سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

عامل اصلی بحران آب در خوزستان، پروژه‌های انتقال آب است

امام جمعه موقت اهواز گفت: وزارت نیرو بحران شوری یا کمبود آب را ناشی از خشکسالی عنوان می‌کند اما پروژه‌های انتقال آب را که علت اصلی شوری آب، محرومیت کشاورزان از کشت و ریزگردها است، فراموش می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت الله محسن حیدری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز در مصلی مهدیه امام خمینی (ره)، اظهار کرد: بحران آب اخیر و مشکلات برق ناشی از ریزگردها در سال 95 قابل پیش بینی و پیشگیری بود ولی مسؤولان مربوطه سهل انگاری کردند.

وی افزود: ما در رابطه با تبعات انتقال آب بارها هشدار داده بودیم ولی مدیران وزارت نیرو به این هشدارها گوش نکردند. اگر هم اکنون گوش نکنند بحران‌هایی وحشتناک‌تر در سراسر خوزستان اتفاق می‌افتد.

امام جمعه موقت اهواز حل ریشه‌ای بحران آب را در مدیریت درست و رعایت عدالت اجتماعی از سوی مدیران دولتی دانست و عنوان کرد: نباید همه مشکلات را گردن خدا و آسمان انداخت. وزارت نیرو بحران شوری یا کمبود آب را ناشی از خشکسالی عنوان می‌کند اما پروژه‌های انتقال آب را که علت اصلی شوری آب، محرومیت کشاورزان از کشت و ریزگردها است، فراموش می‌کنند.

وی با اشاره به تونل کوهرنگ ۳ برای انتقال آب کارون، گفت: این تونل به طور کامل از نظر فنی تکمیل نشده اما در حال حاضر توسط موتور پمپ‌ به استان‌های دیگر انتقال آب صورت می گیرد. این آب منتقل شده بیش از آب آبادان و خرمشهر است. مجوز زیست محیطی طرح انتقال آب رفسنجان نیز سال گذشته صادر شده و اینکه می‌گویند همه طرح‌ها مربوط به دولت‌های گذشته بوده، غلط است. این موضوع خلاف عدالت است؛ چرا باید آب‌های خوزستان منتقل شود درحالی که مردم و اراضی خوزستان به شدت به آن نیاز دارند.

وی از مجلس شورای اسلامی، اعمال نظارت بر مجریان قانون را خواستار شد و گفت: اختلال در بازار سکه و ارز به شرط تدبیر دولتمردان قابل حل است. ما از این‌که مجلس نظارت دقیقی بر کار وزرا، رئیس جمهور و دولت ندارد، گله‌مندیم. از قوه قضائیه نیز می‌خواهیم با مفسدان بازار سکه و ارز برخورد کند تا افراد فرصت طلب برای دست زدن به فساد اقتصادی به طمع نیفتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد