سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

کارگران گروه ملی روزهای تلخی را سپری می کنند

کارگران گروه ملی این روزها در مقابل در استانداری خوزستان تجمع می‌کنند و از کم کاری مسئولانی خوزستانی برای رسیدگی به وضعیت این شرکت گلایه می‌کنند تا تلخی‌های این ایام برایشان دوچندان شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، طبق معمول روند کاری خبرنگاریم، برای پوشش دهی جلسه ای به استانداری رفته بودم که هنوز از تاکسی پیاده نشده، صدای همهمه جمعیت توجهم را جلب کرد؛ سریع خودم را به میان جمعیت رساندم، سلام کردم و خودم را به عنوان خبرنگار معرفی کردم؛ هیچکس حاضر به مصاحبه نبود، شخصی از میان جمعیت فریاد زد: « تا توانستیم حرف زدیم اما هیچ رسانه‌ای حرف ما  و مشکلمان را همان طور که هست منعکس نمی کند!»

برای لحظه‌ای به فکر فرو رفتم، سانسور رسانه ای چیزی نبود که مردم دنبالش بودند؛ رسانه محیطی است برای جاری کردن صدای مردم و رساندن‌اش به مسئولان.

یکی از آنها به نمایندگی جمع جلو آمد؛ معلوم بود که دل پری دارد اما برای حرف هایش ارزش قائل است؛ از رسانه ام پرسید و اینکه آیا حرف هایش بی هیچ کم و کاستی منتشر می شود و وقتی اسم خبرگزاری فارس را آوردم از میان جمع صدایی به زبان عربی، گفت: مصاحبه کن، این رسانه حرف های تو را منتشر می‌کند.

مطالبات ما کاملا صنفی است

کارگری که به نمایندگی جمع جلو آمده بود وقتی خیالش از بی کم وکاست منتشر شدن مطالباتش راحت شد، اظهار کرد: حول و حوش 2هفته است که ما اینجا هستیم؛ مطالبات اصلی که برخی رسانه ها نشان می‌دهند درست برعکس آن چیزی است که ما در حال مطالبه آنیم! مطالبات ما کاملا صنفی است.

او می‌گوید: ما می‌خواهیم که مسئولان اوضاع شرکت را به طور کامل سامان دهند و تکلیف ورود شمش و فروش محصولات نهایی ما را طبق قراردادی که بسته‌اند تعین کنند و توضیح بدهند که به چه نحوی درحال فروش است. همچنین تمام دنیا سندیکای کارگری دارند و کارگرها از حق و حقوق خودشان دفاع می‌کنند اما علی رغم تمام تلاش هایی که ما کارگران گروه ملی طی 5سال گذشته داشتیم، هیچ سندیکای کارگری برای ما معرفی نشده است!، هربار که تجمع می‌کنیم قول این سندیکا داده می‌شود اما وقتی به شرکت بر می‌گردیم تمام این قضایا منتفی است.

این کارگر ادامه می‌دهد: گروه ملی جزو اموال بانک ملی است و طبیعتاً این شرکت جزو شرکت‌های دولتی محسوب می‌شود اما وقتی پرسنل ما به دنبال احقاق حق خود می‌روند با پاسخ «شرکت گروه ملی یک واحد خصوصی است، مواجه می شوند».

وی افزود: یکی از کارهای مهمی که طی این هفته با اصرار وفشار مجبور به انجام آن شدند، برگرداندن سهام فولاد اکسین به بدنه شرکت گروه ملی بود؛ بیش از 39 درصداز این سهام متعلق به گروه ملی است که چیزی حول و حوش 170میلیاردتومان از این بدهی را زمان امیرمنصور آریا پرداخت کردند ولی به خاطر مسائل پیش آمده دادگستری و متعاقبا بانک ملی بدهی‌ها پرداخت نشد و دچار این قضایا شدیم.

این کارگر عنوان کرد: درحال حاضر بحث ما مافیای درون استانی است که وجود دارد؛ پرسنل گروه ملی متبحر و کاردیده هستند و این شرکت 50سال سابقه دارد اما حاضر نیستند آن را راه اندازی کنند.40هزار تن خوراک 15روز شرکت است در حالیکه ما با این مقدار، دو ماه و نیم سر کردیم تا به اتمام رسید.

از نمایندگانی که خودمان انتخاب کردیم دلگیریم

یکی از کارگرها با اشاره اجازه خواست که صحبت کند، او از استاندار، فرماندار و مسئولان گلایه داشت اما بیشتر از همه از دست نماینده‌ها دلگیر بود؛ محجوبانه نگاهش را به زمین دوخته بود اما صدایش رسا بود و محکم؛ شروع به حرف زدن کرد. مشکل ما مسئله تبعیض است، اعتراضات ما از سال95 شروع شد، ذوب آهن اصفهان همان سال اعلام کرد که بدهی اش 3هزار و دویست میلیارد تومان است که الآن مشکل آن حل شده است؛ پلی اکریل اصفهان همین چندی پیش مشکلش حل شد و تولید را از سر گرفت، شرکت آذرآب اراک نیز مشکلش حل شد اما تمام کسانی که اینجا تجمع کرده ایم معتقدیم که دست هایی بر ضد گروه ملی پشت پرده است که مشکلات آن حل نمی‌شود! به تمام شرکت ها وام و تسهیلات داده می شود که تولید از سر گرفته شود اما به گروه ملی حتی یک ریال نیز تعلق نگرفته است و هیچ هزینه ای برای تهیه مواد اولیه در اختیار ما قرار ندادند، البته به غیر از این 40هزارتن که سهمیه ما بود و ما به طور ضمانتی از فولاد خوزستان تهیه کرده، به فروش می‌رسانیم و هزینه ها را برمی‌گردانیم.

وی افزود: سایر شرکت‌های کشور به علت قدرت نماینده‌ها و پیگیری‌هایی که برایشان انجام می‌دهند مشکلاتشان حل می‌شود. نمایندگانی که ما داریم نمایندگان پیگیر و دلسوزی نیستند که برای حق مردم بجنگند؛ درصورتی که با رای همین مردم بالا آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، طی هفته های گذشته، بارها شاهد تجمعات اعتراض آمیز کارگران گروه ملی بودیم که چیزی جز حقوق خود را مطالبه نمی‌کنند؛ شرکت گروه ملی در سال های اخیر و از زمانی که به بخش خصوصی واگذار شد، خط تولیدش به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرد که نتیجه ای جز تعدیل نیرو  و بیکار شدن کارگران خوزستانی نداشت.

گزارش از حنان سالمی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد