سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

عدم آمادگی مدیران خوزستان عامل ایجاد معضل آبگرفتگی بود/ اهواز شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی ندارد

پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر اهواز عصر امروز با 45 دقیقه تأخیر به دلیل عدم حضور به موقع اعضای شورای شهر در محل سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر اهواز عصر امروز با 45 دقیقه تأخیر به دلیل عدم حضور به موقع اعضای شورای شهر در محل سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر برگزار شد.

محمدجعفر فلسفی عضو شورای شهر در نطق پیش از دستور با اشاره به عدم بازنشستگی کتانباف، خطاب به اعضای شورای شهر، اظهار کرد: اگر در نامه ارسال شده از سوی وزارت کشور شبهه حقوقی مطرح  بود، باید مدیریت می‌کردیم و نباید بحث حقوقی را سیاسی کنیم و باکمی صبر و رفع ایرادات موضوع را مطرح و تصمیم‌گیری می‌کرد.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده طرح آب‌رسانی غدیر به دلیل نقص فنی و آب‌گرفتگی گسترده معابر در روزهای گذشته، عنوان کرد: سال گذشته که بارش بسیار کم‌تر بود شاهد آب‌گرفتگی بودیم و امسال نیز عوامل متعددی دست‌به‌دست هم دادند که معضل آب‌گرفتگی ایجاد شود. شبکه فاضلاب موجود نیاز به ترمیم و لایروبی دارد.

وی افزود: قبل از وقوع این مسئله با استانداری و شهرداری در خصوص اقدامات پیشگیرانه صحبت کردیم و عدم آمادگی مدیریت استان در شکل‌گیری این موضوع تأثیرگذار بود.

 

شهر اهواز شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی ندارد

عضو شورای شهر با بیان این‌که در شهر اهواز شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی نداریم، ترد: فرماندار اهواز اخیراً در خصوص طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی صحبت کردند و بر لزوم اختصاص بودجه ویژه این طرح تأکید کردند. شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند بودجه ایجاد طرح شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی را تأمین کند و استان باید در این خصوص ورود کند.

فلسفی با بیان این‌که برخی نیروهای شهرداری حقوق دریافت می‌کنند درحالی‌که در محیط کاری حضور پیدا نمی‌کنند، عنوان کرد: افرادی در گذشته در شهرداری مسؤولیت داشتند و اکنون به دلیل این‌که مسؤولیتی ندارند و حاضر به کار به عنوان یک کارشناس نیستند در محیط کار حضور پیدا نمی‌کنند که اکنون تدبیری اتخاذ شد و افراد را ملزم می‌کند که حضوری بزنند و مشکل عدم حضور فیزیکی این افراد حل شد.

وی افزود: مدیریت شهرداری باید تدبیری اتخاذ کند که از توانایی این نیروها در جهت پیشرفت شهر استفاده شود.

 اگر لایروبی می‌شد، شاهد خسارات نبودیم

حسین حیدری نیز در نطق پیش از دستور، با بیان اینکه شهردار اهواز ۸ ماه از دوره مدیریت خود را در شرایط نامناسب اقتصادی پشت سرگذاشت، عنوان کرد: شهرداری اهواز علی‌رغم اینکه بیشترین تعداد کارگر را دارد ولی مشکلات کارگری کمتری داشته و کمترین تجمعات کارگری را شهرداری اهواز داشته است و آیا این موضوع به دلیل مدیریت هزینه و منابع در شهرداری نیست.

وی گفت: شهرداری دیگر کلان‌شهرها نیز به دلیل همین مشکلات مالی با عدم پرداخت حقوق و توقف پروژه‌های عمرانی مواجه شدند. وقتی درآمد نباشد هزینه‌ای هم نمی‌توان انجام داد.

حیدری با اشاره به معضل آب‌گرفتگی معابر شهر اهواز، اظهار کرد: اگر هماهنگی و اقدامات مشترکی در رابطه با لایروبی حداقل در نقاط بحرانی شهر انجام می‌شد و سرکشی و اطمینان از کارکرد ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب صورت می‌گرفت، این آب‌گرفتگی به این شدت حادث نمی‌شد و شاهد خسارت به منازل و خودروهای مردم نبودیم.

وی گفت: اهواز فاقد سیستم شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی است و تنها ابزار و وسیله که می‌توان نزولات آسمانی را دفع نمود از طریق همین شبکه فاضلاب است.

 

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه طبق قانون جمع‌آوری آب‌های سطحی وظیفه شهرداری است، عنوان کرد: شبکه فاضلاب فرسوده است و یا مسدود و دارای گرفتگی است و ایستگاه‌های پمپاژ دارای اشکالات است. شهرداری باید در یک جلسه با آبفا قبل از بارندگی، هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را جهت اقدامات مشترک انجام می‌داد و این سهل‌انگاری از سوی شهرداری اهواز غیرقابل انکار است.

وی افزود: با توجه به مشکلات مالی شرکت آبفا شورای شهر اهواز در یک طرح ابتکاری مصوبه‌ای را گذراند که طی آن شهرداری مکلف شد مبلغ ۲۰ میلیارد ریال بابت لایروبی شبکه فاضلاب هزینه نماید که اکنون پس از دو هفته هنوز اقدامی جهت اجرای مصوبه شورای شهر انجام نشده است و اگر اقدامی شده ما از آن بی‌اطلاع هستیم.

حیدری عنوان کرد: پرسه زدن سگ‌های ولگرد، چاله‌های معابر، ماشین‌های دوره‌گرد میوه‌فروش، دست‌فروشانی که اکثر معابر شهری را اشغال کردند و مراکز قلیان که در پارک‌ها و سطح شهر ایجاد شده است مشکلاتی هستند که مردم نسبت به آن‌ها معترض هستند. از شهرداری می‌خواهیم برنامه‌ای جهت رفع این مشکلات داشته باشد.

تجهیز تمام مناطق شهرداری اهواز به سیستم سیماک

سید مصطفی علوی فاضل با اشاره به راه‌اندازی سامانه یکپارچه املاک کشور، اظهار کرد: سال ۹۱ شهرداری سیستم جدید شهرسازی را تحت عنوان سیماک مستقر کرد و از منطقه یک کار را آغاز کردیم. امسال آخرین منطقه که باقی مانده بود و مشکلات هم در این زمینه وجود داشت منطقه ۸ بود که به این سیستم مجهز شد.

وی افزود: زیرساختی برای اتصال ۲۸ دستگاه اجرایی خدمات‌رسان را معرفی کردیم که حدود ۸۰ نفر از مدیران و کارشناسان شهرداری در این همایش مستقر شدند و بخشی از این اقدامات واگذاری برخی خدمات به دفاتر پیشخوان پست بود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری عنوان کرد: اتصال سازمان نظام مهندسی به عنوان اولین دستگاه اجرایی در سال گذشته انجام شد و حدود ۲۰۰ نفر از مهندسی آموزش‌های لازم را دیدند. امسال نیز ۳۰۰ مهندس ناظر از طریق سازمان نظام مهندسی ثبت نام شدند که در حال آموزش هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، لایحه با موضوع پرداخت مابه‌التفاوت مبلغ خرید خودروهای خدمات شهری و لایحه دیگری با موضوع تعرفه هزینه خدمات صدور پروانه‌های موضوع دستورالعمل مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه در صحن شورای شهر اهواز تصویب شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد