سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

کارگران گروه ملی چه خواسته‌هایی دارند/ چرخ گروه ملی آماده چرخیدن

اعتراضات کارگران گروه ملی و تجمعات هر روزه آنان در شهر یکی از تراژدی های تلخ این روزهای خوزستان است اما مطالبات این کارگران چیست؟ آیا خواسته های آنان محقق نشده است؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در ابتدای دور جدید اعتراضات کارگران گروه ملی عنوان شد که آنها برای احقاق حقوق معوقه خود به خیابان‌ها آمدند. تهیه مواد اولیه جهت راه اندازی خط تولید، بازگشت سهام مالکیت شرکت به بانک ملی، لغو معامله فروش سهام شرکت فولاد اکسین و فورش محصولات گروه ملی در بازار آزاد و خارج از بورس از دیگر خواسته‌های کارگران گروه ملی بود.

پرداخت 2 ماه حقوق کارکنان

مدیرعامل شرکت گروه ملی فولاد ایران در این باره می‌گوید: کارکنان گروه ملی 4 ماه حقوق عقب‌افتاده و کارکنان پیمانکاری 8 ماه حقوق عقب‌افتاده داشتند که همه را به 2 ماه حقوق عقب‌افتاده رساندیم؛ اکنون در حال پرداخت 2 حقوق عقب‌افتاده هستیم و ماه آینده کلاً حقوق را به‌روز می‌کنیم تا حقوق عقب‌افتاده‌ای نداشته باشیم.

کسری غفوری می‌افزاید: در حال حاضر حدود 140 میلیارد تومان محصول در کارخانه وجود دارد که بخش کمی برای پرداخت دو ماه حقوق در نظر گرفته‌شده و مابقی مجدداً با آن شمش و اِسلب به کارخانه وارد می‌کنیم تا چرخه تولید به‌صورت پیوسته فعال باشد.

وی درباره بازگشت سهام فولاد اکسین به گروه ملی بیان می‌کند: سهام گروه ملی موجود در فولاد اکسین سهام ارزشمندی است؛ با پیگیری‌هایی که انجام شده تقریباً بازگشت سهام قطعی و در حال انجام آخرین رایزنی‌ها با سازمان خصوصی‌سازی هستیم.

بازگشت سهام فولاد اکسین به گروه ملی

مدیرعامل شرکت گروه ملی فولاد ایران با اشاره مزایده بخشی از سهام فولاد اکسین خوزستان در تاریخ هفتم آبان به قیمت چهار هزار و600 میلیارد ریال از سوی سازمان خصوصی سازی می‌گوید: در سال 89 سهام فولاد اکسین با 39.5 درصد به گروه ملی فولاد واگذار شد که قرار بود در قالب هشت فقره چک مبلغ خرید توسط این شرکت به سازمان خصوصی سازی پرداخت شود.

وی می‌افزاید: در این مدت اقدامی در زمینه پرداخت بدهی یادشده صورت نگرفت تا اینکه در پنج ماه گذشته فولاد اکسین برای مزایده در مطبوعات آگهی شد که بعد از آن هم تلاش ها برای متوقف کردن این مزایده نتیجه بخش نبود و هیئت واگذاری این سهام را برای فروش فراخوان کرده بود و عملا کاری نمی شد انجام داد.

غفوری عنوان می‌کند: در مزایده، شرکت فولاد مبارکه اصفهان برنده این واگذاری شد ولی در اسناد این بند درج شده بود که سازمان خصوصی سازی مختار است ضمن اینکه اگر گروه ملی بتواند بدهی خود را پرداخت کند مجددا سهام بازگشت داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در نهایت مذاکرات برای بازگشت سهام فولاد اکسین نتیجه بخش بود، اظهار می‌کند: قرار است مبلغ یک هزار میلیارد ریال از بدهی های گروه ملی به سازمان خصوصی سازی در سال جاری تسویه و مابقی مبلغ نیز در 6 فقره چک تا سال 1400به این سازمان پرداخت شود. اظهار می‌کند:

فروش صد درصدی محصولات گروه ملی خارج از بورس فولاد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز عنوان می‌کند: مشکل صدور و تمدید کارت بازرگانی شرکت گروه ملی فولاد خوزستان در جلسه ستاد تسهیل استان که به منظور بررسی مشکلات این شرکت برگزار شده بود برطرف شده و صادرات محصولات این شرکت مجدداً از سر گرفته می‌شود.

امیرحسین نظری اظهار می‌کند: با افزایش تولیدات و شروع صادرات محصولات این شرکت مشکلات مربوط به کارگران زحمتکش گروه ملی نیز برطرف خواهد شد.

وی می‌گوید: با تلاش‌هایی که برای حل مشکلات این شرکت انجام گرفت، ابتدا مجوز فروش 75درصد محصولات تولیدی این شرکت خارج از بورس صادر شد. در این زمینه تلاش‌هایی انجام گرفت و سرانجام مجوزی از سوی وزارت صنعت صادر شد تا به صورت موقت صد درصد محصولات تولیدی این شرکت به صورت آزاد به فروش برسد و از فروش محصولات تولیدی خود در بورس معاف شود.

رئیس سازمان صمت بیان می‌کند: با توجه به اینکه در حال حاضر تولید این شرکت پایین است با این مجوز می‌تواند در زمان کمتری، درآمد بیشتری را وارد شرکت و بخشی از مشکلات مالی خود را حل کند.

تأمین مواد اولیه برای تولید

استاندار خوزستان نیز می‌گوید: از 18 آذر نیز مواد اولیه در حال ورود به کارخانه است و شرایط به شکلی است که کارگران باید به تولید بپردازند.

غلامرضا شریعتی عنوان می‌کند: بخشی از مواد اولیه کارخانه به صورت مشارکتی و حق العملی در حال ورود به کارخانه است. همچنین نامه‌ای از بانک ملی دریافت شده است تا به میزان 30 میلیارد تومان مواد اولیه از فولاد خوزستان به کارخانه گروه ملی فولاد وارد شود.

استاندار خوزستان اظهار می‌کند: اکنون مواد اولیه در حال ورود به کارخانه است و انتظار داریم تا کارگران کار را در کارخانه گروه ملی آغاز کنند و بر سر کار بازگردند. کارگران باید در کارخانه کار کنند تا بتوانند حقوق‌های بعدی خود را دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس با توجه به اینکه اکثر مطالبات کارگران گروه ملی تا امروز محقق و یا در مسیر محقق شدن است تداوم اعتراضات خیابانی موجب خواهد شد که تولید کارخانه متوقف و درآمدی برای پرداخت به کارکنان وجود نداشته باشد لذا لازم است کارگران گروه ملی باید با هوشیاری خط تولید کارخانه را فعال کنند و با حمایت های صورت گرفته چرخ کارخانه را به حرکت درآوردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد