سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

همزمان با افزایش شدید قیمت ارز به خصوص دلار در ایران، مراودات تجاری ایران با کشورهای همسایه تحت تاثیر این افزایش شدیدا تغییر یافته است...
به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه خبری آتی نیوز، همزمان با افزایش شدید قیمت ارز به خصوص دلار در ایران، مراودات تجاری ایران با کشورهای همسایه تحت تاثیر این افزایش شدیدا تغییر یافته است.

همزمان با افزایش نرخ دلار و بی ارزش شدن پول ملی در داخل کشور،فروشندگان و تاجران عراقی از پذیرفتن ریال ایرانی به علت بی ارزش شدن آن خودداری می کنند و پول ملی ایران را به هیچ وجه قبول ندارند.
این در حالیست که تا پیش از این فروشنده ها و تولیدکنندگان عراقی ریال ایران را پول و ارزی معتبر می دانستند.با افزایش نرخ دلار در ایران،فروشنده ها و تولیدکنندگان عراقی از پذیرش ریال ایران خودداری و آن را ارزی بی ارزش قلمداد می کنند.
اینطور به نظر می رسد که افزایش نرخ دلار در ایران افزایش قیمت کالا ها و خدمات را در عراق به دنبال داشته است و طرف عراقی علت اصلی این رخداد را افزایش نرخ دلار در ایران می داند به طوریکه فروشندگان عراقی به تازگی بر بی ارزش بودن ریال ایران تاکید دارند و به عبارتی ریال ایران را اصلا قبول ندارند. گویا افزایش نرخ دلار در ایران ،علاوه بر افزایش تقاضا برای این ارز در داخل کشور ، افزایش شدید تقاضای دلار در عراق را نیز به دنبال داشته است.
در همین رابطه معاون بانک مرکزی عراق در چند روز گذشته تاکید کرده بود که نوسانات شدید نرخ ارز در ایران و سوریه تاثیر منفی بر اقتصاد عراق داشته و باعث افزایش تقاضا برای دلار در این کشور است.
به گفته این مقام عراقی  که خبرگزاری فارس سخنان او را منتشر کرده است نوسانات شدید نرخ ارز در ایران و سوریه موجب شده تا عراق مورد حمله ارزی قرار بگیرد و مقادیر زیادی ارز از این کشور خارج شده است.
وی افزوده است  طی هفته های اخیر با توجه به تحولات بازار ارز در ایران و سوریه میزان تقاضا برای دلار آمریکا در بازار عراق به شدت افزایش یافته است و دلالان ارز در عراق دلار را از بانک مرکزی خریداری کرده و سپس در بازار سیاه سوریه و ایران به فروش می رسانند.
به گفته این مقام عراقی، این کشور در حال حاضر با حمله ارزی مواجه شده است و بانک مرکزی عراق به دقت تحولات مربوط به بازار ارز را زیر نظر دارد . میزان تقاضای دلار در بازار عراق از نوامبر 2011 روندی به شدت صعودی داشته است و به بیش از 200 تا 300 میلیون دلار در روز رسیده است . این رقم پیش از ماه نوامبر کمتر از 160 میلیون دلار در روز به طور میانگین بوده است.
افزایش تقاضا برای خرید دلار در عراق موجب کاهش ذخایر ارزی بانک مرکزی این کشور شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد