سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

پایگاه چغازنبیل برای هفته پژوهش چه تدارک دیده است؟

همزمان با آغاز هفته پژوهش، برنامه های پایگاه میراث جهانی چغازنبیل به منظور بزرگداشت این هفته با نشست تخصصی معرفی ظرفیت های پژوهشی این پایگاه در دانشگاه چمران اهواز آغاز شد.
  
به گزارش ایسنا ـ منطقه خوزستان، عاطفه رشنویی مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه با اعلام این خبر عنوان کرد: باتوجه به این‎که پژوهش فرارشته‎ای جزو جدایی‎ناپذیر مطالعات حفاظت و مرمت در محوطه‎های تاریخی است، پایگاه میراث جهانی چغازنبیل با تشریح نیازهای پژوهشی در گروه‎های معماری، تاریخ، علوم زمین، علوم کشاورزی، و علوم آب دانشگاه شهیدچمران با تکیه بر آگاهی و دانش بومی، از پژوهشگران حوزه‎های مرتبط دعوت به همکاری کرد. 
  
او ادامه داد: همچنین در راستای بزرگداشت هفته پژوهش امروز ۲۶ آذر 97 با هدف هم‎افزایی پایگاه‎های جهانی و ملی، نشستی نیم‎روزه با حضور مدیران و کارشناسان این پایگاه‎ها در محل دفتر فنی چغازنبیل برگذار خواهد شد.
  
مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه افزود: علاوه بر این، برگزاری کارگاه مقاله‎نویسی علمی با حضور استادان دانشگاه چمران اهواز در هفته پیش‎رو، از دیگر برنامه‎های این پایگاه برای بزرگداشت هفته پژوهش هستند.
  
وی خاطرنشان کرد: علم پویا است و برای دستیابی به بهترین نتیجه در حفاظت و صیانت از آثار تاریخی، این پویایی باید مورد توجه قرار گیرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد