سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

پایانی بر 7 سال بلاتکلیفی گروه ملی فولاد ایران

مدیرعامل شرکت گروه ملی فولاد ایران با اشاره به حل شدن مشکل تأمین مواد اولیه این شرکت گفت: با رفع این مشکل تولید در شرکت گروه ملی از سر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در سال ۱۳۴۲ نخستین کارخانه نورد فولاد کشور با نام گروه ملی صنعتی فولاد به منظور تولید انواع میلگرد ساده، میلگرد آج دار و نبشی، در شهر اهواز تأسیس شد.

خطوط تولیدی با نصب تجهیزات و مونتاژ ماشین آلات با ظرفیت سالیانه ۶۵ هزار تن، در سال ۱۳۴۶ راه اندازی و به تدریج سایر کارگاه‌ها و فرایندها به آن افزوده شد. پس از انقلاب اسلامی این مجموعه‌ صنعتی با داشتن خطوط و محصولات متنوعی از فرایندهای نورد و فولادسازی به نام گروه ملی صنعتی فولاد ایران نام گذاری شد.

با اجرای طرح‌های توسعه و بازسازی خطوط تولید طی سال های ۱۳۷۱، ۱۳۸۳و ۱۳۸۵ ظرفیت تولید افزایش و کیفیت محصول، سیستم‌های بهره برداری و کنترل تولید ارتقاء یافت.

اکنون این مجتمع عظیم با ظرفیت سالیانه یک میلیون و 435 هزار تن فرآورده‌های فولادی و 430 هزار تن شمش فولادی ضمن تأمین بخش عمده‌ای از نیازهای کشور، یکی از صادرکنندگان مهم محصولات فولادی است.

این شرکت در سال 1388 با هدف خصوصی سازی واگذار شد اما با کشف اختلاس 3 هزار میلیاردتومانی در شهریورماه سال 90 مدیریت این شرکت به طور موقت در اختیار قوه قضائیه قرار گرفت و پس از چندسال بلاتکلیفی و واگذاری‌های ناموفق بالاخره خرداد امسال مالکیت این شرکت به بانک ملی واگذار شد.

در ماه‌های گذشته شرکت‌های تولید کننده مواد اولیه حاضر به همکاری با شرکت گروه ملی فولاد نمی‌شدند اما مدیرعامل این شرکت روز گذشته اعلام کرد: پس از رایزنی انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشکل تامین مواد اولیه گروه ملی صنعتی فولاد از طریق فولاد خوزستان حل شده است.

کسری غفوری افزود: گروه ملی صنعتی فولاد ایران روزانه 2 هزار تن مواد اولیه دریافت، و آن را به محصولات نهایی تبدیل می کند؛ در نتیجه فعالیت مجدد این بنگاه بزرگ اقتصادی آغاز شده است.

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران همچنین با اشاره به حل مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش این شرکت افزود: 2 ماه از چهار ماه حقوق کارگران و کارکنان این بنگاه که به تعویق افتاده بود، پرداخت شده و با آغاز تولید در این بنگاه اقتصادی و از محل سود حاصل از فروش، به زودی همه مطالبات کارگران تسویه خواهد شد.

فعالیت مجدد این شرکت در تولید اقلام فولادی می‌تواند پایانی بر چندین سال رکود در این شرکت و تجمعات اعتراضی کارگران این شرکت باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد