سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

یک فاجعه علمی از بیخ گوش مسئولان گذشت / مینی بوس حامل اساتید دانشگاه ملاثانی در آتش سوخت

 ،بنا به گزارش شاهدان عینی ، مینی بوس فوق الاشاره که حامل جمعی از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه بود و از سمت اهواز به طرف ملاثانی (کیلومتر ۸ اتوبان) حرکت می کرد ،بدلیل اشکال در سیستم برق و جرقه ناشی از اتصال سیم ها بطور کامل در آتش سوخت.

شوشان: یک دستگاه مینی بوس هایوندا استیجاری دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ملاثانی (رامین) ویژه ترابری اساتید مرکز مذکور، هفته گذشته روبروی روستای زرگان البصره دچار آتش سوزی کامل گردید که تاکنون از میزان آسیب ها و جراحات گزارشی بدستمان نرسیده است.

به گزارش شوشان و به نقل از ملاثانی

این خودرو از جمله ۱۰ دستگاه مینی بوس طرح مشارکتی است که بخشی از سهام آنها مربوط به شهرداری می باشد ،براساس مصوبات و مقررات قانونی این ناوگان ترابری باید در خط ملاثانی - اهواز و بالعکس در زمینه جابجایی مسافران و انتقال شهروندان و زیر نظر ترمینال ملاثانی فعالیت نمایند.

از جمله مسائل مطروحه پیرامون این خودروها از سوی کارشناسان حمل و نقل بین شهری فقدان بیمه بدنه است که می تواند سهام داران حقیقی را و مسافران را از جهت پیگیری حقوق قانونی متضرر سازد .اما سئوال اساسی که از سوی افکار عمومی خصوصا" دانشجویان و دانش آموختگان در برابر مدیران مربوطه قرار می گیرد ،این است که چرا به رفاه و سلامت اساتید گرانقدر دانشگاه ملاثانی که از جمله از نخبگان و سرمایه های علمی این استان هستند ارزش و اهمیت خاص داده نمی شود که اینگونه مورد مخاطره قرار گیرد؟

در فرض محال و در صورت وقوع تلفات جانی در این حادثه دردناک آنگاه مردم ،تقصیر و کوتاهی مسئولان را خواهند بخشید؟

آیا شایسته و سزاوار نیست تا با استفاده از امکانات و فضای موجود تدبیری برای احداث و ساخت خانه سازمانی جهت اعضای هیات علمی اندیشیده شود؟

آیا بخش نقلیه پیش از عقد قرار داد با خودروها ویژه حمل و نقل اساتید و دانشجویان مدارک قانونی آنها را مورد بررسی کامل قرار می دهند تا تبعات و مشکلات ناشی از تعویض خسارت ها متوجه دانشجویان و اعضای هیات علمی و کارکنان شریف دانشگاه و خانواده های آنان نشود؟

 انتظار می رود مسئولان مربوطه پیامدهای این حادثه تلخ را مورد مطالعه و موشکافی قرار دهند تا از تکرار نمونه های مشابه جلوگیری شود.

داغ فقدان مرحوم دکتر امین تلوری تاکنون بر قلب مردم ،دانشجویان و اساتید دانشگاه ملاثانی ماندگار است،لطف کنید با سوء تدبیر و به مخاطره انداختن جان سرمایه های علمی استان آنرا تازه نکنید. وقوع چنین حوادث اسفبار چیزی کمتر از سوء قصد به جان دانشمندان هسته ای انقلابی و جوان کشور نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد