سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

شوشتر رنگ خاک گرفت/ غلظت گردوغبار 42 برابر حد مجاز

شوشتر رنگ خاک گرفت/ غلظت گردوغبار 42 برابر حد مجاز

طوفان گردوغبار از ساعات اولیه امشب آسمان شهرهای مختلف استان خوزستان را فرا گرفت به طوری که میزان غلظت آن در شوشتر به بیش از 42 برابر حد مجاز رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، طوفان گردوغبار از ساعات اولیه امشب آسمان شهرهای مختلف استان خوزستان را فرا گرفت به طوری که میزان غلظت آن در شوشتر به 42 برابر حد مجاز رسید.

بنابر اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در ساعت 22 امشب میزان غلظت گردوغبار 10 میکرون در شهرهای آبادان 189، اهواز 1680 ،اندیمشک 83، بندر امام1961، بهبهان 413، حمیدیه 2020، خرمشهر190، دزفول 85، رامشیر 1726، رامهرمز 83، سوسنگرد940، شادگان 159، شوش 130، شوشتر 6388، ماهشهر 1895 میکروگرم بر متر مکعب است

میزان استاندارد غلظت گردوغبار در هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است.

امشب همچنین مردم برخی از شهرهای خوزستان از جمله دزفول و باغملک شاهد بارش باران رحمت الهی بودند.

 اداره کل هواشناسی خوزستان امروز در اطلاعیه‌ای از احتمال برخاستن گرد و غبار محلی و کاهش دید افقی به ویژه در مناطق جنوبی و مرکزی به علت وزش تندبادهای لحظه ای خبر داده بود.

در این اطلاعیه‌ همچنین آمده است: از امروز یکشنبه لغایت پایان هفته جاری در بعضی ساعات افزایش ابر، بارشهای رگباری پراکنده و رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای به ویژه در نیمه جنوبی، شرقی، شمالی و ارتفاعات استان خوزستان را شاهد خواهیم بود.

در استان خوزستان ۴۲ هزار هکتار کانون ریزگرد فوق حاد، ۱۰۰ هزار هکتار حاد و ۳۵۰هزار هکتار کانون فعال وجود دارد.

استاندار خوزستان در روزهای واپسین سال ۹۶ گفته بود که در این سال، 50 مرتبه پدیده ریزگرد آسمان خوزستان را فرا گرفته است.

کارشناسان تأکید می‌کنند که در زمان آلودگی هوا شهروندان باید تا حد ممکن در فضای آزاد حضور پیدا نکنند. سالمندان، کودکان و افرادی که بیماری قلبی و ریوی دارند به طور خاص مورد تاکید هستند که باید حضور در فضای آزاد را به حداقل کاهش دهند و تنها برای انجام کارهای ضروری از خانه خارج شوند.

همچنین در مواقع ضروری برای حضور در فضای آزاد بهتر است از ماسک استفاده شود. قابل تأکید است که ماسک‌های کاغذی که معمولا مردم استفاده می‌کنند، اثر بخشی لازم را ندارد و باید در صورت امکان از ماسک‌های فیلتردار استفاده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد