سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بهداشت و سلامتی

چگونه با پرخوری مقابله کنیم؟  

 

یکی از مشکلاتی که این روزها افراد زیادی را به خود مشغول کرده است پدیده پرخوری است که به مرور چاقی و بیماری های مختلف را به همراه خودش خواهد آورد.
به گزارش گروه خواندنی های مشرق،‌ پرخوری دلایل زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به استرس های کاری، فشار های عصبی اشاره کرد که این روزها در بسیاری از مردم دنیا وجود دارد. پرخوری و بی از اندازه غذا خوردن مشکلی است که به راحتی می توان با آن مقابله کرد البته باید در نظر داشته باشید که بهترین زمان برای مقابله با این مشکل قبل از آن است که به یک فاجعه تبدیل شود.

گرسنگی را تشخیص دهید

اولین نکته ای که باید به دقت آن را در نظر داشته باشید خود پدیده گشنگی است که باعث می شود تا ذهن شما مشغول به فکر کردن به غذاهای مختلف شود. محققان به این نتیجه رسیده اند که افرادی که گرسنه هستند به ناهار و یا وعده بعدی غذایی فکر می کنند در حالی که افرادی که واقعا گرسنه هستند احساس ناراحتی در معده و ضعف دارند. هیچ گاه تا به این دو حالت نرسیده اید دست به غذا نزنید چرا که در غیر از این حالت شما گشنه نیستید و تنها تصور آن را دارید.

هر 4 ساعت یک وعده کوچک

اگر به طور جدی نتوانستید جلوی تصورات گرسنگی خودتان را بگیرید می توانید از این راه برای غلبه بر پرخوری استفاده کنید. زمان بندی غذایی تان را تغییر دهید و سعی کنید هر 4 تا 5 ساعت یکبار یک وعده کوچک که می تواند میوه و یا تنقلات خاصی باشد میل کنید. این کار باعث می شود تا وعده های کوچک و کم کالری به بدن تزریق کنید و احساس سیری خاصی را به شما القا می کند. این باعث می شود تا در وعده های اصلی کمتر غذا بخورید.

صبحانه را کامل بخورید

صبحانه یکی از وعده های اصلی است که باید به دقت آن را در نظر داشته باشد. کامل خوردن صبحانه باعث می شود تا شما در طول روز احساس سیری بیشتری داشته باشید و از همین رو کمتر به خوردن غذاهای مختلف تمایل نشان خواهید داد. محققان به این نتیجه رسیده اند که یک صبحانه کامل حتی می تواند باعث لاغری و کاهش وزن شما نیز شود.

پروتئین را فراموش نکنید

پروتئین یکی از بهترین گزینه های است که می تواند به شما در القای احساس سیری کمک کند. خوردن غذاهایی مانند ماهی و لوبیا از جمله بهترین گزینه ها برای تامین پروتئین بدن است. لوبیا غذایی است که معده شما را پر کرده و باعث می شود تا احساس سیری داشته باشید بدون اینکه کالری زیادی مصرف کرده باشید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد