سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

نخستین قطار اربعین از قم به شلمچه رسید

نخستین قطار ترکیبی قم به شلمچه امروز زائران اربعین را به خرمشهر رساند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، نخستین قطار قم به شلمچه امروز به خرمشهر رسید و نخستین مسافران خود را در مرز بین المللی شلمچه پیاده کرد.

این قطار هر روز ساعت ۱۵ قم را به مقصد مرز بین المللی شلمچه ترک می کند و شامل چند واگن درجه یک شش تخته است که برای مسیر قم به سمت خرمشهر در نظر گرفته شده و در ادامه سفر زائران از طریق مرز شلمچه به وسیله اتوبوس به شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی  منتقل می‌شوند؛ همچنین قطارهایی از تاریخ ۹ تا ۱۱ آبان‌ماه سال جاری برای برگشت زائران در نظر گرفته شده است.

سال گذشته نیز بالغ بر هزار و ۲۰۰ نفر از این قطار استفاده کردند که از طریق دفاتر خدمات گردشگری بلیت آن را تهیه کرده بودند.

هزینه استفاده از این قطار ترکیبی در دو مسیر رفت و برگشت ۷۶۰ هزار تومان است و کسانی که تنها قصد سفر به کربلا بدون استفاده از خدمات برگشت را داشته باشند، با پرداخت ۳۹۰ هزار تومان می‌توانند از آن استفاده کنند.

در این قطار ترکیبی، مدت زمان سفر ۲۴ ساعت است که در آن دو وعده غذایی برای زائران در نظر گرفته شده و ظرفیت هر بار انتقال زائران ۱۸۰ نفر است که در مسیر برگشت، این ظرفیت تا ۲۶۰ نفر افزایش می یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد