سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

واکنش رسمی و شفاف استاندار به اختلاف شهرداری و ارشاد/ احداث تالارها در ساحل نادرست بود / ارشاد خوزستان پروژه تالارها را 5 سال متوقف کرده بود / ارشاد پروانه ساخت نداشت / توافق ارشاد و شهرداری برای اختصاص زمین در یک مکان دیگر

شوشان: استاندار خوزستان در مورد اختلاف اخیر شهرداری اهواز و اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل تبدیل محل احداث تالارهای همایش و نمایش اهواز به فضای سبز گفت: ساحل‌سازی و ایجاد فضای سبز در حاشیه رودخانه کارون سیاست کلی استان است و ساحل رودخانه بهترین مکان برای ایجاد فضای زیبا و مفرح برای مردم است.

به گزارش فارس ، وی با اشاره به اینکه در اصفهان برای استفاده از ساحل زاینده رود صد‌ها واحد تخریب و اراضی آزادسازی شده، گفت: هم‌اکنون با دستگاه‌های اجرایی مستقر در ساحل کارون از جمله گمرک، پخش فرآورده‌های نفتی، بیمارستان رازی توافق شده که از ساحل کارون به محل دیگری منتقل شوند تا این اماکن به فضای سبز و پارک تبدیل شود، بنابراین ساخت تالار‌ها در ساحل هدف کلی را نقض می‌کند.

حجازی افزود: براساس قانون حریم و بستر بعد از سال‌های 84 و 85 ساخت و ساز در حریم رودخانه ممنوع شده و نمی‌توان مجوز ساخت در محل فعلی تالار‌ها را صادر کرد.

وی با بیان اینکه اداره‌کل ارشاد پروژه تالار‌ها را در مرحله فوندانسیون به مدت پنج سال متوقف کرده بود، اظهار کرد: تعطیلی پروژه تالار‌ها به دلیل این بود که ارشاد مالک این اراضی نبود، پروانه ساخت نداشت و نتوانسته بود مجوزهای قانونی را اخذ کند، بنابراین اعتباری نیز به این پروژه اختصاص نیافته بود.

حجازی گفت: از سوی شهرداری اهواز سه قطعه زمین به عنوان جایگزین اراضی تالار‌ها به ارشاد پیشنهاد شد که امروز مطلع شدم ارشاد با یکی از این قطعات موافقت کرده است.

وی افزود: این محل مناسب احداث تالارهاست و دسترسی به آن نیز برای مردم خوب است، علاوه بر این پروژه از بن‌بست خارج می‌شود و در سال 91 اعتباری برای آن منظور خواهد شد.

حجازی تاکید کرد: آزاد‌سازی اراضی ساحلی و احداث فضای سبز به نفع مردم و آینده شهر است چرا که به محلی برای گشت و گذار تبدیل می‌شود.

وی اظهار کرد: احداث سالن اجتماعات در ساحل نادرست است و می‌توان این پروژه را در جای دیگر نیز اجرا کرد.

این مقام مسئول هر‌گونه مخالفت با احداث تالارهای نمایش را رد کرد و گفت: هر پروژه باید در جای خود ساخته شود کما اینکه برای خانه هنرمندان محلی در پارک سبحانی در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: با اسم یا جریان خاصی مخالف نیستم و هدف از تغییر محل تالار‌ها فقط تامین منافع شهر و زیبا‌سازی ساحل است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد