سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

معاون وظیفه عمومی خوزستان عنوان کرد:
صدور کارت هوشمند معافیت و پایان خدمت از طریق دفاتر پلیس+10
ثبت درخواست تمدید، حداکثر 40 روز پیش از تاریخ اعزام به خدمت

 

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: متقاضیان تعویض کارت معافیت می‌توانند برای دریافت کارت هوشمند به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنند.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه خوزستان_سرهنگ علیرضا خانزاده در نشستی خبری که امروز (سه‌شنبه، 27 دی‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: طرح تعویض کارت‌های معافیت سربازی که از سال‌ 88 به بعد صادر شده‌اند از تاریخ 10 دی‌ماه و از طریق دفاتر پلیس+10 در حال انجام است.

 

وی با بیان این‌که به جای کارت‌های قدیمی، کارت هوشمند صادر می‌شود، افزود: تعویض کارت‌های معافیت به عنوان فاز نخست طرح در حال انجام است و در مرحله دوم طرح، کارت‌های پایان خدمت از تیرماه سال آینده تعویض می‌شوند. متقاضیان می‌توانند برای دریافت کارت هوشمند با مراجعه به دفاتر پلیس+10 فرم درخواست تعویض کارت را تکمیل کنند؛ کارت هوشمند هم حداکثر تا یک‌ماه پس از تحویل مدارک، صادر و به آدرس متقاضی ارسال می‌شود.

 

خانزاده تصریح کرد: در حال حاضر هفت دفتر پلیس+10 در شهر اهواز فعال است و بیش از 19 دفتر هم در شهرستان‌های استان به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند؛ همچنین با توجه به نیاز شهرستان‌ها، تعداد دفاتر خدمات الکترونیک ناجا در استان در حال افزایش است.

 

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خوزستان خاطرنشان کرد: فرایند تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت و صدور کارت‌های هوشمند در خوزستان تا دو سال آینده به پایان می‌رسد.

 

وی ادامه داد: با تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت و صدور کارت هوشمند، امکان جعل کارت کاهش می‌یابد. همچنین با صدور کارت هوشمند، تایید اصالت کارت هم با سهولت بیشتری انجام خواهد شد و شهروندان می‌توانند برای دریافت تاییدیه اصالت کارت پایان خدمت خود از طریق دفاتر پلیس+10 اقدام کنند.

 

خانزاده درباره دریافت کارت المثنی معافیت و پایان خدمت گفت: پروسه صدور کارت المثنی شش تا هفت ماه به طول می‌انجامد؛ این در حالی است که با صدور کارت‌های هوشمند، فرایند صدور کارت المثنی در کمتر از 10 روز انجام می‌شود.

 

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خوزستان یادآور شد: در فاصله زمانی اقدام برای دریافت کارت هوشمند تا زمان صدور کارت یک رسید در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد که به منزله کارت پایان خدمت است. تا پایان خردادماه سال آینده همه کارت‌های معافیت هوشمند در خوزستان صادر می‌شوند و کارت‌های قدیمی هم تا تیرماه سال 91 اعتبار خواهند داشت.

 

وی اظهار کرد: تعویض کارت در مدت یک ماه انجام می‌شود و اگر این پروسه طولانی‌تر شد دفاتر پلیس+10 موظف‌اند یک رسید جدید به متقاضی ارایه کنند.

 

خانزاده درباره تمدید و تعجیل در اعزام به خدمت مشمولان، گفت: متقاضیان تمدید و یا تعجیل تاریخ اعزام به خدمت سربازی باید به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنند و حداکثر 40 روز پیش از تاریخ اعزام به خدمت باید درخواست خود را ارایه دهند. در زمینه تعجیل در اعزام مشکلی وجود ندارد و حتی اگر متقاضیان در روز اعزام هم مراجعه کنند، فرایند تعجیل در اعزام انجام خواهد شد.

 

وی افزود: با توجه به بخش‌نامه ابلاغ شده از سوی سازمان وظیفه عمومی، دانشجویان می‌توانند برای ثبت معافیت تحصیلی خود پس از معرفی از سوی دانشگاه به دفتر پلیس+10 مراجعه و معافیت تحصیلی خود را ثبت کنند.

 

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خوزستان درباره اجرای قانون جدید وظیفه عمومی، تصریح کرد: این قانون در حال تدوین است و در آینده نزدیک اجرایی می‌شود. در این قانون مواردی حذف، اصلاح و افزوده شده است. از جمله مواردی که در این قانون اصلاح شده، زمان احضار و اعزام مشمولان است؛ بر اساس قانون سابق، همه افراد ذکور در 18 سالگی به خدمت سربازی احضار می‌شوند و 19 سالگی هم به عنوان زمان اعزام به خدمت تعیین شده است. بر اساس قانون جدید، 18 سالگی به عنوان سال احضار و اعزام تعیین شده است.

 

خانزاده گفت: مدت زمان خدمت مشمولانی که از سال آینده به خدمت اعزام می‌شوند 19 ماه خواهد بود و هر سال، یک‌ماه به مدت زمان خدمت سربازی اضافه می‌شود؛ تا 6 سال آینده مدت زمان خدمت سربازی به 24 ماه می‌رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد