سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک اکسین،یک همایون و ندانسته های اقتصادی!

نماینده مردم اهواز گویا از مصوبه بانک مرکزی مبنی بر اینکه حجم بنگاه‌داری و شرکت‌داری بانکها نباید بیش از 40 درصد سرمایه آنها باشد خبر ندارد و از طرف دیگر نمی داند که دستور دادن به بانک ملی در حیطه اختیارات معاون اول رئیس جمهور نیست.

همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در حاشیه افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز از معاون اول رئیس جمهور درخواست کرد به بانک ملی ایران به عنوان زیرمجموعه وزارت اقتصاد دستور پرداخت بدهی گروه ملی فولاد را صادر کند.

وی سپس مدعی شد توافقاتی نیز در همین خصوص انجام شده است و هیات عامل بانک ملی باید این مساله را تصویب کند تا این سهام در خوزستان بماند.

نماینده مردم اهواز که این روزها مسائل اصلی استان را رها کرده و معلوم نیست به سفارش چه طیف و گروهی در مساله فولاد اکسین ورود کرده است گویا از مصوبه بانک مرکزی مبنی بر اینکه  حجم بنگاه‌داری و شرکت‌داری بانکها نباید بیش از 40 درصد سرمایه آنها باشد خبر ندارد و همچنین دستور  دادن به بانک ملی در حیطه اختیارات معاون اول رئیس جمهور نیست.

آقای یوسفی به عنوان نماینده مردم اهواز در مجلس ظاهراً به سازو کارهای قانونی ورود به بحث سهام فولاد اکسین وارد نیست و با درخواست غیر قانونی از معاون اول رئیس جمهور که برخلاف سیاستهای بانک مرکزی است موجبات خنده جناب جهانگیری را نیز فراهم کرده است.

یکی از بندهای اقتصادی مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری مردمی کردن اقتصاد است اما آقای نماینده با بی اطلاعی از قوانین اقتصادی به جای فراهم کردن  شرایط مشارکت مردم در کارهای اقتصادی اصرار به فربه نگه داشتن دولت دارد.

در شهریور امسال نیز مقام معظم رهبری آخرین اولتیماتوم را به بنگاه‌داری بانکها داد؛ اکنون سیاستهای مالی بانک مرکزی به منظور کمک به چرخه تولید تسریع در واگذاری املاک مازاد و بنگاه هایشان است.

از طرفی بانک ملی اگر توان پرداخت بدهی به گروه ملی را دارد قطعاً ابتدا حقوق‌های معوق پرسنل خود را پرداخت می‌کرد تا مکرراً شاهد تجمعات اعتراض آمیز پرسنل گروه ملی در استان نباشیم؛

به گفته کارشناسان صنعت فولاد فروش قانونی سهام فولاد اکسین خوزستان که یک شرکت زیان ده است  و با ظرفیت یک‌میلیون و 150 هزارتن بسیار کمتر از ظرفیت اسمی خودش در حال فعالیت است، قطعاً  سبب می‌شود بخشی از تولیدات فولاد اکسین خوزستان که در بازار داخلی به علت عدم توسعه صنعت کشتی‌سازی و مافیای واردات قابل‌جذب نیستند به خارج از کشور صادر و سهم استان را در صادرات غیرنفتی نیز افزایش دهیم

پس باید از آقای یوسفی پرسید که شما با توجه به تحریمی که متوجه اقتصاد کشور است با کدام سیاستهای اقتصادی توانسته‌اید یا می‌توانید صادرات غیر نفتی را در حوزه انتخابیه خودتان افزایش دهید؟

به طور حتم مخالفت با فروش قانونی سهام فولاد اکسین آن هم توسط بخش خصوصی نشان می‌دهد دستانی پشت پرده است که نمی‌‌خواهد چرخ اقتصادی در استان بچرخد و بخشی از مشکلات اشتغال استان حل شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد