سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سیل و بحران اطلاع رسانی در استانداری خوزستان

                                        یکی از دلایل روابط عمومی استانداری خوزستان برای جلوگیری از ورود رسانه‌ها به جلسات شورای مدیریت بحران استان، کمبود جا و کوچک بودن فضای سالن جلسات عنوان شده است!                                    

سیل و بحران اطلاع رسانی در استانداری خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، خوزستان از روز هشتم فروردین درگیر سیل و حوادث مختلفی بوده است و به همین دلیل مقصد سفرهای رئیس جمهور، رئیس مجلس، فرماندهان سپاه و ارتش، معاون اول رئیس جمهور و جمعی از مسؤولان کشوری بوده است.

با توجه به ادامه دار بودن سیلاب و احتمال تشدید بحران در برخی از شهرها و روستاها، اطلاع رسانی به موقع به مردم برای افزایش توان مقابله در برابر حوادث احتمالی از اهمیت زیادی برخوردار است.

همچنین در برخی از مناطق مردم باید در کنار مسؤولان قرار بگیرند و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از افزایش خسارت‌ها را انجام دهند که رئیس جمهور در سفر به خوزستان به این موضوع تأکید کرد.

باید توجه کنیم که روابط عمومی به هنگام بروز بحران در سازمان در سه مقطع زمانی(قبل،حین وبعداز بحران)ایفای نقش می‌کند واگر دراین راه به درستی عمل کند،گذر از بحران به سهولت ممکن است و اگر ضعف وسستی پیشه کند، عبورموفقیت آمیز از بحران بسیار دشوار می‌شود.

یک نمونه از این حوادث اتفاقات روستای جلیزی بود که مردم به تصمیمات مسؤولان اعتماد نداشتند و روابط عمومی که وظیفه ارتباط بین سازمان و مردم را دارد نتوانست مردم روستا را برای تخریب سیل بند اقناع کند. نتیجه این اتفاقات نیز تشدید بحران و سوءاستفاده دشمن می‌شود

با این حال جلسات مهم مدیریت بحران با حضور مسؤولان کشوری بدون حضور خبرنگاران و نمایندگان افکار عمومی برگزار می‌شود و روابط عمومی استانداری خوزستان اعلام می‌کند که این برنامه‌ها از طریق صدا و سیمای مرکز خوزستان پخش می‌شوند اما نحوه پوشش جلسات مدیریت بحران با حضور رئیس جمهور و رئیس مجلس به نحوی بود که خروجی چندان مهمی برای رسانه‌ها و مردم نداشت و قطع و وصل مدام جلسه سبب شده که بسیاری از موارد مطرح شده مبهم بماند.

یکی از دلایل روابط عمومی استانداری خوزستان برای جلوگیری از ورود رسانه‌ها به جلسات شورای مدیریت بحران استان، کمبود جا و کوچک بودن فضای سالن جلسات عنوان شده است! حال باید دید که استانداری خوزستان برای عبور از بحران‌های پیش رو چگونه می‌خواهد مردم را پای کار بیاورد.

نکته قابل تأمل دیگر، پخش زنده بخشی از اظهارات مطرح شده در جلسات مطرح شده در ستاد مدیریت بحران سبب نقص در انتقال پیام به مخاطب می‌شود و این موضوع نوعی سانسور است.

اما نکته جالب درباره سالن جلسات مرکز مانیتورینگ مدیریت بحران خوزستان آبان سال 97 افتتاح شد و عجیب اینکه هیچ جایگاهی برای رسانه‌ها جهت پوشش جلسات طراحی و تعبیه نشده است.

«بحران» یعنی عدم انطباق بین نیازها و منابع؛ تغییر ناگهانی، بروز حوادث غیرمنتظره و خطرناک و نداشتن اطمینان از اوضاع و بر هم خوردن تعادل. یکی از حقوق خبرنگاران «دانستن» است که این دانستن با همکاری بین مدیران و به‌ویژه مدیران روابط عمومی محقق می‌شود  حال باید دید که روابط عمومی استانداری خوزستان می‌تواند با درک شرایط استان «دانستن، حق مردم است» را محقق کند یا باز هم با جلوگیری از حضور رسانه‌ها در جلسات ستاد مدیریت بحران همه چیز را سانسور کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد