سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تاکنون ۵ هزار نفر از مرز شلمچه عبور کردند

قائم مقام منطقه آزاد اروندگفت: تاکنون ۵ هزار نفر از مرز شلمچه عبور کردند در حالی که تا به امروز یک هزار نفر از مرز چذابه عبور کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان عبدالله کعبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از پایانه‌های مهم تردد راهپیمایی عظیم اربعین مرز شلمچه است، شاید به جرات می‌توان گفت از لحاظ امکانات بهترین و بیشترین امکانات و راهبردی ترین و اصلی ترین پایانه تردد زوار اربعین به کربلای معلا است.

وی با اشاره به اینکه در سایر ایام سال شاهد تردد  دوطرفه ایرانی عراقی از این مرز هستیم، گفت: ولی در راهپیمایی شکوهمند اربعین مرز شلمچه به عنوان مرز اصلی تعریف شده بطوریکه در سال گذشته یک میلیون زائر از این مرز تردد داشته اند که حدود ۲۰۰ هزار نفر از آنان اتباع غیر ایرانی بودند.

قائم مقام منطقه آزاد اروند بیان کرد: با توجه به استقبال خیلی خوب در سال گذشته، پیش بینی‌های انجام شده برای امسال این است که جمعیت زوار افزایش یابد، تاکنون ۵ هزار نفر از مرز شلمچه عبور کردند در حالی که  در مرز چذابه تا به امروز کمتر از یک هزار نفر بوده است.

وی با  اشاره به اینکه در سال گذشته تمهیداتی صورت گرفته که محوطه تردد زوار ایرانی درکشور عراق آسفالت سازی شدتا زوار با مشکلات روبه رو نشوندافزود: نصب روشنایی محوطه ، آماده سازی پارکینگ خودرویی عراقی صورت گرفته است، با توجه به وضعیت کشور عراق امکانات ارائه خدمات پارکینگ را ندارد لذا جهت سهولت و استقرار ماشین‌های عراقی برای استفاده زوار ایرانی این پارکینگ خودرویی۳ هزار مترمربع تعبیه شده است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد