سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

رویدادهای ادبی خوزستان در انحصار پیمانکاران

دبیر جشنواره‌‌های ملی هنری خوزستان گفت: به‌وسیله برخی جریان‌های ناسالم شاهد رویدادهای ادبی بی‌خاصیت وخالی از مخاطب دراستان بودیم که منجر به ظهور پدیده دلالان ادبی و برگزاری رویدادهای فرهنگی و ادبی به‌صورت پیمانکاری بوده است.

مصطفی بو عذار ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: سالها است که روند روبه رشد ادبیات در دهه هفتاد و اواسط هشتا،د به شکلی چند پاره و متکثر شده است.

وی افزود: به‌وسیله برخی جریان‌های ناسالم شاهد رویدادهای ادبی بی‌خاصیت وخالی از مخاطب در استان خوزستان بودیم که منجر به ظهور پدیده دلالان ادبی و برگزاری رویدادهای فرهنگی و ادبی به‌صورت پیمانکاری شده است.

دبیر جشنواره‌های ملی هنری خوزستان گفت: میراث‌دار خوبی برای نسل جوان ادبیات نبودیم و فاصله گرفتن از مخاطبان در جشنواره‌های ادبی بسیار قابل‌ تأمل است.

بوعذار عنوان کرد: جشنواره‌های رابطه‌ای هیچ تأثیری در جریان ادبیات استان نداشته و فقط توسط افرادی فرصت‌طلب که عموماً رانت‌خوار هستند، برگزار می‌شوند.

وی با اشاره به عدم برگزاری شب‌های شعر و محافل ادبی سالم در مرکز استان، بیان کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته از سوی مدیران مجموعه ارشاد خوزستان به‌منظور سامان بخشی حوزه ادبیات و رویدادهای فرهنگی، اما برخی جریان‌ها درصدد حذف شاعران متعهد و اصیل هستند و با استفاده عوامل آنان در بدنه ارشاد، به مقاصد غیرادبی و باندبازی خود ادامه می‌دهند.

بوعذار گفت: ادبیات و رویدادهای آن، متعلق به همه شاعران و نویسندگان با هر زبان و زیست بومی و هر گرایش سیاسی و اجتماعی است که در گوشه و کنار این استان بدون حاشیه به ادبیات می‌پردازند و آثار ماندگاری خلق می‌کند.

وی عنوان کرد: جولان دهی یک دسته خاص که سالها است از سازمان‌ها، دانشگاه‌ها وادارات فرهنگی رانت‌خواری می‌کند و نگاه پیمانکاری را در ادبیات خوزستان ترویج دادند به سر آمده است.

بو عذار گفت: انحصارطلبی و فرصت سوزی باید از ادبیات برداشته شود و چرخش نخبگان ادبی در استان صورت گیرد تا شاهد نشاط ادبی در این زمینه باشیم.

دبیر جشنواره‌های ملی هنری خوزستان بیان کرد: مدیرانی که حامی این جریان مسموم در استان هستد باید پاسخگوی جامعه ادبی خوزستان باشند که چرا ادبیات خوزستان انحصاری شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد