سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

باید از بحث‌های قبیله‌ای و سیاسی در مدیریت شهری خارج شویم

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید خوزستان در جذب سرمایه‌گذاران خارجی نسبت به سایر استان‌ها ترجیح داده شود، گفت: باید از بحث‌های قبیله‌ای، قومی و سیاسی در مدیریت شهری خارج شویم و هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان باشد.

به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، غلامرضا شریعتی در اولین همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه مدیریت شهری که امروز (۱۶ تیرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امروزه روند توسعه و پیشرفت بدون ورود سرمایه گذاران خارجی کند است یا امکان‌پذیر نیست بنابراین باید برای ایجاد شرایط بهتر و پیشرفت از همه پتانسیل‌ها استفاده شود. امیدواریم حضور نمایندگان شرکت‌ها از کشورهای مختلف و همکاری‌هایی که انجام می‌شود موجب ارتقای خدمات شهری در اهواز شده و از تجربیات اقداماتی که در کشورهای دیگر انجام شده است، بهره‌مند شویم.

استاندار خوزستان ادامه داد: مدیریت شهری در دنیای امروز با گام‌های بلند در حال پیشرفت و شهرنشینی به سرعت در حال رشد است. توسعه، ضرورت داشتن شهرهای ایمن و سرسبز را بیشتر و انتظار شهروندان را از مدیریت شهری شهری نیز دوچندان می‌کند.

شریعتی بیان کرد: با توجه به قانون، وظیفه شهرداری‌ها ساماندهی امور مختلف شهر است و شهرداری‌ها توانمند کردن سطح مدیریت شهری را بر عهده دارند.

وی گفت: شهرداری‌ها مسئولیت امور شهری شهروندان را از بدو تولد تا مرگ در اختیار دارند و این موضوع وظیفه شهرداری را چندین برابر می‌کند. شهرداری‌ها در عین حال که وظیفه تخصصی سنگینی دارند وظایف عمومی را نیز برعهده دارند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: هر چه عملکرد مدیریت شهری از نظر مردم مطلوب‌تر باشد رضایتمندی شهروندان از مسئولین استان نیز بالاتر می‌رود.

شریعتی بیان کرد: پاسخ به مطالبات مردم و گسترش شهرنشینی در سطح کشور نیازمند تامین منابع مالی پایدار است تا خدمات گسترش داده شود. همچنین باید برای شهرداری‌ها درآمد پایدار و ثابتی طراحی شود تا شهر در مسیر رفاه قرار بگیرد و به تدریج رفاه شهروندان بیشتر شود که این موضوع لزوم ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را دوچندان می‌کند.

وی ادامه داد: جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی برای اجرای پروژه‌های شهرداری‌ها می‌تواند منابع مالی مورد نیاز را تامین کند و ورود بخش خصوصی کار شهرداری‌ها را سبک می‌کند و اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

استاندار خوزستان افزود: اعتبارات دولتی و عوارض به دلیل گسترش خدمات محدود است و دولت‌ها توان حجم بالای سرمایه‌گذاری را ندارند. سرمایه‌گذاران خصوصی با ورود به حوزه شهری بهتر می‌توانند سرمایه گذاری کنند و خدمات قابل رضایت‌مندی بیشتری ارائه دهند.

شریعتی گفت: یکی از رویکردهای اصلی در حوزه مدیریت امور شهری و روستایی کم‌کردن وابستگی به کمک‌های دولتی و عوارض و حرکت به سمت شناسایی درآمدهای پایدار با روش‌ها و ابزارهای جدید تامین منابع مالی در حوزه مدیریت امور شهری و روستایی است تا بتوانیم سرمایه‌گذاران بیشتری جذب کنیم.

شریعتی با تاکید بر اینکه باید خوزستان در جذب سرمایه‌گذران خارجی نسبت به سایر استان‌ها ترجیح داده شود، عنوان کرد: اگرچه خوزستان پتانسیل‌های زیادی برای جذب سرمایه‌گذار دارد اما باید شرایطی فراهم کنیم که سرمایه‌گذار خوزستان را نسبت به استان‌های دیگر ترجیح دهد زیرا استان‌های دیگر نیز شرایط خوبی دارند و در بحث جذب سرمایه‌گذار بین استان‌های مختلف رقابت وجود دارد.

استاندار خوزستان افزود: خوزستان ظرفیت‌های مختلفی از جمله جاذبه‌های مذهبی، میراثی و تاریخی و مراکز تفریحی و گردشگری برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دارد.

شریعتی تاکید کرد: تغییر بافت شهری همراه با فرهنگ حاکم به جامعه می‌تواند ورود سرمایه‌گذاران را برای خدمات شهری در مناطق نوساز فراهم کند. باید پروسه ملت‌سازی در شهر سرعت یابد. همچنین باید از بحث‌های قبیله‌ای، قومی و سیاسی در مدیریت شهری خارج شویم و هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان باشد.

وی گفت: برای جذب سرمایه‌گذار باید بانک اطلاعاتی، بسته‌های تشویقی، مزیت‌ها و تسهیلات سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار گیرد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: اگر یک همایش برگزار شود و سرمایه‌گذاری جذب نشود به معنی هدر دادن منابع نیست. باید شهرداران مناطق از وضعیت مدیریت شهری در کشورهای توسعه‌یافته مطلع شوند و به تدریج مدیریت توسعه‌یافته در منطقه ایجاد شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد