سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بیشتر مطالبات کامیون داران محقق شد/امنیت کامل حمل‌ونقل در جاده‌های خوزستان

طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر نا امنی حمل و نقل و ترانزیت کالا در جاده‌های استان و کشور مابین کاربران فضای مجازی دست به دست شد که مورد تکذیب مدیریت حوزه راه و امنیت استان خوزستان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در دو ماه گذشته برخی از استان‌های کشور و ازجمله خوزستان شاهد اعتراض و اعتصاب کامیون داران به دلیل گران شدن عوارض، لوازم‌یدکی و ثابت ماندن کرایه بار بودیم که این اعتراضات صف‌های طولانی کامیون داران را به دنبال داشت و رانندگان علت اعتراضات خود را ثابت بودن نرخ کرایه‌ها، افزایش قیمت بیمه‌ها، کمیسیون بالای باربری‌ها، هزینه بالای تعمیرات و قیمت بالای لوازم یدکی خودروها عنوان کردند.

بر اساس این گزارش، پس از بررسی اعتراض کامیون دارن در اول خرداد 97 امسال مطالبات این صنف در وزارت راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی و کارگروه ویژه در کمسیون‌های عمران، اجتماعی و امنیت ملی مجلس، سازمان برنامه و بودجه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، تأمین اجتماعی و معاونت وزارت معدن، صنعت و تجارت برگزار و 20 درصد به نرخ کرایه حمل‌ونقل کامیون داران افزوده شد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز در جلسه‌ای در اواخر تیرماه، بابیان ای اینکه در رابطه با مسائل رانندگان با هیچ‌کس شوخی نداریم، اظهار کرد: با هر تخلف و به‌ویژه مسائلی که حق رانندگان را ضایع کند به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌کنیم.

وی افزود: مطالبات رانندگان پیرامون گرانی و کمیابی لاستیک و برخی قطعات که مرتبط با سایر دستگاه‌ها است و ما کنار صنف رانندگان هستیم.

20 درصد به حقوق رانندگان اضافه شد

غلام عباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان نیز بابیان اینکه تمام مطالبات مربوط به کامیون دارن انجام‌شده، اظهار کرد: 20 درصد به حقوق رانندگان اضافه شد و بحث مربوط به بیمه بازنشستگی و ضریب افزایش حقوق برای بازنشستگی آن‌ها نیز حل شد.

وی بابیان اینکه توزیع لاستیک باقیمت مصوب کارخانه از دیگر مطالبات کامیون داران است، افزود: اکنون در پایانه بندر امام توزیع لاستیک در حال انجام است و هر راننده‌ای می‌تواند به پایانه مراجعه و با دریافت حواله، لاستیک موردنیاز خود را تحویل بگیرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با تأکید بر اینکه روند حمل‌ونقل کامیون دارن در استان به‌خوبی در جریان است، گفت: باوجود برخی تبلیغات منفی که در فضای مجازی مبنی بر اعتراض کامیون دارن در اوایل مردادماه صورت گرفت، این تبلیغات در فضای واقعی واقعیت نداشت و تمام مطالبات کامیون دارن محقق شد.

بهرامی نیا بابیان اینکه شرایط حمل‌ونقل در کشور و استان عادی گزارش‌شده است، عنوان کرد: در روزهای اول تا حدودی مبادی ورودی به بندر امام کم شد اما تأثیری در حمل‌ونقل، تعداد کامیون و تأمین کالاهای موردنیاز در بندر ایجاد نکرد.

وی با تأکید بر امنیت کامل حمل‌ونقل در جاده‌های استان بیان کرد: پایانه حمل‌ونقل در بندر امام و سایر نقاط استان فعال است و مشکلی ندارد.

دروغ پردازی در فضای مجازی

رضا دولتشاهی رئیس پلیس‌راه خوزستان با ابراز تأسف از طرح برخی مسائل امنیتی که واقعیت ندارد در فضای مجازی اظهار کرد: یکسری مطالبات در رابطه با صنف کامیون داران مطرح شد که کلیه مطالبات از طریق وزارت راه و شهرسازی به‌صورت قانونی مصوب شد و رانندگان به‌حق و حقوق خود رسیدند.

 وی افزود: طرح برخی مسائل در فضای مجازی غیرازاینکه سبب ایجاد یک جو روانی در کشور و استان می‌کنند هیچ کمکی به این صنف نمی‌کند.

رئیس پلیس‌راه خوزستان بابیان اینکه بیشترین بار حمل‌ونقل و ترافیک کشور مربوط به خوزستان است، گفت: پلیس‌راه استان خوزستان، نیروی انتظامی، اداره کل راهداری خوزستان با حضور مستمر و تلاش شبانه‌روزی لحظه‌ای از رصد حوزه خود غافل نشده‌اند.

دولتشاهی بیان کرد: امنیت در تمام مبادی ورودی و خروجی استان به‌صورت کامل برقرار است و تا شب گذشته با هیچ مورد امنیتی مواجه نشدیم.

اخبار منتشرشده در فضای مجازی جنبه روانی داشته و سندیت ندارد

سرهنگ قاسم پور معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان نیز با اشاره به شایعات منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر اعتصاب و ایجاد مزاحمت رانندگان در محورهای مواصلاتی خوزستان اظهار کرد: اخبار منتشرشده در فضای مجازی جنبه روانی داشته و سندیت ندارد؛ نیروی انتظامی از تمام ظرفیت‌های پلیس برای تأمین امنیت جاده‌ای اقدام کرده است.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت محورهای مواصلاتی استان عادی است و تردد به سهولت انجام می‌شود، در این ایام محورهای تردد دستخوش ناآرامی نبوده و امنیت در جاده‌های استان خوزستان برقرار است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان عنوان کرد: هم‌وطنان عزیز در صورت مشاهده هرگونه موردی سریعاً با پلیس 110 تماس گرفته تا اقدمات لازم انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، شریانی بودن حدود یک هزار کیلومتر از راه‌های استان خوزستان و برخورداری از شاخص‌هایی مانند ترانزیتی بودن، منتهی به نقاط مرزی، وجود ترافیک بیش از حداقل سبب شده است قریب به 90 درصد حمل‌ونقل استان جاده‌ای باشد.

بر اساس آمار عملکرد حمل‌ونقل درزمینهٔ ترانزیت کالا بندر امام خمینی رتبه اول مسیر تردد کالا از مرزهای خروجی کشور و خرمشهر رتبه چهارم آمار حمل‌ونقل کالا از مرزهای جاده‌ای کشور را 2 ماهه امسال به خود اختصاص داده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد