سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

کارشناس یونسکو وضعیت چغازنبیل و آثار تاریخی دزفول را بررسی کرد

معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: وضعیت عوامل آسیب‎رسان به میراث جهانی چغازنبیل و آثار تاریخی دزفول  باحضور کارشناس یونسکو بررسی شد.
  
به گزارش ایسنا ـ منطقه خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده اظهار داشت: به همراه جودانی جیگلی کارشناس اعزامی از یونسکو به منظور بررسی مشکلات پل تاریخی دزفول، محله لوریان واقع در بافت تاریخی این شهرستان و همچنین میراث جهانی چغازنبیل از این مکان‎ها بازدید صورت گرفت.
  
او افزود: در این بازدید وضعیت پایداری و عوامل فرسایشی‎ که آسیب‎رسان هستند موضوع گفت‎وگو میان کارشناسان محلی میراث فرهنگی و نماینده اعزام شده از یونسکو بود. 
  
معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان این‎ که به همراه کارشناس یونسکو دیداری نیز از آثار تاریخی ایذه انجام گرفت گفت: با توجه به این‎ که آثار تاریخی ایذه در فهرست پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای ثبت در میراث جهانی قرار دارد، پیشگیری و علاج عوامل آسیب‎رسان در خصوص این آثار از اهمیت خاصی برخوردار است. 
  
به گفته ارسطوزاده: پس از مراجعت کارشناس یونسکو و مشورت با گروه کارشناسی سازمان میراث فرهنگی و دیگر کارشناسان یونسکو، گزارش و گزینه‎های پیشنهادی ظرف یک ماه آینده تدوین و مطرح خواهد شد که پایه و اساس برنامه‎های اجرایی برای حفاظت آثار یادشده خواهد بود. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد