سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز



فکر می کنید چه کسی مبارزه علیه داعش را هدایت می کند؟ آن سه ژنرال بلندپایه که فرار کردند؟ نه! مردی که کابوس "داعش" شده...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 

بیزنس اینسایدر نوشت: یک مامور سابق سیا، نظر جالبی در مورد قاسم سلیمانی دارد.
به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، این مامور سابق سیا، قاسم سلیمانی فرمانده سپا قدس ایران را قدرتمندترین فرد در خاورمیانه امروز می داند.
همچنین یک مقام ارشد عراقی به گاردین مدعی شد: قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران عملیات عراق علیه داعش را رهبری می کند.
این مقام ارشد پرسید: فکر می کنید چه کسی مبارزه علیه داعش را هدایت می کند؟ آن سه ژنرال بلندپایه که فرار کردند؟ نه، قاسم سلیمانی است که فرماندهی را برعهده دارد و اوست که لحظه به لحظه، فضا را بر تروریست ها تنگ تر می کند.
فیلیپ سیمیث پژوهشگر دانشگاه مریلند آمریکا می گوید: قاسم سلیمانی مسئول تسلیح و سازماندهی شبه نظامیانی است که جزئی از دستگاه امنیتی عراق هستند.
نیویورکر در باره ی سلیمانی نوشته است: او عراق را خیلی خوب می شناسد و از ارتباطات خود برای بازی دادن امریکایی ها استفاده کرده است.
نیویورکر در ادامه آورده است:  قاسم سلیمانی یکبار به مرکز آمریکایی ها در بغداد یعنی منطقه سبز رفت تا با عراقی ها دیدار کند. آمریکایی ها به دنبال دستگیری او بودند، اما فهمیدند که هرگز قادر به  دستگیری وی نیستند.
مامور سابق سیا که همچنان نظر خود مبنی بر قدرت فزاینده حاج قاسم سلیمانی را تکرار می کند ، در بخش دیگری از سخنانش، ادعا می کند: دولت عراقی که امریکایی ها را در سال 2011 از بغداد بیرون راند، آفریده سلیمانی است.




رسانه‌های کرد مدعی شدند
برخی رسانه‌های اقلیم کردستان مدعی شده‌اند منافقین به کردستان عراق منتقل می‌شوند.
کد خبر: ۴۰۹۷۲۹
تاریخ انتشار:۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱-21 June 2014
برخی رسانه‌های اقلیم کردستان مدعی شده‌اند منافقین به کردستان عراق منتقل می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، برخى رسانه هاى اقلیم کردستان مدعی شده‌اند مذاکراتی بین «مسعود بارزانی»، رئیس این اقلیم و برخی از عناصر منافقین صورت گرفته و توافق شده نیروهای این گروه تروریستی به اقلیم کردستان منتقل شوند.
شبکه خبری العربیه به نقل از گزارشی از سایت «جنبش گوران کردستان» در روز جمعه مدعی شد این سازمان تروریستی قصد دارد نیروهای خود را از بغداد به کردستان انتقال دهد. مطابق این گزارش، پیشنهاد انتقال نیروهای منافقین طی دیدار احمد جربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوری با «مسعود بارزانی» در فرانسه مطرح شده بود. سایت جنبش گوران کردستان این اعا را از قول منابع نزدیک به سازمان منافقین منتشر کرده است.

در سال 1356 نامه ای محرمانه به امام خمینی در نجف می نویسند و طی آن، ضمن شرح وضعیت ایران و گروه های مختلف، تحلیلی هم از سازمان مجاهدین خلق ارائه می‌کنند.
گروه تاریخ مشرق- یکی از ویژگی‌های ممتاز شهید مطهری، همراهی علم عمیق و بصیرت نافذ در ایشان بوده است که جلوه‌های فراوانی در آثار و اعمال ایشان از آن یافت می شود. مثلاً ایشان در سال 1356 نامه ای محرمانه به امام خمینی در نجف می نویسند و طی آن، ضمن شرح وضعیت ایران و گروه های مختلف، تحلیلی هم از سازمان مجاهدین خلق ارائه می‌کنند و با وجود آنکه خود از نزدیک با آنان مرتبط نبوده اند، این تحلیل، بسیار دقیق (و منطبق بر اسناد آشکار شده بعدی) است. 
همچنین ایشان در این نامه (شاید برای اولین بار در ادبیات سیاسی ایران) آنان را «منافقین خلق» لقب می‌دهند. (نامه تاریخی استاد مطهری به امام خمینی، انتشارات صدرا، صفحه18) 
تحلیل دقیق و بصیرانه ایشان (که سالها بعد و با تبدیل شدن آن گروهک به یک فرقه، بیش از پیش به حقیقت پیوست) انسان را شگفت‌زده می‌کند: 


لقب


«در اینجا [ایران] جریان‌های پیچیده و گمراه کننده‌ای وجود دارد که توجه و آگاهی حضرتعالی ضرورت دارد: ... جریان دوم، جریان به اصطلاح گروه مسمّی به مجاهدین است. اینها در ابتدا یک گروه سیاسی بودند ولی تدریجاً به صورت یک انشعاب مذهبی دارند در می‌آیند، درست مانند خوارج که در ابتدا حرکتشان یک حرکت سیاسی بود، بعد به صورت یک مذهب با یک سلسله اصول و فروع درآمدند. کوچکترین بدعت اینها این است که به قول خودشان به «خودکفایی» رسیده‌اند و هر مقام روحانی و هر مرجع دینی را نفی می‌کنند. از همین جا می‌توان تا آخر خواند. دیگر اینکه در عین اظهار وفاداری به اسلام، کارل مارکس لااقل در حد امام جعفرصادق علیه‌السلام نزد اینها مقدس و محترم است. البته اینها آنهایی هستند که بر مسلک سابق خود باقی هستند [از قبیل مسعود رجوی و یارانش در زندان]، آنها که تغییر موضع [یعنی اعلام تغییر ایدئولوژی] کردند [از قبیل تقی شهرام وبهرام آرام و ...] تکلیفشان روشن است. بنده هم اطلاعاتم درباره آنها مع‌الواسطه است، ولی افراد متدین و فهیمی که سالها با آنها در زندان بوده‌اند، هستند و من معتقدم حضرتعالی از آنها -نه فقط از یک نفر آنها- جدا جدا بخواهید نظریات خود و مشهودات خود را بنویسند و خدمت‌تان ارسال دارند. 
و عجیب این است که هنوز هستند برخی دوستان ما و ارادتمندان شما که کارهای اینها را توجیه و تأویل می‌کنند.»
نامه تاریخی استاد مطهری به امام خمینی، انتشارات صدرا، صفحات 16 تا 18



اوباما با اشاره به اینکه آمریکا این فرصت را در اختیار عراق قرار داد تا دموکراسی را تجربه کند و فراتر از خطوط فرقه ای اینده فرزندان عراقی را تضمین کند، افزود:هیچ قدرت آتشی از سوی آمریکا وجود ندارد که بتواند عراق را یکپارچه نگه دارد.
رییس جمهور آمریکا بار دیگر با اشاره به اینکه بحران عراق راه حل نظامی ندارد، از رهبران سیاسی عراق خواست بحران موجود در این کشور را از طریق سیاسی  حل و فصل کنند.
به گزارش عصر ایران رییس جمهور آمریکا روز گذشته در مصاحبه با شبکه "سی ان ان " با اشاره به بحران جاری عراق در سخنانی که به نظر می رسد هدف آن بیش از هرچیز تشدید فشارها به نوری مالکی نخست وزیر عراق باشد،گفت: هیچ قدرت آتشی از سوی آمریکا وجود ندارد که بتواند عراق را یکپارچه نگه دارد.
رییس جمهور آمریکا با تاکید براینکه بحران عراق راه حل نظامی ندارد گفت که رهبران سیاسی عراق باید این بحران را از طریق سیاسی حل کنند چرا که به گفته رییس جمهور آمریکا این بحران راه حل نظامی ندارد.
اوباما با اشاره به اینکه آمریکا این فرصت را در اختیار عراق قرار داد تا دموکراسی را تجربه کند و فراتر از خطوط فرقه ای آینده فرزندان عراقی را تضمین کند، افزود: متاسفانه امروز آنچه که در عراق شاهد آن هستیم شکست کامل اعتماد است.
اظهارات اوباما چندمین اظهار نظر او طی هفته گذشته و پس از بحران شورش گروه تروریستی داعش علیه دولت عراق است.
دولت عراق خواستار مداخله نظامی ارتش آمریکا در چارچوب توافق  امنیتی دو جانبه واشنگتن – بغداد در این بحران است، اما مقامات آمریکایی تا کنون به جز اعزام 300 مشاور نظامی به منظور ارایه مشاوره و کمک به فرماندهان ارتش عراق برای مقابله با شورشیان داعش، از مداخله نظامی در عراق خودداری کرده اند.
همزمان روز گذشته نماینده آینده سیستانی در خطبه های نماز جمعه شهر کربلا در اظهار نظری به نقل از این مرجع بلند پایه شیعه عراقی، خواستار تشکیل یک دولت فراگیر و مقبول در سطح ملی شده است که فارغ از اشتباهات گذشته بتواند عراق را در این شرایط حساس از بحران عبور دهد.این موضع گیری آیت الله سیستانی به گمان برخی ناظران لحنی انتقادی نسبت به عملکرد دولت مالکی دارد.

یکپارچگی علمای اهل سنت ایران علیه داعش

«نسیم» سیستان و بلوچستان – مهدی جهانتیغی- گروه‌هایی مانند داعش همواره به عنوان بخشی از پازل اختلاف‌افکنی آمریکا و اسرائیل در میان شیعه و سنی منطقه عمل کرده‌اند. منتصب شدن گروه‌هایی مانند داعش به اهل سنت، بسیاری از علمای اهل سنت جهان اسلام را نگران و مجبور به واکنش کرده است. در این میان همزمان با رشد افراطی‌گری مذهبی در مناطق مختلف خاورمیانه، برخی کشورهای همسایه ایران نیز سال‌ها است که به حیات خلوتی برای رشد و نمو چنین گروه‌هایی تبدیل شده‌اند. این گروه‌ها در این کشورها آزادانه فعالیت‌های مذهبی و جذب نیرو دارند و در سال‌های اخیر نیز تلاش گسترده‌ای کرده‌اند که اعتقادات خود را به بخش‌هایی از استان‌های سنی‌نشین ایران منتقل کنند. در این میان داعش حتی مشوق برخی گروه‌های تروریست وهابی معاند جمهوری اسلامی مانند گروهک "جیش العدل" در جنوب شرق ایران بوده است. چند ماه قبل بود که یکی از سایت‌های رسمی این گروه به تمجید از اعضای جیش العدل پس از گروگانگیری پنج مرزبان ایران در مرز شهرستان سراوان پرداخت و تصاویر اعضای این گروه را با عنوان مجاهدین در راه الله، منتشر کرد. تلاش برای ایجاد گروه‌های شبه داعش در برخی استان‌های مرزی ایران و شرایط حساس فعلی منطقه، لزوم موضع‌گیری صریح علمای اهل سنت داخل کشور را بیش از پیش نمایان کرده است.

 
*آیت‌الله صدیقی: علمای اهل سنت علیه تکفیری‌ها به صحنه بیایند
 
براساس این دغدغه آیت‌الله صدیقی در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به این موضوع اشاره کرد و اظهار داشت: گروه‌های تکفیری اکنون آتش زیر خاکستر هستند و باید همه کشورهای اسلامی در برابر آنها اجماع کنند. هم‌اکنون بعضی علمای اهل سنت در کشور ما علیه داعش فتوا داده‌اند؛ اما ضروری است همه علمای اهل سنت کشورمان که بر سر سفره جمهوری اسلامی نشسته‌اند؛ بدانند که این خطر متوجه جهان اسلام و منطقه است و همه باید یکصدا برای قطع این شجره خبیثه به صحنه آمده و آتش آن را خاموش کنند.
 
*مولوی قاضی‌زاده: داعش بهانه جدید آمریکا برای تجاوز است
مولوی ابراهیم قاضی‌زاده از علمای اهل سنت منطقه بلوچستان استان سیستان و بلوچستان در این باره در گفتگو با «نسیم» ضمن اشاره به این که گروهک داعش مورد حمایت مالی و تسلیحاتی برخی حکام خودفروخته عرب است؛ اظهار داشت: این تروریست‌ها با دخالت در امور سوریه و عراق قصد شکستن اتحاد مسلمانان را دارند. هرگونه کشتار در کشورهای اسلامی از کانال آمریکا و اسرائیل صورت می‌گیرد.
این امام جمعه اهل سنت در ادامه افزود: حضور داعش در عراق بهانه مجددی برای تجاوز آمریکا به این کشور اسلامی است. ملت عراق هرگز حضور مجدد آمریکا در این کشور را نمی‌پذیرند. استفاده از توان و نفوذ جمهوری اسلامی ایران بهترین گزینه برای حل دیپلماسی بحران عراق است.
 
*مولوی نذیراحمد سلامی: جنایات داعش غیرشرعی است
مولوی نذیراحمد سلامی، نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز اظهار داشت: جنایات داعش نه تنها غیردینی و غیرشرعی است؛ بلکه جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.
این روحانی برجسته اهل سنت افزود: قدرت‌های استکباری و غربی از طریق اجیر کردن تعدادی مزدور به دنبال ایجاد تفرقه و ناامنی در کشورهای اسلامی هستند.
مولوی سلامی افزود: برخی کشورهای غربی از طریق گروهک داعش و گروهک‌های مشابه در حال پی‌گیری بخش اعظمی از این مقصد شوم هستند.
وی افزود: اقدامات این گروه‌ها مشروعیت دینی ندارد و احکام اسلامی با چنین جنایاتی بیگانه است.
مولوی نذیراحمد تأکید کرد: کدام حکم اسلامی مجوز قتل زن، کودک و تخریب مدارس، بیمارستان و مساجد را صادر کرده که امروز گروه‌هایی مانند داعش چنین ادعایی دارند.
 
*استاد حوزه علمیه اهل سنت: همه اهل سنت در ایران داعش را محکوم می‌کنند
مولوی عبدالغنی دهانی از مدرسین حوزه علیمه اهل سنت زاهدان نیز معتقد است: داعش پس از شکست در سوریه این بار به عراق آمده تا نقشه جدید استکبار را در این کشور دنبال کند.
وی افزود: این جنایات توطئه دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان و درگیری مذهبی است و همانطور که بزرگان اهل سنت و تشیع عراق علیه فعالیت این گروهک اعلام جهاد کردند؛ همه علمای اهل سنت ایران هم اقدامات این گروهک را محکوم می‌کنند.
 
*مولوی بارانی: اعضای داعش ابتدایی‌ترین مسائل فقهی را هم نمی‌دانند
داعش خود را یک گروه سنی می‌داند که تماماً به دستورات اسلام بر خلاف بقیه مسلمانان به صورت کامل اقدام می‌کند. داعش معتقد است شیوه جهادی آنها نزدیکترین روش به پیامبر اسلام در جهاد در راه خدا است. این در حالی است که علمای اهل سنت به مبانی اعتقادی داعش نیز اعتراضات جدی دارند.
در همین باره مولوی عبدالغنی بارانی، مدیر حوزه علمیه اهل سنت "طوبی" زاهدان در واکنش به این ادعا، اظهار داشت: این افراد به مسائل شرعی آگاه نیستند و حتی ابتدایی‌ترین مسائل فقهی را هم نمی‌دانند. پیامبر(ص) تنها در مواردی وارد معرکه جنگ شدند که مجبور به جهاد بودند و اسلام هرگز آغازگر جنگ نبوده است.
وی تصریح کرد: تنها زمانی که رهبران مسلمان تشخیص می‌دادند که قرار است از سوی دشمن حمله‌ای شود و خطری شکل گیرد؛ دست به جهاد زده‌اند و این امر طبیعی است زیرا هر کشور و ملت منافعی دارد که برای حفظ منافعش در برابر دشمن ممکن است مجبور به حملاتی شود؛ اما باید بین جهاد و جنگ‌های ادعایی امروز گروه‌های تکفیری تفکیک قائل شویم.
 
*مولوی عبدالحمید: اختلاف خلاف منافع مسلمین است
مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جماعت مسجد "مکی" زاهدان نیز درباره پیامدهای اقدامات داعش در عراق موضع‌گیری کرده است.
این روحانی اهل سنت در جمع نمازگزاران مسجد "مکی" اظهار داشت: تحولات اخیر جهان اسلام، به ویژه اوضاع کنونی کشور عراق دنیا را تکان داده و باعث نگرانی دوستان و خیرخواهان ملت عراق شده که اوضاع جاری این کشور خدای ناکرده به تجزیه اراضی عراق منجر نشود و به وحدت ملی این کشور خدشه وارد نکرده و همچنین سبب جنگ‎های فرقه‌ای و قومی نشود.
وی افزود: صهیونیسم بین‏‌الملل، استکبار جهانی و دشمنان اسلام تلاش می‏‌کنند تا برای حفظ منافع خود ملت‎های اسلامی را با یکدیگر درگیر کنند. آنها آرزو می‎کنند که جنگ‎های قومی، فرقه‎ای، مذهبی و حزبی در دنیا به وجود بیاید. در حال حاضر ایجاد درگیری بین کشورهای اسلامی تبدیل به یک سیاست شده و این سیاست به ضرر عالم اسلام و مسلمین است.
مولوی عبدالحمید در پایان تأکید کرد: همه مسلمانان منتسب به اسلام هستند و از درگیری آنها، اسلام و ممالک اسلامی متضرر می‎شود. اختلاف و تفرقه و درگیری بر خلاف منافع اسلام و مسلمین است.

کد خبر:193117 -

دیدار السیسی با شاه عربستان در هواپیما

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور جدید مصر که اخیرا خبرهایی درباره سفر وی به عربستان برای دیدار با ملک عبدالله منتشر شده بود، به دیدار در داخل هواپیمای شخصی پادشاه عربستان در فرودگاه قاهره که بر خلاف تمام عرفهای دیپلماتیک است، رضایت داد!

به گزارش مهر، از چندی پیش رسانه های مصری اخباری درباره سفر "عبدالفتاح السیسی" به عربستان سعودی برای دیدار با "ملک عبدالله" به عنوان نخستین مقصد خارجی وی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری مصر منتشر کرده بودند.
 
اما شب گذشته بدون هر گونه اعلام قبلی رسانه های مصری از دیدار ملک عبدالله و عبدالفتاح السیسی در فرودگاه قاهره و آن هم در هواپیمای اختصاصی پادشاه عربستان خبر دادند. ملک عبدالله که برای بهبود وضعیت جسمانی خود به مغرب سفر کرده بود، به نظر می رسد به ناگاه تصمیم می گیرد که در فرودگاه قاهره هواپیما را به زمین بنشاند و دیداری کوتاه با السیسی داشته باشد.
 
 
 
 
به گزارش پایگاه مصری الیوم السابع، السیسی با ورود به فرودگاه قاهره از پله های هواپیمای شخصی ملک عبدالله بالا رفته و در داخل اتاق تشریفات کابین هواپیما با وی دیدار می کند.
 
بر این اساس، پادشاه عربستان با وجود وضعیت جسمانی خود تاکید داشته که در هنگام ورود السیسی از جای خود برخیزد و در مقابل، رئیس جمهور جدید مصر نیز پیشانی پادشاه را بوسیده است. در هیئت مصری علاوه بر السیسی، "ابراهیم محلب" نخست وزیر جدید و برخی دیگر از مقامات ارشد نظامی نیز حضور داشتند که با عبدالله دیدار کردند.
 
بر اساس گزارش رسانه های عربستان، السیسی به ملک عبدالله گفته است : مصریها هرگز مواضع تو را فراموش نخواهند کرد.
 
 
 
صحنه ای از دیدار ملک عبدالله و السیسی در کابین هواپیما
 
 
 
در پایان این خبر اعلام شده که ملک عبدالله به تازگی خواستار برگزاری نشست کشورهای کمک کننده به مصر پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور، برای پشتیبانی از این کشور جهت خروج از بحران اقتصادی شده بود.
 
البته با توجه به کمکهای هنگفت و چند میلیارد دلاری عربستان سعودی به مصر از زمان برکناری "محمد مرسی" از قدرت، سفر عبدالفتاح السیسی به ریاض به عنوان نخستین مقصد خارجی زیاد دور از ذهن نبود اما اینکه بالاترین مقام مصر به دیدار با ملک عبدالله در داخل کابین هواپیما و نه حتی در پاویون فرودگاه قاهره رضایت دهد، موضوعی بر خلاف تمام عرفهای دیپلماتیک است که مسائل دیگری را نمایان می کند.
 
بحران اقتصادی در مصر بر هیچ کسی پوشیده نیست و عبدالفتاح السیسی به عنوان رئیس جمهور مصریها نیز اولویت نخست خود را مبارزه با فقر قرار داده است. اگر از این منظر به دیدار خلاف عرف دیپلماتیک السیسی و ملک عبدالله نگاه کنیم، شاید حق را به طرف مصری بدهیم که برای خروج از این بحران شدید اقتصادی چاره ای جز این اقدام نداشته است.
 
این رسانه مصری فیلم مربوط به دیدار ملک عبدالله و عبدالفتاح السیسی در داخل کابین هواپیما را نیز منتشر کرده است.

کد خبر:193115 -



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد