سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اختلاف نظر استانداری خوزستان و دیوان محاسبات درباره بازنشستگی مدیران

هرچند برخی از اخبار حکایت از بازنشستگی 4 نفر از مدیران استانداری خوزستان دارد اما تاکنون فقط یک نفر از این مدیران کنار رفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پس از تصویب طرح اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان توسط مجلس شورای اسلامی در مردادماه امسال و نیز تایید کلیات و البته وارد ساختن ایراداتی به بخش‌هایی از طرح توسط شورای نگهبان سرانجام اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در تاریخ 24 شهریور ماه به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

اگرچه بر اساس ماده و تبصره‌هایی که برای این طرح در نظر گرفته شد همچنان امکان ادامه فعالیت به برخی از بازنشستگان داد شد ولی بنا به گفته جمشید انصاری معاون اداری و استخدامی رئیس جمهور 210 نفر از مسئولان، مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌شوند.

عادل آذر رئیس کل دیوان محاسبات کشور  در تاریخ 26 شهریور ماه اعلام کرده بود که «مشمولان قانون 60 روز از ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان فرصت دارند تا پست خود را تحویل دهند»؛ بنا بر این امر مشمولان این قانون باید تا قبل از 26 آبان ماه از کار کنار روند.

لابد مدیر بازنشسته نداریم

بر اساس گفته غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان فقط یک یا دو مدیر در خوزستان مشمول این قانون می‌شوند؛ وی در تاریخ 23 آبان ماه در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در خوزستان گفته است «اگر تغییراتی تا امروزبه‌وجود نیامده لابد مدیر بازنشسته نداشته‌ایم که تغییری ایجاد نشده است. البته باید بگویم یکی دو نفر از مدیران استان هستند که شامل این قانون می‌شوند و قطعاً آن‌ها تغییر پیدا می‌کنند».

سرانجام موعد مقرر فرا رسید اما با این حال در 26 آبان ماه هم خبری از خداحافظی همان یکی دو مدیر مطرح شده توسط شریعتی اعلام نشد با این وجود آنچه در زمینه این قانون نگاه‌ها را به خود خیره کرده "اندر احوالات استانداری خوزستان است" که باید در الگو بودن پیشگام باشد و نیست!

فقط هاشمی زاده استعفا داد

گفته می‌شود فرامند هاشمی‌زاده معاون عمرانی استاندار، قدرت‌الله دهقانی معاون امنیتی استاندار، علی عماد رئیس دفتر استاندار و عبدالله حسینی مدیرکل روستایی استانداری خوزستان در قافله بازنشستگان استانداری خوزستان قرار دارند.

استاندار خوزستان 29آبان ماه در نشست خبری با اشاره به مدیران بازنشسته استانداری اظهار داشته است « طرح منع قانون به کارگیری بازنشستگان در استانداری تنها شامل هاشمی‌زاده می‌شد که وی بارها استعفا داده ولی ما با توجه به مسئله برگزاری مراسم پیاده روی اربعین این موضوع را کمی به تأخیر انداختیم اما در نهایت هاشمی‌زاده استعفا داد و از 26 آبان ماه کنار رفت.

اختلاف نظر با دیوان محاسبات در قرائت قانون

وی همچنین به اختلاف نظر با دیوان محاسبات درباره بازنشسته بودن یا نبودن برخی از مدیران اشاره کرده و گفته است در این زمینه با دیوان محاسبات با هدف برطرف کردن مشکلات و رسیدن به یک نظر واحد جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد».

احسان قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی در 30 مهرماه علاوه بر اعلام ارسال اسامی و تعداد بازنشستگان وزارتخانه‌ها به صورت تفکیکی به مجلس شورای اسلامی همچنین از تلاش برخی از مدیران در دور زدن قانون خبر داده و عنوان کرده است که اسامی و تعداد این مدیران و نیز روش‌های دور زدن قانون به طور مداوم به مجلس ارسال می‌شود.

با وجود همه تاکیداتی که در زمینه اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان صورت گرفته و نیز با توجه به اینکه جدیت موضوع و اهمیت اجرای این مسئله بر هر مسئول و مدیری واضح و مبرهن است همچنین با دقت به پایان مهلت 60 روزه اما هنوز هم استانداری خوزستان در به نتیجه رساندن این قانون تعلل می‌کند و ادامه فعالیت مدیران پیر و خسته استانداری را به برگزاری جلسات آینده موکول می‌کند.

اینکه چرا استاندار خوزستان پیش از پایان فرصت 60 روزه وضعیت این مدیران را تعیین تکلیف نکرده است و اینکه چرا در آخرین نشست خبری خود از اختلاف نظر بر سر چند مدیر(تعداد نامعلوم و اسامی نامعلوم) ولی در گفت‌وگوهای قبلی خود از بازنشسته بودن یک یا دو مدیر سخن گفته، سوالاتی هستند که نیازمند یک جواب شفاف و واضح است.

با همه این تفاسیر باید دید که شریعتی اختلاف نظرها بر سر بازنشسته بودن یا نبودن آن چند مدیر(!) را در چه زمانی رفع خواهد کرد و بلاخره استانداری خوزستان به مکانی برای حضور مدیران جوان و تازه نفس(هر چند تعداد اندک) تبدیل خواهد شد یا همچنان به آخرین ریسمان‌ها برای نگهداشتن این مدیران پا به سن گذاشته چنگ خواهد زد و عنوان "خانه سالمندان" را یدک خواهد کشید!

گزارش از فاطمه طاهری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد