سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

همزمان با روز هوای پاک انجام شد
انهدام ۶۰۰۰ قلیان در اهواز

خبرگزاری فارس: همزمان با روز هوای پاک، شش هزار جام قلیان در اهواز معدوم شد.

خبرگزاری فارس: انهدام ۶۰۰۰ قلیان در اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پیش از ظهر امروز همزمان با 29 دی ماه روز هوای پاک، شش هزار قلیان در پارک ساحل دولت در اهواز معدوم شد.
معاون خدمات شهری شهردار اهواز در این مراسم گفت: این قلیان‌ها در چند ماه گذشته از پارک‌ها، جاده‌های ساحلی و بلوارها اهواز جمع آوری شده‌اند.
علیرضا عالی‌پور افزود: تیرماه امسال نیز چهار هزار قلیان جمع آوری و معدوم شد که با این حساب از ابتدای امسال تعداد قلیان‌های معدوم شده به 10 هزار می‌رسد.
وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط 20 تا 30 قلیان از سطح شهر جمع آوری می‌شود، اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای سلامت خوزستان در سال گذشته، مقرر شد شهرداری اهواز با همکاری نیروی انتظامی و هماهنگی مراجع قضایی قلیان‌ها را از سطح شهر جمع‌آوری کند.
عضو شورای سلامت قلیان را یکی از مظاهر آلایندگی شهر و ضرر آن را معادل 100 نخ سیگار دانست و افزود: مصرف قلیان به تدریج به ناهنجاری اجتماعی تبدیل شده است و دختران و پسران زیادی روزانه در اماکن عمومی از قلیان استفاده می‌کنند.
به گفته وی، خانواده‌های بسیاری از مصرف قلیان در پارک‌ها اظهار نارضایتی کرده‌اند.
وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مصرف دخانیات در اماکن عموم ممنوع است و پارک به عنوان محلی برای استفاده همه شهروندان باید عاری از این گونه آلایندگی‌ها باشد.
عالی‌پور یکی از عوامل رواج قلیان را ارزان بودن آن و سهولت دسترسی عنوان کرد و گفت: قلیان با قیمت حدود سه هزار تومان فروخته می‌شود و گفته می‌شود اجاره دهندگان این ابزار روزانه 50 هزار تومان درآمد دارند که این مسئله سبب می‌شود بعد از جمع‌آوری، مجددا قلیان‌ها را تهیه کنند.
 
*واگذاری اجرائیات به بخش خصوصی
معاون خدمات شهری شهردار اهواز همچنین از واگذاری عملیات مقابله و پیشگیری از تخفات شهری به بخش خصوصی خبر داد و گفت: تا یک ماه آینده موسسات انتظام (مجری طرح حراست و پلیس محله) به عنوان جایگزین ماموران اجرائیات با 20 تخلف شهری مقابله می‌کنند.
وی اظهار داشت: با توجه به وسعت اهواز و مناطق حاشیه همچنین گستردگی تخلفات شهری، امکان نظارت و مقابله محدود بود به همین دلیل مقابله و پیشگیری از جرایم شهری به این موسسات واگذار و شهرداری نظارت را انجام می‌دهد.
عالی‌پور افزود: این طرح از طرح شهربان و حریم بان که پیش از این در شهرداری تهران اجرا شده الگوبرداری شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد