سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

قابل توجه آقایان محترم خوزستانی


روش‌هایی برای شاد کردن دل مادران

 روش‌هایی برای شاد کردن دل مادران

به گزارش بی باک به نقل از مشرق، ولادت حضرت زهرا(س) در 31 فروردین این روز را به رویداد مهمی برای مادران تبدیل کرده است و همه دوست دارند که هر طور شده این روز را بدل به روزی به یاد ماندنی بکنند؛ اما به مادری که خداوند بهشت را زیر پایش قرار داده چه چیزی می توان داد که در خور او باشد؟

مهمترین کاری که در این روز باید انجام دهید به یاد داشتن روز مادر است. با گذر روزگار و تلنبار شدن مشکلات و گرفتاری ها، مادرها آرام آرام به کناری می روند و فقط وقتی به بن بست می‌خوریم به یاد می آوریم که لبخند مادر حلال همه دردها است.

کسی که سال های جوانی خود را به پای ما گذاشته آنقدر قلب بزرگی دارد که چیزی از ما نخواهد. شاید بزرگترین توقع مادرها فراموش نشدن توسط فرزندانشان باشد پس در وهله اول باید به او ثابت کنیم در دل ما جای دارد و او را فراموش نکرده ایم.

اگر فکر می کنید با فرستادن یک پیامک و یا تلفن کردن می توانید این کار را انجام دهید سخت در اشتباهید. این کار شما پیام مثبتی ندارد و نشانه یک نوع رفع تکلیف است. پس اگر قرار است فقط به تبریک گفتن بسنده کنید حتما حضوری این کار را انجام دهید.

برخی در روز مادر به دنبال خرید کادوهای گران قیمت هستند. با آنکه کادوهای گران قیمت می توانند هر زنی را خوشحال کنند و هر چه برای مادر خرج شود کم است اما با کارهای خلاقانه و هزینه های کمتر نیز می توان دل مادر را شاد کرد . در ادامه به معرفی چند روش برای خاطره انگیز کردن این روز می پردازیم:

 

کادوی ارزشمندی به بهای زیر پا گذاشتن غرور

بوسیدن پای مادر هزینه ایی برای شما ندارد. فرقی نمی کند شما رئیس جمهور باشید یا مدیر کل، کارمند باشید یا کارگر، هنرمند مشهوری باشید با یک تاجر معروف؛ اگر غرور خود را کنار بگذارید و پای مادرتان را ببوسید به فرموده پیامبر (ص) گویی بر آستانه کعبه بوسه زده اید.

این کار شما هیچ خجالتی ندارد و اگر فرزند دارید به یاد داشته باشید شما الگوی آنها هستید. پس بوسیدن پای مادر را در خفا انجام ندهید و اجازه بدهید این صحنه ناب را همسر و فرزندانتان هم ببینند. مطمئن باشید عشق و علاقه شما از این طریق نه تنها به مادرتان منتقل شده بلکه بوی خوش آن کل خانواده را معطر خواهد کرد.

 

* نامه بنویسید

برای غافلگیر کردن مادرتان حتما لازم نیست یک ساعت گرانقیمت رولکس بخرید. کافی است احساس خود را روی کاغذ بیاورید و آن را برای مادرتان پست کنید. با پیشرفت وسایل ارتباطی کمتر اتفاق می افتد به دست کسی نامه ای برسد و این کار باعث غافلگیری مادرتان می شود.

یکی از نگرانی های مادرها موفق بودن در تربیت فرزندان و رضایت آنها از عملکردشان است. پس می توانید در نامه خیال وی را راحت کنید که کم نگذاشته است و شما نه تنها از عملکرد او راضی هستید بلکه همه موفقیت هایتان را مدیون تصمیمات او هستید. مطمئن باشید این کار شما اشک شوق را در چشمان مادرتان جمع می کند.

 

* کمی از وقتتان را هزینه کنید

یک روز کامل اختصاص دادن به مادر هزینه زیادی نیست. شما هر چه قدر برای مادر هزینه کنید کم است. پس خساست را کنار بگذارید و روزی متفاوت برای او رقم بزنید.

کار روتین روزانه در خانه، بدون مرخصی، بدون استراحت و بدون بازنشستگی می تواند هر کسی را از پا در بیاورد. حداقل در این یک روز از مادرتان بخواهید همه کارهای خانه را تعطیل کرده و او را به گردش ببرید. دیدن یک فیلم در سینما و غذا خوردن در رستوران هزینه چندانی روی دوشتان نمی گذارد اما به مادرتان حس مهم بودن می دهد.

 

* خرید های هدفمند

حالا که می‌خواهید دست در جیب برده و کادویی بخرید بهتر است هدفمند خرید کنید. از خرید وسایلی که کاربرد چندانی ندارد صرف نظر کنید. به این فکر کنید مثلا یک "توت فرنگی قاچ کن" چه سودی برای مادرتان دارد؟!

کارهای روزانه در خانه بر خلاف ظاهر خود انرژی و وقت زیادی را از مادر می گیرد. در خرید هدیه وسایلی را مدنظر داشته باشید که می تواند این کار شاق روزانه را برای آنها آسانتر کند. مثلا ماشین ظرف شویی در کنار صرفه جویی در هزینه آب می تواند این پیام را به مادرتان ارسال کند که شما برای وقت او ارزش قایل هستید و می‌خواهید با کادوی روز مادر وقت بیشتری برای خود داشته باشد.

اگر هم مادری به روز دارید که از کامپیوتر و تلفن های هوشمند استفاده می کند، وسایل جانبی گوشی و کامپیوتر انتخاب خوبی به نظر می رسد اما دقت کنید هدف از خرید این کادو آسایش مادر است نه شما! کارت گرافیکی Gforce سری GT قطعا به کار مادرتان نمی آید ولی یک رم 16 گیگ که همه فیلم ها و عکس های خانوادگی در آن ریخته شده باشد می تواند شادی مادرتان را در پی داشته باشد.

 


اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز



کوچک‌زاده در پاسخ به امعترضانی که داعا می‌کردند، ‌در روز حادثه عده‌‌ای وارد زندان شده و با شکستن شیشه‌ها به ضرب و شتم متهمان پرداخته‌اند و وی از این موضوع آگاه است، گفت: این خبر را چه کسی به شما داده است؟ آیا غیر از این است که از طریق ماهواره و بی‌بی‌سی از ماجرا مطلع شده‌اید؟ ‌من خودم شب گذشته از بی‌بی‌سی شنیدم.
کد خبر: ۳۹۴۴۶۳
تاریخ انتشار:۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱-20 April 2014
زندان‌پنجشنبه گذشته، خبری مبنی بر زد و خورد زندانیان و عده‌‌ای در زندان اوین در خروجی برخی از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها قرار گرفت که البته ‌خبر آن از سوی مسئولان زندان‌ها تکذیب شد. با وجود این، امروز افرادی که ادعا میکردند، خانواده زندانیان یادشده هستند، با حضور در برابر مجلس شورای اسلامی در اعتراض به این خبر تجمع کردند. 

به گزارش «تابناک»، این افراد امروز‌ روبه‌روی در‌ شمالی مجلس شورای اسلامی تجمع کردند که در جریان آن، برخی‌ نمایندگان مجلس از سوی هیأت رئیسه، مسئول پیگیری خواسته‌های این افراد شدند و با حضور ‌آن‌ها درباره حوادث اتفاق افتاده‌ صحبت کردند.

در این میان، مهدی کوچک‌زاده نیز در جمع این افراد حاضر شد و به گفت‌وگوی نسبتا تند با این افراد پرداخت. این ‌نماینده‌ مجلس‌ از آنان خواست پراکنده شوند و رسانه‌های بیگانه از جمله بی‌بی‌سی را عامل این شایعه دانست.

کوچک‌زاده در پاسخ به امعترضانی که داعا می‌کردند، ‌در روز حادثه عده‌‌ای وارد زندان شده و با شکستن شیشه‌ها به ضرب و شتم متهمان پرداخته‌اند و وی از این موضوع آگاه است، گفت: این خبر را چه کسی به شما داده است؟ آیا غیر از این است که از طریق ماهواره و بی‌بی‌سی از ماجرا مطلع شده‌اید؟ ‌من خودم شب گذشته از بی‌بی‌سی شنیدم. 

یکی از خانواده‌های دیگر به کوچک‌زاده گفت: من خودم دیروز در دادسرا‌ بودم و دادیار گفت متهمان مقاومت کرده‌ و کتک خورده‌اند. از شما می‌خواهم ‌در این باره تحقیق کنید.

کوچک‌زاده در پاسخ به ‌ادعای این فرد گفت: من می‌دانم که یکی از نمایندگان در حال‌ طراحی پرسشی در این باره است. ما نیز پیگیری می‌کنیم تا به نتیجه برسد. 

این نماینده همچنین گفت: کار سیاسی و اقدامات قضایی از هم متفاوت هستند و این کاری که شما در حال پیگیری آن هستید، کار سیاسی است. در کار قضایی باید سند و مدرک داشت، شما باید اسم و مدرک بدهید تا ‌بتوانیم پرونده را پیگیری کنیم. 

این نماینده در پاسخ به یکی دیگر از تجمع‌کنندگان که می‌گفت، من ادعا دارم که زندانیان کتک خورده‌اند، گفت: من هم ادعا دارم و می‌گویم شما دروغ می‌گویید. حالا ‌چگونه می‌خواهید این را ثابت کنید؟ شما که عقل دارید؛ بنابراین، بر پایه قانون، کسی که ادعا دارد باید ثابت کند. شما هم بروید و سند بیاورید. شهادت زندانیان هم چون به نفع خودشان است، پذیرفته نیست. 

کوچک‌زاده در پایان گفت: این حرف‌ها خنده‌دار است و اینکه کسی در زندان کتک خورده، دروغ است. اگر من زندانی را کتک بزنم، دیوانه نیستم که تلفن در اختیارش قرار دهم و بگویم برو به هر کس که می‌خواهی این را اطلاع بده. ‌نباید خیلی بدبین بود؛ مثلا اگر کسی به من توهین کند، من واکنش تندی از خودم نشان می‌دهم. در‌ زندان هم همین است و اگر به زندان‌بان چیزی گفته شود، ممکن است دعوایی هم پیش بیاید.

وی افزود: اگر به حرف من اعتماد دارید، بیایید و ‌حرفتان را بزنید و اگر اعتماد ندارید، بروید و آن طرف‌تر بایستید.

گویا بار دیگر خبرسازی در مورد پارچین‌ در حال جدی شدن است. این منطقه که با اختلاف بر سر بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال‌های اخیر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته، دوباره کانون اتهام‌زنی منابعی ناشناس قرار گرفته تا مانعی جدید بر سر حل مسأله هسته‌ای ایران ایجاد شود.
کد خبر: ۳۹۴۴۶۴
تاریخ انتشار:۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷-20 April 2014
دروغپردازی منابع اسرائیلی در مورد غنی‌سازی ‌هسته‌ای در پارچین

گویا بار دیگر خبرسازی در مورد پارچین‌ در حال جدی شدن است. این منطقه که با اختلاف بر سر بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال‌های اخیر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته، دوباره کانون اتهام‌زنی منابعی ناشناس قرار گرفته تا مانعی جدید بر سر حل مسأله هسته‌ای ایران ایجاد شود.

به گزارش «تابناک»، تنها یک روز پس از اینکه رئیس سازمان انرژی اتمی‌ در گفت‌و‌گو با ‌العالم، به اصرار آژانس برای بازدید و نمونه‌برداری از پارچین بر مبنای مطالعات ادعایی پرداخت و پذیرش این درخواست را وابسته به ارائه اطلاعات دانست، منابع صهیونیستی نشان دادند که منبع این اطلاعات رسیده به آژانس، این رژیم است. 

بنا بر این گزارش، روز گذشته، صالحی معاون، رئیس جمهور و رئیس سازمان با اشاره به موضوع مطالعات ادعایی گفت: «آن‌ها اصرار دارند، به دلیل همین موضوع می‌خواهند از پارچین بازدید کنند. این درحالی است که پیشتر دو بار بازدید و نمونه‌برداری کرده‌اند و به این حقیقت رسیده‌اند که مسأله مشکوکی وجود ندارد؛ اما باز هم بنا بر‌ اطلاعاتی نادرست که از جایی به آن‌ها می‌رسد، تصمیم می‌گیرند‌ از این مکان دیدار کنند که به عقیده ما این امر نباید این گونه ادامه داشته باشد و باید در نقطه‌ای متوقف شود. از طرفی ما هنوز توجیه نشده‌ایم که چرا این‌ها با وجود دو بار بازدید از پارچین، می‌خواهند برای بار سوم از این مکان بازدید کنند. صالحی تصریح کرد: آن‌ها می‌گویند ما اطلاعاتی‌ داریم و ما نیز گفته‌ایم این اطلاعات را در اختیار‌مان قرار دهید تا از اصالت آن مطمئن شویم، ولی آن‌ها تا کنون از این کار خودداری کرده‌اند‌». 

سایت صهیونیستی دبکا که مشهور به داشتن ارتباط با محافل اطلاعاتی اسرائیل است، امروز در واکنش به سخنان دیروز صالحی،‌ ادعای جدیدی انتشار داده که گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌ آن را کامل رد می‌کند. 

دبکا مدعی شده ‌که ایران ۱۳۰۰ کیلوگرم از اورانیوم با غنای پایین خود را به پارچین منتقل ‌و در آنجا ۱۶۳۰ سانتریفیوژ پیشرفته نصب کرده است تا این اورانیوم را به سرعت به غنای بالا‌تر برساند. 

دبکا همچنین ادعا دارد، آژانس با توجه به این اطلاعات باید از فریبکاری ایران در مذاکرات هسته‌ای که قرار است دور بعد آن به زودی آغاز شود، جلوگیری کند. 

ادعای منابع اسرائیلی در حالی است که در گزارش‌های فصلی آژانس در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران، بخشی به اعلام وزن ذخایر اورانیوم غنی شده ایران و نیز موارد استفاده آن‌ها اختصاص دارد و آژانس بار‌ها بر نظارت خود بر این مواد تأکید کرده است. 

۱۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده ادعایی منابع صهیونیستی، تقریبا یک ششم ذخایر موجود اورانیوم غنی شده تا 5 درصد ایران را تشکیل می‌دهد و جابجایی آن بدون مطلع شدن آژانس، محال است.

اقدام احمدی‌نژادی‌ها در سالمرگ چاوز!
کد مطلب : 38780
گروه سیاسی: اعضای هیئت منتظران بهار، هفته گذشته برای درگذشت چاوز مراسم سالگرد گرفتند و تصاویری از این هیئت در صفحات فضای مجازی پخش کردند.
این اقدام حامیان محمود احمدی‌نژاد در حالی است که وی روز 91/12/16 به مناسبت درگذشت هوگو چاوز با شهید خطاب کردن وی در پیام تسلیتش نوشته بود: «چاوز شهید راه پاسداری از ارزش‌های انسانی و انقلابی است و تردید ندارم که او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح (ع) و تنها باقیمانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد کرد.»



این پیام تسلیت احمدی‌نژاد برای چاوز و شهید خطاب کردن وی با اعتراضات گسترده‌ای در داخل مواجه شد و حواشی زیادی را به همراه داشت.

تصاویر زیبا از خودروهای مدرن



مینی کوپر 2014 را دیده‌اید؟/تصاویر
کد مطلب : 38724
گروه اقتصادی: مینی کوپر کانتری من مدل 2014 با و جود ظاهر کوچک و کامپکت خود به طور شگفت انگیزی کاربردی و با تجهیزات کامل است. کانتری من جدید نمایی از یک SUV کامپکت است . اگر یک خودرو مینی با فضای زیاد می خواهید کانتری من 2014 گزینه مناسبی است.
سه سطح کارکرد برای کانتری من در نظر گرفته شده است. هر دو گیربکس 6 سرعته اتوماتیک kنیز برای انتخاب وجود دارد.



فضای داخلی دنست با راین خودرو شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. با وجود ظاهر کامپکت خارجی این خودرو با فضایی مشابه یک خودروی سدان در قسمت بار مواجه هستید و با خواباندن صندلی های عقب به فضای بار افزوده نیز خواهد شد.



از لحاظ امنیت کانتری من مدل 2014 هنوز تست های تصادف را انجام نداده است. اما تجهیزات استاندارد امنیتی را برای رانندگان و سرنشینان ارائه کرده است. مدل سال گذشته همین خودرو بالاترین رتبه امنیت 11HS را کسب کرده است.



مانند دیگر مدل های کوپر ، کانتری من هم ترکیبی از بازه وسیعی از تجهیزات در ترکیب با ظاهری زیبا و خاص است. بسیاری از قابلیت های این خودرو به آپشن های لوکس با تکنولوژی بالا قابل ارتقا است.

مشخصات
موتور: توربو 1.6 لیتری I4
توان: 201 اسب بخار
سیستم انتقال قدرت: گیربکس 6 سرعته دستی و اتوماتیک (2 دیفرانسیل)
شتاب 0 تا 100 کیلومتر: 6.6 ثانیه
حداکثر سرعت: 210 کیلومتر بر ساعت
ظرفیت: 5 نفر
مصرف سوخت: 9 لیتر در 100 کیلومتر شهری / 6. 7 لیتر در 100 کیلومتر در جاده‌ای
قیمت پایه : 900. 34 دلار






غول 625 اسب بخاری شورلت /تصاویر
کد مطلب : 38722
گروه اقتصادی: شاید بتوان گفت که رانندگی در خودروهای پر سرعت یکی از پرهیجان​ترین و لذت بخش​ترین تفریحات ممکن است. حال تصور کنید که در خودرویی با قدرت و سرعت بالا و بدون سقف این کار را انجام دهید.
رانندگان حرفه ای خودروهای مسابقه ای علاقه چندانی به خودروهای بدون سقف یا با سقف جمع شو ندارند، اما شرکت شورلت اصرار دارد که این خودرو کاملا متفاوت از سایر خودروهای این چنینی است. 



بر خلاف اکثر تبدیلات معمول خودروهای عادی به نسخه های بدون سقف ، Z06 جدید نسبت به مدل کوپه خود تغییر چندانی نکرده است. شورلت اطمینان داده که بدنه آلومینیومی Z06 معمولی آن چنان قدرتمند و مقاوم بوده است که حتی پس از برداشتن سقف نیازی به محکم تر کردن آن نیست.



شورلت اطلاعات زیادی درباره روند طراحی این خودرو منتشر کرده است. برای مثال قبل از ورود این مدل به خط تولید بیش از 17000 طرح از آن در کامپیوتر ترسیم شده است. هم چنین رییس مهندسان این خودروسازی اعلام کرده که تکنولوژی های استفاده شده در این خودرو 5 سال پیش وجود نداشتند.



این خودرو به یک موتور توربو شارژ شده 6.2 لیتری 8 سیلندری مجهز خواهد بود که حداقل 625 اسب بخار قدرت تولید می کند. وزن این خودرو نیز هم اندازه با مدل عادی آن است.



شرکت شورلت به تازگی پس از انتشار خودروهای معمول خود مدتی بعد نسخه های بدون سقف آن ها را نیز به بازار منتشر می کند. Z06 جدید نیز خودرویی است که همگان انتظار ورود آن به بازار را داشتند.




تصاویر زیبا از خودروهای مدرن



مینی کوپر 2014 را دیده‌اید؟/تصاویر
کد مطلب : 38724
گروه اقتصادی: مینی کوپر کانتری من مدل 2014 با و جود ظاهر کوچک و کامپکت خود به طور شگفت انگیزی کاربردی و با تجهیزات کامل است. کانتری من جدید نمایی از یک SUV کامپکت است . اگر یک خودرو مینی با فضای زیاد می خواهید کانتری من 2014 گزینه مناسبی است.
سه سطح کارکرد برای کانتری من در نظر گرفته شده است. هر دو گیربکس 6 سرعته اتوماتیک kنیز برای انتخاب وجود دارد.



فضای داخلی دنست با راین خودرو شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. با وجود ظاهر کامپکت خارجی این خودرو با فضایی مشابه یک خودروی سدان در قسمت بار مواجه هستید و با خواباندن صندلی های عقب به فضای بار افزوده نیز خواهد شد.



از لحاظ امنیت کانتری من مدل 2014 هنوز تست های تصادف را انجام نداده است. اما تجهیزات استاندارد امنیتی را برای رانندگان و سرنشینان ارائه کرده است. مدل سال گذشته همین خودرو بالاترین رتبه امنیت 11HS را کسب کرده است.



مانند دیگر مدل های کوپر ، کانتری من هم ترکیبی از بازه وسیعی از تجهیزات در ترکیب با ظاهری زیبا و خاص است. بسیاری از قابلیت های این خودرو به آپشن های لوکس با تکنولوژی بالا قابل ارتقا است.

مشخصات
موتور: توربو 1.6 لیتری I4
توان: 201 اسب بخار
سیستم انتقال قدرت: گیربکس 6 سرعته دستی و اتوماتیک (2 دیفرانسیل)
شتاب 0 تا 100 کیلومتر: 6.6 ثانیه
حداکثر سرعت: 210 کیلومتر بر ساعت
ظرفیت: 5 نفر
مصرف سوخت: 9 لیتر در 100 کیلومتر شهری / 6. 7 لیتر در 100 کیلومتر در جاده‌ای
قیمت پایه : 900. 34 دلار






غول 625 اسب بخاری شورلت /تصاویر
کد مطلب : 38722
گروه اقتصادی: شاید بتوان گفت که رانندگی در خودروهای پر سرعت یکی از پرهیجان​ترین و لذت بخش​ترین تفریحات ممکن است. حال تصور کنید که در خودرویی با قدرت و سرعت بالا و بدون سقف این کار را انجام دهید.
رانندگان حرفه ای خودروهای مسابقه ای علاقه چندانی به خودروهای بدون سقف یا با سقف جمع شو ندارند، اما شرکت شورلت اصرار دارد که این خودرو کاملا متفاوت از سایر خودروهای این چنینی است. 



بر خلاف اکثر تبدیلات معمول خودروهای عادی به نسخه های بدون سقف ، Z06 جدید نسبت به مدل کوپه خود تغییر چندانی نکرده است. شورلت اطمینان داده که بدنه آلومینیومی Z06 معمولی آن چنان قدرتمند و مقاوم بوده است که حتی پس از برداشتن سقف نیازی به محکم تر کردن آن نیست.



شورلت اطلاعات زیادی درباره روند طراحی این خودرو منتشر کرده است. برای مثال قبل از ورود این مدل به خط تولید بیش از 17000 طرح از آن در کامپیوتر ترسیم شده است. هم چنین رییس مهندسان این خودروسازی اعلام کرده که تکنولوژی های استفاده شده در این خودرو 5 سال پیش وجود نداشتند.



این خودرو به یک موتور توربو شارژ شده 6.2 لیتری 8 سیلندری مجهز خواهد بود که حداقل 625 اسب بخار قدرت تولید می کند. وزن این خودرو نیز هم اندازه با مدل عادی آن است.



شرکت شورلت به تازگی پس از انتشار خودروهای معمول خود مدتی بعد نسخه های بدون سقف آن ها را نیز به بازار منتشر می کند. Z06 جدید نیز خودرویی است که همگان انتظار ورود آن به بازار را داشتند.




اخبار آلودگی زیست محیطی در خوزستان



جنوب غرب دیروز میزبان ریزگردها بود
بهار آمد؛ ریزگردها هم دوباره از عراق آمدند!
کد مطلب : 38798
گروه جامعه: فصل بهار که از چندین سال پیش در استان‌های غربی و جنوبی کشور با کابوس هجوم ریزگردها همراه شده است، امسال و در آخرین روزهای فروردین نیز به این ریزگردها و ذرات آلاینده، روی خوش نشان داده، به طوری که اکنون هوای استان خوزستان، در شرایط اضطرار قرار گرفته و هوای کرمانشاه نیز غبارآلود گزارش شده است.
بهار آمد؛  ریزگردها هم دوباره از عراق آمدند!
به گفته لاهیجان‌زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان میزان آلودگی هوای روز گذشته در اهواز و برخی شهرهای استان از جمله آبادان، شادگان و ماهشهر به 600 میکروگرم بر مترمکعب در وضع اضطرار گزارش شده و این در حالی است که حد مجاز وجود ریزگردها در هوای پاک و سالم حدود صد میکروگرم برمترمکعب است.

غلامپور، معاون اداره کل هواشناسی خوزستان نیز با بیان این که دلیل این وضع، وزش باد قابل ملاحظه محلی و برخاستن گرد و خاک از بیابان های استان است، در گفت وگو با واحد مرکزی خبر افزود: میزان دید در اهواز به دو کیلومتر، ماهشهر سه کیلومتر، آبادان چهار کیلومتر، بستان چهار کیلومتر و شادگان چهار کیلومتر در ساعت رسیده است.

کارشناس مسئول آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز با اشاره به ورود یک توده گردوغبار به خوزستان یادآور شد: هوای چهار شهر استان شامل اهواز، آبادان، سوسنگرد و بندر ماهشهر اکنون در شرایط ناسالم و هشدار قرار گرفته است. الهام خاکسار افزود: این توده گردوغبار چند روز پیش در استان الانوار عراق شکل گرفته و به سمت جنوب غرب کشورمان حرکت کرده است.

به گفته وی، شهرهای دزفول، بهبهان و امیدیه نیز تحت تاثیر این توده گردوغبار قرار دارد، اما غلظت آلودگی در این شهرها کمتر و بین صد تا 300 میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.

سعید قاسمی، مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه نیز در این زمینه یادآور شد: یک موج گردوغبار که از اواخر جمعه شب هوای استان را متاثر کرده، دید افقی را در شهرستان های قصرشیرین تا هزار متر، سرپل ذهاب تا 3000 متر، گیلانغرب و کرمانشاه تا 4000 متر و بخش مرزی سومار هم تا 2000 متر، کاهش داده، این در حالی است که میزان دید افقی در شرایط هوای پاک و استاندارد، ده هزار متر است.

به گفته وی، منشأ گرد و غبار موجود در هوای استان کرمانشاه، وزش بادهای شدید در بیابان های کشور عراق است. شبکه بهداشت و درمان استان های کرمانشاه و خوزستان، از شهروندان بویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی خواسته است، به دلیل وجود ریزگردها در هوای این استان ها، از حضور در فضای باز خودداری و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

آلودگی هوا با سوزاندن مزارع

خوزستان در حالی هر ساله در این فصل از سال مورد هجوم ریزگردها قرار می گیرد که سوزاندن نیشکر در مزارع در این هنگامه نیز به آلودگی هوای این استان می افزاید از آنجا که طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اهواز، شرکت توسعه نیشکر را موظف به «برداشت سبز» کرده است، ولی این شرکت این روزها باز هم مزارع خود را به آتش کشیده و محیط زیست اهواز را آلوده کرده است.

ده سالی می شود که وضع به همین منوال است. اوایل منبع «خاکستر» برای همه جای سوال بود اما حالا کمتر کسی است که نداند آتش زدن مزارع «نیشکر» است که اهواز و برخی شهرهای خوزستان را به این روز انداخته است. طرح توسعه نیشکر در قالب هفت واحد کشت و صنعت با وسعت بیش از 80 هزار هکتار از سال 69 در خوزستان به اجرا درآمد. از آن زمان تا کنون مردم اهواز شاهد آلودگی هوا براثر دود حاصل از آتش زدن مزارع نیشکر هستند.

کارشناسان و مسئولان محیط زیست بارها نسبت به مشکلات زیست محیطی این شرکت از جمله، تخلیه زهاب و شور کردن رودخانه کارون، تالاب ها و اراضی خوزستان همچنین آتش زدن مزارع نیشکر انتقاد کرده اند. تشکیل پرونده در مراجع قضایی هم مانع این آتش زدن ها نشده است. با گذشت بیش از یک دهه این کشت و صنعت ها هنوز هم برای تسهیل در برداشت یا برای جمع آوری سرشاخه های نیشکر مزارع را می سوزانند. این در حالی است که برداشت نیشکر 120 روز طول می کشد و در طول شش ماه پراکنده است. به این معنی که از مهر تا فروردین ماه، هر سه چهار روز یکی از مزارع 16 هکتاری سوزانده می شود و وزش باد، دود و خاکسترش را به اهواز و برخی دیگر از شهرها منتقل می کند.

معاون خدمات شهری شهردار اهواز در این باره گفت: آتش زدن مزارع نیشکر اطراف اهواز علاوه بر بوی نامطبوع، زغال و خاکستر سیاه رنگ تولید می کند. این خاکسترها تمام مناطق اهواز را تحت تاثیر قرار داده و همه شهر را پر کرده است. این مشکل بکرات اتفاق می افتد. علیرضا عالی پور افزود: این مساله علاوه بر آلایندگی هوا، شبکه معابر و منازل شهروندان را نیز آلوده کرده است. شهروندان نیز اعتراضات خود را نسبت به این آلودگی مکررا به شهرداری اهواز انتقال می دهند.

وی با اشاره به این که برخی افراد شهرداری را مقصر قلمداد می کنند، گفت: پایش های ماموران نشان داده که این دود و خاکستر ارتباطی به محل های دفن زباله یا محل های غیرمجاز بازیافت ندارد و ناشی از سوزاندن مزارع نیشکر است. وی پیگیری این مساله را از مسئولان محیط زیست استان خواستار شد و تصریح کرد: یکی از ابهامات، آتش زدن مزارع نیشکر در روزهای تعطیل است؛ زیرا به دلیل تعطیلی ادارات در این روزها پیگیری ها به نتیجه نمی رسد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز نیز درباره علت آتش زدن مزارع نیشکر در روزهای آخر هفته گفت: با توجه به تعطیلی ادارات در روزهای پنجشبه و جمعه، این شرکت با استفاده از این ترفند قصد دارد امکان مستندسازی تخلفات خویش را از مسئولان بگیرد. علاوه بر این معمولا مزارع را شب هنگام آتش می زنند تا تاریکی هوا مانع رویت دود حاصل از آتش سوزی شود.

به گفته بنی عگبه، سوزاندن مزارع اهواز مهر تا فروردین و اردیبهشت و در زمان برداشت محصول انجام می شود و هر چند روز یک بار یکی از مزارع را آتش می زنند. وی با بیان این که پیگیری های قضایی این تخلف در حال انجام است، افزود: پرونده آلایندگی هوا توسط این شرکت همچنان مفتوح و در حال پیگیری است.

کارشناسان بر این باورند که آتش زدن مزارع علاوه بر این که هوا را با انتشار گاز منواکسیدکربن آلوده می کند، تشدید پدیده گازهای گلخانه ای، انهدام بافت خاک، کاهش رطوبت خاک و در نتیجه افت محصول، از بین رفتن موجودات زنده محیط، فرسایش شدید خاک، کاهش حاصلخیزی زمین و کاهش تحمل گیاهان زراعی در برابر آفات، بیماری ها و خشکی و همچنین از بین رفتن زیستگاه های پرندگان را به دنبال دارد.


تصاویر روز رسانه های خبری خوزستان



مادران فراموش شده سرزمین من
کد مطلب : 38746
گروه جامعه: در گوشه آسایشگاههای سالمندان، زنان رنجوری زندگی می کنند که روزگاری سهمی از جوانی و زیبایی داشته اند. اما مادر بودن برای آنها مهمتر بوده یعنی همان نکته ای که به خاطر غفلت ما، آنها را میهمان خانه سالمندان کرده است. فرشتگان خسته هنوز هم مادران این سرزمین اند.
 

تصاویر روز رسانه های خبری



رویایی ترین خانه جهان/تصاویر
کد مطلب : 38806
گروه بین​الملل: یکی از رویایی ترین خانه های جهان مشهور به کوپر بیچ فارم در ساحل شرقی آمریکا به فروش رفت. بیننده با مشاهده تصاویر این ملک بی نظیر تصدیق خواهد کرد که واقعا این خانه رویایی است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، کوپر بیچ فارم در ناحیه گرینویچ در ایالت کانکتیکات در ساحل شرقی آمریکا به مبلغ 120 میلیون دلار به فروش رفت. این مبلغ یک رکورد در آمریکا محسوب می شود.

دیوید اوجیلوی دلال معاملات املاک به روزنامه گرینویچ تایم گفت: فروش کوپر بیچ فارم روز جمعه نهایی شد. این گران ترین ملک مسکونی است که تاکنون در آمریکا به فروش رفته است. در ماه مه 2013 این ملک به مساحت 20 هکتار به مبلغ 190 میلیون دلار به معرض فروش گذاشته شده بود اما در آن زمان خریداری نیافت.

زیر بنای خانه اصلی 1262 متر مربع است. این خانه به سبک معماری رنسانس فرانسوی در سال 1898 میلادی احداث شده است. خانه شامل 12 اتاق خواب، 9 حمام ،یک کتابخانه، یک سولاریوم و بخش ویژه خدمه است. در عین حال، این ملک دارای دو جزیره، بیش از 1.5 کیلومتر پلاژ، زمین تنیس چمن، استخر به طول 22 متر، گلخانه و باغ هایی با شکوه با چشم اندازهای فوق العاده به اقیانوس اطلس است. هویت خریدار این خانه رویایی فاش نشده است.

رکورد قبلی فروش یک ملک مسکونی در آمریکا به ژانویه 2013 باز می گردد که خانه ای در سیلیکون ولی ایالت کالیفرنیا به مبلغ 117.5 میلیون دلار فروخته شد. 

در نوامبر 2012 یک مزرعه به نام بروکن او رانچ در ایالت مونتانا به مبلغ 132.5 میلیون دلار فروخته شد اما به دلیل اینکه 50 هزار هکتار مساحت زمین آن بود این ملک را به عنوان یک خانه شخصی محسوب نکردند. 














داغ کنید

یادها و یادبودها


/به بهانه روز مادر/
مادر، دنیای روشن ماست
اجتماعی  10:52:27 1393/01/31
931-8914-5 کد خبر
RSS :: پرینت

دنیای روشنم؛ مادر، چه زیبا برایم لالایی خواندی، دستم را بدون هیچ منتی گرفتی و طریقه راه رفتن را به من آموختی... و من اینک تو را برای تمام مهربانی‌های بی منتت می‌ستایم و دوست دارم.

 

پس از آن که به این دنیا پا گذاشتم، اولین کسی را که از دنیا طلب کردم، تو بودی، چرا که می‌خواستم ببینم او را که سختی حمل من را با عشق به جان خرید و گله‌ای نداشت، می‌خواستم اولین لبخندم را نثارش کنم و بگویم که چقدر دوستش دارم.

 

مادر اگرچه در هیاهوی این دنیای غریب و پر فراز و نشیب گم شده‌ام، اما هنوز صدای لالایی‌هایت را به یاد دارم. صدای مهربان و لالایی‌های شبانه‌ات را فراموش نکرده‌ام. تو و صدای مهربانت حال برایم تکیه‌گاه امن شده‌اید، تکیه‌گاهی که هر زمان سخت در گیر خود و دنیایم شده‌ام، آرامش را به من ارزانی می‌دارد. مادر تو دنیای روشن من شده‌ای در تاریکی راهم.

 

تو همانی که پر از حرف‌ها و خواسته‌های نگفته‌ای و من خوب می‌دانم که تو از خود و همه چیزت به خاطر من گذشته‌ای. جوانیت را به پای من پیر و موهایت را به خاطر من سپید کردی تا مبادا من لحظه‌ای احساس کمبود و ناامنی کنم.

 

تو برابر خواست‌هایت سکوت کردی تا من خواسته‌هایم را بلند فریاد کنم، تو گذشتی از حقت تا من به حق برسم. تو اولین آموزگار من شدی تا بیاموزم محبت، سخاوت و گذشت را و بگذرم از هر آن چه حق من است و به من تعلق نمی‌گیرد، بدون آن که دلم کینه بر دارد.

 

می‌دانم خیلی تو رنجاندم، می‌دانم چین و چروک‌های بر جای مانده بر صورت و دستانت، همان سختی‌ها و رنج‌هایی‌‌ست که از پس بزرگ کردن من طی سالیان به تو رسیده است. می‌دانم و خوب هم می‌دانم که وقتی از دنیا دلم گرفته بود، دل تو را شکستم، اما باز تو عاشقانه در آغوشم گرفتی تا بدانم تو و آغوشت محل امن من هستید.

 

بحق است که گفته‌اند بهشت زیر پای مادران است و بحق که تو همان بهشتی هستی که همه از او یاد می‌کنند. بهشتی بخشنده، با سخاوت و با گذشت و عاری از کینه و کینه‌توزی.

اگر حرفی یا عملی انجام دادم که بغض گلویت را فشرد ولی نگذاشتی اشک از چشمانت جاری شود تا مبادا من آزرده خاطر شوم، مرا ببخش. من و خطایم را به سخاوتت ببخش. مرا به خاطر تمام آن روزهایی که از تو و مهربانیت ساده گذشتم و تو را ندیدم، ببخش. به خاطر همان بهشتی که ارزانی توست مرا ببخش.

 

تو دوست‌داشتنی‌ترین و مقدس‌ترین موجود روی زمین هستی و ستایش می‌کنم خدایم را که زیباترین و گران‌بهاترین هدیه‌اش را به من ارزانی داشته است و کم است هر آن چه در وصف تو بگویم...

 

به دیده احترام، بزرگی تو را می‌ستایم و بر دستانت که بوی بهشت می‌دهند هزاران بار بوسه می‌زنم.

 

یادمان نرود مادران‌مان که سرشتی خدایی دارند، همیشه با ما نمی‌مانند، اگر دل‌شان را شکسته‌ایم، روز مادر بهترین بهانه برای دلجویی از آنها است تا پاس داریم مهربانی‌شان را و به آنها ثابت کنیم که دوستشان داریم.

 

روزتان مبارک مادران ایران من...

 

یادداشت از پریسا زنگنه‌منش، خبرنگار ایسنای خوزستان



تصاویر روز رسانه های خبری خوزستان



/گزارش تصویری/
دیدار بانوان شاغل ادارات اهواز با آیت‌الله جزایری
عکس  16:43:56 1393/01/31
931-4682-5 کد خبر
RSS :: پرینت

دیدار بانوان شاغل ادارات اهواز با آیت‌الله جزایری/ عکس: زینب روستایی - ایسنا

دیدار بانوان شاغل ادارات اهواز با آیت‌الله جزایری/ عکس: زینب روستایی - ایسنا

دیدار بانوان شاغل ادارات اهواز با آیت‌الله جزایری/ عکس: زینب روستایی - ایسنا

دیدار بانوان شاغل ادارات اهواز با آیت‌الله جزایری/ عکس: زینب روستایی - ایسنا

دیدار بانوان شاغل ادارات اهواز با آیت‌الله جزایری/ عکس: زینب روستایی - ایسنا

دیدار بانوان شاغل ادارات اهواز با آیت‌الله جزایری/ عکس: زینب روستایی - ایسنا

دیدار بانوان شاغل ادارات اهواز با آیت‌الله جزایری/ عکس: زینب روستایی - ایسنا

دیدار بانوان شاغل ادارات اهواز با آیت‌الله جزایری/ عکس: زینب روستایی - ایسنا

دیدار بانوان شاغل ادارات اهواز با آیت‌الله جزایری/ عکس: زینب روستایی - ایسنا

دیدار بانوان شاغل ادارات اهواز با آیت‌الله جزایری/ عکس: زینب روستایی - ایسنا

دیدار بانوان شاغل ادارات اهواز با آیت‌الله جزایری/ عکس: زینب روستایی - ایسنا

دیدار بانوان شاغل ادارات اهواز با آیت‌الله جزایری/ عکس: زینب روستایی - ایسنا

دیدار بانوان شاغل ادارات اهواز با آیت‌الله جزایری/ عکس: زینب روستایی - ایسنا

یک خبر از آبادان


توزیع کننده حرفه ای مواد مخدر در آبادان به دام پلیس افتاد

آبادان - ایرنا- فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت: توزیع کننده حرفه ای مواد مخدر که تحت تعقیب پلیس بود در یک عملیات غافلگیرانه در آبادان به دام افتاد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان آبادان، سرهنگ ˈحسین کهیاییˈ افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر آبادان با شناسایی یکی از توزیع کنندگان مواد مخدر به صورت نامحسوس وی را تحت مراقبت قرار دادند.

وی اظهار داشت: این ماموران پس از اطلاع از خرید مقداری مواد مخدر توسط متهم برای خرده فروشی در یکی از محلات آبادان، دستگیری وی را در دستور کار قرار دادند.

فرمانده انتظامی آبادان افزود: پس از شناسایی دقیق محل سکونت متهم، ماموران با هماهنگی مقام قضایی منزل وی را مورد بازرسی قرار دادند.

وی گفت: متهم در حالی که در حال فروش مواد مخدر بود دستگیر و یک کیلو و 69 گرم تریاک و یک عدد ترازو از منزل وی کشف و ضبط شد.ک/1

یک خبر از گتوند


مغازه طلا فرشی در گتوند مورد سرقت قرار گرفت

دزفول - ایرنا- مغازه طلا فروشی در شهر گتوند عصر روز شنبه مورد سرقت قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از منابع محلی این سرقت از یک مغازه طلافروشی واقع در خیابان استقلال شهر گتوند انجام شد.

در این سرقت دو نفر سارق به بهانه خرید طلا وارد مغازه طلا فروشی شده و پس از سفارش حدود 30 میلیون ریال طلا ، بدون پرداخت وجه از مغازه متواری شدند.

تاکنون گزارشی در خصوص این سرقت از سوی مسوولان محلی مخابره نشده است.ک/3

اخبار روز خوزستان



گری لوئیس اعلام کرد:
پشتیبانی سازمان ملل متحد از برنامه های زیست محیطی ایران/ حمایت سازمان ملل از احیای هورالعظیم
اهواز - خبرگزاری مهر: نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: سازمان ملل متحد از راهکارهای حل مشکلات زیست محیطی ایران، در زمینه آب، آلودگی هوا و نابودی جنگل ها پشتیبانی می کند.

به گزارش خبرنگار مهر از اهواز، گری لوئیس عصر شنبه در نخستین بازدید خود از تالاب بین المللی شادگان، هدفش از بازدید این تالاب را اعلام حمایت از اقداماتی که برای احیای تالاب شادگان صورت گرفته عنوان کرد.

وی افزود: سازمان ملل متحد از چهار سال پیش تاکنون با همکاری سازمان محیط زیست و مقامات محلی منطقه از جمله وزارت نیرو و فرمانداری اقداماتی برای مدیریت این تالاب انجام داده است.

نماینده مقیم سازمان ملل متحد تاکید کرد: این حمایت ها مسلما تداوم خواهد داشت و برنامه های ما ادامه پیدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: کار سازمان ملل پشتیبانی است و نه تصمیم گیری، بنابراین همواره از اقداماتی که در منطقه صورت گرفته پشتیبانی کردیم.

لوئیس با اشاره به اینکه این نخستین بازدید از تالاب شادگان است افزود: تا جایی که اطلاع دارم همه کارها با مشورت جوامع محلی صورت گرفته اما باز هم اگر نکته ای هست می توانید مطرح کنید. البته نقش پشتیبانی کننده سازمان ملل را فراموش نکنید.

نماینده مقیم سازمان ملل متحد همچنین در پاسخ به درخواست خبرنگاران و دوستداران محیط زیست خوزستان مبنی بر حمایت این سازمان از تالاب هورالعظیم که به علت تخریب های گسترده به منشاء تولید ریزگرد تبدیل شده، گفت: این مساله به چند نکته بستگی دارد. شناسایی صحیح مشکلات موجود با کمک دولت و مردم و اینکه آیا بودجه ای برای حمایت وجود دارد یا خیر.

وی با اشاره به مشکلات محیط زیست ایران در زمینه آب، نابودی جنگل ها و آلودگی هوا تاکید کرد: اینها مشکلاتی است که سازمان ملل می تواند پشتیبانی کند ولی این مشکلات باید از طریق ایرانیان، دولت، جوامع، سازمان های دولتی و غیردولتی حل شود.

لوئیس اضافه کرد: سازمان ملل می تواند تجارب خوب بین المللی و ملی را جمع آوری و برای حل این مشکلات معرفی کند.

نماینده مقیم سازمان ملل متحد درادامه با اشاره به بازدیدهای دیگر خود از تالاب های ارومیه و هامون اظهار کرد: به نظر می رسد در مقایسه با شرایط وخیمی که آن تالاب ها دارند، شادگان در شرایط بهتری است و وضعیت آن رو به بهبود می رود.

این مقام مسئول افزود: مردم محلی این تالاب ها، به دلیل ناتوانی در تامین معاش خانواده خود، رودرروی من گریه کردند. علت این وقایع آن است که تالاب های باارزشی مانند تالاب شادگان از بین رفته اند و ای کاش همه بتوانیم برای جلوگیری از نابودی این تالاب ها با هم همکاری کنیم.

بر اساس این گزارش، گری لوئیس نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران در این سفر از موزه تاریخ طبیعی آبادان و تالاب بین المللی شادگان بازدید کرد اما به دلیل کمبود وقت بازدید وی از پروژه انتقال آب رودخانه کارون به تالاب شادگان لغو شد.

گری لوئیس بیش از 25 سال است که در آسیا، آفریقا، اروپا، آمریکا و خاور میانه، به سازمان ملل خدمت کرده است.

وی پیش از این و در مهر ماه 92 از دریاچه ارومیه و در دی ماه 92 از تالاب هامون دیدن کرده است.

گزارشی از وضعیت آب در خوزستان


سودانی عنوان کرد:
آلودگی آب مشکل اصلی خوزستانی ها/ مردم همچنان منتظر تحقق وعده های دولت
اهواز - خبرگزاری مهر: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی مشکل اصلی مردم خوزستان را آلودگی آب این منطقه عنوان کرد.

ناصر سودانی در گفتگو با خبرنگار مهر، استان خوزستان با وجود بهره مندی از منابع آبی متعدد متاسفانه از مشکل کم آبی و افت فشار آب در اکثر مناطق در بیشتر ایام و بالاخص روزهای تعطیل که مصرف آب بیشتر می شود روبروست که لازم است مسوولان در این مورد چاره اندیشی های لازم را انجام دهند.

 وی افزود: از دیگر مشکلاتی که آب مصرفی مردم خوزستان با آن روبروست آلودگی آب این مناطق به خصوص آب شرب است که نارضایتی مردم منطقه را به دنبال داشته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به وعده های دولت تدبیر و امید مبنی بر تامین آب شرب سالم در استان تصریح کرد: مردم استان همچنان چشم امیدشان به تحقق وعده های عملی نشده دولت است و این مساله یکی از دغدغه های اصلی آنان به حساب می آید و بارها ما شاهد مطرح شدن پرسش هایی در این خصوص از سمت مردم بوده ایم که به جا است مسوولین دولت در راستای عملی کردن وعده های داده شده اقدامات لازم را انجام دهند.

سودانی با اشاره به اینکه از دلایل کمبود آب و افزایش آلودگی آب در استان می توان به تعداد سدهای تنظیمی و مخزنی و انجام پروژه های صنعتی و کشاورزی بر سرچشمه کارون نام برد، اظهار کرد: با توجه به کمبود و عدم آب شرب مناسب در استان بهتر است مسوولین قبل از هر گونه تصمیم گیری برای انتقال آب منطقه به استان های دیگر ابتدا مشکل تامین آب سالم و مناسب خود استان را رفع کنند و این درخواست به حق مردم این منطقه است که بجاست مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: از دیگر مشکلاتی که مردم استان با آن دست و پنجه نرم می کنند مشکل فاضلاب در بیشتر نقاط استان است که این امر هم رسیدگی مسوولین را می طلبد.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس با بیان اینکه شرکت ها و صنایع بزرگی در استان مانند صنایع فولاد وجود دارند که اگر اولویت خود را بر سرمایه گذاری و اختصاص سهام در پروژه ها و بخش های عمرانی استان قرار دهند می توانند گامی موثر در تسریع روند پیشرفت خوزستان بردارند.

سودانی در پایان مساله قابل توجه دیگر را افزایش تعرفه های برق استان دانست و گفت: با توجه به شدت گرمای هوا در استان که در حدود شش هفت ماه از سال در خوزستان مردم را کلافه می کند لازم است مسوولان در افزایش تعرفه های برق توجه به مناطق گرمسیر کشور از جمله خوزستان را مد نظر داشته باشند.

یک خبر از شوش



  سموم تقلبی، طلای کشاورزان را نامرغوب کرد/ آسیب دیدگی 30 تا 70 درصدی گندم در شوش

اهواز – خبرگزاری مهر: استفاده از سم های تقلبی باعث شد محصولات کشاورزی منطقه صرخه و دیگر بخش های شوش آسیب ببینند. سموم «آ پی روس» که اخیراً وارد بازار کشاورزی شده باعث ضرر به محصولات گندم شهرستان شوش ازجمله منطقه صرخه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئولان می گویند حدود یک هزار هکتار از محصولات گندم در شوش آسیب دیدند و کشاورزان نیز از شرکت فروشنده این سم شکایت کردند. هرچه رنگ گندم طلایی تر می شود ارزشش پیش کشاورزان به میزان طلا بالا می رود، کشاورزان حساس می شوند و روزشماری می کنند تا برداشتی با موفقیت را انجام دهند. اما این بار گویا عیار طلای کشاورزان شوش بالا نیست و سم های تقلبی این گندم های طلایی را نابود کرده است.

منصور صرخی، عضو شورای روستای صرخه صالح داوود در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سم های تقلبی در منطقه صرخه باعث تخریب 50 درصدی مزارع و کاهش زیاد محصولات کشاورزی گندم شده است

صرخی همچنین افزود: از مسئولان مربوطه تقاضا داریم که در این باره همکاری لازم را با کشاورزان منطقه انجام دهند.

وی توضیح داد: سم های تقلبی باعث ضرر و زیان کشاورزان این منطقه شده و در صورت عدم پیگیری ممکن است که این رخداد دوباره تکرار شود.

عضو شورای روستای صالح داوود اظهار کرد: زمینهای منطقه صرخه از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.

سموم آپی روس که اخیراً وارد بازار کشاورزی شده باعث ضرر به محصولات گندم شهرستان شوش ازجمله منطقه صرخه شده است.

علی خنیفر از فعالان کشاورزی شوش نیز از آسیب دیدگی برخی مزارع شاوور و بیت اسماعیل نیز خبر داد و گفت: در منطقه شاوور نیز برخی مزارع گندم دچار آسیب شدند اما اغلب مزارع کشاورزی منطقه حالت طبیعی خود را دنبال می کنند و آسیبی ندیدند.

سودجویی و ناآگاهی عاملان آسیب

کارشناسان کشاورزی ضمن تائید آسیب های وارد شده به محصولات گندم، کم توجهی جهاد کشاورزی و آگاهی پائین کشاورزان را از دلایل آسیب دیدن کشاورزی منطقه عنوان می کنند.

راضی صرخه، کارشناس کشاورزی و دبیر کارگروه کشاورزی بنیاد نخبگان شوش دراین باره توضیح داد: گندم دو علف هرز باریک و پهن برگ همچون گیاه «توله» دارد.

صرخه توضیح داد: برای کنترل این علف های هرز نیاز به استفاده از سموم اختصاصی است. جدیدا سمومی وارد بازار کشاورزی شدند که هر دو علف هرز باریک و پهن برگ را کنترل می کنند.

وی همچنین افزود: به همین دلیل با توجه به ورود سموم جدید، دستورالعمل استفاده اختصاصی آنها نیز باید عرضه شود.

این کارشناس کشاورزی با بیان اینکه سموم جدید با نام «آپی روس» یا نام علمی سولفوسولفدون 75درصد به صورت گرانول است، گفت: مقدار دوز مصرف این سم در هر هکتار 26 گرم است که به همراهش ماده روان کننده برای کنترل علف های هرز پهن و باریک برگ گندم توصیه شده است.

صرخه درباره این نوع علف کش توضیح داد: ورود این علف کش به بازار از سه سال گذشته است و سازنده اصلی آن کشور آلمان بود.

وی همچنین اظهار کرد: پس از انقضای پاتنت، چین و هند شروع به تولید این نوع علف کش کردند و به دلیل به صرفه بودش شرکت های داخلی اقدام به فرمولی کردن این سموم کردند.

این کارشناس کشاورزی درباره دلیل آسیب دیدن محصولات گندم گفت: دو احتمال برای آسیب دیدن گندم از این سم وجود دارد.

صرخه توضیح داد: یکی از احتمالات این است که فرمولاسیونش غیراستاندارد و درست اعمال نشده است.

وی به عامل دوم در آسیب دیدن گندم ها اشاره کرد و افزود: عده ای از فروشندگان سموم برای افزایش فروش، دوز این سموم را از 26 به 40 افزایش می دهند و کشاورزان به دلیل ناآگاه بودن از آن استفاده می کنند.

کارشناسان کشاورزی در نهایت ناآگاه بودن بسیاری از کشاورزان و سودجویی برخی را دلیل آسیب وارد شدن به محصولات کشاورزی می دانند. این کارشناسان معتقدند که شرکت های فروشنده باید مصرف کنندگان را به صورت جدی توجیه کنند.

استفاده از سموم جدید باعث شده که گیاه از رشد طبیعی عقب بماند و وارد مرحله زایش شود. این عامل باعث دفورمه و تغییر شکل دادن و معیوب به بار آمدن محصولات می شود.

 در انتظار پاسخ آزمایش

در مقابل مسئولان حفظ نباتات می گویند که تمام سموم قبل از ورود به بازار از طریق مدیریت امور سموم در پایتخت باید بررسی شده باشند.

عبدالحمید عساریان، مسئول حفظ نباتات شهرستان شوش در این باره توضیح داد: پیگیر مسئله آسیب دیدن محصول گندم در برخی مناطق شهرستان شوش هستیم.

عساریان افزود: سم آپی روس مربوط به یک شرکت بوده که به مقداری از مزارع کشاورزی شهرستان آسیب وارد کرده است. البته این موضوع باید از طریق علمی موشکافی شود.

وی همچنین گفت: کشاورزانی که محصولاتشان آسیب دیده بود، با استفاده از کودهای تقویتی توانستند مقداری جلوی آسیب دیدن را بگیرند.

مسئول حفظ نباتات شهرستان شوش با بیان اینکه کارشناسان و مسئول فروش این سم در استان از مزارع آسیب دیده بازدید کردند، افزود: قرار شد اصل سموم در مزرعه و آزمایشگاه مورد آزمایش قرار بگیرد.

عساریان یادآور شد: ما منتظر پاسخ آزمایشگاه هستیم و در صورت تقلبی بودن سم، شرکت فروشنده باید به کشاورزان شاکی خسارت بدهد.

در حالی که مسئولان مقدار آسیب دیدگی مزارع را حدود 1 هزار هکتار و ناچیز اعلام می کنند اما کارشناسان از آسیب دیدگی بین 30 تا 70 درصدی محصولات گندم در مناطق مختلف شهرستان خبر می دهند.

----------------------------

گزارش: قاسم منصور آل کثیر

اخبار روز خوزستان


فارس گزارش می‌دهد
تردد به شرط امنیت در جاده‌های خوزستان

امسال جاده‌های خوزستان نسبت به نوروز سال‌های گذشته کم‌خطر و پرتردد بود اما باز هم بسیاری از مسافران برای حضور در این استان، تردد را به شرط امنیت می‌پذیرند.

خبرگزاری فارس: تردد به شرط امنیت در جاده‌های خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، هر ساله با فرا رسیدن تعطیلات نوروزی و تابستانی، سیل مسافران و گردشگران و کاروان‌های راهیان نور است که برای بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس و تفریحی رهسپار این استان می‌شوند.

با توجه به حجم ترافیکی میلیونی این مسافران و میهمانان، به مراتب حوادث و تصادفات بی‌شماری در جای جای جاده‌های خوزستان رخ می‌دهد و اغلب منجر به سوانح غیرقابل جبرانی هستند.

وجود جاده‌هایی با ظرفیت نامناسب، روسازی نامناسب و ناامن، طرح هندسی خطرآفرین، شیب‌‌های قائم تند و طولانی و همچنین لغزندگی سطح راه‌ها از جمله موارد حادثه آفرین در بخش ساخت و ساز جاده‌ای به شمار می‌روند.

استفاده از وسایل نقلیه فرسوده، نقص فنی خودرو، استاندارد نبودن خودروها و ده‌ها مشکل دیگر نیز از جمله موارد حادثه‌ساز وسایل نقلیه در کشورمان و از جمله این استان به شمار می‌‌رود.

رشد روز افزون جمعیت و وسایل نقلیه از یک سو و توسعه نیافتن متناسب راه‌‌های مواصلاتی از سوی دیگر، باعث شده تا هر ساله هزاران تن کشته، مجروح و معلول شوند و بسیاری از هزینه‌‌های پنهان از جمله هزینه‌های خدمات پزشکی، روان‌پزشکی، خدمات پلیس و … بر اثر تصادفات و حوادث جاده‌‌ای درون و برون‌شهری بر مردم تحمیل می‌‌شود.

در نوروز امسال نیز با وجود همه تمهیدات اندیشیده شده مسئولان و اقدامات اجرا شده توسط ارگان‌های مختلف، کم و بیش این تصادفات به گوش می‌رسید و شادی و ایام خوش نوروز را به کام مسافران و گردشگران تلخ می‌کرد.

اما در مجموع بنا به گفته مسئولان مختلف خوزستانی و با توجه به برنامه‌ریزی‌های مطلوب صورت گرفته، امسال نوروزی کم سر و صداتر از تعطیلات نوروزی سال‌های گذشته و کم سانحه‌تر داشتیم که ارقام و آمار تصادفات، این امر را به اثبات می‌رساند.

در این گزارش قصدمان این است که تامین امنیت جاده‌های خوزستان در ایام نوروز را از گوشه و کنار استان و از زبان مسئولان مربوطه گزارش دهیم که در زیر آن را می‌خوانید.

*تنها یک مورد تصادف منجر به فوت نداشتیم

رئیس اداره راه و شهرسازی هندیجان در ارتباط با تامین جاده‌های این شهرستان در نوروز 93 در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: با برگزاری جلسات ممتد در آستانه سال جدید برای تامین امنیت در جاده‌های مرتبط به شهرستان تلاش و برنامه‌ریزی کردیم.

حجت‌الله ابوعلی افزود: از ابتدای بهمن ماه سال 92 اقدامات مطلوبی در سطح جاده‌های هندیجان اجرایی کردیم که از جمله آنها نصب و استقرار تمام علائم ایمنی و راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها بود.

وی اضافه کرد: همچنین انجام خط‌کشی‌ها، نصب تابلوهای اطلاعاتی در جاده‌ها به ویژه در دو محور اصلی شهرستان از جمله هندیجان ـ دیلم و هندیجان ـ ماهشهر از دیگر اقدامات انجام شده بود که توسط مجموعه راه و شهرسازی محقق شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی هندیجان بیان کرد: چهار خطه کردن جاده هندیجان ـ دیلم نیز اقدام بسیار مهمی بود که در روزهای پایانی سال 92، هشت کیلومتر از آن، از کیلومتر 22 تا 30 این جاده انجام گرفت.

وی ادامه داد: در این مسیر ارتباطی همه ساله به ویژه در ایام نوروز تصادفات بسیاری شکل می‌گرفت که خوشبختانه در نوروز امسال شاهد بروز هیچگونه تصادفی در این محور نبودیم.

ابوعلی خاطرنشان کرد: همچنین همکاری با پلیس راه در جاده‌های شهرستان برای برقراری هر چه بیشتر تامین امنیت مسافران نوروزی، استقرار گشت‌های راهداری و دو گشت ویژه نوروز از دیگر برنامه‌های این اداره بوده است.

وی اضافه کرد: استقرار یک چادر برای راهنمایی مسافران نوروزی و میهمانان وارد شده به شهرستان، توزیع بروشور و نقشه راهنمای گردشگران و راه اندازی مکانیک سیار در جاده‌ها به همراه استقرار یک جرثقیل از جمله دیگر اقدامات اداره راه و شهرسازی در نوروز 93 بود.

رئیس اداره راه و شهرسازی هندیجان ادامه داد: خوشبختانه در نوروز امسال به جز سه، چهار فقره تصادف که به دلیل خستگی و خواب آلودگی صورت گرفت و منجر به واژگونی خودروها شد و یک مورد فوتی، هیچ مورد دیگری رخ نداد.

وی توضیح داد: یک مورد فوتی تصادفی نیز در 35 کیلومتر جاده هندیجان ـ دیلم رخ داد که البته امسال حوادث و سوانح نسبت به سال‌های گذشته بسیار کمتر بوده است که به دلیل چهار خطه کردن این محور انجام گرفت.

*حجم سفرها، افزایش قابل توجهی داشت

ابوعلی همچنین عنوان کرد: امسال به نسبت سال‌های گذشته حجم سفرهای نوروزی افزایش قابل توجهی داشت و به همین دلیل تمام چراغ‌های چشمک‌زن جاده‌های مرتبط با شهرستان را برای دید بهتر رانندگان خودروها و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی فعال کردیم.

وی در خصوص پروژه چهار بانده کردن محور هندیجان ـ دیلم تصریح کرد: به‌منظور تسهیل تردد در جاده‌های ارتباطی کشور و مسیر هندیجان به دیلم و ماهشهر فاز سوم جاده هندیجان به دیلم و به طور کامل تکمیل و با پیشرفت فیزیکی100درصد انجام شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی هندیجان اعتبار این پروژه را 13 میلیارد در فازهای سه و چهار عنوان کرد و گفت: از مسئولان استانی و کشور می‌‌خواهیم که اعتبارات بیشتری در اختیار این اداره قرار دهند تا بتوانیم پروژه‌ها را ادامه دهیم.

وی بیان کرد: با حمایت‌های فرماندار شهرستان و دیگر مسئولان اقدامات مناسبی برای تخصیص اعتبارات محورهای هندیجان انجام شده است که امیدواریم با اختصاص آنها شاهد بهره‌برداری از تعدادی از این پروژه‌‌ها باشیم.

ابوعلی از اقدامات نوروزی این اداره اعلام رضایتمندی کرد و افزود: خوشبختانه در نوروز 93 آرامش نسبی و مطلوبی در جاده‌های ارتباطی شهرستان برقرار بود.

*برقراری کشیک نوروزی در تمام ایام نوروز

معاون امور راه و شهرسازی خرمشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این منطقه از اقدامات انجام شده در جاده‌های این شهرستان گفت و اظهار کرد: برای نوروز 93 حدود یکصد و 30 کیلومتر خط‌کشی در جاده‌های منتهی به شهرستان انجام دادیم.

مهران خاویزی اضافه کرد: همچنین بیش از یکصد تابلوی راهنمایی و رانندگی و اطلاعاتی را در جای جای جاده‌های خرمشهر نصب کردیم.

وی بیان کرد: 570 مترمربع نیز لکه‌گیری در جاده‌های حوزه خرمشهر صورت گرفت که اعتباری برابر با 3 میلیارد و 300 میلیون ریال را در برگرفت.

معاون امور راه و شهرسازی خرمشهر ادامه داد: در تمام ایام نوروز نیز کشیک نوروزی را برقرار کردیم تا برای مقابله با سوانح و حوادث احتمالی آماده خدمت رسانی به شهروندان و مسافران باشد.

وی خاطرنشان کرد: استقرار ایستگاه نوروزی جنب پلیس راه شهرستان، توزیع بروشور راهنمایی مسافران نوروزی و گردشگران و کاروان‌های راهیان نور، برقراری گشت‌های راهداری در سطح جاده‌های خرمشهر جهت بررسی اوضاع، امدادرسانی احتمالی به خودروها هم از دیگر اقدامات انجام شده توسط این اداره بود که محقق شد.

خاویزی بیان کرد: گشت لکه‌گیری جاده‌های شهرستان نیز در تمام ایام و تعطیلات نوروز مستقر و فعال بود.

وی توضیح داد: در مجموع از 28 اسفندماه 92 تا 15 فروردین سال جاری، همه پرسنل و مجموعه این اداره کشیک بودند و خوشبختانه همکاری و هماهنگی خوبی برای ارائه خدمات داشتند.

*برقراری امنیت کامل در جاده‌های شادگان

معاون فرماندار شادگان نیز در همین ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: در ماه‌های پایانی سال 92 با برگزاری جلسات منظم، مسئولان کمیته‌های ستاد تسهیلات و استقبال از میهمانان نوروزی طبق شرح وظایف، نسبت به انجام برنامه ها و اقدامات نوروزی عمل کردند.

نعمت‌الله آلبوغبیش عنوان کرد: در همین راستا فرماندهی انتظامی برای برقراری امنیت در جاده‌ها، نسبت به استقرار پست ثابت انتظامی در سه راهی دارخوین، سه راهی خوردورق، ایستگاه گردشگری صراخیه، پارک سید محمود و تامین امنیت اسکان میهمانان اقدام کرد.

وی ادامه داد: شهرداری‌های شادگان دارخوین نیز نسبت به نصب پلاکارد خوش‌آمدگویی در ورودی‌های شهر و پاکسازی معابر و پارک‌های شهر اقدام کرد و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ضمن تامین سوخت مورد نیاز جایگاه‌‌ها، نظارت دقیق بر جایگاه‌های عرضه سوخت را محقق کرد.

معاون فرماندار شادگان در ادامه با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی نیز نسبت به نصب پلاکارد خوش‌آمدگویی در ایستگاه گردشگری صراخیه و پیگیری و رفع نواقص ایستگاه مذکور اقدام کرد می‌افزاید: همه ادارات نسبت به برقراری کشیک نوروزی اقدام کردند و رسیدگی به وضعیت روشنایی معابر شهری و روستایی توسط شهرداری‌‌ها و اداره برق به نحوی مطلوب انجام شد.

آلبوغبیش گفت: همچنین شهرداری، اداره راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت شهرستان نسبت به کنترل و نظارت بر ایستگاه‌های حمل و نقل مسافران درون و برون شهری برنامه‌‌های لازم را در دستور کار قرار دادند و اداره برق نیز نسبت به وصل برق پایگاه اورژانس 115 دارخوین اقدام کرد و بخشداری باید در این زمینه پیگیری و گزارش ارائه داد.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر نیز نسبت به برقراری پایگاه امداد و نجات و راهنمایی مسافران ایستگاه گردشگری صراخیه اقدام کرد و راه و شهرسازی نسبت به پاکسازی مسیرهای ورودی شهرستان و سه راهی دارخوین و خوردورق اقدامات لازم را محقق کرد.

معاون فرماندار شادگان در پایان افزود: شادگان، ﺩﺭ مسیر ﺍﺭﺗﺒﺎطی ﺷﻬﺮﻫﺎی ﺍﻫﻮﺍﺯ، ﺩﺍﺭﺧﻮین، ﻣﺎﻫﺸﻬﺮ، ﺁﺑﺎﺩﺍﻥ ﻭ ﺑﻨﺪﺭﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤینی(ره) ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺑﻪ همین دلیل ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﭘﺮﺗﺮﺩﺩ ﻭ ﻣیزبان ﺍﺳﺖ.

*لکه‌گیری و ترمیم جاده‌های هفتکل

فرماندار هفتکل نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این منطقه اظهار کرد: چندین جلسه ستاد نوروزی را پیش از فرارسیدن نوروز 93 در فرمانداری و با حضور تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی هفتکل برگزار کردیم.

محسن بیرانوند افزود: در این جلسات، نیروی انتظامی را برای ایجاد امنیت در شهرستان موظف کردیم و این موضوع چه در سطح جاده‌ها در کنار پلیس راهنمایی و رانندگی و چه در مناطق اسکان مسافران و میهمانان نوروزی محقق شد.

وی ادامه داد: راه و شهرسازی نیز برای لکه‌‌گیری و ترمیم جاده‌‌ها و شهرداری برای بهسازی نوارهای حفاری سطح شهر تا 20 اسفندماه سال 92 کم و کاستی‌های در این زمینه را برطرف کردند و مابقی کارهای مانده به امسال انتقال داده شد.

با همه این اوصاف امید می‌رود با تخصیص اعتبارات ویژه تر در سال جدید برای رفع مشکلات ریز و درشت جاده‌های استان نظیر چند بانده کردن و آسفالت و روشنایی مسیرهای ارتباطی شاهد کاهش و به صفر رساندن تصادف منجر به فوت باشیم زیرا به جرات می‌توان گفت خوزستان از پرحادثه‌ترین جاده‌های ارتباطی کشور برخوردار است و هر ساله شاهد بروز حوادث بسیار تلخ و دسته جمعی در محورهای ارتباطی آن هستیم.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930131000492#sthash.Y1KWkSjl.dpuf

اخبار حوادث در استان خوزستان



زارش فارس از خسارات باران بهاری در خوزستان
تگرگ رگ مزارع زیدون را زد

امسال همزمان با آغاز فصل بهار و بارش‌های جوی، بسیاری از اراضی کشاورزی استان از جمله منطقه سردشت زیدون را باران و تگرگ شست و نابود کرد.

خبرگزاری فارس: تگرگ رگ مزارع زیدون را زد

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، هر ساله در فصل بهار، خوزستان غافلگیر آب و هوایی سرد و یا بالعکس بسیار گرم می‌شود که معمولا همراه با گرد و غبار و بارندگیست.

امسال نیز که با به صدا درآمدن زنگ بهار، طبیعت خانه تکانی کرد و بارید، بسیاری از مزارع و اراضی کشاورزی متحمل خساراتی شدند که به جرأت می‌توان گفت بی‌سابقه بوده است.

در اهواز خسارات اراضی کشاورزی به 100 درصد رسید و در سردشت زیدون با بارش بی‌سابقه و شدید تگرگ، وضعیتی مشابه اهواز پدید آمده است.

کشاورزی که در زیدون به عنوان اصلی‌ترین درآمد مردم این منطقه محسوب می‌شود این روزها کشاورزان را به دردسر انداخته و هر یک را به دنبال راهی برای جبران خسارات وارده واداشته است.

در این میان نقش شرکت‌های بیمه و جهاد کشاورزی در راستای جبران خسارات وارد شده به کشاورزان بیش از پیش حائز اهمیت است و مطمئنا با سرانگشت اشاره می‌توانند به بسیاری از این مشکلات که سالانه بسیاری از زراعت کاران را با خود درگیر می‌کند خاتمه دهند.

اما آنچه که بر خسارات کشاورزی سردشت زیدون می‌افزاید نبود سوله و انبارهایی برای نگهداری و فروش محصولات کشاورزی‌ است و این روند به ویژه با وزش بادهای سنگین و بارش باران و تگرگ و وضعیت نامساعد جوی خساراتی چندین برابر به کشاورزان وارد می‌کند.

در زیر با تنی چند از کشاورزان و مسئولان به گفت‌وگو نشسته‌ایم که آن را می‌خوانید.

*شرکت بیمه، اراضی کشاورزیمان را پوشش نمی‌دهد

یکی از کشاورزان این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: هر ساله با بارش باران، خساراتی به مزارع کشاورزی وارد می‌شود که متاسفانه این امر در بهار امسال با بارش سنگین تگرگ به حداکثر رسید و نخستین سالی است که تگرگ بارید و محصولات ما به کلی نابود است.

این کشاورز صیفی‌جات عنوان کرد: من از استان فارس راهی این منطقه شده‌ام و به کشاورزی مشغولم و تاکنون شرکت بیمه مزارع و اراضی‌ام را بیمه نکرده است.

وی گفت: البته بسیاری از اراضی کشاورزی در این منطقه وجود دارند که شرکت بیمه نسبت به تحت پوشش درآوردنشان ممانعت می‌کند و همین امر برای کشاورزان به معضلی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: این موضوع را بارها به مسئولان شهرستان بهبهان برای ارجاع به استان عنوان کرده‌ اما تاکنون جواب قانع کننده‌ای دریافت نکرده‌ایم.

*سوله‌های نگهداری محصولات، روباز است

یکی دیگر از کشاورزان بومی این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: تمام زحمات ما امسال به هدر رفت و هیچکس پاسخگوی ما برای جبران خسارات نیست.

وی بیان کرد: علاوه بر بارش باران و تگرگ، نبود سوله‌هایی برای نگهداری و فروش محصولات کشاورزی، کشاورزان این منطقه را به دردسر انداخته است و خسارات زیادی به آنها وارد می‌کند.

این کشاورز 35 ساله توضیح داد: این مشکل به آسانی توسط مسئولان استانی و با اختصاص اعتباری ویژه قابل حل است که امیدواریم هرچه زودتر محقق شود زیرا در صورتیکه بارش باران را نیز در فصل برداشت نداشته باشیم انبار کردن محصولات در سوله‌های سرباز ما را متحمل خساراتی می‌کند.

*21 میلیارد تومان خسارات به محصول صیفی‌جات و گندم

مسئول جهاد کشاورزی سردشت زیدون نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: امسال با بارش تگرگ در 24 اسفندماه سال 92 و البته باران‌های بهاری، به 800 هکتار از محصول صیفی‌جات و 500 هکتار از مزارع گندم خسارت وارد شد.

سید محمدرضا حسینی افزود: برآورد ریالی خسارات وارد شده به اراضی کشاورزی برای صیفی‌جات 20 میلیارد تومان و برای محصول گندم برابر با یک میلیارد تومان بوده است.

وی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای جبران خسارات کشاورزان گفت: در سال‌های گذشته اگر خسارتی به دلیل شرایط نامساعد جوی و بارندگی به کشاورزان وارد می‌شد بیمه آنها را تقبل می‌کرد و مشکلی در این زمینه وجود نداشت اما امسال بسیاری از اراضی صیفی‌جات و گندم در سردشت زیدون تحت پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند و این برای کشاورزان و خسارت‌دیدگان مشکل آفرین شده است.

مسئول جهاد کشاورزی سردشت زیدون عنوان کرد: در این خصوص نامه‌نگاری‌هایی با شهرستان بهبهان صورت گرفته است تا مشکل را به استان ارجاع دهند اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

وی اضافه کرد: بخشی از کشاورزان این منطقه مهاجر هستند و اکثرا از کازرون رهسپار اینجا شده‌اند و مشغول کشت و کار هستند و دلیل بیمه نکردن اراضی آنها توسط شرکت بیمه به صورت یک سوال درآمده است.

*کشاورزان دلسرد شده‌اند

حسینی توضیح داد: علاوه بر این نبود سوله‌های سرپوشیده و مراکز نگهداری محصولات کشاورزی، خسارات کشاورزان را به ویژه در هنگام فروش محصولات چندین برابر می‌کند که در این زمینه نیز نیاز است مسئولان امر با اختصاص اعتبار و هزینه‌ای برای احداث سالن‌هایی سرپوشیده اقدام کنند.

وی ادامه داد: باید کشاورزان را حمایت و پشتیبانی کرد تا در سال‌های آتی بتوانند کار خود را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

مسئول جهاد کشاورزی سردشت زیدون اضافه کرد: کشاورزی شغل بسیار پردردسر و سختی‌ست که در صورت عدم پشتیبانی مسئولان، دلسردی را برای این عزیزان به دنبال خواهد آورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بارش بی‌سابقه تگرگ در این منطقه، در آستانه سال جدید همه به ویژه کشاورزان را غافلگیر کرد که امید می‌رود با حمایت مسئولان بتوان خسارات وارد شده را تا حدودی جبران کرد و از مشکلات کشاورزان کاست.

مطمئنا بارش‌های جوی سرشار از برکت و رحمت هستند که متاسفانه به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های مطلوب کشاورزی در استان مستعد و زرخیز خوزستان که برای کشت و کار بی‌نظیر است موجبات بروز خسارات می‌شود و نیاز است در قدم نخست با اقدامات کارشناسی و اصولی‌تر بتوان برای بروز چنین خساراتی گامی موثر برداشت و دوم اینکه همه اراضی کشاورزان را از طریق شرکت‌های بیمه تحت پوشش قرار داد.

=======

مریم خبازی

=======

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930131000381#sthash.mhAiDNT6.dpuf





پیش از ظهر امروز
جسد بی‌هویت از رودخانه هویزه بیرون کشیده شد

جسدی بی‌هویت پیش از ظهر امروز از رودخانه هویزه بیرون کشیده شد.

خبرگزاری فارس: جسد بی‌هویت از رودخانه هویزه بیرون کشیده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از هویزه، جسدی بی‌هویت پیش از ظهر امروز از رودخانه هویزه بیرون کشیده شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر هویزه که از نخستین افراد حضور یافته در این صحنه بود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: کارگران شهرداری این شهر در حین کار و سرویس کردن تلمبه‌خانه برای آبیاری پارک ساحلی با جسدی در رودخانه مواجه می‌شوند.

عادل بوعذار تصریح کرد: این موضوع به مراجع انتظامی و قضایی گزارش داده می‌شود تا بر سر صحنه حضور یابند.

وی بیان کرد: تحقیقات برای کشف ماهیت این جسد که آقا نیز بوده است آغاز شده که به سردخانه منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، با توجه به وضع نامناسب ظاهری جسد به نظر می‌رسد مدتی از غرق شدن آن گذشته است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930131000964#sthash.iwJ59B05.dpuf


یک گزارش نگران کننده


او با اعلام اینکه آمار ابتلا به سرطان در کشورمان رو به افزایش است، گفت: متاسفانه مردم ما کمتر به پزشک مراجعه می کنند و اجازه می دهند، وقتی بیماری مزمن شد، آن وقت اقدام به درمان می کنند که دیگر خیلی دیر شده است.
رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران نسبت به شیوع رو به افزایش سرطان در کشور هشدار داد و گفت: آمار مرگ و میر بر اثر سرطان در ایران، بالاتر از کشورهای پیشرفته دنیاست.

به گزارش مهر، دکتر ایرج خسرونیا گفت: سرطان، از جمله بیماریهایی است که در کشور ما عوارض زیادی به دنبال دارد که این مسئله ناشی از عدم توجه به مقوله "خودمراقبتی" است که کمتر در جامعه ما اتفاق می افتد.

او با اعلام اینکه آمار ابتلا به سرطان در کشورمان رو به افزایش است، گفت: متاسفانه مردم ما کمتر به پزشک مراجعه می کنند و اجازه می دهند، وقتی بیماری مزمن شد، آن وقت اقدام به درمان می کنند که دیگر خیلی دیر شده است.

خسرونیا به تغییر سبک زندگی، مصرف زیاد غذاهای آماده و فست فودها، کم تحرکی و... به عنوان عوامل موثر در ابتلا به بیماریها نام برد و گفت: در پنجمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، سه موضوع خودمراقبتی، سرطان و بیماریهای قلب و عروق، مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد و در کنار آن به موضوعاتی مثل پزشکی قانونی و مسائل پزشکی نیز اشاره خواهیم داشت.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، یکی از مسائلی که جامعه پزشکی را دچار مشکل می کند، موضوع پزشکی قانونی دانست و گفت: متاسفانه برخی از پزشکان با موضوعات و مسائل پزشکی قانونی آشنا نیستند و همین مسئله باعث می شود که در مسیر کار، دچار مشکل شوند. از این رو، در این کنگره و گفت: خودمراقبتی، سرطان و بیماریهای قلب و عروق، سه محور اصلی کنگره امسال را تشکیل می دهند.

  

یک تصویر ، یک دنیا پیام




به تازگی شورشیان مسلح سوری عکسی را در صفحات اجتماعی منتشر کرده‌اند که مخاطبان را شوکه کرده است.
گروه بین‌الملل مشرق - یکی از صفحات سایت‌های اجتماعی وابسته به گروه‌های افراطی تصویری از یک کودک ارمنی سوری در شهر کسب را منتشر کرده که با سلاح های عناصر شورشی مسلح احاطه شده است. 
منتشر کننده این تصویر که به نظر می رسد وابسته به ارتش آزاد در سوریه است، این کودک را کوچکترین اسیری خوانده که از طوایف متخاصم در کسب به دست نیروهای مبارز افتاده است. 

عکسی از شورشیان سوری که در اینترنت جنجال به پا کرد
این تصویر به اندازه‌ای عجیب و باورنکردنی است که بسیاری از کسانی که به آن حاشیه زده‌اند، اعلام کردند که از عمق این جنایت دچار شوک شده‌اند. حتی برخی سعی کرده‌اند در صحت تصویر تردید ایجاد کنند. 

البته این اولین باری نیست که جنایت‌های اینچنینی در حق کودکان سوری انجام می‌شود و شورشیان نیز به علل مختلف از جمله برای ترساندن خانواده‌های سوری و همراه کردن آنها با خود اقدام به انتشار تصاویر این جنایت‌ها در سایت های اجتماعی می‌کنند. 

یک افتخار ورزشی برای خوزستان



همچنین مراتب تشکر و صمیمانه ترین آرزوهای بنده را به بازیکنان، مدیرعامل،کادر فنی، کادر پزشکی و همه کسانی که در ا ین موفقیت نقش داشته اند، برسانید چرا که نقش هر کدام از آنها در این موفقیت کلیدی بوده است.

سپ بلاتر، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با ارسال نامه ای به علی کفاشیان، قهرمانی تیم فولاد خوزستان را تبریک گفت.

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، متن نامه جوزف سپ بلاتر، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال به رئیس فدراسیون فوتبال به شرح زیر است:

دوست عزیزم آقای کفاشیان

خواهشمندم صمیمانه ترین تبریکات را به باشگاه فولاد خوزستان به خاطر کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران منتقل کنید. پس از فصل 2005-2004 این دومین قهرمانی تیم فولاد خوزستان در لیگ برتر ایران است که جای تبریک دارد.

همچنین مراتب تشکر و صمیمانه ترین آرزوهای بنده را به بازیکنان، مدیرعامل،کادر فنی، کادر پزشکی و همه کسانی که در ا ین موفقیت نقش داشته اند، برسانید چرا که نقش هر کدام از آنها در این موفقیت کلیدی بوده است.

از طرف جامعه فوتبال جهانی؛ مایلم از باشگاه فولاد خوزستان به خاطر شادی و شور و نشاطی که در میان هواداران فوتبال ایجاد کرده اند، تشکر کنم. یکبار دیگر برای آنها آرزوی بهترین ها را در آینده داشته باشم.

حدیث گوهربار روز



حضرت فاطمه زهرا سلام اله علیها: خداوند ایمان را بر شما واجب کرده تا از شرک پاک شوید و فرمانبرى از ما را واجب کرده تا نظام یابید، و پیشوایى ما را واجب کرده تا از پراکندگى امان یابید.
مشرق- حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام -در کلامى که در آن ابوبکر و گروهى از مهاجران و انصار را مخاطب قرار مى دهد ـ فرمودند: 
خداوند ایمان را بر شما واجب کرده تا از شرک پاک شوید... و فرمانبرى از ما را واجب کرده تا نظام یابید و پیشوایى ما را واجب کرده تا از پراکندگى امان یابید... 
ما پیوسته به شما فرمان مى داده ایم و شما فرمان مى بردید تا این که آسیاى اسلام با ما به گردش در آمد و باران برکات بر مردم فرو بارید و نعره شرک فرو نشست.
و آتش جنگ خاموشى گرفت و دعوت هرج و مرج به آرامى گرایید و سامانه دین نظم یافت.

متن حدیث: 

فاطمة الزّهراء علیهاالسلام ـ مِن کلامٍ لَها تُخاطِبُ فیهِ أبا بَکرٍ وجَماعَةً مِنَ المُهاجِرینَ والأَنصارِ ـ : فَرَضَ اللّه ُ الإِیمانَ تَطهیرًا لَکُم مِنَ الشِّرکِ ... وطاعَتَنا نِظامًا ، وإمامَتَنا أمنًا مِنَ الفُرقَةِ ، وحُبَّنا عِزًّا لِلإِسلامِ ... لا نَبرَحُ نَأمُرُکُم وتَأمُرونَ حَتّى دارَت لَکُم بِنا رَحَى الإِسلامِ ، ودَرَّ حَلَبُ الأَنامِ ، وخَضَعَت نَعرَةُ الشِّرکِ ، وباخَت حدیث نیرانُ الحَربِ ، وهَدَأَت دَعوَةُ الهَرجِ ، واستَوسَقَ نِظامُ الدّینِ.



«کشف الغمّة، 2 / 109 و 117- المناقب ابن شهرآشوب، 2/ 207- دلائل الإمامة، 113 / 36»

تصاویر زیبا از شهرهای مدرن




 چشم اندازهایی متفاوت از زیباترین شهر های دنیا


mirrored_01.jpg

San Diego, USA

 

mirrored_02.jpg

Vancouver, Canada
 

mirrored_03.jpg

Melbourne, Australia

 

mirrored_04.jpg

Indianapolis, IN, USA

 

mirrored_05.jpg

Moscow, Russia
 

mirrored_06.jpg

Seoul, South Korea
 

mirrored_07.jpg

Dallas, USA

 

mirrored_08.jpg

Michigan, USA

 

mirrored_09.jpg

Groningen, The Netherlands

 

mirrored_10.jpg

Philadelphia, PA, USA

 

mirrored_11.jpg

Singapore

 

mirrored_12.jpg

Yokohama, Japan

 

mirrored_13.jpg

Tampa, FL, USA

 

mirrored_14.jpg

Seattle, United States

 

mirrored_15.jpg

Helsinki, Finland

 

mirrored_16.jpg

Austin, United States

 

mirrored_17.jpg

Dokkum, The Netherlands

 

mirrored_18.jpg

Atlanta, GA, USA

 

mirrored_19.jpg

St. Petersburg, Russia

 

mirrored_20.jpg

Dresden, Germany

 

mirrored_21.jpg

Amsterdam, The Netherlands


تصاویر روز رسانه های خبری



باور کنید این تصاویر فتوشاپی نیستند !!!

 

ممکن است شما تصور کنید که این عکس ها فتوشاپی هستند و واقعیت ندارند اما این تصاویر کاملا واقعی هستند. در ادامه این تصاویر فوق العاده جالب را با هم میبینیم.

فتوشاپ 200

میگوی آخوندکی

فتوشاپ 201

اسپانیا

فتوشاپ 202

حلزون های عاشق

فتوشاپ 203

دریاچه بایکال، روسیه

 

فتوشاپ 204

غار رید فلوت(Reed Flute) در چین

فتوشاپ 205

انگلستان

فتوشاپ 206

مه بر روی پل گلدن گیت، سانفرانسیسکو

فتوشاپ 207

رودخانه قلب در داکوتای شمالی ( یکی از ایالت‌های غرب میانه آمریکا )

فتوشاپ 208

رومانی

فتوشاپ 209

بازتاب دریاچه در ایالات متحده آمریکا

فتوشاپ 211

پرنده در آمازون

فتوشاپ 213

مزارع برنج در چین

فتوشاپ 214

روسیه

فتوشاپ 215

دریاچه ای در استرالیا

فتوشاپ 216

جزیره غیر معمول در مجمع الجزایر گالاپاگوس

فتوشاپ 217

رودخانه گدازه در هاوایی

فتوشاپ 218

غاری در ایسلند

فتوشاپ 220

ترکیب گورخر و اسب

فتوشاپ 221

مواد معدنی درخشان در غاری در چین

فتوشاپ 223

استرالیا

فتوشاپ 224

اوکلاهما، ایالات متحده آمریکا

فتوشاپ 227

آبشاری در جزیره ای در مرز برزیل و آرژانتین

فتوشاپ 226

دریاچه دولومیت

فتوشاپ 228

زمستان در کانادا

اخبار انتظامی خوزستان



سامانه هوشمند کنترل سرعت چگونه جریمه می‌کند؟
اجتماعی  13:45:19 1393/01/30
931-8714-5 کد خبر
RSS :: پرینت

رییس پلیس راه خوزستان با اشاره به فعالیت سامانه هوشمند کنترل سرعت در برخی راه‌های استان، گفت: رانندگان آگاه باشند که در هر نقطه از مسیرهای اهواز- ماهشهر و اهواز- اندیمشک، سرعت به صورت 24 ساعته توسط سامانه هوشمند کنترل سرعت ثبت می‌شود.

 

سرهنگ قاسم قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: سامانه هوشمند کنترل سرعت و اعمال ترافیکی، سرعت متوسط رانندگان را در فاصله بین دو دوربین ثبت سرعت در مسیر، مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

 

وی توضیح داد: ممکن است راننده‌ای به دوربین که نزدیک شود، سرعت خود را کاهش دهد و بعد از عبور از دوربین با خیال آسوده دوباره سرعت را بالا ببرد. سامانه هوشمند کنترل سرعت فاصله بین دو دوربین ثبت سرعت در مسیر و همچنین سرعت مجاز رانندگی در این مسیر را در نظر می‌گیرد و سرعتی که راننده باید فاصله بین دو دوربین را طی کند را محاسبه کرده و در صورت بالا بودن سرعت راننده در این مسیر، جریمه را به صورت خودکار به حساب مالک خودرو ثبت می‌کند.

 

قدرتی ادامه داد: در ایام نوروز فعالیت این سامانه در کاهش تصادفات بسیار موثر بوده و با متوقف کردن راننده خاطی در مسیر، از وقوع حوادث رانندگی ناشی از سرعت بالا جلوگیری شد.

 

رییس پلیس راه خوزستان با بیان این که بسیاری از رانندگان از وجود این سامانه در راه‌های استان بی‌اطلاع هستند، افزود: لازم است اطلاع‌رسانی مناسبی به رانندگان شود تا از افزایش سرعت خود در این مسیرها اجتناب کنند.

 

قدرتی عنوان کرد: بسیاری از راه‌های استان نیازمند سامانه هوشمند کنترل سرعت و اعمال ترافیکی هستند و پیگیر آن هستیم که بتوانیم تا سال آینده چهار مسیر هفتکل- باغملک، ایذه- دهدز، اهواز- آبادان و بهبهان- رامهرمز مجهز به این سامانه شوند.

اخبار اعتراضات کارگری در اهواز



خواسته کارگران تجمع‌کننده مقابل استانداری چه‌ بود؟
اقتصادی  15:23:47 1393/01/30
931-11774-5 کد خبر
RSS :: پرینت

تعدادی از کارگران شرکت نگین سبز خاورمیانه به دلیل مشکل پرداخت حقوق، امروز 30 فروردین‌ماه مقابل درب استانداری تجمع کردند.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) –منطقه‌خوزستان- یکی از کارگردان شرکت نگین سبز خاورمیانه در خصوص عقب افتادگی پرداخت حقوق کارگردان این شرکت به خبرنگار ایسنا اظهارکرد: 18 ماه است که کارگران شرکت نگین سبز خاورمیانه حقوق ثابتی دریافت نکرده‌اند.

 

وی افزود: نیروی‌های این شرکت 250 نفر هستند که باوجود این‌که 90 درصد آنان متاهل هستند اما هیچ‌کدام تحت پوشش بیمه نیست.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا، کار شرکت نگین سبز خاورمیانه، لایروبی است و زیر نظر اداره‌کل بنادر و دریانوردی خوزستان فعالیت می‌کند.

 

اخبار اعتراضات کارگری در اهواز



خواسته کارگران تجمع‌کننده مقابل استانداری چه‌ بود؟
اقتصادی  15:23:47 1393/01/30
931-11774-5 کد خبر
RSS :: پرینت

تعدادی از کارگران شرکت نگین سبز خاورمیانه به دلیل مشکل پرداخت حقوق، امروز 30 فروردین‌ماه مقابل درب استانداری تجمع کردند.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) –منطقه‌خوزستان- یکی از کارگردان شرکت نگین سبز خاورمیانه در خصوص عقب افتادگی پرداخت حقوق کارگردان این شرکت به خبرنگار ایسنا اظهارکرد: 18 ماه است که کارگران شرکت نگین سبز خاورمیانه حقوق ثابتی دریافت نکرده‌اند.

 

وی افزود: نیروی‌های این شرکت 250 نفر هستند که باوجود این‌که 90 درصد آنان متاهل هستند اما هیچ‌کدام تحت پوشش بیمه نیست.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا، کار شرکت نگین سبز خاورمیانه، لایروبی است و زیر نظر اداره‌کل بنادر و دریانوردی خوزستان فعالیت می‌کند.

 

یک خبر از بهبهان



آب بهبهان 72 ساعت قطع می شود

اهواز - ایرنا - برابر اعلام شرکت آب و فاضلاب بهبهان از ساعت هفت روز سه شنبه هفته جاری به مدت سه شبانه روز آب مناطقی از بهبهان قطع می شود.

به گزارش شنبه ایرنا از روابط عمومی آبفا خوزستان، مناطق کوی ماهور، بشیر نذیر، مسکن مهر و شیخ معصومی بهبهان به علت پاره ای از تعمیرات خطوط و تصفیه خانه آب شرکت مدیریت آبرسانی خلیج فارس با افت فشار یا قطع آب مواجه خواهند شد. 

بنابراین از عموم شهروندان محترم بهبهانی خواسته شده با رعایت صرفه جویی در مصرف آب امکان بهره مندی دیگر همشهریان خود را از این نعمت الهی فراهم کنند.

یک خبر از شادگان


نماینده مقیم سازمان ملل در خوزستان از تالاب بین المللی شادگان بازدید می کند
اهواز خبرگزاری مهر: نماینده مقیم سازمان ملل متحد در سفر به خوزستان امروز از تالاب بین المللی شادگان بازدید می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز شنبه گری لوییس نماینده عالی ترین مقام سازمان ملل متحد مقیم در ایران، به منظور بازدید از سایت تالاب شادگان به عنوان یکی از سایت های نمونه طرح حفاظت از تالاب های ایران و دبیرخانه مدیریت محلی تالاب شادگان دیدن می کند.

وی همچنین از طرح انتقال آب از رودخانه کارون به تالاب بین المللی شادگان و نحوه دخالت مردم محلی در پروژه حفظ و احیاء تالاب دیدار خواهند داشت.

گری لوئیس متولد باربادوس است و بیش از 25 سال است که در آسیا، آفریقا، اروپا، آمریکا و خاور میانه، به سازمان ملل خدمت کرده است.

وی پیش از این و در مهر ماه 92 از دریاچه ارومیه و در دی ماه 92 از تالاب هامون دیدن کرده است.

اخبار ورزشی خوزستان


دوندگان خرمشهری در مسابقات کشوری خوش درخشیدند

خرمشهر- ایرنا- رییس هیات دو میدانی خرمشهر گفت: دو دونده خرمشهری موفق شدند در مسابقات کشوری دو میدانی مدال کسب کنند.

امیر مسعودیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ˈ امیر هزامی ˈ در رشته پرش سه گام مقام نخست و ˈ امین جلوایی ˈ در رشته پرتاب نیزه مقام سوم کشوری را در رده سنی نوجوانان کسب کردند.

وی اضافه کرد: این دو دونده منتخب استان خوزستان این مقام ها را روز جمعه 29 فروردین ماه در مسابقات کشوری در تهران بدست آوردند.رییس هیات دو میدانی خرمشهر افزود: این دو دونده ششم فروردین ماه سال جاری در مسابقات انتخابی خوزستان نیز شرکت کرده بودند که به عنوان نفرات برتر استان معرفی شدند.ک/3


با شعار «سال بدون شکار» صورت می گیرد
ورود رکاب زن قطر کویر به اهواز/ تالاب بین المللی شادگان خط پایان
اهواز- خبرگزاری مهر: رکاب زن قطر کویر ایران با شعار «سال بدون شکار» امروز وارد اهواز می شود.

نیما ترقی در گفتگو با خبرنگار مهر در اهواز با اشاره به اینکه قطر کویر ایران از شمال شرق تا جنوب غرب برای نخستین بار است که با دوچرخه طی می شود، هدف از این کار را اشاعه فرهنگ زیست محیطی و تلنگر به مسئولان حفاظت از محیط زیست کشور برای حمایت از این سرمایه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اتفاقات ناگواری که در سال های اخیر در رابطه با شکار حیوانات در کشور افتاده است به ویژه با هدف حفظ و صیانت از گونه های در حال انقراض، «سال بدون شکار» شعار این برنامه انتخاب شده است تا یک قدم هر چند کوچک برای حفاظت از محیط زیست برداشته شود.

ترقی اظهار امیدواری کرد که این برنامه ها به نزدیکی مردم و محیط زیست کمک کند و جامعه به اهمیت و عواقب تخریب های زیست محیطی حساس شود.

این ورزشکار دوستدار محیط زیست اضافه کرد: برنامه رکاب زنی قطر کویر ایران، ششم فروردین ماه از دریاچه بزنگان سرخس در شمال شرق کشور آغاز شده و در تالاب بین المللی شادگان در خوزستان به پایان می رسد.

وی گفت: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، چهار محال و بختیاری و خوزستان مسیر این برنامه دوچرخه سواری بوده اند.

به گفته وی، برنامه اولیه طی دو هزار و 100 کیلومتر بوده اما با تغییراتی که در مسیر اتفاق افتاده پیش بینی می شود به دو هزار و 500 کیلومتر افزایش یابد.

 


تیم بسکتبال پالایش و نفت آبادان به لیگ برتر نزدیک شد

آبادان - ایرنا - تیم بسکتبال پالایش و نفت آبادان بعد از پیروزی برابر تیم کوشا کرج خود را در یک قدمی صعود به لیگ برتر می بیند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، تیم بسکتبال پالایش و نفت آبادان روز گذشته(جمعه) در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی لیگ دسته یک بسکتبال باشگاه های ایران میزبانش تیم کوشا کرج را شکست داد تا یک قدم به لیگ برتر نزدیک شود.

در این بازی تیم پالایش و نفت آبادان با نتیجه 78 بر 71 میزبانش را از پیش برداشت و روز سه شنبه هفته جاری در بازی برگشت میزبان تیم کوشا کرج خواهد بود.

تیم پالایش و نفت آبادان با شکست دادن تیم کوشا البرز در بازی روز سه شنبه هفته جاری برای نخستین بار راهی لیگ برتر می شود.

شاگردان ˈ هماد سامری ˈ در این فصل با دو شکست موفق شدند بعنوان صدرنشین راهی مرحله نیمه نهایی شوند و در این مرحله پس از پیروزی برابر مانیزان کرمانشاه موفق شدند به مرحله نیمه نهایی صعود کنند.
تیم پالایش و نفت آبادان روز گذشته در دیدار نخست مرحله نیمه نهایی در کواتر نخست برابر میزبانش کوشا کرج با نتیجه 21 بر 25 شکست خورد اما در کواتر دوم 21 بر 18 حریفش را از پیش رو برداشت.
در کواتر سوم نیز این تیم با نتیجه 21 بر 9 صاحب برتری شد و در کواتر چهارم با نتیجه 15 بر 19 شکست خورد تا در پایان با نتیجه 78 بر 71 میزبان کرجی خود را از پیش رو بردارد.
اکنون تیم پالایش و نفت آبادان یک قدم تا لیگ برتر فاصله دارد و آبادانی ها برای بازی روز سه شنبه لحظه شماری می کنند.ک/4



بسکتبالیست آمریکایی با تیم پتروشیمی بندر امام قرارداد بست

آبادان - ایرنا - مدیر تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام گفت: «جاناتان گیبسون» بازیکن آمریکایی با تایید کادر فنی با تیم ما قرارداد بست.

«مسعود سیاهپور» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بازیکن آمریکایی در اردوی جزیره کیش زیر نظر کادر فنی تمریناتش را آغاز کرد و مورد تایید آنها قرار گرفت. 

وی اظهار داشت: گیبسون، امروز قراردادش را با تیم پتروشیمی بندر امام تا پایان مسابقات لیگ برتر بسکتبال منعقد کرد و با صلاحدید کادر فنی در بازی فردا (یکشنبه) برابر ذوب آهن اصفهان به میدان خواهد رفت. 

مدیر تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام گفت: گیبسون در پست پنجم بازی می کند و کادر فنی با جذب این بازیکن، دیگر مشکلی در این پست احساس نمی کند. 

سیاهپور تصریح کرد: امیدواریم با آمدن گیبسون، تیم ما در مرحله نیمه نهایی و نهایی لیگ برتر بسکتبال نتایج خوبی کسب کند و عنوان قهرمانی را بدست آورد.ک/3 



سه اسکواش باز آبادانی به تیم ملی جوانان کشور دعوت شدند

آبادان - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان آبادان گفت: سه اسکواش باز آبادانی از سوی کادر فنی تیم ملی جوانان کشور به اردوی این تیم دعوت شدند.

ˈ پیمان ادیبی ˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شایان عباد، پوریا غضنفری و امین مکتوفی سه اسکواش باز آبادانی با درخشش در لیگ برتر کشور به اردوی تیم ملی جوانان فرا خوانده شدند.

وی اظهار داشت: این سه بازیکن امروزبرای حضور در اردوی آماده سازی تیم ملی به اراک اعزام می شوند.

رییس اداره ورزش و جوانان آبادان افزود: حضور اسکواش بازان آبادانی در اردوی تیم ملی را می توان به فال نیک گرفت زیرا این موضوع نشان دهنده پیشرفت اسکواش در آبادان می باشد.

وی تصریح کرد: اردوی تیم ملی جوانان تا روز چهارشنبه هفته جاری در اراک ادامه خواهد داشت و سه اسکواش باز آبادانی در این اردو شرکت می کنند.ک/3



سامری: تیم کوشا کرج مغلوب انگیزه بازیکنان ما شد

آبادان - ایرنا - سرمربی تیم بسکتبال پالایش و نفت آبادان در خصوص پیروزی تیمش برابر کوشا کرج گفت: بازیکنان ما برای پیروزی در این بازی انگیزه زیادی داشتند و حریف را مغلوب این انگیزه کردند.

ˈ هماد سامری ˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازی بسیار سختی مقابل تیم کوشا داشتیم و حساسیت این مرحله روی بازی تاثیر گذاشته بود.

وی اظهار داشت: تیم کوشا بازی را بهتر از ما آغاز کرد و در کواتر نخست موفق به شکست ما شد.

سرمربی تیم بسکتبال پالایش و نفت آبادان افزود: در کواترهای دوم و سوم بازی را در دست گرفتیم و با امتیازات خوبی پیروز شدیم.

وی گفت: تیم کوشا در کواتر چهارم برای پیروزی بر ما تلاش زیادی کرد اما نتوانست اختلاف امتیازات را کاهش دهد.

سامری اضافه کرد: ما برای صعود به لیگ برتر راهی جز پیروزی در این بازی نداشتیم که با عمکرد عالی بازیکنان پیروزی با ارزشی بدست آوردیم.

وی اظهار داشت: تیم کوشا در بازی برگشت برای جبران این شکست به مصاف ما خواهد آمد و باید مراقب بازیکنان این تیم باشیم.

تیم بسکتبال پالایش و نفت آبادان روز گذشته(جمعه) در مرحله نیمه نهایی لیگ دسته یک بسکتبال باشگاه های ایران میزبانش تیم کوشا البرز را شکست داد و روز سه شنبه هفته جاری در بازی برگشت میزبان این تیم می باشد.ک/3


حاجتی: کناره‌گیری تیم فوتسال حفاری از لیگ برتر، انحلال آن نیست
ورزشی  16:34:34 1393/01/30
931-23681-5 کد خبر
RSS :: پرینت

اخبار ورزشی خوزستان


دوندگان خرمشهری در مسابقات کشوری خوش درخشیدند

خرمشهر- ایرنا- رییس هیات دو میدانی خرمشهر گفت: دو دونده خرمشهری موفق شدند در مسابقات کشوری دو میدانی مدال کسب کنند.

امیر مسعودیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ˈ امیر هزامی ˈ در رشته پرش سه گام مقام نخست و ˈ امین جلوایی ˈ در رشته پرتاب نیزه مقام سوم کشوری را در رده سنی نوجوانان کسب کردند.

وی اضافه کرد: این دو دونده منتخب استان خوزستان این مقام ها را روز جمعه 29 فروردین ماه در مسابقات کشوری در تهران بدست آوردند.رییس هیات دو میدانی خرمشهر افزود: این دو دونده ششم فروردین ماه سال جاری در مسابقات انتخابی خوزستان نیز شرکت کرده بودند که به عنوان نفرات برتر استان معرفی شدند.ک/3


با شعار «سال بدون شکار» صورت می گیرد
ورود رکاب زن قطر کویر به اهواز/ تالاب بین المللی شادگان خط پایان
اهواز- خبرگزاری مهر: رکاب زن قطر کویر ایران با شعار «سال بدون شکار» امروز وارد اهواز می شود.

نیما ترقی در گفتگو با خبرنگار مهر در اهواز با اشاره به اینکه قطر کویر ایران از شمال شرق تا جنوب غرب برای نخستین بار است که با دوچرخه طی می شود، هدف از این کار را اشاعه فرهنگ زیست محیطی و تلنگر به مسئولان حفاظت از محیط زیست کشور برای حمایت از این سرمایه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اتفاقات ناگواری که در سال های اخیر در رابطه با شکار حیوانات در کشور افتاده است به ویژه با هدف حفظ و صیانت از گونه های در حال انقراض، «سال بدون شکار» شعار این برنامه انتخاب شده است تا یک قدم هر چند کوچک برای حفاظت از محیط زیست برداشته شود.

ترقی اظهار امیدواری کرد که این برنامه ها به نزدیکی مردم و محیط زیست کمک کند و جامعه به اهمیت و عواقب تخریب های زیست محیطی حساس شود.

این ورزشکار دوستدار محیط زیست اضافه کرد: برنامه رکاب زنی قطر کویر ایران، ششم فروردین ماه از دریاچه بزنگان سرخس در شمال شرق کشور آغاز شده و در تالاب بین المللی شادگان در خوزستان به پایان می رسد.

وی گفت: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، چهار محال و بختیاری و خوزستان مسیر این برنامه دوچرخه سواری بوده اند.

به گفته وی، برنامه اولیه طی دو هزار و 100 کیلومتر بوده اما با تغییراتی که در مسیر اتفاق افتاده پیش بینی می شود به دو هزار و 500 کیلومتر افزایش یابد.

 


تیم بسکتبال پالایش و نفت آبادان به لیگ برتر نزدیک شد

آبادان - ایرنا - تیم بسکتبال پالایش و نفت آبادان بعد از پیروزی برابر تیم کوشا کرج خود را در یک قدمی صعود به لیگ برتر می بیند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، تیم بسکتبال پالایش و نفت آبادان روز گذشته(جمعه) در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی لیگ دسته یک بسکتبال باشگاه های ایران میزبانش تیم کوشا کرج را شکست داد تا یک قدم به لیگ برتر نزدیک شود.

در این بازی تیم پالایش و نفت آبادان با نتیجه 78 بر 71 میزبانش را از پیش برداشت و روز سه شنبه هفته جاری در بازی برگشت میزبان تیم کوشا کرج خواهد بود.

تیم پالایش و نفت آبادان با شکست دادن تیم کوشا البرز در بازی روز سه شنبه هفته جاری برای نخستین بار راهی لیگ برتر می شود.

شاگردان ˈ هماد سامری ˈ در این فصل با دو شکست موفق شدند بعنوان صدرنشین راهی مرحله نیمه نهایی شوند و در این مرحله پس از پیروزی برابر مانیزان کرمانشاه موفق شدند به مرحله نیمه نهایی صعود کنند.
تیم پالایش و نفت آبادان روز گذشته در دیدار نخست مرحله نیمه نهایی در کواتر نخست برابر میزبانش کوشا کرج با نتیجه 21 بر 25 شکست خورد اما در کواتر دوم 21 بر 18 حریفش را از پیش رو برداشت.
در کواتر سوم نیز این تیم با نتیجه 21 بر 9 صاحب برتری شد و در کواتر چهارم با نتیجه 15 بر 19 شکست خورد تا در پایان با نتیجه 78 بر 71 میزبان کرجی خود را از پیش رو بردارد.
اکنون تیم پالایش و نفت آبادان یک قدم تا لیگ برتر فاصله دارد و آبادانی ها برای بازی روز سه شنبه لحظه شماری می کنند.ک/4



بسکتبالیست آمریکایی با تیم پتروشیمی بندر امام قرارداد بست

آبادان - ایرنا - مدیر تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام گفت: «جاناتان گیبسون» بازیکن آمریکایی با تایید کادر فنی با تیم ما قرارداد بست.

«مسعود سیاهپور» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بازیکن آمریکایی در اردوی جزیره کیش زیر نظر کادر فنی تمریناتش را آغاز کرد و مورد تایید آنها قرار گرفت. 

وی اظهار داشت: گیبسون، امروز قراردادش را با تیم پتروشیمی بندر امام تا پایان مسابقات لیگ برتر بسکتبال منعقد کرد و با صلاحدید کادر فنی در بازی فردا (یکشنبه) برابر ذوب آهن اصفهان به میدان خواهد رفت. 

مدیر تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام گفت: گیبسون در پست پنجم بازی می کند و کادر فنی با جذب این بازیکن، دیگر مشکلی در این پست احساس نمی کند. 

سیاهپور تصریح کرد: امیدواریم با آمدن گیبسون، تیم ما در مرحله نیمه نهایی و نهایی لیگ برتر بسکتبال نتایج خوبی کسب کند و عنوان قهرمانی را بدست آورد.ک/3 



سه اسکواش باز آبادانی به تیم ملی جوانان کشور دعوت شدند

آبادان - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان آبادان گفت: سه اسکواش باز آبادانی از سوی کادر فنی تیم ملی جوانان کشور به اردوی این تیم دعوت شدند.

ˈ پیمان ادیبی ˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شایان عباد، پوریا غضنفری و امین مکتوفی سه اسکواش باز آبادانی با درخشش در لیگ برتر کشور به اردوی تیم ملی جوانان فرا خوانده شدند.

وی اظهار داشت: این سه بازیکن امروزبرای حضور در اردوی آماده سازی تیم ملی به اراک اعزام می شوند.

رییس اداره ورزش و جوانان آبادان افزود: حضور اسکواش بازان آبادانی در اردوی تیم ملی را می توان به فال نیک گرفت زیرا این موضوع نشان دهنده پیشرفت اسکواش در آبادان می باشد.

وی تصریح کرد: اردوی تیم ملی جوانان تا روز چهارشنبه هفته جاری در اراک ادامه خواهد داشت و سه اسکواش باز آبادانی در این اردو شرکت می کنند.ک/3



سامری: تیم کوشا کرج مغلوب انگیزه بازیکنان ما شد

آبادان - ایرنا - سرمربی تیم بسکتبال پالایش و نفت آبادان در خصوص پیروزی تیمش برابر کوشا کرج گفت: بازیکنان ما برای پیروزی در این بازی انگیزه زیادی داشتند و حریف را مغلوب این انگیزه کردند.

ˈ هماد سامری ˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازی بسیار سختی مقابل تیم کوشا داشتیم و حساسیت این مرحله روی بازی تاثیر گذاشته بود.

وی اظهار داشت: تیم کوشا بازی را بهتر از ما آغاز کرد و در کواتر نخست موفق به شکست ما شد.

سرمربی تیم بسکتبال پالایش و نفت آبادان افزود: در کواترهای دوم و سوم بازی را در دست گرفتیم و با امتیازات خوبی پیروز شدیم.

وی گفت: تیم کوشا در کواتر چهارم برای پیروزی بر ما تلاش زیادی کرد اما نتوانست اختلاف امتیازات را کاهش دهد.

سامری اضافه کرد: ما برای صعود به لیگ برتر راهی جز پیروزی در این بازی نداشتیم که با عمکرد عالی بازیکنان پیروزی با ارزشی بدست آوردیم.

وی اظهار داشت: تیم کوشا در بازی برگشت برای جبران این شکست به مصاف ما خواهد آمد و باید مراقب بازیکنان این تیم باشیم.

تیم بسکتبال پالایش و نفت آبادان روز گذشته(جمعه) در مرحله نیمه نهایی لیگ دسته یک بسکتبال باشگاه های ایران میزبانش تیم کوشا البرز را شکست داد و روز سه شنبه هفته جاری در بازی برگشت میزبان این تیم می باشد.ک/3


حاجتی: کناره‌گیری تیم فوتسال حفاری از لیگ برتر، انحلال آن نیست
ورزشی  16:34:34 1393/01/30
931-23681-5 کد خبر
RSS :: پرینت

خبر تکمیلی



مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شوشتر خبر داد
اتصال برق دلیل اصلی آتش‌سوزی داروخانه حکیمیان شوشتر

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شوشتر از اتصال برق به عنوان دلیل آتش‌سوزی داروخانه حکیمیان این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: اتصال برق دلیل اصلی آتش‌سوزی داروخانه حکیمیان شوشتر

سیدمهدی ایوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: اتصال برق اصلی‌ترین دلیل وقوع این آتش‌سوزی بوده و برای رسیدن به این نتیجه بررسی‌های زیادی انجام شده است.وی با اشاره به دلیل این حادثه افزود: اتصال برق کولر دوتیکه و ذوب شدن کلید برق این کولر باعث شده تا آتش‌سوزی آغاز شود و این داروخانه طعمه حریق شود.این مقام مسئول با اشاره به دلایل انتشار این آتش‌سوزی در داروخانه تاکید کرد: قرار داشتن پوشاک نوزاد در کنار محل اتصال باعث شده تا این مواد اشتغال‌زا آتش گرفته و آتش به سایر نقاط داروخانه سرایت کند. وی خاطر نشان کرد: این داروخانه شرایط ایمنی را رعایت نکرده است و باید برچشب ایمنی داشته باشد که متاسفانه برای این مهم اقدام نکرده است.ایوبی گفت: همه صنوف به ویژه اصناف پرخطر در سطح شهرستان شوشتر باید برچسب امنیتی دریافت کنند و در این زمینه سازمان آتش‌نشانی شهرداری شوشتر اطلاع‌رسانی لازم را در این زمینه انجام داده است.

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز





برای اولین بار پس از آغاز بحران در سوریه "مقاومت اسلامی در سوریه" شاخه رسمی حزب الله سوریه به صورت رسمی شهادت یک گروه از رزمندگان خود را تسلیت گفت.
کد خبر: ۳۹۴۱۲۶
تاریخ انتشار:۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵-19 April 2014
"مقاومت اسلامی در سوریه" که شاخه رسمی حزب الله سوریه است با اعلام خبر شهادت هشت تن از رزمندگانش برای اولین بار به صورت رسمی اعلام موجودیت کرد.
به گزارش تسنیم به نقل از الحدث نیوز، برای اولین بار پس از آغاز بحران در سوریه "مقاومت اسلامی در سوریه" شاخه رسمی حزب الله سوریه به صورت رسمی شهادت یک گروه از رزمندگان خود را تسلیت گفت.

برخی منابع خبری وابسته به حزب الله سوریه در گفتگو با پایگاه خبری- تحلیلی الحدث نیوز اعلام کردند که هشت تن از رزمندگان این گروه طی درگیری‌های جاری با تروریست‌ها در منطقه قدیمی "حمص" به شهادت رسیده اند،‌این منابع تاکید کردند که اغلب رزمندگانی که به شهادت رسیده‌اند خود از اهالی حمص و روستاهای اطراف آن هستند.
این شهدا در روستاهای خود در سوریه تشییع خواهند شد، این منابع همچنین اعلام کردند که رزمندگان به شهادت رسیده تنها تعداد محدودی از افرادی هستند که در راه میهن‌ خود جان فشانی کردند.گفته می‌شود این نیروها به صورت محدود در کنار ارتش سوریه به مبارزه با تروریست‌ها می‌پردازند و "حزب الله لبنان" نیز دائما تاکید کرده است که از نظر تعداد رزمندگان حضور محدودی در سوریه دارد و نیروهایش در کنار ارتش سوریه جنگیده و از آن پشتیبانی می‌کنند.

یک گروه تحقیقاتی مخالف حکومت عربستان اظهار داشت: در معاینات به عمل آمده از ملک عبدالله، پادشاه عربستان بیماری وی سرطان ریه تشخیص داده شده است.
کد خبر: ۳۹۴۱۱۵
تاریخ انتشار:۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷-19 April 2014
روزنامه ورلد تریبیون در گزارشی نوشت: پادشاه عربستان به علت ابتلا به بیماری سرطان رو به احتضار است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ورلد تریبیون، یک گروه تحقیقاتی مخالف حکومت عربستان اظهار داشت: در معاینات به عمل آمده از ملک عبدالله، پادشاه عربستان بیماری وی سرطان ریه تشخیص داده شده است.

موسسه تحقیقاتی امور خلیج فارس واقع در واشنگتن به نقل از برخی منابع در عربستان و آمریکا گزارش داد پزشکان ملک عبدالله را جواب کرده و به او گفته‌اند تا پایان سال 2014 می‌میرد.
این موسسه خاطرنشان ساخت: تیم پزشکان به ملک عبدالله گفته‌اند تنها شش ماه دیگر زنده می‌ماند.این موسسه در بیانیه‌ای در 17 آوریل تصریح کرد: ملک عبدالله از سرطان ریه رنج می‌برد.
براساس این بیانیه، ملک عبدالله که یک سیگاری قهار است به گفته یک شاهد عینی در جریان دیداراخیر خود با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ 28 مارس دستگاه تنفسی داشته است.
راچل هرتزمن، تحلیل‌گر سیاسی این موسسه اظهار داشت: با توجه به این که ملک عبدالله تنها چند ماه دیگر زنده خواهد ماند موج اخیر تعیین جانشین‌ها شگفت‌آور نبود. به گفته این موسسه وخامت حال پادشاه عربستان موجب شد که انتصابات اخیر در این کشور رخ دهد.
ملک عبدالله که براساس گزارش‌ها بین 90 تا 98 سال سن دارد طی ماه گذشته میلادی برادر ناتنی خود شاهزاده مقرن را به عنوان ولیعهد منصوب کرد و بندر بن سلطان را از سمت رئیس دستگاه اطلاعاتی کنار گذاشت.انتظار می‌رود در چند روز آینده انتصاب جدید دیگری در عربستان اعلام شود. به گفته این موسسه این عزل و نصب‌ها جنگ قدرت را در خاندان سلطنتی عربستان افزایش داده است. 

داور عربستانی قاریان ایرانی را کافر خواند/ فقط از ما انگشت‌نگاری کردند

نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی کشور کویت با اشاره به رفتار بد و ناشایست کویتی‌ها با نمایندگان ایران گفت: داور عربستانی ما را رافضی خواند و از بین این همه مسابقه دهنده فقط ما را در فرودگاه انگشت‌نگاری کردند. 

کشور کویت اولین مقصد نمایندگان کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در کشورهای اسلامی بود و «سید‌محمد کرمانی» و «حسن سلیمانی» به عنوان نمایندگان کشورمان به این رقابت‌ها اعزام شدند.

این افراد در حالی به مسابقات کویت اعزام شدند که در بدو ورود مورد انگشت‌نگاری قرار گرفتند و در طول برگزاری مسابقات بارها عوامل برگزاری و رئیس هیئت داوران به آنان اهانت کرده‌اند.

انگشت‌نگاری از نمایندگان ایران در بدو ورود به کویت


«سیدمحمد کرمانی» با اشاره به رفتار ناشایست کویتی‌ها با نمایندگان ایران گفت: در بدو ورود به کویت و در فرودگاه این کشور من و آقای سلیمانی مورد انگشت‌نگاری قرار گرفتیم این امر در حالی اتفاق افتاد که تنها از ما انگشت‌نگاری به عمل آمد و از سایر شرکت‌کنندگان انگشت‌نگاری نکردند، البته محل اسکان و پذیرایی کویتی‌ها بسیار خوب بود.وی با اشاره به تلاوت هر دو نماینده ایران در روز دوم مسابقات گفت: طبق قرعه، هر دو نماینده ایران در روز دوم مسابقات تلاوت کردند و با توجه به گواهی سایر شرکت‌کنندگان و یک داور مصری، کسب مقام اول از سوی من قطعی بود زیرا این داور مصری به نزد من آمد و گفت: تو قاری توانا و استادی هستی اما بدان در هیئت داوران من یک نظر دارم.


استفاده از واژه جعلی خلیج «ع ر ب ی» با کنایه توسط عوامل مسابقات

کرمانی در خصوص رفتارهای سایر عوامل برگزارکننده مسابقات گفت: در طول ایام مسابقات عوامل اجرایی همواره به محض برخورد با ما با زبان تمسخر از واژه جعلی خلیج «ع ر ب ی» استفاده می‌‌کردند و یا می‌گفتند ایران، سوریه و حزب‌الله لبنان تروریست هستند. این رفتار‌ها به این جا ختم نمی‌شد زیرا در کنار مسابقات نمایشگاهی راه‌اندازی شده بود که در آن با تمام توان وهابیت را تبلیغ می‌کردند و کتاب‌ها و آثارشان را هم به ما می‌دادند.

رفتار زشت رئیس هیئت داوران مسابقات

این قاری قرآن کریم از رفتار زشت رئیس هیات داوران مسابقات با خودش خبر داد و گفت: روز آخر مسابقات، نفرات برتر به ترتیب بر روی صندلی‌ها قرار می‌گرفتند حتی یکی از کارمندان اوقاف کویت به من گفت که شما نفر اول هستید اما هنگام استقرار بر روی صندلی‌ها من در بین 5 نفر اول نبودم و هنگامی که گفتم ایران چه عنوانی کسب کرده من را به عقب راندند، از این رو به منظور اعتراض به نزد رئیس هیات داوران که فردی از عربستان صعودی بود رفتم اما وی با رفتار تندی به من گفت «روح روح رافضی؛ برو برو کافر». رفتار این داور در روز مسابقات و هنگام تلاوت هم جالب بود زیرا آیات پایانی سوره مبارکه «فرقان» به من افتاده بود من یک آیه به پایان طبق روال بم خواندم تا پس از آن اوج بخوانم و در آخر هم فرود داشته باشم اما به محض خواندن بم داور عربستانی فریاد زد که چرا تلاوت را تمام کردی یک آیه دیگر هم باید بخوانی.

مسئولان کشور پیگیر حقوق نمایندگان خود باشند


نماینده کشورمان در مسابقات کویت با درخواست از مسئولان مبنی بر پیگیری این اهانت‌ها گفت: در کویت نزد رئیس اوقاف این کشور رفتم اما وی در جواب من گفت اگر اعتراضی داری باید به صورت رسمی و دیپلماتیک مسئولان کشورتان این اعتراض را کتباً به ما اعلام کنند از این رو از مسئولان اعزام کننده درخواست می‌کنم پیگیر احقاق حقوق نمایندگان خود در مسابقات کشورهای دیگر باشند.

اذعان شرکت‌کنندگان به ظلم به نماینده ایران


وی با اشاره به حضور در محافل جانبی مسابقات گفت: پس از تلاوت در مسابقات، کویتی‌ها مرا برای تلاوت در برخی محافل دعوت کردند زیرا ظاهراً صدای من مورد پسند آنان بود حتی اغلب شرکت‌کنندگان نزد من می‌آمدند و نکات فنی تلاوت را از من می‌پرسیدند، همچنین همه افراد اذعان داشتند که عنوان نخست مسابقات از آن من است اما متأسفانه در روز آخر حتی بین پنج نفر اول هم جایی نداشتم و این اتفاق در حالی رخ داد که بسیاری از شرکت‌کنندگان پس از اعلام نتایج نزد من می‌آمدند و می‌گفتند ما محزونیم و در حق شما ظلم عزیمی رخ داده است.
کرمانی در پایان با اشاره‌ به اینکه این رفتار‌ها ذره‌ای از محبت ما به «اهل‌بیت(ع)» کم نمی‌کند، گفت: دشمنان شیعه گمان کرده‌اند با چنین رفتار‌هایی می‌توانند ما را از راه خود گمراه کنند اما باید بگویم این رفتار‌ها ذره‌ای از محبت و ارادت ما به «اهل‌بیت(ع)» کم نمی‌کند و مطمئن باشند شیعیان برای اثبات حقانیت خاندان «رسول‌الله(ص)» تا پای جان ایستاده‌اند. قرعه‌‌کشی مسابقات به گونه‌ای بود که ما درست در روز شهادت حضرت «زهرا(س)» تلاوت کردیم، این اتفاق روحیه ما را برای تحمل مشکلات مضاعف کرد و به عشق حضرت «صدیقه طاهره(س)» هجمه‌های کویتی‌ها اثری روی ما نگذاشت. ____فارس




کد خبر: ۳۹۳۹۹۸
تاریخ انتشار:۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰-19 April 2014
روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از القدس العربی نوشت:

برای بعضی از اعراب کاری نمانده جز این که از نفوذ ایران در منطقه شکایت کنند، به ویژه بعد از آن که اخیرا نزدیکی‌ای در روابط امریکا و ایران بعد از توافق بر سر برنامه هسته ای‌اش به وجود آمده است. نمی‌دانیم چه شد که عده‌ای ناگهان متوجه خطر ایران شدند در حالی که می‌دانستند ایران مدت‌ها است در حال ایجاد هم پیمانانی برای خود در منطقه است و ده‌ها سال است درصدد نفوذ در منطقه است. آیا فراموش کرده‌اند که نفوذ ایران در لبنان از دهه60 آغاز شد و در دهه 80 بود که به سمت ایجاد حزب‌الله که اکنون به بزرگ‌ترین شاخه قدرتمند ایران تبدیل شده است، متمایل شد؟ آیا مگر هم پیمانی سوری - ایرانی از زمان حافظ اسد، رئیس جمهوری راحل سوریه در برابر چشمان همه اعراب به رغم آن که از آن استقبال نمی‌کردند، وجود نداشت؟ آیا حافظ اسد همان قدر روابط حسنه و عالی با اعراب ایجاد نکرد که دهه‌ها در همان سطح رابطه با ایران داشت؟ چرا در آن موقع کسی از هم پیمانی ایرانی - سوریه شکایت نداشت؟ آیا حکومت حافظ اسد به مثابه گوهر نایابی در روابط ایرانی - عربی محسوب نمی‌شد؟

آیا نفوذ ایران در داخل عراق بعد از جنگ عراق علیه کویت یعنی در ابتدای دهه 90 قرن گذشته آغاز نشد؟ آیا همه آن روزها را فراموش کرده اند؟ آیا نباید به این نکته توجه کنیم که همه اعراب میلیاردها دلار برای سرنگونی این یا آن حکومت عربی می‌پردازند و ایرانی‌ها از فرصت‌ها استفاده می‌کنند و آن کشوری که حکومت در آن سقوط کرده مثل طبق طلایی تسلیم ایران می‌شود؟ آیا اعراب مبالغ کلان برای سرنگونی حکومت صدام حسین صرف نکردند بدون آن که بتوانند کوچک‌ترین گامی در عراق بردارند در حالی که اکنون ایران بر عراق مستولی شده است و تلاش می‌کند این کشور را به منطقه حیاتی برای نفوذ خود در منطقه تبدیل کند؟

آیا نفوذ ایران در یمن از اذهان اعراب پاک شده است یا این که ناچارند نفوذ ایران را در برابر چشمان خود در این کشور ببینند بدون این که استراتژی مطلوبی برای رویارویی با آن داشته باشند؟

کسی نباید ایران را ملامت کند. ایران طرح و استراتژی خودش را دارد، چه ما بخواهیم چه نخواهیم. طرح ایران طراحی شده بر حمایت‌های استراتژیک قدرتمند است و تنها فقط برای گسترش مرحله‌ای نیست. هم زمانی که ایران به فکر ساخت طرح خود بود، به سمت ایجاد توانایی نظامی قدرتمند و توانایی هسته‌ای که همه دنیا به آن احترام بگذارند نیز بود. دنیا سال‌ها و سال‌ها بر سر برنامه هسته ای‌اش مذاکره کرد و در زمینه نظامی نیز ایران به هیچ وجه بر سلاح‌های غربی یا شرقی حساب نکرد، بلکه تصمیم گرفت خود بر اساس توانایی‌ها و خبرگی نیروهای ایرانی سامانه نظامی خود را بسازد. و این به هیچ وجه جای نکوهش ندارد بلکه بر عکس بسیار هم احترام برانگیز است، حتی اگر بعضی از سیاستمداران با آن مخالف باشند. در حالی که اعراب بر حمایت در حال کاهش امریکا اعتماد کرده اند، ایرانی‌ها به نیروی خودکفای خود در ساخت جامعه و نیروی نظامی اعتماد می‌کنند، مساله‌ای که باعث شده است تا دنیا با آنها با چشم یک رقیب نه وابسته تعامل کند.

چرا باید ایران را ملامت کنیم در حالی که باید خودمان هم همان استراتژی مبتنی بر قدرت خودکفا و طرح ریزی داخلی را دنبال کنیم؟ ببینید چه فرقی میان سرمایه‌گذاری عربی و ایرانی در لبنان وجود دارد، در حالی که اعراب در ساخت هتل و کافه پول‌های خود را خرج کرده‌اند ایران بر روی ساخت شاخه نظامی استراتژیک پرابهتی در داخل لبنان سرمایه‌گذاری کرد به گونه‌ای که اکنون تبدیل به شاخه عملی حاکم بر لبنان شده است که چه در گذشته و چه در حال و چه در آینده هیچ حزب و جریانی نمی‌تواند جای آن را در روابط محلی و بین‌المللی بگیرد. بعضی‌ها حق دارند بگویند که نمی‌توان نفوذ عربی را با نفوذ ایرانی در لبنان مقایسه کرد. یکی از آنها یک روز گفت اگر روزی میان طرفداران طرح عربی با طرفداران طرح ایرانی درگیری شود، طرفداران طرح عربی با بطری و شیشه می‌جنگند در حالی که طرفداران طرح ایران پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را دارند و آموزش‌های نظامی واقعا بالایی دیده‌اند.

به هیچ وجه نه راه حل و نه استراتژیک است که بعضی‌ها بخواهند برای رویارویی با ایران گروه‌های مبارزی را در این جا و آن جا اجاره کنند، این نیرنگ افراد ناتوان است که به چنین کارهایی دست می‌زنند. تنها راه حل ممکن، ساخت طرحی زیربنایی حقیقی بر اساس چارچوب‌های علمی و صنعتی و تکنولوژیک،همان‌طور که ایران از زمان پیروزی انقلاب در سال 1979 (1357 ش) تا کنون انجام داده است.

فرق میان اعراب و ایران همانند تفاوت دو فردی است که اولی خانه‌ای را اجاره کرده و هر سال به مالک آن خانه (در این جا امریکا) برای سال‌ها و سال‌ها اجاره بها می‌دهد و در آخر پولش را از دست می‌دهد در حالی که دومی پولی را قرض کرده و خانه‌ای خریده و حالا بعد از چند سال صاحب خانه و ملکش شده است.

ببینید ایران چگونه از ثروت‌ها و درآمدهای درونی خود برای ساخت قدرتی خودکفا در طول سال‌های طولانی استفاده کرد به گونه‌ای که اکنون به قدرتی تبدیل شده که هر کسی باید محاسبات آن را نیز حساب کند، ایران خودش از خودش حمایت می‌کند به جای آن که همانند مستاجر بخواهد به دنبال حامی‌ای باشد. در حالی که اعراب به فکر سرمایه‌گذاری طولانی مدت برای ساخت قدرت خودکفای خود نیستند، پول صرف قدرت‌های خارجی کردند تا از آنها حمایت کنند، و الآن هم تب کرده‌اند برای این که فکر نمی‌کنند و همانند ایران سرمایه‌گذاری طولانی مدت انجام نمی‌دهند.

آن چه ما اعراب نیاز داریم، همان چیزی است که ایران در سرمایه‌گذاری و ساخت و برنامه ریزی و صبر و استقامت دارد. استراتژی ایران دقیقا حکایت همان فرش باف ایرانی است که شهرت جهانی دارد، فرش باف ایرانی سال‌ها می‌گذراند و وقت می‌گذارد تا یک فرش ایرانی با آن جزئیات بدیع و حیرت آورش که همه دنیا را با همه ملت‌هایش انگشت به دهان می‌گذارد، ببافد در حالی که سیاستمداران عرب واقعا انسان‌های عجولی هستند، به سرعت کلافه می‌شوند و نه در کاری که آغاز کرده‌اند ادامه می‌دهند و نه استقامت می‌کنند تا طرحشان به دستاورد مطلوب برسد. برای همین به طرف خارجی در هر چیز اعتماد کرده اند، از جمله در حمایت کشورهایشان از هشدارهای خارجی، بدون این که آن قدرت‌ها واقعا از کشورهایشان در برابر هشدارهای خارجی مراقبت کنند، بدون این که بدانند که آن کشوری که مورد حمایت خارجی ایالات متحده است در طول زمان قدرتمند باقی نمی‌ماند، بلکه بر عکس روز به روز ضعیف‌تر هم می‌شود و روزی می‌رسد که آن کشور را در حالی که ترسیده است، تنها رها می‌کند، همان وضعیتی که اکنون به وجود آمده است، بعد از آن که واشنگتن دست از حمایت خود از هم‌پیمانان عربش برداشت اکنون به سمتی می‌رود تا با دشمن آنان یعنی ایرانی‌ها به تفاهم برسد.

آیا ایران پنجاه سال پیش تصور می‌کرد روزی برسد که بر بسیاری از کشورهای عربی مثل عراق و سوریه و لبنان و به زودی یمن و کویت و دیگر کشورها تسلط یابد؟ از نظر بسیاری چنین چیزی غیر ممکن بود اما اکنون تحقق یافته است، حقیقتی که چشمان را به خود خیره می‌کند برای این که ایران بر روی طرحش سال‌های طولانی کار کرده است، و این بی‌شک بسیاری از اعراب را کلافه می‌کند و باعث می‌شود که از ایران کینه به دل بگیرند و نتوانند نفوذ منطقه ای‌اش را ببینند. اما به جای آن که ایران را ملامت کنید و ارتش‌های عربی را علیه آن بر اساس اصول مذهبی بسیج کنید، چرا طرح عربی ویژه‌ای که بر اساس آن بتوانید با ایران و ترکیه و قدرت‌های در حال صعود دیگر به رویارویی برخیزید، بنا نمی‌کنید؟ ایران غنی سازی اورانیوم خود را انجام می‌دهد و ما اعراب تنها عسل شیشه هایمان را غلیظ می‌کنیم!



این موضوع تلخ نشان دهنده آن خواهد بود که نه دولت و نه رسانه‏ ها نتوانسته ‏اند به خوبی نسبت به توجیه عمومی مردم اقدام کنند.
الف - اگر پس از اتمام طرح فراخوانی انصراف از یارانه، آمار و ارقام نشان دهد درصد که قابل توجه‏ی از مردم حاضر به انصراف نشده‏‌اند این موضوع تلخ نشان دهنده آن است که نه دولت و نه رسانه‏ ها نتوانسته ‏اند به خوبی مردم را قانع کنند.

وقتی در ۲۷ آذر ۱۳۸۹ رئیس دولت دهم اعلام کرد طرح اصلاح اقتصادی کشور با عنوان هدفمندی یارانه ها از فردا اجرایی خواهد شد بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باور بودند این طرح که به آن جراحی اقتصادی نیز گفته می شد هر چند دارای شیرین کامی های کوتاه مدت برای مردم است (به دلیل تزریق پول نقدی به حساب مردم ) اما در دراز مدت منجر به بروز نوعی بیماری اقتصادی در کشور در قالب تورم بی قواره خواهد شد .

 لذا در همان مقطع طرح هدفمندی یارانه ها نظر موافقان و مخالفان زیادی را به خود جلب نمود و حتی پس از اجرایی شدن آن بسیاری از منتقدان دولت بر شجاعت دولت بر اجرایی کردن این طرح درود فرستاده و اظهار امیدواری کردند با عملیاتی شدن فاز اول طرح هدفمندی یارانه ها بسیاری از خلا های اقتصادی و اجتماعی کشور در بخش عدالت اجتماعی و تولید و رونق اقتصادی پر گردد.

از این رو طرح مذکور پس از تصویب نمایندگان محترم مجلس و واریز یارانه ها در بودجه سال ۹۰ علی رغم پیش بینی و آینده نگری کارشناسان با تجربه اقتصادی در شکست این جراحی اقتصادی ، طرح فوق با حمایت رسانه ملی و مطبوعات همسو با دولت دهم با عنوان فاز اول طرح هدفمندی عملیاتی شد.

با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و گردش سیاسی در قوه مجریه و نقایصی که در اجرای فاز اول هدفمندی مشاهده شد دولت یازدهم با همراهی نمایندگان محترم مجلس تصمیم گرفتند با گردشی ۱۸۰ درجه‏ایی با ترتیباتی که در بودجه ۹۳ دیده‏ اند طرحی که عمرش کمتر از چهار سال می‏باشد را علی رغم قول‏های انتخاباتی خیلی با شکوه و محترمانه و البته با همکاری رسانه ملی و مطبوعات همسو تشیع کرده و کنار بگذارند. بنابراین از ۲۰ فروردین ۹۳ مردم با تکمیل فرم هایی با اعلام وضعیت اقتصادی خود در حقیقت به این سوال پاسخ دادند که آیا به یارانه نیاز دارند یا خیر؟

آنچه که به نظر می‏رسد در شرایط کنونی به اندازه کافی به آن توجه نشده و شاید در پس شتاب زدگی سیاسی توسط سیاستمداران مغفول مانده است عدم توجه به اعتماد مردم به سیاست گذاری‏هایی است که از سوی قوه مقننه تصویب و توسط قوه مجریه عملیاتی می‏گردد.

این موضوع وقتی جدی‏ تر می‏ شود که از اجرای سیاست‏ های اعلامی زمان کافی و لازم نگذشته باشد.

از سوی دیگر هر چند انعطاف و تغییر در سیاست‏های کلان اقتصادی و سیاسی کشور با نگاه مثبت نشان از بالندگی نظام سیاسی و استقلال و حاکمیت آن دارد اما در حالی که کشور دارای برنامه‏ های توسعه پنج ساله و چشم اندازهای بیست ساله بوده و قبلا مورد تصویب قرار گرفته و اجرایی شده است، نباید این واقعیت را نادیده گرفت که هرگونه تغییر در برنامه‏ های اقتصادی کلان کشور که با معیشت روزانه مردم ارتباط پیدا کرده و توانسته تاثیر مستقیم خود را نشان بدهد اگر بدون پشتیبانی لازم و بستر سازی قبلی در جامعه صورت گیرد می‏تواند آسیب‏های جبران ناپذیری در اعتماد مردم به دولت و کارایی آن وارد نماید.

اگر پس از اتمام طرح فراخوانی انصراف یا همان اهدای یارانه، آمار و ارقام نشان دهد درصد قابل توجه‏ی از مردم حاضر به انصراف نشده‏ اند این موضوع تلخ نشان دهنده آن خواهد بود که نه دولت و نه رسانه‏ ها نتوانسته ‏اند به خوبی نسبت به توجیه عمومی مردم اقدام نموده و برای سوالاتی که در ارتباط با این طرح ممکن است در اذعان عمومی ایجاد شده باشد پاسخ قانع کننده ارایه دهند.

یکی از این سوالات می‏ تواند اشاره به این مطلب داشته باشد که قبل از اجرایی شدن فاز اول هدفمندی، آیا شرایط کنونی کشور به لحاظ تورمی و اقتصادی قابل پیش بینی نبود؟ و اگر قابل پیش بینی بود و پیش بینی گردید؛ چرا بدان توجهی نشده است؟ و چه کسانی باید پاسخگوی این کوتاهی باشند؟

و اکنون نیز که اجرای طرح دوم هدفمندی در دستور کار قرار گرفته است مردم به خود حق می‏‌دهند بپرسند چه ضمانتی وجود دارد اگر آنچه که در سبد دریافتی ماهانه آنان قرار دارد را با دست خود برداشته و سخاوتمندانه در اختیار دولت قرار دهند شرایط تورمی و اقتصادی کشور بهبود خواهد یافت؟

به نظر می ‏رسد قبل از اینکه معیشت روزانه مردم صحنه خطا و آزمایش سیاستمداران و اقتصادانان کشور قرار گیرد، بهتر است اینان به این دو سوال اصلی، پاسخ قانع کننده‏‌ای داشته باشند که « چرا یارانه را دادند؟ و چرا حالا آن را می‏ گیرند؟» 

اخبار نگران کننده و تاسف بار از آلودگی زیست محیطی خوزستان



خاکسار خبر داد:
هوای چهار شهر خوزستان در شرایط هشدار
اهواز- خبرگزاری مهر: کارشناس مسئول آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در پی ورود یک توده گرد و غبار هوای چهار شهر استان در شرایط ناسالم و هشدار قرار گرفته است.

الهام خاکسار در گفتگو با خبرنگار مهر در اهواز با اشاره به ورود یک توده گرد و غبار به خوزستان اظهار کرد: این توده گرد وغبار 48 ساعت پیش در استان «الانوار» عراق شکل گرفته و به سمت جنوب غرب کشورمان حرکت کرده است.

وی اضافه کرد: این توده گرد و غبار از نیمه شب گذشته وارد استان خوزستان شده  است.

خاکسار گفت: با ورود این توده گرد و غبار شاخص PSI هوای شهرهای اهواز، آبادان، سوسنگرد و بندرماهشهر در شرایط ناسالم و هشدار قرار دارد.

وی افزود: غلظت گرد و غبار در این شهرها بین 500 تا 690 میکروگرم بر مترمکعب است (شاخص استاندارد غلظت گرد و غبار 150 میکروگرم بر مترمکعب است).

به گفته این مقام مسئول، شهرهای دزفول، بهبهان و امیدیه نیز تحت تاثیر این توده گرد و غبار قرار دارند اما غلظت آلودگی در این شهرها کمتر و بین 100 تا 300 میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.

خاکسار افزود: گرد و غبار تا ظهر امروز در استان برطرف خواهد شد.

گزارشی از آلودگی های زیست محیطی خوزستان



خانه اهوازیها میزبان دسته گل نیشکر/ شرکت نیشکر مزارع خود را آتش زد
اهواز – خبرگزاری مهر: شرکت کشت و صنعت نیشکر در خوزستان مزارع خود را دوباره به آتش کشید و محیط زیست اهواز را آلوده کرد. این در حالیست که قانون و طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلان شهر اهواز، شرکت توسعه نیشکر را موظف به «برداشت سبز» کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر از اهواز، «آلوده ترین شهر جهان» باز هم «خاکستری» شده است. «خاکستر» می بارد از آسمان. اهوازی ها اخیرا مثل خیلی از روزهای آخر هفته، از خواب که بیدار شدند، دیدند حیاط خانه هایشان پر شده از «خاکستر» سیاه رنگ؛ خیابان ها هم چنین وضعی داشتند.

10 سالی می شود که وضع به همین منوال است. اوایل منبع «خاکستر» برای همه جای سئوال بود اما حالا کمتر کسی است که نداند آتش زدن مزارع «نیشکر» است که اهواز و برخی شهرهای خوزستان را به این روز انداخته است.

طی روزهای اخیر نیز شرکت توسعه نیشکر، مزارع را به آتش کشید و روزگار اهوازی ها را «خاکستری» کرد.

تفرجگاه های «خاکستری»

معاون خدمات شهری شهردار اهواز در این باره گفت: آتش زدن مزارع نیشکر اطراف اهواز علاوه بر بوی نامطبوع، زغال و خاکستر سیاه رنگ تولید می کند. این خاکسترها تمام مناطق اهواز را تحت تاثیر قرار داده و همه شهر را پر کرده است. این مشکل نیز مکررا اتفاق می افتد.

علیرضا عالی پور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این مساله علاوه بر آلایندگی هوا، شبکه معابر و منازل شهروندان را نیز آلوده می کند.

وی تاکید کرد: شهروندان اعتراضات خود را نسبت به این آلودگی مکررا به شهرداری اهواز انتقال می دهند.

عالی پور اظهار کرد: معابر شهری و پارک ها در روزهای آخر هفته، پاکسازی و مهیای گردش و تفریح شهروندان می شود این در حالیست که خاکستر نیشکر دوباره همه شهر را آلوده می کند.

معاون شهردار اهواز با اشاره به اینکه برخی افراد شهرداری را مقصر قلمداد و این نهاد را متهم به سوزاندن لاستیک می کردند، گفت: پایش های ماموران نشان داده که این دود و خاکستر ارتباطی به محل های دفن زباله یا محل های غیرمجاز بازیافت ندارد و ناشی از سوزاندن مزارع نیشکر است.

وی پیگیری این مساله را از مسئولان محیط زیست استان خواستار شد و تصریح کرد: یکی از ابهامات، آتش زدن مزارع نیشکر در روزهای تعطیل است. به دلیل تعطیلی ادارات در این روزها پیگیری ها به نتیجه نمی رسد.

120 روز «خاکستری»

طرح توسعه نیشکر در قالب هفت واحد کشت و صنعت با وسعت بیش از 80 هزار هکتار از سال 69 در خوزستان به اجرا درآمد.

کارشناسان و مسئولان محیط زیست بارها نسبت به مشکلات زیست محیطی این شرکت از جمله، تخلیه زهاب و شور کردن رودخانه کارون، تالاب ها و اراضی خوزستان همچنین آتش زدن مزارع نیشکر انتقاد کرده اند. گوش شرکت توسعه نیشکر اما بدهکار نیست. تشکیل پرونده در مراجع قضایی هم مانع این آتش زدن ها نشده است. با گذشت بیش از یک دهه این کشت و صنعت ها هنوز هم برای تسهیل در برداشت و یا برای جمع آوری سرشاخه های نیشکر سال هاست که مزارع را می سوزانند. این در حالیست که برداشت نیشکر 120 روز طول می کشد و در طول شش ماه پراکنده است. به این معنی که از مهر تا فروردین ماه، هر سه چهار روز یکی از مزارع 16 هکتاری سوزانده می شود و وزش باد دود و خاکسترش را به اهواز و برخی دیگر از شهرها منتقل می کند.

تعطیلات «خاکستری»

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز نیز در همین رابطه گفت: بر اساس گزارش های دریافتی، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در روزهای اخیر باز هم تعدادی از مزارع نیشکر را آتش زده است.

علی بنی عگبه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره علت آتش زدن مزارع نیشکر در روزهای آخر هفته تصریح کرد: با توجه به تعطیلی ادارات در روزهای پنجشبه و جمعه، این شرکت با استفاده از این ترفند قصد دارد که امکان مستند سازی تخلفات خویش را از مسئولان بگیرد. علاوه بر این معمولا مزارع را شب هنگام آتش می زنند تا تاریکی هوا مانع رویت دود حاصل از آتش سوزی شود.

به گفته وی، سوزاندن مزارع اهواز مهر ماه تا فروردین و اردیبهشت ماه و در زمان برداشت محصول انجام می شود و هر چند روز یک بار یکی از مزارع را آتش می زنند.

بنی عگبه تاکید کرد: این مساله به هیچ وجه از نظر محیط زیست قابل قبول نیست، به همین دلیل شرکت توسعه نیشکر به عنوان یکی از صنایع آلاینده به دادگاه معرفی شده است.

وی با بیان اینکه پیگیری های قضایی این تخلف در حال انجام است افزود: پرونده آلایندگی هوا توسط این شرکت همچنان مفتوح و در حال پیگیری است.

این مقام مسئول اظهار کرد: آتش زدن مزارع نیشکر علاوه بر تولید حجم زیادی گاز مونوکسید کربن، خاکستر به هوا متصاعد می کند که آلودگی محیط زیست و هوا را در پی دارد.

برداشت «خاکستری»

آتش زدن مزارع نیشکر در حالی سال ها تداوم داشته که براساس ماده 9 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و ماده 2 قانون جلوگیری از آلودگی هوا سوزاندن مزارع و کاه ممنوع است.

سه سال پیش نیز شورای سلامت خوزستان ممنوعیت آتش زدن مزارع را مصوب و شرکت توسعه نیشکر را موظف به «برداشت سبز» کرده است.

کارشناسان بر این باورند که آتش زدن مزارع علاوه بر اینکه هوا را با انتشار گاز مونوکسیدکربن آلوده می کند، تشدید پدیده گازهای گلخانه ای، انهدام بافت خاک، کاهش رطوبت خاک و در نتیجه افت محصول، از بین رفتن موجودات زنده محیط ، فرسایش شدید خاک، کاهش حاصلخیزی زمین و کاهش تحمل گیاهان زراعی در برابر آفات، بیماری‌ها و خشکی، همچنین از بین رفتن زیستگاه‌های پرندگان را نیز به دنبال دارد.

از سوی دیگر طرح جامع کاهش آلودگی کلان شهر اهواز نیز آتش زدن مزارع نیشکر و پسماندهای آن را یکی از دلایل اصلی آلودگی هوای این کلان شهر برشمرده است.

بر اساس این طرح که در سال 90 به تصویب رسیده، مقرر شده وزارت جهاد کشاورزی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های ذیربط از ابتدای سال 91 به گونه‌ای برنامه ریزی کنند تا با بهره گیری از دستاوردهای نوین و فناوری‌های جدید از سوزاندن پسماندهای کشاورزی در مزارع نیشکر ممانعت شود.

----------------------------

گزارش از نادره وائلی زاده

اخبار استانداری خوزستان



در نشست مشترک استاندار و نمایندگان خوزستان؛
مدل توزیع اعتبارات استانی تشریح شد
سیاسی  10:53:47 1393/01/30
931-3373-5 کد خبر
RSS :: پرینت

جلسه مشترک استاندار خوزستان، معاونان و مشاورن استاندار با نمایندگان استان خوزستان در مجلس با حضور آیت الله موسوی جزایری برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه خوزستان- آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با ابراز خشنودی از وجود انس و الفت و همکاری میان قوای مجریه و مقننه در سطح کشور ابرازامیدواری کرد این فضای همدلی در میان مسئولان اجرایی استان و نمایندگان مجلس تسری یابد.

وی با اشاره به طرح 550 هزار هکتاری سفر مقام معظم رهبری از مسئولان و نمایندگان استان خواست نسبت به نحوه اجرای طرح پیگیری لازم در وزارت مربوطه را به عمل آورند.

آیت لله موسوی جزایری در ادامه از رودخانه کارون و دیگر رودخانه های استان با عنوان سرمایه های خدادادی که بهره مناسب از آنها برده نشده نام برد و اظهار امیدواری کرد که با تلاش های استاندار خوزستان و ایجاد زمینه مساعد، امکان حضور سرمایه گذاران و هتل سازان در استان فراهم شود.

به گزارش ایسنا، مقتدایی استاندار خوزستان نیز در این نشست با تشریح برنامه ریزی های صورت گرفته در زمینه تالاب ها، سواحل دریایی، رودخانه ها و دریاچه های پشت سدها از طراحی یک برنامه جامع توسط سه مشاور و معاون عمرانی خود در جهت بهره برداری از تمام ظرفیت های آبی استان خبر داد.

وی اظهار امیدواری کرد که در اثر این طرح ها مردم بتوانند از فضاهای تفریحی ایجاد شده بهره مند شوند و شهرداری ها از منافع آن در عمران شهری استفادهکنند.

همچنین در این جلسه مدل توزیع اعتبارات استانی توسط کارشناس معاونت برنامه ریزی استانداری خوزستان تشریح شد. با توجه به اینکه یکی از دغدغه های اصلی مسئولان برنامه ریزی اعتبارات استانی، نحوه توزیع اعتبارات سالیانه بین بخش ها و شهرستان ها است، معاونت برنامه ریزی با بهره گیری از این مدل سعی در شفاف سازی و عدالت بین بخشی در توزیع اعتبارات دارد .

این مدل بر اساس 125 شاخص و 940 متغیر جمع آوری شده و بر اساس اطلاعات عملکردی که در دستگاههای اجرایی جمع آوری می شود میزان شاخص ها در شهرستان ها اندازه گیری می شود. از اهداف این مدل توزیع اعتبارات ایجاد تناسب و عدالت بین بخش های مختلف است.

در این جلسه تعدادی از نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با بیان نقطه نظرات خود در مورد نحوه تعین شاخص ها و تغییرهای الگوی توزیع اعتبارات به بحث پرداختند.


اخبار روز خوزستان



تامین اجتماعی خوزستان در سال 93 چه خواهد کرد؟
اجتماعی  12:41:17 1393/01/30
931-8614-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: توسعه فضاهای کاری و مکانیزه کردن دریافت حق بیمه از جمله اقداماتی است که در سال 93 عملیاتی خواهد شد.

 

علی ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: به منظور توسعه فضای کاری در سطح استان، سال گذشته فعالیت سه کارگزاری در شعبه‌های یک و چهار اهواز و شهرستان خرمشهر مصوب شد و قرار است امسال کار خود را آغاز و به متقاضیان خدمات لازم را ارایه کند.

 

وی ادامه داد: دریافت حق بیمه، بیمه شدگان تامین اجتماعی به صورت مکانیزه و از طریق اینترنت در دستور کار اداره کل است که شروع این کار در پایان سال 92 صورت گرفت و قرار است امسال اقدامات اصلی آن انجام شود. مکانیزه کردن این اقدامات مراجعه متقاضیان را کاهش و سهولت کار را افزایش می‌دهد.

 

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: تامین اجتماعی یک نهاد عمومی و غیردولتی است که سیاست های کلان و کشوری برای آن وضع می شود. سعی می‌شود با توجه به وظایفی که این سازمان دارد متناسب با فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، هر آنچه که سهم تامین اجتماعی است، وظایف خود را در این جهت به اجراء در آوریم تا شاهد اقتصادی مقاومت تر و شکوفاتر باشیم. همه کمک خواهند کرد که کارگاه و بنگاه های اقتصادی رونق بیشتری بگیرند. طبیعتا هرجا صحبت از کارگر و کارفرما باشدف پای تامین اجتماعی هم در سال 93 در میان خواهد بود.

 

ترکاشوند اظهار کرد: با تغییراتی هم که در موضوع هدفمندی یارانه صورت خواهد گرفت، امید است اتفاق‌های خوب و امیدوار کننده‌ای در پیش روی ملت ایران باشد.

یک خبر هنری


نمایشگاهی از عکس‌های زینب روستایی با موضوع زن در اهواز برپا است
فرهنگی و هنری  12:17:51 1393/01/30
931-7380-5 کد خبر
RSS :: پرینت

نمایشگاهی از عکس‌های زینب روستایی (عکاس ایسنای خوزستان) با محوریت زن از شنبه 30 فروردین 93 به مدت یک هفته در دانشکده خبر اهواز برپا می‌شود.

 

این عکاس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی و هنری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: در این نمایشگاه 19 قطعه عکس با موضوعات زن در اجتماع، زن در مشاغل و زن با عنوان اصلی خودش یعنی مادر بودن به نمایش درمی‌آید.

 

وی بیان کرد: اغلب این عکس‌ها، عکس‌هایی هستند که در معتبرترین جشنواره‌های کشوری راه پیدا کرده‌اند و برخی از آن‌ها مقام کشوری دارند و برخی دیگر نیز منتخب شده‌اند.

 

او توضیح داد: در این نمایشگاه سعی کردم تمام عکس‌ها را رنگی ارایه دهم. حتی بعضی از عکس‌ها با این که می‌توانست سیاه و سفید ارایه شود اما به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) آن‌ها را به شکل رنگی و حال و هوای دیگری ارایه دادم.

 

روستایی گفت: پیش از این نمایشگاه انفرادی نداشتم اما به مناسبت‌های مختلف در نمایشگاه مختلفی در سطح استان شرکت کرده‌ام.

 

او ادامه داد: هدف من از این که این نمایشگاه را در دانشکده خبر برگزار می‌کنم این است که این فضا بهترین محیط برای دیده شدن کارها به صورت حرفه‌ای است چراکه در این فضا همه دوستان عکاس و هنرمند حضور دارند و اگر قرار باشد نقد یا انتقادی صورت گیرد در حیطه افراد متخصص است.

 

گزارش آب و هوای خوزستان



گرد و غبار به تدریج کمتر می‌شود
اجتماعی  12:32:24 1393/01/30
931-8414-5 کد خبر
RSS :: پرینت

معاون اداره کل هواشناسی خوزستان از کاهش تدریجی گردوغبار موجود در مناطق جنوبی و مرکز استان خبر داد.

 

علی‌رضا غلام‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: بررسی وضعیت سینپوتیکی نقشه‌های هواشناسی طی امروز و فردا، بیانگر حاکمیت جریانات شمال‌غربی در استان است که از اواسط هفته با تغییر تدریجی جهت جریانات شاهد ابرناکی و تقویت سامانه کم فشار و در نتیجه ریزش رگبارهای ضعیف و پراکنده وجود دارد.

 

وی ادامه داد: بر همین اساس در 24 ساعت آینده برای مناطق شمالی و نیمه شمالی استان آسمان صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات با ورزش باد و برای مناطق جنوب و مرکزی استان آسمانی صاف تا کمی ابری- غبارآلود و به تدریج با کاهش گردوغبار، در برخی ساعات با وزش باد قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

 

معاون اداره کل هواشناسی خوزستان پیش‌بینی بیشینه دمای اهواز را تا بعد از ظهر امروز 38 درجه سانتیگراد و کمینه دمای اهواز در صبح فردا را 22 درجه سانتیگراد عنوان کرد و افزود: همچنین در 24 ساعت گذشته امیدیه با 42 و ایذه با 13 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شدند.

 

غلام‌پور اظهار کرد: شهرهای جنوبی و مرکزی استان از جمله اهواز، آبادان، ماهشهر، شادگان و بستان، امروز به دلیل وجود گرد و غبار دید کمی داشتند که این موضوع به تدریج برطرف می‌شود.

اخبار اقتصادی خوزستان



توسعه منطقه آزاد اروند، انقلابی در اقتصاد خوزستان
اقتصادی  11:12:50 1393/01/30
931-11274-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مدیرکل حقوقی و قراردادهای منطقه آزاد اروند قوانین و مقررات جدید حاکم بر این منطقه را تشریح کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه خوزستان-سید زین العابدین موسوی اظهار کرد: پس از سفر دولت تدبیر و امید به خوزستان و پیوستن شهرهای آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد اروند گستره این منطقه از 17 هزار هکتار به 34هزار هکتار تغییر یافت که به تبع آن تغییراتی نیز در اختیارات، نحوه مدیریت منطقه و ارتباط با دیگر نهادها و سازمان ها ایجاد می شود. بر اساس ماده 112 قانون برنامه توسعه پنجم تمام دستگاه های اجرایی و نهادها و سازمان های این محدوده به جز نهادهای امنیتی و دفاعی، زیر نظر سازمان منطقه آزاد فعالیت خواهند کرد. رئیس سازمان منطقه آزاد، رئیس شورای تامین منطقه خواهد بود و اختیارات وزارتخانه ها به ایشان در منطقه تفویض می شود. با اجرایی شدن این ماده 178 موسسه و سازمان و نهاد زیر نظر سازمان منطقه آزاد فعالیت خواهند کرد. به طور مثال بخشی از وظایف فرماندار اعم از تطبیق مصوبات شورا به رئیس سازمان منطقه آزاد تفویض می شود.

وی افزود: منطقه آزاد اروند در گذشته قانون خاص خود را داشت؛ به عبارتی چون در این منطقه کالای همراه مسافر مطرح نبود، بیشتر اقدامات حول بسترسازی و عمران متمرکز می شد، اما در حال حاضر مساله صادرات و واردات از این منطقه طرح شده است که مزایای بسیاری را به دنبال دارد.

موسوی تصریح کرد: با تغییراتی که دولت تدبیر و امید در محدوده منطقه آزاد اروند ایجاد کرده این منطقه به بزرگترین منطقه آزاد جهان تبدیل شده است. منطقه آزاد اروند پیوند دریایی، زمینی و هوایی میان کشورهای جنوب حوزه عمان و دریای سرخ و خلیج فارس با حوزه شمالی مثل کشورهای قفقاز خواهد بود. بنادر منطقه آزاد اروند و امکان استفاده از خطوط ریلی، دریایی و هوایی موقعیت خاصی به این منطقه داده است. به همین دلیل دولت یازدهم توجه خاصی به این منطقه دارد و برنامه دولت بر این است که صادرات و واردات کشور را در این منطقه متمرکز کند و سایر مناطق آزاد کشور بیشتر جنبه گردشگری داشته باشند. بر همین اساس منطقه آزاد اروند به عنوان پایلوت و نمونه انتخاب شده تا از نظر اقتصادی و رفاهی به سطح قابل قبولی ارتقا یابد و سپس این الگو به سایر کشور تعمیم داده شود.

وی ادامه داد: با تصویب دولت و پیوستن آبادان و خرمشهر و گسترده شدن منطقه آزاد اختیاراتی داده شده است که در گذشته سازمان این اختیارات را نداشت. به طور مثال پیش از این استاندار سابق خوزستان نیز به دنبال استفاده از مزیت تردد خودروهای پلاک اروند در سایر نقاط استان بود، اما این مجوز هیچگاه صادر نشد. اما دولت دکتر روحانی توجه ویژه ای به این مساله داشته و تاکید کرده که در خدمت رسانی دریغ نشود. به تبع آن دکتر مقتدایی استاندار خوزستان نیز تصمیم شجاعانه ای اتخاذ کرد. ایشان از اختیارات خود در شورای تامین استفاده و منویات دولت تدبیر و امید را اجرایی کرد. اجرایی کردن شعاع 120 کیلومتری تردد خودروها در استان و در شعاع قرارگرفتن اهواز، دارخوین، شادگان، ماهشهر و احتمالا چند شهر دیگر از سوی استاندار مطرح و در شورای تامین تصویب شد. استفاده همه شهرهای خوزستان از وسائل عمومی چون آمبولانس، خودروهای آتش نشانی و ناوگان تاکسیرانی با پلاک اروند را نیز می توان انقلابی اقتصادی در خوزستان دانست که برای اولین بار رکوردها را شکست و خوزستانی ها کم کم به ارزش این تصمیمات واقف خواهند شد. در ادامه این خدمات بزرگ لایروبی اروند است که می تواند هزاران شغل را ایجاد کند. هم اکنون تفاهم نامه ای در این زمینه به دستور مدیر عامل منطقه آزاد اروند با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در حال انعقاد است.

مدیرکل حقوقی و قراردادهای منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: منطقه آزاد اروند پیش از این منطقه ای بود که به توسعه زیرساخت ها توجه می کرد تا به نوعی برای افزایش اختیارات زمینه سازی کرده باشد و خدمات رسانی افزایش یابد. البته برای ایجاد تغییرات عمده، منطقه آزاد اروند باید از حالت کنونی خارج شود در غیر اینصورت خدمات اقتصادی خاصی اتفاق نمی افتد.

وی افزود: یکی از این تغییرات فنس کشی و حصارکشی اطراف منطقه است که در حال اجراست. قرار است 6 گیت در اطراف آن ایجاد شود. جاده‌های آبادان–اهواز، آبادان–ماهشهر، آبادان–اروندکنار، آبادان–قفاس، خرمشهر–اهواز و امام صادق به سمت اهواز به عنوان 6 دروازه خروجی پیش بینی شده است. بر اساس مقررات مناطق آزاد، افراد می توانند بدون هیچ محدودیتی وارد منطقه شوند اما کنترل هایی برای خروج اعمال می شود. زندگی شهروندانی که در درون این محدوده ساکن هستند تحولات مثبت بسیاری خواهد داشت؛ همانگونه که این تغییرات را در مناطق آزاد کیش و قشم شاهد بودیم. معافیت های مالیاتی برای کارکنان و کسبه، باعث رونق سرمایه گذاری و اشتغالزایی می شود و این عوامل در نهایت موجب کاهش تورم شده، رفاه و معیشت مردم را بهبود می بخشد.

 موسوی گفت: تمام مردم خوزستان از مزایای این مصوبه منتفع می شوند. علاوه بر امکان استفاده از خودروهای دارای پلاک اروند تا شعاع 120 کیلومتر، با واردات خودرو و کالا قیمت خودرو و کالاها در تمام شهرهای استان شکسته می شود و تورم کاهش می یابد. با لایروبی اروند تاثیرات اقتصادی و رفاهی حضور کشتی های بزرگ صادرات و واردات در خلیج فارس که حوزه های دریایی جنوب را به کشورهای شمالی و خصوصا منطقه قفقاز مرتبط می سازد از هم اکنون قابل پیش بینی است. اصولا هدف طرح توسعه منطقه آزاد اروند همین است و به همین دلیل است که به عنوان پایلوت انتخاب شده تا میزان تاثیرات آن مشاهده شود.

 وی ادامه داد: پروسه فنس کشی حدود 8 ماه زمان نیاز دارد. البته اعتبار لازم برای این کار پیش بینی شده است. با توجه به توسعه منطقه آزاد اروند، تابلوهای راهنمایی مسیرهای منتهی به این منطقه نیز نیاز به تعویض دارند که این امر در حال اجراست. از زمان سفر ریاست جمهوری به استان و افزایش محدوده جغرافیایی منطقه آزاد کارگروه ویژه ای با عنوان «کارگروه تطبیق قوانین و مقررات کشوری با منطقه آزاد اروند» به همین منظور تشکیل شده است. این کارگروه برای عملیاتی شدن تغییرات در منطقه آزاد برنامه ریزی می کند.

موسوی تصریح کرد: این کارگروه قانون گذار نیست اما مسائلی که برای مردم سوال است در آن بررسی می شود. یکی از مسائل و موضوعات اصلی این کارگروه تهیه پیش نویس رویه ای است که وضعیت عوارض سالیانه، خدمات پس از فروش، نمایندگی های مجاز، مرخصی های سالیانه، تردد در روزهای پنجشنبه و جمعه و... را تعیین می کند. در حال حاضر پیش نویس این شیوه نامه در حال تدوین است که بعد از هماهنگی با استاندار به شورای عالی مناطق آزاد ارائه می شود. البته تا زمانی که این شیوه نامه تایید نشود نمی توان به همه این سوالات پاسخ داد. اما با توجه به اینکه امورات شهروندان با این آیین نامه ارتباط مستقیم پیدا می کند و از سوی دیگر تقاضا برای واردات خودرو بیشتر می شود، باید هر چه زودتر این شیوه نامه تعیین تکلیف شود. احتمالا تا دو سه ماه آینده این شیوه نامه نهایی شود.


گزارشی از وضعیت آب در خوزستان



زمانیان در گفت‌وگو با فارس:
تونل «بهشت‌آباد» باعث مرگ استان‌های چهارمحال‌وبختیاری و خوزستان می‌شود

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت که تونل «بهشت‌آباد» باعث مرگ استان‌های چهارمحال‌وبختیاری و خوزستان می‌شود.

خبرگزاری فارس: تونل «بهشت‌آباد» باعث مرگ استان‌های چهارمحال‌وبختیاری و خوزستان می‌شود

سید سعید زمانیان نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با ابراز تأسف نسبت به اینکه وزارت نیرو و شورای عالی آب مسائل خود را با انجام اقدامات کارشناسی دنبال نکرده‌اند، در بیان مثالی اظهار داشت: تونل گلاب 2 در اصفهان خلاف است و مجوزهای لازم را ندارد.

وی با طرح این پرسش که چه کسی باید مقابل بی‌قانونی‌ها بایستد، افزود: تونل بهشت‌آباد باعث مرگ استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان می‌شود و دلیل این موضوع هم آن است که حفر تونل بین 300 تا 2 هزار متر زیر زمین است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با ابراز گلایه از واکنش مسئولان وزارت نیرو به دغدغه‌های مردم و نمایندگان در خصوص انتقال آب زاینده‌رود خاطرنشان کرد: مشخص نیست در قبال این مسئله قرار است چه اتفاقاتی بیفتد، یک روز گفته می‌شود جلوی آن را می‌گیریم و روز دیگر می‌گویند جلوی آن را نخواهیم گرفت.

زمانیان از رئیس‌ جمهور و سایر مقامات کشوری خواست تا جلوی اقدامات خلاف را بگیرند و بر این نکته تأکید کرد که با انتقال مازاد آب مخالفتی نداشته و با حفر تونل مخالف هستند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930128000305#sthash.qWvDpKhp.dpuf

یک خبر از شوشتر


فارس خبر می‌دهد
داروخانه حکیمیان شوشتر در آتش سوخت

ساعتی پیش داروخانه حکیمیان شوشتر واقع در ضلع شرقی خیابان امام خمینی(ره) شهرستان شوشتر به دلیل نامعلومی طعمه حریق شد و در آتش سوخت.

خبرگزاری فارس: داروخانه حکیمیان شوشتر در آتش سوخت

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، بامداد امروز داروخانه حکیمیان شهرستان شوشتر به دلیل نامعلومی در آتش سوخت و با مداخله نیروهای جان برکف آتش نشانی شهرداری شوشتر این آتش خاموش شد.

بر اساس این گزارش، هنوز دلیل قطعی این آتش‌سوزی اعلام نشده است ولی نیروهای آتش نشان در حال تخلیه مواد آتش گرفته از محل این داروخانه هستند.

داروخانه حکیمیان از جمله داروخانه‌های با سابقه موجود در سطح شهر شوشتر است که به دلیل قرار گرفتن در جنب بیمارستان والفجر این شهرستان در خدمات رسانی به مردم نقش مهمی ایفا می‌کند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری شوشتر در این زمینه گفت: این آتش‌سوزی راس ساعت 23:30 اتفاق افتاده است و به محض اطلاع به این سازمان نیروهای امدادی به محل اعزام شده‌اند.

سید مهدی ایوبی در این زمینه تاکید کرد: در حال بررسی شرایط آتش‌سوزی هستیم ولی آنچه در این بین قابل تاکید است، نداشتن برچسب ایمنی در این مرکز توزیع دارو است که این خود نشان از عدم رعایت مسائل ایمنی در این مرکز دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دلایل این آتش‌سوزی در دست بررسی است و به محض اعلام شدن از سوی مسئولان ذی‌ربط دلایل اعلام خواهد شد.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930130000253#sthash.z7YgvZcS.dpuf