سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبا روز خوزستان

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها در خوزستان خبر داد
واریز 2 هزار میلیارد تومان یارانه به حساب خوزستانی‌ها

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها در خوزستان گفت: در 10 مرحله پرداخت یارانه در یک‌سال اجرای آن بیش از 2 هزار و 362 میلیارد تومان یارانه به حساب خانوارهای خوزستانی واریز شد.

خبرگزاری فارس: واریز 2 هزار میلیارد تومان یارانه به حساب خوزستانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مسعود صدری شامگاه امروز در نشست مشترک اعضای ستاد هدفمندی یارانه‌های خوزستان با اصحاب رسانه در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: بهر‌ه‌وری پایین در تولید، قاچاق کالا و مصرف بالای حامل‌های انرژی و عدم استفاده بهینه از منابع مواردی بود که دولت اقدام به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها کرد و آثار اجرای این قانون در سه بعد صرفه‌جویی مصرف، رفاه مصرف کننده و رشد بهر‌ه‌وری و کارایی قابل ملاحظه است. در حالی که اگر شیوه قبل مصرف ادامه می‌یافت در سال 1403 به مصرف انرژی میزان تولید آن می‌شد.
وی افزود: میزان صرفه‌جویی بنزین از سال 84 تا 90 حدود 65 میلیارد لیتر معادل 35 میلیارد دلار است و میزان صرفه‌جویی ارزی ناشی از کاهش مصرف بنزین، گازوئیل، برق، آب، گندم و گاز در 11 ماه اجرای قانون بیش از 14 میلیارد و 20 میلیون دلار بوده است.دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها در خوزستان به برگزاری 42 جلسه این ستاد و تصویب بیش از 300 مصوبه برای حل مشکلات و ارائه مباحث به ستاد مرکزی، برگزاری جلسات آموزشی برای مدیران و شهرداران شهرستان‌ها و تهیه 63 کلیپ آموزشی توسط صدا و سیما اشاره کرد و گفت: تعداد مشمولان دریافت یارانه در آخرین مرحله به بیش از ۴ میلیون نفر رسیده است.صدری ادامه داد: همچنین صرفه‌جویی 37 درصدی در مصرف گاز طبیعی، 8 درصدی برق، یک درصدی در آب، شش درصدی در مصرف گندم، 11 درصدی در مصرف بنزین، 21 درصدی گازوئیل و چهار درصدی نفت سفید، 10 درصدی نفت کوره و دو درصدی گاز مایع از شاخص‌ترین آمار در تأثیرات هدفمندی یارانه‌ها است. وی به آثار رفاهی اجرای این قانون بر خانوارها اشاره کرد و اضافه کرد: قدرت خرید دهک‌های نهم و دهم کاهش یافته و اجرای قانون بر هشت دهک پایین جامعه بی‌تأثیر بوده است.
صدری خاطرنشان کرد: رشد 17 درصدی ارزش صادرات و 10 درصدی وزن آن و کاهش 25 درصدی وزن و افزایش شش درصدی ارزش واردات کالاهای غیر نفتی از دیگر موارد در این بخش هستند.
در ادامه علی‌اصغر کج‌باف‌والا مدیرعامل شرکت بخش فرآورده‌های نفتی خوزستان به اقدامات اجرا شده این شرکت در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر 192 مرکز عرضه فرآورده‌های نفتی در استان وجود دارد که 30 درصد از این تعداد پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به بهره‌برداری رسیده است و در 88 مرکز نیز گاز CNG عرضه می‌شود. همچنین 336 مرکز عرضه فرآورده‌های نفتی در روستاها و مناطق عشایری استان وجود دارد.وی ادامه داد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و مکانیزه شدن عرضه سوخت و بهینه‌سازی مصرف نه ‌تنها جلوی رشد و افزایش مصرف گرفته شد، بلکه بخشی از تولید نیز صادر شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد