سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش یک حادثه



یک کارگر شهرداری جان باخت
کارون پرس- به دنبال مرگ یک کارگر اجرائیات شهرداری منطقه 6 اهواز درحین انجام کار، جمعی از کارگران اجرائیات مناطق شهرداری اهواز با تجمع در مقابل ساختمان مرکزی خواهان توجه به مطالباتشان شدند.
  

سرویس شهری – شب گذشته زمانی که کارگران اجرائیات شهرداری منطقه 6اهواز تذکرات لازم به صاحبان ملکی را در خصوص ساخت وساز بدون مجوز را می داد و اینکه براساس وظیفه ناچار به تخریب ملک مذکور هستند، با اعتراض صاحب ملک مواجه شدند.

درگیری لفظی کارگران و صاحبان ملک به درگیری فیزیکی منجر شد و طی آن کارگر جوانی به نام "سعید ش" راننده لودر با شلیک گلوله سلاح کلاش در دم جان باخت.

ادامه این خبر حاکیست،به دنبال وقوع این حادثه جمعی از کارگران اجرائیات مناطق شهرداری اهواز با تجمع در مقابل ساختمان مرکزی اهواز خواهان توجه مسئولان به مطالبات خود شدند.

یک کارگر اجرائیات و همکار فرد متوفی در این رابطه به خبرنگار کارون پرس گفت: هیچ مسئولی در شهرداری این باور و یقین را ندارد که ما کارگران اجرائیات با چه خطراتی در کارمان مواجه هسیتم .

علی با بیان اینکه بارها از سوی شهروندانی که اقدام به ساخت و ساز غیر قانونی کرده اند،تهدید شده و یک بار نیز از ناحیه سر مورد اصابت بیل قرار گرفته است افزود: بیشتر دستورات گفته شده به کارگران برای تخریب اماکن مسکونی بدون اجازه مراجع قضایی است و زمانی که از کارگران خواسته می شود که ملک مشخصی را تخریب کنند به مثابه جنگ فلسطینی ها و اسرائیل می ماند که این احساس بسیاری از کارگران را می آزارد.

کارگر دیگری گفت: چند وقتی است که پیمانکار مربوطه به میزان 200تا 250هزار تومان از دریافتی هر کارگر کم کرده است وقتی علت را جویا شدیم در جواب به ما گفته شد که در محدوده شما ساخت و ساز زیاد شده است و این به دلیل کم کاری است که از سوی کارگران انجام شده است.

وی با بیان اینکه از مسئولان شهرداری می خواهد به تغییر وضعیت کارگران بخش اجرائیات توجه داشته باشند، ادامه داد: احتمال هرگونه اتفاق ناگواری در شغل ما وجود دارد اما هیچ مسئولی زیر بار این خواسته کارگران نمی رود که اگر اتفاقی افتاد چه کسی باید پاسخگو باشد مانند این اتفاقی که برای همکارمان رخ داد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد