سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سیل در کمین ۶۰ دهستان شهرستان کارون / سیل‌بندها هر لحظه می‌شکنند

فرماندار کارون با اشاره به شکسته شدن پی در پی و  لحظه‌ای سیل‌بندهای رودخانه کارون و انجام همزمان  عملیات ترمیم گفت: حدود ۶۰ دهستان و روستا در معرض خطر جدی سیل هستند.

معصومه خنفری در گفت‌وگو با ایسنا - منطقه خوزستان، اظهار کرد: در مجموع حدود ۶۰ دهستان و روستا در شهرستان کارون قرار دارند که بخشی از آنها در حاشیه رودخانه کارون و بخشی دیگر در شرق اتوبان آبادان قرار گرفته‌اند.

وی افزود: روستاهایی که در حاشیه رودخانه کارون قرار دارند در معرض تهدید جدی سیلاب هستند زیرا بیشترین پیچ و خم رودخانه کارون در حوزه شهرستان کارون است. بیش از ۳۵ ده و روستا در حاشیه رودخانه کارون قرار دارند که این روستاها را با افزایش ارتفاع سیل‌بندها از خطر جدی سیل نجات داده‌ایم و فعلا شرایط را کنترل کرده‌ایم اما خطر در این روستاها جدی است.

فرماندار کارون گفت: هر لحظه که یک سیل‌بند شکسته می‌شود که آن را ترمیم می‌کنیم. اکنون ارتفاع آب از سطح روستاها بالاتر رفته است اما با خاک‌ریزی و احداث سیل‌بند آب را نگهداشته‌ایم ولی اگر سیل‌بندی شکسته شود به آب سمت روستاها فوران می‌کند.

 خنفری بیان کرد: اکنون آب وارد برخی روستاها شده است اما دور منازل مسکونی سیل‌بند احداث کرده‌ایم تا  از ورود آب جلوگیری کنیم اما سیل‌بندها هر لحظه شکسته می‌شوند.

وی تصریح کرد: روستاهایی که در شرق اتوبان آبادان واقع شده‌اند نیز مورد تهدید جدی کانال بحره و کانال آبرسانی به کانون ریزگردها هستند و در محاصره این دو کانال قرار دارند.

فرماندار کارون افزود: اکنون تهدید جدی در دهستان‌ها و روستاهای شهرستان کارون که در شرق اتوبان واقع شده‌اند بیش از روستاهایی است که در حاشیه رودخانه کارون قرار دارند زیرا این دهستان‌ها و روستاها د رمحاصره کانال بحره و کانال ریزگردها قرار گرفته‌اند و آب در این کانال‌ها سرریز شده است.

وی عنوان کرد: از ابتدا تا انتهای شهرستان کارون در امتداد رودخانه کارون قرار گرفته است و برخی روستاهای سمت دیگر این شهرستان در محاصره این  دو کانال هستند.

خنفری بیان کزد: هشدارهای لازم به مردم روستاها نسبت به جابه‌جایی زنان، کودکان و سالمندان داده شده است اما مردم این روستاها مقاومت می‌کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد