سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

پیش‌بینی بارش‌های نرمال در زمستان و فروردین ماه آینده

معاون توسعه و پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از پیش‌بینی بارش‌های نرمال در زمستان و فروردین ماه آینده خبر داد. 

به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، علی عابدینی در همایش و هفتمین کارگاه بین المللی گرد و خاک که امروز( ۱۹ آبان ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سازمان هواشناسی کشور از سال ۱۹۷۵ مرکز آر تی سی تهران را راه اندازی کرده است؛ این سازمان از سال تاسیس حدود ۱۴۷ دوره برگزار کرده است که پنج دوره ویژه برای کشورهای ازبکستان و تاجیکستان، پنج دوره برای کشور عراق و یک دوره ویژه کشور سودان بوده است و در دیگر دوره ها شرکت کنندگان متفاوتی از کشورهای مختلف حضور داشته‌اند.

معاون توسعه و پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: از سال ۹۲ دولت تدبیر و امید اولویت را برای آموزش نیروی انسانی در نظر گرفت که طی این مدت حدود ۳۵ دوره آر تی سی برگزار شد. دوره‌های آر تی سی طی سال‌های گذشته در حال از بین رفتن بودند و برگزاری این دوره‌ها به دلیل کمبود منابع مالی بسیار کاهش یافته بود.

عابدینی بیان کرد: در سال جاری ۱۰ دوره آر تی سی برگزار خواهد شد که یکی از این دوره‌ها کارگاه آموزشی گرد و خاک امروز در اهواز است و برای نخستین بار است که دوره آموزشی تهران در یکی از استان‌ها برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در طول پنج سالی که سازمان اولویت خود را آموزش در نظر گرفته، حدود یک میلیون نفر ساعت آموزش در سازمان برگزار شده است. این آموزش‌ها نشان می‌دهد که سازمان بر تربیت نیروی انسانی سرمایه‌گذاری کرده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: نتیجه این اقدامات صرفه‌جویی ارزی و کارهای بزرگ سازمان‌ها است. در حال حاضر در همه استان‌ها کارشناسان خبره‌ای وجود دارند و در بخش فناوری اطلاعات امکانات خوبی در اختیار است.

وی با بیان اینکه خوزستان از سال‌های دور شاهد گرد و خاک بوده و در ۱۵ سال اخیر این روند افزایش یافته است، با ابراز نگرانی در این خصوص گفت: بر این اساس خوزستان، مرکز ملی برای گرد و خاک کشور انتخاب شده است. مرکز ملی اهواز با همکاری مرکز بارسلون با استفاده از داده‌های هواشناسی و از طریق شبکه اجتماعی ایتا اطلاعات را در اختیار عموم قرار می‌دهد. این مرکز به یک مرکز بین‌المللی تبدیل خواهد شد.

عابدینی عنوان کرد: برنامه‌هایی برای خوزستان در دست است و بنا است دستگاه‌های پیشرفته برای پیش‌بینی گرد و خاک و هواشناسی در این استان نصب شوند.

وی تصریح کرد: بر اساس آماری که در دست است در برخی سال‌ها که بارندگی خوبی داشته‌ایم گرد و خاک کمتر بوده است. امسال نیز پیش‌بینی شده بارش خوبی داشته باشیم و از چند ماه قبل پیش بینی کرده بودیم که در پاییز بارش‌های خوبی در همه کشور مخصوصا خوزستان داشته باشیم. 

معاون توسعه و پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: در زمستان و فروردین ماه نیز بارش‌ها در حد نرمال خواهد بود. شاید در زمستان بارندگی کمتر از نرمال باشد اما در مجموع سال آبی خوبی در استان خوزستان خواهیم داشت. همچنین پیش‌بینی می‌شود با توجه به مرطوب بودن زمین گرد و خاک کمتری  داشته باشیم.

وی گفت: طی امروز و آخر هفته  جاری نیز پیش‌بینی بارش‌های خوبی شده است.

عابدینی با اشاره به اقدامات مسئولین استانی در خصوص کاهش گرد و خاک، بیان کرد: با همکاری مسئولین استان فعالیت‌های خوبی برای درختکاری انجام شده است. استاندار خوزستان و مدیر کل مدیریت بحران استان تلاش خوبی در این زمینه داشتند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد