سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر سیاسی

تشدید سیاست های ضد ایرانی سعودی ها
روز پیش نماینده ایران در سازمان اوپک به کشورهای عربی منطقه هشدار داده بود که با افزایش ظرفیت تولید نفت خود تلاش نکنند تا به کشورهای غربی درباره تحریم نفتی ایران چراغ سبز نشان دهند.
دولت عربستان در راستای سیاست های ضد ایرانی خود ، به کشورهای غربی درباره تحریم نفتی ایران چراغ سبز نشان داد.

به گزارش عصر ایران علی النعیمی وزیر نفت عربستان  در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا با اشاره به این مساله که عربستان هم اکنون ظرفیت صادرات بیش از 11 میلیون و پانصد هزار بشکه نفت در روز را دارد ، گفت که ریاض قادر است به آسانی ظرفیت تولید نفت خود را به 12 میلیون بشکه در روز برساند.نفت
البته ناظران آگاه درباره عملی بودن این ادعای وزیر نفت عربستان تردید های جدی دارند.

النعیمی در این باره گفت :‌" ما در حال حاضر بین ۹.۴ تا ۹.۸ میلیون بشکه در روز تولید می کنیم، به همین خاطر ظرفیت مازاد قابل توجهی برای تولید ۱۲ و نیم میلیون بشکه داریم . فکر می کنم  به راحتی می توانیم تقریبا بلافاصله و ظرف چند روز، به ظرفیت ۱۱.۴ تا ۱۱.۸ میلیون بشکه برسیم ، چون تنها کافی است شیرفلکه ها را باز کنیم."

علی النعیمی در پاسخ به سوالی درباره احتمال بسته شدن تنگه هرمز نیز گفت که از نظر شخصی او بسته ماندن طولانی مدت تنگه هرمز امکان پذیر نیست.

این سخنان وزیر نفت عربستان در حالی مطرح می شود که روز پیش از آن نماینده ایران در سازمان اوپک به کشورهای عربی منطقه هشدار داده بود که با افزایش ظرفیت تولید نفت خود تلاش نکنند تا به کشورهای غربی درباره تحریم نفتی ایران چراغ سبز نشان دهند.

هفته آینده وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره اعمال تحریم نفتی ایران تصمیم خواهند گرفت .
کشورهای اروپایی در مجموع 20 درصد از حجم صادرات نفتی ایران را خریداری می کنند.

ایران روزانه رقمی بین 2 میلیون و 200 هزار تا 2 و نیم میلیون بشکه نفت به بازارهای جهانی صادر می کند که عمده خریداران آن کشورهای چین ، ژاپن ، هند و کره جنوبی هستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد