سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

هیچ افغانی مجوز فعالیت در خوزستان ندارد

شوشان : قائم‌مقام اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: 709 هزار و 579 نفر نیروی کارگری در استان مشمول قانون کار و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

 رضا میرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: این آمار بر اساس آمار دریافتی از سازمان تامین اجتماعی از کارگران تحت پوشش بیمه استان تا شهریورماه امسال است.

به گزارش ایسنا ، وی افزود: بر اساس قانون کار، تمام کارفرمایانی که مشمول قانون کار هستند موظفند کارگران خود را نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه هستند. مشمولان قانون کار شامل کسانی می‌شود که تحت پوشش قانون خدمات کشوری، قانون خدمات لشکری و قانون خدمات خاص نیستند.

 قائم‌مقام اداره‌کل تعاون و کار خوزستان عنوان کرد: قانون به صراحت بیمه شدن کارگران توسط کارفرمایان را اعلام کرده و همه ملزم به اجرایی این قانون هستند و هر کارفرمایی این قانون را اجرا نکند خلاف قانون عمل کرده است.

 میرانی ادامه داد: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی استان متولی اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور هستند که این قانون هم‌اکنون در حال اجرا است. نیروهای کار مشمول این قانون به دلیل سختی کار، زودتر از دیگر نیروها بازنشسته خواهد شد؛ در حال که نیروهای دیگر کار باید سابقه پرداخت حق بیمه به مدت 30 سال داشته باشند تا بازنشسته شوند.

 وی افزود: همچنین در راستای حمایت از قشر کارگری در بند و او ماده 80 قانون برنامه پنجم آمده است که تمام کارفرمایانی که می‌خواهند مازاد بر نیروهای فعال خود نیروی جدید به‌کار گیرند، مشمول معافیت حق بیمه سهم کارفرمایی می‌شوند. بر اساس این قانون 20 درصد از سهم حق بیمه کارگران که باید توسط کارفرمایان پرداخت شود در صورت اجرای بند "و" ماده 80 قانون برنامه پنجم، این سهم از طریق دولت پرداخت خواهد شد.

 قائم‌مقام اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به ممنوعیت به‌کارگیری نیروهای افغانی، گفت: استان هیچ تعهدی در خصوص این نیروها ندارد و این ممنوعیت از سوی اداره کل امور اتباع خارجی استانداری ابلاغ شده و به هیچ کدام از افغانی‌ها مجوز فعالیت و کار داده نمی‌شود.

 وی بیان کرد: در صورتی می‌توان به این نیروها مجوز فعالیت داد که دارای پاسپورت یا شناسنامه ایرانی باشند و در مجموع به‌کاریگری نیروهای خارجی فاقد پروانه کار در کارگاه‌ها ممنوع است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد