان: مخالفتی با سخنرانی چهره های سیاسی نداریم

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان مخالفت با سخنرانی علی مطهری را در دانشگاه تکذیب کرد و گفت: خوزستان با سخنرانی هر چهره سیاسی که ممنوعیت قانونی نداشته باشند، مخالفت نمی کند.

عبدالحسن مقتدایی یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه هیچ درخواستی بابت سخنرانی علی مطهری در خوزستان نداشتیم افزود: هر درخواستی که از مسیر قانونی ارائه شود، غیرممکن است که در استان انجام نشود زیرا هماهنگی کامل بین دستگاه های مجری برنامه ها وجود دارد.
به گفته وی، علاوه بر سخنرانی ها، در طول سال همایش ها و برنامه های اجتماعی و مفرح و مذهبی در خوزستان برگزار می شود که مجوز آنها با طی مسیر قانونی صادر می شود.
وی درباره صدور مجوز برای گردهمایی های سیاسی گفت: هر شخصی که ممنوعیت قانونی برای سخنرانی نداشته باشد، خواه نرم ترین چهره سیاسی باشد تا تندترین، می تواند مجوز برگزاری دریافت کند و وظیفه ما این است که در استان تریبون را در اختیار مردم قرار دهیم که بیایند و حرف خود را بزنند.
مقتدایی تاکید کرد: در صورت طی مسیر قانونی، در اسرع وقت به علی مطهری یا هر فعال سیاسی دیگر مجوز می دهیم.
وی درباره اتفاقات آیین 16 آذر در دانشگاه چمران اهواز اظهار کرد: آنچه در این دانشگاه پیش آمد، قلب واقعیت و برداشت سطحی از موضوع بوده است.
به تازگی در شبکه های اجتماعی مطلبی مبنی بر مخالفت شورای تامین خوزستان با برنامه های علی مطهری نماینده تهران در دانشگاه شهید چمران و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز منتشر شده است.
بر اساس این خبر به نقل از منابع آگاه دانشگاه، دانشگاه علوم پزشکی اهواز علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی و فرزند علامه شهید مرتضی مطهری را واجد صلاحیت حضور در دانشگاه ندانسته و از حضور این نماینده مجلس در دانشگاه خود داری کرده زیرا وی را مخل نظم دانشگاه تشخیص داده است.
این خبر می افزاید: استاندار خوزستان و معاونت سیاسی استانداری تمامی برنامه های انجمن های اصلاح طلب خوزستان را تا انتخابات مجلس به مصلحت ندانسته است.
همچنین ساسان موگهی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز درباره برنامه حضور علی مطهری در دانشگاه گفته است: انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه درخواست برگزاری برنامه ای با حضور علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را ارایه کرده و هیات نظارت تاکنون پاسخی به این درخواست مبنی بر رد یا موافقت با آن را اعلام نشده است.
سخنرانی دو فعال سیاسی اصلاح طلب (آذر منصوری و جهانبخش خانجانی) به مناسبت 16 آذر روز دانشجو در دانشگاه شهید چمران اهواز به دلیل برخی اعتراضات منجر به تنش، و ناتمام ماند.
7151/ 6037

تشییع دو شهید گمنام در آبادان


تشییع دو شهید گمنام در آبادان / عکس: ایسنا - بهمن گلبانکی

تشییع دو شهید گمنام در آبادان / عکس: ایسنا - بهمن گلبانکی

تشییع دو شهید گمنام در آبادان / عکس: ایسنا - بهمن گلبانکی

تشییع دو شهید گمنام در آبادان / عکس: ایسنا - بهمن گلبانکی

تشییع دو شهید گمنام در آبادان / عکس: ایسنا - بهمن گلبانکی

تشییع دو شهید گمنام در آبادان / عکس: ایسنا - بهمن گلبانکی

تشییع دو شهید گمنام در آبادان / عکس: ایسنا - بهمن گلبانکی

تشییع دو شهید گمنام در آبادان / عکس: ایسنا - بهمن گلبانکی

تشییع دو شهید گمنام در آبادان / عکس: ایسنا - بهمن گلبانکی

تشییع دو شهید گمنام در آبادان / عکس: ایسنا - بهمن گلبانکی

تشییع دو شهید گمنام در آبادان / عکس: ایسنا - بهمن گلبانکی

تشییع دو شهید گمنام در آبادان / عکس: ایسنا - بهمن گلبانکی

تشییع دو شهید گمنام در آبادان / عکس: ایسنا - بهمن گلبانکی

تشییع دو شهید گمنام در آبادان / عکس: ایسنا - بهمن گلبانکی

تشییع دو شهید گمنام در آبادان / عکس: ایسنا - بهمن گلبانکی
ارسال خبر به دوستان

ایمنی تانکرهای سوخت عراقی کجا کنترل می‌شود؟

رییس پلیس راه خوزستان با اشاره به تردد تانکرهای سوخت عراقی در محورهای استان بر لزوم توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای خوزستان تاکید کرد.

سرهنگ قاسم قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، در رابطه با کنترل عبور و مرور تانکرهای سوخت عراقی در جاده ها اظهار کرد: هر چند محدودیت خاصی برای تردد تانکرهای سوخت در روزهای عادی اعمال نمی‌شود ولی عبور و مرور این تانکرها در شب ممنوع اعلام شده است.

وی در خصوص چگونگی معاینه فنی تانکرهای حمل سوخت گفت: معاینه فنی این تانکرها در کشور عراق انجام می‌شود و صدور کارت معاینه فنی برای خودروهای عراقی بر عهده پلیس راهور ایران نیست. البته در صورتی که برای این خودروها مشکل خاصی از جمله آسیب‌دیدگی لاستیک‌ها به وجود آید، پلیس راهور وظیفه خود را انجام می‌دهد و در مواقع لزوم اعمال قانون خواهد کرد. به هر حال این تانکرها، خودروهای باکیفیتی هستند و از ایمنی حداقل بالای 80 درصد برخوردارند.

قدرتی همچنین به کنترل تانکرهای حمل سوخت در محورهای استان اشاره کرد و افزود: علاوه بر پلیس راه، مجموعه حمل و نقل پایانه‌ها نیز بر استاندارد و ایمنی تانکرها نظارت دارد.

وی با اشاره به واژگونی و آتش‌سوزی یک تانکر حمل سوخت عراقی در اندیمشک اظهار کرد: هر چند تردد تانکرهای سوخت در افزایش ترافیک استان خوزستان تاثیرگذار است، ولی کشور به ترانزیت نیاز دارد و این ترانزیت نیز باید انجام شود. در مقابل، زیرساخت‌های جاده‌ای نیز باید توسعه یابد.

 

رییس پلیس راه خوزستان گفت: ضروری است توجه بیشتری به زیرساخت‌های داخلی از جمله امکانات جاده‌ای استان خوزستان لحاظ شود و با توجه به حجم تردد وسایل نقلیه به ویژه تانکرهای سوخت، باید با هماهنگی وزارت راه تلاش کرد که به ایمنی جاده‌ها و ترافیک خوزستان آسیبی وارد نشود.  

6 کشته و زخمی در حوادث رانندگی شب گذشته خوزستان

رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان از کشته و زخمی شدن 6 نفر در حوادث رانندگی شب گذشته در استان خبر داد.

دکتر شهریار میرخشتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: حادثه برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با یک خودرو پژو پارس که ساعت 18 شب گذشته در کیلومتر 2 جاده سربندر-ماهشهر رخ داد، یک کشته و یک زخمی بر جای گذاشت.

وی افزود: مصدوم این حادثه به بیمارستان معرفی ماهشهر منتقل شد.

میرخشتی گفت: همچنین در حادثه واژگونی یک دستگاه خودرو پژو 405 که ساعت 23:45 شب گذشته در کیلومتر 20 جاده امیدیه به دیلم رخ داد، 2 نفر کشته و 2 نفر زخمی مصدوم شدند. مصدومان این حادثه به بیمارستان امیدیه منتقل شدند.