سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

فولاد شادگان حق آلایندگی و ارزش افزوده پرداخت کند

شهردار شادگان گفت: فولاد شادگان تا کنون حق آلایندگی و ارزش افزوده‌ به شهرداری پرداخت نکرده است و پیگیری این موضوع جزو مطالبات ما از استاندار و نماینده شادگان در مجلس است.

حسن مرزبانی پور صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد:  زمانی که در سال 92 شهرداری را تحویل گرفتم حدود 5 ماه و نیم کارکنان شهرداری فاقد پیمانکار بودند و حدود 5 ماه حقوق معوق داشتند که با انتخاب پیمانکار توانستیم آن 5 ماه را به صفر برسانیم. در سال 93 که بار دیگر وارد حوزه مدیریتی شهرداری شادگان شدم مجدداً همان 5 ماه حقوق معوق اضافه شده بود.

وی افزود: از سال گذشته تا الآن نیز 2 ماه دیگر به 5 ماه قبلی اضافه شد. در سال 97 تاکنون 7 ماه حقوق پرداخت کردم البته به‌جز نیروهای رسمی و قراردادی که 5 ماه حقوق دریافت کردند. 80 درصد درآمد شهرداری صرف حقوق کارکنان می‌شود. شهرداری شادگان در حدود 310 نفر نیروی کار دارد که 7 ماه حقوق معوقه نزدیک به 6 میلیارد تومان می‌شود و از استاندار و نماینده شهر درخواست همکاری داریم.

شهردار شادگان با اشاره به کاهش 46 درصدی وصولی شهرداری در 6 ماه اول سال 97 نسبت به سال 96، عنوان کرد: حقوق کارگران تقریباً 20 درصد افزایش پیدا کرد و قیمت بسیاری اجناس حدود 200 درصد افزایش داشت. ناوگان موتوری شهرداری شادگان فرسوده است که همیشه هزینه می‌کنیم که بتوانیم خدمات شهری را به مردم برسانیم.

مرزبانی پور با بیان اینکه اکثر شهرداری‌ها با برنامه توسعه ششم با کاهش وصولی مواجه شدند، تصریح کرد: یکی از منابع درآمدی شهرداری ارزش افزوده است که از تولید به دست می‌آید و به دلیل وضعیت نامناسب تولید در کشور میزان ارزش افزوده هم کاهش پیدا می‌کند اثر این موضوع مستقیم به شهرداری برمی‌گردد.

وی افزود: در برنامه توسعه ششم نسبت به توسعه پنجم برخی ضرایب را کم کردند و حق آلایندگی هم کاهش پیدا کرد که بسیاری از درآمد شهرداری شادگان و بقیه شهرها از ارزش افزوده و حق آلایندگی است. فولاد شادگان تا الآن نه حق آلایندگی و نه ارزش افزوده‌ای به شهرداری پرداخت کرده است که این مطالبه ما از استاندار و نماینده شادگان است.

مشکل مردم در پرداخت عوارض

شهردار شادگان با بیان اینکه درآمد داخلی شهرداری از ساخت‌وساز و کسب و پیشه است، اظهار کرد: باتوجه به اینکه مردم شادگان از نظر درآمدی از اقشار کم درآمد هستند درخصوص پرداخت عوارض دچار مشکل هستیم. حتی اگر تمام عوارض داخلی را پرداخت کنند بازهم شهرداری در بحث هزینه مشکل پیدا می‌کند چون ما ماهیانه 900 میلیون پرداخت حقوق داریم درحالی‌که درآمد ما کمتر از این مقدار است.

وی گفت: درآمد شهرداری شادگان تا مهر97 در حدود 58 میلیارد ریال است که 40 میلیارد آن ارزش افزوده و 5 میلیارد از کمک‌های دولت به شهرداری است و درآمد داخلی خود شهرداری هم 13 میلیارد است. که  41 میلیارد و 500 میلیون ریال از این مبلغ را حقوق پرداخت کردیم. 600 میلیون تومان هم برای اجرائیات و 400 میلیون هم بدهی به سرمایه‌گذاری از قبل داشتیم که پرداخت شد. چیزی که باقی می‌ماند برای هزینه‌های جاری شهر است.

مرزبانی پور با اشاره به اینکه جمعیت روز و شب در شادگان متفاوت است، عنوان کرد: بازار شادگان که در مرکز شهر  پاسخگوی 160 هزار نفر است و باعث ایجاد پسماند بیشتر می‌شود و هزینه زیادی برای نظافت در این بخش نیاز است. بازار شادگان یک بازار سنتی است  در شادگان بالای 40 درصد مشکل بیکاری داریم و بسیاری افراد کار دست‌فروشی انجام می‌دهند و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این وضعیت را ساماندهی کند. به دلایل اقتصادی نمی‌توان این‌ها را جمع‌آوری کرد بلکه باید سامان‌دهی شوند. نیروی انتظامی و فرمانداری و دادگستری و شبکه بهداشت و دامپزشکی همگی باید برای ساماندهی بازار کمک کنند.

وی افزود: پایانه‌های مسافربری روستایی در مرکز شهر هستند که قصد داریم به بیرون شهر منتقل کنیم ولی به دلیل بافت عشیره‌ای شهر، مردم و بازاری‌ها این موضوع را قبول نمی‌کنند. پایانه مسافربری که در حدود 10 سال در خارج شهر بود الآن دوباره به داخل شهر برگردانده شد که انتظار داریم راهور در این زمینه با ما همکاری کند.

هزینه 47 میلیاردی برای احداث شبکه دفع آب‌های سطحی

شهردار شادگان با اشاره به طرح مطالعاتی انجام شده در سال 92 در خصوص جمع‌آوری آب‌های سطحی، اظهار کرد: در سال 92 برآورد هزینه برای این طرح تقریباً 24 میلیارد تومان بود و در بررسی مجدد در 6 ماه پیش این مبلغ به بالای 47 میلیارد تومان رسید و الآن بسیار بالاتر از این مبلغ است. در سال 92 کل مبلغی که برای آب‌های سطحی پرداخت شد 600 میلیون تومان بود و تا الآن هم هیچ اعتبار دیگری در این خصوص به ما پرداخت نشده است.

وی گفت: در شادگان شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی وجود ندارد و عمده بارندگی در شبکه فاضلاب و کانال‌ها و جوی‌های روباز سنتی قدیمی جاری می‌شود که خروجی ندارند و به شبکه فاضلاب منتهی می‌شوند، البته بر طبق قانون شبکه فاضلاب باید 33 درصد آب‌های سطحی را جمع کند ولی چون بارش باران مستقیم وارد شبکه فاضلاب می‌شود توان و کشش این حجم آب را ندارد و درحال رایزنی با آبفا در این خصوص هستیم.

مرزبانی پور با اشاره به دریافت اعتبار  75 میلیارد ریالی از استان برای شهرداری شادگان، تصریح کرد: در سال 97 در بحث ایجاد، توسعه و اصلاح معابر شهری پروژه‌ای داریم که تخصیص بودجه برای این پروژه امسال 3 میلیارد تومان است و یک پروژه ساحل سازی رودخانه مرکزی شادگان است که دو فاز آن در سال 96 شروع شد و امسال 300 میلیون تومان برای این طرح اختصاص دادند که مبلغ کمی است. به پروژه دوم در مورد ایجاد، توسعه و اصلاح معابر شهری شادگان 2میلیارد و 300 میلیون تومان اختصاص دادند و برای طرح ایجاد و توسعه فضای سبز نیز 840 میلیون تومان اختصاص داده شد. در دو هفته آینده این 3 پروژه را برای انتخاب پیمانکار آگهی خواهیم کرد.

وی افزود: خیابان ولایت شادگان به طول 900 متر که شریان اصلی شهر است با بهبود وضعیت جوی آسفالت می‌کنیم. خیابان باهنر و پاسداران شرقی نیز در آینده آسفالت خواهند شد. پروژه ساحل سازی هم سال 95 آغاز شد و امسال برای این طرح اعتبار ندادند که به دنبال اعتبار برای آن هستیم که برای فاز بعدی از پل بصیرت تا پل مرکزی شهر ادامه پیدا کند و بین پل بصیرت تا پل ارتش را سعی می‌کنیم تا بهمن‌ماه افتتاح کنیم.

تاکسی، تنها وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی

شهردار شادگان با بیان اینکه ناوگان حمل‌ونقل شهر شادگان فقط تاکسی است، عنوان کرد: تاکسی‌های موجود در شهر نیاز به نوسازی دارند. یک سال گذشته تاکسیرانی شادگان اعلام کرد که تاکسی‌داران برای دریافت وام نوسازی اقدام کنند ولی مردم به دلیل وضعیت اقتصادی نامناسب و سود وام‌ها تمایلی به استفاده از این وام‌ها ندارند. در شادگان به دلیل عرض کم خیابان‌ها نیازی به اتوبوس و مینی‌بوس وجود ندارد.

وی گفت: مطالعاتی برای طرح ورودی شهر شادگان انجام دادیم و موافقت‌نامه هم امضا شد و اعتباری معادل 57 میلیارد ریال برآورد شده است. دروازه ورودی شهر نیز درحال مطالعه است و تا یک ماه آینده کار مطالعاتی آن تمام می‌شود و هنوز برآورد هزینه برای آن انجام نشده است.

مرزبانی پور با اشاره به اینکه سال 97 از نظر تخصیص بودجه سال خوبی است، تصریح کرد: نیاز اصلی مردم درحال حاضر اصلاح شبکه معابر شهری و شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی است که بخش عمده اعتبارات امسال را در بخش اصلاح شبکه معابر شهری قرار دادیم و اعتبارات اختصاص داده شده در سنوات گذشته نسبت به فرسودگی معابر شهری شادگان بسیار ناچیز بود. نماینده شادگان هم در این خصوص قول مساعدت دادند و زیرا این موضوع یک همکاری جمعی می‌خواهد.

وی افزود: یک سری مطالعات در خصوص میدان‌ها و طرح جامع ترافیک شهر در حال انجام است و بحث یک‌طرفه شدن خیابان امام است که ترافیک کمتر شود و خیابان امام سنگ‌فرش شود تا سرعت خودروها کاهش پیدا کند. و برنامه داریم عرض پیاده‌روها بیشتر ‌شود و عرض خیابان کمتر ‌شود.

شهردار شادگان با بیان اینکه شادگان در میان سه شهر مرکزی اهواز و دو منطقه اقتصادی بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) قرار دارد، اظهار کرد: به دلیل اینکه این سه شهر قطب اقتصادی هستند بیشترین دیدها به سمت منطقه آزاد تجاری و یا مرکز استان می‌رود و سرمایه‌گذار جای بهتری می‌رود و سمت شادگان نمی‌آید. دولت باید در بحث زیرساخت‌ها به ما کمک کند که وقتی سرمایه‌گذار وارد شادگان می‌شود بداند بازگشت سرمایه دارد.

وی گفت: دو قطعه زمین برای ساختمان تجاری ـ پزشکی و یک ساختمان تجاری ـ اداری در بهترین نقطه شهر در نظر گرفتیم و به دنبال سرمایه‌گذار بخش خصوصی هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد