سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خسارت 30 میلیاردتومانی ایرانسل به شهرداری اهواز

پاسخ‌های شهردار اهواز به سؤالات یکی از اعضای شورای شهر/

هفتادوهشتمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز با حضور شهردار اهواز به‌منظور پاسخ‌گویی به سؤالات یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تشکیل شد.

پاسخ‌های شهردار اهواز به سؤالات یکی از اعضای شورای شهر/ خسارت 30 میلیاردتومانی ایرانسل به شهرداری اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، هفتادوهشتمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز با حضور شهردار اهواز به‌منظور پاسخ‌گویی به سؤالات محمدهادی قنوات یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز تشکیل شد.

شهردار اهواز در خصوص مدیریت بحران شهرداری اهواز، اظهار کرد: در زمان بحران شهردار به‌عنوان مدیر بحران در حوزه وظایف شهرداری با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و با هماهنگی اداره کل مدیریت بحران استان جهت مقابله با بحران وارد عمل می‌شود.

وی افزود: از روزهای اول بحران وارد عمل شدیم و اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از ورود سیلاب به شهر را بر اساس اخطاریه‌های ابلاغی از سوی اداره کل مدیریت بحران با بسیج و سازمان‌دهی کلیه امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی شهرداری و همکاری سایر دستگاه‌ها پای‌کار بودند که نتیجه آن جلوگیری از ورود سیلاب به شهر بود.

کتانباف گفت: حوزه مقابله با بحران طبق ساختار شهرداری در حوزه معاونت خدمات شهری است که در زمان سیلاب این حوزه عملکرد خوبی داشت.

علت عدم موفقیت در جذب سرمایه‌گذاری 

شهردار اهواز با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای مصوبات هیات عالی سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: فراخوان عمومی احداث سرویس‌های بهداشتی در دو مرحله و طی سه نوبت انجام و در حال پیگیری است؛ همچنین فراخوان عمومی احداث شهربازی پارک ربیع در مرحله اول آگهی عمومی جذب سرمایه‌گذار برگزار شد و مرحله دوم در حال پیگیری و انجام است.

وی افزود: فراخوان عمومی احداث پردیس سلامت در سه نوبت انجام شد و مرحله دوم در حال پیگیری و انجام است.

کتانباف با اشاره به احداث پروژه سرمایه‌گذاری، تفریحی، فرهنگی و اقامتی مهرشهر، عنوان کرد: برای این پروژه ابتدا با صندوق ذخیره بسیجیان کشور توافقنامه‌ای برای انجام بعضی اقدامات و مقدمات امر منعقد شد و پس از چند ماه اکنون در حال تکمیل مدارک و تهیه و تنظیم قرارداد اصلی با صندوق هستیم و لازم به ذکر است که مساحت آن ۶۵ هزار مترمربع و واقع در مهرشهر است که کاربردهایی ازجمله دریاچه، رستوران، بازارچه خوداشتغالی، پردیس سینمایی و هتل برای آن در نظر گرفته شده است.

وی گفت:  در خصوص احداث مجموعه سرمایه‌گذاری هایپرمارکت اهواز ابتدا تفاهم‌نامه اولیه‌ای با یک شرکت منعقد شد و مقرر شد ۵ هکتار زمین در شهرک پردیس اهواز به این پروژه اختصاص داده شود اما علی‌رغم مکاتبات و پیگیری‌های متعدد اداره کل راه و شهرسازی زمین موردنظر را به پروژه اختصاص نداد و در نتیجه این پروژه متوقف شد.

شهردار اهواز در خصوص پروژه اوشناریوم، اظهار کرد: در آخرین مرحله این پروژه که تحویل زمین بود از سوی شورای ترافیک استان نامه‌ای ارسال شد و طی آن توقف طرح و جلوگیری از انجام آن را به علت ایجاد مشکلات ترافیکی خواستار شدند بنابراین سرمایه‌گذار بعد از چندین ماه پیگیری و اخذ مجوزهای متعدد از انجام پروژه انصراف داد.

شفاف نبودن درآمد و هزینه

شهرداری اهواز با اشاره به وجود سیاست شفاف‌سازی شورای شهر و شهرداری، اظهار کرد: از روز اول مسئولیت سیاست شفاف‌سازی یکی از اولویت‌های مکانیزه کردن ساختار صدور اسناد درآمدی و ارائه تراز مالی بود.

وی افزود: تلاش مجموعه شهرداری این است که نرم‌افزار جامع درآمدی برای اولین بار در این حوزه پیاده‌سازی شود، بنابراین استقرار این سیستم‌ها و تغییر از وضعیت غیرمکانیزه به مکانیزه باعث شد که نتوانیم گزارش شش‌ماهه را در سال گذشته منتشر کنیم اما اکنون با استقرار سیستم مذکور و اطمینان بالا از شفافیت‌های مالی می‌توانیم گزارش شش‌ماهه را منتشر کنیم.

شهرداری اهواز برای مقابله با بحران‌ها از کم‌ترین امکانات سازمانی برخوردار نیست

منصور کتانباف شهردار اهواز در خصوص بحران سیل در شهر اهواز، اظهار کرد: شهرداری اهواز برای مقابله با بحران‌ها از کم‌ترین امکانات سازمانی برخوردار نیست و همه ماشین‌آلات استیجاری و متعلق به پیمانکاران است.

وی افزود: شهرداری اهواز درحالی‌که ظرفیت سازمانی ندارد اما ۶۲ کیلومتر دایک حفاظتی ایجاد کرد که عمده آن را پیمانکاران شهرداری انجام دادند.

کتانباف با اشاره به سؤال یکی از اعضای شورا در خصوص پروژه فیبر نوری، عنوان کرد: شهر اهواز به‌عنوان شهر پایلوت هوشمندسازی در کشور تعیین شد و بر اساس آن مجری هوشمندسازی شهر اهواز شرکت ایرانسل تعیین شد و در دوره  قبل شورا و شهرداری قراردادی بین شرکت ایرانسل و شهرداری منعقد شد.

وی گفت: در حال حاضر شهرداری منطقه یک اهواز از بستر فیبر نوری استفاده می‌کند و برای سایر مناطق در حال گسترش است؛ همچنین نیروی انتظامی درخواست استفاده از ظرفیت فیبرنوری را داده است به‌مرورزمان سایر سیستم‌ها از این بستر استفاده خواهند کرد.

خسارت 30 میلیارد تومانی شرکت ایرانسل به شهرداری اهواز

فتح‌الله حاجتی عضو شورای اسلامی شهر اهواز در نطق پیش از دستور با اشاره به قرارداد بین شرکت ایرانسل و شهرداری اهواز، عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ بین شهرداری و شرکت ایرانسل غیرقانونی است زیرا قرار بود شرکت ایرانسل به هر میزانی که برای استفاده خود بهره‌برداری کرد برای شهرداری نیز انجام دهد اما متأسفانه ایرانسل نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری اجرا کرده است بدون اینکه هیچ هزینه‌ای پرداخت کند.

وی افزود: شرکت ایرانسل در سال ۹۴ نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان به شهرداری اهواز خسارت وارد کرده است و از سال ۹۴ تا الآن در حال بهره‌برداری است و هیچ‌گونه شبکه فیبر نوری تحویل شهرداری اهواز نداده است.

عضو شورای شهر عنوان کرد: خیانت‌هایی که شرکت ایرانسل به شهرداری اهواز با اطلاع کامل شهردار صورت گرفته است اما شهردار مجدداً مجوز حفاری به شرکت ایرانسل داد که بقیه پروژه‌های خود مانند فیبر و دکل‌ها را کامل کند.

وی گفت: با مجوز جدید شهردار اهواز ۱۰ میلیارد تومان دیگر به شهرداری اهواز خسارت وارد شد که درمجموع تاکنون ۳۰ میلیارد تومان شرکت ایرانسل به شهرداری اهواز ضرر وارد کرده است.

حاجتی گفت: علیرغم تذکرهای چندین باره ولی همچنان شهردار اهواز از شرکت ایرانسل حمایت می‌کند که علت این حمایت‌ها مشخص نیست؟

حاجتی با اشاره به نقش غیرقابل‌انکار شهرک سلامت در کلان‌شهر اهواز، اظهار کرد: شهرک سلامت نقش بسزایی در توسعه، آبادانی، اشتغال و حل معضل ترافیک در خیابان‌های اصلی و فرعی شهر اهواز دارد اما عجیب است که چرا شهردار اهواز نسبت به این موضوع مهم سهل‌انگار و بی‌تفاوت است.

وی افزود: شهرک سلامت در دیگر شهرها ازجمله اصفهان علاوه بر مسائل درمانی باعث رونق اقتصادی و سرمایه‌گذاری شده است و عجیب است که چرا شهردار اهواز از این تجربه موفق استفاده نمی‌کند.

عضو شورای شهر با اشاره به اهمیت توسعه پایدار، عنوان کرد: اگر سایر کلان‌شهرها به توسعه پایدار رسیدند و پروژه‌های بزرگ را شروع و به اتمام رساندند به دلیل جسارت مدیریتی و برنامه‌ریزی قوی است اما تا زمانی که شهردار اهواز جسارت برای ورود به پروژه‌های بزرگ را نداشته باشد وضعیت اهواز به همین‌گونه خواهد ماند.

در ۲ سال گذشته حتی یک پروژه سرمایه‌گذاری در شهرداری اهواز انجام نشد

حجت‌الاسلام جاسم موسی پور عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به تلاش‌های شهرداری اهواز در بحث سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: در بحث مشارکت‌ها اکتفا به فراخوان‌های عادی و بروکراسی اداری طولانی دردی را دوا نمی‌کند و عدم سرعت عمل و شجاعت در تصمیم‌گیری باعث شد که در ۲ سال گذشته حتی یک پروژه سرمایه‌گذاری در شهرداری اهواز انجام نشود.

موسی پور با اشاره به زیرساخت‌های قدیمی شهر اهواز، عنوان کرد: عدم تصمیم به‌موقع در خصوص غرب اهواز موجب آب‌گرفتگی شد و اگر یکی از این نقاط چند روز قبل تشخیص به‌موقع داده می‌شد شاهد حتی یک درصد آب‌گرفتگی در این مناطق نبودیم.

وی افزود: در مواقعی که اعضای شورای شهر به‌صورت عملی وارد میدان شدند نیروهای شهرداری در میدان حضور نداشتند درحالی‌که حضور نیروهای جهادی و مردم مشهود بود.

عضو شورای شهر با اشاره به مشکلات ترافیکی اهواز، اظهار کرد: به دلیل بستن زیرگذرها شهر اهواز ازنظر ترافیکی قفل شد درحالی‌که امکان پیش‌بینی این موضوع از قبل وجود داشت که نشان‌دهنده مدیریت غیرعلمی در شهر اهواز است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد