سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

جزئیات توقیف 49 کامیون حامل گوجه قاچاق در مرز بین‌المللی شلمچه

مدیرکل گمرک خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس جزئیات توقیف 49 کامیون حامل گوجه قاچاق در مرز بین‌المللی شلمچه را تشریح کرد.

عارف باوی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر، اظهار کرد: روز گذشته 49 کامیون حامل گوجه‌فرنگی که قرار بود در پوشش کلم، فلفل دلمه‌ای و پیاز از طریق مرز شلمچه از کشور خارج شود توقیف شدند.

وی افزود: این افراد محموله خود را در گمرک اظهار نکرده بودند همچنین درگیری فیزیکی با مأموران گمرک مستقر در شلمچه داشتند که در همان ساعات اولیه موضوع به مرزبانی مستقر در شلمچه اطلاع داده شد تا این محموله توقیف شود.

مدیرکل گمرک خرمشهر عنوان کرد: با هماهنگی مقام قضائی در خصوص توقیف این محموله قاچاق اقدام شده همچنین این محموله و پرونده آن جهت پیگیری سیر مراحل قضائی در اختیار اداره تعزیرات حکومتی قرارگرفته است.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا این محموله از مبادی گمرکی در شلمچه گذشته بود یا خیر؟، اظهار کرد: گمرک در شلمچه دروازه‌ای ندارد که این محموله از آن عبور کند، این محموله در گمرک اظهار نشده بود و مراتب اطلاع‌رسانی به‌منظور توقیف این محموله قاچاق در ابتدا از سوی مأموران گمرک مستقر در مرز انجام شد.

باوی با تأکید بر اینکه توقیف این محموله قاچاق کاری مشترک از گمرک، مرزبانی و سربازان گمنام امام زمان (عج) بوده، بیان کرد: این چندمین محموله طی روزهای اخیر است که در راستای اجرای بخشنامه‌های ابلاغی در خصوص ممنوعیت خروج اقلام اساسی همچون گوجه از کشور در مرز شلمچه توقیف می‌شود.

وی گفت: مطرح‌شدن این شائبه که این کالا از گمرک عبور کرده صرفاً جهت زیر سؤال بردن گمرک است، این کالا در گمرک اظهارنشده و بعد از توقیف کالا توسط مأموران گمرک صاحبان این محموله قاچاق با مأموران گمرک درگیر شده و آن‌ها را ضرب و شتم کرده بودند که صورت‌جلسه آن نیز وجود دارد.

مدیرکل گمرک خرمشهر اظهار کرد: در شلمچه امکانات کافی همچون دستگاه‌های بازرسی برای بررسی محموله‌ها وجود ندارد، روی بار با محتوای بار متفاوت است که این سختی و مشقت فراوانی را برای مأموران گمرک در مرز شلمچه به همراه دارد.

وی افزود: باوجوداین کمبود امکانات و تجهیزات اما تمام این محموله‌ها را گمرک کشف کرده و این محموله‌ها توسط مأموران گمرک کشف و توقیف‌شده‌اند که از هماهنگی و همکاری نیروی انتظامی، هنگ مرزی، اداره اطلاعات، اداره تعزیرات حکومتی و همچنین مقام قضایی در زمینه توقیف محموله‌های ممنوعه و برخورد با متخلفان قدردانی می‌کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد