سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز



پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرگئی ریابکوف' مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه اعلام کرد: ایران و گروه 1+5 تا پایان ماه مارس (نیمه اول فروردین ماه) موافقت نامه سیاسی را امضا می کنند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری روسیا سگودنیا، ریابکوف روز دوشنبه گفت: کشورهای عضو گروه 1+5 و ایران قصد دارند تا پایان ماه مارس موافقت نامه سیاسی در مورد برنامه هسته ای ایران را امضا کنند.
مقام ارشد روس خاطرنشان کرد: پیشرفت حاصل خواهد شد زیرا تمام شرکت کنندگان در مذاکرات اهمیت مساله را درک می کنند.
مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه به تصمیم کشورهای عضو گروه 1+5 برای برگزاری دور جدید مذاکرات با ایران در اوایل ماه فوریه اشاره کرد و گفت: تفاهم کلی در مورد برگزاری این دیدار در اوایل ماه فوریه به دست آمده است.
ریابکوف همچنین در مورد تحریم های غرب علیه روسیه گفت روسیه بخاطر این تحریم ها ،سیاست های خود را تغییر نخواهد داد.
وی در این رابطه خاطرنشان کرد: روسیه هیچگاه در مورد لغو تحریم ها و شرایط برای این اقدام ،با غرب مذاکره نخواهد کرد.ریابکوف روز یکشنبه هم در پایان مذاکرات هیات های ایران و گروه 1+5 در ژنو در جمع خبرنگاران گفت: این دور از مذاکرات که برای بحث در مورد مسایل مربوط به برنامه هسته ای ایران انجام گرفت، بسیار سودمند بود.
مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه خاطرنشان کرد: مذاکرات ایران و 1+5 در آینده نزدیک ادامه خواهد یافت



مشاور ارشد اوباما:
مشاور ارشد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت که کنگره باید از دیکته کردن سیاست خارجی به دولت دست بردارد، مخصوصا در حوزه مذاکرات هسته ای با ایران.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 
کنگره، ایران را تنها بگذارد / از دیکته کردن سیاست خارجی در حوزه مذاکرات هسته ای دست بردارید / می خواهند جای اوباما فرمانده کل قوا باشند

مشاور ارشد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت که کنگره باید از دیکته کردن سیاست خارجی به دولت دست بردارد، مخصوصا در حوزه مذاکرات هسته ای با ایران.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، دن فایفر مشاور ارشد اوباما که در برنامه «میت د پرس» NBC حضور یافته بود گفت: اگر کنگره تحریم های جدید علیه ایران را تصویب کند، اوباما قطعا آن را وتو خواهد کرد.

وی افزود: کنگره باید ایران را تنها بگذارد.

سخنان او پس از اظهارات سناتور لیندسی گراهام بیان شد که گفته بود قانون گذاران به دنبال ارسال پیامی به ایران هستند.

گراهام به اوباما پیشنهاد این معامله را داد: اگر رئیس جمهور با ارسال هرگونه توافقنامه هسته ای به کنگره برای به تصویب رسیدن موافقت کند، ما هم این لایحه را به تصویب نمی رساند.

فایفر در ادامه گفت: آنچه لیندسی گراهام می خواهد انجام دهد، این است که تصمیمات سیاست خارجی آمریکا را او اتخاذ کند و فرمانده کل قوا باشد.

وی خاطرنشان کرد: تحریم های جدید علیه ایران به سیاست خارجی امریکا ضربه شدیدی خواهد زد.

مشاور ارشد اوباما تصریح کرد: عاقلانه نیست که کنگره توافق را برهم بزند، چراکه این اقدام امریکا را در جایگاه بدی در دنیا و ایران قرار خواهد داشت.

وی افزود: در واقع، ایران قادر خواهد بود که به دنیا بگوید، آمریکا حسن نیت نداشت، بنابراین نگه داشتن رژیم تحریم ها در سراسر جهان علیه ایران دشوار می شود.



معتقدم دولت فرانسه اقدام به تقلید از آمریکا در واقعه ۱۱ سپتامبر کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی به تشریح مسائل روز از جمله اقدام نشریه شارلی، روزنامه مردم امروز و در گذشت مرحوم استاد مشفق کاشانی پرداخت.

دکتر غلامعلی حداد عادل با اشاره به اقدام نشریه فرانسوی و توهین به ساحت پیامبر اکرم (ص) گفت: معتقدم دولت فرانسه اقدام به تقلید از آمریکا در واقعه ۱۱ سپتامبر کرده است.

وی افزود: همانطور که در واقعه ۱۱ سپتامبر دیدیم؛ آمریکا با آن واقعه که همچنان در هاله ای از ابهام است و گمان هایی مبنی بر دست داشتن دولت آمریکا در آن وجود دارد سعی کرد موجی از حوادث را در جهان به ویژه اسلام هراسی و اسلام ستیزی و جنگ کلید بزند. به نظر می رسد این الگو در فرانسه هم در حال پیاده شدن است.

حداد عادل به موضع گیری های دولت فرانسه در این باره اشاره کرد و گفت: مواضعی که این کشور اتخاد کرد مؤید همین مسئله است و تقلید از آمریکا را قوت می بخشد. شاید با گذشت زمان، اطلاعات بیشتری هم در این باره به دست آید که نظریه فوق را تقویت می کند.

حرف «مردم امروز» حرف مردم نبود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدام روزنامه مردم امروز نیز گفت: به نظرم بهتر بود این روزنامه در واقع همان طور که از نامش پیداست، معرف مردم امروز ایران باشد و درد مردم کشور ما را بازتاب دهد تا مردم فرانسه.
وی افزود: مردم ایران متاثر از اقدام نشریه شارلی بودند و هستند و شعار من شارلی هستم بیشتر زبان حال مردم فرانسه آن هم بخشی از آنها بود تا مردم کشورمان.

مشفق کاشانی دینش را به انقلاب ادا کرد

مدیرعامل بنیاد سعدی به درگذشت استاد مشفق کاشانی نیز اشاره کرد و گفت: از شنیدن این خبر، بسیار متاسف شدم. وی یکی از پیشکسوتان شعر انقلاب بود و سمت استادی بر شاعران میان سال و جوان کشورمان داشت.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: مشفق کاشانی دین خود را به انقلاب ادا کرد و امیدوارم با روی سفید در پیشگاه خداوند و پیامبر اکرم(ص) حاضر شود.
حداد عادل در پایان گفت: شعر پخته، لطیف و معیار در قالب های سنتی، ویژگی آثار مشفق کاشانی بود.
منبع: مهر




پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جسد دادستان آرژانتینی مسوول پرونده بررسی بمب گذاری مرکز یهودیان بوئنوس آیرس به نام 'آمیا'، شب گذشته در واحد مسکونی اش پیدا شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از بوئنوس آیرس، جسد 'آلبرتو نیسمن' دادستان مسوول رسیدگی به پرونده بمب گذاری آمیا در وان حمام واحد مسکونی وی واقع در محله ای مرفه نشین در بوئنوس آیرس با جای گلوله ای که به سرش شلیک شده بود پیدا شد.

بر پایه این گزارش وی که مسوولیت رسیدگی به پرونده بمب گذاری آمیا سال 1994 در بوئنوس آیرس را برعهده داشت چهارشنبه گذشته 'کریستینا فرناندز' رییس جمهوری آرژانتین را متهم به اعمال نفوذ بر این پرونده کرد.

وی همچنین گفته بود فرناندز قصد داشته اسناد این حمله را پنهان و مظنونان آن را تبرئه کند.

'پاتریشیا بالریچ' یکی از اعضای مجلس آرژانتین بعد از این حادثه گفت که مجلس این کشور برای بررسی شرایط امروز صبح نشستی برگزار می کند.

قرار بود نیسمن امروز عصر در مجلس حاضر شده و در مورد اتهاماتش علیه فرناندز در مورد بمب گذاری مرکز آمیا به نمایندگان توضیح دهد.
مرکز یهودیان بوئنوس آیرس در سال 1994 با بمبگذاری منفجر شد که بر اثر آن 85 نفر کشته شدند. دلیل این حمله و عاملان آن همچنان نامعلوم است. 





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد