سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

پایان رقابت‌های کاراته «قهرمان قهرمانان» کشور/ پیشتازی تیم‌های خوزستان و منطقه آزاد اروند

تیم‌های خوزستان و منطقه آزاد اروند عناوین برتر رقابت‌های کاراته «قهرمان قهرمانان» کشور را کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، مسابقات کاراته کشوری، انتخابی تیم ملی با عنوان «قهرمان قهرمانان» بامداد امروز با مشخص شدن نفرات و تیم‌های برتر به پایان رسید.

 

سعید آران، از مسؤولین برگزاری این رقابت‌ها و عضو هیئت رئیسه سبک سوکیوکوشین کاراته ایران در تشریح جزئیات این مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: مسابقات قهرمان قهرمانان یادواره شهدای مدافع حرم با حضور بیش از 650 کاراته‌کا در تمامی رده‌های سنی در روزهای هشتم و نهم آدرماه به میزبانی منطقه آزاد اروند و در سالن شهید جهان‌آرا شهرستان خرمشهر برگزار شد که در هر بخش از رقابت‌ها تیم‌های حدود 14 استان کشور حضور داشتند.

ورزشکاران خوزستان و منطقه‌آزاد، پیشتاز رقابت‌ها

وی افزود: در بخش بانوان که 300 شرکت‌کننده حاضر بودند، تیم خوزستان مقام اول، منطقه آزاد اروند دوم و اصفهان سوم شدند؛ در بخش آقایان نیز که 350 ورزشکار شرکت داشتند در قسمت کاتا تیم منطقه آزاد اروند اول، اصفهان دوم و قم سوم شدند.

عضو هیئت رئیسه سبک سوکیوکوشین کاراته ایران گفت: در بخش کمیته نیز تیم خوزستان مقام نخست را کسب کرد و تیم‌های منطقه آزاد اروند و شرکت ملی حفاری و اصفهان، به ترتیب دوم و مشترکاً سوم شدند. 

حضور نزدیک به 700 کاراته‌کا نشان‌دهنده کیفیت بالای رقابت‌ها بود

وی ادامه داد: ما تا بازی‌های جهانی 2020، 7 مرحله مسابقات انتخابی تیم ملی داریم که بازی‌های خرمشهر مرحله سوم انتخابی بود و مربیان تیم ملی نیز بر این رقابت‌ها نظارت داشتند. حضور بیش از 650 کاراته‌کا در این رقابت نشان می‌دهد سطح این مسابقات در حد مطلوب و باکیفیتی بود.

تقریباً همه رقبا حضور داشتند

سجاد سارابیگی، کاراته‌کای 29 ساله تیم منطقه آزاد اروند نیز درباره عملکرد خود و شرایط این رقابت‌ها گفت: تقریباً تمام رقبای اصلی ما و خوب‌های کاراته از استان‌های مختلف کشور در این رقابت‌ها حاضر بودند و این باعث شده بود سطح فنی مسابقات واقعاً بالا باشد؛ از نظر سطح کیفی و برگزاری نیز همه رضایت داشتند اما چون تمام رده‌های سنی را در یک روز برگزار کردند کمی وقت کم آمد اما خدا را شکر توانستند تا آخر شب همه بازی‌ها را انجام بدهند.

وی افزود: من در وزن 60 کیلوگرم در بخش بزرگسال موفق شدم مقام نخست را کسب کنم و بدین ترتیب در مرحله بعدی انتخابی تیم ملی نیز حاضر خواهم بود.

مسؤولان بیشتر به کاراته خوزستان توجه کنند

اما فاطمه موسوی، کاراته‌کای 25 ساله اهل مسجدسلیمان که به‌عنوان مربی و بازیکن در این رقابت‌ها حضور داشت، به خبرنگار فارس گفت: مسابقات خرمشهر از نظر سطح کیفی در سطح خوبی برگزار شد و میزبانی رقابت‌ها هم راضی کننده بود؛ شاید تنها ضعف این بازی‌ها زمان‌بندی برگزاری بود که هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان تا آخر شب مسابقات به طول انجامید اما با توجه به تعداد بالای شرکت‌کنندگان این موضوع قابل پذیرش بود.

وی افزود: من در قالب تیم خوزستان در دو وزن 60 و 65 کیلوگرم موفق به کسب مدال نقره شدم و در مجموع تیمی نیز موفق شدیم در جایگاه نخست قرار بگیریم. تیم خوزستان با عملکرد خود در این رقابت‌ها باز هم نشان داد استعدادهای بسیار خوبی در این استان وجود دارد که متأسفانه بر اثر عملکرد ضعیف برخی مسؤولان بعضاً این استعدادها هدر رفته یا مجبور به رفتن از خوزستان و حضور در تیم‌های دیگر می‌شوند.

چرا هیئت خوزستان میزبانی نمی‌کند؟

این مسابقات در حالی به میزبانی منطقه آزاد اروند برگزار شد که هیئت کاراته خوزستان مدت‌ها است مسابقات شاخصی را میزبانی و برگزار نکرده و انتقادات زیادی متوجه مسؤولان این هیئت است. باید دید بالاخره چه زمانی فعالیت هیئت کاراته خوزستان به کیفیت مطلوب می‌رسد و از حالت انفعال خارج می‌شود.

گزارش از محمدامین ناصرین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد