سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بی‌توجهی شرکت برق به صرفه جویی در برق

مدیران صنعت برق در خوزستان از بحران برق در خوزستان خبر می‌دهند و حتی برای کاهش بار شبکه درخواست تعطیلی ادارات و مراکز دولتی را داده‌اند اما خودشان در برخی از موضوعات هنوز پیشگام نشده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، لزوم صرفه‌جویی در مصرف، خاموشی با برنامه برای کاهش بار شبکه، اعلام زمان و برنامه خاموشی در شهرها و روستاها، مصرف برق در ایران رکورد زد و چند صد خبر مشابه دیگر این روزها به تیتر اول رسانه‌ها تبدیل شدند تا همگی در فرهنگ سازی کاهش مصرف برق در کشور پیشگام باشند.

خوزستان هم از جمله استان‌های کشور است که تأمین برق آن متأثر از وضعیت خشکسالی است و مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه برای کاهش بار شبکه 5 درصد از مشترکان خوزستانی باید یک کولر خود را خاموش کنند، گفت: همه مشترکان باید عهد ببندند که تنها از تولید ۱۰۰ مگاوات جلوگیری کنند تا در تابستان با تولید برق مواجه نشویم.

پیش‌بینی بدترین وضعیت برای تولید برق در سال 97

مدیرعامل آب و برق خوزستان نیز سال گذشته در جلسه ستاد بحران استان اظهار کرد: نیروگاه‌های برق‌آبی در دوران خشکسالی از نظر تولید به 50 درصد ظرفیت خود می‌رسند و نیاز است 5000 مگاوات از شبکه‌های هم‌جوار دریافت کنیم. در این شرایط افت ولتاژ حاصل خواهد شد و شاید 800 مگاوات در سال 97 در شبکه داشته باشیم که می‌تواند معضلات زیادی را موجب شود.

محمدرضا شمسایی افزود: در سال 87 با وقوع خشکسالی، تولید کاهش پیدا کرد و اکنون در یک دوره 10 ساله وضعیت تولید برق در استان خوزستان کمتر از مصرف است و ما بدترین وضعیت را برای تولید برق در سال 97 پیش‌بینی می‌کنیم و وضعیت در برق بحرانی‌تر از آب خواهد بود.

با اینکه مدیران صنعت برق در خوزستان از بحران برق در خوزستان خبر می‌دهند و حتی برای کاهش بار شبکه درخواست تعطیلی ادارات و مراکز دولتی را داده‌اند اما خودشان در برخی از موضوعات هنوز پیشگام نشده‌اند.

بی‌توجهی شرکت برق به روشن بودن چراغ معابر در ساعات روز

یکی از کم‌کاری‌های این حوزه روشن بودن چراغ‌های سطح شهر در ساعات روز است، موضوعی که حتی سبب ناراحتی شهروندان شده است. یکی از شهروندان اهوازی در منطقه پردیس به فارس می‌گوید: چراغ‌های معابر در این منطقه در ساعات روز روشن است و بارها این موضوع را به مسئولان شرکت برق منطقه پردیس اطلاع دادم.

وی افزود: تاکنون هیچ اقدامی برای خاموش کردن این چراغ‌ها در ساعات روز انجام نشده و یکی از کارمندان شرکت برق پس از پیگیری‌های مکررم به من گفت «مگر بیکاری که هر روز به اینجا می‌آیی».

این شهروند اهوازی با بیان اینکه مردم از رفتار و کردار مسئولان خود تبعیت می‌کنند، گفت: مسئولان مدام در رسانه‌های می‌گویند کولر، لامپ و سایر وسایل برقی اضافه را در منزل خود خاموش کنید و ما هم برای مشارکت در جلوگیری از قطعی برق این اقدامات را انجام داده‌ایم اما وقتی می‌بینیم که چراغ‌های معابر در ساعات روز روشن است، صحت اظهارات مسئولان درباره مصرف برق زیر سؤال می‌رود.

وی عنوان کرد: خاموش و روشن کردن خودکار چراغ‌های معابر در ساعات روز و شب به یک «فوتوسل» نیاز دارد، وسیله‌ای که قیمت آن کمتر از هزار تومان است. اگر شرکت برق توانایی نصب یک فوتوسل را ندارد وسایل و امکانات در اختیار مردم قرار دهد تا با هزینه شخصی‌شان آن را نصب کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شرکت توانیر از سال‌ها پیش برای فرهنگ‌سازی در مصرف برق با معرفی شخصیت کارتونی بابا برقی به دنبال اصلاح الگوی مصرف بود که شعار معروف واصلی بابا برقی «هرگز نشه فراموش لامپ اضافی خاموش» بود.

این شعار گرچه برای اصلاح الگوی مصرف بین شهروندان مؤثر بود و امروز کمتر خانواده‌ای چراغ اضافه‌ای در خانه‌اش روشن است اما باید شخصیت بابا برقی این موضوع مهم را بین مسئولان فرهنگ‌سازی کند تا از هدر رفت بیت‌المال در خوزستان جلوگیری کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد