سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مرکز مانیتورینگ فرماندهی، کنترل و هدایت عملیات مدیریت بحران خوزستان افتتاح شد

اولین مرکز مانیتورینگ فرماندهی کنترل و هدایت عملیات اداره کل مدیریت بحران خوزستان صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در اهواز افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، اولین مرکز مانیتورینگ فرماندهی کنترل و هدایت عملیات اداره کل مدیریت بحران خوزستان صبح امروز با حضور امام جمعه موقت اهواز، استاندار خوزستان، رئیس سازمان مدیریت بحران و جمعی از مسئولان استانی در اهواز افتتاح شد.

15 دستگاه اجرایی استان به مرکز مدیریت بحران متصل شده‌اند

کیامرث حاجی‌زاده با اشاره به مجهز بودن مرکز مانیتورینگ فرماندهی کنترل و هدایت عملیات مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد:به دلیل ضعف ساختارها در استان و وقوع بحران‌های مختلف، نیاز زیادی به این مرکز بود که در بحث پایش، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در مواقع بحران کمک زیادی به استان خوزستان می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: این سالن خانه همه کسانی است که برای پیشگیری از بحران در استان تلاش می‌کنند و باید بگویم تا کنون 15 دستگاه اجرایی و خدماتی به این مرکز متصل شده‌اند و اطلاعات آن‌ها به‌صورت لحظه‌ای به این مرکز انتقال می‌یابد.

وی ادامه داد: این مرکز بخش‌های مختلفی دارد که بخش اصلی یا سالن مرکزی آن همین سالن فرماندهی با ۱۸۰ متر مساحت است که مسائل استان در مواقع بحران از این سالن مدیریت و تصمیم‌گیری می‌شود.

لازم بود سیستم مدیریت بحران استان را به‌روز کنیم

همچنین غلامرضا شریعتی در این مراسم افتتاحیه با اشاره به شرایط ویژه استان خوزستان و بحران‌های سال‌های اخیر از جمله بحث ریزگردها و افزایش دما، اظهار کرد: لازم بود از سیستم سنتی در مدیریت بحران خارج شویم و از پیشرفت‌های روز دنیا در این زمینه استفاده کنیم که در این راستا ابتدا ساختمان اداری مدیریت بحران افتتاح شد که البته کافی نبود و چون باید به سمت یک سیستم هوشمند در مواقع بحران می‌رفتیم، تلاش کردیم هر چه زودتر این مرکز افتتاح شود. 

وی افزود: در بحث مقابله با ریزگردها و مشکلی که در شبکه برق استان در بهمن ماه ۹۵ به‌وجود آمد، همه دیدیم که چون سیستم برق استان برای یکی دو دهه قبل بود، امکان مدیریت بحران ضعیف‌تر بود و اگر سیستم هوشمندی وجود داشت، وضعیت بهتر پیش می‌رفت.

استاندار خوزستان گفت: این یک نمونه بود و باید تأکید کنم استانی مانند خوزستان که موقعیت استراتژیک مهمی در کشور دارد،باید امکانات مدیریت بحران ارتقاء می‌یافت.

آغاز احداث 12 ایستگاه برق پیشرفته GIS

وی با بیان اینکه به‌روز رسانی و هوشمند سازی سیستم‌های خدماتی و اجرایی خوزستان باید اجرایی می‌شد، عنوان کرد: خبری که می‌خواهم به مردم بدهم این است که فردا شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث 12 پست برق GIS در استان خواهیم بود که تا قبل از تابستان به مدار می‌آیند که البته امیدوارم این تعداد پست به 17 پست ارتقاء یابند. 

وی ادامه داد: این ایستگاه‌ها مسقف هستند و مقاومت بسیاری در برابر مسائل مختلف از جمله ریزگردها دارند که باعث می‌شود مشکلات در شبکه توزیع برق استان کاهش یابد.

این مرکز در کاهش خسارت‌های جانی و مالی اهمیت زیادی دارد

اما میهمان ویژه این برنامه یعنی اسماعیل نجار، با اشاره به اهمیت مدیریت صحیح و علمی حادثه که در دنیا مطرح است، اظهار کرد: نقشه راه و ساختارها، آیین‌نامه‌ها و امکانات و تجهیزات لازم که این مرکز مانیتورینگ از نمونه‌های آن است در رصد دائمی بحران‌ها به منظور کاهش خسارت‌های جانی و مالی اهمیت بسیاری دارد.

وی افزود: مرکز فرماندهی، کنترل و مدیریت بحران به منظور هماهنگی بیشتر و هم‌افزایی ماموریت‌هاست.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اهمیت آموزش درخصوص بحران‌ها، تصریح کرد: علی‌رغم آموزش‌های سنگینی که به روش‌های مختلفی در خصوص رفتار در شرایط بحرانی داشتیم ولی مشاهده شد در شرایط بحرانی بیش‌ترین مشکل موجود عدم انسجام مدیریتی است.

وی گفت: ستاد مدیریت بحران درحقیقت یک سازمان سیاست‌گذار و هماهنگ کننده است. در شرایط بحرانی تمام دستگاه‌های اجرایی، کشوری و لشکری با توجه به نیاز و وسعت حادثه ماموریت و مسئولیت دارند.

استفاده از تجارب جهانی در مدیریت بحران...

نجار نکات بسیاری را در سیستم مدیریت بحران دارای اهمیت دانست و عنوان کرد:  شناخت دقیق مخاطرات و پیامدهای آن در برنامه‌ریزی جهت مقابله با انواع خطرات مهم است. همچنین تبدیل مدیریت بحران به مدیریت ریسک که باعث کاهش ریسک در حوادث طبیعی می‌شود.

وی افزود: استفاده از تجارب گذشته و تجارب جهانی در پیشگیری و مدیریت بحران‌ها اهمیت زیادی دارد. همچنین مردم اساس کار و زیربنای کار در میدیریت بحران هستند و آموزش‌های مردمی باید ادامه داشته باشد.

به گفته نعمت‌الله شهریاری، رئیس اداره امنیت شبکه و فناوری ارتباطات شرکت مخابرات خوزستان، طراحی مرکز مانیتورینگ به گونه‌ای است که در صورت بروز بحران‌های شدید، بدون نیاز به خارج از مرکز، می‌تواند تا یک هفته قابل بهره‌برداری و مدیریت حوادث باشد. این مرکز مجهز به یک دستگاه ویدیو وال شامل ۲۴ ال‌ای‌دی ۵۵ اینچ، ۲ دستگاه ویدیو وال جانبی هرکدام به متراژ ۶ مترمربع، توانایی ترجمه همزمان شرایط به ۳ زبان زنده دنیا، قابلیت پخش تصاویر ماهواره‌ای، خبری و هرگونه ورودی صوت و تصویر مورد نیاز و امکان پخش تصاویر از یک تصویر کلی تا ۳۶ تصویر به صورت تفکیکی، از جمله مزیت‌های این سالن مانیتورینگ است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد