سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

در بازدید از بیماران سرطانی به مناسبت هفته هوای پاک؛
اخوان‌صباغ:
کارگروهی برای پیگیری راهکارهای کاهش ابتلا به سرطان تشکیل می‌شود
پدرام:
سالانه 10 درصد به جمعیت بیماران سرطانی استان افزوده می‌شود

اجتماعی  29/10/1390  15:05:46
9010-17714-5 کد خبر
RSS :: پرینت

سرپرست معاونت عمرانی استانداری خوزستان گفت: با توجه به افزایش جمعیت کودکان سرطانی در استان، کارگروهی برای پیگیری راهکارهای کاهش ابتلا به سرطان تشکیل می‌شود.

غلامرضا اخوان‌صباغ در حاشیه از بیماران بیمارستان شفا اهواز که به مناسبت هفته هوای پاک انجام شد،  در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسنای خوزستان اظهار کرد: با توجه به وضعیت و گزارش مسئولان بخش اطفال سرطانی، افزایش جمعیت کودکان سرطانی در استان نگران‌کننده است؛ به همین منظور تصمیم گرفته شد که کارگروهی استانی با حضور کارشناسان بهداشت و درمان تشکل شود.

وی افزود: گستره فعالیت‌های کشاورزی در استان و میزان بالای استفاده از سموم، وجود صنایع و نیروگاه‌های تولید برق و ایجاد میدان مغناطیسی از جمله عواملی است که بر افزایش جمعیت بیماران سرطانی استان تاثیرگذار است.

اخوان‌صباغ تصریح کرد: یافتن راهکارهایی برای کاهش آلودگی هوا و پیش‌گیری از افزایش ابتلا به سرطان از جمله مواردی است که در دستور کار این کارگروه استانی قرار گرفته است. البته تشکیل چنین کارگروهی در حوزه فعالیت معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری است و معاونت عمرانی فعالیت این کارگروه را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنای خوزستان، محمد پدرام، مدیر گروه خون و سرطان کودکان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز هم در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایسنا گفت: سالانه 200 مورد جدید به جمعیت مراجعه کنندگان بیمارستان شفا افزوده می‌شود.

وی افزود: سالانه بیش از یک‌هزار بیمار سرطانی به بیمارستان شفا اهواز مراجعه می‌کنند و این بیمارستان همه استان‌های جنوب کشور را تحت پوشش دارد. همچنین برخی بیماران سرطانی که به این استان مراجعه می‌کنند هم از کشور عراق و استان بصره هستند و برای شیمی‌ درمانی به اهواز سفر می‌کنند.

پدرام تصریح کرد: سالانه 10 درصد به جمعیت بیماران سرطانی استان افزوده می‌شود. بیشتر مراجعه‌کنندگان هم از شهرهای سوسنگرد، شادگان و دزفول هستند.

مدیر گروه خون و سرطان کودکان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز خاطرنشان کرد: در تحقیقی که در سال 1991 از مناطق مرزی استان انجام شد اورانیوم باقی مانده از زمان جنگ هم یافت شده بود. نتایج این تحقیق به وزارت بهداشت و درمان و سازمان WHO ارسال شد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: همچنین در سال‌های حضور نیروهای نظامی آمریکا در کشور عراق، در بخشی از خاک این کشور هم اورانیوم یافت شد و به دنبال آن موجی از بیماری‌های خونی و سرطانی در منطقه شایع شد.

وی گفت: عوامل ژنتیکی و فسفات موجود در سموم گیاهی و حشره‌کش‌ها از شایع‌ترین علت سرطان در کودکان است. با توجه به ظرفیت بالای خوزستان در بخش کشاورزان و استفاده از سموم، آثار مخرب این مواد بر اکوسیستم‌ و سلامت جامعه قابل مشاهده است.

پدرام ادامه داد: تزریق ‌انواع هورمون به دام‌ها برای تسریع در رشد آن‌ها هم از عوامل سرطان‌زا در انسان است. همچنین با توجه به این‌که خاک کشور عراق به مواد شیمیایی آلوده است، ریزگردهایی که از سمت این کشور به استان و کشور وارد می‌شوند هم در ایجاد سرطان بی‌تاثیر نیستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد