سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از اهواز



معاون استاندار خوزستان خبر داد
تصویب طرح توانمندسازی و ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی در اهواز و بندر امام

معاون عمرانی استاندار خوزستان از تصویب طرح مطالعات توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی شهرهای اهواز و بندر امام خمینی‌(ره) خبر داد.

خبرگزاری فارس: تصویب طرح توانمندسازی و ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی در اهواز و بندر امام

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، احمد سیاحی ظهر امروز در جلسه بررسی مطالعات توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی شهرهای اهواز و بندر امام خمینی‌(ره)، اظهار کرد: ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی موضوع پیچیده‌ای است، چراکه در آن با مناطقی مواجه‌ایم که بافت فرسوده به شمار می‌آیند و اغلب حاشیه شهرها هستند.

وی افزود: مناطق حاشیه شهرها یکی از چالش‌های اساسی و جدی کشور است و به عنوان یکی از چهار موضوع اصلی در جلسه معاونان عمرانی کشور مطرح خواهد شد.

سیاحی گفت: یکی از مشکلات ما سکونتگاه‌های غیرمجاز و حاشیه‌نشینی است چراکه اگر ساماندهی نشوند و خدمات به همین منوال به صورت تبعیض‌آمیز ارائه شود، مشکلات جدی اجتماعی و امنیتی ایجاد خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان دلیل تشکیل سکونتگاه‌های غیررسمی را عمدتا درست نپرداختن به مسئله اقتصاد و تولید دانست و تصریح کرد: همچنین کم‌لطفی مسئولان در نگاه به این مناطق و خدمات‌دهی دستگاه‌های خدمات‌رسان بوده که به این مناطق توجه کمتری شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل ایجاد سکونتگاه‌های غیررسمی اختلاف طبقاتی است که این موضوع در همه دنیا وجود دارد و گله‌مندی مردم در تبعیض در خدمات‌دهی را شاهد هستیم.

سیاحی بیان کرد: فقر نیز باعث ترویج سکونتگاه‌های غیررسمی شده است به طوری که حتی اگر به مردم برخی مناطق گفته شود که مسکن آنها دچار مشکل است، قادر به جابه‌جایی و انتقال نیستند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه غیر از منطقه منبع آب در اهواز مناطق دیگری نیز وجود دارد که باید ساماندهی شوند، تصریح کرد: مسائل بانکی و تسهیلات در این زمینه باید حل شود؛ برخی ساکنان مناطق نیاز به حمایت صددرصدی دارند و تنها ارائه تسهیلات نمی‌تواند مشکل آنها را حل کند.

وی یادآور شد: یکی از مشکلات اساسی در خوزستان خشکسالی، کاهش کیفیت آب کشاورزی و کاهش آب تالاب‌ها است که موجب شده مردم روستاها به حواشی شهرها مهاجرت کنند و سکونتگاه‌های غیررسمی ایجاد شود.

سیاحی تاکید کرد: شرکت مشاور این طرح باید بر اساس اولویت‌بندی طرح را اجرا کند و به ترتیب از مناطق پرخطر به مناطق کم‌خطرتر وارد عمل شوند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930729001140#sthash.zficdb5g.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد