سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

از تجمع بانوان کوی مشعلی مقابل استانداری تا شیوع علائم بیماری «زخم زرد» در منطقه

ظهر امروز بانوان منطقه کوی مشعلی اهواز در اعتراض به وضعیت فاضلاب و زباله‌های رها شده در منطقه که سبب بیماری‌های پوستی برای فرزندان آنها شده در مقابل استانداری تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ظهر امروز برخلاف تجمعات روزهای گذشته که مربوط به تجمعات کارگری و مطالبات کشاورزان استان بود شاهد تجمع بانوان منطقه کوی مشعلی اهواز (منطقه یک شهرداری) در اعتراض به وضعیت زباله، جاری شدن فاضلاب و بیماری‌هایی که برای کودکان آنها ایجادشده، بودیم.

بانوان تجمع کننده که با دستان خالی و با دیپلماسی در صدد حل مشکل خود بودند اما هربار، با وعده‌ای راهی منزل می‌شوند و زمانیکه می‌بینند خبری از تحقق وعده‌ها نیست تصمیم به تجمع دوباره در مقابل استانداری می‌گیرند.

پسرم دچار بیماری  «زخم زرد» شده است

م.سواری در حالی که فرزند خودش را در بغل گرفته و گوشه‌ای از پیراهن آن را بالا زده با دست خود لکه‌هایی که روی بدن پسرش است را نشان می‌دهد. از  او درباره این لکه‌ها می‌پرسم و پاسخم را اینگونه می‌دهد: به اینها می‌گویند «زخم زرد» که اغلب کودکانی که در مناطق کثیف و آلوده زندگی می‌کنند دچار آن می‌شوند و حالا بیشتر بچه‌های کوی مشعلی دچار این بیماری هستند.

یکی دیگر از شهروندان می‌گوید: فاضلاب در خیابان‌ها جاری شده و هیچ کس زباله منطقه را جمع آوری نمی‌کند، کل منطقه کوی مشعلی پر شده از کوه‌های زباله، بعد از پیگیری‌های مستمر از طرف شهرداری آمدند زباله را از اول خیابان جمع کردند و در انتهای خیابان خالی کردند.

آتش زدن زباله در منطقه

امین نواصر می‌افزاید: بارها پیش آمده اهالی منطقه برای اینکه از شر زباله‌ها راحت شوند، اقدام به آتش زدن آنها می‌کنند که دود تدریجی زباله‌ها سبب شده است کودکان دچار بیماری آسم شوند.

این شهروند عنوان می‌کند: 9 سال ساکن منطقه کوی مشعلی هستم؛ بارها برای حل مشکلات منطقه کوی مشعلی به استانداری، فرمانداری و شهرداری مراجعه کردم؛ اما هیچ ارگانی تا کنون برای حل مشکلات منطقه قدمی برنداشته است؛ در جواب به ما می‌گویند منطقه کوی مشعلی محدوده اهواز نیست و جزو محدوده کارون به شمار می‌رود.

افتادن کودکان در فاضلاب

وی با اشاره به فاضلاب روباز در منطقه و خطری که برای رفت و آمد اهالی ایجاد کرده بیان می‌کند: چند بار بچه‌هایی که در خیابان در حالی بازی بودند داخل فاضلاب افتادند که به سختی آنها را نجات دادیم که اغلب دست و یا سر آنها می‌شکند؛ برای تنها زمین فضای سبز منطقه توسط شهردار سابق کوت عبدالله پروانه صادر شد و به یک مالک شخصی فروخته شد.

پول خرید پماد ندارم

به نظر می‌رسد «ام مصطفی» سن و سال زیادی ندارد اما وی می‌گوید من با این 60 سال سن باید بیایم استانداری بگویم مشکل زباله و فاضلاب منطقه من را حل کنید؛ 5 تا بچه یتیم دارم در خورد و خوراک روزانه‌ام مانده‌ام؛ 4 تا از بچه‌های من از فاضلاب و زباله‌های منطقه بدنشان خارش گرفته است؛ پول خرید پماد ندارم؛ بچه دیگرم تمام بدنش جوش زده است.

سمانه یکی دیگر از شهروندان منطقه کوی مشعلی است، که بعد از گم کردن دخترش متوجه می‌شود در فاضلاب افتاده و سرش شکسته است؛ وی می‌گوید: 24 ساعت در خانه را باید قفل نگه داریم تا مبادا بچه‌هایمان بیرون بروند و در فاصلاب بیفتند.

خدمات دهی به کوی مشعلی با کوت عبدالله است

مهراب فلسفی زاده شهردار منطقه یک اهواز، در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر کلیه خدمات شامل حمل زباله، رفت و روب خیابان‌ها و... را شهرداری کوت عبدالله به منطقه کوی مشعلی ارائه می‌دهد.

وی افزود: این محدوده قرار بود به شهرداری اهواز ملحق شود اما تا کنون تحویل داده نشده است؛ مسئولان شهرستان کارون باید پاسخگو باشند.

برای پیگیری علت سرریز فاضلاب در خیابان‌ها با معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب اهواز که مسئول حوزه کارون هم است، تماس گرفته شد که وی حاضر به پاسخگویی در این باره نشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، منطقه کوی مشعلی اهواز، یکی از مناطق قدیمی اهواز است که در امتداد آخر اسفالت به سمت کوت عبدالله است؛ که چند سالی است قربانی تصمیمات غیر کارشناسی سیاسی از اهواز جدا شد اما باگذشت چند سال از این تصمیم بین مسئولان گذشته و فعلی در رسیدگی به مشکلات منطقه پاس‌کاری می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد